Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Ben je fulltime beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:37
barrieb schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:18:
Dag allemaal,

Weet iemand hoe ze bij Accenture naar iemand kijken die naast zijn baan ook een eigen Onderneming heeft?Ik begin binnekort met mijn afstudeeropdracht bij Accenture maar weet nog niet precies wat ik na mijn afstuderen wil gaan doen. Ik wil graag alle opties open houden..
Afstuderen doe je in ieder geval voor jezelf, dus daar zou ik in ieder geval de meeste focus op houden.

Voor een eigen bedrijfje ernaast zou je moeten vragen. Houd er wel rekening mee dat als je aan het werk bent je niet zomaar even een uur voor jezelf aan de slag kan.

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 661078

Ik werk nu zo'n twee jaar voor Accenture, als 'Experienced Hire' op Senior Manager niveau. En wat een avontuur!!!!! Hard werken? Ja, natuurlijk, maar geloof je nu werkelijk dat het elders anders is als je carriere wilt maken? Of als je eigen baas wilt zijn? Accenture is mijn inziens werkelijk één van de gaafste bedrijven om voor te werken. De mogelijkheden zijn eindeloos, de kansen waanzinnig en Accenture werkt met de grootste en meest aansprekende bedrijven ter wereld. Ik zat de voorgaande commentaren en vragen te lezen en werkelijk: hou op met zeuren. De voorzieningen, het salaris en vooral de mogelijkheden op allerlei vlak zijn meer dan ik bij al mijn voorgaande werkgevers en klanten heb gezien. Wil je bij Accenture werken? Vraag jezelf dan dit af: ben ik een entrepreneur? Durf ik elke keer weer in het diepe te springen? Durf ik iedere keer weer mijn nek uit te steken? Waarbij je de zekerheid hebt dat je collega's je zullen helpen, de volledige kracht van deze organisatie achter je staat en alle kansen op je borden liggen. Af en toe wat overwerken of toch maar die standaardbaan waarbij je langzaam indommelt?

Mijn ervaring: een geweldig avontuur!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 661078

Gewoon voorleggen, vertellen, uitleggen en vragen. Je hebt een eigen bedrijf. Accenture wil ondernemingsdrift zien. En als jij in staat bent om alles goed te organiseren en de klanten tevreden te stellen, dan zal er niet snel een bezwaar zijn. Ligt er hooguit aan wat voor bedrijf je hebt. De kernwaarden van Accenture maken uiteraard dat het bedrijf in sommige gevallen niet met bepaalde activiteiten geassocieerd wil worden. Direct of indirect via werknemers. Maak het bespreekbaar en je weet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 12:10

_Christiaan_

Master of SOG

Weet niet hoor, maar het klinkt wel heel erg als een marketingpraatje zoals je dit zegt... En je hebt speciaal een account op tweakers aangemaakt om deze twee posts te maken?

Vind het ook raar dat ik je naam niet in de directory van Accenture kan vinden, terwijl je zegt dat je er al twee jaar werkt.

Nofi, ik beschuldig je nergens van maar vind het allemaal maar raar :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Anoniem: 661078 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 19:03:
Ik werk nu zo'n twee jaar voor Accenture, als 'Experienced Hire' op Senior Manager niveau. En wat een avontuur!!!!! Hard werken? Ja, natuurlijk, maar geloof je nu werkelijk dat het elders anders is als je carriere wilt maken? Of als je eigen baas wilt zijn? Accenture is mijn inziens werkelijk één van de gaafste bedrijven om voor te werken. De mogelijkheden zijn eindeloos, de kansen waanzinnig en Accenture werkt met de grootste en meest aansprekende bedrijven ter wereld. Ik zat de voorgaande commentaren en vragen te lezen en werkelijk: hou op met zeuren. De voorzieningen, het salaris en vooral de mogelijkheden op allerlei vlak zijn meer dan ik bij al mijn voorgaande werkgevers en klanten heb gezien. Wil je bij Accenture werken? Vraag jezelf dan dit af: ben ik een entrepreneur? Durf ik elke keer weer in het diepe te springen? Durf ik iedere keer weer mijn nek uit te steken? Waarbij je de zekerheid hebt dat je collega's je zullen helpen, de volledige kracht van deze organisatie achter je staat en alle kansen op je borden liggen. Af en toe wat overwerken of toch maar die standaardbaan waarbij je langzaam indommelt?

Mijn ervaring: een geweldig avontuur!!!!
Ik vind dit ook erg marketing-like klinken.

Accenture is een mooi bedrijf, maar het is niet uniek in die categorie.
Zowel als starter, medior en senior (jouw functie in dit geval dus) zijn er ook genoeg vergelijkbare, en betere, kansen bij tal van andere bedrijven.
Denk aan: Capgemini, EY...of wat meer exclusief: BCG, McKinsey, Bain...of wat specifieker in de markt: Philips, ASML, Unilever, P&G etc.

Wat heeft Accenture te bieden wat deze bedrijven niet hebben?
Mijn punt is dat er genoeg vergelijkbare bedrijven zijn, met vergelijkbare kansen en mogelijkheden op elk niveau. Dat doet niets af aan hoe mooi Accenture is, maar ze zijn niet uniek.

En, als ik eerlijk ben dan zijn ze qua arbeidsvoorwaarden niet altijd even concurrerend voor starters.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:00
Sibylle schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:16:
[...]

Ik vind dit ook erg marketing-like klinken.

Accenture is een mooi bedrijf, maar het is niet uniek in die categorie.
Zowel als starter, medior en senior (jouw functie in dit geval dus) zijn er ook genoeg vergelijkbare, en betere, kansen bij tal van andere bedrijven.
Denk aan: Capgemini, EY...of wat meer exclusief: BCG, McKinsey, Bain...of wat specifieker in de markt: Philips, ASML, Unilever, P&G etc.

Wat heeft Accenture te bieden wat deze bedrijven niet hebben?
Mijn punt is dat er genoeg vergelijkbare bedrijven zijn, met vergelijkbare kansen en mogelijkheden op elk niveau. Dat doet niets af aan hoe mooi Accenture is, maar ze zijn niet uniek.

En, als ik eerlijk ben dan zijn ze qua arbeidsvoorwaarden niet altijd even concurrerend voor starters.
Wie biedt voor starters betere arbeidsvoorwaarden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:27
Peunage schreef op maandag 09 maart 2015 @ 09:43:
[...]

Wie biedt voor starters betere arbeidsvoorwaarden dan?
Sowieso de meeste multinationals die geen consultancy-bureau zijn. Misschien geen lease-auto, maar vaak wel hoger salaris,meer vrije dagen, beter pensioen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:50

Shiro

Serenity

Klinkt inderdaad als reclame.

Ik heb zelf daar bijna 4 jaar gezeten, dus ik weet aardig hoe het gaat daar.

Wat men voor het gemak niet aangeeft. Je hebt een lease budget van 500 als Asociate/Analyst, maar je krijgt standaard een Polo toegewezen, wat minder kost dan de 500 en je krijgt geen cent van wat er overblijft terug. Ik had begrepen dat je voor 500 excl benzine een kale golf kan leasen. Vind ik het standaard een Polo geven geen punt, maar principieel stoort het mij wel dat men zegt dat je 500 hebt en je met minder opzadelen... klinkt leuk, maar je hebt er geen zak aan dus.

Laatste FY heeft men geen loonsverhoging gekregen, alleen een bonus. Enige die wel vooruit zijn gegaan zijn degene met een promotie. Maar dat is een grote minderheid. Overigens was de bonus ook zeer karrig.

Andere punt is, hoe men zichzelf de hemel inprijzen hoe premium ze zijn als merk/bedrijf, maar als werknemer zelf zie je weinig van terug in je salaris. Eigenlijk heeft er de laatste jaar nogal wat verpaupering plaatsgevonden, tankpas gelimiteerd, vakantiedagen in mindering, FY ineens aan het eind verlengt...

Trainingen? leuke budget, maar zorg wel dat je het ASAP opmaakt, anders is er een groot kans dat de chargebility goden het van je ontnemen.

Extreem karige verhogingen, je moet het echt hebben van promoties. Deels de piramide model van Accenture uiteraard. Over de promotierondes kan er ook wel pagina's vol worden geschreven hoe het soms oneerlijk is... maja...

Ik zou zo nog wel even door kunnen gaan, maar het is niet allemaal zo rooskleurig als men het soms schets bij Accenture.

Positieve punten zijn wel:
- Je hebt de kans om veel bedrijven te zien
- Goed voor je als junior om jezelf te ontwikkelen
- Trainingen tijdens werkuren (als je het goed aanpakt)
- Iphone van de zaak in bruikleen :D

[ Voor 4% gewijzigd door Shiro op 09-03-2015 15:39 ]

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len Canoot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 10:24
Volgens mij zie je bij Accenture veel bedrijven en een hele andere cultuur dan ik nu gewend ben. Een cultuur die ik prefereer, dat wel! ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Len Canoot op 18-03-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:48
Wat voor andere cultuur dan? Vaak ga je toch mee in de cultuur van het bedrijf waar je je werk aan het doen bent.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:02
zarath28 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:37:
Ik heb een aanbieding van zowel Accenture (voor level consultant) als van Deloitte (voor level senior consultant in de consultant tak en dus niet de accountant tak) en heb de stiekeme hoop dat iemand Op dit forum ervaring heeft met beide bedrijven en wat kan delen. Aangezien ik geen topic over Deloitte Consulting kan vinden maar in dit topic proberen....

