Ervaringen werken bij Capgemini (Deel 2) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste
Acties:
  • 264.827 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 20:30
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:34:
Ik voeg me ook even bij dit gesprek! Volgende week mag ik op tweede gesprek bij Cap. Omdat ik graag goed voorbereid ga heb ik de reacties hier doorgenomen en ik moet zeggen dat het een aardig beeld schetst van Capgemini als bedrijf, de cultuur die er heerst en wat ik mag verwachten van de assessment (mocht ik die mogen maken). Zelf ligt mijn interesse in de Business Intelligence Management richting. Echter, zoals vrijwel elke Young Professional is de toekomst onzeker. Je hebt je huidige ambities, maar dat kan in verloop van tijd natuurlijk een andere richting krijgen. Ik heb het idee dat je hier veel ruimte voor krijgt bij Capgemini.

Kan iemand bevestigen dat de Scales testen van de post uit 2008 nog steeds gehanteerd worden?
Welkom bij dit gesprek :-). Bij deze bevestig ik dat alle testen uit de thread van 2008 nog hetzelfde zijn! Met die post heb ik mij ook voorbereid op de testen (eind januari dit jaar gemaakt). En ik moet zeggen, hij is dan goed te maken! Good luck!
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:35:
[...]

Bedankt voor je snelle reply, als we het voorbeeld er bij pakken zien wie 2 groepjes

1ste groepje 3 stuks = wit balletje boven en blauw balletje onder
2de groepje 3 stuks = oranje balletje boven en wit balletje onder

In het de 2de groepje zie je inderdaad een verband ( XXXX )

Maar nu vroeg ik mij af of de volgende opstelling ook mogelijk is bij verdere opgaven

1ste groepje 4 stuks = wit balletje boven en blauw balletje onder
2de groepje 2 stuks = oranje balletje boven en wit balletje onder
Ik ben dat niet tegengekomen. Ik ben opgave tegengekomen waarbij de onderste helft 5 of hoger is en andersom(onderste helft hoger is dan 5 of juist lager). Wanneer je die test moet maken, raad ik je aan de ruiten naast elkaar te zetten. Dat kan namelijk door ze vast te pakken en te verslepen, op deze manier zie je heel snel het verband. Daarnaast is bij alle opgaven zo dat er 2 balletjes oranje zijn en 2 balletjes blauw, althans dat was in mijn geval.

Ik hoop dat ik je vragen beantwoord hebt, anders moet je maar even PM-en....

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leroydew schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:57:
[...]

Welkom bij dit gesprek :-). Bij deze bevestig ik dat alle testen uit de thread van 2008 nog hetzelfde zijn! Met die post heb ik mij ook voorbereid op de testen (eind januari dit jaar gemaakt). En ik moet zeggen, hij is dan goed te maken! Good luck!
Bedankt voor je antwoord! Ik ben gewend van een assessment dat ik er (vaak) ook opgaven met cijferreeksen zijn en voor zover ik kan zien komen die niet terug in de Scales opzet. Correct? Als ik de voorbeelden bekijk krijg ik niet de indruk dat het moeilijk is. Ik ben van nature wel een puzzelaar namelijk. Maar aan de hand van 1 voorbeeld is het ook weer lastig een volledig beeld te schetsen. Ik lees dat de moeilijkheidsgraad exponentieel stijgt.

Is het bijvoorbeeld zo dat je bij de Scales CLS kan kijken naar daar waar jij een patroon herkent en de figuren die buiten dit patroon vallen per definitie binnen het andere "patroon" vallen? Ik kan namelijk moeilijk herkennen dat de figuren zonder XXX bij de groep met het zwarte bolletje horen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2011 12:05 . Reden: quote tag vergeten te sluiten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Ik ben van nature ook een puzzelaar. Ik kan je alleen vertellen hoe ik het heb gedaan en wat mij verschrikkelijk geholpen heeft.

Zodra je in 1 van de 2 ruiten een patroon herkent, moet je die gelijk invullen. Ik kon namelijk niet ontdekken of er in de andere ruiten een patroon zat, daar heb je en geen tijd voor en soms ga je zoeken naar dingen die er niet zijn.

Ik heb dus alle oranje ruiten naast elkaar gesleept en alle blauwe ruiten naast elkaar. Als ik bij één van die 2 kleuren een patroon zag, ben ik die gelijk gaan invullen. Het resultaat: 96% percentiel (4 % had het beter gemaakt dan ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leroydew schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:08:
Ik ben van nature ook een puzzelaar. Ik kan je alleen vertellen hoe ik het heb gedaan en wat mij verschrikkelijk geholpen heeft.

Zodra je in 1 van de 2 ruiten een patroon herkent, moet je die gelijk invullen. Ik kon namelijk niet ontdekken of er in de andere ruiten een patroon zat, daar heb je en geen tijd voor en soms ga je zoeken naar dingen die er niet zijn.

Ik heb dus alle oranje ruiten naast elkaar gesleept en alle blauwe ruiten naast elkaar. Als ik bij één van die 2 kleuren een patroon zag, ben ik die gelijk gaan invullen. Het resultaat: 96% percentiel (4 % had het beter gemaakt dan ik).
Dus eigenlijk mag je er van uitgaan dat je 1 patroon moet vinden en de rest kan beschouwen als het tegengestelde patroon/groep... dat maakt het makkelijker. Heb je andere oefeningen gedaan voor je de assessment aanging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:33:
[...]

Dus eigenlijk mag je er van uitgaan dat je 1 patroon moet vinden en de rest kan beschouwen als het tegengestelde patroon/groep... dat maakt het makkelijker. Heb je andere oefeningen gedaan voor je de assessment aanging?
Inderdaad. Dat werkt prima! Ik heb me voorbereid op 123test.nl. Ik heb een aantal wiskundige oefeningen gemaakt waaronder ook een aantal opdrachten met figuurtjes. Dit meer om toch een beetje voorbereid te zijn op de test. Voor de rest kan je weinig voorbereiden ... Zorgen voor een goede nachtrust en een lieve vriendin deed bij mij wonderen ... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:05
Is de persoonlijkheidstest nog steeds dat je 6 bolletjes moet verdelen over 3 stellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Blik1984 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:24:
Is de persoonlijkheidstest nog steeds dat je 6 bolletjes moet verdelen over 3 stellingen?
Jep.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Weet iemand hoe capgemini ertegen over staat als ik van plan ben, zeg naar Azie te emigreren? Zou een overstap mogelijk zijn?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Ik ben de Capgemini bijbel aan het doorspitten en had nog een vraag mbt de telefoon. Deze moet je zelf aanschaffen. Wat is de verhouding zakelijk/prive bellen? Of heb je een bepaald tegoed? Bel je onderling naar collega's gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 19:38
leroydew schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:35:
Ik ben de Capgemini bijbel aan het doorspitten en had nog een vraag mbt de telefoon. Deze moet je zelf aanschaffen. Wat is de verhouding zakelijk/prive bellen? Of heb je een bepaald tegoed? Bel je onderling naar collega's gratis?
Je moet de telefoon wel zelf aanschaffen, maar je kunt hem wel declareren vanuit je flexbudget (eindejaarsuitkering), dus je betaald met je brutoloon en je krijgt per maand 35€ connectiviteit vergoeding die daar in principe voor is bedoeld (ook voor je internet, die je overigens ook kunt declareren uit je flexbudget).

De verhouding moet van de belastingdienst minimaal 10% zijn, dus je moet minimaal 10% van de kosten/tijd zakelijk bellen, maar hier wordt volgens mij niet op gecontroleer4d (je moet er wel voor tekenen though)

En inderdaad, je kunt via het grip nummer gratis bellen naar collega's.

De budgetten verschillen volgens mij per practice (bij mij is dit volgens mij 80€ per maand. Maar als je niet teveel naar het buitenland of in het buitenland belt, moet je echt GOED je best doen wil je daar overheen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen met het voorbereiden van De capaciteitentest

bestaat uit 4 onderdelen:

· Deductief redeneren

· Inductief redeneren

· Numerieke logica

· Verbale logica

Dank jullie wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Hareih:

Hier staat alles wat je nodig hebt ter voorbereiding

Prx in "Ervaringen werken bij Capgemini (Deel 2)"

Ik vind het overigens maar een vaag systeem van die telefoon. Hoe doen al die mensen dat die met een iPhone of een dure HTC rondlopen? Dan leg je er toch flink op toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Blik1984 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:18:
Hareih:

Hier staat alles wat je nodig hebt ter voorbereiding

Prx in "Ervaringen werken bij Capgemini (Deel 2)"

Ik vind het overigens maar een vaag systeem van die telefoon. Hoe doen al die mensen dat die met een iPhone of een dure HTC rondlopen? Dan leg je er toch flink op toe?
Juist Blik, die vraag heb ik ook! En wat is GRIP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie nog tips over bepaalde manieren om die test beter te maken.

Willen de mensen zich melden die 1 april gaan starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:34

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

GRIP is het zeg maar het systeem van verkorte (doorkies) nummers: mijn nummer is bijvoorbeeld 03068996xx, mijn GRIP is dan 996xx. Vanaf elke Cap telefoon/GSM hoef je dus alleen maar die 996xx te gebruiken.
Afhankelijk van de afspraken die voor jouw afdeling/practice gelden, zul je een (Vodafone) simkaartje krijgen die je in jouw telefoon kunt doen. Abonnement en gesprekskosten (tot een door jouw practicemanager bepaald maximum) zijn dan voor rekening van Cap, de telefoon is van jou.
Als vergoeding voor die telefoon krijg je dan 35,- per maand, daarnaast kun je het aanschafbedrag declareren bij de flexvergoeding. De flex is een systeem waardoor een declaratie van een bruto bedrag netto wordt betaald, zodat je er geen belasting over betaald.
En die test: twee tips die al vaker genoemd zijn in het topic: zorg goed uitgerust te zijn (neem voldoende slaap) en wees jezelf. Het is maar een test waarbij (meestal op verzoek van de teamleader of P-manager) wordt bekeken of jij voldoet aan het profiel waar op dat moment behoefte aan is binnen het team.

Overigens, elke vraag waar jij mee zit kun je zonder meer stellen aan jouw (toekomstige) teamlead of P-manager, daar zijn ze voor!

[ Voor 6% gewijzigd door DeBolle op 21-03-2011 22:57 . Reden: tikfouten ]

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:36

Prx

Daarbij moet tevens opgemerkt worden dat eerder telefoons maar altijd tot een maximum van 450 euro in één keer gedeclareerd mochten worden, als het bedrag meer was dan bovenstaand dan werd het over 3 jaar uitgesmeerd. Deze constructie is sinds dit jaar aangepast, waardoor je dus een telefoon kan kopen zo duur als je wilt, die in één keer gedeclareerd kan worden.

Met declareren bedoel ik in dit geval dus uit je Flex halen. Zoals hierboven genoemd is dit het omzetten van bruto naar netto. Een voorbeeldje:

Standaard krijgt een medewerker een eindejaarsuitkering. Stel dat deze 1200 euro is. Dat zou betekenen dat ik aan het einde van het jaar 1200 euro bruto uitgekeerd krijg. Echter kan ik bepaalde zaken declareren.

Mijn internet kost 43,05 per maand, maar daar zit ook TV bij in. Ik mag dan 50% van dit bedrag in de Flex declareren. Dit houdt dus in dat ik 43,05 * 0,5 * 12 = 258,30 euro mag declareren.

Mijn telefoon kost 400 euro. Dit bedrag mag ik in één keer declareren.

Dit houdt dus in dat ik van mijn 1200 euro eindejaarsuitkering 658,30 euro netto uitgekeerd krijg, de overige 541,70 euro krijg ik bruto uitgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
DeBolle schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:46:
GRIP is het zeg maar het systeem van verkorte (doorkies) nummers: mijn nummer is bijvoorbeeld 03068996xx, mijn GRIP is dan 996xx. Vanaf elke Cap telefoon/GSM hoef je dus alleen maar die 996xx te gebruiken.
Afhankelijk van de afspraken die voor jouw afdeling/practice gelden, zul je een (Vodafone) simkaartje krijgen die je in jouw telefoon kunt doen. Abonnement en gesprekskosten (tot een door jouw practicemanager bepaald maximum) zijn dan voor rekening van Cap, de telefoon is van jou.
Als vergoeding voor die telefoon krijg je dan 35,- per maand, daarnaast kun je het aanschafbedrag declareren bij de flexvergoeding. De flex is een systeem waardoor een declaratie van een bruto bedrag netto wordt betaald, zodat je er geen belasting over betaald.
En die test: twee tips die al vaker genoemd zijn in het topic: zorg goed uitgerust te zijn (neem voldoende slaap) en wees jezelf. Het is maar een test waarbij (meestal op verzoek van de teamleader of P-manager) wordt bekeken of jij voldoet aan het profiel waar op dat moment behoefte aan is binnen het team.

Overigens, elke vraag waar jij mee zit kun je zonder meer stellen aan jouw (toekomstige) teamlead of P-manager, daar zijn ze voor!
Bedankt voor de uitleg! Ik heb er zin in! 1 juni duurt alleen nog even..........
Prx schreef op maandag 21 maart 2011 @ 23:05:
Daarbij moet tevens opgemerkt worden dat eerder telefoons maar altijd tot een maximum van 450 euro in één keer gedeclareerd mochten worden, als het bedrag meer was dan bovenstaand dan werd het over 3 jaar uitgesmeerd. Deze constructie is sinds dit jaar aangepast, waardoor je dus een telefoon kan kopen zo duur als je wilt, die in één keer gedeclareerd kan worden.

Met declareren bedoel ik in dit geval dus uit je Flex halen. Zoals hierboven genoemd is dit het omzetten van bruto naar netto. Een voorbeeldje:

Standaard krijgt een medewerker een eindejaarsuitkering. Stel dat deze 1200 euro is. Dat zou betekenen dat ik aan het einde van het jaar 1200 euro bruto uitgekeerd krijg. Echter kan ik bepaalde zaken declareren.

Mijn internet kost 43,05 per maand, maar daar zit ook TV bij in. Ik mag dan 50% van dit bedrag in de Flex declareren. Dit houdt dus in dat ik 43,05 * 0,5 * 12 = 258,30 euro mag declareren.

Mijn telefoon kost 400 euro. Dit bedrag mag ik in één keer declareren.

Dit houdt dus in dat ik van mijn 1200 euro eindejaarsuitkering 658,30 euro netto uitgekeerd krijg, de overige 541,70 euro krijg ik bruto uitgekeerd.
Bedankt! Ik ga nog eens goed kijken wat ik allemaal ga doen... Het is best veel en eigenlijk best logisch. Volgens mij moet je het een keer gedaan hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Ik begin per 1 juni en krijg daarbij de beschikking over een voorloop auto. Nu is mijn vraag, welke auto's worden er eigenlijk door YP gereden? Is een Audi A3 normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:30

Gotez

42

leroydew schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:13:
Ik begin per 1 juni en krijg daarbij de beschikking over een voorloop auto. Nu is mijn vraag, welke auto's worden er eigenlijk door YP gereden? Is een Audi A3 normaal?
lol, misschien de aller kaalste uitvoering.

Maar na twee maanden proeftijd kun je zelf kiezen. Je kunt dan alles nemen wat je wilt. Ik denk alleen dat een A3 duur uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Gotez schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:08:
[...]

lol, misschien de aller kaalste uitvoering.

Maar na twee maanden proeftijd kun je zelf kiezen. Je kunt dan alles nemen wat je wilt. Ik denk alleen dat een A3 duur uitvalt.
Haha, ik heb er geen beeld bij............ Ik heb ook eigenlijk maar 1 wens... een automaat! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Een automaat zorgt ook voor een flinke snok extra bijtelling.

Vraag voor de Cappers: Is Goede Vrijdag een vrije dag bij Cap Gemini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:53
Een civic is ook een automaat en 14% bijtelling

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Blik1984 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:52:

Vraag voor de Cappers: Is Goede Vrijdag een vrije dag bij Cap Gemini Capgemini?
Niet dat ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Bedankt voor de reacties. Oja, ik hoorde iets over dat er een reis gaat richting India? De één zegt dat het geldt voor alle YP de ander zegt dat het geldt voor alle testconsultants.

Wie-o-wie weet het zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
Blik1984 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:52:

Vraag voor de Cappers: Is Goede Vrijdag een vrije dag bij Cap Gemini?
Nee,

Vrijdag na hemelvaart is geloof ik wel aangeduid als verplicht vrije dag. Dit geld overigens alleen als je op het hoofdkantoor zit of als er bij de klant waar je zit niet gewerkt wordt. Bij mijn klant wordt er dus gewoon gewerkt en hoef ik dus niet verplicht vrij te nemen.
leroydew schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:23:
Bedankt voor de reacties. Oja, ik hoorde iets over dat er een reis gaat richting India? De één zegt dat het geldt voor alle YP de ander zegt dat het geldt voor alle testconsultants.

Wie-o-wie weet het zeker?
Als je het echt zeker wilt weten, dan moet je het aan je P-manager vragen, die gaat daar uiteindelijk over denk ik.

[ Voor 29% gewijzigd door Sjeeps op 23-03-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Vanmiddag mijn derde en laatste gesprek bij Capgemini, ben benieuwd wat er uit gaat komen. Als alles goed gaat dan heb ik volgende week de testen en kan ik hopelijk 1 april beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:28
Sjeeps schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:37:
[...]

Nee,

Vrijdag na hemelvaart is geloof ik wel aangeduid als verplicht vrije dag. Dit geld overigens alleen als je op het hoofdkantoor zit of als er bij de klant waar je zit niet gewerkt wordt. Bij mijn klant wordt er dus gewoon gewerkt en hoef ik dus niet verplicht vrij te nemen.

[...]

Als je het echt zeker wilt weten, dan moet je het aan je P-manager vragen, die gaat daar uiteindelijk over denk ik.
In principe zijn er geen verplichte vrije dagen, in het kader van het nieuwe werken. Als de klant dicht is, moet je zorgen dat je thuiswerk hebt, en anders kan het zijn dat je alsnog verzocht wordt een vrije dag op te nemen (max 3x per jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 12:40

Red Boll

Kick Ass!

monkel schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:12:
[...]

In principe zijn er geen verplichte vrije dagen, in het kader van het nieuwe werken. Als de klant dicht is, moet je zorgen dat je thuiswerk hebt, en anders kan het zijn dat je alsnog verzocht wordt een vrije dag op te nemen (max 3x per jaar)
"Verlof niet op verzoek" heeft echt maximum en gaat via de OR.
Verzoeken hebben natuurlijk geen maximum per wanneer dan ook. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Gisteren contract aangeboden gekregen bij Capgemini :) Wel nog onder voorbehoud van het maken van de testen die ik ergens volgende week ga doen. Als die positief zijn en de testen zijn maandag of dinsdag, dan kan ik hoogstwaarschijnlijk 1 april al beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04-2022
Begin 1 mei bij Capgemini als YP BPM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Doler schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 12:29:
Begin 1 mei bij Capgemini als YP BPM :)
Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Eerder werd www.directlease.nl aangegeven voor lease-prijzen. Zijn dit ook de leaseprijzen die Capgemini hanteert? En mag je geen benzine leasen bij Capgemini, omdat die auto's er niet tussen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spammeister
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-07 11:50
Blik1984 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:03:
Eerder werd www.directlease.nl aangegeven voor lease-prijzen. Zijn dit ook de leaseprijzen die Capgemini hanteert? En mag je geen benzine leasen bij Capgemini, omdat die auto's er niet tussen staan?
Directlease.nl komt redelijk overeen met de lease-prijzen van Athlon en ING Carlease (de leasemaatschappijen waar Cap zaken mee doet). Deze site kan je dus gebruiken om grofweg een beeld te krijgen van wat het kost.
Overigens mag je bij Cap zowel Benzine als Diesel leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Spammeister schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:36:
[...]

Directlease.nl komt redelijk overeen met de lease-prijzen van Athlon en ING Carlease (de leasemaatschappijen waar Cap zaken mee doet). Deze site kan je dus gebruiken om grofweg een beeld te krijgen van wat het kost.
Ok, duidelijk.

Gelukkig dat je ook benzine mag leasen, ben niet zo van de diesel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Haha, ook alleen maar vanwege de aanschafprijs en de verhoogde bijtelling (in vergelijking met een benzine auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
leroydew schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:44:
Haha, ook alleen maar vanwege de aanschafprijs en de verhoogde bijtelling (in vergelijking met een benzine auto)
Dat, maar daarbij zijn diesels ook nog eens (over het algemeen) slechter voor het milieu. En ik ben wel redelijk geïnteresseerd in een auto met 14% bijtelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Flipm0de schreef op zondag 20 maart 2011 @ 20:05:
Weet iemand hoe capgemini ertegen over staat als ik van plan ben, zeg naar Azie te emigreren? Zou een overstap mogelijk zijn?
Is denk ik niet zo'n probleem.
Een vriend van mij is ook van Capgemini NL naar Capgemini Canada overgestapt.
Dit woont nu in Toronto, Canada. Capgemini heeft zelfs het grootste deel van zijn verhuizing betaald.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Spammeister schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:36:
[...]

De calculatie van directlease wijkt maar 7 euro af van mijn leaseprijs, dus die kan je inderdaad goed aanhouden als indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Blik1984 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:47:
[...]

Ok, duidelijk.

Gelukkig dat je ook benzine mag leasen, ben niet zo van de diesel :)
Geloof me, als je 40k km plus rijd is het heerlijk om een diesel te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Gotez schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:53:
[...]

Dat dacht ik dus ook.. Ik zie wel wat ik ga rijden. Eerst eens kijken wat er in de pool allemaal staat. Helaas kan ik daar nog niet bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Gotez schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:53:
[...]

Ik heb vorig jaar 65.000 km gereden, had totaal geen problemen met mijn benzine-motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
En wie betaalde die benzine?

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
ikke niet :D

Tuurlijk is bij dergelijke afstanden een diesel een stuk goedkoper

maar goed: back ontopic over Capgemini

[ Voor 8% gewijzigd door Blik1984 op 29-03-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de capaciteitentest nog hetzelfde is als degene die worden toegelicht eerder in dit topic -->
Toelichting Capaciteitentest

tegenwoordig heten ze namelijk:
  • Deductief redeneren
  • Inductief redeneren
  • Numerieke logica
  • Verbale logica
En weet iemand waar goeie voorbeelden staan? Met name die Scales cls, zodat je die al ergens kunt oefenen ofzo? En worden ze in het Engels of Nederlands gegeven? Aangezien in de voorbeelden Engelse verhalen staan beschreven bij Scales Verbal.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:16:
Weet iemand of de capaciteitentest nog hetzelfde is als degene die worden toegelicht eerder in dit topic -->

• Deductief redeneren
  • Inductief redeneren
  • Numerieke logica
  • Verbale logica
En weet iemand waar goeie voorbeelden staan? Met name die Scales cls, zodat je die al ergens kunt oefenen ofzo?
Als het goed is kloppen die voorbeelden allemaal nog. Deductief en inductief redeneren zijn hetzelfde als scales CLS en Scales FX. Maar ik ben zelf verder ook nog niks tegen gekomen qua voorbeelden op internet

Ik mag donderdagochtend de testen gaan doen bij Kenhardt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:28
Red Boll schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 19:21:
[...]

"Verlof niet op verzoek" heeft echt maximum en gaat via de OR.
Verzoeken hebben natuurlijk geen maximum per wanneer dan ook. 8)
Ik begrijp niet precies wat je nu zegt ... maar ik heb dit uit de arbeidsvoorwaarden gehaald. Lijkt me dat de OR er dan wel mee eens is (geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blik1984 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:29:
[...]

Als het goed is kloppen die voorbeelden allemaal nog. Deductief en inductief redeneren zijn hetzelfde als scales CLS en Scales FX. Maar ik ben zelf verder ook nog niks tegen gekomen qua voorbeelden op internet

Ik mag donderdagochtend de testen gaan doen bij Kenhardt.
Als het goed is? Heb je die test nog recent gedaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:49:
[...]

Als het goed is? Heb je die test nog recent gedaan dan?
Ja de tests zijn nog hetzelfde als in het topic, 2 weken geleden nog gedaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doler schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 18:00:
[...]

Ja de tests zijn nog hetzelfde als in het topic, 2 weken geleden nog gedaan :).
Ah oke bedankt.

Maar vanuit het beschreven voorbeeld van Scales cls, dus met die zwarte en oranje rondjes.. Wat is daarvan dan het antwoord? Want ik begrijp die eerlijk gezegt nog niet helemaal..

Ik dacht zelf de twee rechtse oranje, omdat de minstens 3x een X bevatten? Of zit er een andere logica in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:44:
[...]

Ah oke bedankt.

Maar vanuit het beschreven voorbeeld van Scales cls, dus met die zwarte en oranje rondjes.. Wat is daarvan dan het antwoord? Want ik begrijp die eerlijk gezegt nog niet helemaal..

Ik dacht zelf de twee rechtse oranje, omdat de minstens 3x een X bevatten? Of zit er een andere logica in?
De ene bevat de letter X en de ander de letter Z. Dus in essentie had je het goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 04:46
Flipm0de schreef op zondag 20 maart 2011 @ 20:05:
Je zult er zelf actief achteraan moeten gaan, wil je naar een ander Cap-land willen verhuizen. Als je echt wilt emigreren voor langere periode dan kom je ook bij het andere Cap land in dienst en moet je dus ontslag nemen bij Capgemini NL. Ikzelf ban na 4 jaar Capgemini NL nu werkzaam bij Capgemini Australia (Sydney kantoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
haroldinho schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:00:
[...]

Je zult er zelf actief achteraan moeten gaan, wil je naar een ander Cap-land willen verhuizen. Als je echt wilt emigreren voor langere periode dan kom je ook bij het andere Cap land in dienst en moet je dus ontslag nemen bij Capgemini NL. Ikzelf ban na 4 jaar Capgemini NL nu werkzaam bij Capgemini Australia (Sydney kantoor).
Mag ik vragen hoe dat precies in zijn werk is gegaan? Heb je daar gewoon gesolliciteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
Sjeeps schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:26:
[...]

Mag ik vragen hoe dat precies in zijn werk is gegaan? Heb je daar gewoon gesolliciteerd?
dm me maar als je hier vragen over hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
haroldinho schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:55:
[...]

dm me maar als je hier vragen over hebt..
je Dm staat uit... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 13:05
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:16:

• Deductief redeneren
  • Inductief redeneren
  • Numerieke logica
  • Verbale logica
En weet iemand waar goeie voorbeelden staan? Met name die Scales cls, zodat je die al ergens kunt oefenen ofzo? En worden ze in het Engels of Nederlands gegeven? Aangezien in de voorbeelden Engelse verhalen staan beschreven bij Scales Verbal.
De test wordt in het Nederlands afgenomen. Voor de rest is het voornamelijk de website die je aangeeft goed lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamarrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-09 08:49
Ik ben zelf ook aan het overwegen te solliciteren naar een functie als YP. Wat ik alleen niet echt uit het topic kan halen hier, hoe zien de eerste weken / maanden 'on the job' als YP eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
Lamarrr schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:22:
Ik ben zelf ook aan het overwegen te solliciteren naar een functie als YP. Wat ik alleen niet echt uit het topic kan halen hier, hoe zien de eerste weken / maanden 'on the job' als YP eruit?
In de eerste week heb je een 'onboarding' van 2-3 dagen (weet niet meer precies, die van mij is al een tijd terug :-)) hier krijg je uitleg over werken bij Capgemini, dit gaat van praktische dingen tot dingen over cultuur. Afhankelijk van wat je gaat doen krijg je daarna in de eerste weken vrij veel cursussen. Daarna begin je met je werk, afhankelijk van wat er op dat moment voor werk is natuurlijk, meestal wordt je de eerste tijd uiteraard begeleid door een senior en loop je bijvoorbeeld mee met iemand, of begin je met een klein controleerbaar project.

Geloof me maar, je rolt er zo in ;-) ze krijgen vaker YP'ers over de vloer.

Maar in welk gebied ben je geïnteresseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamarrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-09 08:49
Sjeeps schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:55:
[...]
Maar in welk gebied ben je geïnteresseerd?
Ontwikkeling trekt me het meest. Ik zit nu twee jaar in het vak, maar dan aan de web-kant (webapp en webservice ontwikkeling), maar ik ben bij mijn huidige werkgever niet tevreden over mijn lange termijn mogelijkheden en ontwikkeling van mijn eigen kennis. Ook heb ik behoefte naar meer variatie in mijn werk. Daarom denk ik erover toch de overstap naar een YP bij Cap te maken, ook omdat ik heb vernomen dat als je reeds werkervaring hebt, een wat hoger startsalaris kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Ik heb net vandaag de selectietest gedaan en deze gehaald. Hoezee! Nu moet ik vrijdag weer heen voor een gesprek met de assessment psycholoog. Nu kan dat wellicht nog verkeerd lopen, maar daar ga ik maar niet van uit :)

Mijn vraag is echter; ik kom op dit moment vanuit Assen, maar heb geen eigen auto en het openbaar vervoer verbinding richt Cap lijkt me ook geen pretje ( duurt nog langer! ) Wanneer ik vrijdag dus mag tekenen, begin ik per 1-4. Per wanneer is het realistisch dat ik een auto kan verwachten? En is er de mogelijkheid om eventueel hulp te krijgen met het zoeken naar woonruimte in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Deel 1 van de testen zitten erop, zojuist de persoonlijkheidstest en multi-tasking test online gemaakt. Morgen de capaciteitentesten, rollen spellen en gesprek met de psycholoog. En dan weet ik of ik mag beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 17:01:
Heren,

Ik heb net vandaag de selectietest gedaan en deze gehaald. Hoezee! Nu moet ik vrijdag weer heen voor een gesprek met de assessment psycholoog. Nu kan dat wellicht nog verkeerd lopen, maar daar ga ik maar niet van uit :)

Mijn vraag is echter; ik kom op dit moment vanuit Assen, maar heb geen eigen auto en het openbaar vervoer verbinding richt Cap lijkt me ook geen pretje ( duurt nog langer! ) Wanneer ik vrijdag dus mag tekenen, begin ik per 1-4. Per wanneer is het realistisch dat ik een auto kan verwachten? En is er de mogelijkheid om eventueel hulp te krijgen met het zoeken naar woonruimte in de buurt?
Reken er maar niet op dat als je vrijdag een gesprek met de psycholoog hebt, je ook gelijk kunt beginnen met werken. Ze hebben zeker een paar dagen nodig om alle dingen te regelen zoals auto, laptop etc.

Ik heb morgen de testen en gesprek met psycholoog, en tegen mij is gezegd dat ik niet direct op 1 april kan beginnen omdat ze tijd nodig hebbenom alles te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
Heren,

Gezien je profiel ga ik er vanuit dat je als YP'er aan de slag gaat. Volgens mij is het dan zo dat je pas na je proeftijd een leasebudget krijgt. Dus na 2 maanden mag je een auto bestellen en krijg je dus ook budget voor een huurauto/voorloopauto...

Wellicht dat je met je manager wat kunt afspreken mbt het eerder krijgen van leasebudget.

Wel is het zo dat je leuke vergoeding/dekking van je verhuiskosten krijgt als je richting Utrecht verhuist vanuit het oosten, dit kun je allemaal nalezen in de map die je krijgt als je aangenomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blik1984 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 17:04:
[...]

Reken er maar niet op dat als je vrijdag een gesprek met de psycholoog hebt, je ook gelijk kunt beginnen met werken. Ze hebben zeker een paar dagen nodig om alle dingen te regelen zoals auto, laptop etc.

Ik heb morgen de testen en gesprek met psycholoog, en tegen mij is gezegd dat ik niet direct op 1 april kan beginnen omdat ze tijd nodig hebbenom alles te regelen.
Ik heb al afspraken gemaakt hierover met de recruiter, en het gaat hierbij vooral om het tekenen van een contract. Na het gesprek met de psycholoog spreek ik dan met een persoon van de afdeling die mij dan een contract aanbiedt :) Wanneer ik dan 'begin' hoor ik vrijdag.
Sjeeps schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 17:13:
[...]

Gezien je profiel ga ik er vanuit dat je als YP'er aan de slag gaat. Volgens mij is het dan zo dat je pas na je proeftijd een leasebudget krijgt. Dus na 2 maanden mag je een auto bestellen en krijg je dus ook budget voor een huurauto/voorloopauto...

Wellicht dat je met je manager wat kunt afspreken mbt het eerder krijgen van leasebudget.

Wel is het zo dat je leuke vergoeding/dekking van je verhuiskosten krijgt als je richting Utrecht verhuist vanuit het oos je sten, dit kun je allemaal nalezen in de map die je krijgt al aangenomen wordt.
Ja het is voor YP. Ik zal wel eens zien in hoeverre te onderhandelen valt over het vervoer. Ik heb er zin in! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 00:37

Jentae

Houdt van aglets.

Ik heb volgende week een sollicitatiegesprek bij Cap voor de functie van Junior ICT Consultant. Kunnen jullie me vertellen wat ik daarbij kan verwachten? Ik ga er vanuit dat het een algemeen sollicitatiegesprek is (zonder assessments e.d.), waarbij motivatie en ervaring wordt besproken en dat inhoudelijke zaken als salaris, arbeidsvoorwaarden etc. bij een later gesprek aan bod komen?

Heb er zin in! :)

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
Jentae schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 17:41:
Ik heb volgende week een sollicitatiegesprek bij Cap voor de functie van Junior ICT Consultant. Kunnen jullie me vertellen wat ik daarbij kan verwachten? Ik ga er vanuit dat het een algemeen sollicitatiegesprek is (zonder assessments e.d.), waarbij motivatie en ervaring wordt besproken en dat inhoudelijke zaken als salaris, arbeidsvoorwaarden etc. bij een later gesprek aan bod komen?

Heb er zin in! :)
Je zegt het zelf al goed, hoewel ze als het ze bevalt, ze ook al direct met arbeidsvoorwaarden aankomen. Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Ik ben ook geïnteresseerd in een job bij Capgemini. Meer bepaald in volgende vacature:
http://www.nl.capgemini.com/werkenbij/vacatures/A1B61-0086/

Echter heb ik toch nog een rits vragen:
- Is het mogelijk een wat hoger loon te verkrijgen indien reeds 1.5 - 2 jaar werkervaring?
- Is een Belgisch diploma evenwaardig als een Nederlands (voor Capgemini) of ga ik daar eventueel wat moeite mee ondervinden?
- Zijn deze opleidingen werkelijk de moeite, of is het nog steeds vooral on the job bijleren?
- Hoe is het verschil binnen Capgemini tussen mensen met een Bachelor en met een Master diploma? Is er met de juiste motivatie evenveel te bereiken (en dan heb ik het niet over het kleine aantal met de juiste connecties) voor een Bachelor als een Master?

Deze laatste 2 vragen vooral vanuit mijn huidige situatie waarbij de keuze zich stelt tussen een master te gaan studeren naast halftime werken (huidige job = programmeur SAS maar ook MS Access) of het zoeken naar een nieuwe job, met een grotere focus op de richting die ik uit wil (BI) en dichter bij mijn vriendin.

Indien er nog andere zaken zijn waar jullie denken dat ik zeker rekening mee moet houden (zowel voor Capgemini als in het algemeen solliciteren in Nederland), hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
Yohsoog schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:29:
Ik ben ook geïnteresseerd in een job bij Capgemini. Meer bepaald in volgende vacature:
http://www.nl.capgemini.com/werkenbij/vacatures/A1B61-0086/

Echter heb ik toch nog een rits vragen:
- Is het mogelijk een wat hoger loon te verkrijgen indien reeds 1.5 - 2 jaar werkervaring?
- Is een Belgisch diploma evenwaardig als een Nederlands (voor Capgemini) of ga ik daar eventueel wat moeite mee ondervinden?
- Zijn deze opleidingen werkelijk de moeite, of is het nog steeds vooral on the job bijleren?
- Hoe is het verschil binnen Capgemini tussen mensen met een Bachelor en met een Master diploma? Is er met de juiste motivatie evenveel te bereiken (en dan heb ik het niet over het kleine aantal met de juiste connecties) voor een Bachelor als een Master?

Deze laatste 2 vragen vooral vanuit mijn huidige situatie waarbij de keuze zich stelt tussen een master te gaan studeren naast halftime werken (huidige job = programmeur SAS maar ook MS Access) of het zoeken naar een nieuwe job, met een grotere focus op de richting die ik uit wil (BI) en dichter bij mijn vriendin.

Indien er nog andere zaken zijn waar jullie denken dat ik zeker rekening mee moet houden (zowel voor Capgemini als in het algemeen solliciteren in Nederland), hoor ik het graag!
Door met name dit punt heb ik zelf uiteindelijk voor Capgemini gekozen. Er wordt namelijk geen onderscheid gemaakt en je hebt net zoveel kansen met een HBO als met een Master. Er wordt meer aandacht besteed aan je score op het assessment en gesprek met de psycholoog.

Kwa opleidingen is het de afgelopen 1,5 a 2 jaar karig geweest met budgetten, maar nu wordt het weer wat gortiger. Zo begin ik dit jaar al aan mijn 3e cursus en de 4e is al gepland (wel allemaal avond cursussen though...)

Iets hoger salaris zou wel mogelijk moeten zijn denk ik, maar verwacht meer van snelle groei dan van een hoog start salaris. Zo kreeg ik bij mijn indiensttreding na 2 maanden, na 6 maanden en na 12 maanden een van te voren bepaalde salarisverhoging (het startsalaris was wel vrij slecht).

Diploma vinden ze volgens mij sowieso niet zo belangrijk, als je de testen maar haalt... zo heb ik bijvoorbeeld nooit mijn diploma te hoeven laten zien of zoiets, als je de testen haalt zit je gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Nog een andere vraag die ik heb over Capgemini: de mensen die ik ken die er werken kunnen allemaal kiezen om in een hotel vlakbij de plaats van inzet te verblijven indien enkele afstand > 90 km. Is dit geldig voor iedereen binnen Capgemini of enkel bepaalde practices/afdelingen,..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
Ik mail jou wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
Heeft het nou voor mij als "simpele" beheerder ook zin om bij een bedrijf als Capgemini te solliciteren ?
Heb namelijk geen HBO, wel VCP en bijna 2008 EA en in augustus 10 jaar werkervaring, waarvan 8 jaar in beheerfuncties. Als ik altijd die vacature titels zie dan klinkt het zo hoog gegrepen, maar misschien lijkt dat maar zo :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 13:05
Yohsoog schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:19:
Nog een andere vraag die ik heb over Capgemini: de mensen die ik ken die er werken kunnen allemaal kiezen om in een hotel vlakbij de plaats van inzet te verblijven indien enkele afstand > 90 km. Is dit geldig voor iedereen binnen Capgemini of enkel bepaalde practices/afdelingen,..?
In princiepe is dit voor iedereen geldig, maar je moet je afvragen of je het wel altijd wil om in een hotel te verblijven. Vanuit sommige delen in Nederland is het goed te reizen naar je klanten ..
Heren,

Ik ben zelf ook als YP begonnen bij CAP, je kunt vanaf dat je 2 maanden in dienst bent een auto bestellen en een voorloop auto uitzoeken. Eventueel kun je bij de manager aanvragen of de auto eerder besteld kan worden i.v.m. lange levertijd of dat je alvast een poolauto mag uitzoeken omdat je erg lang moet reizen ..

[ Voor 46% gewijzigd door jeroenvdnberg op 31-03-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Vanochtend de testen gemaakt en ik begin per 11 april bij Capgemini! _/-\o_

Morgenochtend onboarding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Blik1984 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 15:33:

CONGRATZ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
Blik1984 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 15:33:

Zo, lekker snel! :D Gefeliciteerd! Ik moet eerst nog 1 maand bij mijn huidige werkgever afmaken alvorens mijn Cap leventje begint. Succes en geniet ervan morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Doler schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 15:57:
[...]

Zo, lekker snel! :D Gefeliciteerd! Ik moet eerst nog 1 maand bij mijn huidige werkgever afmaken alvorens mijn Cap leventje begint. Succes en geniet ervan morgen.
Ik heb geen opzegtermijn meer, het was voor mij een lichte teleurstelling dat ik niet op 1 april kon beginnen. Maar goed, 1 middag is te kort om laptop, auto, sim-kaart etc. te regelen :)

En ik kan nog een paar dagen van "vakantie" genieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Blik1984 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:03:
[...]

Ik heb geen opzegtermijn meer, het was voor mij een lichte teleurstelling dat ik niet op 1 april kon beginnen. Maar goed, 1 middag is te kort om laptop, auto, sim-kaart etc. te regelen :)

En ik kan nog een paar dagen van "vakantie" genieten. :)
Ah joh! Je kan niet alles hebben. Vakantie is ook wat waard. Welke practice ga je beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
leroydew schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:05:
[...]

Ah joh! Je kan niet alles hebben. Vakantie is ook wat waard. Welke practice ga je beginnen?
C51, oftewel Supply Chain Management. Werd gisterenavond nog gebeld door mijn manager, meteen werd er gevraagd of ik evt. ook een project in het buitenland wil doen :D. Ben erg benieuwd dus wat me allemaal te wachten staat als ik volgende week begin.

Vanochtend onboarding gehad, was leuk om alvast een aantal nieuwe collega's te leren kennen. Ook aardig wat YP-ers ertussen. Kon helaas nog geen laptop e.d. ophalen maar al wel mijn pasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Ik snap alleen het telefoon-systeem nog niet helemaal. Kan iemand zeggen of dit klopt:

Stel, ik heb 3000 euro flexbudget en ik koop een iPhone die ik wil gebruiken als zakelijke telefoon. Die telefoon kost 600 euro en declareer ik via het flexbudget. Klopt het dan dat ik bij uitkering van het flexbudget in dit geval 2400 euro bruto, en 600 euro netto uitgekeerd krijg?

Verder zijn de kosten die ik telefonisch maak automatisch voor Capgemini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle

DeBolle

Blik1984 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:28:
Klopt het dan dat ik bij uitkering van het flexbudget in dit geval 2400 euro bruto, en 600 euro netto uitgekeerd krijg?
Dat klopt.
Verder zijn de kosten die ik telefonisch maak automatisch voor Capgemini?
Zolang je de SIM kaart gebruikt die je krijgt, ja - abonnement en gesprekskosten zijn voor rekening van Capgemini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
DeBolle schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:59:
[...]

Dat klopt.

[...]

Zolang je de SIM kaart gebruikt die je krijgt, ja - abonnement en gesprekskosten zijn voor rekening van Capgemini.
Ok duidelijk. Alleen nu het dilemma tussen wachten op de eventuele iPhone 5, of gewoon de 4 kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In augustus ga ik waarschijnlijk beginnen als yp bij de afdeling packages! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:10
Topicstart uit 2008 en meer dan 1000 reacties nodigen uit tot een nieuw deel. Is er een vrijwilliger voor de topicstart van een nieuw deel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Blik1984 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 17:15:
[...]

Ok duidelijk. Alleen nu het dilemma tussen wachten op de eventuele iPhone 5, of gewoon de 4 kopen
De Iphone 5 duurt nog een tijd! Dan ben je toch allang in dienst??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dapluiz schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:06:
Heeft het nou voor mij als "simpele" beheerder ook zin om bij een bedrijf als Capgemini te solliciteren ?
Heb namelijk geen HBO, wel VCP en bijna 2008 EA en in augustus 10 jaar werkervaring, waarvan 8 jaar in beheerfuncties. Als ik altijd die vacature titels zie dan klinkt het zo hoog gegrepen, maar misschien lijkt dat maar zo :)
Het meerendeel van het beheer vindt plaats vanuit India, vandaar dat je weinig vacatures op dit gebied zult tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb enige tijd terug sollicitatie gedaan naar Senior consultant SAP ABAP , procedure bestaat uit gesprek ( dit was zeer positief ) en een assesment bij Kenhardt te Den Bosch.

Dit assesment moet nog komen en laat ik nu een aantal jaren terug een zelfde soort assesement hebben gedaan toen nog als YP.
Ik had toen alles zeer goed tot uitmuntend alleen ik ging finaal voor de bijl voor de SCALES CLS test.
Je weet wel die met die ruiten en bollen en patroonherkenning.Ik scoorde daar bijna nul op vooral omdat ik naar ander soort patronen zocht als dat ze bedoelden( dacht meer aan cijfers opgeteld bepaald getal , wortel daarvan etc maar het was meer in de trent van even/oneven , bepaalde letter etc ). Helaas was dit nu de test waar ze in ieder geval toen alles van lieten afhangen.Ik kon TOEN naar huis toe.

Ik wil de baan heel graag!!
Ik ben alleen bang dat ik nu ook weer veel te moeilijke patronen zoek en daardoor de makkelijke gewoon niet zie.
Ik zou zeer zeer graag een soort van online testjes hiervan doen, helaas kan ik alleen maar een makkelijk voorbeeld vinden.

Weet iemand waar je al dan niet betaald deze test kan oefenen?
Zo nee, kunnen mensen die de test al gedaan hebben zo veel mogelijk patronen hier noemen? zo kan ik ongeveer bepalen wat voor soort patronen ze vaak gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:53:

Weet iemand waar je al dan niet betaald deze test kan oefenen?
Zo nee, kunnen mensen die de test al gedaan hebben zo veel mogelijk patronen hier noemen? zo kan ik ongeveer bepalen wat voor soort patronen ze vaak gebruiken
Heb de test vorige week nog gedaan. Kan me de volgende patronen nog herinneren.

Ruiten met:
- lage cijfers vs hoge cijfers vb: ruiten met cijfers 1-4 en ruiten met cijfers 5-9)
- cijfers geplaatst in de hoeken van de ruit vs willekeurig geplaatst
- veel voorkomende letters/cijfers vs andere veel voorkomende cijfer/letter (vb: ruiten met X-en en Z-en)

Let er wel op, vaak zijn er maar 3 of 4 letters/cijfers bepalend in de ruit met 9 tekens. Die zorgen voor het patroon.

Er zijn 12 opdrachten waar je 12 minuten voor hebt. Ik had na 6 minuten er 9 klaar. De andere 3 heb ik niet op kunnen lossen omdat ik het verband niet zag. Ga dan niet gokken als je het niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu bezig met de Masterclass. Nu moet ik daarvoor elke dag op en neer naar Assen, vanuit Utrecht. Voor even lukt dat wel, maar niet voor altijd. Daarom wil ik wat centraler gaan wonen in de buurt van utrecht.

Iemand misschien tips over wat leuke, goede, gezellige en, qua huurprijs, niet al te dure gemeentes zijn? Hoorde dat Nijkerk wellicht een optie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:11:
Ik ben nu bezig met de Masterclass. Nu moet ik daarvoor elke dag op en neer naar Assen, vanuit Utrecht. Voor even lukt dat wel, maar niet voor altijd. Daarom wil ik wat centraler gaan wonen in de buurt van utrecht.

Iemand misschien tips over wat leuke, goede, gezellige en, qua huurprijs, niet al te dure gemeentes zijn? Hoorde dat Nijkerk wellicht een optie was.
Wat voor Masterclass? :) Ik begin over 3 weken bij Cap, met waarschijnlijk eerst cursussen e.d. voor de BA Masterclass.
Nu woon ik in Den Haag (Scheveningen), maar kan mij voorstellen dat wanneer je, zoals in jouw geval naar Assen moet, het fijner is om wat centraler te wonen (Utrecht - Amersfoort). Ben zelf ook aan het nadenken over woningruimte in die regio, maar eerst zien wat voor projecten er in de Randstad dichtbij Den Haag te vinden zijn ;). Dus ik ben benieuwd wat voor tips met voor jou kan hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:11:

Je woont in Utrecht? Veel beter dan dat kun je niet wonen hoor. Ik neem aan dat het reizen naar Assen tijdelijk is toch? Stel je voor als je dadelijk een project in Den Haag of Rotterdam hebt, dan ben je weer het bokje omdat je verhuist bent naar Nijkerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blik1984 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:35:
[...]

Ruiten met:
- lage cijfers vs hoge cijfers vb: ruiten met cijfers 1-4 en ruiten met cijfers 5-9)
- cijfers geplaatst in de hoeken van de ruit vs willekeurig geplaatst
- veel voorkomende letters/cijfers vs andere veel voorkomende cijfer/letter (vb: ruiten met X-en en Z-en)

Let er wel op, vaak zijn er maar 3 of 4 letters/cijfers bepalend in de ruit met 9 tekens. Die zorgen voor het patroon.
THX

Iemand nog meer patronen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nog niets gepost, maar tijdens m'n sollicitatie wel veel berichten gelezen. Erg handig!

Per 1 mei behoor ik ook tot de Capper's ;-)

Die ruitentest heb ik zelf best goed gemaakt, ik geloof dat ik er 11 had gemaakt, en er 1tje was die ik niet wist. Je moet bij deze test niet gaan twijfelen, maar als je een patroon ziet, meteen aanvinken. Bijvoorbeeld het voorbeeld ergens op deze site waarin 4 X'en staan, meteen als je die herkent aanklikken en verder gaan.

Nog een aantal patronen:
- Even vs. Oneven (deze heb ik zelf niet herkend, is wss net die ene die ik miste)
- Bovenste helft lage cijfers, onderste helft hoge cijfers
- het aantal letters/ cijfers

Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blik1984 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 23:14:
[...]

Je woont in Utrecht? Veel beter dan dat kun je niet wonen hoor. Ik neem aan dat het reizen naar Assen tijdelijk is toch? Stel je voor als je dadelijk een project in Den Haag of Rotterdam hebt, dan ben je weer het bokje omdat je verhuist bent naar Nijkerk.
ah nee, daar ging ik in de fout, ik woon in assen en moet dus naar Utrecht. Mijn fout :P Dus, dezelfde vraag nogmaals :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle

DeBolle

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 21:44:
[...]
ah nee, daar ging ik in de fout, ik woon in assen en moet dus naar Utrecht. Mijn fout :P Dus, dezelfde vraag nogmaals :P
Waar je ook gaat wonen buiten Utrecht, je zult altijd in de file moeten staan als je kiest voor eigen vervoer. A12, A2, A27, A28 - allemaal staan ze vol tijdens de spits. Kies je voor OV wordt het iets gemakkelijker, dan kun je gaan kijken langs de spoorlijnen naar Utrecht voor een leuke woonplaats. Neem een dag vrij -of een weekend- en ga rond Utrecht rondjes maken tot je iets leuks tegenkomt, op die wijze ben ik zelf ooit terechtgekomen in Rhenen: tussen twee snelwegen A12 en A15, goede omgeving naar mijn smaak en binnen een uur op kantoor (ook in de spits). Maak jouw eigen shortlist van eisen en wensen en ga kijken in de omgeving!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 21:44:
[...]

Ah, vandaar.

Ik weet niet of je vast op kantoor zit, maar als dat niet het geval is moet je denk ik niet zo zeer naar de locatie van het kantoor moet kijken, maar naar waar het gros van de klanten van Capgemini zitten. Dan zit je toch al snel in de omgeving Randstad te kijken.

Ik woon zelf in Utrecht en ik denk serieus dat dat de beste plek is om te wonen voor als je regelmatig op verschillende plekken in het land werkzaam bent. Je bent in no-time in Amsterdam en omgeving. Den Haag en Rotterdam zijn beiden binnen het uur bereikbaar met de auto, en ook goed bereikbaar met het OV. Ik heb ook 10 maanden in Veldhoven (onder Eindhoven) gezeten, en zelfs dat was bereikbaar binnen het uur.

En niet te vergeten dat je dan natuurlijk om de hoek van het kantoor woont :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prx schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:47:

[...]

Scales FX

Deze test wordt door velen gezien als de moeilijkste van allemaal. Bij deze test is het de bedoeling dat je een antwoord kan geven op de vraag wat de output is van een proces bij een bepaalde input. Om dit te bepalen krijg je de beschikking over een interactieve versie van je proces.

Afbeeldingslocatie: http://resource.gerardklomp.nl/tweakers.net/capaciteitentest/scales_fx.jpg

Zoals je ziet is het scherm in 3 delen opgedeeld. Je weet wat er bekend is (linksboven), je weet wat ze vragen (onderin) en je hebt je interactieve deel waar je kan proberen (rechtsboven). De input van een proces is aangegeven met een bol, de output met een driehoek. In het vlak rechtsboven kunnen we de bollen aanklikken om ze een bepaalde kleur te geven. De linkerbol kan oranje/wit zijn en de rechterbol van een proces kan blauw/wit zijn. Hetzelfde geldt voor de output aan de onderkant.

In het voorbeeld wordt gevraagd wat de output is van het proces ? wanneer de input hiervan oranje-blauw is. Om dit te bepalen dienen we dus te zorgen dat dit proces oranje-blauw doorkrijgt van het proces met de ruit. We weten dat de ruit oranje-blauw teruggeeft wanneer we wit-wit insturen. Het voorbeeld is dus mooi gelijk ons antwoord. Wanneer we oranje-blauw insturen bij het proces ? dan komt er wit-blauw uit. Nu hoef je onderin bij de 'identify' alleen maar even bij de linker ? op het rechter driehoekje te klikken zodat deze blauw wordt, en je hebt het antwoord gegeven.

Om erachter te komen wat de output is van proces ? als de input oranje-wit is, zullen we moeten zorgen dat proces ruit oranje-wit als output heeft. We klikken daarom op de bollen boven het proces ruit zodat deze oranje-blauw zijn (zodat we dus oranje-wit als output hebben). Het resultaat in het 'explore' gedeelte wat dan verschijnt in de driehoekjes onder proces ? kopiëren we weer naar het 'identify' antwoord gedeelte.

Op deze manier geef je antwoord op alle gevraagde combinaties. Later in de toets zal het voorkomen dat je een situatie hebt waarbij je eerst de input/output moet berekenen van proces cirkel om de input/output te weten van proces ruit waarmee je de input/output kan berekenen van proces ?. Het klinkt niet allemaal wat vaag, maar als je eenmaal bezig bent daar is het allemaal heel logisch.

[...]
Jongens en meisjes... ik heb volgende week mijn assessment en ik ben uiteraard even dit forum aan het doorpluizen om me voor te bereiden. Maar nu heb ik een probleem met bovenstaande. Ik heb het nu een paar keer doorgelezen, maar ligt het nou aan mij of zit er gewoon een foutje in de beschrijving?

Er staat:
Wanneer we oranje-blauw insturen bij het proces ? dan komt er wit-blauw uit. Nu hoef je onderin bij de 'identify' alleen maar even bij de linker ? op het rechter driehoekje te klikken zodat deze blauw wordt, en je hebt het antwoord gegeven.
Voor zover ik kan zien klopt dit niet... als je oranje-blauw instuurt komt er toch geen wit-blauw uit maar oranje-wit?

Kan ook zijn dat ik het verkeerd begrijp, moet je dan twee stappen doorlopen? Dus je kijkt wat de output van het proces met de driehoek is, in dit geval oranje-wit, die moet je dan weer invoeren bij "known" en de output van de tweede driehoek van links is dan inderdaad wit-blauw en dus is de output van de eerste identify vraagteken eigenlijk de output van de eerste twee known driehoeken gecombineerd? Als jullie begrijpen wat ik bedoel , 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Het vervelende van deze proefvraag is dat hij gelijk gebruik maakt van 2 stappen. Ik kan je alleen zeggen dat het bij het echte assessment allemaal net wat duidelijker wordt, omdat je dan echt kan proberen.

Wat we in ieder geval weten is dat een input van wit - wit bij de ruit resulteert in oranje - blauw als resultaat van de ruit. We weten dan dus uit dit voorbeeld dat het ? proces op dit moment met oranje - blauw wordt ingestuurd. Het resultaat hiervan is wit - blauw.

Bij identify moeten we dan dus bij het eerste resultaat (wat dus oranje - blauw als input aangeeft) de driehoekjes op wit - blauw klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prx schreef op zondag 10 april 2011 @ 20:50:
Het vervelende van deze proefvraag is dat hij gelijk gebruik maakt van 2 stappen. Ik kan je alleen zeggen dat het bij het echte assessment allemaal net wat duidelijker wordt, omdat je dan echt kan proberen.

Wat we in ieder geval weten is dat een input van wit - wit bij de ruit resulteert in oranje - blauw als resultaat van de ruit. We weten dan dus uit dit voorbeeld dat het ? proces op dit moment met oranje - blauw wordt ingestuurd. Het resultaat hiervan is wit - blauw.

Bij identify moeten we dan dus bij het eerste resultaat (wat dus oranje - blauw als input aangeeft) de driehoekjes op wit - blauw klikken.
Aha, nu snap ik het, ik dacht dat het "explore" gedeelte gewoon als een soort kladblaadje gebruikt kon worden. Nooit gerealiseerd dat het proces bestond uit 2 stappen en ik werd ook afgeleid door het rondje die er opeens stond... nu is het allemaal veel logischer :) bedankt voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Explore is overigens wel een kladblaadje in de vorm dat je de bolletjes kan aanklikken om de kleur te veranderen. Je kan er juist op die manier achterkomen wat nu precies de combinatie is die je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende week dinsdag sta ik ingepland voor de tests, mijn recruiter vertelde me al dat dit geen enkel probleem moest zijn.
Mijn vraag aan jullie:

Ik woon in Enschede, zouden jullie het aanraden om vanwege de afstand (bijvoorbeeld 1,5 uur rijden naar utrecht) bij Cap te gaan werken. Ik heb momenteel geen moeite met veel reizen maar wil graag jullie mening even horen.

Met vriendelijke groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:11:
Volgende week dinsdag sta ik ingepland voor de tests, mijn recruiter vertelde me al dat dit geen enkel probleem moest zijn.
Mijn vraag aan jullie:

Ik woon in Enschede, zouden jullie het aanraden om vanwege de afstand (bijvoorbeeld 1,5 uur rijden naar utrecht) bij Cap te gaan werken. Ik heb momenteel geen moeite met veel reizen maar wil graag jullie mening even horen.

Met vriendelijke groet!
Een mede Enschedeër! Ik heb ook een baan bij Capgemini aangeboden gekregen en ga 1 juli beginnen. Het kan helaas niet eerder i.v.m. mijn afstuderen. De capaciteitentest en het assessment heb ik al behaald :).

1.5 uur reistijd is optimistisch i.v.m. de spits. Ook moet je rekening houden dat veel klanten in de randstad zitten. Mijn vriendin en ik hebben daarom besloten om te verhuizen.

Al een idee voor welke functie/afdeling je gaat?
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.