Hoe lang duren projecten bij Cap gemiddeld? Is dat meer richting 3 maanden of zijn het echt lange projecten van bijvoorbeeld 2 jaar? Zijn er hier ook mensen die bij Cap werken en in omgeving Eindhoven wonen? Zo ja, waar zitten jullie/ hebben jullie op projecten gezeten?
Parkeren wordt niet vergoed; alleen P+R inderdaad, maar dat alleen zolang je ook de trein gaat gebruiken. Anders dan krijg je de rekening gewoon thuis.Flipm0de schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:11:
Nog een vraag over de poolauto. Wordt parkeren vergoed? p+R plekken wel las ik.
En hoe zit het met het tanken? Las dat je de KM standen bij het tanken moet opschrijven, maar moet je dit ergens indienen ofzo? Dit is niet echt lekker uitgelegd in de PRM, en op de daltonlaan wisten ze ook niet veel...
KM stand... dat vind ik echt onzin; het enige waar ze dat voor gebruiken is de half jaarlijkse brief dat je weer zoveel % boven het gemiddelde verbruikt. Ik gok meestal gewoon wat. Hoeft niet zo precies. Zijn zelfs mensen die gewoon standaard 0 invullen, omdat ze het onzin vinden. Hoor je verder toch niets van..
Dat verschilt zo ontzettend dat daar niet echt een peil op te trekken is. Je kunt er zelf ook voor kiezen. Ik heb op projecten gezeten van 1 maand, maar zit nu ergens waar ik al een jaar zit en een collega hier zit hier al 5 jaar. Records staan op 20 jaar bij dezelfde klant volgens mijAghanim schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 08:57:
Hoe lang duren projecten bij Cap gemiddeld? Is dat meer richting 3 maanden of zijn het echt lange projecten van bijvoorbeeld 2 jaar? Zijn er hier ook mensen die bij Cap werken en in omgeving Eindhoven wonen? Zo ja, waar zitten jullie/ hebben jullie op projecten gezeten?
Woon zelf ook in Eindhoven en het hangt puur van je vakgebied af of ze er iets hebben. Je hebt dit heel sterk zelf in de hand. Wat je vooral moet doen is zelf zoeken naar bedrijven die in de omgeving van Eindhoven zitten. Ik zit zelf bij een klant op 2,5 uur reizen, maar heb geregeld dat ik ergens kan werken wat maar 45 min. rijden is. Ideaal dus! Heb ook een tijdje ergens anders gezeten; Philips. 5 Minuten rijden (Ja... rijden

Als je bij Cap zit moet je gewoon vragen / zoeken naar bedrijven die daar in de omgeving zitten. Hoe dan ook, er zit genoeg. Wees wel bereid af en toe en project te nemen wat wat verder weg is. Want 1 - 1,5 uur treinen valt ook gewoon nog binnen de 'te bereizen' afstand.
Bedenk je ook dat als je wil ontwikkelen je beter wat langer op sommige projecten kan zitten om je intern te bewijzen en ontwikkelen. Dit is goed voor je ontwikkeling, kennis en beoordeling (omdat ze je beter kennen). Maar daar zijn de meningen over verdeeld, want bij sommige bedrijven kun je beter snel weg zijn (zag pas ook dat er mensen ingezet zijn als helpdeskmedewerkers

Voor de meeste mensen heeft Cap wel iets en je moet vooral in het begin bereid zijn om wat in te leveren om uiteindelijk uit te komen waar je wilt uitkomen. Het moet van 2 kanten komen natuurlijk en dat merk je bij Capgemini heel goed, doe jij iets voor hun dan doen ze ook iets terug. Je hebt het echt helemaal zelf in de hand, wat men ook zegt is dat je de meeste projecten zelf kunt regelen. Netwerken is daarin belangrijk, als mensen ergens zitten kunnen ze vaak wel iets regelen.Metalfreak schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:07:
Komende vrijdag heb ik ook een kennismakingsgesprek bij Cap in Heerlen. Ben echt benieuwd, want tot nu toe ben ik er nog niet echt van overtuigd dat het een bedrijf is dat bij me past, maar ik sta zeer zeker wel open voor verandering of iets nieuws. Ben nu werkzaam als netwerk/systeem/werkplekbeheerder, maar van dat gebied zie ik nu niet echt iets terug bij Cap. Ook de grote hoeveelheid managementtermen op de site schrikt me een beetje af, hoe zit dat in de praktijk?
Managementtermen ben je zo aan gewend, als je het niet snapt mail je gewoon iemand en google doet wonderen. In gesprekken met directe collega's gebeurd dat nauwelijks. Bij de klant wordt je in de eerste instantie altijd dood gegooid met afkortingen, maar daar raak je snel aan gewend tot je ze ook kent. Zonder afkortingen wordt het allemaal te langdradig. En tja, IT is nou eenmaal een hoop geblaat interessant gepraat
[ Voor 71% gewijzigd door vegterb op 14-10-2008 10:51 ]
My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Wat je zegt met zelf willen investeren om te komen tot wat je wilt zijn is zeker waar. De reden dat ik het vraag is vanwege het feit dat ik nogal een uitgebreid aantal vrijetijdsbestedingen heb (wie nietvegterb schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:39:
[...]
Woon zelf ook in Eindhoven en het hangt puur van je vakgebied af of ze er iets hebben. Je hebt dit heel sterk zelf in de hand. Wat je vooral moet doen is zelf zoeken naar bedrijven die in de omgeving van Eindhoven zitten. Ik zit zelf bij een klant op 2,5 uur reizen, maar heb geregeld dat ik ergens kan werken wat maar 45 min. rijden is. Ideaal dus! Heb ook een tijdje ergens anders gezeten; Philips. 5 Minuten rijden (Ja... rijden)
Als je bij Cap zit moet je gewoon vragen / zoeken naar bedrijven die daar in de omgeving zitten. Hoe dan ook, er zit genoeg. Wees wel bereid af en toe en project te nemen wat wat verder weg is. Want 1 - 1,5 uur treinen valt ook gewoon nog binnen de 'te bereizen' afstand.
Dit betekent voor mij dat het niet zo moet zijn dat ik dagelijks pas om 20.00 thuis ben en net gegeten heb. Puur omdat ik daardoor een groot aantal hobby's in moet leveren omdat je inclusief reistijd toch al snel zo'n 60 uur per week maakt.....Daarom is een project hier in de buurt bijvoorbeeld super, terwijl projecten met een reistijd van meer dan 1.5 uur enkele reis toch wat minder interessant zijn, je hebt hier zelf invloed op maar geen zekerheid natuurlijk. Voor mij blijft dit een lastige afweging om al dan niet voor een baan als SAP Consultant te kiezen.
Hoe doe jij dat als je 2.5 uur reistijd hebt? 4 dagen werken/ thuiswerk of gewoon die hard zijn
[ Voor 11% gewijzigd door Aghanim op 14-10-2008 11:54 ]
Hotel, thuiswerk, reizen, etc. Er valt altijd wel wat te regelen.Aghanim schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:52:
[...]
Hoe doe jij dat als je 2.5 uur reistijd hebt? 4 dagen werken/ thuiswerk of gewoon die hard zijn
Eerlijk gezegd heb ik zelf een hekel aan die termen, ik hou van duidelijke taal. Volgens mijn huidige klanten ben ik daar ook erg goed in. Natuurlijk kun je om sommige vakinhoudelijke termen niet heen, maar het lijkt soms alsof er maar allerlei Engelse managerstermen worden gebruikt om maar zo interessant mogelijk over te komen. Dat was mijn eerste indruk van de site namelijk ook, vandaar mijn vraag en vandaar mijn twijfels over of het bedrijf wel bij mij zou passen. Ik heb soms het idee dat sommige mensen zichzelf iets te serieus nemen, nu weet ik niet of dat bij Cap zo is, daarom vraag ik het hierPrx schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 17:41:
Capgemini is de koning van de afko's en termen. Er wordt inderdaad gesmeten met die dingen alsof het niets is. Het heeft mij ook een week of 3 gekost om enigszins een gesprek te kunnen volgen tijdens de lunch.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Klopt, wie niet. Heb zelf ook een erg druk privé leven. Elke week staat bijna vol en dat vind ik over het algemeen ook erg lekker. Het is een mentaliteit die je hebt; werken om te leven of leven om te werken. Je merkt dat Cap van beide soorten er veel heeft. Work/Life-balance noemen ze dat, deze balans heb je uiteraard zelf in de hand (meetings, (avond)cursussen, weekenden (150%), enz..). Ik heb gewoon gezegd dat ik geen 12u van huis weg wil zijn (inclusief reistijd) dat is gewoon absurd! Zet een grens voor jezelf, begin vroeger, vermijd de files, pak het OV. Er zijn genoeg mogelijkheden. 1 uur reistijd vind ik niet meer dan normaal en ook wel lekker even een andere mindset.Aghanim schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:52:
... De reden dat ik het vraag is vanwege het feit dat ik nogal een uitgebreid aantal vrijetijdsbestedingen heb (wie niet) zoals een vriendin op afstand (weekenden bezet), een sport (2 avonden per week), mijn vrienden en een Wow verslaving....
20:00 Thuis zijn.. nee, dat nooit!Aghanim schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:52:
Dit betekent voor mij dat het niet zo moet zijn dat ik dagelijks pas om 20.00 thuis ben en net gegeten heb. Puur omdat ik daardoor een groot aantal hobby's in moet leveren omdat je inclusief reistijd toch al snel zo'n 60 uur per week maakt.....Daarom is een project hier in de buurt bijvoorbeeld super, terwijl projecten met een reistijd van meer dan 1.5 uur enkele reis toch wat minder interessant zijn, je hebt hier zelf invloed op maar geen zekerheid natuurlijk. Voor mij blijft dit een lastige afweging om al dan niet voor een baan als SAP Consultant te kiezen.
Zeg het gewoon tijdens je sollicitatie. Dat je erg veel waarde hecht aan de work/life-balance; 07:30 van huis en 18:00 thuis is toch netjes?
2,5u reistijd... dat is met de trein. Heb o.a. een regeling met Capgemini hiervoor i.v.m. de reistijd (wat aangeeft dat alles mogelijk is) en de andere 4 dagen werk ik op een andere locatie wat maar 45 min. tot een uurtje reizen is.
Diehard zijn?? Daar mogen ze een ander voor vinden ik werk om een prive leven te hebben. Als ik geld zat had zou ik niet werken
[ Voor 11% gewijzigd door vegterb op 14-10-2008 13:41 ]
Helemaal mee eens! Vaak maak ik me te druk om dingen die er niet direct zijn....zoals dit gevalvegterb schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:36:
[...]
Klopt, wie niet. Heb zelf ook een erg druk privé leven. Elke week staat bijna vol en dat vind ik over het algemeen ook erg lekker. Het is een mentaliteit die je hebt; werken om te leven of leven om te werken. Je merkt dat Cap van beide soorten er veel heeft. Work/Life-balance noemen ze dat, deze balans heb je uiteraard zelf in de hand (meetings, (avond)cursussen, weekenden (150%), enz..). Ik heb gewoon gezegd dat ik geen 12u van huis weg wil zijn (inclusief reistijd) dat is gewoon absurd! Zet een grens voor jezelf, begin vroeger, vermijd de files, pak het OV. Er zijn genoeg mogelijkheden. 1 uur reistijd vind ik niet meer dan normaal en ook wel lekker even een andere mindset.
20:00 Thuis zijn.. nee, dat nooit!Gewoon uiterlijk 18:00, anders moet ik koken. D.w.z. als ik om 17:00 thuis ben kook ik, anders mijn vriendin
Capgemini probeert altijd een goede oplossing voor je te vinden, wat verwachten ze, wat wil je zelf. Soms is het goed voor je ontwikkeling om eens wat verder weg te gaan zitten, maar daar creëer je ook wat goodwill mee; voor een volgend project.
