[Ben] Ervaringen en Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 147.081 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Nog iemand die weet hoe je het aantal belminuten dat je nog over hebt (in je bundel) kunt zien? :? Op de Ben site kan ik het niet vinden.

@Thombias: Ik heb tot nu toe overal prima ontvangst, niet anders dan met vodafone, maar als het me over een poosje niet bevalt dan zie ik dan wel weer verder, met die korte opzegtermijn is dat toch geen probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
Nu mijn abo bij Orange bijna afloopt ook maar een simkaart van Ben besteld.
Donderdagavond rond 21 uur aangevraagd op Ben.nl
vrijdag om 12 uur gebeld voor het maken van de afspraak, en maandag wordt hij geleverd :)

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
*knip*

Kicken binnen 24 uur is not done. Je bericht staat notabene voor het vorige bericht ?!?

[ Voor 78% gewijzigd door pven op 25-05-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al het hele weekend weer geen GPRS, voorzover ik het regelmatig kon checken (vrijdagmiddag, zaterdagmorgen, nu). Word er echt ongelukkig van. Iemand met dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
Zojuist is het pakketje afgeleverd :)
Tot nu toe gaat het dus allemaal voorspoedig. Nu eens kijken hoelang het nummerbehoud duurt, maar dat ligt natuurlijk niet alleen Ben.

Ben benieuwd :)

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu een kleine week met BEN, tot nu toe goed. kan het 3G bereik niet testen omdat mijn TyTn II kuren heeft ( welke ook niet de instelling van BEN heeft of kan ontvangen als je 1300 sms)

Kijk het ff een maandje uit dan kan ik echt mijn mening beginnen te vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Ik heb gewoon nummerbehoud gekregen vandaag. De vlag mag uit! :+

2 maanden verder

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
Vandaag een mailtje gekregen dat ik in kan loggen op Ik Ben, en dat nummerbehoud is aangevraagd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Matsie op 28-05-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
Weer een update :)

Ben heeft nummerbehoud voor je aangevraagd bij je huidige aanbieder. Inmiddels heeft je huidige aanbieder bevestigd dat je nummer kan worden overgezet op 10-06-2008.

Gaat nog steeds goed allemaal, in tegenstelling tot verhalen die ik hier voorbij heb zien komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Goed, ik zit nog met twee vragen wat betreft het abonnement van Ben:
• Kan iemand iemand z'n maandkosten zien op ben.nl of zijn deze kosten bij iemand al van zijn/haar rekening afgeschreven?
• Is iemand er al achter hoe je de resterende minuten in de belbundel kunt opvragen?

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
_the_crow_ schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:53:
Goed, ik zit nog met twee vragen wat betreft het abonnement van Ben:
• Kan iemand iemand z'n maandkosten zien op ben.nl of zijn deze kosten bij iemand al van zijn/haar rekening afgeschreven?
Bij "mijn rekening"?
Bij mij staat er nog niks, maar misschien is dat omdat ik pas een paar weken het abonement heb.
• Is iemand er al achter hoe je de resterende minuten in de belbundel kunt opvragen?
Niet. :(
Email van Ben die ik daarover kreeg:
Beste -DG-,

Ben heeft op dit moment geen notificatie wanneer je bundel op is. Ook is er geen inzicht in het resterende bel en sms tegoed gedurende de maand.

Ben zorgt er wel voor dat je nieuwe bundel op een logische datum begint. Je krijgt namelijk altijd op de eerste van de maand een nieuwe bundel. Zo weet je, elke maand weer, dat je weer kan bellen met je bundel zonder dat je moeilijke data hoeft te onthouden.

Het merendeel van de mobiele toestellen heeft een zogenaamde minutenteller. Deze teller kun je maandelijks op nul zetten. Zo kun je het verbruik in de gaten houden. Bekijk de handleiding van je mobiele telefoon om te kijken of jouw telefoon deze optie biedt en hoe je deze in moet stellen.

Omdat er veel verzoeken binnen komen over inzage in resterend beltegoed, is het wel de wens om deze service zo snel mogelijk beschikbaar te maken.

Ben hoopt dat je vraag beantwoord is. Heb je nog andere vragen dan kun je ook terecht bij de klantenservice van Ben op 0900 - 040 1405 (0.50 cent/min).

De groeten van Ben
Ik heb een MDA Vario met Windows Mobile en standaard zit daar (volgens mij) niet zo'n minutenteller voor alle gesprekken op.
Nu heb ik "Phone Dashboard" gedownload en dat werkt perfect. Een erg handig programmatje die weergeeft hoeveel minuten je hebt gebruikt deze maand en ook een voorspelling op je huidige gebruik doet hoeveel je er in totaal gebruikt deze maand. Ook het aantal verstuurde smsjes kan die bijhouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

-DG- schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:36:
Bij "mijn rekening"?
Bij mij staat er nog niks, maar misschien is dat omdat ik pas een paar weken het abonement heb.
Daar staat bij mij al 2 maanden niks. Ik vind dat op zich niet erg, maar ik wil graag weten waar ik aan toe ben.
Niet. :(
Email van Ben die ik daarover kreeg:

[...]
Hopen dat ze daar snel aan gaan werken dan. Op deze manier is het een beetje armoedig. En daarnaast wordt de eerste minuut volledig gerekend. Dus kan je nóg geen conclusie trekken uit die tellers.

[ Voor 10% gewijzigd door _the_crow_ op 05-06-2008 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 11:16
Op 4 september loopt m'n 1 jarig flex 25 contract af bij T-mobile en m'n huidige telefoon kan nog wel even mee vind ik.
Morgen komt er als het goed is een pakketje en zal ik het contract tekenen, ben benieuwd hoe nummerbehoud zal gaan :)
Het gaat me sowieso behoorlijk schelen in de kosten, bovendien is die opzegtermijn van één maand ook wel erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
_the_crow_ schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:21:
[...]
Daar staat bij mij al 2 maanden niks. Ik vind dat op zich niet erg, maar ik wil graag weten waar ik aan toe ben.
[...]
Hopen dat ze daar snel aan gaan werken dan. Op deze manier is het een beetje armoedig. En daarnaast wordt de eerste minuut volledig gerekend. Dus kan je nóg geen conclusie trekken uit die tellers.
Dat programma wat ik noem kun je wel instellen dat de eerste minuut als 1 minuut wordt geteld. :) En ook de interval waarop daarna wordt getelt. (dus per sec. of per 10 sec. of nog meer)
Moet je dus wel Windows Mobile voor hebben.

Overigens heb ik nu na een paar weken Ben gebruik echt geen problemen qua ontvangst. Niet slechter dan Vodafone wat ik eerst had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:10

westergas

rikkie_pc

Iemand al gebruik gemaakt van UMTS van Ben? Ik ben van plan om dit jaar nog een Windowze Mobile telefoon te kopen. Liefst gewoon een abbotje van Ben en dan de hoofdprijs voor het toestel.

Moen Ben natuurlijk wel goede 3G dekking hebben...

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

-DG- schreef op zondag 08 juni 2008 @ 23:53:
Dat programma wat ik noem kun je wel instellen dat de eerste minuut als 1 minuut wordt geteld. :) En ook de interval waarop daarna wordt getelt. (dus per sec. of per 10 sec. of nog meer)
Moet je dus wel Windows Mobile voor hebben.
Helaas gaat dat niet echt op een Nokia 5140.
Valt me zeer tegen van Ben. Nu moet ik gokken wat ik nog aan tegoed heb. Anders zorgen ze dat ze de volgende keer eerst hun zaakjes op orde hebben voor ze beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
_the_crow_ schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:31:
[...]
Helaas gaat dat niet echt op een Nokia 5140.
Valt me zeer tegen van Ben. Nu moet ik gokken wat ik nog aan tegoed heb. Anders zorgen ze dat ze de volgende keer eerst hun zaakjes op orde hebben voor ze beginnen.
Spam ze dan ook even, misschien dat er wat mee wordt gedaan. ;)
vraaghetaan@ben.nl
Natuurlijk heb ik ook veel liever dat ik het bij Ben zelf kan zien, dat zal namelijk wel preciezer zijn dan een programmatje ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
Vandaag is mijn nummer omgezet, precies volgens planning en lekker optijd. Vanmorgen om 9 uur was het nog niet omgezet maar nu net een paar minuten geleden was het wel zover :)

dus tot nu toe niks dan lof over Ben, allemaal snel geregeld, nummerbehoud is snel gegaan, allemaal precies volgens planning (levering simkaart, nummberhoud)

ben zeker tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:44

vooghel

Cunning linguist

Matsie schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:21:
Vandaag is mijn nummer omgezet, precies volgens planning en lekker optijd. Vanmorgen om 9 uur was het nog niet omgezet maar nu net een paar minuten geleden was het wel zover :)

dus tot nu toe niks dan lof over ben, allemaal snel geregeld, nummerbehoud is snel gegaan, allemaal precies volgens planning (levering simkaart, nummberhoud)

ben zeker tevreden :)
Bij mij vanmorgen precies hetzelfde. Nu alleen nog wachten op het sms'je met instellingen voor mobiel internet dat volgens de bijgeleverde handleiding na omzetten verstuurd wordt.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
Ja precies, dat smsje heb ik ook (nog) niet gehad.

Zag net trouwens dat de prijzen omlaag zijn gegaan :)

Ben soms: € 4,95
Ben regelmatig € 8,95
Ben vaak € 20,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Dat gaat zeker niet gelden voor de mensen die al bij BEN zitten en nog moeten wachten op de nummerportering?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
ik neem aan van wel, aangezien je ook je abonnement mandelijks kan opzeggen. Anders zeg je namelijk gewoon je abo op en sluit je hem opnieuw af, maar dan tegen de lagere tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
over 2 weken kunnen mensen via de mycare pagina van ben, zien hoeveel minuten zij nog over hebben.

nummer porteringen is een raar verhaal.

zodra je je simkaart binnen hebt. duurt het ongeveer 48 uur voordat nummer behoud wordt aangevraagd.
en als alles goed gekeurd wordt. ben je met prepaid na 5 werkdagen over.

en postpaid kan het tot 3 maanden duren mits je niet stiekem vast zit aan een abonnement die langer nog loopt dan 3 maanden.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Met prepaid 5 dagen? :{ Ik kwam van Orange prepaid en het duurde meer dan 2 maanden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ck2000nl schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 08:08:
Dat gaat zeker niet gelden voor de mensen die al bij BEN zitten en nog moeten wachten op de nummerportering?
Is een tijdelijk actie voor 12 maanden. en geldt volgens mij alleen voor mensen die het nog moeten aansluiten.
Matsie schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:04:
ik neem aan van wel, aangezien je ook je abonnement mandelijks kan opzeggen. Anders zeg je namelijk gewoon je abo op en sluit je hem opnieuw af, maar dan tegen de lagere tarieven.
Opnieuw abonnee worden kost je €15

http://www.ben.nl/content18.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
Zal voor mij niet gelden zeker?

Heb de 22e mijn simkaart aangevraagd, de 26e is mijn simkaart geleverd en heb ik mijn contract getekend, en de 10e is mijn nummer overgezet en is mijn abo ingegaan.

Maar dan zullen ze wel de 26e aanhouden neem ik aan, en de actie loopt vanaf de 28e :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup vanaf de 26e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Madshark schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:58:
Weet iemand of T-mobile gesimlockte toestellen BEN simkaarten zal accepteren ?
Intussen toch maar de 'gok' gewaagd. Ik had hier nog 2 gesimlockte T-Mobile toestellen liggen (SE K800i en een Nokia). En JA, die pikken een Ben simkaart.
Klinkt natuurlijk ook logisch (zelfde netwerk) maar het kan ook anders; een simlockte KPN SE K750i slikte geen Hi kaartjes.
Krijg helaas UMTS/GPRS/MMS niet werkend, settings staan goed, heb Internet Altijd abbo genomen, maar zowel een K850i als een Nokia E51 willen hiermee NIET online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Laatst online: 24-08 10:49
Ik ben het nu echt zat.
op 18 Maart heb ik Ben aangevraagd met nummerbehoud. Na een Maand word ik gebeld op mijn mobiel dat ze mijn nummer niet over kunnen zetten omdat ze het verkeerde nummer proberen over te zetten. (de laatste 2 getallen omgedraaid van mijn nummer) Wat ik sowieso vreemd vind aangezien ze mij op het goede nummer bellen op mijn mobiel. Weer een maand later word ik gebeld met dezelfde melding, ik weer vertellen wat mijn goede nummer is natuurlijk.
Op 17 Mei kreeg ik het volgende mailtje:
Beste Justin

Ben heeft nummerbehoud voor je aangevraagd bij je huidige provider. Helaas heeft Ben te horen gekregen dat nummerbehoud niet mogelijk is voor jouw nummer.

Ben wil je graag wijzen op de mogelijkheid om je huidige Ben nummer te gaan gebruiken. Als je je oude nummer wilt behouden, adviseert Ben je om contact op te nemen met je huidige provider.

