[Ben] Ervaringen en Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 147.085 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ach ja, de meest SUV's komen ook nooit uit de randstad :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:55
Nee, maar de Sahara is nou niet echt om de hoek... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:28

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ff voor de lol een MMS en foto naar een emailadres ge MMS-t.

Koste beide per stuk 0.50 ( buiten bundel uiteraard). Prijs valt best mee, alleen de MMS kwam nooit aan. :/

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ach ik vind dat best wel wat geld, maar ok het kan net. Kreeg vandaag een mms, had een vriendin gister gestuurd, en ik moet op de Ben website zijn om hem te openen, waarom niet op de mobiel (is die te beperkt?) Verder is mms versturen niet gelukt, moet Ben dit nog aanzetten bij nieuw abootje?

Verder lukte internet ook niet, maar daar hou ik mij verre van.... 2.50 per mb, dat is dus 5000€ als je manisch zou zijn en 2 Gb verstookt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Zoals beloofd zou ik mijn eerste indruk over Ben nog posten :)
Op 12 juli, zoals afgesproken, is mijn nummer vanaf KPN/Hi geporteerd. Dit verliep verder probleemloos en ik kon direct bellen. De geluidskwaliteit is aan mijn kant ruim voldoende (niet merkbaar anders dan bij KPN) en de mensen die ik vaak bel zeggen ook geen verschil te merken, vergeleken met voor 12 juli. Het bereik binnenshuis is goed, op verschillende locaties in Leiden, Den Haag en Bodegraven is het meestal 5/6 streepjes (van de 6, op een Nokia 5800).

Eenmaal heb ik een gesprek opnieuw moeten starten omdat de andere kant (een KPN-abonnee) mij niet hoorde en nog nooit is de verbinding tijdens een gesprek afgebroken. Een telefoontje van een halfuur ergens op het treintraject Utrecht-Leiden was ook zonder onderbrekingen mogelijk.

De voicemail is een ander verhaal, ik heb het (volgens dit topic niet unieke) probleem dat mijn voicemail-box niet lijkt te bestaan. De doorschakelingen staan goed, dit heb ik zelf gecontroleerd, maar een beller krijgt te horen dat hij mijn nummer moet intoetsen, waarna "Dit nummer is niet bekend" wordt medegedeeld. Vanaf mijn eigen toestel naar 1233 bellen geeft een vergelijkbare mededeling. De voicemail aan en uit zetten (meermalen geprobeerd) op "Ik ben" heeft geen effect gehad, dus ik heb de klantenservice hierover gemaild. Wordt vervolgd :)

Tevens nog een vraag over "Ik ben", komt het volgende jullie bekend voor? Ik heb een (hoewel gratis) SMS-bundel van 100 sms'jes, ik maak geen gebruik van sms-diensten of berichtjes naar buitenlandse nummers of verkorte telefoonnummers, en toch is er een aantal sms'jes uit mijn normale bundel betaald, terwijl de sms-bundel nog niet op is.
code:
1
2
3
4
5
6
Actie
Korting op abonnement       Ben vaak promotie: 12 maanden van €19,99 voor €15,99
Ben vaak sms actie      100 gratis extra sms'jes p/mnd, waarvan je 65 sms'jes hebt verbruikt

Abonnement  
Ben vaak        183 min 53 sec gebeld + 13 sms'jes verbruikt

Kortom, mijn eerste indruk is gematigd positief, maar dat is misschien ten dele te danken aan het feit dat ik internet op mijn telefoon niet actief gebruik :+. Wordt vervolgd :)

Edit: Het voicemail-probleem was binnen 1 dag na mijn eerste mail hierover verholpen d:)b

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebradenkip
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:39
Sjah schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:30:
[...]
@gebradenkip: waarom heeft je pa een iPhone als die internet niet gebruikt? :) :P
Hoofdzakelijk omdat het een gebruikersvriendelijke telefoon is met een groot, duidelijk scherm en dito tekst, en ook nog eens dienst doet als een prima iPod. Bovendien heb ik niet gezegd dat hij internet niet gebruikt, alleen mobiel internet niet. Wifi is vaak genoeg voorhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
maar dat is misschien ten dele te danken aan het feit dat ik internet op mijn telefoon niet actief gebruik
Internet werkt inmiddels prima heb ik het idee. Alleen voor tetheren via WM6.5's ICS moet ik torrents aan hebben staan (al heb ik ze zelf gecapped op 5kb/s) omdat anders Tmobile de verbinding dichtgooi. Ik had eerst geprobeerd om met een radiostream mijn verbinding open te houden maar zelfs dan vonden ze het nodig om zeer regelmatig de connectie af te breken.
Gewoon internetten op de telefoon zelf gaat verder prima.

Wel merk ik, dat op plekken waar ik voormalig HSDPA had, slechts nog UMTS ontvang (sterker nog ik heb helemaal geen HSDPA meer voorbij zien komen op mijn telefoon, maar dit kan toeval zijn).
Meer mensen die dat hebben ervaren ?

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00
Ik ben er weer weg.
Mijn dochter had zo'n abbonement met zoveel sms'jes en belminuten per maand, maar het is gewoon niet te volgen via de mijn belstatus pagina. Die is nooit acuraat.
4 dagen geen telefoon gehad maar de sms'jes blijven optellen. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebradenkip
gebradenkip schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 18:16:
Weet er iemand of Ben toevallig halverwege juni een carrier settings update of iets dergelijks naar telefoons heeft gestuurd? Mijn vader heeft een iPhone 2G waarvan de data-settings express verkeerd stonden, zodat er niet mee geinternet kon worden. Alleen sinds hij 26 juni terugkwam van vakantie heeft dat ding dus opeens continu data zitten te gebruiken in de achtergrond, en er komt nu dus een flinke rekening aan!
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:51
Je zal die rekeningen maar moeten downloaden in PDF voor een belastingaangifte en die K***** site doet het alweer niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ff een alg. mobieltjes vraagje: ik heb Bluetooth aangezet op mijn phone, kan dat kwaad? Als in inbraakgevaar, en kost het extra accutijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 20:02
Sjah schreef op zondag 25 juli 2010 @ 15:26:
Ff een alg. mobieltjes vraagje: ik heb Bluetooth aangezet op mijn phone, kan dat kwaad? Als in inbraakgevaar, en kost het extra accutijd?
Bluetooth altijd uit, aanzetten op momenten dat je het nodig hebt en daarna weer uit. Inderdaad inbraakgevaar en extra accutijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, dat zijn de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebradenkip
gebradenkip schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 18:16:
Weet er iemand of Ben toevallig halverwege juni een carrier settings update of iets dergelijks naar telefoons heeft gestuurd? Mijn vader heeft een iPhone 2G waarvan de data-settings express verkeerd stonden, zodat er niet mee geinternet kon worden. Alleen sinds hij 26 juni terugkwam van vakantie heeft dat ding dus opeens continu data zitten te gebruiken in de achtergrond, en er komt nu dus een flinke rekening aan!
Inmiddels hebben we antwoord van iemand van Ben die er ook daadwerkelijk iets vanaf weet: ze hebben inderdaad over the air de internetinstellingen van telefoons aangepast. Hierdoor zijn er dus veel mensen met smartphones opeens ongewild data aan het verbruiken. Er is (na wat moeite) de toezegging gedaan dat de datakosten niet betaald hoeven te worden. Gelukkig maar, want de rekening voor deze maand was intussen al opgelopen tot boven de 100 euro.

