Dat gaat wel lukken, vorige week hadden we hem op 69% de laatste try. Deze week echter nog geen tries kunnen doen door bezettings problemen bij mages (CM en een andere mage kunnen momenteel niet tot nauwelijks spelen door IRL business) en de 2 nieuwe recruits zijn nog niet voldoende gegeared voor kael. Dus op het moment hebben we maar 4 active mages voor kael terwijl we er eigenlijk 3 nodig hebben in de raid wat dus op het moment voor probs zorgt. en een berg D/C's tijdens raids. 6/6 - 3/4 gaat echter mooi snel nu dus dat zou extra tijd op kael moeten opleveren de komende weken.
wij krijgen bijv ook onze striders niet op tijd neer.. niet verwonderlijk als onze least performing lock in die dmg group zit... maar ja vervangen kunnen we niet omdat we a. niet genoeg mensen hebben om te kunnen vervangen en b. ze vriendjes is met iedereen en niemand haar wil kwetsen
Striders waren ook voor ons het grootste probleem, weet onze verdeling niet precies aangezien ik kiter ben. Maar geloof dat wij standaard minimaal 2 locks, 1x SP en 1x eleshammy/Frost mage op de strider hebben als DPS en het liefts nog 1 dps meer wanneer mogelijk.
Heb je geen CM die eens met die lock kan gaan praten om te kijken wat er mis gaat en wat ze eventueel kan veranderen om het te verbeteren. Het moet nl haast wel zo zijn dat ze of een gear issue of een cast issue heeft. Of ze heeft gewoon een compleet slechte spec

misschien kun je d'r armory hier eens posten, zitten hier vast genoeg locks die misschien wat kunnen ontdekken.
Heeft iemand trouwens tips voor een Shadow Priest voor die Striders? Mijn primaire spell (Mind Flay) is relatief kort van range waardoor ik teveel moet rennen om in range te blijven, en veel (te veel) dps verlies. Moet ik meer in het centrum blijven en op de Naga posities letten zodat ik geen Cleaves oid ga eten?
Dit doet/doen onze SP('s) geloof ik wel, ik ga als kiter langs de buitenste ring, en ik geloof dat onze SP's langs de binnenste ring gaan en "meelopen" zodra ze dots kunnen verversen zodat ze voor MF altijd in range zijn.
En man, wat zag ik er verschrikkelijk uit in de eerste tries. Had ook nog nooit met een caster als tank gewerkt en dan is aggro (wat al een issue is voor een Shadow Priest) ineens extra gevoelig. Maar goed, ik heb nu zo ongeveer alles persoonlijk ondervonden wat er daar fout kan gaan, en dit dan ook allemaal kunnen vermijden in de uiteindelijke kill.
Wij hebben nog nooit echte aggro probs gehad op leo, en zeker niet in demon form. Zorg er iig voor dat je salv hebt (zal wel, maar onze SP's missen het soms nog wel eens als we weinig pallies hebben en een van de pallies vergeet zijn 15? min buffs). Zorg er ook voor dat je geen dots hebt lopen op switches van Human > Demon en omgekeerd. Onze SP's gebruiken ook geen VE in aggro sensitive fights of fights waar het niet nodig is. Bij leo pakken als het goed is maar 3 mensen constante damage (de 2 tanks en de lock tank). Dus VE mocht je het gebruiken is als het goed is nutteloos op leo. Tenzij je mensen graag WW's in rennen als clothie.
Zodra hij dan Demon gaat moet je als het goed is vol kunnen nuken zonder aggro te pakken van een lock tank. Die moet met een juist getimede CoD en Searing pains toch zeker 1200 tps moeten genereren tijdens een demon phase. En met alle threat reductie die SP's hebben + salv moet je dan wel een hele berg dps doen wil je overaggro'en.
Overigens nog een vraagje. De damage out van mijn lock valt me wat tegen. Ik ben momenteel affliction specced (armory link). Wat ik nu doe is: CoE/CoS, immolate, Corr, Unstable affl, siphon life. En vervolgens SB spammen tot een dot vernieuwd moet worden.
Dots vernieuw ik op het moment dat ze afgelopen zijn zo snel mogelijk. Ik probeer dat te time met Dark pact en shadow bolts. Als SB betekent dat ik te lang zonder dots up ben, dan dark pact ik en ververs ik ze en anders een SB. Verder als ik moet lopen dark pact en Life tap ik naar full mana tenzij corruption of siphon life refreshed moet worden.
Desondanks wordt ik voorbij geschoten door een BM hunter in blues en greens en een Felguard lock met vergelijkbare gear. (pet damage merged uiteraard)
Enig idee waar ik nog eenvoudige verbeteringen vandaan kan halen? Ik bem bezig met reputation voor de head enchant. Ik heb evt nog wel een voodoo doll van ZG, maar wie wil daar nu nog heen om het andere item te farmen. De shoulder enchant ga ik asap vervangen door iets beters, die is nu namelijk naatje en ik ben honored met scryers, dus dat moet al beter kunnen. (Exalted zal niet snel gebeuren, aangezien het een 2e altje is en ik al tijd genoeg kwijt ben aan Sha'tar rep krijgen)
Je gear ziet er vrij ok uit voor een alt in raids. natuurlijk wel wat "standaard" upgrades mogelijk (ik weet niet wat je progress is maar gok op iets als kara/gruul voor deze alt). Ik zou sowieso gaan voor ~202 hit uit gear zodat je die TP's ergens anders kan plaatsen. Denk aan upgrades als Attunemen gloves, moroes neck/trash neck, cloak van prince, dagger van prince en mocht je revered worden met scryers die trinket.
Qua castcycle deed ik altijd als affli UA/Corr/CoA of CoD/Immo en dan 3/4 SB's in 10 mans. CoS/CoE heeft geen echt grote waarde in 10 mans tenzij je de raid stacked met shadow dan wel fire/frost users. Voor mij was er meer DPS wanneer ik een DPS curse deed bij 1 shadow user dan waneer ik CoS deed. Waneer er 2 shadow users zijn kan het gebruik van CoS beter zijn afhankelijk van gear en bij 3+ shadow users zou het standaard moeten zijn.
Qua enchant verbetereningen denk ik aan ZG exhalted op schouder (als je dat bent, is beter dan Scryer honored, ga anders gewoon voor de honored scryer enchant tot je exhalted met ze bent).
+15 dmg op bracers, is een stuk beter dan +4 stats imho. sta enchant op boots zou ook kunnen al upt dit je dps niet echt. +15hit of +20dmg op gloves is een tradeoff wanneer niet hit capped, dus met +15 hit zit je wel goed denk ik. subtlety op cloak zodra je aggro issues krijgt
Zg head enchant is vrij makkelijk te krijgen, probeer maar een wat guildies zover te krijgen voor een 5 man bloodlord (wie wil er nu geen raptor mounts

) Bijna alle packs naar hem toe kan je skippen, 1 of 2 packs die je moet clearen zal ws wel wat tijd kosten aangezien er blooddrinkers in zitten als je niemand meeneemt die kan stunnen
[
Voor 28% gewijzigd door
Dennism op 26-02-2008 14:24
]