Ervaringen werken bij Capgemini (Deel 2) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 264.676 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:29

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Bij elke test wordt duidelijk uitleg gegeven en een of enkele voorbeeldopgaven. Je kunt de voorbeelden en de uitleg net zo vaak bekijken en uitvoeren tot je ervan bent overtuigd dat je begrijpt wat er gaat gebeuren. Een ook dat wordt weer duidelijk aangeraden.
Ook ik keek er tegen op, maar het viel mij mee. Ik had mijzelf voorgenomen er ontspannen in te gaan en dat is ook gelukt. Probeer jezelf te zijn, wees goed uitgerust en ontspan, neem wat testjes door op www.123test.nl en je bent er zo mee klaar.
Ik ga overigens Unix & Linux doen bij CSS-P als dat iemand wat zegt - pas vrijdag zal ik weten wat het inhoudt, ik ben nog niet helemaal ingewijd in de Capgemini afko's :)

[ Voor 27% gewijzigd door DeBolle op 23-04-2008 23:17 ]

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:51

Red Boll

Kick Ass!

DeBolle schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:01:
Ik ga overigens Unix & Linux doen bij CSS-P als dat iemand wat zegt - pas vrijdag zal ik weten wat het inhoudt, ik ben nog niet helemaal ingewijd in de Capgemini afko's :)
Oh jee... Die P staat voor PAK... :X Daar ben je mooi klaar mee!

Nee hoor, die afko kun je meteen vergeten, één verandering in die laatste letter zorgt er bij sommige voor dat ze wel of geen lease auto hebben. Verder kom je het niet zo veel tegen hoor...

Ik neem aan dat je gewoon bij het UNIX team komt zoals wij dat zeggen. Ikke zit dan weer in het Microsoft team :)

Héél veel (werk)plezier in ieder geval, het zit er best in dat ik je een keer nodig heb voor zaken als printer que's en mail / anti spam toestanden

Succes!

( Toch leuk een collega Bol(l) ) :P

[ Voor 6% gewijzigd door Red Boll op 24-04-2008 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:44
Anoniem: 178037 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 21:27:
zie vb... ik weet niet wat ik hiermee moet. indien iemand het ziet... leg het uit ajb
http://www.cut-e.com/seite.php?screen=2
Het testje heet zo te zien E3 en er staan al drie "voorbeelden" in van E'en met 3 puntjes erop/-onder die zijn doorgestreept.
Lijkt mij dat je ook de rest van de E'en met 3 bolletjes erop/-onder moet aanvinken, en dat nog binnen 13 seconden :o . Om het moeilijk te maken zijn er puntjes bijgezet of is de E niet correct.

[ Voor 6% gewijzigd door Lexxx op 25-04-2008 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260468

@Syndicaat892

In het vorige topic van Ervaringen werken bij Capgemini (Deel 1) zijn er screenshots van voorbeeldvragen gesteld. Van de site dennissoft.com. Helaas kan ik deze screenshots niet meer openen, en de site is ook offline.
Kan iemand mij helpen, en nogmaals de screenshots posten?

Alvast bedank!

Groeten,

Ivo
Syndicaat892 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 14:04:
De testpagina`s zijn zeker nog relevant, ik heb die tests onlangs gemaakt en die zijn het exact!

Je krijgt vijf tests:

1.) multi tasking, je moet vijf minuten lang tegelijkertijd een vallend balletje in een mandje opvangen (digitaal balletje wel te verstaan ;)), een eenvoudige som oplossen binnen tien seconden waarna er weer een nieuwe verschijnt, en in een reeks letters die iedere vijf seconden verandert op een 'ok' knop drukken als in die reeks twee keer dezelfde letter voorkomt.

2.) tekstanalyse, je krijgt een stelling en je moet uit ik dacht zes pagina`s met tekst steeds bepalen of de stelling juist, onjuist of onbepaald is.

3.) economie, je hebt zes pagina`s met vooral economische gegevens over een bedrijf en idem vorige maar dan met rekenen ;).

4.) stroomlijndiagrammen zie ook zeker even de voorbeelden hier op tweakers! Deze kan tot het kwartje valt als lastig worden ervaren, dit gaven de psychologen ook aan, maar gewoon rustig kijken wat er gebeurt dan komt het zeker goed. Principe is simpel, je hebt twee bolletjes met ieder een kleur, dit is input op een vierkant met een symbool erin (proces). Dit proces verandert de kleuren en levert twee driehoeken met kleuren (output). Jij moet voor een stroomdiagram bekijken welke kleuren er output zijn.

5.) Puzzelen, anders kan ik het niet omschrijven. Je krijgt zes ruiten voor je neus.In deze ruiten bevinden zich allemaal combinaties van letters en cijfers. Er zijn twee categorieen combinaties van letters en cijfers. Jij moet de juiste categorie bij vier nieuwe ruiten aangeven.

Mocht het nog niet helemaal duidelijk zijn, shoot, ben net wakker en aardig brak van het feesten dat ik één april mag starten dus.... :P Maar hoop dat dit een beetje helpt. Zorg dat je goed uitgerust bent (intikkertje), maar werk echt nauwkeurig, fouten kosten namelijk relatief veel punten, maar zorg dat je zo snel als mogelijk werkt, want (uiteraard) je krijgt ook punten voor snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:10

Flipm0de

geen

Ik ben ook erg geinteresseerd in de voorbeelden van dennissoft. Moet a.s. maandag ook naar de selectiedag. Wat is daar trouwens de dresscode?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178037

als ik mij niet vergis zijn het dezelfde vragen als die in de onderstaande link.
http://www.cut-e.com/seite.php?screen=1

als je het laatste nummer wijzing krijg je een nieuwe screenshot. heelveel is dubbel, maar je krijgt een idee van wat het kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

top! bedankt. Heb er meteen naar gekeken en snap er 1 niet
http://www.cut-e.com/seite.php?screen=14

Deze zie ik gewoon niet. bij 14 zie ik totaal geen verbanden tussn de oranje/witten en de wit/blauwen
:S

edit: het is dat de oranje/witten 4 Xen hebben!! :)
Maar ziet iemand het verband tussen de wit/blauwen, wil ik nu ook weten (of is dat er gewoon niet en moet je de oranje/witten vinden en dan herleiden...)

[ Voor 51% gewijzigd door Flipm0de op 30-04-2008 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:? weet ut ook niet.
je krijgt wel een uitleg vantevoren, dus hopelijk geeft dat meer duidelijkheid.

weet iemand hoe het zit met de mobiliteisvergoeding?
is volgens mij het bedrag dat je mag leasen. maar moet je ooknog rekening houden met de bijtelling? is namleijk wel een linke hap uit je netto salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Anoniem: 178037 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 16:38:
:? weet ut ook niet.
je krijgt wel een uitleg vantevoren, dus hopelijk geeft dat meer duidelijkheid.

weet iemand hoe het zit met de mobiliteisvergoeding?
is volgens mij het bedrag dat je mag leasen.
Het is een bedrag dat je kan aanwenden voor leasen. Je mag uiteraard ook een wagen leasen die een hoger leasebedrag heeft dan je mobiliteitsvergoeding, maar dan mag je zelf wat bijbetalen ;). Je kan de vergoeding ook bruto uit laten keren, je bent niet verplicht te leasen ;).
maar moet je ooknog rekening houden met de bijtelling? is namleijk wel een linke hap uit je netto salaris.
Als je least en je rijdt meer dan 500km prive heb je 'last' van bijtelling. Je kan uiteraard wel een wagen kiezen die slechts 14% bijtelling heeft, dan scheelt het wat :).