Dus als iemand anders hetzelfde probleem heeft: je niet laten afschepen door de eerstelijns klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBCDEFG
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-06 22:31
Ik ben weg bij ben... wat een trieste zooi is het daar zeg.

Mijn Kosten buiten bundel gingen van 30euro naar 175euro naar 260euro. Dus ik bellen met die klantenservice, zeggen ze dat ze van niks weten en dat ik het gewoon moet betalen. Kreeg ook dreigmails en smsjes met je moet nu onmiddellijk 200euro overmaken op rekening xyx anders nemen we stappen ofzo.

Zie ik vanochtend dat het weer op 30euro staat. Ik heb het helemaal gehad met deze amateurs en heb alles maar opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:43
Ik heb nu ruim een jaar klant bij Ben. En kan me totaal niet vinden in de problemen die hier allemaal gesteld worden. Ik gebruik het wel alleen voor lekker ouderwets bellen en smsen. Maar nooit hoge facturen, nooit wegvallende verbindingen en goed bereik. Voor mij niks anders meer dan Ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Heeft iemand een G1 met Ben? Ik raak altijd het bereik kwijt, soms is het helemaal vol maar vaak gewoon 0 streepjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouTer14
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:57
SirNobax schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 19:48:
[...]

Wel merk ik, dat op plekken waar ik voormalig HSDPA had, slechts nog UMTS ontvang (sterker nog ik heb helemaal geen HSDPA meer voorbij zien komen op mijn telefoon, maar dit kan toeval zijn).
Meer mensen die dat hebben ervaren ?
Hier precies hetzelfde. Ik ben T-Mobile abonee en had kort na de sms dat het netwerk weer goed zou moeten weer HSDPA op mijn toestel. Nu sinds anderhalf week is het weer weg.

Ik heb het ook getest met een prepaid kaartje. Echter heb ik via de prepaid wel beschikking over HSDPA, lijkt net zoals voor de storing. Eerdaags maar even contact op nemen met T-Mobile wat dit slaat nergens op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Crossposten stellen we niet op prijs.

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 01-08-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:13
Ik moet ook op zoek naar een nieuw abonnement aangezien mijn abonnement bij Hi afloopt. Aangezien Hi niet erg voordelig meer is ben ik van plan om ook over te stappen op Ben. Ik bel namelijk niet heel veel maar sms voornamelijk. Internetten op mijn mobiel doe ik niet aan, daar lees ik hier namelijk de meeste problemen over.

Mijn vraag is dan ook of er veel problemen zijn met het smsen via Ben? Ook is het mij nog niet duidelijk of je voor een MMS altijd 50ct betaald buiten je bundel of dat het gewoon 2 smsjes kost binnen je bundel? Dat laatste is namelijk het geval bij Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
DjRex schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:33:
Ik moet ook op zoek naar een nieuw abonnement aangezien mijn abonnement bij Hi afloopt. Aangezien Hi niet erg voordelig meer is ben ik van plan om ook over te stappen op Ben. Ik bel namelijk niet heel veel maar sms voornamelijk. Internetten op mijn mobiel doe ik niet aan, daar lees ik hier namelijk de meeste problemen over.

Mijn vraag is dan ook of er veel problemen zijn met het smsen via Ben? Ook is het mij nog niet duidelijk of je voor een MMS altijd 50ct betaald buiten je bundel of dat het gewoon 2 smsjes kost binnen je bundel? Dat laatste is namelijk het geval bij Hi.
Hmm, ik weet nie hoeveel smsjes je nodig hebt? Maar juist daarin vind ik Hi zeker niet duur: 175 min/350 smsjes voor 9,95 per maand (2 jaar, dat wel)

Ben 250min/sms: 6,99 euro (maandelijks opzegbaar)

Prijs per eenheid is dan gewoon gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Inmiddels mijn ervaringen na ruim een maand bellen (Randstad; omgeving Leiden en Den Haag) en sinds 1 augustus ook een internetbundel:
- Voor telefonie (2G) is het bereik prima, ook binnen op verschillende locaties en in een groot ziekenhuis, waar het bereik van KPN matig is. Tweemaal een onderbroken gesprek meegemaakt, nooit gemiste gesprekken door geen bereik. Ook in the middle of nowhere (ik noem; Schokland, Hoorn en op het IJsselmeer) geen problemen. SMSjes van en naar Vodafone en KPN komen binnen enkele seconden aan.
- Het 3G-bereik is redelijk, hoewel plekken als de Haagse tramtunnel geen dekking hebben. In het Haagse stationsgebied is de performance beroerd (30 seconde wachten op Google.nl bij vol 3G-bereik). Op andere plekken vooralsnog geen echte problemen gehad, meestal vrij steady op een 'fantastische' 30KB/s. 3.5G/HSDPA heb ik niet voorbij zien komen, maar dat was te verwachten.

Kortom, leuk voor een tijdje, en t.z.t. over op een ander abo als de HTC Desire HD uit is :)

[ Voor 3% gewijzigd door intoxicated op 14-08-2010 13:50 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 15:00
DjRex schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:33:

Ik ben er (namens mijn dochter) net weg.
Reden;

Zij deed ook enkel SMS en je kan dat zogenaamd nakijken op de site. Niet dus, die loopt schandalig achter. Soms tot een week. gevolg, extra rekening waar de honden niet vrolijk van worden.

Ik heb dat abbo dus stopgezet en ben nu verder aan het kijken. Voor mij iig geen BEN meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
maartend schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:09:
[...]

waar de honden niet vrolijk van worden.
:o ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 20:50
Sinds een aantal weken (werkt bij mij) de bel/sms status weer up to date, werd tijd na al die maanden!

Tevens hebik ook geen problemen met Ben zoals hierboven vaak wordt beschreven.
(Ben Regelmatig zonder internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

bear87 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 17:13:
[...]

Hmm, ik weet nie hoeveel smsjes je nodig hebt? Maar juist daarin vind ik Hi zeker niet duur: 175 min/350 smsjes voor 9,95 per maand (2 jaar, dat wel)

Ben 250min/sms: 6,99 euro (maandelijks opzegbaar)

Prijs per eenheid is dan gewoon gelijk :)
+100 sms is dat heh :), alleen is het moeilijk vergelijken omdat het 250min of 250 sms + 100 sms is. Dus de eerste 100 smsjes gaan niet van je eenheden af.

Werkt het bellen nu wel weer betrouwbaar en blijft je telefoon nu aangemeld op het netwerk? Dat was de reden dat ik er heel snel weg was.

