één aanvullende vraag, als uiterste inleverdatum is volgens mij ergens in november 2011, waarmee je dus de internetvergoeding van november en december mist. Kun je die met terugwerkende kracht nog inleveren, of mag je al bij voorbaat die internetfacturen declareren?Prx schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 08:36:
[...]
Flex is tegenwoordig een stuk simpeler dan het ooit geweest is, dus dat scheelt. Het komt eigenlijk op het volgende neer;
Je jaarsalaris bestaat globaal uit enkele componenten:
- Maandsalaris
- Vakantiegeld (8%)**
- Eindejaarsuitkering (4%)*
- Performance Tantieme (Prestatiebonus, niet altijd aanwezig)*
* Komt in aanmerking in de regeling flexkeuze
** Komt sinds 2011 in aanmerking in de regeling flexkeuze
Dit zijn allemaal bruto bedragen. Met de flexkeuze kan je facturen inleveren van bepaalde partijen die vallen onder de regeling, om hiermee bepaalde bruto bedragen om te zetten naar netto.
Stel nu dat je bijvoorbeeld elke maand 45 euro betaalt voor je televisie + internet. Een dergelijk 2-in-1 abonnement mag voor 50% meegenomen worden in de regeling (3-in-1 voor 33%). Dat betekent dus dat je 22,50 euro uit je flex mag halen (per maand, inlevermoment is natuurlijk maar 1 keer per jaar).
Stel dat we even alleen je eindejaarsuitkering pakken en dat deze 1200 euro bruto is. Door nu (22,50 * 12 =) 270 euro te 'declareren' vanuit je potje wordt je eindejaarsuitkering dus uitgekeerd als:
- 270 euro netto
- 930 euro bruto
Op deze manier kan je dus bruto-netto maken.Ditzelfde principe gaat niet alleen op voor internet, maar ook voor mobiele telefoons (geen plafond, eenmaal per jaar), akte- en/of laptoptas (eenmaal per 3 jaar) en ook de facturen voor sportschool (bepaalde instanties, lijst beschikbaar op intranet).
Die kun je in 2012 inleveren.Blik1984 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 21:04:
[...]
één aanvullende vraag, als uiterste inleverdatum is volgens mij ergens in november 2011, waarmee je dus de internetvergoeding van november en december mist. Kun je die met terugwerkende kracht nog inleveren, of mag je al bij voorbaat die internetfacturen declareren?
Hallo,
Ik heb volgende week een sollicitatiegesprek bij Capgemini. Ik verwacht a.s. week cum laude af te studeren op het HBO (bedrijfskundige informatica).
Ik ga solliciteren voor de de masterclass business analysis. Dit is eigenlijk precies de functie die ik zou willen vervullen, bij een bedrijf wat precies aan mijn wensen voldoet (grote ICT dienstverlener, veel opleidingsmogelijkheden etc.).
Nu heb ik via een medestudent al wat globale informatie ontvangen over de cultuur en arbeidsvoorwaarden etc. Ik vroeg me echter af wat ik kon verwachten voor mijn eerste gesprek en wat vooral de do's en don'ts zijn.
In hoeverre zou ik bij het eerste gesprek al moeten ingaan op de arbeidsvoorwaarden? En in hoeverre valt hierover te onderhandelen (ik neem aan dat dit beter in een later gesprek gedaan kan worden).
Ik ben namelijk bereid om redelijk ver te reizen (+/- 120km enkel), waarbij ik er vanuitga dat ik enkele dagen thuis kan werken met het nieuwe werken (klopt dit in de praktijk? is dit vrijwel altijd te regelen met klanten?). Verder heb ik aangetoond dat ik tijdens mijn studie in principe voorliep op mijn medestudenten. Ik studeer naar alle waarschijnlijkheid cum laude af, en heb 2 stages gedaan die perfect aansluiten op het profiel wat gevraagd wordt. Beide stages ben ik beoordeeld met een 9 (afstudeerstage bij Atos Origin, ik weet dus ongeveer hoe het er aan toe gaat binnen een grote IT dienstverlener). Ik zou het op prijs stellen als ik dit ook terug zou zien in een kleine extra vergoeding t.o.v. iemand die bijvoorbeeld aangenomen wordt en gedurende zijn studie een stuk minder heeft laten zien. Is hier onderhandeling voor mogelijk?
Ik hoor graag wat tips zodat ik weet wat ik kan verwachten en wat ik vooral wel en niet moet vragen. Verder zou ik graag wat tips ontvangen over de onderhandelingen voor de arbeidsvoorwaarden. In hoeverre is dit mogelijk?
Groet,
Ruud!
Edit: Niet onbelangrijk om verder te vermelden is dat ik van plan ben om in september-oktober 6 weken te gaan reizen. Ik zou dus bij voorkeur in november willen starten, al wil ik deze data ook wel naar augustus-september verzetten. Juli is helaas geen optie.
Ik las eerder dat de startdata van de masterclasses op 1 juli-1 sept waren. Zou dit een probleem op kunnen leveren?
Verder nog ter aanvulling op de vraag van de onderhandeling m.b.t. arbeidsvoorwaarden. Omdat Cap momenteel volop aan het werven is (blijkt o.a. uit hogere wervingsbonus etc) betekent dit dat mijn onderhandelingspositie ook sterker is toch? Of heb ik geen onderhandelingspositie omdat er bijvoorbeeld standaard loonschalen zijn waar geen onderhandeling in mogelijk is als starter?
Ik heb volgende week een sollicitatiegesprek bij Capgemini. Ik verwacht a.s. week cum laude af te studeren op het HBO (bedrijfskundige informatica).
Ik ga solliciteren voor de de masterclass business analysis. Dit is eigenlijk precies de functie die ik zou willen vervullen, bij een bedrijf wat precies aan mijn wensen voldoet (grote ICT dienstverlener, veel opleidingsmogelijkheden etc.).
Nu heb ik via een medestudent al wat globale informatie ontvangen over de cultuur en arbeidsvoorwaarden etc. Ik vroeg me echter af wat ik kon verwachten voor mijn eerste gesprek en wat vooral de do's en don'ts zijn.
In hoeverre zou ik bij het eerste gesprek al moeten ingaan op de arbeidsvoorwaarden? En in hoeverre valt hierover te onderhandelen (ik neem aan dat dit beter in een later gesprek gedaan kan worden).
Ik ben namelijk bereid om redelijk ver te reizen (+/- 120km enkel), waarbij ik er vanuitga dat ik enkele dagen thuis kan werken met het nieuwe werken (klopt dit in de praktijk? is dit vrijwel altijd te regelen met klanten?). Verder heb ik aangetoond dat ik tijdens mijn studie in principe voorliep op mijn medestudenten. Ik studeer naar alle waarschijnlijkheid cum laude af, en heb 2 stages gedaan die perfect aansluiten op het profiel wat gevraagd wordt. Beide stages ben ik beoordeeld met een 9 (afstudeerstage bij Atos Origin, ik weet dus ongeveer hoe het er aan toe gaat binnen een grote IT dienstverlener). Ik zou het op prijs stellen als ik dit ook terug zou zien in een kleine extra vergoeding t.o.v. iemand die bijvoorbeeld aangenomen wordt en gedurende zijn studie een stuk minder heeft laten zien. Is hier onderhandeling voor mogelijk?
Ik hoor graag wat tips zodat ik weet wat ik kan verwachten en wat ik vooral wel en niet moet vragen. Verder zou ik graag wat tips ontvangen over de onderhandelingen voor de arbeidsvoorwaarden. In hoeverre is dit mogelijk?
Groet,
Ruud!
Edit: Niet onbelangrijk om verder te vermelden is dat ik van plan ben om in september-oktober 6 weken te gaan reizen. Ik zou dus bij voorkeur in november willen starten, al wil ik deze data ook wel naar augustus-september verzetten. Juli is helaas geen optie.
Ik las eerder dat de startdata van de masterclasses op 1 juli-1 sept waren. Zou dit een probleem op kunnen leveren?