Ben wil graag je beslissing weten om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Ben vraagt je dan ook om contact op te nemen met de klantenservice 0900 040 1405 ( 0.50 per minuut).

Ik hoor graag van je.

De groeten van Ben.
Waarop ik het volgende heb geantwoord:
Hallo,

Ik denk dat jullie nog steeds het verkeerde nummer proberen te porteren.
Mijn nummer is xxxxxxxxy van Provider Simyo.
Door een eerder gesprek met een van jullie medewerkers ben ik er achter gekomen dat jullie het nummer xxxxxxxyx Proberen te porteren. Dit is niet juist. Dit is al 2 maanden gaande.
Als jullie niet binnen 5 werkdagen mijn nummer xxxxxxxxy kunnen omzetten naar Ben zie ik af van verdere zaken met Ben en ga ik op zoek naar een capabelere Provider.

Met vriendelijke groet,

Justin
Bijna een maand later word ik op 9 Juni gebeld dat ze mijn mailtje ontvangen hebben en dat diegene er persoonlijk voor zal zorgen dat het nu goed komt.
En inderdaad krijg ik nu een mailtje dat mijn nummerbehoud door gaat.
Afgelopen vrijdagmiddag was het dan zover, mijn nummer werd overgezet en mijn ben simkaart deed het eindelijk na 3 maanden.
Alleen heb ik nu nog niet mijn oude nummer! :( Ik heb nu een of ander vaag nummer dat ik nog nooit heb gezien. En als ik mijn oude vertrouwde nummer bel krijg ik te horen dat het nummer niet bestaat!
Het is nu weekend dus Ben is niet te bereiken, ik ben nu dus minstens het hele weekend niet bereikbaar. Maar ik vrees nu voor het ergste, ik ben bang dat Ben mijn oude nummer kwijt is geraakt en dat ik kan fluiten naar mijn nummer.

Ik ben echt zo ontzettend pissed op Ben dat ik sowieso het contract direct ontbind. Ik heb echt nog nooit zulke prutsers meegemaakt.
Maar wat is de kans dat ik mijn oude nummer terug kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo heb net mijn factuur bekeken. Heb gewoon €140 gekregen voor data verbuik terwijl ik gewoon het internet altijd heb. Word morgen ff bellen gezien hun 'klantenservice' al om 17.00 sluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:32:
Zo heb net mijn factuur bekeken. Heb gewoon €140 gekregen voor data verbuik terwijl ik gewoon het internet altijd heb. Word morgen ff bellen gezien hun 'klantenservice' al om 17.00 sluit.
Ik heb een rekening van €60,- gehad. Terwijl ik met zelf berekenen op €30,- uitkom. Inclusief de aansluitkosten is dat dan. Toch maar eens de klantenservice bellen.

De rekening is wel van maart t/m mei. Maar dan nog...

[ Voor 6% gewijzigd door _the_crow_ op 20-06-2008 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gebeld en de dame zei zelf dat het al niet klopte en dat het gecrediteerd zal worden met de volgende rekening, maar daar heb ik geen zin in. Dan blijf je er achter lopen. Zou nog terug worden gebeld door een afdeling. Merk het wel. Maar sowieso krijgen ze het bedrag van de factuur niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Intussen heb ik het internet werkend gekregen, bleek aan de Ben kant te liggen, ik was nog niet 'geactiveerd'.
Werkt nu wel, maar wat een trieste snelheid :'(
Met zowel een K850 (BT en USB), E51 en een los PCMCIA Tmobile UMTS kaartje haal ik pieken van 6kb/sec en gemiddeld 3.5kb/sec. Het lijkt wel GPRS, hoewel ik toch echt volgens alle software een 3G connectie heb.
Met dezelfde setup maar dan met een Vodafone sim zit ik altijd wel boven de 100b/sec.
Wellicht slecht getroffen met de lokale BTS of is het gehele netwerk zo geknepen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil wel geloven dat de snelheid van het Mobiel internet bij BEN nog lager is dan mee wordt geadverteerd.

Mijn factuur probleem is 'verholpen' nadat ik weer gebeld had. Zei dat ik vrijdag al gebeld had kreeg toen te horen dat de technische dienst het druk had omdat maandag een storing was :? . Dacht laat maar, later op de dag een mailtje ontvangen dat het klopte dat er een fout gemaakt was en hun het bestel leek om deze met de volgende factuur te verrekenen. Dat zal nog steeds niet gebeuren.

Denk dat ik het maar probeer vol te houden tot week 44 wanneer de Xperia X1 uit komt en dan overstap naar Vodafone of terug ga naar T-Mobile is de snelheid beter word of dat 'mindere' mobiel internet bundel van BEN moet beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-08 16:56
Over 4 dagen ben ik eindelijk van BEN af! Ik ga naar KPN (flexibel)

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Ik ben ook niet van plan lang bij Ben te blijven; het is voor mij een tussenfase tot T-Mobile hier de iPhone 3G uitbrengt. Omdat mijn oude provider relatief duur was en een opzegtermijn van 3 maanden had, heb ik voor de tussentijd Ben gekozen. Gezien het feit dat ze geen jaarcontracten hebben en een opzegtermijn van een maand, denk ik dat veel mensen Ben op deze manier gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ga ik ook maar eens aanvragen. Heb nu een Telfort abonnement via http://www.simverkoop.nl bestelt maar daar heb ik niet genoeg aan. Telfort blijft wel fav, maar Ben weet mijn aandacht te trekken door die maandelijkse opzegging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:10

westergas

rikkie_pc

Ik had een nummerporting aangevraagd van t-mobile naar Ben. Dat ging 3 maanden duren vanwege de opzegtermein. Die liep vorige week af...dacht ik dus. Bleek de datum wéér 3 maanden verder te zijn verschoven volgens Ben. Ik bellen met T-mobile, en die hadden in het geheel geen gegevens over wat voor nummerporting dan ook.

Naar de winkel gegaan, een (waarschijnlijk te duur) abbotje van Hi afgesloten, "gratis" HTC Diamond om mee te spelen meegenomen. En de mazzel met Ben....

Sorry Ben, ik heb jullie een kans gegeven...

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_Stranger
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-07 15:42
Madshark schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:17:
[...]

Intussen toch maar de 'gok' gewaagd. Ik had hier nog 2 gesimlockte T-Mobile toestellen liggen (SE K800i en een Nokia). En JA, die pikken een Ben simkaart.
Klinkt natuurlijk ook logisch (zelfde netwerk) maar het kan ook anders; een simlockte KPN SE K750i slikte geen Hi kaartjes.
Krijg helaas UMTS/GPRS/MMS niet werkend, settings staan goed, heb Internet Altijd abbo genomen, maar zowel een K850i als een Nokia E51 willen hiermee NIET online.
Dit kan ik tevens bevestigen. Heb 2 gsm's kunnen testen, welke gesimlocked zijn door T-Mobile.
Beide gsm's kunnen zonder problemen de BEN simcard lezen.
Madshark schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:01:
Intussen heb ik het internet werkend gekregen, bleek aan de Ben kant te liggen, ik was nog niet 'geactiveerd'.
Werkt nu wel, maar wat een trieste snelheid :'(
Met zowel een K850 (BT en USB), E51 en een los PCMCIA Tmobile UMTS kaartje haal ik pieken van 6kb/sec en gemiddeld 3.5kb/sec. Het lijkt wel GPRS, hoewel ik toch echt volgens alle software een 3G connectie heb.
Met dezelfde setup maar dan met een Vodafone sim zit ik altijd wel boven de 100b/sec.
Wellicht slecht getroffen met de lokale BTS of is het gehele netwerk zo geknepen ?
Hier in de gehele provincie Groningen exact dezelfde situatie. Met BEN mobiel internet geen tot zelden een zeer matige download- & upstream. Getest met 2 PPC's ; een HP iPaq en een HTC. Met beide gsm's normaal met T-Mobile over de 100KB/ps downloadstream, nu nog geen 10KB.

Met de dekking hetzelfde. Met een T-Mobile simcard vol bereik (dekking) met een BEN simcard op dezelfde plek, matig bereik. Ik vraag me af waar dit door komt

Erg bedroevend. ;( -O-

Wat ik mij afvraag ik waarom er nog geen dekkingskaart van BEN uitgebracht is.
En waarom medewerkers van BEN mij niet kunnen vertellen of zij gebruik maken van het zelfde netwerk waar T-Mobile gebruik van maakt.

:: Second Place Is First Place Loser ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik zou eergister (7 juli) over van Vodafone naar Ben met nummerbehoud. Kreeg ik aan het eind van de dag van T-Mobile (zal Ben wel zijn he) een sms dat er door technische problemen pas een dag later overgegaan zou worden. Dus halverwege 8 juli, ja hoor, mijn Vodafone sim viel uit. Dus ik de Ben simkaart erin.. Kan de sim niet registreren... zucht.. en ook vandaag (9 juli) nog geen actieve sim van Ben.

Ik zal morgen eens bellen (heb inmiddels al een nieuw Hi abo afgesloten met een nieuw nummer, mijn Ben abo eindigt 23 juli ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Wanneer kun je je factuur online zien? Ik kan nu alleen nog maar de uitleg bekijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Inmiddels is het 10 juli, ik heb gebeld, ze hadden geen idee waarom mijn sim het nog niet doet, maar T-mobile had een storing gehad en ze liepen achter ofzo (volgens mij bedacht ie dat op het moment dat ie het zei |:( ).

Hij zou het doorgeven aan T-mobile en dan zou het binnen 48uur opgelost moeten zijn en zou de simkaart actief moeten zijn (en dan zou ik inmiddels zo'n 5 dagen zonder nummer hebben gezeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
@hars73: ik zou donderdag 3 juli geporteerd worden van T-mobile naar Ben. M'n T-mobile SIM ging idd op het afgesproken tijdstip uit de lucht, alleen kwam er geen leven in de nieuwe SIM |:( Heb sindsdien elke dag er achteraan gebeld, maar steeds kwamen ze met hetzelfde smoesje van: het netwerkbeheer doet T-Mobile en binnen 48 uur wordt uw probleem opgelost. Vandaag heb ik ze weer gebeld, omdat er op mijn scherm nog steeds "Inactieve SIM" staat, zei die vrouw dat T-Mobile last heeft van een storing en dat ze dus vertraging oplopen met het activeren van mijn SIM. Toen vroeg ik: hoe verdelen jullie die 48 uur? De vrouw kwam daarna met het antwoord dat een standaardtermijn is om zulke problemen op te lossen, alleen was ze het met me eens dat dat niet het antwoord was wat ik wilde horen. _/-\o_ Vroeg voor de zekerheid nog of mijn nummer van BEN naar een andere provider is te porteren, nu ik met dit probleem zit. Zij zei van wel........: volgende maand zit ik bij Telfort! 8)

BEN --> 1e klas prutsers. (hebben ze nummerportering vandaag pas uitgevonden of zo.... 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

super-muffin schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:19:
Wanneer kun je je factuur online zien? Ik kan nu alleen nog maar de uitleg bekijken. :)
je krijgt een mailtje wanneer een factuur te lezen/bekijken is via de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

ck2000nl schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:44:
@hars73: ik zou donderdag 3 juli geporteerd worden van T-mobile naar Ben. M'n T-mobile SIM ging idd op het afgesproken tijdstip uit de lucht, alleen kwam er geen leven in de nieuwe SIM |:( Heb ... <een boel tekst>

BEN --> 1e klas prutsers. (hebben ze nummerportering vandaag pas uitgevonden of zo.... 8)7 )
Nou ben al meer dan 48uur verder en nog steeds geen actieve sim. Ik heb gelukkig een ander mobiel nummer bij Hi genomen vorige maand en daarbij direct Ben opgezegd, dus heb tot 23 juli nog een Ben abonnement. Ik ga maandag weer bellen en dan ga ik ze mededelen dat ik de factuur dus niet ga betalen en dat ze het maar lekker moeten uitzoeken. Word zoooo moe van dit soort dingen. |:(

EDIT: Mijn simkaart is sinds gisteren 14 juli ook in de lucht.. heb dus 7 dagen zonder actieve sim gezeten.

[ Voor 6% gewijzigd door hars73 op 15-07-2008 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Ik vind dit best triest worden bij Ben. Vandaag weer gebeld, om te klagen dat mijn simkaart het nog steeds niet doet: Meneer, binnen 48 uur wordt uw simkaart geactiveerd! O-) Ze gaan u handmatig invoeren :O

Hmm, waar hebben we dit eerder gehoord? Minimaal een halve maand nodig om een nummer over te nemen van hun moederbedrijf, T-Mobile.... :? :z

Mensen, blijf zo ver mogelijk vandaag van Ben! Dit is echt 1 van de grootste fouten die ik heb gemaakt... ;(

*edit*
Nou...mijn simkaart is weer in de lucht! Nu even Telfort sim-only aanvragen en overstappen :D
*edit*

[ Voor 12% gewijzigd door ck2000nl op 14-07-2008 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SvMp schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:45:
Ik vind de prijzen niet echt concurrerend t.o.v. bijvoorbeeld Telfort simonly.

Bij Telfort heb je voor 8,95 p.m. 300 minuten, bij Ben voor 9,95 p.m.
Ik ben van T-Mobile een betere service gewent dan Telfort/KPN ikzelf zou dat voor die euro extra wel op de koop toenemen.
KPN vind ik een ronduit arrogante houding tegen je aannemen, en bij telfort bestaat het hele woord service niet zoals ik zojuist heb ondervonden.

Maargoed, als je dit topic doorleest heeft iedereen over iedere provider wel iets anders te melden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Mijn actieve sim zou bij Ben per 23 juli uit de lucht gaan (jaja, ik heb er maar 1.5 week mee gebeld en gesms't).. en wat denk je? Tis vandaag 24 juli en hij doet het nog steeds. Dus ik net maar weer eens de helpdesk gebeld en de helpdeskmedewerker moest weer eens wat rondbellen (goh, dat doen ze elke keer.. beetje vreemd maar ja). En ja hoor uiteindelijk blijkt dat er gister bij het T-Mobile netwerk weer een storing was geweest, maar dat vandaag mijn nummer uit de lucht gaat. Nou ben benieuwd. Volgens mij hebben ze altijd storing in het T-Mobile netwerk.. of het is elke keer de beste smoes die ze kunnen bedenken.... 8)7

Edit op deze soap: Vandaag 25 juli nog steeds een actieve sim en net maar weer eens gebeld. "Ow ja ik zie het mijn collega heeft u afgemeld maar daar is iets niet goed gegaan." Ze ging het nogmaals proberen.. dus hopelijk vandaag uit de lucht.. |:(

[ Voor 16% gewijzigd door hars73 op 25-07-2008 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:10
Hebben meer mensen dat het lang duurt voor ze een factuur binnen hebben? Mijn vorige factuur liep tot 16-6 en ik had dus ongeveer wel een nieuwe factuur verwacht met de beldata tot 16-7 maar ik heb nog steeds niks ontvangen... Dit is al een dikke week geleden dus en ik vroeg me af of dit altijd zo gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou laat ik je zo zeggen ik 'moest' een rekening betalen van boven de 150 euro door een fout van hun, maar heb nu mijn 2de factuur binnen en nog steeds geen woord over die eerste factuur die niet betaald is. Maar is wel in mindering gebracht. Ik wacht het ff af. Hope dat die Xperia X1 snel komt dan kan ik meteen overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Ik vraag me af hoeveel mensen hier nog via Ben bellen. Zelf doe ik dit nog wel, maar sinds vandaag begin ik ernstig te twijfelen. Is er gister toch weer abonnementsgeld afgeschreven, terwijl ik nog een 'tegoed' (door een fout van Ben zelf) heb van ruim 30 euro. "Nee meneer, dit wordt volgende maand verrekend." heb ik inmiddels al drie maanden lang mogen aanhoren. Nu ga ik eisen dat het binnen een week teruggestort wordt op m'n rekening, aangezien ik er weinig vertrouwen in heb dat het verrekenen nog ooit goedkomt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Ik ben inmiddels naar T-Mobile overgestapt en heb een iPhone, ik moet alleen nog even wachten tot het nummer geporteerd wordt. In de tussentijd kan ik met mijn Ben-simkaart gewoon bellen met mijn iPhone :D - alleen UMTS werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
vooghel schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 12:07:
Ik ben inmiddels naar T-Mobile overgestapt en heb een iPhone, ik moet alleen nog even wachten tot het nummer geporteerd wordt. In de tussentijd kan ik met mijn Ben-simkaart gewoon bellen met mijn iPhone :D - alleen UMTS werkt niet.
<offf topic>
UMTS werkte toch zo ie zo niet met een IPhone? :P
</off topic>

Je hoort tegenwoordig steeds meer mensen die zeggen "Ik had..." dan ik heb Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_the_crow_ schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:36:
Ik vraag me af hoeveel mensen hier nog via Ben bellen. Zelf doe ik dit nog wel, maar sinds vandaag begin ik ernstig te twijfelen. Is er gister toch weer abonnementsgeld afgeschreven, terwijl ik nog een 'tegoed' (door een fout van Ben zelf) heb van ruim 30 euro. "Nee meneer, dit wordt volgende maand verrekend." heb ik inmiddels al drie maanden lang mogen aanhoren. Nu ga ik eisen dat het binnen een week teruggestort wordt op m'n rekening, aangezien ik er weinig vertrouwen in heb dat het verrekenen nog ooit goedkomt. :/
Ik zit er nog maar wacht het nog ff af tot de Xperia X1 er is, dan moet ik een keuze maken tussen Vodafone en T-Mobile, maar Vodafone heeft het voordeel van het twijfel omdat ik zelf al van T-Mobile kwam voordat ik bij BEN was.

Ik zelf wacht ook nog steeds op die verrekening. Het is 1 keer goed gegaan, maar met de recente factuur is het weer fout gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Het is vanaf nu eindelijk mogelijk om je verbruik online te zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De maandelijkse opzegging trekt mij enorm aan, maar de negatieve berichten (in dit topic oa) minder.

Wie trekt mij over de streep? Online facturen bekijken vind ik prima. Ik wil overigens absoluut niet mijn oude nummer kwijtraken, helaas zie ik dat veel mensen negatieve ervaringen hier mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Het enige echte nadeel is de dekking. Ik was bij een vriend, die in het groene hart woont, en ik had gelijk geen bereik meer. Maar verder heb ik geen problemen die zich constant voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Het bereik is minder dan Telfort, KPN en Vodafone. Met T-Mobile (BEN) heb op kantoor geen bereik, of ik moet met mijn mobiel tegen de ruit aanzitten om 1 streepje te kunnen krijgen. Terwijl ik nu met Telfort, gewoon middenin het gebouw nog redelijke ontvangst heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraaitje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
26 Augustus BEN aangevraagd met nummerportering.

3 september krijg ik onderstaande e-mail:
Bij de bestelling van je Ben abonnement heb je nummerbehoud aangevraagd. Ben heeft dit verzoek bij je huidige aanbieder ingediend. Inmiddels heeft Ben te horen gekregen dat je nummerbehoud verzoek is afgewezen door je huidige aanbieder. Ben bekijkt op dit moment wat de reden is en of het verzoek alsnog, wellicht op een andere datum, wel toegewezen kan worden.

4 september krijg ik deze mail
Ben heeft nummerbehoud voor je aangevraagd bij je huidige provider. maar helaas komen de adres gegevens van je oude abonnement niet overeen met de gegevens die Ben heeft gekregen voor je aanvraag.

