Acties:
  • +2Henk 'm!

• snickers88
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 10:15
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Secundaire voorwaarden zijn erg karig, maar al met al mag ik zeker niet klagen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• H Feenstra
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-05 17:03
m_rick schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:16:
[...]

Je tabel is niet helemaal compleet, zo mist het vakantiegeld nog? Maar dit is wel een lage inzet vanuit de werkgever. Hier moet toch zeker wel 200-300 bij kunnen. Of betaalt de werkgever ook je opleiding?
Vakantiegeld was dit jaar 200 euro. dit komt omdat ik 2 week terug geslaagd ben van school en daarvoor af en toe wat gewerkt heb en een aantal stages heb gelopen. Ik ga binnenkort op gesprek dus eigenlijk wil ik wel dat hij mijn school geld gaat betalen..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 11:53
H Feenstra schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 06:44:
Vakantiegeld was dit jaar 200 euro. dit komt omdat ik 2 week terug geslaagd ben van school en daarvoor af en toe wat gewerkt heb en een aantal stages heb gelopen. Ik ga binnenkort op gesprek dus eigenlijk wil ik wel dat hij mijn school geld gaat betalen..
Wellicht kan je beter opteren om meer salaris te krijgen en zelf je school te betalen? Als je geen stufi krijgt kan je dan, onder voorwaarden, aftrekken, maar beter: Je zit niet vast aan de WG voor je opleiding én hij kan je ook geen studieovereenkomst opleggen.
snickers88 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:34:
Secundaire voorwaarden zijn erg karig, maar al met al mag ik zeker niet klagen
Members only:

[Voor 5% gewijzigd door Pizza_Boom op 02-06-2020 09:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• H Feenstra
Pizza_Boom schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:03:
[...]
Wellicht kan je beter opteren om meer salaris te krijgen en zelf je school te betalen? Als je geen stufi krijgt kan je dan, onder voorwaarden, aftrekken, maar beter: Je zit niet vast aan de WG voor je opleiding én hij kan je ook geen studieovereenkomst opleggen.

[...]

***members only***
Daar is natuurlijk altijd over te praten.. Ik zit nu zelf prima op mijn plek bij deze werkgever en krijg hier ook mijn vrijheid om met bijvoorbeeld knx te dingen te proberen en uitzoeken etc etc..

• Pizza_Boom
H Feenstra schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:26:
[...]

Daar is natuurlijk altijd over te praten.. Ik zit nu zelf prima op mijn plek bij deze werkgever en krijg hier ook mijn vrijheid om met bijvoorbeeld knx te dingen te proberen en uitzoeken etc etc..
Nouja, ik geef het je als advies. Probeer liever iets meer salaris eruit te slepen en blijf dan vrij in je doen en laten, dan dat je de WG van alles laat betalen en vervolgens aan handen en voeten gebonden bent.

• H Feenstra
Pizza_Boom schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 00:01:
[...]
Nouja, ik geef het je als advies. Probeer liever iets meer salaris eruit te slepen en blijf dan vrij in je doen en laten, dan dat je de WG van alles laat betalen en vervolgens aan handen en voeten gebonden bent.
Advies is ook altijd welkom en mijn reactie was ook helemaal niet raar bedoeld.. Ik snap je punt dat als mijn WG mijn studie kosten betaald ik ook gebonden ben voor een x aantal jaar..

• H Feenstra
Inmiddels om tafel gezeten en is het volgende veranderd en ben benieuwd wat jullie er van vinden?:

Members only:

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-04 12:46
FitTiv schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:27:
Lijkt me dat dat wel richting 3000 moet kunnen voor een hbo elektro (zo lees ik het maar even) met 2.5j ervaring. Er is grote schaarste.
Hmm, dit hoor ik ook erg vaak maar uiteindelijk kan ik met jaren ervaring als hbo elektro weinig bedrijven vinden die mij meer dan 3500 willen betalen want dan zit ik al aan mijn max tenzij ik projectleider wil worden.

Moet wel zeggen dat het niet helpt voor de markt dat andere elektro lui een salaris van 2400 met 5 jaar ervaring accepteren...

Volgens mij is er geen tekort aan elektro mensen maar aan elektro lui die voor een habbekrats willen werken.

• Pizza_Boom
2400 voor HBO met 5 jaar werkervaring is wel absurd laag. Dat is waarop een startsalaris ligt.

• pletter
  • Laatst online: 27-05 19:28
HBO en 5 jaar ervaring zegt mij net zo veel als net van school af.
Ben zelf werkzaam in de chemische/ olie industrie als technicus E&I.

Ik werk altijd met mensen die net of een paar jaar van school zijn.

Wat ik op het moment vind van de kwaliteit van de opleidingen die zijn te huilen.

Maar ja ik loop al 40 jaar mee in het vak

plet

• Dny13
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-05 01:56
pletter schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:54:

Wat ik op het moment vind van de kwaliteit van de opleidingen die zijn te huilen.

plet
IMO zal ervaring in de techniek altijd meer tellen dan 'opleiding'. Ok je moet wel een paar basiskennis hebben, maar opleidingen zijn vaak verre van de realiteit. Ik heb het ook zo meegemaakt toen ik mijn eerste werk had en ik zie het nu ook met jonge starters bij ons. Nu moet ik wel zeggen dat 5 jaar ervaring ook niet niets is, je zou dan normaal gezien toch al goed wat moeten kunnen op de werkvloer.

• melkislekker
pletter schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:54:

plet
Jij hebt zo te zien je opleiding met heel veel moeite afgemaakt gezien je spelling en gebrek aan leestekens. :D

Maar naast je boomer reactie even serieus, het is maar goed dat je niet meer weet hoe jij vroeger overkwam toen je net de werkvloer opkwam, denk je dat de oude garde toen een hoge pet van je ophad? Denk het ook niet.

Iedereen heeft tijd nodig om een baan zich eigen te maken. Heeft niks te maken met het niveau van de opleiding. Omdat je voor driekwart van de banen tegenwoordig met een computer en mensen moet om kunnen gaan en dat valt niet te leren op school. Ze leren informatie op te zoeken op het internet, onderzoek te doen naar een onderwerp en dit te presenteren aan de klas.

Natuurlijk nog op basaal niveau, maar je moet ergens beginnen.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

H Feenstra schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:56:
Inmiddels om tafel gezeten en is het volgende veranderd en ben benieuwd wat jullie er van vinden?:

***members only***
Dit had je start salaris moeten zijn imho. Elk jaar moet jij gewoon een stap van minstens 10% kunnen maken in de zelfde functie de komende paar jaar. Als je een beetje goed bent ben je goud waard, zeker omdat je ook de programmeer kant er bij doet. Die combinatie is gewoon goud en in de toekomst nog meer nodig in de installatiebranche.

Kleine tip van mijn kant, kijk de komende 2 jaar aan of EEBUS gaat doorbreken, de auto industrie pushed het enorm als de oplossing voor home energy management.
Dny13 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:57:
[...]

IMO zal ervaring in de techniek altijd meer tellen dan 'opleiding'. Ok je moet wel een paar basiskennis hebben, maar opleidingen zijn vaak verre van de realiteit. Ik heb het ook zo meegemaakt toen ik mijn eerste werk had en ik zie het nu ook met jonge starters bij ons. Nu moet ik wel zeggen dat 5 jaar ervaring ook niet niets is, je zou dan normaal gezien toch al goed wat moeten kunnen op de werkvloer.
Mwah verschilt ook in welke 'techniek', als ik toch zie hoe soms de meest basale concepten van het doorlopen van een ontwerp proces niet begrepen worden (direct vanuit een idee naar implementatie gaan en dan verbaasd zijn dat je halverwege allerlei 'oeps niet aan gedacht' momenten hebt). Dan denk ik; hier mis ik überhaupt theoretische achtergrond, hier vind men het wiel opnieuw uit. Allemaal shit die ik op de uni al gehad heb en ook echt snap waarom je het doet IPV een bedrijf vol met mensen die wel de Prince2 certificaatjes hebben maar het gewoon echt niet begrepen heeft.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:13
H Feenstra schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:56:

***members only***
Mooie vooruitgang toch. Wat ik wel spannend vind is de auto naast woon werkverkeer ook voor naar school is. Naar school is geen woon werkverkeer. Heb je nog iets bij de belasting op moeten geven? Zou zonde zijn als ze je pakken op meer dan 500km privé en dus dit jaar nog even over het hele jaar bijtelling mag gaan betalen.