Zeg het gewoon tijdens je sollicitatie. Dat je erg veel waarde hecht aan de work/life-balance; 07:30 van huis en 18:00 thuis is toch netjes?
Praat me er niet van, al die wazige afkortingen om maar te laten zien dat je een hele hoop weet. Nee, alsjeblieft. Bij Capgemini lopen die mensen zeker rond, die blazen hoog van de toren, lopen altijd strak in pak, hebben 4 avonden per week een meeting Cap en zijn beste vriendjes met de secretaresses.Metalfreak schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:15:
[...]
Eerlijk gezegd heb ik zelf een hekel aan die termen, ik hou van duidelijke taal. Volgens mijn huidige klanten ben ik daar ook erg goed in. Natuurlijk kun je om sommige vakinhoudelijke termen niet heen, maar het lijkt soms alsof er maar allerlei Engelse managerstermen worden gebruikt om maar zo interessant mogelijk over te komen. Dat was mijn eerste indruk van de site namelijk ook, vandaar mijn vraag en vandaar mijn twijfels over of het bedrijf wel bij mij zou passen. Ik heb soms het idee dat sommige mensen zichzelf iets te serieus nemen, nu weet ik niet of dat bij Cap zo is, daarom vraag ik het hier
Dus ja, die mensen zijn er zeker! Maar aan de andere kant zijn mensen zoals ik erg blij met mensen zoals jij; die heeft Cap meer nodig. Gewoon duidelijk, niet om de boel heen draaien. Ook de klant heeft liever duidelijkheid dan een vaag rapport waar die niks mee kan.
Die site doet dat om aan te geven dat het allemaal niet makkelijk is en dat je wel wat voorkennis moet hebben, maar dat schort er ook een beetje aan die hele campagne van Capgemini... maar dat is een ander verhaal.

Anoniem: 221120
Goedenavond,
Ik ben net aangenomen als YP bij Cap TT&U
. Ik heb begrepen dat ik na twee maanden een lease-auto krijg. Omdat ik in de binnenstad van Amsterdam woon is er een erg lange wachtrij voor een parkeervergunning. Kan iemand mij vertellen of ik parkeerkosten vergoed kan krijgen of is er iemand die zich een vergelijkbare situatie bevind?
Verder heb ik begrepen dat er een flex ruimte in je salaris zit, gaan hier de leasekosten vanaf of kan ik het bruto bij laten betalen ondanks dat ik een leaseauto krijg?
Alvast bedankt.
Edit: Te snel gepost
. Ik heb inderdaad veel kunnen terugvinden op dit forum waarvoor mijn dank. Ik heb iig zin om te beginnen bij CAP!
Ik ben net aangenomen als YP bij Cap TT&U
Verder heb ik begrepen dat er een flex ruimte in je salaris zit, gaan hier de leasekosten vanaf of kan ik het bruto bij laten betalen ondanks dat ik een leaseauto krijg?
Alvast bedankt.
Edit: Te snel gepost

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 221120 op 21-10-2008 19:42 ]
Al je vragen worden eerder in dit topic behandeld. Lees deze gewoon eens door, dan heb je ook gelijk een beter beeld van de organisatie en de manier waarop Capgemini werkt.
morgen heb ik de kennismakingsdag bij Cap inclusief de capaciteitentest....ben al best wel zenuwachtig, zal wel komen omdat ik het graag wil halen
heb wat met de voorbeelden geoefend hier in dit topic en vind ze best moeilijk (zit ook geen echte uitleg bij) maar met de uitleg van andere GoT-ers erbij wordt het langzaam duidelijk. Dus ik ben benieuwd!
Ben benieuwd of het gaat lukken. Heb vertrouwen, doe gewoon je best!
Anders kun je altijd nog dezelfde test bij Sogeti doen.
Laat even weten of het gelukt is of niet... We willen natuurlijk wel graag weten of we een nieuwe collega hebben.
Laat even weten of het gelukt is of niet... We willen natuurlijk wel graag weten of we een nieuwe collega hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door vegterb op 16-10-2008 15:51 ]
Komt vast goed, als de uitleg een beetje oke is wnat die stroomdiagrammen vind ik maar vaagvegterb schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:50:
Ben benieuwd of het gaat lukken. Heb vertrouwen, doe gewoon je best!
Heb vanmorgen gesprek gehad en ben vanmiddag al gebeld dat ze wel vertrouwen in me hadden en ze dus graag met me door wilden. Ik heb zelf nog wel wat twijfels of het bedrijf ook echt bij me past, heb dat ook aangegeven en gezegd dat ik de beslissing nog tot na het weekend wil uitstellen. Aan de ene kant zie ik veel groeimogelijkheden, aan de andere kant ben ik bang dat ik het teveel als een bepaalde druk ga zien om maar continu jezelf te moeten voorzien van cursussen en opleidingen. Ook weet ik niet helemaal zeker of de formele sfeer wel iets voor mij is. Ik ga dit weekend eens goed de voor- en nadelen ervan op een rijtje zetten. Het komt misschien ook wel doordat ik het een grote stap vind voor mezelf en ik dat een beetje eng vind, bang om de verkeerde keuze te maken.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Het is natuurlijk altijd de bedoeling dat je bezig bent met jouw eigen ontwikkeling, waar je ook terecht komt. Dit wil niet zeggen dat je elke week zo'n 4 uur bezig bent met cursussen. Je werkt er gewoon een paar per jaar af (waarvan sommige expres op meerdere dagen gegeven worden, verspreid over meerdere weken) en dan ben je nog goed bezig.Metalfreak schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:53:
Heb vanmorgen gesprek gehad en ben vanmiddag al gebeld dat ze wel vertrouwen in me hadden en ze dus graag met me door wilden. Ik heb zelf nog wel wat twijfels of het bedrijf ook echt bij me past, heb dat ook aangegeven en gezegd dat ik de beslissing nog tot na het weekend wil uitstellen. Aan de ene kant zie ik veel groeimogelijkheden, aan de andere kant ben ik bang dat ik het teveel als een bepaalde druk ga zien om maar continu jezelf te moeten voorzien van cursussen en opleidingen. Ook weet ik niet helemaal zeker of de formele sfeer wel iets voor mij is. Ik ga dit weekend eens goed de voor- en nadelen ervan op een rijtje zetten. Het komt misschien ook wel doordat ik het een grote stap vind voor mezelf en ik dat een beetje eng vind, bang om de verkeerde keuze te maken.
Ik vraag me echter wel af waar je het idee vandaan krijgt dat Capgemini een formeel bedrijf is. Als ik hier in het gebouw iemand met U aanspreek dan krijg ik het toch te horen.
Ik heb net ook even je replies doorgekeken en kan nergens iets vinden over een Xperienceday. Misschien dat je die nog even mee kan nemen. Je kan dan een dagje meemaken binnen Capgemini en spreekt wat mensen binnen de organisatie. Verder worden er dan ook presentaties gegeven door Young Professionals en soms zelfs ook door een afstudeerder. Op die manier krijg je misschien wat meer van het Capgemini gevoel te pakken.
Het is natuurlijk altijd fijn als een bedrijf jou belt en zegt vertrouwen in je te hebben. Dat zet jou in een machtige positie. Nu moet jij de knoop doorhakken of je het zelf wil. Je moet die keuze zelf maken en wij zitten hier allemaal jou over te halen om het te doen, komen met alle voordelen en wat minder nadelen. Zorg wel dat je de keuze zelf maakt!Metalfreak schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:53:
Nu dan even vanuit het oogpunt: 'Medewerker van Capgemini'.
Begrijpelijk dat je bang bent te veel te moeten studeren. Je bent net 15+ jaar bezig geweest met ontwikkelen van basisschool naar HBO/Universiteit en dan ga je werken en moet je weer studeren. Nu is het bij Capgemini zo dat je er inderdaad een aantal verplichte cursussen zijn om verder te komen, bewijzen dat je dingen weet en kan. Maar dat moet je niet zien als 10 cursussen per jaar! Altijd een paar, maar dat wordt natuurlijk steeds minder. Die cursussen zijn makkelijk te selecteren uit een schema (schema van verplichte, aanbevolen, optionele en ander soort cursussen.) Natuurlijk kun je ook altijd cursussen doen die je zelf leuk lijkt. Maar geloof me, het zijn er echt niet zo veel en je doet alles wanneer je het zelf wilt.
De formele sfeer verschilt. Je hebt inderdaad de managers die altijd strak in pak lopen, maar de gemiddelde YP'er niet. Sommige dragen inderdaad een pantalon en overhemd, een half pak zeg maar. Bij de klant kun je 99% van de tijd (behalve bij sommige banken) gewoon in je spijkerbroek en T-shirt komen; semi-casual zeg maar. Zelf heb ik altijd een spijkerbroek en een blouse aan; gewoon lekker simpel.
Dat maakt Capgemini ook tot een fijn bedrijf, je hebt vrijheid. In hoe snel je groeit, hoe je je kleed en wat voor werk/project je wilt doen. In alles zijn er wel wat richtlijnen, ze willen je wel zien groeien (jij zelf je salaris ook toch?) en je moet wel een beetje representatief zijn.
Misschien bedoel je met 'formeel' niet kleding, maar de manier van werken. Alles moet geaccordeerd, gedocumenteerd, volgens specifieke technieken en volgende Capgemini-richtlijnen zijn. Dat is iets wat je nou eenmaal veel hebt en steeds meer gaat krijgen, klanten van Capgemini stappen ook over op deze formele manier van werken. Daar is niets aan te doen, daar moet je in mee. Als je dat niet wilt en gewoon wilt werken, wat je dan ook doet. Dan zit je bij Capgemini (naar mijn idee) niet goed.
Doe rustig aan, denk er over na en je zit er niet meteen 10 jaar vast hè! Bedenk wel dat je nog een heel leven voor je hebt en Capgemini op je CV met aanvullende certificaten (betaald door Capgemini) zorgen voor een mooie toekomst!
Neem het allemaal met een korreltje zout; dat doe ik ook
Succes en we zijn benieuwd of we er weer een collega bij hebben.
Ik zie dat hier nog geen antwoord op is gegeven.ck2000nl schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 12:40:
Is er iemand die Tester is bij Cap? Hoe ervaar je je werkzaamheden en de daar tegenoverstaande beloning?
Thanks
Ik ben zelf tester bij Cap, nu een jaar. Denk dat je je niet zo druk hoeft te maken over het salaris. Dat is vrij markt conform. Daarbij zit je als YP'er in een vast traject waarin je na 2, 4, 6, 12 en 18 maanden een niveau omhoog gaat. Dus binnen 1,5 jaar stijg je behoorlijk. Informeer hiernaar! Als je als zij-instromer binnen komt vraag dan ook naar salarisverhogingen.
De verhouding is lastig te geven, dat hangt er vanaf hoe snel je zelf wilt groeien en ervaring op wil doen. Maar als je als Test Analist begint dat is het erg goed te doen. Als je je beloning te weinig vind is dat altijd te bespreken.
Vervolgens hangt het af van je groei. Denk ook aan de secundaire arbeidsvoorwaarde als certificering die toch altijd mooi staan op je CV.
Alles, wat je wilt betalen. Rij zelf een Mini Cooper!Aghanim schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:09:
[...]
Wat voor auto(categorie) kun je kiezen als je start als YP?
[ Voor 19% gewijzigd door vegterb op 18-10-2008 11:35 ]
Heel erg bedankt voor de reacties, vooral die van vegterb daar kan ik wat mee.
Het stelt me ook wat gerust en ik denk dat ik er ook wel mee doorga nu! Wat betreft dat formele doelde ik inderdaad op de manier van werken, of ik nu rond moet lopen in een pak of niet boeit me eerlijk gezegd niet zoveel, heb er op zich geen moeite mee om in een pak rond te lopen, ben ook in pak naar het gesprek gegaan (wel zonder stropdas, aan die dingen heb ik een hekel...) Het is voor mij gewoon een hele grote stap van een bedrijf waar ik volledige vrijheid heb en alles kan invullen zoals ik zelf denk dat dat het beste is naar een professioneel bedrijf dat alles volgens richtlijnen doet.
