Ervaringen werken bij Capgemini (Deel 2) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste
Acties:
  • 264.830 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:03
Prx schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 21:19:
Nou, na ondertussen een aantal calculaties te hebben gemaakt voor wat mensen moet ik zeggen dat de Young Professionals die bij Capgemini gaan werken toch wel erg gecharmeerd zijn van de Audi A3, haha! :)
Succes met de bijtelling :) Een VW Polo moet net lukken als starter zijnde zonder over je grens heen te gaan. Audi A3 zit al snel met een paar opties richting de 900 euro leasebedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 20:30
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:42:
Dag allemaal,

Momenteel ben ik bezig met mijn afstudeerstage waarvan ik eind juni mijn eindpresentatie heb.
Ik zou vanaf eind augustus graag bij Cap komen werken als yp. Raden jullie aan om nu al te beginnen met solliciteren of pas als ik mijn diploma heb?

Als ik kijk op de website dan kan ik solliciteren op de (yp) ict consultant functie. Dit is heel breed. Moet je bij het solliciteren al weten als wat (Test Consultant, Programmeur, Business Analist) je graag aan de slag zou willen of komt dit pas veel later?
Je had allang begonnen moeten zijn. ;) Zonder gekheid, hoe eerder je een baan hebt, hoe beter. Zelf ben ik afgelopen januari begonnen met solliciteren en in februari had ik het contract. Ik begin per 1 juni ivm het afstuderen.

Ik ben gericht gaan solliciteren. Als jij al weet welke richting je op wil, kan je dat best aangeven. Als je dat niet weet, vermeld dat ook in je brief.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Blik1984 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:32:
[...]

Succes met de bijtelling :) Een VW Polo moet net lukken als starter zijnde zonder over je grens heen te gaan. Audi A3 zit al snel met een paar opties richting de 900 euro leasebedrag
offtopic:
Zit ik me ook iedere keer te bedenken als ik het lang zie komen. Vind het ook wel een klein beetje verwaand overkomen als starter om meteen een A3 te willen rijden, maar dat kan ook aan mij liggen. Over het algemeen mag je als medior al in je handjes klappen als je een dergelijke auto mag rijden, zeker als je hem leuk wilt aankleden.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Het heeft bij Capgemini natuurlijk weinig met mogen te maken. In principe mag je elke auto rijden die je maar wilt. Wordt het bedrag echter extreem hoog, dan komen ze voordat je de bestelknop indrukt nog wel even een gesprekje houden voor goedkeuring.

Ik kachel voorlopig nog wel even door in mijn Polo BlueMotion, en steek die 200-300 euro lekker in mijn zak elke maand. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Polo Bluemotion standaard binnen het leaseplan voor een YP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Er is bij Capgemini geen standaard. Je bent vrij in het kiezen van eender welke auto je wilt. Alleen als de lease prijs jouw budget met > 30% overschrijdt, dan komt je manager even babbelen of je het wel echt zeker weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Prx schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:15:
Er is bij Capgemini geen standaard. Je bent vrij in het kiezen van eender welke auto je wilt. Alleen als de lease prijs jouw budget met > 30% overschrijdt, dan komt je manager even babbelen of je het wel echt zeker weet.
Helaas zorgt het gebrek aan standaardisatie ook voor een hogere lease-prijs. Als ik de prijzen vergelijk met die van één van de concullega's waar ik voor heb gewerkt kom ik verschillen tegen van meer dan 100 euro p/m in het nadeel van Capgemini. Dat is niet echt interessant als je geïnteresseerd bent in een redelijk standaard lease-auto zoals een Polo of een Golf.

Voorbeeld:
Bij mijn vorige werkgever kon ik voor 750 euro p/m een Audi A3 leasen incl. een paar opties. Dat is inclusief tankpas en 15.000 privé km's. De goedkoopste A3 binnen Capgemini is zonder opties 862 euro.

Een BMW 1-serie was mogelijk vanaf ongeveer 775 euro p/m zonder opties. Bij Capgemini is de goedkoopste versie 914 euro p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
.Gertjan. schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:10:
[...]

offtopic:
Zit ik me ook iedere keer te bedenken als ik het lang zie komen. Vind het ook wel een klein beetje verwaand overkomen als starter om meteen een A3 te willen rijden, maar dat kan ook aan mij liggen. Over het algemeen mag je als medior al in je handjes klappen als je een dergelijke auto mag rijden, zeker als je hem leuk wilt aankleden.
Is het niet meer een kwestie van orienteren? Veel mensen mogen voor het eerst een lease-auto uitzoeken, vandaar dat deze info zeer waardevol is. Ik ga zelf voor een auto rond de 23.000 - 24.000 euro, 20% bijtelling. Dat is mogelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahaha mannen blijven mannen en een auto is nu eenmaal een stukje mannen-speelgoed. Aan de andere kant toch een noodzakelijk instrument om je werk te kunnen doen.

Kunnen jullie mij nog tips geven voor ik mijn 1e gesprek in ga (non auto gerelateerd ;) )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 16:13:
hahaha mannen blijven mannen en een auto is nu eenmaal een stukje mannen-speelgoed. Aan de andere kant toch een noodzakelijk instrument om je werk te kunnen doen.

Kunnen jullie mij nog tips geven voor ik mijn 1e gesprek in ga (non auto gerelateerd ;) )?
Haha, lees het forum terug. Staat vol interessante tips voor een 1ste, 2de en finale gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
leroydew schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:54:
[...]

Is het niet meer een kwestie van orienteren? Veel mensen mogen voor het eerst een lease-auto uitzoeken, vandaar dat deze info zeer waardevol is. Ik ga zelf voor een auto rond de 23.000 - 24.000 euro, 20% bijtelling. Dat is mogelijk toch?
Wat is het standaard leasebudget voor YP-er? Voor een Polo 1.2 TSI highline van 18.760 euro ben je ongeveer 745 euro p/m kwijt. Dan heb je wel nog 0 opties in je auto zitten (de highline is wel redelijk compleet uitgerust, dat scheelt). Aan de andere kant, een Polo 1.2 TDI Bluemotion Trendline van 17.000 is maar 580 euro p/m. Dan heb je ook nog eens 14% bijtelling en kun je de auto volgooien met opties. (wel lange levertijd though)

Je moet vnl. de factor benzine niet onderschatten. Een Lexus CT200H van 28k kost 807 euro per maand. Een Polo GTI van 24k kost je 907 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Blik1984 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:04:
[...]

Helaas zorgt het gebrek aan standaardisatie ook voor een hogere lease-prijs. Als ik de prijzen vergelijk met die van één van de concullega's waar ik voor heb gewerkt kom ik verschillen tegen van meer dan 100 euro p/m in het nadeel van Capgemini. Dat is niet echt interessant als je geïnteresseerd bent in een redelijk standaard lease-auto zoals een Polo of een Golf.

Voorbeeld:
Bij mijn vorige werkgever kon ik voor 750 euro p/m een Audi A3 leasen incl. een paar opties. Dat is inclusief tankpas en 15.000 privé km's. De goedkoopste A3 binnen Capgemini is zonder opties 862 euro.

Een BMW 1-serie was mogelijk vanaf ongeveer 775 euro p/m zonder opties. Bij Capgemini is de goedkoopste versie 914 euro p/m
Heeft volgens mij ook veel te maken met de constructie van Capgemini en toch, ondanks de verhalen, het redelijke afgeschermd hebben van boetes voor de medewerker. De tankpas van Capgemini is vrij te gebruiken in heel Europa, ook privé vakanties, en de voorwaardes voor inleveren zijn volgens mij redelijk soepel bij uitdiensttreding.

Dat is toch een stuk fijner denk ik, dan al die verhalen van mensen die hier de auto van de vorige wekgever mee moeten nemen. Daar heeft Capgemini nu een poollijst voor met daarin genoeg auto's die toch snel voor 30-40K omzetverlies zorgen per maand... omdat ze stil staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Prx schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 16:58:
[...]

Heeft volgens mij ook veel te maken met de constructie van Capgemini en toch, ondanks de verhalen, het redelijke afgeschermd hebben van boetes voor de medewerker. De tankpas van Capgemini is vrij te gebruiken in heel Europa, ook privé vakanties, en de voorwaardes voor inleveren zijn volgens mij redelijk soepel bij uitdiensttreding.

Dat is toch een stuk fijner denk ik, dan al die verhalen van mensen die hier de auto van de vorige wekgever mee moeten nemen. Daar heeft Capgemini nu een poollijst voor met daarin genoeg auto's die toch snel voor 30-40K omzetverlies zorgen per maand... omdat ze stil staan.
Dat is hoe Capgemini het brengt, maar dat was bij mijn oude werkgever echt niet anders. Bij mijn oude werkgever had ik ook een tankpas die in heel Europa (privé) gebruikt mocht worden. En daar mocht ik ook de tolwegen mee betalen, die moet je bij Capgemini zelf betalen. Enige verschil is dat er bij mijn oude werkgever een maximum aantal privé-kilometers bij zat van 15.000. Maar dat is aardig ruim, ik kwam er in ieder geval nooit aan. En ieder bedrijf dat lease-auto's heeft, heeft ook een pool met stilstaande auto's. Dat is geen argument voor de dure lease-prijzen.

Nee, binnen lease-auto's valt er voor Capgemini een boel te winnen. Wat heeft het voor nut dat je de keuze hebt voor een VW Caddy, of een Dacia Sandero of een Kia Soul. Gevolg is inderdaad dat er totaal oninteressante auto's in de pool komen te staan die niemand wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Blik1984 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 16:25:
[...]

Je moet vnl. de factor benzine niet onderschatten. Een Lexus CT200H van 28k kost 807 euro per maand. Een Polo GTI van 24k kost je 907 euro per maand.
...terwijl die laatste ook een redelijk zuinige auto is. Valt volgens mij zelfs nog in de 20% categorie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Klopt... het is eigenlijk gewoon ongelooflijk. 174PK in een 20% auto. wow...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
t_captain schreef op woensdag 27 april 2011 @ 08:06:
[...]

...terwijl die laatste ook een redelijk zuinige auto is. Valt volgens mij zelfs nog in de 20% categorie ;)
Die Lexus CT200H heeft een levertijd van 8 maanden! Het duurt zeker nog een jaar voordat deze achterstand is ingelopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

Prx schreef op woensdag 27 april 2011 @ 08:37:
Klopt... het is eigenlijk gewoon ongelooflijk. 174PK in een 20% auto. wow...
Nieuwe Focus haalt 182PK en is ook een 20% auto.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net @3fm:

DJ 'Ik zie hier dat onze kandidaat in de chemie werkt'
Luisteraar 'Ik werk bij Capgemini'
DJ 'Owww'

:')

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beaves schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:17:
[...]

Nieuwe Focus haalt 182PK en is ook een 20% auto.
Begrijp ik hieruit dat jij die hebt? en zoja welke versie en wat betaal je per maand?
Ik ben me ook aan het oriënteren en de focus heeft mijn voorkeur.

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je voor de niet YP vacatures te maken hebt met een andere selectietraject? Of moet een professional met 3+ jaar ervaring ook door de selectieprocedure, capaciteitstest etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:36

timovd

Voorsprong door techniek

Ja, je moet ook de gehele selectieprocedure incl capaciteitentest.
Edit: en assessment psycholoog (Kenhardt)

[ Voor 24% gewijzigd door timovd op 28-04-2011 08:27 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
timovd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 00:03:
Ja, je moet ook de gehele selectieprocedure incl capaciteitentest.
Edit: en assessment psycholoog (Kenhardt)
yep, kan ik bevestigen als niet YP-er die in april gestart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee wat je als YP starter de eerste weken doet?
Is het met name ontdekken, handjes schudden en lezen?
Of is het meteen hoppa, de auto in en richting de klant?

Ben benieuwd naar de aanpak van Cap daarin ?

Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:17:
Iemand een idee wat je als YP starter de eerste weken doet?
Is het met name ontdekken, handjes schudden en lezen?
Of is het meteen hoppa, de auto in en richting de klant?

Ben benieuwd naar de aanpak van Cap daarin ?

Iemand ervaring?
Weekje onboarding, mensen en Capgemini leren kennen. Als je mazzel hebt ben je na die week binnen no-time op een opdracht en mag je het veld in :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 00:37

Jentae

Houdt van aglets.

Ik begin ook per 1 juni met de onboarding binnen BPMS. Laat maar komen die week India! :D

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Jentae schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:38:
Ik begin ook per 1 juni met de onboarding binnen BPMS. Laat maar komen die week India! :D
Ik ook! Alleen een andere practice. Gaat iedereen naar India?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha dat lijkt me heel sterk :) ik denk dat alleen de practices die direct samenwerken met outsourcing naar India gaan... zou erg leuk zijn, maar denk dat je eerder naar de Academy in Parijs gaat dan naar een devisie in India... de mensen uit India komen juist hierheen voor trainingen als ik het goed heb begrepen.

Ik begin overigens maandag bij BIM. Net de onboarding uitnodiging gezien. Klopt het dat het maar twee dagen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Onboarding is per practice verschillend. Sommige bieden alleen de algemene 'blauwspuitdagen' aan, andere geven je ook de mogelijkheid om workshops te volgen, die er nog eens 2 dagen achteraan plakken. :)

De personen die roepen dat ze naar India gaan, zullen dat vast ook wel doen. Heb ergens wat vernomen over dat soort 'traineeship'/'masterclass' achtige dingen die gaande zijn. Mij overigens niet gezien in dat land. Veel te vies, plakkerig en (vaak) veel te nat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Prx schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:48:
Onboarding is per practice verschillend. Sommige bieden alleen de algemene 'blauwspuitdagen' aan, andere geven je ook de mogelijkheid om workshops te volgen, die er nog eens 2 dagen achteraan plakken. :)
Blauwspuitdagen. Ik voel me net grote smurf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:03:
haha dat lijkt me heel sterk :) ik denk dat alleen de practices die direct samenwerken met outsourcing naar India gaan... zou erg leuk zijn, maar denk dat je eerder naar de Academy in Parijs gaat dan naar een devisie in India... de mensen uit India komen juist hierheen voor trainingen als ik het goed heb begrepen.

Ik begin overigens maandag bij BIM. Net de onboarding uitnodiging gezien. Klopt het dat het maar twee dagen zijn?
Klopt Indiërs komen gewoon hierheen voor kennisoverdracht. Maar hoeveel je aan opleidingen krijgt, je bent nooit genoeg opgeleid om met Indiërs te werken. Echt een volkje apart, er heerst daar een totaal andere cultuur en mentaliteit. Ik werk ook veel met onze Indiërs, maar vind het erg lastig om ze verantwoordelijkheid gevoel mee te geven. Vaak lijkt het gewoon alsof iets ze totaal niet boeit en ze er geen moeite voor willen doen als een gebruiker een probleem heeft.

Maargoed werken met Indiërs leer je naar mijn mening sneller door praktijk ervaring.

edit: Grappig om ook zo te lezen dat bijna alle YP'ers bij voormalig TS beginnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Meekoh op 02-05-2011 21:01 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Meekoh schreef op maandag 02 mei 2011 @ 20:56:
[...]

edit: Grappig om ook zo te lezen dat bijna alle YP'ers bij voormalig TS beginnen.
Is ook wel een beetje inherent aan de site natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Blik1984 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:31:
[...]

Is ook wel een beetje inherent aan de site natuurlijk
Site als in Tweakers.net? Of de Capgemini site?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Meekoh schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 07:48:
[...]

Site als in Tweakers.net? Of de Capgemini site?
tweakers, is toch voornamelijk een site voor techneuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Nog mensen die op 1 mei zijn gestart en hun on-boarding deze week hebben afgerond? Ben erg benieuwd hoe jullie de on-boarding hebben ervaren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Ik ben ook ontzettend benieuwd. Nog een maand dan zal ik een update geven over m'n on-boarding ervaring(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Blik1984 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:18:
[...]

tweakers, is toch voornamelijk een site voor techneuten
Dan hoef je nog niet bij oud TS te beginnen. Oud OS is ook erg technisch.
Maargoed nu zijn we allemaal gezellig ITS en gaat het er dus meer om dat er weinig YP'ers bij de Delivery teams terecht komen. En dat is net zo technisch als bij TS ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prx schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:02:
Nog mensen die op 1 mei zijn gestart en hun on-boarding deze week hebben afgerond? Ben erg benieuwd hoe jullie de on-boarding hebben ervaren. :)
ik vond het erg leuk en leerzaam. de sfeer binnen Cap is goed! leuke mensen! je voelt je echt welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Omdat er hier de afgelopen tijd toch zoveel vragen zijn over salaris en dergelijke, heb ik besloten om mijn eigen situatie dan maar openbaar te maken. Ga dit nou niet tegen jouw eigen manager aan houden over een jaar, want het is natuurlijk allemaal persoonlijk.

Prx in "Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 19:38
Prx schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:13:
Omdat er hier de afgelopen tijd toch zoveel vragen zijn over salaris en dergelijke, heb ik besloten om mijn eigen situatie dan maar openbaar te maken. Ga dit nou niet tegen jouw eigen manager aan houden over een jaar, want het is natuurlijk allemaal persoonlijk.

Pfff merk dan toch wel weer goed hoeveel die 14% bijtelling scheelt ;-) Ik heb een 25% bijtelling Alfa romeo Mito en krijg toch flink minder uitbetaald terwijl ik bruto meer krijg :-)

Ps. als je beetje zoek vind je mijn post in het salaris topic ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 00:37

Jentae

Houdt van aglets.

Prx, mag ik vragen welke opties je op je Polo Bluemotion hebt? Ik krijg pas een mobiliteitsbudget na mijn proeftijd van twee maanden, maar ik vind de nieuwe Polo wel een mooie bolide! :) (of de Toyota Auris, of een Audi A1)

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jentae schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:16:
Prx, mag ik vragen welke opties je op je Polo Bluemotion hebt? Ik krijg pas een mobiliteitsbudget na mijn proeftijd van twee maanden, maar ik vind de nieuwe Polo wel een mooie bolide! :) (of de Toyota Auris, of een Audi A1)
Mijn advies: vraag een proefritje aan in de Polo Bluemotion... heb ik ook gedaan en het kan me eerlijk gezegd niet zoveel meer schelen hoe goedkoop hij is... het rijdt zo vreselijk dat ik direct besloten heb af te zien van mijn plan om de Polo BM te nemen. Ik weet dat smaken verschillen en iedereen die hem heeft en blij ermee is gun ik het voordeel en het plezier van harte maar ik wil genieten van mijn auto en met 14% Polo verlies ik wat mij betreft al het plezier in rijden... realiseer je goed wat je kiest met zo'n "zuinige" auto... dan kan je nog zoveel opties hebben, het moet voornamelijk lekker rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Even een overzichtje dan van mijn lease:

Metallic lak (CL04)
In de bumper geïntegreerde mistlampen vóór voorzien van bochtenverlichting (8WH)
Stoffen bekleding "Metric"
Elektrische ramen achter (PTC)
Climatronic (PH2)
Multifunctioneel lederen stuurwiel met lederen schakelpookknop en handremgreep, bedienelement voor audio en telefoon (PU2)
Park Distance Control
Winterpakket (WW1)
Executive Plus pakket (W05)
Licht en zicht pakket (PLA)
Touch adapter
CD-Rom Benelux

Ik zeg overigens tegen collega's dat je gewoon moet weten wat je wilt en wat het je allemaal waard is. Dezelfde Polo maar dan met een 1.2 TSI motor kost gewoon 130 euro per maand meer. Na de hercalculatie van 1 januari denk ik zelfs dat dit opgelopen is naar 140-150 euro. Voor mij was dat het gewoon niet waard. Ik vind de BlueMotion nog aardig meekomen met het verkeer (maar het is zeker geen hoogvlieger/racemonster), en ik stop dat extra geld gewoon elke maand in mijn zak. Zoals ik al zei; wat is het je waard. :)

Oh en wat betreft snelheid... ik heb geen problemen om een normale 1.4 benzine voor te blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Prx op 13-05-2011 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste lezers,

Heb een selectiedag doorlopen en heb hieronder nog wat aanvullende info en mijn mening:

1e TEST: SCALES NUMERICAL
Tijd: 17min.
Opgaven: 32
Haalbaarheid: Niet haalbaar binnen de gegeven tijd om alle opgaven te doen.

2e TEST: SCALES FX (stroomdiagram)
Tijd: 15min.
Opgaven: 12
Haalbaarheid: te doen, wanneer je het snapt (niet te lang blijven hangen bij opgaven die je niet ziet)

3e TEST: SCALES VERBAL
Tijd: 12min.
Opgaven: 49
Haalbaarheid: Niet haalbaar binnen de gegeven tijd om alle opgaven te doen. Vooral goed lezen, zitten een paar instinkers bij.

4e TEST: SCALES CLS (DEZE MOET WORDEN GEHAALD)
Haalbaarheid: Zeker haalbaar binnen de geven tijd en snel op te pakken.

TIP: Snelheid wordt goed beloond in je resultatenstaat maar wordt ook tegen accuratie(juiste antwoorden) gezet. Probeer daar tussen een evenwicht te vinden. Dus blijf niet hangen bij vragen die je niet direkt ziet. Verder.......heb je tijd over en ben je klaar, twijvel dan niet en sluit je opgaven af....dit kan je punten kosten.

Voor verdere vragen of tips kunnen jullie DM'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Heb je het gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh? Hoe is t uiteindelijk afgelopen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Consulting Skills Workshop gehad afgelopen week in Les Fontaines. Best intensief maar ook erg leuk om allemaal collega's te ontmoeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:49:
[...]
...maar ik wil genieten van mijn auto en met 14% Polo verlies ik wat mij betreft al het plezier in rijden... realiseer je goed wat je kiest met zo'n "zuinige" auto... dan kan je nog zoveel opties hebben, het moet voornamelijk lekker rijden!
Wat is het probleem met die Polo dan? Ik neem aan dat ie hetzelfde stuurt als andere Polo's behalve dat je wat minder vermogen hebt, of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat "wat minder vermogen" mag gerust bestempeld worden als VEEL minder vermogen. 14% is leuk, maar niet op deze manier... en vooral ook omdat het zo niet hoeft te zijn. Ik heb in de 1.3 TDI Mito gereden en het is een wereld van verschil. Nu vind ik de Mito niet mooi en hou ik persoonlijk sowieso niet van Diesel, maar de 3 cilinder Polo Bluemotion rijdt slechter dan mijn Golf uit 1979... en dat is echt niet overdreven! Vraag een proefritje aan en vergelijk het met een andere 14% (zoals de Mito)... dat de Polo BM verkocht wordt is echt een raadsel... eerlijk waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Blik1984 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 18:23:
Consulting Skills Workshop gehad afgelopen week in Les Fontaines. Best intensief maar ook erg leuk om allemaal collega's te ontmoeten
Kijk eens aan! Als onderdeel van je (inwerk)training? Ben je er van maandag tot vrijdag geweest?
En heb je verder nog meer trainingen ingepland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franky-P
  • Laatst online: 15-02-2022
Beste ervaringsdeskundige ;) Ik ben een kleine twee weken geleden op gesprek geweest bij capgemini en dat met een positief resultaat afgesloten. Daarbij heb ik tevens een arbeidsvoorwaarden overzicht meegekregen met daarop direct mijn bruto salaris e.d. Ik ging weg met het verzoek er maar eens over na te denken. Nu heb ik positief gereageerd en moet ik volgende week de capaciteitentest maken.

Wat ik mij afvroeg is of de voorwaarden (op zich best aardig) die ik heb meegekregen onderhandelbaar zijn, of dat ze vast staan. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik zal starten als consultant/yp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
leroydew schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:47:
[...]

Kijk eens aan! Als onderdeel van je (inwerk)training? Ben je er van maandag tot vrijdag geweest?
En heb je verder nog meer trainingen ingepland?
De Consulting Skills is een standaard training die iedereen moet volgen. De Nederlandse practice vind volgens mij dat je die z.s.m. moet volgen. Andere landen zijn wat terughoudender, dus ik zat er ook met mensen die al een jaar bij Capgemini werken. De Nederlanders echter, die zitten er over het algemeen nog geen 2 maanden voordat ze naar Les Fontaines gaan.

De training is idd van maandag t/m vrijdagmiddag. Heb voorlopig even geen andere trainingen gepland staan. Maar ben dan ook geen YP-er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Franky-P schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:07:
Beste ervaringsdeskundige ;) Ik ben een kleine twee weken geleden op gesprek geweest bij capgemini en dat met een positief resultaat afgesloten. Daarbij heb ik tevens een arbeidsvoorwaarden overzicht meegekregen met daarop direct mijn bruto salaris e.d. Ik ging weg met het verzoek er maar eens over na te denken. Nu heb ik positief gereageerd en moet ik volgende week de capaciteitentest maken.

Wat ik mij afvroeg is of de voorwaarden (op zich best aardig) die ik heb meegekregen onderhandelbaar zijn, of dat ze vast staan. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik zal starten als consultant/yp.
Over het salaris is te onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Blik1984 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:21:
[...]

De Consulting Skills is een standaard training die iedereen moet volgen. De Nederlandse practice vind volgens mij dat je die z.s.m. moet volgen. Andere landen zijn wat terughoudender, dus ik zat er ook met mensen die al een jaar bij Capgemini werken. De Nederlanders echter, die zitten er over het algemeen nog geen 2 maanden voordat ze naar Les Fontaines gaan.

De training is idd van maandag t/m vrijdagmiddag. Heb voorlopig even geen andere trainingen gepland staan. Maar ben dan ook geen YP-er.
Dat zal voor mij anders zijn. Ik ga er vanuit dat ik beginnen moet met het volgen van heel veel trainingen!
Fijn dat je je ervaring deelt, zo weet ik steeds meer over wat er komen gaat.

Ik heb nog geen info ontvangen over de eerste dag etc. Ik begin per 1 jun. Wanneer had jij deze informatie ontvangen?

[ Voor 7% gewijzigd door leroydew op 16-05-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Prx schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:13:

Krijg je geen tantiéme? Die mis ik namelijk in je overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
leroydew schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:30:
[...]

Ik heb nog geen info ontvangen over de eerste dag etc. Ik begin per 1 jun. Wanneer had jij deze informatie ontvangen?
Die krijg je waarschijnlijk pas een week vantevoren. Maar aangezien je toch al de contacten hebt, vraag het gewoon even direct aan de secretaresse van je VP. Die weet er waarschijnlijk alles van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Blik1984 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 08:30:
[...]

Krijg je geen tantiéme? Die mis ik namelijk in je overzicht
Nope, geen tantiéme. Alles in mijn vaste component, geen variabel component. Lucky me! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Prx schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:15:
[...]

Nope, geen tantiéme. Alles in mijn vaste component, geen variabel component. Lucky me! ;)
ja, of niet. Mijn tantiéme is best aardig, namelijk 1.4 maandsalaris bij een score van 1. Dus dat kan zeker veel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Blik1984 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:40:
[...]

ja, of niet. Mijn tantiéme is best aardig, namelijk 1.4 maandsalaris bij een score van 1. Dus dat kan zeker veel schelen.
True, maar houd er wel rekening mee dat tantiéme eigenlijk gezien moet worden als een deel van je loon wat omgezet wordt in variable, niet als bonus bovenop je loon. Tantiéme telt namelijk ook mee voor je level.

In principe krijg ik dat wat jij dus nu variabel hebt, gewoon elke maand in mijn vaste loon erbij. Mijn bruto loon verschilt namelijk maar 10 euro met iemand in mijn team die 1 level hoger zit, puur alleen door de tantiéme die hij wel heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Prx schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:48:
[...]

True, maar houd er wel rekening mee dat tantiéme eigenlijk gezien moet worden als een deel van je loon wat omgezet wordt in variable, niet als bonus bovenop je loon. Tantiéme telt namelijk ook mee voor je level.

In principe krijg ik dat wat jij dus nu variabel hebt, gewoon elke maand in mijn vaste loon erbij. Mijn bruto loon verschilt namelijk maar 10 euro met iemand in mijn team die 1 level hoger zit, puur alleen door de tantiéme die hij wel heeft. :)
Ik ben geen yp-er en ook geen consultant meer. Dus die laatste vergelijking gaat niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 19:38
Prx schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:48:
[...]

Klopt wel, over je tantieme bedrag krijg je namelijk geen vakantiegeld, eindejaarsuitkering en geen pensioenopbouw volgens mij. Al met al krijg je dus ongeveer +-25-30% minder. (wat je natuurlijk wel goed kunt maken als je een factor 1.3 over je tantieme krijgt...)

Jij bent level 14 dan? of 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franky-P
  • Laatst online: 15-02-2022
Misschien een wat vreemde vraag, maar binnenkort heb ik inderdaad die selectiedag. Is daar een bepaald kledingvoorschrift voor? Of laat ik het anders vragen...wat is gepaste kleding? thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 16:48
Pak zonder stropdas + net overhemd
Pantalon + net overhemd
Spijkerbroek + colbert.

Zolang je maar niet in een T-shirt komt. Had dat een paar keer gezien.. was geen plezierige ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Even een vraagje omtrent aandragersvergoedingen.
Weet iemand voor 100% zeker wat een persoon krijgt aan aandragersvergoeding bij Cap?

Ik hoor hier verschillende verhalen over, 1000,- / 2500,- .......

Dank voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

De aandraagvergoedingen zijn normaliter 1000 euro bruto. Echter wordt het nu erg gestimuleerd om mensen aan te dragen, waardoor ze tijdelijk de vergoeding hebben verhoogd naar 2500 euro bruto. Dit is met terugwerkende kracht aangepast sinds 1 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geld dit ook voor YP-ers die nog in hun proeftijd zitten? Krijgen deze ook 2500,- ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 07:31:
Geld dit ook voor YP-ers die nog in hun proeftijd zitten? Krijgen deze ook 2500,- ?
Lijkt mij wel, maar check dit even bij Recruitment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Ik zat laatst met iemand van de concurrent te praten (Accenture) en die vertelde mij over Out Of Town vergoedingen (Een vergoeding van 45 euro(netto) per nacht dat je in een hotel verblijft). Kent Capgemini dat? Ik kan het namelijk niet vinden in de grote Cap map.

[ Voor 83% gewijzigd door leroydew op 24-05-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HR Charter pagina 40 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Daar vind ik maximaal declarabele bedragen voor een maaltijd en hotel overnachting. Ik bedoel meer dat er naast deze bedragen ook nog een vergoeding geldt boven op deze bedragen. Dus per nacht dat je van huis bent, een bedrag bovenop het salaris ontvangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Laatst online: 21-08 23:04
Vandaag m'n eerste gesprek gehad, die soepel is verlopen. Leuk gesprek gehad over Capgemini en wat ik kan verwachten.

Nu heb ik al gelezen dat je een capaciteitentest en een gesprek met een psycholoog moet afnemen. Uiteraard wil ik graad de job en wil me dan ook op deze test voorbereiden. Ik heb in dit topic al wat mooie tips gevonden, maar vroeg me af hoe ik mij nog meer kan voorbereiden.

- website
- study books

Alle info is welkom :) thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
leroydew schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:24:
Ik zat laatst met iemand van de concurrent te praten (Accenture) en die vertelde mij over Out Of Town vergoedingen (Een vergoeding van 45 euro(netto) per nacht dat je in een hotel verblijft). Kent Capgemini dat? Ik kan het namelijk niet vinden in de grote Cap map.
Staan niet in de cap map, zijn wel online te vinden. Capgemini houdt volgens mij de vergoedingen aan die de overheid adviseert (en zelf gebruikt).Volgens mij zijn de vergoedingen zelfs meer dan dat Accenture ze geeft. Aan de andere kant slaap je bij Accenture wel weer in de betere business hotels, wat bij capgemini volgens mij weer wat minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Blik1984 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:15:
[...]

Staan niet in de cap map, zijn wel online te vinden. Capgemini houdt volgens mij de vergoedingen aan die de overheid adviseert (en zelf gebruikt).Volgens mij zijn de vergoedingen zelfs meer dan dat Accenture ze geeft. Aan de andere kant slaap je bij Accenture wel weer in de betere business hotels, wat bij capgemini volgens mij weer wat minder is.
Aha, werkt die regeling ook precies zoals ik beschrijf? Dus naast het feit dat een maaltijd en overnachting voor bedrag X worden vergoedt, geldt er ook een extra vergoeding voor het blijven overnachten Out Of Town?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Regenbui schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:41:
Vandaag m'n eerste gesprek gehad, die soepel is verlopen. Leuk gesprek gehad over Capgemini en wat ik kan verwachten.

Nu heb ik al gelezen dat je een capaciteitentest en een gesprek met een psycholoog moet afnemen. Uiteraard wil ik graad de job en wil me dan ook op deze test voorbereiden. Ik heb in dit topic al wat mooie tips gevonden, maar vroeg me af hoe ik mij nog meer kan voorbereiden.

- website
- study books

Alle info is welkom :) thnx
Geen website en geen study books. Goede nachtrust is het belangrijkst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
leroydew schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:55:
[...]

Aha, werkt die regeling ook precies zoals ik beschrijf? Dus naast het feit dat een maaltijd en overnachting voor bedrag X worden vergoedt, geldt er ook een extra vergoeding voor het blijven overnachten Out Of Town?
Yep, en ik kan je vertellen dat dat bij Accenture niet zo is. Daar is de Out of town allowance om juist je eten mee te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Ik zie dat die van de overheid net is vernieuwd:

http://www.rijksoverheid....zen-per-1-april-2011.html

Volgens mij gebruikt Capgemini dit ook, ik zal morgen even op zoek gaan naar de Capgemini lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Blik1984 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:33:
Ik zie dat die van de overheid net is vernieuwd:

http://www.rijksoverheid....zen-per-1-april-2011.html

Volgens mij gebruikt Capgemini dit ook, ik zal morgen even op zoek gaan naar de Capgemini lijst
Nog steeds niet de info over het binnenland... of kijk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
leroydew schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:56:
[...]

Nog steeds niet de info over het binnenland... of kijk ik verkeerd?
zit een bijlage bij die je kunt openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
I see. Inmiddels ook de brief ontvangen van het onboarding programma!

Het gaat nu echt beginnen!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leroydew schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:13:
I see. Inmiddels ook de brief ontvangen van het onboarding programma!

Het gaat nu echt beginnen!:)
Goodluck!
Ik start over een maandje, ben benieuwd naar je ervaringen m.b.t. de onboarding. en het programma.
Post ze hier maar als je wilt.

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
na maandag 6 juni zal ik hier mijn ervaringen delen. :):)

[ Voor 4% gewijzigd door leroydew op 26-05-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of(en wanneer) er vaste instroom data bekend zijn voor de YP trajecten(bijv. Juli/ Aug/ Sept?)?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:27:
Weet iemand of(en wanneer) er vaste instroom data bekend zijn voor de YP trajecten(bijv. Juli/ Aug/ Sept?)?

thx
1 juli
1 augustus
1 september

Alhoewel ik ook al heb meegemaakt dat je tussendoor ook wel kan beginnen, en dan op de 1ste van de maand met de onboarding begint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 13:05
Blik1984 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:40:
[...]

1 juli
1 augustus
1 september

Alhoewel ik ook al heb meegemaakt dat je tussendoor ook wel kan beginnen, en dan op de 1ste van de maand met de onboarding begint
Klopt inderdaad wat je zegt, ik ben zelf op de 14e van de maand begonnen .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
Hi all,

Woensdag mag ik m'n testjes gaan maken, dus ik zit dit topic maar eens door te nemen. Veel mooie verhalen over auto's, maar toch heb ik een vraagje mbt de test en het voorbeeld

Afbeeldingslocatie: http://resource.gerardklomp.nl/tweakers.net/capaciteitentest/scales_cls.jpg

Wie kan me iets meer toelichting geven tot patronen. Dient het patroon in de gehele oranje of zwarte groep terug te komen, of hoeft het slechts bij een te zijn. Verder zie ik bij nummer 1 en 2 geen patroon. Anyone? thanks

[ Voor 25% gewijzigd door Regenbui op 06-06-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Regenbui schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:31:
Hi all,

Woensdag mag ik m'n testjes gaan maken, dus ik zit dit topic maar eens door te nemen. Veel mooie verhalen over auto's, maar toch heb ik een vraagje mbt de test en het voorbeeld

[afbeelding]

Wie kan me iets meer toelichting geven tot patronen. Dient het patroon in de gehele oranje of zwarte groep terug te komen, of hoeft het slechts bij een te zijn. Verder zie ik bij nummer 1 en 2 geen patroon. Anyone? thanks
Het kan ook een patroon zijn in één van de twee kleuren. In dit geval zie je duidelijk dat in de oranje ruiten er 4 x-en zitten. Dat komt overeen met de laatste 2 ruiten van de oplossing. Die zijn dus oranje. Daardoor zijn automatisch de eerste 2 ruiten van de oplossing blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 16:48
Regenbui schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:31:
Hi all,

[afbeelding]

Je ziet in het plaatje dat de figuren met de oranje stip altijd 4x "X" hebben. De figuren met een witte en paarse stip hebben altijd 2x dezelfde letter heeft en 2 dezelfde willekeurige cijfers.

Vervolgens kun je het onderaan wegstrepen. Doordat de antwoorden helemaal geen stippen hebben, mogen ze dus niet voldoen aan de criteria die ik hierboven heb beschreven. Maw: het is antwoord B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan is dit nog één van de gemakkelijkste! succes met de tests!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Regenbui

Haalbaarheid: Zeker haalbaar binnen de gegeven tijd en snel op te pakken.

TIP: Snelheid wordt goed beloond in je resultatenstaat maar wordt ook tegen accuratie(juiste antwoorden) gezet. Probeer daar tussen een evenwicht te vinden. Dus blijf niet hangen bij vragen die je niet direkt ziet. Verder.......heb je tijd over en ben je klaar, twijfel dan niet en sluit je opgaven af....dit kan je punten kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:51:
@Regenbui

Haalbaarheid: Zeker haalbaar binnen de gegeven tijd en snel op te pakken.

TIP: Snelheid wordt goed beloond in je resultatenstaat maar wordt ook tegen accuratie(juiste antwoorden) gezet. Probeer daar tussen een evenwicht te vinden. Dus blijf niet hangen bij vragen die je niet direkt ziet. Verder.......heb je tijd over en ben je klaar, twijfel dan niet en sluit je opgaven af....dit kan je punten kosten.

Juist bij deze test zou ik gewoon stoppen op het moment dat je het verband niet meer ziet. Ik was na 6 minuten bij vraag 10, en toen zag ik het verband niet meer. Heb er 6 minuten op gepuzzeld en niks meer ingevuld en had uiteindelijk 75% score ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag te horen gekregen bij welke klant ik waarschijnlijk ga zitten en voor welke SAP module als yp :) . Ik heb er in iedergeval zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blik1984 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:09:
[...]

Juist bij deze test zou ik gewoon stoppen op het moment dat je het verband niet meer ziet. Ik was na 6 minuten bij vraag 10, en toen zag ik het verband niet meer. Heb er 6 minuten op gepuzzeld en niks meer ingevuld en had uiteindelijk 75% score ofzo
idd zoals ik al schreef, niet te lang twijfelen en doorgaan. De beste score krijg je bij een zo goed mogelijke score(op de opgaven)....tegenover snelheid. va. vraag 10 wordt het wat lastiger maar het is echt te doen.
Dit geldt overigens voor alle opgaven.
Ik had 95% bij deze opgave......:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
Hey all,

Daar ben ik weer! Vandaag heb ik m'n capaciteitentest bij Cap gehad en hij ging TOP. We waren met een kleine groep van vier man. Na het heerlijk bakje koffie die je krijgt word je meegenomen naar de kamer waar je de capaciteitentest afneemt.

Iedere test wordt duidelijk uitgelegd en je heb drie oefenvragen om te begrijpen wat je moet doen. Alles was voor mij duidelijk behalve die stroom diagrammen....pffff wat een drama. Het belangrijkst blijft Scales CLS (tot m'n verbazing met 98% afgerond).

Vrijdag een gesprek met de psycholoog en dan maar hopen dat dit ook goed gaat. Feel free to DM me als je vragen hebt.

[ Voor 35% gewijzigd door Regenbui op 09-06-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog mensen die per 1juli starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 09:15:
Nog mensen die per 1juli starten?
Ik begin 1 juli als yp SAP consultant binnen het cluster Sales en Services :) . Jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel een hele dikke HR-info map trouwens!

X31 :D

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2011 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Lees de HR Info map ook maar goed door, want er staat een boel informatie in waarvan men verwacht dat je het goed hebt doorgenomen. Denk er ook aan dat ze nog wat invulformulieren uit die map terug willen (aanvullende verzekeringen en dergelijke).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp het flex keuze verhaal nog niet helemaal.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal,
Vandaag het assessment en het gesprek met de psycholoog gehad en beide goed doorstaan. :)
Vanaf 1 september begin ik bij financial services. Ik heb er heel veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:32:
Begrijp het flex keuze verhaal nog niet helemaal.....
Flex is tegenwoordig een stuk simpeler dan het ooit geweest is, dus dat scheelt. Het komt eigenlijk op het volgende neer;

Je jaarsalaris bestaat globaal uit enkele componenten:
- Maandsalaris
- Vakantiegeld (8%)**
- Eindejaarsuitkering (4%)*
- Performance Tantieme (Prestatiebonus, niet altijd aanwezig)*

* Komt in aanmerking in de regeling flexkeuze
** Komt sinds 2011 in aanmerking in de regeling flexkeuze

Dit zijn allemaal bruto bedragen. Met de flexkeuze kan je facturen inleveren van bepaalde partijen die vallen onder de regeling, om hiermee bepaalde bruto bedragen om te zetten naar netto.

Stel nu dat je bijvoorbeeld elke maand 45 euro betaalt voor je televisie + internet. Een dergelijk 2-in-1 abonnement mag voor 50% meegenomen worden in de regeling (3-in-1 voor 33%). Dat betekent dus dat je 22,50 euro uit je flex mag halen (per maand, inlevermoment is natuurlijk maar 1 keer per jaar).

Stel dat we even alleen je eindejaarsuitkering pakken en dat deze 1200 euro bruto is. Door nu (22,50 * 12 =) 270 euro te 'declareren' vanuit je potje wordt je eindejaarsuitkering dus uitgekeerd als:
- 270 euro netto
- 930 euro bruto

Op deze manier kan je dus bruto-netto maken. :) Ditzelfde principe gaat niet alleen op voor internet, maar ook voor mobiele telefoons (geen plafond, eenmaal per jaar), akte- en/of laptoptas (eenmaal per 3 jaar) en ook de facturen voor sportschool (bepaalde instanties, lijst beschikbaar op intranet).
Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.