Mijn vraag is dus of iemand ervaring heeft met werken voor beide bedrijven en kan aangeven of ze vergelijkbaar zijn qua mentaliteit en soort mensen. Ik ben dus niet op zoek naar arbeidsvoorwaarden want die kan ik uit beide aanbiedingen halen, het gaat vooral om de niet harde cijfers en feiten :)
Is even geleden dat deze vraag gesteld is, maar helaas laat deze gebruikers geen DM's toe, dus ik probeer het zo.

Ik zit toevallig genoeg in precies dezelfde situatie (al is het als Junior/starter), want ik heb van beide partijen namelijk een aanbieding liggen. Veel reacties (feitelijk gezien niets) heb jij op bovenstaande vraag gehad en zodoende vroeg ik mij af welke partij jij uiteindelijk gekozen hebt en op basis waarvan? Als anderen in een zelfde of vergelijkbare situatie hier ervaring mee hebben hoor ik het ook graag natuurlijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-03 08:20

DHV

Shiro schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:35:

Wat men voor het gemak niet aangeeft. Je hebt een lease budget van 500 als Asociate/Analyst, maar je krijgt standaard een Polo toegewezen, wat minder kost dan de 500 en je krijgt geen cent van wat er overblijft terug. Ik had begrepen dat je voor 500 excl benzine een kale golf kan leasen. Vind ik het standaard een Polo geven geen punt, maar principieel stoort het mij wel dat men zegt dat je 500 hebt en je met minder opzadelen... klinkt leuk, maar je hebt er geen zak aan dus.

Laatste FY heeft men geen loonsverhoging gekregen, alleen een bonus. Enige die wel vooruit zijn gegaan zijn degene met een promotie. Maar dat is een grote minderheid. Overigens was de bonus ook zeer karrig.

Andere punt is, hoe men zichzelf de hemel inprijzen hoe premium ze zijn als merk/bedrijf, maar als werknemer zelf zie je weinig van terug in je salaris. Eigenlijk heeft er de laatste jaar nogal wat verpaupering plaatsgevonden, tankpas gelimiteerd, vakantiedagen in mindering, FY ineens aan het eind verlengt...

Trainingen? leuke budget, maar zorg wel dat je het ASAP opmaakt, anders is er een groot kans dat de chargebility goden het van je ontnemen.

Extreem karige verhogingen, je moet het echt hebben van promoties. Deels de piramide model van Accenture uiteraard. Over de promotierondes kan er ook wel pagina's vol worden geschreven hoe het soms oneerlijk is... maja...

Ik zou zo nog wel even door kunnen gaan, maar het is niet allemaal zo rooskleurig als men het soms schets bij Accenture.
Zeer herkenbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
En toch wil ik graag wat feitelijke onjuistheden corrigeren. De tankpas is niet gelimiteerd maar op Shell-only gezet voor binnenlands tanken, voor het buitenland nog steeds vrij. Dat noem ik geen limitatie. Ik herken het verlagen van de vakantiedagen niet, wat was dat precies? En het verlengde performance jaar is gecorrigeerd zodat niemand minder heeft ontvangen dan wanneer de verhogingen in september hadden plaatsgevonden. Ook de verhogingen herken ik niet als "extreem karig". 6%, 8% of 10% (bij erg goed functioneren zonder promotie) is toch niet vergelijkbaar met de 0%-2% waar vele bedrijven al jaren op zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 06:58
Shiro schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:35:

Positieve punten zijn wel:
- Je hebt de kans om veel bedrijven te zien
- Goed voor je als junior om jezelf te ontwikkelen
- Trainingen tijdens werkuren (als je het goed aanpakt)
- Iphone van de zaak in bruikleen :D
Ik moet zeggen dat je vrij verzuurd overkomt, ik heb ook een paar jaar bij Accenture gewerkt en herken me niet in het beeld. Dat je de salaris(stijging) karig vindt zegt meer over je eigen performance/potentie binnen Accenture, dan Accenture als bedrijf. Wel is het natuurlijk zo dat een minderheid van de werknemers snel promotie maakt, niet iedereen kan een high flyer zijn.

Mijn ervaring is dat een carriere bij Accenture kan varieren tussen extreem dynamisch, flitsend & geweldig tot een vrij suf ERP-project in de achterhoek waar je jaren in dezelfde rol kan zitten. Uiteindelijk is het (deels) aan jezelf om te netwerken en je eigen kansen te creeeren. Rollen worden toch op basis van je eigen netwerk verdeeld.

Ja, het is een bedrijf met een up-or-out cultuur waarbij goede performance wordt beloond. Ik had zelf +10% na het 1e jaar na een goede beoordeling, zonder promotie. In het 2e jaar promotie. De salarissen van een Manager (te halen in 4 jaar) of SM en bijbehorende lease-budgetten zijn zeer netjes.

Daarnaast is het een bedrijf met veel sociale activiteiten - ik had elke week wel etentjes, en natuurlijk elke vrijdag een uitgebreide borrel.

Je schetst dat Accenture zichzelf ziet als premium IT consultancy bedrijf - maar dat is het ook en daar betalen klanten ook voor, zie bv:

Top 10 consulting firms, beste werkgever

Heb je bij ATS of consulting gewerkt? Hoe zagen je rollen en promoties eruit in die vier jaar? En wat was je studie achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:14
Gister ben ik door Accenture benaderd omdat ze op zoek zijn naar iemand met mijn profiel.
In Heerlen zijn ze namelijk een nieuwe (ATS) vestiging aan het opstarten, voornamelijk bedoeld om projecten te draaien voor de belanstingdienst en APG.

De reden dat ze mij benaderd hebben is dat ze wat "gewichtige" Java developers nodig hebben om het voortouw te nemen in projecten. Momenteel ben ik werkzaam als (java) software architect / lead developer, en dat is ook wel het minimale dat ik wil. Ik vind programmeren leuk, maar ik kan het absoluut niet 8 uur achter elkaar. Ik vind praten over en nadenken over software veel leuker.

De redenen waarom ik zou overwegen hierop in te gaan:
- Minder reistijd, ik zit momenteel zo'n 2,5 uur per dag in de auto, dat zou dan nog maar 1 uur p/d zijn
- Meer doorgroei mogelijkheden, bij ATS zou ik eerder een "beginnend architect" zijn, waarbij ik dus ook weer veel kan leren van mensen met (nog) meer ervaring.
- Hoger salaris ?

Mijn grootste twijfelpunten:
- Mijn huidige baan bevalt me echt prima, alleen HET grote punt is dat ik echt baal van het dagelijks filerijden en 2,5 uur kwijt zijn aan reistijd. Wat ook meetelt, maar wel minder, is dat ik nu redelijk aan het plafond zit, qua salaris zal ik dus niet meer omhoog gaan.
- Ik heb tot nu toe altijd gewerkt voor het MKB, hierbij heb je dus niet de grote logge bedrijven en is alles lekker flexibel. Daar hou ik wel van, ik ben benieuwd hoe Accenture hier in is.
- Ik werk momenteel 36 uur, vrijdagmiddag lekker vrij en overwerken bestaat in principe niet. Ik lees best wel veel berichten dat het bij Accenture toch wel anders is, dat je daar keihard moet werken voor je geld en overwerken er bijna bij hoort. Dat vind ik absoluut geen optie (en ook ouderwets)
- Ik heb momenteel ontzettend veel vrijheid, ik kan doen en laten wat ik wil. Ik ben bang dat bij Accenture ik veel meer in 1 rol gedrukt wordt, en ik ook alleen dat kan doen.

Wellicht kan iemand me hier wat inzichten in geven, aan wat voor salaris zou ik bijvoorbeeld moeten denken voor een dergelijke functie bij Accenture.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-02 23:38
ConQuestador schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:58:
- Ik werk momenteel 36 uur, vrijdagmiddag lekker vrij en overwerken bestaat in principe niet. Ik lees best wel veel berichten dat het bij Accenture toch wel anders is, dat je daar keihard moet werken voor je geld en overwerken er bijna bij hoort. Dat vind ik absoluut geen optie (en ook ouderwets)
In dat geval zou ik niet eens overwegen om bij Accenture te gaan werken. Het is een bedrijf waar je meer een carriere houding moet hebben (Consulting wellicht meer dan ATS, maar toch) en als jij aangeeft dat overwerken geen optie is dan lijkt me zo'n bedrijf niets voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guy Treepbush
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-05 21:37
Het kantoor Heerlen is nieuw. Idee is om meer in een india model te werken daar. Op fysieke afstand van de klant (dus geen leaseauto) en voor meerdere klanten. Hierdoor is het werk beter planbaar en minder stressvol. Echter, mijn vermoeden is dat naast de leaseauto de doorgroei mogelijkheden beperkt zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:02
Eind april heb ik getekend bij Accenture en 1 juni begin ik als Business Analyst in de Resources groep. Zijn er hier op Tweakers nog meer starters die komende maandag aan de introductie in Amsterdam beginnen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 680637

Wie kan mij vertellen wat de inschaling "CL6" betreft bij Acccenture. Is dit sr manager? Director? Is er een lijstje met rangen en standen voor Operations? (BPO)

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 680637 op 24-06-2015 06:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Career Level 6 is Senior Manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks. Zit er tussen sr manager en managing director nog een "level"? M.a.w. na CL6 zal CL7 komen neem ik aan, welke is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
CL11 Analyst
CL9 Consultant
CL7 Manager
CL6 Senior Manager
CL4-CL1 Executive

Staat bijvoorbeeld ook hier: http://www.accenture.com/...e/Pages/career-paths.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gaat dus van boven naar beneden en niet andersom :-)

Enige punt dit is Consulting.
Bij Operations - BPO ligt het (iets) anders volgens mij.
Maar hoe dan ook, van buiten komen en instappen op CL4-CL1 zal niet snel gebeuren vermoed ik.

Er is dus geen CL5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Bij BPO zou het kunnen dat er levels tussen zitten. Dan gaat het van C12 t/m C6 met stapjes van 1. Zie ook weer http://www.accenture.com/...e/Pages/career-paths.aspx en klik op "Solutions" dan zie je dat ze meer levels hebben.

Instappen op Executive niveau is 'gewoon' mogelijk trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 12:10

_Christiaan_

Master of SOG

Ik ben na 7 maanden Accenture gestopt, en ik ben overgestapt naar een engineering functie bij een heel groot olie&gas bedrijf. Was er eigenlijk heel snel klaar mee bij Accenture: kreeg echt nul begeleiding, had geen duidelijke taak toen ik er kwam werken (dus ik verveelde me te pletter, ondanks dat ik overal letterlijk om werk smeekte), en zat op een enorm saai Middleware project bij een heel grote kabelaar in Schiphol-Rijk.

Daarnaast is de sfeer, vergeleken met mijn huidige werk, niet heel positief. Heel erg cultuur van vingertje wijzen naar elkaar, omdat het project veel te chaotisch is gepland.

Vond het ook een beetje kansloos dat er veel mensen werken met een middelmatige opleiding, die duidelijk geen passie in hun werk hebben en het alleen maar doen om maar werk te hebben. Niet echt een inspirerende setting dus.

Heb zelf genoeg initiatief getoond om uit dat project te komen, maar Accenture geeft geen goede handvatten in dat geval; tenzij je jezelf wil kwellen door opnieuw te solliciteren bij andere groepen en maanden op de bank te willen zitten.

Beetje wat Hbeez zegt:
Een carriere bij Accenture kan varieren tussen extreem dynamisch, flitsend & geweldig tot een vrij suf ERP-project in de achterhoek waar je jaren in dezelfde rol kan zitten.
Ik had de pech om in dat suffe ERP-project terecht te komen. Één tip als je daar gaat werken: zorg dat je niet in de Oracle-groep terecht komt. Ga liever in een Strategy of de Digital groep werken, dat is veel leuker. Geef dit aan bij je sollicitatie!

Zelf heb ik gekozen om vanwege de eerder genoemde barrières voor een andere werkgever te kiezen. Lag er ook aan dat ik het engineeren wel begon te missen, maar daarnaast heeft mn nieuwe werkgever een hoop voordelen zoals veel betere arbeidsvoorwaarden, vaste standplaats en toch job rotatie. Mn huidige baan is daadwerkelijk een wereld van verschil in positieve zin en in echt alle opzichten beter dan mn oude rol bij Accenture. Let op dat ik het woord 'rol' gebruik, want als je een leuke rol hebt bij Accenture is het een prima bedrijf om bij te werken.

Kan nog wel even doorgaan over mijn bevindingen, maar ik kan het allemaal samenvatten in één tip: zorg dat je pertinent niet in de Oracle-groep terecht komt, en als je op een suf project terechtkomt moet je dit direct aangeven bij je career counselor. Wees niet bang om bij je career counselor harde eisen te stellen (beetje brutaal zijn dus!) want dit is de enige manier om op een interessant project terecht te komen.

[ Voor 6% gewijzigd door _Christiaan_ op 28-06-2015 16:38 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 682097

Heb mijn sollicitatieprocedure goed afgerond en er komt een aanbod aan. Dit voor een functie bij SAP IS-U.

- Is er hier iemand die hier al ervaring heeft?
- Is het systematisch overwerken in het algemeen een feit binnen Accenture of alleen binnen Consulting? Ik vernam tijdens mijn gesprek dat Consulting toch iets anders werkt dan de andere takken (heb niets tegen overwerken maar het moet wel leuk blijven).

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 682097 op 04-07-2015 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Laatst online: 10-02 23:38
Anoniem: 682097 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 01:26:
Heb mijn sollicitatieprocedure goed afgerond en er komt een aanbod aan. Dit voor een functie bij SAP IS-U.

- Is er hier iemand die hier al ervaring heeft?
- Is het systematisch overwerken in het algemeen een feit binnen Accenture of alleen binnen Consulting? Ik vernam tijdens mijn gesprek dat Consulting toch iets anders werkt dan de andere takken (heb niets tegen overwerken maar het moet wel leuk blijven).
Ik heb er zelf niet gewerkt, maar wat ik hoorde en zag uit directe omgeving is Consulting echt een versnelling hoger. Bij Technology is overwerken absoluut geen taboe, maar verwacht over het algemeen geen weken van 50-60 uur op structurele basis (wat een vriend van mij bij Consulting had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Een en ander is gewoon enorm project- afhankelijk. Ik heb projecten van 60-70 uur per week gehad en ook van gewoon 40 uur. Dat was Consulting. Ik ken ook genoeg horror- verhalen van Tech-projecten waarin vrije tijd spaarzaam was. En die zijn veel erger want dat zijn vaak langlopende projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02-2024
Wat gebeurd er eigenlijk met die uren als je z'n weken draait? Krijg je ze uitbetaalt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Divers schreef op maandag 06 juli 2015 @ 08:51:
Wat gebeurd er eigenlijk met die uren als je z'n weken draait? Krijg je ze uitbetaalt ?
Wederom afhankelijk vh project. Als het de spuigaten uitloopt zijn ze wel te schrijven, maar allemaal in overleg met de klant natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-01 11:46
Iemand enig idee uit welke auto's je kan kiezen bij Accenture met een leasebudget van €500,-.

Een auto met 7% bijtelling zou mooi zijn, alleen zit er dat volgens mij niet in (of ze moeten heel scherp in kunnen kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 09:09

SandStar

DPC-Crew

Zandster

scorpio81 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:25:
Iemand enig idee uit welke auto's je kan kiezen bij Accenture met een leasebudget van €500,-.

Een auto met 7% bijtelling zou mooi zijn, alleen zit er dat volgens mij niet in (of ze moeten heel scherp in kunnen kopen).
Als nieuwkomer heb je volgens mij nog steeds keuze uit een VW Polo of een VW Polo in de kleuren zwart en zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-01 11:46
Klopt alleen na 2 maanden mag er een auto gekozen worden. Hopelijk nog voor 31 december want dat scheelt weer in de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 11:42
Voor €500,- blijf je redelijk beperkt tot de Volkswagen Polo, kijk eens of er wat leuks in de pool beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 09:09

SandStar

DPC-Crew

Zandster

scorpio81 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:49:
Klopt alleen na 2 maanden mag er een auto gekozen worden. Hopelijk nog voor 31 december want dat scheelt weer in de bijtelling.
Oh, dat is dan tegenwoordig anders.
Ik ging na 2-3 maanden over van huur-lease Polo naar lease Polo.

Pas toen mn leasebedrag omhoog ging naar 650 viel er iets te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestwel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-01-2023
Hoi allen,

Binnenkort mijn gesprek bij Accenture technology. Is mij verteld dat ik een aantal business cases moet oplossen, en heb een voorbeeld case ontvangen. Vind deze case eigenlijk vrij weinig met technology te maken hebben, en zal dit door gebrek aan ervaring met oplossen business cases ook flink moeten oefenen wil ik er doorheen komen. Heeft iemand nog tips hoe dit het beste te oefenen (e.g. boeken, leesvoer, etc?), en wat voor vragen ik kan verwachten?

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guy Treepbush
Accenture vind (net als bijvoorbeeld Deloitte) dat je niet alleen naar de papiertjes & technische kennis van iemand moet kijken. IT skils zijn makkelijker te trainen dan iq & eq. Vaardigheden om problemen op te lossen etc zijn lastiger bij te brengen dan IT skills.

Ik zie zelf de IT skills als een qualifier . Je hebt ze nodig maar andere zaken bepalen of je echt het verschil kan maken voor een klant.

Heb zelf wel ooit businesscases gehad toen ik sollicteerde maar de aanpak is volgens mij sindsdien een paar keer veranderd. Business cases gaan er meestal over hoe je het aanpakt en er is meestal geen perfect antwoord. Leg dus duidelijk uit waarom je tot een conclusie bent gekomen.

Overigens werkt Accenture ook altijd wel met een online assesment. Dat is gewoon een intelligentie test en als je daar op googled vind je veel oefen materiaal.

Succes met je gesprek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-05 07:44
Edit: antwoord gevonden.

[ Voor 98% gewijzigd door fiftyfive op 30-10-2015 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 713363

Ik ben partner geweest bij Accenture consulting.
Bij Accenture heel veel geleerd en carriere gemaakt.
Maar om eerlijk te zijn Accenture Nederland is gewoon een slechte werkgever.
Accenture in Amerika is al een veel betere werkgever.

