Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als zij jou vragem om te solliciteren naar een bepaalde functie, dan lijkt me een mailtje in de trant van

LS,

Bij deze ontvangt u, zoals op xx-xx-xx telefonisch door uzelf verzocht, mijn solicitatie voor functie X.
Bijgevoegd mijn cv.
Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet.

MVG
X

En gewoon doen, een andere procedure kan ook uiteindelijk tot niks leiden. Beter op twee paarden tegelijk wedden dan met lege handen staan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
The Eagle schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:04:
Als zij jou vragem om te solliciteren naar een bepaalde functie, dan lijkt me een mailtje in de trant van

LS,

Bij deze ontvangt u, zoals op xx-xx-xx telefonisch door uzelf verzocht, mijn solicitatie voor functie X.
Bijgevoegd mijn cv.
Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet.

MVG
X

En gewoon doen, een andere procedure kan ook uiteindelijk tot niks leiden. Beter op twee paarden tegelijk wedden dan met lege handen staan :)
Zodra ik weet dat het de moeite waard is wel ja :P Ik heb al meerdere ijzers in het vuur :)

Voordat ik mijn en hun tijd verknoei met brief schrijven en op gesprek komen, wil ik eerst weten of ik überhaupt een aanbod zou accepteren.
Een kennis van me heeft bijvoorbeeld een aanbod bij een concurrent van Accenture gekregen voor ruim € 1000,- bruto pm, ONDER de concurrerende prijs (excl. leaseauto en reiskosten).

Als je alles op een hoop gooit dan is een bod van Accenture nog altijd erg netjes natuurlijk. Maar ik zou 4 dagen bij de klant zijn (ik woon in Ehv, dus veel in hotels dan), daar moet flink wat tegenover staan. Ik zit niet te wachten op een lease-auto en dus moet dat via loon en vakantiedagen etc.

[ Voor 23% gewijzigd door Sibylle op 26-02-2014 11:20 ]

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hotels? Als het voor een long term project is wordt er vast wel een gemeubileerd appartementje voor je geregeld :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 12:25
Als je van plan bent om internationaal te gaan dan voorzie ik een boel overnachtingen. Maar binnen NL...van Eindhoven naar de randstad zal men waarschijnlijk kiezen om je te laten rijden. Voor zovel je al geen projecten in zuid-nederland krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Wellicht, we zullen zien. Ik moet sowieso eerst kijken of ik warm word van hun voorwaarden. De baan zelf lijkt me leuk!

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 581710

Sibylle schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:53:
[...]

Gefeliciteerd dat je al een tweede gesprek hebt! :-)
......
Bedankt voor die gehele input. Ik heb gewoon wat vragen omtrent die keuze om internationaal te gaan. Ik houd niet van de bank warm houden. Ik wil wel gelijk aan de slag. Voorzie jij dan dat het verstandiger is om de internationale traineeship te doen aangezien je dan zeker bent van een klantproject. Betalen ze bij Accenture voor een internationale traineeship meer dan een standaard startfunctie? Bij Capgemini krijg je direct een vast contract en hoe zit dat bij Accenture?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 21:38
Sibylle schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:17:
[...]

Zodra ik weet dat het de moeite waard is wel ja :P Ik heb al meerdere ijzers in het vuur :)

Voordat ik mijn en hun tijd verknoei met brief schrijven en op gesprek komen, wil ik eerst weten of ik überhaupt een aanbod zou accepteren.
Let op dat je je hand niet overspeelt, ik weet niet wat voor achtergrond je hebt maar gezien je voor een startersfunctie solliciteert en 27 jaar bent ga ik er vanuit dat je niet heel veel ervaring hebt en vind ik het in deze tijden redelijk ongepast om bij een topwerkgever als Accenture te vragen hoeveel ze je van plan zijn te gaan betalen, voordat je uberhaupt bepaalt of je solliciteert. Kan zijn dat je cum laude bent afgestudeerd, bestuurswerk hebt gedaan, voorzitter bent van de Mensa, en al 3 aanbiedingen hebt liggen van McKinsey, BCG, en weet ik veel wat.. maar dan nog.

Een sollicitatie is een wederzijdse kennismaking. Of je daar wel of geen behoefte aan hebt bij Accenture laat je afhangen van de arbeidsvoorwaarden? Want als die niet goed genoeg zijn vind je het tijdsverspilling? Kom op zeg.. die zijn bij Accenture echt wel prima. Als je het goed doet stijg je snel genoeg (ken een ex-collega die na 4 jaar op 75k + lease-auto zat), dus waar maak je je druk om? Ik vind het getuigen van een behoorlijk korte termijn visie. Er zijn weinig bedrijven waar je zo snel kunt stijgen als Accenture.

Je geeft al aan dat de baan je leuk lijkt, en Accenture heeft aangegeven dat ze wel willen dat je solliciteert, dus solliciteer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Hbeez schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:15:
[...]

Let op dat je je hand niet overspeelt, ik weet niet wat voor achtergrond je hebt maar gezien je voor een startersfunctie solliciteert en 27 jaar bent ga ik er vanuit dat je niet heel veel ervaring hebt en vind ik het in deze tijden redelijk ongepast om bij een topwerkgever als Accenture te vragen hoeveel ze je van plan zijn te gaan betalen, voordat je uberhaupt bepaalt of je solliciteert. Kan zijn dat je cum laude bent afgestudeerd, bestuurswerk hebt gedaan, voorzitter bent van de Mensa, en al 3 aanbiedingen hebt liggen van McKinsey, BCG, en weet ik veel wat.. maar dan nog.

Een sollicitatie is een wederzijdse kennismaking. Of je daar wel of geen behoefte aan hebt bij Accenture laat je afhangen van de arbeidsvoorwaarden? Want als die niet goed genoeg zijn vind je het tijdsverspilling? Kom op zeg.. die zijn bij Accenture echt wel prima. Als je het goed doet stijg je snel genoeg (ken een ex-collega die na 4 jaar op 75k + lease-auto zat), dus waar maak je je druk om? Ik vind het getuigen van een behoorlijk korte termijn visie. Er zijn weinig bedrijven waar je zo snel kunt stijgen als Accenture.

Je geeft al aan dat de baan je leuk lijkt, en Accenture heeft aangegeven dat ze wel willen dat je solliciteert, dus solliciteer gewoon.
Je hoeft het niet zo persoonlijk op te vatten hè?! :P

De reden dat ik om arbeidsvoorwaarden vraag is simpelweg dat ik dan een goede vergelijking kan maken. Ik zal namelijk nog voor ik antwoord krijg op mijn brief & CV bij Accenture al moeten beslissen over twee of, met wat geluk, drie aanbiedingen en dat kan ik simpelweg alleen op een eerlijke manier doen als ik een indicatie heb van Accenture. En dat snapte de recruiter denk ik ook wel (ze was overigens heel netjes en behulpzaam, chappeau! ).

Ik kan natuurlijk niet zeggen tegen zon btje mijn droombaan: ik wacht nog een maand met antwoord op jullie bod want ik begin net een procedure bij een ander bedrijf :P

btw, ik ben 26 :> en hoe weet jij van BCG? :P :+

[ Voor 22% gewijzigd door Sibylle op 26-02-2014 20:46 ]

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Anoniem: 581710 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:03:
[...]

Bedankt voor die gehele input. Ik heb gewoon wat vragen omtrent die keuze om internationaal te gaan. Ik houd niet van de bank warm houden. Ik wil wel gelijk aan de slag. Voorzie jij dan dat het verstandiger is om de internationale traineeship te doen aangezien je dan zeker bent van een klantproject. Betalen ze bij Accenture voor een internationale traineeship meer dan een standaard startfunctie? Bij Capgemini krijg je direct een vast contract en hoe zit dat bij Accenture?
Dat is lastig. Qua contractvorm heb ik geen idee. Ook qua vergoeding internationaal weet ik t niet..

Wat betreft internationaal zou ik wel zeggen dat dat meerwaarde heeft. Het laat toch zien dat je kunt functioneren in n vreemde omgeving en andere cultuur.
Alleen zitten er nadelen aan zoals weg zijn van huis en geen lokale vrienden.
Professioneel gezien zal het alleem voordelen opleveren tov zelfde traineeship in Nederland.

Succes :D

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-05 11:30
Kan iemand aangeven welke testen je bij accenture online dient te maken? En door welk bedrijf deze worden afgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hbeez schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:15:
Als je het goed doet stijg je snel genoeg (ken een ex-collega die na 4 jaar op 75k + lease-auto zat), dus waar maak je je druk om?
Ik durf te beweren dat je collega wat overdreef. Van starter naar 4 jaar werkervaring naar 75k? Dat is senior+ manager level voor consulting of senior systems analyst bij ATS. Dat haal je niet in 4 jaar, punt.

En anders heb ik het fout gedaan O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Motrax op 26-02-2014 23:29 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Sibylle
Motrax schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 23:29:
[...]
Ik durf te beweren dat je collega wat overdreef. Van starter naar 4 jaar werkervaring naar 75k? Dat is senior+ manager level voor consulting of senior systems analyst bij ATS. Dat haal je niet in 4 jaar, punt.

Laten we zeggen dat je op 40k begint dan hoef je maar 17% verhoging per jaar te krijgen 4 jaar lang :P Leek mij ook meer een indicatie van een groei vanuit een pre-senior naar senior.

Ctrl+k

• t_captain
Volgens mij is het startsalaris eerder 30 a 35 k.

t_captain schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:26:
Is dit het startsalaris voor een Junior SAP BI Consultant op HBO niveau bij Accenture?

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:15
t_captain schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:26:
Kennis van mij is met 2.400 bruto begonnen 1,5 jaar geleden bij Accenture, universitaire analist is hij geloof ik. Hij had het erover dat zijn salarisverhoging 2% was dat viel me wel enorm tegen als starter zijnde.

[ Voor 5% gewijzigd door Accountant op 27-02-2014 15:20 ]

• The Eagle

The Eagle

[...]

Dan heb je het fout gedaan :P
Oud collega van me begon in juli 2004 als Junior programmer bij ATS. Was binnen no time Analyst Programmer , high performer, en heeft ieder jaar promotie gemaakt. In september 2008 werd ie volledig verdiend SSA. Zat ook dicht tegen management aan, en inmiddels is ie alweer een jaar of 2 manager van een van de BU's / Cell lead.
Dus het kan wel. Maar dan moet je wel echt goed zijn.

• Sibylle
Doet hij goed, maar lijkt mij niet het typische carrièrepad, zelfs als je goed bent dan moet je geluk hebben met je timing wat betreft promotie naar een positie die je wilt. In een groot bedrijf als Accenture is er vaak wel wat meer ruimte, maar als je verkeerd timed dan kun je zomaar een jaar extra 'vastzitten'.

Ctrl+k

• Hbeez
[...]

Je zit er twee keer naast: ten eerste hoef je niet senior manager+ te zijn voor 75k, dat kan zelfs als consultant. En ten tweede is dat wel haalbaar. In dit geval in 1.5 jaar van analyst naar consultant, daarna van consultant naar manager in de strategie groep.

Dus nee, dat is niet overdreven, dus dat eigenwijze 'dat haal je niet, punt' is behoorlijk misplaatst :) Maargoed, ik zie dat je bij ATS zit, dat is natuurlijk heel wat anders dan consulting.
Sibylle schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:19:
[...]

Je hoeft het niet zo persoonlijk op te vatten hè?! :P

De reden dat ik om arbeidsvoorwaarden vraag is simpelweg dat ik dan een goede vergelijking kan maken. Ik zal namelijk nog voor ik antwoord krijg op mijn brief & CV bij Accenture al moeten beslissen over twee of, met wat geluk, drie aanbiedingen en dat kan ik simpelweg alleen op een eerlijke manier doen als ik een indicatie heb van Accenture. En dat snapte de recruiter denk ik ook wel (ze was overigens heel netjes en behulpzaam, chappeau! ).

Ik kan natuurlijk niet zeggen tegen zon btje mijn droombaan: ik wacht nog een maand met antwoord op jullie bod want ik begin net een procedure bij een ander bedrijf :P

btw, ik ben 26 :> en hoe weet jij van BCG? :P :+
Ik heb het idee dat jij het meer persoonlijk opvat dan ik, aangezien je het hebt over 'jullie bod'. Ik werk niet bij Accenture. :>

BCG en Accenture zijn totaal verschillende bedrijven; dus als je daar tussen twijfelt op basis van arbeidsvoorwaarden gaat het je blijkbaar niet om persoonlijke interesse.

Wens je in ieder geval veel succes met het vinden van een leuke baan.

[ Voor 81% gewijzigd door Hbeez op 27-02-2014 16:04 ]

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:28
Accountant schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 15:20:
[...]

Kennis van mij is met 2.400 bruto begonnen 1,5 jaar geleden bij Accenture, universitaire analist is hij geloof ik. Hij had het erover dat zijn salarisverhoging 2% was dat viel me wel enorm tegen als starter zijnde.
Bij Accenture gaat het dan ook vnl om de promotie, dan kun je er zo 30% bij krijgen.

Anyway, ik denk dat die 75k in 4 jaar ook vrij creatief berekend is. Manager zit op ongeveer 60k excl. bonus. In theorie kun je in 4 jaar promotie maken naar manager als je gewoon heel goed presteert en geluk hebt qua timing, lease-auto en verwachte bonus meerekenen en je komt richting die 75k. Bluf een paar maandjes erbij (dus dat je eigenlijk 4.5 jaar ervaring hebt in plaats van 4 jaar), en dan zou het zomaar kunnen.

Edit: Ik zie dat het om de Strategy-groep gaat. Die krijgen 10% extra t.o.v. Consulting. Dus dan kan het wel als je geluk hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door Blik1984 op 27-02-2014 16:08 ]

• Sibylle
Hbeez schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 15:51:

Ik heb het idee dat jij het meer persoonlijk opvat dan ik, aangezien je het hebt over 'jullie bod'. Ik werk niet bij Accenture. :>

BCG en Accenture zijn totaal verschillende bedrijven; dus als je daar tussen twijfelt op basis van arbeidsvoorwaarden gaat het je blijkbaar niet om persoonlijke interesse.

