[Ben] Ervaringen en Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 147.084 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is zaterdagavond weggevallen voor ik ging slapen en toen ik wakker werd kon ik weer mijn telefoon opnieuw opstarten. Ik woon vlakbij een uitgaanscentrum dus het is mij wel duidelijk, het is gewoon iets met capaciteit. Als dit zo blijft ga ik terug naar Telfort.

3e keer nu. Vorige keer was het ook in het weekend. Door de weeks is het dus minder druk ofzo met bellende mensen en de klantenservice is gesloten in het weekend (niet dat ik verwacht dat die het oplossen, maar ik had zin om te klagen) :/

[ Voor 32% gewijzigd door Marzman op 25-04-2010 14:24 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ga terug naar Telfort, de aanvraag voor nummerportering heb ik al gedaan. Ben heeft het record van de kortste periode die ik ooit bij een telecomprovider heb gezeten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:16
Ik heb geen problemen met bereik bereikbaarheid etc etc, geluid is gewoon goed net als bij mijn andere simkaarten maar sinds een paar dagen is mijn internetsnelheid blijkbaar gecapped op 120kbps ongeveer en komt mijn telefoon ook niet meer met 3.5G/H aanzetten zoals deze dat altijd heeft gedaan.

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWeaKLeGeND schreef op maandag 26 april 2010 @ 18:15:
...internetsnelheid blijkbaar gecapped op 120kbps ongeveer en komt mijn telefoon ook niet meer met 3.5G/H aanzetten zoals deze dat altijd heeft gedaan.

Niemand?
Een beetje hetzelfe ervaring sinds 12 april: GPRS (2G) 100% vertrouwbaar, maar 3G/HSDPA ongeveer 40% vertrouwbaar, maar ook zeer langzaam (GPRS snelheden).

Ik heb meerdere malen contact met klantenservice gehad: zij weten er niets van (want de netwerk is van T-mobile). Ik blijf voorlopig helaas met Ben en 2G. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Bij mij sinds 23 april op de avond. Getest in Rotterdam en omgeving. Maar het is bij mij dus wel GOED 3G (UMTS dus) maar dan met een 120kbps cap volgens de speedtests. Waar normaal als ik internet aanzette hij sprong van 3G naar HSDPA (3,5 op nokia H op mijn ANdroid) springt ie niet meer over.

[ Voor 72% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 27-04-2010 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:10
Heb de zelfde ervaring in regio Utrecht & Hilversum. De snelheid blijft steken op 80kbit (tussen de 8 en 11 kbyte). Ik kan geen streaming radio meer luisteren, dramatisch traag.

Gewoon netjes 3G (en 3G+) verbinding maar gprs snelheid.

Hebben wij misschien een snelheidscap o.i.d?

[ Voor 11% gewijzigd door jongerenchaos op 27-04-2010 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Jij veel verbruikt? Ik heb afgelopen maand 2-2,5GB verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
Ik luister per dag sowiezo 30 minuten streaming media (256kbit x 60sec x 30 min) ~ 57 MB x 20dgn = 1125 MB (+ af en toe mail checken en een download +- 400 mb) = 1500 MB per maand ongeveer.

Ik vind dat niet bepaald veel aan de beperkte activiteiten wat ik met mn toestel doe.

[ Voor 19% gewijzigd door jongerenchaos op 28-04-2010 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jullie hebben het dan nog over data, daar had ik mee kunnen leven voor de lage kosten van Ben. Het niet bereikbaar zijn vind ik echter niet meer van deze tijd, daar zouden geen kinderziektes of capaciteitsproblemen meer voor moeten komen na 10 jaar ervaring in Nederland. Ik ben nu trouwens een paar dagen bij mijn ouders geweest en daar werkt het perfect. Valt niet weg, telefoon hoeft niet opnieuw opgestart te worden en gewoon een helder geluid.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Waar heb je problemen en waar wonnen je ouders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
Volgens mij zijn er storingen in NH en ZH, maar ook Utrecht waar ik vaak verblijf:

Zie ook Storing Internet T-Mobile? . Kan een tmobile of ben webrelations uitsluitsel geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Mijn t-mobile abbo's werken juist nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
bear87 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 17:33:
[...]

Ik heb nogsteeds dagelijks last van de melding 'simkaart registratie mislukt'

En hoewel Ben maandag beloofde dat ik binnen 3 dagen mail zou krijgen van de technische dienst om het op te lossen, heb ik nog niks van ze gehoord.
Even een update: Het werkt nogsteeds niet. 2 keer heeft BEN beloofd me binnen 3 dagen te contacteren na overleg met de technische dienst, en helaas hebben ze dat tot tweemaal toe verzuimd. Vandaag voor de zoveelste keer het probleem voorgelegd, nu moest ik allerlei rare codes intoetsen op mijn telefoon en bellen (##002# en zulke dingen) maar dat heeft - uiteraard - ook niks opgeleverd.

Het bereik bevalt me tot nu toe uitstekend, hier in de omgeving van Haarlem is het niks minder dan KPN voor mijn gevoel, de prijs is zeer gunstig, dus ik hoop(te) echt heel erg dat ze het gewoon zouden oplossen. Ik voel niet zoveel voor een overstap, ik ga dan al gauw het dubbele betalen en ik werk dan niet meer met 1 bundel.

Maar de realiteit lijkt helaas te zijn dat Ben dit echt niet gaat fixen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongerenchaos schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 08:01:
Heb de zelfde ervaring in regio Utrecht & Hilversum. De snelheid blijft steken op 80kbit (tussen de 8 en 11 kbyte). Ik kan geen streaming radio meer luisteren, dramatisch traag.

Gewoon netjes 3G (en 3G+) verbinding maar gprs snelheid.

Hebben wij misschien een snelheidscap o.i.d?
Yep: 3G (en ook soms H) staat boveop mijn telefoon ook, maar als je deze app gebruik (voor WinMo: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=567450 ), zie je dat de verbinding *niet stabiel* is bij 3G. Het faalt zo'n 40% van de tijd, ook in centrum Den Haag. Alleen GPRS is stabiel. :(

Hallloooooo Ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat weten ze al bij T-Mobile. De verwachte oplostijd is drie maanden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Update: Sinds gisteravond heb ik weer stabiele HSDPA ontvangst, de downloadsnelheid zit helaas wel nogsteeds op 100-120kbit en de upload is ook nog 1000-1200kbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
GADVERDAMME ! !

