Het internet bundel mag dan niet zo snel zijn als die van T-Mobile of Vodafone, maar het doet het goed. Je kan normaal MSN'en en grote mails binnenhalen.xabre16v schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:25:
iemand ervaring met de Ben Internet Altijd bundel? voor 9,95 onbeperkt sloom internet erbij.. ik wil dit in combinatie gaan gebruiken met een Nokia 6300, voor een beetje MSN'en en mail lezen
de online belstatus via ben.nl doet het trouwens regelmatig niet, kan al een week geen status zien vanwege een 'storing'
meer mensen last van of ben ik de enige?
Nope ik heb er nu ook al weken last van... best wel irritant, want vorige maand heb ik best wel veel gebeld, maar ik elke dingen wel wat korter afgehandeld als ik zeker had geweten dat m'n bundel nog niet (bijna) op is. Ik snap niet waarom het zolang moet duren.xabre16v schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:17:
de online belstatus via ben.nl doet het trouwens regelmatig niet, kan al een week geen status zien vanwege een 'storing'
Ik heb het nu ook twee maanden... bevalt prima, staat bij mij bijna altijd op gprs only op een SE P1i, behalve in de trein. Voor de dagelijkse exchange mail heb ik geen 3G nodig, neemt veel stroom. Het 3G bereik valt tegen, vooral binnenshuis. In de bebouwde kom is het prima, daarbuiten valt het al gauw weg. Zelfs desktopsites vind ik nog wel te bekijken met gprs, alleen je moet ff een seconde of 10 geduld hebben. Wél positief is het feit dat de 128 kbit bij 3G ook daadwerkelijk gehaald worden. Probeer het gewoon een maandje, het supergrote voordeel van Ben is dat je het elke maand aan en uit kan zetten!xabre16v schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:25:
iemand ervaring met de Ben Internet Altijd bundel? voor 9,95 onbeperkt sloom internet erbij.. ik wil dit in combinatie gaan gebruiken met een Nokia 6300, voor een beetje MSN'en en mail lezen
Heb sinds vandaag Ben Mobiel. Gisteren zat ik nog bij Telfort.
Het bereik is echt slecht. Ik zit in het centrum van een grote stad en ik kan binnenhuis nauwelijks bellen. Het varieert van 1 streep tot maximaal. Met Telfort had ik hier helemaal geen last van.
Beetje teleurstellend.
Het bereik is echt slecht. Ik zit in het centrum van een grote stad en ik kan binnenhuis nauwelijks bellen. Het varieert van 1 streep tot maximaal. Met Telfort had ik hier helemaal geen last van.
Beetje teleurstellend.
Vandaag aangesloten geworden bij Ben. Vanmorgen is mijn nummer geporteerd van Vodafone naar Ben. Omstreeks 08:30 werkte mijn Vodafone kaartje, niet tot nauwelijks meer. Daarna maar eens Ben kaartje in me telefoon gedaan, vanaf vaste nummers en andere mobiele netwerken was ik te bereiken. En omstreeks 12:00u was ik ook door Vodafone klanten weer te bereiken. Erg netjes gegaan dus, in het verleden regelmatig grotere problemen gehad met nummerporteringen.
Helaas heb ik van Ben geen MMS en Internet instellingen gekregen, volgens mij herkennen ze mijn Nokia E71 niet in het systeem, maar nadat ik alles even handmatig heb ingevoerd werkt dat ook weer netjes.
Even mobiel internet getest, ik heb hier in huis perfect 3G netwerk, beter bereik dan met Vodafone. Ik haal ongeveer 35kb/s met mobiel internet ik ben dus zeer te spreken tot nu toe. Ook de belstatus op de website werkt perfect en lijkt goed te worden geupdate. Tot nu toe niks dan lof over Ben.
Helaas heb ik van Ben geen MMS en Internet instellingen gekregen, volgens mij herkennen ze mijn Nokia E71 niet in het systeem, maar nadat ik alles even handmatig heb ingevoerd werkt dat ook weer netjes.
Even mobiel internet getest, ik heb hier in huis perfect 3G netwerk, beter bereik dan met Vodafone. Ik haal ongeveer 35kb/s met mobiel internet ik ben dus zeer te spreken tot nu toe. Ook de belstatus op de website werkt perfect en lijkt goed te worden geupdate. Tot nu toe niks dan lof over Ben.
Ben nu een aantal dagen aan het bellen en ik ben teleurgesteld. Ook in bepaalde andere gebouwen, treinen, etc is het bereik een stuk minder dan bij Telfort. Tijdens gesprekken valt om de paar seconden het geluid even weg... ik zie de meter dan een paar streepjes terug gaan. Zoals gezegd: tot afgelopen dinsdag gebeld met Telfort en -nergens- last van.
Ik ga maar weer een Telfort abo aanvragen. Ik hoop dat ze geleerd hebben van de recente exposure in Tros Radar. (ik had ook dergelijke administratieve problemen, maar al opgezegd voordat Tros Radar kwam kijken)
Ik ga maar weer een Telfort abo aanvragen. Ik hoop dat ze geleerd hebben van de recente exposure in Tros Radar. (ik had ook dergelijke administratieve problemen, maar al opgezegd voordat Tros Radar kwam kijken)
Er is natuurlijk nog altijd verschil tussen kwaliteit van het KPN netwerk, daar waar Telfort gebruik van maakt en het T-Mobile netwerk daar waar Ben gebruik van maakt.Paquito schreef op maandag 22 juni 2009 @ 07:12:
Ben nu een aantal dagen aan het bellen en ik ben teleurgesteld. Ook in bepaalde andere gebouwen, treinen, etc is het bereik een stuk minder dan bij Telfort. Tijdens gesprekken valt om de paar seconden het geluid even weg... ik zie de meter dan een paar streepjes terug gaan. Zoals gezegd: tot afgelopen dinsdag gebeld met Telfort en -nergens- last van.
N.v.t.
[ Voor 95% gewijzigd door Ronwiel op 25-06-2009 19:49 ]
Verwijderd
Ik ben ook Ben aan't overwegen. Ik zit nu nog bij T-mobile, waar ik qua dekking niets te klagen heb. Houd dit dan in dat ik er niet op achteruit ga aangezien Ben dus van het T-Mobile netwerk gebruik maakt?Razer schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:18:
[...]
Er is natuurlijk nog altijd verschil tussen kwaliteit van het KPN netwerk, daar waar Telfort gebruik van maakt en het T-Mobile netwerk daar waar Ben gebruik van maakt.
Klopt...heb hier zowel een t-mobile als ben abbo wel verschillende telefoons maar geen verschil in bereik
Weet iemand of een T-Mobile branded Nokia 6300 gaat werken met Internet Altijd van Ben?
In deze Nokia 6300 zit een menu structuur van T-Mobile, hierin is Internet vervangen door de functie Web 'n' Walk.... maar gaat dit dan nog werken met een Ben kaartje erin?
In deze Nokia 6300 zit een menu structuur van T-Mobile, hierin is Internet vervangen door de functie Web 'n' Walk.... maar gaat dit dan nog werken met een Ben kaartje erin?
Blijkbaar is het verschil erg groot.Razer schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:18:
[...]
Er is natuurlijk nog altijd verschil tussen kwaliteit van het KPN netwerk, daar waar Telfort gebruik van maakt en het T-Mobile netwerk daar waar Ben gebruik van maakt.
Het bereik is werkelijk te triest voor woorden. Binnen in ''dikke'' gebouwen, maar ook mijn eigen huis al last van slechte verstaanbaarheid. Maar rijd ik buiten het centrum dan kan ik in de buitenlucht ook geen vloeiende gesprekken meer voeren. Om de vijf tot 10 seconden valt de audio even weg of wordt onverstaanbaar.
Had nog een KPN pre-paid liggen. Die er even ingeknald en wat denk je.. weer prima bereik.
[ Voor 26% gewijzigd door Paquito op 28-06-2009 09:23 ]
Mijn huidige abonnement loopt af bij Hi, en ik weet nog niet precies wat voor abonnement/telefoon ik hierna wil aanschaffen. Het leek me daarom interessant om een maandelijks-opzegbaar abonnement zoals dat van Ben te nemen, alleen vraag ik me af of het ook allemaal zo 'makkelijk' gaat zoals ze adverteren. Zijn er gebruikers die inmiddels weer weg zijn bij Ben en problemen hebben ondervonden met betalingen of b.v. nummerbehoud?
Hier ben ik ook benieuwd naar. 1,5 maand geleden overgestapt van tmobile naar ben en nu een abo aangevraagd bij vodafone met nummerbehoud vanuit ben. Zijn er mensen die dit ook al gedaan hebben en ervaringen hier mee hebben ?Cyclonist schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:14:
Mijn huidige abonnement loopt af bij Hi, en ik weet nog niet precies wat voor abonnement/telefoon ik hierna wil aanschaffen. Het leek me daarom interessant om een maandelijks-opzegbaar abonnement zoals dat van Ben te nemen, alleen vraag ik me af of het ook allemaal zo 'makkelijk' gaat zoals ze adverteren. Zijn er gebruikers die inmiddels weer weg zijn bij Ben en problemen hebben ondervonden met betalingen of b.v. nummerbehoud?
Bij mijn overzetting van Ben naar T-Mobile duurde het 3 maand ipv de maand die Ben adverteert voor het overzetten. Persoonlijk vond ik het niet zo'n ramp, maar ik kan me voorstellen dat dit andere mensen niet bevalt. Het scheelt toch weer 2 maanden met dezelfde telefoon doen.
3 maanden ??? Volgens mij is het toch verplicht vanuit de OPTA om hier maximaal 10 dagen over te doen.Eddos schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:58:
Bij mijn overzetting van Ben naar T-Mobile duurde het 3 maand ipv de maand die Ben adverteert voor het overzetten. Persoonlijk vond ik het niet zo'n ramp, maar ik kan me voorstellen dat dit andere mensen niet bevalt. Het scheelt toch weer 2 maanden met dezelfde telefoon doen.
Ik bedoel meer; op het moment dat ik de overzetting aanvroeg en deze geaccepteerd was duurde het 3 maanden vanaf die datum voordat ik overgesloten was vanaf Ben naar T-Mobile.
ah ok, maar hoelang duurde de acceptatie dan ? Enig idee ?Eddos schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 21:26:
Ik bedoel meer; op het moment dat ik de overzetting aanvroeg en deze geaccepteerd was duurde het 3 maanden vanaf die datum voordat ik overgesloten was vanaf Ben naar T-Mobile.
Dat ging vrij vlot, ik denk dat ik binnen een week bericht had van T-Mobile dat de aanvraag geaccepteerd was.
Ben Ouderwets (2,50 pm) leek me interessant, ik zit nu bij LowCall en verbruik enkele euro's per maand. Maar je moet dus minimaal 18 jaar zijn en dat ben ik pas in december. Is het waarschijnlijk dat deze aanbieding (Ouderwets) straks weer opduikt?

Tot dusver duikt de aanbieding zo'n 1 tot 2 keer per jaar op.Rien91 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:39:
Ben Ouderwets (2,50 pm) leek me interessant, ik zit nu bij LowCall en verbruik enkele euro's per maand. Maar je moet dus minimaal 18 jaar zijn en dat ben ik pas in december. Is het waarschijnlijk dat deze aanbieding (Ouderwets) straks weer opduikt?
Je kan beter bij Lowcall blijven. Betere service.Rien91 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:39:
Lowcall wordt nu Simyo, weet niet of ik daar nu blij van moet wordenThombias schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:27:
[...]
Je kan beter bij Lowcall blijven. Betere service.
[ Voor 57% gewijzigd door Rien91 op 29-08-2009 20:37 . Reden: Quote toegevoegd. ]
Ik heb Simyo gehad en werd er wel blij van. Alles is makkelijk online te regelen. Goed netwerk. Ik had overal goed bereik. en de tariefen zijn zeker concurerend met een abonnement.Rien91 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 20:36:
[...]
Lowcall wordt nu Simyo, weet niet of ik daar nu blij van moet worden...
Ik las trouwens dat ze tegenwoordig ook data/internet hebben van 1 euro per dag of 10ct per 100kb.
Ik heb nu Vodafon€ en daar wordt ik een stuk minder vrolijk(qua bereik en verbruikskosten). Niks mis met data/internet bij Vodafon€ das weer uitstekend. Ik zit er aan te denken na mijn abo weer terug te gaan naar Simyo.
Ik heb sinds kort ook Simyo en ik word er helemaal niet blij van. Al twee keer is mijn simkaart om onduidelijke 'administratieve redenen' geblokkeerd. Er staat gewoon beltegoed op. Ik bellen met de helpdesk (lekker duur 0900 nummer) . 'Jaja, storing enzo.' Nu is het al een tweede keer gebeurd. Natuurlijk heb ik alweer gebeld. Maar het wordt niet opgelost. Ik kan nu al een aantal dagen niet bellen vanwege die geblokkeerde simkaart.Thombias schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 08:12:
[...]
Ik heb Simyo gehad en werd er wel blij van. Alles is makkelijk online te regelen. Goed netwerk. Ik had overal goed bereik. en de tariefen zijn zeker concurerend met een abonnement.
Ik las trouwens dat ze tegenwoordig ook data/internet hebben van 1 euro per dag of 10ct per 100kb.
Ik heb nu Vodafon€ en daar wordt ik een stuk minder vrolijk(qua bereik en verbruikskosten). Niks mis met data/internet bij Vodafon€ das weer uitstekend. Ik zit er aan te denken na mijn abo weer terug te gaan naar Simyo.
Ben is ook nog steeds bagger overigens. Het bereik is echt om te HUILEN.
Ben werkt toch op het T-Mobile netwerk? Is dat echt zo slecht?Paquito schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:19:
[...]
Ik heb sinds kort ook Simyo en ik word er helemaal niet blij van. Al twee keer is mijn simkaart om onduidelijke 'administratieve redenen' geblokkeerd. Er staat gewoon beltegoed op. Ik bellen met de helpdesk (lekker duur 0900 nummer) . 'Jaja, storing enzo.' Nu is het al een tweede keer gebeurd. Natuurlijk heb ik alweer gebeld. Maar het wordt niet opgelost. Ik kan nu al een aantal dagen niet bellen vanwege die geblokkeerde simkaart.
Ben is ook nog steeds bagger overigens. Het bereik is echt om te HUILEN.
T-Mobile heette eerst Ben, maar heeft zijn naam toen veranderd in T-Mobile om meer zakelijke klanten aan te trekken.
Ik heb geen leuke ondertitel.
Ben werkt inderdaad op het T-Mobile netwerk, maar dit netwerk staat erom bekend niet het beste netwerk te zijn natuurlijk.Wombat13 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:05:
[...]
Ben werkt toch op het T-Mobile netwerk? Is dat echt zo slecht?
Ik wil dus zeggen dat Ben = T-Mobile onder een andere naam met goedkopere tarieven.
Dat T-Mobile niet t beste netwerk heeft dat was me duidelijkMensionXL schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 17:15:
[...]
Ben werkt inderdaad op het T-Mobile netwerk, maar dit netwerk staat erom bekend niet het beste netwerk te zijn natuurlijk.
Dat snap ik.. juist die tarieven spraken me wel aan.. helaas is de kwaliteit dus .. eehm.. niet geweldigthijsje66 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 17:19:
Ik wil dus zeggen dat Ben = T-Mobile onder een andere naam met goedkopere tarieven.
en ik zag er ook flinke aansluitkosten staan
Aansluitkosten van Ben? 10 euro?thijsje66 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 18:18:
en ik zag er ook flinke aansluitkosten staan
ik zag op de site 70 staan
Ben werkt an sich prima, 10 euro aansluitkosten bij mij, in een actie volgens mij? Het enige waar ik mee zit is de dataverbinding, die wil niet werken met mijn Palm Treo 850. En ik wil toch wel even testen voor ik aan een dataabo ga van 10 euro.. Iemand ervaring?
t is inderdaad 10 euro, net ff nagekeken. Maar eerst stond er toch echt 70 euro.
Ja, klopt.Wombat13 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:05:
[...]
Ben werkt toch op het T-Mobile netwerk? Is dat echt zo slecht?
