Ervaringen werken bij Capgemini (Deel 2) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste
Acties:
  • 264.826 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:08
Dan slinger ik er weer een mail uit.

Edit: Jawel, reactie!! Na 5 weken:

Helaas zien we geen aanknopingspunten voor een vervolg.

Ik ben echt verbijsterd, niet omdat ze geen aanknopingspunten zien maar omdat het 5 weken en een flink aantal mailtjes en telefoontjes heeft gekost om deze reactie te ontlokken. Ben benieuwd of ik er nog een motivatie uit kan peuteren.

[ Voor 82% gewijzigd door Wijnands op 17-12-2010 12:36 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senseixz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-03 20:55
Ik begin volgende maand als YP bij V32, zijn er nog mede-tweakers die op dezelfde afdeling werkzaam zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Wijnands
Mijn collega kwam deze post tegen en is daar intern achteraan gegaan. Er schijnt vlak voor de jaarwisseling je voicemail te zijn ingesproken, of is dat het contact waar je hierboven naar verwijst? Hopelijk is het nu netjes afgehandeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Was erg ziek toen, kan me geen voicemail herinneren maar we gaan ;s kijken.

Edit: Nee, staat niks (meer) in. Beantwoorden van een mail is natuurlijk ook een manier om dit netjes af te handelen.

[ Voor 44% gewijzigd door Wijnands op 06-01-2011 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yelloww
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 10:30
Volgende week naar een XperienceDay, ben benieuwd wat ik te zien zal krijgen! Ik volg geen IT studie dus kijk vooral uit naar wat info over de consultancy tak. Nog andere mensen aanwezig de 13e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Hopelijk hoor jij dan makkelijker wat ze van je vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels ben ik 3 jaar werkzaam bij Capgemini. Ook ik ben mij gaan oriënteren in o.a. dit topic, dus daarom geef ik graag wat terug na alweer 3 jaar.

3 Jaar klinkt lang, maar dat is het niet in mijn beleving. Als ik terug kijk is het allemaal snel gegaan en ben ik nog steeds zeer content met mijn keuze voor Capgemini. Hoe je dit beleefd is denk ik tot op zekere hoogte ook zeker sector en practice afhankelijk.

In de afgelopen 3 jaar heb ik leuke projecten gedaan, ben ik erg gegroeid in mijn werk en als persoon. Ik heb er leuke collega's en zelfs vrienden bij. Wat me het meest is bijgebleven tot nu toe zijn de mogelijkheden. Als jij aangeeft dat je ambitie hebt in een gebied (en dat kunnen er heeeeel veel zijn) dan wordt je daarin ondersteund en krijg je ruimte. Je moet er soms een beetje voor vechten,maar dat vind ik ook wel zo gezond. En als je nog niet precies weet wat je wilt (zoals ik toen ik begon) dan worden er opties aangedragen. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om wat jij wil. En als jij iets wil dan kun je het voor elkaar krijgen.

Kortom: Ik ben prima tevreden en kan iedereen die nog veel wil leren en leuk wil werken aanraden om te komen werken bij Capgemini.

Mocht je meer willen weten dan kun je me altijd een PM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:27:
Was erg ziek toen, kan me geen voicemail herinneren maar we gaan ;s kijken.

Edit: Nee, staat niks (meer) in. Beantwoorden van een mail is natuurlijk ook een manier om dit netjes af te handelen.
Voor de correctheid pakken we het even verder op via PM. Voor alle duidelijkheid: Dat betekent absoluut niet dat je je bezwaard moet voelen om de uitkomsten daarvan hier te posten, mocht die behoefte er zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Ik zit momenteel te twijfelen om bij Cap te solliciteren. Ik heb het vorige al een keer gedaan, maar toen het 1e gesprek afgezegd. (werkgever gaf de indruk dat ik carrière kon maken, maar achteraf valt dit tegen). Soms gok je en doe je het verkeerd :z

ik twijfel dus op welke functie: ik had gesolliciteerd op business process management, op zich wel aardig, maar heb ik zo'n idee dat niet een heel goede functie is en dat ik wellicht moet inleveren op salaris. (salaris is niet super belangrijk, maar om nou te gaan inleveren, voel ik weinig voor)

Je hebt ook nog een tak Management Consulting: Consultant Insurances & Pensions en dat lijkt meer in mijn straatje en wellicht zit dat ook meer op mijn huidige niveau.

Ik zie hier echter weinig over Management Consulting. Kan iemand wat vertellen over de zwaarte en het soort trajecten/opdrachten die je krijgt?

Tevens ben ik erg benieuwd in welke salarisrange je zit voor BPM-er of MC-er. Gaat om een indicatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:48
Hallo medetweakers,

Ik zit te overwegen om te solliciteren voor de functie junior ICT consultant. Is het bekend welk start salaris hierbij hoort?

Alvast bedankt!
Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08 10:12
Afgelopen week eerste gesprek in Heerlen gehad en volgende week maandag mag ik terugkomen voor 2de gesprek in Utrecht.
Nu is mijn vraag, is dit een soort gelijk gesprek als het eerste of iets totaal anders? Na dit gesprek zal dan ook de assessmentronde gestart worden?

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rody: Ben zelf wel consultant, maar aan de IT kant. Kan je hier dus niet zo veel over vertellen helaas.

@-RoB-: Is bij mijn weten mij niet vast, even informeren bij je eerste gesprek. :)

@lanoisseforP: Hangt af van functie en zwaarte, gewoon even vragen als je er weer bent of anders tussentijds bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
De twee gebieden waarin ik geinteresseerd ben zijn de Testkant en de TDI kant, daar heb ik het in mijn eerste gesprek al over gehad. Nu maandag mag ik dus terugkomen in Utrecht, ben benieuwd wat ik daar kan verwachten :)

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lanoisseforP schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:07:
Nu maandag mag ik dus terugkomen in Utrecht, ben benieuwd wat ik daar kan verwachten :)
Mooi kantoorpand, goeie koffie en leuke mensen dat sowieso ;). Succes maandag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:05
Ik heb komende week een gesprek over een functie bij Management Consulting. Heb een aantal vragen die salaris en/of carriëre-model gerelateerd zijn:

- Ik weet dat Cap qua brutosalaris niet de allerbeste betaler is en dat een starter rond de 2100 euro start. Hoe zit het met salaris van iemand die 2 jaar relevante (andere consultant) ervaring heeft?
- Zijn er ook vaste startschalen voor hogere levels dan het instaplevel consultant? Zo ja, wat voor salaris moet ik aan denken?
- Wat voor auto kun je verwachten? Benzine/Diesel, klasse Polo of klasse Golf?

Kortom, genoeg vragen :)

[ Voor 2% gewijzigd door Blik1984 op 27-01-2011 13:30 . Reden: senior weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Blik1984 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:36:
- Ik weet dat Cap qua brutosalaris niet de allerbeste betaler is en dat een starter rond de 2100 euro start. Hoe zit het met salaris van iemand die 2 jaar relevante (andere consultant) ervaring heeft?
- Zijn er ook vaste startschalen voor sr consultants? Zo ja, wat voor salaris moet ik aan denken?
Senior met 2 jaar ervaring?

