Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het duurt inderdaad soms wel even voordat je bij een design of built fase betrokken word, maar dat ligt ook gewoon aan je kennis. Toen ik net begon en aangaf op school weinig SAP te hebben gezien, werd ik eerst vooral ingezet voor data migratie en kleine klusjes in SAP, eenmaal wat training en wat project ervaring rijker, word de kans ook groter dat je een project in zijn geheel meemaakt. Van requirement fase tot aftercare.

Alhoewel :) aftercare moet je niet te lang willen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:26
Het hangt er ook sterk vanaf in welke rol je terrecht komt, als Junior DBA zal je weinig met de business te maken hebben ;)

Overigens moet je natuurlijk wel je eigen voorkeuren aangeven maar je zal wel realistisch moeten blijven over een groeipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog tips wat betreft de telefoon?

2 telefoons op zak (privé en zakelijk)
of alles onder de ATS tel?

en betekend dit laatste dan dat je iedere maand je nummers moet checken wat privé en zakelijk was?
Hoe doe jij dit?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ja dat moet je dan checken. Maar de tool onthoudt welke privé en zakelijk zijn, is niet zoveel moeite. En als je ongeveer onder de 20,- blijft heb ik nooit precies alles uitgezocht.
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:44:
het duurt inderdaad soms wel even voordat je bij een design of built fase betrokken word, maar dat ligt ook gewoon aan je kennis. Toen ik net begon en aangaf op school weinig SAP te hebben gezien, werd ik eerst vooral ingezet voor data migratie en kleine klusjes in SAP, eenmaal wat training en wat project ervaring rijker, word de kans ook groter dat je een project in zijn geheel meemaakt. Van requirement fase tot aftercare.

Alhoewel :) aftercare moet je niet te lang willen doen :)
ligt ook aan wat je doet bij migratie van SAP... Ik doe nu alles, alle technieken die beschikbaar zijn en controleer ook of het is aangekomen... Dat is technisch, functioneel, customizing etc.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog info over de hotel overnachting in Huizen(intro?)?

ik las iets over een speech??

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speeches genoeg :)

je krijgt info over de cultuur bij ats, werkzaamheden en hr dingetjes (declareren, wie zoekt een project voor mij, etc, auto/mobility (geloof dat de NS card ook nog wel even word aangestipt, go green!)) aparatuur (laptop, tel en iemand die daar tegen zijn zin staat te vertellen hoe de aan en uit knop van je laptop werkt :) omdat ie dat nou eenmaal moet vertellen ook al weet iedereen het al :) ). Als het meezit ook nog een training/bootcamp, waarschijnlijk over iets als Testing.

Geniet van de kamer :P zo groot heb ik ze daarna niet meer mogen/kunnen boeken! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft ieder een eigen kamer(1 pp)
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja hoor, helaas geen gemend douchen ;)

edit
alhoewel, kan best veranderd zijn, maar ik had de kamer voor mijzelf en ik.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de afgelopen weken dit topic met veel interesse bekeken en gevolgd.
Per 1 sept. kan ik beginnen als junior consultant bij Accenture.

Vragen over het proces zijn dus welkom!

@ADA2011, wanneer heb jij je introductie en hoelang is die introductie precies? Zou het interessant zijn je ervaringen hier te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Laatst online: 08:55

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 01:35:

@ADA2011, wanneer heb jij je introductie en hoelang is die introductie precies? Zou het interessant zijn je ervaringen hier te lezen :)
Accenture heeft andere intro dan ATS. Jij hebt een intro van 3 dagen en helaas gewoon op ITO :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

SandStar schreef op zondag 03 juli 2011 @ 22:28:
[...]

Accenture heeft andere intro dan ATS. Jij hebt een intro van 3 dagen en helaas gewoon op ITO :P
En als je bij MC komt krijg je daar nog twee dagen AMC Bootcamp bij (die overigens erg leerzaam zijn) :).

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:05
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 01:35:

Congratz, bij welke workforce ga je werken?

Voor Management Consulting is er inderdaad nog AMC Bootcamp, als je al binnen bent bij Accenture kan je ook nog AMC Way training doen :) Tenminste die ben ik nu aan het volgen voor MC binnen H&PS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:48
Maar de echter bazen-training is natuurlijk de 2 weken training in Chicago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx voor alle reacties!

@StaightOn.NL: Ik kom terecht bij de system integration & technology workforce binnen advanced systems & technology.

@SandStar: 3 dagen cursus op kantoor dus en iedere avond gewoon 'naar huis'

Eerste project krijg je dus in principe meteen erna?

@Blik1984: Dat klopt; ook daar kijk ik nu al naar uit! Wanneer krijg je die eerste training in Chicago ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 07:22:

@Blik1984: Dat klopt; ook daar kijk ik nu al naar uit! Wanneer krijg je die eerste training in Chicago ongeveer?
Over het algemeen mag je die plannen na je proeftijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupXL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-05-2021
Rampen-ervaring. Door accenture benaderd voor een job.

1ste gesprek ging goed. 2de gesprek zou op een woensdag plaatsvinden maar werd gecancelled. Afspraak verschoven naar de opvolgende week. Uiteindelijk werd ik op donderdagmiddag gebeld of ik vrijdagmiddag langs kon komen. Flexibel geweest en akkoord gegaan.

Eenmaal aangekomen een half uur langer moeten wachten omdat de persoon in kwestie niet op kwam dagen. Parkeerkosten werden niet vergoed en waren niet mals voor 2.5u.

Tijdens 2de gesprek twee uur aan tafel gezeten. Uitslag zou maandag komen, die kwam niet. Verzekerd dat het dinsdag zou zijn, ook niet. Uiteindelijk vandaag (donderdag) feedback gekregen.

Ze zijn niet geinteresseerd want de technische kennis was perfect maar ik kon niet veel vertellen over mijn managementervaring. Het daadwerkelijke gesprek bevatte 5 minuten techniek en 1.55u vragen over opleidingen en management vragen.

Ik mag aannemen dat dit geen normale gang van zaken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Gesolliciteerd bij Consulting en een gesprek gehad met een manager? Het is gewoon enorm klote gegaan dan... Nee helemaal normaal is dat niet. Hoewel ik het wel herken :X

Je kan nog langs bij ATS, maar daar wordt niet extra betaald voor een WO opleiding. Misschien wel voor je ervaring, maar ik zou je aanraden om bij een ander bedrijf te solliciteren als je een WO opleiding hebt :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupXL
Geen WO opleiding.

