[Ben] Ervaringen en Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 146.999 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macindroid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-05 07:09
Haal ook altijd 0,34 sinds ik ben gaan meten na t 'verhogen' van de snelheid.. Voorheen een keer eerder gemeten en toen ging hij sneller. Heb m'n Abonnement nu n half jaar ongeveer.

Als ik de reacties zie hebben ze dus bewust iedereen gewoon in snelheid gecapt en daarbij snelheid terug geschroefd. (Ook bij nieuwe abo's)

Gebeld voor de 'reset' en verteld dat ik wel n heel raar verhaal vond dat t langzamer gezet was. De medewerker leek totaal niet verrast met de confrontatie en maakt keurig zijn riedeltje af. 'Dat zal dan iig niet bewust gedaan zijn' maar verder geen ontkenning van m'n verhaal. De 'reset' met n wachttijd van twee uur klonk mijn niet echt als een reset, handmatig werd er een nieuwe snelheid ingevoerd namelijk.

Zo maar eens testen wat ik dan haal aan snelheid..

**edit**

Getest, haal nu 7,34 ipv 0,34 en upload 1,54 ipv 0,05

Wel n aanzienlijk verbetering

[ Voor 6% gewijzigd door macindroid op 23-12-2013 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:33
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/1g5xc.png
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 452752
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Na een email gestuurd te hebben, kreeg ik helaas een standaard reactie over het resetten van instellingen. Uiteraard gedaan, maar alsnog 0.34 megabit per seconde.

Helaas, zometeen nog maar eens een email sturen.

Edit: Snelheid is geupgrade na het versturen van een PM op Facebook. Van 0.34mbps / 0.03mbps met 265 ms ping naar 4.94 mbps / 1.81 mbps / 71 ms ping. Dit met de 3G mast op 500 meter afstand (line-of-sight, enkel een dubbelglas raam ervoor). En op een HSDPA toestel die maximaal 7.2mbps aan kan (iPhone 4).

[ Voor 41% gewijzigd door 452752 op 24-12-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worrum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-06 22:00
reactie kan weg

[ Voor 97% gewijzigd door Worrum op 24-12-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Anoniem: 91634 schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:05:
Ik heb wel e-mail gekregen En nu heb ij 0,6mbps maar heb hier ook slecht ontvangst dus daar kan ook wel op moment aan liggen.
Thuis nog steeds 0,6mbps
Sms met Ben naar 1300 gestuurd, sms gekregen met nieuwe instellingen en nu haal ik 3.09 mbps / 1.54 mbps / 105 ms

Cabo,
Maak er maar niet al teveel misbruik van want anders kan ik mij wel voorstellen dat Ben zich weer genoodzaakt voelt om maatregelen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet iemand ook of bij Ben je internetsignaal wordt beperkt ten gunste van de snelheid van abonnees van bijv. T-Mobile die meer betalen? Heb nl. regelmatig op drukke gelegenheden (bijv. gisteravond voetbal kijken in de stad) dat ik de hele avond 0,0 internetsnelheid heb, terwijl mensen om mij heen gewoon aan het whatsappen e.d. zijn :(

Half jaar geleden had ik ook erg lage snelheid van 3G en dat bleek toen iedereen te hebben met zo'n oud onbeperkte data abo. Toen ik dat bij de helpdesk had gemeld had ik 'opeens' weer normale snelheid (zie de reacties hierboven). Ik vermoed dat dit werd gedaan om de mensen met zo'n onbeperkt data abo dwars te zitten, omdat ze van die abo's af willen. Ik heb daarom ook het vermoeden dat ik met dit abo bij grote drukte ook de laagste prio op het netwerk heb.

Meer mensen deze ervaring met Ben en dan in het bijzonder met het oude onbeperkte data abo (van 2011)? Ik stap dan liever over naar een andere provider met datalimiet als het zo moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:18
Ik heb zelf geen ben of t-mobile maar ik kan me voorstellen dat mensen met een duurder abonnement voorrang krijgen boven mensen met een goedkoper abonnement. Ook niet meer dan terecht toch? Als je dat storend vindt zal je bereid moeten zijn meer te betalen (als het zo is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Steven.w schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:35:
Ik heb zelf geen ben of t-mobile maar ik kan me voorstellen dat mensen met een duurder abonnement voorrang krijgen boven mensen met een goedkoper abonnement. Ook niet meer dan terecht toch? Als je dat storend vindt zal je bereid moeten zijn meer te betalen (als het zo is)
Ik weet ook niet of het zo is, maar zou wel handig zijn als zoiets dan gecommuniceerd wordt.

Overigens heeft een kennis van mij Simyo (ook cheap) en die had wel gewoon verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:29
Hoi beste mede tweakers,

hoe is het tegenwoordig met overstappen naar ben met nummerbehoud?
ik heb er de meest niet fijne verhalen over gehoord op internet dat mensen hun nummer kwijt waren, is dit anno nu ook nog zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:23

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

dutchnltweaker schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:01:
Hoi beste mede tweakers,

hoe is het tegenwoordig met overstappen naar ben met nummerbehoud?
ik heb er de meest niet fijne verhalen over gehoord op internet dat mensen hun nummer kwijt waren, is dit anno nu ook nog zo?
Ik heb afgelopen zondag een nummerbehoud aangevraagd bij mijn nieuwe abonnement. Tot nu toe gaat het allemaal erg goed. Maandag al de simkaart in de bus + inlogcodes, en gister al bericht dat nummerportering is aangevraagd. Mijn abonnement loopt begin februari af dus ik zal nog even moeten wachten voor ik echt conclusies kan trekken, maar tot nu toe heb ik er dus wel vertrouwen in.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 12:39

franssie

Save the albatross

Overstappen ging bij mij zes (!) jaar geleden erg soepel - ik zirt nu bij tele2 wat in mijn geval een scherpere deal was (ook dat ging erg soepel overigens).
Ik zou er niet al te angstig voor zijn, op het internet vind je meestal toch de negatieve verhalen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
DeNachtwacht schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:24:
[...]

Ik heb afgelopen zondag een nummerbehoud aangevraagd bij mijn nieuwe abonnement. Tot nu toe gaat het allemaal erg goed. Maandag al de simkaart in de bus + inlogcodes, en gister al bericht dat nummerportering is aangevraagd. Mijn abonnement loopt begin februari af dus ik zal nog even moeten wachten voor ik echt conclusies kan trekken, maar tot nu toe heb ik er dus wel vertrouwen in.
Als je dat zou kunnen laten weten, graag!:)

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik snap weinig van hun mobiele website er staat als je sim only kiest 200mb + 300mb 3g is dit een actie oid?
Hetzelfde bij de andere abonnementen. Ik zit er aan te denken om van hollandsnieuwe over te stappen omdat mijn actie korting er af is en ik nu veel teveel betaal.

De 100min/SMS en 500+500 mb lijkt me voordelig. Je krijgt er ook nog eens 1000 SMS gratis bij (niet dat ik die trouwens gebruik maarja) kosten 9,50 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07 23:52

Zenix

BOE!

Ja is een actie. Alleen lijkt het bij BEN wel een permanentie actie.

[ Voor 61% gewijzigd door Zenix op 25-01-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb zelf net gekozen voor 2GB, 300min+1000SMS voor €14, wat mij betreft een flink betere deal. de 100/500+500 bundel zit nog wel erg dichtbij de 1000 mb/sms/belminuten voor €10 van hollandsnieuwe.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:57
Mis ik iets met deze actie van Ben?

Sim Only
300 min / sms
1500MB+500MB 4G
1000 SMS

Voor €14 per maand
Je betaalt altijd 14,00 per maand
Aansluitkosten 9,95

Switch ik naar 24 Maanden
Totaal per maand 13,50
Na 24 maanden 24,50 per maand ?
Aansluitkosten 9,95

What's the catch? Maandelijks opzegbaar voor €0.50 meer per maand en geen vreemde na 24 maanden €10,50 per maand duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

dutchnltweaker schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 08:45:
Als je dat zou kunnen laten weten, graag!:)
Alvast bedankt :)
Nadat nummerbehoud eerst afgewezen werd, is poging 2 wel gelukt. Geheel te wijten trouwens aan hollandsnieuwe want die zeiden dat ik dat nummer niet had. Maar het is bij HN sowieso rommelen nu, zie de uitzending van Radar.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
DeNachtwacht schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 18:53:
[...]

Nadat nummerbehoud eerst afgewezen werd, is poging 2 wel gelukt. Geheel te wijten trouwens aan hollandsnieuwe want die zeiden dat ik dat nummer niet had. Maar het is bij HN sowieso rommelen nu, zie de uitzending van Radar.
Ah okee laat maar weten als alles werkt :) als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

dutchnltweaker schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:03:
[...]

Ah okee laat maar weten als alles werkt :) als je wilt.
de belofte is 25 februari... Dan loopt de oude af.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:03
Over een maand loopt m'n abonnement bij hollandsnieuwe af en ik wil graag overstappen naar een andere provider (sim-only, heb nog een prima smartphone). Ik heb eerder ook al een berichtje gepost in het ervaringen-topic van Tele2, neig er namelijk sterk naar om daar een abonnement af te sluiten. Echter, zie net de aanbiedingen van Ben, en 14 euro voor 2 GB + 300min/1000 sms is natuurlijk een prachtige deal.

Maar, lees in dit topic en andere Ben-gerelateerde topics een hoop horrorverhalen over mislukte nummerporteringen, verkeerde factureringen en ronduit slechte klantenservice. Deze zijn echter wel niet up-to-date en weet daarom ook niet wat ik er mee moet. Zijn er toevallig mensen die in de afgelopen paar maanden een abo bij Ben hebben afgesloten en die hun ervaringen willen delen? Zou mij (en wellicht ook andere users) goed van pas komen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulAM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-04 16:13
Ook ik ben geintresserd in de 300/1000/2 Gb actie van Ben, mijn Telfort abbo loopt echter pas in 04 af.Telfort bied mij tot nog toe een verlengings voorstel aan dat bijna een 10je duurder is dan ik nu of bij Ben zou betalen.
Daarnaast is lijkt het mij met mijn Oneplus one een goede mogelijkheid om 4G te krijgen op het Tmobile netwerk. Zie ik dingen over het hoofd, zijn er addertjes bij Ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
PaulAM schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:14:
Daarnaast is lijkt het mij met mijn Oneplus one een goede mogelijkheid om 4G te krijgen op het Tmobile netwerk. Zie ik dingen over het hoofd, zijn er addertjes bij Ben?
De one plus one ondersteunt maar één 4G band van T-Mobile, dus icm jouw smartphone is 4G van T-Mobile (Ben) geen goede combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-06 21:46
Obeja schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:28:
[...]

De one plus one ondersteunt maar één 4G band van T-Mobile, dus icm jouw smartphone is 4G van T-Mobile (Ben) geen goede combinatie.
Bij de andere providers heb je hetzelfde probleem. De OnePlus One ondersteund namelijk ook geen band 20 ( 800mhz) LTE. En aangezien T-Mobile het beste 1800mhz LTE (band 3) netwerk heeft van de vier 4G netwerken is het de beste optie voor de OnePlus One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
martijn007 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:47:
[...]

Bij de andere providers heb je hetzelfde probleem. De OnePlus One ondersteund namelijk ook geen band 20 ( 800mhz) LTE. En aangezien T-Mobile het beste 1800mhz LTE (band 3) netwerk heeft van de vier 4G netwerken is het de beste optie voor de OnePlus One.
Ja inderdaad, je hebt helemaal gelijk

• PH Yaris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-04 22:49
van site ben.nl/nieuws: Vanaf begin februari bied ik bij alle internetbundels de keuze om 4G-snelheid toe te voegen voor supersnel en stabiel internet. Dit geldt voor zowel bestaande als nieuwe klanten.

Wel BEN eigenlijk is begin februari al voorbij ;)

Weet iemand hier al meer van; wanneer kunnen we het verwachten ?

Een abonnement met weinig MB's gecombineerd 4G is voor mij voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
PH Yaris schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:25:
van site ben.nl/nieuws: Vanaf begin februari bied ik bij alle internetbundels de keuze om 4G-snelheid toe te voegen voor supersnel en stabiel internet. Dit geldt voor zowel bestaande als nieuwe klanten.

Wel BEN eigenlijk is begin februari al voorbij ;)

Weet iemand hier al meer van; wanneer kunnen we het verwachten ?

Een abonnement met weinig MB's gecombineerd 4G is voor mij voldoende
Zie zojuist dat ze de tarieven hebben gewijzigd en dat nu bij alle internetbundels 4G mogelijk is.

Echter zijn ze wel duurder geworden, 300min/sms + 2000MB + 1000SMS was €14,- per maand en is nu €18,50 p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
martijn007 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:28:
[...]

Zie zojuist dat ze de tarieven hebben gewijzigd en dat nu bij alle internetbundels 4G mogelijk is.

Echter zijn ze wel duurder geworden, 300min/sms + 2000MB + 1000SMS was €14,- per maand en is nu €18,50 p/m.
Nou doei doei ben, dacht na me contract periode over te stappen naar ben maar vind het wel onzin dat je nu 2 euro extra moet betalen voor 4g, en de abbonoment is nu opeens 4 euro duurder minimaal , kan ik beter voor t-mobile gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:21
dutchnltweaker schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:19:
[...]

Nou doei doei ben, dacht na me contract periode over te stappen naar ben maar vind het wel onzin dat je nu 2 euro extra moet betalen voor 4g, en de abbonoment is nu opeens 4 euro duurder minimaal , kan ik beter voor t-mobile gaan.
Het ironische is dat Ben gewoon van T-Mobile is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb het nog afgesloten onder de oude voorwaarden (€14) maar mijn nummer wordt 26 februari over gezet. Ik vraag me nu ineens af of de tarieven nu ook gestegen zijn omdat het een maandabonnement is. Lijkt mij dat dat niet kan omdat ik onder de oude voorwaarden akkoord ben gegaan?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Ja dat lijkt mij wel. Voor studenten zijn er trouwens wel mooie deals, standaard 4G. Vergeet ook niet dat de snelheid naar 75Mbit is gegaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Zenix op 12-02-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Is het iemand met een ouder 3G abonnement al gelukt om 4G aan te zetten? Ik zie het nu wel als optie staan onder "Bundel wijzigen", maar het is nog niet mogelijk om het aan te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Zenix schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:58:
Ja dat lijkt mij wel. Voor studenten zijn er trouwens wel mooie deals, standaard 4G. Vergeet ook niet dat de snelheid naar 75Mbit is gegaan.
Ik heb het even nagevraagd bij de klantenservice en de oude abonnementen blijven idd gewoon tegen oude tarieven lopen. Wil je naar de nieuwe abonnementen gaan (bijv. vanwege de snelheid) dan moet je gewoon wisseling aanvragen v abonnement en dus eventueel ook meer betalen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Deezers schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:02:
[...]

Het ironische is dat Ben gewoon van T-Mobile is... ;)
Nee dat weet ik wel, maar als die prijzen zo dicht bij elkaar liggen, ga ik liever voor t-mobile die en 120 bel minuten in Europa heeft en na je bundel lage internet snelheid heeft, dus niks buiten je bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulAM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-04 16:13
Potverdikke, had ik nou maar sneller gereageerd. Dit scheeld toch weer een hoop centjes die ik ook ergens anders kan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
PaulAM schreef op zondag 14 februari 2016 @ 19:55:
Potverdikke, had ik nou maar sneller gereageerd. Dit scheeld toch weer een hoop centjes die ik ook ergens anders kan uitgeven.
Gsmweb heeft nog wel de simonly van BEN 300min/sms + 2000MB voor €14,- (geen 1000 sms, maar wie smst er nog tegenwoordig ;)). Geen idee hoelang die daar nog beschikbaar is.

[ Voor 40% gewijzigd door martijn007 op 17-02-2016 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-07 20:52
Krijgen de bestaande 14€ abonnees ook 75 mbit/s van Ben? Of blijven die op 15 mbit/s 4G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobi123
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-03 18:11
Bedankt voor de tip!
Heb meteen 100 min/sms, 1 gig (heb nu nog 500 mb :O) + 1000 gratis sms besteld. Heb daar genoeg aan.
Straks, als alles wordt goedgekeurd, dus lekker 4G én maandelijks opzegbaar voor maar €9 p/m _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
martijn007 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:54:
[...]

Gsmweb heeft nog wel de simonly van BEN 300min/sms + 2000MB voor €14,- (geen 1000 sms, maar wie smst er nog tegenwoordig ;)). Geen idee hoelang die daar nog beschikbaar is.
Helaas! Mijn abonnement is afgekeurd. Gsmweb had of de aanbieding te lang op hun site staan of ze hebben mijn aanvraag te laat doorgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Tobi123 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:15:
[...]

Bedankt voor de tip!
Heb meteen 100 min/sms, 1 gig (heb nu nog 500 mb :O) + 1000 gratis sms besteld. Heb daar genoeg aan.
Straks, als alles wordt goedgekeurd, dus lekker 4G én maandelijks opzegbaar voor maar €9 p/m _/-\o_
Ja ik wou het ook nemen alleen mijn huidige abonnement loopt nog tot eind juli, kan dus nog niet aanvragen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Vraagje. Ik heb nog een Ben sim only abo zonder datalimiet (3G 14mbit) uit 2011. Deze heb ik altijd aangehouden, omdat ik het wel handig vind om me niet druk te maken over het aantal verbruikte MB's. Ik verbruik in de praktijk echter zeer weinig (100-200MB per maand met uitschieters naar 800MB).

Nu krijg ik van Ben een aanbieding om over te stappen naar 4G met 1000MB datalimiet.

Zouden jullie dit doen? Of beter bij de onbeperkte 3G blijven?

En dan over 4G. Heeft dit ook nog (poritieve of negatieve) invloed op de batterijduur? Ik ben een Sony Xperia Z3C.

[ Voor 0% gewijzigd door Palomar op 07-04-2016 10:56 . Reden: GB > MB ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

1000GB lijkt mij een zeer goede deal! 4G is merkbaar sneller door latency. Kan een positieve invloed op batterijduur hebben, maar ook negatief omdat je met 4G meer kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Zenix schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:51:
1000GB lijkt mij een zeer goede deal! 4G is merkbaar sneller door latency. Kan een positieve invloed op batterijduur hebben, maar ook negatief omdat je met 4G meer kan doen.
oeps, bedoel natuurlijk 1000MB ;) Maar ook dat lijkt me nog wel een goede deal voor een abo van zo'n 13 euro per maand.

Qua batterijduur ga ik zelf ook even uitzoeken wat de impact is, want ben nu erg tevreden over de batterijduur van mn Z3C. Snelheid vind ik dan minder belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Palomar schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:58:
[...]

oeps, bedoel natuurlijk 1000MB ;) Maar ook dat lijkt me nog wel een goede deal voor een abo van zo'n 13 euro per maand.

Qua batterijduur ga ik zelf ook even uitzoeken wat de impact is, want ben nu erg tevreden over de batterijduur van mn Z3C. Snelheid vind ik dan minder belangrijk.
Ik vind het niet zo'n goede deal voor 13 euro per maand. Ik zou dan wel 1500MB willen. Kijk maar bijvoorbeeld wat studenten krijgen https://www.ben.nl/student dan mag je als vaste klant wel wat meer verwachten. Anders zou ik onbeperkt houden..

[ Voor 13% gewijzigd door Zenix op 07-04-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:02
Waarom lijkt dat je een goede aanbieding?
Heb je gekeken op de website van Ben wat zo'n abonnementje kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80487

Steven.w schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:35:
Volgens mij mag dat niet. (netneutraliteit) En ik vind dat eerlijk gezegd ook absoluut niet terecht. Je neemt gewoon een dienst af en als daar niet redelijkheidshalve naar gehandeld wordt zijn ze gewoon in gebreke. Wat jij betaald is niet zo boeiend.

De vraag is ook meer of Ben klanten geknepen worden ten opzichte van T-Mobile klanten. Dit vermoeden bestaat bij mij ook maar dat is lastig aan te tonen.
Weet wel dat je een soort "trickle down" effect hebt als het aankomt op het doorvoeren van vernieuwingen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 80487 op 07-04-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ASW1 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:37:
Waarom lijkt dat je een goede aanbieding?
Heb je gekeken op de website van Ben wat zo'n abonnementje kost?
Het is idd 11 euro. Betaal nu 13 euro.

Maar kijk het nog wel even aan. Vind mn 3G eigenlijk ook snel genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Palomar schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:43:
[...]

Het is idd 11 euro. Betaal nu 13 euro.

Maar kijk het nog wel even aan. Vind mn 3G eigenlijk ook snel genoeg.
Als ik jou was zou ik gewoon je onbeperkt bundel blijven gebruiken(is tegenwoordig niet meer), ze bieden je dit juist aan om jou van je onbeperkt bundel weg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 12:39

franssie

Save the albatross

dutchnltweaker schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:05:
[...]

Als ik jou was zou ik gewoon je onbeperkt bundel blijven gebruiken(is tegenwoordig niet meer), ze bieden je dit juist aan om jou van je onbeperkt bundel weg te krijgen.
Dit inderdaad, ik ben er zelf een keertje ingetrapt (had het niet goed gelezen) dus toen zal ik een maand later bij Tele2 :+ Ik heb het niet op dat soort geintjes.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:02
Maar is het echt zo'n goede deal dan voor iemand die nooit meer dan uitschieters van 800mb heeft?
Je kunt tegenwoordig aardig wat krijgen voor 13 euro p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
B.v. een 5 GB maandbundel voor 5 euro of, als je dat liever hebt, 1 GB voor drie maanden. Of, daar tussen in, 2 GB voor twee maanden.

Als je er 10 euro tegenaan gooit kun je b.v. 15 GB (1 maand), 10 GB (2 maanden), 4 GB (4 maanden) of 2 GB (6 maanden) krijgen.

[ Voor 49% gewijzigd door prepaidsmurf op 09-04-2016 15:34 . Reden: voortschrijdend inzicht ]

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-07 12:24
Via ben.nl is de Galaxy S5 Neo bij abo van 2 jaar met 200 minuten en 1gb €19.50 per maand

Via verschillende webshops zie ik echter zelfde abo voor 8.50 per maand met toestel voor bv 136 euro (https://www.gsmwijzer.nl/samsung/galaxy-s5?provider_id=15)

Ik zoek naar het addertje onder het gras... dit kan toch niet zoveel goedkoper zijn?

Vodafone bv heeft de S5 Neo via Friends and Family voor 23 per maand, dus 552 euro over 24 maanden
Via Ben.nl 19,50 ofwel 468 euro over 24 maanden
En via dus oa gsmwijzer slechts 340 euro over 24 maanden. Terwijl de telefoon los 300 kost.

Ik vertrouw het niet helemaal, toch lijkt het te kloppen, wie o wie heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Het addertje is volgens mij dat de databundel zo klein is. Nu lijkt 500Mb nog redelijk, maar over een jaar of 2 is dat echt veel te klein om fatsoenlijk mee rond te komen. Dit lijkt mij het belangrijkst om rekening mee te houden. Verder ken ik gsmwijzer niet, dus je vraag is dan volgens mij eerder of gsmwijzer betrouwbare aanbieding heeft in plaats van dat het iets met BEN te maken heeft...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-07 12:24
Ik dacht meer aan of het misschien bekend is dat Ben er een bepaalde strategie op nahoud met goedkoop zijn via resellers. Zo'n shop kan toch niet zo goedkoop de telefoon bieden zonder verlies anders.

Vraag heeft verder wel inderdaad te maken met de betrouwbaarheid van het aanbod, het abonnement is hetzelfde (500+500mb is het, dus 1 gig - genoeg voor m'n vriendin de komende 2 jaar waarvoor ie bestemd is)

Is dit anders iets voor een nieuw topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Hertog_Martin schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:51:
Ik dacht meer aan of het misschien bekend is dat Ben er een bepaalde strategie op nahoud met goedkoop zijn via resellers. Zo'n shop kan toch niet zo goedkoop de telefoon bieden zonder verlies anders.

Vraag heeft verder wel inderdaad te maken met de betrouwbaarheid van het aanbod, het abonnement is hetzelfde (500+500mb is het, dus 1 gig - genoeg voor m'n vriendin de komende 2 jaar waarvoor ie bestemd is)

Is dit anders iets voor een nieuw topic?
Kijk anders op mobiel.nl (vroeger studentenmobiel.nl)

Deze is wel bekend en daar kan je de s5 neo ook voor 136 kopen met ben abonnement.

https://m.mobiel.nl/smart...bundle_ids%5B1567%5D=8471

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik kreeg vandaag onderstaand mailtje:
Ik ben in alle EU-landen voordeliger geworden. En ik doe graag nog wat extra's voor je om te zorgen dat je tijdens je reis niet teveel kosten maakt.

Vanaf nu kun je bij mij nooit meer dan € 15,- per maand kwijt zijn aan mobiel internet in het buitenland. Want zo gauw je meer datakosten in het buitenland maakt dan € 15,- zet ik je dataverbruik automatisch voor je stop. Wil je toch blijven internetten? Dan kun je dit eenvoudig regelen via mijn klantenservice.
Heeft elke abo dit gekregen? Vind een max. van 15 euro wel wat laag. Ik zou het liever op 50 of 100 euro zetten. Kan alleen nergens een instelling vinden om dat aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Palomar schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:53:
Ik kreeg vandaag onderstaand mailtje:
Heeft elke abo dit gekregen? Vind een max. van 15 euro wel wat laag. Ik zou het liever op 50 of 100 euro zetten. Kan alleen nergens een instelling vinden om dat aan te passen.
15 euro per maand vind ik ook wel erg weinig. Ik heb vaak dat ik op vakanties op de 30-50 euro per maand zit.

Alleen ik heb dus onbeperkt internet bij Ben voor 10 euro per maand. Ik vrees dat als je die 15 euro per maand wilt aanpassen, dat je dan een ander abonnement moet nemen (of een andere soort naaistreek)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
silmaril8 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:13:
[...]

15 euro per maand vind ik ook wel erg weinig. Ik heb vaak dat ik op vakanties op de 30-50 euro per maand zit.

Alleen ik heb dus onbeperkt internet bij Ben voor 10 euro per maand. Ik vrees dat als je die 15 euro per maand wilt aanpassen, dat je dan een ander abonnement moet nemen (of een andere soort naaistreek)....
Dat was idd precies mijn achterliggende vraag, want ik heb ook dat onbeperkte abo en vermoed ook zoiets...........

Was daarom benieuwd of mensen met een ander abo deze mail ook hebben gekregen.

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 26-05-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:43
Ik heb dus ook dit databonemment met onbeperkt internet voor 10 euro per maand. Ongeacht of ze je een ander abonnement willen slijten als je boven die 15 pm uitkomt, is het goedkoper een lokale sim met data te nemen op vakantie. Bovendien is in 2017 roaming afgeschaft in EU landen dus hoef je sws geen extra kosten meer te betalen bij roaming in EU.

Ik had nog bij de klantenservice gevraagd of zij mijn onbeperkt internet abo willen omzetten naar 4g snelheid met behoud van ''onbeperkt internet''. Dit wilden zij helaas niet doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
brusuro schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:22:
Ik had nog bij de klantenservice gevraagd of zij mijn onbeperkt internet abo willen omzetten naar 4g snelheid met behoud van ''onbeperkt internet''. Dit wilden zij helaas niet doen :P
Ah dat was ik ook al van plan nog te vragen aan Ben. Maar dus helaas geen 4G.

In principe is voor mij 3G ook meer dan voldoende. Mits ie het altijd doet. Het enige wat ik irritant vind, is dat soms plotseling de gehele datasnelheid ver terugvalt naar 50kb/s ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
Van die verlaging heb ik zelf geen last gehad, heb soms meer dan 100 GB per maand binnengehaald. Snelheid ligt altijd boven 10 mbit is mijn ervaring (randstad gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ik heb afgelopen week een studentenabonnement afgesloten bij Ben. Zat nog bij Telfort voor bijna €19 in de maand (300 sms/min 1000MB 3G), nu voor €9,- 200 min, 1000sms en 1000MB 4G. Ik heb geen ervaring met het T-Mobile netwerk maar ik woon in de binnenstad en daar is het volgens mij meestal wel prima.

Ik heb een kadokaart gekregen van Ben bij mijn abonnement waarmee je met een nieuw abonnement €16,50 voor toestel+sim of €8,25 voor sim-only aan korting kunt ontvangen. (https://vriendenvoordeel.ben.nl/kado) Stuur mij een PM als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
silmaril8 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:13:
[...]

Ik heb nagevraagd bij Ben of ik die limiet van 15 euro ook kan verhogen, maar als reactie krijg ik iet swaar ik niks mee kan:
Je hebt deze e-mail ontvangen, omdat de tarieven in het buitenland zijn verlaagd. Doordat ik de tarieven in het buitenland heb aangepast, ga je slechts 0,06 cent per MB in het buitenland betalen. Dit is de reden dat ik ook het limiet heb verlaagd naar €15. Feitelijk kan je evenveel MB's verbruiken in het buitenland als voorheen.
Blijft dus nog een raadsel of je de limiet nog kan verhogen als je toch boven die 15 euro komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Laatst online: 08:54
Beetje ingelezen en denk dat ik ook ga overstappen van Simyo naar Ben. Vooral omdat 4g wel mogelijk is bij Ben met een One Plus Ons i.v.m. de frequentie. Dekking is ook goed in de gebieden waar ik kom. Weet nog wel van een paar jaar terug dat dit een stuk minder was bij tmobile.

[ Voor 20% gewijzigd door lookslikeyou op 06-06-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 11-07 14:53

nlboy

Alles kitz?

Wat is jullie ervaring met Ben in het buitenland? Ik zie op hun website staan dat de MB's gewoon uit je internetbundel wordt gebruikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
Dat klopt niet helemaal. Mbs worden verrekend binnen de bundel inderdaad, maar je moet voor iedere verbruikte MB 6 cent betalen in zone 1, dit is de EU. Dit komt neer op 100 mb voor 6 euro, niet zo goedkoop dus.

Ik ben onlangs in frankrijk geweest en kreeg 10 euro extra roamingkosten. Nog even wachten totdat volgend jaar roamingkosten binnen EU volledig verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parcival44
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-07 00:36
Nou Mijn Ervaring met BEN:
Ik ben niet zo een intensieve gebruiker van de telefoon
+/- 150 mb( De rest over wifi)
max 50 min bellen en een paar smsjes
Ik heb er hooguit flinke pieken in zitten als ik meer buiten de deur ben.
Hollandsnieuwe was ene knappe oplossing om dat alle tegoed tot 3 maanden mee ging zodat ik eigenlijk altijd voldoende had.
Dit was in de nieuwe vorm helaas niet meer.
Bij Ben is dan een stuk voordeliger deed nog mee met de verdubbel dagen 13 Euro 200 min & 2000 mb Knappe deal maand abbo.
Netjes om me heen gekeken en gevraagd geen bijzonder negatieve ervaringen bereik ok klanten service mwa
maar ja wat verwacht je van een budget provider ?.......

Als je maar bereikbaar bent toch ?? |:( )

Nou 12 juni aangevraagd besteld, bevestiging binnen gehad.
Paar dagen later nummer portering ook bevestigd.

Nu dacht ik vorige week goh ik heb niks meer van BEN vernomen ik ga is kijken hoe en wat?
online gecheckt zie ik iets over bestelling verzonden en bevestiging van ontvangst?
Ik had nog niks ontvangen?? heel bijzonder..... :?
Nou hoe kom ik met ze on contact, nou via facebook schijnen ze wel redelijk vlot te reageren ( mail kon ik niet vinden lijkt mij logischer).
alles netjes gevraagd maar bij BEN kunnen ze niet heel goed lezen ik heb tot 3 keer toe gevraagd of het een probleem was dat ik nog geen Sim kaart had?
ik kreeg alleen antwoord dat het geen probleem was ( dit allemaal over een dag of 3 gezien ze klaarblijkelijk iedereen maar 1 reactie per dag gaven?)
En vandaag nogmaals dat dat allemaal geen probleem mocht zijn om morgen over te gaan ( ja dat is op mijn verjaardag :z )

Kreeg ik vanmiddag sms bevestiging van het feit dat ik morgen overging op "mijn" nieuwe BEN simkaart :/

O jee nou dan maar bellen :F
poging 1 na 9 miniuten verbinding verbroken,
Poging 2 na 5 tal minuten aardige medewerker luisterd braaf naar mijn verhaal: , "Zou erg jammer zijn als ik morgen op mijn verjaardag helemaal onbereikbaar zou zijn een van de weinige dagen dat ik nog wel geregeld gebeld wordt" :+ "Wacht even ik ga even vragen wacht u een moment?" Enfin na een minuutje verbinding verbroken...............
Nou Poging 3: Loop nu echt rood aan... nou eerst Weer aantal minuten wachten ...
...
..
weer beschaafde medewerker aan de lijn , helaas mijn geduld op. Dat laat ik dan ook blijken wel beschaafd maar duidelijk geïrriteerde Klant!
Nou meneer u heeft 15 juni post gehad waar uw sim kaart in zit dat zie ik hier in de computer., echt waar.
>>Zucht<<< nou nu even over en weer hij is echt verstuurd hoor u moet hem echt hebben volgens onze gegeven. Ja maar IK heb Hier geen post van jullie dat kan ik hier zien!
Nou Mevrouw kon wat voor me doen Morgen opnieuw zelf met de normale post een 2de sim kaart opsturen?
Waarom niet vandaag? je abonnement is nog niet actief ;w
Er duidelijk gemaakt dat dit toch geen oplossing KAN zijn dat ik nu misschien wel tot maandag mag wachten tot ik bereikbaar zou zijn , en ook niet op mijn verjaardag!
De dame zelf bleef beschaafd en gaf me iig de impressie dat zij haar uiterste best deed,
Maar dat BEN zelf hierin niks kon doen Erg bijzonder...( ik zou de niet gebelde dagen vergoed krijgen?)

Hiermee was BEN dus klaar

Gelukkig had ik zelf nog een helder moment ik bel mijn oude provider( Hollands Nieuwe) dat ik morgen toch echt bereikbaar wilde zijn?
O geen probleem meneer dan verleng ik uw abonnement met een maand.( geen wacht tijd BTW)
TOP Hollands Nieuwe _/-\o_

Hm nu toch wat twijvelachtig voor BEN benieuwd hoe ze dit willen oplossen

Als je maar bereikbaar bent toch ??

8)7 :F

<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 11-07 14:53

nlboy

Alles kitz?

brusuro schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:24:
Dat klopt niet helemaal. Mbs worden verrekend binnen de bundel inderdaad, maar je moet voor iedere verbruikte MB 6 cent betalen in zone 1, dit is de EU. Dit komt neer op 100 mb voor 6 euro, niet zo goedkoop dus.

Ik ben onlangs in frankrijk geweest en kreeg 10 euro extra roamingkosten. Nog even wachten totdat volgend jaar roamingkosten binnen EU volledig verdwijnen.
Ah bedankt voor de toelichting, dan moet ik inderdaad even goed op de data letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Laatst online: 09-07 20:52
Ik heb iets raars ontdekt. Als je naar https://www.ben.nl/buitenlandtarieven gaat en daar voor Verenigde Staten (Amerika dus) kiest, dan kun je uit ATT, T-mobile en Manx Telecom kiezen.

Bij T-mobile kun je wel bellen en gebeld worden, maar niet SMSen
Bij ATT kun je wel SMSen maar niet bellen
Bij Manx kun je helemaal niks

Dan heb je er toch niks aan? Dan zou je moeten switchen om te kunnen bellen c.q. SMSen

Is de info op deze site verkeerd?
Of lees ik het verkeerd?

[ Voor 13% gewijzigd door pa2ra op 17-07-2016 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:29
Gaat lekker bij ben 8)7

Eerst accepteren ze het simyo simkaartID niet en moet ik telefonisch bestellen.. Vervolgens krijg ik vandaag een mailtje dat nummer portering niet mogelijk is omdat ik niet bij simyo zou zitten 8)7 .

Ben ik Simyo.. Op het moment dat ik de naam ben laat vallen, klonk de vrouw een stuk sacherijniger omdat dit al de zoveelste keer is dat dit gebeurt.

Pfff :/

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:22
Dat klopt heb ik ook gehad bij Ben denken ze Simyou is van KPN dan vragen we daar nummerportering aan maar dat is fout gedacht je bent geen klant bij KPN en die wijzen het af BEN moet nummerportering aanvragen bij Simyou zelf.
In mijn geval heb ik de helpdesk gebeld en gevraagd waar ze het aangevraagd hadden en dat bleek KPN te zijn heb ze toen verteld dat dat niet lukt en dat het bij Simyou zelf moet daarna kreeg ik de volgende dag bericht dat het gelukt was en kreeg ik een datum.
Dus als je over wil stappen even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Laatst online: 11:52
Vorige week hetzelfde ondervonden. Telefonisch besteld omdat het simkaartnummer door de site niet wordt geaccepteerd. Nummerportering door simyo afgewezen. Na contact met ben hebben ze de aanvraag nogmaals gedaan, wederom bij KPN (zo schijnt het ook te moeten) echter deze keer met de opmerking dat het nummer bij simyo zit. Daarna werd het verzoek keurig geaccepteerd

Het lijkt er dus sterk op dat Ben het verzoek indient bij KPN en men daar niet verder kijkt dan het KPN klantenbestand, uitgezonderd wanneer er een opmerking bij geplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
jasperzweed schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:55:
Vorige week hetzelfde ondervonden. Telefonisch besteld omdat het simkaartnummer door de site niet wordt geaccepteerd. Nummerportering door simyo afgewezen. Na contact met ben hebben ze de aanvraag nogmaals gedaan, wederom bij KPN (zo schijnt het ook te moeten) echter deze keer met de opmerking dat het nummer bij simyo zit. Daarna werd het verzoek keurig geaccepteerd

Het lijkt er dus sterk op dat Ben het verzoek indient bij KPN en men daar niet verder kijkt dan het KPN klantenbestand, uitgezonderd wanneer er een opmerking bij geplaatst is.
Thanks.

Hoe lang duurde het daarna? Vanochtend is het opnieuw aangevraagd.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Laatst online: 11:52
Donderdag opnieuw aangevraagd, dinsdag goedkeuring op de mail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik kreeg laatst een SMS met:

"Hallo, Ik heb goed nieuws! Ik heb internet via je mobiel verbeterd. Nu kun je op je mobiel nog makkelijker, beter en sneller gebruik maken van internet.
Je hoeft alleen je telefoon uit en weer aan te zetten. Veel plezier ermee! Groeten van Ben"

Wat de technische details hiervan inhouden kan ik echter nergens terugvinden. Vervolgens kreeg ik de dag erna nog een bericht met:

"Hallo, gisteren heb ik internet via jouw mobiele telefoon beter en sneller gemaakt. Heb je jouw mobiele telefoon al uit en aan gezet? Ik ben erg benieuwd of je het verschil merkt!
Via de volgende link kun je in 1 klik je mening geven: http://internetten.benbenieuwd.nu/ (id weggehaald)
Alvast bedankt voor je feedback!
Groeten van Ben"

Maar beter en sneller is natuurlijk een ruim begrip, weet iemand hier meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ik krijg zojuist die SMS. Kan nergens echt details vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthman
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-07 09:16
Gewoon aangeven dat het veel slechter is geworden, dan kunnen ze lekker bezig blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Heeft Ben enige restrictie voor de lengte van een SMS bericht? Ik heb twee dagen geleden een vrij lang bericht (enkel tekst), naar mijn zoon gestuurd. Omdat deze na twee dagen nog geen reactie gaf heb ik maar eens gevraagd of hij mijn SMS wel had ontvangen. Dat had ie dus niet, echter heb ik als status bij het bericht dat deze wel is verzonden.

Nu heb ik een tijdje geleden iets soortgelijks meegemaakt, en toen heeft Ben mijn destijds verzonden berichten als MMS gewaardeerd en daarvoor extra kosten in rekening gebracht. Ook bij die SMS was er enkel tekst gebruikt, geen speciale tekens of wat anders. Ik heb toen Ben benaderd met de opmerking dat er ergens wat fout was gegaan maar Ben hield vol dat dit niet het geval was. Daar heb ik het verder maar bij gelaten.

Nu ik mijn actuele verbruik eens controleer zie ik dat ik weer kosten buiten mijn bundel heb, terwijl ik nog ruim binnen de sms/bel/data bundel zit. Het kan bijna niet anders als dat er weer iets fout is gegaan met mijn verstuurde SMS. Het vervelende is dat het bericht niet wordt ontvangen, los van de extra kosten voor de (niet verzonden) MMS. Kortere SMS-jes worden probleemloos afgeleverd, dus rest de vraag, zit er bij BEn een restrictie op het aantal karakters voor een SMS en wordt deze bij een overschrijding daarvan automatisch omgezet naar een MMS?

Weet iemand hoe dit zit of hoe bovenstaande kan?

Ik wacht sowieso de factuur af voordat ik er Ben weer eens op aan ga spreken.

SMS wordt verzonden vanaf Windows 10 Mobiel (via Skype Preview), naar iPhone.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-07 21:22
hardware-lover schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:22:
Heeft Ben enige restrictie voor de lengte van een SMS bericht? Ik heb twee dagen geleden een vrij lang bericht (enkel tekst), naar mijn zoon gestuurd. Omdat deze na twee dagen nog geen reactie gaf heb ik maar eens gevraagd of hij mijn SMS wel had ontvangen. Dat had ie dus niet, echter heb ik als status bij het bericht dat deze wel is verzonden.

Nu heb ik een tijdje geleden iets soortgelijks meegemaakt, en toen heeft Ben mijn destijds verzonden berichten als MMS gewaardeerd en daarvoor extra kosten in rekening gebracht. Ook bij die SMS was er enkel tekst gebruikt, geen speciale tekens of wat anders. Ik heb toen Ben benaderd met de opmerking dat er ergens wat fout was gegaan maar Ben hield vol dat dit niet het geval was. Daar heb ik het verder maar bij gelaten.

Nu ik mijn actuele verbruik eens controleer zie ik dat ik weer kosten buiten mijn bundel heb, terwijl ik nog ruim binnen de sms/bel/data bundel zit. Het kan bijna niet anders als dat er weer iets fout is gegaan met mijn verstuurde SMS. Het vervelende is dat het bericht niet wordt ontvangen, los van de extra kosten voor de (niet verzonden) MMS. Kortere SMS-jes worden probleemloos afgeleverd, dus rest de vraag, zit er bij BEn een restrictie op het aantal karakters voor een SMS en wordt deze bij een overschrijding daarvan automatisch omgezet naar een MMS?

Weet iemand hoe dit zit of hoe bovenstaande kan?

Ik wacht sowieso de factuur af voordat ik er Ben weer eens op aan ga spreken.

SMS wordt verzonden vanaf Windows 10 Mobiel (via Skype Preview), naar iPhone.
Een SMS heeft maximaal 140 (of 160) tekens, daarna maakt je telefoon vaak automatisch een MMS van, of stuurt meerdere SMSjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pilovali schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:44:
[...]
Een SMS heeft maximaal 140 (of 160) tekens, daarna maakt je telefoon vaak automatisch een MMS van, of stuurt meerdere SMSjes.
Kan ik dat ergens teruglezen, de bevestiging hiervan? En "je telefoon" is toestelafhankelijk zijn als het of of is, of ligt dit aan de provider? Op zich kan ik er nog wel mee leven, maar als de boodschap niet wordt ontvangen dan schiet ik er niet zo heel veel mee op.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-07 21:22
hardware-lover schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:48:
[...]

Kan ik dat ergens teruglezen, de bevestiging hiervan? En "je telefoon" is toestelafhankelijk zijn als het of of is, of ligt dit aan de provider? Op zich kan ik er nog wel mee leven, maar als de boodschap niet wordt ontvangen dan schiet ik er niet zo heel veel mee op.
https://www.ben.nl/Klante...el/hoeveel-tekens-per-sms
Het kan zijn dat jij of de ontvanger of de provider MMS blokkeert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrTGT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-07 21:47
Mochten mensen nog een onbeperkt internet abonnement hebben voor 10 euro, je mag per 15 juni 2017 2500 MB verbruiken in het buitenland.
  • Klanten met het oude “Internet Onbeperkt 2008” prijsplan hebben binnen de EU (Zone 1) een limiet van 2500 MB per maand en betalen bij overschrijding 10ct per MB
.
https://www.ben.nl/klantenservice/buitenland

10 ct per MB bij overschrijding? Dacht dat het max 6ct per MB was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Vreemd inderdaad. Mogen ze daar überhaupt meer dan € 0,06 per MB voor vragen? Bij de binnenlandse onbeperkte databundel is er immers geen verbruik buiten de bundel mogelijk. Dat ze een limiet aan de bundel stellen voor in de EU buiten Nederland is toegestaan. Volgens mij mogen ze daar echter niet meer dan € 0,06 per MB voor vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
De kosten van overschrijding van de 2500 MB in de EU bij het oude abonnement met onbeperkte data zijn inmiddels aangepast. Na 2500 MB ga je 1 cent per MB betalen in tegenstelling tot de eerder gemelde 10 cent: https://www.ben.nl/buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-07 12:09

StapelPanda

PB0MV

Net een SMS gekregen als "Internet Altijd '08" gebruiker, helaas geen internet op dit moment. Zal wel met de 2.5 Gb die vanaf vandaag in de EU gebruikt mag worden liggen.

https://forum.ben.nl/stor...ernetten-sinds-13-06-4659

[ Voor 2% gewijzigd door StapelPanda op 13-06-2017 15:49 . Reden: Buitenland => EU ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Weet iemand hoe het zit als ik bijvoorbeeld in Sicilië zit en daar geen telefoon netwerken zijn waar BEN een contract mee heeft. Moet ik dan wel extra betalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Op dit moment van spreken is sinds de verdubbel dagen zijn afgelopen Ben niet meer voordelig.

Simpel heeft wat Ben voor 15 euro aanbied voor een tientje op dit moment, Hoop dat dit binnenkort verandert.

@CLB Zoals ik het nu zie, de startpagina (openings post)eens een refresh geven? Dit is bijna exact over 1 maand, 10 jaar geleden geweest (2008) er is veel verandert in de telecomtijd en Ben haar tijd. :) ;)

Zeker de maximum snelheid 128 Kpbs downstream en 32 Kbps upstream is anno 2018 niet echt actueel en een beetje 2008. O-)

(Wat gaat de tijd toch snel).

[ Voor 13% gewijzigd door dutchnltweaker op 09-01-2018 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
De oude onbeperkte internetbundel uit 2008 mag vanaf 1 januari maandelijks 4000 MB verstoken in de EU. Na die 4000 MB betaal je 0,7 cent per MB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Omdat de OP van 2008 stamt, is er nu een nieuwe OP (redesign) aangemaakt door mij in overleg met @CLB en @rens-br.
Nieuwe ben topic.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 15-01-2018 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Inderdaad door naar deeltje 2: [Ben] Ervaringen & Discussie - Deel 2.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.