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Ik heb geen idee hoe dat heet binnen CapGemini, ik ging er vanuit dat dat het tweede level was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Blik1984 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:40:
[...]

Ik heb geen idee hoe dat heet binnen CapGemini, ik ging er vanuit dat dat het tweede level was.
Ligt volgens mij aan de functie. Met 2 jaar ervaring lijkt een titel senior mij niet echt terecht. Volgens mij is het 2de level gewoon consultant, het eerste level is een soort junior (maar heet geen junior). Sowieso is het de vraag of je met 2 jaar al het "junior" level overstijgt.

De discussie over senior titels is op tweakers meerdere malen gevoerd, maar binnen 2 jaar naar een senior achtige functie doet imo afbraak aan de titel senior.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
.Gertjan. schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:53:
[...]

Ligt volgens mij aan de functie. Met 2 jaar ervaring lijkt een titel senior mij niet echt terecht. Volgens mij is het 2de level gewoon consultant, het eerste level is een soort junior (maar heet geen junior). Sowieso is het de vraag of je met 2 jaar al het "junior" level overstijgt.

De discussie over senior titels is op tweakers meerdere malen gevoerd, maar binnen 2 jaar naar een senior achtige functie doet imo afbraak aan de titel senior.
Vind ik ook.

Iemand antwoord op mijn vragen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
.Gertjan. schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:53:
[...]

Bij Capgemini kijkt men niet alleen naar leeftijd of ervaring voor een senior functie. Aan de senior benaming worden een aantal skills gekoppeld, als je kan aantonen dat je die skills beheerst dan kan je senior worden.

Ik heb zelf nu iets meer dan 3 jaar ervaring en ga binnenkort voor Senior Consultant. Ik heb bij andere bedrijven gemerkt dat mensen senior worden puur gebaseerd op leeftijd, ervaring of simpelweg een grote bek, maar in kennis gewoonweg tekort schieten. Het is maar net hoe je het definieert, en elk bedrijf heeft daar een andere kijk op.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spammeister
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-07 11:50
Blik1984 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:30:
[...]
Vind ik ook.

Iemand antwoord op mijn vragen? :)
  • Salaris is afhankelijk van je ervaring en dat verschilt per persoon en naar mijn idee ook per practice. Startbedrag klopt ongeveer wel, reken daar een bedrag bovenop wat jij denkt dat je de afgelopen 2 jaar meer waard ben geworden. Vervolgens onderhandelen tijdens je sollicitatiegesprek...
  • V.w.b. auto (merk, brandstof), hier ben je vrij in, alleen boven een bepaald percentage van je lease bedrag moet je toestemming vragen aan je manager. Ik ken YPers die een BMW 1-serie rijden, maar ook hoge managers die b.v. een Peugeot 207 rijden... het is dus grotendeels aan jou.
Overigens, al deze vragen zijn al een keer beantwoord. Even teruglezen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Spammeister schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:42:
[...]
  • Salaris is afhankelijk van je ervaring en dat verschilt per persoon en naar mijn idee ook per practice. Startbedrag klopt ongeveer wel, reken daar een bedrag bovenop wat jij denkt dat je de afgelopen 2 jaar meer waard ben geworden. Vervolgens onderhandelen tijdens je sollicitatiegesprek...
  • V.w.b. auto (merk, brandstof), hier ben je vrij in, alleen boven een bepaald percentage van je lease bedrag moet je toestemming vragen aan je manager. Ik ken YPers die een BMW 1-serie rijden, maar ook hoge managers die b.v. een Peugeot 207 rijden... het is dus grotendeels aan jou.
Overigens, al deze vragen zijn al een keer beantwoord. Even teruglezen dus...
Heb het hele topic doorgenomen, en van de lease-auto's is me duidelijk. Wat ik kan verwachten als professional met twee jaar relevante Management Consulting ervaring niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spammeister
Blik1984 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:58:
[...]
Heb het hele topic doorgenomen, en van de lease-auto's is me duidelijk. Wat ik kan verwachten als professional met twee jaar relevante Management Consulting ervaring niet echt
Toegegeven, het staat er niet letterlijk maar er zijn al vaak genoeg vragen gesteld in de trend van "wat kan ik verdienen met profiel x". Feit dat daar nooit concreet een antwoord op gegeven is geeft (naar mijn idee) aan dat het verschilt per persoon. Hoe dan ook, mijn tip aan jou: gewoon onderhandelen tijdens je solicitatiegesprekken. Onderaan de streep is het wat jij denkt dat je waard bent op de markt en wat Capgemini wil betalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
Afgelopen maandag gesprek gehad met 2 mensen van een afdeling.
Gesprek ging goed, rustig verteld wat mijn huidige werkzaamheden waren, wat mijn ambities waren en wat ik in de toekomst van de functie zou kunnen verwachten. Al met al een heel positief gesprek. Ook direct een aanbod gekregen waar ik een beetje een dubbelgevoel bij heb.

1. Het bedrag wat ik aangeboden heb gekregen is hetzelfde bedrag dat ik nu verdien, maar dan wel op basis van 36 uur (in tegenstelling tot de 40 uur die ik nu werk)
2. De vergoedingen etc zien er allemaal goed uit, perfect geregeld allemaal, plus de carrieremogelijkheden zijn erg goed aanwezig.

Waar twijfel ik nu over? Eigenlijk om het feit dat ik heel graag deze aanbieding wil aanvaarden, maar toch een lichte loonstijging zou willen zien. Ik ga geen onredelijke bedragen noemen, spreek van een kleine lichte stijging. Kan iemand wellicht deze vraag beantwoorden: Hoe zal het loon bijvoorbeeld in de toekomst stijgen, percentage of een afgesproken bedrag?

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:36

Prx

Ik moet je dan ook eerlijk bekennen dat ik nog nooit iemand heb gesproken die voor het geld bij Capgemini is gaan werken. Het meerendeel van de motivaties bevat vaak toch de woorden 'carriere', 'secundaire arbeidsvoorwaarden' en 'opleidingsmogelijkheden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 19:38
lanoisseforP schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:06:
Afgelopen maandag gesprek gehad met 2 mensen van een afdeling.
Gesprek ging goed, rustig verteld wat mijn huidige werkzaamheden waren, wat mijn ambities waren en wat ik in de toekomst van de functie zou kunnen verwachten. Al met al een heel positief gesprek. Ook direct een aanbod gekregen waar ik een beetje een dubbelgevoel bij heb.

1. Het bedrag wat ik aangeboden heb gekregen is hetzelfde bedrag dat ik nu verdien, maar dan wel op basis van 36 uur (in tegenstelling tot de 40 uur die ik nu werk)
2. De vergoedingen etc zien er allemaal goed uit, perfect geregeld allemaal, plus de carrieremogelijkheden zijn erg goed aanwezig.