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

wat is eigenlijk het salaris dat je als starter, trainee krijgt bij gap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De testen op (http://www.cut-e.com/seite.php?screen=14), zijn dit de testen voor alleen de starters?

Ik heb namelijk over 2 weken (na 2 gesprekken te hebben gehad in Utrecht) een assesment in Den Bosch. Zijn dit dan ook de juiste vragen voor de Proffessionals?

Mensen misschien ook nog tips voor dit assesment?

Groeten,

Ivo
Flipm0de schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 23:26:
top! bedankt. Heb er meteen naar gekeken en snap er 1 niet

Deze zie ik gewoon niet. bij 14 zie ik totaal geen verbanden tussn de oranje/witten en de wit/blauwen
:S

edit: het is dat de oranje/witten 4 Xen hebben!! :)
Maar ziet iemand het verband tussen de wit/blauwen, wil ik nu ook weten (of is dat er gewoon niet en moet je de oranje/witten vinden en dan herleiden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja zijn dezelfde vragen.
tips... zoals al werd gezegd zorg dat je uit gerust bent. was best moe toen ik weer naar huis reed.
en werk naukeurig ga niet gokken en werk even door. ik ging te nauwkeurig te werk waardoor ik wel alles goed had maar mijn tempo was te laag. teveel gedouble tjekked. eerste antwoord is vaak goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb jij de test gehaald?
Anoniem: 178037 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:45:
ja zijn dezelfde vragen.
tips... zoals al werd gezegd zorg dat je uit gerust bent. was best moe toen ik weer naar huis reed.
en werk naukeurig ga niet gokken en werk even door. ik ging te nauwkeurig te werk waardoor ik wel alles goed had maar mijn tempo was te laag. teveel gedouble tjekked. eerste antwoord is vaak goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:36
16 mei heb ik een test bij Kenhardt. Ben nu al nervous.
Hopelijk voel ik me op me gemak de 16e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

He, dat is toevallig. Ik heb ook 16 mei het Assesment bij Kenhardt te den Bosch.
technoaddict schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 12:54:
16 mei heb ik een test bij Kenhardt. Ben nu al nervous.
Hopelijk voel ik me op me gemak de 16e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Anoniem: 260468 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:29:
He, dat is toevallig. Ik heb ook 16 mei het Assesment bij Kenhardt te den Bosch.

[...]
Ochtend of Middag?
Ik moet in de ochtend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de ochtend, van half 9 tot 13.00 uur.
technoaddict schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:53:
[...]

Ochtend of Middag?
Ik moet in de ochtend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170031

Ik zal ook eens wat van mij laten horen hier.

Ik heb vandaag voor Capgemini het assessment gedaan bij Kenhardt in Den Bosch.
Om half 9 werd ik op het kantoor verwacht. Om 13.15 liep ik weer naar buiten.

Op de volgende onderdelen ben ik getest geworden:
  • 2 rollenspellen (1 verkoopgesprek en 1 corrigerend gesprek met een medewerker)
  • 5 Capaciteitentests (Financiele analyse, tekstuele analyse, stroomdiagrammen, verbanden achterhalen en de test met het 'balletje' . Zoals al eerder vermeld is.)
  • Tenslotte heb ik een gesprek van 1 uur gehad met de psycholoog die mij de hele ochtend reeds begeleid heeft.
Tijdens het laatste gesprek gaf de Psycholoog aan dat hij een positief advies zal uitbrengen naar Capgemini. Op 1 test had ik slecht gescoord. Dit was de Financiele analyse. Dit was mijn eerste test en ik kwam hierbij in tijdsnood.
Voor het succesvol afronden van de Capacteiten test dien op de test met de stroomdiagrammen voldoende te scoren en minimaal 2 andere testen ook met een voldoende score af te ronden. Dit was mij gelukt.

De functie waarop ik gesolliciteerd heb is Test Professional.
Categorie: CSS-P (Locatie Heerlen/Avantis)
Grade B
Level 15

Ik heb inmiddels ruim 2 jaar ervaring op het gebied van testen.

Mochten er vragen zijn, zal ik ze graag beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi TWCOOLEN,

bedankt voor deze duidelijke omschrijving van het assesment :).

Ik heb ook gesolliciteerd voor de functie als Test Professional.
Zou je me kunnen vertellen wat die financiele analyse precies inhoud?

Is het assesment je verder mee gevallen? Heb je nog tips en tricks?

Groeten,

Ivo
Anoniem: 170031 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:31:
Ik zal ook eens wat van mij laten horen hier.

Ik heb vandaag voor Capgemini het assessment gedaan bij Kenhardt in Den Bosch.
Om half 9 werd ik op het kantoor verwacht. Om 13.15 liep ik weer naar buiten.

Op de volgende onderdelen ben ik getest geworden:
  • 2 rollenspellen (1 verkoopgesprek en 1 corrigerend gesprek met een medewerker)
  • 5 Capaciteitentests (Financiele analyse, tekstuele analyse, stroomdiagrammen, verbanden achterhalen en de test met het 'balletje' . Zoals al eerder vermeld is.)
  • Tenslotte heb ik een gesprek van 1 uur gehad met de psycholoog die mij de hele ochtend reeds begeleid heeft.
Tijdens het laatste gesprek gaf de Psycholoog aan dat hij een positief advies zal uitbrengen naar Capgemini. Op 1 test had ik slecht gescoord. Dit was de Financiele analyse. Dit was mijn eerste test en ik kwam hierbij in tijdsnood.
Voor het succesvol afronden van de Capacteiten test dien op de test met de stroomdiagrammen voldoende te scoren en minimaal 2 andere testen ook met een voldoende score af te ronden. Dit was mij gelukt.

De functie waarop ik gesolliciteerd heb is Test Professional.
Categorie: CSS-P (Locatie Heerlen/Avantis)
Grade B
Level 15

Ik heb inmiddels ruim 2 jaar ervaring op het gebied van testen.

Mochten er vragen zijn, zal ik ze graag beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260468 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:40:
Hoi TWCOOLEN,

bedankt voor deze duidelijke omschrijving van het assesment :).

Ik heb ook gesolliciteerd voor de functie als Test Professional.
Zou je me kunnen vertellen wat die financiele analyse precies inhoud?

Is het assesment je verder mee gevallen? Heb je nog tips en tricks?

Groeten,

Ivo

[...]
Hey Ivo,

De Financiele analyse is op zich niet zo moeilijk. Er staan verschillende jaarcijfers/balans en diagrammen beschreven op tabbladen van de webpagina. Vervolgens krijg je onderaan de pagina een stelling te zien. Aan de hand van de data op de tabbladen moet je controleren of de stelling juist is. Je hebt een rekenmachine beschikbaar voor zaken na te kunnen reken.

Het assesment overall is best pittig. Neem het niet te licht op en probeer je toch goed voor te bereiden op rollenspellen en het interview.

Voorbereidingen die ik getroffen heb.
  • Rollenspellen voorbereiden m.b.v. gestructureerde gespreksschema's. (verschillende scenario's)
  • Algemene IQ-testen gemaakt op bijv 123test.nl. (Let op! deze testen zijn niet vergelijkbaar met de tests op het assessment)
  • Een uitgebreide zelfanalyse opgesteld. (Motivatie, sterke/zwakke punten)
  • Heel belangrijk is dat je tijdens je interview concreet bent. Draag voorbeelden aan uit de praktijk aan die jouw stellingen bevestigen. Vaagheid wordt echt niet gewaardeerd!
  • Een goede nachtrust. (voor mij was het op tijd vertrekken aangezien ik vanuit het zuiden kwam)
  • Vertrek op tijd en houdt rekening met wegwerkzaamheden!
Op welke vestiging wil jij trouwens gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja dinsdag...

start waarschijnlijk 1 augustus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256218

Anoniem: 170031 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 18:33:
[...]

Hey Ivo,

De Financiele analyse is op zich niet zo moeilijk. Er staan verschillende jaarcijfers/balans en diagrammen beschreven op tabbladen van de webpagina. Vervolgens krijg je onderaan de pagina een stelling te zien. Aan de hand van de data op de tabbladen moet je controleren of de stelling juist is. Je hebt een rekenmachine beschikbaar voor zaken na te kunnen reken.

Het assesment overall is best pittig. Neem het niet te licht op en probeer je toch goed voor te bereiden op rollenspellen en het interview.

• Rollenspellen voorbereiden m.b.v. gestructureerde gespreksschema's. (verschillende scenario's)
Waar heb je deze gespreksschema's vandaan gehaald? Ik heb deze week assessment, kom ook uit het zuiden maar heb gekozen om 's middags te gaan zodat ik minder kans heb op files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256218 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 11:34:
[...]

Waar heb je deze gespreksschema's vandaan gehaald? Ik heb deze week assessment, kom ook uit het zuiden maar heb gekozen om 's middags te gaan zodat ik minder kans heb op files.
Tijdens mijn studie verschillende boeken moeten aanschaffen. Een van deze boeken heet 'Leren Communiceren'. Hier heb ik veel informatie uit kunnen halen. Het is niet het nieuwste boek, maar de essentie is nog steeds hetzelfde. Nadeel is dat het boek prijzig is voor uitsluitend een assesment.

Voor welke functie ga jij op assessment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170031 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:32:
[...]

Tijdens mijn studie verschillende boeken moeten aanschaffen. Een van deze boeken heet 'Leren Communiceren'. Hier heb ik veel informatie uit kunnen halen. Het is niet het nieuwste boek, maar de essentie is nog steeds hetzelfde. Nadeel is dat het boek prijzig is voor uitsluitend een assesment.

Voor welke functie ga jij op assessment?
Dat boek heb ik nog in de kast liggen hier, heb je toevallig een mailadres wat hier op het forum mag staan of een andere manier waarop ik contact met je kan opnemen (anders ga ik teveel offtopic). Ik ga voor dezelfde functie als jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256218 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 20:37:
[...]

Dat boek heb ik nog in de kast liggen hier, heb je toevallig een mailadres wat hier op het forum mag staan of een andere manier waarop ik contact met je kan opnemen (anders ga ik teveel offtopic). Ik ga voor dezelfde functie als jou.
Dat heb ik: tomcoolen<apestaartje>wanadoo<punt>nl

Voor offtopic kun je dit mailadres gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170031 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:32:
[...]

Dat heb ik: tomcoolen<apestaartje>wanadoo<punt>nl

Voor offtopic kun je dit mailadres gebruiken.
You've got mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wederom bedankt vor deze uitgebreide omschrijving! Ik ga deze avonden nog eens goed besteden met voorbereiden.

Wat houd het interview eigenlijk precies in? Spitten ze dan volledig door je CV heen?
Had je een pak aan?

Nou, ik kom ook uit het uiterste zuiden van het lands. Mij was verteld dat het werklocatie Eindhoven zou worden aangezien er zuiderlijk nog niet veel werk is. Maar goed, als het Limburg zou worden zou dat natuurlijk beter zijn :).
Anoniem: 170031 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 18:33:
[...]

Hey Ivo,

• Algemene IQ-testen gemaakt op bijv 123test.nl. (Let op! deze testen zijn niet vergelijkbaar met de tests op het assessment)
  • Een uitgebreide zelfanalyse opgesteld. (Motivatie, sterke/zwakke punten)
  • Heel belangrijk is dat je tijdens je interview concreet bent. Draag voorbeelden aan uit de praktijk aan die jouw stellingen bevestigen. Vaagheid wordt echt niet gewaardeerd!
  • Een goede nachtrust. (voor mij was het op tijd vertrekken aangezien ik vanuit het zuiden kwam)
  • Vertrek op tijd en houdt rekening met wegwerkzaamheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260468 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 09:53:
Wederom bedankt vor deze uitgebreide omschrijving! Ik ga deze avonden nog eens goed besteden met voorbereiden.

Wat houd het interview eigenlijk precies in? Spitten ze dan volledig door je CV heen?
Had je een pak aan?

Nou, ik kom ook uit het uiterste zuiden van het lands. Mij was verteld dat het werklocatie Eindhoven zou worden aangezien er zuiderlijk nog niet veel werk is. Maar goed, als het Limburg zou worden zou dat natuurlijk beter zijn :).

[...]
Ik heb specifiek voor de locatie Heerlen gesolliciteerd. Ik zal dan ook bij klanten in het zuiden gedetacheerd worden. Indien er weinig werk hier is gaan ze meer richting eindhoven kijken. Echter mijn thuisbasis blijft Heerlen/Avantis.

M.b.t. het interview, je vult van te voren een shapes en views vragenlijst en nog een aparte vragenlijst (motivatie/ervaringen). De resultaten van deze vragenlijsten worden als leidraad gebruikt voor je gesprek.

Succes met je assessment.

Edit: Wat de kleding betreft: Bedenk wat je voor een kleding je in je functie gaat dragen en kleed je naar aanleiding van die informatie aan. Ik ben in pak gegaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 170031 op 13-05-2008 19:41 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo allemaal.

Kan iemand mij helpen aan voorbeeldopgaven van stroomdiagrammen? Ik vind deze namelijk niet terug op het forum.

Groeten,

Ivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 20:25

mr_obb

Lakse Perfectionist

Topicstarter
Het enige voorbeeld van de stroomdiagrammen bij Capgemini dat ik online kan vinden is deze:
http://www.cut-e.com/seite.php?screen=83

Ps.: Ik zie dat je redelijk nieuw bent op dit forum. Het is hier de gewoonte dat we elkaar niet elke keer hoeven te groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is jou voorbeeld een stroomdiagram?

Ik ken alleen het voorbeeld van de Sogeti site.
mr_obb schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:30:
Het enige voorbeeld van de stroomdiagrammen bij Capgemini dat ik online kan vinden is deze:

Ps.: Ik zie dat je redelijk nieuw bent op dit forum. Het is hier de gewoonte dat we elkaar niet elke keer hoeven te groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Topicstarter
Iets anders dat op een stroomdiagram lijkt wordt er niet getest bij Cap.

[ Voor 27% gewijzigd door mr_obb op 14-05-2008 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Morgen 8:15 aanwezig bij Kenhardt. Denk dat ik een uur van te voren op de stoep sta. Cant take the risk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

technoaddict schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:35:
Morgen 8:15 aanwezig bij Kenhardt. Denk dat ik een uur van te voren op de stoep sta. Cant take the risk.
Succes!

Ik heb vandaag mijn contract ontvangen. Direct goed doorgelezen en ondertekend. Morgen stuur ik het terug.

Dus vanaf 1 juli 2008 ben ik officieel in dienst van Capgemini :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een vraag.

Ik krijg een leasevergoeding van 800,- per maand bij Capgemini. Dit bedrag is, zover ik weet, inclusief brandstofkosten.

Maakt Cap een probleem van auto's met een lange levertijd? (6+ maanden)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 170031 op 17-05-2008 17:52 . Reden: kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:00
Anoniem: 170031 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:52:
Ik heb een vraag.

Ik krijg een leasevergoeding van 800,- per maand bij Capgemini. Dit bedrag is, zover ik weet, inclusief brandstofkosten.

Maakt Cap een probleem van auto's met een lange levertijd? (6+ maanden)
nee doet Cap niet moeilijk over... En het is idd inclusief brandstofkosten. Je mag zowieso pas bestellen NA je proeftijd.......

Have fun in het zuiden!!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

miel schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:34:
[...]

nee doet Cap niet moeilijk over... En het is idd inclusief brandstofkosten. Je mag zowieso pas bestellen NA je proeftijd.......

Have fun in het zuiden!!
Dat zou mooi zijn. Dat ik na mijn proeftijd mag pas bestellen wist ik al, tot die tijd krijg ik zowieso al vervangend vervoer. Ik had namelijk de Nissan Quashquai op het oog. Deze heeft een gigantische wachttijd maar is het zeker waard in mijn ogen. Voor de 2.0 Teckna Pack editie zou ik 160 euro moeten bijbetalen. Daar heb ik geen problemen mee. Hopen dat de levertijd op 1 september al wat ingekort is ^^

Bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:16

Prx

Ik heb op 9 mei de selectiedag gehad voor young-professionals. Ik ben namelijk bezig met het regelen van een afstudeerstage bij Capgemini, op de lokatie Papendorp. De tests waren aardig pittig. Ik had, heel gek, de meeste moeite met de verplichte test en had vrij weinig moeite met de overige drie. Ook de test met 'stroomdiagrammen' had ik 'Sterk' gemaakt.

Afgelopen vrijdag heb ik gesprek gehad met de psycholoog, gelukkig daar een positief advies van gekregen. Capgemini is bij dezen dus een afstudeerder rijker. :) Heb overigens gereageerd op Performance Management binnen Service Management.

Nu nog even kijken of ik ga pendelen vanaf omg. Den Bosch of dat ik toch maar eens op zoek ga naar een woonruimte in Utrecht (en omgeving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

wat verdien je als starter/yp bij cap? Is dit nog van toepassing? http://spitsnet.nl/nieuws...e/Wat_verdien_je_bij.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkebal
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2024
Gisteren mijn assessment gehad bij Kenhardt. Dat ging gelukkig goed, met als resultaat een positief advies richting Capgemini. Nu het contract en alle informatie nog, en dan zou ik per 1 september beginnen! Yeah!

Het was erg fijn om van te voren een beetje een beeld te hebben wat je kunt verwachten bij het assessment. Die screenshots zijn weliswaar niet even duidelijk zonder uitleg, maar als je ze op dat moment moet doen, is het allemaal goed voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Linkebal schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:12:
Gisteren mijn assessment gehad bij Kenhardt. Dat ging gelukkig goed, met als resultaat een positief advies richting Capgemini. Nu het contract en alle informatie nog, en dan zou ik per 1 september beginnen! Yeah!

Het was erg fijn om van te voren een beetje een beeld te hebben wat je kunt verwachten bij het assessment. Die screenshots zijn weliswaar niet even duidelijk zonder uitleg, maar als je ze op dat moment moet doen, is het allemaal goed voor elkaar.
Gefeliciteerd! Wat ga je doen en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Flipm0de schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:26:
wat verdien je als starter/yp bij cap? Is dit nog van toepassing? http://spitsnet.nl/nieuws...e/Wat_verdien_je_bij.html
Dat kan men niet zo 1, 2, 3 zeggen. Dat hangt er vanaf op welk niveau je wordt ingeschat en waar je komt te zitten. Het aanvang salaris verschilt bijv. al tussen ts, cs en fs. Het verschil tussen os en ts is mij helaas even onbekend. :)

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137002

mr_obb schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:30:

binnenkort dien ik ook een cap. test te doen bij Kenhardt. zijn er wellicht wat voorbeelden beschikbaar welke ook echt in de test voorkomen?
kan iemand mij uitleggen hoe ik de 'scales fx' test dien in te vullen? begrijp namelijk totaal niet hoe ik die moet zien c.q. hoe ik dat vraagteken dien op te vullen. thnx alvast!

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 137002 op 25-05-2008 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkebal
Anoniem: 170031 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:17:
[...]

Gefeliciteerd! Wat ga je doen en waar?
Ik ga als senior consultant aan de slag bij Practice D82 'Mobiliteit, Elektronische en Lokale Overheid'.
Anoniem: 137002 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:20:
[...]
binnenkort dien ik ook een cap. test te doen bij Kenhardt. zijn er wellicht wat voorbeelden beschikbaar welke ook echt in de test voorkomen?
kan iemand mij uitleggen hoe ik de 'scales fx' test dien in te vullen? begrijp namelijk totaal niet hoe ik die moet zien c.q. hoe ik dat vraagteken dien op te vullen. thnx alvast!
Echte voorbeelden zullen niet zo 1-2-3 op internet te vinden zijn. Bij de scales fx test is het op basis van een (statisch) screenshot moeilijk uitleggen hoe dat precies in z'n werk gaat. Bij het assessment krijg je eerst wat oefenopgaven, met uitgebreide uitleg. Rustig de tijd nemen om die te lezen en de oefenopgaven te maken. Daarna wijst het zich eigenlijk vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137002

nou heb die scales FX test dus gedaan maar snapte deze echt niet, wellicht dat iemand mij deze kan uitleggen. de rest was goed te doen overigens, maar die scales ging helemaal fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Topicstarter
Anoniem: 137002 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:12:
nou heb die scales FX test dus gedaan maar snapte deze echt niet, wellicht dat iemand mij deze kan uitleggen. de rest was goed te doen overigens, maar die scales ging helemaal fout.
Nou vooruit, een beetje SOGgen kan geen kwaad. Ik neem als voorbeeld even deze: http://www.cut-e.com/seite.php?screen=83

Aan de linkerkant staat de gegeven informatie. Je weet dus wat de output is bij een bepaalde input.

Aan de rechterkant zie je drie figuren: het ruitje, het rondje en het vraagteken. Je weet hoe het ruitje werkt en je wilt weten hoe het vraagteken werkt.

Kijk je nu naar het stroomdiagram, dan zie je dat je niets kan met de onderste regel, want daar staan twee vraagtekens. De bovenste regel kan je wel iets mee. Je kan daarmee namelijk het gedrag van het rondje afleiden. Dat is echter niet gevraagd, dus we zoeken nog even verder. Als je van boven naar beneden kijkt, zie je dat de rechterhelft precies datgene is wat je zoekt: een combinatie van de gegeven info (ruitje) en de gevraagde info (vraagteken).

Dan nu naar het oplossen. Rechtsboven gaat er nu wit-wit in. Dat betekent dat er in het midden (na het ruitje) oranje-blauw uitkomt. Er gaat dus oranje-blauw in het vraagteken en er komt wit-blauw uit. Dat is het antwoord op het eerste ding.

Nu kan je door de input van het ruitje bovenin te veranderen alle outputs van het ruitje aflopen en daarmee ook alle inputs van het vraagteken.

Later in de test wordt het wel belangrijk om bijvoorbeeld eerst het rondje op te lossen, zodat je aan de hand daarvan het vraagteken kan oplossen. Op een gegeven moment worden de ketens ook langer, zodat je meer moet oplossen. Ik ben op een gegeven moment gewoon op mijn kladpapiertje alle combinaties op gaan schrijven om zo door de vragen heen te komen. Zo dus:

Inputoutput
RuitjeRondje
Wit-WitOranje-blauwWit-Blauw
Oranje-blauwOranje-wit???
Wit-BlauwWit-wit???
Oranje-WitWit-blauw???

Ps.: Om te kijken of je het begrijpt kan je proberen de output van het cirkeltje te bepalen.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_obb op 26-05-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263587

Hoi,

Ik ga solliciteren bij Cap.

Ik hoorde dat het salaris in stukjes is opgedeeld.

Wat wil bijvoorbeeld salarisflexruimte zeggen? Is dat een stukje extra salaris dat ik netto (cash) uitgekeerd kan krijgen?
Ik heb waarschijnlijk recht op een leasebak. Kan ik de leasebijdrage "netto" ontvangen?

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Anoniem: 263587 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:03:
Hoi,

Ik ga solliciteren bij Cap.

Ik hoorde dat het salaris in stukjes is opgedeeld.

Wat wil bijvoorbeeld salarisflexruimte zeggen? Is dat een stukje extra salaris dat ik netto (cash) uitgekeerd kan krijgen?
Ik heb waarschijnlijk recht op een leasebak. Kan ik de leasebijdrage "netto" ontvangen?

Groetjes.
Je hebt gewoon je bruto salaris en daarnaast heb je 16% van je bruto salaris flexbudget. Dit kan je per maand laten uitbetalen, maar je kunt er ook je eigen bijdrage voor de leaseauto mee betalen of premies mbt aanvullend pensioen oid. Voordeel is bruto <-> netto. Bv. je eigen bijdrage wat betreft de leaseauto is niet van je netto salaris maar van die 16% flex.

Je krijgt een mobiliteitsbudget. Dat kun je besteden aan een leaseauto, OV jaarkaart of uit laten betalen per maand of per jaar (december).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263851

wat kun je eigenlijk voor auto nemen van een mobiliteitsvergoeding van 750€ als je niet wilt bijbetalen?
Weet iemand hoeveel vakantiedagen je bij kunt kopen en wat dat dan kost per dag?
:*)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 263851 op 02-06-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkebal
Anoniem: 263851 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:12:
wat kun je eigenlijk voor auto nemen van een mobiliteitsvergoeding van 750€ als je niet wilt bijbetalen?
Weet iemand hoeveel vakantiedagen je bij kunt kopen en wat dat dan kost per dag?
Ben ook wel benieuwd naar de mogelijkheden qua lease auto's, maar ik ga er vanuit dat dat tijdens de informatie avond allemaal wel uit de doeken wordt gedaan.

Over de vakantiedagen kun je toch vast je people manager wel benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben laatst gaan 'shoppen' voor auto's. Ik begin 1 juli bij Cap en krijg een mobiliteitsvergoeding van 800,-.

Voor deze 800,- kun je gemiddeld genomen een auto uitkiezen van rond de 26.000,- zonder bij betalen. Dit is natuurlijk afhankelijk van het merk en de populariteit van de auto.

Ik ben zelf voor een Nissan Quashqai aan het kijken. Deze heeft een consumentenprijs van 29.000,- (benzine)

De maandelijkse leaseprijs inclusief brandstof kwam volgens de dealer uit op 960,-. (ING Carlease)

Ik houd er dus rekening mee dat ik minimaal 160,- aan het bijbetalen kom mocht ik voor de Quashqai kiezen.

Met 750,- zijn je keuzes dus iets beperkter. Check www.directlease.nl voor richtprijzen. Baseer je leasewagen op een looptijd van 4 jaar en 40.000 KM. Reken er ook een brandstofpas bij aangezien deze onderdeel is van die 750,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Anoniem: 263851 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:12:
- Honda Civic Hybrid ;)
Mooie auto voor weining (Nadelen: trekhaak kan/mag niet, achterbank kan niet omklappen (niet IKEA proof dus))

- Je kunt twee 2 dagen uit je verlofbudget "kopen", en zeker 25 dagen uit de dagenkoop regeling.
1 dag kopen kost iets van 0,43% van je salaris uit mijn blote hoofd.
Let wel op dat bij de dagenkoop *ALLES* "minder wordt": Leasevergoeding, tantieme, vakantiegeld, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Linkebal schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:17:
[...]
Over de vakantiedagen kun je toch vast je people manager wel benaderen?
In de PRM charter staat eigenlijk alles wel hoor of kijk of Oxygene (Intranet)

Je P-Manager mag je voor (bijna) alles benaderen, daar is hij/zij voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

quote]twcoolen schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:39:
Ik ben laatst gaan 'shoppen' voor auto's. Ik begin 1 juli bij Cap en krijg een mobiliteitsvergoeding van 800,-.

Met 750,- zijn je keuzes dus iets beperkter. Check www.directlease.nl voor richtprijzen. Baseer je leasewagen op een looptijd van 4 jaar en 40.000 KM. Reken er ook een brandstofpas bij aangezien deze onderdeel is van die 750,-.
[/quote]

Hoe wordt eigenlijk bepaald wat je mobiliteitsvergoeding wordt? Ik zag dat jij in grade B 15 begint en dan 800 euro mobiliteitsvergoeding?
:/ Volgens mij laat ik me dan een oor aan naaien in grade c 18 met ong. 750 € ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263851 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:52:
quote]twcoolen schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:39:

[/quote]

Hoe wordt eigenlijk bepaald wat je mobiliteitsvergoeding wordt? Ik zag dat jij in grade B 15 begint en dan 800 euro mobiliteitsvergoeding?
:/ Volgens mij laat ik me dan een oor aan naaien in grade c 18 met ong. 750 € ??
Volgens mij staan deze vergoedingen vast. Ik meen in de Personeelsmap een tabel gezien te hebben waarin per level de leasevergoedinen staan. Wellicht dat het per functie/practise verschilt, maar dat weet ik niet zeker. Ik kan als ik thuis ben eens kijken wat bij lvl 18 voor een vergoeding hoort in mijn practise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zijn er ook mensen die hun ervaringen met de eerste maanden werken bij Cap Gemini kunnen vertellen?
Het topic heet ervaringen werken bij Cap Gemini, maar ik heb er nog niet zoveel over gelezen.
Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Ik heb afgelopen week ook een aanbieding gehad. Ben er nog heel erg over aaan het twijfelen dus leg het daarom ook hier voor:

Maandsalaris: 1800
16% flex: 290
vakantie: 145
pensioen: 200

Wat denken jullie? Te laag.... Gaat om een startfunctie. Ben 24jr.
En het is toch zo dat je de flex ook gewoon kan laten uitbetalen? Mobiliteitsvergoeding heb ik niets over gehoord.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-07 10:43
Flipm0de schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:33:
Ik heb afgelopen week ook een aanbieding gehad. Ben er nog heel erg over aaan het twijfelen dus leg het daarom ook hier voor:

Maandsalaris: 1800
16% flex: 290
vakantie: 145
pensioen: 200

Wat denken jullie? Te laag.... Gaat om een startfunctie. Ben 24jr.
En het is toch zo dat je de flex ook gewoon kan laten uitbetalen? Mobiliteitsvergoeding heb ik niets over gehoord.....
Bruto jaarsalaris: 26.800.
Omgerekend naar maandalaris bij standaard arbeidsvoorwaarden in de consultancy (=8% vakantiegeld, geen 13e maand en de flexruimte in het maandsalaris opnemen) --> 2070 euro p/m.

Op zich een mooi startsalaris in de consultancy. Ik ga er we vanuit dat hier een leaseauto/mobiliteitsvergoeding bij komt, anders is het wel laag.

Pensioenpremie is vrij riant in verhouding je leeftijd en salaris. Dat zal bij veel werkgevers de helft zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

t_captain schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:06:
[...]

Bruto jaarsalaris: 26.800.
Omgerekend naar maandalaris bij standaard arbeidsvoorwaarden in de consultancy (=8% vakantiegeld, geen 13e maand en de flexruimte in het maandsalaris opnemen) --> 2070 euro p/m.

Op zich een mooi startsalaris in de consultancy. Ik ga er we vanuit dat hier een leaseauto/mobiliteitsvergoeding bij komt, anders is het wel laag.

Pensioenpremie is vrij riant in verhouding je leeftijd en salaris. Dat zal bij veel werkgevers de helft zijn.
hmmm ok, ik krijg wel nog een tantieme van 1600E, dat is toch een soort 13e maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Flipm0de schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:10:
[...]

hmmm ok, ik krijg wel nog een tantieme van 1600E, dat is toch een soort 13e maand?
Dat valt wel in de categorie eeindejaarsuitkering/13e maand. Omgerekend naar brutoloon in de standaard arbeidsvoorwaarden is het 125 euro p.m. waard. Komt je totaal op 2200.
Met auto, zeer goed aanbod. Zonder auto, kan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

t_captain schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:33:
[...]

Dat valt wel in de categorie eeindejaarsuitkering/13e maand. Omgerekend naar brutoloon in de standaard arbeidsvoorwaarden is het 125 euro p.m. waard. Komt je totaal op 2200.
Met auto, zeer goed aanbod. Zonder auto, kan beter.
Mobiliteitsvergoeding komt hier normaal gesproken nog overheen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flipm0de schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:33:

In het geval van uitkeren van je Flex heb je de volgende mogelijkheden:
- Maandelijks laten uitkeren (telt niet mee voor toekomstige uitkeringen/pensioen, etc)
- In december laten uitkeren (soort van spaarpot, ook hier geldt, geen heffingen voor toekomstige uitkeringen)
- Meerekenen als bruto-salaris. (dit geldt dan als normaal bruto-salaris en wordt meegenomen voor berekening van pensioen, verzekeringen, premies, etc)

De eerste 2 opties kunnen per kwartaal gewijzigd worden.
De laatste opties slecht 1 keer per jaar.

Naast bovenstaande opties kun je je Flex ook inzetten als aanvullende mobiliteitsvergoeding, voor extra trainingen/opleidingen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet iemand wanneer je je leasebak krijg? op je eerste werkdag of kan je het eerder ophalen.
eerste werkdag zou minder zijn. mot ik met de %$&#-trein :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

Anoniem: 178037 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:40:
weet iemand wanneer je je leasebak krijg? op je eerste werkdag of kan je het eerder ophalen.
eerste werkdag zou minder zijn. mot ik met de %$&#-trein :o
als zij-instromer krijg je in principe je eerste dag je wagen (een poolwagen of een huurauto). Als YP-er krijg je in principe nog geen wagen en ben je veroordeeld om met het OV te reizen (of met je eigen auto). Behalve dan als je snel een klus hebt, dan kan je snel een poolauto of een huurauto krijgen. Daarnaast kan hiervan altijd afgeweken worden als er goede redenen zijn, dus het handigste is om even af te stemmen met je pmanager ;).

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Weet iemand hoe het zit met uit laten betalen van lease vergoeding? Stel je neemt een Toyota Aygo en je hebt een lease budget van 750 euro. Je houdt dan een flink bedrag over van je budget. Het zal vast niet zo zijn dat als je 200 kwijt bent aan de aygo, je 550 euro bij je salaris opgeteld krijg ( Bruto ) toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spammeister
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-07 11:50
technoaddict schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 07:48:
Weet iemand hoe het zit met uit laten betalen van lease vergoeding? Stel je neemt een Toyota Aygo en je hebt een lease budget van 750 euro. Je houdt dan een flink bedrag over van je budget. Het zal vast niet zo zijn dat als je 200 kwijt bent aan de aygo, je 550 euro bij je salaris opgeteld krijg ( Bruto ) toch?
Yep, is wel zo. Als je onder je lease budget zit krijg je het resterende bedrag uitbetaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze hebben mij afgelopen week gebeld wanneer ik mijn voorloopwagen wilde hebben. Vanaf mijn eerste werkdag staat deze voor mij klaar in Utrecht. Ik zal wel met het OV naar Utrecht moeten reizen om de auto op te halen.

Voor wat betreft de Aygo. Volgens mij is het zo dat het gedeelte van je mobiliteitsvergoeding dat je niet verbuikt inderdaad bij je inkomen geteld wordt. Je betaald er dan gewoon belasting over als ik me niet vergis.

Maar 200,- voor een Aygo is wel heel optimistisch :-) Vergeet niet dat de leasevergoeding inclusief brandstopas is. Reken voor een benzinewagen dus gemiddeld tussen de 150-300 euro voor alleen de brandstof. De leasewagen zelf komt er dan nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
technoaddict schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 07:48:
Naar ik heb begrepen betaalt CG het verschil gewoon uit. Maar ik denk dat de bedragen eerder andersom liggen :)Directlease schrijft voor de goedkoopste Aygo zonder opties 460 euro p/m (4 jr, 40.000 km p/jr).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kom binnen als zij instromer.
mag je ook kiezen wat voor voorrij auto je krijgt, wat voor opties, merk ed? of krijg je te horen dit staat voor je klaar?
Anoniem: 170031 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 08:50:
Ze hebben mij afgelopen week gebeld wanneer ik mijn voorloopwagen wilde hebben. Vanaf mijn eerste werkdag staat deze voor mij klaar in Utrecht. Ik zal wel met het OV naar Utrecht moeten reizen om de auto op te halen.
rickmans schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 05:57:
[...]

als zij-instromer krijg je in principe je eerste dag je wagen (een poolwagen of een huurauto). Als YP-er krijg je in principe nog geen wagen en ben je veroordeeld om met het OV te reizen (of met je eigen auto). Behalve dan als je snel een klus hebt, dan kan je snel een poolauto of een huurauto krijgen. Daarnaast kan hiervan altijd afgeweken worden als er goede redenen zijn, dus het handigste is om even af te stemmen met je pmanager ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178037 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:45:
kom binnen als zij instromer.
mag je ook kiezen wat voor voorrij auto je krijgt, wat voor opties, merk ed? of krijg je te horen dit staat voor je klaar?

[...]

[...]
Ik heb helemaal niets gehoord van welk type of welk merk.
Het enige dat ik weet is dat de 800,- volledig aan mijn voorloopauto wordt besteed. Dit kan een huurwagen zijn of een wagen uit de Capgemini Poule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-10-2024
Zou iemand misschien ook eens deze 2 scales cls willen uitleggen / oplossen?

http://www.cut-e.com/seite.php?screen=1

Is het de bedoeling dat je 1 van de vierkantjes aan de onderkant kiest die in het totaal past? Of die de volgende is? Maken de kleuren van de rondjes nog uit? Ik zie, zoals ook eerder vermeld, het verband met de 4 xen (screen 14) en zo ook de 5 dezelfde letters (screen 1). Maar dan is dus de bedoeling 1 van de 2 ruiten te kiezen met 4xen of 5 zelfde letters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Topicstarter
Je moet van alle vier opgeven of ze bij de oranje of bij de zwarte groep horen door het juiste bolletje in te kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265194

Ik heb binnenkort een sollicitatiegesprek bij Cap voor de functie van controller.
Krijg je als je een binnendienst functie (controller) heb bij Outsourcing ook een mobiliteitsvergoeding waar je een lease auto van kan bestellen?

Als je basissalaris, dus zonder flexruimte, ongeveer 2800 euro bedraagt, hoe hoog is dan ongeveer de mobiliteitsvergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iets van 850 denk ik...
Anoniem: 265194 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:02:
Ik heb binnenkort een sollicitatiegesprek bij Cap voor de functie van controller.
Krijg je als je een binnendienst functie (controller) heb bij Outsourcing ook een mobiliteitsvergoeding waar je een lease auto van kan bestellen?

Als je basissalaris, dus zonder flexruimte, ongeveer 2800 euro bedraagt, hoe hoog is dan ongeveer de mobiliteitsvergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Onder voorbehoud dat je überhaupt mag leasen met een interne functie. Ik denk dat je dit soort zaken tijdens je 'salarisgesprek' moet bespreken.

Indien het hier om 2800,- bruto-basis gaat lijkt 850,- me aan de lage kant. Immers met Flex betekent dit dat er nog 448,- bijkomt wat resulteert in 3248,- totaal.

Ik neem aan dat je veel meer dan 2 jaar werkervaring hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inderdaad veel meer dan 2 jaar werkervaring nl 7 jaar werkervaring.
Ik lees in het forum dat iedereen een mobiliteitsvergoeding krijgt maar lees niks van intern personeel hierover.
2800 is trouwens lage schatting van mezelf maar wilde indicatie over leasebedrag. Denk dat ik minimaal uit wil komen op 3100 a 3200 basissalaris.

Twcoolen, ik lees dat jij een vergoeding hebt van 800 euro pm. welk salarisniveau en aantal jaar werkevaring hoort hierbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb 3 jaar relevante werkervaring.

Bij mijn Mobiliteitsvergoeding van 800,- hoort een salaris van 2200 basis exclusief 16% Flex. (level 15)

Ik adviseer je om rekening te houden met de 16% Flex, aangezien dit volledig bij het Bruto-basis salaris gerekend kan worden. (eigen keuze)

Ik verwacht dat 3200,- bruto-basis exclusief Flex voor Capgemini-standaard aan de hoge kant is. Capgemini ziet de 16% Flex namelijk als een primaire vergoeding. Immers indien jij ervoor kiest om die 16% bij je salaris te laten rekenenen zou je met 3200 uiteindelijk uitkomen op 3712,-. Jouw 7 jaar werkervaring is inderdaad veel, maar 3700,- is aan de hoge kant.

Dit is niet negatief bedoeld, ik probeer je uitsluitend een indruk te geven van hoe Capgemini met salarisvoorwaarden omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-06 17:25
Ik verwacht dat 3200,- bruto-basis exclusief Flex voor Capgemini-standaard aan de hoge kant is. Capgemini ziet de 16% Flex namelijk als een primaire vergoeding.
Anderzijds lijkt 2800,- bruto + 16% flex(448€) wel mogelijk te zijn voor 7 jaar relevante ervaring niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben benieuwd, mocht het zover komen natuurlijk. Weet natuurlijk nog steeds niet of de mobiliteitsvergoeding er in zit bij intern personeel dus dat zou wel eens de doorslag kunnen geven....
Mocht iemand dit alsnog weten en de hoogte van de vergoeding dan lees ik dat graag.

Ik verdien nu nl 3600 pm en heb ook 13e maand (ben WO geschoold en 30 jaar) dus zou toch wel op de 3200 uit willen komen excl Flex, dan heb ik ongeveer hetzelfde. Als daar geen mobilteitsvergoeding bij zit doe ik het zeker niet, zo ja dan wordt het nog interessant natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Topicstarter
Ik zat tijdens mijn onboarding bij een dame met een interne functie en die krijg IRC gewoon een lease-auto/mobiliteitsvergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265194 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:28:
Ik verdien nu nl 3600 pm en heb ook 13e maand (ben WO geschoold en 30 jaar) dus zou toch wel op de 3200 uit willen komen excl Flex, dan heb ik ongeveer hetzelfde. Als daar geen mobilteitsvergoeding bij zit doe ik het zeker niet, zo ja dan wordt het nog interessant natuurlijk.
13e maand kun je niet vergelijken met Flex. Flex kan puur als bruto-basis uitgekeerd worden. Naast Flex krijg je bij Cap ook nog een Tantième uitgekeerd. Dit kun je daarentegen wel vergelijken met een 13e maand.
Mijn basis Tantième staat op 3000,- per jaar. Dit wordt nog vermenigvuldigd met mijn perssonlijke factor en bedrijfsfactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat klopt twcoolen. Ik wil er minimaal iets bij dat is de verschil tussen de 3600 en de 3712 (3200+512flex). De 13e maand die ik nu heb zou ongeveer in de buurt komen bij de tantieme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265194 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:47:
Dat klopt twcoolen. Ik wil er minimaal iets bij dat is de verschil tussen de 3600 en de 3712 (3200+512flex). De 13e maand die ik nu heb zou ongeveer in de buurt komen bij de tantieme.
Begrijpelijk. In ieder geval succes met de onderhandelingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
De tantieme is zodra je bij Outsourcing werkt een onzinnig verhaal. Zodra je bij Papendorp zit moet je er rekening mee houden dat het bedrijf altijd als doel heeft tussen .8 en 1.2 te scoren.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ganymedus schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:35:
De tantieme is zodra je bij Outsourcing werkt een onzinnig verhaal. Zodra je bij Papendorp zit moet je er rekening mee houden dat het bedrijf altijd als doel heeft tussen .8 en 1.2 te scoren.
Wat versta jij onder een onzinnig verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ganymedus schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:35:
Als je ervoor zorgt dat je persoonlijke tantième hoog is, dan is er toch geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

verstuurd cap de contracten per mail of per post? Zit er al even op te wachten nl...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

Flipm0de schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:10:
verstuurd cap de contracten per mail of per post? Zit er al even op te wachten nl...?
Ik heb hem per post gehad vorig jaar :).

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flipm0de schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:10:
Ik kreeg hem per post. Duurde 5 werkdagen voordat ik het in de brievenbus had. Het contract moet worden opgesteld en vervolgens ondertekend worden door je manager. Pas dan wordt het opgestuurd naar jou. Het is dus o.a afhankelijk van wanneer je manager op kantoor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

Anoniem: 170031 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:40:
[...]

Het is dus o.a afhankelijk van wanneer je manager op kantoor is.
En natuurlijk hoeveel haast je er zelf achter zet ;). Ik had hem 2 dagen na mijn assesment :).

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mobiliteitsvergoeding stijgt niet zo snel...
stijgt met iets van 10 tot 15 euro per level.
Anoniem: 265194 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:57:
Ik heb inderdaad veel meer dan 2 jaar werkervaring nl 7 jaar werkervaring.
Ik lees in het forum dat iedereen een mobiliteitsvergoeding krijgt maar lees niks van intern personeel hierover.
2800 is trouwens lage schatting van mezelf maar wilde indicatie over leasebedrag. Denk dat ik minimaal uit wil komen op 3100 a 3200 basissalaris.

Twcoolen, ik lees dat jij een vergoeding hebt van 800 euro pm. welk salarisniveau en aantal jaar werkevaring hoort hierbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoeveel Inch de IBM Thinkpads zijn die we krijgen?

Ik heb namelijk gisteren een laptopcase gekocht die tot 15.4 inch aan kan. Ik neem aan dat de Thin kpad die we van Cap krijgen niet groter is, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

afhankelijk van je functie krijg of een 14" of een 15" widescreen.

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Bij Cap zijn ze een aantal maanden geleden over gegaan op de Lenovo T61. Met Windows Vista.
Volgens mij wordt de 14 inch het meest uitgeleverd. De 15 inch is ook mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

technoaddict schreef op zondag 22 juni 2008 @ 17:57:
Bij Cap zijn ze een aantal maanden geleden over gegaan op de Lenovo T61. Met Windows Vista.
Volgens mij wordt de 14 inch het meest uitgeleverd. De 15 inch is ook mogelijk.
Ah, dat zijn leuke notebooks. Alleen het design van IBM notebooks, dat lijkt toch echt op die van 20 jaar geleden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Het zijn prima laptops alleen erg klein scherm wanneer je beheer doet. 15" is echt onhandig klein.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
DeeJee schreef op maandag 23 juni 2008 @ 08:37:
Het zijn prima laptops alleen erg klein scherm wanneer je beheer doet. 15" is echt onhandig klein.
Tja, ik zit bij Cap outsourcing op de SD en ik werk zelfs met 14 inch. Oke, wij horen hier 15 inch te hebben, dus ik heb weer een verkeerde gekregen, maar uiteindelijk wen je er toch aan. Verder heb ik net als iedereen hier een externe monitor, dus zo lastig vind ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

technoaddict schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:04:
[...]

Tja, ik zit bij Cap outsourcing op de SD en ik werk zelfs met 14 inch. Oke, wij horen hier 15 inch te hebben, dus ik heb weer een verkeerde gekregen, maar uiteindelijk wen je er toch aan. Verder heb ik net als iedereen hier een externe monitor, dus zo lastig vind ik het niet.
Ik had 14" maar sinds vrijdag 15". Hier hebben sommige mensen wel een extra monitor.
Je zou verwachten dat iedereen er 1 krijgt. Maar helaas, moeilijk, moeilijk, duur.... pffff
aan de ene kant bakken met geld wegscheppen, maar je medewerkers voorzien van de benodigde middelen, ho maar.

* DeeJee is gelukkig extern en klaagt dus niet hardop.

[ Voor 4% gewijzigd door DeeJee op 23-06-2008 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor Outsourcing kan ik begrijpen dat een groter scherm prettiger is. Echter bij Consultancy geef ik de voorkeur aan een zo klein mogelijk scherm. Liever 14 inch dan 15 inch. Scheelt toch weer in gewicht en omvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Zeker, dus hadden ze beter meerdere types kunnen aanschaffen.
Of iedereen een degelijk groot scherm op het bureau geven. Dat zou al voldoende zijn.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.