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:56
Hej een techneuten topic, ik keek aldoor in het ICT topic maar dit komt meer in de buurt.
Hierbij mijn gegevens:

Members only:

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

• Dny13
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-05 01:56
GoldenSample schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:48:

Mwah verschilt ook in welke 'techniek', als ik toch zie hoe soms de meest basale concepten van het doorlopen van een ontwerp proces niet begrepen worden (direct vanuit een idee naar implementatie gaan en dan verbaasd zijn dat je halverwege allerlei 'oeps niet aan gedacht' momenten hebt). Dan denk ik; hier mis ik überhaupt theoretische achtergrond, hier vind men het wiel opnieuw uit. Allemaal shit die ik op de uni al gehad heb en ook echt snap waarom je het doet IPV een bedrijf vol met mensen die wel de Prince2 certificaatjes hebben maar het gewoon echt niet begrepen heeft.
Sorry hoor maar dit valt voor mij ook onder een gebrek aan ervaring. En ook van persoon tot persoon, toen ik afgestudeerd was ben ik bijna vergeten wat ik geleerd had in mijn twee eerste jaren. Ik herinnerd mij dat ik een simpele technische tekening kreeg en een paar dingens eruit moest halen. Mijn reactie was echt: huh technisch tekenen ? Dat is lang geleden. Ik wist daar letterlijk niks meer van. Ik moest mijn lessen terug gaan inkijken :*) ik weet niet hoe het bij andere studenten is, maar de meeste leerstof die ik heb geleerd was ik na mijn tentamens vergeten als dit niet meer aan bod kwam.
Waar ik wel akkoord ben, is zwaaien met een certificaat terwijl je 0 ervaring hebt. Ja dan loop je tegen de muur. Ik heb zelfs de indruk dat dit een trend was in de IT, maar nu niet meer.

• H Feenstra
Deef_K schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:00:
[...]

Mooie vooruitgang toch. Wat ik wel spannend vind is de auto naast woon werkverkeer ook voor naar school is. Naar school is geen woon werkverkeer. Heb je nog iets bij de belasting op moeten geven? Zou zonde zijn als ze je pakken op meer dan 500km privé en dus dit jaar nog even over het hele jaar bijtelling mag gaan betalen.
Zeker een mooie vooruitgang en mag al veel zelf regelen en ook veel vrijheid om bepaalde zaken uit te zoeken binnen de domotica wereld. Goed dat je het zegt over het woon werkverkeer, heb het even opgezocht en denk dat ik hier toch even met mijn werkgever over moet gaan praten aangezien ik daar niet echt om sta te springen.

• melkislekker
GeoBeo schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 08:21:
[...]

Nou vertel. Wat betalen ze voor een ingenieur in de Maritieme industrie? Eens kijken of daar daadwerkelijk sprake is van schaarste.

De laatste keer dat ik in de Maritieme industrie solliciteerde (2015 bij BAM in de Rotterdamse haven) straalde het er nou niet bepaald vanaf dat ze echt een gebrek hadden aan mensen. Helemaal niet zelfs.

Hier mijn anekdote:

De sollicitatieprocedure was de raarste die ik ooit gezien heb. Om te beginnen werd er gebruik gemaakt van externe recruiters. Dat is al het eerste signaal dat er niet echt een erg gebrek is aan personeel: mensen gaan (denk ik) liever direct in zee met de werkgever dan via een tussenpersoon. Ik in elk geval absoluut wel. En dat is in de industrie hopelijk geen geheim.

Na het obligate gebeuren met de recruiters, eerst een gesprek met "de baas". Dat ging goed. Toen kwam een paar weken later de uitnodiging om gratis (en tevens onverzekerd) een dagje mee te lopen, om te kijken of ik het wel leuk zou vinden en of de collega's mij wel leuk zouden vinden. Ik mocht meedraaien bij het gereedmaken van een schip voor een expeditie (dus onverzekerd werken op een schip zonder in dienst te zijn, helemaal van de pot gerukt). Ik was toen nog gek genoeg om daar op in te gaan ook en dat werkte flink averechts voor BAM. Ondanks dat ik het een leuk interessant dagje vond en het werk te gek had gevonden. Op de leuke dag heb ik van de leuke potentiële collega's het volgende gehoord:
-- De baas is niet fijn om mee samen te werken en komt zijn beloftes niet na,
-- Een jongen werkte er meer dan een jaar als trainee (voor een hongerloon) terwijl hem beloofd was dat hij binnen een paar maanden in dienst genomen zou worden,
-- Na weken/maanden lang werken op zee werden de beloofde periodes van rust niet altijd gehonoreerd,
-- De reden dat BAM op zoek was naar nieuw personeel was niet om een gebrek aan mensen, maar omdat de ervaren freelancers te duur waren en ze die wouden vervangen door goedkoper vast personeel. Let wel: het was destijds een groeiende bedrijfstak die een flinke omzet en winst draaide. Lekker dan.

Dat op zich zegt al genoeg: er is geen gebrek aan mensen. Maar dan de klapper op de vuurpeil: nadat ik in totaal zo'n 5 dagen van mijn leven had opgeofferd voor deze sollicitatie zonder reiskosten vergoeding (3x bij de recruiter langs, 1 overnachting in Rotterdam die niet vergoed werd en 2x bij BAM), werd mij een traineeship aangeboden van minstens een half jaar tegen een vergoeding van 1800 EUR bruto per maand. Inclusief periodes van werk op zee. Ik was toen HBO'er met ruim 5 jaar ervaring en kwam van een baan af waar ik destijds 3500 EUR bruto verdiende. Dit wisten ze via de recruiter op dag 1 van de sollicitatiegesprekken.

Als er daadwerkelijk schaarste was dan zou bovenstaande niet zijn gebeurd.

Het is nogmaals een indrukwekkend geslaagde indoctrinatie van de industrie dat er schaarste zou zijn op de engineering markt. Echt petje af voor het overtuigend verspreiden van zo'n leugen, maar ik geloof daar dus echt helemaal niets van.
Amen. Dat schaarste bestaat niet in de techniek, enkel een schaarste aan techneuten die voor een hongerloon willen werken.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:47
dindr schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:36:
@GoldenSample Jazeker, ik heb de job genomen.

Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO 4 Bouwkunde
Werkervaring: 6 jaar, waarvan 3 in transformatie en onderhoud en 3 jaar in niewbouw woningbouw
Huidige functie: werkvoorbereider

Laptop: Ja
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: Conform UTA cao
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering mogelijk mits bedrijfsresultaat het toelaat. Geen idee wat dit inhoud.
GSM: Ja mag ook prive gebruikt worden.
Leaseauto: Ja, tot ~ 35 k, max 125 gram co2
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: middelloonregeling BPF bouw
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land: NL

Maand salaris(bruto): 3850 per maand
Zo, dat is behoorlijk royaal, netjes. Werkvoorbereider woningbouw?
Dan heb je het goed getroffen, want dit is toch flink boven gemiddeld?

(edit. Ik zie nu dat ik reageer op een post van 4-5 )

[Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 04-12-2020 13:14]

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:51
melkislekker schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:22:
Ik heb nogal een grote mond en zit nu op 3500 bruto in een maand en zelfs dat vind ik aan de lage kant sinds mijn uitgaven vaak hoger liggen dan mijn inkomsten.
Tsja, jouw salaris is natuurlijk ook geen weerspiegeling van je uitgavepatroon. En daar wordt het al helemaal niet op bepaald. Je salaris is een weerspiegeling van wat jij waard bent op de markt, hoe goed je hebt onderhandeld, etc. etc.