Eerste gesprek was bij ATS en tweede gesprek was in Amsterdam bij Accenture. Tweede gesprek kwam dit uit voort. Laten we zeggen dat als mijn gesprek daadwerkelijk uit technische vragen bestond en minimale management vragen dan zou de feedback kunnen kloppen. Maar ik werd gevraagd voor een technische functie.

Kreeg te horen dat ik niet afgeschreven was maar voor nu wel. Heb zelf aangegeven dat ik geen aanbiedingen meer wil hebben van Accenture. Aan de ene kant opgelucht dat ik niet het risico heb gelopen om met ze in zee te gaan maar toch erg geirriteerd over de manier van behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Tja, ik heb een vriendin van mij in contact gebracht met Accenture. Met Business Management studie aan Nyenrode. En ze zou dan ook Business Management gaan doen. Dus lijkt een perfecte match niet?

Ze hadden op derde gesprek haar toch nog afgewezen, terwijl alle gesprekken erg lekker liepen. En wat was de reden? Omdat ze meer met MKB bezig had gehouden tijdens haar stage dan met grotere bedrijven, en dat ze daar te weinig ervaring in had. Het ging om een starters functie, wat verwachten ze dan?

Blijf het een raar verhaal vinden, want in mijn ogen, ook kijkende naar andere mensen in die groep, past ze er perfect in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupXL
Ja, erg veel klopt er niet van. :-(
Ik snap niet dat dit soort cases niet onder de loep worden genomen bij het bedrijf zelf. Je mag toch aannemen dat je als bedrijf toch enigzins goed over wil komen op potentiele werknemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het komt me bekend voor en begrijp best dat het irritatie opwekt. Ik heb zelf juist erg goede ervaring met de manier van benadering en afhandeling gedurende het sollicitatie proces bij ATS. Duidelijk en stipt.

Ik heb nu na veel solliciteren eindelijk een baan maar heb ook eerst veel teleurstellingen moeten slikken. Ben ongeveer 15x uitgenodigd(veel concurrenten van ATS) en steeds door tot de laatste ronde...heb veel assessments gehad en met veel managers gesproken. Uiteindelijk draaidt het niet alleen om je kwaliteiten, je opleiding en je papieren. Het gevoel, manier van praten, klik en soms ook echt met welk been de manager die dag uit bed is gestapt zijn vaak van invloed op de uitkomst van je gesprek.

Dus niet te lang mee zitten en door naar de volgende.
in het kort: Niet opgeven!

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al wat gehoord over de aankomende onboarding(datum?) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 13:00

Vuurvoske

Nunquam cede!

ik ga per 1 september ook beginnen bij Accenture als junior programmer. ik ben binnen gekomen via een medewerker. Na het tweede gesprek gelijk een aanbieding gekregen. Ik ga werkzaam zijn voor (functioneel) Oracle solutions.

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

akelig stil op het forum de laatste week?
Iemand info over de onboarding....hoe/wat/wanneer(vooral)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien wat voor model van opel corsa je krijgt bij ATS?
Ik bedoel is het een model waarbij je kan kiezen met of zonder navigatiesysteem of is het een Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX 70kW Selection waar geen navigatiesysteem ingebouwd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Laatst online: 11:04

Shiro

Serenity

Je krijgt de 1.3 Ecoflex 70KW variant(111 edition). Dus geen navigatie. Maar het kan ook een Fiant Grand Punto worden. Ze pakken gewoon een random auto uit de pool. Ik heb zelf een Corsa met 14% bijtelling. Een aantal collega's van mij hebben de iets oudere Corsa met minder KW/PK en met 20% bijtelling :p

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiro thnx voor je info. Dus als ik het goed begrijp zou jij in jouw geval eentje met ingebouwd navigatiesysteem kunnen kiezen en extra betalen of zit ik ernaast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Que? Je krijgt er een uit de pool, er is geen keuze te maken ;)

En dat is soms jammer sinds er eindelijk 14% bijtelling auto's in de pool staan. Maar helaas ook 20%...

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dan iid jammer. En weet jij hoe het zit met tolkosten, moet de medewerker daar zelf voor dokken of wordt het door Accenture betaald?
Zo genoeg questions voor vandaag, lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Nou dan moet je hopen dat je een Polo krijgt (niet de bluemotion). Die zijn wel 20%, maar zijn wel uitgerust met navigatie. Daarnaast zijn ze goedkoper dan de Corsa. Dus een 20% polo zal nog steeds enkele tientjes schelen qua bijtelling vergeleken met een 20% corsa :)

Maar zoals aangegeven, de staandaard auto's voor een Programmer is een Corsa of een Grand Punto. Hoewel enkele collega's ook een Polo kregen. De logica van auto's toewijzen ontgaat mij volledig :)

En Tolkosten? Errr werkelijk geen idee, als je speciaal voor een klant tolkosten maakt zal je het waarschijnlijk wel vergoed krijgen... Maar pin me er niet aan vast. Ik heb er geen ervaring mee.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Niks mis met de Polo Bluemotion als je het mij vraagt. Prima auto, rijdt lekker, en kan de hogere snelheden ook wel goed halen (even getest op de Autobahn, 175 km/h is goed te doen mits vlakke weg, 200 bij omlaaggaande weg lukt ook).

Het is geen superdeluxe BMW, maar dat kan ook niet voor die prijsklasse.

Mijn Bluemotion heeft een ingebouwd touch screen navigatiesysteem van Pioneer (AVIC-F3210BT als ik me niet vergis) met kaarten voor heel Europa.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Tol in Nederland weet ik eerlijk gezegd niet... staat misschien in de arbeidsvoorwaarden bij de lease auto's?

Ik weet wel dat de Franse tolwegen gewoon de DKV tankpas accepteren O-)

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Alex) schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:57:
Niks mis met de Polo Bluemotion als je het mij vraagt. Prima auto, rijdt lekker, en kan de hogere snelheden ook wel goed halen (even getest op de Autobahn, 175 km/h is goed te doen mits vlakke weg, 200 bij omlaaggaande weg lukt ook).

Het is geen superdeluxe BMW, maar dat kan ook niet voor die prijsklasse.