Maar ik denk dat ik morgen toch ga bellen om ermee door te gaan. Als ik ervoor ga, ga ik er ook wel echt voor.
Maar wil gewoon niet de verkeerde keuze maken
Maar goed, ik ben er nog niet, de salarisonderhandelingen komen dan nog en dan nog die assessment.
Maar ik denk dat ik morgen toch ga bellen om ermee door te gaan. Als ik ervoor ga, ga ik er ook wel echt voor.
Zoals je zelf al aangeeft: het zijn richtlijnen, ze worden (naar mijn ervaring) zelden strikt gehanteerd. Mijn ervaring is dat je toch een behoorlijke vrijheid hebt, tenminste ik heb tot nu toe zowel binnen Capgemini als buiten Capgemini bij de klant steeds kunnen doen wat ik leuk en belangrijk vind.Metalfreak schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:21:
Heel erg bedankt voor de reacties, vooral die van vegterb daar kan ik wat mee.Het stelt me ook wat gerust en ik denk dat ik er ook wel mee doorga nu! Wat betreft dat formele doelde ik inderdaad op de manier van werken, of ik nu rond moet lopen in een pak of niet boeit me eerlijk gezegd niet zoveel, heb er op zich geen moeite mee om in een pak rond te lopen, ben ook in pak naar het gesprek gegaan (wel zonder stropdas, aan die dingen heb ik een hekel...) Het is voor mij gewoon een hele grote stap van een bedrijf waar ik volledige vrijheid heb en alles kan invullen zoals ik zelf denk dat dat het beste is naar een professioneel bedrijf dat alles volgens richtlijnen doet.
Maar ik denk dat ik morgen toch ga bellen om ermee door te gaan. Als ik ervoor ga, ga ik er ook wel echt voor.Maar wil gewoon niet de verkeerde keuze maken
Maar goed, ik ben er nog niet, de salarisonderhandelingen komen dan nog en dan nog die assessment.
Kijk, je moet je bedenken dat Capgemini als bedrijf al behoorlijk wat jaren ervaring heeft. In die jaren hebben ze een soort 'best-practice' (Zoals RUP (van IBM)) opgebouwd. Ze hanteren een aantal technieken volgens welke ze werken. Maar het zijn inderdaad richtlijnen, Capgemini gebruikt gewoon dat wat het beste werkt bij een bepaalde situatie. Dat ieder daar een eigen mening over heeft mag duidelijk zijn, dat merk je overal. Als gevolg daarvan merk je dat dit ervoor zorgt dat je behoorlijk wat vrijheid hebt in hoe je werkt, er is ook altijd ruimte voor verbetering en voorstellen om dingen efficiënter te doen worden altijd serieus genomen.Metalfreak schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:21:
Heel erg bedankt voor de reacties, vooral die van vegterb daar kan ik wat mee.Het stelt me ook wat gerust en ik denk dat ik er ook wel mee doorga nu! Wat betreft dat formele doelde ik inderdaad op de manier van werken
...
Het is voor mij gewoon een hele grote stap van een bedrijf waar ik volledige vrijheid heb en alles kan invullen zoals ik zelf denk dat dat het beste is naar een professioneel bedrijf dat alles volgens richtlijnen doet.
Maar ik denk dat ik morgen toch ga bellen om ermee door te gaan...
Anoniem: 278704
Sinds iets meer dan maand ben ik aan het solliciteren geweest. Ik heb een paar mooie aanbiedingen langs zien komen, maar toen Capgemini reageerde leek dat me toch wel de beste keus.
Even bezig geweest om een goed voorstel in de bus te krijgen en uiteindelijk dat goede voorstel geaccepteerd.
Toen was het dus tijd voor de test. Deze werd afgenomen door Mercury Urval te Amersfoort.
Ik begon de ochtend met 3 tests:
1) 6 minuten=> 25 opdrachten => Voorbeeld: Gevangenis staat tot gevangene. En dan een soortgelijke overeenkomst uit 5 woorden zoeken> B.v. Huis, Hotel, Schuur, Gast, fietsenmaker.
2) 30 minuten overeenkomsten zoeken. Voorbeeld: links staan vier vakjes met cirkels. Rechts vier vakjes met vierkanten. In het midden 3 vakjes, 1 met vierkanten, 1 met cirkels en 1 met rechthoeken. Welk middelste vakje hoort waarbij.
3) 20 minuten getallenreeksen oplossen. Voorbeeld 2 4 6 8 10. Wat is het volgende getal.
Daarna even gelunched en aansluitend een 2,5 uur durend gesprek met 2 psychologen gehad (Normaal 1 maar de mijne was ziek, dus namen ze het samen van hun collega over)
Was al met al best pittig (Verkijk je niet in mijn simpele voorbeelden, dat is slechts voor de uitleg =) en ik was behoorlijk zenuwachtig (Ook een groot deel van de nacht liggen draaien en malen). Maar de buit is binnen en ik ben blij! Woehoeeeeee!
1 januari ben ik officieel capgeminier (Aldus mijn nieuwe manager. Topvent b.t.w.
en begin ik als CSS-P er(Was dat ook alweer?) in Utrecht.
Maar goed, ik heb nog wel een paar vragen. Ik ga ze eerst even uit het forum proberen te vissen. Als ik ze niet kan vinden kom ik er nog op terug.
Ajuuuu!
Even bezig geweest om een goed voorstel in de bus te krijgen en uiteindelijk dat goede voorstel geaccepteerd.
Toen was het dus tijd voor de test. Deze werd afgenomen door Mercury Urval te Amersfoort.
Ik begon de ochtend met 3 tests:
1) 6 minuten=> 25 opdrachten => Voorbeeld: Gevangenis staat tot gevangene. En dan een soortgelijke overeenkomst uit 5 woorden zoeken> B.v. Huis, Hotel, Schuur, Gast, fietsenmaker.
2) 30 minuten overeenkomsten zoeken. Voorbeeld: links staan vier vakjes met cirkels. Rechts vier vakjes met vierkanten. In het midden 3 vakjes, 1 met vierkanten, 1 met cirkels en 1 met rechthoeken. Welk middelste vakje hoort waarbij.
3) 20 minuten getallenreeksen oplossen. Voorbeeld 2 4 6 8 10. Wat is het volgende getal.
Daarna even gelunched en aansluitend een 2,5 uur durend gesprek met 2 psychologen gehad (Normaal 1 maar de mijne was ziek, dus namen ze het samen van hun collega over)
Was al met al best pittig (Verkijk je niet in mijn simpele voorbeelden, dat is slechts voor de uitleg =) en ik was behoorlijk zenuwachtig (Ook een groot deel van de nacht liggen draaien en malen). Maar de buit is binnen en ik ben blij! Woehoeeeeee!

1 januari ben ik officieel capgeminier (Aldus mijn nieuwe manager. Topvent b.t.w.
Maar goed, ik heb nog wel een paar vragen. Ik ga ze eerst even uit het forum proberen te vissen. Als ik ze niet kan vinden kom ik er nog op terug.
Ajuuuu!
Anoniem: 195424
Zijn er nog meer mensen hier die 3 november met de onboarding beginnen?
Vorige week shapes en views gesprek gehad en ben aangenomen
Ik ga stage lopen bij B50 en begin dus maandag. Heb er zin in
Vorige week shapes en views gesprek gehad en ben aangenomen

ik zat tot een paar maanden geleden gedetacheerd bij Cap, een deel wat niet al te lang geleden is overgenomen vanuit Maxeda. ik was al erg aan het twijfelen of ik wel wilde blijven, maar Cap wilde me wel overnemen. echter: ze gaven aan pas met een voorstel te komen *nadat* ik had toegezegd te blijven. en dat was me net iets te gortig. ik heb toen dus ook ter plekke aangegeven niet te zullen blijven.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Dat is een beetje rare gang van zaken inderdaad.
ElRaffa & Mr._T-Rex: welkom
ElRaffa & Mr._T-Rex: welkom

[ Voor 6% gewijzigd door Prx op 28-10-2008 16:43 ]
Ja, ik begin ook maandag 3 november met de Onboarding. Ik ben aangenomen als Functioneel Ontwerper/Applicatie Beheerder bij CSS-P (S52).
Ik had de assessment op dinsdag 21 oktober bij Mercuri Urval. Klein beetje zenuwachtig, omdat ik zo enthousiast was geworden, na het 1e gesprek, over alle mogelijkheden die Capgemini te bieden heeft dat ik het helemaal zag zitten (en dat nog steeds doe uiteraard...;)).
Resultaat: test 1: HBO+
, test 2: HBO+
, test 3: WO
en leuk gesprek met een psycholoog 
Na uiteindelijk alles succesvol doorlopen te hebben en de arbeidsovereenkomst in Utrecht op de Daltonlaan bij HR getekend te hebben, mag ik mij ook vanaf 1 november 'Capper' noemen
...Ben erg benieuwd naar alle info die op ons afgevuurd gaat worden a.s. maandag en dinsdag en natuurlijk ook naar wat voor een voorloop-auto ik maandag krijg!
Ik had de assessment op dinsdag 21 oktober bij Mercuri Urval. Klein beetje zenuwachtig, omdat ik zo enthousiast was geworden, na het 1e gesprek, over alle mogelijkheden die Capgemini te bieden heeft dat ik het helemaal zag zitten (en dat nog steeds doe uiteraard...;)).
Resultaat: test 1: HBO+
Na uiteindelijk alles succesvol doorlopen te hebben en de arbeidsovereenkomst in Utrecht op de Daltonlaan bij HR getekend te hebben, mag ik mij ook vanaf 1 november 'Capper' noemen
...Ben erg benieuwd naar alle info die op ons afgevuurd gaat worden a.s. maandag en dinsdag en natuurlijk ook naar wat voor een voorloop-auto ik maandag krijg!
Aah nog meer mensen die op 3 november beginnenAnoniem: 195424 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:50:
Zijn er nog meer mensen hier die 3 november met de onboarding beginnen?
Vorige week shapes en views gesprek gehad en ben aangenomenIk ga stage lopen bij B50 en begin dus maandag. Heb er zin in

Ik begin dan ook met onboarding. Misschien zien we elkaar dan wel
Computer says no
En.... vertel eens over je ervaringen... ik zit zelf op dit moment in de procedure bij CAP en als ik al die verhalen lees dan wordt ik best enthousiast!C3rialK schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 22:51:
Ja, ik begin ook maandag 3 november met de Onboarding. Ik ben aangenomen als Functioneel Ontwerper/Applicatie Beheerder bij CSS-P (S52).
Resultaat: test 1: HBO+, test 2: HBO+
, test 3: WO
en leuk gesprek met een psycholoog
Ik had net het salarisaanbod van Cap in mijn mailbox, maar ik moet zeggen dat ik het een nogal voorzichtig aanbod vind. Natuurlijk lijkt het heel veel als alle secundaire arbeidsvoorwaarden erbij geteld worden, maar het gaat mij toch ook wel om wat ik maandelijks ook echt op mijn rekening gestort krijg, de rekeningen moeten toch betaald worden en als alleenstaande kan dat best oplopen qua kosten... Het basissalaris is namelijk lager dan wat ik nu heb, maar met die flexruimte erbij geteld kom ik er wel boven. Het is wel de bedoeling dat ik een iets luxere auto ga rijden, vooral ook omdat ik waarschijnlijk meer kilometers ga maken dan ik nu doe en dan vind ik wat comfort fijn (kortweg: de auto die ik nu heb is niet comfortabel genoeg) Het nadeel daarvan is dus dat je weer meer bijtelling hebt. Voor 750 euro per maand aan mobiliteitsvergoeding, aan welke klasse auto's moet ik dan denken? Het liefste zou ik bijvoorbeeld iets als een Audi A3 rijden (waarvan sommige uitvoeringen volgend jaar in de nieuwe 20% bijtelling regeling zouden gaan vallen en waar op zich best aantrekkelijk geprijsde uitvoeringen van bestaan) maar ik weet niet of dat haalbaar is. Als dat het niet is, dan wordt het dus van je flexruimte afgehaald, waardoor je dus ook netto weer minder over houdt? Ik wil namelijk ook niet de kans lopen om minder te gaan verdienen netto, want nu houd ik al niet echt veel meer over per maand...
Ik zie in de folder ook staan dat extra opleidingen binnen die flexruimte vallen, zijn dat dan EXTRA opleidingen? Want ik wil bijvoorbeeld de Microsoft examens nog gaan halen, (en dat was ook gewenst vanuit Cap) maar moet ik die dan zelf betalen van die flexruimte?
Hoe zit het met doorgroeien qua salaris, hoe snel en met welk percentage stijgt dat gemiddeld?
Misschien iemand die dit een beetje kan toelichten? Alvast bedankt
Ik zie in de folder ook staan dat extra opleidingen binnen die flexruimte vallen, zijn dat dan EXTRA opleidingen? Want ik wil bijvoorbeeld de Microsoft examens nog gaan halen, (en dat was ook gewenst vanuit Cap) maar moet ik die dan zelf betalen van die flexruimte?
Hoe zit het met doorgroeien qua salaris, hoe snel en met welk percentage stijgt dat gemiddeld?
Je kan denken aan o.a. de alpha mito, volkswagen golf, renault megane, peugot 308 etc. Je salaris bestaat uit een basis salaris en daarnaast heb je een flexruimte. Deze flexruimte kan je flexibel besteden (o.a. aan lease dus), maar je kan er ook voor kiezen om het gewoon uit te laten betalen en dan telt het ook gewoon mee voor alle premies e.d.Metalfreak schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 19:24:
Ik had net het salarisaanbod van Cap in mijn mailbox, maar ik moet zeggen dat ik het een nogal voorzichtig aanbod vind. Natuurlijk lijkt het heel veel als alle secundaire arbeidsvoorwaarden erbij geteld worden, maar het gaat mij toch ook wel om wat ik maandelijks ook echt op mijn rekening gestort krijg, de rekeningen moeten toch betaald worden en als alleenstaande kan dat best oplopen qua kosten... Het basissalaris is namelijk lager dan wat ik nu heb, maar met die flexruimte erbij geteld kom ik er wel boven. Het is wel de bedoeling dat ik een iets luxere auto ga rijden, vooral ook omdat ik waarschijnlijk meer kilometers ga maken dan ik nu doe en dan vind ik wat comfort fijn (kortweg: de auto die ik nu heb is niet comfortabel genoeg) Het nadeel daarvan is dus dat je weer meer bijtelling hebt. Voor 750 euro per maand aan mobiliteitsvergoeding, aan welke klasse auto's moet ik dan denken? Het liefste zou ik bijvoorbeeld iets als een Audi A3 rijden (waarvan sommige uitvoeringen volgend jaar in de nieuwe 20% bijtelling regeling zouden gaan vallen en waar op zich best aantrekkelijk geprijsde uitvoeringen van bestaan) maar ik weet niet of dat haalbaar is. Als dat het niet is, dan wordt het dus van je flexruimte afgehaald, waardoor je dus ook netto weer minder over houdt? Ik wil namelijk ook niet de kans lopen om minder te gaan verdienen netto, want nu houd ik al niet echt veel meer over per maand...
er zijn maar weinig opleidingen die je vanuit flex zou moeten betalen. Je zou daarbij moeten denken aan een HBO of WO studie of een MBA. Je MS examens zijn zover ik weet gewoon standaardzaken binnen cap en dat betekent dat je daar dus zelfs geen geld aan kwijt ben (alleen wat tijd). Daarnaast bouw je ook geen studieschuld op bij cap.Ik zie in de folder ook staan dat extra opleidingen binnen die flexruimte vallen, zijn dat dan EXTRA opleidingen? Want ik wil bijvoorbeeld de Microsoft examens nog gaan halen, (en dat was ook gewenst vanuit Cap) maar moet ik die dan zelf betalen van die flexruimte?
Mijn salaris is afgelopen jaar met ongeveer 10% gestegen en ik ben een zijinstromer.Hoe zit het met doorgroeien qua salaris, hoe snel en met welk percentage stijgt dat gemiddeld?
Ik heb als zijinstromer na 2 goede gesprekken vorige week ook een aanbieding in de bus gekregen van CapGemini
Lijkt me ook een erg leuk en leerzaam bedrijf om voor te werken eerlijk gezegd.
aanbod gehad op level 17, wat na wat gepuzzel ongeveer overeenkomt met mijn huidige salaris..
Vraagje over de mobiliteitsvergoeding, is die inclusief of exclusief brandstof ?
Moeilijke keuze hoor, maar na dit topic gelezen te hebben wel positief over het bedrijf (was ik al, maar is bevestigd haha
)
aanbod gehad op level 17, wat na wat gepuzzel ongeveer overeenkomt met mijn huidige salaris..
Vraagje over de mobiliteitsvergoeding, is die inclusief of exclusief brandstof ?
Moeilijke keuze hoor, maar na dit topic gelezen te hebben wel positief over het bedrijf (was ik al, maar is bevestigd haha
[ Voor 32% gewijzigd door Wilde op 13-11-2008 09:39 ]
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Je mobiliteitsvergoeding is inclusief brandstof. Je least dus een auto inclusief de brandsofkosten op basis van je mobiliteitsvergoeding. Alles wat je niet opmaakt van die vergoeding krijg je bruto uitgekeerd (leuke bonusWilde schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:23:
Ik heb als zijinstromer na 2 goede gesprekken vorige week ook een aanbieding in de bus gekregen van CapGeminiLijkt me ook een erg leuk en leerzaam bedrijf om voor te werken eerlijk gezegd.
Moeilijke keuze hoor, maar na dit topic gelezen te hebben wel positief over het bedrijf (was ik al, maar is bevestigd haha)
Ok bedankt voor de info. Ik speel een beetje met het idee om geen leaseauto te nemen en zelf voor vervoer te zorgen. Je krijg dan de mobiliteitsvergoeding maandelijks bovenop je brutosalaris, zodat je daarvan een treinkaartje eigen benzine of whatever kan kopen ?rickmans schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:21:
[...]
Je mobiliteitsvergoeding is inclusief brandstof. Je least dus een auto inclusief de brandsofkosten op basis van je mobiliteitsvergoeding. Alles wat je niet opmaakt van die vergoeding krijg je bruto uitgekeerd (leuke bonus) en ga je er boven, dan betaal je wat bij
.
Niveau 17, dat is goed te doen lijkt me. Je bent zij-instromer; wat heb je hiervoor gedaan als ik vragen mag? Heb je het ook gehad over toekomstige salarisverhogingen?Wilde schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:23:
Ik heb als zijinstromer na 2 goede gesprekken vorige week ook een aanbieding in de bus gekregen van CapGeminiLijkt me ook een erg leuk en leerzaam bedrijf om voor te werken eerlijk gezegd.
Moeilijke keuze hoor, maar na dit topic gelezen te hebben wel positief over het bedrijf (was ik al, maar is bevestigd haha)
Het is eigenlijk sinds vorige maand zo geregeld dat je een NS-Businesscard krijgt; dat wat je afreist wordt dan ingehouden van je flex-salaris. Dus, naar het schijnt, heb je dubbel korting met je NS-Businesscard en omdat je de kaartjes flext betaal je de kaartjes ook nog eens bruto. Maar, inderdaad dan kun je van dat geld zelf alles betalen dus!Wilde schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:50:
[...]
Ok bedankt voor de info. Ik speel een beetje met het idee om geen leaseauto te nemen en zelf voor vervoer te zorgen. Je krijg dan de mobiliteitsvergoeding maandelijks bovenop je brutosalaris, zodat je daarvan een treinkaartje eigen benzine of whatever kan kopen ?
Nee, dan heb je de mailing niet goed bijgehouden 10-10-2008 is daar een e-mail over geweest. Dit is per 1 november het geval.Prx schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:26:
NS-Businesscard krijgt je alleen bij een lease auto.
Rickmans, mede Fok!ker
, bedankt voor je antwoord.
Ik heb inmiddels een nieuw (iets hoger) salarisaanbod binnen en ik denk dat ik hiermee ook akkoord ga, dit ziet er meer uit als wat ik in gedachten had. Ik heb overigens een lijst meegestuurd gekregen van leaseprijzen zodat ik al eens kon gaan kijken aan welke auto's ik zou kunnen denken. Het is inderdaad inclusief brandstof en op basis van 40.000 km per jaar voor 48 maanden.
Dan ga ik denk ik morgen even reageren en dan kan er een assessment gepland worden.
Dan ga ik denk ik morgen even reageren en dan kan er een assessment gepland worden.
Nu 8 jaar ervaring met verschillende detacheringsklussen en 10 maanden development(c# en asp.net). Maar het voornaamste is denk ik dat ik gelijk wil over steken, en dat ook aangegeven heb. Niet dat dat helemaal precies uitkomt nu, maar er mag een stukje investering in zitten als je het mij vraagtvegterb schreef op donderdag 13 november 2008 @ 15:10:
[...]
Niveau 17, dat is goed te doen lijkt me. Je bent zij-instromer; wat heb je hiervoor gedaan als ik vragen mag? Heb je het ook gehad over toekomstige salarisverhogingen?
[...]
Anoniem: 280835
Volgens mij is RUP toch echt bij Rational ontwikkeld (tegenwoordig IBM)vegterb schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:51:
[...]
Kijk, je moet je bedenken dat Capgemini als bedrijf al behoorlijk wat jaren ervaring heeft. In die jaren hebben ze een soort 'best-practice' (RUP) opgebouwd. Ze hanteren een aantal technieken volgens welke ze werken. Maar het zijn inderdaad richtlijnen, Capgemini gebruikt gewoon dat wat het beste werkt bij een bepaalde situatie. Dat ieder daar een eigen mening over heeft mag duidelijk zijn, dat merk je overal. Als gevolg daarvan merk je dat dit ervoor zorgt dat je behoorlijk wat vrijheid hebt in hoe je werkt, er is ook altijd ruimte voor verbetering en voorstellen om dingen efficiënter te doen worden altijd serieus genomen.
Ja klopt! Was niet helemaal duidelijk hè? RUP is een best-practice, bedoelde niet dat die door Capgemini ontwikkeld was. Maar bedankt voor de verduidelijkingAnoniem: 280835 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 23:43:
[...]
Volgens mij is RUP toch echt bij Rational ontwikkeld (tegenwoordig IBM)
Anoniem: 96862
Beetje late reactie maar ik wilde hier toch nog wat aan toevoegen...
De meeste prijzen qua lease liggen bij Capgemini >10% hoger dan bij andere bedrijven. Wel kun je ongelimiteerd privé rijden en krijg je (bij ING carlease standaard en bij Athlon voor €4,65 / mnd) een internationale tankpas die je ook privé mag gebruiken.
Helaas, gaat niet helemaal op. De meeste leaseauto's van rond de €750,- bij Cap zijn een maatje kleiner. Het gaat niet 1:1 op met de catalogusprijs maar voor rond dat bedrag moet je denken aan kale auto's als de golf, de peugeot 308, maar vooral aan de maatjes kleiner (peugeot 207, skoda fabia, VW polo, renault clio). En natuurlijk de Honda Civic Hybrid (is meen ik 720,- bij ING)rickmans schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 19:59:
[...]