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/nff91e.png
(FYI, dit is een lokatie waar ik normaal gesproken 3 strepen HSDPA had met snelheden van ~2048dl/512ul. Verder deze maand ook geen drol aan data verbruikt, sowieso sub-150mb)

Al minstens de hele week zo, ook met vol bereik. :r :r
Zelfs op tweakers browsen is een crime met zulke snelheden.

/me SirNobax is not amused :(

[ Voor 30% gewijzigd door SirNobax op 02-05-2010 22:54 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
Ik ken de snelheden hierboven maar al te goed! Ik kom ook niet meer boven de 128kbit uit en BEN die heeft nog niks door. Altans de medewerkers willen absoluut niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Iemand uberhaupt al opgemerkt of er meer mensen zijn met deze waardeloze, en volledig onbruikbare snelheden? "Ben" is een onmogelijke zoekterm, en dat zoeken gaat sowieso al zo lekker snel :/ .
Er is ook nergens een nieuwsartikel te vinden, of iets dergelijk.

/me SirNobax heeft de eerst komende dagen enkel beschikking over het Ben netwerk voor zijn dosis internet :(

[ Voor 9% gewijzigd door SirNobax op 03-05-2010 12:58 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 20:50
Anders zoeken op T-mobile, is eigenlijk hetzelfde netwerk...

Stond toch ook een paar posts terug, dat het 3 maanden zou gaan duren?
Zie onderstaand bericht:
Marzman schreef op donderdag 29 april 2010 @ 14:14:
Dat weten ze al bij T-Mobile. De verwachte oplostijd is drie maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Ehh, correct me if im wrong, maar ik lees nergens dat de klanten van T-Mobile moedwillig op 128/32 worden gecapped zoals dat hier dus bij Ben gaat. :/

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/214cja1.png

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-08 00:44
Mijn vriendin heeft ook last van het probleem met mobiel internet. Zij geeft aan dat de download nooit boven 130kbps uitkomt en 40% van de tijd gewoon niet werkt.

Uit mijn eigen ervaring met T-Mobile is hun 3G netwerk op het moment ook aan het kraken in z'n voegen. De packet loss is verschrikkelijk en af en toe werkt mijn mobiele internet meteen weer als ik een disconnect/reconnect doe. Er worden dus gewoon actieve verbindingen gedropt, wat echt verschrikkelijk irritant is.

Overigens, op 2G doen zowel Ben als T-Mobile het prima, alleen verschrikkelijk traag (logisch).

-edit-

Mijn vriendin heeft even bewijs naar me toe gestuurd van haar klacht en hij lijkt me vrij terecht. De verbinding wordt gewoon heel actief geknepen op 128kbit, wat écht niet kan en mag wat mij betreft. Dit is niet waarvoor men betaalt!

Afbeeldingslocatie: http://proximus.mine.nu/forum/IMG000001.jpg

Citaat van http://www.ben.nl/pagina/tarieven op 5 Mei 2010, 22:13:
De internet bundel is alleen geldig voor gebruik van internet binnen Nederland.
De maximum snelheid is 384 Kbps downstream en 64 Kbps upstream. Ben
internet altijd is te gebruiken voor internet over GPRS, UMTS, en HSDPA.

[ Voor 34% gewijzigd door Willaaam op 05-05-2010 22:19 . Reden: Bewijs van het probleem toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:21

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik heb pas een Abbo afgesloten bij Ben regelmatig: 6.99 voor 250 +100 gratis SMS.

Ik kom alleen nergens tegen wat het kost om een MMS te versturen en bellen naar een 0900-nummer. Gaan die in meervoud van mijn reserves af? Of..

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:51
Als gevolg van bovenstaande problemen ben ik vertrokken bij BEN. 10 euro p/m voor internet is dan echt te veel.
Zit nu weer bij VF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
Ik vertrek ook bij Ben. Heb het gehad met die belabberde service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
Klaaz Vaak schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:55:
Als gevolg van bovenstaande problemen ben ik vertrokken bij BEN. 10 euro p/m voor internet is dan echt te veel.
Zit nu weer bij VF.
Volgens deze lijst http://ben1.poort80.net/pdf/ben-prijslijst.pdf , kost het 50 cent ;). Maar ik heb internet op mijn telefoon geblokkeerd (je kent het wel dat je op die middelste knop drukt van je telefoon), dus nu kan ik niet mms'en, maar ook geen behoefte aan :P.

Tegenstelling tot jullie heb ik nergens last van O-) (Afkloppen). Wel laatst bij een groot event dat mijn smsje een paar uur later werd bezorgt. Maar kan goed zijn geweest dat die persoon in een kroeg zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
@Marzman

Wat een onzin dat geleuter over "werkzaamheden".
Ik heb hier 2 telefoons voor me neus liggen. Een iFoon 3GS met het daarbijhoordende Tmobile abbo, en mijn eigen Xperia X1 met een Ben abbo. De iFoon haald dik 2Mbit, en mijn X1 word gecapped op 128Kbit. Great.

/me SirNobax word steeds meer 'not amused'

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SirNobax schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:58:
@Marzman

Wat een onzin dat geleuter over "werkzaamheden".
Ik heb hier 2 telefoons voor me neus liggen. Een iFoon 3GS met het daarbijhoordende Tmobile abbo, en mijn eigen Xperia X1 met een Ben abbo. De iFoon haald dik 2Mbit, en mijn X1 word gecapped op 128Kbit. Great.

/me SirNobax word steeds meer 'not amused'
3 juni zit ik bij Telfort. Zulke onzin heb ik sinds 1999/2000 niet meer gezien (toen Dutchtone en Ben nieuwe spelers waren). Binnenshuis geen ontvangst op verschillende locaties, vaak niet kunnen bellen of gebeld worden op piektijden, telefoon die aangeeft opeens geen service te hebben, een sim die slecht werkt met de beveiligingscode aan, een voicemail die niet werkt, ontzettende galm. Heb ik het toch 1,5 maand volgehouden :p

Het is gewoon een slecht overbelast netwerk.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
jongerenchaos schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:42:
Ik vertrek ook bij Ben. Heb het gehad met die belabberde service
Ik inmiddels ook. Ben al sinds 19-04 bezig het met probleem 'simkaart registratie mislukt' (zie mijn eerdere posts) en sinds 19-04 is BEN daar ook van op de hoogte. Toch is het nu, 3 weken later, nog steeds niet opgelost. De TD gaat je mailen, het wordt uitgezocht, de td zal je mailen of je wel of geen nieuwe simkaart krijgt, etc, etc, etc. Maar niks maken ze waar.

Kom zeg. Problemen met een simkaart, dat kan gebeuren, maar het gaat erom hoe je het oplost. Zit gewoon al 3 weken te wachten en er is nog niks gebeurd. Jammer, maar ik ben echt weg nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hoi,

Nogmaals mijnv raag: 0900 en MMS: wat kosten die wanneer je een abbo hebt?

En ik heb zojuist een sms gekregen waarin staat dat pas op 31-05-2010 mijn nummerbehoud wordt geactiveerd, en dus dan pas kan gaan bellen. :X Kan dat niet eerdeR?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Kan ik bij BEN de sim only ook in een laptop met 3G module gebruiken?

Ik heb gezocht maar kon het antwoord niet vinden.

Ik heb gelezen dat dit bij T-Mobile gewoon kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Philflow schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:46:
Kan ik bij BEN de sim only ook in een laptop met 3G module gebruiken?
Werkt prima, buiten die snelheid dan :X .

Even je AP op 'internet.ben' zetten en je bent klaar.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

SirNobax schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:00:
[...]
Werkt prima, buiten die snelheid dan :X .
Ok ja, de snelheid had ik even over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
salimrmaf schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:26:
Hoi,

Nogmaals mijnv raag: 0900 en MMS: wat kosten die wanneer je een abbo hebt?

En ik heb zojuist een sms gekregen waarin staat dat pas op 31-05-2010 mijn nummerbehoud wordt geactiveerd, en dus dan pas kan gaan bellen. :X Kan dat niet eerdeR?
0900 kost 25 cent + het tarief van het 0900 nummer per minuut.

MMS kost 50 cent per bericht, maar MMS werkt niet (werkt eigenlijk helemaal niet in mijn geval) zo best bij Ben,
net als het Mobiel internet, en Voicemail, wat allemaal niet zo best werkt nu.

Het galmen is ook een probleem, maar komt volgens mij alleen voor bij gesprekken met klanten van het KPN vaste / analoge netwerk, en enkele KPN Mobiel klanten. (heel vervelend om je eigen terug te horen, maar de gesprekspartner aan de andere kant merkt er weinig van, alleen voor jezelf is het vreselijk om aan te horen)

Mobiel internet is drastisch traag geworden, was tot enkele weken terug perfect, maar nu flink verlaagd, en verre van stabiel (momenteel trouwens wel stabiel zonder verbrekeningen, maar o zo traag)

Maar wat het bellen en sms'en betreft, ben ik nog steeds zeer tevreden qua prijs. Hiervoor neem ik het niet werken van voicemail, en af en toe een galmpje voor lief ;-)
En onderweg telefoon op 'alleen GSM' en werken met GPRS, werkt voor mij voldoende, en geen problemen met het 'niet bereikbaar zijn'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReBr schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:22:
[...] telefoon op 'alleen GSM' en werken met GPRS
Tja; vergelijkbaar ervaring, maar dat pik ik niet meer. Ben net overgestapt naar Telfort. Feh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij mij werkt GSM ook voor geen meter (dan heb ik het niet eens over data). In Tilburg kreeg ik na 3 uur een SMS dat ik een voicemail had terwijl mijn telefoon de hele tijd aan stond en geen gesprekken gemist heeft en nu in Breda moet ik dezelfde SMS voor de 3e keer versturen omdat mijn telefoon aangeeft dat ze niet verzonden zijn.

Nog 2,5 week :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:58

Rico

Wie dit leest is gek....

Bij mij valt het netwerk ook aldoor uit. Toestel staat aan en geeft aan dat hij ontvangst heeft maar als iemand mij belt gebeurd er niks....
Heb dit al erg vaak gehad en ga dus ook bij Ben weg. Zit er nog niet eens een maand....
Ga ze morgen bellen en neem wel weer een nieuw nummer. Zal wel Vodafone worden nu.
Jongens neem geen BEN want het netwerk is echt erg onbetrouwbaar en daarnaast werkt de voicemail ook niet...die zegt dat mijn nummer niet bestaat.....wat een stunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik zit er ook nog geen maand, maar ik heb al 10 jaar hetzelfde nummer. Anders had ik ook nu al iets anders gehad inderdaad. Ik zou het nog door kunnen schakelen naar een Simyo prepaid sim want doorschakelen lijkt wel te werken op de momenten dat je niet bereikbaar bent, maar eigenlijk is het zwaar belachelijk dat het zo moet.

[ Voor 83% gewijzigd door Marzman op 14-05-2010 00:23 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb in tegenstelling tot anderen geen last met bereikbaar zijn, en zolang ik bel met een Nokia van drie tientjes hoor ik ook weinig van blikkerig geluid: dat heeft 'ie altijd al gehad :+

Maar over de voicemail heb ik al een aantal keer contact gehad Ben. Op 22 februari voor het eerst, twee weken later nogmaals omdat ik niks heb gehoord, en daarop kreeg ik "Bedankt voor je e-mail. Ben gaat jouw vraag uitzoeken. Binnen enkele dagen ontvang je een antwoord". Twee maanden dáárna, 11 mei, heb ik nog maar eens gemaild:
Beste, twee maanden geleden heb ik (middels ticket #knip) gevraagd of voicemail ooit nog gaat werken op mijn sim. Mensen die mijn voicemail bereiken moeten een telefoonnummer intikken (waarbij mijn nummer niet wordt herkend door de computer), hetzelfde gebeurt als ik mijn voicemailbox bel (1233). Ik heb voicemail nu uitgezet en zal deze morgen weer aanzetten om te kijken of dat helpt, maar ik vrees het ergste. Heeft u enig idee wanneer dit gefixt gaat worden?
De Voicemail heb ik op de site ondertussen alweer aangezet, maar nog steeds hetzelfde probleem. Krijg ik vandaag (na acht dagen) eindelijk antwoord:
Ik heb dit doorgegeven aan mijn technische dienst.
Zij zullen onderzoeken wat er is misgegaan en je voicemail opnieuw voor je instellen.
Ik wil je vragen om over 2 werkdagen je telefoon uit en aan te zetten.
Je voicemail hoort het dan te doen.
Ik durf te wedden dat het eind deze week nog niet werkt... Het is dat ik nergens anders zo goedkoop kan bellen :(

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Voicemail hebben ze bij mij na twee keer bellen wel opgelost. Dat heb je ook hard nodig als je zo slecht bereikbaar bent :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:58

Rico

Wie dit leest is gek....

Sinds vandaag geen Ben meer....nu Vodafone...en mijn voicemail doet het direct :)
Is iets duurder maar wel betrouwbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:54

Coldcat

HODL

De mogelijkheid om in te loggen en je belstatus te bekijken schiet ook niet echt op. Het grootste deel van de dag is die site gewoon onbereikbaar en erg traag. Jammer dat dit zo is.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Die status werkt bij mij alleen op mijn Desktop. Op mijn netbook staat geen IE en kom ik niet ingelogd op die pagina.

Voor mij is het nog een weekje en dan zit ik bij Telfort :)

[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 19-05-2010 12:31 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik kom juist van telfort af: geen MMS'jes kunnen ontvangen en je belstatus niet kunnen opvragen hoewel dat meerdere malen was toegezegd deed het voor mij.

En zo vaak ligt die belstatus er voor mij niet uit bij Ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik vind kunnen bellen en bereikbaar zijn wel belangrijk en daarvoor zit ik niet goed bij Ben. Hiervoor had ik ook Telfort en dat werkte prima, alleen zocht ik een sim only en die aanbieding van Ben voor 7 euro met 100 extra smsjes was wel erg goedkoop. Uiteindelijk koste het nog 17 euro voor een maand want de aansluitkosten worden zo ook gespreid over 1 maand :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hij doet het :D Drie maanden later dan verwacht, maar goed. Een beetje jammer dat het sms'je is ondertekend met "T-Mobile", maar je kunt niet alles hebben natuurlijk.

Er stond ook dit in m'n mailbox, wat wel weer fijn is (voor wie het gebruikt, ik heb geen internetbundel):
Vanaf 1 juli 2010 verlaagt Ben de kosten voor bellen en gebeld worden binnen de Europese Unie. Daarnaast veranderen vanaf 1 juli 2010 de voorwaarden voor het gebruik van mobiel internet binnen de EU. Om je tegen ongemerkt hoge kosten te beschermen, wordt het gebruik per maand tot €59,50,- incl BTW gemaximaliseerd. Kijk voor meer informatie over beide wijzigingen op http://www.ben.nl/pagina/eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:21
Na bijna twee jaar BEN, waarin ik geen belproblemen had, maar de laatste 2 a 3 maanden wel veel data-problemen, heb ik net een abonnementje bij Telfort afgesloten.
Het data-netwerk van BEN is echt om te huilen: met GPRS red ik het gewoon niet meer.

Door de suffe helpdesk "Ja, meneer sorry, maar de snelheid is TOT 384kbps" moet ik helaas afscheid nemen.

Waarschijnlijk van de regen in de drup, maar goed, ik zie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik snap niet dat jullie alleen klagen over data. Ik kon gisteren niet uitbellen, telefoon herstart en het werkt weer. En nu krijg ik weer klachten van mensen dat ze me niet kunnen bereiken. Het is nog iets meer dan een week voor ik van Ben af ben, maar ik baal hier ontzettend van en heb dit in verschillende plaatsen in Norrd Brabant (dus niet een rotte zendmast ofzo)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:21
Marzman schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:16:
Ik snap niet dat jullie alleen klagen over data.
Ik klaag alleen over data, omdat dat het enige is waar ik last van heb.
Bellen/sms'en heeft nooit problemen opgeleverd bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hmm, zou het voor bellen uit kunnen maken als ik mijn telefoon op 3G zet? Ik doe dat niet omdat hij veel langer standby is op GSM.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-08 21:06

DCK

Heeft er hier iemand ervaring met andere data-abonnementen? Lees overal dat Ben zo slecht is, en ik merk zelf ook wel dat de verbinding (met name in de trein) heel veel wegvalt. Van datasnelheid merk ik niet zoveel omdat ik nog een brakke Touch Diamond heb en dit mijn eerste data-abo is. Zijn andere providers veel sneller?

Omdat ik van plan ben een Samsung Galaxy S aan te schaffen (en die met een goede dataverbinding wil voeren) zit ik te kijken om dat met een Vodafone-abo te doen. Zou iemand die overgestapt is me kunnen helpen met de volgende vragen?

• Zijn andere providers veel sneller dan Ben?
• Is de dekking van andere providers (dus andere netwerken dan T-Mobile) beter? Iemand met ervaring met Enschede noordwest zou welkom zijn.
• Ben heeft een lekkere datapolicy waarmee je in principe mag doen wat je wilt.In hoeverre mekkeren ander providers over tetheren en VoIP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het Vodafoon en KPN netwerk zijn een stuk betrouwbaarder. Telfort en Simyo heb ik wel eens met data op gespeeld en dat gebruikt beiden het KPN netwerk. Maar Vodafoon is ook goed (het is ook een andere frequentie waarmee je een veel groter dekkingsgebied hebt per mast)

Bij Vodafoon mag Voip niet, er is ook een topic ergens dat ze daadwerkelijk dingen geblokkeerd hebben die ze niet toestaan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zijn er problemen met de belstatus op dit moment?

Bij mij worden alle gesprekken nu buiten de bundel berekend (nu op de 8 ste van de maand al 15 Euro buiten de bundel, vreemd, want heb maar 20 minuten uitgaande gesprekken gevoerd)

Dit alles volgens de status op de Ben Site.

Vind het wel vreemd, heb juist de data bundel opgezegd (in mei al, ivm belabberd 3G net van T-mobile) en alle data profielen uit mn telefoon (nokia 6233) verwijderd, en volgens de data teller van deze telefoon is er geen data meer verbruikt. Zit niet in buitenland en bel / sms daar ook niet heen, tevens geen premium SMS / telefoon diensten.

Weer iets om goed in de gaten te houden, wel jammer, want was heel erg tevreden met Ben (zowel bellen als data) maar het gaat niet meer zo heel lekker de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Of heel GoT is het nu aan het proberen of die hele belstatus is nu gewoon down.

Oh, hij doet het weer. Bij mij geen bedrag buiten m'n bundel, en hij is bijgewerkt tot 5 juni.

[ Voor 38% gewijzigd door CodeCaster op 08-06-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ja, waar slaat die grote vertraging op bij de belstatus?!?!

Ik wil weten wat mijn verbruik op DIT moment is. :?

Vroeger kon ik met *101# weten hoeveel minuten ik heb verbruikt. Kan dat nu niet meer?

@Hieronder: Poetsdoekje?!

[ Voor 6% gewijzigd door SalimRMAF op 08-06-2010 23:39 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Geen belstatus maar wel een gratis poetsdoekje hier :D kansloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coldcat schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:48:
...een gratis poetsdoekje hier :D kansloos
Hier ook. Blijkbaar weten zij niet dat ik ben al overgestapt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hij blijft wel echt plakken op m'n telefoon 8) :*) >:) :) !!!1111111``

:+

[ Voor 5% gewijzigd door Cheesy op 09-06-2010 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Hoezo kansloos? Je kunt hem toch gewoon op je scherm plakken als je klaar bent met poetsen? _O- :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

-DG- schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 00:34:
[...]

Hoezo kansloos? Je kunt hem toch gewoon op je scherm plakken als je klaar bent met poetsen? _O- :')
Zorg eerst dat je dienst normaal werkt.

En daarnaast heb ik geen telefoon, is RMA :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
Belstatus is inderdaad behoorlijk irritant! Vooral aan het einde van de maand om toch nog te proberen binnen je bundel te blijven :P.

Tevens staat er soms bijgewerkt tot datum X en tijd Y, terwijl een dag later staat er nog steeds dezelfde datum en dan heb je opeens wel meer belminuten :S.

Verder heb ik nergens problemen mee zoals andere wel hebben met hun verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Hmm, kan het aan mij liggen (of een cache die ergens blijft hangen) of is de snelheid weer 'normaal'.

/me SirNobax gaat zo even zijn foon aan de pc hangen

[edit] Nevermind, de snelheid is hier nog steeds kut. De usual 128/32 bullshit. :-(

[ Voor 21% gewijzigd door SirNobax op 16-06-2010 21:27 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat ben ik blij dat ik straks bij Vodafone zit, zeg. Wéér ligt de belstatus er al een paar dagen uit, sterker nog, je kunt helemaal niet ingelogd raken.

En de Ben-naar-Ben-belkwaliteit is om te jánken zo slecht, m'n vriendin heeft ook Ben en er valt tijdens het bellen elke paar seconden wel een woord weg en het klinkt als een MP3 met een bitrate van minder dan 32 Kbit, echt heel blikkerig en schel, terwijl we allebei vol bereik hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
CodeCaster schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 08:59:
Wat ben ik blij dat ik straks bij Vodafone zit, zeg. Wéér ligt de belstatus er al een paar dagen uit, sterker nog, je kunt helemaal niet ingelogd raken.

En de Ben-naar-Ben-belkwaliteit is om te jánken zo slecht, m'n vriendin heeft ook Ben en er valt tijdens het bellen elke paar seconden wel een woord weg en het klinkt als een MP3 met een bitrate van minder dan 32 Kbit, echt heel blikkerig en schel, terwijl we allebei vol bereik hebben...
Ik ben sinds woensdag over van Ben naar Vodafone, maar ik heb van de belstatus van Vodafone nog geen gebruik kunnen maken ook. Of ze doen er een paar dagen over om mij te herkennen, of t werkt ook daar niet 8)7

Het is wel erg prettig om weer volop bereikbaar te kunnen zijn, en om te zien dat mijn batterij weer lekker lang meegaat. Met dat gezeur van Ben kon ik hem om de dag opladen, nu ben ik al 2 dagen bezig zonder één streepje te verliezen :9

[ Voor 13% gewijzigd door bear87 op 18-06-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan mij iemand een verklaring geven waarom mijn Pa met zijn Ben abonnement icm onbeperkt mobiel internet veel en veel sneller kan downloaden dan ik met mijn Telfort Surf en Mail Abonnement ?
We hebben beide meerdere malen de 1MB download test gedaan op www.mobilespeedtest.com en mijn Pa zit altijd dik over de 2000Kbps waar ik met moeit de 500Kbps haal.
Beide 3.5G (HSDPA) verbinding (Omgeving Zuid-Limburg) en beide een Nokia... ook via tethering haalt mijn Pa deze belachelijk hoge snelheden...

Ik met m'n Telfort Surf en mail abbo;
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilespeedtest.com/results/112108575.jpg
(maximaal 768 kb per seconde upload- en downloadsnelheid.)

Mijn pa met z'n Ben Mobiel Internet:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilespeedtest.com/results/1121082383.jpg
(De maximum snelheid ven Ben Mobiel Internet is 384 Kbps downstream en 64 Kbps upstream.)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Freekers schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:02:
Kan mij iemand een verklaring geven waarom mijn Pa met zijn Ben abonnement icm onbeperkt mobiel internet veel en veel sneller kan downloaden dan ik met mijn Telfort Surf en Mail Abonnement ?
We hebben beide meerdere malen de 1MB download test gedaan op www.mobilespeedtest.com en mijn Pa zit altijd dik over de 2000Kbps waar ik met moeit de 500Kbps haal.
Beide 3.5G (HSDPA) verbinding (Omgeving Zuid-Limburg) en beide een Nokia... ook via tethering haalt mijn Pa deze belachelijk hoge snelheden...

Ik met m'n Telfort Surf en mail abbo;
[afbeelding]
(maximaal 768 kb per seconde upload- en downloadsnelheid.)

Mijn pa met z'n Ben Mobiel Internet:
[afbeelding]
(De maximum snelheid ven Ben Mobiel Internet is 384 Kbps downstream en 64 Kbps upstream.)
Wanneer heb je dit getest? De afgelopen paar maanden is namelijk de ben internetsnelheid bij iedereen die ik ken gecapped op 128kbps down.
Voor die tijd limiteerde ben eigenlijk maar weinig, toen kreeg je inderdaad meer dan je recht op had. Toen werkte het overigens wel stabiel en goed, dat kun je van de huidige situatie niet meer zeggen...

[ Voor 8% gewijzigd door Willaaam op 21-06-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb dit afgelopen zaterdag getest in Kerkrade (Zuid-Limburg)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Freekers schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:30:
Ik heb dit afgelopen zaterdag getest in Kerkrade (Zuid-Limburg)
Oke, ik ga m'n vriendin straks ook even een speedtest laten doen in Tilburg. Ik laat het je weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Niet mogelijk om te inloggen, Inlogproblemen, vertraging belstatus van 2 weken... }:O

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Helaas, de snelheid wordt nog steeds gelimiteerd tot 128kbps down in Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Willaaam schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:32:
Helaas, de snelheid wordt nog steeds gelimiteerd tot 128kbps down in Tilburg.
Grappig, zojuist nogmaals getest, 2597 kbps op een 5MB file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Freekers schreef op maandag 21 juni 2010 @ 20:32:
[...]

Grappig, zojuist nogmaals getest, 2597 kbps op een 5MB file.
Zo was het hier vroeger ook, ik ga eens proberen of een nieuw imei nummer misschien een oplossing biedt. Het kan zijn dat de limieten gekoppeld zijn aan imei en niet aan sim nummer (orange had daar vroeger een handje van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het ook getest in Arnhem.
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilespeedtest.com/results/1121081956.jpg

dit met het 1MB bestand.
Misschien is het een foutje van de site. Zal mijn mobiel vanmiddag aan de pc knopen en dan via de pc testen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2010 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Of het is een fout van T-Mobile. Volgens mij zijn die met aanpassingen bezig vanwege de vele klachten over hun netwerk. Ze zullen wel alles opnieuw ingesteld hebben en misschien hebben ze wat fout gedaan met Ben.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Waarschijnlijk is het een bestand gevuld met veel nullen. Deze wordt gecomprimeerd en daarom haal je die hoge snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Willaaam schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 10:29:
Waarschijnlijk is het een bestand gevuld met veel nullen. Deze wordt gecomprimeerd en daarom haal je die hoge snelheden.
Kun je wellicht op de telefoon van je vriendin (met Ben abbo) testen of dit klopt ? Aangezien je in je vorige post zegt dat de speed nog steeds gecapped is (met tethering).. Als je vriendin met deze speedtest ook deze hoge getallen haalt klopt er inderdaad niet veel van die website.. Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 20:02
Van die test klopt niks, ik haal zo'n 2700 kbit...

Met de applicatie van speedtest.net uit de market haal ik altijd maximaal 14,8 kb/s, waar ik ook ben (ongeveer 120 kbit/s, dus idd onder de cap van 128).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Freekers schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 10:45:
[...]

Kun je wellicht op de telefoon van je vriendin (met Ben abbo) testen of dit klopt ? Aangezien je in je vorige post zegt dat de speed nog steeds gecapped is (met tethering).. Als je vriendin met deze speedtest ook deze hoge getallen haalt klopt er inderdaad niet veel van die website.. Thanks !
Mijn vriendin gebruikt een usb modem, maar de website klopt inderdaad van geen kant. Eigenlijk zou je blij moeten zijn dat telfort die compressie niet toepast, in de regel zorgt die aanpak voor een (iets) lagere latency.

Om weer even ontopic te gaan, heeft iemand al iets vernomen van zijn klacht over de internetsnelheid? Wij (vriendin en ik) hebben al vele pogingen gedaan om te klagen maar alle communicatie wordt stoïcijns genegeerd. Ben is werkelijk waar een ballentent met belabberde service...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je vraag was:
Beste Ben, Enkele maanden geleden besloot ik over te stappen naar Ben vanwege de lage kosten voor veel belminuten. Nu is helaas het opbellen van die minuten al vrijwel onmogelijk omdat de geluidskwaliteit bij gesprekken ronduit belabberd is. Vooral het geval bij gesprekken tussen twee Ben-abonnees, maar ook naar andere netwerken zijn beide partijen soms onverstaanbaar terwijl allebei vol bereik hebben. Ik word hier niet zo vrolijk van. Bent u van plan om dit op korte termijn te verbeteren? Met vriendelijke groet, * CodeCaster
Het bereik zou op jou postcode goed moeten zijn.
Ik wil je aanraden je netwerk handmatig op T-Mobile in te stellen en je simkaart in een ander toestel proberen.

Ik maak gebruik van het netwerk van T-Mobile.
Ik kan dit dan ook niet verbeteren.
Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

De groeten van Ben
Ja, de groeten, Ben. Zodra m'n Vodafone zakelijk abonnement ingaat meld ik me af bij die bende :w Waarom verneuken al die providers telecomland toch zo. Er is overal wel wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willaaam schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:37:
[...]
Om weer even ontopic te gaan, heeft iemand al iets vernomen van zijn klacht over de internetsnelheid? Wij (vriendin en ik) hebben al vele pogingen gedaan om te klagen maar alle communicatie wordt stoïcijns genegeerd. Ben is werkelijk waar een ballentent met belabberde service...
quote: Ben
Beste meneer Van Brenk,

Er zijn momenteel geen storingen danwel beperkingen op internet. De maximum snelheid is 384 Kpbs downstream en 64 Kbps upstream. Ben internet altijd is te gebruiken voor internet over GPRS en UMTS. Heb je bijvoorbeeld HSDPA toestel, dan houdt je toestel de snelheid van GPRS aan.

Je vraag was:
Hallo Wanneer wordt de speedcap op internet opgeheven en weer geleverd waarvoor ik betaal??? zeker nu ook T-Mobile G3 weer op de rit heeft snelheid is nog steeds 128/32 gr Bas

De groeten van Ben
of te wel echt een antwoord ala Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 11:19
Was op zich wel tevreden met Ben, maar krijg nu toch schoon genoeg van die site. Facturen zeer moeilijk te openen, uiteindelijk gelukt met doel opslaan als. Bij mijn laatste factuur zijn opeens twee normale smsjes halverwege de rekening berekend, de ene 20 cent en de andere 25. Nou maakt me die 45 cent extra niet uit, maar het gaat me om het principe. Zal dus maandag wel even een belletje plegen. Heb Ben sowieso opgezegd ivm zakelijk abo wat ik nu heb.. het concept is prima, alleen bepaalde diensten waar je gewoon van verwacht dat je erover kunt beschikken, laten het toch wel afweten...

Edit:
Heb je bijvoorbeeld HSDPA toestel, dan houdt je toestel de snelheid van GPRS aan

Juist, zeer logisch ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Hugo__Boss op 25-06-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
[rant]
Zozo, de ben-website heeft eindelijk door dat ik mijn rekeningen van Maart en April al had betaald, mag ook wel na ruim 3 maanden.

/me SirNobax maakt, alles wat telecom betreft, handmatig over, zodat er niet ineens honderden euro's verdwenen zijn door 'een administratieve fout' o.i.d.

Wat een waardeloze website is het ook. Probeer voor de grap eens je url naar HTTPS te veranderen, gelijk heel die site borked. Ik moet ook letterlijk eerst 3 verschillende browsers opstarten wil ik er eentje vinden die in staat is om mij te kunnen inloggen. Prutsers :| .

Het is dat er, afaik, geen vergelijkbare abbonementen (zonder er een jaar aan vast te zitten) zijn, zeker gezien ik geen FUP/Ninja-limiet wil. On the other hand, met 128/32 is een FUP ook compleet overbodig. :-(
[/rant]

[ Voor 9% gewijzigd door SirNobax op 26-06-2010 13:07 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik ben 2 dagen geleden overgestapt van KPN (Simyo) naar Ben. Sommige mensen kunnen mij niet smsen. Is dit wel vaker gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Nou, de kogel is door de kerk. Ik stap over van KPN (Hi) naar Ben Vaak. En wel om twee redenen:
1) Het bereik van T-mobile is zowaar beter dan dat van KPN in het ziekenhuis waar ik werk. Met KPN had ik vaak "No service", terwijl de iPhones van alle cardiologen het (op T-mobile) prima doen.
2) De kosten ;) Na 3 jaar trouw Hi-abonnee te zijn geweest, doen ze me geen aantrekkelijker aanbod. Mijn belgedrag zou me met een Sim-only daar circa 35-40 euro per maand kosten, waar dat bij Ben binnen de bundel van 16 euro per maand blijft.

Vanaf 12 juli gaat m'n abonnement in, met nummerbehoud. Dus ik hou jullie op de hoogte van ervaringen; positief of negatief :)

Alvast een tweetal vragen die ik zo gauw niet tegenkwam op de Ben-site of hier:
- Ondersteunt Ben sms delivery-reports standaard? KPN doet dat niet (alleen bij een handmatige prefix voor elk afzonderlijk sms'je) en hoewel ik daarmee kon leven, zal ik blij zijn als dat binnenkort gewoon weer werkt :Y).
- Kun je in de eerste twee maanden van je abonnement in het buitenland bellen naar een aldaar lokaal nummer? De Ben-site meldt namelijk het volgende:
Wanneer kan ik bellen vanuit het buitenland met Ben?
Met een nieuwe Ben simkaart kun je bellen in Nederland en bellen naar het buitenland. Je kunt ook bellen vanuit het buitenland naar Nederland, maar niet vanuit bijvoorbeeld België naar Duitsland in de eerste 2 maanden van je contract. Nadat je 2x je factuur hebt betaald wordt deze blokkade automatisch verwijderd.
Maar ze zeggen dus niet of België-België wel mogelijk is. Met de vakantie voor de deur is het toch wel handig om daar duidelijkheid over te hebben als je eens een restaurantje wilt reserveren oid ;)

Edit: Op beide vragen heb ik inmiddels antwoord van de helpdesk:
- In de eerste twee contractmaanden is het niet mogelijk om naar buitenlandse nummers te bellen, ook niet wanneer je op dat moment in het betreffende buitenland bent. Wel kun je overal vandaan naar Nederland bellen.
- SMS delivery notifications worden standaard ondersteund, er is geen prefix etc. nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door intoxicated op 03-07-2010 22:57 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Laatst online: 06-09 13:25
Ik loop tegen een probleem aan. Een zeer belangrijk smsje wat ik naar meerdere mensen heb verzonden komt bij enkele mensen aan met missende stukken tekst en de melding 'Broken message'. Het smsje dat slecht aankomt staat op mijn mobieltje nog bij 'bezig met verzenden 9/10' maar komt dus half aan.

Dit probleem nooit eerder gehad, maar met Ben wel. Valt er iets aan te doen? Kan ik klagen bij de niet bestaande helpdesk? En waar kan het aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Eerste paar maanden van mijn abbo weinig gebruik gemaakt van het internet, maar als ik dat deed toch ruim 2mbit inderdaad, sinds half maart in elkaar gezakt naar 120kbit en niet meer omhoog gegaan.

Inmiddels aan het overstappen.

Dit was wat ben terug mailde op mijn vraag:

Ik heb geen limiet ingesteld voor mijn internet. De maximum snelheid is 384 Kpbs downstream en 64 Kbps upstream. Ben internet altijd is te gebruiken voor internet over GPRS en UMTS. Wanneer je een snellere mobiele telefoon hebt, bijvoorbeeld een HSDPA, dan neemt het internet de 'tragere' snelheid van GPRS. Ik kan je geen compensatie aanbieden voor de door jou ervaren problemen.

Je vraag was:
Wat een verschrikkelijk netwerk! Was tot half maar zeer tevreden maar sinds eind maart is de internetverbinding niet meer boven de 120kbps gekomen, na wat research is dit gewoon een keiharde limiet die ben dan wel t-mobile voor ben heeft ingesteld. Ik heb dus maanden lang teveel betaald voor een dienst die willens en wetens niet werd geleverd. Als dat dan niet erg genoeg is, wil het zijn dat de afgelopen weken ik zelfs vaak niet kon bellen/smsen. Laat staan de internetverbinding gebruiken. Dan hoor ik dat t-mobile gister een enorme verbetering heeft aangebracht in het netwerk, maar bij een ritje in de auto waarbij ik google maps navigatie aanzette kreeg ik steeds de melding internet connection lost, trying again... en toen de route eindelijk gereed was... WAS IK AANGEKOMEN OP DE BESTEMMING!! Geen enkele verbetering, sterker nog, twee weken geleden werkte dat nog net wel meestal. Op welke manier gaat Ben dit compenseren aan de klanten, t-mobile geeft blijkbaar twee maanden terug voor het internet (alsnog veel te weinig, maar al iets) maar van ben horen we niks, en hoe zit het verder met een keiharde limiet aanbrengen van 120kbps en blijven incasseren van mijn euro's voor 384kbps?

De groeten van Ben

Ja DOEI DAG DE GROETEN BEN!! Nu hopen dat Vodafone er iets van bakt... Ben daar ook al huiverig voor, en KPN ben ik bang dat ze bij 200mB al beginnen te zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergelijkbare ervaring als TweakLegend. Werkt *veel* beter voor mij bij Telfort. :^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het echt ronduit onnozel. Ik zat bij T-mobile (Was ik al niet tevreden over..) en vervolgens werd ik zonder enige inlichting overgeplaatst naar ben :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Snelheden zijn weer .... euh ... semi-normaal.
Haalde gisternacht hier een strakke 384/64, al heb ik niet opgelet of ik HSDPA ontvangst had (ik gok van wel). [edit] Zo te zien niet, gezien ik nu, op dezelfde locatie, enkel maar met UMTS ben verbonden.

Had liever die 2Mbit weer terug willen hebben (kan ik niet testen, gezien ik geen HSDPA dekking heb), maar eerlijk gezegd ben ik al blij dat een willekeurige website binnen 15 seconden op m'n beeldscherm staan, wat niet het geval was met die 128kbit cap.

[ Voor 24% gewijzigd door SirNobax op 12-07-2010 14:11 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:55
Nou, ik ben een absolute beginner op mobiel gebied (ze bestaan dus, jaja), en heb T-Mobile en Vodafone site bekeken, en zie bijna door de bomen het bos niet meer. Ben's site en tarieven lijken me wat voor mij, Ben Regelmatig voor 7, en dan 3 cent per minuut, ok dan. Ik dacht altijd dat belminuten gratis waren, maar da's niet zo. Ook kan je nergens meer je belminuten meenemen naar de nieuwe maand lijkt het, terwijl dat vroeger doodnormaal was?

Nouja, enige is toestel, wat neem ik. Die van 25 euro, die Nokia 1616 lijkt me prima, maar ga ik als techno-lover niet verlangen naar iets van een iPhone ofzo? Nouja, zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Vriendin meldt dat internet weer normaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gratis belminuten bij mobiel? Dat is het nooit, maar die 3 ct is gewoon het aantal belminuten/het maandbedrag. Het is vrij goedkoop, maar ik had het na een dag alweer gezien omdat het gewoon heel slecht is. Misschien dat dit vor jou niet heel belangrijk is aangezien je nu pas aan een telefoon denkt, en het zijn ook problemen waar door T-Mobile aan gewerkt wordt (misschien is het al beter, ik weet het niet ben binnen een maand naar Telfort gegaan).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja maar ik moet toch aan het eind van de maand het aantal minuten dat ik belde maal die 0.03 bijbetalen? Of krijg je ook echt die belminuten gratis erin, nee toch? Oh wacht, ik denk dat ik het begrijp, die belminuten betaal je met je maandabo, en zo bezien is het 3 ct per minuut, ga je over je belminuten heen betaal je de hoofdprijs, en dat moet je wel bijbetalen, right?

[ Voor 39% gewijzigd door Sjah op 12-07-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
En ik altijd maar denken dat de "theoretische max" van 384/64 voor het UMTS precies dat was, een theoretische max, die in de praktijk nooit haalbaar is.

Niets blijkt minder waar:
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/29g1ohl.png

...wel word je connectie er direct eruit gekicked zodra hij "idle" staat (wat voor extra latency zorgt zodra je een nieuwe pagina wil laden). Maargoed, simpel surfen gaat al lekker zo.

[edit] De ICS functie van WinMo gaat wel keihard op zijn bek door al die disconnects waardoor tetheren hier voor geen meter werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door SirNobax op 13-07-2010 12:36 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebradenkip
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:39
Weet er iemand of Ben toevallig halverwege juni een carrier settings update of iets dergelijks naar telefoons heeft gestuurd? Mijn vader heeft een iPhone 2G waarvan de data-settings express verkeerd stonden, zodat er niet mee geinternet kon worden. Alleen sinds hij 26 juni terugkwam van vakantie heeft dat ding dus opeens continu data zitten te gebruiken in de achtergrond, en er komt nu dus een flinke rekening aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:51
Sjah schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:44:
Ja maar ik moet toch aan het eind van de maand het aantal minuten dat ik belde maal die 0.03 bijbetalen? Of krijg je ook echt die belminuten gratis erin, nee toch? Oh wacht, ik denk dat ik het begrijp, die belminuten betaal je met je maandabo, en zo bezien is het 3 ct per minuut, ga je over je belminuten heen betaal je de hoofdprijs, en dat moet je wel bijbetalen, right?
Dat is precies hoe het werkt. Je koopt maandelijks een x aantal belminuten (die in dit geval 3 cent per stuk kosten). Als je meer belminuten verbruikt dan dat je hebt gekocht dan moet je bijbetalen voor die teveel verbruikte minuten en dat gaat tegen een hoger tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok dan. Keek eens op mijn MijnBen pagina naar het aantal al verstookte belminuten, en dat is meer dan mijn toestel aangeeft. Heb al een mailtje gestuurd, want dit vind ik vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sjah schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:54:
Ok dan. Keek eens op mijn MijnBen pagina naar het aantal al verstookte belminuten, en dat is meer dan mijn toestel aangeeft. Heb al een mailtje gestuurd, want dit vind ik vreemd.
Afronding per minuut?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dat zou kunnen ja, de 1e minuut wordt altijd helemaal gerekend. De andere minuten telt men per seconde.
Best verneukeratief, die 1e minuut altijd tellen, zeg.

@gebradenkip: waarom heeft je pa een iPhone als die internet niet gebruikt? :) :P

[ Voor 41% gewijzigd door Sjah op 21-07-2010 20:34 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.