Mijn Bluemotion heeft een ingebouwd touch screen navigatiesysteem van Pioneer (AVIC-F3210BT als ik me niet vergis) met kaarten voor heel Europa.
Ik bedoel ook niet dat hij de Bluemotion niet moet hebben :) . Integendeel, ik wou er zelf ook 1 :) Maar er zijn twee soorten Polo's bij Accenture. De Bluemotion en de gewone variant. De gewone variant zie ik wel eens bij ATS collega's terug komen. De Bluemotion is blijkbaar alleen voor Consultants, hoewel ik wel iemand van ATS ken met een Bluemotion. Hoe hij het heeft gedaan weet ik niet, maar mijn verzoek om m'n Corsa voor een Bluemotion in te ruilen werd geweigerd :P

Ik vind die Corsa's echt een rot herrie maken. Daarnaast valt er om de zoveeltijd m'n ramen achter een paar centimeters naar beneden waardoor je de omgevingsgeluid nog meer hoort als je 125 rijdt.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax, ik weet niet hoe jij aan het idee van Tol in Nederland komt, wellicht sarcastisch bedoeld.
Je kan volgens de onderstaande link wel zien wat je allemaal kan met je tankpas.
Als Accenture tenminste ook zo'n tankpas heeft.
http://www.dkv-euroservic...anonymous/card-ueberblick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshia
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-07 19:50
Gremios schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:04:
ik ga per 1 september ook beginnen bij Accenture als junior programmer. ik ben binnen gekomen via een medewerker. Na het tweede gesprek gelijk een aanbieding gekregen. Ik ga werkzaam zijn voor (functioneel) Oracle solutions.
Gefeliciteerd! Begin je bij Accenture of bij ATS? Er staat Accenture, maar voor zover ik weet ik jr. programmer een ATS titel. :)

En om even aan te haken op al het gepraat over auto's. Als je begint bij Accenture (Consultancy) ga je met de bus naar de dealer. Daar krijgt iedereen die die dag begint zijn huurauto. Alle analisten krijgen een Polo. Dit is de standaardauto voor analisten. Men zegt dat het ongeveer een paar weken duurt voor de Polo Slowmotion er is, maar dat duurt ongeveer 3 maanden.

Tip voor de mensen die op ITO gaan werken. Het Q-Park kastje werkt het beste als je hem linksboven plakt en de knop heel lang ingedrukt houden.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:04:
Motrax, ik weet niet hoe jij aan het idee van Tol in Nederland komt, wellicht sarcastisch bedoeld.
Je kan volgens de onderstaande link wel zien wat je allemaal kan met je tankpas.
Als Accenture tenminste ook zo'n tankpas heeft.
http://www.dkv-euroservic...anonymous/card-ueberblick
Westerschelde Tunnel en de Kiltunnel zijn de enige twee stukken tol in Nederland, maar ze zijn er wel.
Overigens bij een normaal bedrijf zal het bij incidenteel gebruik van je onkostenvergoeding moeten komen, maar bij langdurig dagelijks gebruik zou je het gewoon moeten kunnen declareren.

Je tankpas kun je er normaal gezien wel voor gebruiken, maar gewaardeerd wordt het niet.
En natuurlijk dit alles alleen maar zo lang het zakelijk is.

Privé tolkosten.. jongen dat je het je nog maar in je hoofd haalt.

[ Voor 28% gewijzigd door avotar op 22-07-2011 07:26 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn privee tolkosten teveel gevraagd voor een bedrijf als Accenture dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:06:
Zijn privee tolkosten teveel gevraagd voor een bedrijf als Accenture dan?
Vind jij dat je werkgever jouw prive tolkosten moet betalen...?

Weet je wat je moet doen.. vraag het bij je sollicitatie en laat het hier even weten.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik was zeker niet sarcastisch over tol in Nederland, maar ik zat meer te denken aan oversteken met een autopontje.

Ik weet niet meer of je prive tolkosten op je tankpas mocht zetten, maar het werkt in ieder geval wel. Er staat me juist zoiets bij dat het wel mocht. Het lag in het verlengde van dat je 15k prive kilomters mag rijden in een jaar en dat de tankpas ook prive in het buitenland gebruikt mag worden.

Afgezien van het feit dat Accenture mij voor meer dan die tolkosten 'genaaid' heeft, dus ik kan er niet mee zitten.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Tolkosten die ik maak voor privékilometers betaal ik ook gewoon uit eigen zak. Ik ben allang blij dat ik de auto voor privégebruik mag gebruiken inclusief brandstof, als het een eigen auto zou zijn geweest zou ik de tolkosten ook zelf moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

as vrijdag auto ophaal dag in A'dam! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort (transfervrij) overstappen naar Accenture Tech Serv. in de rol van SAP Analyst Programmer.
1 okt beginnen. Ga inderdaad ietwat op bruto salaris achteruit, maar de extra's wegen veel zwaarder, incl. het groeipotentieel... Waar ik nu zit, sta ik al 1,5 jaar stil...(ontplooingswise en financieel)

auto wordt MiTo, C30, Laguna of iets dergelijks wat ze nog hebben staan in de pool...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft parkeren bij ITO kan je het beste je sleutelhanger gebruiken en die transponder met zuignap bij het oud vuil gooien. Ik heb het er een week mee geprobeerd, maar ik kreeg de slagboom er maar sporadisch mee open... zelfs als ik m'n voorruit helemaal onder de slagboom parkeerde. Kreeg zelfs problemen dat de boom wel omhoog ging, maar het niet goed geregistreerd werd. Hierdoor kon ik later op de dag de garage niet uit, omdat ik niet op ingereden stond. Heel fijn.

Die sleutelhanger kan je gewoon tussen het display en de gleuf voor pasjes houden en dat werkt 100% goed.

Verder las ik iets over parkeerkosten niet vergoed krijgen bij sollicitatiegesprekken, dat is niet de normale gang van zaken. Alle drie de keren dat ik op ITO een gesprek had kon ik even (samen met recruiter/manager) langs de receptie en die betaalden het kaartje dan. Kan inderdaad hard oplopen. EUR 8,20 voor 5 kwartier staat me nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 14:05
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:37:
Ik ga binnenkort (transfervrij) overstappen naar Accenture Tech Serv. in de rol van SAP Analyst Programmer.
1 okt beginnen. Ga inderdaad ietwat op bruto salaris achteruit, maar de extra's wegen veel zwaarder, incl. het groeipotentieel... Waar ik nu zit, sta ik al 1,5 jaar stil...(ontplooingswise en financieel)

auto wordt MiTo, C30, Laguna of iets dergelijks wat ze nog hebben staan in de pool...
Dat zijn drie verschillende klasse's die je daar noemt. Als Analyst Programmer kan je kiezen uit klasse 2 of lager, dus C30, of lager, de Mito in dit geval. Laguna is klasse 3, vanaf Manager level. Kan wel, maar met bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C30 en Mito staan in dezelfde klasse 2, ik geloof die laguna ook, maar daar wil ik vanaf zien. Klasse 2 is 20%-25% bijvoorbeeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Begrijp ik het goed dat je SAP kennis hebt, overstapt naar AP en dan nog achteruit gaat in salaris? Als je SAP kennis hebt vind ik dat een beetje een rare zet dan...

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Motrax schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:23:
Begrijp ik het goed dat je SAP kennis hebt, overstapt naar AP en dan nog achteruit gaat in salaris? Als je SAP kennis hebt vind ik dat een beetje een rare zet dan...
Hangt er natuurlijk wel vanaf wat de definitie van SAP kennis is natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 14:05
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:17:
C30 en Mito staan in dezelfde klasse 2, ik geloof die laguna ook, maar daar wil ik vanaf zien. Klasse 2 is 20%-25% bijvoorbeeld....
Toch niet, heeft ook niets met bijtelling maar meer met fiscale waarde te maken. Daarnaast zijn het ook duidelijk verschillende klasse's in grootte. Maar goed, het is niet zo zwart-wit dus je komt er vast wel uit, er staan aardig wat auto's in de pool momenteel.

klasse 1 polo, mito, corsa
klasse 2 golf, a3, bmw1, leon, c30, megane, 147
klasse 3 a4, v50, laguna, 149, passat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Kan je tegenwoordig zien wat er in de poule staat? Vroeger moest je bellen of mailen toch?

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Motrax schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:40:
Kan je tegenwoordig zien wat er in de poule staat? Vroeger moest je bellen of mailen toch?
Je kan tegenwoordig op een website zien wat er beschikbaar is, check het portal voor verder details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik mag hopen dat mijn Enterprise id al een tijdje verlopen is ;)

Maar via dit topic lees ik graag nog mee. En stel ook wel eens wat vragen, maar ja, mijn informatie is aan het verouderen.

Is dat driverdashboard er ook eigenlijk? Daar hebben nogal veel stagiairs zich op stuk gebeten toch?

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over tolkosten (misschien ietwat laat maar toch), toen ik in zeeland werkte en de westerschelde tunnel moest nemen gewoon het bonnetje bij de declaraties gedaan, en dat werd vergoed. Alternatief is omrijden wat qua benzine en afschrijving gewoon neer komt op de kosten van dat tolkaartje dus ach... en neem daarbij het feit dat jijzelf iets frisser begint aan je werkdag aangezien je anders moest omrijden, dan loont het alleen maar.

en als je het teveel geld vind om er twee weken op te wachten zet je het op je creditcard, die van jezelf of van accenture. Geen enkel probleem.

Als je een tolweg moet pakken dan kan je dat sowieso declareren, durf ik wel te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:23:
Mijn huidige werkgever is gesitueerd in de bankensector, ergo hoger primair loon, en in het geval van mijn werkgever, bijna geen secundair. Hoger primair, is niet te doen buiten de bancaire sector in deze tijd, ergo ik begin ietwat lager bij accenture, maar heb wel significant meer benefits op secundair vlak. hierdoor verdien ik ong. hetzelfde als ik nu doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
In de bancaire sector heb je toch door de regel prima secundaire arbeidsvoorwaarden? 13e maand, 36-urige werkweek, uitgebreidere verlofregelingen, veel beter pensioen dan gangbaar in de IT...alleen de leaseauto is er minder gangbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Dan weet ik niet in welk deel je van de bancaire sector je hebt gewerkt, maar ik zou niet naar ATS zijn gegaan.

Pensioen bij ATS is karig, bruto loon voor een Analyst Programmer ligt op ... 40k? Met een SAP hotskill bonus (of hoe het ook heet tegenwoordig) kom je misschien op 44k uit. 27 vakantiedagen is niet bijzonder, parttime 36 uur werken haast onbespreekbaar. Hotels binnen Nederland 0,1% kans. Telewerken zelden toegestaan.

Wel wordt je stevig aangemoedigd om meer dan 40 uur te werken, 40 uur te schrijven. En minstens een avond in de week in Almere te zijn. De middel van niks zeg maar. En oh wee als je niet komt, dan wordt er gebeld.

En dan is er nog het promotiespel.

Ik ben er weg. En ik heb er dubbele gevoelens bij. Aan de ene kant goede tijd gehad, aan de andere kant ook een net zo slechte tijd gehad.

En nu zit ik bij een klant, kom ik op een project terecht dat door Accenture getrokken wordt. En dan kom je weer de Consulting mentaliteit tegen. Push push push. Prima hoor, maar ik heb allang geleerd dat als er een URGENT e-mail om 17:15 binnen komt, er de volgende dag ook tijd voor is, als een van de eerste. En dan niet om 08:00 bellen wanneer ik om 08:30 pas bij de koffieautomaat sta.

Ik ga wel doorwerken wanneer iets urgent iets, maar zolang er geen productieomgeving omvalt, geen Go-live in gevaar is, maar alleen een wekelijkse statusrapportage te laat komt die door Accenture verzonnen is, maar waar ik niet van op de hoogte ben gesteld...

Ik mis Accenture niet. Professioneel, pensioen, rust, vakantiedagen, salaris is allemaal vooruit gegaan.

Wel heb ik geleerd om bij Accenture te werken. Dat absoluut. Ik zou als ik starter was weer die keuze maken voor Accenture. Maar waarschijnlijk een stuk eerder weggegaan zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Motrax op 27-07-2011 23:07 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:43
Ik werk nu 3 jaar voor Accenture (ATS) en heb zowel goede als minder goede ervaringen:
+ De kans gekregen om na een jaar binnen Accenture over te stappen naar een andere unit toen bleek dat ik toch wat anders wilde doen (ik had toen nog een jaarcontract).
+ Altijd hotels gehad binnen Nederland wanneer de reistijd langer was dan 1,5 a 2 uur enkele reis! Managers doen soms lastig, maar je hebt er gewoon recht op als je de arbeidsvoorwaarden leest.
+ Trainingen bezuinigen ze nooit op, ook niet tijdens de krediet crisis. Je krijgt elk jaar een vast bedrag / aantal uren die je moet gebruiken.
+ Coaching. Binnen onze unit hebben we een buddy, coach en career counseler. Je hebt meerdere contact momenten om je carrière doelen te bespreken en altijd een aanspreekpunt, ook voor persoonlijke issues.

+/- Afhankelijk van je project maak je wel of niet veel uren. Ik heb een 1,5 jaar een project gehad waarbij ik startte om half 9 en vertrok om 5 uur omdat de klant geen budget had voor overuren, en de vaste werknemers ook niet meer werkten dan dat. Daarentegen heb ik even in het buitenland gewerkt op een groot stressvol project waarbij je makkelijk 10 uur maakte op een dag. Sommige managers willen inderdaad liever niet dat je overuren schrijft, echter wordt vanuit het hogere management aangegeven dat ze willen dat je ze wel schrijft. Je zou voor jezelf moeten afwegen of het gaat om soms 30 min per dag (die je dan niet schrijft, ga je soms eerder weg), of structureel 2 uur per dag overwerk (die ik wel zou schrijven).

- Promotie stelsel. Elke jaar wordt je weer vergeleken met alle andere collega's op hetzelfde niveau. Ze vergelijken de scores die je hebt behaald dat jaar, wat je naast je werk doet voor Accenture en dat soort dingen. Niet altijd een eerlijk stelsel en je kan maar 1 keer per jaar promotie maken.
- Pas op het 3e level krijg je de kans om je eigen lease auto te kiezen. Daarvoor moet je het doen met wat je krijgt (Punto, Corsa, Polo).

Tot op heden werk ik nog steeds voor Accenture en ben ik nog niet op zoek naar wat anders. Ik ben wel van mening dat het geen bedrijf is waar je langer dan 5 a 6 jaar zou werken, behalve als je grote stappen kan maken naar boven en het steeds interessanter wordt qua werk/inkomen. Ik ben van mening dat er veel kennis binnen het bedrijf zit, en een goede start is van je carrière.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lang geen posts meer in dit topic.

A.s. donderdag begint voor mij de Accenture New Hire Introductie op ITO.
Nog meer mensen die hier meelezen/actief zijn die dan beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Over tolkosten, in het buitenland kun je gewoon je tankpas gebruiken. Neem aan dat dat ook in Nederland zo is.

Meerdere keren naar Frankrijk gereden met mijn lease-auto, nooit iets van terug gezien.

[ Voor 22% gewijzigd door Blik1984 op 29-08-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:46

aex351

I am the one

Is het mogelijk om met een relevante HBO achtergrond te beginnen bij Accenture Consulting? Als ik het goed begrijp draait het bij Accenture Solutions toch al vrij snel alleen om de implemenatie van technologie. Terwijl ze bij Consulting voornamelijk bezig houden met welke technologie er dan moet komen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Ik begreep van wat oud-collega's dat Accenture weer eens iets veranderd heeft in hun business model, hoe heten alle afdelingen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

aex351 schreef op maandag 05 september 2011 @ 01:10:
Is het mogelijk om met een relevante HBO achtergrond te beginnen bij Accenture Consulting? Als ik het goed begrijp draait het bij Accenture Solutions toch al vrij snel alleen om de implemenatie van technologie. Terwijl ze bij Consulting voornamelijk bezig houden met welke technologie er dan moet komen.
Misschien dat in theorie die mogelijkheid bestaat, in de praktijk kan dit alleen wanneer je echt goede relevante werkervaring hebt en Consulting daar direct behoefte aan heeft. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand het voor elkaar heeft gekregen.

Een ATS'ser met HBO zal ook nooit overstappen naar Consulting. De weinigen die de overstap wél maken hadden al een WO diploma op zak.

Als je alleen een HBO diploma hebt en toch iets meer zoals Consulting zoekt, dan verwijs ik je door naar een Cap bijvoorbeeld...

Oh btw, on a side note, de promotieronde uitslagen zullen inmiddels wel bekend zijn? Zijn er mensen tevreden, verrast of zag je de uitslag allang aankomen?

[ Voor 7% gewijzigd door Motrax op 05-09-2011 12:44 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Motrax schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:36:
[...]

Een ATS'ser met HBO zal ook nooit overstappen naar Consulting. De weinigen die de overstap wél maken hadden al een WO diploma op zak.
Niet helemaal waar. Ik heb toendertijd wel een aanbieding gehad om de overstap te maken. Maar dat was omdat ik een klein project had gedraaid direct onder een EMEA lead die me toen vroeg de overstap te maken. Voor de rest heb ik alle mensen die de overstap wilden maken zien stranden op HBO. Daarnaast ook genoeg met een WO die wilden overstappen maar die niet los werden gelaten en waarbij de transfer dus niet doorging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Dan ben jij net de ene uitzondering die de regel bevestigt ;)

Maar inderdaad. Er is veel mogelijk als je gesponsord wordt door een senior executive. De kans echter dat je dat voor elkaar krijgt... 0,1% ;)

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Omgekeerd heb ik het ook gezien trouwens. Wij hadden bij ons in de cell een High Potential. Werd bij consulting afgewezen omdat ie een te jong voorkomen had. Toen is ie bij ATS gaan werken. Binnen een jaar werd hem 3x gevraagd of ie naar consulting wilde (had wel WO achtergrond). Daar heeft ie vriendelijk voor bedankt en vziw zit ie nu nog steeds bij ATS. Gaat als een speer ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:46

aex351

I am the one

Het is al vrij veel keer gevraagd, maar nog geen enkele keer goed beantwoord. Wat is het startsalaris bij ATS en Accenture voor een instromer? Dus de basis salaris, excl. vakantiegeld en de dertiende maand. Als ik de eerdere reacties mag geloven kom je dan al vrij snel op 1950 of 2050 bruto uit. Met vakantiegeld en de dertiende maand kom je dan op 2250 bruto uit. Dat lijkt mij toch vrij weinig? Het zou fijn wanneer iemand hier opheldering over kan geven.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Dat soort bedragen zijn bij de grote IT dienstverleners wel gangbaar. Omdat Accenture/ATS een 13e maand heeft ligt het plaatje iets beter dan bij sommige anderen. In combinatie met onkostenvergoeding en leaseauto is het voor een HBO schoolverlater een ronduit competitief pakket.

Met WO kun je vaak beter verdienen bij traditionele organisaties in overheid, industrie en financiele sector, die van oudsher aparte aanloopgroepen voor HBO en WO hanteren. Of natuurlijk bij de consulting tak en de concurrenten daarvan (audit en consulting bedrijven, KPMG, McKinsey etc. -- dus niet de Atos/Getronics/Cap/Sogeti/Logica bedrijven).

De laatste drie jaar zijn de startsalarissen bij detacheerders en consultancy bedrijven niet of nauwelijks gestegen. Bij de "traditionele CAO" bedrijven zijn ze in die periode ongeveer 5% geindexeerd. De hele branche is dus wat achteruit gegaan in de ranking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage
  • Laatst online: 09:59

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

Sinds dit fiscale jaar (Accenture werkt met een gebroken boekjaar vanaf 1 sept) is het mogelijk bij ATS om zelf te kiezen of je wel of geen vakantie geld / 13e maand wil ontvangen.

je kan dus je jaar salaris delen door 14,4 of gewoon delen door 12 (vakantie geld en 13e maand niet opsparen maar uit betalen).

start salaris van een Programmer bij ATS is volgens mij nog steeds 29.000 bruto.

bruto tussen de 2013 en 2416 per maand afhankelijk van je keuze mbt vakantiegeld 13e maand.

vanaf (2e jaar?) Senior programmer (1 promotie verder) heb je een bonus van 3 tot 8 % van je salaris welke van je beoordeling afhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:43
Ronald_stage schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:42:
Sinds dit fiscale jaar (Accenture werkt met een gebroken boekjaar vanaf 1 sept) is het mogelijk bij ATS om zelf te kiezen of je wel of geen vakantie geld / 13e maand wil ontvangen.

je kan dus je jaar salaris delen door 14,4 of gewoon delen door 12 (vakantie geld en 13e maand niet opsparen maar uit betalen).

start salaris van een Programmer bij ATS is volgens mij nog steeds 29.000 bruto.

bruto tussen de 2013 en 2416 per maand afhankelijk van je keuze mbt vakantiegeld 13e maand.

vanaf (2e jaar?) Senior programmer (1 promotie verder) heb je een bonus van 3 tot 8 % van je salaris welke van je beoordeling afhangt.
Aanvulling daarop: je ontvangt een loonsverhoging bij promotie (tussen de 8-15% afhankelijk van je level etc.) en daarnaast kan je een eenmalige bonus ontvangen. Die liggen dit jaar volgens mij tussen de 3-5% afhankelijk van je beoordeling. Dus loonsverhoging+bonus bij promotie, en bonus bij geen promotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage
  • Laatst online: 09:59

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

bsmpower schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:55:
[...]

Aanvulling daarop: je ontvangt een loonsverhoging bij promotie (tussen de 8-15% afhankelijk van je level etc.) en daarnaast kan je een eenmalige bonus ontvangen. Die liggen dit jaar volgens mij tussen de 3-5% afhankelijk van je beoordeling. Dus loonsverhoging+bonus bij promotie, en bonus bij geen promotie.
dit klopt niet helemaal, er was binnen ATS een "Hot Skill" bonus van 15% vanaf senior programmer en hoger.
Deze is vervangen door 2x een andere bonus, de vervanger van de "Hot Skill" bonus is 8% van je jaar salaris, de andere bonus is tussen de 3 en 8% afhankelijk van je beoordeling.

Deze bonus regelingen gaan pas in op Senior programmer / Analyst pogrammer level en in sommige gevallen vanaf 12 maanden op level als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:17
Ik had een interessante functie gezien bij accenture. Via de website gereageerd en vervolgens helemaal niets meer gehoord behalve een heel nietszeggend mailtje.

Is dat normaal? Is er misschien een tweaker die een mail adres heeft bij de nederlandse recruitment afdeling waar een echt mens achter zit?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Wijnands schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:32:
Ik had een interessante functie gezien bij accenture. Via de website gereageerd en vervolgens helemaal niets meer gehoord behalve een heel nietszeggend mailtje.

Is dat normaal? Is er misschien een tweaker die een mail adres heeft bij de nederlandse recruitment afdeling waar een echt mens achter zit?
Ik ken wel een recruiter van Accenture, stuur je haar naam wel even door. Die zal je wel verder kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb volgende week een gesprek bij Avanade voor de functie van Junior Consultant. In pak gaan of niet? Hoeveel merk je trouwens bij Avanade dat het een joint-venture met Microsoft is. En hoe staat Avanade er tegenover als je geen rijbewijs hebt?

[ Voor 40% gewijzigd door Turdie op 02-11-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

shadowman12 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 18:00:
Ik heb volgende week een gesprek bij Avanade voor de functie van Junior Consultant. In pak gaan of niet? Hoeveel merk je trouwens bij Avanade dat het een joint-venture met Microsoft is. En hoe staat Avanade er tegenover als je geen rijbewijs hebt?
In Pak gaan: uiteraard, das inclusief. Je gaat solliciteren slimmerik, en Avanade is geen AH supermarkt ;)

Geen rijbewijs hebben = probleem. Ze kunnen je aannemen, op afspraak dat je je rijbewijs zsm gaat halen of dat je iig al bezig bent. Ben je er niet al mee bezig, geef ik je persoonlijk weinig kans.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
The Eagle schreef op woensdag 02 november 2011 @ 18:10:
[...]

In Pak gaan: uiteraard, das inclusief. Je gaat solliciteren slimmerik, en Avanade is geen AH supermarkt ;)

Geen rijbewijs hebben = probleem. Ze kunnen je aannemen, op afspraak dat je je rijbewijs zsm gaat halen of dat je iig al bezig bent. Ben je er niet al mee bezig, geef ik je persoonlijk weinig kans.
Das hoeft echt niet persé, rest uiteraard wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
The Eagle schreef op woensdag 02 november 2011 @ 18:10:
[...]

De recruiter zei dat het geen probleem was, dus dat vind ik vreemd, het geen rijbewijs hebben. Bedankt voor de tip, ik ga in pak.

[ Voor 26% gewijzigd door Turdie op 02-11-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:17
Blik1984 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:45:
[...]

Ik ken wel een recruiter van Accenture, stuur je haar naam wel even door. Die zal je wel verder kunnen helpen
Dat is wat ik zocht, dank!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

shadowman12 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 18:00:
dat merk je nauwelijks. Microsoft heeft er nog maar een klein aandeel in, 20%? Avanade is wel Microsoft only.

Hoezo junior consultant? Je hebt toch al werkervaring?

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Motrax schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:58:
[...]
dat merk je nauwelijks. Microsoft heeft er nog maar een klein aandeel in, 20%? Avanade is wel Microsoft only.

Hoezo junior consultant? Je hebt toch al werkervaring?
Ja werkervaring als systeembeheerder, maar geen werkervaring als consultant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Junior Consultant? Dat zegt me niks.

Misschien Senior Analyst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Alex) schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:59:
Junior Consultant? Dat zegt me niks.

Misschien Senior Analyst?
Een junior versie van deze:
Senior Infrastructuur Consultant ED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Laat je niet gek maken en zet hoger in dan junior. Als ik voor Accenture spreek willen ze graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Ze zullen echt niet echt de goedheid van hun hart een goed bod doen. Want junior klinkt ook gewoon als in de instaptrede en het laagste salaris.

En als er beloftes worden gemaakt over snelle groeipaden? Op papier willen ze niks vastleggen, dus die uitspraken zijn waardeloos totdat ze werkelijkheid worden. En dat kan nog wel eens een verrassing zijn.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 14:53
Ben net gebeld door Accenture (ATS) of ik nog interesse heb. (ooit mijn cv heen gestuurd). Zou deze week weer worden teruggebeld.

Klein vraagje over dat assessment. In de OT staan Online Assessment. Wat moet ik mij hierbij voorstellen? Doe je dit thuis via een website? Klassikaal? Ben er benieuwd!

Edit:
Net weer gebeld. Vrijdag sollicitatiegesprek. Wel in Den Bosch. Op 11-11-11...

[ Voor 13% gewijzigd door PuddingNL op 07-11-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 11:59

DHV

PuddingNL schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:02:
Ben net gebeld door Accenture (ATS) of ik nog interesse heb. (ooit mijn cv heen gestuurd). Zou deze week weer worden teruggebeld.

Klein vraagje over dat assessment. In de OT staan Online Assessment. Wat moet ik mij hierbij voorstellen? Doe je dit thuis via een website? Klassikaal? Ben er benieuwd!

Edit:
Net weer gebeld. Vrijdag sollicitatiegesprek. Wel in Den Bosch. Op 11-11-11...
Ik heb een online test gekregen, die je thuis moest maken. Figurenreeksen, matrices en getallenreeksen. Dit was bij consulting, niet ATS, gok dat ze hetzelfde zijn.

Verwijderd

Met betrekking tot het werken bij Accenture kan ik jullie het volgende mededelen.
Het is echt een Amerikaans bedrijf. Veel zaken zijn in Engels (presentaties en termen) en ook heb je (tenminste ik) geregeld contact met buitenlandse collega's. Er wordt van je verwacht dat je meer dan 40 uur pw werkt, als je tenminste promotie wilt maken.
Je kan pas promotie maken als je beter dan de anderen bent in hetzelfde 'career' level. Zijn er dus 4 van de 10 mensen even goed qua performance ratings en/of is er onvoldoende plaats om een career level te steigen dan is er (eigenlijk) een probleem.
Mijn ervaring is dat er politieke spelletjes gespeeld worden.
Gelijk hebben en gelijk krijgen is zeker niet altijd aan de orde.
Ook laat de collegialiteit vanuit het bedrijf te wensen over, niet zozeer je directe collega's maar wel de leidinggevende of mensen met voorbeeldfunctie.
Zo heb ik, terwijl ik in dienst was bij Accenture, op de Intensive Care gelegen en is er vanuit HR een kaart verstuurd die door kon gaan als een rouwkaart.
Een kaart van de managers heb ik niet gehad, evenmin als een bezoek. Dit terwijl het ziekenhuis in de buurt lag. Persoonlijk vind ik dit zeer teleurstellend, in mijn ogen is het een wisselwerking van geven en nemen.

Ik heb ontzettend veel geleerd, maar weet wel waar je aan begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Whoehoe, aangenomen bij Avanade. A.s maandag krijg ik een aanbod van ze, dat is even afwachten. Begin per 1 December.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

En dan weet je ook wat voor level ze je bieden? En tegen welk salaris?

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 14:53
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:27:
Met betrekking tot het werken bij Accenture kan ik jullie het volgende mededelen.
Het is echt een Amerikaans bedrijf. Veel zaken zijn in Engels (presentaties en termen) en ook heb je (tenminste ik) geregeld contact met buitenlandse collega's. Er wordt van je verwacht dat je meer dan 40 uur pw werkt, als je tenminste promotie wilt maken.
Je kan pas promotie maken als je beter dan de anderen bent in hetzelfde 'career' level. Zijn er dus 4 van de 10 mensen even goed qua performance ratings en/of is er onvoldoende plaats om een career level te steigen dan is er (eigenlijk) een probleem.
Mijn ervaring is dat er politieke spelletjes gespeeld worden.
Gelijk hebben en gelijk krijgen is zeker niet altijd aan de orde.
Ook laat de collegialiteit vanuit het bedrijf te wensen over, niet zozeer je directe collega's maar wel de leidinggevende of mensen met voorbeeldfunctie.
Zo heb ik, terwijl ik in dienst was bij Accenture, op de Intensive Care gelegen en is er vanuit HR een kaart verstuurd die door kon gaan als een rouwkaart.
Een kaart van de managers heb ik niet gehad, evenmin als een bezoek. Dit terwijl het ziekenhuis in de buurt lag. Persoonlijk vind ik dit zeer teleurstellend, in mijn ogen is het een wisselwerking van geven en nemen.

Ik heb ontzettend veel geleerd, maar weet wel waar je aan begint.
Was dit bij ATS?

Vandaag een gesprek gehad voor een functie als front end developer bij het mobile gebeuren. Klonk allemaal wel erg leuk. Kwam bij mij niet over als echt Amerikaans.

In de OT staat dat je bij ATS een Opel Corsa krijgt, er werd mij verteld dat dit een VW Polo is. Niet over salaris gehad. Kan iemand hier een indictie voor geven? De rest van de arbeidsvoorwaarden klonken wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Motrax schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:55:
En dan weet je ook wat voor level ze je bieden? En tegen welk salaris?
Waarschijnlijk Analyst of Senior Analyst, maar dat krijg ik maandagochtend te horen in een aanbieding. Maar wat ik trouwens niet helemaal snap is dat je een Director hebt per practice een Senior Director, wat is het verschil daar tussen?

[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 11-11-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
PuddingNL schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 22:08:
[...]
In de OT staat dat je bij ATS een Opel Corsa krijgt, er werd mij verteld dat dit een VW Polo is. Niet over salaris gehad. Kan iemand hier een indictie voor geven? De rest van de arbeidsvoorwaarden klonken wel goed!
Geloof dat de Polo de opvolger is van de Corsa als standaard auto voor starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was dit bij ATS?

Vandaag een gesprek gehad voor een functie als front end developer bij het mobile gebeuren. Klonk allemaal wel erg leuk. Kwam bij mij niet over als echt Amerikaans.

----
Ja Dit was bij ATS dat ze me hard lieten stikken. Wel nieuwe mensen aannemen maar als je gezondheid door een onvoorziene omstandigheid tegen zit en je in het ziekenhuis ligt wordt je er keihard uit gerangeerd. Goede beoordelingen zwart op wit mochten niet baten. En vervolgens wel tig advertenties plaatsen op internet dat ze nieuw personeel zoeken. Dan denk ik bij mezelf: hoeveel waarde hecht je aan personeel? Ik heb dit als uitermate teleurstellend ervaren.

Je mag (in ieder geval vorig jaar) geen auto kiezen als schoolverlater en het niveau erna. Je krijgt een auto toegewezen uit de lease pool. Als je mazzel hebt is dit een polo, maar het kon ook bijv een fiat punto zijn. De auto's uit de pool zijn 1e keus, mochten er geen auto's in de pool zitten kan je een nieuwe auto kiezen.
startsalaris is als hbo/wo-er 29000 incl 13 maand en vakantiegeld incl. leaseauto.

Verder had iemand het over een groeipad dat ze je voorleggen maar in theorie wordt dit niet gehaald. Zolang dit niet zwart op wit staat (wat ze ook niet zullen doen) kan je dus vergeten dat je in zoveel jaar op positie x zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Vervelend om te horen bertuzzz.

Toch wil ik even je laatste deel nuanceren, o.a. ik schreef iets over het beoordelingsproces. Het kan goed gaan, maar het kan ook tegen zitten. Het is niet dat het altijd tegen zit. En er zit inderdaad geen garantie op dat je over een x jaar op een x level zit.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
shadowman12 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 22:17:
[...]

Waarschijnlijk Analyst of Senior Analyst, maar dat krijg ik maandagochtend te horen in een aanbieding. Maar wat ik trouwens niet helemaal snap is dat je een Director hebt per practice een Senior Director, wat is het verschil daar tussen?
Ik heb inmiddels mijn aanbod binnen, ik wordt Analyst, met een bruto-salaris van €2550 per maand. Ik twijfel nog een beetje aan dit aanbod omdat ik het redelijk weinig vindt. Kan ik dat gewoon zeggen, en dat ze me meer moeten bieden of is dat niet handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Laat er even een berekening op los over wat je daar, na aftrek van een leasebak, netto aan overhoudt.
Als je dan netto op minder uitkomt, zeker om meer vragen - je wilt er netto uiteraard niet op achteruit gaan :)
(Al heb je dan misschien geen rijbewijs, dan nog wil je zonder er netto op achteruit te gaan lease kunnen gaan rijden mocht je je rbd wel halen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig wat het bruto jaarsalaris is bij ATS voor een Analist programmer of een System Analist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Aanbod van Avanade uiteindelijk geaccepteerd, 1 December zal ik gaan beginnen bij Avanade als System Engineer. Veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Welkom, nieuwe collega :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 11:59

DHV

Ik begin volgend jaar op consulting :)

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:19:
Weet iemand toevallig wat het bruto jaarsalaris is bij ATS voor een Analist programmer of een System Analist?
40k, 44k?

Ex prestatiebonus, 3-8%? Alles per jaar inclusief 13e maand en 8% vakantiegeld.

Mijn info is niet volledig meer up to date.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:27:
<knip>
Er wordt van je verwacht dat je meer dan 40 uur pw werkt, als je tenminste promotie wilt maken.
Je kan pas promotie maken als je beter dan de anderen bent in hetzelfde 'career' level.
</knip>
Daar herken ik me niet volledig in en ik vind eerlijk gezegd ook dat je tweede zin niet per se logisch voortvloeit uit je eerste zin. Tijdens de beoordelingsrondes word je vergeleken met je peers en gerankt. Tijdens die beoordeling word je primair beoordeeld op je resultaten, niet op hoe je die resultaten hebt bereikt. Er zal niemand zeggen ´persoon A verdient promotie in plaats van persoon B, want persoon A werkt 10 uur per week meer´. Ik herken me er wel gedeeltelijk in, want zoals je aangeeft, moet je beter zijn dan je peers om promotie te maken .. en het is bij Accenture niet zo dat de helft de kantjes ervan af loopt, het zijn namelijk allemaal slimme, ambitieuze mensen. Meer dan 40 uur/week werken is 1 van de manieren om proberen je te onderscheiden, maar er zijn meer manieren.

Een Accenture collega die ik ken heeft afgelopen jaar promotie naar Manager-level gemaakt. Hij hecht een zeer sterke waarde aan zijn work/life-balance, en werkt in principe altijd 40 uur per week. Hij werkt echter efficient en in die 40 uur doet hij zijn projectrol zeer goed + nog een paar nuttige dingen erbij. Hij is in 2 jaar van Analyst naar Consultant gegaan en in 3 jaar van Consultant naar Manager.

Mijn punt is (jaja, ik was een punt aan het maken :P) dat er in dit topic veel algemeen advies wordt gegeven, maar dat je als werknemer/starter zelf volledig in de hand of deze algemeenheden op jou van toepassing zijn. Hoe snel je carriere maakt, hoeveel tijd het je kost om carriere te maken, of je als Analyst al naar het buitenland gaat om projecten te doen, hoeveel je gaat verdienen, etc .. heb je zelf voor een groot deel in de hand en dit moet je ook zelf sturen (niemand zal je namelijk bij je handje beetpakken).

Just my 2 cents, ik ben benieuwd of mijn collega's zich hier in herkennen?
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste