Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Alex) schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:03:
Avanade is uitgeroepen tot Top Employer ICT 2014 :D
Top!

Als ze mij nou ook eens belden met de uitslag van de sollicitatie.. ;)

Edit: Ben net gebeld. Helaas gaan ze niet verder met mij, omdat ik volgens hun nog niet voldoende kennis zou hebben van nieuwere Microsoft technologie zoals Server 2012.
(Tja, voor zover ik weet gebruiken ze dat nog niet eens als lesmateriaal tijdens ICT-opleidingen.)

[ Voor 36% gewijzigd door darkkingll op 13-03-2014 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 585043

Beste allen,

Momenteel ben ik bezig met een mogelijke overstap naar of ATOS Consulting of Accenture Consulting. Beide partijen bieden inhoudelijk een vergelijkbare functie en zijn concreet geïnteresseerd. Zouden jullie me kunnen adviseren? Ik heb onder andere een paar concrete vragen.
  1. Wat is het verschil in de dagelijkse praktijk tussen Manager en Senior Manager bij Accenture?
  2. Wat is de salarisband van Manager en die van Senior Manager bij Accenture?
  3. Wat zijn de secundaire voorwaarden (onder andere leasetarief en pensioen) voor Manager en Senior Manager bij Accenture?
Alle hulp is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 22:01
Anoniem: 585043 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 18:52:
Beste allen,

Momenteel ben ik bezig met een mogelijke overstap naar of ATOS Consulting of Accenture Consulting. Beide partijen bieden inhoudelijk een vergelijkbare functie en zijn concreet geïnteresseerd. Zouden jullie me kunnen adviseren? Ik heb onder andere een paar concrete vragen.
  1. Wat is het verschil in de dagelijkse praktijk tussen Manager en Senior Manager bij Accenture?
  3. Wat zijn de secundaire voorwaarden (onder andere leasetarief en pensioen) voor Manager en Senior Manager bij Accenture?
Alle hulp is welkom.
Indien je nieuwsgierig bent kun je het beste deze vragen deponeren bij Recruitment/ HR, hiermee ben je waarschijnlijk momenteel toch al mee in gesprek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-06 19:27
Beste allen,

Alle hulp is welkom.
Lijken me idd prima vragen die je ook kunt vragen bij het sollicitatiegesprek, maar om een kleine indicatie te geven:

1. Sr. Manager wordt er meer sales van je verwacht, daarnaast moet je projecten managen. Als Manager is het meer projecten managen zonder die sales-verplichting. Behalve als je op de bank zit natuurlijk :)
2. Manager begint rond de 60k excl bonus, Sr. Manager ligt rond de 85k excl. bonus. Beide bedragen zijn incl vakantiegeld en 13de maand. Bonus kan flink oplopen, tot ruim 2 additionele maandsalarissen
3. Volgens mij is het 6% eigen bijdrage in pensioen voor manager en sr manager. leasetarieven schelen waarschijnlijk zo'n 150-200 euro. Als Sr. Manager kun je in ieder geval een Audi A5 leasen, genoeg Sr. managers mee rond zien rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 15:26
Voor de geïnteresseerde; ik heb contact opgenomen met de leasemaatschappij en die hebben aangegeven dat samenwonend geldt als partner en er is dus alleen in de auto gereden mocht worden. Ze gaven ook aan dat zij helemaal geen beperkingen opleggen wat betreft gebruik van de leaseauto, de enige beperkingen die er zijn komen van het bedrijf (in dit geval accenture).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 06:58
Blik1984 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 08:53:
[...]
)
2. Manager begint rond de 60k excl bonus, Sr. Manager ligt rond de 85k excl. bonus. Beide bedragen zijn incl vakantiegeld en 13de maand. Bonus kan flink oplopen, tot ruim 2 additionele maandsalarissen
Mooie salarissen natuurlijk, maar gezien de uren die ze draaien en de uren die je moet draaien voordat je (senior) manager bent, niet rijkelijk imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
De meesten doen het niet voor het geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 581710

Hallo iedereen.. Betaal je trouwens ook een eigen bijdrage voor de auto als starter bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
Anoniem: 581710 schreef op zondag 16 maart 2014 @ 16:43:
Hallo iedereen.. Betaal je trouwens ook een eigen bijdrage voor de auto als starter bent?
Nul; alleen bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 06:58
Config schreef op zondag 16 maart 2014 @ 09:22:
De meesten doen het niet voor het geld ;)
Klopt - de meesten doen het werk ook om van de wereld een mooiere plek te maken, zien lease-auto's als een noodzakelijk kwaad om efficient van A naar B te komen en zijn totaal niet commercieel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Hbeez schreef op zondag 16 maart 2014 @ 17:18:
[...]

Klopt - de meesten doen het werk ook om van de wereld een mooiere plek te maken, zien lease-auto's als een noodzakelijk kwaad om efficient van A naar B te komen en zijn totaal niet commercieel ;)
Precies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
Ik ben op dit moment aan het zoeken naar een afstudeeropdracht voor in september. Ik studeer bedrijfseconomie, maar ik zoek eigenlijk iets op het raakvlak van Business & IT, zeker omdat laatstgenoemde een van mijn hobby's is. Ik wil hierna ook een master gaan doen op dit vlak dus dan lijkt me de aansluiting mooi. Ik zie op Accenture dat zij diverse afstudeeropdrachten hebben staan en ik een mogelijkheid hebben tot open sollicitatie waarbij er gekeken wordt of er opdrachten voldoen. Hebben jullie ervaringen met afstudeeropdrachten / stages bij Accenture? Hoe is de begeleiding en krijg je als student de mogelijkheid zelf veel initiatief te tonen of zit het wat beperkter in richtlijnen?

Hoe zit het überhaupt met de raakvlakken business & IT binnen dit bedrijf?

[ Voor 5% gewijzigd door Tc-Chub op 24-03-2014 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:09

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Accenture doet Business en IT consulting. Dus die raakvlakken zijn er genoeg te vinden. Kijk bijvoorbeeld ook naar deze vacature: http://careers.accenture....aspx?lang=nl&job=00132832

Ik heb zelf ooit een stage begeleid toen ik nog bij Accenture werkte waarbij de student erg veel vrijheid had in het onderzoeken en oplossen van de opdracht. Ik denk dat het vooral ligt aan wat je opdracht is, en wie je begeleider wordt of je wel of geen initiatief kwijt kan in je opdracht. Als dat voor jou heel belangrijk is, schroom dat niet om daar over te praten tijdens een intake voor een opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-03 10:02
Hi iedereen,

Ik had twee vraagjes betreffende Avanade:

* Wat is het salaris voor een ERP Developer
* Hoe zit het met de leaseauto (vaste wagen, leasebudget, bepaalde keuzes?)