1) Je carriere wordt niet bepaald door je prestaties.
Iedereen is veelal goed, en je hebt vaak vergelijkbare beoordelingen, op een paar uitvallers na.
Wat geeft de doorslag? De HR dame, die gaat op de jaarlijkse promotieronde.
Dat betekent dat 10% van je groep wordt gevraag het bedrijf te verlaten, en 1 iemand krijgt promotie.
Die beoordeling wordt gedaan door iedereen in je team die boven je staat, en HR levert de input.
De HR dame heeft wat cijfertjes, maar weet totaal niet wat je in praktijk doet, of je goed bent.
Daarnaast is die HR dame zelf incompetent, en eigenlijk de grootste kneus van het bedrijf. Op 1 ding na.
Deze HR dame gaat heel veel stampij maken. Zodat haar lievelingetjes niet worden ontslagen.
Zelf moet je ook beoordelen, maar tegen de HR dame ingaan is niet altijd slim. Want de volgende ronde. gaat over jouw beoordeling met peers. Ook partners worden beoordeeld, dus als partner moet je zorgen dat je wel goede mensen overhoudt, maar ook die HR dame tevreden houdt.
Gevolg goede mensen worden ontslagen, kneuzen mogen blijven.
Droevig maar wel de werkelijkheid.

Er is maar een zekerheid bij Accenture, als je zelf geen betere baan vindt, dan kan je er op wachten dat Accenture je vraagt te vertrekken. Maakt niets uit hoe succesvol je bent, en of je veel beter bent dan je peers. Op tijd wegwezen. Want Accenture helpt je wel met het zoeken van een nieuwe baan, maar dat stelt echt helemaal niks voor.

2) Iedereen droomt om partner te worden. En consultants steken een mes in elkaars rug, om promotie te maken. Dat kun je als partner prima managen. Gezonde competitie is prima, een oorlog niet.
Als je partner wordt krijg je veel macht en aanzien, ook al is dat beperkt.
Veel partners kunnen niet overweg met deze verantwoordelijkheid.
Iedereen denkt partner is veel geld verdienen. Verschil is niet zo heel groot. En je gaat pas echt veel verdienen als je een flink aantal jaren partner bent, want dan heb je het ook zelf in de hand.
Beginnend partner, betekent opeens drastisch hoger (mission impossible) targets. Nog harder werken.
En je verdient bij elk ander bedrijf veel meer. Heeft geen zin om te wachten op dat vele geld. Want als je dat wilt begin dan je eigen bedrijf. En je moet je afvragen of je Accenture dan wel nodig hebt.

3) Als partner krijg je een persoonlijke assistente. Dat zijn veelal de echte kneuzen waar je niks aan hebt.
Een tip, laat haar nooit emails uitsturen, vergaderingen plannen, notuleren want je krijgt de grootste ellende. Ze kunnen het gewoon niet. Voor je partner werd wilde ze niet eens met je praten. Op het moment dat jij haar krijgt toegewezen, zou ze het liefst meteen op schoot bij je gaan zitten, en met jou het bed in duiken. Want dat is haar enige kans op promotie.
Eerlijk is eerlijk zelf ook gedaan tijdens een teamweekeinde.
Bizar genoeg deed dit wonderen voor mijn carriere. Andere partners zagen me nu als iemand die ze konden vertrouwen. Want ik zou hun niet kunnen verraden en mij andersom ook niet.
Ook de HR dame, natuurlijk, geen zorgen meer tijdens de jaarlijkse promotie meting.
Ondanks dat het eenmalig was.
Het klinkt leuk, maar eigenlijk was het dieptriest. De hele top wist het inclusief de vrouwelijke Nederlandse country manager. Een hele bekwame dame. Maar ze liet het wel oogluikend toe.
Dat het aantal echtscheidingen onder partners zeer hoog is hoef ik niemand uit te leggen.

Ik heb voor mezelf besloten weg te gaan. Ik kon meer geld verdienen, betere carrieremogelijkheden, en hoefde veel minder hard te werken. En die mooie persoonlijke assistente heb ik niet meer. Wel een oude dame achter in de 50. Die is echt heel goed in haar werk. Ze regelt alles, en het is in de perfectie.
Van dat soort mensen kan Accenture alleen dromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Ben nu wel benieuwd wie jij bent :P.

Dit is toch niets anders dan elke andere partnerorganisatie? Dit komt bij advocaten, architecten en ziekenhuizen vast ook voor aan de lopende band dat ze tussen de lakens duiken 'door de lagen heen'. Met deze materie heeft een Analyst of Consultant weinig te maken, anders dan sommige junior collega's misschien wel erg close zijn met partners...En waarom zou dit in USA beter zijn dan? Komt het daar niet voor?

De 'up-or-out' bestaat eigenlijk niet meer: mensen kunnen 5-6 jaar op Analyst/Consultant level blijven zitten als je een wat rustiger leven wil hebben, en je kunt zelf je leven lang Manager blijven als je niet verder wil groeien naar Senior Manager. Met 'rustig' bedoel ik niet dat je geen promotie gaat maken als je je niet kapot werkt, dat is sowieso niet waar. Maar je kunt wel aangeven dat je de volgende stap niet wil maken omwille van je vrije tijd. Dat betekent ook niet dat je geen opslag krijgt, want dat groeit absoluut sneller dan bij de 'gewone' bedrijven, ook als je het rustig aan doet.

Ik heb nog nooit gehoord van een ontslag op de non-Senior niveau's. Op partnerniveau is er vast allerlei drama, maar laten we wel wezen: als je goed bent (en slim) dan ben je al lang vertrokken naar een hoogbetaalde baan zoals je zelf al zegt.

Ik heb ook niet het idee dat HR belangrijk is in de beoordeling voor de Analyst/Consultant/Manager niveaus. De client-level (= je project managers) beoordeling kan in de regel alleen omhoog worden bijgesteld op non client-level niveaus (dus HR, je Accenture group, andere landen, etc.). Dus een goede beoordeling vanuit je project wordt niet weggehaald door politiek bij HR.

Ik zit er al lang (voor Accenture gemiddelden ben ik een veteraan :P), en ik heb alleen te maken gehad met HR bij binnenkomst. Ik begrijp niet waarom je suggereert dat dat anders zou moeten zijn. Zolang mijn projectmanagers erg tevreden zijn, blijf ik banding 1's (= het hoogste beoordelingsniveau) scoren.

TL;DR: Jouw ervaring is op partnerniveau maar dit speelt totaal niet op de lagere niveau's (zeg de eerste 10 jaar van een carriere).

[ Voor 22% gewijzigd door Config op 04-12-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 06:58
Ja, en wie gaan we over promoties van consultants / managers? Juist, de partners. Accenture is een groot bedrijf, dus het kan zijn dat hij een andere ervaring en ander perspectief dan jij. Betekent niet dat de een gelijk heeft en de ander ongelijk.

Wat is jouw niveau?

Ik ben trouwens blij dat ik weg ben bij Accenture, salaris ligt gewoon veel te laag zeker in vergelijking met de werkdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Yup, daar gaan de partners over. Dat geeft verder niks, er is geen verband tussen een affaire van je eigen Managing Director (='partner') met zijn assistent, en de dagelijkse realiteit van een Consultant bij de klant. Tenzij je er persoonlijk mee te maken hebt omdat je de ex van die assistent bent, lol. Ik heb werkelijk nooit in de verste verte gehoord dat iemand last had van de beschreven roddelmachine & co.

Dus, wellicht iets specifieker reagerend op partner:
1) Je carriere wordt niet bepaald door je prestaties.
Ingewikkelde kwestie, maar meer onjuist dan juist. Het is de perceptie van de prestaties. Dat wil zeggen dat zowel prestaties als het uitdragen daarvan beide goed moeten zijn. Het is in ieder geval geen vriendjespolitiek op de lagere niveau's. Dat is natuurlijk een gemakkelijk smoesje om te roepen als je niet hoort wat je wil horen. Als je dik boven verwachting draait (op entry level gaat dat over stiptheid en kwaliteit en chargeability, en op manager level ook op omzet), dan krijg je een bijpassende beoordeling. Ik heb bijna elk jaar gekregen wat ik verwachtte (Significantly Above of At The Very Top). Wat er op partnerniveau gebeurt heb ik er geen beeld van. De meesten hier zullen niet direct op zoek zijn naar een partnerfunctie, dus ik wilde vooral laten horen wat er gebeurt op de lagere levels.
2) Iedereen droomt om partner te worden.
Als je partner bent zal dat best zo lijken.
3) Als partner krijg je een persoonlijke assistente. Dat zijn veelal de echte kneuzen waar je niks aan hebt.
Geen ervaring met assistenten.

[ Voor 10% gewijzigd door Config op 04-12-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:58
Anoniem: 713363 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:11:
Ik ben partner geweest bij Accenture consulting.
Om dit goed te plaatsen is enige tijdsaanduiding gepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 795125

Ik ben bij accenture ontslagen....zag het totaal niet aankomen eerlijk gezegd (banding 3 als eindejaars evaluatie voor degenen die het willen weten).
Mijn project was afgelopen en gezien het feit dat we midden in de zomervakantie zitten was er niets. Kennelijk was op de bench zitten geen optie. Hoe vaak gebeurd dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 12:25
Aantal dienstjaren? Contractvorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-03 23:58
Ontslagen omdat je anders op de bank zou komen te zitten? Je bent nog niet heel lang binnen denk ik dan?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als het écht alleen om twee maandjes op de bank gaat, dan kunnen er imho twee dingen aan de hand zijn:

- aflopende jaarcontracten niet verlengen (tenzij winstgevend ingezet) -- een teken dat Accenture zich instelt op een scherpe neergang in de markt
- mensen met vaste contracten op straat zetten omwille van een beetje frictieleegloop -- een teken dat Accenture zich als een uitzendbureau opstelt

De derde optie is dat men ontevreden is over de werknemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2 jaar in dienst, met een contract voor onbepaalde tijd (heb gewoon het wettelijke bedrag aan salaris meegekregen voor mijn dienstjaren). Had van een HR medewerker begrepen dat er meerderen zijn uitgevlogen omdat er te weinig opdrachten waren binnengehaald (wat dat ook betekent).
Maar is dit vaker het geval bij Accenture? Erg lomp mijn insziens om zo met je mensen om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:58
Dat zijn dus uitzendbureaupraktijken. Wel opmerkelijk want het bedrijf leek zich anders op de (arbeids)markt te positioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Opmerkelijk. Tal van neerwaartse risico's (China, Brexit, afkoeling VS) ten spijt, de IT markt is momenteel heel sterk.

Wanneer sprake is van neerwaartse risico's, in de fase waarin die nog niet materialiseren tot een neergang, is het niet gebruikelijk om vast personeel te reduceren. Iets met goed geld en kwaad geld.

Dat Accenture dat kennelijk wel doet, wijst erop dat hu prestaties achterblijven bij de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 12:02

avotar

P0werd by Black Coffee

Dat inderdaad, of het is het verhaal van een specifieke consultant die gewoon niet lekker lag.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guy Treepbush
Volgens mij vrij uitzonderlijk. Had tot voor kort alleen gehoord van ontslag bij slecht presteren. Mijn vermoeden zou zijn dat je in een vakgebied zat waar men geen toekomst in ziet en/of dat het ook aan jouw potentieel ligt. Overigens is er volgens mij geen 'wettelijk bedrag gezien het aantal dienstjaren' meer sinds de nieuwe wet werk en inkomen. Ik zou het bod van Accenture zien als openingbod. Zeker als de reden is dat er in jouw vakgebied minder verkocht is. Niet jouw schuld lijkt me. Als het voor de rechter komt moeten ze waarschijnlijk meer betalen. Zat/zit je bij ATS of Consulting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 866323

Ik was een aantal jaren geleden ook bij Accenture (ats) zomaar ontslagen. Omdat mijn project bij de klant net klaar was(de echte reden dus).

Een zeer rare prakrijk deze agressieve organisatie vind ik. Ondertussen ben ik blij dat ik weg ben uit deze neppe Amerikaanse cultuur. Achteraf gezien ik zie mijn ontslag bij Accenture als een gunst. Ik werk nu bij een veel betere organisatie met anderhalf keer zo hoge salaris en een betere arbeidsvoorwaarden in vergelijking met een klasgenot die nog steeds bij Accenture werkt en heeft zelfs promoties gemaakt.

Accenture moet je zien als een bedrijf die geschikt is voor zeer juniors en een goede opstart oefening voor net afstudeerders.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 866323 op 05-01-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Heb er bij Consulting nog nooit van gehoord, ik geloof dat er in 2007 een groep uit is gegooid ivm de crisis (in die tijd vroegen ze tot 2k per dag voor een Consultant, waar ze nu 800-1000 vangen. Andere Tijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 11:47
Ik heb net een voorstel gekregen van Accenture (BeLux) voor associate manager (lvl 8 ) bij Client Delivery & Operations (Technology).
Ik heb 11 jaar ervaring en werk momenteel voor een software vendor (verzekeringssoftware) als technical expert / project manager
Qua package bieden ze iets minder aan dan wat ik nu heb:
  • Salaris ongeveer gelijk
  • Bedrijfswagen vast A3 of BMW 1 terwijl ik nu met een A6 rijd (vrij budget). Voor zover ik weet biedt Accenture op dit niveau geen budget aan ivm keuze. In het algemeen ben ik niet zo blij met hun car policy
  • 2 dagen minder verlof (overuren kunnen wel gecompenseerd worden)
  • pensioen plan, hospitalisatie & AO verzekering is zo goed als gelijk
  • Sign-on bonus van € 5000 wat wel mooi meegenomen is
De reden waarom ik zou overstappen is het feit dat ik in mijn huidige job nog maar weinig bijleer qua nieuwe technologieën en persoonlijke ontwikkeling (training etc) en nog weinig kansen zie om door te groeien.

Het is een belangrijke stap en ik ben me bewust van het feit dat je bij Accenture zelf je kansen moet maken en je je carrière zelf in de hand heb. Dat is nieuw voor mij, en ik vraag me af of ik als nieuwkomer met een dergelijk niveau niet sterk benadeeld zal worden tov mensen die daar al jaren werken? Of valt die overgang wel mee?

[ Voor 5% gewijzigd door SlasZ op 10-03-2017 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor iemand met 11 jaar ervaring zou je minimaal manager level (7) of in sommige gevallen zelfs senior manager (level 6) moeten zijn.

Je bent een experienced hire wat sowieso in je nadeel is. Ik heb mij zelfs laten vertellen dat de meeste experienced hires (80%) binnen een jaar weg is....go figure
De meesten op die niveaus kennen elkaar al vrij lang en als nieuweling is het niet gemakkelijk je daar tussen te vechten.

Qua salaris is het ook niet zo'n geweldige verbetering als ik je zo hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
De meerderheid binnen een jaar weg, dat klinkt als ren ernstige red flag.

Normaal gesproken blijven mensen juist langer in een baan naarmate ze ouder worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 991605

Erg rustig in dit topic, ik start 1 Januari als junior Technology consultant financial services. Nog andere new joiners? Ik heb nog maar weinig gehoord over het onboarding process, ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 08:32
Ben benaderd door een engels sprekende recruiter voor vermoedelijk de vacature Microsoft Cloud Infrastructuur Consultant bij Avanade.

Ik werk momenteel in het MKB en ik vrees een beetje voor het bureaucratische enterprise wereldje met een Amerikaanse werk ethos.Kan iemand mij hier meer over vertellen qua sfeer e.d.

Is Avanade is juiste stap als momenteel IT Architect van 32 jaar met 10+ jaar ervaring. HBO + MS certificaten en momenteel veel met Office365/Azure + allerlei cloud zaken bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:14
Vincent17 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:29:
Ben benaderd door een engels sprekende recruiter voor vermoedelijk de vacature Microsoft Cloud Infrastructuur Consultant bij Avanade.

Ik werk momenteel in het MKB en ik vrees een beetje voor het bureaucratische enterprise wereldje met een Amerikaanse werk ethos.Kan iemand mij hier meer over vertellen qua sfeer e.d.

Is Avanade is juiste stap als momenteel IT Architect van 32 jaar met 10+ jaar ervaring. HBO + MS certificaten en momenteel veel met Office365/Azure + allerlei cloud zaken bezig?
Voordat je verder leest alvast de disclaimer, ik werk voor Avanade, maar niet bij de Infrastructuur tak. Overigens weet ik niet of je wel voor Avanade gecontacteerd bent, want Avanade Nederland heeft geen alleen engels sprekende recruiters, dus dan zou dit via via zijn.

Ik heb zo'n 6 jaar voor Accenture (consulting) gewerkt, en ben vorig jaar overgestapt naar Avanade. De werk ethos zou ik als goed willen omschrijven, minder amerikaans dan Accenture. De sfeer ervaar ik persoonlijk als leuk & collegiaal. Ik ken een paar mensen bij Infrastructuur en dat is een erg leuke club die ook interessante inhoudsavonden organizeren. Ik merk altijd dat de mensen bij Infra makkelijk bij elkaar te rade gaan.

Ik zou Avanade zeker overwegen als je geinteresseerd bent in projecten op Microsoft gebied, en ook graag binnen Microsoft technologie wil blijven. Let wel, Avanade (managed services uitgezonderd) doet projectwerk, geen detachering. Als je het idee hebt dat je momenteel technisch tegen een plafond aanloopt is Avanade zeker het overwegen waard. Er worden veel leuke dingen voor onze klanten uitgedacht en uitgevoerd. Ik kan me wel voorstellen dat de klanten een slagje groter zijn als datgene wat je vanuit het MKB gewend bent. Je kunt me gerust een PB sturen als je telefoonnummer wil uitwisselen om hier eens over te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024

Paar oud collega's van mij zijn recentelijk naar Avanade infra overgestapt. Zeer goede gasten (ook qua personen), dus blijkbaar doet Avanade iets goed laatste tijd (misschien helpt nieuwe locatie). Heb zelf nooit voor Avanade gewerkt, wel aanbieding gehad in Almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netrunner
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-03 19:56
hoe werkt de leaseregeling bij Accenture? Stel ik heb 4 jaar ervaring als IT'er op gebied van infrastructuur en functioneel ontwikkelaar. Ik rij nu een leasebak 3008 GT 1.6 full option, 43-46k fiscale waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
@Netrunner leasebudget is 500/650/800/950 excl. brandstof voor Analyst/Consultant/Manager/SrManager, bij Consulting. Bij Delivery (in Almere) heb je nog tussenstappen (tussen bovenstaande levels in) en dan krijg je volgens mij het budget van de vorige (dus bijv. 650 voor Associate Manager).

De keuze is volgens mij vrij beperkt, nu hebben ze 9 merken heb ik vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netrunner
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-03 19:56
Ah nee laat maar zitten. Ik zit al op 865 budget met consultant ergens anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Laatst online: 23:16
Net gesolliciteerd op de volgende functie bij Accenture:
https://www.accenture.com...ure+Technology++(Utrecht)

Heb een jaar ervaring binnen de financiële sector en WO geschoold (Bachelor & Master).

Iemand enig idee wat voor leaseauto ik kan verwachten bij een functie als deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-05 13:09

aex351

I am the one

X2X2X schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:11:
Net gesolliciteerd op de volgende functie bij Accenture:
https://www.accenture.com...ure+Technology++(Utrecht)

Heb een jaar ervaring binnen de financiële sector en WO geschoold (Bachelor & Master).

Iemand enig idee wat voor leaseauto ik kan verwachten bij een functie als deze?
Ik vermoed dat je op entry level binnenkomt en dan iets in de richting van een VW Polo kan verwachten.

Het verbaasd me wel hoe stil dit topic is. Voornamelijk alleen maar negatieve geluiden. Los van dit topic hoor ik eigenlijk ook maar weinig positieve geluiden.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05 11:06

BombaAriba

Ondertitel

aex351 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:32:
[...]

Ik vermoed dat je op entry level binnenkomt en dan iets in de richting van een VW Polo kan verwachten.

Het verbaasd me wel hoe stil dit topic is. Voornamelijk alleen maar negatieve geluiden. Los van dit topic hoor ik eigenlijk ook maar weinig positieve geluiden.
Accenture toch wat meer business-mensen die niet op Tweakers zitten? }:O

Het is denk ik vooral een teken dat er weinig drastische wijzigingen zijn en er daardoor 'weinig' is om te discussiëren op company-wide niveau.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1052917

Config schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 23:18:
@Netrunner leasebudget is 500/650/800/950 excl. brandstof voor Analyst/Consultant/Manager/SrManager, bij Consulting. Bij Delivery (in Almere) heb je nog tussenstappen (tussen bovenstaande levels in) en dan krijg je volgens mij het budget van de vorige (dus bijv. 650 voor Associate Manager).

De keuze is volgens mij vrij beperkt, nu hebben ze 9 merken heb ik vernomen.
Is het niet mogelijk als een analyst, om een ietjes duurdere auto te kiezen als je zelf extra wilt betalen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Als analyst heb je, na mijn weten, helemaal geen keus in welke auto je krijgt. Indien je voor een lease auto kiest dan zal dit altijd een VW Polo zijn.

Vanaf Consultant kun je wel zelf je (duurdere) auto kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1056383

Hoeveel geduld moet je hebben nadat men je heeft beloofd dat ze je een aanbieding gaan doen ?
Ik heb een opzegtermijn bij mijn huidige werkgever en wil graag duidelijkheid, Het duurt nu al een tijdje en ik krijg zo langzamerhand het idee dat men mij aan het lijntje houdt.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 1056383 op 27-03-2018 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buitenspel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-05 10:51
@Anoniem: 1056383

Ik heb afgelopen jaar daar een aanbod gehad, en die had ik in 2 dagen binnen (na 2e en tevens laatste gesprek). Hierna hebben ze me nog 2x in dezelfde week gebeld, waarvan ze de laatste keer het bod nog verhoogden + eenmalige tekenbonus.

Dus het kan heel snel gaan als ze echt willen. Zal aan de managers liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-05 15:53

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Buitenspel schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:24:
@Anoniem: 1056383
...

Dus het kan heel snel gaan als ze echt willen. Zal aan de managers liggen.
Precies dit. Uiteindelijk is er een verantwoordelijke manager die je aanneemt. Als deze ziek is, twijfelt, probeer uit te stellen, of iets anders, kan het langer duren. Als je niet langer wilt wachten zou ik ze een deadline geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 513935

Ik lees hier veel over de Accenture consulting tak. Hebben jullie ook ervaringen met de Accenture Technology campus te Heerlen (Limburg)? Dit heet ook wel de Smart Services Campus. Ze geven aan dat deze campus (Brightlands, o.a. denktenk met andere bedrijven) een 'entrepreneurial' spirit heeft binnen Accenture. Kan iemand zijn ervaring hierover delen en/of wat meer vertellen over de functies als analyst binnen dit deel van Accenture?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 513935 op 09-04-2018 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guy Treepbush
Ik ben een paar keer in Heerlen geweest & enkele collega’s zijn overgestapt die ik nog wel eens spreek. Zelf dus alleen van een afstandje gezien.

Van wat ik gezien heb was ik wel onder de indruk. Management die pro-activiteit en ondernemerschap stimuleert. Mooie omgeving. Ze doen echt gave dingen met Blockchain, smart devices etc. Relatief nieuw kantoor in on-ontgonnen gebied en het groeit hard.

Nadeel voor de medewerker is dat de arbeidsvoorwaarden minder zijn dan op ons kantoor op de Zuidas (in bijzonder meen ik geen leaseauto).

Nadeel vanuit Accenture begreep ik dat het regelmatig gebeurd dat men iemand opleid en ervaring laat opdoen met zaken als blockchain, IOT, AI, etc om te zien dat die persoon enige tijd later voor veel geld aan de slag gaat bij de Googles van deze wereld. Ik kan me zo voorstellen dat ze daar nu maatregelen (bv boetes) op (gaan) zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi. Ik begin 1 juni bij Accenture :) Mijn vraag is als je zelf een telefoon mag kiezen of krijg je standard een telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guy Treepbush
Ik weet niet of starters automatisch een iPhone krijgen. In principe kan iedereen gewoon kiezen uit de meest gangbare modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Iemand anders die toevallig vrijdag begint :)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Config
Jouw telefoon ligt al klaar, dus is een standaard telefoon (iPhone). Na 2 jaar kies je je volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yep! Heb een Iphone 7 gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max15tekens
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-07-2018
Anoniem: 581710 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 18:20:
Accenture biedt mij 2416 bruto (incl. vakantiegeld en 13e maand) = 29000 per jaar. Ik ben een starter met HBO Bedrijfskundige Informatica en gesolliciteerd voor Junior SAP BI consultant. € 2000 opstartkosten voor de internationale traineeship in India. Ingeschaald op Associate level. Ik kan kiezen voor mobiliteit van 500 euro. Wel een nieuwe laptop en telefoon waar je ook prive mee mag bellen. Wat vinden jullie van dit bod? En hebben jullie nog adviezen?
Hi allemaal, Ik kwam op dit forum terecht door posts over de International IT Traineeship-Business & IT consultant bij Accenture, en heb hier wat vragen over.

1. Na de capaciteitentest (ronde 2) ben ik op gesprek geweest (ronde 3) en mag volgende week voor het laatste gesprek komen. De HR-medewerker liet een beetje doorschemeren dat het waarschijnlijk wel richting een aanbieding krijgen gaat, mits het gesprek net zo goed verloopt. Dit veraste mij enigszins gezien de ervaringen die ik heb gehad bij sollicitaties voor vergelijkbare functies (consultancy, grote multinationals, business & IT snijvlak). Eerder ook gesolliciteerd voor Business & Technology consultant (WO master functie) bij Accenture en in ronde 1 afgewezen. Voor mijn gevoel gaat deze procedure vrij gemakkelijk (in vergelijking met andere sollicitaties met assessment dagen, case oplossen, presentaties geven, rollespellen, teamwork opdrachten).Ook is dit de enige functie binnen consultancy bij MNEs die ik ben tegengekomen waar je met Bachelor ook toelaatbaar ben. Ik begin me nu af te vragen, is deze functie wellicht onder mijn niveau?
Ik heb twee masters gedaan in bedrijfskunde en marketing, waarvan 1 abroad. Ik ben Cum Laude en met Honours afgestudeerd. Ik heb geen IT ervaring maar wel een website onderhouden voor een bedrijf (als bijtaak, dit was niet heel intensief), mijn eigen website gemaakt, bestuursjaar van een IT-studentenvereniging en verschillende IT/Digital Business keuzenvakken gevolgd. Ik hoor graag jullie gedachten hierover.

2. Het salaris wat hier genoemd word is beduidend lager dan mijn oud klasgenoten die zon 2700-2900 verdienen of 38-39K inclusief bonussen en vakantiegeld. Zou het salaris vaststaan voor deze functie of zouden er verschillende aanbiedingen worden gemaakt voor Bachelor en WO-ers?

3. Ik las ook ergens in dit topic een stuk over verschillende afdelingen binnen Accenture. Een aantal mensen benoemden met nadruk dat je moest zorgen NIET op een saai ERP-project /afdeling terecht kwam – zoals de Oracle afdeling (niet mijn woorden!). Naast dat het ‘suf’ schijnt te zijn zit je erg lang in dezelfde rol en gebeurd er niet veel spannends.
_Christiaan_ schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:35:
Beetje wat Hbeez zegt:
quote:
Een carriere bij Accenture kan varieren tussen extreem dynamisch, flitsend & geweldig tot een vrij suf ERP-project in de achterhoek waar je jaren in dezelfde rol kan zitten.

Ik had de pech om in dat suffe ERP-project terecht te komen. Één tip als je daar gaat werken: zorg dat je niet in de Oracle-groep terecht komt. Ga liever in een Strategy of de Digital groep werken, dat is veel leuker. Geef dit aan bij je sollicitatie!
Nu is de International IT Traineeship toegespitst op SAP, is dit hier ook het geval? Voor mij is veel leren, snel doorgroeien en variatie juist erg belangrijk

Alvast bedankt iedereen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024

Ja opzich wel, je bent heel erg op jezelf geworpen.als je maar zorgt dat je op minimaal senior consultant binnenkomt. Omdat ze ook 20% onderdeel zijn van Microsoft gebeurt het soms ook wel is dat ze projecten bij hele grote klanten samen met MSFT doen. Je komt wel echt terecht bij enorme klanten zoals Shell, Robeco, ING, maar ze hebben ook wel wat kleinere klanten.
Al heb ik er zelf een hele nare ervaring opgelopen. Ik heb een aantal jaren geleden voor ze gewerkt, als analyst, dat was echt niet leuk, alle senior consultants kreeg alle lange klussen en ik kon iedere week naar een andere klant reizen. En op een gegeven moment zei mijn career coach/lead architect toen we in een technische discussie waren met collega's dat ik mijn mond moest houden en nog wat andere zaken waardoor ik moest vertrekken.

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 07-04-2019 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guy Treepbush
Max15tekens schreef op maandag 25 juni 2018 @ 18:53:
[...]

Dit veraste mij enigszins gezien de ervaringen die ik heb gehad bij sollicitaties voor vergelijkbare functies (consultancy, grote multinationals, business & IT snijvlak). Eerder ook gesolliciteerd voor Business & Technology consultant (WO master functie) bij Accenture en in ronde 1 afgewezen.
Voor het ITT worden zowel HBO’ers als WO’ers aangenomen. HBO’ers ervaren de selectie vaak als bijzonder streng. wO’ers minder maar voor elke persoon aangenomen worden er meerdere afgewezen.

Het ITT programma zelf functioneerd als een selectiemiddel. Als er geen match is of als mensen het niet aankunnen is dat wel duidelijk na de periode in India of Phillipeinen.

Eenmaal na het trainership kun je langzaam of snel carrière maken. Daar komen je kwaliteiten vast goed tot z’n recht. Bij elke Consultancy krijg je soms (zeker als junior) klussen die minder uitdagend zijn. Echter, negen van de tien keer is een gebrek aan uitdaging niet een probleem. Ik ken verschillende mensen die het ITT programma hebben doorlopen en op een enkeling na is iedereen enthousiast.
2. Het salaris wat hier genoemd word is beduidend lager dan mijn oud klasgenoten die zon 2700-2900 verdienen of 38-39K inclusief bonussen en vakantiegeld. Zou het salaris vaststaan voor deze functie of zouden er verschillende aanbiedingen worden gemaakt voor Bachelor en WO-ers?
Is dit het salaris tijdens het ITT of erna? Je krijgt een minder salaris tijdens het programma met het idee dat levensonderhoud in een ver weg land een stuk lager is. Het salaris dat je krijgt als je naar India gaat is vergelijkbaar met een manager daar en je krijgt een appartement. Als je geen kosten in NL hebt kun je daar heel riant van leven in India. In vergelijking met NL is het laag. Als je terugkomt krijg je als het goed is wel een ‘normaal’ salaris. Nu betaald Accenture volgens mij niet brilliant goed maar ook zeker niet slecht.
3. Ik las ook ergens in dit topic een stuk over verschillende afdelingen binnen Accenture. Een aantal mensen benoemden met nadruk dat je moest zorgen NIET op een saai ERP-project /afdeling terecht kwam – zoals de Oracle afdeling (niet mijn woorden!). Naast dat het ‘suf’ schijnt te zijn zit je erg lang in dezelfde rol en gebeurd er niet veel spannends.
[...]

Nu is de International IT Traineeship toegespitst op SAP, is dit hier ook het geval?
Smaken verschillen. S4 is de nieuwe Cloud ERP oplossing van SAP. Accenture heeft op dit moment behoorlijk wat projecten om deze te implementeren. Nieuw & innovatief, je zit in het hart van de operatie van een klant. Veel klantinteractie, agile werken en de echte it (code kloppen/configureren) gebeurd veelal offshore. Als dat niet je ding is: SAP dekt een heel spectrum van IT oplossingen voor bedrijven af. Google anders eens op SAP leonardo.
Voor mij is veel leren, snel doorgroeien en variatie juist erg belangrijk
Dat zou moeten lukken bij Accenture en ook binnen de SAP groep.

Wellicht dat mijn verhaal wat positief is maar ik werk dan ook al wat jaartjes naar tevredenheid binnen de SAP groep bij Accenture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Max15tekens schreef op maandag 25 juni 2018 @ 18:53:
[...]

Hi allemaal, Ik kwam op dit forum terecht door posts over de International IT Traineeship-Business & IT consultant bij Accenture, en heb hier wat vragen over.

1. Na de capaciteitentest (ronde 2) ben ik op gesprek geweest (ronde 3) en mag volgende week voor het laatste gesprek komen. De HR-medewerker liet een beetje doorschemeren dat het waarschijnlijk wel richting een aanbieding krijgen gaat, mits het gesprek net zo goed verloopt. Dit veraste mij enigszins gezien de ervaringen die ik heb gehad bij sollicitaties voor vergelijkbare functies (consultancy, grote multinationals, business & IT snijvlak). Eerder ook gesolliciteerd voor Business & Technology consultant (WO master functie) bij Accenture en in ronde 1 afgewezen. Voor mijn gevoel gaat deze procedure vrij gemakkelijk (in vergelijking met andere sollicitaties met assessment dagen, case oplossen, presentaties geven, rollespellen, teamwork opdrachten).Ook is dit de enige functie binnen consultancy bij MNEs die ik ben tegengekomen waar je met Bachelor ook toelaatbaar ben. Ik begin me nu af te vragen, is deze functie wellicht onder mijn niveau?
Ik heb twee masters gedaan in bedrijfskunde en marketing, waarvan 1 abroad. Ik ben Cum Laude en met Honours afgestudeerd. Ik heb geen IT ervaring maar wel een website onderhouden voor een bedrijf (als bijtaak, dit was niet heel intensief), mijn eigen website gemaakt, bestuursjaar van een IT-studentenvereniging en verschillende IT/Digital Business keuzenvakken gevolgd. Ik hoor graag jullie gedachten hierover.

[...]

Nu is de International IT Traineeship toegespitst op SAP, is dit hier ook het geval? Voor mij is veel leren, snel doorgroeien en variatie juist erg belangrijk

Alvast bedankt iedereen :*)
Niet vergeten dat als je naar India gaat, dat je die 6 maanden niet kunt meerekenen in je promotie tijd. Dus je bent 6 maanden zoizo kwijt. Als je terug bent begin je op 0...

Ben ook net begonnen in de SAP groep en moet zeggen dat er wel leuke projects nu zijn. Helaas ben ik nu geplaats op een project die niks te maken heeft met SAP (gelukkig alleen voor een korte tijd). Dus als je binnen de SAP groep komt betekend dat niet perse dat je een SAP project krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Guy Treepbush schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:25:
[...]

Voor het ITT worden zowel HBO’ers als WO’ers aangenomen. HBO’ers ervaren de selectie vaak als bijzonder streng. wO’ers minder maar voor elke persoon aangenomen worden er meerdere afgewezen.

Het ITT programma zelf functioneerd als een selectiemiddel. Als er geen match is of als mensen het niet aankunnen is dat wel duidelijk na de periode in India of Phillipeinen.

Eenmaal na het trainership kun je langzaam of snel carrière maken. Daar komen je kwaliteiten vast goed tot z’n recht. Bij elke Consultancy krijg je soms (zeker als junior) klussen die minder uitdagend zijn. Echter, negen van de tien keer is een gebrek aan uitdaging niet een probleem. Ik ken verschillende mensen die het ITT programma hebben doorlopen en op een enkeling na is iedereen enthousiast.

[...]

Is dit het salaris tijdens het ITT of erna? Je krijgt een minder salaris tijdens het programma met het idee dat levensonderhoud in een ver weg land een stuk lager is. Het salaris dat je krijgt als je naar India gaat is vergelijkbaar met een manager daar en je krijgt een appartement. Als je geen kosten in NL hebt kun je daar heel riant van leven in India. In vergelijking met NL is het laag. Als je terugkomt krijg je als het goed is wel een ‘normaal’ salaris. Nu betaald Accenture volgens mij niet brilliant goed maar ook zeker niet slecht.

[...]

Smaken verschillen. S4 is de nieuwe Cloud ERP oplossing van SAP. Accenture heeft op dit moment behoorlijk wat projecten om deze te implementeren. Nieuw & innovatief, je zit in het hart van de operatie van een klant. Veel klantinteractie, agile werken en de echte it (code kloppen/configureren) gebeurd veelal offshore. Als dat niet je ding is: SAP dekt een heel spectrum van IT oplossingen voor bedrijven af. Google anders eens op SAP leonardo.

[...]

Dat zou moeten lukken bij Accenture en ook binnen de SAP groep.

Wellicht dat mijn verhaal wat positief is maar ik werk dan ook al wat jaartjes naar tevredenheid binnen de SAP groep bij Accenture.
Ben nu wel benieuwd wie je bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1093865

Sibylle schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:53:
[...]
btw, gisteren telefoongesprek gehad met Accenture, voor de functie "Junior Business & Technology Consultant". Ze vragen me om te solliciteren. Echter heb ik al een procedure elkders lopen (die hopelijk binnen twee weken tot een aanbod 'escaleert' :9 ) en nog een aanbod van een ander bedrijf. Dus toen heb ik wel gewoon gevraagd: "Kunt u mij een arbeidsvoorwaarden-indicatie toezenden voordat ik mijn motivatiebrief schrijf?". Deze week ergens krijg ik e-mailtje met hoe een eventueel aanbod eruit zou zien. Ik zal ze hier delen als indicatie.
4 jaar later, I know, maar ik was benieuwd naar een salaris indicatie voor de functie Junior Business & Technology consultant bij Accenture. Ik kan nergens online iets vinden over deze specifieke functie (ook niet Glassdoor etc.).
Heb wel een recruiter gesproken en die gaf een indicatie van 30 tot 35K (denk inc. vakantiegeld en 13e maand), wat nogal een brede range is. Ik ben starter en net WO afgestudeerd (bedrijfskunde), heeft iemand enig idee wat ik kan verwachten?
Super thanks alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Dat is toch geen brede range?

30 - 60k is een brede range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max15tekens

Bedankt voor deze info :)
Het salaris is voor tijdens de traineeship en de functie erna (Junior SAP consultant) hetzelfde, namelijk 2500 pm basissalaris, uitkomend op 35K inc 13e maand en vakantiegeld. Voor de periode dat je in India zit wordt idd het loon gecorrigeerd met de koopkracht van het land.
Ik twijfel of dit normaal is. Drie oud studiegenoten zijn net gestart, 1 in sales, 2 in supply chain management (1 procesverbetering, 1 productieleiding), en die verdienen 43K, 40K en 40K. Nu moet je ook geen appels met peren vergelijken, maar toch. Als ik consultancy.nl moet geloven ligt het gemiddelde salaris voor Junior consultants op 37K https://www.consultancy.n...-in-de-consultancybranche. Wat vinden jullie?

Ik ben er wel ondertussen achter dat er inderdaad verschil wordt gemaakt tussen HBO en WO'ers voor de traineeship, voor degenen die het zich nog afvragen. HBO'ers krijgen 32K.
Handige tips en insights, bedankt hiervoor. Ondertussen al flink wat research gedaan en denk dat er idd genoeg te beleven valt binnen de SAP afdeling, en ook genoeg variatie en doorgroeimogelijkheden. Goed te horen dat je al jaren lekker op je plek zit daar. :*) Zitten er volgens jou ook nog verschillen tussen de domeingroepen binnen SAP (supply chain, procurement, etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max15tekens
Anoniem: 1093865 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:58:
[...]

4 jaar later, I know, maar ik was benieuwd naar een salaris indicatie voor de functie Junior Business & Technology consultant bij Accenture. Ik kan nergens online iets vinden over deze specifieke functie (ook niet Glassdoor etc.).
Heb wel een recruiter gesproken en die gaf een indicatie van 30 tot 35K (denk inc. vakantiegeld en 13e maand), wat nogal een brede range is. Ik ben starter en net WO afgestudeerd (bedrijfskunde), heeft iemand enig idee wat ik kan verwachten?
Super thanks alvast!
Hi, zie ook de post die ik net geplaatst heb. Na de IIT traineeship krijg je als Junior SAP consultant 35K (WO), maar dit is niet het startersniveau; omdat je een traineeship heb gedaan ben je verder dan de verse starters. Volgens mij ligt het starters salaris rond de 31K, pin me er niet aan vast. Daarnaast is dit specifiek junior SAP consultant, wat ook onder Accenture Technology valt en niet onder Accenture Consulting... dus ik weet niet hoe die verdelingen zijn.
Snap dat je t lastig vind; 30K zou ik echt veel te weinig vinden voor jou als WOer, 34-35 is nog oke. Maar als ik posts op het forum doorlees schijnt dat Accenture ook niet fantastisch betaald..
Wou dat ik je meer kon helpen maar weet zelf ook niet meer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guy Treepbush
Lastig om te vergelijken. Ik zit tenslotte maar in een van de groepen. De ene groep is wat hechter dan de andere en heeft wat andere manieren van samenwerken. Zaken als fun uitjes, kennisdeling, coaching etc.. zijn er overal wel maar de invulling kan anders zijn.

De module waar men zich op richt is natuurlijk anders en een persoon die werkt op de finance afdeling is anders dan een supply chain medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:39
Iemand die een beetje kan inschatten hoe de arbeidsvoorwaarden liggen voor iemand die mogelijk overstapt van een soort gelijk consultancy bedrijf op niveau medior/senior? Dus salaris, leasebudget etc.?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:20:
Iemand die een beetje kan inschatten hoe de arbeidsvoorwaarden liggen voor iemand die mogelijk overstapt van een soort gelijk consultancy bedrijf op niveau medior/senior? Dus salaris, leasebudget etc.?
100k+ salaris (excl 13e en 14e maand, vakantiegeld)
20 tot 30% bonus (op jaarsalaris)
leasebudget van ongeveer 10k / maand

/nu weer even serieus modus:
alleen medior / senior niveau is een beetje karig om aan te geven om een serieus antwoord te krijgen.
ben je medior / senior projectmanager of meer nog een coördinator?
Hoeveel relevante werkervaring heb je?

En tussen medior en senior kan ook nog een wereld van verschil zitten...

Maar belangrijker is, wat vind jij je zelf waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:39
Ik ben nu nog medior maar zal dit jaar senior worden en dan meer op gebied van technisch/functioneel binnen een bepaalde cloud applicatie. Senior word je natuurlijk niet zomaar dus ik heb uiteraard jaren ervaring binnen een soortgelijke organisatie.

Wat ik mezelf waard vind? Natuurlijk altijd meer dan wat ik nu waard ben volgens sommige personen die over de centjes gaan :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-05 09:36

Bejit

Svenska Faderland

Juancho schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:36:
Ik ben nu nog medior maar zal dit jaar senior worden en dan meer op gebied van technisch/functioneel binnen een bepaalde cloud applicatie. Senior word je natuurlijk niet zomaar dus ik heb uiteraard jaren ervaring binnen een soortgelijke organisatie.

Wat ik mezelf waard vind? Natuurlijk altijd meer dan wat ik nu waard ben volgens sommige personen die over de centjes gaan :)
De enige tip die ik je kan geven, zorg dat je goed uit onderhandeld. Eenmaal in dienst ga je niet heel snel omhoog in salaris.

Ik ben recent over gestapt vanaf een MKB bedrijf en op zich bevalt het wel. Werkdruk is zeer goed vol te houden, maar ik verwacht niet langer dan 3 a 4 jaar ben deze club te werken. Dan sta je qua salaris wel lang stil.(Tenzij ik leuke promotie krijg en zeer interessante klussen)

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Anoniem: 1093865 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:58:
[...]

Super thanks alvast!
Junior level zou ik niet doen binnen een club als accenture, minimaal medior. Van een junior wordt ook verwacht dat ze de directeur rondrijden naar zijn afspraken als je geen klus hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 07-04-2019 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guy Treepbush
shadowman12 schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:34:
[...]

Junior level zou ik niet doen binnen een club als accenture, minimaal medior. Van een junior wordt ook verwacht dat ze de directeur rondrijden naar zijn afspraken als je geen klus hebt.
Werk toch al 10+ jaar bij Accenture maar zoiets heb ik nog nooit gehoord..wat een flauwekul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoMatrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2020

EnzoMatrix

Kruisje

Wat dat betreft is het bijna eng hoe goed shadowman12 is met zijn vooruitziende blik, assumption is indeed..... ;)

Junior kan je prima doen, het hangt een beetje af in hoeverre je uitblinkt in zaken hoe snel je jezelf omhoog werkt. Dit is overal bij ieder bedrijf natuurlijk zo. Je beslist zelf of je hier mee akkoord bent. Qua salaris weet ik het niet, ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe ik binnen kwam. Ook al bijna 10 jaar geleden.

Voor wat betreft de auto's kan ik kort zijn. Ik heb nooit in de auto van de directeur rond gereden. Daar wil
Ik nog even bij zeggen dat ik dat voor 30-35K incl. ook best had gedaan! :D Helaas ben ik nooit gevraagd.

Wees niet te bang, wij hebben gewoon een directeur die zelf nog wel eens rijdt :). Maar ik heb om deze reactie toch wel gelachen.

Enzo Blogt. Diablo 3| "It's possible that you stepped into a time displacement machine during a nexus moment in a quantum field."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shadowman12 schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:34:
[...]

Dit kan ik zeker bevestigen dat het waar is! Heb gehoord dat iemand dit moest doen niet zolang geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Nu de belangrijke vraag: op welk niveau moet je instappen om zelf een chauffeur te krijgen?
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste