Ervaringen werken bij Capgemini (Deel 2) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste
Acties:
  • 264.815 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welke GSM provider Cap gebruikt? En zit er bij het abonnement ook een (flatfee) UMTS/GPRS abonnement?

Daarnaast ben ik toch benieuwd welke voorloopwagen ik krijg volgende week dinsdag. Gebruikt Cap standaard huurauto's als voorloop of worden er wagens uit de pool genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

DeeJee schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:15:
[...]

Ik had 14" maar sinds vrijdag 15". Hier hebben sommige mensen wel een extra monitor.
Je zou verwachten dat iedereen er 1 krijgt. Maar helaas, moeilijk, moeilijk, duur.... pffff
aan de ene kant bakken met geld wegscheppen, maar je medewerkers voorzien van de benodigde middelen, ho maar.

* DeeJee is gelukkig extern en klaagt dus niet hardop.
Waarschijnlijk onderbouw je dan goed niet genoeg waarom je het nodig hebt. Mijn ervaring is dat, als je goed kan onderbouwen waarom je iets nodig hebt, je het ook nagenoeg altijd krijgt.

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:46:
Weet iemand welke GSM provider Cap gebruikt? En zit er bij het abonnement ook een (flatfee) UMTS/GPRS abonnement?
Mijn sim is van KPN, maar die is alweer wat ouder, geen idee eigenlijk of Cap in de tussentijd geswitched is. Qua data abonnement heb ik geen idee, want ik gebruik hem alleen om te bellen :+.
Daarnaast ben ik toch benieuwd welke voorloopwagen ik krijg volgende week dinsdag. Gebruikt Cap standaard huurauto's als voorloop of worden er wagens uit de pool genomen?
Cap doet beiden.

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:45
Cap heeft KPN en Vodaphone als providers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

rickmans schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:56:
[...]

Waarschijnlijk onderbouw je dan goed niet genoeg waarom je het nodig hebt. Mijn ervaring is dat, als je goed kan onderbouwen waarom je iets nodig hebt, je het ook nagenoeg altijd krijgt.
Ik weet dat dit bij twee teams speelt.
Zelf ben ik extern en heb dus weinig in te brengen.
Interne mensen lukt het blijkbaar al tijden niet dit voor elkaar te krijgen. Geen idee aan wie dat dan ligt.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:15

timovd

Voorsprong door techniek

Zijn er mensen @ GoT die in de projectenclub zitten? Ik heb daar nl. een aanbieding, maar ik vraag mij af wat het inhoudt. Ik heb over een paar weken pas een vervolggesprek.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes Tom dinsdag met je eerste dag.
ik ben benieuwd naar je eerste ervaringen met Cap.
Zelf ga ik 1 september beginnen als consultant BPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023

sanderander

anders

Gewoon even orienteren: Als medior tester met 4 jaar test ervaring (TMAP) bij een groot bedrijf. Is daar momenteel veel vraag naar bij Cap? En is er werk in Oost-Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:05
sanderander schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:07:
Gewoon even orienteren: Als medior tester met 4 jaar test ervaring (TMAP) bij een groot bedrijf. Is daar momenteel veel vraag naar bij Cap? En is er werk in Oost-Nederland?
Werk je toevallig bij de belastingdienst? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vestiging Zuid Oost is op zoek naar tester geloof ik. Als je op de site van Cap kijkt zie je ook dat ze op zoek zijn naar Testprofessionals. Ik zou zeker solliciteren als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander

sanderander

anders

Oh, dat is geen geheim ofzo hoor.

Heb je antwoord op mijn vraag dan? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:57:
Succes Tom dinsdag met je eerste dag.
ik ben benieuwd naar je eerste ervaringen met Cap.
Zelf ga ik 1 september beginnen als consultant BPM.
Bedankt ;-P Ik zal wat laten horen hoe het gegaan is. Morgen vroeg op, moet om 6.10 uur in de trein zitten :-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander

sanderander

anders

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:28:
[...]

De vestiging Zuid Oost is op zoek naar tester geloof ik. Als je op de site van Cap kijkt zie je ook dat ze op zoek zijn naar Testprofessionals. Ik zou zeker solliciteren als ik jou was.
Zuid Oost? Is dat Brabant en Limburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

Ja daar is op het moment een heel erg concrete vraag naar. Tenminste een collega van mij is een testvakgroep aan het opzetten en zoekt daarom juist dit soort mensen.

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander

sanderander

anders

rickmans schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:32:
[...]

Ja daar is op het moment een heel erg concrete vraag naar. Tenminste een collega van mij is een testvakgroep aan het opzetten en zoekt daarom juist dit soort mensen.
Intressant om eens mee in gesprek te gaan dus? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanderander schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:31:
[...]

Zuid Oost? Is dat Brabant en Limburg?
Klopt, de vestiging ZON ligt in Heerlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander

sanderander

anders

Poeh, dat is een eind vanaf Deventer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:05
sanderander schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:29:
[...]

Oh, dat is geen geheim ofzo hoor.

Heb je antwoord op mijn vraag dan? :z
Nee zo bedoelde ik het ook niet ;) Het was meer "as a joke" bedoeld :)

\\on topic

Linkje naar vacature

[ Voor 20% gewijzigd door Nimoleda op 30-06-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander

sanderander

anders

Hm: Afgeronde HBO Opleiding niet aanwezig hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

sanderander schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:29:
Hm: Afgeronde HBO Opleiding niet aanwezig hier!
Hoeft niet direct een al te groot probleem te zijn. Ik heb je toegevoegd op MSN, aangezien je DM uitstond voorzover ik het zag. Ik zal je dan een contact persoon geven.

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rickmans schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:48:
[...]

Hoeft niet direct een al te groot probleem te zijn. Ik heb je toegevoegd op MSN, aangezien je DM uitstond voorzover ik je zag. Ik zal je dan een contact persoon geven.
Ligt er inderdaad aan hoe groot de behoefte aan het soort werknemer is. Soms word je afgekeurd op 'geen hbo' soms willen ze je toch een assessment aanbieden. Nooit geschoten is altijd mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:56
Ik heb vandaag capaciteitentest gedaan en heb volgende week gesprek met psycholoog en evt. manager (P41). Ik vroeg me af wat ik als Young Professional kan verwachten als evt. salarisaanbod.

24 jaar
HBO-opleiding Logistiek (P41 is volgens daaraan gerelateerd)
WO Master bedrijfswetenschappen.

Kan ik een salarisverwachten van € 2000 excl. flex of is dat teveel van het goede? Tevens vraag ik mij af in hoeverre er iets te onderhandelen is na je salarisaanbod als starter, zo ja, waarop is er te onderhandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom, hoe was je eerste werkdag bij Cap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:20

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

De eerste werkdag van Tom zal waarschijnlijk net zo zijn verlopen als de mijne: gevuld met toespraken en kennismakingen. De tweede dag is nu ook geweest, een vervolg op de eerste dag met een afsluitend partijtje golf - morgen dus eigenlijk ECHT aan het werk :)

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeBolle schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:04:
De eerste werkdag van Tom zal waarschijnlijk net zo zijn verlopen als de mijne: gevuld met toespraken en kennismakingen. De tweede dag is nu ook geweest, een vervolg op de eerste dag met een afsluitend partijtje golf - morgen dus eigenlijk ECHT aan het werk :)
Tot hoe laat duurt het programma tijdens de on-boarding ongeveer. Rijden alle mensen die aanwezig zijn elke dag op en neer of zijn er ook die in een hotel zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:31
Ik hou deze thread al een tijd in de gaten, en wat me opvalt is dat Capgemini in mijn ogen toch een erg minimale werkgever is, of vergis ik mij daarin?

Ik bedoel:
- lage lonen
- 14 (!) of 15 inch IBM laptops
- zeer kritisch qua aannameprocedure
- leasebakken in de absolute onderklasse

Waarom zou je bij deze werkgever willen werken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• controller_35
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-02-2023
Is een werkgever die zeer kritisch is bij de werving/aanname voor jou een minimale werkgever?

Ik zou er eerder blij mee zijn wanneer niet jan en alleman mijn collega is, maar dan men toch enigszins kritisch blijft kijken wie er binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:27

vooghel

Cunning linguist

Daarnaast zijn de opleidingsmogelijkheden bij Cap uitstekend. Ik heb ook bij latere sollicitaties gemerkt dat het feit dat ik bij Cap had gewerkt een dikke plus was. Juist door die strenge selectie bij de werving en de opleidingsmogelijkheden staat Cap vrij hoog aangeschreven bij recruiters.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

JAHRASTAFARI schreef op zondag 06 juli 2008 @ 10:52:
Ik hou deze thread al een tijd in de gaten, en wat me opvalt is dat Capgemini in mijn ogen toch een erg minimale werkgever is, of vergis ik mij daarin?

Ik bedoel:
- lage lonen

• Ontzettend veel opleidingsmogelijkheden (je wordt geacht opleidingen te volgen ieder jaar)
  • Een uiterst prettige bonus die weer in december er aankomt
  • Een hele hoge focus op de persoonlijke ontwikkeling van de medewerker. Je krijgt ook een zogenaamde p-manager die je hierin helpt/ begeleid etc
  • Vanwege de hoge flexibiliteit die er is, veel zaken zijn vastgelegd in richtlijnen, de keuze om ervan af te wijken is er nagenoeg altijd en wordt ook gebruikt.
  • Je iedere auto kan rijden die je wil (mits je er genoeg geld voor hebt, geen verplichte keuze in het type auto dus). Nog sterker je kan je mobiliteitsvergoeding ook bruto laten uitkeren zodat je er zelf mee kan doen wat je wil.
Het feit dat er de mogelijkheden worden geboden en gecreeerd om je ambities waar te maken, sprak mij en spreekt mij nog steeds zeer aan. De enige beperkende factor die er imho binnen Cap is, dat ben je zelf. Heb je een goede ambitie en een goede instelling dan kom je heel ver (ook op salarisgebied, mocht dat een belangrijke factor zijn voor je ;)).

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:37

Flipm0de

geen

Hoe kan je het beste je reiskosten laten vergoeden? Ik ga eerst met de bus naar adam, dan de trein naar utrecht en vandaaruit met de bus naar papendorp. Zou ik dan al die kaartjes moeten opsparen en inleveren? En dus telkens in de bus een los kaartje moeten kopen? Want met een strippenkaart werkt het niet (kan je de kosten niet zien zeg maar)

[ Voor 5% gewijzigd door Flipm0de op 06-07-2008 14:45 ]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:01

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Ik bedoel:
- lage lonen

Wat een kortzichtige mening...

Ik begin straks ook bij Capgemini (1-8) (D75) (als YP, Java software engineer...) en heb gekozen voor Capgemini vanwege de volgende zaken:
-Opleidingen, heel veel
-Afwisseling
-Uitdagende klanten
-Internationaal perspectief
-Diepgaande kennis
-Positief imago

Daarbij komen dan nog prima arbeidsvoorwaarden. Zowel primair als secundair is het echt niet slecht. Ok, je kan bij een kleiner bedrijf altijd meer verdienen. Maar bij Capgemini verdien je op de lange termijn (vermoedelijk) weer beter.

Ik vond dit zelfs zo zwaar tellen dat ik mijn financiele achteruitgang (door te switchen van werkgever) geaccepteerd heb.

Trouwens...
Wat denk je van de volgende zaken:
-Premievrij pensioen tot een bepaalde drempel
-Cafetaria model
-Onbeperkte privé-kilometers voor je auto
-Geen afbetalingsregeling voor je opleidingen
-etc.

Gaat het nou echt om het rijden van de dikste wagen of het grootste loon?

En dan nog iets: kritische selectie aan de poort niet goed? Ik vind dat juist heel positief, ik hoef echt niet iedereen als collega. Ik vind het juist prettig dat je weet dat iedereen een bepaalde mate van intelligentie heeft. Dat schept een klimaat waar ik mij prettig in voel. Dus nee, laat die selectie maar bestaan. Dat houdt mensen die je niet wilt buiten de deur.

Komt bij: ik vond de tests ed. echt eenvoudig.

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen vrijdag de laatste dag doorlopen van mijn Onboarding/opleidingen. Ondanks dat het een druk programma was heb ik toch veel geleerd over Capgemini. Je zou kunnen zeggen dat ik inmiddels helemaal 'blauw' gespoten ben :)

Morgen begin ik mijn eerste echte werkdag in Heerlen. Ik heb reeds enkele aanbiedingen voor opdrachten dus die zal ik morgen verder gaan uitdiepen.

De opmerking van Door: JAHRASTAFARI vind ik zeer kort door de bocht. Je heb buiten Cap geen goede indruk van de voorwaarden die bij Cap gelden. Dus kun je ook niet stellen dat de concurrenten meer bieden.