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 17-08-2010 23:34 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NumesSanguis
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-04 02:20
Ik zat ook te denken om over te gaan stappen naar ben, want ze zijn toch voordelig en ik ben nu toch nog aan het wachten tot er nog betere mobiels uitkomen :p en dan is dat maandelings stoppen wel fijn.
Als ik ga overstappen wil ik wel nummerbehoud doen, maar ik kan dus nergens vinden of dit gratis is ofniet.
Dus mensen die zijn overgestapt, is dit gratis?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ja is gratis.

• Isdatzo
  • Laatst online: 16:26
Schopje!

Ik ben momenteel aan 't overstappen van T-mobile naar Ben en nu is afgelopen woensdag mijn simkaart geleverd. Daarna kreeg ik netjes een mail met het verhaaltje dat nummerbehoud aangevraagd is bij m'n huidige provider etc. Ook de login-gegevens voor de "ik Ben"-site.

Alleen die deed die niet veel hier.. ja, een mooie asp.NET error teruggeven :+ . En ondertussen doet hij 't nog steeds niet, is dat normaal of werkt hij meestal wél :') ?

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
Marzman schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:33:
[...]

+100 sms is dat heh :), alleen is het moeilijk vergelijken omdat het 250min of 250 sms + 100 sms is. Dus de eerste 100 smsjes gaan niet van je eenheden af.

Werkt het bellen nu wel weer betrouwbaar en blijft je telefoon nu aangemeld op het netwerk? Dat was de reden dat ik er heel snel weg was.
Bellen heb ik geen last van, mijn telefoon is wel af en toe van het netwerk af.
Maar dat is nog geen keer in de 2 week, dus ik kan er prima mee leven :)

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik was eigenlijk wel tevreden met Ben totdat ik vandaag van mensen hoor dat ze me niet kunnen bereiken!

Ik heb het zelf geprobeerd en krijg inderdaad te horen 'dit nummer is niet in gebruik'. Terwijl mijn telefoon gewoon aanstaat en ik kan er wel mee bellen. Iemand een idee hoe dit kan?

Is dit normaal bij Ben? anders ga ik maar eens gauw overstappen.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 25-09-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Ik kreeg afgelopen maandag (of dinsdag?) opeens wel 30 sms'jes die de 5 dagen daarvoor waren verstuurd. Ik vroeg me al af of niemand meer van me hield ;(

:P

Maar goed, dit moet geen gewoonte worden... -O-

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben aan mij
20:00 (3 uren geleden)

Beste heer,

Bij een aantal klanten is er helaas iets fout gegaan in de berekening van de laatste factuur. Helaas ook bij jou.

Ben vindt het vervelend dat dit probleem is ontstaan en de kosten zullen op je eerst volgende factuur worden gecorrigeerd.

Wanneer je nog vragen hebt, kun je contact opnemen met mijn klantenservice van maandag t/m vrijdag van 0900-1700 uur op 0900-0401405 (0,35 cent per gesprek).

Fijne dag nog. De groeten van Ben

1e vraag die ik dan krijg: teveel of te weinig betaald? :')

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:50

Coldcat

HODL

Ik ben na een jaar weer weg van Ben. Leek allemaal zo mooi maar in de praktijk weer een geval hopeloos. De site werkt niet goed, ik kan misschien 1 keer per maand mijn belstatus inzien. Daarnaast klopt de kostenteller nooit en lig ik heel vaak van het netwerk af.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• MaartenFM
  • Laatst online: 11:10
In hoeverre klopt dit artikel?: http://www.smart-mobility...ij-hoge-telefoonrekening/

Ik kreeg namelijk ineens een hele hoge rekening (voor mij dan..), ik had een paar keer op internet gezeten met mijn "nieuwe" iphone. Even uittesten enzo, je kent het wel. Alleen had ik op dat moment nog geen onbeperkt internet abbo, die ging pas de maand daarna in (5 dagen later). Nu keek ik vandaag op mijn rekening en zag ik dat er een hoog bedrag was afgeschreven, dus ik kijk in de factuur en nu blijkt er 80 euro aan datakosten bij te zitten. Terwijl ik voor mijn gevoel alleen op wifi had gezeten en misschien heel even op internet buiten het huis. Ik kan hier zeker niks meer tegen in brengen?

Waar ik op doel met dat artikel is dat er wordt gezegd dat providers verplicht zijn een bericht te geven als je boven de 50 euro komt. Dit was bij mij niet het geval...

[ Voor 10% gewijzigd door MaartenFM op 30-09-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:40

hilgo

Clear your mind of can't.

Die waarschuwing geld alleen bij gebruik over de grens. Dit omdat de kosten per MB daar vele malen hoger zijn dan in Nederland zelf.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-07 03:15
Ik heb de laatste week ook last van sms'jes die niet aankomen of pas veel later binnen komen. Mag inderdaad niet hopen dat dit een gewoonte wordt. Ik kan er nog mee leven dat het t-mobile netwerk niet overal goed bereik heeft, maar smsjes een dag later ontvangen gaat wat ver.
Meer mensen hier ook last van het feit dat inloggen op de Ben.nl site niet werkt met firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb een Iphone 300 abonnement bij Tmobile, maar ik bel altijd teveel. Buiten de bundel is het 0.25 daar. upgrade is 500 voor 20 euro meer.

Ik ben aan het rondkijken naar een oplossing en zoek een simonly abo met opzegtermijn met 1 maand. Volgens mij heeft alleen BEN deze? De aanbieding van 6,99 euro voor 250 belminuten lijkt me wel wat. Maar waarom zijn zij de enige die dit aanbieden? Verkijk ik me ergens in het contract oid? Of is er iets wat ik moet weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

hoe is de ontvangst van BEN in omgeving Hoorn, is iemand daar bekend mee?

Ik wil namelijk overstappen van KPN HI, naar BEN, dit omdat ik KPN vrij duur vind worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Cheesy schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:26:
Ben aan mij
20:00 (3 uren geleden)

Beste heer,

Bij een aantal klanten is er helaas iets fout gegaan in de berekening van de laatste factuur. Helaas ook bij jou.

Ben vindt het vervelend dat dit probleem is ontstaan en de kosten zullen op je eerst volgende factuur worden gecorrigeerd.

Wanneer je nog vragen hebt, kun je contact opnemen met mijn klantenservice van maandag t/m vrijdag van 0900-1700 uur op 0900-0401405 (0,35 cent per gesprek).

1e vraag die ik dan krijg: teveel of te weinig betaald? :')
Beste heer,

In een eerdere mail liet ik je weten dat er een correctie op je factuur zal plaatsvinden. Ik heb het exacte bedrag uitgerekend en ik ben je nog € 0.21 (excl. BTW) verschuldigd. Dit bedrag wordt verrekend met de kosten van de volgende factu(u)r(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
ik heb nu al een paar sms'jes naar het buitenland gestuurd. Turkije, duitsland, frankrijk etc. gestuurd maar krijg nooit kosten buiten de bundel, weet iemand hoe dat zit?
ik heb Ben Soms, verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Jij kan niet weten dat andere mensen in het buitenland zitten, die kosten komen nooit op naam van de ontvanger verzender.