Verder nog ter aanvulling op de vraag van de onderhandeling m.b.t. arbeidsvoorwaarden. Omdat Cap momenteel volop aan het werven is (blijkt o.a. uit hogere wervingsbonus etc) betekent dit dat mijn onderhandelingspositie ook sterker is toch? Of heb ik geen onderhandelingspositie omdat er bijvoorbeeld standaard loonschalen zijn waar geen onderhandeling in mogelijk is als starter?
[ Voor 16% gewijzigd door apollo88 op 16-06-2011 15:06 ]
Anoniem: 399394
Hallo Ruud,
Als eerste veel succes met afstuderen! Naar mijn weten heb je als YP zonder werkervaring (je stages en afstuderen tellen namelijk niet mee) weinig onderhandelingsruimte op het gebied van salaris en arbeidsvoorwaarden. Indien je beschikt over een relevante opleiding (zoals BI) krijg je wel een iets hoger startsalaris.
Het thuiswerken verschilt per klant, ook de reisafstanden. Daarom heb ik de keuze gemaakt om centraler te gaan wonen binnen Nederland.
Als eerste veel succes met afstuderen! Naar mijn weten heb je als YP zonder werkervaring (je stages en afstuderen tellen namelijk niet mee) weinig onderhandelingsruimte op het gebied van salaris en arbeidsvoorwaarden. Indien je beschikt over een relevante opleiding (zoals BI) krijg je wel een iets hoger startsalaris.
Het thuiswerken verschilt per klant, ook de reisafstanden. Daarom heb ik de keuze gemaakt om centraler te gaan wonen binnen Nederland.
Een Young Professional wordt op een groeipad geplaatst. Voor dit soort starters zijn er dus standaard 'startsalarissen' en vaste punten waar je op zit na 1 jaar. Daarna ben je volledig op jezelf gewezen om eruit te halen wat erin zit.
Maar je kan natuurlijk altijd proberen om hoger binnen te komen. Kans is dan wel dat je géén groeipad krijgt (omdat je niet het YP traject in gaat dan), waarmee je dus na 1 jaar een beoordeling krijgt en het niet vast staat dat je daadwerkelijk in salaris omhoog gaat.
Maar je kan natuurlijk altijd proberen om hoger binnen te komen. Kans is dan wel dat je géén groeipad krijgt (omdat je niet het YP traject in gaat dan), waarmee je dus na 1 jaar een beoordeling krijgt en het niet vast staat dat je daadwerkelijk in salaris omhoog gaat.
Thanks voor de replies so far. Heb op internet ook wat rondgeneusd en denk dat ik het eerste gesprek niet over arbeidsvoorwaarden begin, dat snij ik in latere gesprekken wel aan. Globaal weet ik al hoe de arbeidsvoorwaarden zijn voor het YP traject.
@ prx. Hmm... opzich vind ik dat YP traject met groeipad juist een grote pre, zal even gaan afwegen in hoeverre een 100 euro extra bijvoorbeeld meer waard is als starter... ik denk vrij weinig. Dan valt er denk ik meer te behalen in een prestatie/bonus regeling. Voor de werkgever heb ik natuurlijk nog niets bewezen, en het is een goede stok achter de deur om extra je best te doen.
@ prx. Hmm... opzich vind ik dat YP traject met groeipad juist een grote pre, zal even gaan afwegen in hoeverre een 100 euro extra bijvoorbeeld meer waard is als starter... ik denk vrij weinig. Dan valt er denk ik meer te behalen in een prestatie/bonus regeling. Voor de werkgever heb ik natuurlijk nog niets bewezen, en het is een goede stok achter de deur om extra je best te doen.
Anoniem: 351225
Mag je met je CAP simkaart eigenlijk ook privé bellen? En zit er een data bundel bij?
Anoniem: 69265
Ja, je mag prive bellen er zit volgens mij wel een minimaal verbruik van 10% voor zakelijk bellen aan vast. Dus van alle telefoontjes per maand moet 10% zakelijk zijn. Maar goed of en hoe dit gecontroleerd wordt is de volgende vraagAnoniem: 351225 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 00:23:
Mag je met je CAP simkaart eigenlijk ook privé bellen? En zit er een data bundel bij?
Nee, standaard geen data bundel als je pushmail aanvraagt krijg je een databundel. De grote van het databundel hangt af van je provider.
Oke bedankt voor de uitleg.
Heeft niet iedereen een dezelfde provider met z'n cap sim dan?
Mijn huidige abonnement loopt bijna af en ik vraag me af of ik nou weer een nieuwe zal afsluiten met een hoop minuten en internet of dat ik een klein sim only abonnementje neem. Hoe hebben de meeste van jullie dit gedaan?
Mijn huidige abonnement loopt bijna af en ik vraag me af of ik nou weer een nieuwe zal afsluiten met een hoop minuten en internet of dat ik een klein sim only abonnementje neem. Hoe hebben de meeste van jullie dit gedaan?
Nee, er zijn 2 providers (Vodafone en KPN). Hoe de meeste binnen CAP het hebben gedaan is heel verschillend, de ene wil het graag gescheiden houden en de ander doet alles met zijn zakelijke nummer ..Anoniem: 351225 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:46:
Oke bedankt voor de uitleg.Heeft niet iedereen een dezelfde provider met z'n cap sim dan?
Ik heb mijn oude abbo omgezet in een prepaid (om het nummer te behouden) en gebruik mijn Cap sim gewoon voor zowel prive als zakelijk.Anoniem: 351225 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:46:
Oke bedankt voor de uitleg.Heeft niet iedereen een dezelfde provider met z'n cap sim dan?
Het ligt er een beetje aan wat je wilt. Als je gewoon 's avonds je telefoon uit wilt kunnen zetten kun je beter je prive abbo aanhouden. Als het je niet uitmaakt, gewoon lekker bellen met je Cap sim, zolang je maar minimaal 10% van je gesprekken voert voor de baas is het zelfs legaal.
Ik heb mijn privé nummer beeindigd. gebruik die toch bijna niet meer
Totdat je uit dienst gaat en weer overal een nieuw nummer moet laten opnemen (en geloof me je nummer geef je vaker af dan je jezelf beseft). Ik heb mijn prive nummer er gewoon nog naast gehouden, mede ook omdat het de baas niets aangaat met wie ik bel. Nadeel is dan wel dat je met 2 toestellen rondwandelt en je er bijvoorbeeld maar 1 aan je carkit kunt hangen.Blik1984 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:41:
Ik heb mijn privé nummer beeindigd. gebruik die toch bijna niet meer
Mijn nieuwe werkgever geeft gewoon een (zeer royale) telefoonvergoeding waarmee ik mijn prive-abonnement betaal (inclusief databundel), ik ben geen grote beller dus houd zelfs nog over van mijn vergoeding. Exorbitante kosten kan ik gewoon declareren (bijvoorbeeld bellen in het buitenland mocht het voorkomen). Hier is dan wel het nadeel dat je werk en prive niet kunt scheiden, je bent dus altijd bereikbaar, ook voor je werk. Maar goed, daar is dan weer nummerherkenning voor
Werkgever spoort zelfs aan om zelf een toestel+abonnement af te sluiten en heeft de vergoeding verhoogt. Er is een mogelijkheid tot mobiel van de zaak, maar liever hebben ze dat je het zelf regelt. De een wil een iPhone de ander weer een HTC, daarnaast wil de een een snelle data bundel en heeft de ander een telefoon zonder zonder internet.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Enige wat ik eigenlijk niet weet, is in hoevere je in het buitenland prive mag bellen met dit abbonement. Er staat namelijk in de regels dat er ergens een maximum is afgesproken wat je per maand mag bellen (zakelijk + prive samen) en dat alles daarboven doorberekend wordt. Maar als je op vakantie in het buitenland bent, mag je dan bellen of niet?
Iemand enig idee?
Iemand enig idee?
Ik bel altijd gewoon in het buitenland... Binnen mijn practice is de afspraak dat je rekening nooit boven de 80,- per maand mag komen (als je dat wel komt moet je een goede reden hebben), zolang je dat niet doet is er niemand die er naar omkijkt volgens mij.jeroenvdnberg schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:32:
Enige wat ik eigenlijk niet weet, is in hoevere je in het buitenland prive mag bellen met dit abbonement. Er staat namelijk in de regels dat er ergens een maximum is afgesproken wat je per maand mag bellen (zakelijk + prive samen) en dat alles daarboven doorberekend wordt. Maar als je op vakantie in het buitenland bent, mag je dan bellen of niet?
Iemand enig idee?
Ik bel vrij veel (gem. zeker meer dan een half uur per dag) en mijn rekening komt nooit boven de 50 uit, dus als je het in het buitenland (met vodafone paspoort) niet te gek maakt kom je daar niet zo snel aan.
En ik heb dan ook nog een data abbo.
nummer van Cap kun je volgens mij gewoon meenemen als je weer uit dienst gaat, dan is het probleem opgelost.Gertjan. schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:14:
[...]
Totdat je uit dienst gaat en weer overal een nieuw nummer moet laten opnemen (en geloof me je nummer geef je vaker af dan je jezelf beseft). Ik heb mijn prive nummer er gewoon nog naast gehouden, mede ook omdat het de baas niets aangaat met wie ik bel. Nadeel is dan wel dat je met 2 toestellen rondwandelt en je er bijvoorbeeld maar 1 aan je carkit kunt hangen.
Was bij mij geen optie, tenminste het werd niet aangeboden. Maar dat kan ook komen omdat ik via de BAS tak binnen ben gekomen. Daar kregen we naast een simkaart ook een telefoon (een Nokia 3010), misschien dat dat het verschil maakte. Had het sowieso niet mee willen nemen hoor, was geen makkelijk nummer en ik was al voorzien.Blik1984 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:34:
[...]
nummer van Cap kun je volgens mij gewoon meenemen als je weer uit dienst gaat, dan is het probleem opgelost
Maar als je kan meenemen is dat in ieder geval opgelost
[ Voor 14% gewijzigd door .Gertjan. op 20-06-2011 22:20 ]
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Zover ik weet moet je het nummer inleveren en komt die weer in de pool van Capgemini. Toen ik net in dienst was werd ik regelmatig gebeld voor een oud-collega, ook zijn voicemail was nog ingesteld.
Helaas heb ik geen vodafone, maar een kpn abbo gekregen .. Weet niet of die 80 euro voor elke practice hetzelfde is? Ik val zelf onder het O42 cluster ..Sjeeps schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:41:
[...]
Ik bel altijd gewoon in het buitenland... Binnen mijn practice is de afspraak dat je rekening nooit boven de 80,- per maand mag komen (als je dat wel komt moet je een goede reden hebben), zolang je dat niet doet is er niemand die er naar omkijkt volgens mij.
Ik bel vrij veel (gem. zeker meer dan een half uur per dag) en mijn rekening komt nooit boven de 50 uit, dus als je het in het buitenland (met vodafone paspoort) niet te gek maakt kom je daar niet zo snel aan.
En ik heb dan ook nog een data abbo.
Dat had ik inderdaad ook, maar na een aantal weken was het "probleem" gelukkig opgelostPrx schreef op maandag 20 juni 2011 @ 23:40:
Zover ik weet moet je het nummer inleveren en komt die weer in de pool van Capgemini. Toen ik net in dienst was werd ik regelmatig gebeld voor een oud-collega, ook zijn voicemail was nog ingesteld.
[ Voor 50% gewijzigd door jeroenvdnberg op 21-06-2011 08:21 ]
Voor ITS is het budget vastgesteld op 120 euro. Dat was in ieder geval vorig jaar zo.
Klopt, was bij mij ook het geval. Maar als je wilt kun je het nummer meenemen, van verschillende mensen gehoord.Prx schreef op maandag 20 juni 2011 @ 23:40:
Ik heb mijn privé-nummer opgezegd en doe alles met de simkaart van cap
Het is zeker niet mogelijk om m'n huidige prive nummer over te zetten naar het Cap abbo? Ik hoef niet zo nodig m'n werk en privenummer gescheiden te houden, met 2 telefoons rondlopen vind ik ook niet alles. Al vind ik dat prepaid ook nog wel een goed idee.
Nog een andere vraag. Ik begin per 1 september als yp, is het mogelijk om in deze eerste 2 maanden alvast een auto te krijgen uit de pool?
Nog een andere vraag. Ik begin per 1 september als yp, is het mogelijk om in deze eerste 2 maanden alvast een auto te krijgen uit de pool?
Nee kan niet, Cap heeft een nummer pool bij de providers waaruit nummers komen die uitgegeven worden.Anoniem: 351225 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:39:
Het is zeker niet mogelijk om m'n huidige prive nummer over te zetten naar het Cap abbo?
Je cap nummer mee nemen wanneer je weg gaat is ook niet mogelijk.
Ja kan, je P-manager kan dit voor je inregelen wanneer je een goed argument hebt (voor mij was dat destijds +2uur reistijd heen en +2uur terug met OV )Nog een andere vraag. Ik begin per 1 september als yp, is het mogelijk om in deze eerste 2 maanden alvast een auto te krijgen uit de pool?
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 69265 op 22-06-2011 12:53 ]
Hallo,
Ik ben momenteel bezig met het onderzoeken van de mogelijkheden om als Junior ICT Consultant te starten bij Capgemini. Heb het eerste gesprek al gehad waarna werd aangegeven dat ze me er graag bij zouden hebben. Het enige waar ik nog mee zit is de reistijd. Ik ben in de sector Financial Services geplaatst wat inhoud dat ik waarschijnlijk veel naar A'dam moet terwijl ik zelf uit de regio rond Eindhoven kom. Dit houdt dus wel een flinke reistijd in. Mits ik naar Utrecht moet dan is dit geen probleem, dit is binnen een uur te bereizen.
Nu was mijn vraag aan degenen die al bij Cap werken wat hun ervaringen zijn m.b.t. werkgebied bij Financial Services of juist bij de andere sectoren? Moet je bij FS veel naar A'dam, of zit je ook wel veel in Utrecht? Hoe zit het met de andere sectoren, zitten er sectoren bij waarbij de klanten meer in midden/zuid-Nederland zitten?
Ik hoor het graag van jullie.
Ik ben momenteel bezig met het onderzoeken van de mogelijkheden om als Junior ICT Consultant te starten bij Capgemini. Heb het eerste gesprek al gehad waarna werd aangegeven dat ze me er graag bij zouden hebben. Het enige waar ik nog mee zit is de reistijd. Ik ben in de sector Financial Services geplaatst wat inhoud dat ik waarschijnlijk veel naar A'dam moet terwijl ik zelf uit de regio rond Eindhoven kom. Dit houdt dus wel een flinke reistijd in. Mits ik naar Utrecht moet dan is dit geen probleem, dit is binnen een uur te bereizen.
Nu was mijn vraag aan degenen die al bij Cap werken wat hun ervaringen zijn m.b.t. werkgebied bij Financial Services of juist bij de andere sectoren? Moet je bij FS veel naar A'dam, of zit je ook wel veel in Utrecht? Hoe zit het met de andere sectoren, zitten er sectoren bij waarbij de klanten meer in midden/zuid-Nederland zitten?
PSN: ZogstotenV
Nu ben ik niet van FS maar toch.Deluge schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:22:
We hebben klanten door heel Nederland (eigenlijk heel de wereld) het financiele hart is volgens mij wel Amsterdam maar we hebben ook FS klanten in Limburg en Zuid Holland zitten bijvoorbeeld. Daarnaast kun je veel zaken afspreken met de klant (alhoewel de ene klant makkelijk hier in is dan een andere) over bijvoorbeeld thuis werken of op andere kantoren etc.
Voor mijn sector geld hetzelfde, wij hebben klanten overal door NL en niet specifiek een bepaalde regio waar we meer actief zijn (alhoewel ik nu wel steeds meer collega's weg gezet zie worden in regio Utrecht bij een aantal specifieke klanten maar goed dit kan een tijdelijke trend zijn)
Oké bedankt voor je reply. Dan hoop ik maar dat ik wat meer richting het zuiden geplaatst wordt of dat ik een klant heb waarmee ik goede afspraken kan maken. Nu weet ik in ieder geval dat het niet zozeer afhankelijk is van de sector waar je in wordt geplaatst.
Wees maar niet bang, je zult echt niet in Groningen geplaatst worden ofzo...
Mijn ervaring is dat er altijd wel rekening wordt gehouden met de reistijd die je hebt. En het aanvaarden van een (langdurige) opdracht gaat eigenlijk altijd wel in overleg.
Mijn ervaring is dat er altijd wel rekening wordt gehouden met de reistijd die je hebt. En het aanvaarden van een (langdurige) opdracht gaat eigenlijk altijd wel in overleg.
Over kleding loopt een apart topic:
[Pakken] - Over het pak, de das, de schoen en de etiquette
Er is trouwens nu ook een oefen assesment beschikbaar op de werkenbijcapgemini site
. http://www.nl.capgemini.com/werkenbij/oefen-assessment/
Ik loop nu overigens op kantoor in spijkerbroek en sportschoenen 
Love the Fridays
de sportschoenen was wel een foutje, per ongeluk de verkeerde sokken aangetrokken en had geen zin om terug naar boven te lopen om andere sokken aan te trekken
Love the Fridays
de sportschoenen was wel een foutje, per ongeluk de verkeerde sokken aangetrokken en had geen zin om terug naar boven te lopen om andere sokken aan te trekken
Chrome waarschuwt dat het script onveilig is. Als je vervolgens toch het script draait gebeurt er helemaal nietsrickmans schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 08:37:
Er is trouwens nu ook een oefen assesment beschikbaar op de werkenbijcapgemini site. http://www.nl.capgemini.com/werkenbij/oefen-assessment/

Of is het een technische assesment waarbij je de boel eerst moet repareren
.Gertjan. schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 08:42:
[...]
Chrome waarschuwt dat het script onveilig is. Als je vervolgens toch het script draait gebeurt er helemaal niets![]()
Of is het een technische assesment waarbij je de boel eerst moet repareren
Raar. Misschien heb ik een broken build van Chrome, draai al een tijdje de 14.0 branche, dus misschien is daar iets stuk in gemaaktrickmans schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 08:47:
[...]
. Ik heb het zelf even geprobeerd in chrome (13.0.782.41) en ik kreeg geen meldingen
.
code:
1
2
3
| The page at https://fls.doubleclick.net/activityi;src=1777851;type=capgem01;cat=lpc01;u1=[Oefen-assessment+%7C+Capgemini+Nederland];u2=[nl];ord=1997160401660.949? ran insecure content from http://bs.serving-sys.com/BurstingPipe/ActivityServer.bs?cn=as&ActivityID=90256&rnd=122002247712200224771220022477&Value=[Revenue]&OrderID=[OrderID]&ProductID=[%5Bnl%5D]&ProductInfo=[%5BOefen-assessment+%7C+Capgemini+Nederland%5D]. ActivityServer.bs:-1Resource interpreted as Script but transferred with MIME type text/html. |
Mmm, hij lijkt zijn nek te breken over een reclame? (doubleclick.net)
Firefox lijkt hem hier ook niet te pakken. Is het flash? Dan kan het zijn dat hij niet echt lekker met nieuwere flash versies omgaat.
edit:
Of hij ziet bij voorbaat al dat ik niet capabel ben
Of hij ziet bij voorbaat al dat ik niet capabel ben
Klopt het dat ik deze pas kan bekijken wanneer ik 50 posts heb geplaatst?Prx schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 07:13:
Over kleding loopt een apart topic:
ja dat kloptAnoniem: 351225 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:51:
[...]
Klopt het dat ik deze pas kan bekijken wanneer ik 50 posts heb geplaatst?
Een score van 99 percentiel, alleen die stroomdiagrammen was maar 2, heb die nogal verkeerd begrepen denk ik.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Anoniem: 413911
Is er hier iemand die ervaring heeft met nieuwe contracten voor YPs binnen Financial Services?
Ik heb de sollicitatie positief doorlopen en ik krijg een contract aangeboden. Deze krijg ik thuisgestuurd per post. Nou blijkt het dat FS alleen maar 36-uurscontracten aanbiedt vanwege het feit dat de meeste klanten (financiele instellingen) ook 36 uur durende werkweken hebben.
Dit scheelt bruto per maand zo'n 200-250 euro en vind ik best een kwalijke zaak. Zeker omdat menig consultant binnen FS wel een contract obv 40 uur pw heeft. Hierin was geen onderhandeling mogelijk. Iemand die hier meer over weet, dezelfde ervaring deelt of hier iets over heeft te zeggen?
Ik heb de sollicitatie positief doorlopen en ik krijg een contract aangeboden. Deze krijg ik thuisgestuurd per post. Nou blijkt het dat FS alleen maar 36-uurscontracten aanbiedt vanwege het feit dat de meeste klanten (financiele instellingen) ook 36 uur durende werkweken hebben.
Dit scheelt bruto per maand zo'n 200-250 euro en vind ik best een kwalijke zaak. Zeker omdat menig consultant binnen FS wel een contract obv 40 uur pw heeft. Hierin was geen onderhandeling mogelijk. Iemand die hier meer over weet, dezelfde ervaring deelt of hier iets over heeft te zeggen?
Per 1 september start ik bij FS en ook ik heb een contract voor 36 uur gekregen.
Ik stond er ook wel een beetje vreemd van te kijken maar dit is iets dat je zult moeten accepteren (of niet) omdat er geen onderhandeling in mogelijk is (werd mij verteld).
Ik stond er ook wel een beetje vreemd van te kijken maar dit is iets dat je zult moeten accepteren (of niet) omdat er geen onderhandeling in mogelijk is (werd mij verteld).
Klinkt als een manier om te bezuinigen. Nu werk ik zelf niet bij Cap, dus is het wat lastig oordelen. Maar ik zou zorgen dat je een goede bruto-netto berekening krijgt. Heel vaak wordt 36 uur toch als 90% full time gezien en zul je dus wellicht ook wat ongunstiger uit zijn voor een aantal secundaire arbeidsvoorwaarden als pensioen en leasewagen.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Anoniem: 413911
Dat klopt. Alleen wat pensioen en lease betreft, rekenen ze maar 5% door ipv 10%. Dit scheelt dus gelukkig wel.avotar schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:38:
Klinkt als een manier om te bezuinigen. Nu werk ik zelf niet bij Cap, dus is het wat lastig oordelen. Maar ik zou zorgen dat je een goede bruto-netto berekening krijgt. Heel vaak wordt 36 uur toch als 90% full time gezien en zul je dus wellicht ook wat ongunstiger uit zijn voor een aantal secundaire arbeidsvoorwaarden als pensioen en leasewagen.
Een goede bruto-netto regeling zou dit 'verlies' wel enigszins kunnen compenseren. Daarnaast heb ik me laten vertellen dat Cap afspraken heeft met financiele instellingen om wel een hypotheek af te sluiten op basis van 100% salaris. Dit zijn dus wel goede zaken, maar ik heb toch het gevoel bestolen te worden als je ambitieus bent en veel overuren maakt om ergens te komen.
Iemand hier meningen over? Waardeer ik heel erg. Bedankt voor de reacties tot zover!
Tja, eigenlijk vind ik het wel een rare ontwikkeling, als ze het echt afdwingen. Als ambitieuze starter wil je natuurlijk geen 36 uur gaan werken (imo).Anoniem: 413911 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:06:
[...]
Dat klopt. Alleen wat pensioen en lease betreft, rekenen ze maar 5% door ipv 10%. Dit scheelt dus gelukkig wel.
Een goede bruto-netto regeling zou dit 'verlies' wel enigszins kunnen compenseren. Daarnaast heb ik me laten vertellen dat Cap afspraken heeft met financiele instellingen om wel een hypotheek af te sluiten op basis van 100% salaris. Dit zijn dus wel goede zaken, maar ik heb toch het gevoel bestolen te worden als je ambitieus bent en veel overuren maakt om ergens te komen.
Iemand hier meningen over? Waardeer ik heel erg. Bedankt voor de reacties tot zover!
Als ik jou was zou ik gewoon nog even een extra keer vragen of je echt geen 40 mag werken, als het antwoord daarop nee is zou ik vragen of je bij een andere afdeling kunt werken waar ze dat wel doen, mocht blijken dat je het daar echt niet leuk vind en graag bij FS wilt werken stap je een half jaartje later over naar FS met je 40 uur contract op zak ;-) intern overstappen is in principe toch vrij makkelijk.
Ik had hier in ieder geval nog nooit van gehoord (zit zelf bij AO).
Wat bedoel je met een goede bruto-netto berekening krijgen? Is dit niet iets standaards?avotar schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:38:
Het kan zijn dat ze je bijv € 2500,- bruto bieden op contract (obv 40 uur werkweek), vervolgens het bedrag vermenigvuldigen met 0,9, waardoor je loon dan is gebaseerd op 36 uur. Effectief is je loon dus eigenlijk € 2250,- bruto.Anoniem: 351225 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:42:
[...]
Wat bedoel je met een goede bruto-netto berekening krijgen? Is dit niet iets standaards?
Dan lijkt de aanbieding op papier heel gunstig, maar in de praktijk is dat dan weer niet zo. Het is daarom wel handig om een bruto-netto berekening te laten uitvoeren. Hier moet je ook even letten op het wel/niet gebruik van een lease-auto.
[ Voor 4% gewijzigd door Madje op 06-07-2011 16:38 ]
Ik snap niet waarom je een contract voor 90% krijgt aangeboden. In de consultancy is 40 uur de norm, ook al hebben de meeste bedrijven tegenwoordig ook mogelijkheden om 80/85/90/95% te werken.
Als ze je nodig hebben voor 36 uur, hebben ze kennelijk de verwachting dat er een project voor je te vinden is. Vandaar dat ik niet begrijp waarom ze wel 36 uur aanbieden maar geen 40.
Mijn gevoel zegt dat dit een truc is om sterker te staan in de salarisonderhandelingen. Wil iemand eigenlijk 40 uur, biedt 36. En andersom. Vervolgens moet deze kandidaat eerst in onderhandeling over het aantal uren en zal hij misschien stoppen met onderhandelen als hij dat doel binnen heeft
Als ze je nodig hebben voor 36 uur, hebben ze kennelijk de verwachting dat er een project voor je te vinden is. Vandaar dat ik niet begrijp waarom ze wel 36 uur aanbieden maar geen 40.
Mijn gevoel zegt dat dit een truc is om sterker te staan in de salarisonderhandelingen. Wil iemand eigenlijk 40 uur, biedt 36. En andersom. Vervolgens moet deze kandidaat eerst in onderhandeling over het aantal uren en zal hij misschien stoppen met onderhandelen als hij dat doel binnen heeft
Thnx voor de reacties. Ik begrijp het nog niet helemaal.Madje schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:37:
[...]
Het kan zijn dat ze je bijv € 2500,- bruto bieden op contract (obv 40 uur werkweek), vervolgens het bedrag vermenigvuldigen met 0,9, waardoor je loon dan is gebaseerd op 36 uur. Effectief is je loon dus eigenlijk € 2250,- bruto.
Dan lijkt de aanbieding op papier heel gunstig, maar in de praktijk is dat dan weer niet zo. Het is daarom wel handig om een bruto-netto berekening te laten uitvoeren. Hier moet je ook even letten op het wel/niet gebruik van een lease-auto.
In mijn contract staat niets over het salaris van een 40 urige werkweek. Er staat alleen het salaris op basis van 36 uur. Dingen als leasevergoeding, internet vergoeding, en salaris verhogingen in het eerste jaar kreeg ik wel per mail in een pdf maar worden niet meer genoemd in het echte contract dat ik onlangs in de bus kreeg.
Je raadt me aan om nu een bruto-netto berekening te laten uitvoeren. Hoe moet ik dat doen en wat kan ik daarmee?
Vragen bij een recruiter of hij dat door HR (of iemand anders) kan laten berekenen. Wat je ermee kunt: zien hoeveel geldjes je aan het eind van je maand op de rekening krijgt.Anoniem: 351225 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:21:
[...]
Je raadt me aan om nu een bruto-netto berekening te laten uitvoeren. Hoe moet ik dat doen en wat kan ik daarmee?
Het is gewoon een middel om verschillende aanbiedingen van bedrijven met elkaar te kunnen vergelijken.
Ik denk dat je toch echt even goed met bruto moet gaan vergelijken. De secundaire arbeidsvoorwaarden kunnen zeer bepalend zijn voor jouw salaris.
Ik rijd een goedkope lease en boost daarmee mijn loon iets, maar iemand die een Seat Leon rijdt die kan zomaar 200 euro netto zien verdwijnen. Daarentegen heb je voor de rest van de maand geen reiskosten voor jezelf privé, en dat kan ook schelen.
Vind die netto berekening vanuit het standaard bruto altijd zeer gevaarlijk.
Ik rijd een goedkope lease en boost daarmee mijn loon iets, maar iemand die een Seat Leon rijdt die kan zomaar 200 euro netto zien verdwijnen. Daarentegen heb je voor de rest van de maand geen reiskosten voor jezelf privé, en dat kan ook schelen.
Vind die netto berekening vanuit het standaard bruto altijd zeer gevaarlijk.
Op raet.nl staat een prima bruto netto rekentool.
http://www.raet.nl/ProformaLite/Proforma%20Lite.aspx
http://www.raet.nl/ProformaLite/Proforma%20Lite.aspx
Anoniem: 414319
Zojuist de proef test gedaan die op de site van capgemini staat.
De laatste 2 onderdelen Scales Numerical en Scale verbal. Voor elk onderdeel heb je 6 minuten. Ik mag blij zijn als ik de helft kan beantwoorden binnen de tijd. Zijn de tests zo gemaakt dat het bijna niet haalbaar is om het binnen de tijd te halen?
Want die Scales cls haal ik wel ruim binnen de tijd
De laatste 2 onderdelen Scales Numerical en Scale verbal. Voor elk onderdeel heb je 6 minuten. Ik mag blij zijn als ik de helft kan beantwoorden binnen de tijd. Zijn de tests zo gemaakt dat het bijna niet haalbaar is om het binnen de tijd te halen?
Want die Scales cls haal ik wel ruim binnen de tijd
Anoniem: 414319
Scales fx
Kan iemand mij vertellen hoe ik deze opdracht moet opvatten? Ik heb bij eerder posts gekeken alleen daar wordt ik eerlijk gezegd niet veel wijzer van
http://resource.gerardklo...iteitentest/scales_fx.jpg
Kan iemand mij vertellen hoe ik deze opdracht moet opvatten? Ik heb bij eerder posts gekeken alleen daar wordt ik eerlijk gezegd niet veel wijzer van
http://resource.gerardklo...iteitentest/scales_fx.jpg
Ja dat zou ik ook graag willen weten, heb daar een score van 2 voor gehaald dus ik heb het echt flink verkeerd gedaan 
En die tests zijn idd zo gemaakt dat je niet alle vragen kan beantwoorden, dat staat ook nadrukkelijk in de uitleg van de test. Echter een van die reeksen heb ik wel geheel kunnen beantwoorden, dat heeft flink wat bonus punten opgeleverd waardoor m'n score erg hoog kwam te liggen. Zowel tijd als hoeveelheid juiste vragen is belangrijk, het een kan het ander op zekere hoogte compenseren.
En die tests zijn idd zo gemaakt dat je niet alle vragen kan beantwoorden, dat staat ook nadrukkelijk in de uitleg van de test. Echter een van die reeksen heb ik wel geheel kunnen beantwoorden, dat heeft flink wat bonus punten opgeleverd waardoor m'n score erg hoog kwam te liggen. Zowel tijd als hoeveelheid juiste vragen is belangrijk, het een kan het ander op zekere hoogte compenseren.
[ Voor 62% gewijzigd door Tsurany op 08-07-2011 18:04 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Het is in deze post uit 2008 uitgelegd:
mr_obb in "Ervaringen werken bij Capgemini (Deel 2)"
mr_obb in "Ervaringen werken bij Capgemini (Deel 2)"
Krijg je bij je simkaart eigenlijk ook een telefoon of budget voor een telefoon?
Ik heb ook nog een vraag over de garderobe van een yp
. Het is natuurlijk nogal nieuw allemaal voor me dus ik vraag me af hoeveel pakken etc ik toch wel moet hebben?
Ik heb ook nog een vraag over de garderobe van een yp
Deze vraag (en het bijbehorende antwoord) moet maar eens in de OP denk ik: komt elke drie maanden weer terug. Je krijgt een sim en een vergoeding kort gezegd, voor de rest zie DeBolle in "Ervaringen werken bij Capgemini (Deel 2)" en de daaropvolgende posts.Anoniem: 351225 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:39:
Krijg je bij je simkaart eigenlijk ook een telefoon of budget voor een telefoon?
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
moet niks natuurlijk, toen ik begon bij Cap had ik 2 pakken, nu paar jaar later heb ik er een stuk of 6 varierend van "high-end" tot "el cheapo"Anoniem: 351225 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:39:
Ik heb ook nog een vraag over de garderobe van een yp. Het is natuurlijk nogal nieuw allemaal voor me dus ik vraag me af hoeveel pakken etc ik toch wel moet hebben?
Kan iemand me vertellen hoe de heren/dames-ratio is bij Capgemini? Ik ben zelf ook gevraagd voor een selectiedag
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
Anoniem: 414633
Ik lees veel over het assessment, maar ik ben erg benieuwd naar de case die ik wrs moet maken in de 2e ronde (vakinhoudelijke kennis). Iemand daar ervaring mee of tips om deze case voor te bereiden? Ik ben zij-instromer en ben in de race voor Man. Consultant Digital Transformation. A.s. woensdag 2e gesprek.
Anoniem: 414893
Hoi!
Ik heb volgende week een capaciteitentest bij Cap. Nu staan overal linkjes naar voorbeelden maar die werken neit meer. Heeft iemand misschien screenshots zodat ik een beetje weet wat ik kan verwachten? Alvast bedankt!!
Ik heb volgende week een capaciteitentest bij Cap. Nu staan overal linkjes naar voorbeelden maar die werken neit meer. Heeft iemand misschien screenshots zodat ik een beetje weet wat ik kan verwachten? Alvast bedankt!!
Anoniem: 415524
En weet je toevallig ook wat zo de gemiddelde duur is tussen deze stappen?Prx schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:11:
[...]
Dus naarmate je steeds meer dienstjaren hebt, en steeds hoger komt, doe je er dus ook langer over om een level te stijgen. Houd er ook rekening mee dat levels niets te maken hebben met grades. Die zijn:
- Consultant
- Senior Consultant
- Managing Consultant
- Principal Consultant
- Vice President
Ligt helemaal aan jezelf.. Maar de stap tussen consultant en senior consultant kan snel (als in een paar jaar). De rest van de stappen zijn veel moeilijker en waarschijnlijk zullen de meeste medewerkers nooit verder komen als managing consultantAnoniem: 415524 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:08:
[...]
En weet je toevallig ook wat zo de gemiddelde duur is tussen deze stappen?
Anoniem: 414893
Ik heb zojuist de oefen capaciteitentest op de website van capgemini gedaan. Hier zitten geen stroomdiagrammen in (gelukkig). Zitten deze wel nog steeds in de echte test? Ik snap er namelijk niks van? Zou iemand mij uit kunnen leggen hoe deze werken? En heeft iemand misschien nog wat meer voorbeelden (plaatjes en oplossingen)?
Kun je er een inschatting van maken, want vanaf daar begint mijn belangstelling...mierenfokker schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:09:
[...]
Ligt helemaal aan jezelf.. Maar de stap tussen consultant en senior consultant kan snel (als in een paar jaar). De rest van de stappen zijn veel moeilijker en waarschijnlijk zullen de meeste medewerkers nooit verder komen als managing consultant
De uitleg bij de test zelf is heel duidelijk (vond ik).Anoniem: 414893 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:29:
Ik heb zojuist de oefen capaciteitentest op de website van capgemini gedaan. Hier zitten geen stroomdiagrammen in (gelukkig). Zitten deze wel nog steeds in de echte test? Ik snap er namelijk niks van? Zou iemand mij uit kunnen leggen hoe deze werken? En heeft iemand misschien nog wat meer voorbeelden (plaatjes en oplossingen)?
Wat je moet doen is, je kijk op het linkervlak hoe proces 'vierkant' werkt. Vervolgens pas je dat proces toe op het proces voor het vraagteken. Je weet nu dus wat er bij het vraagteken in gaat. En op de onderste rij moet je je de kleurtjes aanklikken die er bij het proces op het rechtervlak uitkomen.
Voordat je in de test gaat, krijg je hier voorbeelden over te maken en dan snap je het kunstje wel.
Succes!
Hoe bedoel je? Je wilt weten hoe snel je door kunt als je binnenkomt als MC? Lijkt me erg van je individuele situatie afhankelijk. Best bespreken tijdens de sollicitatie.Anoniem: 415524 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:27:
[...]
Kun je er een inschatting van maken, want vanaf daar begint mijn belangstelling...
Als je binnenkomt als YP-er: niet druk om maken. Het kan simpelweg zo snel als je zelf kunt bijbenen. Of denk je dat je niets zou mogen "managenen" totdat je MC bent? In dat geval: dat is niet zo. Leiding kunnen geven - om te beginnen aan jezelf = zelfstandigheid - wordt vanaf het begin gewaardeerd en waar mogelijk gebruikt.
Als je binnen komt als YP-er kun je je beter focussen op wat anders. Managing consultant worden doe je niet binnen 5 jaar
Als ik Capgemini was zou ik het haast toejuchen. Lekker KPI's kunnen hangen aan die persoon en 50% verantwoordelijk maken voor zijn eigen tantieme. Tevens een variabel component van 10-15% meegeven en zo de vaste maandlasten wat drukken. Vooral als die persoon dan ook maar < level 18 is dan is het helemaal feest natuurlijk.
Maarja, je kan je beter focussen op levels dan op grades mijns inziens.
Maarja, je kan je beter focussen op levels dan op grades mijns inziens.
Capgemini focust zich momenteel meer op de lekker goedkope YP'ers en rightshoring, dan op dure MC'ers
Na mijn eerste gesprek kreeg ik een pdf toegestuurd met daarin de salarisopbouw van een YP.
In deze pdf staan o.a. de salarisverhogingen die een YP krijgt in het eerste jaar.
In het daadwerkelijke contract (na assessment en gesprek psycholoog) staat alleen het startsalaris en niet de verhoging na 2 maanden, 6 maanden en 12 maanden. Hoort de informatie uit de pdf niet ook in het contract te staan?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee. Is het van belang dat ik hier achteraan ga aangezien het nergens in het echte contract staat of zit dit allemaal wel goed?
In deze pdf staan o.a. de salarisverhogingen die een YP krijgt in het eerste jaar.
In het daadwerkelijke contract (na assessment en gesprek psycholoog) staat alleen het startsalaris en niet de verhoging na 2 maanden, 6 maanden en 12 maanden. Hoort de informatie uit de pdf niet ook in het contract te staan?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee. Is het van belang dat ik hier achteraan ga aangezien het nergens in het echte contract staat of zit dit allemaal wel goed?
Ik heb vandaag alle testen gehaald:) Maandag gesprek met psycholoog, dus nog even afwachten!
En ik heb je een dm gestuurd met de vraag of je die pdf even naar me wilt sturen! Ben ook wel benieuwd of dit nog opgenomen dient te worden in contract.
En ik heb je een dm gestuurd met de vraag of je die pdf even naar me wilt sturen! Ben ook wel benieuwd of dit nog opgenomen dient te worden in contract.
[ Voor 45% gewijzigd door trombom op 20-07-2011 20:22 ]
Nope staat bij niemand in het contract, sterker nog ik heb deze "vroegah" nooit gehad/gezien, nu was ik zelf tijdens de sollicitatie gesprekken wellicht ook te verlegen om hier naar te vragenAnoniem: 351225 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:08:
Na mijn eerste gesprek kreeg ik een pdf toegestuurd met daarin de salarisopbouw van een YP.
Het is een vast YP traject en daar wordt niet van afgeweken, zelfs niet in crisis tijden.
Wellicht kun je een sugestie doen om het op te nemen in jouw contract, maar volgens mij zijn de contracten die jullie voorgeschoteld krijgen de standaard Capgemini contracten en wordt er weinig aan gesleuteld.
Ik zou me daar geen zorgen om maken. Die verhogingen krijg je echt wel hoor...Anoniem: 351225 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:08:
Ik ben ook als YP gestart en in mijn contract stonden de verhogingen ook niet vermeld. Maar deze worden wel toegepast, dus je hoeft je nergens zorgen over te makenAnoniem: 351225 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:08:
Gisteren bij huidige werkgever ontslag genomen en ondertekende versie van mijn contract opgestuurd naar Capgemini!
1 september begin ik
Ok top. Dan laat ik dat zo.
Waar kom jij te werken? Ik start op 1 september bij FS.Laurens-R schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:01:
Gisteren bij huidige werkgever ontslag genomen en ondertekende versie van mijn contract opgestuurd naar Capgemini!
1 september begin ik
Wat is een indicatie voor het startsalaris van een YPér en in hoeverre houdt Cap rekening met werkervaring?
Ik heb zelf een jaartje werkervaring als business/information analist, waardoor het salaris bij mijn huidige werkgever waarschijnlijk iets hoger zal zijn dan het salaris bij Cap.
Word er verder nog rekening gehouden met je woonplaats voor wat betreft de plaatsing van projecten? Ik woon zelf in omg Adam en hoop stiekem dat daar genoeg projecten zijn waar ik op gezet kan worden.
Ik overweeg Cap ook als toekomstige werkgever met de Polo BlueMotion als lease-auto.
Op lease-direct kom ik op een kale Bluemotion, 4 jaars-contract en 40000km/pj uit op:
€ 482 incl. brandstof excl. BTW
Nu heb ik al meerdere malen gelezen dat je bij Cap net iets duurder uit bent, maar ik ben nieuwsgierig naar hoeveel dit dan is (en wat je dus overhoudt aan mobiliteitsvergoeding).
Ik heb zelf een jaartje werkervaring als business/information analist, waardoor het salaris bij mijn huidige werkgever waarschijnlijk iets hoger zal zijn dan het salaris bij Cap.
Word er verder nog rekening gehouden met je woonplaats voor wat betreft de plaatsing van projecten? Ik woon zelf in omg Adam en hoop stiekem dat daar genoeg projecten zijn waar ik op gezet kan worden.
Prx: heb je voor mij een berekening voor jouw situatie?Prx schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:31:
Het heeft bij Capgemini natuurlijk weinig met mogen te maken. In principe mag je elke auto rijden die je maar wilt. Wordt het bedrag echter extreem hoog, dan komen ze voordat je de bestelknop indrukt nog wel even een gesprekje houden voor goedkeuring.
Ik kachel voorlopig nog wel even door in mijn Polo BlueMotion, en steek die 200-300 euro lekker in mijn zak elke maand.
Ik overweeg Cap ook als toekomstige werkgever met de Polo BlueMotion als lease-auto.
Op lease-direct kom ik op een kale Bluemotion, 4 jaars-contract en 40000km/pj uit op:
Nu heb ik al meerdere malen gelezen dat je bij Cap net iets duurder uit bent, maar ik ben nieuwsgierig naar hoeveel dit dan is (en wat je dus overhoudt aan mobiliteitsvergoeding).
[ Voor 20% gewijzigd door Batata007 op 21-07-2011 22:26 ]
Start salaris indicatie als YP'er, ik geloof rond de 1800 netto. Werkervaring is leuk maar als het om 1 jaar gaat jouw niet veel helpen om hoger in de salarisboom te komen, je wordt dan meestal ingeschaald als YP'er.Batata007 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:09:
Wat is een indicatie voor het startsalaris van een YPér en in hoeverre houdt Cap rekening met werkervaring?
Capgemini heeft klanten door heel NL en een groot aantal in omgeving Amsterdam, met name Financial Services (FS) klanten, daarnaast kun je zelf ook een hoop aangeven waar je terrecht wilt.
Mijn huidige leasekosten per maand is € 578,38. Het restant van de leasevergoeding wordt dan bruto uitbetaald, Daarna wordt de bijtelling gerekend. In mijn geval houd ik dus wat tientjes over van de lease vergoeding en heb dan ook een (relatief) hoog netto loon voor mijn niveau.Batata007 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:09:
Prx: heb je voor mij een berekening voor jouw situatie?
Ter nuance op mijn bedrag, mijn Polo is volledig aangekleed. (alle pakketten en verscheidene opties)
[ Voor 5% gewijzigd door Prx op 22-07-2011 09:33 ]
Dan valt het wel enorm mee qua het verschil met direct lease.Prx schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 08:08:
[...]
Mijn huidige leasekosten per maand is € 578,38. Het restant van de leasevergoeding wordt dan bruto uitbetaald, Daarna wordt de bijtelling gerekend. In mijn geval houd ik dus wat tientjes over van de lease vergoeding en heb dan ook een (relatief) hoog netto loon voor mijn niveau.
Ter nuance op mijn bedrag, mijn Polo is volledig aangekleed. (alle pakketten en verscheidene opties)
Zou je voor mij kunnen kijken wat het kost als ik een kale polo neem?
nvm
[ Voor 99% gewijzigd door Madje op 22-07-2011 13:08 ]
Ik ben nog aan het oriënteren, maar ..... lijkt me persoonlijk niets voor mij..
[ Voor 9% gewijzigd door Batata007 op 22-07-2011 13:09 ]
Wil ik best voor je doen, maar doen moet je even een DM sturen met het niveau waar je het voor wilt weten. Anders is de calculatie niet erg interessant.Batata007 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:37:
[...]
Dan valt het wel enorm mee qua het verschil met direct lease.
Zou je voor mij kunnen kijken wat het kost als ik een kale polo neem?
Tevens wil ik je meegeven dat het toch erg jammer is om een kale polo te gaan rijden, het restant van je mobiliteitsvergoeding krijg je toch maar bruto uitgekeerd, terwijl je nu extra opties kan kiezen die van dat bruto deel af gaan ;-)
Ik wacht dus even je DM af..
Wow dat is een mooie prijs. Heb je het dan over een 1.2 comfortline?Prx schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 08:08:
[...]
Mijn huidige leasekosten per maand is € 578,38. Het restant van de leasevergoeding wordt dan bruto uitbetaald, Daarna wordt de bijtelling gerekend. In mijn geval houd ik dus wat tientjes over van de lease vergoeding en heb dan ook een (relatief) hoog netto loon voor mijn niveau.
Ik wil er niet teveel een lease topic van maken, maar mijn auto is idd een 1.2 Comfortline met Executive Plus, Licht & Zicht, Winterpakket, Metallic, Parkeersensoren, Multi.Func. Stuur en Bluetooth telefoonmodule.Anoniem: 351225 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 14:45:
[...]
Wow dat is een mooie prijs. Heb je het dan over een 1.2 comfortline?
Dank voor je antwoord Prx.
Nog een aantal vragen:
*Hoe vaak zit je ongeveer op kantoor? Of is dit echt sporadisch(eens per maand ofzo?) en zit je de rest van de tijd bij de klant?
*Wordt er enigszins rekening gehouden met overuren bij de klant? M.a.w je werkt een aantal dagen een aantal uren door om een deadline te halen, kan je deze uren dan later ook opnemen of ligt dit weer aan de klant?
*Worden cursussen/opleidingen op kantoor gegeven?
Nog een aantal vragen:
*Hoe vaak zit je ongeveer op kantoor? Of is dit echt sporadisch(eens per maand ofzo?) en zit je de rest van de tijd bij de klant?
*Wordt er enigszins rekening gehouden met overuren bij de klant? M.a.w je werkt een aantal dagen een aantal uren door om een deadline te halen, kan je deze uren dan later ook opnemen of ligt dit weer aan de klant?
*Worden cursussen/opleidingen op kantoor gegeven?
Ik heb eigenlijk sinds mijn start bij Capgemini alleen maar intern gezeten (dus op kantoor bij Capgemini). Het enige verschil is dat ik tot een maand geleden in Utrecht zat, maar op dit moment zit ik elke dag op het kantoor in Voorburg. Deze betreffende klant waar ik nu voor werk (sinds mijn start) wil zo min mogelijk extern personeel op lokatie hebben.
Afspraken m.b.t. overuren maak je eigenlijk met de klant. Wanneer de klant toestaat dat jij 50 uur/week op het project gaat boeken, dan is dat natuurlijk geen probleem. Capgemini boekt die 10 uur die je extra maakt dan om naar vakantie uren. Wanneer jij die uren opneemt stem je dan ook weer af met de klant. Aan het einde van het jaar wordt het deel opgebouwde uren dat boven de norm ligt om mee te nemen naar het volgende jaar, gewoon uitbetaald.
Sommige cursussen worden op lokatie gegeven bij de Capgemini Academy. Sommige cursussen worden op lokatie gegeven bij de externe partner. Sommige cursussen volg je misschien bij de klant.... elke smaak zit er dus wel tussen. Het is heel afhankelijk van het soort cursus dat je wilt volgen. Commodities als ITIL, ASL en Prince2 worden gewoon intern gegeven.
Afspraken m.b.t. overuren maak je eigenlijk met de klant. Wanneer de klant toestaat dat jij 50 uur/week op het project gaat boeken, dan is dat natuurlijk geen probleem. Capgemini boekt die 10 uur die je extra maakt dan om naar vakantie uren. Wanneer jij die uren opneemt stem je dan ook weer af met de klant. Aan het einde van het jaar wordt het deel opgebouwde uren dat boven de norm ligt om mee te nemen naar het volgende jaar, gewoon uitbetaald.
Sommige cursussen worden op lokatie gegeven bij de Capgemini Academy. Sommige cursussen worden op lokatie gegeven bij de externe partner. Sommige cursussen volg je misschien bij de klant.... elke smaak zit er dus wel tussen. Het is heel afhankelijk van het soort cursus dat je wilt volgen. Commodities als ITIL, ASL en Prince2 worden gewoon intern gegeven.
Nou vandaag positief advies gehad van psycholoog, dus ik begin op 1 september ook al YP
Zit nu ook vnl. in Utrecht en Voorburg voor een CoE opdracht, erg leuk. Is jouw klant toevallig zo'n telefoniebedrijf?Prx schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:24:
Ik heb eigenlijk sinds mijn start bij Capgemini alleen maar intern gezeten (dus op kantoor bij Capgemini). Het enige verschil is dat ik tot een maand geleden in Utrecht zat, maar op dit moment zit ik elke dag op het kantoor in Voorburg. Deze betreffende klant waar ik nu voor werk (sinds mijn start) wil zo min mogelijk extern personeel op lokatie hebben.
@Trombom, gefeliciteerd!
Volgens mij werkt iedereen die standaard in Voorburg zit wel zo'n beetje voor dezelfde klant. ;-)Doler schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 07:56:
Zit nu ook vnl. in Utrecht en Voorburg voor een CoE opdracht, erg leuk. Is jouw klant toevallig zo'n telefoniebedrijf?
Contract is binnen, begin ook per 1 september als YP bij FS
.
Kan iemand me vertellen wanneer je aanspraak kunt doen op een leenauto voor de 2 maanden dat je nog geen lease kunt rijden? Met het OV kost het me ruim 2u om in Utrecht te komen terwijl het met de auto slechts 50min kost, daarom heeft autorijden natuurlijk n sterke voorkeur.
Zal maar eens gaan kijken wat de mogelijkheden zijn voor die flexbesteding, heb hier al n aantal handig tips gelezen
Kan iemand me vertellen wanneer je aanspraak kunt doen op een leenauto voor de 2 maanden dat je nog geen lease kunt rijden? Met het OV kost het me ruim 2u om in Utrecht te komen terwijl het met de auto slechts 50min kost, daarom heeft autorijden natuurlijk n sterke voorkeur.
Zal maar eens gaan kijken wat de mogelijkheden zijn voor die flexbesteding, heb hier al n aantal handig tips gelezen
Een auto wordt in de eerste twee maanden alleen toegestaan wanneer het noodzakelijk is voor het volgen van cursussen of voor werk bij de klant. Voor alleen forenzen van huis naar Papendorp heb ik nog niet eerder een auto uitgedeeld zien worden, maar gezien de huidige investeringen in Young Professionals zou het me niet verbazen als je met wat douw en trekwerk toch een poolauto kan krijgen.
Ik had een auto in proeftijd al als YP'er, er zijn namelijk mogelijkheden alleen kun je dit zelf niet regelen en vergt het wat effort van je P-manager. Mijn reden: reisafstand thuis-cap met o.v. was te lang naar de zin van mijn P-manager.Prx schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:30:
Een auto wordt in de eerste twee maanden alleen toegestaan wanneer het noodzakelijk is voor het volgen van cursussen of voor werk bij de klant. Voor alleen forenzen van huis naar Papendorp heb ik nog niet eerder een auto uitgedeeld zien worden, maar gezien de huidige investeringen in Young Professionals zou het me niet verbazen als je met wat douw en trekwerk toch een poolauto kan krijgen.
Dat klinkt alsof het t proberen waard is dus! Er wordt telkens gepraat over n P-manager, is er die al een toegewezen voordat je in dienst treed (oftewel heb ik die nu al een?). Zo ja, waar kan ik dan vinden wie dit is zodat ik het balletje aan het rollen kan krijgen? Is dit soms degene waarmee je het eerste en afrondende gesprek hebt gehad?
[ Voor 12% gewijzigd door Deluge op 26-07-2011 14:03 ]
In mijn geval was dat inderdaad mijn p-manager, en anders gewoon die persoon benaderen en vragen of dit inderdaad het geval is zo niet door laten verwijzen naar de juiste persoonDeluge schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:01:
Dat klinkt alsof het t proberen waard is dus! Er wordt telkens gepraat over n P-manager, is er die al een toegewezen voordat je in dienst treed (oftewel heb ik die nu al een?). Zo ja, waar kan ik dan vinden wie dit is zodat ik het balletje aan het rollen kan krijgen? Is dit soms degene waarmee je het eerste en afrondende gesprek hebt gehad?
Oké ga ik doen, bedankt!
Vandaag assessment gehad en geslaagd
.
Ik mocht direct door naar de psycholoog (na het invullen van de vragenlijst uiteraard) en dit was ook positief. Dit topic is bijzonder nuttig geweest in de voorbereiding, waarvoor dank
.
Ik mocht direct door naar de psycholoog (na het invullen van de vragenlijst uiteraard) en dit was ook positief. Dit topic is bijzonder nuttig geweest in de voorbereiding, waarvoor dank
[ Voor 20% gewijzigd door Bizzarro op 02-08-2011 22:21 ]
Anoniem: 417620
goedemiddag allemaal. Gisteren ook de assesment gemaakt en gehaald
. Ik volg dit topic al een tijdje en heb er echt erg veel aan gehad. Veel nuttige en informele info over CAP en de procedures. Daarom heb ik mij ook geregistreerd bij Tweakers om iedereen hier te bedanken voor de nuttige bijdrage.
Volgende week gesprek met psycholoog.. Ben erg benieuwd.
Hebben jullie nog tips?
Volgende week gesprek met psycholoog.. Ben erg benieuwd.
Hebben jullie nog tips?
Dit topic is gesloten.