Bedankt voor de reacties. Het gaat gewoon om het "verbeteren" van de kwaliteit van normale DVD's. Vandaag ondervonden dat dat bij de HD add-on van de Xbox 360 al behoorlijk goed gaat. Waarom het een PS3 moet worden, omdat die stukken betrouwbaarder zijn, Blu Ray tóch de toekomst gaat worden én omdat hij veel meer kan dan een standalone DVD speler. Vandaar deze vraag
hij kan stukken meer dan een standalone dvd speler...
. het verbeteren gaat zeker goed af hoor. (bedenk wel dat ie dvd-r's niet via component afspeelt en nog meer HDCP-achtige beveiligingen zijn, maar k ben er van overtuigd dat dat wel mee valt en niet verschilt met je HD(DVD) add-on.)
Blu-Ray is al de toekomst;) .
volgens mij is de PS3 ook nog steeds stukken stiller dan de xbox (en ik vind het zelfs ook nog steeds stukken beter dan zogenaamde xbox voorzien van falcon-chip)
@ksborg hieronder:
maar goed...
(geintje) ---> sorry, ik las het een beetje flauw...
volgens mij is de PS3 ook nog steeds stukken stiller dan de xbox (en ik vind het zelfs ook nog steeds stukken beter dan zogenaamde xbox voorzien van falcon-chip)
@ksborg hieronder:
maar goed...
[ Voor 10% gewijzigd door StWesleyT op 01-03-2008 02:47 ]
Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT
Stiller zal ie zeker zijn... Zelfs de gemiddelde ouwe diesel maakt minder herrie dan de Xbox. Gotta love itStWesleyT schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 00:44:
hij kan stukken meer dan een standalone dvd speler.... het verbeteren gaat zeker goed af hoor. (bedenk wel dat ie dvd-r's niet via component afspeelt en nog meer HDCP-achtige beveiligingen zijn, maar k ben er van overtuigd dat dat wel mee valt en niet verschilt met je HD(DVD) add-on.)
Maar goed, ik heb genoeg materiaal en ben ervan overtuigd dat de PS3 gewoon een heel goed apparaat is (heb zelfs een PSX en PS2 gehad en die waren ook gewoon goed). Sony heeft dat wel voor mekaar
720p doet het ook best aardig natuurlijk zal een Blu-ray film veel meer details hebben maar, een DVD op 720p is best te pruimen en als de dvd van goede kwaliteit is (a la LotR) dan is het smullen geblazen!-Sander schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 00:22:
[...]
De PS3 heeft zeer goede 1080p upscaling kan ik je vertellen.
Het hangt gewoon heel erg af van welke DVD je hebt, sommige zijn VHS upscales en hebben dus een soort, VHS ruis Predator bijvoorbeeld. Geen enkele upscaling kan daar winst bieden dan!
Oh en een goede Blu-ray (dus geen oude DVD " verbeterd" naar HD kwaliteit) is smullen geblazen!
Oh en component "HD" is 960x540 dit omdat wel het is geen HDMI en je weet hoe anaal ze zijn met DRM. Toch is 960x540 al stukken beter als PAL!
[ Voor 9% gewijzigd door swampy op 01-03-2008 01:04 ]
There is no place like ::1
Verwijderd
Component is gewoon 1280x720 hoor, 1920x1080 kan niet via componentswampy schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 01:02:
[...]
720p doet het ook best aardig natuurlijk zal een Blu-ray film veel meer details hebben maar, een DVD op 720p is best te pruimen en als de dvd van goede kwaliteit is (a la LotR) dan is het smullen geblazen!
Het hangt gewoon heel erg af van welke DVD je hebt, sommige zijn VHS upscales en hebben dus een soort, VHS ruis Predator bijvoorbeeld. Geen enkele upscaling kan daar winst bieden dan!
Oh en een goede Blu-ray (dus geen oude DVD " verbeterd" naar HD kwaliteit) is smullen geblazen!
Oh en component "HD" is 960x540 dit omdat wel het is geen HDMI en je weet hoe anaal ze zijn met DRM. Toch is 960x540 al stukken beter als PAL!
Dat is eigelijk een fabeltje, component werkt gewoon op 1080p. Alleen durf ik niet te zeggen of de PS3 dat ondersteunt omdat ik daar HDMI gebruik. Bij de 360 werkt het in elk geval.
Vraagje, klopt het dat 75% van de Arcade games geen demo heeft of zie ik iets over het hoofd? Dat zou flink jammer zijn namelijk want het try-before-you-buy systeem werkt heel goed bij dit soort kleine games.
Vraagje, klopt het dat 75% van de Arcade games geen demo heeft of zie ik iets over het hoofd? Dat zou flink jammer zijn namelijk want het try-before-you-buy systeem werkt heel goed bij dit soort kleine games.
Ik heb de PS3 sinds een week of 3 en was uitermate verrast met de goede upscaling kwaliteiten (tot 1080p in mijn geval). Zeer goed!ksborg schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 00:11:
Even een vraagje tussendoor omdat ik 't via de search niet direct kon vinden en in de startpost ook niet (of ik moet heel blind zijn, is mogelijk natuurlijk).
Ik heb een Xbox 360 met HD DVD add-on en die doet heel aardig z'n werk met het upscalen van normale DVD's. M'n ouders zitten erover te denken om een PS3 te kopen (vooral met het oog op Blu Ray films). Doet deze daarbij ook goed z'n best? Iemand die daar ervaringen mee heeft?
Alvast bedankt.
Verwijderd
ps3 speelt games via component op 1080p.SeamusXanthus schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 08:05:
Dat is eigelijk een fabeltje, component werkt gewoon op 1080p. Alleen durf ik niet te zeggen of de PS3 dat ondersteunt omdat ik daar HDMI gebruik. Bij de 360 werkt het in elk geval.
Echter blurays werken maar op 720p, want die gebruiken DHCP en die ondersteunt (lees: staat toe) maar 720p op component
1080i bedoel je.Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 11:42:
[...]
ps3 speelt games via component op 1080p.
Echter blurays werken maar op 720p, want die gebruiken DHCP en die ondersteunt (lees: staat toe) maar 720p op component
PSN: Shiver23
Ik wil deze week een playstation 3 gaan halen, maar ik heb nog een paar vraagjes waar ik nog niet echt duidelijk antwoord op heb kunnen vinden.
Ik heb hier een Xbox als media center staan, maar ik erger me echt DOOD aan het geluid dat die Xbox maakt. Hoe is dat met de Playstation 3, is hij een beetje stil ?
Ik heb hier nog een hdmi kabeltje liggen, die kan ik gewoon aan mijn playstation 3 hangen ?
Hoe gaat de Playstation 3 om met hd films, zou ik hd films (uiteraard met de juist extensie) via mijn pc kunnen streamen zonder problemen ?
Ik las ergens dat de 40 gig versie een mindere kwaliteit blue-ray zou hebben, is dit zo en zo ja, merk je er wat van ?
Alvast bedankt
Ik heb hier een Xbox als media center staan, maar ik erger me echt DOOD aan het geluid dat die Xbox maakt. Hoe is dat met de Playstation 3, is hij een beetje stil ?
Ik heb hier nog een hdmi kabeltje liggen, die kan ik gewoon aan mijn playstation 3 hangen ?
Hoe gaat de Playstation 3 om met hd films, zou ik hd films (uiteraard met de juist extensie) via mijn pc kunnen streamen zonder problemen ?
Ik las ergens dat de 40 gig versie een mindere kwaliteit blue-ray zou hebben, is dit zo en zo ja, merk je er wat van ?
Alvast bedankt
Heb je de TS uberhaupt gelezen? (daar staan de hd stream vragen in).BladePHQ schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:13:
Ik wil deze week een playstation 3 gaan halen, maar ik heb nog een paar vraagjes waar ik nog niet echt duidelijk antwoord op heb kunnen vinden.
Alvast bedankt
Dit soort vragen is al een aantal keer langs geweest, ja de ps3 is stil (even stil als mijn xbox1)
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
De PS3 is bij mij VEEL stiller als mijn xbox1.
Ik heb hem net een week in bezit. Gister na een paar uur gamen hoorde ik hem heel zachtjes blazen.
Ik heb hem net een week in bezit. Gister na een paar uur gamen hoorde ik hem heel zachtjes blazen.
Verwijderd
Gisteren een Sony Bravia 40W3000 op de PS3 aangesloten, wat een immens verschil is dat in COD4. Je ziet opeens echt een heel groot verschil in details, oa op de sniper outfit, en op de textures van grindpaden.
Verwijderd
@ yesasia hebben ze alleen nog DS3 Asian/japanese versions, ik neem aan dat je ze gewoon hier kan gebruiken maar correct me if i'm wrong, ze hebben de 0 en X verwisseld?
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:35:
Gisteren een Sony Bravia 40W3000 op de PS3 aangesloten, wat een immens verschil is dat in COD4. Je ziet opeens echt een heel groot verschil in details, oa op de sniper outfit, en op de textures van grindpaden.
offtopic:
Het is even handig om te vermelden waar je hem hiervoor aan had gesloten.
Het is even handig om te vermelden waar je hem hiervoor aan had gesloten.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
PS3 is veel stiller dan een Xbox 360.BladePHQ schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:13:
Yep.Ik heb hier nog een hdmi kabeltje liggen, die kan ik gewoon aan mijn playstation 3 hangen ?
PS3 kan MPG1, MPG2, WMV, h.264 en AVI (DivX/XviD) aan. Plus natuurlijk VCDs, DVDs en Blu-Rays.Hoe gaat de Playstation 3 om met hd films, zou ik hd films (uiteraard met de juist extensie) via mijn pc kunnen streamen zonder problemen ?
De kwaliteit is net zo goed als van een losse speler. PS3 is zelfs stukken sneller met het starten van films. Je moet alleen voor een losse speler gaan als je:Ik las ergens dat de 40 gig versie een mindere kwaliteit blue-ray zou hebben, is dit zo en zo ja, merk je er wat van ?
- 5.1 of 7.1 analoge outputs nodig hebt
- True-HD en/of DTS-HD wilt laten decoderen door je nieuwe en dure HDMI 1.3-versterker (Je moet de PS3 die signalen zelf naar PCM laten decoderen en dat naar je versterker sturen. PS3 kan op dit moment nog niet DTS-HD decoderen maar dat wordt maar door een paar procent van alle beschikbare films gebruikt.DTS-HD is overigens altijd optioneel, er is altijd een DD5.1, DTS of Uncompressed PCM-track aanwezig)
[ Voor 7% gewijzigd door ymmv op 01-03-2008 12:42 ]
Mmm Image Constraint Token (dus component) was wat ik gelezen had geen 720p maar 960x540.Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 11:42:
[...]
ps3 speelt games via component op 1080p.
@BladePHQ
De PS3 is heel erg stil, stillen dan een Office PC, stiller dan elke Xbox in de wereld (okay behalve diegene met waterkoeling misschien).
En de blu-ray drive is naar alle waarschijnlijkheid nogsteeds dezelfde hoor, de 40Gb is echt niet minder dan de oudere modellen kwa kwaliteit!
[ Voor 28% gewijzigd door swampy op 01-03-2008 12:54 ]
Klopt, maar dat gebruiken ze niet. Tot 2011 ofzo. Dan gaan ze het nog eens bekijken. (Overigens is er al wel een HD-DVD met ICT aan, maar daar hebben we gelukkig geen last meer vanswampy schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:52:
[...]
Mmm Image Constraint Token (dus component) was wat ik gelezen had geen 720p maar 960x540.
[ Voor 47% gewijzigd door Shiver23 op 01-03-2008 13:05 ]
Gister nog even potje Burnout Paradise kunnen doen, vandaag accepteerd de Ps3 geen enkele cd/dvd/blue-ray disk meer
Hij knalt er uit met een foutmelding 80010514, of loopt gewoon vast (alleen met harde reset uit te krijgen)
Net even gebeld, moet hem formateren
denk niet dat het veel zal helpen, maar ben daar wel even zoet mee (4 uur duurt het..) als dit niet werkt opsturen
Hoe zijn de ervaringen met reparen van de ps3, blijf je je eigen ps3 behouden of krijg je zo'n omruil geval? En hoe lang duurt het ongeveer? Ojah, hoe zit het eigelijk met Warhawk, hoe kan ik dat spel weer op mijn hardeschijf krijgen?

Net even gebeld, moet hem formateren

Hoe zijn de ervaringen met reparen van de ps3, blijf je je eigen ps3 behouden of krijg je zo'n omruil geval? En hoe lang duurt het ongeveer? Ojah, hoe zit het eigelijk met Warhawk, hoe kan ik dat spel weer op mijn hardeschijf krijgen?
[ Voor 8% gewijzigd door HammerNL op 01-03-2008 15:04 ]
RMA aanvragen bij Sony. 40GB versie zeker?
je krijgt een nieuwe. Dit kan wel even duren (5-6 weken) aangezien er (iig een 2 weken geleden) aanwijzingen waren dat problemen met de voorraad was bij Sony.
je krijgt een nieuwe. Dit kan wel even duren (5-6 weken) aangezien er (iig een 2 weken geleden) aanwijzingen waren dat problemen met de voorraad was bij Sony.
[ Voor 65% gewijzigd door Falcon Heavy op 01-03-2008 15:07 ]
Nee 60gb versie, als dit de voorbode is van de kwaliteit van het apparaat dan zie ik de bui al hange..Frank J. schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:04:
RMA aanvragen bij Sony. 40GB versie zeker?
Ben geen hardcore user, en gewoon stof vrij gehouden (dat laatste vooral ivm met vorige ps2 ervaringen
Verwijderd
Ik ben van plan om speakers aan te sluiten op mijn ps3 via de tv. Het geluid komt nu via de boxen in mijn tv,maar ik wil graag 3/4 kleine speakers aansluiten zodat ik het geluid overal kan horen in de kamer. Wat voor aansluiting moet ik precies hebben? En heeft iemand ervaring met bepaalde merken/soorten speakers op dit gebied
?
Verwijderd
Dat groen of zwart is meer random / afhankelijk van tijdstip. Zelf heb ik een CECHH04 en deze kleur wisselt. Deze maakt absoluut geen "herrie" (denk aan stofzuigergeluid oude pc), maar is wel hoorbaar in een volledig stille ruimte.JazzySOB schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:55:
Ben ik weer![]()
Hier even een update over mijn fan-troubles...
Vanmorgen na bezoek aan de tandarts voor de halfjaarlijks controle meteen maar langs de winkel gereden om mijn PS3 om te ruilen en daar het hele verhaal over de hoge fan snelheid en de daarbijbehorende herrie uitgelegd.
Ze vertelden me dat ze er momenteel eentje hadden uitgepakt die ze een paar dagen hadden staan om uit te proberen en dat deze volgens hun beslist geen herrie maakte. Deze kon ik meenemen dus heb dat maar gedaan.
Eenmaal thuis even snel aangesloten en er een DVD'tje ingestopt en... ja deze blijft stil!![]()
Heb wat instellingen gedaan en een DVD ongeveer 20 minuten laten draaien en de console blijft op dezelfde stille stand draaien als vlak na het aanzetten, dus zeer rustig. Je hoort hem nog wel iets maar dan moet je er echt naastzitten, maar voor mij is dat gewoon stil. Echt een wereld van verschil met de vorige!
Uiteraard gekeken welke versie ik nu heb en dat is dezelfde als DCFreak, namelijk CECHG04. Het lijkt er trouwens op dat er toch verschillen zitten in deze twee revisies want de standaard kleur van het "original" thema was bij mijn eerste PS3 zwart en bij deze is dat groen. Vaag...
Of mijn CECHH04 was echt "faulty" of deze hele batch is gewoon niet goed. Maar als er iemand hier een stille CECHH04 heeft en dat wil melden kunnen we dat ook uitsluiten.
Vanavond maar eens goed testen, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed blijft.
Hij bromt/ratelt heel lichtjes en als je je oor erbij houdt hoor je hem blazen. Mensen die genoeg naar hun iPod geluisterd hebben, zullen wellicht wel helemaal niets horen. Maar helemaal stil is ie dus niet, meer fluisterstil, het zal zo uit mijn hoofd zeker onder de 30dbA liggen.
Geluidsniveau is vergelijkbaar met de UPC mediabox met DVR, hoewel deze laatste misschien nog net iets meer geluid maakt (is ook ander geluid). Beiden zijn, zeker voor "PC's" zeer stil te noemen. Mijn Pioneer 717 DVD speler maakte meer geluid tijdens het spelen, dat was puur de drive.
Het kan natuurlijk zo zijn dat ze de CECHG04 net iets te warm vonden worden, en bij deze versie de fan toch wat harder/vaker laten draaien...(wat ik dan liever heb ipv falende speler, denk XBox360)
Het is in ieder geval erg lastig te beoordelen, hoeveel je hoort hangt af van de plaatsing (mijn PS3 staat in dezelfde kast boven een DENON multi-channel versterker die behoorlijk warm wordt), je oren, de weerkaarsing van het geluid in de kast, of deze open of dicht is, ander omgevingsgeluid, hoe kritisch je bent etc etc. Ik krijg in ieder geval niet het gevoel dat er iets mis is met mijn console. is dit volgens een van jullie wel zo, dan hoor ik het graag.
Opvallend is wel dat ik deze console nog niet kan registreren. De nummers lopen op de ps3registration site tot CECGHxx. En een andere site stelt dat dit de NTSC versie zou zijn, dat is in ieder geval niet zo, er staat PAL op de doos en er komt ook PAL uit.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 15:52 ]
Verwijderd
je hebt een audio uit op je pc, die je wil linken naar 3 tot 4 nieuwe boxen die vervolgens verspreid in de kamer opstelt... lijkt mij persoonlijk niet echt handig en al helemaal niet praktisch maar ok. Dat is natuurlijk persoonlijk. Ik weet het niet zeker maar ik denk dat je op die manier toch aan een "surround" setje voor de pc moet denken en die dan op je tv aan sluiten.Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:39:
Ik ben van plan om speakers aan te sluiten op mijn ps3 via de tv. Het geluid komt nu via de boxen in mijn tv,maar ik wil graag 3/4 kleine speakers aansluiten zodat ik het geluid overal kan horen in de kamer. Wat voor aansluiting moet ik precies hebben? En heeft iemand ervaring met bepaalde merken/soorten speakers op dit gebied?
Waarom ga je niet voor een versterker met optical in/hdmi in met een paar goede boxen (indien geld een rl speelt, eerst stereospeakers, goede stereo is nog altijd beter dan bagger surround)
Bij mij maken ze geen van beiden veel geluid, eigenlijk amper te horen, uit de PS3 komt wel een lekkere warme bries.Nico111 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:33:
De PS3 is bij mij VEEL stiller als mijn xbox1.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
lol, jongens....
kleur theme heeft niks te maken met je ps3 versie. Overdag heeft je theme een wisselende kleur, savonds is hij zwart...
ik heb overigens ook een CECHG04 en die is echt helemaal stil.
kleur theme heeft niks te maken met je ps3 versie. Overdag heeft je theme een wisselende kleur, savonds is hij zwart...
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 16:32 ]
Verwijderd
Helemaal stil wil zeggen dat er absoluut geen geluid uit komt.Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 16:26:
lol, jongens....
Lijkt me sterk met een HD erin, een fan en een blu-ray drive.... Onmogelijk zelfs tenzij zeer goed afgeschermd en dat is ie niet. De mijne is ook stil te noemen, maar er komt geluid uit... (CECHH04)
Maar wellicht dat de fan van de (ik denk nieuwere) HH versie sneller draait, meer lawaai maakt of vaker/langer draait. Ze zullen wel een reden voor hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 17:03 ]
Ik heb nog een aantal vragen over de Playstation 3 voordat ik hem ga kopen. 
- Kan je films naar de harddisk van de PS3 kopiëren van b.v. een cd, netwerk of USB stick? (Divx)
- Is er een zelfde verhaal omtrent verschillende hardware releases als bij de 360? De ene is beter (andere core) de ander is stiller?
- Waarom wordt overal de 40GB versie verkocht en is de duurdere nergens meer te bekennen?
Sorry voor deze vragen, maar ik ben helemaal nieuw op het Playstation gebied. Altijd Xbox (360) speler geweest.
- Kan je films naar de harddisk van de PS3 kopiëren van b.v. een cd, netwerk of USB stick? (Divx)
- Is er een zelfde verhaal omtrent verschillende hardware releases als bij de 360? De ene is beter (andere core) de ander is stiller?
- Waarom wordt overal de 40GB versie verkocht en is de duurdere nergens meer te bekennen?
Sorry voor deze vragen, maar ik ben helemaal nieuw op het Playstation gebied. Altijd Xbox (360) speler geweest.
Verwijderd
1 ) Van cd weet ik niet ( achterhaald medium
) via netwerk en USB wel.
2) Het 40Gb model dat nu te krijgen is schijnt stiller en zuiniger te zijn als de oude modellen
3) De 60Gb variant met BC (sp2 games kunnen spelen) wordt niet meer gemaakt door sony.
Zo heb je nu antwoord op je vragen. Gelukkig is het morgen koopzondag, kan je gelijk naar de winkel
2) Het 40Gb model dat nu te krijgen is schijnt stiller en zuiniger te zijn als de oude modellen
3) De 60Gb variant met BC (sp2 games kunnen spelen) wordt niet meer gemaakt door sony.
Zo heb je nu antwoord op je vragen. Gelukkig is het morgen koopzondag, kan je gelijk naar de winkel
Ja, dat kan zowel via de Media Server (bijv een Windows PC met WMP 11) als via externe USB-apparaten. Er is een 'copy multiple items' optie om het je makkelijk te maken.Reb87 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 17:15:
Ik heb nog een aantal vragen over de Playstation 3 voordat ik hem ga kopen.
Jammer alleen dat het via een DNLA moet en dat het niet via een samba share kan (dan had ik mijn WD nas ervoor kunnen gebruiken).Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 17:19:
1 ) Van cd weet ik niet ( achterhaald medium) via netwerk en USB wel.
Oke heb even gezocht de PS3 upscaled dvd's naar 1080P, maar is het ook dezelfde kwaliteit als bijv. de toshiba EP-30?
[ Voor 58% gewijzigd door Mastasidaz op 01-03-2008 18:56 ]
Verwijderd
dat upscale is toch maar onzin hoe wil je een beeld nou upscalen dat is hetzelfde op hdd/dvd recorders met upscaling onmogelijk te zien.Mastasidaz schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 18:48:
Oke heb even gezocht de PS3 upscaled dvd's naar 1080P, maar is het ook dezelfde kwaliteit als bijv. de toshiba EP-30?
EP-30 heeft niet zulke goede upscaling. De PS3 wordt in veel testen juist geroemd om de goede upscaling (van DVD's). De upscaling van divx is wat minder.Mastasidaz schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 18:48:
Vergroot maar eens een foto in paint en in photoshop. Je ziet wel degelijk een verschil.Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 19:13:
[...]
dat upscale is toch maar onzin hoe wil je een beeld nou upscalen dat is hetzelfde op hdd/dvd recorders met upscaling onmogelijk te zien.
[ Voor 31% gewijzigd door Shiver23 op 01-03-2008 19:18 ]
absoluut is het dan ook niet maar het is wel super stil:Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 16:50:
[...]
Helemaal stil wil zeggen dat er absoluut geen geluid uit komt.
Lijkt me sterk met een HD erin, een fan en een blu-ray drive.... Onmogelijk zelfs tenzij zeer goed afgeschermd en dat is ie niet. De mijne is ook stil te noemen, maar er komt geluid uit... (CECHH04)
Maar wellicht dat de fan van de (ik denk nieuwere) HH versie sneller draait, meer lawaai maakt of vaker/langer draait. Ze zullen wel een reden voor hebben.
binnen 20 a 30 cm kun je de blu-ray drive zachtjes horen draaien en voor fan geluid moet je echt je oor erop leggen of aan de achterkant gaan luisteren.
hier heb je een filmpje van het geluid wat ie maakt nadat ik 15 min uncharted heb gespeeld, ik houd de telefoon tegen de achterkant van de PS3 (CECHG04) aan: PS3 CECHG04 geluidsproductie)
zoals je hoort is het geluid eigenlijk alleen aan de achterkant goed te horen.
geluid kan trouwens ook zeer versterkt worden als de achterkant van het kastje waar je heem in hebt staan dicht is, geluid word dan teruggekaatst.
microsoft kan hier in iedergeval nog wat van leren want de xbox360 maakt net zoveel geluid als een 500 watt stofzuiger en als je er een cd in stopt maakt ie net zoveel geluid als een 800 watt stofzuiger
[ Voor 7% gewijzigd door iwaarden op 01-03-2008 20:00 ]
Dus omdat jij het niet snapt is het gelijk onzin? De reden dat de cpu zo druk bezig is tijdens upscalen heeft een reden (en dat is niet omdat er geen hardwarematige upscaler inzit).Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 19:13:
[...]
dat upscale is toch maar onzin hoe wil je een beeld nou upscalen dat is hetzelfde op hdd/dvd recorders met upscaling onmogelijk te zien.
Ik heb zelf een CECHC04 en die is toch duidelijk te horen tijdens en na een potje gamen. Ook na een tijdje niks doen blijft hij rustig door blazen, wel minder als tijdens het gamen. Ik moet wel zeggen dat ik met mijn neus zowat op me ps3 zit, aangezien hij aan mijn monitor zit aangesloten.
Ondertuusen getest en vervangen. Niet dat de dvd er slecht uit zag maar ik vond het iets te soft. Man wat een mooi beeld. Absoluut geen spijt van.homernt schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:13:
[...]
Niet zo zeer dat ze weinig uitbrengen het zit he meer in de kwaliteit van de film. Ik heb er twee van ze waarvan één voor 1 feb. gekocht dus daar heb ik niks aan. Ik ga geen films kopen die ik toch niet leuk vind dus al het lukt voor 31 mei is dat meegenomen anders jammer pech gehad.
The Day After Tomorrow klikt wel goed al heb hem al wel op dvd. Ik moet nog testen of hij geupscaled op mijn Philips Full-HD TV ook nog goed uitziet. Ik gebruik hier voor mijn denon 1930 die doet toch beter upscalen dan de PS3. Zo heb nog stappel dvd's om te kijken of het te moeten waard is om ze te vervangen. Je moet ergens een grens trekken en als nou 10 euro zijn dan is vervangen niet zo'n moelijke keus maar dat zijn ze nog niet.
Onzin? De keus tussen 1080p met supergroffe pixels of 1080p met geupscaled beeld, ik ga voor upscale! Upscaling zal nooit de kwaliteit van bijvoorbeeld een Blu-ray halen maar het helpt om een DVD beter kijkbaar te maken op zo'n groot scherm. Als formaten veranderen dan hoort Upscalen bij de jaren dat het formaat nodig heeft om het oudere te vervangen. Ik heb een paar Dvd's die duidelijk VHS upscales zijn maar toch het kijkt lekkerder dan bijvoorbeeld een VHS variant!Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 19:13:
[...]
Als de PS3 upscaled dan doet hij het niet zomaar maar voegt ook deblocking en andere foefjes toe om het beeld rustiger te krijgen! De PS3 is zeker een van de betere spelers op de markt kwa uiteindelijke beeldkwaliteit!
Verwijderd
Lastig te beoordelen via zo'n filmpje,maar het lijkt er wel op, het geluid. Maar is idd zeer zacht. Als ik op de bank zit (paar meter er vandaan) moet de muziek geheel uit staan (ook niet zachtjes) en dan bewust luisteren en dan hoor je het. Mijn kast weerkaatst ook en de behoorlijk warme DENON die eronder staat helpt ook niet (moet ie meer koelen). Dus ik denk niet dat er verschil bestaat tussen de HG en de HH versie wat dat betreft. En stofzuiger / Xbox / oude pc is er absoluut niet mee te vergelijken. Het is meer te vergelijken met mijn laptop. Hoewel deze laatste ook echt hard hoorbaar kan blazen, dat heb ik ps3 nog niet horen doen.KillaH87 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 19:58:
[...]
absoluut is het dan ook niet maar het is wel super stil:
binnen 20 a 30 cm kun je de blu-ray drive zachtjes horen draaien en voor fan geluid moet je echt je oor erop leggen of aan de achterkant gaan luisteren.
hier heb je een filmpje van het geluid wat ie maakt nadat ik 15 min uncharted heb gespeeld, ik houd de telefoon tegen de achterkant van de PS3 (CECHG04) aan: PS3 CECHG04 geluidsproductie)
zoals je hoort is het geluid eigenlijk alleen aan de achterkant goed te horen.
geluid kan trouwens ook zeer versterkt worden als de achterkant van het kastje waar je heem in hebt staan dicht is, geluid word dan teruggekaatst.
microsoft kan hier in iedergeval nog wat van leren want de xbox360 maakt net zoveel geluid als een 500 watt stofzuiger en als je er een cd in stopt maakt ie net zoveel geluid als een 800 watt stofzuiger
Kortom, lijkt idd af te hangen van plaatsing, hoe gevoelig je voor dit soort geluiden bent en de kwaliteit van je oren.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 22:04 ]
Verwijderd
Het enige moment dat wij de PS3 hoorden, was toen de deuren van het kastje waarin hij staat waren gesloten, en de temperatuur schijnbaar te hoog was geworden en de fan aansloeg. Ik trok de deuren open, en er kwam echt een hele warme walm uit de kast.
Sindsdien hou ik er rekening mee, en zet ik het deurtje open zodat er koele lucht bij kan komen. Maar stil is hij zeker, je hoort hem echt niet.
Sindsdien hou ik er rekening mee, en zet ik het deurtje open zodat er koele lucht bij kan komen. Maar stil is hij zeker, je hoort hem echt niet.
Verwijderd
Niemand weet dat hier, misschien een forum zoeken met meer ervaren tweakers?Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 19:00:
Tot nog toe vermaak ik me zeer met Burnout paradise, hoop wel op mogelijkheid tot eigen muziek enzo binnenkort.
Dat komt wel goed denk ik.
Maar een vraagje:
Als ik een bluetooth headset doe, kan ik dan via die mic praten en via tv of stereo geluid krijgen?
Of krijg ik dan via bluetooth geluid EN stereo, is er de keuze voor mic aan, headset uit etc.?
Geen ervaringen met headset nog, maar twijfel over goedkoop bungle dinges of een stereo headset. (evt. bluetooth)
Verwijderd
Nah tis te simpel voor tweakers, meer iets voor google.Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 00:46:
[...]
Niemand weet dat hier, misschien een forum zoeken met meer ervaren tweakers?
Vind hem pittig, ik zal een poging doen..Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 00:55:
Nah tis te simpel voor tweakers, meer iets voor google.
Maar een vraagje:
Als ik een bluetooth headset doe, kan ik dan via die mic praten en via tv of stereo geluid krijgen?
- headset: alleen chataudio
is er de keuze voor mic aan, headset uit etc.?
- mic aan/uit is simpel, is hetzelfde als headset aan/uit. Er zit namelijk een aan/uit knop op je headset en als je duur doet ook nog een mute knop.
Hoop dat ik het goed heb als amateur tweaker in opleiding net zoals alle andere tweakers hier op de meest gerenomeerde site met professionals.
[ Voor 12% gewijzigd door Pieler op 02-03-2008 01:10 ]
Verwijderd
Ah, dus al dat gebrabbel hoor ik wel goed als ik headset heb, dat verklaard een boel.Pieler schreef op zondag 02 maart 2008 @ 01:08:
[...]
Vind hem pittig, ik zal een poging doen..
Maar een vraagje:
- headset: alleen chataudio
is er de keuze voor mic aan, headset uit etc.?
- mic aan/uit is simpel, is hetzelfde als headset aan/uit. Er zit namelijk een aan/uit knop op je headset en als je duur doet ook nog een mute knop.
Hoop dat ik het goed heb als amateur tweaker in opleiding net zoals alle andere tweakers hier op de meest gerenomeerde site met professionals.
Beetje irri met een groepje spelen en dan niets kunnen zeggen.
Dan kan ik zo even marktplaats af, tnx.
Die stereo setjes waren een beetje extreem duur, dus dat scheelt weer een paar centjes.
De stemmen van de medespelers via de headset is een stuk beter te verstaan ja.
[ Voor 81% gewijzigd door SToRM666 op 02-03-2008 02:04 ]
PSN id: NL_SToRM
Omdat je had gepost na een stuk of drie posts over GTA 4 had ik het idee dat het daarover ging. En ook omdat die game op beide consoles wordt uitgebracht. Dus eigelijk altijd met quote posten als het mogelijk is… werkt toch een stukje handigerjdm8 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:54:Niet weer met haast een stukje schrijvenIk had het over Army of two, iets te veel weggebackspaced
Maar dat lijtk mij dus echt een vette game, zowel op de xbox als de ps zijn er veel te weinig split screen coop games. Ook al is het er "bij geplakt" zoals bij Resistance, het blijft fet om samen met een vriend samen te gamen. Hopelijk kan hij aan mijn verwachtingen voldoen.
Component kan gewoon tot 1080p aan. Probleem ligt meestal bij de tv: die slikken meestal maar tot 1080i via de component ingang. Er zijn wel tv’s de het volledige signaal slikken, maar die zijn best zeldzaam…SeamusXanthus schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 08:05:
WOW en daar kom je nu al achter…Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 16:26:
lol, jongens....
Thema is afgeleid van de PSP en die had al hetzelfde principe.
En de kleur is trouwens per maand wisselend (kleuren kan je trouwens checken als je handmatig de datum verschuift). Kleur loopt wel over, dus als in maand 1 de kleur wit is en in maand 2 de kleur rood zal aan het einde van maand 1 de kleur roze zijn…
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
wat gebeurt er als je blue-ray via de ps3 op een gewone crt tv gaat kijken? heb je dan dezelfde kwaliteit als een dvd? of is het toch wel iets scherper.
En is het mogenlijk om bijvoorbeeld 10 divx of avi bestanden op een blue-ray te branden en die dan af kijken op je ps3?
En is het mogenlijk om bijvoorbeeld 10 divx of avi bestanden op een blue-ray te branden en die dan af kijken op je ps3?
Je hebt wel een bluray brander maar geen HD TV?
Ik denk dat als je een data bluray brand dat dit gewoon mogelijk is same met data cd's en dvd's.
Ik denk dat als je een data bluray brand dat dit gewoon mogelijk is same met data cd's en dvd's.
Hier was quote dus niet mogelijk, omdat dit niet over GTA IV gingFeaR1986 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 02:14:
[...]
Omdat je had gepost na een stuk of drie posts over GTA 4 had ik het idee dat het daarover ging. En ook omdat die game op beide consoles wordt uitgebracht. Dus eigelijk altijd met quote posten als het mogelijk is… werkt toch een stukje handiger

back ontopic: Mijn (60 gb) ps3 maakt best wel lawaai, je kunt hem horen tijdens het dvd kijken, ook in de niet stille scénes. Hij staat helemaal vrij, rechtop en op ongeveer 4 meter afstand. Is er nog een manier om hem stiller te krijgen? Of misshien een nieuwe vragen? Onder het gamen heb ik er niet echt last van, tijdens uncharted vond ik het echter wel eens vervelend als je door de jungle loopt en je ineens een zoemend/ruisend geluid tussen de volgelgeluiden hoort. Tijdens films is het best wel storend.
[ Voor 16% gewijzigd door jdm8 op 02-03-2008 12:09 ]
Verkopen en een 40Gb versie nemen.
Zelfs al zouden ze je een nieuwe 60Gb willen en kunnen geven, dan gaat die nog even veel lawaai maken. Een andere optie is wellicht de PS3 openmaken en de koeling modificeren, maar daar weet ik ook weinig van en je bent natuurlijk je garantie kwijt.
_██_
(ಠ_ృ)
in principe heb je betere kwaliteit, wil het niet dat Sony geen normale DVD/blu-ray ondersteuning bied als je een RGB scart kabel gebruikt waardoor al het beeld groen is. dan moet je dus switchen naar composite of s-video waar je beeld gewoon minder scherp is.koekoek2003nl schreef op zondag 02 maart 2008 @ 04:43:
wat gebeurt er als je blue-ray via de ps3 op een gewone crt tv gaat kijken? heb je dan dezelfde kwaliteit als een dvd? of is het toch wel iets scherper.
erg slecht voor een aparaat wat ook word aangeprezen om zijn multimedia aspecten
Ik kan mijn ps3 niet met andere 60 Gb's vergelijken, dus ik weet niet of de mijne meer lawaai maakt als normaal, maar volgens mij zijn andere niet zo luid dat je hem bij film kijken hoort. Ik zal er al aan te denken om mijn ps3 te verkopen als er leuke packs uitkomen (evt. met ds3). Helaas zit er dan geen cardreader meer in die ik wel super handig vind. BC gebruik ik niet zo heel vaak. Alleen voor god of war 2 gebruikt omdat die niet werkt op mijn ps2Atomsk schreef op zondag 02 maart 2008 @ 12:35:
Verkopen en een 40Gb versie nemen.Zelfs al zouden ze je een nieuwe 60Gb willen en kunnen geven, dan gaat die nog even veel lawaai maken. Een andere optie is wellicht de PS3 openmaken en de koeling modificeren, maar daar weet ik ook weinig van en je bent natuurlijk je garantie kwijt.
[ Voor 3% gewijzigd door jdm8 op 02-03-2008 12:57 ]
Mmm een PS3 60GByte, 4 USB poorten, Geheugenkaart aansluitingen en europese Backwards Compatibility. Met de 40 Gig die 400 euro kost ongeveer zal je hem kunnen verkopen voor ongeveer 300 Euro ofzo. Dit komt vooral omdat er de 40Gbyte is die maar 400 euro kost!jdm8 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 12:56:
[...]
Ik kan mijn ps3 niet met andere 60 Gb's vergelijken, dus ik weet niet of de mijne meer lawaai maakt als normaal, maar volgens mij zijn andere niet zo luid dat je hem bij film kijken hoort. Ik zal er al aan te denken om mijn ps3 te verkopen als er leuke packs uitkomen (evt. met ds3). Helaas zit er dan geen cardreader meer in die ik wel super handig vind. BC gebruik ik niet zo heel vaak. Alleen voor god of war 2 gebruikt omdat die niet werkt op mijn ps2en heel even voor NFS met een paar vrienden. Pro evo 5 is het enige spel wat ik er nog wel es op speel met een paar vrienden. Maar daar kan ik mijn ps2 net zo goed voor gebruiken omdat ik die nog heb staan vanwege guitar hero. Heeft iemand een idee wat ik nog voor mijn 60 Gb ps3 kan krijgen en of de prijs veel lager zal zijn tegen de tijd dat er nieuwe packs komen?
Probeer hem anders via marktplaats oid te ruilen met iemand die graag de 60gb wilt hebben.swampy schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:18:
[...]
Mmm een PS3 60GByte, 4 USB poorten, Geheugenkaart aansluitingen en europese Backwards Compatibility. Met de 40 Gig die 400 euro kost ongeveer zal je hem kunnen verkopen voor ongeveer 300 Euro ofzo. Dit komt vooral omdat er de 40Gbyte is die maar 400 euro kost!
300 euroswampy schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:18:
[...]
Mmm een PS3 60GByte, 4 USB poorten, Geheugenkaart aansluitingen en europese Backwards Compatibility. Met de 40 Gig die 400 euro kost ongeveer zal je hem kunnen verkopen voor ongeveer 300 Euro ofzo. Dit komt vooral omdat er de 40Gbyte is die maar 400 euro kost!

Feit het is wat een gek ervoor geeft, tuurlijk zijn er mensen die een Premie betalen voor BC en de geheugenkaartsloten! Sommige zijn vast welwillend om 400 te betalen of zelfs een directe ruil! De gewone koper die een koopje zoekt zal niet meer van 300 geven! Vindt je iemand die BC belangrijk vindt dan kun je meer krijgen. De nieuwe modellen en lagere prijs hebben gewoon de waarde omlaag gedrukt!jdm8 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 14:20:
[...]
300 eurodus dan kost het me 100 euro om een ps3 te krijgen met minder functies die iets stiller is. Ik had wel gehoopt dat er iets meer voor te krijgen was omdat er mensen zijn/waren die hun ps2 games nog willen spelen op hun ps3. Hier moet ik nog ff goed over nadenken.
Ik heb ook een Launch Console, 600 euro maar ja dat krijg je er nooit meer uit! En ik hou deze zelf om te genieten van BC want heb een shitload aan PS2 games (check mijn backlog!) en misschien is hij ietsje luider dan een 40Gbyte variant maar toch.
[ Voor 16% gewijzigd door swampy op 02-03-2008 14:39 ]
Verwijderd
Ik had echt een geweldige deal vond ik zelf
. Ik had mijn ps3 60 starterspack van 500 euro verkocht. Ik heb alleen de ps3 met 1 controller verkocht voor 515 euro. De 2 spellen + de extra controller heb ik gewoon gehouden. Natuurlijk voor 400 euro een 40gb-er gehaald, van de 'winst' heb ik een 250 gb hd gekocht
.
Dat is meer waar ik aan at te denkenVerwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 14:39:
Ik had echt een geweldige deal vond ik zelf. Ik had mijn ps3 60 starterspack van 500 euro verkocht. Ik heb alleen de ps3 met 1 controller verkocht voor 515 euro. De 2 spellen + de extra controller heb ik gewoon gehouden. Natuurlijk voor 400 euro een 40gb-er gehaald, van de 'winst' heb ik een 250 gb hd gekocht
.
btw. bij de 60 gb versie was de fan toch tijd gestuurd ipv. temp comtolled? Want ik zou toch zweren dat mijn ps3 meer lawaai maakt als de houtkachel aanstaat. (geen cv in de kelder, waar mn ps3 staat.

[ Voor 13% gewijzigd door jdm8 op 02-03-2008 14:49 ]
http://www.gametrailers.com/player/31050.html
leuk filmpje over ps3 store games.
Flower zag er vet uit.
Pixeljunk eden ook...
wanneer komen die kaarten nu eens eindelijk, heb geen cc dus kan nog altijd niet downloaden, jammer. PixelJunk Monsters en Super Stardust lijkt me mega top.
leuk filmpje over ps3 store games.
Flower zag er vet uit.
Pixeljunk eden ook...
wanneer komen die kaarten nu eens eindelijk, heb geen cc dus kan nog altijd niet downloaden, jammer. PixelJunk Monsters en Super Stardust lijkt me mega top.
beuuuh, me ps3 60GB (8 maanden oud) is death denk ik. 2 weken aan 1 stuk folding @ home ( zit niet onder het stof! ) en daarna wilde die geen game meer opstarten, niet van disc of van hd.
system restore alles en nog steeds crashed ie bij starten van een game, soms zelfs gewoon in het hoofd menu.
kga hem een nachtje zonder stroom laten staan. als dat het niet fixed moet ie maar naar sony buuueehh
system restore alles en nog steeds crashed ie bij starten van een game, soms zelfs gewoon in het hoofd menu.
kga hem een nachtje zonder stroom laten staan. als dat het niet fixed moet ie maar naar sony buuueehh
[ Voor 3% gewijzigd door tex5 op 02-03-2008 19:14 ]
Ik hoop voor je dat Sony het snel afhandelt en dat je een 60Gb terugkrijgt (nu ja daar moet ik toch wel van uit kunnen gaan he! Ze zende me ook altijd dezelfde serie terug die ik naar ze zond met de PS2)tex5 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 17:10:
beuuuh, me ps3 60GB (8 maanden oud) is death denk ik. 2 weken aan 1 stuk folding @ home en daarna wilde die geen game meer opstarten, niet van disc of van hd.
Verwijderd
Ik stel de vraag toch maar even voor ik tot aankoop overga 
Is het internetten via de browser in de ps3 nu wel of niet verantwoord
Als ik de ps3 neem + accesoires etc zal ik ong 4maanden via de ps3 gaan internetten, en ik wil natuurlijk niet dat de performance daaronder lijdt, gezien virussen, spy|mal|ad ware toch een crime zijn
Nu weet ik dat het besturingssysteem van de ps3 geladen word in flash memory: opzich zou dit dan niet vatbaar moeten zijn voor virussen etc (correct me if i'm wrong) maar toen dacht ik... Alles is er vatbaar voor behalve als het embedded is, (afgesloten van buitenwereld oftewel afgesloten van het internet) Nu kan ik nergens op het net iets vinden over dat het besturingssysteem embedded of niet is
Dus mijn vraag... zijn er hier mensen die al een geruime tijd de browser gebruiken voor te surfen/msn via ebuddy etc en er kwa performance tijdens gamen verschil in zijn gaan merken?
De reacties hierop zullen deel uit maken of ik de ps3 aanschaf ja of de nee
Als ik de ps3 neem + accesoires etc zal ik ong 4maanden via de ps3 gaan internetten, en ik wil natuurlijk niet dat de performance daaronder lijdt, gezien virussen, spy|mal|ad ware toch een crime zijn
Nu weet ik dat het besturingssysteem van de ps3 geladen word in flash memory: opzich zou dit dan niet vatbaar moeten zijn voor virussen etc (correct me if i'm wrong) maar toen dacht ik... Alles is er vatbaar voor behalve als het embedded is, (afgesloten van buitenwereld oftewel afgesloten van het internet) Nu kan ik nergens op het net iets vinden over dat het besturingssysteem embedded of niet is

Dus mijn vraag... zijn er hier mensen die al een geruime tijd de browser gebruiken voor te surfen/msn via ebuddy etc en er kwa performance tijdens gamen verschil in zijn gaan merken?

Zou me daar geen zorgen over maken, ten eerste heb je Trend Micro antivirus check bij de browser als je het wilt en dingen worden standaard niet geactiveerd op websites (flash). Ook zal een website met veel script niet laden en bij elkaar is de browser niet echt...tja. Het is gewoon een gelimiteerde browser!Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:28:
Ik stel de vraag toch maar even voor ik tot aankoop overga
Nu weet ik dat het besturingssysteem van de ps3 geladen word in flash memory: opzich zou dit dan niet vatbaar moeten zijn voor virussen etc (correct me if i'm wrong) maar toen dacht ik... Alles is er vatbaar voor behalve als het embedded is, (afgesloten van buitenwereld oftewel afgesloten van het internet) Nu kan ik nergens op het net iets vinden over dat het besturingssysteem embedded of niet is![]()
Het kan niet elke website aan en daarom is veiligheid geen probleem. Ook draait het waarschijnlijk in afgesloten geheugen en kun je maar een paar dingen opslaan. Hell "opslaan naar harde schijf" is een functie die er ook niet in zit voor alles hoor!
Voor het betere browsen moet je gewoon bij je PC blijven!
Verwijderd
Ik weet dat een pc natuurlijk het beste is voor internet, maar als het budget het niet wilt toelaten
Studentenleven is niet leuk
En de browser zal dan de komende 4maanden gebruikt worden voor tweakers.net (ofcourse) en ebuddy voor msn verder eigenlijk niet
op een *af en toe* google search na

En de browser zal dan de komende 4maanden gebruikt worden voor tweakers.net (ofcourse) en ebuddy voor msn verder eigenlijk niet
Dat moet denk ik wel werken, anders kun je er gewoon linux op zetten en dan een andere browser er op zetten en evt. een textverwerker en dergelijke. Please correct me if i'm wrong, zelf nog niet met linux geprutst.Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:52:
Ik weet dat een pc natuurlijk het beste is voor internet, maar als het budget het niet wilt toelaten![]()
En de browser zal dan de komende 4maanden gebruikt worden voor tweakers.net (ofcourse) en ebuddy voor msn verder eigenlijk nietop een *af en toe* google search na
edit: game performance zal er niet onder lijden lijkt mij. het is geen pc, het werkt of wel of niet, of zie ik dat nou verkeerd
[ Voor 9% gewijzigd door jdm8 op 02-03-2008 20:24 ]
aantal weken volgens sommige hier.. in de uk las ik ergens krijg je gelijk een nieuwe (of een refurb) opgestuurd, hoef je niet weken te wachten. jammer dat dat hier in NL niet zo geregeld is.swampy schreef op zondag 02 maart 2008 @ 18:28:
[...]
Ik hoop voor je dat Sony het snel afhandelt en dat je een 60Gb terugkrijgt (nu ja daar moet ik toch wel van uit kunnen gaan he! Ze zende me ook altijd dezelfde serie terug die ik naar ze zond met de PS2)
het lijkt alsof de fan niet echt aan wil gaan. de ps3 blijft stiller dan ooit. kan je niks zelf aan doen right?
ik internet voor 70% met de ps3, lekker makkelijk lekker snel, iets opzoeken op je tv met ps3 gaat sneller dan naar de pc lopen, opstarten en gaan zoeken.Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:52:
Ik weet dat een pc natuurlijk het beste is voor internet, maar als het budget het niet wilt toelaten![]()
En de browser zal dan de komende 4maanden gebruikt worden voor tweakers.net (ofcourse) en ebuddy voor msn verder eigenlijk nietop een *af en toe* google search na
Wil je nou echt uren googlen en internetten tja dan is de pc wat makkelijker en sneller. Maar de ps3 voldoet verassend goed vooral de zoomfunctie is ideaal.
succes
Verwijderd
Tnx 
Ik geloof dat ik komende week wel even langs de store ga en mezelf even lkkr ga voorzien van dit beestje
Nog suggesties kwa dikke actie games voor een graphics addict
Ik geloof dat ik komende week wel even langs de store ga en mezelf even lkkr ga voorzien van dit beestje

Warhawk!Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:21:
Tnx
Gewoon ubuntu of een andere 'simpele' distro erop gooien.Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:52:
Toetsenbord en muisje erop en gaan, ook 'degelijk' msnen, surfen en muziek luisteren.
Enige vereiste is wel een lcd/tft scherm, want op zo'n beeldbuis is linux echt niet echt om aan te zien.
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er een ISO loader aan zit te komen.
Deze zal alleen op de 60 GB versie gaan werken, en niet op de nieuwe PS3's
Ook is het zo dat de EU versie dan alleen PS2 ISO's kan slikken.
Ben benieuwd wanneer het gereleased gaat worden
En welke website heeft dat gezegt? Iso loaders he, heb alleen gehoord over Paradox en nog een team en aangezien er nu nog niets aan de hand is een jaar later denk ik dat Sony dit keer de PS3 aardig heeft dichtgetimmert. Oh ja het laatste nieuws ze konden een video die Hello World zei booten!coretx schreef op maandag 03 maart 2008 @ 01:45:
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er een ISO loader aan zit te komen.
En waarom zou Sony toelaten dat je PS2 kans kan rippen? Sorry hoor maar het slaat niet echt ergens op!
Ik denk eerder dat het komt, omdat het medium waar Sony voor gekozen heeft (Bluray) nog lang niet inbegurgerd is; dwz de hoeveelheid blu-ray branders hier in de omgeving is op één hand te tellen.swampy schreef op maandag 03 maart 2008 @ 02:00:
[...]
En welke website heeft dat gezegt? Iso loaders he, heb alleen gehoord over Paradox en nog een team en aangezien er nu nog niets aan de hand is een jaar later denk ik dat Sony dit keer de PS3 aardig heeft dichtgetimmert. Oh ja het laatste nieuws ze konden een video die Hello World zei booten!
En waarom zou Sony toelaten dat je PS2 kans kan rippen? Sorry hoor maar het slaat niet echt ergens op!
Tijdens de PS1-periode ging het hard vanaf het moment dat er meer gebrand werd.
Tijdens de PS2-periode waren dvd-branders al gewoon verkrijgbaar.
Nu tijdens de PS3 zie ik nog niet zoveel/geen mensen met een blu-ray brander...
Natuurlijk laat sony niet toe dat je kan rippen. Mogelijk kan dat met een of andere patch/savegame/loader vanaf cd/dvd/stick..
Op de PS2 kon men op een gegeven moment ook games rippen mbv een HD-Loader..
Een kwestie van tijd, meer niet..
Het is niet zo, dat er een speciale dataring in de disc gebakken zit hoor... (kuch_Saturn_
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Sony heeft simpelweg geleerd van haar fouten bij de PSP.
Waar ze toen bij firmware 1.0 simpelweg alle programmaatjes konden draaien, in de veronderstelling dat hackers het niet zouden snappen oid, hebben ze nu bij de PS3 de mogelijkheid tot homebrew al gegeven met linux, waardoor voor veel homebrew devvers het niet meer nodig is om de console te kraken, met als gevolg dat de mensen die hun back-ups willen draaien niet de hulp krijgen van de homebrew devvers.
En daardoor is de PS3 nog steeds niet gekraakt.
Waar ze toen bij firmware 1.0 simpelweg alle programmaatjes konden draaien, in de veronderstelling dat hackers het niet zouden snappen oid, hebben ze nu bij de PS3 de mogelijkheid tot homebrew al gegeven met linux, waardoor voor veel homebrew devvers het niet meer nodig is om de console te kraken, met als gevolg dat de mensen die hun back-ups willen draaien niet de hulp krijgen van de homebrew devvers.
Verwijderd
En wat dan als ie gekraakt is, dan kan je je games niet meer online spelen en heb je kans op een ban.
Nou jippie, dan geef ik toch liever 60 euro voor een goed spel.
Nou jippie, dan geef ik toch liever 60 euro voor een goed spel.
Ben dit weekeinde helemaal los gegaan op mijn PS3. Heb een zending uit de US ontvangen met Assassin's Creed, Lair, Folklore, Heavenly Sword, The Orange Box en Sonic (jaja, ik weet het, die laatste is een miskoop).
Vooral veel Heavenly Sword en the Orange Box gespeeld. Ik moet zeggen dat Half Life 2 me wb beeldkwaliteit helemaal niet tegenviel. Ik had gedacht dat dit stukken minder zou zijn dan de Pc versie, maar dat is zeker niet het geval.
Ook Heavenly Sword blinkt uit in grafische pracht. Regelmatig mooie vergezichten, en ook een leuke hoofdpersonage ;-)
De rest heb ik nog maar heel even kunnen bekijken, dus die hou ik in de reserve. Al met al, voorlopig ben ik wel onder de pannen.
Vooral veel Heavenly Sword en the Orange Box gespeeld. Ik moet zeggen dat Half Life 2 me wb beeldkwaliteit helemaal niet tegenviel. Ik had gedacht dat dit stukken minder zou zijn dan de Pc versie, maar dat is zeker niet het geval.
Ook Heavenly Sword blinkt uit in grafische pracht. Regelmatig mooie vergezichten, en ook een leuke hoofdpersonage ;-)
De rest heb ik nog maar heel even kunnen bekijken, dus die hou ik in de reserve. Al met al, voorlopig ben ik wel onder de pannen.
-
Vandaag maar weer gebeld, wordt dus een RMA, maar ik vroeg hoe hij gerepareerd ging worden en hij wordt dus gereviseerd.. hij had het over 2e hands onderdelenHammerNL schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 14:58:
Gister nog even potje Burnout Paradise kunnen doen, vandaag accepteerd de Ps3 geen enkele cd/dvd/blue-ray disk meerHij knalt er uit met een foutmelding 80010514, of loopt gewoon vast (alleen met harde reset uit te krijgen)
Net even gebeld, moet hem formaterendenk niet dat het veel zal helpen, maar ben daar wel even zoet mee (4 uur duurt het..) als dit niet werkt opsturen
![]()

Duurt 2-3 weken als hij daar bij hen aankomt. Ik wil gewoon een nieuwe

Is wel grappig. Ziet er iig ook weer erg mooi uit, maar de besturing is wel apart. Dat kost nog wel even om aan te wennen. Die gebruikt namelijk de motion sensor van de controller, dus je zit een beetje wii-achtig te gamen.Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 10:55:
Is lair nog wat? niet veel over gehoord.
Wil je links af, dan de controller naar links buigen, enzovoorts. Na een half uurtje begint dat al best te wennen. Je bent wel veel intensiever aan het spelen. Rolde al een paar keer bijna van de bank, omdat mijn draakje niet de beweging maakte die ik wilde, maar ja, zijn ook wilde beesten he?
Overigens, Folklore doet dat ook. Als je een tegenstander verslagen hebt, moet je zijn geest 'capturen', door die naar je toe te lasso-en (controller snel naar je toe halen, alsof je de teugels aantrekt). Erg leuk dat ze die mogelijkheid gebruiken, en ook niet zo geforceerd als bij de evenwichtsbalk in 'Drake'.
Edit: net even op gamespot gekeken, die gaven Lair een 4.5. Nou, zo slecht is het volgens mij ook weer niet, maar zal wel een score geven als ik het wat meer gespeeld heb.
[ Voor 8% gewijzigd door chrisboers op 03-03-2008 12:00 ]
-
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik hem na een paar uur al weer in de kast heb gegooid, en cod4 er weer in heb gedrukt. Vooral het vliegen viel me tegen.Kimo schreef op maandag 03 maart 2008 @ 01:44:
[...]
Warhawk is wel dikke actie maar graphics zijn nogal simpel hoor. Blijft wel een topspel natuurlijk
Je hebt gewoon geen geduld om het vliegen te lerenVerwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:04:
[...]
Ik moet zeggen dat ik hem na een paar uur al weer in de kast heb gegooid, en cod4 er weer in heb gedrukt. Vooral het vliegen viel me tegen.
Voor mij is het net andersom ik heb cod4 de kast ingegooid. Totdat er nieuwe maps uitkomen vor COD4. Maar tegen die tijd zittwen we al weer aan de battlefield en GTA.Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:04:
[...]
Ik moet zeggen dat ik hem na een paar uur al weer in de kast heb gegooid, en cod4 er weer in heb gedrukt. Vooral het vliegen viel me tegen.
Ja vliegen is lastig, vooral omdat er tegenwoordig erg goede vliegers zijn en je zo afgeknalt wordt. Ik vlieg dan ook alleen om van A naar B te komen en verder zit ik altijd op de grond, Ik zou het echt proberen, en dan niet vliegen maar gewoon CTF en in jeeps/tanksVerwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:04:
[...]
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Zo iets zal het wel zijn, Home Devvers kunnen via Linux al doen wat ze willen dus zullen die zich echt niet storten op het "openbreken" van de beveiliging. De PS3 is al een jaar uit en als je goed zoekt dan zal je merken dat er maar weinig mensen bezig zijn met het hacken van de PS3.Grannd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 09:05:
Sony heeft simpelweg geleerd van haar fouten bij de PSP.
...
Waarom werd de Xbox (de originele) gekraakt, om de media support en de HD ruimte te verbeteren. Dat gekopieerde games konden spelen was een "extra", bij de Xbox 360 zijn de hacks er maar voor een ding, gekopieerde games spelen! Bij de PS3 kun je onder linux je eigen super mediaserver nog wat creeren gewoon door je eigen linux samen te stellen. Dus 90% om te gaan kloten met de beveiliging is er al niet meer!
[ Voor 44% gewijzigd door swampy op 03-03-2008 12:55 ]
Verwijderd
Wat me opviel was vooral op het moment dat allerlei homing missiles achter je aan komen, je weer je vingers in onmogelijk posities moet bewegen om flares te activeren, of dat je op de richtingtoets ramt en dat je dan een ballet aan piroutes gaat maken. Pak hem van het weekeinde er wel weer eens uit.
Ah Warhawk het probleem blijft dat als je in een team van Ego's zit die alleen maar de Warhawks willen vliegen en niet kunnen samen werken dan kun je het vergeten! Dan vecht je een verloren oorlog!Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:51:
Wat me opviel was vooral op het moment dat allerlei homing missiles achter je aan komen, je weer je vingers in onmogelijk posities moet bewegen om flares te activeren, of dat je op de richtingtoets ramt en dat je dan een ballet aan piroutes gaat maken. Pak hem van het weekeinde er wel weer eens uit.
... wat dan weer wel erg realistisch isswampy schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:57:
[...]
Ah Warhawk het probleem blijft dat als je in een team van Ego's zit die alleen maar de Warhawks willen vliegen en niet kunnen samen werken dan kun je het vergeten! Dan vecht je een verloren oorlog!
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Verwijderd
als je de ydl 6.0 van de terrasoft site download (vandaag gratis online) heb je gelijk je pc op je ps3, er zit firefox als standaard browser op en je hebt een msn achtig programmatje... stel je moet iets typen staat er ook nog een open office op.. kortom ps3 halen en moet je iets opzoeken op internet gewoon booten op linux!jdm8 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:11:
[...]
Dat moet denk ik wel werken, anders kun je er gewoon linux op zetten en dan een andere browser er op zetten en evt. een textverwerker en dergelijke. Please correct me if i'm wrong, zelf nog niet met linux geprutst.
edit: game performance zal er niet onder lijden lijkt mij. het is geen pc, het werkt of wel of niet, of zie ik dat nou verkeerd
Verwijderd
Is die installatie een beetje te doen voor een linux newbie? Of moet ik daar wel een weekendje voor uit trekken?
En kan ik het gewoon installeren zonder mijn gewone ps data kwijt te raken (bij zo'n ander media center project moest je de ps3 eerst opnieuw formatteren ofzo geloof ik, en daar heb ik niet zo'n trek in).
En kan ik het gewoon installeren zonder mijn gewone ps data kwijt te raken (bij zo'n ander media center project moest je de ps3 eerst opnieuw formatteren ofzo geloof ik, en daar heb ik niet zo'n trek in).
Verwijderd
Je zult moeten formatteren, maar het installeren is echt simpel. Gewoon volgende volgende klikken enzo.Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:42:
Is die installatie een beetje te doen voor een linux newbie? Of moet ik daar wel een weekendje voor uit trekken?
Verwijderd
Ok bedankt, dan is dat misschien een goed moment om er gelijk een grotere HD in te hangen.
Verwijderd
wil je meer weten over het linux/mediacentre gebeuren kan ik jullie aanraden om eens door het ps3 mediacentre topic te bladeren...Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:04:
Ok bedankt, dan is dat misschien een goed moment om er gelijk een grotere HD in te hangen.
voor de installatie kan je gewoon een manual downloaden van de terrasoft site. is echt een appeltje eitje verhaal.
link:pdf manual
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 16:10 ]
Let op je kan niet de 500Gbyte kopen (want die is 12,5mm hoog en de PS3 cradle is maar 9mm hoog) maar wel de 250Gbyte sata laptop hd's.Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:04:
En ja je moet formateren maar het is makkelijk genoeg om een backup te maken op een externe HD en die later terug te zetten!
Deze zomer Ingame XMB in firmware 2.4. We zitten nu op 2.1, dus ik denk dat we tussendoor nog een aantal kleinere updates kunnen verwachten.

En nog een lijstje van PSN-games voor de store. Erg teleurstellend als je het mij vraagt. Waar is bowling bijvoorbeeld? Waar Sony zegt de Europese store beter te maken, blijkt dat niet bepaald uit de content.
Maart
* PAIN (PS3)
* PAIN personage pakketten (PS3)
* flOw – voor de PSP (PC)
April
* Ape Quest – voor de PSP (PC)
* Elefunk (PS3)
Mei
* Echochrome (PS3)

En nog een lijstje van PSN-games voor de store. Erg teleurstellend als je het mij vraagt. Waar is bowling bijvoorbeeld? Waar Sony zegt de Europese store beter te maken, blijkt dat niet bepaald uit de content.
Maart
* PAIN (PS3)
* PAIN personage pakketten (PS3)
* flOw – voor de PSP (PC)
April
* Ape Quest – voor de PSP (PC)
* Elefunk (PS3)
Mei
* Echochrome (PS3)
Dikke actie en graphics?Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:21:
Ik zou zeggen Heavenly Sword. Hack 'n slash, met mooie eyecandy (zoals al eerder gezegd, niet in de laatste plaats door de lead character).
-
Verwijderd
Whaaah de 320gb WD Scorpio is echt goedkoop! 122€ voor 300gb bruikbaar dat is zo'n 40 cent per gb!
Dat is niks even YDL 6.0 erop knallen en dan heb je echt een huiskamer pctje, binnenkort Crysis...
@ hieronder: ja duh als je kleinere neemt is het nog goedkoper, de 250gb Scorpio is ook maar 72€
Ik zie op de Terra Soft site nog geen één mirror die 6.0 al heeft? link?
Dat is niks even YDL 6.0 erop knallen en dan heb je echt een huiskamer pctje, binnenkort Crysis...
@ hieronder: ja duh als je kleinere neemt is het nog goedkoper, de 250gb Scorpio is ook maar 72€
Ik zie op de Terra Soft site nog geen één mirror die 6.0 al heeft? link?
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 17:09 ]
En als je nou een Samsung SpinPoint M5S 250GB 5400rpm S-ATA 2.5 8MB Cache HM250JI kiest? 76,05 bij empc.nl (sinds vorige week draaiend in mijn PS3 )Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:45:
Whaaah de 320gb WD Scorpio is echt goedkoop! 122€ voor 300gb bruikbaar dat is zo'n 40 cent per gb!
Ben je nog een stuk goedkoper uit.
-
Dit topic is gesloten.