Daarom wil Ben je vragen om contact op te nemen met de klantenservice op telefoonnummer 0900 040 1405 ( 0.50 per minuut). Houd voor de zekerheid je oude contract gegevens bij de hand. Pas wanneer Ben de nieuwe gegevens heeft gekregen. kan Ben een nieuwe aanvraag voor je doen.

6 september krijg ik deze mail
Ben heeft nummerbehoud voor je aangevraagd bij je huidige aanbieder. Inmiddels heeft je huidige aanbieder bevestigd dat je nummer kan worden overgezet op 04-12-2008.

Hier word je toch helemaal niet lekker van! Bij mail 2 ben ik gaan bellen met de klantenservice. 10 minuten wachten (a 50cent per minuut) en nog niemand aan de lijn (kosten vd baas :-) ) Gelukkig is het nu toch geregeld maar de manier waarop irriteert mij mateloos! Stuur dan geen mailtjes! |:(

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
kraaitje schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:53:
26 Augustus BEN aangevraagd met nummerportering.

3 september krijg ik onderstaande e-mail:
Bij de bestelling van je Ben abonnement heb je nummerbehoud aangevraagd. Ben heeft dit verzoek bij je huidige aanbieder ingediend. Inmiddels heeft Ben te horen gekregen dat je nummerbehoud verzoek is afgewezen door je huidige aanbieder. Ben bekijkt op dit moment wat de reden is en of het verzoek alsnog, wellicht op een andere datum, wel toegewezen kan worden.

4 september krijg ik deze mail
Ben heeft nummerbehoud voor je aangevraagd bij je huidige provider. maar helaas komen de adres gegevens van je oude abonnement niet overeen met de gegevens die Ben heeft gekregen voor je aanvraag.

Daarom wil Ben je vragen om contact op te nemen met de klantenservice op telefoonnummer 0900 040 1405 ( 0.50 per minuut). Houd voor de zekerheid je oude contract gegevens bij de hand. Pas wanneer Ben de nieuwe gegevens heeft gekregen. kan Ben een nieuwe aanvraag voor je doen.

6 september krijg ik deze mail
Ben heeft nummerbehoud voor je aangevraagd bij je huidige aanbieder. Inmiddels heeft je huidige aanbieder bevestigd dat je nummer kan worden overgezet op 04-12-2008.

Hier word je toch helemaal niet lekker van! Bij mail 2 ben ik gaan bellen met de klantenservice. 10 minuten wachten (a 50cent per minuut) en nog niemand aan de lijn (kosten vd baas :-) ) Gelukkig is het nu toch geregeld maar de manier waarop irriteert mij mateloos! Stuur dan geen mailtjes! |:(
Het moet ergens vandaan komen. Jij wil goedkoop bellen, dan moet je ook maar accepteren dat je voor extra service (KS bellen in dit geval) extra moet betalen. Het is namelijk je eigen schuld dat de NAW gegevens niet overeen komen.

Heb vandaag de BEN simkaart binnen gehad, dit omdat ik met mijn gewone abonnement het alleen niet red. Nu had ik nog een erg mooi nummer liggen op een Lebara kaartje. Dus heb hem met nummerbehoud aangevraagd.

Nu duurt prepaid nummerbehoud geloof ik 10 werkdagen, en op de site staat dat ik dat in de gaten kan houden als ik inlog. Maar ik kan me nergens registreren, en een wachtwoord opvragen werkt ook niet omdat hij dat tijdelijke nummer van BEN niet kent.

Krijg ik nog een mail, die het wachtwoord bevat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraaitje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
darkdesign schreef op donderdag 25 september 2008 @ 15:54:
[...]

Krijg ik nog een mail, die het wachtwoord bevat?
Dan moet je ff die helpdesk bellen a 1 euro per minuut ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:12
Vraagje...heb recent ben aangevraagd.

Was even benieuwd hoe de ervaringen van klanten op dit moment zijn? Bestaan de oude bekende problemen nog steeds? Of is het beter geworden?

Toch even weten, mocht het nou echt zwaar tegenvallen dan kan mijn opzegging alvast de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ik heb geen problemen met Ben.
Ze hebben in ieder geval een minuten teller toegevoegd op de site. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
dat steunt me weer...in ieder geval lekker low budget en hoef verder ook geen poespas. Bereik enzo ook goed? zeg gelijk aan t-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
Heb ook geen problemen met Ben.
Nummerportering ging vlekkeloos, en de rest werkt ook prima.
Wel iets minder bereik dan met VF, maar dat verwachtte ik al.

Over het algemeen geen klachten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik denk dat BEN wat geleerd heeft. Je betaald nu niet meer 50 cent per minuut om te bellen naar de klantenservice, maar 30 cent per gesprek. Ook wat anders de limit op de internet bundel is verdwenen en is nu onbeperkt net als bij T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Iemand ook ervaring met het gebruiken van Ben icm Mobiel Internet via de laptop/pc?

Ik weet niet welke instellingen ik moet gebruiken om het te laten slagen, T-Mobile instellingen werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-10-2021
Het is gewoon makkelijk om even over te schakelen als je toch een nieuwe mobiel wil en bij de zelfde provider wil blijven.
verlengen met een nieuwe mobiel is minder interessant dan een compleet nieuw abo met behoud van je eigen nummer.Ik heb dit goedkopere abo gebruikt om af te wachten welke mobiel ik zou nemen ook een die nog niet uit was en deze te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Velga schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 12:12:
Het is gewoon makkelijk om even over te schakelen als je toch een nieuwe mobiel wil en bij de zelfde provider wil blijven.
verlengen met een nieuwe mobiel is minder interessant dan een compleet nieuw abo met behoud van je eigen nummer.Ik heb dit goedkopere abo gebruikt om af te wachten welke mobiel ik zou nemen ook een die nog niet uit was en deze te vergelijken.
offtopic:
Dat was toevallig ook mijn eerste intentie toen ik naar BEN overstapte. Ik wacht op de release van de Xperia X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trazz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-05 09:32
Ik zit sinds eind september ook bij Ben. Eerst hadden ze al problemen om mijn nummer om te zetten, netjes bij de aanvraag einddatum van mijn oude provider doorgegeven, en nog ter controle 2 weken van te voren gebeld of alles goed in het systeem stond, en dat was het geval volgens KS. Echter op de dag van portering is mijn oude sim afgesloten, maar die van Ben nog niet actief, heb ik 3 dagen achteraan moeten bellen met de KS totdat het geregeld was. Voor zo ver alles prima zou je denken.

Maar 2 maanden later als mijn sim gewoon in de telefoon zit geeft het display ineens aan plaats sim, ook nog in 2 andere telefoons geprobeerd maar hier precies dezelfde melding. Ik weer de KS bellen, moet ik voor 15 euro een nieuwe simkaart aanvragen, terwijl mijn oude 2 maanden oud is en alleen in de telefoon heeft gezeten. En dan moet ik zelf de oude simkaart naar de technische dienst sturen, of ik dan eventueel recht heb op de teruggave van 15 euro. Ik ben snel weer weg bij Ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
krijg je bij het 'nieuwe' Ben ook zo'n mooie blauwe sim-kaart net als vroeger? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Yup :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, Ik heb zelfs een blauwe sokje gekregen voor mijn telefoon die ik gebruik voor mijn Xperia X1. Jammer dat ik weg ga aan de ene kant, heb alleen maar 1 keer een echt probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
xabre16v schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 21:32:
krijg je bij het 'nieuwe' Ben ook zo'n mooie blauwe sim-kaart net als vroeger? :P
Ja. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frisian1206
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:09
Ik ben sinds eind september ook klant bij Ben. Was aant zoeken naar een goedkope sim-only en daar is Ben lekker goedkoop mee (vooral met die aanbieding). Ik heb nu 'Ben regelmatig' voor maar 6,95 per maand. Nog even getwijfeld over de dekking van het T-mobile netwerk (welke overigens prima is in omgeving Enschede), maar de 'bang for bucks' heeft me toch over de streep getrokken.

Afspraak met de bezorger was zo gemaakt en binnen een paar dagen was de sim geleverd. Nummerportering ging echter niet helemaal perfect, mede door mijzelf. Ik had bij het bestellen aangegeven dat mijn vorige provider T-mobile was (Orange sim), omdat Orange recentelijk is overgenomen door T-mobile en ik ook bij T-mobile mn Orange telefoon simlockvrij heb laten maken. De dag na het ontvangen van mn Ben-sim kon ik ineens niet meer bellen met mn Orange-sim, terwijl mn Ben-sim het ook nog niet deed. Dus ff een mailtje naar Ben en die stuurden na contact met T-mobile terug (na 1 dag dus das wel snel) dat mijn nummer helemaal niet bekend was bij T-mobile en of ik niet misschien een Orange sim had. Ja tuurlijk had ik die, maar was dat niet overgenomen door T-mobile?? Anyway, ff een mailtje teruggestuurd met de juiste nummerbehoudsgegevens en na een paar dagen kreeg ik de nummerporteringsdatum. Echter mn Orange sim deed het nog steeds niet, net als de Ben sim. Alles is dus goed gekomen, maar wel 2 weken onbereikbaar geweest met dat nummer.

Nu werkt alles perfect, twee weken geleden een telefoonsok gekregen 'zodat de telefoon het niet koud zou krijgen' en deze week een mailtje dat ik in december 30 gratis belminuten/smsjes kado kreeg bovenop mn reguliere bundel. Verbruik wordt netjes bijgehouden op internet, ook erg handig. Ik ben dus tevreden, maar pas wel op met nummerbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
nummerbehoud ging bij mij ook prima.Ben tot nu toe eigenlijk erg tevreden over Ben;echt onbeperkt internet, lage maandelijkse kosten(als je binnen de bundel blijft iig).
Nu nog even uitvinden hoe ik kan internetten icm mijn laptop en ik ben helemaal blij:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:28
Zaterdagavond Ben Regelmatig aangevraagd met nummerbehoud vanaf T-Mobile. Mijn contract bij T-Mobile loopt pas in Maart af (wie heeft die 3 maanden opzegtermijn bedacht :/) dus ik heb zojuist een simkaart met tijdelijk nummer van Ben ontvangen.

Weet iemand hoelang het duurt voordat je met dat tijdelijke nummer online kunt inloggen bij Ik Ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:01

Pieroman

/me

spoorweg schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:19:
Zaterdagavond Ben Regelmatig aangevraagd met nummerbehoud vanaf T-Mobile. Mijn contract bij T-Mobile loopt pas in Maart af (wie heeft die 3 maanden opzegtermijn bedacht :/) dus ik heb zojuist een simkaart met tijdelijk nummer van Ben ontvangen.

Weet iemand hoelang het duurt voordat je met dat tijdelijke nummer online kunt inloggen bij Ik Ben?
Waarschijnlijk krijg je morgen/overmorgen een mailtje (vorige week maandag besteld, zaterdag geleverd, gister mail met wachtwoord) met wachtwoord erin. Je username is je huidige nummer, dus niet het tijdelijk nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Gisteren Ben Ouderwets abo afgesloten, met nummerbehoud vanaf T-Mobile, contract loopt af op 1 februari, ben benieuwd, simkaart komt maandag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als bestaande Ben abonnee mag je helaas niet downgraden naar Ben Ouderwets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 01:01

chaozz

Retrofiel

Ik ben ook overgestapt op Ben, alweer een maand of wat geleden. Nummer van mijn HI sim meegenomen, zonder problemen. Tot nu toe Ben ik erg tevreden. Ik vind het vooral heerlijk dat je gewoon kun inloggen op Ben.nl en voor de volgende maand je abbonnement kunt bijstellen. Ik heb er in december Internet Altijd bijgezet, en vanaf vandaag werkt dat dus.

Dat ging niet helemaal vlekkeloos.. ik heb een HTC s710 en kreeg geen sms met de instellingen. "BEN S710" sms-en naar 1300 hielp ook niet. Ik vond uiteindelijk een linkje naar een programma die de internetinstellingen van alle Nederlandse providers kan instellen op Windows Mobile phones: http://www.qtek.nl/_BIN/NLRetailWM50.zip (is een CAB). T-mobile gekozen en nu werkt interpret helemaal goed!

1 groot nadeel van Ben. Als je iets over Ben moet googlen, dan moet je jezelf in wat bochten wringen om relevante hits te krijgen ;) Ik googlede uiteindelijk op HTC ben "internet altijd".

chaozz.nl | RetroGameCouch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:28
Bij het zoeken naar een nieuw sim-only abonnement kwam ik ook BEN tegen. Omdat ik nergens op de site/voorwaarden van BEN kon vinden wat het ontvangen van een sms'je in het buitenland zou kosten, heb ik dat nagevraagd bij de klantenservice van BEN. Ik dacht, laat ik het met GoT delen: ontvangen van een sms'je in het buitenland kost altijd 1 eurocent, volgens de dame van KS. Misschien hebben meer GoT'ers er iets aan.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Bij mij is nummerbehoud ook niet goed gegaan. Nu is de enige optie dat Orange mijn nummer weer activeerd, en BEN opnieuw een aanvraag doet voor het behoud. Probleem is dat Orange dat alleen wil doen met volledige contractkosten en 3 maanden opzegtermijn :(

Ik heb de neiging om gewoon nog eens te bellen en hopen dat een andere medewerker het wel kan doen ofszo. dit is zoooo kut :(

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
chaozz schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 15:44:
Ik ben ook overgestapt op Ben, alweer een maand of wat geleden. Nummer van mijn HI sim meegenomen, zonder problemen. Tot nu toe Ben ik erg tevreden. Ik vind het vooral heerlijk dat je gewoon kun inloggen op Ben.nl en voor de volgende maand je abbonnement kunt bijstellen. Ik heb er in december Internet Altijd bijgezet, en vanaf vandaag werkt dat dus.

Dat ging niet helemaal vlekkeloos.. ik heb een HTC s710 en kreeg geen sms met de instellingen. "BEN S710" sms-en naar 1300 hielp ook niet. Ik vond uiteindelijk een linkje naar een programma die de internetinstellingen van alle Nederlandse providers kan instellen op Windows Mobile phones: http://www.qtek.nl/_BIN/NLRetailWM50.zip (is een CAB). T-mobile gekozen en nu werkt interpret helemaal goed!

1 groot nadeel van Ben. Als je iets over Ben moet googlen, dan moet je jezelf in wat bochten wringen om relevante hits te krijgen ;) Ik googlede uiteindelijk op HTC ben "internet altijd".
Toevallig ook uit kunnen vogelen hoe je via je HTC kan internetten op je laptop?
Het werkt bij mijn Nokia waarschijnlijk anders, maar goed.
Heb geprobeerd om de instellingen van T-Mobile te gebruiken, maar dat werkte niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Hier vandaag wel alles goed gegaan! Nummerbehoud volgens afspraak en direct klaar (vanaf KPN)

Zit nog even te twijfelen of ik de internet bundel ga toevoegen, me toch nog iets aan de dure kant.

En mijn diamond pakte automatisch te internet instellingen van t-mobile...gaat dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Net ook Ben besteld. Ben benieuwd. Ik ga weg bij Telfort, omdat ze in mijn geval mijn abo hebben laten aflopen terwijl ik om verlenging had gevraagd. Vervolgens claimen ze dat ik het nooit heb aangevraagd.

Ik zie ook dat Ben een klantenservice heeft a 35 cent per gesprek. Nou dat is bij Telfort wel anders!! 30 cent per minuut met een maximum van 15 euro. Een vraag stellen kost je daar al vijf minuten.

Ben vervolgd, ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Ik moet zeggen dat ik aardig te spreken ben over de klantenservice van Ben. Helaas heb ik die aan het begin een aantal keer moeten bellen, maar de problemen die er waren, zijn snel opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik ben me momenteel aan het oriënteren voor een nieuw abo.BEN trekt me op zich wel, maar ik lees veel negatieven berichten over de dekking. Ik woon in Leiden en neem aan dat ik wel bereik heb, hoewel ik ook verhalen lees van mensen in rotterdam/den haag die geen bereik hebben. Hoe is het momenteel met het bereik gesteld?

edit: toch maar besloten voor telfort te gaan. bereik is wel ok, en ook erg goedkoop

[ Voor 12% gewijzigd door Tennisbal op 12-03-2009 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij vorige abbo's problemen gehad met de dekking omdat ik vlak bij de grens van belgie woon had ik heel vaak alleen belgisch bereik.

Sinds ik Ben heb nooit meer last van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
In de buurt bij duitsland is dat helaas anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Je mobiel handmatig vast instellen op Ben/T-Mobile netwerk helpt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op zondag 15 maart 2009 @ 11:00:
Je mobiel handmatig vast instellen op Ben/T-Mobile netwerk helpt niet?
Dat moet je inderdaad wel doen anders springt het nog vaak naar een belgische provider. Maar bij andere abbo's had ik dan gewoon geen bereik, nu heb ik altijd gewoon t-mobile (of wat ben ook is volgens mij t-mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Is er al iemand die het voor elkaar heeft om via zijn/haar mobiel te internetten op de lap/desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 19:27

Ves

A gadget addicted Bounty

Eddos schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:09:
Is er al iemand die het voor elkaar heeft om via zijn/haar mobiel te internetten op de lap/desktop?
Ja het was mij gelukt met mijn Xperia X1. Praat ik over eind November, begin December.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Oké, mooi. Ik zit met het probleem dat ik de juiste instellingen niet kan vinden voor de verbinding. Weet je of kun je nog ergens vinden wat jij hiervoor gebruikt hebt? Dat is dan mss ook wel handig voor de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 19:27

Ves

A gadget addicted Bounty

Je gebruikt gewoon de instellingen van Internet Altijd (of vaak, bne de naam vergeten). Dan is het aan je telefoon om het juiste programmaatje er op te hebben.
Ik heb niet special iets van de Ben website afgehaald.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ben introduceert nieuw abonnement:
Ben bescheiden
Ben je een bescheiden beller en sms'er? Dan ben je van harte welkom. Met het Ben bescheiden abonnement krijg je 15 belminuten en/of sms'jes tijdelijk voor maar €1,- per maand.

Met Ben bescheiden kun je elke maand 15 minuten bellen of 15 sms'jes versturen of een willekeurige combinatie van minuten en sms'jes gebruiken. Je ontvangt je minuten/sms'jes aan het begin van elke kalendermaand en ze zijn de hele maand geldig. Als je nu een Ben bescheiden abonnement neemt, betaal je een jaar lang maar €1,- per maand! Na deze 12 maanden zijn de abonnementskosten €1,95 per maand.
Minuten en SMS buiten de bundel zijn 7 cent/stuk.
Misschien interessant voor de pre-paid beller?

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
let wel op 12,50 afsluitkosten, dus eigenlijk 2 euro per maand als je er jaar blijft ;)

ben ouderwets was interessanter, 2,50 voor 75 minuten (ook 12,50 afsluitkosten)

[ Voor 32% gewijzigd door xabre16v op 21-05-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Icelus schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 18:47:
Ben introduceert nieuw abonnement:

[...]
Minuten en SMS buiten de bundel zijn 7 cent/stuk.
Misschien interessant voor de pre-paid beller?
Van de site:
"- Voor belminuten en sms'jes buiten de bundel betaal je € 0,25 per minuut."

http://www.ben.nl/content20.aspx?id=4

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
iemand ervaring met de Ben Internet Altijd bundel? voor 9,95 onbeperkt sloom internet erbij.. ik wil dit in combinatie gaan gebruiken met een Nokia 6300, voor een beetje MSN'en en mail lezen
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.