Dan weet ik niet in welk deel je van de bancaire sector je hebt gewerkt, maar ik zou niet naar ATS zijn gegaan.
Pensioen bij ATS is karig, bruto loon voor een Analyst Programmer ligt op ... 40k? Met een SAP hotskill bonus (of hoe het ook heet tegenwoordig) kom je misschien op 44k uit. 27 vakantiedagen is niet bijzonder, parttime 36 uur werken haast onbespreekbaar. Hotels binnen Nederland 0,1% kans. Telewerken zelden toegestaan.
Wel wordt je stevig aangemoedigd om meer dan 40 uur te werken, 40 uur te schrijven. En minstens een avond in de week in Almere te zijn. De middel van niks zeg maar. En oh wee als je niet komt, dan wordt er gebeld.
En dan is er nog het promotiespel.
Ik ben er weg. En ik heb er dubbele gevoelens bij. Aan de ene kant goede tijd gehad, aan de andere kant ook een net zo slechte tijd gehad.
En nu zit ik bij een klant, kom ik op een project terecht dat door Accenture getrokken wordt. En dan kom je weer de Consulting mentaliteit tegen. Push push push. Prima hoor, maar ik heb allang geleerd dat als er een URGENT e-mail om 17:15 binnen komt, er de volgende dag ook tijd voor is, als een van de eerste. En dan niet om 08:00 bellen wanneer ik om 08:30 pas bij de koffieautomaat sta.
Ik ga wel doorwerken wanneer iets urgent iets, maar zolang er geen productieomgeving omvalt, geen Go-live in gevaar is, maar alleen een wekelijkse statusrapportage te laat komt die door Accenture verzonnen is, maar waar ik niet van op de hoogte ben gesteld...
Ik mis Accenture niet. Professioneel, pensioen, rust, vakantiedagen, salaris is allemaal vooruit gegaan.
Wel heb ik geleerd om bij Accenture te werken. Dat absoluut. Ik zou als ik starter was weer die keuze maken voor Accenture. Maar waarschijnlijk een stuk eerder weggegaan zijn.
[
Voor 3% gewijzigd door
Motrax op 27-07-2011 23:07
]