[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 16-10-2010 23:51 . Reden: Typfout die nogal averechts uitpakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
ik weet zeker dat ze in het buitenland waren.
en ik heb ze gestuurd he.
1 x naar turkije, 1x belgie en 1 x zuid duitsland.
ze zijn wel afgerekend bij http://www.ben.nl/ikben/ maar gewoon als sms.

[ Voor 22% gewijzigd door fespen op 13-10-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:18
fespen schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:13:
ik weet zeker dat ze in het buitenland waren.
en ik heb ze gestuurd he.
1 x naar turkije, 1x belgie en 1 x zuid duitsland.
ze zijn wel afgerekend bij http://www.ben.nl/ikben/ maar gewoon als sms.
als je vanuit NL smst betaal je altijd het NL tarief.
is altijd en bij alle providers.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Ik ontvang helaas smsjes nog steeds met een vertraging van enkele uren tot enkele dagen, ook als ik dit test met mensen die naast mij zitten terwijl ze mij sms'en (ergo, ik vergis me niet). Zojuist heb ik er een mailtje naar de Ben-helpdesk aan gespendeerd. Hopelijk wordt het tijdig opgelost, want het begint nu toch wel dusdanig vervelend te worden dat ik overweeg over te stappen. Mijn sms'jes gaan namelijk voornamelijk op aan over-en-weer 'gesprekjes' en met de huidige service is daar dus geen sprake van; laat staan dat ik mijn 500+100 berichten per maand zinvol kan gebruiken. Ik hou jullie op de hoogte ;)

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-07 03:15
Hier de laatste 2 weken ook redelijk vaak last van smsjes die uren later aankomen, of juist helemaal niet. Erg frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Bel gewoon naar de klantenservice van Ben, die is namelijk prima bereikbaar.
Hier je ervaringen posten helpt wellicht om frustratie weg te werken, maar lost het probleem niet op :+

(m'n vorige post mbt verzendkosten sms heb ik blijkbaar slapend gepost, want ik bedoelde het precies andersom, nu veranderd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-10-2021
Ben heeft mijn nummer overgenomen van het abo bij vodafone en dat liep tot 20-11 maar op 16-9 ging het nummer over en nu kreeg ik van vodafone een rekening van 44 euro omdat ik die maanden nog moet betalen als soort boete.
Lekker dat Ben dus het nummer overneemt alsd het abo nog niet afgelopen is, Ik ga er wel achteraan want of vodafone had het nummer nog niet eerder moeten vrijgeven of ben had het mij moeten melden dat ik omdat het eerder kon ik een boete bij vodafone betaal.
Kortom nummer meenemen gaat niet goed bij ben.
Iemand ook deze ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Velga schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:38:
Niet zo suggestief :P
In mijn geval sloot het naadloos op elkaar over (Tele2 -> Ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik red het nooit me me 250 belminuten voor 7€, zit er altijd 50 a 100 overheen, en dat is lappen. :X

Ja je kan 500 belminuten nemen, maar daar betaal je ook voor (16), ik wil een 350-abootje, maar helaas so etwas gibt es nicht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-10-2021
Cheesy schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:22:
[...]

Niet zo suggestief :P
In mijn geval sloot het naadloos op elkaar over (Tele2 -> Ben)
ja het overzetten ging prima alleen heeft Ben het nummer eerder dan einde contract bij vodafone overgenomen.
daarvoor moet ik nu boete betalen bij vodafone.

laatste bericht van Ben is dat ik geen einde contractdatum had gegeven
Die moet je dus gewoon invullen op het aanvraag scherm en ik heb dat ook gedaan
En ik heb niet dit gemeld toen het eerder inging.
Ik mag aannemen dat bij het nummer omzetten de datum ook bekeken is en dat Ben het zelf anders heeft gedaan.

[ Voor 30% gewijzigd door Velga op 19-10-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Ben ik de enige waarbij het bereik (als in streepjes en dBa dus) sinds 2 dagen plots sterk is afgenomen op verschillende plekken? Daarbij doel ik o.a. op het centrum van Den Haag, maar ook Leiden. Bovendien is 3G veel slechter dan het voorheen was... Ik heb het getest met meerdere telefoons trouwens.

Zo maken ze me de keuze voor een ander abonnement incl. Desire HD wel erg makkelijk :X

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 17:43

trimakassi

haapsie is eepsie!

Velga schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 22:58:
[...]

ja het overzetten ging prima alleen heeft Ben het nummer eerder dan einde contract bij vodafone overgenomen.
daarvoor moet ik nu boete betalen bij vodafone.

laatste bericht van Ben is dat ik geen einde contractdatum had gegeven
Die moet je dus gewoon invullen op het aanvraag scherm en ik heb dat ook gedaan
En ik heb niet dit gemeld toen het eerder inging.
Ik mag aannemen dat bij het nummer omzetten de datum ook bekeken is en dat Ben het zelf anders heeft gedaan.
Ach ja zo ging het bij mij ook. Abo zou in oktober vorig jaar ingaan maar kreeg vanaf juli al rekeningen. Te vaak moeten bellen naar Ben dat er toch echt oktober in het contract stond en dat de centen inmiddels al afgeboekt waren. Helpdeskmedewerker had me nog geadviseerd om evt. te storneren zodat niet nog een 3e maand onterecht afgeschreven zou worden. Daarop aangegeven dat het mij niet slim leek om te storneren maar rustig de inmiddels 3 maanden oude case af te wachten en Ben de facturen zelf te laten verrekenen. Vond 'ie wel slim dat ik dat zei... :/

Heb zelf een paar maanden als helpdeskmedewerker bij een bekende isp gewerkt dus weet wel hoe het er aan toe kan gaan. Als je pech hebt en er zit een lading nieuwe medewerkers dan kunnen dingen nog wel eens mis gaan. Nee natuurlijk hoort dat niet te gebeuren, maar het blijft mensenwerk. Daarnaast weet iedereen ook wel dat men met scripts werkt/moet werken. Dat is soms frustrerend voor jou als klant, maar als je weet wat kansloze pannekoeken je aan lijn kan krijgen is het niet heel onbegrijpelijk. Verder ligt de druk erg hoog om klanten in een zo kort mogelijke tijd te helpen. Grote flatscreen aan het plafond met statistieken over servicelevels op de belvloer en seniors die in je nek hijgen als je een minuut te lang belt... Ben blij dat ik nu een ander baantje heb...\rant

edit:
intoxicated schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:48:
...
Zo maken ze me de keuze voor een ander abonnement incl. Desire HD wel erg makkelijk :X
Ha! Inmiddels al een bestelling bij voda lopen voor de DHD :Y

[ Voor 7% gewijzigd door trimakassi op 26-10-2010 11:14 ]

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Irri aan ben vind ik dat je belstatus niet altijd even tijdig wordt geupdate. Soms zie je tot en met de morgen van je huidige dag, maar nu liggen ze 2 dagen achter.

Verder, Ben's netwerk was toch T-mobile? Die liggen aardig onder viuur begreep ik, ook omdat hun bereik te wensen overlaat. Geen last van, maarja ik kom Amsterdam ook niet vaak uit, hehhehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:51
Af en toe last dat ik geen Internet heb. Nu is dat wel meestal op drukke plaatsen, zoals Amsterdam CS, maar ik neem maar aan dat dat aan T-Mobile ligt ? Ook valt het me op dat de upload snelheid dramatisch langzaam is. Met mijn andere toestel van T-Mobile heb ik daar minder last van.
Was het nu zo dat de BEN snelheid werd geknepen bij T-Mobile ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Ben ik de enige waarbij de rekening van september 2010 (die dus rond 28 oktober zou moeten worden afgeschreven), niet is afgeschreven? Mijn rekeningsaldo is altijd (ruim) toereikend geweest voor de incasso en aan mijn rekening is verder ook niets veranderd de afgelopen maanden/jaren. Op Ben.nl staat de rekening ook nog als 'niet betaald'.

Hopelijk gaat dit mijn nummerportering van Ben naar Vodafone niet vertragen...

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Laatst online: 16:26
Ik kreeg de 22e deze mail:
Beste heer Isdatzo,

Je factuur met de kosten van de maand september staat voor je klaar op "Ik Ben". Je kunt deze bekijken door op de onderstaande link te klikken. Vervolgens wordt om je gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Je gebruikersnaam is je 06 nummer en je wachtwoord heb je al eerder van ons per e-mail ontvangen.

mijn rekening

Het totaalbedrag op de factuur wordt later dan normaal van je rekening afgeschreven, dit zal zijn rond 1 november. Onder "mijn rekening" vind je naast een overzicht van je facturen ook een voorbeeld factuur met uitleg over de verschillende kostenposten.

Heb je nog andere vragen dan kun je ook terecht bij de klantenservice van Ben op 0900 - 040 1405 (€ 0,35 per gesprek).

De groeten van Ben.
Net even gekeken, vandaag is het afgeschreven.

[ Voor 3% gewijzigd door Isdatzo op 02-11-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Een tip voor iedereen die weg gaat bij Ben en zijn nummer wil meenemen: Je nieuwe provider moet zijn aanvraag voor nummerbehoud richten aan "Ben (SEAL ; T-mobile)", met name het stukje "SEAL" schijnt belangrijk te zijn. Een aanvraag aan Ben - T-mobile gaat namelijk naar het huidige T-mobile, de provider die 10 jaar geleden als "Ben" begonnen is. Zo'n aanvraag blijkt dan door T-mobile te worden afgewezen, omdat ze jou als klant van het huidige ("nieuwe") Ben niet kennen. Hoewel het qua eigendomssituatie allemaal één pot nat is, zijn de administraties dus niet gekoppeld. Grappig detail is wel dat je nummer in het individuele nummerregister van Opta gewoon onder "T-mobile" staat ingeboekt.

En ja, om deze reden kan ik wederom 5 dagen langer wachten op mijn Desire HD van Vodafone }:|

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 17:43

trimakassi

haapsie is eepsie!

Exacte hetzelfde probleem als ^^. Overigens ging het bij het invullen van "Ben (SEAL ; T-mobile)" alsnog mis. 19 oktober de aanvraag gedaan in de winkel en vandaag eindelijk bericht dat ik mn gereserveerde DHD af kon halen (apart laten leggen met nieuwe simkaart in de doos. Goedkeuring duurt normaal 4 werkdagen, inmiddels nu 2 weken verder). Kom ik net in de winkel heeft een klootviool mijn DHD vrolijk aan een andere klant meegegeven... fffffuuuuuuuuuuuuuu!!!!! Dingen zijn ook overal opperdepop dus trimakassi heeft dikke vette pech. Kak.

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Heerlijk... Vodafone heeft gisteren het nummerbehoud nogmaals aangevraagd, met met de oorspronkelijke datum (1-12-2010; dat is 1 maand na afgelopen maandag, toen de eerste poging gedaan werd). Nu hoor ik van Ben dat ze de nieuwe aanvraag hebben afgewezen, omdat de opzegtermijn van 1 maand dan niet wordt nagekomen, aangezien Vodafone nu voor 4-12-2010 had moeten kiezen.

Voor mij dus nooit meer Ben.

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb laatst een samsung corby simlock vrij aangeschaft. Toen had ik nog hi. Nu ben ik overgestapt naar Ben en wil ik ook gebruik gaan maken van internet, maar welke instellingen ik ook probeer, het werkt niet. Ook een smsje naar 1300 lukt niet. Na een vragend mailtje naar Ben kreeg ik het antwoord dat het niet een van hun toestellen waren dus dat ik maar naar de winkel waar ik het gekocht had moest gaan, helaas was die winkel net weg, dus ik een mailtje naar Telfort sturen, krijg ik een reactie dat ik het met Ben moet regelen.

Iemand met hetzelfde probleem, of nog liever: met een oplossing??
Alvast bedankt,
Ayla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:55

franssie

Save the albatross

handleiding van je telefoon doornemen hoe je nieuw APN moet invoeren en selecteren, http://www.pluk-in.com/pl...iel_netwerk_nederland.php
Ben

* APN: internet.ben
* Account Name: [leeg laten]
* Password: [leeg laten]
Dan moet het werken, ga je het veel gebruiken dan wel je abo uitbreiden met een internet abo.

wat je geprobeerd heb geef je niet aan en hoe je bij Telfort terecht kwam is me ook wat onduidelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 21-11-2010 18:58 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Laatst online: 11-09 20:40
Na hevig wikken en wegen ben ik tot de conclusie gekomen dat Ben voor mij het voordeligst is als mobiele aanbieder.

Na jaaaaaren te hebben gezeten bij T-mobile en alle hoogte en dieptepunten met hun te hebben meegemaakt zag ik dat ze me geen mooie aanbieding konden bieden bij een abbonement afgezien dat ik veel meer euro's per maand betaalde.

Op het moment heb ik Flex 25 + W&W standard voor 34.95 per maand. Maar omdat flex niet meer bestaat dien ik Relax te nemen als abbonementsvorm wat niet intressant voor me is vanwege de nadelige voorwaarden. Ik kon uiteraard ook het zo laten, maar aangezien ik mijn belkosten ook wil gaan inperken ben ik gaan shoppen. Flex 25 staat voor ongeveer 150 belminuten voor 25 euro! 15 cent per minuut..

Bij Ben bieden ze me 250 belminuten + 100 smsjes voor 2.8 cent per minuut! En dan laat ik de extra smsjes nog buiten de berekening.

Ondanks alle horror verhalen die ik hier al heb gelezen ga ik het toch proberen bij ben. Want het verschil tussen 15 cent en 2.8 cent is gewoon onwijs veel. 2.8 cent is eigenlijk ook meer een tarief van deze tijd.....

Ik zal hier mijn ervaringen met Ben posten om te kijken of BEN nog steeds zo slecht is, of dat ze nu hun zaakjes wel op orde hebben. Het blijft immers t-mobile.

13:08 Woensdag 8 December:
Besteld via de website. Ben regelmatig 6.99 euro per maand met nummerbehoud. Gevolgd door een SMS met een welkomstbericht.

15:00 Woensdag 8 December
E-mail binnen van de koeriersdienst wanneer ik het pakket geleverd wil hebben. Ik heb voor de volgende dag gekozen(was verbaasd dat het zo snel kon!) en had dit ook nodig omdat ik bijna aan mijn maand opzegtermijn zat. Direct daarna een bevestigingsmail.

21:00 Woensdag 8 December
E-mail binnen + SMS van koeriersdienst dat ze morgen het komen brengen tussen 16:00 en 18:00

15:45 Donderdag 9 December
Gebeld door de koerier, dat hij over 3 min voor de deur staat en of ik naar beneden wilde komen (bedrijfadres opgegeven) Een koerier die op tijd levert! Hoe is het mogelijk!

11:00 Vrijdag 10 December
E-mail van Ben met daarin dat nummerbehoud was aangevraagd en een inlog voor de website die netjes werkt.

Nu hoor ik als het goed is binnen 7 dagen dat mijn nummerbehoud is geaccepteerd en dat mijn contract op datum X ingaat. We wachten het af, maar ik was al zeer blij verrast over het feit dat dit allemaal zo snel ging.

Ik hou jullie op de hoogte

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Velga schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:38:
Ben heeft mijn nummer overgenomen van het abo bij vodafone en dat liep tot 20-11 maar op 16-9 ging het nummer over en nu kreeg ik van vodafone een rekening van 44 euro omdat ik die maanden nog moet betalen als soort boete.
Lekker dat Ben dus het nummer overneemt alsd het abo nog niet afgelopen is, Ik ga er wel achteraan want of vodafone had het nummer nog niet eerder moeten vrijgeven of ben had het mij moeten melden dat ik omdat het eerder kon ik een boete bij vodafone betaal.
Iemand ook deze ervaring.
Dit zou niet eens moeten kunnen. Ik heb nog nooit een provider gezien die voor het einde van de contractsduur een nummer vrijgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-07 08:24
Misschien weet iemand hier het. Mijn moeder is overgestapt op Ben met zorgeloos internet. Alleen haar internet werkt niet met Ben. Bij de Guide van ben staat dat je bij profielnaam en wachtwoord niks moet invullen, maar dan kan ik niet eens verder.

Heb de helpdesk al een week geleden gemaild maar nog steeds geen reactie. Weet iemand het hier?
Haar toestel: Nokia N79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Soms werkt het om bij beide een spatie in te vullen.

@DBM12 - ik zit er nu al ruim twee jaar (sinds het begin van Ben) en het bevalt me uitstekend, voor EUR7 kan ik bellen wat ik wil en nog 100 smsjes gratis, ken geen betere deal momenteel. Nummerportering indien ooit nodig zal desnoods via de Opta moeten lukken.
Nummerportering van T-Mobile naar Ben ging bij mij vlekkeloos, op een gegeven moment kreeg ik een sms (op mijn t-mobile sim) dat het de volgende dag in zou gaan. Die dag mijn telefoon herstart en de t-mobile sim deed het idd niet meer, toen die van Ben in mijn GSM gestopt en het werkte gelijk.

Voor het geld dat ik bespaar koop ik zelf wel simlock vrije gsm's - doe dat eigenlijk al een jaar of 5 want hiervoor had ik al T-Mobile sim only.

[ Voor 120% gewijzigd door franssie op 12-12-2010 17:15 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:46
Dbm12 schreef op zondag 12 december 2010 @ 09:48:
Ondanks alle horror verhalen die ik hier al heb gelezen ga ik het toch proberen bij ben. Want het verschil tussen 15 cent en 2.8 cent is gewoon onwijs veel. 2.8 cent is eigenlijk ook meer een tarief van deze tijd.....
Niet alleen horrorverhalen wat mij betreft. ik heb Ben nu ongeveer een jaar, en ben heel tevreden met hetgeen mij geboden wordt...

Wel zie ik er tegenop om er ooit weer weg te gaan als ik sommige nummerporteerverhalen hier lees 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
feelthepower schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:39:
[...]

Niet alleen horrorverhalen wat mij betreft. ik heb Ben nu ongeveer een jaar, en ben heel tevreden met hetgeen mij geboden wordt...

Wel zie ik er tegenop om er ooit weer weg te gaan als ik sommige nummerporteerverhalen hier lees 8)
Wie weet valt dat dan ook wel weer allemaal mee. Maar inderdaad je kan BEN niet betichten van het feit dat ze duur zijn ;)

Ik had ook al van andere begrepen dat het verder prima werkt, dus daar ga ik dan ook maar vanuit. Het duurt alleen nog even voordat ik daadwerkelijk mijn simmetje erin kan stoppen. Daarna zal ik weer een update posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

vreemde (te hoge) incasso gekregen van Ben & de [edit het persoonlijke deel van de] site is weer (geen incident) off-line... hou ik nooit zo van.
Morgen nog eens kijken maar die site wordt wel steeds en steeds belabberder, voor een bedrijf dat online zaken doet. Nu bijna 3 jaar klant maar ik krijg er een steeds slechter gevoel bij - misschien wil t-molbile er weer vanaf?

[ Voor 15% gewijzigd door franssie op 02-01-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 22:06
Ik ben BEN nu ongeveer een jaartje. Ben er opzich wel tevreden over. Heb alleen wel een probleempje met ze. Ik heb geen voicemail bij ze aangevraagd (staat netjes op uit) en krijg telkens de melding dat mensen min voicemail hebben ingesproken. Ik probeer mijn voicemail af te luisteren, "uw voicemail is niet geactiveerd".. Echter wordt er telkens 25 cent in rekening gebracht als er "voicemail" word ingesproken... Bel je BEN, krijg te te horen dat het aan je tel ligt.. Het probleem ligt aan uw toestel, de beste oplossing voor dit probleem is een nieuwe telefoon......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:57
Hmmm. raar. Ben.nl werkt hier gewoon hoor! Ik ben het wel met je eens dat de dienstverlening weer aan het verslechteren is, terwijl het de afgelopen 2 jaar zo goed ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@da_PSI dat lijkt me gelul. voicemail is een netwerk instelling vziw.

controleren via *#61#
alles uit via ##002#

Weet niet of de tweede werkt via ben, de eerste code wel.

o.a. via http://gleez.com/articles/did-you-know/gsm-secret-codes

@MaZeLe ik kan niet inloggen, server is too busy

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 02-01-2011 23:41 . Reden: niks verkeerd? jawel de nicks! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 22:06
franssie schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:27:
@da_PSI dat lijkt me gelul. voicemail is een netwerk instelling vziw.

controleren via *#61#
alles uit via ##002#

Weet niet of de tweede werkt via ben, de eerste code wel.

o.a. via http://gleez.com/articles/did-you-know/gsm-secret-codes

@MaZeLe ik kan niet inloggen, server is too busy
Ik zou zeggen check het hierzo...
*#61#: Geeft de melding; doorsturen van bij geen gehoor is ingeschakeld (op de website staat uitgeschakeld)
Stuur ik ##002# zegt hij geslaagd.
Doe ik daarna weer *#61# zegt hij weer "doorsturen van bij geen gehoor is ingeschakeld "

[ Voor 1% gewijzigd door da_PSI op 02-01-2011 23:48 . Reden: Tja, taal... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ja dat zei ik of probeerde ik te zeggen, het ligt aan het ben netwerk die voicemail, niet aan je telefoon - dat heb je net vastgesteld toch?
Of ik lees je bericht verkeerd

[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 03-01-2011 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Na mijn eerdere statusmelding ga ik niet de 13de nu over (datum dat mijn contract wordt geëindigd) maar de 17de. Waarom dat zo is, is mij een raadsel, maar goed die paar dagen maken mij niet zoveel uit.

Na de 17de zal ik nogmaals mijn bevindingen posten maar dan als add-on van mijn eerste post.

Tot noch toe bevalt de manier van zaken mij prima. Statusmeldingen worden goed weergegeven en je wordt op de hoogte gehouden via zowel SMS als e-mail. Super dus!

[ Voor 21% gewijzigd door Dbm12 op 03-01-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

ben al jaren klant van orange/t-mobile geweest,.. orange tot grote tevredenheid,.. gedwongen overstap naar t-mobile is me nooit echt bevallen
mn abonnement is nu afgelopen, heb een goede telefoon gekocht en weet niet zeker hoe lang ik in nl blijf wonen, dus wil me niet vastpinnen aan een nieuw contract
op dit moment betaal ik nog mn oude flex 45 door, maar zit maandelijks rond de 80 euro aan belkosten
vandaar dat ik de overstap naar sim only nu overweeg, maar zoals ik al zei: ben beetje bang om me opnieuw voor een jaar te binden
ben ook een beetje klaar met t-mobile
vandaar nu een beetje aan het shoppen
overweeg benvaak te nemen, met internet erbij, maar wilde weten of ik dan in bereik en internet verbinding achteruit ga of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:18
tmobile = ben (ben is de budgetvariant van Tmobile)
dus bereik etc is identiek

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Zijn er nog meer mensen die een verbeterde gegevensverbinding ervaren?
Voorheen had ik hier (het Noorden/noordwesten van NL) op zijn best een goeie 3G-verbinding, sinds zaterdag heb ik ik op sommige plaatsen een H-verbinding.
Ik wist niet dat T-Mobile/Ben dat inmiddels aanbood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 11:15
Weet iemand ook of het ook mogelijk is om eventueel het nummer na ingang van een abonnement nog over te zetten is?

Ik heb nu T-Mobile PrePaid, en zou graag een Ben Abbo willen afsluiten maar zou graag eerst even een maandje willen testen voordat ik mijn huidige nummer over laat gaan naar Ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

het abonnement is toch maandelijks op te zeggen? Dus hooguit zit je er twee maanden aan vast. Portering kan dacht ik tot 3 maanden maar of dat bij Ben was of algemeen weet ik niet, stuur ze anders een mailtje?

Ben is ook het t-mobile netwerk, dus ik denk dat er weinig voor je verandert , tenzij je een duo-sim hebt/wilt, dat ondersteunen ze helaas niet. Wel is ben al snel goedkoper dan pre-paid zolang je binnen de bundel blijft dus dat moet je zo nu en dan controleren als je vaak 'op de rand' belt.

[ Voor 42% gewijzigd door franssie op 19-01-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 11:15
Het kan inderdaad per maand opgezegd worden, alleen als ik gelijk mijn nummer laat porteren en ik besluit toch een maand later om mijn abbo weer op te zeggen, ben ik mijn huidige telefoonnummer denk ik kwijt.

Maar bedankt voor de info, heb via het contact formulier een berichtje naar Ben gestuurd voor opheldering.

Vermoed ook dat er niets veranderd, alleen wil graag m`n huidige sim ff als "back-up" houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Zijn er nog meer mensen die een verbeterde gegevensverbinding ervaren?
Nee, imho nog altijd even ruk als 'normaal'. (in de randstad, that is, daarbuiten zal het ongetwijfeld minder frustrerend zijn) Geen data mogelijk terwijl je 5 strepen 3G heb, zulk soort onzin. :r :r
sinds zaterdag heb ik ik op sommige plaatsen een H-verbinding.
Ik wist niet dat T-Mobile/Ben dat inmiddels aanbood?
T-mobile biedt al jaren HSDPA aan (bij data overdracht veranderd '3G' naar 'H', en schiet weer terug op '3G' zodra hij klaar is met laden), echter, sinds een half jaar o.i.d., gaat traffic van Ben (toen ze de snelheid verlaagden van uncapped naar 384/nogwat) niet meer over HSDPA, maar verbind hij enkel nog maar met UMTS en GPRS.

Sinds vanmiddag, heb ik op het treinstation in Barendrecht, voor het eerst sinds 6 maanden (o.i.d.) weer een H'tje, langer dan 1 seconde in beeld gezien bij data-transfer. Dus ik hou dat icoontje voorlopig nauw in de gaten.

[ Voor 9% gewijzigd door SirNobax op 19-01-2011 21:57 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Ja, en sinds afgelopen zaterdag heb ik dus geregeld een 'H' boven in het scherm.
Terwijl ik die daarvoor echt nog nooit had gezien (dit is in Groningen/Leeuwarden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

SirNobax schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:48:
[...]

Nee, imho nog altijd even ruk als 'normaal'. (in de randstad, that is, daarbuiten zal het ongetwijfeld minder frustrerend zijn) Geen data mogelijk terwijl je 5 strepen 3G heb, zulk soort onzin. :r :r

[...]

T-mobile biedt al jaren HSDPA aan (bij data overdracht veranderd '3G' naar 'H', en schiet weer terug op '3G' zodra hij klaar is met laden), echter, sinds een half jaar o.i.d., gaat traffic van Ben (toen ze de snelheid verlaagden van uncapped naar 384/nogwat) niet meer over HSDPA, maar verbind hij enkel nog maar met UMTS en GPRS.

Sinds vanmiddag, heb ik op het treinstation in Barendrecht, voor het eerst sinds 6 maanden (o.i.d.) weer een H'tje, langer dan 1 seconde in beeld gezien bij data-transfer. Dus ik hou dat icoontje voorlopig nauw in de gaten.
De site van Ben geeft op de ene plek als info over hun internet wel HSDPA aan, maar op een andere plek (vragen/FAQ) weer niet. FUP is altijd nog beter dan harde limieten.
Misschien was het ook wel te goed om waar te zijn, wilde een cheap abo maar wel gewoon voldoende speed internet voor mijn Iphone..Tmobile heeft geen goedkope opties en ben het wat zat om 30e te dokken voor die 5 minuten die ik bel en 4 smsjes die ik stuur.. :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Amsterdam Zuid-as nu ook 3,5G en snel! Mag van mij wel zo blijven, zeker omdat de verbinding nu wel stabiel blijft, hiervoor moest ik vaak naar GPRS terugschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:25
Even een reality check als dat mag.

