[Ben] Ervaringen en Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 147.082 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit sinds Oktober bij Ben maar heb nog steeds geen voicemail.

Iedere keer die vervelende stem :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de voicemail geactiveerd bij mijn ben?

En bel je naar 1233?

EDIT://

Heeft iemand hier Tethering kunnen activeren op zijn Iphone (IOS 5.01) ?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Zijn er hier meer mensen die het probleem hebben... Gebeld worden maar gaat niet over en uiteindelijk een voicemail berichtje ? ... Ik twijfel namelijk of het aan men toestel ligt of bij de provider ( toestel : HTC Wilfdire ( 1é versie ) ).

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakkenjongen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 03:16
Ik heb een vervelend probleem met Ben, ik heb namelijk sinds gisternacht enorme problemen om in het netwerk te komen. Nooit eerder meegemaakt. Met 3 mobiels getest en het gaat als volgt: mobiel ziet geen netwerk, helemaal niks. Na een aantal minuten/uur krijg ik spontaan 5 balkjes en ontvang ik alle sms'jes, gemiste oproepen etc. Dit duurt ongeveer 30 seconden waarna het weer helemaal wegvalt. Ik word er knettergek van. Ik heb gemerkt dat als ik op mijn Omnia 7 vaak schakel tussen 'Ben' en 'automatisch netwerk' ik vaker succes heb maar dan voor ongeveer 10 seconden. Ik zie letterlijk de balkjes van 5 naar 0 naar geen service gaan. Nergens op het internet gevonden dat er een storing is en de rotte klantenservice is helemaal gesloten in het weekend. Kan iemand me helpen, ik moet morgen echt bereikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

En dan had je vandaag niet even een prepaid-sim kunnen kopen? ;)

Het kan misschien dat er onderhoud wordt gepleegd, ik noem maar wat, en dat het bereik vanzelf terugkomt. Het kan ook aan je sim liggen, je kunt een nieuwe bestellen. Het kan ook dat er administratief iets mis is gegaan, zijn al je rekeningen wel betaald? ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakkenjongen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 03:16
Natuurlijk wilde ik wel een prepaid sim bestellen, maar die komt dan niet eerder aan dan dinsdag. Een winkel die deze verschaft is in ons dorpje helaas niet aanwezig, alleen opwaardeerkaarten.

Vandaag wederom de hele dag dit wisselende bereik gehad. Doet het 10 seconden, is daarna urenlang weg (geen service), komt voor een paar seconden terug etc.

Ik weet niet voor wat voor persoon je me aanziet maar als ik geen rekeningen zou betalen zou ik toch geen topic aanmaken? Voor de duidelijkheid: ik ben er net een maand klant, van deze maand is de rekening nog niet eens binnen. Tot nu toe dus nog geen problemen gehad maar dit is toch echt het meest rotte wat ik met een provider heb meegemaakt. Dus mochten ze het maandag niet oplossen en met een vergoeding komen dan stap ik over, mooi dat ik tenminste per maand op kan zeggen. Dit even terzijde, mijn punt is dus dat ik al mijn zaakjes goed op orde heb. Trouwens, geen klantenservice op zaterdag, vrijdag om 17:00 al sluiten en maandag pas om 9:00 beginnen vind ik toch vrij schandalig.

Zie net dat Simyo exact dezelfde prijzen heeft, dat wordt dus mijn nieuwe provider. Alleen jammer van de nieuwe aansluitingskosten.

[ Voor 6% gewijzigd door zakkenjongen op 18-03-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

hebben meer mensen last van een erg trage 3g-verbinding? in de randstad kan ik mn twitter en facebook-applicaties eigenlijk niet eens meer gebruiken, omdat 3g er gewoon te traag voor. lijsten refreshen doet ie niet, posten al helemaal niet. ben ik de enige met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisBos
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 19:15
assass schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:50:
hebben meer mensen last van een erg trage 3g-verbinding? in de randstad kan ik mn twitter en facebook-applicaties eigenlijk niet eens meer gebruiken, omdat 3g er gewoon te traag voor. lijsten refreshen doet ie niet, posten al helemaal niet. ben ik de enige met dit probleem?
Same here, maar dit is al de drie maanden dat ik bij Ben zit het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:28

franssie

Save the albatross

Ik heb het ook (Amsterdam ZO) en ik krijg sterk de indruk dat facebook en twitter de schuldigen zijn, andere sites lijken wel te snel en volledig laden (nu al een dag of twee - op een samsung Gio 2.3)

[ Voor 2% gewijzigd door franssie op 07-06-2012 15:58 . Reden: neigingen hebben en indrukken krijgen ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

misschien moet ik maar eens gewoon een andere facebook/twitter app overwegen, we zijn niet de enige zo te zien:

https://twitter.com/#!/se...lla&source=desktop-search

vanavond maar eens even kijken of dit wat beter gaat:

http://howto.cnet.com/830...d-with-fast-for-facebook/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Heeft iemand anders last van het niet kunnen versturen van smsjes vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

HotFix schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:15:
Heeft iemand anders last van het niet kunnen versturen van smsjes vandaag?
Is dat toevallig naar een Vodafonenummer? http://www.nu.nl/internet...niet-vodafonestoring.html :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:13

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

franssie schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:54:
Ik heb het ook (Amsterdam ZO) en ik krijg sterk de indruk dat facebook en twitter de schuldigen zijn, andere sites lijken wel te snel en volledig laden (nu al een dag of twee - op een samsung Gio 2.3)
Ik denk dat die problemen nu voorbij zouden moeten zijn. Er liep iets op het netwerk niet helemaal lekker, waardoor o.a. de Facebook-app het niet lekker deed. Dat is inmiddels gefixt.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

begin wel een beetje klaar te raken met Ben.. slecht bereik vaak, traag 3G-netwerk en ze communiceren zo slecht, contractvoorwaarden eindigen en daar communiceren ze dan niet even over, zodat ik er op m'n factuur pas achterkom dat ik 100 smsjes minder had.. keer een kwartje per smsje buiten de bundel, reken maar wat dat kost.. de infantiele manier waarop de klantenservice je helpt (ze laten je denken dat Ben een echt persoon is en praten steeds in de eerste persoon enkelvoud) word ik ook echt niet goed van..

en regelmatig loopt de belstatus tot wel 5 dagen achter zodat ik niet kan zien hoeveel minuten of smsjes ik nog resterend heb..

kortom: ben eigenlijk wel een overstap aan het overwegen.. maar probeer maar eens een provider te vinden die je 500 minuten laat bellen voor 20 euro per maand,... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazymonkey87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 08:13
Iets wat ongeveer aan je eisen voldoet is youfone..zit op het KPN-netwerk
assass schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:23:
begin wel een beetje klaar te raken met Ben.. slecht bereik vaak, traag 3G-netwerk en ze communiceren zo slecht, contractvoorwaarden eindigen en daar communiceren ze dan niet even over, zodat ik er op m'n factuur pas achterkom dat ik 100 smsjes minder had.. keer een kwartje per smsje buiten de bundel, reken maar wat dat kost.. de infantiele manier waarop de klantenservice je helpt (ze laten je denken dat Ben een echt persoon is en praten steeds in de eerste persoon enkelvoud) word ik ook echt niet goed van..

en regelmatig loopt de belstatus tot wel 5 dagen achter zodat ik niet kan zien hoeveel minuten of smsjes ik nog resterend heb..

kortom: ben eigenlijk wel een overstap aan het overwegen.. maar probeer maar eens een provider te vinden die je 500 minuten laat bellen voor 20 euro per maand,... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

simyo? ook kpn netwerk

[ Voor 57% gewijzigd door franssie op 22-06-2012 13:42 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

gelijk even gekeken en zie dat simyo net als ben maandelijks opzegbaar is.. dat vind ik een groot voordeel! en bovendien hebben ze een twitter webcare, daar heb ik goede ervaringen mee, lekker transparante service - dat is wat je bij ben echt mist, je wordt echt als kind behandeld, ik ga direct een overstap overwegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

zie trouwens dat simyo wel duurder is buiten de bundel (30 ct ipv 25 ct bij ben)... maar daarentegen hebben ze ook een groter pakket voor 27e50 per maand, met 1250 minuten/smsjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Heeft iemand Personal Hotspot onder iOS 5 werkend gekregen? Ik krijg enkel de volgende melding:
To enable Personal Hotspot on this account, visit http://www.t-mobile.nl/myhotspot
Het probleem is dat T-Mobile niets te maken wilt hebben met BEN klanten.

Tethering is overigens toegestaan in mijn abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazymonkey87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 08:13
Dit wil ik ook weten, want ik zit met hetzelfde probleem.. hoop dat iemand een oplossing heeft behalve Jailbreaken
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:55:
Heeft iemand Personal Hotspot onder iOS 5 werkend gekregen? Ik krijg enkel de volgende melding:

[...]

Het probleem is dat T-Mobile niets te maken wilt hebben met BEN klanten.

Tethering is overigens toegestaan in mijn abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Kan iemand anders niet meer inloggen, niet meer hun rekeningen bekijken, en geen contactformulier invullen op de website van Ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Nop, bij werkt de site van Ben prima. Ook zijn de rekeningen in te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:53
Twee maand geleden een abbo afgesloten bij BEN. Internet en bellen werkt allemaal prima, maar helaas houdt BEN je niet op de hoogte als je over je bundel heen gaat.

Ze proberen het wel, maar het werkt helaas voor geen meter. Krijg namelijk op de laatste dag via de bellstatus van BEN te zien dat ik ineens 400 mb buiten mijn data bundel zit. Terwijl ik de dag ervoor nog 67 MB binnen de bundel zat. Die 400 mb buiten mijn data bundel kan niet gebeurd zijn in de laatste week, omdat ik toen zowat al het internet verkeer via 3G heb uitgeschakeld en bijna alleen maar gebruik het gemaakt van WIFI.

Moet nu ruim €50 meer betalen, omdat BEN je niet duidelijk op de hoogte houdt van wanneer je buiten je bundel gaat. Ik heb met de klantenservice gesproken en die zeggen mij dat er een waarschuwingsbericht op 30 mei is verzonden, maar die heb ik ook nooit mogen ontvangen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ruben0s op 31-05-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 21:25
"Ben vrij prepaid stopt"
Ik vond de Internet bundel van 9,99 euro wel handig. 1gb van 1mbit down en daarna opbeperkt 64kbit, per maand beslissen.
Heeft iemand een leuk alternatief? Andere provider mag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 13:36
assass schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:23:

simyo, simpel, hollandsnieuwe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie op de website van Ben dat ze data per etmaal op 1 MB afronden.
Houdt dit in dat ze aan het eind van de dag kijken naar wat je hebt verbruikt, en dit naar boven op 1 MB afronden, of wordt het gewoon per sessie op 1 MB afgerond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Nog meer mensen waarbij het maandbedrag is afgeschreven op naam van T-mobile i.p.v. Ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-08 17:11
eL_Jay schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:51:
Nog meer mensen waarbij het maandbedrag is afgeschreven op naam van T-mobile i.p.v. Ben?
Ja, ook SMSje erover gekregen (daardoor kwam ik er ook achter, had de afschrijving nog niet gezien). Snap niet hoe je zo'n fout kan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Coocoocachoo schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:02:
[...]

Ja, ook SMSje erover gekregen (daardoor kwam ik er ook achter, had de afschrijving nog niet gezien). Snap niet hoe je zo'n fout kan maken...
kga denk ik actie ondernemen, want ik heb niets met T-mobile te schaften en het sms-je is al weg (ergo geen bewijslast indien ben gaat zeiken dat ze geen geld hebben ontvangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:35

Martijn02

/* No Comment */

Ruben0s schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:47:
Twee maand geleden een abbo afgesloten bij BEN. Internet en bellen werkt allemaal prima, maar helaas houdt BEN je niet op de hoogte als je over je bundel heen gaat.

Ze proberen het wel, maar het werkt helaas voor geen meter. Krijg namelijk op de laatste dag via de bellstatus van BEN te zien dat ik ineens 400 mb buiten mijn data bundel zit. Terwijl ik de dag ervoor nog 67 MB binnen de bundel zat. Die 400 mb buiten mijn data bundel kan niet gebeurd zijn in de laatste week, omdat ik toen zowat al het internet verkeer via 3G heb uitgeschakeld en bijna alleen maar gebruik het gemaakt van WIFI.

Moet nu ruim €50 meer betalen, omdat BEN je niet duidelijk op de hoogte houdt van wanneer je buiten je bundel gaat. Ik heb met de klantenservice gesproken en die zeggen mij dat er een waarschuwingsbericht op 30 mei is verzonden, maar die heb ik ook nooit mogen ontvangen.
Ik heb hetzelfde probleem. In april kreeg ik op een bepaalde avond eerst een 100% waarschuwings-smsje, en 1 minuut later het 80% waarschuwings smsje. Ik heb toen de volgende dag per mail geklaagd dat dat niet kon kloppen. Toen kreeg ik als antwoord dat ik mijn factuur af moest wachten, en als er onterechte kosten op stonden, dat ik dan nog even contact moest opnemen. Op de factuur stonden inderdaad 3 dagen internet gefactureerd, en die krijg ik na een telefoontje als het goed is op mijn volgende rekening terug.

In mei vertrouwde ik het smsje niet meer zo, en heb ik zelf via de belstatus mijn verbruik in de gaten geprobeerd te houden. De 17e van de maand was ik bijna door mijn databundel heen, en heb ik de cellular-data switch op mijn iPhone op uit gezet. Dat heb ik de rest van de maand zo gelaten.

Toen ik mijn rekening kreeg swas inderdaad te zien dat er na de 17e geen verbruik meer is geweest. Alleen staat er om een of andere reden op de 25e ineens een verbruik van 200mb! (Normaal gebruikte ik tussen de 30 en 50 mb per dag) Ik heb daar over gebeld, aangegeven dat dat niet kan, maar de helpdesk blijft erbij dat mijn telefoon die dag contact gehad moet hebben met het netwerk. Ze kunnen niet zeggen wat die 200mb dan veroorzaakt. Volgens de mevrouw van de helpdesk had ik vast per ongeluk de cellular data aangezet, en 2 spotify liedjes geluisterd (ik heb niet eens spotify, en geloof niet dat die mp3tjes daar 100mb per stuk zijn)

Kortom, ik kan hoog en laag springen, het is Bens woord tegen het mijne. Maar ik heb wel een beetje het gevoel dat ik keihard genaaid wordt, en dat voelt niet echt lekker. Heeft iemand ooit met succes zijn verbruik op de factuur aangevochten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik kan het gewoon niet vinden... }:|
Houd je bij Ben een 64/64kbit lijntje als je databundel "met het snelle internet" op is zoals bij T-mobile of niet?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:26
CLB: vroeger was dat zo. Tot 2 jaar geleden heb ik Ben gehad. In het begin kon je na 1GB verder internetten op lage snelheid, maar dat ging er toen uit bij aanbiedingen en nieuwe internetbundels.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Too bad, leek me een leuk iets voor m'n moeder die zeer weinig mobiel internet zal gebruiken...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
3 jaar geleden heb ik een Ben abonnement aangeschaft met onbeperkt internet. De enige verandering dit jaar is dat ik mijn mobiel tether voor op mijn laptop. Normaal stream ik sowieso GB's aan muziek (shoutcast en google music). Nu sinds ik meer tether verbruik ik soms 30GB per maand. Mijn snelheid is maximaal 260 kb/s en het ging goed... tot nu toe.

Nu heb ik sinds dit weekend een Xperia Z, en het viel mij op dat ik nooit hoger kwom dan 40 kb/s. Op mijn oude toestel kom ik ook niet hoger dan 40 kb/s. WIFI haal ik altijd meerdere mb/s.

Ik ga morgen hierover bellen. Maar wil ook weten als meer mensen hier last van hebben. Ik zit in omgeving Rotterdam.

Op mijn toestel zie ik altijd het H+ logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:11
[b][message=41333737,noline]en het viel mij op dat ik nooit hoger kwom dan 40 kb/s. Op mijn oude toestel kom ik ook niet hoger dan 40 kb/s. WIFI haal ik altijd meerdere mb/s.
Ik heb dit dus ook op mijn HTC One in omgeving Den Haag. Sinds kort haal ik met speedtests nog maar 384kbit/s down en 64kbit/s up in plaats van 1024 kbit/s down en 384 kbit/s up. Ik heb Ben gisteren gemaild en ben nog in afwachting van reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Ik heb al 2x Ben gebeld. En er schijnt een storing te zijn met het onbeperkt internet bij Ben. Wordt er schijtziek van, en was ook niet aardig aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:46
Merken mensen al iets van de snelheidsverhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Nee, zit nog steeds op 50 kb/s maximaal. Ik snap niet dat ik de enigste ben met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:46
Ik heb net even een speedtestje gedaan en ik kom ook niet verder dan 45kb/s (omgeving Helmond). Zou het aan mijn simkaart kunnen liggen? Ik heb die al 3 jaar en er zitten zichtbare krassen op aan de chip.

[ Voor 4% gewijzigd door japie06 op 16-12-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Ik heb al 4x met hun klantenservice gebeld. Ik krijg altijd dezelfde reactie: "Er is een technische storing".

Ook is het moeilijk om hier iets te vinden op het internet. Veel mensen weten niet dat hun internet snelheid omlaag is gebracht, en zoeken op "ben" is ook niet makkelijk.

Ik heb zelf een simonly abbo uit 2011, nooit problemen gehad. Dit is van de laatste 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfeijt
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 17:35
K heb t net ook even getest maar zit nog steeds op de 3,6mb/s (440kb/s).
Ben benieuwd wanneer de nieuwe snelheid ingaat, hopelijk vandaag nog.

Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + FE 3090 + ASUS ROG OLED PG32UCDM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Ik zit nog steeds op 0,35Mb/s download en 0,05Mb/s upload. Gemeten met de app Speedchecker.. Dit is toch beroerd slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hier ook nog dezelfde lage snelheden. Ik hoop dat ze het snel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
Ook ik kom met mijn Ben internet altijd 2011 abonnement niet boven de 384kbit/sec uit. Op de Facebook group van Ben lees ik ook diverse berichten over de lage snelheid. Toestel volledige reboot gegeven, helpt niets. Bereik is hier perfect.

Edit: Pech voor de Internet altijd 2011 klanten:
Hoi Arsenio,
De maximale downloadsnelheid van jouw internetbundel is 1 Mbps. De maximale downloadsnelheid wordt alleen bereikt onder de ideale omstandigheden. Denk hierbij aan de locatie waar je je op dat moment bevindt en hoeveel apparaten verbinding maken met de desbetreffende zendmast.

Op dit moment ben ik bezig om de downloadsnelheid van de Ben internet altijd 2011 te verbeteren. Ik raad je aan om je toestel regelmatig uit en aan te zetten. Je zou spoedig moeten merken dat de internetsnelheid verbetert.

Je kunt er ook voor kiezen om je internetbundel te wijzigen naar één van de bundels die ik op dit moment aanbied.
Dit zijn de internetbundels die ik aanbied met de bijbehorende snelheden:
- Ben internet zuinig (max. 2 Mbps)
- Ben internet soms (max. 2 Mbps)
- Ben internet regelmatig (max. 3,6 Mbps)
- Ben internet vaak (max. 3,6 Mbps)

De maximale downloadsnelheid van bovenstaande internetbundels zal binnenkort worden verhoogd naar 14,4 Mbps. De maximale snelheid van de Ben internet altijd 2011 zal 1 Mbps blijven.

Als je je bundel wilt wijzigen, dan kun je dit doen via je persoonlijke 'Ik Ben' pagina, onder het kopje 'Mijn abonnement'.
De groeten van Ben
En na verder spitten:
Goedemorgen Dwayne,
Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is wanneer de internetbundel niet naar behoren werkt. De reden dat je internetbundel iets langzamer is, heeft te maken met het uitrollen van het 4G netwerk. Er wordt momenteel hard gewerkt aan de snelheid om dit te verbeteren.
Houd er rekening mee dat de optimale snelheid van de Ben internet altijd 2011 1 Mbps is. Deze optimale snelheid wordt onder andere beïnvloed door het aantal mensen die de desbetreffende zendmast gebruiken.
Indien je graag direct een snellere internetverbinding wenst te ontvangen, raad ik je aan om over te stappen naar één van mijn nieuwere internetbundels.
De internetbundels die ik op dit moment op mijn website aanbied zijn de Ben internet zuinig, soms, regelmatig en vaak. Deze bundels hebben een snelheid van 14,4 Mbps.
Je kunt je abonnement gemakkelijk wijzigen via je persoonlijke 'Ik Ben' pagina.
De groeten van Ben

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2013 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Tsja, ik heb ook nog een Ben Internet Altijd 2011 bundel, maar ik heb net wel een sms van Ben gekregen waarin staat dat mijn snelheid is verhoogd. Meer informatie vind je hier: www.ben.nl/internetsnelheid .

De snelheid is overigens nog net zo dramatisch als voorheen.

[ Voor 13% gewijzigd door TexMex op 17-12-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de G verbinding die ik hier heb is er niet opeens sneller van geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
Ook hier een SMSje, zelfs na een reboot nog steeds de 384kbit.

Volgens mij is dit puur een gevalletje van ordinair je onrendabele klanten wegpesten naar een rendabel abonnement. Als dit aan blijft houden lijkt het mij een gevalletje consumentenbond / ombudsman om de snelheid weer naar 2 megabit of misschien zelfs 14 megabit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Op Facebook lees ik inmiddels dit:
Hallo Martijn,
Ik heb besloten om de internetsnelheid van de Ben internet altijd 2011 ook te verhogen naar een maximale downloadsnelheid 14,4 Mbps. Dit geldt dus ook voor jou. Het is wel belangrijk dat je je toestel even uit en aan zet voordat de wijziging kan ingaan. Je zult een sms-bericht van mij ontvangen zodra je gebruik kunt maken van het snellere internet.
De groeten van Ben
Goed nieuws dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Laatst online: 07-08 15:56
Ik krijg echt een vieze smaak in mijn mond van Ben. Ze willen gewoon van de Internet Altijd klanten af omdat ze deze abbonementsvorm niet meer aanbieden. Ik zit al weken op 0,37mb up/0,08mb down. Zelfs na het smsje en de beloofde verhoging. De klantenservice spreekt de social media beheerders ook tegen, volgens hen blijft het namelijk op 1mb. Echt kansloos. :(

Afbeeldingslocatie: http://www.negakinu.com/ben.png

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
@Negakinu,

Ik denk dat je mis zit, ik ben een 'Internet Regelmatig' klant (500mb) en haal 0,36Mb/s down, 0,05Mb/s up.
Mijn ping zit alleen wel altijd onder de 100 bij Speedchecker (app).

En ik heb ook al de sms ontvangen.
Zit dicht bij regio den haag, misschien iemand anders in een andere regio wel al snelheid verhoging gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
user_tweakers schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:55:
@Negakinu,

Ik denk dat je mis zit, ik ben een 'Internet Regelmatig' klant (500mb) en haal 0,36Mb/s down, 0,05Mb/s up.
Mijn ping zit alleen wel altijd onder de 100 bij Speedchecker (app).

En ik heb ook al de sms ontvangen.
Zit dicht bij regio den haag, misschien iemand anders in een andere regio wel al snelheid verhoging gehad?
Hoe bedoel je? De huidige varianten van Ben heten "Zuinig", "Soms", "Regelmatig" en "Vaak". Al deze hebben een data limiet. Vroeger echter, had Ben een abonnementsvorm die "Altijd" heette. Deze had GEEN data limiet en kost 10 euro per maand. Ben heeft nog veel klanten met die oorspronkelijke abonnementsvorm, waaronder ikzelf, die hun abonnement nooit gewijzigd hebben. Logisch, als je ziet hoe beperkt en duur hun huidige data abonnementen zijn.

Mijn vriendin heeft Ben Regelmatig en haalt betere snelheden hier in huis (zij haalt 7mb volgens speedtest, met een ping van 47) dan ik met mijn Ben Altijd (0,4mb volgens speedtest, ping 500+). Dit vind ik krom, aangezien je zou mogen verwachten dat elke klant gelijk behandeld wordt.

EDIT: We hebben trouwens hetzelfde toestel gebruikt, dus de cap zit echt in de simkaart.

[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 17-12-2013 17:56 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Vreemd inderdaad.. Ik haal dezelfde snelheid als jou en ben nu ongeveer 2,5 jaar klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Negakinu schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:19:
Ik krijg echt een vieze smaak in mijn mond van Ben. Ze willen gewoon van de Internet Altijd klanten af omdat ze deze abbonementsvorm niet meer aanbieden. Ik zit al weken op 0,37mb up/0,08mb down. Zelfs na het smsje en de beloofde verhoging. De klantenservice spreekt de social media beheerders ook tegen, volgens hen blijft het namelijk op 1mb. Echt kansloos. :(

[afbeelding]
Ik heb EXACT hetzelfde als jij: ook Ben Internet Altijd (onbeperkt internet dus) en al jarenlang een langzame verbinding. Ik heb ook even die Ookla Speedtest app gedownload en ik heb als waarden:
Ping: 431ms
D/L: 0,37 Mbps
U/L: 0,09 Mbps

Er zit echt een cap op onze simkaart/abo. Dat kan niet anders. Mijn toestel is net 4 maanden oud en is dit jaar pas op de markt gekomen. Dus daar ligt het echt niet aan. Ik heb ook even met Wifi getest en daar had ik een 50ms ping, 5,29Mbps d/l en 5,33 u/l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook iemand met abbo Ben internet altijd 2011 met een beloofde snelheid van 1mbps
Echter haalde ik in de praktijk wel 2mbps,
maar sinds december is hier ook de verbinding ingezakt naar 0,37 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb de bundel Internet veel 2011
Vandaag ook de sms gehad met link naar www.ben.nl/internetsnelheid

Op dit moment geeft speedtest de volgende waardes:
3.53 Mbps up
0.42 Mbps down

Tijdens meten zie je echt heel duidelijk dat ik gecapt zit op 3.5
Reboot telefoon uiteraard uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Nieuwe simkaart aanvragen? Ik heb wel een kaart uit 2011 maar geen onbeperkt internet, en cap vindt ik daarom niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar mensen die wel een bundel van na 2011 hebben, hebben nu wel de beloofde snelheden?

Ik zit namelijk op ben regelmatig en heb nog steeds dezelde trage snelheden 0,40 Mbps down, 0,08 up. Ik heb de SMS wel gehad en telefoon uiteraard opnieuw op gestart. Toestel is een Nexus 4 uit Duitsland, maar een half jaartje oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 19:32:
[...]

Ik heb EXACT hetzelfde als jij: ook Ben Internet Altijd (onbeperkt internet dus) en al jarenlang een langzame verbinding. Ik heb ook even die Ookla Speedtest app gedownload en ik heb als waarden:
Ping: 431ms
D/L: 0,37 Mbps
U/L: 0,09 Mbps

Er zit echt een cap op onze simkaart/abo. Dat kan niet anders. Mijn toestel is net 4 maanden oud en is dit jaar pas op de markt gekomen. Dus daar ligt het echt niet aan. Ik heb ook even met Wifi getest en daar had ik een 50ms ping, 5,29Mbps d/l en 5,33 u/l.
Door deze berichten heb ik het gisteravond ook getest (ik heb ook Ben Internet Altijd), thuis op een H+ verbinding had ik exact dezelfde snelheden. Tijd om een een nieuwe provider te gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
We worden gewoon genaaid. Bijna iedereen die een internet onbeperkt abbo uit 2011 heeft zit nu op een snelheid van 0.40 mbps down en 0.02 mbps up.

Het probleem met overstappen is dat er nieuwe voorwaarden wordt opgelegd. Plaats een bericht op hun FB

[ Voor 10% gewijzigd door Cabo op 18-12-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Goedemorgen,
De verhoging van de maximale snelheid van de internetbundel geldt voor alle internetbundels. Ook voor de oudere bundels zoals de Ben internet altijd 2011.
Mocht het internet bij jou nog niet sneller zijn, dan raad ik je aan om het internet opnieuw in te stellen via www.ben.nl/help. Werkt dit niet, dan raad ik je aan om de internetinstellingen te herstellen via de instellingen van je toestel. Het internet zou hierna een stuk sneller moeten zijn.
Mocht je verder nog vragen hebben hierover, dan raad ik je aan om mij een privébericht te sturen. Vermeld hierbij ook je mobiele nummer en volledige adres, zodat ik je gegevens op kan zoeken in mijn systeem als dit nodig is.
De groeten van Ben
https://www.facebook.com/groetenvanBen

Het lijkt er toch echt op dat ook de oude abonnementen de nieuwe snelheid zouden moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik heb het ook maar eens getest & bij mij ook .36 D en .07 up ... Internet onbeperkt 2011.
Eens kijken of ze het oplossen en anders maar eens bij Simyo spieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Inmiddels een privebericht gestuurd, ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel erg benieuwd wat straks de snelheid is op 1 januari. Want wat ik eerder vermoed is dat we wel stiekem een datalimiet hebben gekregen waar nu natuurlijk iedereen al ver over heen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
user_tweakers schreef op woensdag 18 december 2013 @ 18:11:
Inmiddels een privebericht gestuurd, ik hou jullie op de hoogte.
Ik kreeg een handleiding om mijn APNinstellingen te resetten. Heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BriannNL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 21:09
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 20:12:
Ik ben wel erg benieuwd wat straks de snelheid is op 1 januari. Want wat ik eerder vermoed is dat we wel stiekem een datalimiet hebben gekregen waar nu natuurlijk iedereen al ver over heen zit.
Op zich een goede gedachte, maar dan zou die datalimiet wel héél erg laag liggen. Ik heb namelijk pas 472 MB gebruikt deze maand...
Cabo schreef op woensdag 18 december 2013 @ 22:00:
[...]

Ik kreeg een handleiding om mijn APNinstellingen te resetten. Heeft niet geholpen.
Dat hebben ze mij ook gevraagd, heeft bij mij ook niet geholpen. De volgende oplossing was een reset van de fabrieksinstellingen. Dat zou het moeten verhelpen. 8)7
Die kans lijkt me persoonlijk niet erg groot en het is nogal veel werk om alles dan weer in te stellen, dus daar heb ik me nog maar niet aan gewaagd.

[ Voor 37% gewijzigd door BriannNL op 18-12-2013 23:14 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 20:12:
Ik zit op 128MB voor deze maand. Dus dat is vrij laag te noemen. En desondanks is de snelheid wat ik eerder geschreven heb.

• EvertTheman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:25
Ik heb ook nog een oud abbonement (internet altijd 2011) en tweakers laden op mijn smartphone duurt nu ongeveer een kleine driekwart jaar. Erg jammer, ik werd al bijna enthousiast toen ik hoorde over de gratis upgrade. Het ligt niet aan mijn mobiel ik heb verschillende telefoons gebruikt en instellingen gereset. de snelheid komt niet boven de 0.3 mbit down. Erg jammer , kunnen we hier geen werk van maken?

• ohnotheydidnt
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06-2023

ohnotheydidnt

Ik hou van koekjes.

Ook ik zit met het welbekende snelheidsprobleem sinds een paar maanden, met internet onbeperkt uit 2011. Belde met Ben, en zij vertelden mij dat er een storing (?!) zit op dat deel van de abonnementen, en dat dat voor 31 december verholpen moet zijn, net als dat de beloofde snelheidsverhoging naar 14mpbs ook rond die tijd volledig moet uitgerold zijn. De email die we kregen dat het 'sneller was' is dus onzin, omdat ze gisteren zijn BEGONNEN met het uitrollen van die snelheid, en dat waarschijnlijk in de randstad :')

Koekje d'r bij?

• franssie

franssie

Save the albatross

iig kreeg ik een mooie aanbieding van Telfort net nadat ik een standaard bericht terug kreeg op facebook. Het is zwaai zwaai, voor minder geld heb ik meer minuten en MB dan bij Ben dus Jan'14 ga ik porteren.

ze liegen volgens mij over een storing sturen ons zo met kluitjes het riet in, daar hou ik niet zo van & is zeker niet duidelijk of transparant...

[ Voor 26% gewijzigd door franssie op 19-12-2013 19:30 ]

• Arlynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik heb in oktober 2011 ook gebruik gemaakt van BEN's kennismakingsaanbod, Onbeperkt internet voor 4,95 per maand, dat was heel leuk voor een jaar en werkelijk een razendsnelle verbinding.
Rond september 2012 merkte ik dat mijn internet langzamer werd.. dacht dat het aan mijn toestel of instellingen lag. In oktober 2012 bleek mijn internet-abo geruisloos te zijn verlengd en nu zonder de korting 10,12 te kosten.
Diverse keren gebeld over het grote verschil met voorheen in internetsnelheid, maar Ben ontkende keihard dat de snelheid geknepen was. Snelheid was nu 1Mbps zei Ben, en dat was ie altijd geweest zei Ben, terwijl ik eigenlijk zeker dacht te weten dat die bij het oorspronkelijk aangaan van het abo rond of boven de 3Mb was, ik kon dat echter niet bewijzen. Ik weet alleen dat ik toen nooit hoefde te wachten tot een pagina opgebouwd was, hij vlóóg er letterlijk naar toe, heerlijk.
In 2012 dus maar doorgemodderd met die lagere snelheid, omdat ik het "onbeperkt" niet wilde verliezen, en dan maar denkend dat het aan mijn toestel lag..

Toen ik dat zat werd, ben ik in april 2013 toch maar overstag gegaan en overgestapt naar een Internet Zuinig abo met 2Mbps snelheid (was nog goedkoper ook), hopend dat de snelheid zou verbeteren.
Ik kan je zeggen: dit heeft geen enkele verandering of verbetering gegeven! Snelheid bleef hetzelfde, en Ben wist van niets..
Ik heb dus zwaar het idee dat voor abonnees die zijn begonnen met het internet-onbeperkt concept in 2011 er "iets blijft hangen", waardoor hogere snelheden doodeenvoudig niet doorgegeven worden.
Wonderlijk vind ik wel dat velen hier pas hooguit sinds een paar maanden lagere snelheden bemerken, ik ervaar dat nu al ruim een jaar.
Nu ze weer van die valse beloften doen, ga ik misschien toch overstappen. Trouwe klant en zo, he..
Simyo komt in de buurt en is nog goedkoper ook, netwerk van Kpn.

• Palomar
  • Niet online
Ik heb ook zo'n 2011 onbeperkt internet abo en idd zelfde lage snelheid. Ik kan wel bewijzen dat het eerst sneller was. Heb zo'n speedtest-app en in de history daarvan zie ik dat de snelheid in juli dit jaar 1,97Mbps was. Nu is dat nog 0,35Mbps.

Al geloof ik ze voor nu nog wel dat het een storing is. Mocht het in januari nog steeds zo langzaam zijn dan zal ik eens overwegen om iets anders te nemen.

• Arlynn
Palomar schreef op donderdag 19 december 2013 @ 22:28:
Ik heb ook zo'n 2011 onbeperkt internet abo en idd zelfde lage snelheid. Ik kan wel bewijzen dat het eerst sneller was. Heb zo'n speedtest-app en in de history daarvan zie ik dat de snelheid in juli dit jaar 1,97Mbps was. Nu is dat nog 0,35Mbps.

Al geloof ik ze voor nu nog wel dat het een storing is. Mocht het in januari nog steeds zo langzaam zijn dan zal ik eens overwegen om iets anders te nemen.
Wow, Palomar! Dat is effe mooi, dat jij dat hebt! Ik voelde me al bedrogen door Ben, maar kon dat niet hard maken. Nou, zeker te weten dat ik dan ga overstappen als het in januari zo blijft. Ik ben het vertrouwen in Ben al een hele tijd geleden kwijt geraakt.
En moet elders toch ook lukken voor de huidige 500 minuten + klein internet-abo, wat me nu 25,- per maand kost en gratis een hoop irritatie.. :(

• BriannNL
Nou ik heb nieuws...

Vandaag een berichtje gekregen dat fabrieksinstellingen resetten niet meer nodig was en dat het herstellen van de netwerkinstellingen voldoende was, met een handleiding bijgevoegd.

Ik heb dit, tegen beter weten in, braaf geprobeerd. Hielp uiteraard niet, want dat had ik immers al eerder geprobeerd.

Vandaag kreeg ik rond kwart voor vijf een berichtje dat ze een reset op het netwerk uitgevoerd hadden, wat mogelijk het probleem zou oplossen. Met daarbij het verzoek om mijn telefoon zo'n twee uur later te herstarten.

Nu ik tijd had om het even te proberen eerst getest alvorens te herstarten en uiteraard ook erna. De snelheid is eindelijk weer op peil! 3,61 Mbps, met Internet Altijd 2011!

Het zal dus echt een storing zijn op bepaalde abonnementen... Vreemd, maar blijkbaar waar.

Dus voor degenen die problemen ondervinden, stuur een PM aan Ben op Facebook en dan kunnen ze je vast verder helpen! :)

• Arlynn
@BriannNL geldt dat dan alleen voor jou, Brian, die reset? Ik heb na herstart nog steeds dezelfde 0.35 mbps :(

• BriannNL
Arlynn schreef op donderdag 19 december 2013 @ 23:29:
@BriannNL geldt dat dan alleen voor jou, Brian, die reset? Ik heb na herstart nog steeds dezelfde 0.35 mbps :(
Het kwam inderdaad over alsof ze dat specifiek voor mij hadden gedaan. Ik raad je aan gewoon even een berichtje te sturen via FB, ze reageren meestal wel binnen een paar uur. Succes! :)

• franssie

franssie

Save the albatross

BriannNL schreef op donderdag 19 december 2013 @ 23:09:
Nou ik heb nieuws...
<>
Dus voor degenen die problemen ondervinden, stuur een PM aan Ben op Facebook en dan kunnen ze je vast verder helpen! :)
Dat van de PM op facebook is geen nieuws, hebben velen al gedaan en het helpt niet en Ben is te arrogant om iets te communiceren, ik heb een herstart gedaan en het helpt geen zier, dus ben kennende liegen ze de boel weer bij elkaar. Jammer, het was zo'n mooi merk. misschien werkt het volgende maand wel maar ik ga er niet meer tijd in stoppen, doei.
BriannNL schreef op donderdag 19 december 2013 @ 23:32:
[...]

Het kwam inderdaad over alsof ze dat specifiek voor mij hadden gedaan. Ik raad je aan gewoon even een berichtje te sturen via FB, ze reageren meestal wel binnen een paar uur. Succes! :)
Ja ze reageren wel met een standaard reactie, ze hebben mijn gegevens maar toen niets meer gehoord.
Dus na twee meldingen kan ben de brug op, tot ik over een jaar of zo verneem dat het beter gaat met de communicatie. Problemen, prima, als een dictator blijven ontkennen, dat is zoooo 18-lang-geleden,

//maar iig goed dat ze het bij jou geregeld hebben, vind het nog steeds raar dat het user gerelateerd is en dat ze dan niet denken van he, zou dat probleem misschien ergens in onze database zitten?

[ Voor 40% gewijzigd door franssie op 19-12-2013 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arlynn
@ BriannNL ik realiseer me nu pas dat jij schreef...

"... snelheid is eindelijk weer op peil! 3,61 Mbps, met Internet Altijd 2011!"

werkelijk... nu voel ik me pas echt bel*zerd door Ben...
Eerst als ik klaag, beweren ze bij hoog en bij laag dat de internetsnelheid in 2011 nooit hoger is geweest dan 1Mbps.. nu zien dat Palomar bevestigt dat de snelheid in 2011-2012 veel hoger was...
en dan nu horen dat bij jou de oorspronkelijke snelheid van 2011 is hersteld!! ???? Dit is toch van de gekke, he..

Brian, het is je van harte gegund, hoor, ik ben blij voor je, en dan nu nog even wachten op de uitrol naar 14 Mbps, hahaha! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BriannNL
franssie schreef op donderdag 19 december 2013 @ 23:34:
[...]

Dat van de PM op facebook is geen nieuws, hebben velen al gedaan en het helpt niet en Ben is te arrogant om iets te communiceren, ik heb een herstart gedaan en het helpt geen zier, dus ben kennende liegen ze de boel weer bij elkaar. Jammer, het was zo'n mooi merk. misschien werkt het volgende maand wel maar ik ga er niet meer tijd in stoppen, doei.
Het enige wat dus nog nodig is, is even een berichtje sturen op Facebook met het verzoek die reset te doen. Dan zou het verholpen moeten zijn. Bij mij hebben ze uiteindelijk deze oplossing geboden, eveneens via Facebook. Het kan dus uiteindelijk wel. Ik ben het met je eens dat bijvoorbeeld een advies netwerkinstellingen herstellen terwijl dat al gebeurd is, of het herstellen naar fabrieksinstellingen niet erg zinvol is. Maar uiteindelijk hebben ze het wel binnen twee dagen nadat ik ernaar vroeg opgelost...

[...]

Ja ze reageren wel met een standaard reactie, ze hebben mijn gegevens maar toen niets meer gehoord.
Dus na twee meldingen kan ben de brug op, tot ik over een jaar of zo verneem dat het beter gaat met de communicatie. Problemen, prima, als een dictator blijven ontkennen, dat is zoooo 18-lang-geleden,
Wie weet komen ze er dan alsnog zelf op terug, dat hebben ze bij mij ook gedaan toen ik aangegeven heb dat ik de telefoon niet naar fabrieksinstellingen wilde herstellen en graag andere opties wilde horen zodra die voorhanden waren. Maar nogmaals, ik zou er even dat berichtje aan wagen. :)
//maar iig goed dat ze het bij jou geregeld hebben, vind het nog steeds raar dat het user gerelateerd is en dat ze dan niet denken van he, zou dat probleem misschien ergens in onze database zitten?
Ja, dat vind ik ook raar. Mijnsinziens hadden ze dit eerder moeten/kunnen constateren, zeker als blijkt dat de problemen niet opgelost worden door het herstellen van instellingen (bij meerdere klanten) en het probleem alleen blijkt te spelen voor bepaalde abonnementen.
Arlynn schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 00:03:
@ BriannNL ik realiseer me nu pas dat jij schreef...

"... snelheid is eindelijk weer op peil! 3,61 Mbps, met Internet Altijd 2011!"

werkelijk... nu voel ik me pas echt bel*zerd door Ben...
Eerst als ik klaag, beweren ze bij hoog en bij laag dat de internetsnelheid in 2011 nooit hoger is geweest dan 1Mbps.. nu zien dat Palomar bevestigt dat de snelheid in 2011-2012 veel hoger was...
en dan nu horen dat bij jou de oorspronkelijke snelheid van 2011 is hersteld!! ???? Dit is toch van de gekke, he..

Brian, het is je van harte gegund, hoor, ik ben blij voor je, en dan nu nog even wachten op de uitrol naar 14 Mbps, hahaha! :)
Nu was ik denk ik niet helemaal duidelijk, of heb je mijn reactie verkeerde geïnterpreteerd... :)
Ik bedoelde alleen te zeggen, dat met mijn Internet Altijd 2011 abonnement de snelheid NU ligt op 3,61 Mbps (fluctueert wel een beetje). Afgelopen dagen was dat telkens minder dan 0,5 Mbps. Daarvoor heb ik het eerlijk gezegd nooit gemeten.

De internetsnelheid van het Internet Altijd 2011 abonnement is een beetje onduidelijk. Ik weet zeker dat er altijd een maximum gecommuniceerd is, maar ik weet niet wat dat was. Feit is dat er op de verschillende prijslijsten in ieder geval twee verschillende snelheden zijn vermeld. Zie ook deze pagina.

Ik vermoed dus dat het hier om een foutje gaat. Gezien de snelheid van Palomar denk ik dat de cap altijd op 2 Mbps heeft gelegen, maar dat om de één of andere reden een foutje in de prijslijst geslopen is.

Dat de snelheid bij mij nu op 3,61 Mbps ligt, komt denk ik doordat er nu geen sprake meer is van een cap, maar er ook (nog?) geen mogelijkheid is tot 14,4 Mbps hier. Wie weet komt dat binnenkort nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arlynn
Ja, ik ken die lijsten, Brian, uitentreuren mag ik wel zeggen. Iedere keer van die geniepige wijzinkjes er in, waar je als klant niet zo gauw erg in hebt, en waardoor de boel er ook niet bepaald duidelijker op wordt. Je ziet, ik heb het niet meer zo op Ben. Kan het in veel dingen wel eens zijn met Franssie..
Ik weet niet of ik nog veel moeite ga doen bij Ben.. heb dat al zo vaak gedaan en nul op rekest. Ik vermoed dat jij toevallig es een serieus iemand hebt getroffen bij de Klantenservice.
Ik heb vroeger ook nooit gemeten, was ook niet nodig omdat het internet zo razendsnel was dat ik alleen maar erg content was met mijn internetabo in 2011.
Maar bedankt voor je reacties, we zullen zien zei de blinde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BriannNL
Arlynn schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 01:34:
Ja, ik ken die lijsten, Brian, uitentreuren mag ik wel zeggen. Iedere keer van die geniepige wijzinkjes er in, waar je als klant niet zo gauw erg in hebt, en waardoor de boel er ook niet bepaald duidelijker op wordt. Je ziet, ik heb het niet meer zo op Ben. Kan het in veel dingen wel eens zijn met Franssie..
Ik weet niet of ik nog veel moeite ga doen bij Ben.. heb dat al zo vaak gedaan en nul op rekest. Ik vermoed dat jij toevallig es een serieus iemand hebt getroffen bij de Klantenservice.
Ik heb vroeger ook nooit gemeten, was ook niet nodig omdat het internet zo razendsnel was dat ik alleen maar erg content was met mijn internetabo in 2011.
Maar bedankt voor je reacties, we zullen zien zei de blinde!
Die lijsten zijn inderdaad niet erg praktisch, ben ik helemaal met je eens. Wel vind ik het netjes dat deze internetbundel gewoon blijft bestaan, ook al wordt hij niet meer aangeboden. Waar vind je nu ergens anders onbeperkt internet (1 GB met volle snelheid) voor een tientje per maand?
Anyway, vervelend dat je zulke slechte ervaringen ermee hebt. Herken ik totaal niet, eerlijk gezegd.

Dat is het voordeel van de communicatie via Facebook. Men reageert sneller en het is volgens mij een kleinere groep, danwel één persoon die dat regelt. Ze zijn denk ik nu pas op het idee van die reset gekomen, want eergisteren hadden ze zelf ook nog geen idee wat het probleem was en hoe het opgelost kon worden. (Behalve dan de APN-instellingen herstellen/naar fabrieksinstellingen zetten, wat dus niet werkte.)

Hoe dan ook veel succes! :) Maar ik ben er wel van overtuigd dat ze dit probleem nu snel op zouden kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Goed nieuws BriannNL. Gelijk maar een nieuw bericht via FB verstuurd. Ook heb ik gister weer gebeld en hebben ze een technische ticket aangemaakt. Zucht...

Merken jullie ook dat er een prijsverhoging is geweest van een paar centen op je factuur.
September 2012:
Ben Internet altijd 2011 => €9,95

November 2013:
Ben Internet altijd 2011 => €10,12

Mijn belminuten zijn ook met een paar centen omhoog gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BriannNL
Cabo schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 09:51:
Goed nieuws BriannNL. Gelijk maar een nieuw bericht via FB verstuurd. Ook heb ik gister weer gebeld en hebben ze een technische ticket aangemaakt. Zucht...

Merken jullie ook dat er een prijsverhoging is geweest van een paar centen op je factuur.
September 2012:
Ben Internet altijd 2011 => €9,95

November 2013:
Ben Internet altijd 2011 => €10,12

Mijn belminuten zijn ook met een paar centen omhoog gegaan.
Klopt inderdaad, dat is toentertijd ook gecommuniceerd volgens mij. Dat komt door de verhoging van het BTW-percentage per 1 oktober 2012.
Nu zullen ze het probleem bij jou ook snel moeten kunnen tackelen lijkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Ze zeiden dat het binnen twee uur opgelost zou zijn. Maar ik zie nu verschil! Super! Ga zo Ben bedanken, en bedankt aan BriannNL.
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/11bulxf.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BriannNL
Mooi dat het gelukt is, Cabo! :)
Niks te danken hoor, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Bij mij is het nu idd ook weer snel, nadat ze een reset op mijn account hebben uitgevoerd :)

Wel vreemd dat je daar zelf zo op moet aandringen. Zal me niks verbazen als ze het voor iedereen met een onbeperkt abo die niet klaagt gewoon zo laten staan, zodat die mensen niet teveel data verbruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worrum
  • Laatst online: 10-09 14:59
Heb ook een PM gestuurd. Dit stoorde mij ook al tijden. Wellicht dat de overgang naar 14Mbps nu ook beter verloopt. Ik vermoed hetzelfde, dat ze de mensen met een oude internet bundel bewust gecapt hebben. Zolang ze niet klagen is het mooi geld vangen voor een beperkte service. Er is waarschijnlijk maar een beperkte groep (tweakers) die dit opmerkt en klaagt.

edit: krijg geen reactie via pb op fb, zal de contactoptie eens proberen zoals hieronder gesuggereerd

[ Voor 64% gewijzigd door Worrum op 20-12-2013 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Bij mij is het nu ook opgelost, hopenlijk gaan ze het nu structureel regelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een mailtje via de contact knop op de website is het bij mij ook opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arlynn
En ik heb dus helemaal NIKS ondernomen naar Ben toe en WOW, ik meet in de loop van de dag regelmatig een snelheid van ahum... 8300kbps!!! Hoeveel Mbps is dat?
En weet iemand ook het verschil tussen Mbps wat Ben aangeeft, en mbps en MBps, want alleen naar die laatste 2 waarden rekent de converter om..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worrum
1,000,000 bits per second => 1Mb/s of Mbps
1,000 kilobits per second
125,000 bytes per second
125 kilobytes per second => 125kB/s of kBps

let op b vs B, 8 bits = 1 Byte

[ Voor 5% gewijzigd door Worrum op 21-12-2013 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arlynn
Dank je, Worrum. Dus dan heb ik ruim 8Mbps, dat is heel niet gek! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier nog steed op 0,4mbps. Misschien moet ik maar ook eventjes contact met ze opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 19:00:
Ik zit hier nog steed op 0,4mbps. Misschien moet ik maar ook eventjes contact met ze opnemen.
Ik heb ze eergisteren ge-PM'ed op hun Facebook met verwijzing naar dit topic. Mijn snelheid is echter nog niet aangepast. 0,37mb de gekste! ;(

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien geen facebook heb heb ik ze maar bericht gestuurd via ben.nl website. Ik laat nog wel horen zodra ik bericht terug heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worrum
Bij mij is het opgelost! Heb geen bericht terug gehad, via Facebook en website melding gemaakt. Het werkt dus echt :)

5,04Mbps down, 1,61 Mbps up

[ Voor 11% gewijzigd door Worrum op 22-12-2013 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Worrum schreef op zondag 22 december 2013 @ 19:11:
Bij mij is het opgelost! Heb geen bericht terug gehad, via Facebook en website melding gemaakt. Het werkt dus echt :)

5,04Mbps down, 1,61 Mbps up
Moest je nog je VPN resetten o.i.d. of werkte het gewoon opeens? Bij mij nog steeds 0,37mbps... :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Negakinu op 22-12-2013 19:56 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worrum
Ik had er vandaag helemaal niet meer aan gedacht en probeerde gewoon een speedtest en het werkte. Ik was wel kort daarvoor op het duitse netwerk geweest, dus wellicht dat het herverbinden ervoor gezorgd heeft, of dat het vanzelf werkte.. geen idee. Ik heb in ieder geval geen instellingen veranderd.

Edit: heb vanochtend antwoord gekregen op mail en fb bericht, beiden vertellen dat een reset is uitgevoerd en dat het over 2 uur moet werken, maar dat doet het dus al :)

[ Voor 22% gewijzigd door Worrum op 23-12-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op zondag 22 december 2013 @ 19:56:
[...]

Moest je nog je VPN resetten o.i.d. of werkte het gewoon opeens? Bij mij nog steeds 0,37mbps... :'(
Ik heb even gewisseld tussen het type te gebruiken netwerk en daarna was het sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel e-mail gekregen En nu heb ij 0,6mbps maar heb hier ook slecht ontvangst dus daar kan ook wel op moment aan liggen.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.