Waar twijfel ik nu over? Eigenlijk om het feit dat ik heel graag deze aanbieding wil aanvaarden, maar toch een lichte loonstijging zou willen zien. Ik ga geen onredelijke bedragen noemen, spreek van een kleine lichte stijging. Kan iemand wellicht deze vraag beantwoorden: Hoe zal het loon bijvoorbeeld in de toekomst stijgen, percentage of een afgesproken bedrag?
Als ik het goed begrijp ga je er dus al 10% op vooruit aangezien je 10% minder gaat werken voor hetzelfde geld.

Kun je niet gewoon het gesprek aan gaan? Ze doen jou een bod, je staat vrij om een tegenbod te doen toch? Maar wat PRX al zegt, de meeste mensen gaan niet bij Capgemini werken voor het salaris.

Loonsteiging is over het algemeen geheel gerelateerd aan de verdeling tussen prestatie en groeipotentieel. Verwacht geen hele grote steigingen in ieder geval.

Conclusie bij Capgemini is meestal: over alles valt te praten, misschien ook wel over een vooraf overeengekomen verhoging na een jaar bij goed preseteren.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjeeps op 02-02-2011 16:35 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
Ik ga ook een tegenbod doen, maar hopelijk zal dit leiden tot het afketsen van de deal.
Hoe is het algemeen de loonstijging dan, conform CAO?

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spammeister
lanoisseforP schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:28:
Ik ga ook een tegenbod doen, maar hopelijk zal dit leiden tot het afketsen van de deal.
Je hoopt op het afketsen van de deal? Is dit een typo of volg ik je niet helemaal? ;)

Hoe dan ook, lijkt mij sterk dat ze je niet meer willen als je een tegenbod doet. Ook hier geldt het aloude gezegde: "nee heb je, ja kun je krijgen"...

Algemene loonstijgingen zijn de afgelopen jaren (i.v.m. de crisis) niet aan de orde geweest. Maar in goede tijden spreken we over 1% tot 2% op jaarbasis. Individueel maak je grotere stappen, maar dit ligt echt aan hoe je presteert en hoe goed jouw afdeling het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
lanoisseforP schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:28:
Een tegenbod zal denk ik niet snel leiden tot het afketsen van de deal (mits je het natuurlijk niet te gek maakt je tegenbod).

Een CAO hebben we niet, dus dat is lastig, maar dit jaar is er wel een collectieve verhoging geweest (vorig jaar niet bv.) Zo even uit mijn hoofd was dat +-400 (per jaar) deze keer (deel verhoging tantième en 10euro leasevergoeding per maand geloof ik, dus geen echte salaris verhoging).

Naast de collectieve verhoging is loonstijging geheel afhankelijk van je presteren, dus daar valt niet zoveel zinnigs over te zeggen hoe dat in jou geval zou zijn. Voorbeeld, ik heb er deze ronde ongeveer 250 euro per maand bij gehad, dit was echter wel bij heel goed presteren (A1). Mijn manager vertelde me overigens dat dit veruit het meeste was in zijn populatie, maar dat zegt hij misschien tegen mijn buurman ook, dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
Gewoon een voorbeeld. Stel ik heb een bod gekregen voor 2150 euro voor 36 uur, is het dan not done om een tegenbod te doen van 2300 euro voor 36 uur? Of gooi ik dan mijn eigen ruiten in?
Wegens tijdgebrek de komende 2 dagen (ja echt serieus) ben ik niet in de gelegenheid deze persoon terug te bellen, zou het erg zijn als ik dit via de mail doe?

Bedankt voor de uitleg over salarisverhoging. Dat gaat dus niet conform de CAO maar bij goed presteren. Beetje de situatie hoe het nu ook al gebeurd in het bedrijf waar ik nu werk.

[ Voor 17% gewijzigd door lanoisseforP op 03-02-2011 16:45 ]

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjeeps schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:58:
[...]
Een CAO hebben we niet, dus dat is lastig, maar dit jaar is er wel een collectieve verhoging geweest (vorig jaar niet bv.) Zo even uit mijn hoofd was dat +-400 (per jaar) deze keer (deel verhoging tantième en 10euro leasevergoeding per maand geloof ik, dus geen echte salaris verhoging).
Dit bod vanuit directie is afgewezen door de Centrale Ondernemings Raad (COR) van Capgemini NL. Dus geen collectieve verhoging of leasevergoeding +10euro p/m (binnen in iedergeval TS)
Naast de collectieve verhoging is loonstijging geheel afhankelijk van je presteren, dus daar valt niet zoveel zinnigs over te zeggen hoe dat in jou geval zou zijn. Voorbeeld, ik heb er deze ronde ongeveer 250 euro per maand bij gehad, dit was echter wel bij heel goed presteren (A1). Mijn manager vertelde me overigens dat dit veruit het meeste was in zijn populatie, maar dat zegt hij misschien tegen mijn buurman ook, dat weet ik niet.
Goed gedaan :) en klinkt in iedergeval als veel t.o.v. de mensen die ik gesproken heb, bij ons was er weinig voor salaris verhoging beschikbaar. Ik heb zelf er iets bij gekregen maar mijn leaseprijs is ook omhoog gegaan dus zie er aan het einde van de maand weinig van terug |:(

Verder eens met je verhaal :)
Gewoon een voorbeeld. Stel ik heb een bod gekregen voor 2150 euro voor 36 uur, is het dan not done om een tegenbod te doen van 2300 euro voor 36 uur? Of gooi ik dan mijn eigen ruiten in?
Wegens tijdgebrek de komende 2 dagen (ja echt serieus) ben ik niet in de gelegenheid deze persoon terug te bellen, zou het erg zijn als ik dit via de mail doe?

Bedankt voor de uitleg over salarisverhoging. Dat gaat dus niet conform de CAO maar bij goed presteren. Beetje de situatie hoe het nu ook al gebeurd in het bedrijf waar ik nu werk.
Persoonlijk zou ik eerst polsen wat de salaris groei is binnen de komende twee jaar, het is leuk dat je met 2300euro p/m wilt beginnen gelijk maar goed dat kan ook inhouden dat je dan de komende jaren dat salaris houd (tenzij je uitzonderlijk / goed presteert) en geen groei door maakt. Wellicht als je het groei pad hoort krijg je een beter beeld van wat je tegenbod kan zijn en hoe dit kan vallen.

Ik zou het niet per mail doen maar in een telefoongesprek, komt toch iets netter over en kun je gelijk de situatie uitleggen waarom jij er zo inzit. Mail komt erg afstandelijk over in mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 07:58:

[...]

Ik heb zelf er iets bij gekregen maar mijn leaseprijs is ook omhoog gegaan dus zie er aan het einde van de maand weinig van terug |:(

[...]
Leaseprijs omhoog in een lopend contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
t_captain schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:22:
[...]

Benzine prijzen mogen ze wel corrigeren geloof ik, dus dat kan.