Je kan denken aan o.a. de alpha mito, volkswagen golf, renault megane, peugot 308 etc. Je salaris bestaat uit een basis salaris en daarnaast heb je een flexruimte. Deze flexruimte kan je flexibel besteden (o.a. aan lease dus), maar je kan er ook voor kiezen om het gewoon uit te laten betalen en dan telt het ook gewoon mee voor alle premies e.d.
De meeste prijzen qua lease liggen bij Capgemini >10% hoger dan bij andere bedrijven. Wel kun je ongelimiteerd privé rijden en krijg je (bij ING carlease standaard en bij Athlon voor €4,65 / mnd) een internationale tankpas die je ook privé mag gebruiken.
Bij mij ook, maar..... vanwege de credietcrisis en de dreigende recessie is er dit jaar al geen collectieve loonsverhoging en wordt als indexering van de tantième een waarde <1 aangehouden. (ik heb gehoord 0,8...) Dus ga er vooralsnog maar niet vanuit dat je in 2009 automatisch erop vooruit zult gaan. Hangt natuurlijk wel af van je persoonlijke prestaties en zo...rickmans schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 19:59:
[...]
Mijn salaris is afgelopen jaar met ongeveer 10% gestegen en ik ben een zijinstromer.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 96862 op 28-11-2008 14:17 ]
De 308 kan je al vanaf onder de 700 euro leasenAnoniem: 96862 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 14:14:
Beetje late reactie maar ik wilde hier toch nog wat aan toevoegen...
[...]
Helaas, gaat niet helemaal op. De meeste leaseauto's van rond de €750,- bij Cap zijn een maatje kleiner. Het gaat niet 1:1 op met de catalogusprijs maar voor rond dat bedrag moet je denken aan kale auto's als de golf, de peugeot 308, maar vooral aan de maatjes kleiner (peugeot 207, skoda fabia, VW polo, renault clio). En natuurlijk de Honda Civic Hybrid (is meen ik 720,- bij ING)
ach ik durf er wel vanuit de gaan dat ik in 2009 er weer aardig op vooruit gaBij mij ook, maar..... vanwege de credietcrisis en de dreigende recessie is er dit jaar al geen collectieve loonsverhoging en wordt als indexering van de tantième een waarde <1 aangehouden. (ik heb gehoord 0,8...) Dus ga er vooralsnog maar niet vanuit dat je in 2009 automatisch erop vooruit zult gaan. Hangt natuurlijk wel af van je persoonlijke prestaties en zo...
Zou iemand mij wat kunnen vertellen over de werksfeer, carrieremogelijkheden en algemene "feeling" binnen Cap, en dan met name bij Outsourcing ?? Ik zit best wel te twijfelen om mijn huidige werkgever gedag te zeggen en bij Cap in dienst te komen... Maarrrrr. Het aanbod van Cap is met moeite gelijkgetrokken met wat ik nu aan arbeidsvoorwaarden heb. Ik zit alleen zo met wat onzekerheid over hoe het is om bij Cap te werken. Ik snap dat je door veel energie te steken in je persoonlijke ontwikkeling snel kan groeien binnen het bedrijf, maar wat betekend dit concreet? Is het eenvoudig wat intern te switchen als je denkt binnen een andere afdeling beter op je plek te zitten mocht dat nodig zijn? Is er een hoog of laag verloop? Ik snap dat dit ook persoonlijke ervaringen zijn, maar ik probeer toch een beetje een beeld te vormen om voor mezelf een motivatie op te bouwen om ook echt daadwerkelijk de stap te maken (en er later geen spijt van te krijgen!)
Bedankt
Bedankt
Het verloop bij Outsourcing is behoorlijk dus carrieremogelijkheden genoeg...
Ik werk zelf voor products, dus weet niet precies hoe het er bij outsourcing aan toe gaat. Wat ik dus wel kan doen is gewoon een beetje een algemene impressie geven van Capgemini.Wilde schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 16:24:
Zou iemand mij wat kunnen vertellen over de werksfeer, carrieremogelijkheden en algemene "feeling" binnen Cap, en dan met name bij Outsourcing ?? Ik zit best wel te twijfelen om mijn huidige werkgever gedag te zeggen en bij Cap in dienst te komen... Maarrrrr. Het aanbod van Cap is met moeite gelijkgetrokken met wat ik nu aan arbeidsvoorwaarden heb. Ik zit alleen zo met wat onzekerheid over hoe het is om bij Cap te werken. Ik snap dat je door veel energie te steken in je persoonlijke ontwikkeling snel kan groeien binnen het bedrijf, maar wat betekend dit concreet? Is het eenvoudig wat intern te switchen als je denkt binnen een andere afdeling beter op je plek te zitten mocht dat nodig zijn? Is er een hoog of laag verloop? Ik snap dat dit ook persoonlijke ervaringen zijn, maar ik probeer toch een beetje een beeld te vormen om voor mezelf een motivatie op te bouwen om ook echt daadwerkelijk de stap te maken (en er later geen spijt van te krijgen!)
Bedankt
De werksfeer is voor iedereen anders. Het hangt er sterk van af met wie je samen komt te werken, natuurlijk heb je hier wel wat invloed op, maar omdat je in het begin nog weinig mensen kent zul je je weg ook moeten vinden naar de plek waar je je het lekkerst voelt. De werksfeer kan dus behoorlijk informeel zijn, direct, gezellig en collegiaal. De andere kant zijn er ook plekken waarin men vrij 'alleen' werkt en het behoorlijk formeel kan zijn. Over het algemeen heb ik niks te klagen over werksfeer, collega's zijn erg gezellig en communicatie is lekker direct. Had specifieke eigenschappen van werksfeer die je zoekt in een bedrijf?
Carrièremogelijkheden; hangt van je eigen kunnen af natuurlijk. Capgemini ondersteund je waar nodig en waar mogelijk. Dat wil zeggen dat met de snelheid waarmee jij groeit bij een klant ze jou de cursussen geven die je nodig hebt om deze 'gezonde groei' door te kunnen zetten. De mogelijkheden die je krijgt hangt van je assignatie af, als je daar de mogelijkheid krijgt om een hogere / andere functie te bekleden dan is dat natuurlijk goed voor je carrière.
Intern switchen is zeker mogelijk, maar elke afdeling moet zijn budget rond krijgen en genoeg mensen in dienst houden. Ze zullen je dus zo veel mogelijk intern tevreden proberen te stellen. Je kunt altijd switchen, zeker als je daar hele goede aanleiding toe hebt. Vanzelfsprekend is het niet de bedoeling dat je elke jaar gaat switchen.
Algemene feeling binnen Capgemini is goed naar mijn idee. Denk dat veel mensen tevreden zijn over hun werkplek en hier veel ervaring op kunnen doen. Voor zover ik weet gaan mensen niet snel weg omdat ze ergens anders meer carrière mogelijkheden hebben, meer vanwege reistijd, vastigheid en soms salaris. Maar ook voor die dingen kun je bij Capgemini goed je basis leggen en veel ervaring op doen. Het is een bedrijf wat ook van jou verwacht dat je groeit.
Anoniem: 282292
Moet iedereen de tests en gesprek met een psycholoog doen? Of geld dat alleen voor starters (ikzelf ben een .Net programmeur met > 3 jaar ervaring)
Kort antwoord: Ja. Ik ben een zij-instromer met vijfentwintig jaar ervaring en heb de assesment ook moeten doen.Het is namelijk ook een instrument voor jouw (toekomstige) manager om te laten beoordelen of je binnen zijn team zult passen.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Dank je DeBolle. Ik denk er aan om bij Cap te gaan solliciteren, maar zag dit punt niet duidelijk naar voren komen in dit forum.
Is er hier iemand die bij Cap in het Microsoft team werkt? En zo ja, hoe bevalt het?
Is er hier iemand die bij Cap in het Microsoft team werkt? En zo ja, hoe bevalt het?
Anoniem: 282327
Hallo allemaal,
Ik heb komende vrijdag een gesprek over een mogelijke afstudeerstage bij Capgemini en ik heb het topic doorgelezen, maar kon hier vrij weinig over vinden (behalve dan over de capaciteitentest). Heeft iemand hier een afstudeerstage bij Capgemini gedaan en kan hij/zij mss iets vertellen over bijvoorbeeld de begeleiding die je krijgt, of de werkdruk, de sfeer, opvallende dingen etc.
Alvast bedankt!
Ik heb komende vrijdag een gesprek over een mogelijke afstudeerstage bij Capgemini en ik heb het topic doorgelezen, maar kon hier vrij weinig over vinden (behalve dan over de capaciteitentest). Heeft iemand hier een afstudeerstage bij Capgemini gedaan en kan hij/zij mss iets vertellen over bijvoorbeeld de begeleiding die je krijgt, of de werkdruk, de sfeer, opvallende dingen etc.
Alvast bedankt!
ik ken nog wel iemand, zal hem wel vragen te reageren!Anoniem: 282292 schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:12:
Dank je DeBolle. Ik denk er aan om bij Cap te gaan solliciteren, maar zag dit punt niet duidelijk naar voren komen in dit forum.
Alvast bedankt!miel schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 08:02:
[...]
ik ken nog wel iemand, zal hem wel vragen te reageren!
Ben zelf momenteel werkzaam bij Capgemini en heb tijdens mijn opleiding ook stage (geen afstudeer) gelopen bij Capgemini, dat is ook hoe ik in aanraking ben gekomen met het bedrijf.Anoniem: 282327 schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:09:
Hallo allemaal,
Alvast bedankt!
Over de werksfeer is denk ik wel genoeg te lezen in dit topic. Daar heb ik het tenminste redelijk vaak over gehad, hoe het werken is bij Capgemini. Al heb je wel gelijk dat dat met name gaat om 'werken bij de klant'. Op het hoofdkantoor (Capgemini Nederland) is het niet heel anders. Ondanks de maatpakken, de zakenmensen, grote bedrijven en de dure worden is de sfeer vrij los. Capgemini wil deze sfeer ook zo veel mogelijk behouden, je moet je altijd vrij voelen om iemand te bellen of bij een 'specialist' binnen te lopen om vragen te stellen. Het straalt strakheid uit, maar is eigenlijk vrij relaxed.
De begeleiding is vaak erg goed. Capgemini wil mensen die stage lopen graag goed begeleiden en ze laten werken volgens de Capgemini-manier. Dat heeft meerdere redenen en een van die redenen is dat je een potentieel toekomstig medewerker bent, want is waarom Capgemini stagiaires aanneemt. Ga er dus van uit dat je genoeg begeleiding krijgt, want daar plukt straks iedereen de vruchten van. Het is altijd handig om de lokale manager goed te leren kennen, zeker als je straks gaat solliciteren maakt dat het sollicitatiegesprek een stuk makkelijker.
Als stagiair heb je bijna even veel rechten en plichten als ieder andere medewerker. Dus probeer ook te zoeken naar uitstapjes en verenigingen waar je je kunt aansluiten. Netwerken staat centraal binnen Capgemini, nu ben ik zelf niet echt iemand van het netwerken. Ik leer zelf liever mensen via de 'normale' weg kennen zonder het te forceren. Dat is een ander verhaal.
Let ook op je vergoeding, want die kunnen erg verschillen. Het schijnt dat wij vrij weinig hebben gehad (250 per maand). Weet niet zeker wat de norm is, dus probeer er geen slaatje uit te slaan, want Capgemini investeert behoorlijk (laptop e.d.). Belangrijkste is: geniet er van en haal er uit wat er in zit.
Oh ja, werkdruk! Hangt ontzettend van je opdracht en je eigen kunnen af. Ze hebben naar ik weet wel redelijk gelijke opdrachten dus zolang je goed mee kunt komen op school zal dat bij Capgemini geen probleem zijn. Ze kijken natuurlijk ook naar je prestaties.
Anoniem: 282677
Hallo,
Een paar weken geleden heb ik mijn c.v. via de website achtergelaten, maar tot op heden nog niets vernomen.
Graag wil ik een overstap maken naar CAP, omdat ik het idee heb dat ze mijn projectmanagement skills naar een hoger plan kunnen tillen. Zowel qua vorming en opdrachten. Van Outsourcing weet ik dat ze pm's zoeken, maar zijn er binnen CAP betere units te vinden? Ik wil me namelijk niet op een specifiek product vastpinnen, maar me in de breedte ontwikkelen. Daarnaast hoe zit CAP in de markt momenteel? Last van de crisis? Inhuurstop?
Graag jullie visie.
Een paar weken geleden heb ik mijn c.v. via de website achtergelaten, maar tot op heden nog niets vernomen.
Graag wil ik een overstap maken naar CAP, omdat ik het idee heb dat ze mijn projectmanagement skills naar een hoger plan kunnen tillen. Zowel qua vorming en opdrachten. Van Outsourcing weet ik dat ze pm's zoeken, maar zijn er binnen CAP betere units te vinden? Ik wil me namelijk niet op een specifiek product vastpinnen, maar me in de breedte ontwikkelen. Daarnaast hoe zit CAP in de markt momenteel? Last van de crisis? Inhuurstop?
Graag jullie visie.
tsja wat is beter of wat is slechterAnoniem: 282677 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:41:
Hallo,
Graag jullie visie.
Zo, vorige week woensdag heb ik dus assessment gehad, maar het ging vrij slecht. De capaciteitentests gingen me best goed af, maar heb ook 2 rollenspelen gehad en die gingen een stuk minder en daarom willen ze dus een negatief advies geven. Vandaag het rapport gekregen en dat verklaart een hoop, er staat dus dat ik getest ben als senior professional, terwijl ik voor een young professional functie gesolliciteerd heb. Vond het al vreemd dat ik de multitaskingtest had moeten doen (ging me overigens vrij goed af), omdat iemand in dit topic had gezegd dat die alleen voor meer ervaren mensen waren. Aan het einde van de dag lieten ze de resultaten zien en werden die van mij dus afgezet tegen een wo+ normgroep, ik heb dus hbo gedaan met enkele jaren werkervaring, dus zou een hbo+ normgroep logischer zijn geweest. Kreeg trouwens wel de indruk dat ze bij Cap de capaciteitentest ook belangrijker vonden.
Collega's!
Ik heb vandaag mijn nsbusinesscard binnengekregen. Het is alleen niet helemaal duidelijk Waar ik deze moet activeren...?
Is dat hier:
https://zakelijkonline.ns...PTMwMA==)/login_create.do
Ik heb vandaag mijn nsbusinesscard binnengekregen. Het is alleen niet helemaal duidelijk Waar ik deze moet activeren...?
Is dat hier:
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Hi EgoAnoniem: 282292 schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:12:
Ik zit bij een Microsoft Team, ben er net 2 maanden geleden begonnen. Ik vind het tot nu toe heel leuk. Ik werk in een leuk team. Echter ik zit wel bij Capgemini Retail Solutions (Amsterdam) die heeft zijn eigen mct(Multi Client Team) team.
Dus vraag maar raak.
Computer says no
Je hoeft niks te activeren, NS heeft de verkeerde brief meegestuurd.... Je kan hem op de normale manier gebruiken.Flipm0de schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:08:
Collega's!
Is dat hier:
Zoals Leon T al zegt. Die hoef je niet te activeren. Je kunt deze kaart direct gebruiken (mits het de 2008 versie is) Als het goed is heb je de 2009 versie ook al binnen? Je kunt reizen boeken via: https://boeken.nsbusinesscard.nl/Flipm0de schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:08:
Collega's!
Is dat hier:
Capgemini heeft inderdaad tal van mogelijkheden om mensen van elk niveau nog hoger te brengen. Dus ik denk zeker dat je je er op je plek gaat voelen en met een goed project je je zeker kunt bewijzen! 'Betere' is altijd lastig, dat hangt er gewoon sterk vanaf wat je zoekt. Ik zal binnen Products eens informeren of er nog vraag is. Mocht je dat willen tenminsteAnoniem: 282677 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:41:
Hallo,
[...]
Graag jullie visie.
Capgemini zit redelijk goed in de markt. Het heeft rekening gehouden met de mogelijkheid dat een dergelijke crisis ooit zou komen. Natuurlijk wordt het even zwaar en er zijn nog een hoop onduidelijkheden. Toch brengen ze het beeld naar buiten dat het naar omstandigheden goed gaat. Inhuurstop? Misschien.. heb er niemand over gehoord, maar denk dat ze wat voorzichtiger zijn.
Hoi Moshe85,Moshe85 schreef op maandag 22 december 2008 @ 16:40:
[...]
Hi Ego
Ik zit bij een Microsoft Team, ben er net 2 maanden geleden begonnen. Ik vind het tot nu toe heel leuk. Ik werk in een leuk team. Echter ik zit wel bij Capgemini Retail Solutions (Amsterdam) die heeft zijn eigen mct(Multi Client Team) team.
Dus vraag maar raak.
Ik zou graag van je willen weten wat voor opdrachten er zoal zijn, wordt .Net 3.5 al bij (een aantal) projecten gebruikt, welke klanten, wat de opleidingsmogelijkheden zijn (zou je bijvoorbeeld, als je wilt, een MOSS2007 cursus kunnen gaan volgen)?
Alvast bedankt!
En fijne feestdagen alvast
Hangt er een beetje vanaf, je kan bijna iedere MS cursus aanvragen als die nodig is voor het team en of werkzaamheden. Bijna altijd kosteloos, wel in de avonduren. Qua werkzaamheden hangt er hangt er vanaf op welk nivo zit. Het kunnen incidenten, changes, problems, Projectjes of projecten zijn. Kan allemaal, hangt een beetje van je zelf af. Wil je wel of niet projecten doen. Wat is je kennis nivo, dit is erg belangrijk voor de werkzaamheden die je doet. Een senior zal niet snel standaard incidenten doen, maar zich wel weer bezig houden met een Major Incident.Ik zou graag van je willen weten wat voor opdrachten er zoal zijn, wordt .Net 3.5 al bij (een aantal) projecten gebruikt, welke klanten, wat de opleidingsmogelijkheden zijn (zou je bijvoorbeeld, als je wilt, een MOSS2007 cursus kunnen gaan volgen)?
Ik zit zelf in MCT in Utrecht, en heb het daar erg naar me zin. Veel lachen, maar ook regelmatig hard werken.
Leuk! Wellicht dat wij collega's gaan worden, gisteren het assessment gehaaldRolfie schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:24:
[...]
Ik zit zelf in MCT in Utrecht, en heb het daar erg naar me zin. Veel lachen, maar ook regelmatig hard werken.
Weet iemand hoe je kan berekenen welke auto je kan leasen van je lease budget bij Capgemini?
Ik heb wel een idee, maar weet niet of het juist is. Reacties welkom
Als je bijvoorbeeld op directlease.nl kijk, en dan bij de VW Golf 6:
€ 457 / € 532
resp. excl/incl brandstof
A label.
Moet je dan die 532 rekenen, en vervolgens 14% van de nieuwkoopwaarde gedeeld door 12 erbij op tellen?
€ 24.550 is de nieuwkoopwaarde. 14% ervan en dat delen door 12 = 286 euro.
532 + 286 = 818,-
Is dat de prijs die je bij Cap moet betalen? Stel je begint met 750 euro leasebudget dan moet je dus wat bij betalen.
Am i right?
€ 457 / € 532
A label.
Moet je dan die 532 rekenen, en vervolgens 14% van de nieuwkoopwaarde gedeeld door 12 erbij op tellen?
532 + 286 = 818,-
Is dat de prijs die je bij Cap moet betalen? Stel je begint met 750 euro leasebudget dan moet je dus wat bij betalen.
Am i right?
Bij Capgemini lease je voor 4 jaar, 40.000 km per jaar.technoaddict schreef op zondag 28 december 2008 @ 19:08:
Weet iemand hoe je kan berekenen welke auto je kan leasen van je lease budget bij Capgemini?
€ 457 / € 532
A label.
532 + 286 = 818,-
Am i right?
bijvoorbeeld een renault megane grand tour kost je 850 euro per maand... je bijtelling (die 14%, maar dat heeft een VW golf niet, die heeft 20% of 25%) betaal je zelf van je salaris, niet van je leasevergoeding..
over het algemeen zijn leaseautos vrij duur bij Cap... dit komt omdat er geen merkenbeleid is (je mag alles leasen) en je onbeperkt prive mag rijden....daardoor is het allemaal wat duurder.
Thnx voor je reactie.
Als ik bijvoorbeeld de VW Golf 6 op 40K KM zet en een looptijd van 4 jaar, kom ik uit op:
Leaseprijs:
€ 439 / € 651
Ik zou dus bij 750 leasebudget 100 euro ( bruto ) over houden. Is that right?
En de bijtelling ( 20%. ) betaal ik apart van mijn salaris.
Niet echt goedkoop nee
Ik val sinds kort in de regeling dat ik leasevergoeding krijg. Ik rij nu een Aygo via Cap, en deze zal dus onder die regeling gebracht worden. Tis alleen niet echt een auto om ook mee op vakantie te gaan in de zomer. Vandaar dat ik voorzichting aan het kijken ben naar andere opties.
Als ik bijvoorbeeld de VW Golf 6 op 40K KM zet en een looptijd van 4 jaar, kom ik uit op:
Leaseprijs:
€ 439 / € 651
Niet echt goedkoop nee
Ik val sinds kort in de regeling dat ik leasevergoeding krijg. Ik rij nu een Aygo via Cap, en deze zal dus onder die regeling gebracht worden. Tis alleen niet echt een auto om ook mee op vakantie te gaan in de zomer. Vandaar dat ik voorzichting aan het kijken ben naar andere opties.
Waarom kijk je niet gewoon even op Intranet op de lease afdeling? Daar zie je meteen wat je kan leasen, voor welk bedrag...Ik val sinds kort in de regeling dat ik leasevergoeding krijg. Ik rij nu een Aygo via Cap, en deze zal dus onder die regeling gebracht worden. Tis alleen niet echt een auto om ook mee op vakantie te gaan in de zomer. Vandaar dat ik voorzichting aan het kijken ben naar andere opties.
Ik weet niet of je de huidige auto gemakkelijk kan inruilen tussen door. Meestel moet je hem oprijden, of iemand anders moet hem kunnen overnemen.
Maar ik ken het gevoel, naar een andere auto kijken is altijd leuk. Op maandag 5 januari ga ik mijn nieuwe bestellen. Dan maar hopen dat de levertijd niet te lang is......
Heb je niet al een login gekregen voor de lease sites van Cap? inglease en Athlon?technoaddict schreef op zondag 28 december 2008 @ 20:15:
Thnx voor je reactie.
Leaseprijs:
€ 439 / € 651
Niet echt goedkoop nee
Dan kan je zo berekeningen aanvragen.
en @Ego
Jij doelt denk ik meer op .net development, right?
ik zit bij een beheersteam voor het microsoft platform, lees (ad server, domain controllers exchange etc).
Over .NET development weet ik vrij weinig binnen Cap, heb het zelf wel ergens anders al gedaan maar weet niet hoe het een en ander werkt bij Cap.
[ Voor 15% gewijzigd door Meekoh op 29-12-2008 13:06 ]
Computer says no
je bent niet de enige die dat doet (moet je maar denken). Het siert je wanneer je er achteraan belt.Anoniem: 282677 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:41:
Hallo,
Hoe internationaal zijn de projecten binnen Cap? Ik zoek zelf naar een functie van informatie/business analist en wil uiteindelijk doorgroeien naar 'iets' in de outsourcing, omdat ik graag werk in een multiculturele omgeving en het me ook erg leuk lijkt juist de 'brug' tussen culturen te slaan, mbt outsourcingswerk. Iemand hier ervaringen mee?
Dat wisselt van project tot project, er zijn sowieso tal van projecten waarbij er gedeeltes geoutsourced zijn (en soms betekent dit ook dat een aantal collega's vanuit India ingevlogen worden in Nederland om op locatie werk te verzetten). Dus als je op zoek bent naar een IA / BA rol in combinatie met outsourcing dan zijn er voldoende mogelijkheden binnen Capgemini voor jou om dit in te vullen.Keeper schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:34:
Hoe internationaal zijn de projecten binnen Cap? Ik zoek zelf naar een functie van informatie/business analist en wil uiteindelijk doorgroeien naar 'iets' in de outsourcing, omdat ik graag werk in een multiculturele omgeving en het me ook erg leuk lijkt juist de 'brug' tussen culturen te slaan, mbt outsourcingswerk. Iemand hier ervaringen mee?
Daarin heb je helemaal gelijk, daarom heb ik half december maar 'ns geinformeerd. Bleek dat het c.v. in het "systeem" is blijven hangen en nog niet door een recruiter is bekeken. Dame aan de lijn zou de recruiters hierop attenderen. Gezien de vakantiedagen ertussen, verwacht ik niet dat het inmiddels is gebeurd. Wacht nog even twee weken af, voordat ik weer informeer naar de status.Rhy schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 09:53:
[...]
je bent niet de enige die dat doet (moet je maar denken). Het siert je wanneer je er achteraan belt.
Informeren is zeker een goede optie, dus graagvegterb schreef op maandag 22 december 2008 @ 17:20:
[...]
Zoals Leon T al zegt. Die hoef je niet te activeren. Je kunt deze kaart direct gebruiken (mits het de 2008 versie is) Als het goed is heb je de 2009 versie ook al binnen? Je kunt reizen boeken via: https://boeken.nsbusinesscard.nl/
[...]
Capgemini heeft inderdaad tal van mogelijkheden om mensen van elk niveau nog hoger te brengen. Dus ik denk zeker dat je je er op je plek gaat voelen en met een goed project je je zeker kunt bewijzen! 'Betere' is altijd lastig, dat hangt er gewoon sterk vanaf wat je zoekt. Ik zal binnen Products eens informeren of er nog vraag is. Mocht je dat willen tenminste
Capgemini zit redelijk goed in de markt. Het heeft rekening gehouden met de mogelijkheid dat een dergelijke crisis ooit zou komen. Natuurlijk wordt het even zwaar en er zijn nog een hoop onduidelijkheden. Toch brengen ze het beeld naar buiten dat het naar omstandigheden goed gaat. Inhuurstop? Misschien.. heb er niemand over gehoord, maar denk dat ze wat voorzichtiger zijn.
Hoi ik heb gisteren mijn CV achtergelaten (HBO Bedrijfskundige Informatica, studeer deze maand nog af bij Sogeti) op de website + motivatie.
Nu ben ik vandaag al direct gebeld door een recruiter en a.d.v. m'n cv, motivatie en telefonische toelichting zag ze bij verschillende divisies (outsourcing en technologie) aanknopingspunten. Ze had het over een semi-vaste plek bij outsourcing in Utrecht. Bij andere divisies ben je meer op weg naar de klant.
Nu heb ik wat vragen:
- Zijn er starters die in de omg. van eindhoven wonen, en wat voor werk doen jullie en hoeveel moeten jullie ongeveer reizen?
- Iemand nog tips bij het solliciteren bij Capgemini?
- Ik heb m'n afstudeerstage bij Sogeti gedaan en dus ook een capaciteitentest gedaan (en behaald). Heeft dit nog enige voordelen bij m'n solliciatie bij Capgemini?
Nog even een paar opmerkingen:
- Ik lees veel postieve en enthousiaste reacties in dit topic (ook ivm de andere topics)
- Capgemini geeft een niet zo'n hoog (start)salaris maar is wel erg gericht op ontwikkeling, goede werksfeer en onderhandelingen met medewerker over wat zij willen.
- De screenshots van de capaciteitentest doen het niet meer (startpost)
Al met al klinkt het me positief in de oren...
Nu ben ik vandaag al direct gebeld door een recruiter en a.d.v. m'n cv, motivatie en telefonische toelichting zag ze bij verschillende divisies (outsourcing en technologie) aanknopingspunten. Ze had het over een semi-vaste plek bij outsourcing in Utrecht. Bij andere divisies ben je meer op weg naar de klant.
Nu heb ik wat vragen:
- Zijn er starters die in de omg. van eindhoven wonen, en wat voor werk doen jullie en hoeveel moeten jullie ongeveer reizen?
- Ik heb m'n afstudeerstage bij Sogeti gedaan en dus ook een capaciteitentest gedaan (en behaald). Heeft dit nog enige voordelen bij m'n solliciatie bij Capgemini?
Nog even een paar opmerkingen:
- Ik lees veel postieve en enthousiaste reacties in dit topic (ook ivm de andere topics)
- Capgemini geeft een niet zo'n hoog (start)salaris maar is wel erg gericht op ontwikkeling, goede werksfeer en onderhandelingen met medewerker over wat zij willen.
- De screenshots van de capaciteitentest doen het niet meer (startpost)
[ Voor 20% gewijzigd door Frenkpie op 09-01-2009 14:11 ]
Goed uitgerust komen bij de test, als je er door komt goed uitgerust bij de psycholoog zijn en vooral jezelf blijven. En daarna gewoon weten wat je wilt als je bij een manager komt! (dat is belangrijk, want als je dat niet weet duwen ze je zo in een hokje)Frenkpie schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:12:
Hoi ik heb gisteren mijn CV achtergelaten (HBO Bedrijfskundige Informatica, studeer deze maand nog af bij Sogeti) op de website + motivatie.
Nu heb ik wat vragen:
Bij mijn weten niet.- Ik heb m'n afstudeerstage bij Sogeti gedaan en dus ook een capaciteitentest gedaan (en behaald). Heeft dit nog enige voordelen bij m'n solliciatie bij Capgemini?
Klopt, geweldig bedrijf om voor te werken.Nog even een paar opmerkingen:
Het is maar net wat je belangrijk vindt. Ik verdiende eerst meer, maar heb echt veel meer plezier in mijn werk bij Capgemini. Secundair en tertiaire arbeidsvoorwaarden zijn ook belangrijk.- Capgemini geeft een niet zo'n hoog (start)salaris maar is wel erg gericht op ontwikkeling, goede werksfeer en onderhandelingen met medewerker over wat zij willen.
Cap zal je sowieso niet teleurstellen als werkgever denk ik.- De screenshots van de capaciteitentest doen het niet meer (startpost)
Anoniem: 193799
HI mensen
enkele vraagjes.
Hoe staan ze bij Cap tegenover het idee om bijvoorbeeld 36 uur te werken, 4 dagen van 9 uur?
Hoe staat Cap momenteel in de tijd van de crisis? Merken jullie intern daar wat van?
Is er nu meer kans op het ontslaan van mensen?
enkele vraagjes.
Hoe staan ze bij Cap tegenover het idee om bijvoorbeeld 36 uur te werken, 4 dagen van 9 uur?
Hoe staat Cap momenteel in de tijd van de crisis? Merken jullie intern daar wat van?
Is er nu meer kans op het ontslaan van mensen?
Dat kan gewoonAnoniem: 193799 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:37:
HI mensen
enkele vraagjes.
Ik merk er weinig tot niets van. Dingen lopen gewoon door. Er wordt wel over gepraat door collega's onderling, maar meer dan dat merk ik er niet van.Hoe staat Cap momenteel in de tijd van de crisis? Merken jullie intern daar wat van?
Niet meer dan anders. In de vorige crisis is ook niemand ontslagen en ikverwacht dat eerlijk gezegd nu weer. Het meest waardevolle asset van Capgemini zijn de mensen die er werken, waarom zou je die dan 'wegdoen'.Is er nu meer kans op het ontslaan van mensen?
Dit is wel afhankelijk van sector/afdeling waar je terecht gaat komen.Anoniem: 193799 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:37:
Gewoon van te voren wel je wens hiervoor kenbaar maken.
1. Ik woon nog twee dagen in Eindhoven, maar heb er wel 1,5 jaar gezet terwijl ik voor Capgemini werkte. Omdat je niet in de randstad zit een een pro-actieve houding een must. Zoek zelf uit welke bedrijven er zitten. Zoek dan uit of Capgemini er ook zit en kijk of je er zou kunnen werken. Leg dit voor en je hebt kans dat het kan. Zoek natuurlijk ook in de omgeving.Frenkpie schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:12:
[...]
Nu heb ik wat vragen:
[...]
Zelf zit ik bij een klant in A'dam, maar hoef daar maar 1 dag per week naartoe. Er is van alles mogelijk en regelingen om je reistijd te beperken. Als je het dan nog niet wil, dan moet je het ook niet doen. Je moet er wel met plezier heen gaan en werken.
2. Standaard: "Wees jezelf". Ze kijken vooral of je in het team gaat passen en of je gericht bent op kwaliteit en weet dat je nog veel kunt en moet leren. Dat je cursussen wil doen en je wilt inzetten voor Capgemini.
3. Volgens mij hoef je de capaciteitentest bij Capgemini dan niet meer te doen. Dat was bij mij zo, ik heb het andersom gehad. Bij Capgemini gedaan en hoefde die toen bij Sogeti niet meer te doen. Uiteindelijk toch bij Capgemini gaan werken. Met veel plezier een groot en stabiel bedrijf wat ook in deze tijden juist gebruik kan maken van de crisis. Help een bedrijf besparen
Beetje late reactie, maar ik zal informeren. Als ik meer weet hoor je van me! Of ben je zelf al verder gekomen?Anoniem: 282677 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:24:
[...]
Informeren is zeker een goede optie, dus graag
Vandaag de capaciteitentests bij Cap gedaan. Was wel even pittig vergeleken met andere tests die ik de laatste tijd heb gedaan.
Ik heb het wel gehaald, maar ik ben er niet heel tevreden over. Ik heb 79% voor die laatste test (die je moet halen) en verder maar 2 tests sterk en 1 zwak.
De psychologische vragenlijsten heb ik ook al ingevuld, dus binnenkort mag ik daar even op de sofa.
De psychologische vragenlijsten heb ik ook al ingevuld, dus binnenkort mag ik daar even op de sofa.
[ Voor 13% gewijzigd door AtleX op 27-01-2009 16:27 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Die 79% procent is netjes hoor... Juist op die test zakken velen door de mand... En tussen 99% en 79% zit misschien maar 1 of 2 vragen verschil. Verder wordt er trouwens nooit meer naar die test gekekenAtleX schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:24:
Vandaag de capaciteitentests bij Cap gedaan. Was wel even pittig vergeleken met andere tests die ik de laatste tijd heb gedaan.Ik heb het wel gehaald, maar ik ben er niet heel tevreden over. Ik heb 79% voor die laatste test (die je moet halen) en verder maar 2 tests sterk en 1 zwak.
Het gesprek bij de psycholoog is redelijk zwaar als je nog nooit zo'n gesprek hebt gehad.
De psycholoog heeft een bepaald aantal kwaliteiten op zijn lijstje die hij moet onderzoeken voor Capgemini. Volgens mij zijn dat zaken zoals: Zelfstandigheid, werken in teams, ambitieus(!) en nog een paar andere die ik vergeten ben. Je kan bij die psycholoog je iig niet zo makkelijk eruit praten, want hij blijft erop hameren.
De psycholoog heeft een bepaald aantal kwaliteiten op zijn lijstje die hij moet onderzoeken voor Capgemini. Volgens mij zijn dat zaken zoals: Zelfstandigheid, werken in teams, ambitieus(!) en nog een paar andere die ik vergeten ben. Je kan bij die psycholoog je iig niet zo makkelijk eruit praten, want hij blijft erop hameren.
Klopt, maar ik heb het gesprek die ik had met de Psycholoog om deze reden juist als prettig ervaren. Doe je niet anders voor als dat je bent (ok, je presenteert jezelf natuurlijk wel). Denk van te voren na over je amibities, goede en minder goede kanten en in mijn geval heb ik toegelicht dat ik ook de "mindere" kant bewust bezig ben.. Het feit dat ik het gesprek prettig vond was wederzijds en ik ben ook aangenomen. Heb je een bepaalde eigenschap die zij zoeken niet of onvoldoende en blijkt dat je je ook niet kan verbeteren op dat punt dan komt dat toch wel boven water....Madje schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 08:56:
Het gesprek bij de psycholoog is redelijk zwaar als je nog nooit zo'n gesprek hebt gehad.
Even los hiervan, ik denk overigens niet dat een afwijzing voor een dergelijk assessment betekend dat je niet over goede kwaliteiten beschikt... je hebt alleen niet diegene die zij zoeken
Ik had juist helemaal geen problemen met die psycholoog. Je weet vantevoren wat ze zoeken, dat lijstje van jou en het liefst dat je ook nog wat te sturen bent met financiële incentives en dat je wilt leren (als dat niet onder ambitieus valt). Met die gedachte in je achterhoofd kan je die vragenlijst invullen en de vragen van die psycholoog beantwoorden. Ik ben er in ieder geval fluitend doorheen gegaan. Maar ja, ik vond de capaciteitentest ook veel te makkelijk.Madje schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 08:56:
Ik las bij InterMediair dat de directeur van Cap zelft denkt dat elke dag de "klap" wel kan vallen voor Cap.
Elke dag die dan weer voorbij is, dan denkt hij, oef vandaag dus niet.
Als ik zoiets lees, dan kriebelt er wel wat moet ik zeggen
Elke dag die dan weer voorbij is, dan denkt hij, oef vandaag dus niet.
Als ik zoiets lees, dan kriebelt er wel wat moet ik zeggen
En ook hier weer een positief resultaat.AtleX schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:24:
Heb laatst de assessment doorlopen, moet zeggen dat ik wel voor hetere vuren heb gestaan. Maar het gaat er natuurlijk om wat de index-groep van die test heeft gebakken (HBO/WO), die zullen het gemiddeld genomen ook wel redelijk makkelijk hebben gevonden denk ik.
Maar het heeft er alle schijn van dat ook Cap de hekken aan het sluiten is, in ieder geval voor starters. Want hoewel ik goed door de test kwam, hebben ze mij geen aanbod kunnen doen ivm de marktsituatie. Erg jammer dat ze me dat niet vóór de selectiedag hebben medegedeeld.
Maar het heeft er alle schijn van dat ook Cap de hekken aan het sluiten is, in ieder geval voor starters. Want hoewel ik goed door de test kwam, hebben ze mij geen aanbod kunnen doen ivm de marktsituatie. Erg jammer dat ze me dat niet vóór de selectiedag hebben medegedeeld.
Klopt, ze hebben niet genoeg opdrachten om iedereen bij een klant neer te kunnen zetten. Dat kreeg ik ook te horen
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Had je ook al de psychologische evaluatie gehad (shapes & views + gesprek) of was het echt al na de startersdag?CyBeRSPiN schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:11:
Heb laatst de assessment doorlopen, moet zeggen dat ik wel voor hetere vuren heb gestaan. Maar het gaat er natuurlijk om wat de index-groep van die test heeft gebakken (HBO/WO), die zullen het gemiddeld genomen ook wel redelijk makkelijk hebben gevonden denk ik.
Is dit ook de plek voor: "ervaring werken bij Capgemini BAS"? Misschien moet de startpost dan aangepast worden met wat BAS precies inhoudt. Zeker ook omdat ik geregeld (ook op de frontpage van tweakers) wervingscampagnes tegen kom van Capgemini (BAS), misschien dat er mensen zijn die daar vragen over hebben of informatie willen inwinnen bij mensen die bij Capgemini BAS werken.
* .Gertjan. is sinds 1 januari een tevreden Capgemini BAS-er
* .Gertjan. is sinds 1 januari een tevreden Capgemini BAS-er
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Jup, had alles op 1 dag gepland, dus eerst capaciteitentest en daarna psycholoog en daarna gesprek met manager, wel zo makkelijk. Maar uiteindelijk heeft het me dus een volledige dag gekost, terwijl zij al wisten dat ze me toch geen aanbod gingen doen, hoe goed ik die test ook zou maken..AtleX schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 18:02:
[...]
Had je ook al de psychologische evaluatie gehad (shapes & views + gesprek) of was het echt al na de startersdag?
[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-02-2009 00:06 ]
Zoals je verder terug in het topic kunt lezen heb ik net de psychologische evaluatie gehad, ik moet nog een uitnodiging krijgen voor een gesprek met een manager. Ik hoop dat ze mij dan wel een aanbod doen.
Ik hoop het ook voor jeAtleX schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:30:
Zoals je verder terug in het topic kunt lezen heb ik net de psychologische evaluatie gehad, ik moet nog een uitnodiging krijgen voor een gesprek met een manager. Ik hoop dat ze mij dan wel een aanbod doen.
Vandaag ben ik gebeld, en ik krijg ook geen bod. Er worden geen Young Professionals meer aangenomen. Ze wilden me graag hebben maar het mag dus niet.
De crisis begint nu ook bij Cap door te dringen....?AtleX schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:37:
Vandaag ben ik gebeld, en ik krijg ook geen bod. Er worden geen Young Professionals meer aangenomen. Ze wilden me graag hebben maar het mag dus niet.
Money for nothin' and your chicks for free
Check, zelfde schuitje hier. Contract lag al op de mat, maar ik hoefde het niet meer terug te sturen.AtleX schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:37:
Voor Cap Gemini Nederland klopt dit missschien wel? Maar bij Cap Gemini België zijn er bij de vorige crisis door de fusie met Ernst & Young, honderden consultants ontslagen na 11 september 2001.rickmans schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:00:
[...]
In de vorige crisis is ook niemand ontslagen en ikverwacht dat eerlijk gezegd nu weer. Het meest waardevolle asset van Capgemini zijn de mensen die er werken, waarom zou je die dan 'wegdoen'.
De crisis was tot nu toe, enkel voelbaar bij de detacheerders die al reeds in de problemen zaten, maar stilletjes aan raakt de crisis ook de gezonde detacheerders. Het is nog geen drama, maar ik krijg de indruk dat de minimale eisen tot aanwerving bij de meeste detacheerders verhoogd zijn, van 'Starter' tot 'Minstens 1 jaar relevante ervaring'. Voor Juniors die net van school komen is de huidige crisis stilaan een probleem aan het worden.DeeJee schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:38:
[...]
De crisis begint nu ook bij Cap door te dringen....?
[ Voor 37% gewijzigd door makila op 14-02-2009 15:41 ]
Jup, ook hier zit iemand die het nog even af moet wachten. Ben op dit moment nog bezig met mijn afstudeerstage bij Capgemini maar ben over enkele weken klaar. Ik zou dan in dienst kunnen komen per 1 april 2009, maar ik heb deze week meerdere malen met mijn P-manager gesproken. Heb een motivatie ingediend die aangeeft waar mijn kennis en kunde allemaal van toepassing kan zijn binnen mijn practice (op veel plaatsen gelukkig) en waarom ik voor Capgemini kies. Deze wordt dan gecommuniceerd door een paar lagen, daarna is het maar hopen en afwachten.
Ik ben sinds 2 februari begonnen met afstuderen binnen Cap. Ik geloof dat ik nog geluk heb dat ik binnen ben gekomen om stage te mogen lopen. Toen ik werd aangenomen hiervoor vorig jaar is voor mij ook het doel gesteld om straks als ik klaar ben (eind juni) te komen werken bij Cap. Echter vraag ik mij af hoe zeker ik hier nu van ben... Ik ben benieuwd hoe het jou afgaat! Welke practice zit je? (ik F66)Prx schreef op maandag 16 februari 2009 @ 03:04:
Jup, ook hier zit iemand die het nog even af moet wachten. Ben op dit moment nog bezig met mijn afstudeerstage bij Capgemini maar ben over enkele weken klaar. Ik zou dan in dienst kunnen komen per 1 april 2009, maar ik heb deze week meerdere malen met mijn P-manager gesproken. Heb een motivatie ingediend die aangeeft waar mijn kennis en kunde allemaal van toepassing kan zijn binnen mijn practice (op veel plaatsen gelukkig) en waarom ik voor Capgemini kies. Deze wordt dan gecommuniceerd door een paar lagen, daarna is het maar hopen en afwachten.
Natuurlijk voelt Capgemini de crisis nu ook... gezien de huidige prm ontwikkelingen zou ik durven beweren dat ze het ook al eerder hebben gevoeld. Maar even buiten dat, de rem op nieuwe medewerkers zou eventueel ook met iets anders te maken kunnen hebben. Capgemini heeft immers het afgelopen jaar een grote deal gesloten waar veel mensen in mee kwamen.
Kanttekening: "Wat ik mezelf wel zou afvragen, of je nu, ten tijde van de crisis, wilt werken voor een bedrijf als Capgemini."
Kanttekening: "Wat ik mezelf wel zou afvragen, of je nu, ten tijde van de crisis, wilt werken voor een bedrijf als Capgemini."
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Op zich zit je bij Cap redelijk veilig, aangezien je meteen een vast contract krijgt. De vorige crisis zijn ze hier in Nederland redelijk goed doorgekomen. Nou hoor ik wel van mijn contacten bij Cap dat zeker de bankensector erg slecht draait op dit moment.Ganymedus schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:45:
Natuurlijk voelt Capgemini de crisis nu ook... gezien de huidige prm ontwikkelingen zou ik durven beweren dat ze het ook al eerder hebben gevoeld. Maar even buiten dat, de rem op nieuwe medewerkers zou eventueel ook met iets anders te maken kunnen hebben. Capgemini heeft immers het afgelopen jaar een grote deal gesloten waar veel mensen in mee kwamen.
Zelf ben ik nu bezig met solliciteren en ik had Cap (waar ik stage heb gelopen) als backup. Helaas is die backup nu dus weggevallen. Ook bij veel andere bedrijven is de deur op slot en wordt er niemand aangenomen. Precies een slecht moment om je eerste baan te zoeken dus
Ik zit in een lopend proces van een vacature. Het gaat hierbij niet om een starter positie, maar meer om iemand met ervaring (zelf heb ik 6 jaar ervaring). Het gaat om de afdeling "Outsourcing". Ik zit dan niet gedetacheerd, maar juist anderen hebben hun spullen ge-outsourced bij Cap.
Ze zeggen nog steeds dat ze me graag willen, maar ik twijfel enorm door de economische situatie.
Verder heb ik nu een vast contract bij een bedrijf en dus zekerheid.
Geeft Cap je gelijk een vast contract?
Cap zou voor mij een andere carrierestap zijn, ivm opbouwen van kennis en een nieuwe werkomgeving.
Maar wat zouden jullie me aanraden in deze tijd?
Ik ben zeker benieuwd naar reacties van mensen die dus al bij Cap werken. Zeggen jullie meteen doen?
Of begint er toch een soort spanning te onstaan binnen Cap vanwege de economie.
Ze zeggen nog steeds dat ze me graag willen, maar ik twijfel enorm door de economische situatie.
Verder heb ik nu een vast contract bij een bedrijf en dus zekerheid.
Geeft Cap je gelijk een vast contract?
Cap zou voor mij een andere carrierestap zijn, ivm opbouwen van kennis en een nieuwe werkomgeving.
Maar wat zouden jullie me aanraden in deze tijd?
Ik ben zeker benieuwd naar reacties van mensen die dus al bij Cap werken. Zeggen jullie meteen doen?
Of begint er toch een soort spanning te onstaan binnen Cap vanwege de economie.
Dit topic is gesloten.