Ik heb nu een Flex 20 sim only voor 10 euro per maand. Daaruit gaan vrijwel altijd m'n belminuten, de sms'jes en het incidentele gebruik van mobiel internet. Ding loopt eind februari af.

Ik sta nu op het punt om mijn eerste android toestel te kopen en het zou zo maar kunnen dat ik daarmee toch iets vaker het internet op wil. Thuis zal dat toch via Wifi gaan maar elders misschien dus via het netwerk.

Ben regelmatig: 250 minuten/sms, eerste 12 maanden: 6,99
Internet altijd: Eerste 12 maanden 4,95
Kom ik totaal op 11.94.

Enige afwijking die ik kan zien is dat Ben buiten de bundel 25 cent rekent en t-mobile 17 cent en dat belminuten bij Ben niet meegenomen kunnen worden. Nou is 250 minuten toch zat.

Ben ik nou gek of kan ik met Ben gewoon een jaar lang en meer bellen en mobiel internetten voor 2 euro meer per maand?

[ Voor 4% gewijzigd door Wijnands op 24-01-2011 14:00 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

het addertje van de 25 cent buiten de bundel had je al gevonden, wel kan je elke maand je abonement verhogen/verlagen alhowel dat dan wel weer een maand later ingaat geloof ik.
Voor de rest: ja. Goedkoper lukt denk ik niet. Internet is gecapped maar daar merk ik nu gek genoeg even niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:25
Gecapped internet kan ik niet zo mee zitten, ben toch niet zo iemand die de hele tijd "met je vrienden" allerlei online dingen wil doen.

KPN heeft, zag ik, nog forsere buiten de bundel tarieven.

[ Voor 18% gewijzigd door Wijnands op 24-01-2011 14:46 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:46
Ik wil misschien ook overstappen naar BEN.
Maar hoe zit het met de simkaarten van BEN? Mijn huidge Telfort simkaart (op het KPN netwerk) zegt dat ik altijd aan het "roamen" ben en dat is knap irritant.
BEN is T-Mobile. Staat er in jullie display dan BEN? of T-Mobile NL? En denkt de telefoon dat hij aan het roamen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Laatst online: 18:49
Flappie schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:22:
Ik wil misschien ook overstappen naar BEN.
Maar hoe zit het met de simkaarten van BEN? Mijn huidge Telfort simkaart (op het KPN netwerk) zegt dat ik altijd aan het "roamen" ben en dat is knap irritant.
BEN is T-Mobile. Staat er in jullie display dan BEN? of T-Mobile NL? En denkt de telefoon dat hij aan het roamen is?
Ik heb een N79 van T-Mobile en daar vorig jaar een Ben sim ingestopt. Ik zie de naam T-Mobile nooit meer voorbij komen. Ook niet als je even op C drukt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Flappie schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:22:
<>Staat er in jullie display dan BEN? of T-Mobile NL? En denkt de telefoon dat hij aan het roamen is?
Ik denk dat het eerder iets van je telefoon is, bij Ben heb ik nooit een melding van roamen gehad, bij netwerk zoeken geeft ie wel t-mobile maar in het venster staat daarna gewoon Ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:46
Oke Thx.
Bij Telfort is dat niet zo en nee, dat ligt niet aan je toestel. De Telfort sims zijn geprogrammeerd voor het "NL Telfort" netwerk maar melden zich vervolgens aan bij "NL KPN" en zit je dus niet op je eigen netwerk. De hele dag zie ik een "R" in beeld van "Roaming".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

misschien is het nog een sim van voor de migratie (dat KPN Telfort overnam?) dan kan ik me er iets bij voorstellen maar het werkt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

kreeg vandaag de simkaart binnen,. moet zeggen dat ik het pakketje nog niet eens heb opengemaakt - dat komt wel als mn nummer eenmaal geporteerd is - maar tot nu toe ben ik wel tevreden met de service van ben - had het op internet besteld en vervolgens maakt de postservice een afspraak met je om langs te komen een bepaalde dag,.. je krijgt de avond van te voren door hoe laat ze ongeveer komen (marge van 2 uur) en idd,.. vanochtend stond de postbode er,.. het was een beetje mobiele telecomverkoper, zo'n idee kreeg ik erbij zoals hij m'n bankpas en paspoort zat te controleren en nog even wat informatie met me doornam ,.. voelt tot nu toe erg vertrouwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
@franssie

Daar heb je helemaal gelijk in.
Ik had tot voor kort een Telfort-sim, tot kort daarna Telfort werd overgenomen. Vanzelf ingesteld dat hij het KPN-netwerk moet zoeken, maar inderdaad wel continu het Roaming-tekentje op je beeld.

Het zou dus goed kunnen dat het een oude telfort-simkaart is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand met succes die actie van BEN doorlopenwaarbij je gratis ( na invulling van je persoonsgegevens) een chipkaart krijgt en daarna elke maand 2,50 euro op je chip krijgt bijgestort? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
@franssie @hotfix ik heb een jaar geleden een Telfort abonnement aangeschaft, wat volgens mij ná de overname is (right?). Ik zie ook continu roaming staan, en volgens mijn telefoon is dat international data roaming, want als ik national data roaming uitzet werkt 'ut' nog wel, terwijl als ik alleen international data roaming uitzet 'ut' niet meer werkt. Nog een rede om blij te zijn met mijn aanstaande overstap naar Ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

lijkt me ruim na de overname maar meer kan ik over roaming niet zeggen, ik ben wel Ben klant maar verder was het een 'educated guess'.

@MArk - nooit van die actie gehoord, wel eens dat je bij UPC prepaid EUR 2.50 eenmalig kreeg maar that is all I know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Grrrrr... Twee weken geleden een Ben Regelmatig abonnement afgesloten met internet bundel. Zie ik nu dat de internet bundel 5 euro goedkoper is per maand... Had mij toch 60 euro op jaarbasis gescheeld... :(

Toen ik abonnement afsloot, kreeg ik 100 sms'jes per maand cadeau, maar ik sms amper.

Abo gaat pas op dinsdag in i.v.m. nummerbehoud, maar vrees dat die internet bundel actie niet op mij van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Vandaag in mijn email:
Beste meneer,

Misschien heb je het al gemerkt, maar het internet op je mobiel is sneller geworden. De downloadsnelheid van Ben internet altijd is nu drie keer zo snel met 1024 kilobyte per seconde. Ook het uploaden gaat drie keer sneller met 384 kbps. Pas na verbruik van 1 gigabyte per maand wijzigt de snelheid automatisch naar maximaal 64 kbps uploaden en 64 kbps downloaden.

Het is automatisch aangepast en je hoeft hier natuurlijk niet extra voor te betalen. Ik hoop dat je er nog meer plezier van hebt.
Het dus idd sneller, die 1 gig maak ik me niet zo'n zorgen om dus ik ben er blij om!

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.