Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Wozmro
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 20-04 12:34
quote:
AcIDeR schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:47:
Zijn er ook ZZP-ers onder ons?
En eventueel ook projectleiders/projectmanagers die zich als ZZP-ers wegzetten?

Ik ben erg benieuwd naar de vruchtbaarheid van deze rollen in een toch wat 'ouderwetse' branche.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Antonius
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 01:17
quote:
naza5314 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:23:
Als beginnende student MBO niveau 4 komend jaar zit ik ermee met wat ik zou willen doen op dit moment. Zijn er adviezen van ervaren mensen hier? Ik wil sowieso in de techniek gaan, verder weet ik nog niet zeker wat het beste verdient, ik zie ook in dezetopic verschillende salarissen en functies.
Ik ben nogal uit op geld :O zou als liefst na mijn mbo studie willen beginnen met werken.
Als je nogal uit bent op geld dan kan je na je MBO beter verder studeren dan direct aan het werk gaan. Of je moet goeie ondernemersvaardigheden hebben en je eigen toko gaan runnen. In loondienst als MBO-er gaat de geldkraan binnen de techniek niet open.

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 25-04 21:58

Bommes

Capo del formaggio

Leeftijd:40
Opleiding(en): mbo auto techniek, diverse beroeps gerichte cursussen
Certificaten: nen 3140 keurmeester, diverse machine service gerichte certificaten
Werkervaring: 22 jaar (huidige richting 4 jaar)
Werkgever: Bedrijf in etikettering / labeling
Huidige functie:
Service & installatie technicus, zowel binnen (80%) als buitendienst (20%). We produceren klant specifieke machines en samen met 1 collega zijn wij verantwoordelijk voor het elektrische gedeelte tot en met het testen. Ik verzorg dan ook vaak de plaatsing en ingebruikname bij de klanten.

Laptop: ja
Vakantiegeld:ja, cao conform (dacht 8%)
Vakantiedagen: 24 + 12 ADV
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Leaseauto: Ja (prive niet nodig dus geen bijtelling)
Werkweek: 40 uur, ex woon werk tijd (= 1,5 tot 2 uur per dag), bij klant bezoek is reis tijd = werktijd
Pensioenregeling: ja, cao conform
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee
Land: NL

Maand salaris(bruto): §3250

Extra info:
Ik werk hier nu sinds afgelopen september, op mijn verzoek is mijn half jaar contract verlengd met 2 maanden.
Op 1 mei vertrekken mijn vrouw en ik voor 4 maanden naar ItaliŽ om daar te gaan werken/wonen.
Zo goed als onbetaald trouwens, enkel kost en inwoning en een afspraak over winstdeling, mits er winst is.

Na terug keer in september kan/mag ik weer terug komen bij mijn huidige werkgever op basis van een nieuw tijdelijk contract tot mei 2018.
Indien we dan weer naar ItaliŽ willen/kunnen om te werken houd het bij mijn huidige werkgever op, zegt directeur/eigenaar nu dan toch tenminste.
Wie dan leeft wie dan zorgt is mijn insteek ik ben de laatste jaren helemaal niet carriŤre gericht.
Zorg liever nu voor een leuk leven, veel vrije tijd en dergelijke dan dat ik al mijn uren op mijn werk doorbreng.

As far as I'm concerned, Woodstock was a Joe Cocker concert with a lot of opening acts

• Sebabbes
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 24-04 16:55
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Elektrotechniek
Certificaten: VCA-VOL, rijbewijs B,
Werkervaring: 1,5 jaar
Werkgever: Ingenieursbureau regio midden Nederland.
Huidige functie: E-Constructeur/Tekenaar (vooral AutoCAD)

Vakantiegeld: 8% van jaarsalaris
Vakantiedagen: 24 + 13 ADV
Eindejaarsuitkering: 2,5% van jaarsalaris
Werkweek: 40 uur ( 38 + 2 voor ADV)

Pensioenregeling: ja (weet niet meer precies)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -

Salaris: Bruto ~ 2700 per maand

Over 6 maanden pas weer functioneringsgesprek, dan ga ik richten op de 3000 per maand ivm onlangs behalen rijbewijs B, VCA-VOL en Prince2 Fountation (projectmanagement methode).

• Vitamine
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 26-04 15:27
quote:
Sebabbes schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 16:56:
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Elektrotechniek
Certificaten: VCA-VOL, rijbewijs B,
Werkervaring: 1,5 jaar
Werkgever: Ingenieursbureau regio midden Nederland.
Huidige functie: E-Constructeur/Tekenaar (vooral AutoCAD)

Vakantiegeld: 8% van jaarsalaris
Vakantiedagen: 24 + 13 ADV
Eindejaarsuitkering: 2,5% van jaarsalaris
Werkweek: 40 uur ( 38 + 2 voor ADV)

Pensioenregeling: ja (weet niet meer precies)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -

Salaris: Bruto ~ 2700 per maand

Over 6 maanden pas weer functioneringsgesprek, dan ga ik richten op de 3000 per maand ivm onlangs behalen rijbewijs B, VCA-VOL en Prince2 Fountation (projectmanagement methode).
Hoe komt het dat het behalen van je rijbewijs B een salaris verhoging zou opleveren?

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• TheFlexos
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 27-04 10:11
Members only:

• VincentG
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 26-03 14:06
Dat soort programma's beheren is erg waardevol, maar genoeg bedrijven in de technische sector hechten enorm veel waarde aan een diploma. Een CAD programma is immers slechts een tool en kunnen tekenen maakt je bijv. nog geen engineer of iemand met kennis van de materie.
Heel hoog is je salaris niet, maar kan me er ook wel wat bij voorstellen, aangezien je geen vervolgopleiding hebt gedaan (enkel certificaten).
Ik zou echt de kans grijpen om een HBO te doen (liefst iets als wtb of ander technisch). Dan kun je daarna zo veel meer eisen / krijgen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• T.E
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 29-04 15:00
Zal ook even die van mij posten.

Leeftijd: 32
Opleiding(en): LTS Electrotechniek, MSI ( monteur sterkstroom installatie ),EMSI (Eerste Monteur sterkstroominstallatie.(TSI niet afgemaakt)
Certificaten: oa. VCA-VOL, Verschillende certificaten zoals OP Brandmeldinstallatie, Bevrijden liften en nog een hoop wat ik zo even niet weet.
Werkervaring: bijna 10 jaar installatietechniek, 6 jaar huidige baan.
Werkgever: Ziekenhuis/zorginstelling
Huidige functie: Technische Dienst

Laptop: nee
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: eerlijk gezegd geen idee
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: ja
Leaseauto: Nee
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: 11% ongeveer dacht ik
Land: Nederland
Regio: Noord Brabant
Reistijd: 7 min fietsen

Maandsalaris bruto: 2567
excl. toeslagen storingsdiensten.

Geen super salaris ook in de weet dat mijn maximum maar 2695 bruto wordt en geen verdere doorgroeimogelijkheden. Maar daarbuiten heb ik een geweldig leuke baan met veel afwisseling en totaal geen zwaar werk. En het belangrijkste de vrijheid die we hebben.
We doen onderhoudt en storingen voor een streekziekenhuis en 12 verzorgingstehuizen in de regio.
Draaien ook 24 uurstoringsdiensten. Daardoor bouwen we regelmatig uren op waardoor we veel overuren opbouwen. Ook 36 urige werkweek is wel lekker die we soepel kunnen gebruiken. Halve dag in de week vrij of om de week een dag is geen probleem.
Aangezien ik graag reis is de vrijheid ideaal. Ben een keer 7 weken op reis geweest van de uren. En afgelopen jaar zelfs 3 maanden. Zoiezo is 4 weken vakantie in de zomer geen probleem in overleg met collega's. Sterker als ik volgende week de hele week vrij wil zijn lukt me dat ook nog wel. Deze vrijheid is mij goud waard. Ik denk niet dat er veel bedrijven zijn waar dit mogelijk is.

• Mich007
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20-04 16:41
Kleine update:

Leeftijd: 35
Opleiding(en): HBO bouwkunde
Certificaten: VCA 1, VCA vol, certificaat 'leidinggeven', diverse vakgerichte cursussen voor softwarepakketten met certificaten
Werkervaring: 13 jaar werkzaam bij huidige werkgever.
Werkgever: bouwbedrijf met werkgebied in utiliteitsbouw, woningbouw, appartementenbouw. ca. 80 werknemers.
Huidige functie: Projectleider nieuwbouw

Vakantiegeld: 8% bruto jaarloon
Vakantiedagen (incl. verplichte ATV): 43
13/14e maand of winstuitkering: eindejaarsuitkering, meestal EUR 1000,- netto
GSM: ja, Iphone 5s, onbeperkt data en bellen ook voor privť
Leaseauto: ja, peugeot 308SW; incl. tankpas en geen eigen bijdrage (enkel 14% bijtelling)
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja, volledig voor rekening van werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:-

Salaris (bruto): EUR 4.250,- = ca. EUR 2.790,- netto. (inhoudingen voor auto daar in meegenomen)

Mich007 wijzigde deze reactie 22-03-2017 14:40 (4%)

• Tariko
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19:22
Mijn Situatie:

Leeftijd: 24
Opleiding(en): MBO 4 Servicetechnicus Elektrische Installatie en Apparatuur.
Werkervaring: 1 Jaar als stagiair en nu 2 jaar in dienst bij huidige werkgever.
Werkgever: Technische installatiekantoor met meerdere vestegingen door het land.
Huidige functie: Servicemonteur E

Laptop: Ja + een 2 in 1 laptop
Vakantiedagen: Geen idee!
GSM: Ja, Samsung Galaxy A3
Leaseauto: Ja, Renault Clico; incl. tankpas en geen eigen bijdrage (enkel 14% bijtelling)
Pensioenregeling: CAO Conform
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee

Salaris (bruto): EUR 2.015,- excl. vergoedingen storingsdienst en overwerk.

Wat vinden jullie ervan?

• arnax
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19:58

arnax

Penguins rock!

quote:
Tariko schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:19:
Mijn Situatie:

Opleiding(en): MBO 4 Servicetechnicus Elektrische Installatie en Apparatuur.
Werkervaring: 1 Jaar als stagiair en nu 2 jaar in dienst bij huidige werkgever.
Werkgever: Technische installatiekantoor met meerdere vestegingen door het land.
Huidige functie: Servicemonteur E

Laptop: Ja + een 2 in 1 laptop
Vakantiedagen: Geen idee!
GSM: Ja, Samsung Galaxy A3
Leaseauto: Ja, Renault Clico; incl. tankpas en geen eigen bijdrage (enkel 14% bijtelling)
Pensioenregeling: CAO Conform
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee

Salaris (bruto): EUR 2.015,- excl. vergoedingen storingsdienst en overwerk.

Wat vinden jullie ervan?
Op zich iets aan de lage kant. Zo rond de 100-150 extra per maand en je komt marktconform uit.
Welke CAO val je onder? Metalelektro?

• arnax
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19:58

arnax

Penguins rock!

Na het afstoffen van mijn GoT account kwam ik deze post nog tegen van 9 jaar geleden :)
quote:
arnax schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:10:
Haha toevallig, ik moest gisteren ook al aan zo'n soort topic denken toen ik 'de grote broer' aan het lezen was.
In ieder geval hier mijn lijstje:

Opleiding(en): MBO Technische informatica niv 4; HBO Technische Bedrijfskunde (sinds dit jaar deeltijd, derde jaars nu)
Certificaten: Geen
Werkervaring: ťťn relevante stage en werk nu bijna een half jaar bij mijn huidige werkgever
Werkgever: Fabrikant (elektro)technische onderdelen van een vrij specifiek soort product
Huidige functie: Strategisch inkoper en daarnaast veel cost-efficiŽncy projecten

Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 24 + 13
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering van tussen de 5% en 20%.
GSM: Nee
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Weinig bijzonders
Land: NL

Maand salaris(bruto): 1600

Als het goed is heb ik over twee weken een nieuw gesprek om mijn salaris opnieuw te beoordelen. Hier heb ik om gevraagd bij mijn aanstelling een half jaar geleden. Ik wou de baan erg graag maar was niet helemaal te spreken over het salaris.
Members only:

• hallllllooodaar
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 25-04 13:30
Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO-4 WTB
Certificaten: VCA
Werkervaring:~2 jaar
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Constructeur

Laptop: Ja (via klant waar ik voor werk)
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 32 (5 bonus voor niet ziek zijn vorig jaar)
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee
Werkweek:40u
Pensioenregeling: Jep
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding (0,19cent p/km)

Maand salaris(bruto): 2000,- EU.

Ik heb een vraag over dit salaris. Ik werk nu vanaf augustus 2015 bij deze detacheerder. Vanaf het begin hetzelfde salaris gehad. Ik heb 2 projecten gehad via deze detacheerder. Huidige klant was aanvankelijk voor 1 week aan werk, maar ondertussen zit ik hier al 14-15maand. Dus ik neem aan dat ik wel goed werk lever. Huidige klant zit ook te speculeren over eventuele overname en vast contract.

Maar tot die tijd.. ik zie dat er mensen redelijk wat meer verdienen met soortgelijke informatie. Snap dat detachering misschien minder verdient, maar is mijn salaris een beetje marktconform?

• pdbq
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 30-04 09:25
Members only:
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One (Scorpio) Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*