Om je punten maar eens te weerleggen:
- lage lonen
De lonen zijn vergelijkbaar met de overige grote detacheerders. Als je puur naar het bruto-salaris kijkt zie je natuurlijk kleine verschillen, maar onder de streep valt het Capgemini salaris vaak hoger uit! (100% pensioen, vergoedingen, etc)

Ik begrijp je even niet, is dit een nadeel?! De laptops zijn gloednieuw en worden geleverd met Vista. Ik ben al lang blij dat ik niet een 17inch laptop hoef mee te zeulen, die 1 uur met de accu meegaat. De latops zijn prima voor de werkzaamheden die je zou gaan doen.

Niet meer dan normaal. Als je een hoop tijd en geld in een werknemer gaat investeren, wil je natuurlijk weten wat voor een vlees je in de kuip hebt.
Ik kan me wel voorstellen dat het mensen afschrikt omdat ze bang zijn dat ze het niet gaan halen.

Absolute onderklasse? Ik ben toch echt benieuwd wie jouw bron is bij Capgemini. Ik rijd bijvoorbeeld een Opel Astra Business Edition Automaat op dit moment. Deze is gelijk aan mijn lease-budget. Dit model is absoluut niet de absolute onderklasse. Als jij dat wel zo ziet wil ik je adviseren om niet bij Cap te solliciteren, maar hopen dat de 26 miljoen op jouw lot valt...
Daarnaast kun je je flexsalaris inzetten om een duurdere leaseauto te gaan rijden. Ik ga bijvoorbeeld een Audi A3 Sportback Ambition bestellen zo gauw de proeftijd voorbij is. Dat kan allemaal bij Capgemini. Daarnaast stelt Capgemini geen eisen aan het model (cabrio, coupe, sport, jeep) of aan het type brandstof. Dat doen ze bij de conculega's wel.

Kortom, Capgemini is een bedrijf waar veel aandacht aan persoonlijke ontwikkeling van de medewerker besteed wordt. Er zijn tal van mogelijkheden om jezelf te verbeteren en te ontplooien.
En daarbij is Capgemini de meest succesvolle IT detacheerder van dit moment (naamsbekendheid, succesvolle trajecten, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:31
Mooi om middels een provocerende post opeens veel meer info te krijgen... O+ :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• controller_35
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-02-2023
Soms moet je de knuppel in het hoenderhok werpen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

JAHRASTAFARI schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:11:
Mooi om middels een provocerende post opeens veel meer info te krijgen... O+ :>
en wanneer begin je bij Cap :+ ;).

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Nog meer mensen die morgen naar de informatie avond gaan op Papendorp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

technoaddict schreef op zondag 13 juli 2008 @ 10:17:
Ik wist niet dat er morgenavond informatieavond is.
Hoe laat?
Wanneer ga jij bij capgemini beginnen? ik pas per 1 september, maar ik heb nu wel tijd over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Volgens mij is het een informatie avond op uitnodiging. Ik ontving afgelopen vrijdag een brief met daarin de informatie.
Ik kom 1 aug in dienst bij Cap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga wel even bellen morgen, de maand augustus ben ik met vakantie, dus het lijkt me wel handig nu al te gaan.
Van hoe laat tot hoe laat is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

technoaddict schreef op zondag 13 juli 2008 @ 10:17:
Ik ga er heen. Ik begin per 1-8.

Maar eigenlijk heb ik de formulieren waar het oa. om gaat al opgestuurd :+

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Het is van 18:30 tot 20:30.
Ik heb ook de meeste formulieren al ingevuld, maar dat wil niet zeggen dat je niet naar die informatie avond hoeft te gaan. Je kan meer met je flex dan je denk. Zelf denk ik er over een deel in mijn pensioen te stoppen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

technoaddict schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:26:
Het is van 18:30 tot 20:30.
Ik heb ook de meeste formulieren al ingevuld, maar dat wil niet zeggen dat je niet naar die informatie avond hoeft te gaan. Je kan meer met je flex dan je denk. Zelf denk ik er over een deel in mijn pensioen te stoppen iig.
Ik zie wel wat ik er mee doe... Eerst maar eens zien.

Extra pensioen denk ik nu nog niet echt aan. Ik bouw nu gewoon op wat ik in de normale regeling kan opbouwen en dan schakel ik op latere leeftijd wel een tandje bij.

Ben benieuwd naar wat ze morgen te vertellen hebben iig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 14:37

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Ik bedoel:
- lage lonen

Inderdaad leuke knuppel 8)7 .... maar dan hierbij het balletje terug:

Capgemini favoriete werkgever (bron: AG)

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Flipm0de schreef op zondag 06 juli 2008 @ 14:45:
Hoe kan je het beste je reiskosten laten vergoeden? Ik ga eerst met de bus naar adam, dan de trein naar utrecht en vandaaruit met de bus naar papendorp. Zou ik dan al die kaartjes moeten opsparen en inleveren? En dus telkens in de bus een los kaartje moeten kopen? Want met een strippenkaart werkt het niet (kan je de kosten niet zien zeg maar)
Iemand die dit toevallig weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:24
Flipm0de schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:35:
[...]

gewoon even overleggen met je p-manager, die kan je hierop antwoord geven.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

[...]

Bij mijn huidige werkgever overhandigde ik gewoon de volle strippenkaarten + bon. Dit lijkt me ook wel logisch bij Cap eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc.Boldy

Mc.Boldy

[...]

Zoek even in je favorieten op je laptop onder Capgemini PRM... Daar zie je een linkje naar ons 'Onkostendeclaratie systeem'

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Hoe ziet de onboarding er eigenlijk uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc.Boldy

Mc.Boldy

minze schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:01:
Goede vraag.... voor mij dik 10 jaar terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

minze schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:01:
Ik weet dat die erg gewijzigd is vergeleken met vorig jaar, maar in basis komt het erop dat je in een weekje erg goed kennis maakt met Cap en de omgeving waarin je komt te werken. Daarnaast worden er ook praktische zaken geregeld zoals je laptop, toegangspas en evt een auto. Het is met name een erg leuke week waarin je goed kennis maakt met Cap en met je collega's.

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 weken geleden de onboarding doorlopen. Een hele leuke ervaring.
Voor mij begon het op dinsdag waarop je verschillende seminars omtrent Capgemini kreeg. De CEO van Cap houdt dan ook zijn praatje. In de middag haal je je leaseauto en Laptop op en de rest van de dag ook weer verschillende informatieve sessies.
In de dagen erna is het een afwisseling van seminars, groepsessies en groepsopdrachten. Je hebt veel interactie met je mentoren en mede-onboarders, heel leuk allemaal. Vrijdag is de laatste dag van het officiele gedeelte van de onboarding.