Wens je in ieder geval veel succes met het vinden van een leuke baan.
Ik denk niet dat jij een bod doet op mij (maar dat mag natuurlijk wel :P ).
'Jullie bod' als in:
Ik kan natuurlijk niet zeggen tegen zon btje mijn droombaan: " Ik wacht nog een maand met antwoord op jullie bod want ik begin net een procedure bij een ander bedrijf "
Het gaat mij juist wel om persoonlijke interesse! Ik heb nu twee aanbiedingen en over een week misschien drie. Alle drie op een gebied waar ik echt warm van wordt, en alle drie met goede voorwaarden.

Accenture vraagt mij om te solliciteren op een functie waar ik niet heel erg warm van word, maar het lijkt me wel leuk om te doen.
Het bedrijf Accenture spreekt me wel aan, maar als ik de loonindicaties van starters op internet bekijk dan zitten ze onder de markt. Als ze nu met een goed concurrerend bod komen dan is dat iig gelijk getrokken en kijken we wel weer verder naar hoe en wat.
Ik zie daar het gekke niet van in...zij laten weten dat ze me wellicht geschikt vinden en ik laat weten dat ik een bod van ze wil zien.

Ctrl+k

• Hbeez
Blik1984 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 16:04:
[...]

Bij Accenture gaat het dan ook vnl om de promotie, dan kun je er zo 30% bij krijgen.

Anyway, ik denk dat die 75k in 4 jaar ook vrij creatief berekend is. Manager zit op ongeveer 60k excl. bonus. In theorie kun je in 4 jaar promotie maken naar manager als je gewoon heel goed presteert en geluk hebt qua timing, lease-auto en verwachte bonus meerekenen en je komt richting die 75k. Bluf een paar maandjes erbij (dus dat je eigenlijk 4.5 jaar ervaring hebt in plaats van 4 jaar), en dan zou het zomaar kunnen.

Edit: Ik zie dat het om de Strategy-groep gaat. Die krijgen 10% extra t.o.v. Consulting. Dus dan kan het wel als je geluk hebt.
Bovendien, als je in 4 jaar strategy manager wordt, heb je natuurlijk tussentijds ook zeer goede beoordelingen.. dan heb je niet alleen de promotie (2x 30% + 10% extra voor strategie) maar ook nog tussentijds hoge verhogingen.

Anyway - het is niet bluf ofzo, het is niet mijn salaris en ik heb geen reden om op te scheppen :) Mijn punt is dat als iemand begint met werken, en Accenture hem/haar leuk lijkt, ik niet zou afknappen op de arbeidsvoorwaarden omdat je snel genoeg kunt stijgen als je het goed doet.

• Blik1984
Hbeez schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 16:22:
[...]

Bovendien, als je in 4 jaar strategy manager wordt, heb je natuurlijk tussentijds ook zeer goede beoordelingen.. dan heb je niet alleen de promotie (2x 30% + 10% extra voor strategie) maar ook nog tussentijds hoge verhogingen.
Nee, als je promotie maakt begin je in principe weer op hetzelfde niveau als iedere andere manager. het idee is namelijk dat je je weer moet bewijzen op het nieuwe level waarin je weer nieuwe uitdagingen hebt. Wel hanteert Accenture het principe dat je bij promotie minimaal een bepaald percentage moet stijgen, dus uitzonderingen zijn mogelijk (maar in principe gelden die alleen voor zij-instromers)

• Blik1984
Sibylle schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 16:21:
[...]

Ik denk niet dat jij een bod doet op mij (maar dat mag natuurlijk wel :P ).
'Jullie bod' als in:

[...]

Het gaat mij juist wel om persoonlijke interesse! Ik heb nu twee aanbiedingen en over een week misschien drie. Alle drie op een gebied waar ik echt warm van wordt, en alle drie met goede voorwaarden.

Accenture vraagt mij om te solliciteren op een functie waar ik niet heel erg warm van word, maar het lijkt me wel leuk om te doen.
Het bedrijf Accenture spreekt me wel aan, maar als ik de loonindicaties van starters op internet bekijk dan zitten ze onder de markt. Als ze nu met een goed concurrerend bod komen dan is dat iig gelijk getrokken en kijken we wel weer verder naar hoe en wat.
Ik zie daar het gekke niet van in...zij laten weten dat ze me wellicht geschikt vinden en ik laat weten dat ik een bod van ze wil zien.
Onder welke markt, op het gebied van Strategy Consulting heb je denk ik gelijk. Voor de rest is Accenture een prima betaler. Persoonlijk zou ik, als ik Strategy Consulting zou willen doen, niet eens overwegen om naar Accenture te gaan. Wordt toch teveel geassocieerd met IT wat mij betreft

• Sibylle
Blik1984 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 16:29:
[...]

Onder welke markt, op het gebied van Strategy Consulting heb je denk ik gelijk. Voor de rest is Accenture een prima betaler. Persoonlijk zou ik, als ik Strategy Consulting zou willen doen, niet eens overwegen om naar Accenture te gaan. Wordt toch teveel geassocieerd met IT wat mij betreft
Strategy Consulting is sowieso moeilijk vergelijken, want tegen de lonen van BCG, McKinsey en Bain kun je lastig op als je het bruto+bonus bekijkt. Echter het is wel lastig binnenkomen en 40u werken is niet echt te doen, per uur echt gewerkt verdien je waarschijnlijk minder dan een goede baan elders. Maar! Het is heel uitdagend en leuk werk en een erg goede springplank voor je carrière.
Accenture is niet echt een directe concurrent van hun denk ik, bedient een andere vraag en is een stuk massaler (helemaal niet slecht, heeft veel voordelen).

Ik zit meer in de technische kant en vergelijk Accenture met de markt waar ik bekend mee ben: high tech, R&D (Philips, ASML, Samsung, Intel etc.).
Een goede starter mag daar (met wat geluk) inclusief 13e, bonus, vakantiegeld rekenen op 40-50k.
En een groot voordeel is dat je niet op één hoop wordt gegooid met cum-laude rechten, econometrie etc. zoals dat wel kan gebeuren bij strategy consulting.

Een leuke verkooppraat bij een career event onlangs. Was een McKinsey stand en de consultant was aan het vertellen hoe fijn McKinsey met zijn personeel omgaat en hoeveel vrijheid je hebt. Hij had zelf bijvoorbeeld met een collega een werkdeal gemaakt die erop neerkwam dat hij altijd op donderdag vroeg naar huis kon zodat hij met zijn gezin kon eten :D
Nou, iedereen was zo jaloers! :9 :+
Begrijp me niet verkeerd, een bod van McKinsey, BCG sla je niet zomaar af. Maar je moet goed nadenken over de offers die je brengt en hoelang je die kan blijven brengen.

[ Voor 24% gewijzigd door Sibylle op 27-02-2014 17:46 ]

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Sorry, maar je kunt Accenture natuurlijk niet vergelijken met een ASML, Philips, Samsung, etc. Het type werk is gewoon totaal niet te vergelijken. Ook het groeiperspectief niet overigens, dat is bij Accenture een stuk hoger. In principe als je goed werk levert kun je in 8 jaar Senior Manager worden, en dan zit je op een salaris van 95-100k incl bonus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vast wel. De vraag is alleen wat voor offers je daar voor moet brengen, met name ten aanzien van je priveleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
Blik1984 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:36:
Sorry, maar je kunt Accenture natuurlijk niet vergelijken met een ASML, Philips, Samsung, etc. Het type werk is gewoon totaal niet te vergelijken. Ook het groeiperspectief niet overigens, dat is bij Accenture een stuk hoger. In principe als je goed werk levert kun je in 8 jaar Senior Manager worden, en dan zit je op een salaris van 95-100k incl bonus
True - maar ik denk dat Sibylle bedoelt dat hij Accenture vergelijkt met iets wat hij kent, de high-tech sector. Ook al is het appels met peren vergelijken. Als je een carrieretijger bent, en het bv. leuk vindt om in pak en lease-auto naar werk te gaan, en snel wilt kunnen groeien, ben je bij Accenture beter af. Accenture is ook een sociaal bedrijf, met veel events, en je kunt veel variatie hebben in het werk en ook al snel buitenlandprojecten doen.

Voor zekerheid, een goede work-life balance, en verdieping, zou ik voor ASML/Philips kiezen.

Ik zou zelf, ook al heb ik ooit voor Accenture gekozen, dan toch voor ASML kiezen. Bij ASML begin je op een salaris waarvoor je bij Accenture waarschijnlijk eerst promotie moet hebben gemaakt + ASML is een Nederlands bedrijf + ASML zit in een stevige groeimarkt.

Maargoed - als je tussen deze bedrijven twijfelt snap ik niet dat je de arbeidsvoorwaarden van Accenture opvraagt.. want het zijn zulke totaal verschillende bedrijven, het klinkt meer alsof je nog niet weet wat je zoekt.

[ Voor 10% gewijzigd door Hbeez op 28-02-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
ASML is een mooi bedrijf om voor te werken, heb er 10 maanden voor project gewerkt. Goede werkgever, fijne sfeer, internationaal bedrijf met groot aanzien over de hele wereld.

Maar goed, als je nog twijfelt of je wilt werken bij een bedrijf als ASML/Philips danwel Accenture. Dan weet je mijn inziens gewoon nog niet precies wat je wilt, ik zou daar eerst eens heel goed over nadenken

[ Voor 37% gewijzigd door Blik1984 op 28-02-2014 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Gelukkig weet ik wel wat ik wil, namelijk ofwel high-tech ofwel management consulting. Accenture is geen van beide, maar wel een mooi bedrijf. Daarom dat ik er toch over wil nadenken.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-05 13:04

avotar

P0werd by Black Coffee

Blik1984 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:36:
Zorg er in dat scenario overigens wel voor dat je of geen gezin hebt, of je gezin niet zo gezellig vind. Want veel zul je ze niet zien.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Sibylle schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:18:
Gelukkig weet ik wel wat ik wil, namelijk ofwel high-tech ofwel management consulting. Accenture is geen van beide, maar wel een mooi bedrijf. Daarom dat ik er toch over wil nadenken.
Hoezo is Accenture geen management consulting? Wat doen ze dan volgens jou bij de Consulting tak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
avotar schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:58:
[...]

Zorg er in dat scenario overigens wel voor dat je of geen gezin hebt, of je gezin niet zo gezellig vind. Want veel zul je ze niet zien.
Uit eigen ervaring weet ik dat dat best wel meevalt, tuurlijk zul je eerder 50 uur werken dan 40 uur en zul je ook best wel eens laat thuis zijn. Maar er is genoeg ruimte om gewoon om 5 of 6 uur naar huis te gaan en met het gezin te eten, kinderen naar bed te brengen etc. 's avonds kun je natuurlijk de laptop ook nog aanzetten. In 8 jaar sr. manager is gewoon het normale groeipad, daar hoef je niks geks voor te doen om dat te behalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Blik1984 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:20:
[...]

Hoezo is Accenture geen management consulting? Wat doen ze dan volgens jou bij de Consulting tak?
Ik bedoel strategy consulting, sorry. typo

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
Sibylle schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:46:
[...]

Ik bedoel strategy consulting, sorry. typo
Accenture doet ook aan strategie management consulting.

Ze zijn zelfs aan het kijken of ze Booz, Allen & Co kunnen overnemen.

Heb ook zelf uit eerste hand meegemaakt hoe een klein strategisch project van enkele weken, kan leiden tot een wat groter implementatieproject van een jaar of langer, en uiteindelijk outsourcing van HR&Finance etc. Wel mooi om te zien hoe dat gaat en die partners dat verkopen :)

[ Voor 45% gewijzigd door Hbeez op 28-02-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Hbeez schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:52:
[...]

Heb ook zelf uit eerste hand meegemaakt hoe een klein strategisch project van enkele weken, kan leiden tot een wat groter implementatieproject van een jaar of langer, en uiteindelijk outsourcing van HR&Finance etc. Wel mooi om te zien hoe dat gaat en die partners dat verkopen :)
Oh, dat laatste wist ik niet. Ik denk bij strategy consulting toch al snel aan wat gespecialiseerde bureaus.
Not bad als ze Booz kunnen overnemen!

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Sibylle schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 13:28:
[...]

Oh, dat laatste wist ik niet. Ik denk bij strategy consulting toch al snel aan wat gespecialiseerde bureaus.
Not bad als ze Booz kunnen overnemen!
Dat ze het kunnen overnemen heeft meer met de grootte van het bedrijf te maken dan met iets anders natuurlijk. Accenture heeft iets van 250.000 medewerkers wereldwijd en ze zullen ook wel een flinke oorlogskas hebben voor eventuele overnamen. Booz is wat dat betreft natuurlijk maar een relatief klein bedrijf qua omzet/winst t.o.v. Accenture.

Maar zou een goede aanwinst voor Accenture zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-05 11:30
Hbeez schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:52:
[...]

Not sure, maar volgens mij heeft PWC Booz & Co overgenomen vorig jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-03 21:46
Even inbreken in de discussie. Ik heb binnenkort een sollicitatiegesprek bij avanade als junior infrastructuur consultant. Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? Bij sommige detacheerders moet je een capaciteiten test doen, geldt dat ook voor avanade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Dat kun je opvragen. Als het goed is krijg je een 'planning' over hoe laat je met wie een gesprek hebt, en ook of je een test moet doen. Die planning kun je ook eventjes opvragen als je denkt dat hij niet meer komt.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Er is afgesproken datik thuis zou kijken wanneer ik langs kan komen. Wat ik tot nu toe alleen weet is dat ik dan een sollicitatie gesprek heb met een senior infrastructuur consultant. Bij het doorgeven van de mogelijke datums zal ik het dan vragen.
Een test is echter niet standaard begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het voor bachelor Bedrijfskundige Informatica graduates ook een mogelijkheid om als Associate aan de slag te gaan bij Boston Consulting Group? Ik heb zeer veel interesse in strategy consulting gekregen en vind het echt leuk om met bedrijfsmodellen te werken. Ik heb wel even op de site gekeken en bachelors zijn ook welkom bij BCG. Sluit mijn studieachtergrond hierbij aan? Tevens ben ik zeker geinteresseerd in het behalen van een MBA. Ik begrijp dat je daar op z'n minst 3 jaar relevante werkervaring voor nodig hebt. Is er iemand die mij hierin kan adviseren alstublieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Anoniem: 581710 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:10:
Is het voor bachelor Bedrijfskundige Informatica graduates ook een mogelijkheid om als Associate aan de slag te gaan bij Boston Consulting Group? Ik heb zeer veel interesse in strategy consulting gekregen en vind het echt leuk om met bedrijfsmodellen te werken. Ik heb wel even op de site gekeken en bachelors zijn ook welkom bij BCG. Sluit mijn studieachtergrond hierbij aan? Tevens ben ik zeker geinteresseerd in het behalen van een MBA. Ik begrijp dat je daar op z'n minst 3 jaar relevante werkervaring voor nodig hebt. Is er iemand die mij hierin kan adviseren alstublieft.
Vanwaar je reden om dat in het Accenture topic te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blik1984 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 08:12:
[...]

Vanwaar je reden om dat in het Accenture topic te vragen?
Omdat er een aantal (zie hierboven) over BCG praten? maar ik begrijp je punt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
BCG is een bedrijf dat goede mensen wilt die hard werken. Dus reken erop dat je een stevige CV moet hebben (cum laude, with honors), meerdere relevante nevenactiviteiten zoals bestuur en organiseren.

Als je je daar een beetje in vindt dan kun je sowieso een poging doen en ze bellen. BCG heeft een erg open en fijne manier van communiceren en op een telefoontje/e-mailtje zul je netjes antwoord krijgen :)

btw, proberen kan altijd natuurlijk. Hoe je overkomt op de dag van sollicitatie is belangrijker dan de letter van je CV.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sibylle schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:23:
BCG is een bedrijf dat goede mensen wilt die hard werken. Dus reken erop dat je een stevige CV moet hebben (cum laude, with honors), meerdere relevante nevenactiviteiten zoals bestuur en organiseren.

Als je je daar een beetje in vindt dan kun je sowieso een poging doen en ze bellen. BCG heeft een erg open en fijne manier van communiceren en op een telefoontje/e-mailtje zul je netjes antwoord krijgen :)

btw, proberen kan altijd natuurlijk. Hoe je overkomt op de dag van sollicitatie is belangrijker dan de letter van je CV.
Maar waar het mij om gaat is of mijn opleiding er op aansluit? Dus IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Maandag naar Almere voor het 1e gesprek. Dat heb ik inderdaad met alleen een senior infrastructuur consultant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-03 23:58
Succes! :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
nice, succes :D

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Dank jullie. :) iemand nog tips voor het gesprek? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Wees vooral jezelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Bedankt. Gesprek vond ik goed gaan, hoewel het wel anders was als ik was gewend. Ik hoor in de loop van de week of ze verder gaan met mij. Nog even duimen dus.
Wel wat weinig parkeerplek daar in Almere. Had de auto maar op het grasveldje gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

LOL

Toen ik er nog werkte kwam er regelmatig de politie langs om daar mensen te bekeuren. Hoevaak ze het al opnieuw ingezaaid hebben weet ik niet, maar het zal niet weinig zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

darkkingll schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:11:
Bedankt. Gesprek vond ik goed gaan, hoewel het wel anders was als ik was gewend. Ik hoor in de loop van de week of ze verder gaan met mij. Nog even duimen dus.
Wel wat weinig parkeerplek daar in Almere. Had de auto maar op het grasveldje gezet..
O... en voor welke functie heb jij voor gesolliciteerd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
The Eagle schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:15:
LOL

Toen ik er nog werkte kwam er regelmatig de politie langs om daar mensen te bekeuren. Hoevaak ze het al opnieuw ingezaaid hebben weet ik niet, maar het zal niet weinig zijn :+
Stonden al 3 of 4 andere auto's en de rest van de straat stond ook al vol geparkeerd. Had dus weinig keus.

@ professor, ik heb gesolliciteerd voor de functie van junior infrastructuur consultant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De politie komt zo nu en dan langs in Almere om te controleren, gezien de hoeveelheid parkeerplekken verwacht ik wel dat ze vaak zat beet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Alex) schreef op maandag 10 maart 2014 @ 18:48:
De politie komt zo nu en dan langs in Almere om te controleren, gezien de hoeveelheid parkeerplekken verwacht ik wel dat ze vaak zat beet hebben.
Zal best. Reed eerst ook nog bijna vanaf de verkeerde kant de versterkerstraat in ook. :X Zat meer op de navigatie te letten als op het bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
darkkingll schreef op maandag 10 maart 2014 @ 19:43:
[...]

Zal best. Reed eerst ook nog bijna vanaf de verkeerde kant de versterkerstraat in ook. :X Zat meer op de navigatie te letten als op het bord.
Dat kan best wel venijnig zijn.

Ik had daar in de buurt ook een keer iets fraais rond 17:00: ik was onderweg naar huis en zag aan de rechterkant van de weg een hele rij auto's stilstaan, de rij was bij een kruising onderbroken. Ik dacht dus dat het geparkeerde auto's waren en reed erlangs tot ik halverwege was en tegenliggers zag komen. Ik keek wat rond om uit te wijken en zag toen pas dat er mensen in die auto's zaten. Dat was dus geen parkeerplaats _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-05 13:04

avotar

P0werd by Black Coffee

darkkingll schreef op maandag 10 maart 2014 @ 17:52:
[...]

Stonden al 3 of 4 andere auto's en de rest van de straat stond ook al vol geparkeerd. Had dus weinig keus.

@ professor, ik heb gesolliciteerd voor de functie van junior infrastructuur consultant.
Het is onderdeel van je sollicitatie.
Daarmee kijken ze hoe volgzaam je bent .... had je hem verder weg gezet en gaan lopen, had je een plusje gekregen ;)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:03
Leuk om te lezen haha. In 2008 toen ik mijn afstuderen deed bij Accenture in Almere was het altijd al een drama met parkeren. Nu jaren verder dus nog helemaal niets veranderd :p

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Je zou je afvragen waarom je een bedrijf in Almere vestigt i.p.v. Amsterdam. Parkeerruimte lijkt me toch juist een van de overwegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Accenture zit ook in Amsterdam ;). Laat ze het niet horen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Accenture biedt mij 2416 bruto (incl. vakantiegeld en 13e maand) = 29000 per jaar. Ik ben een starter met HBO Bedrijfskundige Informatica en gesolliciteerd voor Junior SAP BI consultant. € 2000 opstartkosten voor de internationale traineeship in India. Ingeschaald op Associate level. Ik kan kiezen voor mobiliteit van 500 euro. Wel een nieuwe laptop en telefoon waar je ook prive mee mag bellen. Wat vinden jullie van dit bod? En hebben jullie nog adviezen?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 581710 op 12-03-2014 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
500,- kan je wel mooi die nieuwe Citroen van leasen zie ik net; de C4 cactus. Lijkt mij wel een leuke auto.
Qua salaris ben ik een leek, maar die 2416 bruto incl. Daar blijft excl vakantiegeld e.d. nog zo'n 2200,- van over? klinkt mij als een wel leuk salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 07:58
Ben benieuwd onder welke belastingwet jij valt als je daar 2200 netto aan overhoud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Anoniem: 581710 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 18:20:
Accenture biedt mij 2416 bruto (incl. vakantiegeld en 13e maand) = 29000 per jaar. Ik ben een starter met HBO Bedrijfskundige Informatica en gesolliciteerd voor Junior SAP BI consultant. € 2000 opstartkosten voor een de internationale traineeship in India. Ingeschaald op Associate level. Ik kan kiezen voor mobiliteit van 500 euro. Wel een nieuwe laptop en telefoon waar je ook prive mee mag bellen. Wat vinden jullie van dit bod? En hebben jullie nog adviezen?
Puur kijkend naar je salaris en het feit dat je als starter instroomt is dat gewoon erg goed. Ik dacht dat het bij Accenture in mijn tijd een stuk lager lag, eerder richting de 2200. Jouw voorstel is ook een stuk hoger als bijv. wat YP'ers bij Capgemini krijgen, al ligt je leasebudget daar wel hoger en krijg je als YP'er in je eerste jaar een aantal verhogingen zodat je ook richting de 2500 uitkomt.

Ik zou zeggen, als de functie je aanstaat, je een goed gevoel hebt bij Accenture, dan is dit een prima aanbod. Als starter heb je toch weinig onderhandelingsruimte dus vind ik dit vrij netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Juancho schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 00:24:
[...]

Puur kijkend naar je salaris en het feit dat je als starter instroomt is dat gewoon erg goed. Ik dacht dat het bij Accenture in mijn tijd een stuk lager lag, eerder richting de 2200.
En hoe lang is dat inmiddels terug? En hoeveel is de inflatie sindsdien geweest, samen met andere lastenverzwaringen e.d.? En hoe zijn de economische omstandigheden ten opzichte van toen?

Precies... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 12-03-2014 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

darkkingll schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:44:
500,- kan je wel mooi die nieuwe Citroen van leasen zie ik net; de C4 cactus. Lijkt mij wel een leuke auto.
Qua salaris ben ik een leek, maar die 2416 bruto incl. Daar blijft excl vakantiegeld e.d. nog zo'n 2200,- van over? klinkt mij als een wel leuk salaris.
Alle voorkeursauto's beginnen vanaf het C-segment. Er is maar 1 auto die onder het B-segment valt die ook gekozen mag worden maar valt wel onder de niet-voorkeursauto's namelijk de Volkswagen Polo.

Kan iemand een leuk rekensommetje maken welke auto ideaal is bij een leasebudget van 500 euro, 15K prive km, CO-2 uitstoot tot 140 gram/km, Looptijd van 48 maanden = 4 jaar

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 581710 op 12-03-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-05 14:32
Anoniem: 581710 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 05:57:
[...]

Volgens de bijgeleverde handleidingen kom ik in aanmerking voor de volgende voorkeurmerken Benzine/Diesel:

Audi
BMW
Peugeot
Renault
Seat
Volkswagen
Volvo

Voor hybride/benzine/electrisch mag je kiezen uit:

Honda
Lexus
Toyota

Alle voorkeursauto's beginnen vanaf het C-segment. Er is maar 1 auto die onder het B-segment valt die ook gekozen mag worden maar valt wel onder de niet-voorkeursauto's namelijk de Volkswagen Polo.

Auto's die bijvoorbeeld onder het C-segment vallen zijn:

Audi A3, Peugeot 308, Seat Leon, Golf 7, BMW 1 serie

Kan iemand een leuk rekensommetje maken welke auto ideaal is bij een leasebudget van 500 euro, 15K prive km, CO-2 uitstoot tot 140 gram/km, Looptijd van 48 maanden = 4 jaar

Ik wil wel minimaal een 1.4 rijden. Ook zit ik eraan te denken of het niet verstandiger is om het eerste jaar een poolauto te nemen aangezien het een contract voor bepaalde tijd is.
Je krijgt op het Associate level eigenlijk in 99% van de tijd een Volkswagen Polo Blue Motion (wel rijk uitgerust, parkeersensoren, navigatie ect) indien je kiest voor de lease-auto ipv het mobiliteitsbudget uit te laten keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Juancho schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 00:24:
[...]

Puur kijkend naar je salaris en het feit dat je als starter instroomt is dat gewoon erg goed. Ik dacht dat het bij Accenture in mijn tijd een stuk lager lag, eerder richting de 2200. Jouw voorstel is ook een stuk hoger als bijv. wat YP'ers bij Capgemini krijgen, al ligt je leasebudget daar wel hoger en krijg je als YP'er in je eerste jaar een aantal verhogingen zodat je ook richting de 2500 uitkomt.

Ik zou zeggen, als de functie je aanstaat, je een goed gevoel hebt bij Accenture, dan is dit een prima aanbod. Als starter heb je toch weinig onderhandelingsruimte dus vind ik dit vrij netjes.
Die 2400 is wel inclusief vakantiegeld en 13de maand, dat wil ik niet bijzonder goed noemen. Je vergelijkt met Capgemini, maar daar is het bedrag rond de 2100 exclusief vakantiegeld en 13de maand. Dus is het redelijk met elkaar te vergelijken. Echter stijg je bij Capgemini in het begin sneller, bij Accenture knal je met een promotie naar het volgende level ver boven Capgemini uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
descon schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 23:12:
Ben benieuwd onder welke belastingwet jij valt als je daar 2200 netto aan overhoud ;)
Was een voorzichtige schatting. :) maar naar wat ik begrijp heb ik iets te laag geschat.
Ik bedoelde trouwens 2200,- bruto. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door darkkingll op 12-03-2014 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
darkkingll schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:37:
[...]

Was een voorzichtige schatting. :) maar naar wat ik begrijp heb ik iets te laag geschat.
Ik bedoelde trouwens 2200,- bruto. ;)
Ik denk dat die dacht dat je 2200 netto bedoelde, en dat is veel te hoog natuurlijk. Zal rond de 1600 netto zitten inclusief pensioenafdracht en bijtelling lease-auto

[ Voor 7% gewijzigd door Blik1984 op 12-03-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-05 16:41
Een vraagje voor de mensen bij Accenture:

Mijn vriendin werkt daar sinds een paar maanden en heeft dus ook een lease auto. Nu heb ik begrepen dat ik niet in de lease auto zou mogen rijden, zonder dat mijn vriendin er bij is. Kan iemand mij vertellen wat hier precies de regels omtrent zijn?

Mijn vriendin is zelf buitenlandse en ze heeft wat moeite om de juiste informatie boven tafel te krijgen.

Alle hulp wordt op prijs gesteld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Dat lijkt mij koffiedik kijken :P
Als het goed is staat dat in haar contract / leasovereenkomst, en die zijn beide op te vragen als je ze niet thuis hebt. Ik zou eerder daar op afgaan dan op wat anderen in hun overeenkomst hebben staan.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Normaal gesproken mag de partner er gewoon in rijden, maar hoe dat precies gedefinieerd wordt moet je idd in het contract bekijken. Ik weet niet of je bijvoorbeeld moet samenwonen of een samenlevingscontract moet hebben ofzoiets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Accountant schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 15:20:
Hij had het erover dat zijn salarisverhoging 2% was dat viel me wel enorm tegen als starter zijnde.
Dat kan aan twee zaken liggen: hij is dicht tegen 1 september aan begonnen (als je een deel van het jaar sep-aug hebt gewerkt wordt je verhoging naar rato gereduceerd), of hij heeft geen lekkere reviews gehad.
The Eagle schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 15:23:
[...]

Oud collega van me begon in juli 2004 als...
Let me stop you right there. De crisis heeft de 'creme' eraf gehaald bij veel grote organisaties, maar die creme bestond voor een groot deel juist uit Accenture. De tijden zijn inmiddels veranderd, en promoties na 1 jaar zijn bijna unheard of. Het kán bij ATS nog wel, bij CON eigenlijk niet meer. Al begint het nu weer aan te trekken :).
Mythio schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:24:
Mijn vriendin is zelf buitenlandse en ze heeft wat moeite om de juiste informatie boven tafel te krijgen.

Alle hulp wordt op prijs gesteld :-)
Het Mobility Handbook is gewoon in het Engels te downloaden.

[ Voor 53% gewijzigd door Config op 12-03-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

The Eagle schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 15:23:
[...]

Oud collega van me begon in juli 2004 als Junior programmer bij ATS. Was binnen no time Analyst Programmer , high performer, en heeft ieder jaar promotie gemaakt. In september 2008 werd ie volledig verdiend SSA. Zat ook dicht tegen management aan, en inmiddels is ie alweer een jaar of 2 manager van een van de BU's / Cell lead.
Dus het kan wel. Maar dan moet je wel echt goed zijn.
Je hebt over iemand uit 2004. Dat is alweer 9-10 jaar werkervaring. Dan is het niet extreem bijzonder om zover te komen. Nog steeds uitzonderlijk, maar plausibel.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blik1984 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 08:11:
[...]

Die 2400 is wel inclusief vakantiegeld en 13de maand, dat wil ik niet bijzonder goed noemen. Je vergelijkt met Capgemini, maar daar is het bedrag rond de 2100 exclusief vakantiegeld en 13de maand. Dus is het redelijk met elkaar te vergelijken. Echter stijg je bij Capgemini in het begin sneller, bij Accenture knal je met een promotie naar het volgende level ver boven Capgemini uit
Krijg je bij Capgemini wel een 13e maand??? volgens mij niet. Trouwens de mobiliteitsregeling bij Cap ligt dat wel hoger namelijk 800 bij starters, maar je mag er dan maar 10K prive mee rijden i.p.v. 15K bij Accenture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Anoniem: 581710 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:58:
[...]

Krijg je bij Capgemini wel een 13e maand??? volgens mij niet. Trouwens de mobiliteitsregeling bij Cap ligt dat wel hoger namelijk 800 bij starters, maar je mag er dan maar 10K prive mee rijden i.p.v. 15K bij Accenture.
Kleine noot: de 800 bij Cap is inclusief brandstoftoeslag, bij Accenture is het bedrag zónder brandstoftoeslag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frank_79 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:04:
[...]

Kleine noot: de 800 bij Cap is inclusief brandstoftoeslag, bij Accenture is het bedrag zónder brandstoftoeslag..
Oja dat lees ik nu ook. Wat houdt dat trouwens in "zonder brandstoftoeslag"? Betaalt de medewerker bij Accenture de brandstoftoeslag zelf?

En trouwens ik lees nu nog iets:

Medewerkers die recht hebben op een categorie 1 budget krijgen
altijd een auto toegewezen door myMobility. Medewerkers die recht
hebben op een budget van categorie 2 of hoger kunnen een auto uit
de pool kiezen of een auto bestellen.

Ik stroom in categorie 1. Dus ik kan niet eens een auto kiezen haha.. Zal het een volkswagen polo bluemotion worden?

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 581710 op 12-03-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Anoniem: 581710 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:58:
[...]

4%, dus een halve maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb jij het over de 13e maand of het vakantiegeld (8%) = 4% halve maand....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Motrax schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:56:
[...]
Je hebt over iemand uit 2004. Dat is alweer 9-10 jaar werkervaring. Dan is het niet extreem bijzonder om zover te komen. Nog steeds uitzonderlijk, maar plausibel.
Dat klopt, maar in 4 jaar van junior naar SSA en in totaal 6 van junior naar celllead is dat wel lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Anoniem: 581710 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:51:
[...]

Heb jij het over de 13e maand of het vakantiegeld (8%) = 4% halve maand....?
13e maand is 4% (dus halve maand). vakantiegeld is wettelijk geregeld en 8%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Anoniem: 581710 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:15:
[...]

Oja dat lees ik nu ook. Wat houdt dat trouwens in "zonder brandstoftoeslag"? Betaalt de medewerker bij Accenture de brandstoftoeslag zelf?

En trouwens ik lees nu nog iets:

Medewerkers die recht hebben op een categorie 1 budget krijgen
altijd een auto toegewezen door myMobility. Medewerkers die recht
hebben op een budget van categorie 2 of hoger kunnen een auto uit
de pool kiezen of een auto bestellen.

Ik stroom in categorie 1. Dus ik kan niet eens een auto kiezen haha.. Zal het een volkswagen polo bluemotion worden?
De brandstoftoeslag bij Accenture wordt gewoon betaald door Accenture; je krijgt een tankpas. Cap rekent alleen dit (geschatte) bedrag mee in de leasevergoeding, waardoor het lijkt dat je een stuk meer kunt leasen. Mijn ervaring is dat de regeling bij Accenture beter is.

In categorie 1 is de standaard een zwarte Polo bluemotion met 14% bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frank_79 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:14:
[...]

De brandstoftoeslag bij Accenture wordt gewoon betaald door Accenture; je krijgt een tankpas. Cap rekent alleen dit (geschatte) bedrag mee in de leasevergoeding, waardoor het lijkt dat je een stuk meer kunt leasen. Mijn ervaring is dat de regeling bij Accenture beter is.

In categorie 1 is de standaard een zwarte Polo bluemotion met 14% bijtelling.
Ik ga bij ATS aan de slag.. Ik begin te twijfelen over de polo aangezien ik soms hoor dat het een opel corsa wordt, maar dat kan niet eens want Opel staat niet bij de voorkeurmerken. Is het trouwens een dieseltje of aardgas. Ik zag dat bij zeer zuinige CO2 emissie < 85 gram/km ook 14% bijtelling geldt. Volgens de VW site behoort een diesel ook tot de mogelijkheden.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 581710 op 12-03-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Blik1984 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:57:
[...]

13e maand is 4% (dus halve maand). vakantiegeld is wettelijk geregeld en 8%
Staat je 13de maand los van je tantième? Ik heb namelijk een tantième bedrag in mijn contract staan die vrijwel gelijk is aan mijn netto salaris. Echter is het eerste deel in december uitbetaald en de rest straks in april met je vakantiegeld erbij. En bij Cap heb je natuurlijk nog een flex budget, ik weet niet of ze dat bij Accenture ook kennen? Levert je ook leuke voordelen op.

Zoals met alles zal het allemaal waarschijnlijk wel redelijk gelijk zijn, alleen zit het per organisatie net ff wat anders in elkaar waardoor het één nogal snel negatiever lijkt als het ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wordt het dan de nieuwe polo bluemotion of de oude.

Oud: http://www.volkswagen.nl/...bluemotion?tab=highlights

Nieuw: http://www.volkswagen.nl/...ab=standaard%20uitrusting

Krijg je een 2 of 4 deurs? En mag je dat ook wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
Anoniem: 581710 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:06:
Wordt het dan de nieuwe polo bluemotion of de oude.

Oud: http://www.volkswagen.nl/...bluemotion?tab=highlights

Nieuw: http://www.volkswagen.nl/...ab=standaard%20uitrusting

Krijg je een 2 of 4 deurs? En mag je dat ook wijzigen?
Hoe belangrijk is de auto voor je ten opzichte van het werk dat je gaat uitvoeren? Indien je een gezin hebt zou een wat groter model wellicht handiger zijn, maar voor woon-werk verkeer voldoet een Polo prima en kan je na promotie wel zelf een model uitkiezen (motiveert je mogelijk ook).

Het zijn allemaal vier deurs en diesel. Welke uitvoering je krijgt (nieuw of oud) ligt eraan of er nog oude modellen beschikbaar zijn in de pool. Corsa's zijn in het verleden ooit uitgeleverd, indien iemand promotie maakt of weg gaat bij Accenture komt de auto weer beschikbaar en zou je deze ook kunnen krijgen...

Mocht je een Polo uit de pool krijgen dan heb je nog een groter kans dat het een 14% model is, aangezien de bijtelling enkel word vastgesteld bij de uitgifte en daarna nog 4/5 jaar geldig is.

[ Voor 24% gewijzigd door thafusion op 12-03-2014 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Juancho schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:39:
[...]

Staat je 13de maand los van je tantième? Ik heb namelijk een tantième bedrag in mijn contract staan die vrijwel gelijk is aan mijn netto salaris. Echter is het eerste deel in december uitbetaald en de rest straks in april met je vakantiegeld erbij. En bij Cap heb je natuurlijk nog een flex budget, ik weet niet of ze dat bij Accenture ook kennen? Levert je ook leuke voordelen op.

Zoals met alles zal het allemaal waarschijnlijk wel redelijk gelijk zijn, alleen zit het per organisatie net ff wat anders in elkaar waardoor het één nogal snel negatiever lijkt als het ander.
Ja, je hebt ook nog een bonus afhankelijk van resultaat van het bedrijf en je eigen prestaties.

Het grote verschil in beloning tussen Cap en Accenture is wat er gebeurt bij promotie. Bij Accenture kun je dan 30%/40% stijgen, bij Cap gebeurt dat niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Blik1984 op 12-03-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thafusion schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:18:
[...]

Hoe belangrijk is de auto voor je ten opzichte van het werk dat je gaat uitvoeren? Indien je een gezin hebt zou een wat groter model wellicht handiger zijn, maar voor woon-werk verkeer voldoet een Polo prima en kan je na promotie wel zelf een model uitkiezen (motiveert je mogelijk ook).

Het zijn allemaal vier deurs en diesel. Welke uitvoering je krijgt (nieuw of oud) ligt eraan of er nog oude modellen beschikbaar zijn in de pool. Corsa's zijn in het verleden ooit uitgeleverd, indien iemand promotie maakt of weg gaat bij Accenture komt de auto weer beschikbaar en zou je deze ook kunnen krijgen...

Mocht je een Polo uit de pool krijgen dan heb je nog een groter kans dat het een 14% model is, aangezien de bijtelling enkel word vastgesteld bij de uitgifte en daarna nog 4/5 jaar geldig is.
Het type auto maakt me niet uit.. Ik heb liever iets meer op de rekening. De reden dat ik wat meer vraag om de details (5 deurs etc) heeft te maken met het bedrag dat ik overhoudt aan het leasebudget wat vastgesteld staat op 500 euro. Hoe meer ik overhoudt, hoe meer ik op de rekening krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Anoniem: 581710 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:47:
[...]

Het type auto maakt me niet uit.. Ik heb liever iets meer op de rekening. De reden dat ik wat meer vraag om de details (5 deurs etc) heeft te maken met het bedrag dat ik overhoudt aan het leasebudget wat vastgesteld staat op 500 euro. Hoe meer ik overhoudt, hoe meer ik op de rekening krijg.
Dit geldt helaas niet voor starters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Config schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:26:
[...]

Dit geldt helaas niet voor starters.
O echt? Daar ga ik dan wel vragen over stellen... Ik citeer:

Een eventueel overschot aan mobiliteitsbudget wordt maandelijks, met twee maanden vertraging,
uitgekeerd in myBenefits

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 581710 op 12-03-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Waar heb je dat gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de mobiliteitshandleiding die ik van Accenture gekregen heb. Ik heb capgemini medewerkers gevraagd en die hebben net zo een regeling.

In dezelfde handleiding vindt ik nu deze tekst:

3.4.5 Restant mobiliteitsbudget
Als een voorkeurauto een lager normleasetarief heeft dan het
beschikbare budget voor de desbetreffende medewerker, dan wordt
het overschot maandelijks, met twee maanden vertraging, via
myBenefits uitgekeerd.

Weet iemand trouwens wat het leasebedrag is van die Polo Bluemotion???

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 581710 op 12-03-2014 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Het lijkt mij het beste als je contact opneemt met je recruiter. Om kort op je vraag in te gaan: in het geval van een Polo heb je geen overschot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Blik1984 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:06:
Normaal gesproken mag de partner er gewoon in rijden, maar hoe dat precies gedefinieerd wordt moet je idd in het contract bekijken. Ik weet niet of je bijvoorbeeld moet samenwonen of een samenlevingscontract moet hebben ofzoiets dergelijks
Dat is inderdaad het probleem. Ik heb het net gelezen en er staat inderdaad partner of familie. Er staat alleen geen definitie bij. Een leasecontract heeft ze niet zover ik heb begrepen? Is dat normaal als je een auto krijgt toegewezen? Ze heeft de standaard polo omdat ze nog niet zo lang in dienst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Volgens mij is het heel simpel en telt dat volgens mij zelfs voor vrijwel alle lease contracten. Je partner mag erin rijden zonder dat jij als leaser erbij in zit mits jullie op papier aan kunnen tonen bij elkaar te horen. Dus idd een samenlevingscontract. Heb je dat niet zul jij er als leaser naast moeten zitten. Niet dat dat altijd gebeurd verwacht ik, maar toch :)

Verder is het idd bij Cap zo (ik werk er zelf) dat je gewoon een leasebudget hebt. Besteed je daar niet alles van en ga je goedkoper rijden, prima, dan krijg je het verschil gewoon bij je salaris op. Andersom net zo, rij je duurder, ook prima, dan wordt er een stukje salaris ingehouden.

[ Voor 28% gewijzigd door Juancho op 12-03-2014 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
Het leasebedrag voor een Polo bedraagt 500e, er blijft dus niks over. Indien je kiest voor het mobiliteitsbudget krijg je de 500e wel uitgekeerd als bruto salaris minus gemaakte reiskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Hmm ja, voorbeeld contracten van een paar leasemaatschappijen die ik kan vinden mag het wel.
Maar van ALD is er niks te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Avanade is uitgeroepen tot Top Employer ICT 2014 :D

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste