• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:48
AcIDeR schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:47:
Zijn er ook ZZP-ers onder ons?
En eventueel ook projectleiders/projectmanagers die zich als ZZP-ers wegzetten?

Ik ben erg benieuwd naar de vruchtbaarheid van deze rollen in een toch wat 'ouderwetse' branche.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-05 17:47
Anoniem: 883995 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:23:
Als beginnende student MBO niveau 4 komend jaar zit ik ermee met wat ik zou willen doen op dit moment. Zijn er adviezen van ervaren mensen hier? Ik wil sowieso in de techniek gaan, verder weet ik nog niet zeker wat het beste verdient, ik zie ook in dezetopic verschillende salarissen en functies.
Ik ben nogal uit op geld :O zou als liefst na mijn mbo studie willen beginnen met werken.
Als je nogal uit bent op geld dan kan je na je MBO beter verder studeren dan direct aan het werk gaan. Of je moet goeie ondernemersvaardigheden hebben en je eigen toko gaan runnen. In loondienst als MBO-er gaat de geldkraan binnen de techniek niet open.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:15

Bommes

Capo del formaggio

Leeftijd:40
Opleiding(en): mbo auto techniek, diverse beroeps gerichte cursussen
Certificaten: nen 3140 keurmeester, diverse machine service gerichte certificaten
Werkervaring: 22 jaar (huidige richting 4 jaar)
Werkgever: Bedrijf in etikettering / labeling
Huidige functie:
Service & installatie technicus, zowel binnen (80%) als buitendienst (20%). We produceren klant specifieke machines en samen met 1 collega zijn wij verantwoordelijk voor het elektrische gedeelte tot en met het testen. Ik verzorg dan ook vaak de plaatsing en ingebruikname bij de klanten.

Laptop: ja
Vakantiegeld:ja, cao conform (dacht 8%)
Vakantiedagen: 24 + 12 ADV
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Leaseauto: Ja (prive niet nodig dus geen bijtelling)
Werkweek: 40 uur, ex woon werk tijd (= 1,5 tot 2 uur per dag), bij klant bezoek is reis tijd = werktijd
Pensioenregeling: ja, cao conform
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee
Land: NL

Maand salaris(bruto): €3250

Extra info:
Ik werk hier nu sinds afgelopen september, op mijn verzoek is mijn half jaar contract verlengd met 2 maanden.
Op 1 mei vertrekken mijn vrouw en ik voor 4 maanden naar Italië om daar te gaan werken/wonen.
Zo goed als onbetaald trouwens, enkel kost en inwoning en een afspraak over winstdeling, mits er winst is.

Na terug keer in september kan/mag ik weer terug komen bij mijn huidige werkgever op basis van een nieuw tijdelijk contract tot mei 2018.
Indien we dan weer naar Italië willen/kunnen om te werken houd het bij mijn huidige werkgever op, zegt directeur/eigenaar nu dan toch tenminste.
Wie dan leeft wie dan zorgt is mijn insteek ik ben de laatste jaren helemaal niet carrière gericht.
Zorg liever nu voor een leuk leven, veel vrije tijd en dergelijke dan dat ik al mijn uren op mijn werk doorbreng.

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• Sebabbes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-10-2022
-

[Voor 101% gewijzigd door Sebabbes op 12-09-2017 10:41]

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Sebabbes schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 16:56:
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Elektrotechniek
Certificaten: VCA-VOL, rijbewijs B,
Werkervaring: 1,5 jaar
Werkgever: Ingenieursbureau regio midden Nederland.
Huidige functie: E-Constructeur/Tekenaar (vooral AutoCAD)

Vakantiegeld: 8% van jaarsalaris
Vakantiedagen: 24 + 13 ADV
Eindejaarsuitkering: 2,5% van jaarsalaris
Werkweek: 40 uur ( 38 + 2 voor ADV)

Pensioenregeling: ja (weet niet meer precies)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -

Salaris: Bruto ~ 2700 per maand

Over 6 maanden pas weer functioneringsgesprek, dan ga ik richten op de 3000 per maand ivm onlangs behalen rijbewijs B, VCA-VOL en Prince2 Fountation (projectmanagement methode).
Hoe komt het dat het behalen van je rijbewijs B een salaris verhoging zou opleveren?

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• TheFlexos
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-05 08:25
Members only:

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-05 18:28
Dat soort programma's beheren is erg waardevol, maar genoeg bedrijven in de technische sector hechten enorm veel waarde aan een diploma. Een CAD programma is immers slechts een tool en kunnen tekenen maakt je bijv. nog geen engineer of iemand met kennis van de materie.
Heel hoog is je salaris niet, maar kan me er ook wel wat bij voorstellen, aangezien je geen vervolgopleiding hebt gedaan (enkel certificaten).
Ik zou echt de kans grijpen om een HBO te doen (liefst iets als wtb of ander technisch). Dan kun je daarna zo veel meer eisen / krijgen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021
Zal ook even die van mij posten.

Leeftijd: 32
Opleiding(en): LTS Electrotechniek, MSI ( monteur sterkstroom installatie ),EMSI (Eerste Monteur sterkstroominstallatie.(TSI niet afgemaakt)
Certificaten: oa. VCA-VOL, Verschillende certificaten zoals OP Brandmeldinstallatie, Bevrijden liften en nog een hoop wat ik zo even niet weet.
Werkervaring: bijna 10 jaar installatietechniek, 6 jaar huidige baan.
Werkgever: Ziekenhuis/zorginstelling
Huidige functie: Technische Dienst

Laptop: nee
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: eerlijk gezegd geen idee
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: ja
Leaseauto: Nee
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: 11% ongeveer dacht ik
Land: Nederland
Regio: Noord Brabant
Reistijd: 7 min fietsen

Maandsalaris bruto: 2567
excl. toeslagen storingsdiensten.

Geen super salaris ook in de weet dat mijn maximum maar 2695 bruto wordt en geen verdere doorgroeimogelijkheden. Maar daarbuiten heb ik een geweldig leuke baan met veel afwisseling en totaal geen zwaar werk. En het belangrijkste de vrijheid die we hebben.
We doen onderhoudt en storingen voor een streekziekenhuis en 12 verzorgingstehuizen in de regio.
Draaien ook 24 uurstoringsdiensten. Daardoor bouwen we regelmatig uren op waardoor we veel overuren opbouwen. Ook 36 urige werkweek is wel lekker die we soepel kunnen gebruiken. Halve dag in de week vrij of om de week een dag is geen probleem.
Aangezien ik graag reis is de vrijheid ideaal. Ben een keer 7 weken op reis geweest van de uren. En afgelopen jaar zelfs 3 maanden. Zoiezo is 4 weken vakantie in de zomer geen probleem in overleg met collega's. Sterker als ik volgende week de hele week vrij wil zijn lukt me dat ook nog wel. Deze vrijheid is mij goud waard. Ik denk niet dat er veel bedrijven zijn waar dit mogelijk is.

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:52
Kleine update:

Leeftijd: 35
Opleiding(en): HBO bouwkunde
Certificaten: VCA 1, VCA vol, certificaat 'leidinggeven', diverse vakgerichte cursussen voor softwarepakketten met certificaten
Werkervaring: 13 jaar werkzaam bij huidige werkgever.
Werkgever: bouwbedrijf met werkgebied in utiliteitsbouw, woningbouw, appartementenbouw. ca. 80 werknemers.
Huidige functie: Projectleider nieuwbouw

Vakantiegeld: 8% bruto jaarloon
Vakantiedagen (incl. verplichte ATV): 43
13/14e maand of winstuitkering: eindejaarsuitkering, meestal EUR 1000,- netto
GSM: ja, Iphone 5s, onbeperkt data en bellen ook voor privé
Leaseauto: ja, peugeot 308SW; incl. tankpas en geen eigen bijdrage (enkel 14% bijtelling)
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja, volledig voor rekening van werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:-

Salaris (bruto): EUR 4.250,- = ca. EUR 2.790,- netto. (inhoudingen voor auto daar in meegenomen)

[Voor 4% gewijzigd door Mich007 op 22-03-2017 14:40]

• Tariko
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:10
Mijn Situatie:

Leeftijd: 24
Opleiding(en): MBO 4 Servicetechnicus Elektrische Installatie en Apparatuur.
Werkervaring: 1 Jaar als stagiair en nu 2 jaar in dienst bij huidige werkgever.
Werkgever: Technische installatiekantoor met meerdere vestegingen door het land.
Huidige functie: Servicemonteur E

Laptop: Ja + een 2 in 1 laptop
Vakantiedagen: Geen idee!
GSM: Ja, Samsung Galaxy A3
Leaseauto: Ja, Renault Clico; incl. tankpas en geen eigen bijdrage (enkel 14% bijtelling)
Pensioenregeling: CAO Conform
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee

Salaris (bruto): EUR 2.015,- excl. vergoedingen storingsdienst en overwerk.

Wat vinden jullie ervan?

• arnax
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2020

arnax

Penguins rock!

Tariko schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:19:
Mijn Situatie:

Opleiding(en): MBO 4 Servicetechnicus Elektrische Installatie en Apparatuur.
Werkervaring: 1 Jaar als stagiair en nu 2 jaar in dienst bij huidige werkgever.
Werkgever: Technische installatiekantoor met meerdere vestegingen door het land.
Huidige functie: Servicemonteur E

Laptop: Ja + een 2 in 1 laptop
Vakantiedagen: Geen idee!
GSM: Ja, Samsung Galaxy A3
Leaseauto: Ja, Renault Clico; incl. tankpas en geen eigen bijdrage (enkel 14% bijtelling)
Pensioenregeling: CAO Conform

Salaris (bruto): EUR 2.015,- excl. vergoedingen storingsdienst en overwerk.

Wat vinden jullie ervan?
Op zich iets aan de lage kant. Zo rond de 100-150 extra per maand en je komt marktconform uit.
Welke CAO val je onder? Metalelektro?

• arnax
  • Laatst online: 30-12-2020

arnax

Penguins rock!

Na het afstoffen van mijn GoT account kwam ik deze post nog tegen van 9 jaar geleden :)
arnax schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:10:
Haha toevallig, ik moest gisteren ook al aan zo'n soort topic denken toen ik 'de grote broer' aan het lezen was.
In ieder geval hier mijn lijstje:

Opleiding(en): MBO Technische informatica niv 4; HBO Technische Bedrijfskunde (sinds dit jaar deeltijd, derde jaars nu)
Certificaten: Geen
Werkervaring: één relevante stage en werk nu bijna een half jaar bij mijn huidige werkgever
Werkgever: Fabrikant (elektro)technische onderdelen van een vrij specifiek soort product
Huidige functie: Strategisch inkoper en daarnaast veel cost-efficiëncy projecten

Vakantiedagen: 24 + 13
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering van tussen de 5% en 20%.
GSM: Nee
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Weinig bijzonders

Maand salaris(bruto): 1600

Als het goed is heb ik over twee weken een nieuw gesprek om mijn salaris opnieuw te beoordelen. Hier heb ik om gevraagd bij mijn aanstelling een half jaar geleden. Ik wou de baan erg graag maar was niet helemaal te spreken over het salaris.
Members only:

• hallllllooodaar
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-03 11:32
Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO-4 WTB
Certificaten: VCA
Werkervaring:~2 jaar
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Constructeur

Laptop: Ja (via klant waar ik voor werk)
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 32 (5 bonus voor niet ziek zijn vorig jaar)
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Werkweek:40u
Pensioenregeling: Jep
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding (0,19cent p/km)

Maand salaris(bruto): 2000,- EU.

Ik heb een vraag over dit salaris. Ik werk nu vanaf augustus 2015 bij deze detacheerder. Vanaf het begin hetzelfde salaris gehad. Ik heb 2 projecten gehad via deze detacheerder. Huidige klant was aanvankelijk voor 1 week aan werk, maar ondertussen zit ik hier al 14-15maand. Dus ik neem aan dat ik wel goed werk lever. Huidige klant zit ook te speculeren over eventuele overname en vast contract.

Maar tot die tijd.. ik zie dat er mensen redelijk wat meer verdienen met soortgelijke informatie. Snap dat detachering misschien minder verdient, maar is mijn salaris een beetje marktconform?

• pdbq
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-12-2022
Members only:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hallllllooodaar
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-03 11:32
hallllllooodaar schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:14:
Opleiding(en): MBO-4 WTB
Werkervaring:~2 jaar
Werkgever: Detachering

Laptop: Ja (via klant waar ik voor werk)
Vakantiedagen: 32 (5 bonus voor niet ziek zijn vorig jaar)
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Werkweek:40u
Pensioenregeling: Jep
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding (0,19cent p/km)

Maand salaris(bruto): 2000,- EU.

Ik heb een vraag over dit salaris. Ik werk nu vanaf augustus 2015 bij deze detacheerder. Vanaf het begin hetzelfde salaris gehad. Ik heb 2 projecten gehad via deze detacheerder. Huidige klant was aanvankelijk voor 1 week aan werk, maar ondertussen zit ik hier al 14-15maand. Dus ik neem aan dat ik wel goed werk lever. Huidige klant zit ook te speculeren over eventuele overname en vast contract.

Maar tot die tijd.. ik zie dat er mensen redelijk wat meer verdienen met soortgelijke informatie. Snap dat detachering misschien minder verdient, maar is mijn salaris een beetje marktconform?
Bump iemand?

• Robbie521
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-05 11:03
Leeftijd: 26
Opleiding(en): VMBO-T, Monteur/technicus/1e monteur mbo, storingtechnicus ROVC
Certificaten: Certified siemens S7 programmer, VCA, BHV, Heftruck, Hoogwerker, diverse product trainingen
Werkervaring:9 jaar
Werkgever: Duitse machine producent
Huidige functie: Field service engineer

Laptop: Ja
Vakantiedagen: 34
13/14e maand of winstuitkering: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Ja Skoda Octavia 21% bijtelling
Werkweek: Gem. 50 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vergoeding voor overnachting zowel in binnen als buitenland
Land: Benelux

Maand salaris(bruto): 3350,- EU. ex overwerk en vergoedingen overnachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sakesushi
  • Laatst online: 08-08-2020
Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO 3 WTB
Certificaten: VCA 1, VCA vol, NEN3140
Werkervaring: 6 jaar werkzaam bij verschillende werkgevers.
Werkgever: Liftenbranch, personenliften.
Huidige functie: Storingsmonteur

Laptop: ja en tablet
Vakantiedagen (incl. verplichte ATV): 43
GSM: ja
Leaseauto: nee
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: € 0.39 km vergoeding (Houd ik over na aftrek van belasting)
30 euro per dag (dagvergoeding voor ontbijt, lunch en diner wat je overhoud kan je houden)
Land: Nederland en Europa

Maand salaris(bruto): 2550 euro bruto (per 4 weken)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-05 17:54
Enerzijds heb je relatief weinig werkervaring en is het een salaris met weinig risico voor de werkgever.
Anderzijds is er een tekort aan technisch personeel en denk ik zeker dat je met een jobhob een paar honderd omhoog kan gaan. Daarna met een paar jaar nog een keer.
Met een jobhob schat ik in dat 2400/2600 wel te halen is.

Referentie: Ik ben zelf ooit gestart met mts wtb als tekenaar. Verder door naar constructeur en in deeltijd hts gedaan en nu engineer.

King for a day,... fool for a lifetime.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 18:18

GG85

.......

Hoe ben je daar aan een baan gekomen als ik het vragen mag?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

GG85 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 23:16:
[...]

Hoe ben je daar aan een baan gekomen als ik het vragen mag?
Solliciteren? :+ Duitsland zit in de EU he, je mag gewoon je spulletjes in de auto gooien en die kant op rijden. Is geen verkeerde plek om te leven ook :Y

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-05 11:32
Leeftijd: 22
Opleiding(en): Monteur mechatronica niveau 2
Certificaten: VCA, Excl en Word.
Werkervaring: 0
Werkgever: aluminum gieterij.
Huidige functie: Operator nabewerker
Laptop:
Vakantiegeld:
Vakantiedagen:
13/14e maand of winstuitkering:
GSM:
Leaseauto:
Werkweek:
Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land:

Maand salaris(bruto): Ik gok 2120 per maand.

Situatie is als volgt.. gestopt met school vanwege omstandigheden. Ik mocht van niveau 2 naar 3 en ook daar waren de cijfers boven gemiddeld. Eerder gestopt met opleiding en dus genoegen genomen met niveau 2 voor nu. Vanavond begint mijn eerste werkdag, het is in 3 ploegen.
Ik hoop dat ik bij dit bedrijf in een sneller tempo kan groeien dan dat ik dat met school zou kunnen. Als doorgroei te beperkt blijkt ga ik misschien terug om niveau 3-4 te halen.

Ik had afgelopen week 2 leuke banen/sollicitaties waar ik uit kon kiezen waarvan huidige op 6 minuten reistijd(fiets) icm een 7,5 urige werkdag en een half uur pauze.
Wat ik belangrijk vind qua werk is dat ik niet het gevoel heb dat mijn dag alleen bestond uit werken. Nu lever ik dus 8 uur en 15 minuten per dag in.
Terwijl de andere baan zou bestaan uit 1 uur pauze, 1 uur reistijd en 8 uur werken.
Aangezien ik naast de baan ook misschien een tweede baan wil in de vorm van een onderneming is die 2 uur extra vrije tijd wel belangrijk voor me.

Eerste 600 uur ongeveer is nog met uitzendbureau. Als alles goed gaat word je daarna overgenomen op contract.
Huidige uurloon is 10,94, 37 uur per week, (ik gok) 22 werkdagen per maand en ploegentoeslag is 17,5%.
Mijn ambities liggen bij een salaris ongeveer 5 keer zo hoog :+, Maar dat verwacht ik bij een werkgever niet voor elkaar te krijgen vandaar ook dat ik er iets naast wil gaan doen.
Zou wel graag willen weten hoever ik binnen huidige functie/bedrijf zou kunnen groeien qua salaris. Maar ik denk dat ik zulke dingen pas kan bespreken als die 600 uur voorbij zijn :P .

• pdbq
Members only:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 931631

Leeftijd: 38
Opleiding(en): MBO4 werkplaatsmanagement/ Bijna HBO bedrijfsmanagement (3 juli '17 afstuderen)
Certificaten: Lean white belt/ Leiderschap en management ontwikkeling/ hydrauliek en pneumatiek
Werkervaring: 18 jaar
Werkgever: Overheid
Huidige functie: Planner en voortgangcontroleur

Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 23 + adv
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsuitkering
Pensioenregeling: ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Deels ziektekosten vergoeding

Maand salaris(bruto): 2650,-

Weet iemand wat je als planner bij ASML kunt vragen? Heb aanbod gekregen maar gesprekken volgen nog vandaar... B.v.d.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:51

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

ASML valt blijkbaar onder de metalelektro CAO en je zal dus moeten uitvinden wat de ISF weging is van de functie.

Met je huidige MBO zal de waardering wat lager liggen dan als je je HBO afrond.
Want daar zit verschil tussen in de wegingen begrijp ik (zelf geen ervaring mee).

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 15:49

Nutral

gamer/hardware freak

Members only:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Kon zelf echt slecht aarden in zuid Duitsland, qua cultuur is het net een tandje (of meer tandjes) erger op veel vlakken die ik persoonlijk erg haat.

Anders was ik al lang gegaan/gebleven na mijn afstuderen. Veel meer waardering voor technische functies. Veel meer aandacht voor de mens er achter & zijn ambitie. Stuk hogere lonen & meer potentie om met een achtergrond in die-hard technische kennis toch ver door te groeien in de boom.

En salaris niet belangrijk? Tja dat zeggen alleen mensen 'genoeg' hebben. Op het moment dat je als 1 verdiener met je zo genaamd 'erg goede baan' eigenlijk niet aan een woning komt zonder elke maand 2keer krom te liggen, dan is het opeens heel belangrijk.

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-05 09:45
Zal ook eens de mijne erin gooien. Kende dit topic nog niet ^^
(Zie steeds de ict versie voorbij komen)

Nieuwe baan sinds begin april. Vorige werkgever gaf half februari te kennen mijn functie op te heffen voor Nederland.
Nog niet direct in vaste dienst. Dankzij de HRM was eea niet helemaal goed gelopen en was er toch een detacheerder tussendoor gekomen (die voor mij zocht). Directie en leidinggevende wilde eigenlijk rechtstreeks in dienst (kende het bedrijf al en er liepen rechtstreekse lijntjes).
Detacheringscontract voor 1050 uur (ipv de standaard 2200 die ze normaal aanhouden). Waarvan nu ca 420 uur al voldaan. Daarna overname door het bedrijf.
Wat dingen van de UTA CAO zijn daardoor nog niet doorgevoerd, heb wel de regelingen, maar val er officieel blijkbaar nog niet helemaal onder.

Members only:

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

• Bugles1984
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-04 19:24

Bugles1984

Budget Builder

Members only: title

[Voor 4% gewijzigd door Bugles1984 op 15-08-2018 09:58]

Bugles Gaming

Anoniem: 956111

Leeftijd: 33
Opleiding(en): MBO-4 Automatisering en energietechniek
Certificaten: VCA, meet&regel, nen3140-stipel, siemens s7, diverse kleine
Werkervaring: 11
Werkgever: Chemisch pharmaceutisch
Huidige functie: Technician E&IA

Laptop: Nee
Vakantiegeld: Ja 8%
Vakantiedagen: 37,5 zonder atv
13/14e maand of winstuitkering: aip bonus (varieert gemiddeld €1000,- netto)
GSM: ja ex-koelkast
CAO: eigen
Pensioenregeling: Ja 5% eigen bijdrage
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskosten, studie-regelingen.

kaal: €3200,- bruto
netto: met consignatiedienst/overwerk gemiddeld €2800,- per maand. Vrije keus hierin, behalve minimaal 1x per 10 weken consignatie.

Ik zie nauwelijks hier de eigen bijdrage van pensioen erbij staan, dit is wel erg belangrijk voor wat je netto overhoudt.

Leuke baan, veel afwisseling en geen zweetdruppels.

• pdbq
GoldenSample schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 23:09:
[...]

Kon zelf echt slecht aarden in zuid Duitsland, qua cultuur is het net een tandje (of meer tandjes) erger op veel vlakken die ik persoonlijk erg haat.

Anders was ik al lang gegaan/gebleven na mijn afstuderen. Veel meer waardering voor technische functies. Veel meer aandacht voor de mens er achter & zijn ambitie. Stuk hogere lonen & meer potentie om met een achtergrond in die-hard technische kennis toch ver door te groeien in de boom.

En salaris niet belangrijk? Tja dat zeggen alleen mensen 'genoeg' hebben. Op het moment dat je als 1 verdiener met je zo genaamd 'erg goede baan' eigenlijk niet aan een woning komt zonder elke maand 2keer krom te liggen, dan is het opeens heel belangrijk.
Salaris belangrijkheid... yep, heb je gelijk in. Dat geldt pas zodra je de belangrijkste dingen kunt betalen zonder dat 2x krom liggen.

Ik herken je bewoordingen voor de cultuur. Al hangt het wel erg af van bij welk bedrijf(stak) je zat.

Anoniem: 1011671

Leeftijd: 35
Opleiding(en): MSI EMSI TSI
Certificaten: Diversen PLC's,Veiligheid pl/cat ,heftruck ,profibusengineer,NEN3140,en nog een paar
Werkervaring: 5 jaar utiliteit en 10 Jaar automatisering
Werkgever: MKB verpakkingstechniek
Huidige functie: Projectengineer

Vakantiegeld:Ja
Vakantiedagen: standaard..geen idee
13/14e maand of winstuitkering: 1000,- netto eindejaars met positieve afsluiting
GSM:ja
Leaseauto:ja met bijtelling (425,-)
Werkweek: 36uur
Pensioenregeling:ja soort van
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:nee
Land:Nederland

Maand salaris(bruto):3300,-

• Noviha
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-08-2021
Leeftijd: 36
Opleiding(en): HTS werktuigbouwkunde + meerdere vakgerichte cursussen
Werkervaring: 8
Werkgever: Werktuigbouwer
Huidige functie: Test Engineer

Vakantiedagen: 27 + 9 ADV
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Werkweek: 37,5 incl ADV opbouw
CAO: Metaal
Pensioenregeling: Ja 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Rreiskosten, studie-regelingen, overuren uitbetaald 125%

Jan 2021 = Maand salaris(bruto): €4800,00 / Netto: €3060,00

[Voor 24% gewijzigd door Noviha op 10-03-2021 08:08]

• DJKroon
  • Laatst online: 26-05 12:18

DJKroon

Fikkiestoker

DJKroon schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 21:47:
Dan ga ik ook maar is meedoen.

Opleiding(en): vmbo-t, mbo 2, 3 en 4 servicemonteur installatietechniek, scios PO & PI scope 1 en 2.
Certificaten: Vca, priva, nen 3140, Scios PO & PI scope 2, 3 en 5.
Werkervaring: in 8 jaar tijd van magazijnmedewerker naar servicetechnicus installatietechniek warmte, nu bijna 3 jaar brandermonteur in industriële installatie's
Werkgever: Branderfabrikant in Almere
Huidige functie: Servicetechnicus / inspecteur

Laptop: Ja en tablet, gebruik het niet prive
Vakantiedagen: Volgens cao, voor mij genoeg
13/14e maand of winstuitkering: nee alleen een bonusregeling
GSM: Ja, gebruik ik niet prive
Leaseauto: Peugeot 308 sw uit 2015, met 14% bijtelling voor prive gebruik.
Werkweek: 40 uur, soms meer, soms minder.
Pensioenregeling: Moet ik me maar is in verdiepen, vast wel ;)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Auto van de zaak, brandstofpas, slaapuren bij storingsdienstuitruk en vast overwerkuurloon.
Land: Nederland, belgie en soms duitsland

Maand salaris(bruto): 2850 ongeveer aan kale loon zonder onkostenvergoeding en alle andere extra's

Al met al niet slecht, maar kan altijd meer :*) :P
Members only: Nieuwe baan

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

• Cpt.nIX
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-05 20:14
Members only:

• Rmust
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-06-2022
Leeftijd: 23
Opleiding(en): HIT elektrotechniek
MIT elektrotechniek en daarvoor MBO elektrotechniek
Werkervaring: 4 jaar als werkvoorbereider/engineer/calculator elektrotechnische installaties (utiliteit)
Werkgever: Bedrijf in installatiesector utiliteit (omvang 25 fte, 5 milj/pjaar)
Huidige functie: werkvoorbereider/calculator elektrotechnische installatie

Laptop: Ja, incl. prive gebruik
Vakantiegeld: Ja 8 %
Vakantiedagen: 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: ja, gemiddeld 600 euro
GSM: 25 euro vergoeding
Werkweek: 40 uur, overuren is 125 %
Pensioenregeling: ja deel werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Woon/werkverkeer 35 ct/km

Maand salaris(bruto): 2570 euro

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-05 10:34

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

Update tijd:

Opleiding(en): HBO elektrotechniek; Post HBO Energietechniek
Certificaten: VCA-VOL; Stipel IV/WV 3140/3840; div klant specifieke trainingen
Werkervaring: Werkgever 1 (10 jaar): 1 jaar trainee; 2 jaar Wevo/Calculatie; 3 jaar Calculatie/Engineering; 4 jaar Engineer/IBS
Werkgever 2 (1 jaar): Operations Engineer
Werkgever: Bedrijf in Energietechniek (geen netbeheerder)
Nieuwe functie: Technisch specialist E
Laptop: Ja, incl. prive gebruik
Vakantiegeld: Ja 8 %
Vakantiedagen: 25 dagen + 13 ADV
13/14e maand of winstuitkering: ja, gemiddeld 750 euro bruto
Pensioenregeling: ja PMT
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Woon/werkverkeer 19 ct/km Werk/werkverkeer 28 ct/km
Onkosten vergoeding: 40,64 p/m

Bruto maand salaris: 4100,-

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

• Ardbeg10
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:42
Input gevraagd!

Members only:

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:37
Ardbeg10 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 13:49:
Input gevraagd!

Binnenkort arbeidsvoorwaardengesprek bij een (potentieel) nieuwe werkgever, en wil eens even benchmarken. Heb hier en daar wel al wat (secondaire) arbeidsvoorwaarden weten los te peuteren, maar salaris gaan we nog bespreken. Zij zijn tot nu toe erg enthousiast. Ik ben ook wel toe aan iets nieuws, maar heb geen haast.

Leeftijd: 32
Opleiding(en): WO (&HBO) Bouwkunde (differentiatie constructie)
Certificaten: VCA Vol, Software specifieke cerfificaten, diverse korte projectmanagement cursussen
Werkervaring: 6 jaar
Nieuwe werkgever: Groot (inter)nationaal ingenieursbureau
Nieuwe functie: Constructeur / junior projectleider bouw & infra

Vakantiedagen: (waarschijnlijk) 28 + 5 (persoonlijk budget) + ATV + mogelijkheid tot onbetaald verlof
13/14e maand of winstuitkering: prestatie-afhankelijke bonus, in de praktijk komt dit neer op ca. een 13e maand
Leaseauto: Onbekend, maar weet dat hier wel mogelijkheden zijn (heeft echter beperkte meerwaarde voor mij)
Pensioenregeling: Onbekend, maar volgens mij (erg) goed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Laptop & GSM (beide geen meerwaarde voor mij), reiskostenvergoeding, thuiswerken, persoonlijk budget, opleidingsmogelijkheden, tijd voor tijd regeling
Land: Voornamelijk NL

Maand salaris(bruto): n.t.b.????

De vraag is nu dus wat een goed salaris zou zijn. Opzettelijk niet m'n huidige salaris vermeld, want wil graag objectieve input ;)
Copy uit het ICT salaris topic:

Members only:

Iets andere achtergrond/sector, maar wellicht kun je er iets mee. Ik weet niet precies hoe de salarissen in de bouwkunde sector liggen? Lijkt me dat die ook weer behoorlijk aantrekken?

• LOODLOKET
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15-07-2018
.

[Voor 107% gewijzigd door LOODLOKET op 18-05-2018 19:45]

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:16
ADALJ schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:04:
Iemand nog advies wat ik kan vragen bij aanstaande contract onderhandelingen gezien de aantrekkende markt en personeelstekort.

Opleiding(en): MTS Bouwkunde
Certificaten: -
Werkervaring: 4 jaar (drie jaar in renovatie en kleinschalige transformatie / 1 jaar nieuwbouw (woningbouw))
Werkgever: Een van de top drie bouwers van de Cobouw top 100
Huidige functie: Werkvoorbereider nieuwbouw woningen

Laptop: Ja, HP Z-book
Vakantiegeld: 8% conform UTA CAO
Vakantiedagen: conform UTA CAO
GSM: Ja, Iphone 6s
Leaseauto: Ja, Clio Estate
Pensioenregeling: Ja, verder niet ingelezen bij wie, wat of hoeveel
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -

Maand salaris(bruto): 2800

Binnenkort mag ik op gesprek voor een nieuw contract. Aangezien de bouw erg in trek is en personeel nogal schaars is hoor ik van alle recruiters en mede collega's dat de salarissen hiermee iets omhoog aan het gaan zijn.

Graag verneem ik of er mede Tweakers zijn die wat licht kunnen werpen op de huidige stand van zaken.
Ik vind dat je al een knap salaris hebt (met leaseauto). Toen ik, weliswaar 10 jaar geleden, HBO elektrotechniek en 4 jaar werkervaring aan het werk was, had ik 2450 oid, en geen auto. Ook geen verdere speciale zaken die het package beter maakten. Wel een klein bedrijfje, volgens mij betalen die over het algemeen wat minder.

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:30
Ik heb nog niet de indruk dat de salarissen zijn gestegen maar dit staat echter zeker te weten te gebeuren.

Verder denk ik dat je een net salaris hebt voor een functie zonder directe verantwoordelijkheid financieel of in personeel.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@ADALJ Wat verwacht je zelf en waar ben je tevreden mee. Kijk niet op korte termijn

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hackus schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 20:10:
@ADALJ Wat verwacht je zelf en waar ben je tevreden mee. Kijk niet op korte termijn
inderdaad, sowieso moeten wij je nieuwe salaris verzinnen?
Volgens mij is het al best wel veel geld als je de auto, je opleiding en leeftijd meetelt.

offtopic:
Me snapt dat soort posts eigenlijk niet

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• LOODLOKET
.

[Voor 99% gewijzigd door LOODLOKET op 18-05-2018 19:48]

• Jacen007
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-03-2021
Mijn spreekwoordelijke duit in het zakje

Members only:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:50

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Zal ook eens posten

Leeftijd: 44
Opleiding(en): LTS autotechniek.
Certificaten: VCA / ADR / NEN3140 / F-gassen / CO2
Werkervaring: 10 jaar bij dit bedrijf.
Werkgever: Koeltechnisch bedrijf voor bakkerijen.
Huidige functie: Service monteur koeltechnisch

Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8% conform UTA CAO
Vakantiedagen: conform UTA CAO
Leaseauto: Bedrijfsbus Mercedes Sprinter
Werkweek: 45 uur
Pensioenregeling: Ja, ABP
Land: Internationaal

Maand salaris(bruto): 3200, dit zijn zonder toelage/overuren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Moo70
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-01-2020
Opleiding(en):MTS Energietechniek
Certificaten:Plc techniek, storingstechnicus,heftruck, BHV
Werkervaring:29 jaar
Werkgever:Industrie
Huidige functie:Storingsmonteur

Laptop:nee
Vakantiegeld:ja
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering:ja
GSM:nee telefoonvergoeding 5 euro
Leaseauto:nee
Werkweek:33,6 uur
Pensioenregeling:ja

Maand salaris(bruto):3200 + 900 ploegentoeslag 5-ploegendienst.
Netto: 2900,-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LOODLOKET
Opleiding(en): MBO 4 - Bouwkunde
Certificaten: VCA Basis
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Grote bouwkundige aannemer
Huidige functie: Werkvoorbereider

Vakantiegeld: Ja, 8% bruto jaarloon
Vakantiedagen: 25 vakantiedagen, 15 ATV, 3 kort verlof dagen.
13/14e maand of winstuitkering: Helaas niet
GSM: Iphone 6S, incl prive gebruik, geen limiet
Leaseauto: Ja, huidige 14% kleine station. Bij start nieuw contract een nieuwe wagen t/m 35k.
Pensioenregeling: Ja, inleg niet bekend.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Kortingsregelingen talloze grote elektronica merken en autos. Collectieve zorgverzekering met gezin mogelijk. Daarnaast de belangrijkste, talloze opleidingsmogelijkheden en cursussen bij opstellen persoonlijk ontwikkelingsplan lange termijn.

Maand salaris(bruto): Zojuist formeel akkoord gegeven voor een nieuw contract, vast in dienst. Stap van 2600 naar 3400 bruto per maand. Eindelijk goede tijden in de bouw!

[Voor 9% gewijzigd door LOODLOKET op 17-05-2018 20:41]

• steef2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-05 18:00
Ik ga dit topic weer even nieuw leven inblazen. Ik ben 23 jaar en op dit moment aan het solliciteren nadat ik mijn HBO studie Luchtvaarttechnologie heb afgerond. Nu heb ik een mooie vacature gevonden in de metalelektro en ben ik benieuwd wat voor salaris ik zou kunnen verwachten met mijn achtergrond. De vacature gaat over het plannen van het onderhoud van machines in een fabriekshal en dus de technische dienst plannen en ondersteunen.

Members only:

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-05 18:26
Zonder verdere details van de functie gezien te hebben denk ik dat je 'gewoon' rekening moet houden met een HBO startsalaris van ergens rond de 2500 bruto per maand.

De CAO waar je inkomt is inderdaad met 27+13 verlofdagen en het pensioenfonds is niet verkeerd (wel duur).

• wouter6022
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 12:29
ik zit in een vergelijbare functie in de brainport regio. Ben zelf 22. Daar verdien ik circa 38000 euro per jaar inclusief bonus, vakantiegeld en bijdrage voor het pensioen. Ik heb een telefoon van de zaak en een laptop maar zie dat niet als een extraatje omdat ik ze eigenlijk alleen voor het werk gebruik

Onze pensioen bijdrage moeten we zelf beleggen. Ik heb m gebruikt om een huis te kunnen kopen. Als het in een fonds zit, kan je misschien minder hypotheek krijgen.

Bij ons is er geen Metaelektro CAO hoewel dat eigenlijk wel zou moeten geloof ik.

De salarisgroei tot je 30e is bij ons gemiddeld 5% op jaarbasis. Die hangt af van je persoonlijke ontwikkeling.

• steef2
De functie waar ik op gesolliciteerd is ingedeeld in de schaal L1. Kan iemand mij een ruwe schatting wat ik daarvan kan verwachten qua brutosalaris? Dat is namelijk nergens te vinden in de CAO.

Ik snap dat ik niet in die schaal ingedeeld zal worden want ik heb bijna geen werkervaring maar dat bouw ik gedurende de jaren natuurlijk op dus daar wil ik uiteindelijk wel naar toe stromen.

• n3othebest
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:36
steef2 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:24:
De functie waar ik op gesolliciteerd is ingedeeld in de schaal L1. Kan iemand mij een ruwe schatting wat ik daarvan kan verwachten qua brutosalaris? Dat is namelijk nergens te vinden in de CAO.

Ik snap dat ik niet in die schaal ingedeeld zal worden want ik heb bijna geen werkervaring maar dat bouw ik gedurende de jaren natuurlijk op dus daar wil ik uiteindelijk wel naar toe stromen.
De schaal hangt af van de werkzaamheden en funciteomschrijving. L is de laagste schaal volgens de CAO voor hoger personeel. De preciese berekening zal je ergens anders moeten vinden.

De hoogste schaal K an normale CAO start op 2.775,70 bruto op trede 0. (je weet hoe de schaal en traptreden werken neem ik aan?) dus reken maar dat je daar boven zit met schaal L.

• steef2
Klopt, de schalen A t/m K kan ik vinden in de CAO. Maar die van L t/m Q zijn helaas nergens te vinden.

Ik hoop eigenlijk dat iemand hier mij een ruwe indicatie van schaal L zou kunnen geven zodat ik weet wat voor salaris ik zou kunnen vragen in het arbeidsvoorwaardengesprek.

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:24
Er is ook nog zoiets als "vakvolwassenheid", het is niet gezegd dat je als verse starter direct op het salaris uit die schaal kan rekenen (maar dan bijvoorbeeld wel na een jaar of verlenging oid).

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• Homecinema
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-04 15:31
Leeftijd 27
Opleiding(en): MTS electrotechniek
Certificaten: Plc technician, certified allen bradley programmer, plc open certified programmer (IEC 61131) VCA VOL, hoogwerker, heftruck, stoominstallaties, ammoniakinstallaties en binnenkort div. leidinggevende cursussen.
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Voedselindustrie
Huidige functie: Meewerkend voorman / storingsmonteur / programmeur en docent

Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 25 29
Telefoon: Ja
Werkweek: 33,6 uur
Pensioenregeling: ja (1/3 eigen inleg)

Maand salaris(bruto):2950 + 1000 ploegentoeslag 5-ploegendienst.
Netto: 2700,-

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 13:58
Homecinema schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:47:
Leeftijd 27
Opleiding(en): MTS electrotechniek
Certificaten: Plc technician, certified allen bradley programmer, plc open certified programmer (IEC 61131) VCA VOL, hoogwerker, heftruck, stoominstallaties, ammoniakinstallaties en binnenkort div. leidinggevende cursussen.
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Voedselindustrie
Huidige functie: Meewerkend voorman / storingsmonteur / programmeur en docent

Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 25
Telefoon: Ja
Werkweek: 33,6 uur
Pensioenregeling: ja (1/3 eigen inleg)

Maand salaris(bruto):2950 + 1000 ploegentoeslag 5-ploegendienst.
Netto: 2700,-
Mooi pakket voor je leeftijd en opleiding.
Vind het alleen weinig vakantiedagen, ook inachtnemend ploegendienst.

• Homecinema
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-04 15:31
FitTiv schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:53:
[...]

Ik heb het even nagekeken, het blijken er 29 te zijn. Toch iets meer.

Ben zelf ook zeer tevreden met het pakket ja. Ben wel aan het HTS begonnen (propedeuse gehaald) maar bleek toch niet te zijn wat ik wilde. Toen toevallig een mooie aanbieding gehad.

• Anoniem: 1002969
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
-

[Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 1002969 op 27-01-2019 10:31]

• HenriBusger
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2022
Ik ben een omscholer. 33 jaar.

VWO afgerond
HBO Dier- en Veehouderij afgerond
10 jaar melkveebedrijf gerund

1 jaar voor een groene telecomprovider gewerkt als glasvezelmonteur na een paar weken cursus.

Nu begonnen aan BBL niveau 3 Mechatronica, vanwege lage instapdrempel (financieel).

Ik ga 1 dag in de week naar school en werk dus minimaal 32 uur in de week.

Wat is een acceptabel uurloon voor een startende BBL'er in de Mechatronica? (Bruto wel te verstaan). Volgende week krijg ik het contract voorgeschoteld.

Life is like a battery, keep it charged!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 13:58
Members only:

• Wozmro
  • Laatst online: 20:48
Members only:

• wouter6022
Ik heb komende week mijn functioneringsgesprek. Situatie nu:
Members only:

Ik ben benieuwd hoe andere ingenieurs hier tegen aan kijken. Ik ga in elk geval regelen dat ik wat minder met validatie bezig ben en wat meer met ontwerp omdat ik dat toch het interessantste vind.

[Voor 3% gewijzigd door wouter6022 op 16-11-2018 19:31. Reden: Werkervaring toegevoegd]

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04-2022
wouter6022 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:06:
Ik heb komende week mijn functioneringsgesprek. Situatie nu:
Members only:

Ik ben benieuwd hoe andere ingenieurs hier tegen aan kijken. Ik ga in elk geval regelen dat ik wat minder met validatie bezig ben en wat meer met ontwerp omdat ik dat toch het interessantste vind.
Bijzondere manier van inkomen tellen, je telt zelfs je vakantiedagen als salaris :p

Als ik alleen naar je bruto salaris kijk lijkt me dat een prima startsalaris voor iemand van 22 met niet al teveel ervaring. Secundaire voorwaarden lijken me prima, mis alleen iets van reiskostenvergoeding.

• wouter6022
ik heb net mn werkervaring toegevoegd. Bij ons kan je aangeven hoeveel % je wil werken en dan krijg je alles naar rato, ook je vakantiedagen dus.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-05 18:40

t_captain

Moderator General Chat
Wozmro schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:38:
Members only:
Schrok je niet enorm toen je het bedrag zag?

• Rakward
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 09:35
FitTiv schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:53:
[...]

Vind jij dat weinig? Heb vroeger ook in 5 ploegen volcontinu(productie) gewerkt en had tussen de 14-17 vakantiedagen.

Anyway, mijne:
Members only:

• Spikeee
  • Laatst online: 24-05 11:20
Members only:

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Pieter van Ras schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 18:38:
[...]

Bijzondere manier van inkomen tellen, je telt zelfs je vakantiedagen als salaris :p
eens
Als ik alleen naar je bruto salaris kijk lijkt me dat een prima startsalaris voor iemand van 22 met niet al teveel ervaring. Secundaire voorwaarden lijken me prima, mis alleen iets van reiskostenvergoeding.
Mwah, start salaris vind ik weinig bijzonder, eigenlijk best wel laag nu voor HBO electro & hij zit in een functioneringsgesprek dus heeft sowieso al wat ervaring. Mijn advies is, drukken op meer salaris, 500 piek moet er zo bij kunnen obv 40 uur/week. Of je het bij je huidige werkgever gaat krijgen? betwijfel het.

Juist in die eerste jaren kan je met wat switchen flink rap groeien. ik ging (met een wat 'zachtere' technische master) van:
0 jaar ervaring: 32k/jaar
1 jaar switch naar andere werkgever: 42k/jaar en hele goede secundaire arbeidsvoorwaarden, nu ga ik er, goed 2.5 jaar later weg met 50k/jaar
bijna 4 jaar ervaring: 60k jaar, matige secundaire arbeidsvoorwaarden maar met een bonus welke realistisch gezien uitvalt tussen de 10k en 40k/jaar
Spikeee schreef op zondag 25 november 2018 @ 00:11:
Members only:
Members only:

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-05 14:17
Spikeee schreef op zondag 25 november 2018 @ 00:11:
Members only:
En staar je niet blind op alleen salaris. Eenmaal in vaste dienst krijg je bij ASML krijg je nog 13e maand, 27 vakantie dagen, 13 ADV en een bonus van +-16% van je bruto jaarsalaris.

• Spikeee
  • Laatst online: 24-05 11:20
Members only:
Members only:

• Gerard.B
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-03 13:08
Ik heb tijdens mijn studie best weel veel relevante bijbaantjes gehad.
En dit is de tweede werkgever na mijn studie.

Hier is mijn lijstje:
Members only:

[Voor 4% gewijzigd door Gerard.B op 02-05-2022 13:27. Reden: Loon gewijzigd in februari 2022]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:25

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Members only:

Appeltaart is lekker!

• DRAFTER86
Crosspost uit het andere topic, aangezien ik geen ICT-er ben:

Jaarlijkse verhoging weer gehad, bedrijf draait goed en is erg tevreden, en dat is wederzijds.
Al met al dit jaar ook een week of 4 á 5 offshore geweest, en dat betaald ook vrij aardig (nouja: vooral doordat je het niet uitgeeft en 7x12u werkt in een week :) )
Werkzaamheden bevallen goed, veel ontwikkelingswerk waarvan de opbrengsten direct zichtbaar zijn. Inmiddels een wat meer aansturende rol waarbij ik toch nog genoeg tijd overhoud om zelf ook dingen te klussen :).

Members only:

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 20:42
Opleiding(en): HBO Werktuigbouwkunde
Werkervaring: 0,5 jaar huidige functie, daarvoor 4 jaar Production Engineering.
Werkgever: Machinebouw (halfgeleider industrie). Recent geconverteerd vanaf techdetacheerder.
Huidige functie: Project lead New Product Introduction voor productie omgeving.

Vakantiedagen: 37
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand en winstuitkering (~18% over afgelopen 5 jaar gemeten).
GSM: Ja, Nokia dumbphone.
Leaseauto: nvt
Overuren: TVT
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Veel, maar (nog) niet in verdiept.

Maand salaris(bruto): 3900

• ikbengeenvis
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-11-2022
Zelf ben ik er op zich tevreden mee gezien ik weinig ervaring heb. Ik hoop en verwacht flinke groei. Ben erg nieuwsgierig wat anderen hier van vinden.

Leeftijd: 23
Opleiding(en): HBO elektrotechniek, veel interne trainingen en een handvol certificaten (VCA VOL, BEI, KEB etc)
Werkervaring: 1 jaar stages, 6 maanden in huidige functie
Werkgever: netbeheerder hoogspanning
Huidige functie: Commissioning Engineer

Laptop: Ja, alleen voor werk
Vakantiedagen: 26.5+12 ADV en mogelijkheid om onder goede voorwaarden meer bij te kopen
13/14e maand of winstuitkering: ~23% incl vakantiegeld
GSM: Ja, mag ook privé gebruikt
Leaseauto: bedrijfsauto zonder privékilometers, bij vaste aanstelling een leaseauto met privékilometers
Werkweek: 38 + 2 ADV, bij vaste aanstelling eens in de 8 weken consignatiedienst met vergoeding van circa 250 per keer + gemaakte uren
Overuren: Ja, maar nog niet van toepassing
Pensioenregeling: Ja, 70/30
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: werkgeversbijdrage zorgverzekering, diverse regelingen voor het opsparen van uren en voordelig kopen van uren

Maand salaris(bruto): 2700 bruto

[Voor 53% gewijzigd door ikbengeenvis op 06-04-2019 13:40]

• Nerdie123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 30-06-2020
DRAFTER86 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 12:19:
Crosspost uit het andere topic, aangezien ik geen ICT-er ben:

Jaarlijkse verhoging weer gehad, bedrijf draait goed en is erg tevreden, en dat is wederzijds.
Al met al dit jaar ook een week of 4 á 5 offshore geweest, en dat betaald ook vrij aardig (nouja: vooral doordat je het niet uitgeeft en 7x12u werkt in een week :) )
Werkzaamheden bevallen goed, veel ontwikkelingswerk waarvan de opbrengsten direct zichtbaar zijn. Inmiddels een wat meer aansturende rol waarbij ik toch nog genoeg tijd overhoud om zelf ook dingen te klussen :).

Members only:
Welk bedrijf werk je voor? Ik ben namelijk ook R&D engineer en beginsalarissen liggen rond 3k, hoe kan je in 5 jaar bijna dubbel zoveel verdienen? Ook ik ga offshore, maar bij ons krijg je boven een bepaald salaris geen offshore vergoeding. Wat was jou startsalaris? Als ik jou situatie lees, dan verdien ik erg magertjes. Misschien zijn de werkzaamheden verschillend.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Nerdie123 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:33:
[...]

Welk bedrijf werk je voor? Ik ben namelijk ook R&D engineer en beginsalarissen liggen rond 3k, hoe kan je in 5 jaar bijna dubbel zoveel verdienen? Ook ik ga offshore, maar bij ons krijg je boven een bepaald salaris geen offshore vergoeding. Wat was jou startsalaris? Als ik jou situatie lees, dan verdien ik erg magertjes. Misschien zijn de werkzaamheden verschillend.
Tja Ben zelf in minder dan 4 jaar van 2350 naar 6k/maand plus tot 18k bonus gegaan. Risico's genomen, in een goede niche gestapt, mazzel gehad, naar de oosterburen vertrokken en redelijk veel focus op de muntjes gehad. Echt in Nederland liggen de salarissen voor technische beroepen _laag_

Nu verhuisd en doe inhoudelijk een project dat ik normaal pas over een jaar of 5 zou doen als overal projectleider. Qua (algemene) ervaring is dat soms lastig, technisch inhoudelijke markt specifieke kennis ben ik één van de sterkste. Vanuit de werkzaamheden gezien is het salaris eigenlijk zelfs aan de lage kant imho.

Relevante lijst
GoldenSample schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 00:08:
Members only:
Members only:

• engineer88
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-05 16:34
Leeftijd: 30
Opleiding(en): HBO Bachelor Werktuigbouwkunde (Bachelor of Engineering) + Fachhochschule Master Produktentwicklung (Master of Engineering)
Certificaten: VCA Vol, EHBO, Toefl, TestDAF
Werkervaring: 3 jaar en 1 maand, daarnaast een stage van 20 weken plus 2x afstuudeerstages van 20 weken.
Werkgever: Integrator van transportsystemen voor pakketverwerkers
Huidige functie: Sales Layout Engineer

Vakantiedagen: 41

Maand salaris(bruto): 3650

[Voor 6% gewijzigd door engineer88 op 24-06-2019 12:19]

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 11:53
engineer88 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:57:
Opleiding(en): Bachelor of Engineering + Master of Engineering
Dat is wel heel breed hè. Wat heb je precies gedaan?

• engineer88
Pizza_Boom schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:15:
[...]
Dat is wel heel breed hè. Wat heb je precies gedaan?
Je hebt gelijk, aangepast.

• Pizza_Boom
Ik snap nu opeens je DAF ook. Deutsch als Fremdsprache. Werk je in Nederland nog wel met Duitse klanten?
Werkweek 37,5 uur, in praktijk 40 derhalve extra ADV (25 vakantiedagen + 16 ADV dagen). Lijkt mij an sich niet verkeerd. Denk je dat je wel iets hoger nog zou kunnen, maar veel? Dan zul je moeten overstappen van WG.

• engineer88
Pizza_Boom schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:29:
[...]
Ik snap nu opeens je DAF ook. Deutsch als Fremdsprache. Werk je in Nederland nog wel met Duitse klanten?
Werkweek 37,5 uur, in praktijk 40 derhalve extra ADV (25 vakantiedagen + 16 ADV dagen). Lijkt mij an sich niet verkeerd. Denk je dat je wel iets hoger nog zou kunnen, maar veel? Dan zul je moeten overstappen van WG.
Wij hebben geen ADV, tenminste het staat nergens mijn contract. Dit vermeldt enkel 41 vakantiedagen. Registratiesysteem werkt ook puur op het totaal aantal uren.

Ik heb inderdaad Duits als vreemde taal gedaan om in Duitsland te kunnen studeren. Het was destijds nog de bedoeling in Duitsland te gaan werken. Door mijn relatie uiteindelijk toch in Nederland gebleven. Op dit moment doe ik er niet veel mee, behalve op vakantie. Op termijn zou ik toch wel in Duitsland willen gaan werken.

Ik ben sinds drie maanden met deze baan bezig. Ben ruim 550 euro in salaris gestegen, dus voor dit moment mag ik absoluut niet klagen. Veel van mijn oud-colleg's of oud-studiegenoten zitten lager.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

engineer88 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:39:
[...]

Wij hebben geen ADV, tenminste het staat nergens mijn contract. Dit vermeldt enkel 41 vakantiedagen. Registratiesysteem werkt ook puur op het totaal aantal uren.

Ik heb inderdaad Duits als vreemde taal gedaan om in Duitsland te kunnen studeren. Het was destijds nog de bedoeling in Duitsland te gaan werken. Door mijn relatie uiteindelijk toch in Nederland gebleven. Op dit moment doe ik er niet veel mee, behalve op vakantie. Op termijn zou ik toch wel in Duitsland willen gaan werken.

Ik ben sinds drie maanden met deze baan bezig. Ben ruim 550 euro in salaris gestegen, dus voor dit moment mag ik absoluut niet klagen. Veel van mijn oud-colleg's of oud-studiegenoten zitten lager.
Probeer het wel bij te houden, zeker technische begrippen.

• Donib
  • Laatst online: 25-05 00:04
Opleiding(en): HBO Civiel techniek, bezig met Master TUe Bouwkunde

Werkervaring: 1 jaar part time (16 uur)
Werkgever: een mkb ingenieursbureau

Vakantiedagen: Bouwvak
Werkweek: 2 dagen
Pensioenregeling: nee

Maand salaris(bruto): voor 16 uur 750 euro.

Misschien tijd voor een verhoging naar minimaal 900 euro te vragen? Zit er nu fors onder en verdien minder op uurbasis dan collegas terwijl ik beter werk vericht. Kan toch niet komen dat part timer duurder is?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pizza_Boom
Ik vind die 750 wel wat karig ja, voor iemand die al een bachelor heeft. Dat is nog geen 1900 euro bruto op fulltime basis. Buiten de bouwvak ook geen extra vrije dagen? Op fulltime basis zou je er ten minste 25 mogen hebben, dus jij zou aan 10 moeten komen. Ik weet niet onder welke CAO je valt, maar metaal zit op 38 uur per week effectief en bouw tussen 36 en 38. Als je dan uit gaat van 40 uur per week, bouw je ADV op.

Ben je ook echt constructeur of is dat alleen je interne functietitel, maar sta je niet in het constructeursregister RO/RC/RT?

• xStunned
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-05 19:50
Ik weet niet of dit relevant genoeg is, maar hier mijn lijstje.

Members only:

• Mortum
  • Laatst online: 26-05 19:03

Mortum

Bancounter: 34

Members only:

Foto-, Laser- en Livestreamnerd MEUK Discord

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pizza_Boom
xStunned schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 08:24:
Ik weet niet of dit relevant genoeg is, maar hier mijn lijstje.

Members only:
Members only:
Mortum schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:56:
Members only:
Members only:

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Mortum schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:56:
Members only:
Members only:

• Mortum
  • Laatst online: 26-05 19:03

Mortum

Bancounter: 34

GoldenSample schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:53:
[...]

Members only:
dit is jaar 8, zit er prima :)

Foto-, Laser- en Livestreamnerd MEUK Discord

• Donib
Pizza_Boom schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 07:41:
Ik vind die 750 wel wat karig ja, voor iemand die al een bachelor heeft. Dat is nog geen 1900 euro bruto op fulltime basis. Buiten de bouwvak ook geen extra vrije dagen? Op fulltime basis zou je er ten minste 25 mogen hebben, dus jij zou aan 10 moeten komen. Ik weet niet onder welke CAO je valt, maar metaal zit op 38 uur per week effectief en bouw tussen 36 en 38. Als je dan uit gaat van 40 uur per week, bouw je ADV op.

Ben je ook echt constructeur of is dat alleen je interne functietitel, maar sta je niet in het constructeursregister RO/RC/RT?
Ja 25 vrije dagen waarvan 14 in de bouwvak.

Ik doe inderdaad eigenlijk waar ik voor opgeleid ben, FEM analyses, statische berekeningen, constructief advies. Hierbij leer ik ook inmiddels acquisitie door mee te gaan met de projectleider en stel ook offertes op voor onze klanten.

Ik krijg ook cursuses vergoed voor software.

Toch vind ik het laag zoals ik al zei een vergelijkbare collega die fulltime werkt krijgt wel 2300 bruto terwijl ik durf te stellen dat ik vakinhoudelijker beter ben.

Maar ik zal binnenkort wel om verhoging gaan vragen, zit er inmiddels al een jaar en heb wel van mijn beste kant laten zien vind ik.

Is het echt zo dat ik op uurbasis minder krijg puur vanwege de parttime factor? Terwijl ik in de dagen dat ik er ben wel effectief ingezet wordt.

[Voor 5% gewijzigd door Donib op 25-06-2019 20:41]

• Pizza_Boom
Donib schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:39:
Ja 25 vrije dagen waarvan 14 in de bouwvak.

Ik doe inderdaad eigenlijk waar ik voor opgeleid ben, FEM analyses, statische berekeningen, constructief advies. Hierbij leer ik ook inmiddels acquisitie door mee te gaan met de projectleider en stel ook offertes op voor onze klanten.
Maar je bent geen geregistreerd constructeur dus.
Ik krijg ook cursuses vergoed voor software.

Toch vind ik het laag zoals ik al zei een vergelijkbare collega die fulltime werkt krijgt wel 2300 bruto terwijl ik durf te stellen dat ik vakinhoudelijker beter ben.

Maar ik zal binnenkort wel om verhoging gaan vragen, zit er inmiddels al een jaar en heb wel van mijn beste kant laten zien vind ik.

Is het echt zo dat ik op uurbasis minder krijg puur vanwege de parttime factor? Terwijl ik in de dagen dat ik er ben wel effectief ingezet wordt.
Members only:

• Donib
Pizza_Boom schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 21:02:
[...]
Maar je bent geen geregistreerd constructeur dus.

[...]
Members only:
Members only:

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Donib schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:32:
[...]

Members only:
Members only:

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik denk dat je bij dat loon nog een stukje opleiding moet optellen, je leert heel veel bij zo'n eerste opleidingsgerelateerde bijbaan. Ik zou zelf niet zo heel moeilijk doen om 100 euro meer of minder, maar wel gewoon na elk jaar studie er wat bij vragen en ook vragen wat ze in de toekomst met je willen.

Zo te horen aan de taken die je uitvoert willen ze je wel houden, anders hadden ze je wel als hulpje behandelt en alle shitklussen bij jou neergelegd, dus daar moet je ook slim mee omgaan en niet nu te veel vragen waardoor ze in de toekomst liever iemand anders nemen.
Eventueel zou je nu alvast kunnen onderhandelen over je loon als je straks na je opleiding voltijds bij hun in dienst gaat. Je geeft dan ook aan dat je graag wilt blijven en dan wilt een werkgever vaak ook iets meer investeren in zijn personeel.

PS. in verhouding zijn parttimers wel duurder aangezien jouw werkplek net zoveel kost als van een voltijds medewerker per jaar en je er minder uren zit om geld te verdienen.

[Voor 46% gewijzigd door Ernemmer op 25-06-2019 23:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:18
Het valt me op dat tov de datum openingspost en de laatste reacties de afgelopen jaren de lonen flink gestegen zijn!

Mijn bijdrage:

Opleiding(en): mts werktuigbouwkunde
Certificaten: nee
Werkervaring: 11
Huidige functie: productieleider

Vakantiedagen: cao klein metaal
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: PMT

Maand salaris(bruto): 3700,-

Gestart als tekenaar: 1700,-
Daarna techn. Verkoper 2100,-
Daarna constructeur 2900,-
Daarna constructeur/werkvoorbereider 3200,-
Daarna werkvoorbereider/productieplanner 3500,- en doorgegroeid naar 4100,-
Daarna stapje terug en 3700,- als productieleider

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pizza_Boom
Ernemmer schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:11:
Ik denk dat je bij dat loon nog een stukje opleiding moet optellen, je leert heel veel bij zo'n eerste opleidingsgerelateerde bijbaan. Ik zou zelf niet zo heel moeilijk doen om 100 euro meer of minder, maar wel gewoon na elk jaar studie er wat bij vragen en ook vragen wat ze in de toekomst met je willen.
Het is geen bijbaan. Zo ziet TS het, maar dit is gewoon een volwaardige baan. TS doet waarvoor hij nu een diploma heeft. Ja, natuurlijk moet hij ook nog dingen leren, maar als TS voor een fulltime baan gaat, gaat ie ook niet voor dit bedrag aan de gang en moet ie ook leren.
Zo te horen aan de taken die je uitvoert willen ze je wel houden, anders hadden ze je wel als hulpje behandelt en alle shitklussen bij jou neergelegd, dus daar moet je ook slim mee omgaan en niet nu te veel vragen waardoor ze in de toekomst liever iemand anders nemen.
Eventueel zou je nu alvast kunnen onderhandelen over je loon als je straks na je opleiding voltijds bij hun in dienst gaat. Je geeft dan ook aan dat je graag wilt blijven en dan wilt een werkgever vaak ook iets meer investeren in zijn personeel.
Members only:
PS. in verhouding zijn parttimers wel duurder aangezien jouw werkplek net zoveel kost als van een voltijds medewerker per jaar en je er minder uren zit om geld te verdienen.
En dat is precies het probleem van TS omdat? Misschien is zijn plek wel net zo duur, omdat er op de andere dagen een andere parttimer zit. Als die ook zo'n fooitje krijgt, dan is de baas van TS flink goedkoper uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DRAFTER86
Nerdie123 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:33:
[...]

Ok, beetje een late reactie, maar toch ;)
Mijn werkgever deel ik liever niet, maar zo heel veel grotere offshore spelers in de regio Rotterdam zijn er nou ook weer niet ;) (En ik weet dat soortgelijke groeipaden bij elk van die bedrijven goed mogelijk zijn).
Zelf ben ik begonnen op 2900,- bruto per maand (volgens mij staat mijn hele salaris geschiedenis wel in het Wat-verdient-de-ICT-er topic).
In de zes jaar dat ik er werk heb ik volgens mij wel elk jaar een stijging van tien procent of meer gepakt, en dan gaat het best hard. Wel zit ik denk ik bij de >95% snelste stijgers binnen het bedrijf, en heb ik ook elk jaar een kleine 10% aan overuren gedraaid (Welke de eerste paar jaar nog wel betaald werden, daarna niet meer). Ook heb ik vrij snel relatief veel verantwoordelijkheid gezocht (nu krijg je die ook al snel in deze sector, maar niet iedereen pakt dat even goed op) en altijd duidelijk gemaakt dat salaris voor mij een belangrijk onderdeel van de balans is.
Mijn werkzaamheden zijn redelijk divers, maar eigenlijk zit alles op het snijvlak tussen IT / aansturingstechniek / werktuigbouwkunde, daarvoor is het vooralsnog notoir moeilijk om mensen te vinden.
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee