[Ben] Ervaringen en Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 147.087 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlasHie_FlaSh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06-2021
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:58:
Het is zeer jammer dat er tussen Regelmatig en Vaak zo'n groot gat zit. Bovendien is het tarief per minuut/sms hetzelfde (resp. 250=10euro en 500=20euro), wat op z'n minst wat opmerkelijk te noemen is. Dus dat is nog even twijfelen. Helaas zijn er zo weinig andere aanbieders met een 0-maanden contract.
sinds kort heeft simyo ook een 1 maand contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlasHie_FlaSh schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:29:
[...]

sinds kort heeft simyo ook een 1 maand contract
Ik zag het inderdaad, verder is een schaamteloze kloon van Ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mensen hier die een prepaid BEN simkaartje hebben en laatste dagen bestookt worden met SMSjes ?

Ik heb ergens in aug. 2010 mijn BEN abonnement omgezet naar een BEN prepaid en vervolgens het nummer geporteerd naar Telfort. (dit was de enige manier om tevens ook een naamswijziging in het contract te krijgen)

Sinds 3 dagen krijg ik ieder uur 3 dezelfde SMSjes dat mijn BEN beltegoed bijna op is. Zwaar irritant (gaat ook 's nachts door) en intussen al ruim 200 smsjes verder.
Een kennis met een BEN prepaid heeft exact hetzelfde probleem.
Intussen 2x gebeld naar de BEN klantenservice, daar doen ze mijn melding af als iets wat niet kan, en het wel aan Telfort zou moeten liggen |:(

Misschien dat het Telfort lukt om een blokkade te zetten voor alle SMSjes die namens BEN verzonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 18:45
woekele schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:10:
Mijn vriendin heeft een Iphone 3G en BEN sim-only. Sinds kort heeft ze ineens dat haar nummer niet meer wordt meegezonden. Ik zie dan "prive nummer" als ze me belt. De optie voor nummer meezenden in het menu van haar Iphone is grijs. Kan dus niet aangepast worden. Dat wijst op een instelling vanuit het netwerk (ben/t-mobile) lijkt me? Op de "mijn ben"-pagina zien we geen opties die hiermee iets te maken lijken te hebben. Iphone is al uit/aan gezet, helpt niet. Mailtje richting ben is de deur al uit, maar misschien heeft iemand hier nog tips?
Is in te stellen bij mijn abonnement volgens mij.

Nummervermelding Nee

staat er bij mij

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Dat is schijnbaar voor nummervermelding in de gids. Dit heeft ze al zowel op Ja/Nee gehad, maar helpt niet.

Ze heeft van Ben de melding gehad dat mensen die onlangs hun voicemail-instellingen hebben gewijzigd problemen kunnen hebben met nummerweergave, ze zijn nog bezig dit uit te zoeken/op te lossen. Maar schiet niet erg op blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet iemand of er bij Ben (of in het algemeen) een minimale termijn is voor nummerbehoud? Ik wil tijdelijk van T-Mobile (iphone abo) naar Ben overstappen en als de iPhone 5 er is weer naar T-Mobile. Kan dus zijn dat ik na 3 maanden alweer overstap. Kan dat gewoon, of zeggen ze straks dat er kosten zijn verbonden als je zo snel weer overstapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 18:45
Volgens mij kan dat gewoon, ik ben na een half jaar ook al weer overgestapt naar vodafone. Er naar toe met nummerbehoud en nu ook weer met nummerbehoud. Je hebt alleen maand opzegtermijn.

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ha okee, dan neem ik gewoon een goedkoop Ben-abootje incl. internet. Kost me dan 13 euro per maand en Ben is volgens mij de enige met internet zonder datalimiet (alleen tergschroeven snelheid na 1gig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 19:55

franssie

Save the albatross

klopt - echter heeft ben dacht ik pas internet vanaf regelmatig. Simyo heeft wel vanaf EUR13 maar dan niet onbeperkt.

edit: @palomar - ok, dat zou goed zijn, laat weten of het lukt. misschien was ik ook gewoon in de war met een aanbieding van een tijdje terug oid. Ik heb nu beide (ben voor de telefoon en simyo voor de android tablet) - heb ik toch twee netwerken voor als er eentje uitvalt.

[ Voor 54% gewijzigd door franssie op 03-07-2011 21:35 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Oh, kan het er wel gewoon bij bestellen (bij dat allergoedkoopste sim only abo, Ben zuinig voor 2,99 (normaal 3,99) en Internet Altijd voor 9,95). Zie binnenkort wel even of het lukt ;)

Vind onbeperkt internet nl. wel belangrijk. Ik verbruik niet eens zoveel, maar wil niet voor verrassingen komen te staan als er op de achtergrond iets blijft downloaden door een bugje oid...

[ Voor 34% gewijzigd door Palomar op 01-07-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RatedR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 02:20
Even een vraagje aan de mensen die de laatste tijd een abo hebben afgesloten bij BEN.. Hoe staat het tegenwoordig met de snelheid en betrouwbaarheid van het internet? Zit te twijfelen tussen simyo/ben en ga (nu nog) altijd over de 1 GB per maand heen, a.k.a.: dat zou bijbetalen worden bij Simyo. Daarom zou ik liever een abo'tje bij BEN afsluiten, maar ik hoor nogal gemengde verhalen over de bereikbaarheid en dan vooral mbt internet.

Misschien dat iemand die momenteel BEN gebruikt (bij voorkeur ook vaak in een grote stad) mij iets meer kan vertellen over zijn ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

BEN = T-Mobile. Misschien dat dat je keuze/zoektocht makkelijker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

RatedR schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:17:
Misschien dat iemand die momenteel BEN gebruikt (bij voorkeur ook vaak in een grote stad) mij iets meer kan vertellen over zijn ervaringen?
Ik ben niet echt te spreken over het data netwerk van Ben (T-mobile) in amsterdam. Volgens mij zijn KPN (simyo) en Vodafone een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RatedR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 02:20
Hoe uit zich dat dan als ik vragen mag? Gewoon langzaam of soms totaal niet mogelijk om data te versturen/ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Internetten gaat bij mij alles behalve soepel. Ik heb geen ervaringen met andere providers maar ik neem aan dat die sneller zijn. Bij Ben is het you get what you pay for.

Daarnet lag mijn simkaart er een half uur uit. Kon niet bellen/gebeld worden. Inmiddels doet ie het weer.

Ik ben me al aan het orienteren op andere sim only providers. Dit schiet niet op.

Heeft iemand een tip voor me? Simonly, goedkoop en betrouwbaar? Simyo misschien?

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 05-07-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren heb ik een simlockvrije SE Xperia X8 (Android 2.1.1) welke ik ga gebruiken icm met Ben. Eerst had ik al veel problemen.
- de internet instellingen en MMS instellingen handmatig in moeten voeren
- simkaart werd na een tijdje niet meer herkend door de telefoon (simkaart is half jaar oud, dus vrij nieuw)

Na een telefoontje met Ben is dit alles opgelost, maar Whatsapp blijft problemen geven.
Het verifiëren van me telefoonnr. is geen probleem, maar bij de laatste stap (aanmelden) krijg ik telkens de melding dat er geen data verbinding is.

Zijn er meer met problemen om Whatsapp actief te krijgen bij Ben? Of iemand met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb een Ben abo aangevraagd met nummerbehoud. Mijn huidige contract bij T-Mobile loopt af op 3 augustus. Ik kreeg vorige week bericht van Ben dat mijn nummer op 11 augustus wordt overgezet. Weet iemand of dit geen problemen kan opleveren?

Ik heb dit al nagevraagd bij Ben en die zeggen dat T-Mobile het nummerbehoud heeft goedgekeurd en dus het nummer tot 11 augustus in zijn beheer moet houden.

Weet iemand of dit ook echt allemaal klopt? Ik wil nl. niet het risico lopen dat ik mijn nummer kwijtraak omdat mijn T-Mobile-contract al verlopen is voordat het nummer wordt overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Gebeurd het bij jullie ook weleens dat je spontaan geen bereik meer hebt. Pas na een reboot van je telefoon heb ik weer netwerk. Ik weet niet als dit provider gebonden is, of telefoon ( Desire HD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-nevermind-

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nu bij Ben, als je in augustus een internetbundel van 1 GB bestelt, kost deze een jaar lang slechts € 4,95 per maand. Geldt overigens alleen voor Ben regelmatig en Ben vaak. Als je je data verbruikt hebt, betaal je 10 cent per MB.

http://www.ben.nl/pagina/tarieven

[ Voor 11% gewijzigd door TexMex op 02-08-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:19
Ik heb sinds een jaar BEN, maar ben er steeds minder tevreden over. Ontvangst is heel slecht, en regelmatig een slechte verbinding. Heb het geprobeerd met 2 telefoons, (SPICA/Touch Diamond 2) en volgens BEN ligt het aan de telefoons.

Ook komen smsjes niet altijd aan, mensen bellen mij. Ik ontvang daar geen bericht van, en mensen bellen dan maar naar mijn vaste telefoon. Om te melden dat ze de koninging makkelijker kunnen bereiken dan mij.

Ook wordt mijn telefooonnummer niet altijd meegezonden, terwijl het wel aanstaat.
Hetzelfde probleem als Cabo heb ik ook, verbinding valt spontaan weg. Een reboot is nodig om weer verbinding te krijgen.

Mocht deze maand weer bagger zijn, dan stap ik waarschijnlijk over. Ze zijn goedkoop, maar met gebreken.

[ Voor 8% gewijzigd door da_PSI op 02-08-2011 14:57 . Reden: Nedderlantsche tal is moeilijk, typO ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:38
Ook ik heb Ben nu ruim 'n jaar, ik ben ook steeds minder tevreden ermee.
Zojuist de opzegbrief geschreven, nadat ik het volgende mailtje kreeg was ik er klaar mee.
Zogenaamde korting, maar die nieuwe tarieven houdt natuurlijk wel in dat ik op de minuut ga afronden ook al bel ik maar 5 seconden (voicemail bijv.) en dat als ik over de bundel heen ga geen 25 cent per sms/minuut betaal maar 30 per sms/minuut. Groeten aan Ben voor de laatste keer!

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/264o0mu.png

Website van Ben:
Je kunt op ieder moment opzeggen, met een opzegtermijn van één maand.
Dus zeg je op 15 februari op, dan stopt je abonnement per 15 maart. Op het moment dat je abonnement stopgezet wordt, vervalt je resterende beltegoed. De kosten worden dan ook naar verhouding voor je berekend.

Betekend dat dus als ik eind augustus opzeg dat ik dan ook nog in september ermee zit?

[ Voor 28% gewijzigd door Wietsee. op 02-08-2011 22:16 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb geen opzegbrief hoeven te schrijven (had het na een maand al gezien bij Ben). Ik heb daarna Simyo aangevraagd en die heeft de opzegging en nummerverhuizing voor mij geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Ik heb 'm nog niet opgestuurd, maar ik ben van plan weer prepaid te nemen. Ik als student ga altijd zowat over bundel ongemerkt doordat je toch 'gewoon' altijd kan bellen. Tijd om die kosten weer is terug te verdienen.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
-edit; graag verwijderen

[ Voor 163% gewijzigd door Cheesy op 02-08-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
Zo te zien heeft Ben ook weer 50% korting op internet.. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Een tip aan iedereen.

Wil je gebruik maken van de aanbiedingen. Gewoon bellen dat je gebruikt wilt maken van de aanbieding. De eerste keer werd het geweigerd. Toen ik weer belde zei een medewerker dat het kon.

Mijn factuur ziet er nu zo uit:

Korting op Ben regelmatig € -3,00
Korting op Ben internet altijd € -5,00
100 gratis extra sms'jes p/mnd

Ik heb nu dus twee acties. Namelijk 100 gratis smsjes, en 50% korting op internet.

[ Voor 10% gewijzigd door Cabo op 03-08-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik had bovenstaande ook! Ik had een abonnement genomen toen er 100 belminuten/smsjes cadeau werden gedaan en een week later kwam de aanbieding met 5 euro korting op de internetbundel. Omdat ik amper bel/sms, had ik liever de korting op de internetbundel en dit was geen enkel probleem toen ik belde. Op de factuur zag het toen precies hetzelfde uit als Cabo. Dus de korting op de internetbundel, bovenop de gratis extra belminuten/smsjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:09
Erg vreemd dat ik hier niks lees over het feit dat BEN in de kleine lettertjes nu heeft staat dat er per miuuut betaald moet worden ipv per seconde en dat het buiten de bundel tarief nu 30 cent is ipv 25 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:35:
Ik had bovenstaande ook! Ik had een abonnement genomen toen er 100 belminuten/smsjes cadeau werden gedaan en een week later kwam de aanbieding met 5 euro korting op de internetbundel. Omdat ik amper bel/sms, had ik liever de korting op de internetbundel en dit was geen enkel probleem toen ik belde. Op de factuur zag het toen precies hetzelfde uit als Cabo. Dus de korting op de internetbundel, bovenop de gratis extra belminuten/smsjes. :)
Zeggen jullie dat elke bestaande BEN-klant nu kan bellen om te vragen om 5 euro korting op internet-abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
8)7 ja hoor, je kan daar allemaal om vragen, teken je gelijk voor de nieuwe AV, zie post boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

En zolang je niet die korting aanvraagt houd je gewoon de oude voorwaarden I guess. Dan is dat inderdaad een interessante afweging die je moet maken ;) Goed opgelot, fukutoshin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
@Woekele, ik kreeg zomaar een 'leuke, nieuwe korting' wat betekend dat ik dus nieuwe voorwaarden heb gekregen.
Ben per direct opgezegd.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik neem aan dat deze nieuwe voorwaarden niet voor mij gelden? Zit 2,5 jaar bij Ben.

Internet ineens betalen na 1GB? Neem aan ook alleen voor nieuwe abonees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:51

dj_dysaster

Stoom \o/

Krijg je een melding als je buiten die 1GB uit de bundel op hebt, of ga je stilzwijgend 10 cent per MB betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb begin juli een Ben abo met internet besteld (pas op 11 augustus actief ivm. nummerbehoud). Neem aan dat ik dan nog wel onbeperkt internet heb? Was nl. de enige reden dat ik voor Ben heb gekozen (verbruik overigens heel weinig, maar wil geen verrassingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:10
Ik vraag me toch echt af hoe jullie allemaal die 1GB bereiken via mobiele netwerk? Ik kom nog niet eens aan de 200MB op een maand tijd. Doen jullie ernaast tetheren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Palomar schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 22:23:
Ik heb begin juli een Ben abo met internet besteld (pas op 11 augustus actief ivm. nummerbehoud). Neem aan dat ik dan nog wel onbeperkt internet heb? Was nl. de enige reden dat ik voor Ben heb gekozen (verbruik overigens heel weinig, maar wil geen verrassingen).
Ligt eraan. Kan je al inloggen op ben.nl? Dan kan je zien waar je abbo uit bestaat. Heb je voor of na die aanbieding je abbo afgesloten.

Je kan ook gewoon bellen en die 50% internet korting eisen :). Mij is het gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:16

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Ik stond op het punt een sim-only te nemen bij Ben aangezien ik graag per maand wil kunnen opzeggen en de prijs erg gunstig is met de huidige internetactie.
Nu heeft echter Simyo ook een dergelijke internetactie voor dezelfde prijs en net nog wat meer voordelen. Zo betaal je bij Ben €0,10 per mb die je over je limiet heen gaat, dit is bij Simyo €0,05. Ook maakt Simyo gebruik van het KPN netwerk waar Ben T-mobile gebruikt. De eerste schijnt als betrouwbaarder bekend te staan.
Verder zijn de twee abo's exact hetzelfde qua prijs en de sms/minuten die je hiervoor krijgt. Ook Simyo is per maand opzegbaar. Beiden rekenen helaas per minuut af en de snelheid ligt bij beiden op 1Mbps/384kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 23:38:
Ik vraag me toch echt af hoe jullie allemaal die 1GB bereiken via mobiele netwerk? Ik kom nog niet eens aan de 200MB op een maand tijd. Doen jullie ernaast tetheren?
Ik verbruik als het goed is ook nooit zoveel (eigenlijk alleen elke 15 minuten mn mail automatisch checken, wat een groot deel van de dag ook nog eens via wifi gebeurt) en verder sporadisch als ik ergens ben even op internet iets zoeken. Volgens mij haal ik met dat gebruik de 100MB per maand nog niet eens. Ik wil alleen wel de vrijheid hebben om eens wat meer te doen, bijv. streaming muziek of video, zonder me druk te maken dat er een rekening kan komen. Of als een app zonder mijn medeweten dataverkeer gaat verbruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 10-08-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Tnx Tim, Simyo is nu inderdaad een stuk interessanter! (tenzij je in een gebied woont waar T-Mobile het beter doet dan KPN?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
-Tim- schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:44:
Ik stond op het punt een sim-only te nemen bij Ben aangezien ik graag per maand wil kunnen opzeggen en de prijs erg gunstig is met de huidige internetactie.
Nu heeft echter Simyo ook een dergelijke internetactie voor dezelfde prijs en net nog wat meer voordelen. Zo betaal je bij Ben €0,10 per mb die je over je limiet heen gaat, dit is bij Simyo €0,05. Ook maakt Simyo gebruik van het KPN netwerk waar Ben T-mobile gebruikt. De eerste schijnt als betrouwbaarder bekend te staan.
Verder zijn de twee abo's exact hetzelfde qua prijs en de sms/minuten die je hiervoor krijgt. Ook Simyo is per maand opzegbaar. Beiden rekenen helaas per minuut af en de snelheid ligt bij beiden op 1Mbps/384kbps.
Ik stond ook op het punt Ben te nemen. Dit haalt me toch ook over voor Simyo te kiezen ;). Thx! _/-\o_ O+

• Palomar
  • Niet online
Ik heb begin juli een Ben-abo bestelt en sinds vandaag is ie in gebruik (moest eerst wachten op nummeroverzetting). Nu ga ik over een dag of 5 op vakantie naar het buitenland (Italië). Weet iemand of ik dan wel gewoon kan bellen? Heb nl. wel eens gehoord dat sommige providers je de eerste x maanden niet in het buitenland laten bellen...?

[edit] HAd beter eerst even op de site van Ben kunnen kijken, daar staat nl. wel iets erover geschreven...
Wanneer kan ik bellen vanuit het buitenland met Ben?
Sim only abonnement:
Met een nieuwe Ben simkaart kun je bellen in Nederland en bellen naar het buitenland. Je kunt ook bellen vanuit het buitenland naar Nederland, maar niet vanuit bijvoorbeeld België naar Duitsland in de eerste 2 maanden van je contract. Nadat je 2x je factuur hebt betaald wordt deze blokkade automatisch verwijderd.
Er is dus wel zo'n beperking, maar zo te zien ondervind ik daar geen hinder van. Al neem ik voor de zekerheid maar een extra simkaart mee....

[ Voor 49% gewijzigd door Palomar op 11-08-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

fukutoshin schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 07:38:
Erg vreemd dat ik hier niks lees over het feit dat BEN in de kleine lettertjes nu heeft staat dat er per miuuut betaald moet worden ipv per seconde en dat het buiten de bundel tarief nu 30 cent is ipv 25 cent.
Ik heb het gemerkt vorige maand, opeens een rekening die 75 euro over mijn bundel is gegaan, terwijl ik dat nooit hebt gehad. :X Mag dat zomaar zonder de klanten te hebben voorgelicht?

En grappig dat ik nu opeens ook internet voor 5 euro heb ipv 10 euro terwijl ik niks heb ontvangen er over....

[ Voor 9% gewijzigd door nlboy op 13-08-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Een wijziging in je nadeel horen ze je van te voren van op de hoogte te stellen. Immers, dat is toch ook waarom KPN/Telfort een boete heeft gekregen?

Maar je wil dus zeggen dat je niks hebt aangevraagd/akkoord bent gegaan en toch bent overgezet naar nieuwe abo-vorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ben heeft klanten wel geinformeerd per email: (1juli 2011)
Beste meneer willy1986

Je belt nu alweer een tijdje met Ben en daar ben ik erg blij mee. Jij ook nog steeds hoop ik. Als trouwe abonnee wil ik je graag iets extra’s geven: nog een heel jaar korting op je abonnementskosten. Je betaalt komend jaar voor je Ben regelmatig dus geen €9,99 maar slechts €6,99 per maand.

Wat ik niet kan voorkomen, is dat ook mijn tarieven dit jaar op een aantal punten wijzigen. Zo ga ik voortaan per minuut afrekenen. Ik wil je namelijk graag de service kunnen blijven bieden die je van me verwacht, met een goed netwerk en snel internet. Je vindt hier een volledig overzicht van de gewijzigde tarieven. Kijk hier even goed naar, zodat je weet wat er voor jou verandert.

Door de korting die je van me ontvangt, blijven de abonnementskosten en het tarief per minuut binnen de bundel laag. Net als de afgelopen maanden. Je hoeft hier niets voor te doen of te tekenen. Als je bij me blijft, ontvang je je korting gewoon automatisch.

Nou weet je dat je bij mij nergens aan vast zit. Dus als je niet akkoord gaat met de nieuwe korting en de bijbehorende prijswijzigingen, dan kun je met me blijven bellen zonder de korting maar wel tegen de tariefvoorwaarden zoals je die nu hebt. Of ben je vrij om te gaan, ook al zie ik dat natuurlijk liever niet. Je kunt me dat laten weten door me te bellen op 0900 - 040 1405 (€0,35 per gesprek).

Ik hoop dat je nog heel lang een tevreden beller blijft.
http://www.ben.nl/pagina/nieuwetarieven

Ik heb de laatste tijd wel enkele gemiste oproepen terwijl mijn telefoon naast mij ligt. (HTC Wildfire) smsjes komen wel aan. Gesprekskwaliteit schommelt... Als dit niet verbeterd dan stap ik ook over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willy1986 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:44:

[...]

Ik heb de laatste tijd wel enkele gemiste oproepen terwijl mijn telefoon naast mij ligt. (HTC Wildfire) smsjes komen wel aan. Gesprekskwaliteit schommelt... Als dit niet verbeterd dan stap ik ook over.
Nou ik heb die mail niet gehad hoor, ook niet in de spam box ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Kun je bij Simyo online je internet verbruik checken?

Kan helaas bij Ben niet maar daar wordt je gelukkig in snelheid terug gezet. Heb nog een oud abo.

[ Voor 48% gewijzigd door xabre16v op 13-08-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

willy1986 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:44:

[...]

Ik heb die mail ook niet gekregen, ook niet in de spam box. Ook mijn moeder heeft niks ontvangen er over. Dat gaan we mooi even aanvechten, ik net een mail naar Ben gestuurd over de gewijzigde voorwaarden.

[ Voor 3% gewijzigd door nlboy op 14-08-2011 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
dj_dysaster schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 22:05:
Krijg je een melding als je buiten die 1GB uit de bundel op hebt, of ga je stilzwijgend 10 cent per MB betalen?
Anyone?

pepernooot

• willy1986
  • Niet online
Net 2 maal gebeld met Ben KS voor 50% internet actie. 2 maal nee te horen gekregen. Nu maar overstappen naar Simyo. :)

[ Voor 11% gewijzigd door willy1986 op 18-08-2011 12:33 ]

• xabre16v
  • Niet online
Ik ben ook naar Simyo. Vandaag even de opzegbrief schrijven. :)

• willy1986
  • Niet online
xabre16v schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:46:
Ik ben ook naar Simyo. Vandaag even de opzegbrief schrijven. :)
dat hoeft niet eens. Gewoon nummer behoud aanvragen en Simyo regelt de rest.

• xabre16v
  • Niet online
Dat wist ik niet eens. Zeker weten?

ik las namelijk op hun site:
Zorg wel dat je contractsvrij bent bij je huidige aanbieder.

[ Voor 60% gewijzigd door xabre16v op 18-08-2011 13:00 ]

• willy1986
  • Niet online
xabre16v schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:55:
Dat wist ik niet eens. Zeker weten?

ik las namelijk op hun site:

[...]
Dat is voor 1 of 2 jaar contracten... Zolang die nog loopt kan je nummer niet over worden gezet. Ben is per maand opzegbaar. :) (net als simyo)

Neem anders even contact op met simyo: porteringen@simyo.nl

• xabre16v
  • Niet online
Bedankt. Ik heb inmiddels contact gehad en zij zeggen inderdaad Ben voor mij op. Inmiddels Simyo Geregeld + Internetbundel aangevraagd. Per 20 september op Simyo als alles goed gaat.

• fukutoshin
nlboy schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 08:47:
[...]

Ik heb die mail ook niet gekregen, ook niet in de spam box. Ook mijn moeder heeft niks ontvangen er over. Dat gaan we mooi even aanvechten, ik net een mail naar Ben gestuurd over de gewijzigde voorwaarden.
Hier idem, ik vond het al zo vreemd dat er nog steeds 4 euro korting stond op de ben pagina dit terwijl ik al langer dan een jaar klant ben.
Zelfs nadat ik een paar keer met de klanten service had gebeld werd mij doodleuk verteld dat ik automatisch met de oude voorwaarden blijf bellen .. NOT dus , die mail heb ik ook nooit gehad, dus gelijk actie morgen :(
Vooral naar buitenland bellen is erg ongunstig bij korte gesprekken,

[ Voor 4% gewijzigd door fukutoshin op 18-08-2011 19:08 ]

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag een abonnement bij BEN

250 minuten/sms en 1 gb internet voor 12 euro per maand

MAAR MIJN INTERNET DOET HET NIET
ik krijg wel een smsje met de instellingen, die installeer ik en mn telefoon slaat het op.
als ik op internet wil geeft n mobiel : PACKETGEGEVENSVERBINDING NIET BESCHIKBAAR aan..

wat moet ik doennnn :(:(:(:(

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:05

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:43:
Ik heb sinds vandaag een abonnement bij BEN

250 minuten/sms en 1 gb internet voor 12 euro per maand

MAAR MIJN INTERNET DOET HET NIET
ik krijg wel een smsje met de instellingen, die installeer ik en mn telefoon slaat het op.
als ik op internet wil geeft n mobiel : PACKETGEGEVENSVERBINDING NIET BESCHIKBAAR aan..

wat moet ik doennnn :(:(:(:(
even wachten, bij mij deed ie het ook pas de volgende dag...

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

Had jij de dag ervoor dezelfde foutmelding dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

fukutoshin schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:07:
[...]

Hier idem, ik vond het al zo vreemd dat er nog steeds 4 euro korting stond op de ben pagina dit terwijl ik al langer dan een jaar klant ben.
Zelfs nadat ik een paar keer met de klanten service had gebeld werd mij doodleuk verteld dat ik automatisch met de oude voorwaarden blijf bellen .. NOT dus , die mail heb ik ook nooit gehad, dus gelijk actie morgen :(
Vooral naar buitenland bellen is erg ongunstig bij korte gesprekken,
Ik ben volgens mij al 3 jaar abonnee en nog steeds korting. :) Nu wel relaxt dat internet 5 euro is en extra smsjes, alleen de oude voorwaarden zijn voor een deel nog steeds gunstig. Alleen moet ik dan wel 10 euro meer betalen per maand als ik daar voor kies....moeilijk. 8)7 Vooral het per seconden afrekenen scheelt zoveel.

Verder zit ik nu te twijfelen om Simyo te nemen. Zij hebben dezelfde tarief als Ben en natuurlijk beter netwerk (KPN i.p.v. T-mobile). Het enige wat mij tegenhoud is dat je een datalimiet hebt van 1GB en als je daaroverheen gaat betaal je het standaard tarief. Ook al ben ik geen top gebruikers het is toch niet relaxt dat je opeens dat je extra kosten erbij krijgt.

[ Voor 17% gewijzigd door nlboy op 23-08-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Ook ik heb de afgelopen dagen zitten worstelen om Ben internet via mijn mobiel werkend te krijgen, en ben er eindelijk achter waar het probleem zit.

Omdat ik denk dat de oplossing nauwelijks te vinden is op internet, hier mijn probleem:
  • LG Optimus ME P350 (Android 2.2)
  • Ben internet altijd abo
  • Internet werkt via WiFi
  • Internet werkt niet via 2G/3G
Het probleem is dat je als je de stappen volgt op http://www.ben.nl/help bij handmatige instellingen, of dezelfde instructies van de Ben helpdesk, je wel alle APN's moet verwijderen, maar er blijft bij deze telefoon altijd een 'restant' aan APN instellingen staan (Web-n-walk, en MMS). Deze kan je via het menu van de telefoon zelf niet verwijderen!

Oplossing:
  • (Via WiFi) Downloaden van de app 'APN Backup @ Restore' (via de Market)
  • (Eventueel) kies "Backup APN settings"
  • Kies "Delete APNs"
  • Voeg handmatig de APN instelling toe zoals te vinden via http://www.ben.nl/help (APN: internet.ben user en pass allebei niet invullen)
Succes! :)

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:10
als ik internet aanzet via mijn Ben, gaat dat dan meteen actief of pas een maand later?

• willy1986
  • Niet online
Gaat de volgende maand pas in...

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:31
Ik ben aan het kijken naar een nieuw abonnement voor mijn telefoon. Heb nu een BEL+SMS+Web 275 abonnement van Vodafone. Dit bevalt prima maar wil na 1 jaar gebruik over naar simonly. Ik heb jaren T-mobile gehad en eigenlijk nooit problemen ondervonden. In mijn woonplaats heb ik nog gprs maar goed daar gebruik ik toch Wifi.
Ik twijfel heel erg tussen Simyo en Ben. De prijs zijn gelijk. Beide hebben ze een aanbieding met internet nu.
Zijn er mensen die zowel ervaring hebben met Ben en met Simyo? Waar moet ik op letten?

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Ben niet echt tevreden over Ben. Totaal niet transparant wbt kosten en daarnaast geen extra services om jezelf te beschermen tegen het overschreiden van je abonnement. Ben al meerdere malen gigantisch over mijn abonnement gegaan terwijl ik bij HI (met minder belminuten) dit nooit had. En omdat die factuur van BEN zo ruk is kan ik niet berekenen waar dit aan ligt.

Per oktober overstappen naar Vodafone :) met 50% klantenkorting (15€ voor 400min/1gb i-net)

[ Voor 27% gewijzigd door AOC op 21-09-2011 13:11 ]

• Binnetie
Hmz... dan zou ik daar eens naar moeten kijken. Volgende week kan ik verlengen.
Maar als je binnen de bundel blijft is er toch niks aan de hand? Of gaat dat nogal eens verkeerd?

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Belangrijkste verschil lijkt mij gewoon het netwerk. KPN (Simyo) vs Ben (T-Mobile)...

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Binnetie schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:49:
Ik ben aan het kijken naar een nieuw abonnement voor mijn telefoon. Heb nu een BEL+SMS+Web 275 abonnement van Vodafone. Dit bevalt prima maar wil na 1 jaar gebruik over naar simonly. Ik heb jaren T-mobile gehad en eigenlijk nooit problemen ondervonden. In mijn woonplaats heb ik nog gprs maar goed daar gebruik ik toch Wifi.
Ik twijfel heel erg tussen Simyo en Ben. De prijs zijn gelijk. Beide hebben ze een aanbieding met internet nu.
Zijn er mensen die zowel ervaring hebben met Ben en met Simyo? Waar moet ik op letten?
Zoals hierboven al gezegd wordt: Kpn of T-Mobile netwerk. Heb Ben gehad, werd helemaal gek van die idioot trage klantenservice. Weken, weken hadden ze nodig om vragen te beantwoorden en die werden dan ook nog slecht beantwoord. Bij Simyo gaat dat zoveel vlotter, de medewerkers weten daar echt alles en regelen alles meteen, en alles wat ze zeggen klopt.

Ik ga toevallig morgen over van Simyo naar T-mobile, ik zal even een speedtest doen en de resultaten hier posten zodat je de internetsnelheid kan vergelijken.

• Binnetie
Ah dat klinkt heel erg mooi. Ben benieuwd naar de speedtestresultaten!
Simyo heeft een beter netwerk natuurlijk. Tussen Ben en T-mobile zit ook verschil. Niet qua bereik, maar Ben is budget en daar zul je op de klantsenservice moeten inboeten denk ik.

• bear87
  • Laatst online: 05-02 22:41
Resultaat speedtest:

Simyo (kpn netwerk) : 1927 kbps download, 309 kbps upload, ping 77 ms
T-mobile: 2761 kbps download, 565 kbps upload, ping 81 ms

Let wel; dit is dus via T-Mobile zelf en NIET via Ben, mogelijk zit daar verschil tussen?

In elk geval ben ik blij verrast.

• willy1986
  • Niet online
Ben vandaag ook over naar Simyo.

@bear87 ik heb andere resultaten bij speedtest (Simyo) Kan natuurlijk ook komen door locatie/browser (?)
948,6 KByte/sec (=7589 kbps) 89,8 KByte/sec (=718 kbps) 973.0 Conn/min
Ben simkaart is niet meer actief dus daar kan ik geen speedtest meer mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

willy1986 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:11:
Ben vandaag ook over naar Simyo.

@bear87 ik heb andere resultaten bij speedtest (Simyo) Kan natuurlijk ook komen door locatie/browser (?)
948,6 KByte/sec (=7589 kbps) 89,8 KByte/sec (=718 kbps) 973.0 Conn/min
Ben simkaart is niet meer actief dus daar kan ik geen speedtest meer mee doen.
Ziet eruit alsof je via wifi hebt getest. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Nee :) wifi staat gewoon uit. Goede dekking hier in Utrecht (3571) met Simyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

willy1986 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 20:11:
Nee :) wifi staat gewoon uit. Goede dekking hier in Utrecht (3571) met Simyo
Maar hoe kan je dan 8 Mbit down en 1 Mbit up halen als de limiet 1/0.384 Mbit is? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Simpel te checken via www.watismijnip.nl of je wel of niet via wifi zit :)

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 20:02
Ik zit er aan te denken om zo'n BEN simonly te nemen met 1GB internet.
Ik heb echter nog smartphone-noob, en vraag mij af het 1mbit internet 'snel genoeg' is. Ik zal mn smartphone vooral gaan gebruiken voor whatsapp/facebook etc, google maps en browsen. Vaak streamen ben ik niet van plan.
Is zo'n 3.6mbit abbo ook bij het browsen sneller? Hoe is het internet van ben in het algemeen?

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@DoubleYouPee1: Wat voor mobiel heb je?

Ik heb een Nokia e71 en ik vind de 1mbit redelijk snel. Je zal de 3.6mbit denk ik alleen merken bij het downloaden van grote bestanden. Maar dat doe je in principe toch niet met je telefoon. En voor whatsapp en facebook maakt het natuurlijk helemaal niks uit. Google maps zal misschien iets langzamer gaan als het om erg grote map updates gaat, maar tijdens normaal gebruik zal je dit denk ik ook niet merken.

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 20:02
silmaril8 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:54:
@DoubleYouPee1: Wat voor mobiel heb je?

Ik heb een Nokia e71 en ik vind de 1mbit redelijk snel. Je zal de 3.6mbit denk ik alleen merken bij het downloaden van grote bestanden. Maar dat doe je in principe toch niet met je telefoon. En voor whatsapp en facebook maakt het natuurlijk helemaal niks uit. Google maps zal misschien iets langzamer gaan als het om erg grote map updates gaat, maar tijdens normaal gebruik zal je dit denk ik ook niet merken.
Ik ben van plan de droid 3 te importeren.. zeg maar een nieuwe desire Z dus ;). Maar bedankt voor de info!

edit: ik kan bij telfort 3.6mbit krijgen..scheelt dus toch 8 euro met ben

[ Voor 5% gewijzigd door DoubleYouPee op 29-09-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

* franssie kreeg vandaag mailtje dat Ben.nl nu (helaas) ook per minuut gaat factureren.
Drie opties:
1) blijven bellen met de korting per minuut
2) Blijven bellen zonder korting per seconde
3) Ben verlaten.

Duidelijke, nette mail verder.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Aparte mail, je wordt gewoon voor het blok gezet. Meer betalen of minder bellen of niks. Ik zou zeggen lekker naar Simyo, dan ga je er ook met bellen op achteruit maar pak je wel een beter netwerk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:56:
Aparte mail, je wordt gewoon voor het blok gezet. Meer betalen of minder bellen of niks. Ik zou zeggen lekker naar Simyo, dan ga je er ook met bellen op achteruit maar pak je wel een beter netwerk mee.
+inflatiecorrectie.

Het is niet zeker wat de bundels in de toekomst worden, dus is het beter als je een abonnement hebt, dat stabiel blijft, dus Ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ook de low-cost providers moeten eraan geloven. Ben heeft zijn internetbundels inmiddels aangepast:

http://www.ben.nl/abonnementen/ben-regelmatig

Een bundel van 200 MB voor €6,99 en een bundel van 500 MB voor €7,99 (actietarief). De 1 GB bundel is verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TexMex schreef op woensdag 02 november 2011 @ 00:24:
Ook de low-cost providers moeten eraan geloven. Ben heeft zijn internetbundels inmiddels aangepast:

Een bundel van 200 MB voor €6,99 en een bundel van 500 MB voor €7,99 (actietarief). De 1 GB bundel is verdwenen...
dan zal simyo snel volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:03
franssie schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:00:
* franssie kreeg vandaag mailtje dat Ben.nl nu (helaas) ook per minuut gaat factureren.
Drie opties:
1) blijven bellen met de korting per minuut
2) Blijven bellen zonder korting per seconde
3) Ben verlaten.

Duidelijke, nette mail verder.
Ik heb nog geen mail gehad terwijl ik ook nog per seconde betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Laatst online: 20:55
Crim schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:02:
[...]

Ik heb nog geen mail gehad terwijl ik ook nog per seconde betaal.
Ik heb inmiddels ook de mail gehad en ga lekker naar Simyo. Daar is het nu ook de actie (net als bij BEN natuurlijk) dat het ook nog een euro goedkoper wordt. Die seconden/minuten maken mij op zich niet uit als de prijs zo laag is. Voor mij persoonlijk kom ik toch nooit boven de 250 minuten uit :) Dat is het voordeel als je niet zoveel belt.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 21:20
Probleem verhoplen

[ Voor 122% gewijzigd door HaNS1443 op 07-11-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:05
HaNS1443 schreef op maandag 07 november 2011 @ 09:27:
Ik heb een prepaid simkaart besteld van ben, met een internetmaand bundel, maar deze krijg ik met de instellingen die bij de htc wildfire s staan niet geactiveerd ik heb wel ZTE Blade CM7.1, ik heb van alles geprobeerd maar niets krijgt internet aan de praat
Weet iemand hier raad?
Heb je deze instellingen al geprobeerd: http://www.androidplanet....net-apn-carrier-settings/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Weet iemand wat het aanvragen van een microsimkaart kost bij Ben? Ik ben al abo.

Op de wesbite staat het niet en via de mail kreeg ik (nog) geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Philflow schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:59:
Weet iemand wat het aanvragen van een microsimkaart kost bij Ben? Ik ben al abo.

Op de wesbite staat het niet en via de mail kreeg ik (nog) geen reactie.
Ontving dit enkele weken geleden:
Je kunt via mijn telefonische klantenservice een nieuwe simkaart aanvragen. De kosten hiervan zijn 10 euro. Je kunt je oude vertrouwde nummer meenemen naar het nieuwe simkaartje. Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Een fijne dag nog.
edit: slordig, het beveiligingssertificaar van ben.nl/inloggen is niet meer geldig sinds vandaag...

[ Voor 8% gewijzigd door Cheesy op 07-11-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 20:31
Het is ook niet zo netjes dat ze je wachtwoord wachtwoord niet encrypted opslaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:33
TexMex schreef op woensdag 02 november 2011 @ 00:24:

Ik heb een abonnement lopen bij Ben met een internet abonnement van 1Gb. Blijf ik de 1 gig dan houden, of word het voor bestaande klanten ook terug geschroeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheesy schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:57:

edit: slordig, het beveiligingssertificaar van ben.nl/inloggen is niet meer geldig sinds vandaag...
Dat viel mij net ook op.

Heb sinds enkele dagen een Ben-abo. Klopt het dat alleen het inloggen beveiligd is? Bij de daaropvolgende overzichtspagina's (met alle persoonlijke info), is er geen sprake van een ssl-verbinding.

Als dat normaal is, vind ik dat toch wel vreemd/onveilig. Contact met de helpdesk leverde trouwens niet nuttigs op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-01 13:35
Bas. schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:33:
[...]
Ik heb een abonnement lopen bij Ben met een internet abonnement van 1Gb. Blijf ik de 1 gig dan houden, of word het voor bestaande klanten ook terug geschroeft?
Volgens de klantenservice hou je de voorwaarden van het moment dat je het hebt afgesloten/aangezet.

Als je dingen gaat veranderen dan krijg je het onder de nieuwe voorwaarden. Kijk dus uit voordat je gaat wijzigen.

Ik had mazzel dat ik op het juiste moment voor de 'internet altijd' bundel koos. Die is nu op de site niet meer te vinden, 1gb voor 10,- euro en na 1gb schroeven ze de snelheid terug dus geen risico op een dikke factuur als je er eens flink overheen zit:)

Weet iemand of er een mogelijkheid is om een duo sim te krijgen? Bij T-mobile kan het wel...
Stel dat ik een nieuwe sim aanvraag door te zeggen dat m'n oude kapot is, zouden de nieuwe en de oude dan allebei werken? (mits 1 van de 2 uit staat natuurlijk)

[ Voor 14% gewijzigd door stefanv op 14-11-2011 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefanv schreef op maandag 14 november 2011 @ 09:21:
[...]

Volgens de klantenservice hou je de voorwaarden van het moment dat je het hebt afgesloten/aangezet.

Als je dingen gaat veranderen dan krijg je het onder de nieuwe voorwaarden. Kijk dus uit voordat je gaat wijzigen.

Ik had mazzel dat ik op het juiste moment voor de 'internet altijd' bundel koos. Die is nu op de site niet meer te vinden, 1gb voor 10,- euro en na 1gb schroeven ze de snelheid terug dus geen risico op een dikke factuur als je er eens flink overheen zit:)

Weet iemand of er een mogelijkheid is om een duo sim te krijgen? Bij T-mobile kan het wel...
Stel dat ik een nieuwe sim aanvraag door te zeggen dat m'n oude kapot is, zouden de nieuwe en de oude dan allebei werken? (mits 1 van de 2 uit staat natuurlijk)
duo sim heb je bij ben niet. Dat trucje van kapotte sim kaart zal niet werken, want bij vervanging krijg je namelijk een simkaart met een andere nummer terwijl je bij een duo sim twee simkaarten met identieke nummers krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:50:
[...]

duo sim heb je bij ben niet. Dat trucje van kapotte sim kaart zal niet werken, want bij vervanging krijg je namelijk een simkaart met een andere nummer terwijl je bij een duo sim twee simkaarten met identieke nummers krijgt.
Hmm, dat is wel tegenstrijdig met wat de klantenservice naar mij mailde:
Je kunt via mijn telefonische klantenservice een nieuwe simkaart aanvragen. De kosten hiervan zijn 10 euro. Je kunt je oude vertrouwde nummer meenemen naar het nieuwe simkaartje. Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Een fijne dag nog.
edit: @hieronder, ah duidelijk! Simkaartnummer dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 14-11-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

nee de klantenservice geeft een correct maar incompleet antwoord. het gaat om het simkaart nummer, niet je telefoonnummer. duo sim bij ben gaat niet lukken helaas (ook geprobeerd).
De ben klantenservice zuigt nogal op dit punt, mij adviseerden ze een tweede sim met apart abo en tel-nummer ... tja ...

[ Voor 25% gewijzigd door franssie op 14-11-2011 21:42 ]

Verwijderd

ik heb een abo afgesloten vorige week, wacht nu op nr portering.
paar dagen geleden heb ik er alvast een internet bundel bij afgesloten van 500 mb voor ik meen 7.99

nu staat er eigenlijk nergens tegen welke tarieven ik de bel en internet bundel heb afgesloten, want alle links verwijzen naar de tarieven zonder 'kortingen' en ik heb nog geen specificatie gehad in de vorm van een factuur ivm wachten op nr portering.

hoe zit dit? fluctueert het tarief van de bundel of staat deze vast? en/of waar kan ik mijn tarieven opzoeken?

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

heb ben gevraagd of er een manier is om beter op de hoogte te worden gehouden van m'n belstatus. ga geregeld over die 500 belminuten heen, en dan betaal ik me scheel aan smsjes en extra belminuten, zonder dat ik het door heb. vind het ook te omslachtig om op de pc naar www.ben.nl te gaan, in te loggen en te zoeken naar mn belstatus. dat moet toch makkelijk kunnen? bijv. een app op je telefoon, een mobiele website of misschien gewoon een automatisch smsje als je je belstatus hebt opgemaakt?

ben heeft me laten weten dat 'dit helaas op dit moment niet mogelijk is' .. nee, ze cashen natuurlijk maar al te graag die 25 eurocent per minuut

maar is er echt geen manier om beter op de hoogte te blijven?

Verwijderd

Mocht je een IOS of Android telefoon hebben kun je de volgende app nemen.

Beltegoed

Deze werkt het sneller bij dan op de site is mij opgevallen.
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.