Anoniem: 630183 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:24:
Hallo allemaal,
Ik ben benaderd door Accenture voor een startersfunctie.
Vorige week een kennismakingsgesprek met een manager gehad en op zich klonk het allemaal wel goed, veel begeleiding etc.
Ik heb echter het beeld bij Accenture dat het een ietwat pusherige organisatie is waar erg veel van je verwacht wordt binnen vrij korte tijd en dat benauwt me enigszins. Ik zit met chronische gezondheidsproblemen waardoor ik wat minder functioneer dan een gezond persoon.
In hoeverre is dit gevoel juist en hoe zit het met dingen als begeleiding etc? Echt zo geweldig als ze willen doen voorkomen of valt dat in de praktijk tegen?
Als ex-accenture (ATS) mens is het mijn ervaring dat alles afhangt van het project en dus de manager waar je onder zit. De meeste goeie managers zullen proberen om zo goed mogelijk voor hun werkers te zorgen.
Echter moet je met een paar dingen rekening houden (ik weet niet welke gezondheidsproblemen je hebt):
- Projecten zijn op locatie
- Overwerken hoort erbij (stress, crunch momenten, ...)
- Telewerken kan enkel als de klant dat toelaat. Zo niet, dan steek je eigenlijk je collega's in de shit. De klant couldn't care less over ACN personeel dat ziek is, die willen hun project af op tijd en op budget.
Als ATS'er kon je nog wat makkelijker van thuis werken. Maar als ACN consultant moet je toch echt je laten zien bij de klant. En de periode's dat je niet bij klanten zit ben je meestal bezig op ACN kantoor aan het meehelpen voor nieuwe contracten (onderschat dat ook maar niet...)
Ik denk dat het vooral na verloop van tijd op de collega's hun zenuwen gaat werken, als jij geregeld ziek valt waardoor zij er voor moeten opdraaien, waardoor jij je er niet meer goed gaat voelen.
Als het chronisch is, of iets dat je kan 'inplannen', is het misschien wel iets waar ze rekening mee kunnen houden (en dus zorgen dat er een extra persoon is, of jou niet full time in plannen). Maar dan moet je dit duidelijk aangeven.
Voor de rest: Een geweldige belevenis hoor! Een paar projecten doen bij hun staat ook altijd goed op je CV, dus als je denkt dat je het haalt met je gezondheid zou ik het zeker proberen.