Wat het hebben van een grote mond daarmee te maken heeft begrijp ik niet.
Mijn standaard ligt dan ook hoger dan de meesten want ik heb familie in de USA
Wat heeft het hebben van familie in USA te maken met jouw 'standaard'? :D

Ik ben zelf half Amerikaan en heb familie in de USA maar heb echt geen idee wat je hiermee bedoelt? Of wil je gewoon een beetje popie jopie doen?
die mij voor gek verklaren waarom ik niet met 50/60k ben begonnen waar het bij hen heel normaal is (in California zelfs 100k).
Dan ga je toch lekker naar Cali? Lekker de blits uithangen in Silicon Valley. Heel leuk, mooie omgeving, veel werk te vinden, beetje rondcrossen in een Mustang, elke dag lekker weer, etc. Maar zodra je een koopwoning of huurwoning gaat zoeken zal je zien waarom die 100k daar niet hetzelfde is als 100k hier! Ik heb er een paar maanden gewerkt.

• dindr
  • Laatst online: 26-05 10:09
baronruud schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:56:
[...]

Zo, dat is behoorlijk royaal, netjes. Werkvoorbereider woningbouw?
Dan heb je het goed getroffen, want dit is toch flink boven gemiddeld?

(edit. Ik zie nu dat ik reageer op een post van 4-5 )
Yes, zowel grondgebonden woningen als appartementen. De grote, hoge bouwwerken zal deze aannemer helaas niet maken. Ergens toch wel jammer want bij een aannemer werken die de hoogte in gaat is toch wel gaaf. Ergens mis ik dat nu wel een beetje, je hebt dan enigszins de flexibiliteit om even een switch te maken.

Of het flink bovengemiddeld is weet ik niet. Inmiddels wel 28 geworden. Mijn salaris zag er in december 2016 anders uit. Toen ik tekende voor 1750 per maand. De bouw kende een grote explosie aan personeelstekort in 2017. Gecombineerd met het krijgen van een kleine heb ik in de zomer bij een detacheerder getekend bij een andere aannemer die op 10 minuten afstand was van huis. Dat was een stap naar 2550.

In de zomer van 2018 was er sprake van we willen je graag overnemen, maar op LinkedIn had ik aanbiedingen van 3300/3700 euro. Deze heb ik laten zien en het aanbod van 2800 is naar 3300 gegaan met een vast contract. Ik had het gevoel dat ik meer eruit kon krijgen want ik heb meteen akkoord gegeven op het eerste tegenvoorstel. Alhoewel ik zelf besefte dat ik ook een beetje nuchter mocht blijven want ik had toen net mijn eerste nieuwbouwwerk afgerond. Prima..

Fast forward naar 2019 waar de eerste verhoging viel van +150 bruto en op zoek willen gaan naar een iets gezonder bedrijf (niet financieel maar qua medewerkerschap) heb ik weer een stap gemaakt naar 3850.

Ik denk dat het marktwerking was, slim hoppen met de juiste tijd.

Als ik nog bij de club zat uit 2016 dan had ik binnen 10 jaar nog geen 3850 euro gehad..

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

dindr schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:38:
[...]

Yes, zowel grondgebonden woningen als appartementen. De grote, hoge bouwwerken zal deze aannemer helaas niet maken. Ergens toch wel jammer want bij een aannemer werken die de hoogte in gaat is toch wel gaaf. Ergens mis ik dat nu wel een beetje, je hebt dan enigszins de flexibiliteit om even een switch te maken.

Of het flink bovengemiddeld is weet ik niet. Inmiddels wel 28 geworden. Mijn salaris zag er in december 2016 anders uit. Toen ik tekende voor 1750 per maand. De bouw kende een grote explosie aan personeelstekort in 2017. Gecombineerd met het krijgen van een kleine heb ik in de zomer bij een detacheerder getekend bij een andere aannemer die op 10 minuten afstand was van huis. Dat was een stap naar 2550.

In de zomer van 2018 was er sprake van we willen je graag overnemen, maar op LinkedIn had ik aanbiedingen van 3300/3700 euro. Deze heb ik laten zien en het aanbod van 2800 is naar 3300 gegaan met een vast contract. Ik had het gevoel dat ik meer eruit kon krijgen want ik heb meteen akkoord gegeven op het eerste tegenvoorstel. Alhoewel ik zelf besefte dat ik ook een beetje nuchter mocht blijven want ik had toen net mijn eerste nieuwbouwwerk afgerond. Prima..

Fast forward naar 2019 waar de eerste verhoging viel van +150 bruto en op zoek willen gaan naar een iets gezonder bedrijf (niet financieel maar qua medewerkerschap) heb ik weer een stap gemaakt naar 3850.

Als ik nog bij de club zat uit 2016 dan had ik binnen 10 jaar nog geen 3850 euro gehad..
Dit, menig bouwer zit qua personeel nog te dromen alsof het 2012 is, anderen hebben het wel door dat goed personeel schaars is en daarom flink muntjes waard is.
Dny13 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 04:58:
[...]

Sorry hoor maar dit valt voor mij ook onder een gebrek aan ervaring. En ook van persoon tot persoon, toen ik afgestudeerd was ben ik bijna vergeten wat ik geleerd had in mijn twee eerste jaren. Ik herinnerd mij dat ik een simpele technische tekening kreeg en een paar dingens eruit moest halen. Mijn reactie was echt: huh technisch tekenen ? Dat is lang geleden. Ik wist daar letterlijk niks meer van. Ik moest mijn lessen terug gaan inkijken :*) ik weet niet hoe het bij andere studenten is, maar de meeste leerstof die ik heb geleerd was ik na mijn tentamens vergeten als dit niet meer aan bod kwam.
Waar ik wel akkoord ben, is zwaaien met een certificaat terwijl je 0 ervaring hebt. Ja dan loop je tegen de muur. Ik heb zelfs de indruk dat dit een trend was in de IT, maar nu niet meer.
Tja dan verschillen we van inzicht, dat kan. De (theoretische) basis zou je imho in je studie moeten hebben gehad, praktische omzetting & verdere verfijning/verdieping in je werk. Maar goed gezien ze wel aardig wat werkervaring hebben blijft de vraag 'wat hebben ze al die jaren überhaupt gedaan dan?' overeind.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:47
dindr schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:38:
[...]

Bedankt voor je duidelijke uitleg. Goed bezig!

Ik vraag me dan af of die check je salaris sites wel enigszins kloppen. Of zijn die achterhaald ofzo?!
Die geven voor een bouwkundig tekenaar of werkvoorbereider nog aan rond de 3000,- bruto per mnd.

Ben benieuwd wat werkelijk gemiddeld inkomen is.
Ook in eigen belang.

• Ataturk
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-05 09:28
Time to revive this topic?

Hoe zit het met iedereen zijn/haar salaris groei de afgelopen jaren :). Ik zal die van mij updated sturen vandaag

• Ataturk
DeBaroN schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:35:
[...]

Bedankt voor je duidelijke uitleg. Goed bezig!

Ik vraag me dan af of die check je salaris sites wel enigszins kloppen. Of zijn die achterhaald ofzo?!
Die geven voor een bouwkundig tekenaar of werkvoorbereider nog aan rond de 3000,- bruto per mnd.

Ben benieuwd wat werkelijk gemiddeld inkomen is.
Ook in eigen belang.
Werkvoorbereider met ervaring kan bij ons in de maintenance sector uitgegroeid 3800-4400 bruto pm salaris ontvangen.

• Pizza_Boom
Ataturk schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:36:
[...]

Werkvoorbereider met ervaring kan bij ons in de maintenance sector uitgegroeid 3800-4400 bruto pm salaris ontvangen.
Members only:

[Voor 6% gewijzigd door Pizza_Boom op 26-08-2021 10:56]

• Ataturk
Leeftijd: 27
Opleiding(en): Chemie
Certificaten:
Werkervaring: ~5
Werkgever: Biotech
Huidige functie: Field service Engineer

Laptop: ja
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 20+12
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand en halve maand winstuitkering
GSM:ja met abo
Leaseauto: Ja, genre: A3, 1 serie, A klasse
Werkweek: 40h/per week officieel, werkelijkheid 50+
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: thuiswerk vergoeding van €100 netto
Land: België

Maand salaris(bruto): €3750

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:58
Ataturk schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:35:
Time to revive this topic?

Hoe zit het met iedereen zijn/haar salaris groei de afgelopen jaren :). Ik zal die van mij updated sturen vandaag
Ik denk dat de meeste mensen in Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) posten. De template van dat topic is ook een stuk overzichteijker.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• H Feenstra
Vanaf begin maart begin ik bij mijn nieuwe werkgever en alvast mijn lijst aangepast benieuwd wat jullie er van vinden. valt er nog iets te regelen wat ik mis volgens jullie?
Members only:

• kevi-n1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:12
H Feenstra schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:32:
Vanaf begin maart begin ik bij mijn nieuwe werkgever en alvast mijn lijst aangepast benieuwd wat jullie er van vinden. valt er nog iets te regelen wat ik mis volgens jullie?

***members only***
Volgens mij is het prima loon voor een starter in de sector metaalelektro. Ik zou vooral duidelijk proberen te krijgen bij je werkgever, wat je moet doen om stappen te kunnen maken. Zijn het opleidingen/certificaten of is het juist werkervaring opdoen en op basis van inzet en jaarlijkse beoordeling.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

kevi-n1 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:44:
[...]

Volgens mij is het prima loon voor een starter in de sector metaalelektro. Ik zou vooral duidelijk proberen te krijgen bij je werkgever, wat je moet doen om stappen te kunnen maken. Zijn het opleidingen/certificaten of is het juist werkervaring opdoen en op basis van inzet en jaarlijkse beoordeling.
Sluit ik me bij aan, want je moet echt elk jaar nog wel stappen zetten de komende jaren, de vraag is enorm. Helaas zijn salarissen voor dit soort functies redelijk laag tov. de enorme vraag dus wees leergierig en proactief om elk jaar een stap te maken.

Verder denk zelf aan je pensioen (en dat maakt je package okay en zeker niet meer dan dat imho), krijg zelf ook niets dus druk daarom maandelijks geld in ETF's
dragonhaertt schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:50:
[...]

Ik denk dat de meeste mensen in Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) posten. De template van dat topic is ook een stuk overzichteijker.
Correct, crosspost;
Members only:

• Pizza_Boom
Goeie, ik heb inderdaad ook wat nieuws.

Members only:

• H Feenstra
kevi-n1 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:44:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik ben op dit moment nog bezig met een MBO niveau 4 opleiding en de werkgever heeft gezegd dat ik mijn KNX cursus gevorderd kan gaan halen bij hun en me mag gaan verdiepen in gebouwbeheersystemen omdat er waarschijnlijk voor 32 uur aan programmeerwerk is voor KNX en dan voor 8 uur gebouwbeheersystemen waar ik uiteindelijk ook cursussen voor mag volgen. Wat ik altijd kan vragen is wat ik moet en kan doen om stappen te kunnen maken om mezelf uitdaging te geven en uiteindelijk een hoger loon.

• Pizza_Boom
@H Feenstra Probeer eens met iemand die er al wat langer in zit, bij voorkeur buiten jouw bedrijf, te overleggen over de gebruikte spullen en software/hardware. Hoe courant is dat. Hoe ziet de toekomst ertoe uit, etc. Want uiteindelijk wordt je nu opgeleid voor bediener en daarin zit vaak maar een klein groeipad.

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Members only: title

• Pizza_Boom
Members only:

[Voor 28% gewijzigd door Pizza_Boom op 01-02-2022 23:05]

• Woudtwe
  • Nu online

• Pizza_Boom
Members only:

• BoerTien
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Members only:

[Voor 3% gewijzigd door BoerTien op 02-02-2022 16:16. Reden: toevoeging soort bedrijf]

• Woudtwe
  • Nu online
Hmm idd die vrije dagen was op basis van 40 uur. Dat is 32.5 heb ik net nagekeken.

Verder 7 jaar meer ervaring en €165 euro ongeveer meer per maand. Mag iets hoger maar niet heel erg uit de pas dus. Aangezien ik net deze functie in ga verwacht ik komende jaren nog wel wat extra groei. Ben ik op zich tevreden, heb het zeker naar m'n zin en dat is me zeker wat waard.

En inderdaad hopelijk komt de FNV ook nog even met 5%😋

• Maveryth
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-09-2022
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: HBO Werktuigbouwkunde
• Certificaten: VCA-basis
• Werkervaring: 1 jaar in functie + 1 jaar stage
• (Woon) Locatie: Noord Nederland

2. Wat doe je:
• Functie: Process Engineer (gedetacheerd)
• Werkgever/branche: Fabrikant van Spuitgiet/metaal producten
• (Werk) Locatie(s): Noord Nederland
• Aantal vakantiedagen: 27 + 13 ADV
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 1 u (= heen + terug)
• Werkdruk: Aanwezig

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2600
• Vakantiegeld: 8,33% van Bruto maandsalaris
• Bonus, toeslagen, etc: Reiskostenvergoeding = €0,19 per km
• Dertiende/veertiende maand: onbekend. Indien ik in vaste dienst schat ik ongeveer 1x bruto maandsalaris
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €31.200

4. Overig
• Laptop: Ja (kan geen zware programma’s draaien)
• GSM: Ja
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Stipp

• crazzycow1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 22:51
1. Wie ben je:
Leeftijd: 29
Opleiding: MBO Elektro + 3,5 jaar HBO EDI (niet afgerond)
Certificaten: VCA-VOL
Werkervaring: 7 jaar
(Woon) Locatie: Noord-Holland

2. Wat doe je:
Functie: Werkvoorbereider
Werkgever/branche: Productie bouw/techniek
(Werk) Locatie(s): We instaleren wereldwijd, maar de meeste projecten zijn in Nederland, Duitsland, België en Frankrijk
Aantal vakantiedagen: 24 (reisuren kan ik TVT schrijven)
Gewerkte uren/week: 40
Reistijd: 5 min met de auto/ 10 min fiets
Werkdruk: Ja, maar niet continu. Afhankelijk van de fase waarin een project zit

3. Wat verdien je:
Vast maandsalaris (bruto): €3150,-
Vakantiegeld: 8% van Bruto maandsalaris
Bonus: geen
Dertiende/veertiende maand: geen
Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €40.824

4. Overig
Laptop: Ja
GSM: Ja
Type pensioenregeling / pensioenfonds: 100% door de werkgever

• Rakward
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 09:35
Update van mijn post hier:
Members only:

[Voor 23% gewijzigd door Rakward op 28-02-2022 20:36]

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-05 16:57

lasharor

7 december 2004

nvm

[Voor 99% gewijzigd door lasharor op 26-04-2022 10:38]

• Chris_K
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-05 16:01
Leeftijd: 28
Opleiding(en): mbo4 werktuigbouw
Certificaten: diverse
Werkervaring: 5 jaar
Huidige functie: mechanical technician

Laptop: binnenkort ontvang ik een iPad
Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 24 + 11 adv
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand. En een winst uitkering, bruto maand salaris (afgelopen 2 jaar)
GSM: iPhone voor privé en zakelijk
Leaseauto: nee
Werkweek: 40uur
Pensioenregeling: middelloonregeling 2%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: zorgverzekering vergoeding 90,- bruto per maand. Winterbanden vergoeding, fitnessvergoeding
Land:Nederland

Maand salaris(bruto): 3500

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-05 15:46
Ook ik zal hier ook wat delen.
Members only:

[Voor 5% gewijzigd door Dazzler2120 op 05-05-2022 11:33]

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:27
Het moet wel echt je roeping zijn om iets in de techniek te gaan doen als ik dit zo zie... En dan veel geluk hebben bij een goed betalende werkgever terecht te komen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +2Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-05 15:29

keur0000

-------- N O N E --------

warhamstr schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:39:
Het moet wel echt je roeping zijn om iets in de techniek te gaan doen als ik dit zo zie... En dan veel geluk hebben bij een goed betalende werkgever terecht te komen.
Dat is ook 1 van de grootste problemen in de techniek, de salarissen, deze zijn al vele vele jaren zeer ondergewaardeerd en dat is ook DE grootste reden dan men NIET in/naar de techniek gaat.
En dan is er ook nog het onderhouden van de vakkennis en bijscholing, ook dat is een ondergeschoven probleem want het 'kost geld en tijd' die men niet productief is ......

Maar goed, het probleem bestaat al zo lang, ben zelf 58 en constateer dit al +40 jaar, het is op te lossen maar gaat niet gebeuren vrees ik, door de starre houding van de werkgevers en mentaliteit in de branche.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:24
warhamstr schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:39:
Hangt toch wel sterk af van sector, in de chemie/procesindustrie is het bijvoorbeeld anders dan in de metaal/maakindustrie.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• warhamstr
assje schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:19:
[...]

Hangt toch wel sterk af van sector, in de chemie/procesindustrie is het bijvoorbeeld anders dan in de metaal/maakindustrie.
Dat klopt. En die verschillen zijn veel te groot. Om de een of andere reden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• assje
warhamstr schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:24:
[...]

Dat klopt. En die verschillen zijn veel te groot. Om de een of andere reden.
Ik geloof wel in marktwerking, stemmen met je voeten :)

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• warhamstr
assje schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:08:
[...]

Ik geloof wel in marktwerking, stemmen met je voeten :)
Tja, als dat de enige manier is om aan een acceptabel salaris te komen... En veel switches staat ook niet mooi op je CV.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noldor
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-05 08:16
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: HBO Civiel
• Werkervaring: 6 jaar in de civieltechnische branche
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Calculator
• Werkgever/branche: Technische installaties
• (Werk) Locatie(s): Gelderland
• Aantal vakantiedagen: 25 + 13 adv
• Reistijd: ca. 35 minuten enkele reis, 50% Kantoor / 50% Thuis.
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3.900
• Vakantiegeld: 8% van salaris
• Bonus, toeslagen, etc: € -
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 50.544,-

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Geen idee...
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: PME
• Mobiliteit per jaar: Lease + Tankpas NL +/- €600,- p/m
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 57.744,-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• assje
warhamstr schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:22:
Tja, als dat de enige manier is om aan een acceptabel salaris te komen... En veel switches staat ook niet mooi op je CV.
Zo lang ik als werkgever mensen kan vinden en mensen niet weg gaan betaal ik blijkbaar genoeg :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CalcoBoy
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09-2022
Waarom stappen ze niet over naar de IT? Omscholen naar software engineer moet niet moeilijk zijn als techneut.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• warhamstr
CalcoBoy schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:45:
Waarom stappen ze niet over naar de IT? Omscholen naar software engineer moet niet moeilijk zijn als techneut.
Omdat dat (vaak) een dodelijke saaie juppen baan is?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• assje
warhamstr schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:46:
[...]

Omdat dat (vaak) een dodelijke saaie juppen baan is?
Dan is de conclusie dat de techniek minder betaalt omdat het leuker werk is :P Fair enough.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CalcoBoy
Misschien betaalt het daarom zo goed, ze kunnen niemand krijgen haha. Maar zonder grap heb ik het goed naar mijn zin hoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:38
CalcoBoy schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:45:
Al snel minder interessant werk (imo) en minder verdienen. Waarom stappen IT'ers niet over naar de techniek? ;) Als in, er zitten natuurlijk verschillen in loon, maar er zijn er zat in de techniek die niet al te hard zullen klagen over hun loon. Helpt ook als wat meer techneuten hun pensioen nazoeken, zie toch vaker IT'ers langs komen die geen pensioenregeling hebben ;) .

[Voor 38% gewijzigd door Sissors op 10-05-2022 19:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Woudtwe
  • Nu online

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ataturk
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: Chemie
• Werkervaring: ~5 jaar
• (Woon) Locatie: BeNeLux

2. Wat doe je:
• Functie: Field Service Engineer
• Werkgever/branche: Biotechnologiebedrijf
• (Werk) Locatie(s): Home office en op locatie bij klanten in de BeNeLux
• Aantal vakantiedagen*: 27
• Gewerkte uren/week*: ~45h
• Reistijd**: van 30 min tot 2,5h?
• Werkdruk: Ja

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4600
• Vakantiegeld: € 4500
• Bonus, toeslagen, etc: Max €7200 & maaltijdcheques €1400 jaarlijks
• Dertiende/veertiende maand: €4500
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€71000

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € Niet zeker (België)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: aanvullende groepsverzekering.
• Mobiliteit per jaar: Leasewagen ~600 p/m + Tankkaart
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€80k/jaar?

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 10:49
Members only:

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 18:18

GG85

.......

Maveryth schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:22:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Dertiende/veertiende maand: onbekend. Indien ik in vaste dienst schat ik ongeveer 1x bruto maandsalaris

4. Overig
Klinkt als Metalektro gezien de ADV? Man man, met HBO is dat wel heel erg laag. Zoek je niet nog wat randje provincie utrecht/gelderland?

• CalcoBoy
Sissors schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:46:
[...]

Al snel minder interessant werk (imo) en minder verdienen. Waarom stappen IT'ers niet over naar de techniek? ;) Als in, er zitten natuurlijk verschillen in loon, maar er zijn er zat in de techniek die niet al te hard zullen klagen over hun loon. Helpt ook als wat meer techneuten hun pensioen nazoeken, zie toch vaker IT'ers langs komen die geen pensioenregeling hebben ;) .
Hoeft niet. Bij mij is het 30%, waarvan werkgever 23% inlegt. Bij PMT is dat 27,98% waar werkgever 17,7% inlegt (https://www.pmt.nl/werkge...nistratie/feiten-cijfers/).

Minder interresant werk is moeilijk te meten. Ik ken genoeg techneuten en zie (buiten mechatronica om) de lol niet zo van in. Maar de meesten werken wel 40 uur en weinig thuiswerk tegen een lager salaris dan ik op 36 uur. Vaak hebben ze wel 38 -39 vakantiedagen (ik 33). Dat is dan wel lekker!

• CalcoBoy

• vosje88
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06:59
Members only:

• Pizza_Boom
Wel netjes toch?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• vosje88
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06:59
Ik ben ook zeker niet ontevreden.
Buiten bovenstaande heeft mijn werkgever ook nog zeer goede regelingen wat betreft vaderschapsverlof. Volgens de Nederlandse wet kun je 9 weken tegen 70% uitbetaling aan verlof krijgen wat je in het eerste geboortejaar moet opnemen. Mijn werkgever vult die laatste 30% aan en daarnaast geven ze nog eens 3 weken extra tegen 100% betaling. Dus totaal 12 weken extra verlof waardoor ik binnenkort een dag minder ga werken zonder salaris in te leveren.

• jeroennoodles
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-05 19:34
Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren op een nieuwe functie en heb bij een ander bedrijf een mooie uitdaging gevonden. Echter vroeg ik mij af of het contractvoorstel marktconform is, want ik heb het gevoel dat het salaris wat aan de lage kant is.

Members only:

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 08:35

antonboonstra

6235Wp | WP | Tesla | Zero

Members only:

[Voor 8% gewijzigd door antonboonstra op 05-08-2022 17:54]

Canon EOS 7D | DJI Mavic Pro | Zero SR | Tesla M3 LR | #vangaslos | PV output 4945Wp | PV output 1290Wp | Tweakers PVOutput lijst

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:37
jeroennoodles schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:03:
Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren op een nieuwe functie en heb bij een ander bedrijf een mooie uitdaging gevonden. Echter vroeg ik mij af of het contractvoorstel marktconform is, want ik heb het gevoel dat het salaris wat aan de lage kant is.