Ja, het is echt slecht. Ik heb ook een Telfort en Simyo kaart die via het KPN netwerk gaan. Dat is echt stukken beter. Met Ben/T-mobile heb ik bij elk gesprek dat de verbinding minimaal 1x vervormd of kort wegvalt. (maar meestal gebeurd dit om de 10-20 seconden) Het ligt eraan waar ik ben. In (dikke) gebouwen is het drama. Mensen klagen steen en been dat ik niet ben te verstaan. Regelmatig heb ik zelfs in mijn eigen huis slecht signaal. Stop ik de KPN kaart erin, dan zegt men meteen.. je klinkt nu veel en veel beter! Testresultaten zijn uit Eindhoven en Utrecht.
Ik dacht serieus dat mijn telefoon (Nokia 3310) kapot was, totdat ik weer een kpn kaart probeerde....
En van de zomer was ik op vakantie. Ik belde met de Ben kaart via buitenlandse netwerken. Prima signaal en verbinding,
[ Voor 13% gewijzigd door Paquito op 29-10-2009 22:46 ]
Vandaag ook een Ben simkaartje in ontvangst mogen nemen zonder nummerbehoud... wanneer kan ik em gebruiken? Ik kan er wel al mee bellen, maar vraag me af of mijn abonnement nou al geactiveerd is.. iemand die dat weet hoe lang dat ongeveer duurde?
Ik ben intussen alweer zo'n 1.5 jaar klant van Ben, en ik zal even mijn ervaringen totnutoe met jullie delen.
Voordelen:
Per maand opzegbaar
Bellen en SMS uit 1 bundel
Waren ooit de goedkoopste met onbeperkt internet (10eur per maand)
Goed netwerk.
Nadelen:
Geen Dual-sim mogelijk (dus 2 simkaarten op 1 nummer, een vereiste als je een geintergreerde telefoon in auto hebt)
Snelheid internet is behoorlijk gecapped op 128kbit
Nieuwe klanten worden meer gewardeerd dan oude. (lagere abbonement prijs is alleen voor nieuwe klanten)
Een klantenservice/backoffice dat bijna niet overtroffen kan worden in slechte kennis en klantonvriendelijkheid.
Ernstig falende telefooncentrale van de klantenservice, in veel gevallen wordt je verbinding verbroken op het moment dat je eindelijk eens uit de wachtrij komt. (je hoord dan *klik* muziek afgelopen, nog een fractie het geluid van een rumoerig service center en dan einde connectie)
Vreemd genoeg heb ik dus nooit geen problemen gehad met slechte dekking in het netwerk. Ik kan me dan ook niet echt herinneren dat ik ergens was waar ik even geen dekking had.
Maargoed, dat is dus per regio verschillend, Rotterdam en grote delen van oost-Brabant is het naar mijn bevindingen goed.
Zolang het werkt natuurlijk geen klachten, maar sinds deze maand heb ik een ontzettend groot drama met ze.
Ter leedvermaak zal ik mijn ervaring van afgelopen 3 weken neerzetten.
4 november: Kreeg ik ineens een SMS van Ben :" automatische incasso mislukt!! betaal binnen 24uur anders wordt je afgesloten!"
Ik had zoiets van WTF? dus ik checkte mijn bankrekening, was inderdaad in de maand oktober niets van Ben afgeschreven, andere automatische incasso's zijn wel allemaal terug te vinden (en ofc saldo was ruim voldoende
)
Dus ik bel de klantenservice, na 3 pogingen (26 min totale beltijd) dan eindelijk iemand aan de lijn, kon mij verder ook niet vertellen waarom de incasso niet uitgevoerd was, en of ik dan handmatig met spoed wil overmaken. Ok prima, doe de betaling om 11.15 met rabo telebankieren in de vorm van spoedbetaling de deur uit.
9 november: Ergens vroeg in de ochtend een SMS van Ben: "Je bent nu afgesloten! Neem contact op met de klantenservice"
Dus nogmaals WTF? Echter bleek ik helemaal niet afgesloten te zijn, ik kon nog iedereen bellen, gebeld worden, sms'en en had ook internet. Maargoed, toch maar gebeld (2 pogingen, 50min totale beltijd) konden ze de betaling niet terug vinden.Het zal wel goedkomen, anders nog maar eens bellen.
12 november: Ik kan niet meer bellen en geen sms versturen. (wel gebeld worden, sms ontvangen werkt ook prima, ook het internet werkte nog prima)
, dus ik bel weer de klantenservice (4!!! pogingen) uiteindelijk kreeg ik doodleuk te horen dat ik helemaal niet betaald had (WTF?!?!?) en of ik dan een schermafdruk per post wilde sturen. (PER POST?!) Na heel lang aandringen mocht het dan ook per fax (email was blijkbaar onmogelijk). Dus via een grote omweg alsnog de fax kunnen versturen met daarin het bewijs dat ik gewoon betaald had.
13 november: Alles doet weer.
16 november: Telefoontje van een kennis, waarom ik niet reageerde op zijn SMS. Na wat testwerk, ik had totaal geen SMS functionaliteit meer. Kon geen SMS versturen (connection with messagegateway refused) en ik kreeg ook geen enkele SMS meer binnen. Ook internet lag eruit. Bellen en gebeld worden was geen probleem. Ik check even mijn maillogging, sinds 10:20 die ochtend geen mail meer opgehaald.
Dus ik bel maar weer de klantenservice.
1e tel naar klantenservice: "Het ligt aan uw toestel, probeer een ander"
Na wat graafwerk wat toestellen gevonden. Zowel op mijn E51, 6310i, SE K750i, SE K800i, SE K850i en Samsung E700 hetzelfde probleem. Bellen en gebeld worden prima, kan geen SMS ontvangen en versturen, ook geen internet.
2e tel naar klantenservice: "Het ligt aan al uw toestellen"
toen ik mijn testen nog wilde toelichten werdt gewoon de verbinding verbroken
3e tel. naar klantenservice: "Oh, het ligt aan je blokkade van vorige week, die is er niet vanaf gehaald" Toen ik vertelde dat ik zelfs tijdens mijn blokkade gewoon kon SMS'en, werdt het afgedaan als 'onmogelijk'. Binnen 24uur zou het opgelost zijn.
17 november: Werkte uiteraard nog steeds niet, dus ik bel weer naar klantenservice.(meteen goed) "Nee heeft niets met uw blokkade te maken, aan de toestellen zal het mogelijk niet aan liggen, wij zetten hem door naar de technische dienst van T-Mobile" Na een heel lang uitvraag script waar ik precies de tijden en telefoonnummers van mijn SMS testen heb opgegeven is er een ticket aangemaakt.
19 november: Ik krijg een email van Ben met als onderwerp "GPRS Problemen" en inhoud "Mijn technische dienst heeft je probleem inmiddels bekeken.
Helaas kunnen zij niets terug vinden op het netwerk, waardoor dit probleem zou kunnen ontstaan.
Daarom wil ik je vragen je simkaart in een ander toestel te proberen en hier de juiste GPRS instellingen in te zetten.
"
Ik heb SMS problemen, dat GPRS kan me even gestolen worden. Ik ontvang geen SMS!
Afin, WEER gebeld, moest de volgende dag even terug bellen dan konden ze het 'technisch verslag' opvragen.
20 november: Bel weer naar klantenservice (meteen goed), ticket was onder verkeerde catergorie gezet (WTF, waarom heb ik dan een heel SMS logging in het ticket laten zetten als men het meteen als GPRS inboekt en afsluit)
Dus weer een nieuw ticket laten aanmaken. Bijna 45min aan de lijn gehangen.
22 november (zondag) ergens rond 17:30. *pling*. E-mail op telefoon.
En jahoor, ik kan weer SMS'en, ontvangen en mailen.
Eind goed al goed?
24 november rond 15uur. *beep* "Simcard registration failed!" Ander toestel gepakt, zelfde probleem.
Weer gebeld met klantenservice (3 pogingen). "Ja, we hebben een simswap gestart, we sturen je vandaag een nieuwe simkaart, je huidige is defect dus hebben we hem alvast geblokeerd"
Deblokeeren is niet mogelijk, ik moet maar braaf wachten totdat ik een nieuwe simkaart per post gaat ontvangen
*zucht*
Dus ik heb het wel zo'n beetje gehad met die kneuzenkermis, dat ik er nog zolang bij gebleven was komt vanwege het nummerbehoud, maar de druppel is nu echt bereikt..
Morgen een nieuw abbo afsluiten bij een ander en hopelijk kan het nummer worden geporteerd. (kunnen altijd wel, de vraag is alleen hoe vlekkeloos gaat dit lopen met zo'n bedrijf als Ben)
Ik zie de rekeningen wel van mijn klantenservice telefoontjes, al moet ik naar de rechter, ik ga ze zeker verhalen.
Voordelen:
Per maand opzegbaar
Bellen en SMS uit 1 bundel
Waren ooit de goedkoopste met onbeperkt internet (10eur per maand)
Goed netwerk.
Nadelen:
Geen Dual-sim mogelijk (dus 2 simkaarten op 1 nummer, een vereiste als je een geintergreerde telefoon in auto hebt)
Snelheid internet is behoorlijk gecapped op 128kbit
Nieuwe klanten worden meer gewardeerd dan oude. (lagere abbonement prijs is alleen voor nieuwe klanten)
Een klantenservice/backoffice dat bijna niet overtroffen kan worden in slechte kennis en klantonvriendelijkheid.
Ernstig falende telefooncentrale van de klantenservice, in veel gevallen wordt je verbinding verbroken op het moment dat je eindelijk eens uit de wachtrij komt. (je hoord dan *klik* muziek afgelopen, nog een fractie het geluid van een rumoerig service center en dan einde connectie)
Vreemd genoeg heb ik dus nooit geen problemen gehad met slechte dekking in het netwerk. Ik kan me dan ook niet echt herinneren dat ik ergens was waar ik even geen dekking had.
Maargoed, dat is dus per regio verschillend, Rotterdam en grote delen van oost-Brabant is het naar mijn bevindingen goed.
Zolang het werkt natuurlijk geen klachten, maar sinds deze maand heb ik een ontzettend groot drama met ze.
Ter leedvermaak zal ik mijn ervaring van afgelopen 3 weken neerzetten.
4 november: Kreeg ik ineens een SMS van Ben :" automatische incasso mislukt!! betaal binnen 24uur anders wordt je afgesloten!"
Ik had zoiets van WTF? dus ik checkte mijn bankrekening, was inderdaad in de maand oktober niets van Ben afgeschreven, andere automatische incasso's zijn wel allemaal terug te vinden (en ofc saldo was ruim voldoende
Dus ik bel de klantenservice, na 3 pogingen (26 min totale beltijd) dan eindelijk iemand aan de lijn, kon mij verder ook niet vertellen waarom de incasso niet uitgevoerd was, en of ik dan handmatig met spoed wil overmaken. Ok prima, doe de betaling om 11.15 met rabo telebankieren in de vorm van spoedbetaling de deur uit.
9 november: Ergens vroeg in de ochtend een SMS van Ben: "Je bent nu afgesloten! Neem contact op met de klantenservice"
Dus nogmaals WTF? Echter bleek ik helemaal niet afgesloten te zijn, ik kon nog iedereen bellen, gebeld worden, sms'en en had ook internet. Maargoed, toch maar gebeld (2 pogingen, 50min totale beltijd) konden ze de betaling niet terug vinden.Het zal wel goedkomen, anders nog maar eens bellen.
12 november: Ik kan niet meer bellen en geen sms versturen. (wel gebeld worden, sms ontvangen werkt ook prima, ook het internet werkte nog prima)
, dus ik bel weer de klantenservice (4!!! pogingen) uiteindelijk kreeg ik doodleuk te horen dat ik helemaal niet betaald had (WTF?!?!?) en of ik dan een schermafdruk per post wilde sturen. (PER POST?!) Na heel lang aandringen mocht het dan ook per fax (email was blijkbaar onmogelijk). Dus via een grote omweg alsnog de fax kunnen versturen met daarin het bewijs dat ik gewoon betaald had.
13 november: Alles doet weer.
16 november: Telefoontje van een kennis, waarom ik niet reageerde op zijn SMS. Na wat testwerk, ik had totaal geen SMS functionaliteit meer. Kon geen SMS versturen (connection with messagegateway refused) en ik kreeg ook geen enkele SMS meer binnen. Ook internet lag eruit. Bellen en gebeld worden was geen probleem. Ik check even mijn maillogging, sinds 10:20 die ochtend geen mail meer opgehaald.
Dus ik bel maar weer de klantenservice.
1e tel naar klantenservice: "Het ligt aan uw toestel, probeer een ander"
Na wat graafwerk wat toestellen gevonden. Zowel op mijn E51, 6310i, SE K750i, SE K800i, SE K850i en Samsung E700 hetzelfde probleem. Bellen en gebeld worden prima, kan geen SMS ontvangen en versturen, ook geen internet.
2e tel naar klantenservice: "Het ligt aan al uw toestellen"

3e tel. naar klantenservice: "Oh, het ligt aan je blokkade van vorige week, die is er niet vanaf gehaald" Toen ik vertelde dat ik zelfs tijdens mijn blokkade gewoon kon SMS'en, werdt het afgedaan als 'onmogelijk'. Binnen 24uur zou het opgelost zijn.
17 november: Werkte uiteraard nog steeds niet, dus ik bel weer naar klantenservice.(meteen goed) "Nee heeft niets met uw blokkade te maken, aan de toestellen zal het mogelijk niet aan liggen, wij zetten hem door naar de technische dienst van T-Mobile" Na een heel lang uitvraag script waar ik precies de tijden en telefoonnummers van mijn SMS testen heb opgegeven is er een ticket aangemaakt.
19 november: Ik krijg een email van Ben met als onderwerp "GPRS Problemen" en inhoud "Mijn technische dienst heeft je probleem inmiddels bekeken.
Helaas kunnen zij niets terug vinden op het netwerk, waardoor dit probleem zou kunnen ontstaan.
Daarom wil ik je vragen je simkaart in een ander toestel te proberen en hier de juiste GPRS instellingen in te zetten.
"

Afin, WEER gebeld, moest de volgende dag even terug bellen dan konden ze het 'technisch verslag' opvragen.
20 november: Bel weer naar klantenservice (meteen goed), ticket was onder verkeerde catergorie gezet (WTF, waarom heb ik dan een heel SMS logging in het ticket laten zetten als men het meteen als GPRS inboekt en afsluit)
Dus weer een nieuw ticket laten aanmaken. Bijna 45min aan de lijn gehangen.
22 november (zondag) ergens rond 17:30. *pling*. E-mail op telefoon.
Eind goed al goed?
24 november rond 15uur. *beep* "Simcard registration failed!" Ander toestel gepakt, zelfde probleem.
Weer gebeld met klantenservice (3 pogingen). "Ja, we hebben een simswap gestart, we sturen je vandaag een nieuwe simkaart, je huidige is defect dus hebben we hem alvast geblokeerd"

Deblokeeren is niet mogelijk, ik moet maar braaf wachten totdat ik een nieuwe simkaart per post gaat ontvangen
*zucht*
Dus ik heb het wel zo'n beetje gehad met die kneuzenkermis, dat ik er nog zolang bij gebleven was komt vanwege het nummerbehoud, maar de druppel is nu echt bereikt..
Morgen een nieuw abbo afsluiten bij een ander en hopelijk kan het nummer worden geporteerd. (kunnen altijd wel, de vraag is alleen hoe vlekkeloos gaat dit lopen met zo'n bedrijf als Ben)
Ik zie de rekeningen wel van mijn klantenservice telefoontjes, al moet ik naar de rechter, ik ga ze zeker verhalen.
Ik heb een htc Snap samen met een ben abbo met internet, maar weet iemand de internet instellingen, ik heb die van T-mobile ook allemaal al geprobeerd maar niks wil werken
erutangis
Instellingen zijn bijna hetzelfde als die van T-Mobile, alleen gebruiken ze een ander toeganspunt,
APN is, internet.ben
Dat zou voldoende moeten zijn.
APN is, internet.ben
Die stond al tussen mijn instellingen, maar hij bleef het maar niet doen, nu 2 keer resetten en hij doet hetReBr schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:22:
Instellingen zijn bijna hetzelfde als die van T-Mobile, alleen gebruiken ze een ander toeganspunt,
APN is, internet.ben

erutangis
Ik heb me ook maar aangemeld voor als mijn Telfort afloopt. Het is wel goedkoper geworden vergeleken met de prijzen in de OP.
Die en/of is volgens mij altijd al of geweest.
Dat is nu 250 belminuten en / of 250 smsjes en 100 smsjes 6,95 / maand.BEN Regelmatig 250 belminuten en / of 250 smsjes 9,99 / maand
Die en/of is volgens mij altijd al of geweest.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Heeft er iemand ervaring met de FUP van Ben Internet altijd? Ik kan er niet heel veel over terug vinden...
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Ik ga nu definitief weg bij Ben. Die Belstatus klopt voor geen meter. Ik zit al 2 maanden tientallen euro's buiten de bundel, terwijl de belstatus aangaf dat ik er ruim binnen zat. Ik heb er vorige maand extra op gelet.. Vervolgens komt de rekening en moet ik bv voor november 20 euro bijbetalen. Echt schandalig! Een kleine discrepantie kan ik mij inkomen, maar zoveel...
En zo te zien zijn er meer mensen met dit probleem. Met een slimmerik die een screendump heeft gemaakt.
http://forum.www.trosrada...php?f=25&t=76871&p=942940
http://www.klachtenoplossing.nl/ben/klacht/belstatus-3/
http://www.klachtenoploss...ven/klacht-belstatus-ben/
Bah.
En zo te zien zijn er meer mensen met dit probleem. Met een slimmerik die een screendump heeft gemaakt.
http://forum.www.trosrada...php?f=25&t=76871&p=942940
http://www.klachtenoplossing.nl/ben/klacht/belstatus-3/
http://www.klachtenoploss...ven/klacht-belstatus-ben/
Bah.
[ Voor 19% gewijzigd door Paquito op 24-12-2009 20:56 ]
die is onbeperktMotrax schreef op woensdag 23 december 2009 @ 12:47:
Heeft er iemand ervaring met de FUP van Ben Internet altijd? Ik kan er niet heel veel over terug vinden...
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Bij mij klopt die belstatus perfect, laatste keer op 3 seconden na mijn bundel verbruikt volgens de belstatus, en inderdaad ook zo op de rekening
http://www.ben.nl/pdf/Ben%20prijslijst.pdf
Internet € 2,50 per MB
Ik was vorige week in België, krijg ik keurig een sms met prijzen:
Internet EUR2.00 per MB
Prijzen zijn inc. BTW, afgerond op 2 decimalen
Internet ik in België nou goedkoper dan hier in Nederland? Of is de info in de prijslijst verouderd?
Overigens is m'n data-verbruik (kosten buiten bundel) nog niet te zien
Je belstatus is bijgewerkt tot 25-1-2010 23:22 uur.
Op moment van posten is het nu 21:02
Internet € 2,50 per MB
Ik was vorige week in België, krijg ik keurig een sms met prijzen:
Internet EUR2.00 per MB
Prijzen zijn inc. BTW, afgerond op 2 decimalen
Internet ik in België nou goedkoper dan hier in Nederland? Of is de info in de prijslijst verouderd?
Overigens is m'n data-verbruik (kosten buiten bundel) nog niet te zien
Ik heb nu al meerdere keren gehad dat ik niet kon telefoneren. Als ik het toestel (HTC Hero) in 2g mode zet werkt het wel prima. Een collega van mij die een HTC touch2 heeft, heeft exact hetzelfde probleem.
Zijn er meer mensen die hiermee problemen hebben ? Ik wil wel bereikbaar zijn namenlijk. Het moet wel betrouwbaar zijn.
Toch maar geen BEN moeten nemen ?
Zijn er meer mensen die hiermee problemen hebben ? Ik wil wel bereikbaar zijn namenlijk. Het moet wel betrouwbaar zijn.
Toch maar geen BEN moeten nemen ?
En meer dan drie weken geledenCheesy schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:02:
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Ik zie 5,95 per MB staan in het buitenland 
belstatus perfect hier!
belstatus perfect hier!
Zijn er nogsteeds mensen met problemen met de belstatus?
Volgens mij kloppen de bedragen wel, maar de bijgewerkte tijd is altijd een raadsel:
De belstatus is bijgewerkt tot en met 22-3-2010 16:46 uur
Volgens mij kloppen de bedragen wel, maar de bijgewerkte tijd is altijd een raadsel:
De belstatus is bijgewerkt tot en met 22-3-2010 16:46 uur
Beetje oud Topic.
Maar hoe is het ondertussen gesteld met Ben?
alle reacties zijn al ruim 4 maanden oud, en de negatieve bijna 6.
Zit zelf te denken om over te stappen naar Ben. Of is dit een slechte keus?
BIj Telfort kon ik mijn telefoon doorschakelen via hun website, kan dit bij Ben ook? Ik kan het namelijk niet vinden en de momenten dat ik mijn nummer wil doorschakelen zijn juist de momenten dat ik mijn telefoon niet kan gebruiken (leeg of vergeten).
Ik wordt vandaag overgezet. Maar het is per maand opzegbaar dus als het echt slecht is dan kun je zo weer weg.Flexicon schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:29:
Beetje oud Topic.
[ Voor 46% gewijzigd door Marzman op 06-04-2010 14:52 ]
/▌
Ik heb nu ruim een half jaar een Ben abonnement. Ik bel en sms niet veel (Ben Zuinig
) en ik heb altijd bereik. Internet doet het ook, maar dat gebruik ik eigenlijk nooit. Met betalingen heb ik nog nooit problemen gehad.
M'n vriendin heeft ook Ben en is wat meer een heavy user (Ben Vaak). Zij heeft regelmatig last van gesprekken die wegvallen. Maar dat lijkt echt aan haar toestel te liggen; sinds ze een andere telefoon gebruikt heeft ze daar geen last meer van.
Al met al ben ik een tevreden Ben klant, maar mijn belgedrag is misschien niet representatief voor de gemiddelde Ben gebruiker.
M'n vriendin heeft ook Ben en is wat meer een heavy user (Ben Vaak). Zij heeft regelmatig last van gesprekken die wegvallen. Maar dat lijkt echt aan haar toestel te liggen; sinds ze een andere telefoon gebruikt heeft ze daar geen last meer van.
Al met al ben ik een tevreden Ben klant, maar mijn belgedrag is misschien niet representatief voor de gemiddelde Ben gebruiker.
Oké,
Nou ik bel ook niet zo veel, dus ga voor die van 7 euro per maand.
Dan ga ik dat morgenmiddag eens uitzoeken en regelen
.
@Marzman, het klopt dat je snel kan wisselen, maarja als je daardoor 2 maanden amper bereikbaar bent is dat natuurlijk niet echt handig
.
Dan ga ik dat morgenmiddag eens uitzoeken en regelen
@Marzman, het klopt dat je snel kan wisselen, maarja als je daardoor 2 maanden amper bereikbaar bent is dat natuurlijk niet echt handig
Die heb ik ook genomen. 250 belminuten en 100 smsjes (ipv of bij de andere abo's) vind ik nog best veel voor 7 euro.Flexicon schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:02:
Oké,
/▌
Hoe lang heeft het bij jouw allemaal geduurt?
Ik heb net besteld met nummberhoud (hi prepaid naar ben)
Verwijderd
Het bellen, sms-en enz. zal wel goed zijn, omdat Ben op het T-Mobile netwerk zit, maar vergeet niet dat de helpdesk en de administratie bij Ben een puinhoop is!!!
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 15:33 ]
Ik ben nieuwsgierig naar je onderbouwing in feiten.Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:32:
Vergeet niet dat de helpdesk en de administratie bij Ben een puinhoop is!!!
Hoi!
0900 nummer, wachttijden langer dan 10 minuten en vervolgens nog niets kunnen zeggen.EWK schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:33:
[...]
Ik ben nieuwsgierig naar je onderbouwing in feiten.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Verwijderd
O, neem maar eens de moeite dit topic eventjens goed door te lezen.EWK schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:33:
[...]
Ik ben nieuwsgierig naar je onderbouwing in feiten.
Ook op andere fora dezelfde berichten...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 15:35 ]
Verwijderd
Voila!Coldcat schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:34:
[...]
0900 nummer, wachttijden langer dan 10 minuten en vervolgens nog niets kunnen zeggen.
Zoals ik al eerder zei zijn de reacties in dit topic al bijna 4tot6 maanden veroudert, lijkt me niet echt representatief!Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:34:
[...]
O, neem maar eens de moeite dit topic eventjens goed door te lezen.
Ook op andere fora dezelfde berichten...
Zit zelf nu bij Hi, maar die klanteservice is daar ook zo dom als het maar zijn kan. Had gebeld om van mijn vakantiebundel af tekomen maar dit konden hun niet, en ook het opzeggen via een smsje gaat niet. Zegt die gast gewoon doodleuk bel morgen nog maar een keer als ze die 10 euro hebben afgeschreven dan kunnen we dat weer terug zetten, gevolg is wel dat ik dan nog steeds aan mijn abbo vast zit -.-'
[ Voor 37% gewijzigd door Flexicon op 06-04-2010 15:39 ]
Volgens VraagAlex is er een alternatief nummer voor het 0900-0401405 nummer van Ben dat je tegen lokale tarieven kunt bellen: 0348-466420. Maar dat verandert natuurlijk niets aan de wachttijd en service.Coldcat schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:34:
[...]
0900 nummer, wachttijden langer dan 10 minuten en vervolgens nog niets kunnen zeggen.
Zelf heb ik (gelukkig) geen ervaring met de help desk van Ben.
Mijn vriendin heeft nu Ben, geen gezeik, nooit buiten bundel geweest en elke maand gewoon rekening. Belstatus is soms van slag maar vaak up to date.
Zij blij want ze heeft veel belminuten en SMSjes, ik blij want het kost maar 6,99 per maand
Zij blij want ze heeft veel belminuten en SMSjes, ik blij want het kost maar 6,99 per maand
Kun je bij Ben ook je abonnement veranderen zonder dat je het op moet zeggen e.d.? Ik wil bijvoorbeeld eerst wel Ben soms proberen, maar als ik daar niet genoeg aan heb wil ik wel gemakkelijk naar Ben regelmatig kunnen overstappen. Kan iemand me daar meer over vertellen?
Ik zit nu iets minder dan een maand bij Ben. Was overgestapt van een KPN abonnement naar Ben Regelmatig (7,- per maand + 100 gratis sms). Tot nu toe nog geen klachten over wat dan ook.
Ook heb ik gebruik gemaakt van nummerbehoud. Het nummer is succesvol overgezet, ik weet alleen nog niet zeker of mijn KPN abonnement fatsoenlijk stop gezet is, maar dat merk ik pas als er weer iets van mijn bankrekening afgeschreven wordt.
Over de belstatus kan ik zeggen dat het soms niet lijkt te kloppen. Zelf hecht ik daar niet heel veel waarde aan omdat ik waarschijnlijk mijn belminuten niet verbruikt krijg in een maand. Mijn beltegoed telefonisch opvragen is me nog niet gelukt (bij KPN kon je dan 1244 bellen), dit nummer is mij voor Ben nog niet bekend.
Kortom de overstap is prima verlopen, het bereik is goed tot dusver en ik ben zeer tevreden met dit goedkope abonnement i.c.m. mijn goedkope Samsung E2100B. (Ik bel en sms alleen met mijn telefoon)
Edit: @ MaartenFM: Als je eenmaal bij Ben bent aangesloten krijg je een account waarmee je kunt inloggen op de site van Ben. Hier kun je via een scrolldown menuutje aangeven welk abonnement je wilt. Dit gaat dan in vanaf de volgende maand. Ik denk dat je dus per maand kunt aangeven welk abonnement je wilt en dat je dus ook terug kunt naar een goedkopere met minder belminuten. Heb dit zelf nog niet geprobeerd.
Ook heb ik gebruik gemaakt van nummerbehoud. Het nummer is succesvol overgezet, ik weet alleen nog niet zeker of mijn KPN abonnement fatsoenlijk stop gezet is, maar dat merk ik pas als er weer iets van mijn bankrekening afgeschreven wordt.
Over de belstatus kan ik zeggen dat het soms niet lijkt te kloppen. Zelf hecht ik daar niet heel veel waarde aan omdat ik waarschijnlijk mijn belminuten niet verbruikt krijg in een maand. Mijn beltegoed telefonisch opvragen is me nog niet gelukt (bij KPN kon je dan 1244 bellen), dit nummer is mij voor Ben nog niet bekend.
Kortom de overstap is prima verlopen, het bereik is goed tot dusver en ik ben zeer tevreden met dit goedkope abonnement i.c.m. mijn goedkope Samsung E2100B. (Ik bel en sms alleen met mijn telefoon)
Edit: @ MaartenFM: Als je eenmaal bij Ben bent aangesloten krijg je een account waarmee je kunt inloggen op de site van Ben. Hier kun je via een scrolldown menuutje aangeven welk abonnement je wilt. Dit gaat dan in vanaf de volgende maand. Ik denk dat je dus per maand kunt aangeven welk abonnement je wilt en dat je dus ook terug kunt naar een goedkopere met minder belminuten. Heb dit zelf nog niet geprobeerd.
[ Voor 17% gewijzigd door Mutsy op 06-04-2010 15:56 ]
Een kleine blik op de website van Ben leert dat je per maand kosteloos van abonnement-type kunt veranderen.MaartenFM schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:50:
Kun je bij Ben ook je abonnement veranderen zonder dat je het op moet zeggen e.d.? Ik wil bijvoorbeeld eerst wel Ben soms proberen, maar als ik daar niet genoeg aan heb wil ik wel gemakkelijk naar Ben regelmatig kunnen overstappen. Kan iemand me daar meer over vertellen?
Ik heb zelf al eens mijn abonnement gedowngrade. Dat ging prima.
Volgens mij zijn de problemen een heel eind opgelost. Gelukkig!
Zo snel bij mij alles is afgehandeld zal ik wel een reactie plaatsen met mijn positieve/negatieve ervaringen!
Zo snel bij mij alles is afgehandeld zal ik wel een reactie plaatsen met mijn positieve/negatieve ervaringen!
Ik zit me een abonnement wet het vertraagd. Bij mij duurde het 3 maanden, maar dat komt omdat ik de 12 maanden bij Telfort eerst vol moest maken. Met prepaid zal het veel sneller gaan.Flexicon schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:21:
Hoe lang heeft het bij jouw allemaal geduurt?
/▌
Verwijderd
HET Nadeel van down/upgraden is dat de acties daarop nooit meer gelden, kreeg je dus eerst 100 smsjes gratis, ben je die ineens kwijt.slow whoop schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:59:
[...]
Een kleine blik op de website van Ben leert dat je per maand kosteloos van abonnement-type kunt veranderen.
Ik heb zelf al eens mijn abonnement gedowngrade. Dat ging prima.
Goed dat je het zegt!Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:02:
[...]
HET Nadeel van down/upgraden is dat de acties daarop nooit meer gelden, kreeg je dus eerst 100 smsjes gratis, ben je die ineens kwijt.
Geld dit ook als van je regelmatig naar vaak gaat? omdat je bij beide gratis 100sms krijgt
Dat is alleen het eerste jaar. Ook de prijs van het abonnement wordt dan weer hoger als het goed is.
Ik heb vandaag twee keer gebeld en ze nemen eigenlijk vrijwel direct op.slow whoop schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:44:
[...]
Maar dat verandert natuurlijk niets aan de wachttijd en service.
Zelf heb ik (gelukkig) geen ervaring met de help desk van Ben.
/▌
Weet iemand waar je de informatie over de status van je nummerbehoud terug kunt vinden? Er staat dat je dat op de Ik Ben pagina terug kunt vinden, maar ik heb al op veel plaatsen gekeken maar kan het nergens vinden.
En is het waar dat na een jaar de abonnementsprijzen weer 'normaal' worden? Dat de actie dan zeg maar is afgelopen...
En is het waar dat na een jaar de abonnementsprijzen weer 'normaal' worden? Dat de actie dan zeg maar is afgelopen...
De enige informatie die daar staat krijg je ook per e-mail en sms gekregen (niet dat het niet genoeg is, maar er staat gewoon niks extra).MaartenFM schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 13:26:
Weet iemand waar je de informatie over de status van je nummerbehoud terug kunt vinden? Er staat dat je dat op de Ik Ben pagina terug kunt vinden, maar ik heb al op veel plaatsen gekeken maar kan het nergens vinden.
Na een jaar verloopt de actieprijs ja.
/▌
Ik las ergens dat na 1 minuut het bellen per seconde wordt afgerekend, dit in tegenstelling tot T-mobile zelf. Daar betalen de SIM only abonnees per minuut. (de normale abonnementen betalen ook na 1 minuut per seconde)
kan iemand dit verifiëren?
Hoe zit het met het data verbruik, zelfde regeling als t-mobile?
Klopt is nergens te vinden op de website, heb ook een mail gestuurd (vrijdagavond), maar nog geen reactie terug.Marzman schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:04:
[...]
De enige informatie die daar staat krijg je ook per e-mail en sms gekregen (niet dat het niet genoeg is, maar er staat gewoon niks extra).
Na een jaar verloopt de actieprijs ja.
Hoop wel dat nummerbehoud snel gaat, beltegoed is bijna op
Verwijderd
Bij Ben betaal je inderdaad per seconde met een minimum van één minuut. Bij T-Mobile wordt alleen per minuut afgerekend als je het Voordeel Sim abonnement kiest. Bij Relax Sim Only betaal je net als bij de reguliere abonnementen de eerste minuut en daarna per seconde.pietjepuk|IAA schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:43:
Ik las ergens dat na 1 minuut het bellen per seconde wordt afgerekend, dit in tegenstelling tot T-mobile zelf. Daar betalen de SIM only abonnees per minuut. (de normale abonnementen betalen ook na 1 minuut per seconde)
Internet Altijd is vergelijkbaar met Web'n'walk Standaard van T-Mobile.
En hoe zit het precies als je buiten je internetbundel gebruik wil maken van mobiel internet? Bestaat er dan ook een maximum van bijvoorbeeld €2,50 per dag zoals gesteld bij T-mobile. Of betaal je écht per MB?
De prijzenlijst van Ben zegt het volgende:
De prijzenlijst van Ben zegt het volgende:
"Het gebruik van internet in Nederland wordt per etmaal vastgesteld en naar boven afgerond op 10 KB of een veelvoud van 10 KB." € 2,50 per MB
Eh, ik zei niet dat het niks was. Er staat de dag dat is op zich al redelijk wat informatie. Bij een nummerportering moet je er altijd rekening mee houden dat je die dag beperkt bereikbaar bent.Flexicon schreef op zondag 11 april 2010 @ 11:46:
[...]
Klopt is nergens te vinden op de website, heb ook een mail gestuurd (vrijdagavond), maar nog geen reactie terug.
Hoop wel dat nummerbehoud snel gaat, beltegoed is bijna op.
Voicemail is niet bereikbaar bij mij. Schijnt bij meer nieuwe klanten zo te zijn en ze gaan hem uit- en aanzetten (dat is echt de oplossing voor alles
/▌
Dat van die Voicemail klopt idd, ik ben nu voor de derde maand aangesloten bij Ben, maar voicemail werkt niet. (als je belt naar 1233, moet je je eigen nummer invoeren om toegang te krijgen, maar krijg vervolgens melding dat nummer niet bestaat / juist is, dit krijgen de bellers ook te horen, als je niet bereikbaar bent, en doorgeschakeld wordt naar voicemail)Marzman schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:11:
[...]
Eh, ik zei niet dat het niks was. Er staat de dag dat is op zich al redelijk wat informatie. Bij een nummerportering moet je er altijd rekening mee houden dat je die dag beperkt bereikbaar bent.
Voicemail is niet bereikbaar bij mij. Schijnt bij meer nieuwe klanten zo te zijn en ze gaan hem uit- en aanzetten (dat is echt de oplossing voor alles)
Mijn oplossing was Voicemail uitzetten bij 'mijn Ben' en alle doorschakelingen annuleren, dan maar geen voicemail, en doorschakelingen, werkt prima ;-)
Wat betreft het mobiele internet bij Ben, momenteel wordt het verbruik, als je geen bundel heb afgesloten, niet geregistreerd (mijn eerste maand had ik geen bundel, wel af en toe gebruik gemaakt, maar geen enkele byte is terug te zien op de faktuur, nu in de derde maand weer geen bundel, en weer zie ik het verbruik niet terug buiten de bundel, wel even de faktuur afwachten, en beperkt gebruiken)
Heb wel een maand de internet bundel geactiveerd gehad, en hierbij verder geen klachten, heel wat data verbruikt, werkt prima ;-)
Bij het verbruik zonder bundel (als het wel in rekening gebracht wordt) gaan ze als volgt te werk (volgens mij):
€2,50 per MB, dus geen daglimiet, maar per etmaal wordt er gekeken wat je heb verbruikt, en dit wordt dan afgerond op minimaal 25Kb of meer. (bv 1 keer mail opgehaald a 10 KB verder niets, dan ben je 25KB kwijt, heb je wat meer gedaan bv 450KB, dan betaal je gewoon die 450KB)
Hmm, bij mij is dat toch een beetje anders. Als ik mijn mobiele nummer bel kan ik wel een voicemail inspreken. Ik krijg daar ook een bericht van op mijn mobiel. Als ik daarna echter de voicemail bel om het af te luisteren krijg ik een melding dat ik geen toegang heb tot de service en de klantenservice moet bellen. Nou ja ik wacht het twee dagen af, uitzetten is inderdaad ook nog altijd een optieReBr schreef op maandag 12 april 2010 @ 17:31:
[...]
Dat van die Voicemail klopt idd, ik ben nu voor de derde maand aangesloten bij Ben, maar voicemail werkt niet. (als je belt naar 1233, moet je je eigen nummer invoeren om toegang te krijgen, maar krijg vervolgens melding dat nummer niet bestaat / juist is, dit krijgen de bellers ook te horen, als je niet bereikbaar bent, en doorgeschakeld wordt naar voicemail)
Mijn oplossing was Voicemail uitzetten bij 'mijn Ben' en alle doorschakelingen annuleren, dan maar geen voicemail, en doorschakelingen, werkt prima ;-)
/▌
Ik heb helemaal geen service. De vorige keer kwam dat omdat mijn sim geblokkeerd was, ik hoop niet dat het weer zo iets onzinnigs is.
/▌
Mijn voicemail doet het nog steeds niet, maar omdat ik nu een ander bericht hoor als ik er naar toe bel is het een "nieuwe storing". Jammer dat ze het niet testen en afmelden, want zo gaat het allemaal wel lang duren.
/▌
Nou tot nu toe gaat het nog niet helemaal goed hier.
19-04 zou de nummerportering van KPN naar BEN plaatsvinden. Deels is dit gelukt, deels gewoon niet. Ik kan soms gebel worden, soms ook niet. Als ik mijn voicemail wil benaderen, dan kan dat niet, want hij zegt dat mijn nummer simpelweg onbekend is bij Ben. Meerdere malen per dag de melding 'registratie simkaart mislukt' terwijl hij het een minuut later wel weer doet.
Ben opgebeld, direct geholpen. Antwoord 'Ik geef het door aan de technische dienst'
Fijn kerel, maar ik móet vandaag bereikbaar zijn want ik krijg vandaag een enorm belangrijk telefoontje binnen...3 dagen wachten? En of dat belangrijke telefoontje op mijn voicemail terecht gekomen is in die tijd dat ik spontaan niet bereikbaar ben, weet ik dus niet, want daar kan ik niet in. Bedankt!
Ik erger me er dood aan, ik wil niks wilds of vreemds, kan het niet gewoon werken?
19-04 zou de nummerportering van KPN naar BEN plaatsvinden. Deels is dit gelukt, deels gewoon niet. Ik kan soms gebel worden, soms ook niet. Als ik mijn voicemail wil benaderen, dan kan dat niet, want hij zegt dat mijn nummer simpelweg onbekend is bij Ben. Meerdere malen per dag de melding 'registratie simkaart mislukt' terwijl hij het een minuut later wel weer doet.
Ben opgebeld, direct geholpen. Antwoord 'Ik geef het door aan de technische dienst'
Fijn kerel, maar ik móet vandaag bereikbaar zijn want ik krijg vandaag een enorm belangrijk telefoontje binnen...3 dagen wachten? En of dat belangrijke telefoontje op mijn voicemail terecht gekomen is in die tijd dat ik spontaan niet bereikbaar ben, weet ik dus niet, want daar kan ik niet in. Bedankt!
Ik erger me er dood aan, ik wil niks wilds of vreemds, kan het niet gewoon werken?

Ik heb precies dezelfde dingen. Voicemail heb ik al twee keer voor gebeld met Ben en ook heb ik regelmatig geen service (ik ben dan dus onbereikbaar). Ik moet dan het telefoongedeelte van mijn telefoon een keer uit en aanzetten en dan werkt het weer. Nu zou dit aan mijn telefoon kunnen liggen, maar ik zie meer van deze problemen met T-Mobile en Ben met verschillende telefoons op internet staan en met Telfort heb ik het probleem nooit gehad.bear87 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:53:
Nou tot nu toe gaat het nog niet helemaal goed hier.
Fijn kerel, maar ik móet vandaag bereikbaar zijn want ik krijg vandaag een enorm belangrijk telefoontje binnen...3 dagen wachten? En of dat belangrijke telefoontje op mijn voicemail terecht gekomen is in die tijd dat ik spontaan niet bereikbaar ben, weet ik dus niet, want daar kan ik niet in. Bedankt!![]()
De twee problemen gecombineerd zijn nog rotter want doordat ik een paar keer per dag "geen service" heb gaan alle berichten dan naar mijn voicemail. Als dit zo blijft ga ik weer terug naar Telfort en pak ik daar een Sim Only. Dat werkte goed en Ben is per maand opzegbaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 20-04-2010 20:01 ]
/▌
Ga er maar niet vanuit dat het aan onze telefoons ligt nee. Ik heb tot op gisteren met KPN gewerkt, en daar heb ik nooit last gehad. Voor 99% zeker dat het echt niet aan mijn telefoon ligt..
Ik bel morgen nog 1 keer naar ze op en als het dan niet opgelost is krijgen ze van mij een opzegging + een sommatie tot teruggave van de aansluit kosten. Ik zag dat Vodafone scherp nu leuke prijzen heeft en geen aansluitkosten, dus dan gaan we wel ergens heen waar je wel bereikbaar bent. Kwaliteitverschil in netwerken oke, maar bereikbaar zijn is wel het minste dat je mag verwachten.
Ik bel morgen nog 1 keer naar ze op en als het dan niet opgelost is krijgen ze van mij een opzegging + een sommatie tot teruggave van de aansluit kosten. Ik zag dat Vodafone scherp nu leuke prijzen heeft en geen aansluitkosten, dus dan gaan we wel ergens heen waar je wel bereikbaar bent. Kwaliteitverschil in netwerken oke, maar bereikbaar zijn is wel het minste dat je mag verwachten.
Hmm, Telfort (is het KPN netwerk) heeft ook wel een interesante Sim only. Iets goedkoper als Ben, maar je moet er een SMS bundel bijnemen (van 25 is zat voor mij) en surf en mail kost maar 2,50 extra.
[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 20-04-2010 21:49 ]
/▌
Best wel raar want bij mij is wel alles goed gegaan. Na 8 dagen was ik al aangesloten bij BEN (was overgestapt van HI Prepaid.)
Wel jammer dat ik nog niet kan zien wat mijn belstatus is. Maarja ga er gewoon van uit dat ik deze maand 2/3e van het totaal aantal sms/belminuten heb
.
Wel jammer dat ik nog niet kan zien wat mijn belstatus is. Maarja ga er gewoon van uit dat ik deze maand 2/3e van het totaal aantal sms/belminuten heb
Het wegvallen is vandaag niet meer gebeurd, ik denk dat ik nu 30 uur lang al verbinding heb zonder iets opnieuw op te hoeven starten (hopelijk lezen ze mee, anders is het toeval en zal het wel weer terugkomen). De voicemail werkt alleen nog steeds niet en dat is nu twee dagen geleden sinds mijn tweede melding (zou twee dagen duren)
/▌
Mijn voicemail werkt nu en ik heb mijn telefoon ook niet meer opnieuw hoeven opstarten. Misschien dat het dan toch nog tevreden kan zijn met mijn Ben abo
/▌
Mobiele dataverbinding ligt hier ook op zijn gat, krijg consequent 118-120 kbps down en 500-1200kbps up, geen 3,5G of H icoontje meer ook enkel 3G. Doe ik mijn t-mobile sim in mijn telefoon schiet het weer omhoog naar H speeds, meer mensen last van of een verklaring?
Toevallig gister mijn factuur online gehad waarin voor vorige maand iets meer dan 2gb dataverbruik in stond, is dit een cap misschien?
Toevallig gister mijn factuur online gehad waarin voor vorige maand iets meer dan 2gb dataverbruik in stond, is dit een cap misschien?
[ Voor 20% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 23-04-2010 16:23 ]
Ah, bij jou werkt het dus welMarzman schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:23:
Mijn voicemail werkt nu en ik heb mijn telefoon ook niet meer opnieuw hoeven opstarten. Misschien dat het dan toch nog tevreden kan zijn met mijn Ben abo
Ik heb nogsteeds dagelijks last van de melding 'simkaart registratie mislukt'
En hoewel Ben maandag beloofde dat ik binnen 3 dagen mail zou krijgen van de technische dienst om het op te lossen, heb ik nog niks van ze gehoord.
Voicemail werkt wel nu inderdaad. Maar ik ben dus nog niet heel erg blij met Ben.
Appart, ik heb twee keer gebeld en de ene keer zeiden ze twee en de andere keer drie dagen voor hetzelfde probleem (voicemail), maar ze maakten toch wel duidelijk dat ik er niet op moest rekenen daar iets over te horen "blijven proberen" wast het advies toen ik vroeg of ik een afmelding van de storing kreeg.bear87 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 17:33:
[...]
Ah, bij jou werkt het dus wel![]()
Ik heb nogsteeds dagelijks last van de melding 'simkaart registratie mislukt'
En hoewel Ben maandag beloofde dat ik binnen 3 dagen mail zou krijgen van de technische dienst om het op te lossen, heb ik nog niks van ze gehoord.
Voicemail werkt wel nu inderdaad. Maar ik ben dus nog niet heel erg blij met Ben.
/▌
Hebben meer mensen er last van dat je slecht verstaanbaar / zacht bij andere?
Heb pas sinds paar dagen BEN, en mensen zeiden der wat van.
Kan natuurlijk aan mijn telefoon liggen aangezien ik eerst bijna nooit belde..
Heb pas sinds paar dagen BEN, en mensen zeiden der wat van.
Kan natuurlijk aan mijn telefoon liggen aangezien ik eerst bijna nooit belde..
Het is idd wel een iets slechter geluid als ik bij Telfort had (echt zo'n telefoongeluid
) maar wel goed verstaanbaar verder.
/▌
Verwijderd
Ik ben begin maart van Vodafone overgestapt naar Ben. Heb nu al weer spijt, en ben van plan terug te gaan naar Vodafone.
Geluidskwaliteit is een stuk minder, getest met meerdere telefoons. Hoor regelmatig mijn eigen stem echo-en, of mensen klagen dat ik regelmatig heel kort wegval ( ook getest met meerdere telefoons ). Zelfs met vol bereik.
Valt me trouwens al jaren op dat bij Vodafone het geluid uit de speaker het luidst is in vergelijking met andere providers ( ook weer getest bij meerdere telefoons ).
Geluidskwaliteit is een stuk minder, getest met meerdere telefoons. Hoor regelmatig mijn eigen stem echo-en, of mensen klagen dat ik regelmatig heel kort wegval ( ook getest met meerdere telefoons ). Zelfs met vol bereik.
Valt me trouwens al jaren op dat bij Vodafone het geluid uit de speaker het luidst is in vergelijking met andere providers ( ook weer getest bij meerdere telefoons ).
Dit topic is gesloten.