Sinds 01-06-08 ben ik in dienst bij Cap. Na 1 week onboarding en ongeveer 1,5week bank zitten ben ik als YP'er nu bij een "klant" aan het werk. Tot dus ver bevalt mij Cap prima en voor de komende tijd heb ik nog zat cursussen in het verschiet om mijn kennis bij te spijkeren.
De redenen waarom ik voor Capgemini gekozen heb ipv andere bedrijven:
- de naam, Cap heeft een goede naam bij mij en dan met name op het gebied van profesionaliteit / kennis / werksfeer
- de leer en doorgroei mogelijkheden.
Wat antwoorden/info op wat vragen die ik zag:
Auto:
Als YP'er ben je afhankelijk van je eigen vervoer pas wanneer je lease contract ingaat (na je proeftijd) kan je beschikking krijgen over een pool/voorloop auto tot dat je leaseauto arriveerd.
In mijn geval (Yp'er) heb ik een poolauto verkregen voor de ingang van leasecontract omdat mijn p-manager de reisafstand van huis naar Utrecht te veel vond (2uur heen en 2uur+30min terug). Deze poolauto wordt betaald door mijn afdeling totdat mijn lease contract (volgende week) ingaat.
Onboarding:
Voor zij-instroomers zou, voor zover ik begrepen heb, je secretariaat contact met je opnemen voor je eerste dag of je een auto wil ja of nee. Is dat niet gedaan kun je achteraf altijd nog een auto regelen.
Onboarding duurt meer dan 5 dagen. De eerste onboardingsweek, je eerste werkweek, is afhankelijk van je richting (TS/Outsourcing/Consultancy) 4werkdagen. Daarna heb je nog enkele cursus dagen voor RUP awareness, werken in CAP teams etc.
De eerste week is voor YPérs als Zij-instromers hetzelfde of de zij-instromers ook de andere onboarding curssusen moeten doen die verder in het jaar ingepland staan weet ik niet 100% zeker maar ik ga daar wel van uit (ondervind ik over 1 maand

).
Declaraties:
Al je declaraties kun je via het declaratie systeem doen, je moet je declaratie aanmelden via Oxygen en dan je orginele bon (maak een kopie en bewaar die) opsturen, envelopen kun je bij je secretariaat halen. Lees het documentje goed door dat bij het declaratiesysteem te vinden is, hierin staat namelijk waar je declaratie onder gezet moet worden.
Mochten er nog vragen zijn, ik check dit topic regelmatig en misschien kan ik of mijn collega's, hier op het forum aanwezig, ze beantwoorden