Voor mij is het heel informatief geweest. Je krijgt namelijk een duidelijk beeld van welke activiteiten Capgemini in welke markten uitvoerd. Daarnaast krijg je geleerd wat je je vrienden moet vertellen als ze vragen wat Cap voor een bedrijf is en wat het precies doet >:)

Minpuntje voor mij was het feit dat overnachtingskosten voor eigen rekening zijn. Ik moest elke dag op en neer reizen vanuit het zuiden van het land. In 1 week had ik ongeveer 1400km erop zitten. Dat heeft geen gunstig effect op je priveleven. Maar goed, voor mij was het ee investering in een heel leuk bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Dank Tom voor de reactie...

Ben wel benieuwd wat voor wagen er straks voor mij klaar staat :) en heb sowieso zin in de onboarding en alles er omheen. Dagen duren lang als je aan het aftellen bent bij je huidige werkgever.

Als ik het niet vergeet zal ik zeker mijn ervaringen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

minze schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:09:
Dank Tom voor de reactie...

Ben wel benieuwd wat voor wagen er straks voor mij klaar staat :) en heb sowieso zin in de onboarding en alles er omheen. Dagen duren lang als je aan het aftellen bent bij je huidige werkgever.

Als ik het niet vergeet zal ik zeker mijn ervaringen posten.
Verheug je niet teveel op je auto. In de meeste gevallen valt het een beetje tegen. Maar niet getreurd, je kunt al snel een wagen uit de pool kiezen of na 2 maanden een nieuwe bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:33:
[...]

Verheug je niet teveel op je auto. In de meeste gevallen valt het een beetje tegen. Maar niet getreurd, je kunt al snel een wagen uit de pool kiezen of na 2 maanden een nieuwe bestellen.
Och, dat maakt me niet heel veel uit. Als het maar rijdt en een beetje degelijk is. Een type Polo, Corsa, Ibiza etc. heb ik geen bezwaar tegen.
Ik ben allang blij dat ik in mijn proeftijd een auto heb (en zelfs woonachtig in Utrecht...). Dat is niet standaard voor YP's. Maar goed, het was voor mij een punt van onderhandeling omdat het niet mijn eerste baan is en bij mijn huidige werkgever wel gewoon vervoer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

neemt iedereen hier standaard een auto? Ik ben er nog heel erg over aan het twijfelen. Kom uit omgeving amsterdam en sta vanuit hier in alle richtingen dan toch lang in de file... terwijl je met het OV je er zo bent.

[ Voor 4% gewijzigd door Flipm0de op 21-07-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Flipm0de schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:53:
neemt iedereen hier standaard een auto? Ik ben er nog heel erg over aan het twijfelen. Kom uit omgeving amsterdam en sta vanuit hier in alle richtingen dan toch lang in de file... terwijl je met het OV je er zo bent.
Auto was voor mij wel de eerste keuze:
-gunstige leaseregeling (voor prive... en prive heb ik de nodige kilometers)
-NS Business Card voor leaserijders
-Flexibeler dan OV

Al met al komt het voor mij persoonlijk gewoon beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

minze schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:06:
[...]

Auto was voor mij wel de eerste keuze:
-gunstige leaseregeling (voor prive... en prive heb ik de nodige kilometers)
-NS Business Card voor leaserijders
-Flexibeler dan OV

Al met al komt het voor mij persoonlijk gewoon beter uit.
bedankt voor je reactie, ik denk dat ik toch voor het OV ga. Dacht dat, als je een rijbewijs hebt, dat misschien toch meer gepushed wordt vanuit Cap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Flipm0de schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:38:
[...]

bedankt voor je reactie, ik denk dat ik toch voor het OV ga. Dacht dat, als je een rijbewijs hebt, dat misschien toch meer gepushed wordt vanuit Cap...
Nee, dat past niet binnen de bedrijfsfilosofie :). Je bent volledig vrij in de keuze van je vervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

minze schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:28:
[...]

Nee, dat past niet binnen de bedrijfsfilosofie :). Je bent volledig vrij in de keuze van je vervoer.
Heel mooi, neem dan een OV kaart en laat de rest bijschrijven bij me salaris!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie van tevoren al geregeld hoe je je vervoer wilt? Ik zag dat sommigen gelijk al de eerste dag een (tijdelijke) leaseauto krijgen.
Ik heb er namelijk nog niets over afgesproken en ik wil zeker de eerste maanden gewoon met mijn eigen auto blijven rijden, wel zo makkelijk
Duurt de onboarding echt 5 dagen en is dat ook voor zij-instromers het geval of zijn er verschillende programma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:27

vooghel

Cunning linguist

Flipm0de schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:47:
[...]

Heel mooi, neem dan een OV kaart en laat de rest bijschrijven bij me salaris!
Hou er rekening mee dat je best wel eens ingezet kunt worden bij bedrijven die niet echt goed bereikbaar zijn met het OV. Bijvoorbeeld bedrijventerreinen aan de rand van de stad, of sowieso buiten de randstad. Een auto is dan een stuk makkelijker :).

[ Voor 28% gewijzigd door vooghel op 21-07-2008 18:59 . Reden: quote toegevoegd ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:57:
Hebben jullie van tevoren al geregeld hoe je je vervoer wilt? Ik zag dat sommigen gelijk al de eerste dag een (tijdelijke) leaseauto krijgen.
Ik heb er namelijk nog niets over afgesproken en ik wil zeker de eerste maanden gewoon met mijn eigen auto blijven rijden, wel zo makkelijk
Duurt de onboarding echt 5 dagen en is dat ook voor zij-instromers het geval of zijn er verschillende programma's?
Ik weet niet hoe het precies gaat, maar voor YP's is het altijd zo dat je eerst voor eigen vervoer moet zorgen (en hier een vergoeding voor krijgt). Ik heb echter "geregeld" dat ik vanaf dag 1 over een auto kan beschikken.

Ik heb geen idee hoe dat voor anderen geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieger
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07-2017
Sinds 01-06-08 ben ik in dienst bij Cap. Na 1 week onboarding en ongeveer 1,5week bank zitten ben ik als YP'er nu bij een "klant" aan het werk. Tot dus ver bevalt mij Cap prima en voor de komende tijd heb ik nog zat cursussen in het verschiet om mijn kennis bij te spijkeren.

De redenen waarom ik voor Capgemini gekozen heb ipv andere bedrijven:
- de naam, Cap heeft een goede naam bij mij en dan met name op het gebied van profesionaliteit / kennis / werksfeer
- de leer en doorgroei mogelijkheden.

Wat antwoorden/info op wat vragen die ik zag:
Auto:
Als YP'er ben je afhankelijk van je eigen vervoer pas wanneer je lease contract ingaat (na je proeftijd) kan je beschikking krijgen over een pool/voorloop auto tot dat je leaseauto arriveerd.

In mijn geval (Yp'er) heb ik een poolauto verkregen voor de ingang van leasecontract omdat mijn p-manager de reisafstand van huis naar Utrecht te veel vond (2uur heen en 2uur+30min terug). Deze poolauto wordt betaald door mijn afdeling totdat mijn lease contract (volgende week) ingaat.

Onboarding:
Voor zij-instroomers zou, voor zover ik begrepen heb, je secretariaat contact met je opnemen voor je eerste dag of je een auto wil ja of nee. Is dat niet gedaan kun je achteraf altijd nog een auto regelen.

Onboarding duurt meer dan 5 dagen. De eerste onboardingsweek, je eerste werkweek, is afhankelijk van je richting (TS/Outsourcing/Consultancy) 4werkdagen. Daarna heb je nog enkele cursus dagen voor RUP awareness, werken in CAP teams etc.

De eerste week is voor YPérs als Zij-instromers hetzelfde of de zij-instromers ook de andere onboarding curssusen moeten doen die verder in het jaar ingepland staan weet ik niet 100% zeker maar ik ga daar wel van uit (ondervind ik over 1 maand :p).

Declaraties:
Al je declaraties kun je via het declaratie systeem doen, je moet je declaratie aanmelden via Oxygen en dan je orginele bon (maak een kopie en bewaar die) opsturen, envelopen kun je bij je secretariaat halen. Lees het documentje goed door dat bij het declaratiesysteem te vinden is, hierin staat namelijk waar je declaratie onder gezet moet worden.

Mochten er nog vragen zijn, ik check dit topic regelmatig en misschien kan ik of mijn collega's, hier op het forum aanwezig, ze beantwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

even een kort vraagje... Krijg je bij je laptop een tas? Anders moet ik er 1tje meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spammeister
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-07 11:50
Flipm0de schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:52:
even een kort vraagje... Krijg je bij je laptop een tas? Anders moet ik er 1tje meenemen :)
Krijg je erbij als je je laptop in ontvangst neemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het is een goede tas, met alle nodige materialen. Vergeet niet om de "ergo-kit" (dit is geloof ik de term) te vragen. Je krijgt dan een verhoger en een toetsenbord, zodat je met je laptop een desktop-werkplek kunt creeeren. Erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even mijn algemene ervaringen met CAP.

Sinds 1 februari in dienst als tester (zij-instromer, non-ICT-er, alleen hobby ICT-er).
Eerst een aantal weken opleidingen gehad. Over het algemeen relevant, op wat mindere dagen na.
Opleidingcentrum zit goed in elkaar.
De sfeer binnen CAP vind ik positief en ontspannen. Maar goed, er is nu genoeg werk. Ik weet niet wat er gebeurt als er een overschot ontstaat aan ICT-ers (wat ik niet gauw zie gebeuren).
Begeleiding door CAP zit wel snor, je kan zowiezo zelf al veel info vinden.
CAP is een bedrijf waarbij je je eigen kansen kunt creeeren. Niet afwachten, maar genoeg initiatief nemen dat wordt beloond.
Voor wie een ICT-job zoekt (of een non-ICT ondersteunde functie) kan ik CAP zeker aanraden als een bedrijf om te solliciteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@ Mikedigi: je bent dus als een starter begonnen, mag ik misschien vragen wat het startsalaris is? Hoe hoog is daarbij het leasebudget? Genoeg voor een Golfje? Of moet je hem aanvullen met een eigen bijdrage? Hoe is de keuze in opdrachten? Kun je daar invloed op uitoefenen?

Bedankt!

(wou je een PM sturen, maar je hebt die feature niet aan staan :P)

[ Voor 10% gewijzigd door ck2000nl op 04-08-2008 16:29 . Reden: aangevuld ]

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
  • Laatst online: 07-09 04:46
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:57:
Even mijn algemene ervaringen met CAP.

Sinds 1 februari in dienst als tester (zij-instromer, non-ICT-er, alleen hobby ICT-er).
Eerst een aantal weken opleidingen gehad. Over het algemeen relevant, op wat mindere dagen na.
Opleidingcentrum zit goed in elkaar.
De sfeer binnen CAP vind ik positief en ontspannen. Maar goed, er is nu genoeg werk. Ik weet niet wat er gebeurt als er een overschot ontstaat aan ICT-ers (wat ik niet gauw zie gebeuren).
Begeleiding door CAP zit wel snor, je kan zowiezo zelf al veel info vinden.
CAP is een bedrijf waarbij je je eigen kansen kunt creeeren. Niet afwachten, maar genoeg initiatief nemen dat wordt beloond.
Voor wie een ICT-job zoekt (of een non-ICT ondersteunde functie) kan ik CAP zeker aanraden als een bedrijf om te solliciteren.
@Mikedigi: Welke sector zit je?

[ Voor 2% gewijzigd door haroldinho op 04-08-2008 19:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 11:32
Ik ga ook de selectieprocedure bij CapGemini in. 18 augustus is de dag. Gesolliciteerd op YP.
Moet zeggen dat ik het telefoongesprek met de mevrouw van HR al heel prettig vond, gaf iig een goed gevoel (altijd belangrijk). Ze gaf ook aan wat er verwacht wordt tijdens de selectieprocedure en wat ik kan doen om de testjes te oefenen. Zeer netjes, al zeg ik het zelf.

Stel nou dat ik door de selectieprocedure kom (even positief denken), waar kan ik dan ongeveer op rekenen qua salaris e.d.? Ben 25 met Bachelor op zak.

Tips e.d. zijn uiteraard ook altijd welkom :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 11:08

vegterb

[ZzZ]Vighter

Ben.Hahlen schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:19:
Ik ga ook de selectieprocedure bij CapGemini in. 18 augustus is de dag. Gesolliciteerd op YP.
Moet zeggen dat ik het telefoongesprek met de mevrouw van HR al heel prettig vond, gaf iig een goed gevoel (altijd belangrijk). Ze gaf ook aan wat er verwacht wordt tijdens de selectieprocedure en wat ik kan doen om de testjes te oefenen. Zeer netjes, al zeg ik het zelf.

Stel nou dat ik door de selectieprocedure kom (even positief denken), waar kan ik dan ongeveer op rekenen qua salaris e.d.? Ben 25 met Bachelor op zak.

Tips e.d. zijn uiteraard ook altijd welkom :)
Klopt bij HR doen ze dat erg goed. Ik zat toentertijd in India en Capgemini was het enige bedrijf wat de moeite nam om te bellen ipv een e-mail.

Salaris hangt af van een aantal dingen, waaronder of je een relevante opleiding hebt, relevante stage hebt gedaan en... nog iets wat ik me even niet kan herinneren. Ik was ook 25 toen ik begon (2007), met een bachelor zat ik netto net iets boven de 1300, incl. lease-auto omdat ik die al direct nodig had ivm met een klus. Je bruto salaris (let op! Niet je bruto loon) komt dan uit rond de 1700. Wees duidelijk in wat je hebt gedaan, want bij is er een foutje gemaakt waardoor ik te laag was ingestroomd (salarisniveau) dat hebben ze inmiddels wel netjes aangepast.

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Salaris en loon is toch hetzelfde?
Zo nee: wat was je bruto loon dan, bij benadering?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
1700.- bruto is wel erg minimaal voor HBO. Denk niet dat dat een jaar later gestegen is naar 2000+? Daar moet de bijtelling er nog van af...dan blijft er niet zoveel over :?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieger
Ik zit zelf tegen de 1900euro bruto aan, wat neer komt op ongeveer 1500euro netto p/m dit is nog excl lease auto, maar daarvoor gaat er niet veel vanaf (teminste bij mij niet) heb een lease auto uitgekozen die mij ongeveer 50-80euro p/m gaat kosten, bedrag dat boven leasebedrag van Capgemini valt + belasting / prive kilometers.

Ben HBO afgestudeerd dit jaar. Dus ik denk dat jouw bedrag vergelijkbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
@Sieger: Wat doe je bij Cap en hoe oud ben je?
Maakt het verhaal net iets "completer" ;)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieger
Ben.Hahlen schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:43:
@Sieger: Wat doe je bij Cap en hoe oud ben je?
Maakt het verhaal net iets "completer" ;)
Ik zit bij TS - Products bij P30 - AG&I (Architectures Governance & Infrastructures) waarbij ik onder de G geplakt zit ;) (sinds 1juni). Houdt in dat ik me bezig hou met IT processen c.q. IT beheer processen en methodes zoals ITIL/BISL etc. Momenteel bezig met ervaring doen in met ITIL in de praktijk bij een onderdeel van Cap OS

Ik ben bijna (nog een paar dagen) 24.

[ Voor 20% gewijzigd door Sieger op 06-08-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje,

Ik heb de capaciteitentest bij Cap niet in zijn geheel behaald, maar ondertussen ergens anders wel de onderdelen voldoende gescoort die ik bij Cap niet voldoende had.

Zijn zulke testen bij Cap samen te voegen? Ik heb namelijk wel op alle onderdelen een voldoende score, echter op basis van 2x een test. De insteek en bedoeling van beide testen waren hetzelfde en beide gericht op HBO/WO niveau.

Ik heb wel eens eerder in een topic hier ergens gelezen dat je hiermee soms alsnog binnenkomt bij het bedrijf op basis van die samenvoeging van resultaten. Het blijft toch een moment opname vaak...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

Ik heb zelfs meegemaakt dat iemand die de test niet gehaald had, gewoon binnen is gehaald. Gewoon even praten met degene met wie je je gesprek binnen Cap hebt gehad. Wellicht staan ze er voor open :).

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
[small]wie is ook zo afgeleid door de test-assistente bij kenheart?[/small]

[ Voor 18% gewijzigd door mrbullet op 08-08-2008 00:25 ]

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc.Boldy

Mc.Boldy

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:18:
Even een vraagje,

Ik heb de capaciteitentest bij Cap niet in zijn geheel behaald, maar ondertussen ergens anders wel de onderdelen voldoende gescoort die ik bij Cap niet voldoende had.

Zijn zulke testen bij Cap samen te voegen? Ik heb namelijk wel op alle onderdelen een voldoende score, echter op basis van 2x een test. De insteek en bedoeling van beide testen waren hetzelfde en beide gericht op HBO/WO niveau.

Ik heb wel eens eerder in een topic hier ergens gelezen dat je hiermee soms alsnog binnenkomt bij het bedrijf op basis van die samenvoeging van resultaten. Het blijft toch een moment opname vaak...

Alvast bedankt!
Antwoord zal zijn; we zullen het aanvullen van de niet gehaalde onderdelen door andere testen niet accepteren. Het klopt dat je score een momentopname is, maar ga je straks ook alleen maar werken op de dagen dat je piekt? De geldigheid van je huidige score is een jaar en uiteraard ben je tegen die tijd van harte welkom om het assessment opnieuw te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Zo, na bijna 2 weken Capgemini maar een stukje over mijn ervaringen tot nu toe...

Ik kan eigenlijk maar een ding zeggen: leuk en blij dat ik getekend heb!

De eerste dagen onboarding waren een leuke ervaring, eerste twee dagen veel te horen gekregen over Capgemini en vervolgens ging het steeds verder naar bedrijfstak (consulting, technology, outsourcing), sector en vervolgens practice. Erg leuk opgebouwd, compleet en zeker niet saai om aan te horen. Wat ik persoonlijk het meest aanprekende vond was het welkom op dag 1 en minuut 1 door de CEO. Voor mij persoonlijk was het ook gewoon erg leuk om voor het eerst sleutels te krijgen van een auto...

De twee dagen daarna gingen we dieper in op de persoonlijke ontwikkeling. De focus kwam voornamelijk te liggen over jouw beeld bij anderen en over hoe je nou een boeiend CV schrijft op met name je persoonlijke eigenschappen. Ook werd er in een rollenspel ingegaan op intake-gesprekken. Erg interessant allemaal :).
Ondertussen was ik ook bezig met het binnenharken van een eerste klus, daar werd ook leuk op gereflecteerd. Al met al, prima voor elkaar.

De dagen daarna heb ik mijn CV opgesteld in Ematch en mijn definitieve klus binnen gehaald (een Spring MVC project). Al met al een prima eerste week.

Nu zit ik op een klus in het ADC op Papendorp, later gaan we verder in Amsterdam. Echt leuk om aan te werken en ik heb het ook erg naar mijn zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Cap heeft mij altijd aangesproken en veel ervaringen hier zijn van mensen die net begonnen zijn bij Cap (thumbs up!). Maar hoe zit dat met mensen met veel (10+ jaar) ervaring? Zijn daar aparte instroom trajecten voor?

Ik zit momenteel in NZ voor de komende paar jaar, en wellicht na een paar jaar in de VS willen we toch wel weer naar Europa (NL of DE) terugkeren. En Cap staat erg hoog op mijn lijstje gezien mijn ervaringen met mensen van Cap op mijn projecten. (Zeer kundig, zeer gemotiveerd en zeer betrouwbaar).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

tazzman schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:31:
Cap heeft mij altijd aangesproken en veel ervaringen hier zijn van mensen die net begonnen zijn bij Cap (thumbs up!). Maar hoe zit dat met mensen met veel (10+ jaar) ervaring? Zijn daar aparte instroom trajecten voor?

Ik zit momenteel in NZ voor de komende paar jaar, en wellicht na een paar jaar in de VS willen we toch wel weer naar Europa (NL of DE) terugkeren. En Cap staat erg hoog op mijn lijstje gezien mijn ervaringen met mensen van Cap op mijn projecten. (Zeer kundig, zeer gemotiveerd en zeer betrouwbaar).
Ja, in principe ben je dan gewoon zijinstromer. Je stapt dus gewoon een heel stuk hoger in :).

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[-spam-]

[ Voor 96% gewijzigd door Kees op 15-08-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

En jij een bonus... doe even gewoon. Werving mag niet op dit forum.

[ Voor 39% gewijzigd door Kees op 15-08-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk inmiddels iets meer dan een half jaar bij Capgemini en ben zeer tevreden. Ik zie veel potentie in wat ik kan gaan doen. Ik heb al aan wat dingen gesnuffeld buiten de normale werkzaamheden (, opleidingen, SiG's en CoP's e.d. in Capgemini termen that is ;)) en dat beviel me prima. Zelf ben ik nog bezig met het afronden van mijn studie maar ik ben wel begonnen met werken en dat is zwaar en niet ideaal. Gelukkig geeft Cap zelf aan dat ik de tijd moet nemen voor mijn studie en zorgt dat ik zo af en toe eens een extra dagje vrij heb om hier aan te werken.

Over de arbeidsvoorwaarde ben ik ook te spreken. Ik rijdt in een prachtige Hyundai I30 al zeg ik het zelf ;) waarvoor ik weinig centen kwijt ben en met een internationale tankpas is het makkelijk door heel Europa crossen. Het project waar ik nu op zit is binnen Capgemini zelf en ook daar ben ik erg tevreden. Je leert enorm veel en als je jezelf een beetje in het zicht speelt dan komen de uitdagende werkzaamheden vanzelf. Binnen een half jaar doe ik nu al wat coördinerende werkzaamheden en heb veel contact met de klant.

Al met al is het tot nu toe een positieve ervaring en voel ik mij goed op mijn plek bij Capgemini. Ik ben van plan er nog flink veel te leren en een hoop verschillende dingen te doen. Het fijne is dat je niet vast zit aan één clubje binnen Capgemini. Zolang je zelf ergens voor wilt gaan is er een weg en die weg maken ze heel goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ck2000nl: Ik ben als zij-instromer begonnen, ik kom uit een andere sector. Startsalaris lijkt mij niet zo relevant, dan hangt van teveel factoren af. Leasebudget is zeker goed voor een golfje. De keuze in opdrachten, ja dat zal per sector wel verschillend zijn. Je kan zelf in de systemen zien welke klussen er zijn en pro-actief op een klus afgaan. Je kan ook rustig afwachten. Ik prefereer optie 1 ;)

@haroldinho: Public, testing,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

De keuze in opdrachten ben je imho zelf bij. Vooralsnog heb ik al mijn opdrachten uit het informele circuit en weinig via de systemen. Als je een beetje je best doet, kan je er zelf voor zorgen dat je een leuke opdracht hebt.

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
Sieger schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:13:
De redenen waarom ik voor Capgemini gekozen heb ipv andere bedrijven:
- de naam, Cap heeft een goede naam bij mij en dan met name op het gebied van profesionaliteit / kennis / werksfeer
Een goede naam? Professionaliteit? Over Cap NL spreek ik mij niet over uit, maar in Belgie heeft het management er in de jaren 2000-2001 er een soep van gemaakt. Ik heb geen goeie ervaring met Cap. Maar ja, ik heb er dan ook gewerkt in de slechtste jaren van de IT sector.

[ Voor 35% gewijzigd door makila op 16-08-2008 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik volgende week ook voor het YP traject een selectiedag met assessment. Eerlijk gezegd zie ik er een beetje tegenop, het wordt mijn eerste assessment. Het assessment wordt door Cap zelf gegeven in Papendorp. Ik krijg een capaciteiten test en persoonlijkheidsvragenlijst. De test bestaat uit een rekenkundige test, taalvaardigeheids test, cognitieve capaciteiten test en analytisch denkvermogen wordt ook getest. Dat heb ik de HR dame weten te ontfutselen :) .

Heeft iemand recent ook die selectiedag meegemaakt? Ik ben nu bezig cijferreeksen en syllogismen te oefenen en IQ-tests te maken. Wat kan ik verwachten? Hoe kan ik me het best voorbereiden?

[ Voor 6% gewijzigd door koekeeghan op 22-08-2008 11:03 ]

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

koekeeghan schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:56:
Ik volgende week ook voor het YP traject een selectiedag met assessment. Eerlijk gezegd zie ik er een beetje tegenop, het wordt mijn eerste assessment. Het assessment wordt door Cap zelf gegeven in Papendorp. Ik krijg een capaciteiten test en persoonlijkheidsvragenlijst. De test bestaat uit een rekenkundige test, taalvaardigeheids test, cognitieve capaciteiten test en analytisch denkvermogen wordt ook getest. Dat heb ik de HR dame weten te ontfutselen :) .

Heeft iemand recent ook die selectiedag meegemaakt? Ik ben nu bezig cijferreeksen en syllogismen te oefenen en IQ-tests te maken. Wat kan ik verwachten? Hoe kan ik me het best voorbereiden?
Voorbereiden is imho een beetje nutteloos, je kunt het of je kunt het niet denk ik.
Je moet gewoon gaan en kijken waar het schip strand, het beste wat je kunt doen is goed slapen en uitgerust op de dag verschijnen!

Zenuwachtig zijn is iig niet goed voor je resultaat! Dan ga je fouten maken, fouten die je normaal misschien niet zou maken, en dat is zonde als je het niet haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Afgelopen maandag de test gemaakt, vandaag op gesprek bij de psycholoog en manager geweest.
Heb een indicatie van het startsalaris gekregen (niet-relevante studie, standaardpakket gebeuren) en ga dit weekend rustig nadenken en het voorstel van Cap naast dat van m'n andere potentiële werkgever leggen.
Het is iig een behoorlijk lastige keuze...

@koekeeghan:
De test kan je idd niet echt voor voorbereiden. Heb zelf een paar IQ-testjes gedaan, maar hetgeen wat je tijdens de selectiedag krijgt is totaal anders. Gaat voornamelijk om inzicht.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik rijdt in e
Dat kan dan weer net niet als professional he :+

Maar alle gekheid op een stokje, hoewel ik een baan aangeboden gekregen heb bij een vrij bekend softwarehuis, ben ik natuurlijk altijd op zoek naar referentiemateriaal.
Ik: 23, HBO, junior software engineer (zo junior dat ik officieel nog niet eens junior ben ;)).

Aanbieding: 2300 bruto, variabele bonus (max. 150%), geen leasebedrag, opleidingen volgen wordt aangemoedigd.

Wat zou Cap mij ongeveer bieden (ik weet dat dat lastig te zeggen is, maar een grove schatting wellicht?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:38:
[...]

Dat kan dan weer net niet als professional he :+

Maar alle gekheid op een stokje, hoewel ik een baan aangeboden gekregen heb bij een vrij bekend softwarehuis, ben ik natuurlijk altijd op zoek naar referentiemateriaal.
Ik: 23, HBO, junior software engineer (zo junior dat ik officieel nog niet eens junior ben ;)).

Aanbieding: 2300 bruto, variabele bonus (max. 150%), geen leasebedrag, opleidingen volgen wordt aangemoedigd.

Wat zou Cap mij ongeveer bieden (ik weet dat dat lastig te zeggen is, maar een grove schatting wellicht?).
2150 (dat is incl. flex), 735 mob. vergoeding (als al je voorkennis relevant is).

Oja, je hebt ook nog tantieme (bonus). Dat begint bij mij met een richtbedrag van 1,5 maandsalaris (naar rato van het aantal gewerkte maanden).

Ben wel van mening dat als je jong bent het niet om de centen moet gaan. Voordat ik naar Cap ging verdiende ik 2600 per maand, incl. OV. Maar ik had het gevoel dat ik stil stond qua ontwikkeling. Je hebt nu de kans te investeren in je toekomst, dan moet je je zeker niet blindstaren op salaris. (Dat heb ik wel geleerd na mijn eerste keuze voro een aan die niet beviel).

[ Voor 6% gewijzigd door Miezie op 24-08-2008 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:49
minze schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 11:02:
[...]

2150 (dat is incl. flex), 735 mob. vergoeding (als al je voorkennis relevant is).

Oja, je hebt ook nog tantieme (bonus). Dat begint bij mij met een richtbedrag van 1,5 maandsalaris (naar rato van het aantal gewerkte maanden).

[...]
2150 + tantieme + auto klinkt zeker niet slecht voor de IT consultancy.

De grote vraag is: wat moet er allemaal uit flex worden betaald? Pensioenpremie? Zorgverzekering? Onkostenvergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
@minze: Dat is toch een aanzienlijke 'terugval' in salaris. Ik begrijp je motivatie heel goed overigens.

Kan iemand mij wat vertellen hoe een 'normale' dag voor zo'n IT consultant bij Cap eruit ziet? Hoe is het met de werkdruk bijvoorbeeld? Hoe meet men het resultaat (en in het verlengde daarvan: je bonus)? Hoeveel uur ben je daadwerkelijk declarabel ten opzicht van de uren die je in totaal werkt. Opleidingen worden aangemoedigd, maar kom je ook in aanmerking voor cursus tijdens werktijd. Hoe flexibel gaat men om met je wensen tot werken in de buurt of afstappen van een klus omdat je die minder leuk vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkebal
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2024
t_captain schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 11:26:
[...]

De grote vraag is: wat moet er allemaal uit flex worden betaald? Pensioenpremie? Zorgverzekering? Onkostenvergoeding?
Uit je flex betaal je in principe geen pensioenpremie. Je kunt flex beter zien als een soort spaarpotje voor allerlei verrekeningen (bv. eigen bijdrage lease auto, aktetas, thuiswerkplek, internetabbo, dat soort dinge). Wat er van je flex overblijft krijg je bruto uitgekeerd. Je kunt ook altijd nog kiezen om je flex te zien als vast salaris, zodat je er ook vakantiegeld over krijgt en het wordt meegenomen in je pensioen opbouw, maar dan hou je iets minder van je flex over.

Ik ben erg benieuwd hoe het me straks gaat bevallen. 1 september begint m'n onboarding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

t_captain schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 11:26:
[...]

pensioenpremie wordt 100% door Cap betaald. Daar heb je dus geen omkijken naar.

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

ebia schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 13:50:
@minze: Dat is toch een aanzienlijke 'terugval' in salaris. Ik begrijp je motivatie heel goed overigens.

Kan iemand mij wat vertellen hoe een 'normale' dag voor zo'n IT consultant bij Cap eruit ziet? Hoe is het met de werkdruk bijvoorbeeld? Hoe meet men het resultaat (en in het verlengde daarvan: je bonus)? Hoeveel uur ben je daadwerkelijk declarabel ten opzicht van de uren die je in totaal werkt. Opleidingen worden aangemoedigd, maar kom je ook in aanmerking voor cursus tijdens werktijd. Hoe flexibel gaat men om met je wensen tot werken in de buurt of afstappen van een klus omdat je die minder leuk vindt?
Het resultaat meet men voor een deel op basis van projectbeoordelingen die je mee terug neemt vanaf een kantoor. Daarnaast kijkt mijn ook naar je POP en wat je daarmee hebt gedaan.

Werkdruk is wisselend, momenteel zit ik op een opdracht zonder enige druk, hiervoor eentje met heel veel druk. Ben je een beetje zelf bij imho. Ik ben ongeveer 80-90% van mijn tijd declarabel. Opleidingen onder werktijd zijn mogelijk, ook daarvoor geldt: je bent er zelf bij.

Een aantal collega's van mij willen graag dicht bij huis werken en die doet dan al vrij succesvol de afgelopen vijf jaar ;).

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Laatst online: 20-08-2024
@ Ben.Hahlen: volgens mij kan je bijna elke test oefenen. Momenteel ben ik bezig met de standaard dingetjes op fibonicci.com. Zijn de testjes echt zoveel anders op die selectiedag? Kan je een indicatie geven wat ik dan wél kan verwachten?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.