En dat van die 10 euro per maand lease verhoging heb ik inderdaad niet meer zoveel van gehoord, dus zou kunnen hoor dat dat niet is doorgegaan. Mijn tantieme bedrag was in ieder geval wel 275 verhoogd, dus dat is wel door gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:22:
[...]

zoals Sjeeps zegt is het enerzijds brandstof maar ook wegenbelasting en de verzekering... meer schade gereden vorig jaar door collega's en dus verzekering omhoog = auto/lease prijs omhoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Blijf het een beetje vreemde gang van zaken vinden. Als je een auto least, moet je toch aan het begin weten wat je eigen bijdrage zal zijn lijkt me.
Bij Logica hadden we het systeem dat de leaseauto zijn prijs hield gedurende het hele contract. tegelijk bleef op lopende contracten ook de werkgeversbijdrage gelijk.
Als je op het eind een nieuwe auto ging uitzoeken, kreeg je te maken met de nieuwe leaseprijzen en nieuwe werkgeversbijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
Inmiddels weer een paar dagen verder en mijn tegenbod is geaccepteerd, dat is al positief.
Nu kun je wel weer negatief gaan denken dat ze wel erg makkelijk accepteren, maar dat doen we maar even niet ;)

Volgende week woensdag 16 feb heb ik dus het assessment in Den Bosch. Even gevraagd wat de dagindeling die morgen (ik doe de ochtendsessie, aangezien ik niet echt zomaar een hele dag verlof kan aanvragen) en die is al volgt:
1. Rollenspel
2. Capaciteitentest
3. Interview

Eigenlijk dus de onderdelen die dit hele topic al besproken worden. Zie nog het meest tegen het rollenspel op. Daarnaast lees ik ook verschillende meningen van personen in dit topic over wel of niet voorbereiden voor de Capaciteitentest. Kun je onvoorbereid die test instappen en op basis van de voorbeeldvragen de test ook snappen?

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prx schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:08:
Ik moet je dan ook eerlijk bekennen dat ik nog nooit iemand heb gesproken die voor het geld bij Capgemini is gaan werken. Het meerendeel van de motivaties bevat vaak toch de woorden 'carriere', 'secundaire arbeidsvoorwaarden' en 'opleidingsmogelijkheden'.
Exact mijn ervaring. Het wordt (gelukkig) niet op een presenteerschaal aangedragen, dus wel wat assertiviteit van jezelf bij nodig. Salarissen zijn inderdaad gewoon marktconform.
lanoisseforP schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:25:
Kun je onvoorbereid die test instappen en op basis van de voorbeeldvragen de test ook snappen?
Eerlijk is eerlijk, nodig is het zeker niet. Oefenvragen zijn erg duidelijk en je mag net zolang de tijd nemen als je wilt hiervoor. Tijdens mijn assesment vroeg ik me alleen af hoe mijn buurman zo snel klaar kon zijn, maar hij kon alle oefenvragen skippen doordat hij onderstaande post had gezien.

Als je je toch wilt voorbereiden, Prx heeft een koningspost gemaakt: Prx in "Ervaringen werken bij Capgemini (Deel 2)" (misschien leuk voor de volgende TS als we aan deel 3 beginnen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
Heb die post al eens bekeken en persoonlijk vind ik het best lastig. Maar je moet dan ook de logica zien te vinden, die natuurlijk ook bij de voorbeelden uitgelegd worden.

Koekoek!

Verwijderd

Als je daar zit en de voorbeeldvragen maakt, wordt het al vele malen duidelijker. Je leert ook gaandeweg, denk dat het laatste kwart van de vragen, de helft van de tijd in beslag neemt vanwege de leer- en moeilijkheidscurve per onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Maandag over een week 1ste gesprek bij Cap Gemini. Is het normaal dat je meteen met een Vice-President om de tafel zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:39

Jurroon

is having fun

Blik1984 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 00:50:
Maandag over een week 1ste gesprek bij Cap Gemini. Is het normaal dat je meteen met een Vice-President om de tafel zit?
Ja wel, als hij de practice manager is bijvoorbeeld. Veel succes :)

Ik kan wel beloven beter mijn best te doen, maar ik kan niet beloven dit ook te bewerkstelligen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
Morgen is dan eindelijk het assessment. Heb nog een oefenlink gekregen. Gisteravond de eerste 3 onderdelen getest (Scales Numerical, scales mt en scales verbal) en vanavond ga ik de andere 2 doen (scales cls en scales lst). Ik weet nu in ieder geval wat ik kan verwachten. Zat alleen net even snel te kijken bij de Scales cls test waar je de verbanden in de driehoeken moet vinden. Zat te denken, moet je hierbij denken aan sommen, aantal letters, aantal nummers, etc, of zijn er ook nog andere verbanden?

Ook maar alvast de vragenlijst ingevuld en het vragenformulier, dus we zijn bijna klaar voor morgen.

Daarnaast vroeg ik me af, zijn er vaste instroommomenten om te beginnen of mag/kan dit in overleg met de manager? (mocht ik het halen natuurlijk, anders geld dit niet)

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 14:17
Hi "lanoisseforP"

Succes morgen! Ben benieuwd hoe je het assessment ervaart. Zou je de oefenlink misschien via PM willen sturen? Ik moet binnenkort ook op assessment :)

[ Voor 5% gewijzigd door markiew op 15-02-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 20:30
lanoisseforP schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:41:
Morgen is dan eindelijk het assessment. Heb nog een oefenlink gekregen. Gisteravond de eerste 3 onderdelen getest (Scales Numerical, scales mt en scales verbal) en vanavond ga ik de andere 2 doen (scales cls en scales lst). Ik weet nu in ieder geval wat ik kan verwachten. Zat alleen net even snel te kijken bij de Scales cls test waar je de verbanden in de driehoeken moet vinden. Zat te denken, moet je hierbij denken aan sommen, aantal letters, aantal nummers, etc, of zijn er ook nog andere verbanden?

Ook maar alvast de vragenlijst ingevuld en het vragenformulier, dus we zijn bijna klaar voor morgen.

Daarnaast vroeg ik me af, zijn er vaste instroommomenten om te beginnen of mag/kan dit in overleg met de manager? (mocht ik het halen natuurlijk, anders geld dit niet)
Hi lanoisseforP,
Ik heb deze test vandaag gemaakt. Bij de Scales CLS test zijn de verbanden goed zichtbaar. Alle verbanden die jij benoemt komen aan bod. Het begin van de test is met name dezelfde letters. Daarna komt er een stuk waarbij de getallen 5 of hoger zijn en de laatste paar opdrachten zijn de verbanden wat lastiger te zoeken maar wel duidelijk herkenbaar.

Jij schrijft dat de Scales CLS toets driehoeken bevat, dat is niet juist. Het zijn ruiten.

Voor de richting waarin ik heb gesollicteerd zijn er vaste instroom momenten. 1 april of 1 juni, dit heeft te maken met gekoppelde masterclasses, dit mag in mijn geval in overleg met de P manager.

PS; kun je mij die link is DM-en. Ik ben benieuwd of deze oefenstof correspondeert met de werkelijke test.

Succes morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
Hoi markiew en leroydew,

Ik ga nu starten aan laatste 2 onderdelen, nadat ik hem heb afgerond zal ik proberen de link te dmen naar jullie. Hopelijk werkt die dan ook.

@leroydew, hoe vond je het assessment en heb je het ook gehaald? Heb je daarnaast ook een rollenspel gehad? Je hebt inderdaad gelijk mbt de ruiten.

Edit: helaas kan ik de link niet meer plaatsen omdat die na het invullen inactief is geworden. Kan wel vertellen wat ik moest doen:

1. Scales Numerical (stellingen beantwoorden aan de hand van informatie halen uit tabbladen, voornamelijk cijfers zoals bijv. fiscaal jaar 3 en 5 zijn gelijk aan 4 en 6)
2. Scales MT (multitasken, balletje opvangen in mandje op linkerscherm, rechtsboven rekensommen juist of onjuist beoordelen (zonder tijd) en rechtsonder 2 cijfers uit een reeks herkennen binnen 5 seconden)
3. Scales Verbal (stellingen beantwoorden aan de hand van informatie uit tabbladen, puur tekstueel)
4. Scales CLS (cijferreeksen, nummers herkennen in ruiten en aangeven bij welke groepering de 4 antwoorden onder in het scherm horen)
5. Scales LST (4 of 5 rijen met symbolen, 1 symbool per rij en kolom. Vul op de plaats van ? het juist symbool in)

Komt dit beetje overeen met daadwerkelijk assessment?

[ Voor 59% gewijzigd door lanoisseforP op 15-02-2011 19:55 ]

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
Ga er maar vanuit dat ik niet bij Cap ga werken.

Dag begon met een korte introductie, waarbij ik direct een rollenspel moest doen. Ik kreeg 20 minuten de tijd om me voor te bereiden. Ik zou een Manager Inkoop spelen die een probleem moest oplossen met de verkoper van bedrijf x. Samen zouden we tot een passende oplossing moeten komen. Het spel ging naar mijn idee redelijk, maar tot een echte oplossing kwamen we niet.

Na dit spel moest ik een formulier invullen met mijn beoordeling van het spel en toen kon ik direct door naar het volgende rollenspel. Nu zou ik een organisatieadviseur spelen die in opdracht van de directeur informatie moest halen bij verschillende afdelingshoofden om te vragen wat er allemaal beter kon in het bedrijf. De acteur kwam binnenstormen met de vraag wat die hier deed, wat ik deed, waarom, beetje gestresst en opgefokt. Natuurlijk was dit onderdeel van het spel. Gesprek ging niet heel goed, en direct na afronding kreeg ik hier een beoordeling over.

Vervolgens mocht ik de 5 capaciteitentesten maken, die ik allemaal achter elkaar heb gemaakt.

Na een korte pauze van 5 minuten kreeg ik mijn eindoordeel. Op basis van alle testen kreeg ik enkele formulieren te zien waar wat cijferlijsten bij zaten. Op basis van alle feiten zou hij geen positief advies geven, omdat ik een aantal niet zou beheersen. Daarnaast heb ik wel de capaciteitentesten boven gemiddeld gemaakt, dus dat was wel een positief punt. Feit blijft wel dat de psycholoog continue bleef hameren op het feit dat consultants deze aspecten moeten beheren, waarna ik toch meerdere keren aangaf niet op een consultantrol te hebben gesolliciteerd. Maar hij zag dat toch anders.

Jammer maar helaas. Of zit er misschien nog 1% kans in dat het advies wordt genegeerd? Al ga ik hier absoluut niet vanuit.....

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Bij mij was het zo dat een negatief advies van de psycholoog ook meteen einde sollicitatie was en ik denk niet dat dat de afgelopen 2 jaar is veranderd.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
AtleX schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:38:
Bij mij was het zo dat een negatief advies van de psycholoog ook meteen einde sollicitatie was en ik denk niet dat dat de afgelopen 2 jaar is veranderd.
Daarom, jammer dan :)

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
Je hoort het wel eens hoor. Als je nu een YP'er was kon je het natuurlijk vergeten, maar gezien de testen die je gemaakt hebt ben je dat niet. Het blijft toch een advies van de psych, als de manager die jou aan gaat nemen genoeg vertrouwen in je heeft/ je nodig heeft kan het best.

Echter zou ik er niet teveel van verwachten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
Sjeeps schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:09:
[...]

Je hoort het wel eens hoor. Als je nu een YP'er was kon je het natuurlijk vergeten, maar gezien de testen die je gemaakt hebt ben je dat niet. Het blijft toch een advies van de psych, als de manager die jou aan gaat nemen genoeg vertrouwen in je heeft/ je nodig heeft kan het best.

Echter zou ik er niet teveel van verwachten ;-)
Enigste wat ik nu nog verwacht is het rapport van de psycholoog en het telefoontje van Cap waarin ze helaas etc vermelden

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vetineri
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-02-2012
Hoi iedereen,

Hoewel ik zelf nog niet gepost heb op dit forum, heb ik wel de thread gelezen en erg handig gevonden. Allereerst dus dank voor alle nuttige bijdragen. Ikzelf heb inmiddels het gehele selectieproces doorlopen en komende donderdag heb ik mijn arbeidsvoorwaardengesprek! Kortom, ik heb een fantastische nieuwe baan bij Cap.

Nu ben ik van plan om voor mijn nieuwe baan een smartphone aan te schaffen. Mijn financiele situatie liet het eerder nog niet toe om zo'n duur ding aan te schaffen ;)
Kan iemand mij wellicht een bepaalde telefoon aanbevelen? Waar werken de meeste Capmedewerkers mee? Of maakt het totaal niet uit wat voor telefoon ik neem? Ik twijfel nu nog tussen HTC en Blackberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
lanoisseforP schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:35:
Ga er maar vanuit dat ik niet bij Cap ga werken.

Dag begon met een korte introductie, waarbij ik direct een rollenspel moest doen. Ik kreeg 20 minuten de tijd om me voor te bereiden. Ik zou een Manager Inkoop spelen die een probleem moest oplossen met de verkoper van bedrijf x. Samen zouden we tot een passende oplossing moeten komen. Het spel ging naar mijn idee redelijk, maar tot een echte oplossing kwamen we niet.

Na dit spel moest ik een formulier invullen met mijn beoordeling van het spel en toen kon ik direct door naar het volgende rollenspel. Nu zou ik een organisatieadviseur spelen die in opdracht van de directeur informatie moest halen bij verschillende afdelingshoofden om te vragen wat er allemaal beter kon in het bedrijf. De acteur kwam binnenstormen met de vraag wat die hier deed, wat ik deed, waarom, beetje gestresst en opgefokt. Natuurlijk was dit onderdeel van het spel. Gesprek ging niet heel goed, en direct na afronding kreeg ik hier een beoordeling over.

Vervolgens mocht ik de 5 capaciteitentesten maken, die ik allemaal achter elkaar heb gemaakt.

Na een korte pauze van 5 minuten kreeg ik mijn eindoordeel. Op basis van alle testen kreeg ik enkele formulieren te zien waar wat cijferlijsten bij zaten. Op basis van alle feiten zou hij geen positief advies geven, omdat ik een aantal niet zou beheersen. Daarnaast heb ik wel de capaciteitentesten boven gemiddeld gemaakt, dus dat was wel een positief punt. Feit blijft wel dat de psycholoog continue bleef hameren op het feit dat consultants deze aspecten moeten beheren, waarna ik toch meerdere keren aangaf niet op een consultantrol te hebben gesolliciteerd. Maar hij zag dat toch anders.

Jammer maar helaas. Of zit er misschien nog 1% kans in dat het advies wordt genegeerd? Al ga ik hier absoluut niet vanuit.....
Hi lanoisseforP,

Ik las dat je test niet heel goed gegaan was, jammer! Ik heb het assessment wel gehaald (96%) en ben vrijdag uitgenodigd voor een gesprek bij de assessment psycholoog. Ik heb geen rollenspel gehad, maar ben benieuwd naar welke functie je hebt gesolliciteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
Test Professional, Tester in de B groep

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
lanoisseforP schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 18:28:
Test Professional, Tester in de B groep
Ik wil je een PM sturen... Jij hebt het alleen uitstaan?? Kun je mij die link nog eens doorsturen van die testen die jij gemaakt hebt. We hebben trouwens niet dezelfde testen gemaakt. Ik had 4 testen gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Dat is het verschil tussen een Young Professional (zonder ervaring) en een Professional (met ervaring). De laatste krijg een uitgebreidere test omdat er ook consultant/leidinggevende kwaliteiten van een dergelijke persoon worden verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:53
vetineri schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:07:
Hoi iedereen,

Hoewel ik zelf nog niet gepost heb op dit forum, heb ik wel de thread gelezen en erg handig gevonden. Allereerst dus dank voor alle nuttige bijdragen. Ikzelf heb inmiddels het gehele selectieproces doorlopen en komende donderdag heb ik mijn arbeidsvoorwaardengesprek! Kortom, ik heb een fantastische nieuwe baan bij Cap.

Nu ben ik van plan om voor mijn nieuwe baan een smartphone aan te schaffen. Mijn financiele situatie liet het eerder nog niet toe om zo'n duur ding aan te schaffen ;)
Kan iemand mij wellicht een bepaalde telefoon aanbevelen? Waar werken de meeste Capmedewerkers mee? Of maakt het totaal niet uit wat voor telefoon ik neem? Ik twijfel nu nog tussen HTC en Blackberry.
Ik zou even wachten met die telefoon kopen... dan mag je hem uit je flexpot declareren en komt hij uit je bruto salaris....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
leroydew schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:23:
[...]

Ik wil je een PM sturen... Jij hebt het alleen uitstaan?? Kun je mij die link nog eens doorsturen van die testen die jij gemaakt hebt. We hebben trouwens niet dezelfde testen gemaakt. Ik had 4 testen gemaakt.
Die link naar de testen functioneren niet meer, dus doorsturen heeft geen zin.
Ga er maar van uit dat je ongeveer dezelfde testen als mij zult krijgen.

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vetineri
miel schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:14:
[...]

Ik zou even wachten met die telefoon kopen... dan mag je hem uit je flexpot declareren en komt hij uit je bruto salaris....
Aha goed om te weten. Morgen even navragen dan...

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Even een vraagje, ik ben vorig jaar in dienst geweest bij Capgemini en vraag me af wanneer ik de jaaropgaaf over 2010 kan verwachten? Of had ik die al moeten hebben en is er (wederom) iets mis gegaan bij de afhandeling van mijn vertrek?

• Sjeeps
.Gertjan. schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 07:48:
Even een vraagje, ik ben vorig jaar in dienst geweest bij Capgemini en vraag me af wanneer ik de jaaropgaaf over 2010 kan verwachten? Of had ik die al moeten hebben en is er (wederom) iets mis gegaan bij de afhandeling van mijn vertrek?
Die komt meestal vrij laat, dus ik zou het nog even afwachten, ik heb hem zelf ook nog niet.
vetineri schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:07:
Hoi iedereen,

Ik zou dan een HTC nemen, volgens mij heeft Capgemini namelijk geen Enterprise Server, dus wordt het lastig om je mail te krijgen op een Blackberry.

Zelf heb ik een HTC Desire, ben er erg tevreden mee.

En ik zou in ieder geval wachten totdat je in dienst bent, je kunt namelijk je telefoon dan aanschaffen van je bruto loon (eerst zelf kopen en daarna declareren via je Flex, dan krijg je het in december terug).

Daarnaast moet je dus wel een Capgemini sim kaart aanvragen en daarna ook nog Pushmail aanvragen voor je Simkaart. Als je daar nog vragen over hebt moet je dat tegen die tijd maar even hier vragen.

Verwijderd

Jaar opgaaf komt meestal in maart, dus heb geduld :).

Capgemini populatie loopt voor een groot deel met HTC / iPhones rond, ik heb zelf nog een oude HTC Touch Pro maar ben rond aan het kijken naar o.a. een HTC Legend die ik inderdaad via Flex declaratie laat "vergoeden".

Blackberry is ook mogelijk, alleen moet je dan een aparte procedure door voor aanvragen mail/communicatie etc (zou daar eerst even goed informeren, staat volgens mij op talent ergens een stukje over).

Pushmail (email op tel) moet je even goedkeuring van je manager hebben (handtekening op het formulier, deze kun je op de wiki/talent vinden) en dan indienen bij de servicedesk via mail, duurt meestal niet lang (max 4 werkdagen geloof ik) voor dat je dan je pushmail kunt gebruiken.

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 16:48
Is de jaaropgave van 2010 al verstuurd?

Als ex-medewerker wacht ik alleen nog op hun jaaropgave. Misschien dat iemand anders een telefoonnummer heeft van HR? Ik was destijds werkzaam bij T-31 (ex Capgemini BAS medewerkers).

edit: eind van deze maand dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Madje op 17-02-2011 13:37 . Reden: opgebeld ]

Verwijderd

Madje schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:33:
Is de jaaropgave van 2010 al verstuurd?

Als ex-medewerker wacht ik alleen nog op hun jaaropgave. Misschien dat iemand anders een telefoonnummer heeft van HR? Ik was destijds werkzaam bij T-31 (ex Capgemini BAS medewerkers).
Nee, voor zover ik weet nog niet verstuurd. Bel Capgemini centrale nummer en vraag naar de Salaris afdeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vetineri
Dan wordt het toch de HTC denk ik. Was eigenlijk al mijn eerste keus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Alle testen positief afgerond. De arbeidsvoorwaarden zijn de laatste formaliteiten nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Eerste gesprek ging goed, werd direct uitgenodigd voor een tweede gesprek. Deze zal met twee managing consultants zijn die wat meer de diepte in zullen gaan. Dan red ik het dus niet meer met mijn vlotte babbel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Blik1984 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:38:
Eerste gesprek ging goed, werd direct uitgenodigd voor een tweede gesprek. Deze zal met twee managing consultants zijn die wat meer de diepte in zullen gaan. Dan red ik het dus niet meer met mijn vlotte babbel :P
Goed bezig! Welke functie heb je gesolliciteerd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
leroydew schreef op maandag 21 februari 2011 @ 17:36:
[...]

Goed bezig! Welke functie heb je gesolliciteerd? ;)
Bij de Management Consulting practice (laat de service line even in het midden, anders wordt het wel erg makkelijk om me terug te vinden op internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Blik1984 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 17:50:
[...]

Bij de Management Consulting practice (laat de service line even in het midden, anders wordt het wel erg makkelijk om me terug te vinden op internet)
Helaas een andere practice dan ik. Heb jij na die gesprekken met de 2 consultants dan nog de capaciteitentest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
leroydew schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:34:
[...]

Helaas een andere practice dan ik. Heb jij na die gesprekken met de 2 consultants dan nog de capaciteitentest?
Ja, die heb ik daarna nog. Maar ik heb de test 3 jaar geleden ook al een keer gemaakt en gehaald, dus daar maak ik me geen zorgen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Capgemini Consulting eigenlijk een organisatie waar je met stoppelbaardje rond kan lopen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:30

Gotez

42

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:43:
Is Capgemini Consulting eigenlijk een organisatie waar je met stoppelbaardje rond kan lopen?
Consulting (niet alleen bij Cap) is een vak waarbij betrouwbaarheid, charisma en authoriteit heel belangrijk zijn. Er zijn geen richtlijnen over uiterlijk en dergelijke, maar je moet je altijd bedenken of je goed overkomt, en of je een hele sterke eerste indruk maakt. Ik zou bij Capgemini Consulting geen stoppelbaard laten staan, maar dat is persoonlijk. Als je een nette, verzorgde en goede uitstraling hebt hoeft een stoppelbaard geen probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinlong
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-08 11:19
hey medetweakers,
ook ik mag binnekort die testen gaan afleggen. de gesprekken daarvoor gingen heel goed, had van recruitment begrepen als de testen ook positief zijn, ik het contract door de brievenbus kan verwachten.
heb zo een beetje door de oude post gelezen, en vroeg me af of jullie nog evt. interesante oefenlinks weten en mij kunnen doorgeven zodat ik wat beter erop kan voorbereiden :P
(zag namelijk in wat post terug dat de links weer waren verwijderd ofzo :? )
iig, wat tips etc altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
kinlong schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:23:
hey medetweakers,
ook ik mag binnekort die testen gaan afleggen. de gesprekken daarvoor gingen heel goed, had van recruitment begrepen als de testen ook positief zijn, ik het contract door de brievenbus kan verwachten.
heb zo een beetje door de oude post gelezen, en vroeg me af of jullie nog evt. interesante oefenlinks weten en mij kunnen doorgeven zodat ik wat beter erop kan voorbereiden :P
(zag namelijk in wat post terug dat de links weer waren verwijderd ofzo :? )
iig, wat tips etc altijd welkom :)
Hi kinlong,

Bekijk onderstaande link. Deze link toont de opdrachten die je moet maken. Fijn weekend toegewenst en succes met de testen!

Prx in "Ervaringen werken bij Capgemini (Deel 2)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik moet komende week naar Den Bosch. Ten eerste bedankt voor alle posts hier! Behulpzaam, erg fijn.
Ik heb die masterpost net even doorgespit en ik heb even een klein vraagje/aanname.

Ik krijg nog niet 100% de vinger achter dat Scales CLS gebeuren. Ik zie uiteraard dat in alle oranje ruiten de letter X vier keer voorkomt. Maar ik kan in de wit/zwarte ruiten zo 1-2-3 geen patroon herkennen. Zit dat er wel in, of is het patroon puur, dat die vier keer X er bij de witzwarte ruiten juist níet in zit? M.a.w. moet ik verder doordenken, of gewoon snel bepalen?

http://img132.imageshack.us/i/witzwartpatroon.jpg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 14:26:
Hoi ik moet komende week naar Den Bosch. Ten eerste bedankt voor alle posts hier! Behulpzaam, erg fijn.
Ik heb die masterpost net even doorgespit en ik heb even een klein vraagje/aanname.

Ik krijg nog niet 100% de vinger achter dat Scales CLS gebeuren. Ik zie uiteraard dat in alle oranje ruiten de letter X vier keer voorkomt. Maar ik kan in de wit/zwarte ruiten zo 1-2-3 geen patroon herkennen. Zit dat er wel in, of is het patroon puur, dat die vier keer X er bij de witzwarte ruiten juist níet in zit? M.a.w. moet ik verder doordenken, of gewoon snel bepalen?

http://img132.imageshack.us/i/witzwartpatroon.jpg/
Hoi Loebas,

Je maakt het jezelf veel te moeilijk. Ik heb deze test ook gedaan en had 96% percentiel score. Het gaat erom dat je een patroon herkent. Dat patroon heb jij herkent omdat er vier keer de letter X in voorkomt. Houdt het zo simpel mogelijk voor jezelf. Als ik me goed kan herinneren wordt er geen een keer gevraagd naar de som van de ruit. Je ziet eerder dat de bovenste helft van de ruit boven een bepaald getal is of dat er meerdere gelijksoortig kenmerken in de ruiten zijn.

Succes met je test!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leroy, duidelijk verhaal! Ik ga mijn best doen, dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Laat even weten wat het geworden is. Ik heb afgelopen vrijdag mijn contract + arbeidsvoorwaarden map ontvangen :-).

Voelt goed kan ik je vertellen...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinlong
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-08 11:19
Alles goed doorlopen van de week, en mag ook binnenkort mezelf CAPper noemen :*) (nu nog wachten dat contract binnen is en getekend wordt natuurlijk :P )

@Leroydew, begin jij ook per 1 april dan zoiets? had begrepen dat er eerst een gezamenlijke on-boarding week is voor alle nieuwkomers, dus wie weet zie ik je daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Morgen mijn tweede gesprek bij CapGemini. Ga ook een case krijgen, heb alleen geen flauw idee wat voor soort case het kan zijn en waar ze op gaan letten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
Je moet je niet zoveel zorgen maken om die CLS test. En ik kan je vertellen, je krijgt eerst een testlink gestuurd dus je kunt thuis oefenen. En de echte test is bijna uniek aan de test die je thuis hebt gedaan, dus je bent absoluut voorbereid.

Ik heb afgelopen vrijdag definitief bericht gekregen dat ik NIET wordt aangenomen. Puur op basis van rollenspel. Heb na evaluatie nog gesprek gehad met psycholoog omdat ik het met 3 punten totaal niet eens was. Maar hij zag dat anders. En dan houd het op. Zolang je zelf maar weet hoe het zit.

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
kinlong schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 23:53:
Alles goed doorlopen van de week, en mag ook binnenkort mezelf CAPper noemen :*) (nu nog wachten dat contract binnen is en getekend wordt natuurlijk :P )

@Leroydew, begin jij ook per 1 april dan zoiets? had begrepen dat er eerst een gezamenlijke on-boarding week is voor alle nieuwkomers, dus wie weet zie ik je daar ;)
@kinlong, Ik begin per 1 juni. De laatste loodjes aan mijn scriptie leggen. Heb je al meer info hoe jou eerste periode eruit ziet? Ik hoorde van een vriend van mij die pas gesolliciteerd heeft dat er ook een reis naar India ging? Welke practice begin je?
Blik1984 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:27:
Morgen mijn tweede gesprek bij CapGemini. Ga ook een case krijgen, heb alleen geen flauw idee wat voor soort case het kan zijn en waar ze op gaan letten...
Succes!
lanoisseforP schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:35:
Je moet je niet zoveel zorgen maken om die CLS test. En ik kan je vertellen, je krijgt eerst een testlink gestuurd dus je kunt thuis oefenen. En de echte test is bijna uniek aan de test die je thuis hebt gedaan, dus je bent absoluut voorbereid.

Ik heb afgelopen vrijdag definitief bericht gekregen dat ik NIET wordt aangenomen. Puur op basis van rollenspel. Heb na evaluatie nog gesprek gehad met psycholoog omdat ik het met 3 punten totaal niet eens was. Maar hij zag dat anders. En dan houd het op. Zolang je zelf maar weet hoe het zit.
Ze belden me vorige week van Accenture. Die zijn nu volop aan het zoeken en proberen je lekker te maken met een bootcamp in Zuid Afrika! Daar hoef je geen enkele test af te leggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
leroydew schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:55:

Ze belden me vorige week van Accenture. Die zijn nu volop aan het zoeken en proberen je lekker te maken met een bootcamp in Zuid Afrika! Daar hoef je geen enkele test af te leggen!
Mag ik vragen hoe die bij je terecht zijn gekomen? Of heb je je gegevens achtergelaten?

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
lanoisseforP schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:11:
[...]

Mag ik vragen hoe die bij je terecht zijn gekomen? Of heb je je gegevens achtergelaten?
Ik heb mijn CV opgestuurd. Ik raad je aan direct contact met hen op te nemen en daarna je CV op te sturen. Zo denk ik dat je een grotere kans maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Blik1984 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:27:
Update:

Tweede gesprek vanochtend en al te horen gehad dat ze positief zijn en dat ik de testen mag gaan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Blik1984 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:30:
[...]

Update:

Tweede gesprek vanochtend en al te horen gehad dat ze positief zijn en dat ik de testen mag gaan maken :)
Een goed begin van het weekend! Proost! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Blik1984 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:30:
[...]

Update:

Update2:

Eerst gesprek met de VP o.a. over salaris, daarna pas de testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
leroydew schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:12:
[...]

Een goed begin van het weekend! Proost! :9
Zeker, proost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Blik1984 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:38:
[...]

Update2:

Eerst gesprek met de VP o.a. over salaris, daarna pas de testen.
Oke dan. Dan ben je een zij instromer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb woensdag een positief gesprek gehad met de People Manager van de afdeling Packages ( SAP en Oracle ). Na dit gesprek nog een ander leuk gesprek gehad met een Oracle young professional. Ik mag op voor de testen en kijk deze ook met gezonde spanning tegemoet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leroydew schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:55:

Ik neem aan dat je Accenture Technology Solutions bedoelt...... want bij Accenture Consulting moet je wel testen afleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
leroydew schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:50:
[...]

Oke dan. Dan ben je een zij instromer?
Klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:50:
[...]

Ik neem aan dat je Accenture Technology Solutions bedoelt...... want bij Accenture Consulting moet je wel testen afleggen.
Klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Contract ondertekend en opgestuurd. 1 juni 2011 gaat het avontuur voor mij beginnen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:36

Prx

Dat is toch nog een aardige poos van ons verwijderd. Maar desalniettemin alvast van harte welkom. Nog even wachten dus en je hebt er zo'n 108.000 kennisbronnen bij waar je uit kan tappen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Prx schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:19:
Dat is toch nog een aardige poos van ons verwijderd. Maar desalniettemin alvast van harte welkom. Nog even wachten dus en je hebt er zo'n 108.000 kennisbronnen bij waar je uit kan tappen ;-)
Aardige poos? Het gaat best rap allemaal! Ik heb er veel zin in. Kan één van die 108000 kennisbronnen mij vertellen hoe het begintraject eruit ziet? Ik ga werken op de practice v31, Oracle!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag volgende week op voor de testen! Nu zit ik te kijken naar het plaatje bij Scales CLS is er bij elke opgave sprake van twee groepjes van drie? Of heb je ook opgaven met bijvoorbeeld een groepje van twee en een groepje van 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:22:
Ik mag volgende week op voor de testen! Nu zit ik te kijken naar het plaatje bij Scales CLS is er bij elke opgave sprake van twee groepjes van drie? Of heb je ook opgaven met bijvoorbeeld een groepje van twee en een groepje van 4?
Ik snap je vraag niet zo goed? Dit heb ik eerder geschreven over de Scales CLS. Wellicht heb je hier wat aan?

----------------
Je maakt het jezelf veel te moeilijk. Ik heb deze test ook gedaan en had 96% percentiel score. Het gaat erom dat je een patroon herkent. Dat patroon heb jij herkent omdat er vier keer de letter X in voorkomt. Houdt het zo simpel mogelijk voor jezelf. Als ik me goed kan herinneren wordt er geen een keer gevraagd naar de som van de ruit. Je ziet eerder dat de bovenste helft van de ruit boven een bepaald getal is of dat er meerdere gelijksoortig kenmerken in de ruiten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik voeg me ook even bij dit gesprek! Volgende week mag ik op tweede gesprek bij Cap. Omdat ik graag goed voorbereid ga heb ik de reacties hier doorgenomen en ik moet zeggen dat het een aardig beeld schetst van Capgemini als bedrijf, de cultuur die er heerst en wat ik mag verwachten van de assessment (mocht ik die mogen maken). Zelf ligt mijn interesse in de Business Intelligence Management richting. Echter, zoals vrijwel elke Young Professional is de toekomst onzeker. Je hebt je huidige ambities, maar dat kan in verloop van tijd natuurlijk een andere richting krijgen. Ik heb het idee dat je hier veel ruimte voor krijgt bij Capgemini.

Kan iemand bevestigen dat de Scales testen van de post uit 2008 nog steeds gehanteerd worden?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2011 11:35 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leroydew schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:24:
[...]

Ik snap je vraag niet zo goed? Dit heb ik eerder geschreven over de Scales CLS. Wellicht heb je hier wat aan?

----------------
Bedankt voor je snelle reply, als we het voorbeeld er bij pakken zien wie 2 groepjes

1ste groepje 3 stuks = wit balletje boven en blauw balletje onder
2de groepje 3 stuks = oranje balletje boven en wit balletje onder

In het de 2de groepje zie je inderdaad een verband ( XXXX )

Maar nu vroeg ik mij af of de volgende opstelling ook mogelijk is bij verdere opgaven

1ste groepje 4 stuks = wit balletje boven en blauw balletje onder
2de groepje 2 stuks = oranje balletje boven en wit balletje onder
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.