Alvast bedankt voor een antwoord!

Cies custodiet ipsos custodes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Eury schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 22:59:
Hi iedereen,

Alvast bedankt voor een antwoord!
Misschien iets meer info? Je ervaring, leeftijd, kwalificaties, etc...
Mijn glazen bol ligt nog thuis helaas, dus kan je vanaf het werk zo niet helpen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Mythio schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 08:43:
[...]

Misschien iets meer info? Je ervaring, leeftijd, kwalificaties, etc...
Mijn glazen bol ligt nog thuis helaas, dus kan je vanaf het werk zo niet helpen 8)7
Haha sorry.
Leeftijd: 24
Studie HBO Informatica
Werkervaring: 1 jaar
Certificeringen: TMap Next Test Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
Eury schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:58:
[...]

Haha sorry.
Studie HBO Informatica
Zie: http://www.avanade.com/nl...anade/Pages/benefits.aspx
Salaris zal marktconform zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Dat had ik inderdaad ook al gevonden, maar geeft niet echt antwoord op mn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste allen,

Alle hulp is welkom.
Bedankt voor de eerdere hulp. Inmiddels ben ik een paar stappen verder - concreet heb ik (zo goed als) twee aanbiedingen binnen. Wat voor mij moeilijk in te schatten blijft is de inschaling. Kan iemand me inzicht geven welke rollen qua zwaarte vergelijkbaar zijn? Is bijvoorbeeld Manager 3 (Accenture) vergelijkbaar met eerste jaar in skill level 7 (ATOS). Alle hulp is zeer welkom - ik wil eigenlijk proberen dit weekeinde een knoop door te hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Toch nog een keer bumpen, zou iemand iets kunnen zeggen over mijn vraag?

Studie HBO Informatica

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Ik weet niet precies hoe ERP developer worden bekeken, maar ik zou zeggen dat je gewoon start zoals een HBO starter. Misschien met een 100-200 bruto meer vanwege de ervaring + cert, maar dat ligt er ook aan wat de ervaring is en hoe waardevol zo een TMap certificaat is. Qua lease zul je gewoon op het laagste niveau beginnen (is dat bij avanade ook een poolauto?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Eury schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:52:
Toch nog een keer bumpen, zou iemand iets kunnen zeggen over mijn vraag?

Studie HBO Informatica

Thanks!
Ask your recruiter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Anoniem: 585043 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 19:49:
Bedankt voor de eerdere hulp. Inmiddels ben ik een paar stappen verder - concreet heb ik (zo goed als) twee aanbiedingen binnen. Wat voor mij moeilijk in te schatten blijft is de inschaling. Kan iemand me inzicht geven welke rollen qua zwaarte vergelijkbaar zijn? Is bijvoorbeeld Manager 3 (Accenture) vergelijkbaar met eerste jaar in skill level 7 (ATOS). Alle hulp is zeer welkom - ik wil eigenlijk proberen dit weekeinde een knoop door te hakken.
Congrat's op de aanbiedingen. Ik kan geen rollen vergelijken met andere clubs, maar Manager in Accenture is een vrij serieuze positie. Je krijgt niet alleen delivery verantwoordelijkheid (project(-stream)- of teamleider) maar ook de verantwoordelijkheid om nieuwe projecten te vinden en te verkopen (ism Seniors), en na een tijdje ga je carreers begeleiden van starters.

Tenzij je op 'expert-track' gaat zitten (is een minderheid), dan wordt je geen people manager maar een uitvoerende teamleider met deep skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
Ik heb geen recruiter, dan had ik die vragen hier niet gesteld -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Config schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:21:
[...]

Congrat's op de aanbiedingen. Ik kan geen rollen vergelijken met andere clubs, maar Manager in Accenture is een vrij serieuze positie. Je krijgt niet alleen delivery verantwoordelijkheid (project(-stream)- of teamleider) maar ook de verantwoordelijkheid om nieuwe projecten te vinden en te verkopen (ism Seniors), en na een tijdje ga je carreers begeleiden van starters.

Tenzij je op 'expert-track' gaat zitten (is een minderheid), dan wordt je geen people manager maar een uitvoerende teamleider met deep skills.
Merci!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:05

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

Mythio schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:55:
Voor de geïnteresseerde; ik heb contact opgenomen met de leasemaatschappij en die hebben aangegeven dat samenwonend geldt als partner en er is dus alleen in de auto gereden mocht worden. Ze gaven ook aan dat zij helemaal geen beperkingen opleggen wat betreft gebruik van de leaseauto, de enige beperkingen die er zijn komen van het bedrijf (in dit geval accenture).
ik kan in mijn (secundaire) arbeidsvoorwaarden niets vinden over andere wel/niet mogen rijden in mijn lease auto.

ik betaal bijtelling, dus ik gebruik deze privé. En ik gebruik mijn auto dus ook op die manier, anderen mogen ook gewoon in mijn auto rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Ronald_stage schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:55:
ik kan in mijn (secundaire) arbeidsvoorwaarden niets vinden over andere wel/niet mogen rijden in mijn lease auto.
Dat zijn niet per se de enige regels die gelden op je werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:05

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

bij Accenture mag je andere in je auto laten rijden, alleen je eigen bijdrage bij schade (na de 1e schade) is gewoon voor jou als werknemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
gewijzigd

[ Voor 94% gewijzigd door Eury op 28-04-2014 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste mensen,

Wellicht dat de oud of huidige medewerkers van Accenture me over het volgende wat wegwijs kunnen maken. Ik heb inmiddels al redelijk wat personen via mijn netwerk gesproken over Accenture en ik krijg redelijk 'mixed signals' over de verhouding tussen de verschillende skill levels. Ik ben dan ook heel benieuwd naar hoe de ervaring qua verhouding tussen bijvoorbeeld analisten en consultants, consultants en managers, managers en senior managers en tot slot senior managers en partners is.

Mocht iemand hierover wat kunnen en willen zeggen dan hoor ik het heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
wat bedoel je met verhouding? qua salaris ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boztas
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-12-2020
Alex) schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:03:
Avanade is uitgeroepen tot Top Employer ICT 2014 :D
Bron? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85968

Omdat ik aan het kijken ben naar internationale carriere mogelijkheden ben ik benaderd voor een startersfunctie bij Accenture in Brussel. Hoewel ik Brussel een leuke en mooie stad vind, behoort Belgie niet echt tot de landen waar ik in eerste instantie aan dacht. Desalniettemin vind ik het interessant omdat het in Brussel is.

Ik vroeg mij af of er mensen zijn die in Belgie en Nederland werkzaam zijn geweest. Kunnen jullie hier wat over kwijt? Is het verstandig om een carriere in Belgie te beginnen of kan ik dan net zo goed in Nederland aan de slag gaan?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 85968 op 13-06-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:30
Top Employer:link
Not all organisations are eligible to qualify as a certified Top Employer. Prior to participation in the certification programme, the primary entry criteria is as follows:

A minimum of 250 employees nationally
Or, if the company is a multinational, a minimum of 2.500 employees worldwide
Fee: a research fee is applicable upon entry
The entire certification process must be completed successfully, including an external validation and audit. All participants are then rated according to the international standard, which is revised annually.

Participation does not guarantee certification. In 2012, 11% of newly participating companies did not qualify to be certified as a Top Employer.
Waarmee gezegd is dat:
  1. Avenade tenminste 2500 werknemers heeft
  2. Avenade niet tot de 11% aan de bodem behoort
  3. Avenade het niet erg vindt om een flinke fee te betalen voor de titel "Top Employer ICT 2014". Volgens de foto op link is de prijsuitreiking een aantrekkelijk feestje, misschien dat dat meespeelt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Anoniem: 85968 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 12:51:

Ik vroeg mij af of er mensen zijn die in Belgie en Nederland werkzaam zijn geweest. Kunnen jullie hier wat over kwijt? Is het verstandig om een carriere in Belgie te beginnen of kan ik dan net zo goed in Nederland aan de slag gaan?
Ik heb geen ervaring met werken in België, maar ik heb er wel 2 jaar gewoond i.v.m. studie. Wat mij is bijgebleven van die tijd is dat er een andere cultuur heerst.

Voor mijn gevoel zijn Belgen veel minder direct dan Nederlanders, wat zich op de werkvloer wel eens kan opbreken. Een vriend van me werkt met enige regelmaat samen met Belgen, hij vertelde eens dat je prima met die lui kunt opschieten maar dat je wel moet oppassen voor een spreekwoordelijke dolk in je rug (bijvoorbeeld door een klacht in te dienen over een grapje dat hij maakte, waar de Belg nog het hardste om stond te lachen).

Een ander belangrijk ding is taal: Brussel is weliswaar tweetalig, maar je zult vrijwel zeker mensen tegen gaan komen die weigeren om iets anders dan Frans tegen je te praten, ook als je die taal zelf niet voldoende machtig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvdvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:57
Ivm vakantie dagen meen ik mij te herinneren dat het boekjaar loopt van September tot September.
Weten jullie of dat dit jaar is aangepast naar januari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
willemvdvliet schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:23:
Ivm vakantie dagen meen ik mij te herinneren dat het boekjaar loopt van September tot September.
Weten jullie of dat dit jaar is aangepast naar januari?
Heeft niks met vakantiedagen te maken, maar met het fiscale systeem in Amerika. Veel grote Amerikaanse bedrijven hebben een fiscaal jaar van september tm augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvdvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:57
Blik1984 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:43:
[...]

Heeft niks met vakantiedagen te maken, maar met het fiscale systeem in Amerika. Veel grote Amerikaanse bedrijven hebben een fiscaal jaar van september tm augustus
Formuleerde inderdaad de vraag een beetje krom :).
Maar tellen dus vakantie dagen bij Accenture van September tot September of van Januari tot Januari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
willemvdvliet schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 20:01:
[...]

Formuleerde inderdaad de vraag een beetje krom :).
Maar tellen dus vakantie dagen bij Accenture van September tot September of van Januari tot Januari?
In principe maakt dat helemaal niks uit, aangezien je je vakantiedagen toch per maand opbouwd en niet per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

Blik1984 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:26:
[...]

In principe maakt dat helemaal niks uit, aangezien je je vakantiedagen toch per maand opbouwd en niet per jaar.
Het zijn wel dingen die handig zijn om te weten als je je moment van ontslag aan het plannen bent en net een lange vakantie hebt gehad.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Hoe zou het invloed hebben dan?

1. De opbouw is maandelijks
2. De eventueel verplichte afbouw van "teveel" vakantiedagen is in juli (per Nederlandse wet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
avotar schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:30:
[...]

Het zijn wel dingen die handig zijn om te weten als je je moment van ontslag aan het plannen bent en net een lange vakantie hebt gehad.
Nee hoor, dat heeft nul invloed op het aantal vakantiedagen dat je nog over hebt.

Stel het boekjaar loopt van januari tot december. Je hebt begin van het boekjaar geen vakantie dagen over. Per jaar krijg je 24 vakantiedagen. Je gaat in januari 2 weken (10 werkdagen) op vakantie. Per 1 februari ga je uit dienst. Dan heb je toch echt gewoon een saldo in de min van 8 vakantiedagen en niet een positief saldo van 14 vakantiedagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Blik1984 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:04:
[...]

Nee hoor, dat heeft nul invloed op het aantal vakantiedagen dat je nog over hebt.

Stel het boekjaar loopt van januari tot december. Je hebt begin van het boekjaar geen vakantie dagen over. Per jaar krijg je 24 vakantiedagen. Je gaat in januari 2 weken (10 werkdagen) op vakantie. Per 1 februari ga je uit dienst. Dan heb je toch echt gewoon een saldo in de min van 8 vakantiedagen en niet een positief saldo van 14 vakantiedagen
Je maakt het punt voor mij. Thanks.
Ondanks dat je het per maand opbouwd, zoals dat overal in NL zo werkt, reken je over het algemeen toch met je jaarsaldo. En verder zie je voorbeeld.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
avotar schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:34:
[...]

Je maakt het punt voor mij. Thanks.
Ondanks dat je het per maand opbouwd, zoals dat overal in NL zo werkt, reken je over het algemeen toch met je jaarsaldo. En verder zie je voorbeeld.
'
Dan begrijp je mijn punt niet, want mijn punt is juist dat het boekjaar niet uitmaakt, of het boekjaar nou van september - september loopt of van januari - januari, het maakt niet uit. ik had namelijk precies hetzelfde rekensommetje kunnen maken voor de maand april of de maand oktober.

Het enige waar het kan uitmaken is de maand waarop vakantiedagen verlopen, maar ik denk dat zelfs dat geen impact heeft

[ Voor 21% gewijzigd door Blik1984 op 08-08-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb een aanbieding gehad om bij Avanade te werken als SharePoint ontwikkelaar (rol Solution developer).
De aanbieding was mooi qua salaris (ietsje erbij) en betere secundaire arbeidsvoorwaarden dan ik nu heb.
Bij mijn huidige werkgever ga ik elk jaar 4% of 8% er op vooruit (4% bij redelijk goed presteren, 8% bij goed presteren). HR recruiter gaf aan dat dit ook het geval is bij Avanade (iets andere percentages). Klopt dit?

Avanade schaalt me in als Senior. Wat kan ik dan verwachten als werkzaamheden in een project. Ik ben ook in gesprek geweest bij een grote klant van Avanade in Den Haag met een consultant van Avanade. Consultant was erg positief over me, maar kon me niet veel vertellen over de werkzaamheden die ik zou gaan doen. Bij mijn huidige werkgever doen we eigenlijk alleen werkzaamheden op project basis met alleen maar senior ontwikkelaars.

Waar ik bang voor ben is dat ik (jonge) .net programmeurs moet gaan leren om SharePoint te gaan ontwikkelen. Dit past niet echt bij mijn ambitie die ik zelf heb (mezelf technisch verbeteren). Ook kon ik niet echt vinden of Avanade ook doet aan app ontwikkeling (ik heb zelf de laatste 6 maanden alleen maar aan Android/iOS en WP8/W8 apps gewerkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Kun je eens inzoomen op die laatste alinea? In hoeverre heb jij geen zin om juniors te coachen (mind you, er zijn heel veel starters onder je toekomstige collega's), en hoe nauw wil je je werkzaamheden afkaderen? Dat laatste moet je trouwens heel duidelijk maken tijdens je gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Om op je laatste vraag in te gaan: Ja, Avanade doet ook aan app-development. De focus ligt logischerwijs op het Microsoft-platform, maar mede dankzij de vele tools die er tegenwoordig zijn (denk Xamarin e.d.) is de markt wel breder dan alleen WP/W8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
DeveloperNL schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:31:
Ik heb een aanbieding gehad om bij Avanade te werken als SharePoint ontwikkelaar (rol Solution developer).
De aanbieding was mooi qua salaris (ietsje erbij) en betere secundaire arbeidsvoorwaarden dan ik nu heb.
Bij mijn huidige werkgever ga ik elk jaar 4% of 8% er op vooruit (4% bij redelijk goed presteren, 8% bij goed presteren). HR recruiter gaf aan dat dit ook het geval is bij Avanade (iets andere percentages). Klopt dit?

Avanade schaalt me in als Senior. Wat kan ik dan verwachten als werkzaamheden in een project. Ik ben ook in gesprek geweest bij een grote klant van Avanade in Den Haag met een consultant van Avanade. Consultant was erg positief over me, maar kon me niet veel vertellen over de werkzaamheden die ik zou gaan doen. Bij mijn huidige werkgever doen we eigenlijk alleen werkzaamheden op project basis met alleen maar senior ontwikkelaars.

Waar ik bang voor ben is dat ik (jonge) .net programmeurs moet gaan leren om SharePoint te gaan ontwikkelen. Dit past niet echt bij mijn ambitie die ik zelf heb (mezelf technisch verbeteren). Ook kon ik niet echt vinden of Avanade ook doet aan app ontwikkeling (ik heb zelf de laatste 6 maanden alleen maar aan Android/iOS en WP8/W8 apps gewerkt).
Volgens mij hoef je als Senior niet coachen, dat is het pas vanaf het Manager level. Je zult misschien wel wat technische projectleiding moeten doen. Hoe de levels zijn op een project hangt heel erg vanaf het project af. Maar mijn informatie is misschien een beetje gedateerd, ben al weer een tijdje weg bij Avanade.

Maar Avanade, heeft zoals veel Amerikaanse bedrijven, wel een beetje een "up or out cultuur", dus wellicht zul je over een tijdje wel moeten gaan coachen. Als je namelijk doorgroeit naar Manager level is het onderdeel van je functie, dat je een "paar" "mentee's" hebt, die je coacht.

[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 11-08-2014 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Config schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 21:35:
Kun je eens inzoomen op die laatste alinea? In hoeverre heb jij geen zin om juniors te coachen (mind you, er zijn heel veel starters onder je toekomstige collega's), en hoe nauw wil je je werkzaamheden afkaderen? Dat laatste moet je trouwens heel duidelijk maken tijdens je gesprekken.
Het is niet dat ik er geen zin in heb, maar op dit moment heb ik veel geljik gestemden om mij heen op projecten. We trekken aan elkaar op en delen kennis. Waar ik nu werk is detachering incidenteel (vorig jaar wel 9 maanden gedaan, omdat ik het zelf een gaaf project vond bij een bestaande klant) en ik kan me moeilijk voorstellen, waarin ik bijvoorbeeld gedetacheerd zit met 3 junioren en ik deze junioren zou moeten begeleiden en op tijd een project zou moeten opleveren. Ik heb geen idee hoe dit in de praktijk zou werken (persoonlijk vind ik SharePoint ontwikkeling niet echt voor junioren weggelegd) en dan ook nog op de kosten van de klant. Kun je met dit uitleggen? Gaat dit in overleg met de klant (bijvoorbeeld lager tarief en langere doorloop tijd?). Ik hoef mijn werkzaamheden niet perse af te kaderen denk ik. Ik voel meestal wel aan of iets goed voor mijn persoonlijke ontwikkeling is of niet.
Alex) schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 21:54:
Om op je laatste vraag in te gaan: Ja, Avanade doet ook aan app-development. De focus ligt logischerwijs op het Microsoft-platform, maar mede dankzij de vele tools die er tegenwoordig zijn (denk Xamarin e.d.) is de markt wel breder dan alleen WP/W8.
Zelf werk ik eigenlijk ook alleen met Xamarin (cross platform) ipv native. Bedrijf waar ik nu werk heeft dezelfde focus, alleen op klantvraag werken we met andere platformen (android, ios).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
DeveloperNL schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:25:
[...]

Het is niet dat ik er geen zin in heb, maar op dit moment heb ik veel geljik gestemden om mij heen op projecten. We trekken aan elkaar op en delen kennis. Waar ik nu werk is detachering incidenteel (vorig jaar wel 9 maanden gedaan, omdat ik het zelf een gaaf project vond bij een bestaande klant) en ik kan me moeilijk voorstellen, waarin ik bijvoorbeeld gedetacheerd zit met 3 junioren en ik deze junioren zou moeten begeleiden en op tijd een project zou moeten opleveren. Ik heb geen idee hoe dit in de praktijk zou werken (persoonlijk vind ik SharePoint ontwikkeling niet echt voor junioren weggelegd) en dan ook nog op de kosten van de klant. Kun je met dit uitleggen? Gaat dit in overleg met de klant (bijvoorbeeld lager tarief en langere doorloop tijd?). Ik hoef mijn werkzaamheden niet perse af te kaderen denk ik. Ik voel meestal wel aan of iets goed voor mijn persoonlijke ontwikkeling is of niet.

[...]

Zelf werk ik eigenlijk ook alleen met Xamarin (cross platform) ipv native. Bedrijf waar ik nu werk heeft dezelfde focus, alleen op klantvraag werken we met andere platformen (android, ios).
Volgens mij staar jij je nogal blind op het woord 'Senior' en betekend dat in jouw ogen dat je zogenaamde Juniors moet gaan begeleiden.
Senior zegt meer over je kennis en de daarbij behorende salarisschaal naar mijn idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Een team zal altijd bestaan uit mensen van verschillende seniority levels. Een senior zal daarbij een deel van zijn tijd kwijt zijn aan het overdragen van kennis naar meer junior teamleden. Ook wordt Scrum steeds meer omarmd en binnen Scrum kan geen enkel teamlid unieke kennis hebben over het product.

Begeleiding 'on the job' betekent ook dat je ondertussen meedenkt en -bouwt gaat 100% op kosten van de klant. Pas als je functie voornamelijk uit begeleiden/verkopen bestaat (hoger management), ga je 'ondeclarabel' zijn voor een deel van je tijd.

[ Voor 9% gewijzigd door Config op 12-08-2014 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:29
DeveloperNL schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:25:
[...]

Natuurlijk zul je zo nu en dan ook andere moeten versterken. Afhankelijk van je rol binnen het project zal al snel duidelijk zijn in hoeverre dit van belang is (en wordt dit normaal ook van te voren al aangegeven) In hoeverre dit relevant is voor de klant is erg afhankelijk van de gemaakte prijsafspraken (bijvoorbeeld aan de hand van het CV) van ieder lid van het team.

[ Voor 9% gewijzigd door Paprika op 12-08-2014 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

Ik heb heel kort gesolliciteerd (6 sollicitaties gedaan) overal uitgenodigd en uiteindelijk 4 aanbiedingen gehad. (2 maar laten gaan omdat ik niet nog meer zin had om gesprekken te gaan voeren)

Als zzp'er was het echt even schrikken (mbt de start salarissen). Je hebt idd meer zekerheid maar je levert echt veel in.

Financieel kan ik het me verloven om de corporate wereld te proeven.
Ik heb een beetje onderhandeld bij de verschillende aanbiedingen maar heb gemerkt dat er echt weinig ruimte is.

Accenture lijkt me als organisatie het meest interessante. Maar de functie is niet echt wat ik wil. Daarnaast ook nog naar India.

De resterende 3 zijn eigenlijk hetzelfde. Vraag me bijna af of ze kartel afspraken hebben mbt starter salarissen hehe.

Effe goed nadenken dit weekend dus.

Ps: nooit solliciteren in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:29
Wat is het startsalaris bij Accenture ATS eigenlijk? Ik heb een paar keer wat gelezen over startsalarissen bij Accenture, maar dat ging over consultancy.

[ Voor 3% gewijzigd door Peunage op 12-10-2014 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-06 15:58

Younes

Wie, Wat, Waar?

Het leeft niet echt in dit topic. Komt 't omdat er weinig mensen gaan of willen werken bij Accenture? Ik heb in ieder geval komende week mijn 2de gesprek en werd daarvoor de recruitment gefeliciteerd. Een felicitatie is op z'n plaats als je een aanbod krijgt, lijkt me?

Wat moet ik verwachten van het 2de gesprek? Hoe kan ik me daar het beste op voorbereiden?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Heb je met recruitment alleen gesproken, of ook met een manager? Weet je het level van je gesprekspartner?

Bij deze dan een uitnodiging om vragen te stellen :). PM mag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Waarschijnlijk is het hier zo rustig omdat iedereen het druk heeft en tevreden is bij Accenture/ATS/Avanade.

Een heel verschil t.o.v. het CGI-topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Of er is aanzienlijk minder betrokkenheid.
Klagen komt hier toch ook vaak uit voort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:26

SandStar

DPC-Crew

Zandster

betrokkenheid is nou niet iets wat ik in mn collega's mis :P

Wel een beetje meer ruimte in de parkeer garage op vrijdag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Younes schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:43:
Het leeft niet echt in dit topic. Komt 't omdat er weinig mensen gaan of willen werken bij Accenture? Ik heb in ieder geval komende week mijn 2de gesprek en werd daarvoor de recruitment gefeliciteerd. Een felicitatie is op z'n plaats als je een aanbod krijgt, lijkt me?

Wat moet ik verwachten van het 2de gesprek? Hoe kan ik me daar het beste op voorbereiden?
Een felicitatie van recruitment is alleen maar omdat je door het eerste gesprek heen gekomen bent, wat al een grote stap is. Pas na het laatste gesprek wordt bepaald of je een aanbieding krijgt of niet. En voor zo'n tweede gesprek, het is niet significant anders dan het eerste - en niet anders dan een regulier sollicitatie gesprek. Zorg dat je goed voorbereid bent, er zijn genoeg tips & tricks op internet te vinden. De inhoud van het gesprek is afhankelijk van met wie je aan tafel zit. Dus, wees goed voorbereid op alle mogelijke en vooral lastige sollicitatie vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
En het tweede gesprek is waarschijnlijk iemand met de bevoegdheid tot het zeggen van ja/nee. Vaak is een tweede gesprek een stapje hoger op de ladder met dito lastigere vragen. Al is dat laatste ook wel afhankelijk van de persoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Alex) schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 17:52:
Waarschijnlijk is het hier zo rustig omdat iedereen het druk heeft en tevreden is bij Accenture/ATS/Avanade.

Een heel verschil t.o.v. het CGI-topic ;)
Een tevreden werker hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 630183

Hallo allemaal,

Ik ben benaderd door Accenture voor een startersfunctie.
Vorige week een kennismakingsgesprek met een manager gehad en op zich klonk het allemaal wel goed, veel begeleiding etc.
Ik heb echter het beeld bij Accenture dat het een ietwat pusherige organisatie is waar erg veel van je verwacht wordt binnen vrij korte tijd en dat benauwt me enigszins. Ik zit met chronische gezondheidsproblemen waardoor ik wat minder functioneer dan een gezond persoon.
In hoeverre is dit gevoel juist en hoe zit het met dingen als begeleiding etc? Echt zo geweldig als ze willen doen voorkomen of valt dat in de praktijk tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dred
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-06 00:08
Anoniem: 630183 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:24:
Hallo allemaal,

Ik ben benaderd door Accenture voor een startersfunctie.
Vorige week een kennismakingsgesprek met een manager gehad en op zich klonk het allemaal wel goed, veel begeleiding etc.
Ik heb echter het beeld bij Accenture dat het een ietwat pusherige organisatie is waar erg veel van je verwacht wordt binnen vrij korte tijd en dat benauwt me enigszins. Ik zit met chronische gezondheidsproblemen waardoor ik wat minder functioneer dan een gezond persoon.
In hoeverre is dit gevoel juist en hoe zit het met dingen als begeleiding etc? Echt zo geweldig als ze willen doen voorkomen of valt dat in de praktijk tegen?
Als ex-accenture (ATS) mens is het mijn ervaring dat alles afhangt van het project en dus de manager waar je onder zit. De meeste goeie managers zullen proberen om zo goed mogelijk voor hun werkers te zorgen.
Echter moet je met een paar dingen rekening houden (ik weet niet welke gezondheidsproblemen je hebt):
- Projecten zijn op locatie
- Overwerken hoort erbij (stress, crunch momenten, ...)
- Telewerken kan enkel als de klant dat toelaat. Zo niet, dan steek je eigenlijk je collega's in de shit. De klant couldn't care less over ACN personeel dat ziek is, die willen hun project af op tijd en op budget.

Als ATS'er kon je nog wat makkelijker van thuis werken. Maar als ACN consultant moet je toch echt je laten zien bij de klant. En de periode's dat je niet bij klanten zit ben je meestal bezig op ACN kantoor aan het meehelpen voor nieuwe contracten (onderschat dat ook maar niet...)

Ik denk dat het vooral na verloop van tijd op de collega's hun zenuwen gaat werken, als jij geregeld ziek valt waardoor zij er voor moeten opdraaien, waardoor jij je er niet meer goed gaat voelen.
Als het chronisch is, of iets dat je kan 'inplannen', is het misschien wel iets waar ze rekening mee kunnen houden (en dus zorgen dat er een extra persoon is, of jou niet full time in plannen). Maar dan moet je dit duidelijk aangeven.

Voor de rest: Een geweldige belevenis hoor! Een paar projecten doen bij hun staat ook altijd goed op je CV, dus als je denkt dat je het haalt met je gezondheid zou ik het zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-06 18:42
Kan iemand vertellen welke score je moet halen op de capaciteiten test(CEB)? Moet je op het gemiddelde zitten of daar net boven? Ben momenteel bezig met het sollicitatie traject namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Younes schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:43:

Ik ben zelf afgelopen maandag begonnen bij ACN. Als er andere new hires van november '14 mee zitten te lezen: hoi :w

Ik hou dit topic oogluikend in de gaten. Ik ben van plan om later een verhaaltje op te schrijven over mn ervaringen, maar nu nog even niet aangezien ik net een weekje ben begonnen en dus eigenlijk nog geen compleet beeld heb.

Ik kan echter wel zeggen dat het traject tot nu toe (van 1e gesprek t/m de eerste werkweek) uitstekend is bevallen. Ik merk dat ik nu al heel veel energie krijg, met name door het leuke contact met de collega's. Iedereen bij ACN staat heel erg open voor contact en ze willen je allemaal heel graag op weg helpen.

Maargoed, ik zit nog niet op een project dus ik ben eigenlijk vooral nog bezig geweest met wat courses en mezelf in het systeem zetten (zodat ik goed kan worden gevonden voor toekomstige projecten). Later meer :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
Klopt het dat je niet betaald wordt voor overuren? En dan heb ik het over ATS.

[ Voor 21% gewijzigd door Peunage op 10-11-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Peunage schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:23:
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Peunage schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:23:
Het is meer de vraag of je ze mag schrijven. Maar als je ze mag schrijven worden ze gewoon betaald of kun je ze voor tijd inwisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Maar als je ze niet mag schrijven, ben je ook niet verplicht ze te maken. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Alex) op 11-11-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Alex) schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 10:03:
Nee, maar Accenture is niet het bedrijf waar je dat even makkelijk doet. Niet heel handig voor je carriëre, of je moet het met het hele project-team afspreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Alex) schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 10:03:
Daar is je uiteindelijke banding het niet mee eens vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Blik1984 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 10:20:
[...]

Nee, maar Accenture is niet het bedrijf waar je dat even makkelijk doet. Niet heel handig voor je carriëre, of je moet het met het hele project-team afspreken
Dit is in een notendop óók waar Accenture voor staat.

Het is ook erg verhelderend als je als niet-Accenture consultant een project onder hoge druk doet.
Ik heb dat een paar jaar geleden mogen doen en mijn baas kreeg een hele slechte evaluatie terug omdat ik (en dit stond er letterlijk) "de kantjes vanaf liep en naar huis ging terwijl de andere projectleden bleven."

Mind you, ik maakte weken aan een stuk dagen van 7 's ochtends tot 9 's avonds (excl. ruim twee uur reistijd elke dag). Belachelijke en volledig onrealistische planning die de verkoper gemaakt had voor het aantal mensen die hij in kon zetten.
En inderdaad, de Accenture mensen (of ik denk dat het ATS'ers waren, want ze droegen ook op vrijdag geen stropdas) hun uren niet schrijven, want dat hoorde zo.

Het waren lucratieve weken achteraf vanuit financieel oogpunt, maar het werd mij wel duidelijk dat ik geen Accenture type was. Daarvoor zie ik mijn gezin te graag en word ik graag gecompenseerd als dat structureel niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik werk niet bij Accenture/ATS, de 'typische Accenture-mentaliteit' die in dit topic is genoemd herken ik gelukkig een stuk minder. Ik zit wel op projecten met Accenture-lui en daar zie ik dat inderdaad wel terugkomen, maar veel hangt af van hoe je er zelf in staat en hoe je dingen regelt met de klant en je collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Alex) schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:14:
Ik werk niet bij Accenture/ATS, de 'typische Accenture-mentaliteit' die in dit topic is genoemd herken ik gelukkig een stuk minder. Ik zit wel op projecten met Accenture-lui en daar zie ik dat inderdaad wel terugkomen, maar veel hangt af van hoe je er zelf in staat en hoe je dingen regelt met de klant en je collega's.
Is ook zo hoor, als overuren structureel en voor een langere tijd zijn is er best wel wat mogelijk. Veel is afhankelijk van de projectmanager en de klant. Ik ken beide kanten van de medaille en er was vaak best wel wat mogelijk. Je moet als Accenture-medewerker alleen niet gaan zeuren als je een normale werkweek hebt van 45-50 uur zonder compensatie voor overuren, want dát hoort er wel gewoon bij.

En feit blijft wel dat als je op een groot project zit waar iedereen aan het bikkelen is, en jij als één van de weinigen weer op tijd richting huis gaat, je echt geen goede beoordeling gaat krijgen. Je staat dan misschien wel in je recht dat je eerder naar huis mag gaan, maar je manager staat dan ook in zijn recht om jou een lagere beoordeling te geven dan de mensen die wél iedere dag keihard aan het werk zijn. Daarom ook mijn opmerking dat je het het beste met het hele project-team kunt afspreken want dan sta je veel sterker.

[ Voor 24% gewijzigd door Blik1984 op 11-11-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-07-2023
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
ATS zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-07-2023
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Alex) schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:14:
Ik herken dat toch wel van mijn tijd bij Avanade hoor. Herinner me nog projecten waarbij we een avond per week met het hele team gingen overwerken. In de laatste weken werd dat bijna elke avond en eerst een dag en later twee dagen in het weekend. In ruil daarvoor kregen we Koninginnedag, tevens de deadline, vrij :+

De accountmanager kwam dan wel lunch brengen en we kregen af en toe iets om de motivatie erin te houden. Bioscoopbonnen, en er werden bloemen thuisbezorgd voor de vrouwen/vriendinnen.

We waren toen jong en wilden graag 'shinen', dus over de werkdruk werd bijna niet geklaagd. Was eigenlijk ook bijna not done.

Achteraf was het een superervaring en een leuke periode. Beloning volgde in de vorm van een Global Delivery award en voor bijna iedereen promotie met dikke salarisverhoging :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Anoniem: 295814

Iets anders. Zijn er mensen die recente ervaring hebben met het aanvragen van een nieuwe auto?

Ik heb een log in gekregen voor 1 lease maatschappij, en bijna alle auto's vallen buiten het lease bedrag. Er staan geen Citroens of Puegeots bij, en zelfs een leuke Golf met navi word al krap. een standaard Audi A1 of al best wat bijbetalen voor een 1 Serie. Dan kies ik nog liever voor de Polo weer terug.

Iemand daar ervaringen mee?

• Config
Wat is je budget? Enne het handboek geeft een hoop info over preferred cars/brands etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee eerder weinig info. Er zijn prefered brands, tuurlijk. Maar als je die leaseplan configurator induikt blijven er bij 600 euro maar 2 auto's over (als je er de Navi optie bij doet) en je niet 250+ bijtelling wilt en misschien nog wat extra moet bij betalen.

Dat zijn dan de Polo en de Clio. Maar die Polo kan ik standaard al krijgen.

Wat gebeurd er als ik zelf een DS3 pimp. Word die goedgekeurd? ik vind een kale A3 waar ik 250 euro bijtelling heb en 5 euro boven het budget zit net niet zo fijn :)

Ik sta nu trouwens in de wacht voor een pool auto, dat leek me een fijnere optie dan wat ik hierboven dus al schets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Een poolauto kan fijn zijn vanwege de directe beschikbaarheid inderdaad.

Je mag tot 1 level boven je budget zitten met je auto. 600 is net wat laag, is dat ATS level 10 of iets in die richting? Volgens mij valt de Clio buiten de mogelijkheden (geen klasse A auto's, zie handboek).

Iets boven je budget kijken zal zeker helpen. Voor 700 rij je een V40, bijvoorbeeld. En die 100 euro is dan bruto ;).

Die polo beviel mij ook prima overigens, voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik werk er al 5 jaar :) Maar goh, ik dacht ik zoek mijn eigen lease wagen wel. Maar dan zit je dus aan een boel onduidelijkheid.

Allemaal geen problemen mee, maar wat ik al zei, als ik een DS3 wel volprop met Xenon lichtjes, navi and what not, dan zit je lekker. Veel beter dan zo'n Audi waar dan alles basic moet vanwege de cap op het budget.

De enige 14% straks is zelfs (in die ene configurator die ik kan zien) de Polo, maarja wat je al zegt die heb je al.

edit:
Ja, die bedragen zijn ook veranderd inmiddels ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 295814 op 12-12-2014 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Anoniem: 295814 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:41:

Allemaal geen problemen mee, maar wat ik al zei, als ik een DS3 wel volprop met Xenon lichtjes, navi and what not, dan zit je lekker. Veel beter dan zo'n Audi waar dan alles basic moet vanwege de cap op het budget.
Een top of the line DS3 is ongeveer even duur als een instap A4. Het zijn wel compleet andere auto's. Wil je lol, kies je de DS3 (die er volgens Jeremy Clarkson uitziet als een gymschoen). Wil je een auto waarin je in rust en stilte kunt cruisen, de A4 is je vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die configurator van de lease maatschappij vertelt mij andere dingen :)

Iedere Audi daar, begint zonder navi, en dat moet er dan dus in. Kan je via de lease maatschappij doen, is goedkoper maar ontloopt elkaar niet veel.

A4 is echt niet te krijgen voor rond 28,5K dat was al de prijs van de A1 sportback met navi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Volgens mij zit je rond de 29k excl BTW voor zo'n felgekleurde sportschoen met 200 pk of een oersaaie instap A4 met de helft daarvan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 645726

Hi guys, ik begin in februari bij Accenture technology. Een dag waar ik naar uit kijk :) Inmiddels heb ik toegang gekregen tot de on boarding website waar ik mijn gegevens kan aanvullen en de gevraagde doc’s kan uploaden. Een van de dingen die ik moet aangeven is mijn voorkeur voor een leaseauto of een felx budget. Er staat bij dat ik mijn keuze niet kan wijzigen in de toekomst.

Wat adviseren jullie? Ik ben nu een leaseauto gewend en wil het liefst weer een leaseauto. Echter is mijn toekomstige leasebudget veel lager dan wat ik nu heb. Ik stap in level 11 en volgens mij is het budget €500,- voor deze level. Ik rijd nu in een degelijke Duitse auto met 4 ringen. Een dergelijke auto is niet mogelijk in de nabije toekomst, maar weet iemand of ik een degelijke C-segement auto kan leasen met dit bedrag? Het flexibelbudget is mijn geval hoger dan lease, maar mag ik daarmee een private leaseauto bekostigen?

Alvast dank voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Je hebt op jouw level geen vrije keuze voor een model/merk. Je zult waarschijnlijk een Polo krijgen. Ik geloof dat je opties voor het uitgeven van je flexbudget zich beperken tot OV, OV-fiets en huurauto's (GreenWheels enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Config schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:53:
Je hebt op jouw level geen vrije keuze voor een model/merk. Je zult waarschijnlijk een Polo krijgen. Ik geloof dat je opties voor het uitgeven van je flexbudget zich beperken tot OV, OV-fiets en huurauto's (GreenWheels enzo).
Als het goed is krijg je het flexbudget uitgekeerd en zou je daarmee in alle kosten voor vervoer moeten kunnen voorzien dmv bijvoorbeeld een eigen auto. Niet beperkt tot OV e.d..

Op level 11 krijg je inderdaad standaard een polo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Jep krijg je uitgekeerd, bruto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
Ik weet niet of dit het juiste topic voor is, maar op basis waar van maak je een keuze tussen leaseauto, of flexbudget? Als het flexbudget per definitie hoger is, waarom kiezen veel mensen alsnog voor een leaseauto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Peunage schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 17:37:
Ik weet niet of dit het juiste topic voor is, maar op basis waar van maak je een keuze tussen leaseauto, of flexbudget? Als het flexbudget per definitie hoger is, waarom kiezen veel mensen alsnog voor een leaseauto?
Vanwege het gemak, je bent voor een relatief beperkt bedrag per maand verzekerd van zakelijk en prive vervoer inclusief benzine en onderhoud. Het flexbudget is waarschijnlijk alleen voordelig als je een klus hebt in de buurt (zelfde stad als waar je woont) met weinig reiskosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
Blik1984 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 19:26:
[...]

Vanwege het gemak, je bent voor een relatief beperkt bedrag per maand verzekerd van zakelijk en prive vervoer inclusief benzine en onderhoud. Het flexbudget is waarschijnlijk alleen voordelig als je een klus hebt in de buurt (zelfde stad als waar je woont) met weinig reiskosten
Ah okay. Maar is, over het algemeen gezien, goedkoper om via Accenture te leasen? Je kunt bijvoorbeeld ook zelf met het flexbudget gaan leasen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Anoniem: 645726 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:29:
Hi guys, ik begin in februari bij Accenture technology. Een dag waar ik naar uit kijk :) Inmiddels heb ik toegang gekregen tot de on boarding website waar ik mijn gegevens kan aanvullen en de gevraagde doc’s kan uploaden. Een van de dingen die ik moet aangeven is mijn voorkeur voor een leaseauto of een felx budget. Er staat bij dat ik mijn keuze niet kan wijzigen in de toekomst.

Wat adviseren jullie? Ik ben nu een leaseauto gewend en wil het liefst weer een leaseauto. Echter is mijn toekomstige leasebudget veel lager dan wat ik nu heb. Ik stap in level 11 en volgens mij is het budget €500,- voor deze level. Ik rijd nu in een degelijke Duitse auto met 4 ringen. Een dergelijke auto is niet mogelijk in de nabije toekomst, maar weet iemand of ik een degelijke C-segement auto kan leasen met dit bedrag? Het flexibelbudget is mijn geval hoger dan lease, maar mag ik daarmee een private leaseauto bekostigen?

Je kan bij mijn weten binnen 1 maand weer switchen van mobiliteitskeuze. (na een switch staat het wel 3 maanden vast).

Je kan er ook nog voor kiezen om je eigen Audi te gaan gebruiken voor Accenture (de rekensom moet je ff zelf maken). Ik heb zelf een Golf en daarmee zou het 100 euro per maand goedkoper zijn om die te gebruiken; echter dat is al een wat ouder dingetje dus ik heb voor de lease gekozen.

Overigens, als je de Polo gewend bent is er weinig op aan te merken. Heb er al wat lange afstanden mee gereden en ik kan uit ervaring vertellen dat het prima uit te houden is (maar dat is persoonlijk natuurlijk).

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Peunage schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:59:
[...]

Ah okay. Maar is, over het algemeen gezien, goedkoper om via Accenture te leasen? Je kunt bijvoorbeeld ook zelf met het flexbudget gaan leasen?
Bij private lease betaal je wel BTW en via Accenture niet. En als je veel zakelijke kilometers rijdt door een opdracht ver van huis, moet je bij private lease zelf bijbetalen als je de kilometers van je leasecontract overschrijdt. Als je een auto via Accenture hebt, merk je daar zelf niets van. Ook heb je nog het voordeel van privékilometers die je zonder extra kosten kunt rijden.

Met private lease bespaar je wel de bijtelling. Dat kan dus voordeliger zijn, bijvoorbeeld als je een dure auto wilt leasen die binnen de 25%-bijtellingcategorie valt en/of als je weinig privékilometers rijdt. Verder zou je nog kunnen besparen door een gebruikte auto met private lease te nemen. Maar in de meeste gevallen is een zakelijke auto van de werkgever voordeliger en financieel minder onzeker.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Max_
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:29
Anoniem: 645726 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:29:

Jouw level is te laag voor een vrije keuze. Je krijgt zoals eerder aangegeven een Polo of een huur auto in dezelfde categorie. Als jij promotie maakt naar het volgende level mag je bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrieb
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-06 12:53
Dag allemaal,

Weet iemand hoe ze bij Accenture naar iemand kijken die naast zijn baan ook een eigen Onderneming heeft?Ik begin binnekort met mijn afstudeeropdracht bij Accenture maar weet nog niet precies wat ik na mijn afstuderen wil gaan doen. Ik wil graag alle opties open houden..
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste