Ervaringen werken bij Capgemini (Deel 2) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste
Acties:
  • 264.829 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Ik woon zelf in Apeldoorn en pendel gewoon elke dag lekker op en neer. Wanneer ik naar de klant moet dan pak ik gewoon de trein vanaf Apeldoorn naar Voorburg en ga daar werken tot mijn afspraak, daarna kan ik -gelukkig- te voet zo naar de klant toe. :)

Voordeel van de nieuwe meeting points en dergelijke is dat je toch al aardig in de buurt kan komen van de klant voor een afspraak. Wanneer je 5 dagen per week in de randstad moet gaan werken, terwijl je in Enschede woont, dan wordt het wel zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:25:
[...]

Een mede Enschedeër! Ik heb ook een baan bij Capgemini aangeboden gekregen en ga 1 juli beginnen. Het kan helaas niet eerder i.v.m. mijn afstuderen. De capaciteitentest en het assessment heb ik al behaald :).

1.5 uur reistijd is optimistisch i.v.m. de spits. Ook moet je rekening houden dat veel klanten in de randstad zitten. Mijn vriendin en ik hebben daarom besloten om te verhuizen.

Al een idee voor welke functie/afdeling je gaat?
Hé toevallig inderdaad,

Nou mijn vriendin heeft net een jaarcontract gekregen in het MST dus verhuizen is niet echt heel handig.
Ik woon zelf nog in de buurt van Eindhoven maar ben van plan per 1 juli te verhuizen naar Enschede, ook wil ik per 1 juli starten voor de Masterclass Business Analist. Ook in verband met mijn afstudeerstage momenteel in Eindhoven.

Ik weet dat 1,5 uur vrij optimistisch bekeken is.
Welke functie ga jij per 1 juli vervullen dan ?

Met vriendelijke groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prx schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:44:
Ik woon zelf in Apeldoorn en pendel gewoon elke dag lekker op en neer. Wanneer ik naar de klant moet dan pak ik gewoon de trein vanaf Apeldoorn naar Voorburg en ga daar werken tot mijn afspraak, daarna kan ik -gelukkig- te voet zo naar de klant toe. :)

Voordeel van de nieuwe meeting points en dergelijke is dat je toch al aardig in de buurt kan komen van de klant voor een afspraak. Wanneer je 5 dagen per week in de randstad moet gaan werken, terwijl je in Enschede woont, dan wordt het wel zwaar.
Dankje voor je reactie.

Tussen Apeldoorn en Enschede zit echter nog wel een uur extra reistijd.... :)
Weet iemand hoe de regeling met thuis werken zit. Misschien kan ik één dag in de week thuis werken, dat zou al weer erg veel verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:45:
[...]

Hé toevallig inderdaad,

Nou mijn vriendin heeft net een jaarcontract gekregen in het MST dus verhuizen is niet echt heel handig.
Ik woon zelf nog in de buurt van Eindhoven maar ben van plan per 1 juli te verhuizen naar Enschede, ook wil ik per 1 juli starten voor de Masterclass Business Analist. Ook in verband met mijn afstudeerstage momenteel in Eindhoven.

Ik weet dat 1,5 uur vrij optimistisch bekeken is.
Welke functie ga jij per 1 juli vervullen dan ?

Met vriendelijke groet!
Om het nog toevalliger te maken, mijn vriendin zou in de eerste instantie ook bij het MST werken ;) . Maar ze vond gelukkig een leukere uitdaging in Apeldoorn. Mijn functie zal yp functioneel SAP consultant zijn. Mocht je overwegen om te solliciteren op een yp ICT consultant functie vrees ik dat je nog niet in de positie zit om 4x9 uur te vragen ( voor jou 10 anderen ). Maar je kunt het altijd navragen bij je people manager!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:57:
[...]

Om het nog toevalliger te maken, mijn vriendin zou in de eerste instantie ook bij het MST werken ;) . Maar ze vond gelukkig een leukere uitdaging in Apeldoorn. Mijn functie zal yp functioneel SAP consultant zijn. Mocht je overwegen om te solliciteren op een yp ICT consultant functie vrees ik dat je nog niet in de positie zit om 4x9 uur te vragen ( voor jou 10 anderen ). Maar je kunt het altijd navragen bij je people manager!
Dan zal het toch reizen worden, maar investeren in een mooie leasewagen dus!
Zijn er nog meer mensen die volgende week dinsdag de tests hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:49:
[...]

Dankje voor je reactie.

Tussen Apeldoorn en Enschede zit echter nog wel een uur extra reistijd.... :)
Dan maak je borst in principe maar nat. Ik vertrek tegenwoordig al zo rond 06:00 omdat het anders niet te doen is. Als ik dan via de A1 en de A28 ga, dan kan het in principe in 45 minuten. Maar tegenwoordig ga ik altijd via de A1, A30 en A12 omdat die weg gewoon fijner is. Maar dan doe ik er toch vaak ook wel richting 1 uur over. Als je daar een uur bij optelt dan zit jij dus al snel aan 2 uur reistijd. Aangezien ik dan ook aanneem dat je geen zin hebt om om 05:00 thuis weg te rijden, dan wordt het file rijden en is het helemaal een drama voor je.
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:49:
[...]
Weet iemand hoe de regeling met thuis werken zit. Misschien kan ik één dag in de week thuis werken, dat zou al weer erg veel verschil maken.
Of je nu wel of niet kunt thuiswerken is over het algemeen een vraag die je met de klant overeen komt. Ik kan in principe zonder problemen zo 2-3 dagen per week thuiswerken. Wij werken namelijk wel allemaal voor 1 klant, maar we zitten niet op een klant locatie.

Als we gaan kijken naar de manier waarop Capgemini met grondoppervlak om gaat dan zie je ook heel duidelijk dat de organisatie een flinke beweging aan het maken is naar thuiswerken en op meeting points. Het nieuwe hoofdkantoor wat in 2013 opgeleverd moet worden zal namelijk ook een stuk minder grondoppervlak hebben dan het huidige kantoor.

[ Voor 46% gewijzigd door Prx op 11-04-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:05
Prx schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:06:
[...]

Als we gaan kijken naar de manier waarop Capgemini met grondoppervlak om gaat dan zie je ook heel duidelijk dat de organisatie een flinke beweging aan het maken is naar thuiswerken en op meeting points. Het nieuwe hoofdkantoor wat in 2013 opgeleverd moet worden zal namelijk ook een stuk minder grondoppervlak hebben dan het huidige kantoor.
Ik heb al aardig wat gehoord over dat kantoor, waar moet dat gaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blik1984 schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:44:
[...]

Ik heb al aardig wat gehoord over dat kantoor, waar moet dat gaan komen?
Waarschijnlijk, nog niks is zeker, in de Leidsche Rijn nabij / aan de A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:13:
[...]

Zou mooi zijn, dan ben ik echt in 5 minuten op kantoor :D

Maar dat voldoet weer niet echt aan de criteria, goed bereikbaar met openbaar vervoer toch? Ik zou dan toch denken dat ze echt dicht bij een treinstation zouden willen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 20:30
Blik1984 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:09:
[...]

Maar dat voldoet weer niet echt aan de criteria, goed bereikbaar met openbaar vervoer toch? Ik zou dan toch denken dat ze echt dicht bij een treinstation zouden willen zitten.
Het Capgemini treintje kan veel mensen vervoeren........ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 16:24

_Z3

Blik1984 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:09:
[...]

Met een beetje mazzel tegelijk klaar: Wikipedia: Station Utrecht Leidsche Rijn . Daar zou het kantoor dus vlakbij moeten liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

Kan iemand mij een indicatie geven van welke leaseauto's je ongeveer voor 750,- euro mobiliteitsvergoeding kunt aanschaffen als je hier maximaal 300 euro bijtelling voor wilt bijbetalen.

Het zou dan op een bedrag van 1050,- euro uitkomen.

Ik heb gekeken op directlease, maar moet ik dan uitgaan van de prijzen MET of ZONDER brandstof?

En zijn er goede aanbiedingen mogelijk vanuit de pool (voorbeelden?)

Dank voor de moeite!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:48:
Ik heb gekeken op directlease, maar moet ik dan uitgaan van de prijzen MET of ZONDER brandstof?

Altijd MET brandstof. Daar krijg je een pas voor. Auto's in de pool zijn veelal auto's die ingeleverd zijn wegens vertrek van de medewerker en de lease daarvan is gelijk aan de normale prijs, tenzij je het contract overneemt: dan geldt een korting. Afhankelijk van een aantal factoren is die korting iets tussen 20 tot 50 euro per maand.
Reken je niet rijk, wacht altijd de offertes van de leasemaatschappijen af! Zodra je in dienst bent van Capgemini heb je ook toegang tot de poollijst - jouw P-manager zal je daarvan ook op de hoogte brengen.
Ik begrijp jouw insteek, maar probeer toch even wat geduld te hebben tot je daadwerkelijk een keus kunt maken. Mijn ervaring is dat het dan toch weer anders uitvalt dan wat je nu kunt bedenken.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 19:38
Mensen,

Kan iemand mij een indicatie geven van welke leaseauto's je ongeveer voor 750,- euro mobiliteitsvergoeding kunt aanschaffen als je hier maximaal 300 euro bijtelling voor wilt bijbetalen.

Dank voor de moeite!!!
Hou er daarnaast ook rekening mee dat je in de eerste maanden/jaren van dienst wat trede's omhoog gaat, je lease vergoeding stijgt dan natuurlijk ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:13:
[...]

Ik kan je vertellen dat dit inmiddels vrij zeker is, vlak tegen treinstation Leidsche Rijn.

[ Voor 7% gewijzigd door M-Opensource op 13-04-2011 07:49 ]

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Mensen,

Dank voor de moeite!!!
je haalt hier wel 2 dingen door elkaar. Zal het proberen toe te lichten aan de hand van 2 voorbeelden, het leasen van een goedkope VW Polo, of een dure BMW 3-serie (fictieve lease-bedragen, maar om je een indruk te geven)

Je lease-vergoeding begint bij 750 euro. Voor dat bedrag kun je in principe een auto uitzoeken. Alles wat je er overheen gaat wordt eigenlijk van je bruto-salaris afgehaald. Stel je zou 2000 euro bruto verdienen, en je gaat een auto leasen die 300 euro boven je budget ligt, verdien je eigenlijk maar 1700 euro bruto.

Je bijtelling is het bruto-bedrag wat er maandelijks als extra salaris wordt berekend, waar je dan extra belasting over betaald. Hoe duurder de auto, des te hoger is je bijtelling. Bij een VW Polo zal dit rond de 200-250 euro bruto (150 euro netto) zijn, bij een BMW 3-serie kun je al snel denken aan 400 euro bruto (250 euro netto) bijtelling.

Voorbeeld 1, leasen VW Polo: Je bruto-salaris blijft 2000 euro, hiervan houdt je ongeveer 1450 euro over. Daarnaast betaal je bijtelling en zul je dus netto ongeveer 1300 euro per maand
Voorbeeld 2, leasen BMW 3: Je bruto-salaris is 1700 euro vanwege je overschrijding van het lease-budget. Hiervan houdt je ongeveer 1300 euro over. Daarnaast betaal je bijtelling van ongeveer 250 euro en verdien je netto dus ongeveer 1050.

Kortom: je kunt best een duurdere auto leasen, bedenk alleen wel goed wat er gebeurt met je salarisstrook als je die keuze maakt. Het is een aardige extra kostenpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Sjeeps schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:19:
[...]

Hou er daarnaast ook rekening mee dat je in de eerste maanden/jaren van dienst wat trede's omhoog gaat, je lease vergoeding stijgt dan natuurlijk ook...
Dat van die trede's begrijp ik nog niet helemaal. Hoe snel ga je omhoog? Staat ook verder helemaal niks over in de HR charter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:28
Mensen,

Dank voor de moeite!!!
Volgens mij zit m'n prius nu op ongeveer 750eu en ook rond de 300eu bijtelling. Verder heb je daar onder veel de seat ibiza, skoda fabia, polo etc Ga je naar 800 dan ga je richting de golfjes etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Blik1984 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 08:50:
[...]

Je lease-vergoeding begint bij 750 euro. Voor dat bedrag kun je in principe een auto uitzoeken. Alles wat je er overheen gaat wordt eigenlijk van je bruto-salaris afgehaald. Stel je zou 2000 euro bruto verdienen, en je gaat een auto leasen die 300 euro boven je budget ligt, verdien je eigenlijk maar 1700 euro bruto.
Je eigen bijdrage gaat volgens mij van je netto salaris af. Wel wordt dit in mindering gebracht op je bijtelling. Dus als je 300 euro boven je budget zit wordt er 300 van de bijtelling afgehaald (zodat je dus minder bijtelling hebt en daar dus ook minder belasting over betaalt), nadat alles verrekend is wordt de eigen bijdrage van je netto loon gehaald. Vroeger gebeurde de eigen bijdrage nog wel eens bruto, maar volgens mij mag dat niet meer.

Bij mijn nieuwe werkgever wordt de eigen bijdrage in ieder geval betaald van het netto salaris (maar wordt deze wel in mindering gebracht op de bijtelling).

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blik1984 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 08:50:
[...]

Voorbeeld 1, leasen VW Polo: Je bruto-salaris blijft 2000 euro, hiervan houdt je ongeveer 1450 euro over. Daarnaast betaal je bijtelling en zul je dus netto ongeveer 1300 euro per maand
Voorbeeld 2, leasen BMW 3: Je bruto-salaris is 1700 euro vanwege je overschrijding van het lease-budget. Hiervan houdt je ongeveer 1300 euro over. Daarnaast betaal je bijtelling van ongeveer 250 euro en verdien je netto dus ongeveer 1050.

Kortom: je kunt best een duurdere auto leasen, bedenk alleen wel goed wat er gebeurt met je salarisstrook als je die keuze maakt. Het is een aardige extra kostenpost.
Dankje voor je uitgebreide antwoord.
Het begint me duidelijk te worden. Een duurdere auto lijkt inderdaad dan relatief goedkoper.
En dan ga je er vanuit dat een bmw 3 950,- euro kost incl. tankpas. Als ik op directlease kijk kost hij al snel 1.104 incl tankpas.

Kun je dit verklaren?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:33:
[...]

Het begint me duidelijk te worden. Een duurdere auto lijkt inderdaad dan relatief goedkoper.
En dan ga je er vanuit dat een bmw 3 950,- euro kost incl. tankpas. Als ik op directlease kijk kost hij al snel 1.104 incl tankpas.

Kun je dit verklaren?

Dank
Hoe kom je aan die 3,950?

En ga er met een lease budget maar gewoon vanuit dat je een mooi B klasse auto (met een aantal opties) kunt leasen zonder dat je (heel veel) hoeft bij te betalen aan het lease bedrag. als je dan kijkt naar de aanschafwaarde van een dergelijke auto (die meestal tussen de 15.000 en 22.500 kosten, afhankeljik van merk en opties natuurlijk) dan betaal je (met 20% bijtelling) bij 15000 (15000*0.2/12=) 250 euro Bruto bijtelling per maand en bij 22.500 375 bruto bijtelling, met 42% belasting betaal je dus tussen de +-150 en +-220 Netto.

Let er gewoon op dat je bij een duurdere auto ook een STUK meer gaat betalen en als je bijvoorbeeld een polo blue motion gaat rijden hou je waarschijnlijk wat meer geld over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjeeps schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:42:
[...]

Hoe kom je aan die 3,950?
BMW 3 = 950,- bedoelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:33:
[...]

Kun je dit verklaren?

Dank
Bedragen zijn fictief, zoals ik al bovenaan in mijn post al zei. Is meer om aan te geven hoeveel het je kost om een auto boven budget te leasen. Het zou het mij in ieder geval niet waard zijn om 200 - 250 euro per maand extra kwijt te zijn om een duurdere auto te leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
.Gertjan. schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:12:
[...]

Je eigen bijdrage gaat volgens mij van je netto salaris af. Wel wordt dit in mindering gebracht op je bijtelling. Dus als je 300 euro boven je budget zit wordt er 300 van de bijtelling afgehaald (zodat je dus minder bijtelling hebt en daar dus ook minder belasting over betaalt), nadat alles verrekend is wordt de eigen bijdrage van je netto loon gehaald. Vroeger gebeurde de eigen bijdrage nog wel eens bruto, maar volgens mij mag dat niet meer.
Dit klopt inderdaad, eigen bijdrage is een netto looninhouding maar wel weer aftrekbaar van de fiscale bijtelling voor privegebruik auto v/d zaak.

Als je voldoende bijtelling hebt dan komt het onder de streep erop neer dat je de eigen bijdrage "uit brutoloon" betaalt. Bij auto's met een erg hoge eigen bijdrage in verhouding tot de bijtelling kan het gebeuren dat de eigen bijdrage de bijtelling overschrijdt. In dat geval heb je geen bijtelling meer over, deze kan namelijk nooit negatief worden. Vanaf dat punt komt iedere euro aan eigen bijdrage uit je netto salaris. Hetzelfde is het geval wanneer je geen bijtelling hebt omdat je de auto niet prive gebruikt.'

Wat betreft een BMW 3-serie: een 3 uit het midden van de range zit bij 48 maanden/40.000 km/jaar al gauw aan 1500 euro per maand excl BTW, incl brandstof. Denk aan een 325d Business Line.
De instappers zitten rond de 1100 a 1200 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Wil iemand zich wagen aan een rekenvoorbeeld, begrijp namelijk niet helemaal wat er bedoeld wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
No problem. Paar voorbeelden hieronder :)

- cataloguswaarde leaseauto: 30.000
- bijtellingspercentage: 20%
- leaseprijs: 900
- budget: 750
- inkomstenbelasting marginaal tarief 42% (belastbaar inkomen tussen 33000 en 54000 ongeveer)

Eigen bijdrage: 900-750 = 150 per maand
Bijtelling per jaar: 20%*30.000 - (12*150 eigen bijdrage) = 4200 per jaar
Netto kosten:
- 42% belasting over de bijtelling = 1764 per jaar = 147 per maand
- eigen bijdrage 150 per maand
--> totale netto kosten leaseauto: 297 euro per maand

Tweede voorbeeld: zelfde auto, geen privegebruik
- eigen bijdrage 150 per maand
- bijtelling: 0
netto kosten: 150 / maand

Derde voorbeeld: paar promoties later val je in een hogere schijf inkomstenbelasting en rijd je een wat duurdere auto (ik heb de 325d van mijn vorige post als voorbeeld genomen)

- cataloguswaarde 55.000
- bijtellingspercentage: 25%
- leaseprijs 1500
- budget 750 (volgens mij werkt Cap met hetzelfde leasebudget voor alle functies?)
- tarief IB: 52%

-> eigen bijdrage: 1500-750=750
-> bijtelling 0.25*55000=13750 - (12*750) = 4750
kosten: (0.52 * 4750 / 12) + 750 eigen bijdrage = 955 netto per maand

Vierde voorbeeld: eigen bijfrage groter dan bijtelling:

- cataloguswaarde: 28000
- bijtellingspercentage: 14%
- leaseprijs: 1100 (misschien niet helemaal realistisch maar het gaat om het voorbeeld)
- budget: 750

-> eigen bijdrage 350 (1100-750)
-> bijtelling: 0.14*28000 = 3920 per jaar - eigen bijdrage van 4200 = -280 --> 0 euro
--> netto kosten: 350

[ Voor 13% gewijzigd door t_captain op 13-04-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Capgemini werkt met levels en per level komt er ook een X bedrag aan lease vergoeding bij. Wanneer je start met werken dan zal je inderdaad zo rond de 710-765 zitten (voor de hercalculatie van deze maand though) maar daar komt dus elke keer een klein beetje bij.

Iemand met 5 jaar ervaring kan dus gewoon zo rond de 810-830 euro zitten.

ps. Als iemand mij een auto geeft die je graag zou willen leasen en het level waar je op binnen komt (DM), dan bereken ik graag voor je wat het je zou kosten.

[ Voor 19% gewijzigd door Prx op 13-04-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Prx schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:19:
Capgemini werkt met levels en per level komt er ook een X bedrag aan lease vergoeding bij. Wanneer je start met werken dan zal je inderdaad zo rond de 710-765 zitten (voor de hercalculatie van deze maand though) maar daar komt dus elke keer een klein beetje bij.

ps. Als iemand mij een auto geeft die je graag zou willen leasen en het level waar je op binnen komt (DM), dan bereken ik graag voor je wat het je zou kosten.
Weet je ook hoe de levels precies werken? Wanneer komt er een level bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04-2022

DM verstuurd :)

[ Voor 8% gewijzigd door Doler op 13-04-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Blik1984 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:46:
[...]

Wanneer een Young Professional binnen Capgemini start kom je op een bepaald groeipad. Dit groeipad legt je groei voor het eerste jaar vast. Hierin zit over het algemeen een redelijke levelstijging van vaak 2-3 levels in het eerste jaar. Daarna gaat het wat langzamer.

Waar je start met je groeipad is afhankelijk van 2 factoren: relevante afstudeerstage, relevante studie. Elk van deze 2 punten zorgt voor een iets hogere start, en daarmee ook een iets hoger einde na jaar 1. Daarna is het gewoon afhankelijk van hoe je presteert en hoe jij je inzet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
en voor niet YP-ers? Ik ben natuurlijk begonnen op een bepaald level, maar wanneer gaat dat level omhoog? Over dergelijke zaken is echt niets te vinden op de CG-webpagina's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
Blik1984 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:47:
en voor niet YP-ers? Ik ben natuurlijk begonnen op een bepaald level, maar wanneer gaat dat level omhoog? Over dergelijke zaken is echt niets te vinden op de CG-webpagina's
Blik1984 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:46:
[...]

Ik kan je hier per DM wel even wat over vertellen (als je die even aanzet ;-)) Weet niet of ik daar nu allerlei verhalen over moet houden op een publiek forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Sjeeps schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:33:
[...]

[...]

Ik kan je hier per DM wel even wat over vertellen (als je die even aanzet ;-)) Weet niet of ik daar nu allerlei verhalen over moet houden op een publiek forum.
Hem DM aangezet, lijkt me ook niet verstandig om daar al te diep op in te gaan op een publiek forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew

ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Blik1984 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:47:
Mwah. Vind dat nou niet zo heel spannend om het in een DM te houden. Waar het op neerkomt is dat het altijd afhankelijk is van je performance en welk level je zit. Elk level is namelijk gebonden aan je salaris (vast, vakantie, eindejaarsuitkering en tantieme) en heeft dus een bepaalde bandbreedte. Jaarlijks heb je overleg met je People Manager (hoeft dus niet je lijnmanager te zijn) over doelstellingen. Hij heeft dan weer overleg met de lijnmanager over de realisatie en de groei die daar tegenoverstaat in salaris.

Even heel stom gezegd (fictieve bedragen natuurlijk)

Level 11: 13.000 (bandbreedte 1.200 euro)
Level 12: 14.200 (bandbreedte 1.500 euro)
Level 13: 15.700 (bandbreedte 2.000 euro)
Level 14: 17.700 (bandbreedte 3.000 euro)
Level 15: 20.700 (bandbreedte 4.250 euro)
Level XX: ..........

Dus naarmate je steeds meer dienstjaren hebt, en steeds hoger komt, doe je er dus ook langer over om een level te stijgen. Houd er ook rekening mee dat levels niets te maken hebben met grades. Die zijn:
- Consultant
- Senior Consultant
- Managing Consultant
- Principal Consultant
- Vice President

Je kan dus in principe Consultants op level 16 tegenkomen en Senior Consultants op level 15.

[ Voor 8% gewijzigd door Prx op 13-04-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:39

Red Boll

Kick Ass!

Prx schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:11:
[...]
Elk level is namelijk gebonden aan je salaris (vast, vakantie, eindejaarsuitkering en tantieme) en heeft dus een bepaalde bandbreedte.
De tantieme is toch maar een richtpercentage/bedrag en ook geen vast percentage/bedrag per niveau (zeg maar level/schaal)? Of is dat ondertussen anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Er is wel een richtlijn voor inderdaad, maar wat ik wilde zeggen is dat je tantieme onderdeel is van je salarisoptelling.

Een (volgens mijn voorbeeld) level 13 met 0% tantieme heeft dus 15.700 in zijn overige 3 delen. Een level 13 met 10% tantieme heeft dus maar 14.130 in zijn salaris, vakantie en eindejaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Prx schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:11:
[...]

Even heel stom gezegd (fictieve bedragen natuurlijk)

Level 11: 13.000 (bandbreedte 1.200 euro)
Level 12: 14.200 (bandbreedte 1.500 euro)
Level 13: 15.700 (bandbreedte 2.000 euro)
Level 14: 17.700 (bandbreedte 3.000 euro)
Level 15: 20.700 (bandbreedte 4.250 euro)
Level XX: ..........

Dus naarmate je steeds meer dienstjaren hebt, en steeds hoger komt, doe je er dus ook langer over om een level te stijgen. Houd er ook rekening mee dat levels niets te maken hebben met grades. Die zijn:
- Consultant
- Senior Consultant
- Managing Consultant
- Principal Consultant
- Vice President

Je kan dus in principe Consultants op level 16 tegenkomen en Senior Consultants op level 15.
Uiteraard begrijp ik dat het zo werkt, maar toch vind ik het vreemd dat over zoiets basaals als het beloningssysteem geen interne communicatie over bestaat vanuit HR.

Je hebt het in je voorbeeld over fictieve bedragen, heb je ook de echte bedragen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Blik1984 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:52:
[...]

Uiteraard begrijp ik dat het zo werkt, maar toch vind ik het vreemd dat over zoiets basaals als het beloningssysteem geen interne communicatie over bestaat vanuit HR.

Je hebt het in je voorbeeld over fictieve bedragen, heb je ook de echte bedragen? ;)
Je zal al snel merken dat wat betreft beloning er sowieso weinig zomaar zwart op wit wordt gezet. Mondelinge 'gentlemen agreements' worden gewoon vaker gemaakt, maar elk verhaal is gewoon weer anders. Je zit nu eenmaal in een consultancy wereld waar je er zelf voor moet zorgen dat je opvalt. Als je dat doet dan kom je er wel. Ben je echter iemand die het allemaal maar op een loopje laat gaan en allicht blij is 'dat hij een baan heeft', dan kan je een geweldige groei wel vergeten. "Master of your own destiny" wordt het wel eens genoemd intern... hoewel "Master of your own disaster" nog net iets vaker wordt genoemd. :P

Echte bedragen zijn vaak wel te extraheren vanuit bepaalde calculatie sheets voor verzekeringen en dergelijke, maar in principe worden de salarisschalen en de brandbreedtes niet bekend gemaakt. Ik heb er dan ook geen moeite mee om meer uit te leggen over beloning, maar ik ga -wat ik weet- over de schalen toch nog even voor me houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Prx schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:52:
[...]
Je zal al snel merken dat wat betreft beloning er sowieso weinig zomaar zwart op wit wordt gezet. Mondelinge 'gentlemen agreements' worden gewoon vaker gemaakt, maar elk verhaal is gewoon weer anders.
Haha, sorry hoor, maar laat het gentlemen maar achterwegen. Mondeling klopt inderdaad, maar het gedeelte gentlemen laat men nog wel eens achterwege. Het motto "een man, een man, een woord, een woord" wordt niet echt toegepast. Nadeel van mondelinge afspraken is dat men ze dus niet vastlegt en je dus niets te bewijzen hebt. Mijn manager beloofde mij snelle groei na het afronden van mijn MCTS, maar bij de beoordeling (welke goed tot zeer goed was) kreeg ik te horen dat hij zich de afspraak niet kon herinneren en dat er geen verhogingen werden uitgedeeld (de onderhandelingen over de beschikbare loonruimte waren niet met succes afgerond en men had besloten dan maar 0 aan te houden, ongeacht je prestatie). Sta je dan met je goede beoordeling (klanten waren zeer lovend), was wat mij betreft een grote vinger richting personeel.

Overigens was dit bij Capgemin BAS waarbij de beoordelingsmodellen van zowel Cap als Getronics werden gecombineerd, waarbij uiteraard in het voordeel van de baas bepaalde zaken uit het ene danwel andere model werden gehaald. Voor de werknemers gold helaas "worst of both worlds". Daarnaast kon het de manager schijnbaar niet veel boeien, want hij wist dat hij kort daarna een andere functie zou krijgen (hij klom natuurlijk wel weer wat verder de carrière trap op) dus hij heeft zich goed laten kennen.

Het "schenden" van de "gentlemen agreement" is bij mij behoorlijk verkeerd gevallen, ook het feit dat bij het indelen van nieuwe managers men een hoop steken heeft laten vallen (in januari een nieuwe manager krijgen en deze pas in april spreken) heeft bij mij geleid tot het nemen van ontslag (ook omdat ik me gewoon niet thuis voelde in een dergelijke organisatie).

Overigens kan ik over de afhandeling van mijn ontslag ook wel een boek vol schrijven, want ook dat verdient geen schoonheidsprijs (maandenlang achterhouden van vakantiegeld en zeer gebrekkige communicatie betreffende de afhandeling).
Cap was voor mij een leerzaam uitstapje (qua techniek, maar ook qua relatie werkgever en werknemer), maar is wat mij betreft een eenmalig uitstapje geweest. Maar goed, dat is mijn ervaring, een ander heeft misschien een heel ander beeld. Ik kan het ook gewoon verkeerd getroffen hebben hoor.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-08 14:42
Is er ook een mogelijkheid om bij Capgemini te komen werken zonder een afgeronde HBO opleiding?

Zie op de Capgemini site eigenlijk alleen maar HBO functies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YinYang schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:06:
Is er ook een mogelijkheid om bij Capgemini te komen werken zonder een afgeronde HBO opleiding?

Misschien als schoonmaker ;) sorry kon het niet voor me houden. Niet persoonlijk bedoeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Is dat typisch voor de consultantwereld, of eerder typisch voor Nederland misschien, om de loonschalen niet openbaar te maken? Kan natuurlijk ook toevallig zijn dat het hier nu net wel geheel transparant is (basislonen per categorie en % opslag per beoordelingsniveau zijn hier vrij toegankelijk) waar ik momenteel werk (fin. instelling in België).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:36

timovd

Voorsprong door techniek

Loonschalen worden in NL alleen bij (semi-)overheidsbedrijven openbaar gemaakt. Ik zie het voordeel er ook niet van in. Als je gaat solliciteren wordt je niet ingedeeld in een schaal, maar kun je zelf onderhandelen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Yohsoog schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:36:
Is dat typisch voor de consultantwereld, of eerder typisch voor Nederland misschien, om de loonschalen niet openbaar te maken? Kan natuurlijk ook toevallig zijn dat het hier nu net wel geheel transparant is (basislonen per categorie en % opslag per beoordelingsniveau zijn hier vrij toegankelijk) waar ik momenteel werk (fin. instelling in België).
Uiteindelijk maakt het niets uit welke "schalen" er zijn. Je spreekt van te voren toch af dat je voor een bepaald bedrag per maand komt werken? Welke "schaal" daar aan vast zit zie later wel weer.

Er is geen CAO dus laat je vooral niet beperken en laat alle afspraken vastleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

YinYang schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:06:

De vraag is hier al wel eens vaker voorbij gekomen, maar een antwoord waarvan ik zeg 'dat klopt' moet helaas achterwege blijven. Ik kan je alleen maar zeggen dat ik nog geen MBO'er tegen ben gekomen in mijn directe omgeving bij Capgemini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
timovd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:02:
Loonschalen worden in NL alleen bij (semi-)overheidsbedrijven openbaar gemaakt.
Rabobank heeft de integrale CAO gewoon online staan. Er zijn ook branche-CAO's op internet gepubliceerd. Utilities hebben vaak een transparant beleid (komt nog uit hun overheidsverleden). Bij ASML werden de loonschalen niet op internet gegooid maar werd er wel ieder jaar een personeelsgids gedrukt met daarin alle details en tabellen van het functiewaarderingssysteem. Bij Logica werden de bedragen wel genoemd richting het personeel maar niet extern gepubliceerd.

Zo'n ondoorzichtig systeem dat zelfs je eigen werknemers de salarisschalen niet rechtstreeks te horen krijgen is niet helemaal de norm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de antwoorden van de andere drie voorbeelden die op pagina 14 worden weergegeven als een van de vragen van de vier onderdelen?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lanoisseforP schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:35:
Je moet je niet zoveel zorgen maken om die CLS test. En ik kan je vertellen, je krijgt eerst een testlink gestuurd dus je kunt thuis oefenen. En de echte test is bijna uniek aan de test die je thuis hebt gedaan, dus je bent absoluut voorbereid.

Ik heb afgelopen vrijdag definitief bericht gekregen dat ik NIET wordt aangenomen. Puur op basis van rollenspel. Heb na evaluatie nog gesprek gehad met psycholoog omdat ik het met 3 punten totaal niet eens was. Maar hij zag dat anders. En dan houd het op. Zolang je zelf maar weet hoe het zit.
Hai,

Ik heb binnenkort de toets. Heb je toevallig nog de testlink?? Ik zie er namelijk erg tegen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leroydew schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:23:
[...]

Ik wil je een PM sturen... Jij hebt het alleen uitstaan?? Kun je mij die link nog eens doorsturen van die testen die jij gemaakt hebt. We hebben trouwens niet dezelfde testen gemaakt. Ik had 4 testen gemaakt.
Ik zou ook graag de testlink willen ontvangen :). Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
t_captain schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:09:
[...]

Zo'n ondoorzichtig systeem dat zelfs je eigen werknemers de salarisschalen niet rechtstreeks te horen krijgen is niet helemaal de norm.
Verre van zelfs, bij Accenture zijn de schalen gewoon algemeen bekend en worden ook gewoon ieder jaar gecommuniceerd. vanaf Sr. Executive (Partner, Vice-President) niveau wordt het pas geheimzinniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

[...]

Rabobank heeft de integrale CAO gewoon online staan. Er zijn ook branche-CAO's op internet gepubliceerd. Utilities hebben vaak een transparant beleid (komt nog uit hun overheidsverleden). Bij ASML werden de loonschalen niet op internet gegooid maar werd er wel ieder jaar een personeelsgids gedrukt met daarin alle details en tabellen van het functiewaarderingssysteem. Bij Logica werden de bedragen wel genoemd richting het personeel maar niet extern gepubliceerd.

Maar de echte vraag is; wat heb je eraan? Ik kan wel loonschalen publiek gaan maken, maar dan weet je alleen welk level welke bruto vergoeding heeft (totaal, dus je weet het nog niet per maand) en wat de groei is in dat level. Daarnaast heb ik al aangegeven dat afgezien van een Young Professional niemand een groeipad heeft (YP = 1 jaar groeipad, niets meer), ook horen er bij grades geen vaste set van levels.

Dus afgezien van het feit dat het leuk is om te weten dat jouw collega die level 18 is een totale pakketwaarde heeft van XXXX en jij maar XXX op level 14, doet het er volgens mij niet zoveel toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
Prx schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 08:08:
[...]

Maar de echte vraag is; wat heb je eraan? Ik kan wel loonschalen publiek gaan maken, maar dan weet je alleen welk level welke bruto vergoeding heeft (totaal, dus je weet het nog niet per maand) en wat de groei is in dat level. Daarnaast heb ik al aangegeven dat afgezien van een Young Professional niemand een groeipad heeft (YP = 1 jaar groeipad, niets meer), ook horen er bij grades geen vaste set van levels.

Dus afgezien van het feit dat het leuk is om te weten dat jouw collega die level 18 is een totale pakketwaarde heeft van XXXX en jij maar XXX op level 14, doet het er volgens mij niet zoveel toe?
Ik zou het anders best interessant vinden om te weten hoeveel ruimte ik nog in mijn huidige schaal heb en hoeveel ik er dus bij moet krijgen om naar een volgende schaal te gaan.

Mocht je dit niet publiekelijk willen maken, kan je het dan wellicht in een DM naar mij sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Sjeeps schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:41:
[...]

Mocht je dit niet publiekelijk willen maken, kan je het dan wellicht in een DM naar mij sturen?
en naar mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb interesse in een dergelijke DM! :) bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Ik houd mij ook aanbevolen voor een DM:)

Fijn weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 11:32
Ja, dan houd ik mij uiteraard ook aanbevolen :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:25:
[...]

Ik zou ook graag de testlink willen ontvangen :). Alvast bedankt!
Die heb ik niet ontvangen..... Kan je er helaas niet aan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

[...]
Rabobank heeft de integrale CAO gewoon online staan.
[...]
Mooi van de Rabo, bij Capgemini bestaat geen CAO.
...
Welk ondoorzichtig systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Allen, hoewel ik het absoluut kan begrijpen dat het in ieder geval interessant is om te weten hoe de salarisschalen precies zijn kan ik het risico helaas niet lopen. Er zijn mensen van recruitment die dit topic volgen. Wanneer zij dit publiek willen maken dan laat ik het aan hen over, maar aangezien ik niet weet wat nu company policy is, wil ik er gewoon even niet op ingaan. Sorry.

Laat ik in ieder geval zeggen dat ik 1 level ben gestegen toen ik er 110 euro bruto per maand bij kreeg. (1 jaar ervaring, zelf even uitvinden waar ik dan mogelijk op kan zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Red Boll schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 21:39:
[...]

Mooi van de Rabo, bij Capgemini bestaat geen CAO.
...
Welk ondoorzichtig systeem?
Een bedrijf wat geen salarisschalen publiceert of moeilijk toegankelijk maakt heeft een ondoorzichtig loongebouw. Zoals eerder gezegd is dat niet bepaald de norm. Hoewel bij CAO's eerder een norm, is ook bij bedrijven zonder CAO over het algemeen het loongebouw geen geheim.

Ondoorzichtigheid facilliteert vooral willekeur en opportunisme..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 04:46
Prx schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 22:12:
Allen, hoewel ik het absoluut kan begrijpen dat het in ieder geval interessant is om te weten hoe de salarisschalen precies zijn kan ik het risico helaas niet lopen. Er zijn mensen van recruitment die dit topic volgen. Wanneer zij dit publiek willen maken dan laat ik het aan hen over, maar aangezien ik niet weet wat nu company policy is, wil ik er gewoon even niet op ingaan. Sorry.

Laat ik in ieder geval zeggen dat ik 1 level ben gestegen toen ik er 110 euro bruto per maand bij kreeg. (1 jaar ervaring, zelf even uitvinden waar ik dan mogelijk op kan zitten)
Voor zover ik weer zijn bij Cap NL alle salarisschalen gewoon openbaar, er is op intranet een spreadsheet te vinden met alle niveaus en bandbreedtes. Hoe hoger het niveau ho groter de bandbreedte is om naar een hoger niveau te stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
haroldinho schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 04:00:
[...]

Voor zover ik weer zijn bij Cap NL alle salarisschalen gewoon openbaar, er is op intranet een spreadsheet te vinden met alle niveaus en bandbreedtes. Hoe hoger het niveau ho groter de bandbreedte is om naar een hoger niveau te stijgen.
Aan de hand van deze opmerking ben ik even gaan zoeken en heb de volgende link gevonden
https://km20.capgemini.com/asset/464309?

Aan de hand van deze spreadsheet kun je je huidige niveau bepalen (met 2 cijfers achter de komma) ook kun je dus bepalen hoeveel salaris groei je nodig hebt om een niveau omhoog te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Sjeeps schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 15:41:
[...]

Aan de hand van deze opmerking ben ik even gaan zoeken en heb de volgende link gevonden
https://km20.capgemini.com/asset/464309?

Aan de hand van deze spreadsheet kun je je huidige niveau bepalen (met 2 cijfers achter de komma) ook kun je dus bepalen hoeveel salaris groei je nodig hebt om een niveau omhoog te gaan.
Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld? Dat je om een niveau te stijgen in salaris moet groeien. Lijkt mij logischer om in kwaliteit en vaardigheden te groeien waardoor je in een hoger (competentie)niveau terechtkomt en dat daarbij je "beloning" ook stijgt.

Zag deze logica al eerder voorbij komen maar het verbaast mij dat men denk als je meer verdient dat je meteen een hoger niveau krijgt. Dit lijkt mij echt andersom hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
.Gertjan. schreef op zondag 17 april 2011 @ 12:56:
[...]

Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld? Dat je om een niveau te stijgen in salaris moet groeien. Lijkt mij logischer om in kwaliteit en vaardigheden te groeien waardoor je in een hoger (competentie)niveau terechtkomt en dat daarbij je "beloning" ook stijgt.

Zag deze logica al eerder voorbij komen maar het verbaast mij dat men denk als je meer verdient dat je meteen een hoger niveau krijgt. Dit lijkt mij echt andersom hoor :?
Ligt eraan wat je verstaat onder te term niveau... Binnen Capgemini wordt de term niveau dus alleen gebruikt om een link te leggen tussen salaris en de daaraan gekoppelde lease vergoeding.

De term waar jij op doelt wordt binnen Capgemini aangeduid als grade, welke loopt van Consultant tot vice president. Er is dan ook wel een los verband tussen grade en niveau en dus ook salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Even nog een kleine opmerking, ik zie het nu pas na enkele reacties dat het niet helemaal eenduidig was. Met 'openbaar' bedoelde ik vooral bekend binnen het bedrijf en makkelijk in te zien. Dat het extern niet openbaar is, lijkt me ook meer de gewone gang van zaken. Maar uit de posts voorgaande aan die opmerking, kreeg ik de indruk dat het binnenshuis niet eens duidelijk en transparant was. Blijkbaar wel met de link hierboven door Sjeeps gegeven. Misschien kan niet iedereen het zo gemakkelijk vinden dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Yohsoog schreef op zondag 17 april 2011 @ 21:06:
Even nog een kleine opmerking, ik zie het nu pas na enkele reacties dat het niet helemaal eenduidig was. Met 'openbaar' bedoelde ik vooral bekend binnen het bedrijf en makkelijk in te zien. Dat het extern niet openbaar is, lijkt me ook meer de gewone gang van zaken. Maar uit de posts voorgaande aan die opmerking, kreeg ik de indruk dat het binnenshuis niet eens duidelijk en transparant was. Blijkbaar wel met de link hierboven door Sjeeps gegeven. Misschien kan niet iedereen het zo gemakkelijk vinden dan...
heb de link nog niet bekeken, maar voor mij hoort dergelijke informatie op de HR-pagina's makkelijk te vinden te zijn. Ik denk dat je uit de voorgaande reacties kunt opmaken dat dat in ieder geval niet het geval is

[ Voor 6% gewijzigd door Blik1984 op 17-04-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Rukapul schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 22:26:
[...]

Een bedrijf wat geen salarisschalen publiceert of moeilijk toegankelijk maakt heeft een ondoorzichtig loongebouw. Zoals eerder gezegd is dat niet bepaald de norm. Hoewel bij CAO's eerder een norm, is ook bij bedrijven zonder CAO over het algemeen het loongebouw geen geheim.

Ondoorzichtigheid facilliteert vooral willekeur en opportunisme..
Prachtig! Ik zie de relevatie alleen niet met Capgemini. :?
Dit topic gaat over "Ervaringen werken bij Capgemini" en daar is intern helemaal geen ondoorzochtigheid.

Zoals eerder aangegeven werken er bijna alleen HBO+'ers bij Capgemini. Als MBO'er heb ik ook alles kunnen vinden wat ik wilde.
Weet je toch iets niet dan is het echt geen probleem om bij de P-manager / "PZ" binnen te lopen om uitleg te krijgen ergens over.

Misschien dat je post op ander bedrijf slaat? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Het feit dat op de calculatie sheet ook het niveau staat vermeld, wil niet zeggen dat het een 'niveau berekenen' sheet is. De sheet heet Inkomens Verdeling Tool, waarmee berekend wordt hoeveel % van wat thuishoort en waar je inkomen vandaan komt (vast, variabele, mobiliteit, etc).

Tevens ben ik naar deze sheet al zo'n 2 dagen op zoek, dus mijn dank voor het vinden hiervan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Red Boll schreef op zondag 17 april 2011 @ 22:01:
[...]

Prachtig! Ik zie de relevatie alleen niet met Capgemini. :?
Dit topic gaat over "Ervaringen werken bij Capgemini" en daar is intern helemaal geen ondoorzochtigheid.
Blijkens de reacties in dit topic is het inzicht in salarisschalen intern bij Capgemeni geen vast gegeven. Alleen het feit al dat sinds het opwerpen van de discussie er geen eenduidige reactie is gekomen over de bechikbaarheid ervan maakt het discussiewaardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Ook met het vrijgeven van deze calculatiesheet is er nog steeds geen helderheid over de schalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 04:46
Prx schreef op zondag 17 april 2011 @ 23:03:
Ook met het vrijgeven van deze calculatiesheet is er nog steeds geen helderheid over de schalen.
Ik zie dat ze in 2011 de salarisschalen beveiligd hebben in de sheet...in de vorige versies stonden altijd op de tweede tab een beetje stiekum verborgen het lijstje met alle schalen en de bandbreedte waarmee op het eerste tab het niveau berekend werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Even iets over de personeelsvereniging. Ik betwijfel of ik daar aan mee moet doen. Zijn jullie lid van de personeelsvereniging en wat waren de redenen dat jullie dat zijn geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Ik ben zelf geen lid van de personeelsvereniging. Ze organiseren geweldige reisjes en andere evenementen, maar ik organiseer liever zelf wat met het cluster/practice, zodat ik met directe collega's wat leuks aan het doen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Ik denk dat ik dat ook ga doen! Lid worden kan altijd nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds08
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 15:50
Twee weken geleden assessment + gesprek met psycholoog gehaald.

Eerste werkdag is op 1 Juni, nog meer mensen die dan beginnen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen week ook alle testen gehaald en begin 1 mei! :)

Ik denk dat het voor die paar euro (kan betaald worden uit het flexpakket) geen kwaad kan lid te worden van de personeelsvereniging. Ten eerste is het als nieuwe werknemer belangrijk om sociale good-will te tonen en een proactieve houding aan te nemen. Daarbij ben je bij deelname niet verplicht om daadwerkelijk aan alles mee te doen en krijg je meestal vanuit een PV ook individuele kortingen zoals uitjes met je partner. Uiteraard is het een eigen keuze en voorkeur, maar zeker het eerste jaar is het denk ik belangrijk dat je als nieuwe werknemer zoveel mogelijk collega's leert kennen! Persoonlijk stel ik de spaarloonregeling en levensloopregeling een half jaar uit en laat ik ingaan op 1 januari 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Red Boll schreef op donderdag 14 april 2011 @ 12:56:
[...]

Uiteindelijk maakt het niets uit welke "schalen" er zijn. Je spreekt van te voren toch af dat je voor een bepaald bedrag per maand komt werken? Welke "schaal" daar aan vast zit zie later wel weer.

Er is geen CAO dus laat je vooral niet beperken en laat alle afspraken vastleggen.
Het maakt voor mij (overheid) nogal uit of ik in schaal 8 of 10 zit, om maar iets te nomen. De ene schaal eindigt bij 3K bruto en de andere schaal heeft grotere stappen en eindigt bij 3.6K bruto, hoewel de beginbedragen hetzelfde kunnen zijn (er zit overlap tussen de schalen).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48
.

[ Voor 99% gewijzigd door r.e.s op 11-06-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-RoB- schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:59:
[...]

Ik begin 1 juli! ( i.v.m. afstuderen).

Zou iemand mij het groeipad voor YP'er kunnen DM'en? Kan deze niet vinden in mijn contract :)
Ik ook graag... die mis ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
ik heb contact gehad met Cap, ik ben eigelijk wel benieuwd wat het salaris is als je bij hun een masterclass krijgt aangeboden of net als consultant begint met werken.

weet iemand deze bedragen? is er een 13e maand, bonus? krijg je bij masterclass ook meteen lease auto of alleen consultants??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
ds08 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 22:15:
Twee weken geleden assessment + gesprek met psycholoog gehaald.

Eerste werkdag is op 1 Juni, nog meer mensen die dan beginnen? :)
Ja, ik begin ook per 1 juni! Welke practice begin je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga per 1 Mei beginnen als Sr consultant bij Cap. Ben assesment doorgekomen ( op Sr niveau :) )
en rollenspellen ( leidinggevende capaciteiten test ) ook goed doorgekomen.

Weet iemand of er een regeling bestaat dat je bv een Iphone goedkoop kan aanschaffen via Cap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04-2022
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 15:49:
Ik ga per 1 Mei beginnen als Sr consultant bij Cap. Ben assesment doorgekomen ( op Sr niveau :) )
en rollenspellen ( leidinggevende capaciteiten test ) ook goed doorgekomen.

Weet iemand of er een regeling bestaat dat je bv een Iphone goedkoop kan aanschaffen via Cap?
wordt meermaals verteld in dit topic, zou uit mijn hoofd kun je gedeelte declareren van je flex loon (bruto/netto voordeel), maar pin me d'r niet op vast, staat paar pagina's terug allemaal goed uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Stap 1)
Eerste uitnodiging

Kan iemand mij vertellen wat er wordt verwacht tijdens een eerste gesprek.
Vaak is dit veelal oriënterend met een Recruiter, ik heb begrepen dat dit anders gaat bij Cap.
Vaak al direkt met een manager en iemand van de unit.....klopt dit en zijn er nog TIPS van ervaringsdeskundigen bij Cap(onlangs)?

alvast thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds08
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 15:50
leroydew schreef op woensdag 20 april 2011 @ 15:11:
[...]

Ja, ik begin ook per 1 juni! Welke practice begin je?
Practice K33 en jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:25:
(Stap 1)
Eerste uitnodiging

Kan iemand mij vertellen wat er wordt verwacht tijdens een eerste gesprek.
Vaak is dit veelal oriënterend met een Recruiter, ik heb begrepen dat dit anders gaat bij Cap.
Vaak al direkt met een manager en iemand van de unit.....klopt dit en zijn er nog TIPS van ervaringsdeskundigen bij Cap(onlangs)?

alvast thx!
Ik heb het net allemaal achter de rug... zal je ff PM'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
V31.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:04:
[...]

Ik ook graag... die mis ik ook!
Groeipad is afhankelijk van twee factoren; relevante studie & relevante stage. Afhankelijk hiervan kom je uiteindelijk na 1 jaar op een bepaald level uit. Dit verschilt dus per persoon. Je kan het groeipad vaak nog wel opvragen, maar ik heb hem ook niet digitaal gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Arfman schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:53:
[...]

Het maakt voor mij (overheid) nogal uit of ik in schaal 8 of 10 zit, om maar iets te nomen. De ene schaal eindigt bij 3K bruto en de andere schaal heeft grotere stappen en eindigt bij 3.6K bruto, hoewel de beginbedragen hetzelfde kunnen zijn (er zit overlap tussen de schalen).
Levels binnen Capgemini volgen elkaar op, ze overlappen niet. Heb hier eerder al een post over gemaakt hoe dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prx schreef op donderdag 21 april 2011 @ 13:39:
[...]

Groeipad is afhankelijk van twee factoren; relevante studie & relevante stage. Afhankelijk hiervan kom je uiteindelijk na 1 jaar op een bepaald level uit. Dit verschilt dus per persoon. Je kan het groeipad vaak nog wel opvragen, maar ik heb hem ook niet digitaal gekregen.
Dedankt voor de reply, dit wou ik ook weten :) ! Staat dit groeipad al vast voor het in dienst treden of wordt deze na je proeftijd bepaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:40:
[...]

Dedankt voor de reply, dit wou ik ook weten :) ! Staat dit groeipad al vast voor het in dienst treden of wordt deze na je proeftijd bepaald?
Deze staat al vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Nou, na ondertussen een aantal calculaties te hebben gemaakt voor wat mensen moet ik zeggen dat de Young Professionals die bij Capgemini gaan werken toch wel erg gecharmeerd zijn van de Audi A3, haha! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Ik ga toch echt voor de Lexus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Een YP met een brutoloon van, wat zal het zijn 2200? En dan een A3, 400 euro netto aan eigen bijdrage en bijtelling?

In mijn ogen een puzzel die alleen past als je de YP de minstverdienende partner in zijn relatie is. Of als 'ie nog even thuis mag wonen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 16:48
Plus je moet niet vergeten, dat als je boven je budget een lease auto hebt. En je wilt eerder weg (voordat het lease contract is afgelopen). Dat het bedrag boven je maandelijkse budget x de resterende looptijd moet betalen als boete.

Nu kun je bij je overstap gaan overleggen met je nieuwe werkgever of ze de auto kunnen overnemen. Maar het bied wel meer vrijheid als je niet vast zit aan die verplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Madje schreef op zondag 24 april 2011 @ 14:43:

Nu kun je bij je overstap gaan overleggen met je nieuwe werkgever of ze de auto kunnen overnemen.
Dat werkt alleen als:
(a) je nieuwe werkgever ook een leaseregeling heeft
(b) deze toevallig met dezelfde leasemaatschappij zaken doet als Cap
en
(c) de betrokken managers aan beide kanten niet gaan tegenwerken.

Op papier zeker een optie maar in de praktijk heb ik het eerlijk gezegd nog nooit zien gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal,

Momenteel ben ik bezig met mijn afstudeerstage waarvan ik eind juni mijn eindpresentatie heb.
Ik zou vanaf eind augustus graag bij Cap komen werken als yp. Raden jullie aan om nu al te beginnen met solliciteren of pas als ik mijn diploma heb?

Als ik kijk op de website dan kan ik solliciteren op de (yp) ict consultant functie. Dit is heel breed. Moet je bij het solliciteren al weten als wat (Test Consultant, Programmeur, Business Analist) je graag aan de slag zou willen of komt dit pas veel later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

t_captain schreef op zondag 24 april 2011 @ 22:14:
[...]

Dat werkt alleen als:
(a) je nieuwe werkgever ook een leaseregeling heeft
(b) deze toevallig met dezelfde leasemaatschappij zaken doet als Cap
en
(c) de betrokken managers aan beide kanten niet gaan tegenwerken.

Op papier zeker een optie maar in de praktijk heb ik het eerlijk gezegd nog nooit zien gebeuren.
Ik heb het kunnen doen toen ik in 2008 bij Cap aan het werk ging. Mijn leaseauto was een incourant model op een vijf jarig contract (don't ask) en had nog drie maanden te gaan bij de vorige werkgever, die op geen enkele wijze daar een mouw aan wilde passen: Ik moest simpelweg de restwaarde betalen.
Capgemini's leaseafdeling heeft geregeld dat ik die drie maanden (in mijn proeftijd dus) simpel de auto kon meenemen naar hun leasemij, zonder kosten van mijn kant. Heeft er voor gezorgd dat ik in ieder geval met een heel tevreden gevoel bij Cap binnenstapte :)

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
In ieder geval 1 succesverhaal. Liep jouw auto toevallig bij 1 van de leveranciers van Cap?
Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.