***members only***
Lijkt me inderdaad erg karig, beetje afhankelijk van hoe goed je bent 😎
Ik ben iets ouder, maar een vergelijkbaar aantal jaren werkervaring en achtergrond, en ik zit in de mechatronics/semiconductor voor ongeveer het dubbele.

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:24
jeroennoodles schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:03:

***members only***
Je hebt nu toch ook werk en salaris, daar kun je het toch mee vergelijken?

Ik vraag dat bedrag momenteel in de regio limburg, oosten brabant, 3 bedrijven boden 3000/3100/3300 en gingen naar 3450/3600/3600 (waarbij de eerste na 4 maanden naar 3650 wil). Wel wat moeite om het te krijgen maar het is wel bijna mogelijk (je moet er ook wat secundair's bij bekijken 22 tot 41 vakantiedagen bv).

In eindhoven (of helmond ly) kom ik hier niet voor door de verschrikkelijke reistijden.
Ik heb 3 jaar werkervaring (wel bovengemiddeld veel inhoud t.o.v. andere merk ik).
Iets wat ik merk is dat er ca 20-25% lager wordt geboden* (waarbij ik mijzelf wellicht overschat, als het gat zo groot is) maar waar ik het gat weet te dichten tot een paar % .

Dus mijn tip is vooral hoog inzetten. Werk je al 9 jaar bij dezelfde WG? Je hebt toch wel een idee dan hoe goed je in die functie bent t.o.v. andere collega's?

* Dit heeft ook te maken dat je ergens tussen 3000-3250 uit komt als je een CAO volgt en een schaal er bij pakt.
Maar die schaal gaat ook maar tot 4400 euro voor een projectleider voor 5+ man multi disciplinaire teams :| .

[Voor 9% gewijzigd door alaintje op 06-08-2022 12:20]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• jeroennoodles
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-05 19:34
alaintje schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:07:
[...]

Je hebt nu toch ook werk en salaris, daar kun je het toch mee vergelijken?

Ik vraag dat bedrag momenteel in de regio limburg, oosten brabant, 3 bedrijven boden 3000/3100/3300 en gingen naar 3450/3600/3600 (waarbij de eerste na 4 maanden naar 3650 wil). Wel wat moeite om het te krijgen maar het is wel bijna mogelijk (je moet er ook wat secundair's bij bekijken 22 tot 41 vakantiedagen bv).

In eindhoven (of helmond ly) kom ik hier niet voor door de verschrikkelijke reistijden.
Ik heb 3 jaar werkervaring (wel bovengemiddeld veel inhoud t.o.v. andere merk ik).
Iets wat ik merk is dat er ca 20-25% lager wordt geboden* (waarbij ik mijzelf wellicht overschat, als het gat zo groot is) maar waar ik het gat weet te dichten tot een paar % .

Dus mijn tip is vooral hoog inzetten. Werk je al 9 jaar bij dezelfde WG? Je hebt toch wel een idee dan hoe goed je in die functie bent t.o.v. andere collega's?

* Dit heeft ook te maken dat je ergens tussen 3000-3250 uit komt als je een CAO volgt en een schaal er bij pakt.
Maar die schaal gaat ook maar tot 4400 euro voor een projectleider voor 5+ man multi disciplinaire teams :| .
Het aanbod dat ik in eerste instantie heb ontvangen was 200 euro minder, uiteindelijk op het bedrag van € 3850 uit gekomen.

Op dit moment zit ik op nagenoeg hetzelfde bedrag (paar tientjes lager), maar bij mijn huidige werkgever heb ik ook het gevoel dat ik een te laag salaris heb. Jaarlijks heb ik gemiddeld wel een loonsverhoging van +/- 4 à 5 %, maar een grote stap is niet mogelijk.

Als ik mezelf vergelijk met andere collega's merk ik dat het mij over het algemeen een stuk makkelijker af gaat, vandaar dat ik op dit moment ook wel de uitdaging mis in de werkzaamheden (een van de redenen dat ik verder aan het kijken ben).

• Robskuh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-05 20:28
Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO Mechatronica niv. 4
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Machinebouw +/ 40 werknemers
Huidige functie: Mechatronica / Service Monteur

Laptop: -
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 25 vrije dagen en 13 ADV dagen.
13/14e maand of winstuitkering:
GSM: -
Leaseauto: -
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 0.19 cent de km
Land: nederland

Maand salaris(bruto): 3530

Wat vinden jullie is dit marktconform?

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 13:58
Ik vind het een net salaris, indien je ook binnen de 40u blijft en zijn het een beetje schappelijke werktijden? In de service kan erg verschillen..
Wat vind je er zelf van?

• Robskuh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-05 20:28
FitTiv schreef op woensdag 30 november 2022 @ 18:29:
Ik vind het een net salaris, indien je ook binnen de 40u blijft en zijn het een beetje schappelijke werktijden? In de service kan erg verschillen..
Wat vind je er zelf van?
Vooral 40 uur op de zaak met eens in de 3 maanden een trip van 2 weken naar het buitenland (Wereldwijd).

• KJYW1984
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 27-05 11:35
Hoi ik ben nieuw hier, maar lees al geruime tijd mee. Ik ben echt benieuwd of ik wel genoeg verdien als Field Service Technician.
Het werk is MBO/HBO niveau. Werkinhoudelijk gaat het helemaal nergens over, beetje bij klanten boutje/moeren aandraaien etc., maar wat eromheen komt kijken is HBO-niveau vind ik. Je bent van A tot Z zelf verantwoordelijk voor de field jobs bij klanten. Geen tot weinig ondersteuning van kantoormensen (die hebben geen technische kennis). Veel vrijheid om je eigen werk in te plannen. Ik ben de enige HBO hier.

Leeftijd: 38
Opleiding(en): HBO wtb (diploma) en Master TU Delft (niet afgemaakt)
Certificaten: VCA VOL, stapelaar, hijsen, shell permit holder en heel veel andere safety certificaten die niet zo veel zeggen in de praktijk
Werkervaring: 2,5 jaar
Werkgever: grote kleppenfabrikant (en alles wat daarmee heeft te maken), wereldwijd meer dan 100.000 werknemers, fortune 500 bla bla
Huidige functie: Field Service Technician en groeiende naar "Engineer" (gaat ook nergens over, want al mijn collega "engineers" hebben geen van allen een technische HBO diploma).

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 27 + 13
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: ja
Leaseauto: ja met NL tankpas (dus niet buiten NL tanken)
Werkweek: fulltime
Pensioenregeling: PMT, 1/3 eigen inleg
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee

Maand salaris(bruto): 3450

Wat denken jullie hiervan? Ik heb verder geen extra's behalve een lease auto waar ik alleen in NL mag tanken. Denk dat ik bij mijn komende promotie tot engineer wel 4000 bruto kan vragen, of is dat te gortig? Ik doe best wel verdomd veel eigenlijk op de Service afdeling. Zonder mij stort het zooitje in elkaar denk ik (tijdelijk dan).

• fredhuizinga
KJYW1984 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 21:40:
Hoi ik ben nieuw hier, maar lees al geruime tijd mee. Ik ben echt benieuwd of ik wel genoeg verdien als Field Service Technician.
Het werk is MBO/HBO niveau. Werkinhoudelijk gaat het helemaal nergens over, beetje bij klanten boutje/moeren aandraaien etc., maar wat eromheen komt kijken is HBO-niveau vind ik. Je bent van A tot Z zelf verantwoordelijk voor de field jobs bij klanten. Geen tot weinig ondersteuning van kantoormensen (die hebben geen technische kennis). Veel vrijheid om je eigen werk in te plannen. Ik ben de enige HBO hier.

Certificaten: VCA VOL, stapelaar, hijsen, shell permit holder en heel veel andere safety certificaten die niet zo veel zeggen in de praktijk
Werkgever: grote kleppenfabrikant (en alles wat daarmee heeft te maken), wereldwijd meer dan 100.000 werknemers, fortune 500 bla bla
Huidige functie: Field Service Technician en groeiende naar "Engineer" (gaat ook nergens over, want al mijn collega "engineers" hebben geen van allen een technische HBO diploma).

Wat denken jullie hiervan? Ik heb verder geen extra's behalve een lease auto waar ik alleen in NL mag tanken. Denk dat ik bij mijn komende promotie tot engineer wel 4000 bruto kan vragen, of is dat te gortig? Ik doe best wel verdomd veel eigenlijk op de Service afdeling. Zonder mij stort het zooitje in elkaar denk ik (tijdelijk dan).
Ik denk dat je op zoek moet gaan naar een functie, al dan niet bij hetzelfde bedrijf, waar je met je hbo diploma wat aan hebt. Ik heb praktisch hetzelfde werk jaren gedaan, maar dan bij de fabrikant van aandrijvingen die op de kleppen komen. Ook onsite als service engineer, wel leaseauto met tankpas voor Europa. Had ook alle papieren van shell e.d. en verdiende op z'n max 3000,-
Wel heb ik mbo-3 niveau, dus dat salaris was voor mij ok. Maar wat je er allemaal voor moest doen, alles zelf regelen en weinig support van kantoor.

Nu ben ik terug bij mijn oude werkgever, en werk als hoofdmonteur/ elektricien met nul werkdruk en een leuke club collega's.

Members only:

• warhamstr
GG85 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:58:
[...]

Klinkt als Metalektro gezien de ADV? Man man, met HBO is dat wel heel erg laag. Zoek je niet nog wat randje provincie utrecht/gelderland?
Rennen! Dit is geeneens een onkostenvergoeding.

• warhamstr
Maveryth schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:22:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

4. Overig
Deze bedoelde ik. Of is er iets veranderd het afgelopen jaar?

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:36
Tijd om mijn lijstje hier ook maar eens in te vullen.

Members only:

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:46

Ik denk dat je je jouw huidige salarispakket eens moet vergelijken met de arbeidsvoorwaarden van jouw klanten. Bij veel eindgebruikers hebben de werknemers over vele decennia heen stevige pakketten kunnen versieren. Vanzelfsprekend collectief afgedwongen middels CAO. Ik denk dat je verder zelf kunt invullen wat ik bedoel.

• RVFRC45
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01:46
.

[Voor 99% gewijzigd door RVFRC45 op 21-03-2023 22:21]

• Appelpie3000
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-05 07:43
Ook ik maar even :)

Members only:

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

lactaxative schreef op zondag 29 januari 2023 @ 12:53:
[...]

Ik denk dat je je jouw huidige salarispakket eens moet vergelijken met de arbeidsvoorwaarden van jouw klanten. Bij veel eindgebruikers hebben de werknemers over vele decennia heen stevige pakketten kunnen versieren. Vanzelfsprekend collectief afgedwongen middels CAO. Ik denk dat je verder zelf kunt invullen wat ik bedoel.
Wat natuurlijk wel een ding is, het is waarschijnlijk wel echt een baan op MBO niveau, niets mis mee maar houd het salaris lager. Als de enige ook met een HBO opleiding is onderstreept dat het natuurlijk. Des al niet te min heb je natuurlijk wel gelijk, ergens anders moet er toch wat meer in het vat zitten.
Appelpie3000 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:34:
Ook ik maar even :)

***members only***
Members only:

[Voor 27% gewijzigd door GoldenSample op 03-02-2023 17:29]

• Appelpie3000
GoldenSample schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:26:
[...]
Members only:
Members only:

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Members only:

[Voor 14% gewijzigd door GoldenSample op 04-02-2023 17:14]

• Appelpie3000
Members only:

• Pizza_Boom
GoldenSample schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:11:
[...]
Members only:
Ik vraag mij af en toe echt af waarom ik zo nodig in die techniek moest zitten. Ik begin de CAO echt ruk te vinden. En dan de laatste CAO onderhandelingen ook nog een club als Metaalunie die nog eens dreigt een bom onder het akkoord te leggen, want oehoe, het is wel veel hoor, 7% verhoging over bijna 2,5 jaar.

Goed, mijn profiel, nu de laatste CAO verhoging tot maart 24 erbij zit. Ohnee, er komt nog een keer zo'n belediging van 0,6% in januari. 8)7 8)7

Members only:

• 2ossy
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-05 15:17
Pizza_Boom schreef op maandag 10 april 2023 @ 23:15:
[...]
Ik vraag mij af en toe echt af waarom ik zo nodig in die techniek moest zitten. Ik begin de CAO echt ruk te vinden. En dan de laatste CAO onderhandelingen ook nog een club als Metaalunie die nog eens dreigt een bom onder het akkoord te leggen, want oehoe, het is wel veel hoor, 7% verhoging over bijna 2,5 jaar.

Goed, mijn profiel, nu de laatste CAO verhoging tot maart 24 erbij zit. Ohnee, er komt nog een keer zo'n belediging van 0,6% in januari. 8)7 8)7

***members only***
Members only:

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:44
Technieksector conservatief? Bij ons kijken ze je raar aan als je buiten de pauze koffie gaat halen, want 'in de werkplaats drinken ze ook alleen in de pauze'. Het woord 'thuiswerken' hoef je hier al helemaal niet te noemen.
Mijn vrouw werkt voor de overheid, als zij geen zin heeft om naar werk te gaan dan kan ze gewoon in bed blijven liggen en de laptop openklappen, iets waar ik best wel jaloers op ben.
Wat wij wel hebben is de 25+13 vrije dagen, maar dat is natuurlijk een sigaar uit eigen doos...

Members only:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WimOBL
  • Laatst online: 13-05 16:40
knip srry krijg via alternatieve weg reactie volgt later opnieuw

[Voor 96% gewijzigd door WimOBL op 11-04-2023 12:51]

• WimOBL
  • Laatst online: 13-05 16:40

Eerlijk gezegd vindt ik het vrij laag voor HBO maar wel MBO+ normaal.
Kijk of je wellicht bij de service afdeling richting lijnfunctie kan groeien dan komt er wel wat bij.
De stap naar 4000 zou ik specifieker maken 4219,32 bijvoorbeeld komt beter over of hoog in de 3900 gaan zitten. Gezien je achtergrond engineer, voor alleen veldwerk vindt ik lastig in jouw werkveld; denk maar wat deze engineer dan moet kosten voor de klant. Dat is voor een lijnfunctie met eventueel escalatiefunctie beter uit te leggen.
Als je advies mag uitbrengen en daar de kennis voor hebt dan denk ik wel dat er nog meer groei mogelijk is; maar hierbij telt vooral de kwaliteit van advies en niet meer je papiertje opleiding.
Mocht je intresse hebben om over te stappen richting engineer informeer ook eens bij klanten inderdaad dat zou je wel eens behoorlijk kunnen verrassen wat mogelijk blijkt. Maar dan mag je wel dag dag zeggen tegen de leasebak. Of als je mobiel wil werken kijk eens merkspecifiek of men plek heeft ook daar is vaak wat meer ruimte.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• assje
Pizza_Boom schreef op maandag 10 april 2023 @ 23:15:

Mijn ervaring in de techniek is dat de CAO er alleen voor de onderkant van de markt en de oudere medewerker is. De CAO beschrijft het minimum, niets meer en niets minder. Op jouw leeftijd in deze markt is er geen enkele reden waarom de CAO verhoging op welke manier dan ook relevant voor je zou hoeven zijn. De CAO verhoging is wat je gratis krijgt, dat is het startpunt waarop het jaarlijkse gesprek begint. In de eerste 10 jaar van mijn werkzame leven (in de techniek) is het bij mij nooit bij de CAO verhogingen gebleven.

Naar mijn mening (als manager in de techniek) wordt de CAO verhoging vooral als excuus gebruikt tegen verhogingen daarboven. Dit werkt aan de onderkant van de markt, bij ouderen en bij mensen die zich niet laten horen. Persoonlijk werk ik zelfs liever voor een bedrijf zonder CAO, minder verplichte verhogingen dus meer onderhandelingsruimte voor wie er wel om vraagt.

• Pizza_Boom
Voggy schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:54:
Technieksector conservatief? Bij ons kijken ze je raar aan als je buiten de pauze koffie gaat halen, want 'in de werkplaats drinken ze ook alleen in de pauze'. Het woord 'thuiswerken' hoef je hier al helemaal niet te noemen.
Mijn vrouw werkt voor de overheid, als zij geen zin heeft om naar werk te gaan dan kan ze gewoon in bed blijven liggen en de laptop openklappen, iets waar ik best wel jaloers op ben.
Wat wij wel hebben is de 25+13 vrije dagen, maar dat is natuurlijk een sigaar uit eigen doos...

***members only***
Die 13 heb ik ook al niet, wij werken geen 40 uur maar minder. Koffiedrinken alleen in de pauze. Wat een quatsch, gelukkig drinkt de fabriek hier ook gewoon wanneer ze er zin in hebben en staan de automaten door de fabriek heen. En thuiswerken kan wel... Als het bedrijf er duidelijk baat bij heeft. Niet dus. :w Eigenlijk is het ook gewoon verschrikkelijk.
Members only:
assje schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:26:
Mijn ervaring in de techniek is dat de CAO er alleen voor de onderkant van de markt en de oudere medewerker is. De CAO beschrijft het minimum, niets meer en niets minder. Op jouw leeftijd in deze markt is er geen enkele reden waarom de CAO verhoging op welke manier dan ook relevant voor je zou hoeven zijn. De CAO verhoging is wat je gratis krijgt, dat is het startpunt waarop het jaarlijkse gesprek begint. In de eerste 10 jaar van mijn werkzame leven (in de techniek) is het bij mij nooit bij de CAO verhogingen gebleven.

Naar mijn mening (als manager in de techniek) wordt de CAO verhoging vooral als excuus gebruikt tegen verhogingen daarboven. Dit werkt aan de onderkant van de markt, bij ouderen en bij mensen die zich niet laten horen. Persoonlijk werk ik zelfs liever voor een bedrijf zonder CAO, minder verplichte verhogingen dus meer onderhandelingsruimte voor wie er wel om vraagt.
Zo voel ik dat ook. Als ik dan collega's hoor zeggen dat ze al 10 jaar geen loonsverhoging hebben gehad, buiten de CAO verhogingen om... Tsja, dan ben ik wel weg hoor. Ik ga niet 10 jaar op dit salaris + alleen inflatiecorrectie blijven zitten. Daar is de markt gewoon te lucratief voor.

De CAO verhoging is inderdaad gratis, maar ik heb al voorgeworpen gekregen dat we al xy% van de CAO krijgen, dus waarom ik meer wil. En zeker als jij klem zit qua financiën (net een huis kopen), is het slikken of stikken.

Ik werk nog geen 10 jaar, maar een van de redenen dat ik weg ging bij mijn vorige WG was het uitblijven van verhogingen nadat ik mijn 2x jaarcontract had ingeruild voor een vast contract. Ik kreeg vorig jaar 1 aanbieding, als de bonus uitbetaald zou worden zou ik mijn jaarsalaris verdrievoudigen. Moest er alleen een pokkestuk voor gaan rijden. Maar ook maandsalaris, de aangegeven schaal lag meer dan 1000 euro hoger dan wat ik op dat moment verdiende en liep nog eens 1000 euro verder. Dat is echt serieus geld. :X

• fredhuizinga
Misschien ben ik snel tevreden maar ik heb geen spijt dat ik ooit voor de techniek heb gekozen. Ja we verdienen minder dan de IT wereld maar als ik voor mezelf kijk, dan verdien ik prima. Kan makkelijk rondkomen elke maand. Werkdruk is nul, kan vrij nemen wanneer ik wil. Verder genoeg vakantiedagen en adv dagen, krijg ze niet op.
Onze CAO loopt tot 2024, misschien weer flink op de barricades voor een echte verhoging. Wij hadden natuurlijk pech dat onze CAO rond kwam net voor de crisis en koopkracht gedoe.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Pizza_Boom schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 18:03:
[...]
Die 13 heb ik ook al niet, wij werken geen 40 uur maar minder. Koffiedrinken alleen in de pauze. Wat een quatsch, gelukkig drinkt de fabriek hier ook gewoon wanneer ze er zin in hebben en staan de automaten door de fabriek heen. En thuiswerken kan wel... Als het bedrijf er duidelijk baat bij heeft. Niet dus. :w Eigenlijk is het ook gewoon verschrikkelijk.

[...]

***members only***

[...]
Zo voel ik dat ook. Als ik dan collega's hoor zeggen dat ze al 10 jaar geen loonsverhoging hebben gehad, buiten de CAO verhogingen om... Tsja, dan ben ik wel weg hoor. Ik ga niet 10 jaar op dit salaris + alleen inflatiecorrectie blijven zitten. Daar is de markt gewoon te lucratief voor.

De CAO verhoging is inderdaad gratis, maar ik heb al voorgeworpen gekregen dat we al xy% van de CAO krijgen, dus waarom ik meer wil. En zeker als jij klem zit qua financiën (net een huis kopen), is het slikken of stikken.

Ik werk nog geen 10 jaar, maar een van de redenen dat ik weg ging bij mijn vorige WG was het uitblijven van verhogingen nadat ik mijn 2x jaarcontract had ingeruild voor een vast contract. Ik kreeg vorig jaar 1 aanbieding, als de bonus uitbetaald zou worden zou ik mijn jaarsalaris verdrievoudigen. Moest er alleen een pokkestuk voor gaan rijden. Maar ook maandsalaris, de aangegeven schaal lag meer dan 1000 euro hoger dan wat ik op dat moment verdiende en liep nog eens 1000 euro verder. Dat is echt serieus geld. :X
Members only:

• Pizza_Boom
fredhuizinga schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:56:
Misschien ben ik snel tevreden maar ik heb geen spijt dat ik ooit voor de techniek heb gekozen. Ja we verdienen minder dan de IT wereld maar als ik voor mezelf kijk, dan verdien ik prima. Kan makkelijk rondkomen elke maand. Werkdruk is nul, kan vrij nemen wanneer ik wil. Verder genoeg vakantiedagen en adv dagen, krijg ze niet op.
Onze CAO loopt tot 2024, misschien weer flink op de barricades voor een echte verhoging. Wij hadden natuurlijk pech dat onze CAO rond kwam net voor de crisis en koopkracht gedoe.
Ontevreden is denk ik ook het verkeerde woord, maar ik krijg af en toe wel een slappe zak van het conservatieve gedrag in de metaal. En zeker dat men nog steeds niet lijkt te begrijpen dat we ook stappen willen maken, ook in salaris.

Ik heb wel gewoon werkdruk en wat minder vrijheid in vrij nemen, dus die vlieger gaat voor mij niet op.
Members only:

• Henri3995
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 25-05 12:19
Leeftijd:24
Opleiding(en):HTS Werktuigbouwkunde (niet afgemaakt)
Certificaten: verschillende CAD cursussen
Werkervaring:3 jaar
Werkgever: Ingenieursbureau
Huidige functie: Constructeur

Laptop:ja
Vakantiegeld:ja
Vakantiedagen: 40
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM:nee
Leaseauto:nee
Pensioenregeling: Geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:

Maand salaris(bruto): 3400.- p/m

Best tevreden als ik zo kijk, nog meer als genoeg groeimogelijkheden.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:16

Je werkt natuurlijk wat onder je niveau, dan blijft het salaris achter.
Mocht je iets totaal anders willen, kijk eens bij een netbeheerder (Stedin/Liander/Enexis). Daar lopen de technische HBO functies minimaal tot 5200 bruto oid. Ik verdiende op mijn 34e al 4200 bruto toen :Y
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee