Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:32:
Hoe is de transfer-policy naar buitenlandse kantoren?

- Kan je vanaf de level Consultant meer kans maken op transfers van (1 mnd-2 jaar) naar een buitenlands kantoor(Azië/VS)?
- Heb je voorrang op vacatures van Acn kantoren in het buitenland?

Ben benieuwd...
Schijnt goed te zijn. Vorig jaar een SE er over gesproken. Vanaf een paar jaar werkervaring kan je een eind komen, maar het liefst zien ze dat je volledig overstapt. Heeft te maken met de marge of zo. De winst gaat naar het land waar je werkt en de kosten naar het land waar je vandaan komt? Niet echt goed onthouden en ook niet over doorgevraagd. Dat moet je zelf uitzoeken ;)

Bij grote projecten in het buitenland waarbij men niet kan voldoen aan de vraag rondom resourcing wordt er tijdelijk in het buitenland geshopt. Dat werkt twee kanten op, soms een Nederlands project met veel buitenlanders en soms anders om.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zarath28 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:05:
[...]

Ligt eraan wat je precies bedoelt met een transfer:
- Als je bedoelt daadwerkelijk overgaan naar een ander kantoor (dus opnieuw worden aangenomen met nieuw contract), is de kans om naar de VS te gaan zeer klein.
- Als je op project-basis bedoelt is de kans iets groter, maar nog steeds niet echt reeel tenzij je heel specifieke kennis hebt.
- Op project-basis een tijdje elders in Europa of Azie werken is redelijk makkelijk te bereiken als je een beetje je best doet.
- Een transfer naar een ander kantoor in Europa of naar Azie is makkelijker dan naar de VS, maar hangt erg van je skillset en de vraag in het land waar je naartoe wilt af. De meest gangbare weg is om een SE (liefst zelfs meerdere) te leren kennen in het land waar je naartoe wilt en die vervolgens laten aangeven dat jij een toevoeging zou zijn.
Volledig naar een ander kantoor of projectbasis(>1 jaar) naar byv Singapore/Malaysie/UAE?
Kan het ook via een SE hier die je linkt met SE's in het buitenland?

Ik zou denken dat je voorrang hebt als je solliciteert op vacatures bij hen die volledig in jouw vakgebied hier horen?

Waar zijn NLse Acn-medewerkers bekend om internationaal qua expertise?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn sinds 1/1/2011 de prim. arbeidsvoorwaarden binnen Consulting?

- Analyst
salaris pm?
leaseregeling?
- Consultant
salaris pm?
leaseregeling?
- Manager
salaris pm?
leaseregeling?

Maakt het veel uit binnen Consulting in welke groep je zit? Groot verschil tussen Health&Public met bijv ITS&T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:59
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:56:
Wat zijn sinds 1/1/2011 de prim. arbeidsvoorwaarden binnen Consulting?

- Analyst
salaris pm?
leaseregeling?
- Consultant
salaris pm?
leaseregeling?
- Manager
salaris pm?
leaseregeling?

Maakt het veel uit binnen Consulting in welke groep je zit? Groot verschil tussen Health&Public met bijv ITS&T?
Er zit alleen verschil tussen Strategy en de overige Consultancy-takken. Strategy verdient 10% meer. Verder is het gelijk.

Salarissen ga ik hier niet neerzetten. Voor wat betreft leaseauto kun je het volgende verwachten:

Analyst: VW Polo (die krijg je altijd)
Consultant: klasse VW Golf, Audi A3, BMW 1
Manager: klasse Audi A4

Allemaal inclusief internationale tankpas en 15.000 privé kilometers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand anders die de salarissen wilt plaatsen ajb? Ben benieuwd in hoeverre het lage salaris bij aanvang gecompenseerd wordt in hogere niveau's...
Blik1984 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:37:
[...]

Er zit alleen verschil tussen Strategy en de overige Consultancy-takken. Strategy verdient 10% meer. Verder is het gelijk.

Salarissen ga ik hier niet neerzetten. Voor wat betreft leaseauto kun je het volgende verwachten:

Analyst: VW Polo (die krijg je altijd)
Consultant: klasse VW Golf, Audi A3, BMW 1
Manager: klasse Audi A4

Allemaal inclusief internationale tankpas en 15.000 privé kilometers
Dank voor je reply.
Nette leaseregeling inderdaad. :)

Ook 10% verschil op de hogere niveau's als consultant/manager etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:36:
Iemand anders die de salarissen wilt plaatsen ajb? Ben benieuwd in hoeverre het lage salaris bij aanvang gecompenseerd wordt in hogere niveau's...

[...]

Dank voor je reply.
Nette leaseregeling inderdaad. :)

Ook 10% verschil op de hogere niveau's als consultant/manager etc?
Ja, die 10% is over de hele linie.

Je wordt bij Accenture pas rijk vanaf Sr. Manager+ niveau, dan komen ook de aandelenpakketjes en de meer aantrekkelijke bonussen om de hoek kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Wat kan je als (senior) System Analyst verwachten als leaseauto? (ATS)

De persoon in kwestie heeft ruim 4 jaar gerichte ervaring en daarnaast 6 jaar ervaring een ander maar relevant gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Rekkie schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:13:
Wat kan je als (senior) System Analyst verwachten als leaseauto? (ATS)

De persoon in kwestie heeft ruim 4 jaar gerichte ervaring en daarnaast 6 jaar ervaring een ander maar relevant gebied.
De ervaring maakt niet uit voor lease-auto, het draait om de uiteindelijke inschaling van die persoon. Wat voor auto er bij (senior) System Analyst hoort laat ik aan een ATS-er over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Blik1984 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:44:
[...]

De ervaring maakt niet uit voor lease-auto, het draait om de uiteindelijke inschaling van die persoon. Wat voor auto er bij (senior) System Analyst hoort laat ik aan een ATS-er over :)
1-serie, A3, Octavia als ik het goed heb. Beetje in die richting moet je denken.

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 20:22
Weet iemand hoe ik in contact kom met detacheerders zoals accenture (tips voor andere detacheerders zijn ook welkom)?

Ik sta op het punt om af te studeren (master informatiekunde) en ben me een beetje aan het orienteren wat de beste aanpak is mbt het benaderen van detacheerders, voor eventuele sollicitaties.

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:30

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
Bert2000 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:27:
Weet iemand hoe ik in contact kom met detacheerders zoals accenture (tips voor andere detacheerders zijn ook welkom)?

Ik sta op het punt om af te studeren (master informatiekunde) en ben me een beetje aan het orienteren wat de beste aanpak is mbt het benaderen van detacheerders, voor eventuele sollicitaties.
Ik zou zeggen, carrierebeurzen!? Ik heb min of meer hetzelfde gestudeerd, was vorig jaar bij de beta carriere beurs in amsterdam en daar kun je een hele tijd staan praten (en achteraf borrelen) met mensen van Accenture (recruiters maar ook 'gewone' medewerkers), kan goed uitpakken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door marteltor op 27-02-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Blik1984 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 00:14:
[...]
Je wordt bij Accenture pas rijk vanaf Sr. Manager+ niveau, dan komen ook de aandelenpakketjes en de meer aantrekkelijke bonussen om de hoek kijken.
Daar ben ik het niet mee eens. In mijn Logica tijd hikte ik de hele tijd aan tegen de €4k/maand en het is daar erg lastig om over de €5k heen te gaan - wat bij Accenture veel makkelijker is. Maar bij Accenture geldt zeker dat het wellicht lagere salaris onderin (volgens mij valt dat wel mee - ik dacht dat het aardig marktconform was - maar ik heb eerlijk gezegd geen vergelijkingsmateriaal) binnen redelijk korte tijd gecompenseerd als je ziet wat de salarissen vanaf manager niveau zijn. Ik denk dat het lastig wordt om ergens anders in de IT binnen 5-6 jaar een gelijk salaris te verdienen. En nee, ook ik ga hier geen cijfers neerzetten - kom maar langs voor een sollicitatiegesprek; er zijn meer dan genoeg redenen om voor Accenture te gaan werken buiten het salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theHoff schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:35:
[...]

1-serie, A3, Octavia als ik het goed heb. Beetje in die richting moet je denken.
Ik heb eens horen zeggen dat een System analist laatst met een Giullietta (of de goede spelling daarvan) weg reed. Dus ik zou zeggen een stapje hoger toch?

Dat gezegd hebbende. Werken voor je lease auto vind ik altijd zo heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
In mijn tijd bij Logica heb ik wel eens meegemaakt dat starters rustig in een A4 gingen rond rijden. Ze wonen nog lekker thuis bij papa en mama, dus ze betalen rustig een paar honderd euro eigen bijdrage om in zo'n auto te kunnen rijden. Inderdaad, werken voor je lease auto :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik begin per 1 juli bij ATS!!
Weet iemand hoe het zit met NS business card?
moet jij kiezen tussen NS card en lease auto of krijg je ze allebei?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 17:41:
Hoi, ik begin per 1 juli bij ATS!!
Weet iemand hoe het zit met NS business card?
moet jij kiezen tussen NS card en lease auto of krijg je ze allebei?
Alvast bedankt
Je krijgt ze allebei. Als je een lease auto hebt, wordt er een beperking van het gebruik van de NS Business Card opgelegd van 2 dagen in de week, om zo te zorgen dat de Belastingdienst niet gaat klagen dat de lease auto niet primair voor werk gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gooi het maar even hier neer, omdat ik niet wijs word uit de Mobility webzijde. Hoe lang gaat je lease auto mee? Die van mij moet voor APK, wil ik best doen, maar ik hoorde vaag iets dat je auto na 3 jaar vervangen word (ik dacht zelf 4). Iemand een antwoord voor me? Wil graag van mijn Punto af. Ding staat vaker stil dan dat ie rijd, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:34:
Ik gooi het maar even hier neer, omdat ik niet wijs word uit de Mobility webzijde. Hoe lang gaat je lease auto mee? Die van mij moet voor APK, wil ik best doen, maar ik hoorde vaag iets dat je auto na 3 jaar vervangen word (ik dacht zelf 4). Iemand een antwoord voor me? Wil graag van mijn Punto af. Ding staat vaker stil dan dat ie rijd, helaas.
APK? Dan lijkt het me dat de leaseperiode van die Punto voorbij is. Mail of bel ze eens met de vraag wanneer het contract afloopt voor je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Die nieuwe mobility site is inderdaad erg ruk.

Een Punto heeft een contract van 48 maanden en (ik dacht) 150.000 km, welke het eerst komt.
Wat betekend dat je meestal 2 APK's moet uitvoeren, de eerste na 3 jaar. De andere vlak voor het inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus maar even een mailtje doen? of ben je er zeker van Majoh?

heel klein beetje ruk inderdaad, ze hebben over een termijn die afgesproken is, en op de athlon site staat dan weer 'een leasecontract met de duur die met uw werkgever is afgesproken' :) gaat langs elkaar heen.

maar ben een beetje bang om te mailen, want dat gaat naar zo'n algemeen adres, eerder hadden we daar Onno voor :) Ga je zo'n jongen toch nog missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Is het een diesel of benzine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Punto's waren eigenlijk altijd diesel.

Is Onno weg?

De mobility site is ruk. Je wordt er continu naar verwezen, maar er staat inhoudelijk niks op. Tenminste, in mijn tijd :+

Ook mijn Punto ging trouwens voor APK. Dus ja, dat is normaal. Na 3 jaar moeten ze op voor de APK.
majoh schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:57:
[...]
Je krijgt ze allebei. Als je een lease auto hebt, wordt er een beperking van het gebruik van de NS Business Card opgelegd van 2 dagen in de week, om zo te zorgen dat de Belastingdienst niet gaat klagen dat de lease auto niet primair voor werk gebruikt wordt.
Imho een echt goede regeling. Flexibiliteit ten top. Was er echt tevreden mee en veel van gebruik gemaakt. Moest de klant natuurlijk wel een beetje in de buurt zitten van een station ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Zeer irritant dat Onno er niet meer is ja... Laatste keer dat ik het algemene adres mailde kreeg ik ook pas response na 3 weken ofzo. Ben benieuwd of ze de zaakjes beter op orde hebben nu.

Je kunt ook rechtstreeks mailen met accountmanager bij Athlon. Die mailt vaker sneller terug en geeft beter antwoord.

Maar mijn 'oude' Punto had 48 maanden en 150.000 km, mijn huidige auto heeft dezelfde voorwaarden, dus ben er bijna 100% zeker van ja.

@Motrax: Onno is al weer even weg ja, en alles is centraal tegenwoordig, samen met Consulting. Geen verbetering voor ons ATSers iig.

[ Voor 13% gewijzigd door majoh op 03-05-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diesel, van 2008, de eerste met drie letters in het midden geloof ik ook nog :) in ieder geval uit die garage volgens de man die hem kwam brengen (en hem zomaar zijn eerste 75 kilometers heeft gegeven, terwijl een nieuwe bwm 1 serie gewoon netjes met een aanhangertje werd gebracht)

ja goed, dan maak ik me er verder niet meer druk over, misschien nog voor het officiele antwoord, voor in het archief :) Thanks voor de info.

Onno is weg ja, die ging volgens mij fleetmanagement doen voor een fleetmanagement bedrijf (of iets in die trend) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Mijn auto loopt tegen eind contract deze november, dus kan best zijn dat wat nieuwere auto's een andere regeling hebben, maar volgens mij niet.

En Onno ging idd zoiets doen. Maar Maaike die ervoor er zat had ik liever dan Onno ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

can I get an Amen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
diesel is idd na 3 jaar APK, benzine na 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Het samenvoegen heeft langere tijd geduurd. Maar Maaike ging toen al weg, die zag de bui denk ik al hangen... met Onno werd het er niet beter op (sorry Onno :+ ). Aardige vent, maar ik heb hem niet kunnen betrappen op gestructureerd werken. Toen was die Mobility site er en stond er geen relevante informatie op. Dat is dus ook niet beter geworden. MyMobility bellen werkte wel aardig overigens.

Ik snap niet dat die Mobility site niet is bijgewerkt. Als je nu de top 20 gestelde vragen er op zet en telkens blijft bijwerken, dan zou toch een keer de workload voor fleetmanagement moeten zakken...

Overigens kon Maaike goed de regels in het voordeel van ATS toepassen. Daar moest je wel even bij opletten.

Ik blijf alleen niet snappen waarom dit zo gelopen is. Ik hoorde dat fleetmanagement van Consulting een stuk slechter deed dan ATS. Maar goed, dat is ook maar van horen zeggen.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Maaike was vooral erg goed in dealtjes sluiten voor de standaard auto's binnen ATS (punto's, corsa's). Hier kreeg ze altijd behoorlijk wat korting uitgesleept, waar de Polo's van Consulting eigenlijk bar weinig op gehandeld werd.

Verder had ze een voorliefde voor Italiaanse auto's dus als je dat ook had wilde ze nog wel eens wat extra's proberen te regelen, altijd leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb in ieder geval het mailtje uitgestuurd.

Ik moet zeggen dat ik Onno ook wel ok vond, alleen was zijn deal in mijn nadeel, maar daar kon hij niks aan doen.

Ik had destijds een mogelijkheid om geen huurauto te rijden, en sneller een nieuwe lease te krijgen, ik kreeg een aftandse punto en moest die nog even oprijden (duurde 2 weken) en ik was de eerste van de nieuwe lichting met de leaseauto voor de deur. De rest heeft geloof ik nog wel 3 maanden doorgereden met een huur auto en de bonnetjes declareren.

Maargoed, die kregen wel allemaal een Corsa. achteraf gezien had ik die ook liever gehad.

Denk dat ik de lease auto en bijbehorend contract van iemand anders heb overgenomen, dat die Punto dus al besteld was. Ik mocht (kon) ook niet meer kiezen uit 3 of 5 deurs, dus denk dat het zo gegaan is.

Ding stond al stil na 275 kilometer :) en staat sindsdien zeker 1x in de maand ff stil. Oplossing is het ding 1 dag te laten staan, daarna branden er mega veel waarschuwingslampjes maar hij doet het wel weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
majoh schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:20:
... waar de Polo's van Consulting eigenlijk bar weinig op gehandeld werd.
Dit durf ik te betwijfelen.

Consulting heeft juist een enorme dikke korting op de standaard Polo's weten te bewerkstelligen via een e-auction. Waarbij echt een enorme korting op de Polo's is verkregen. Daarbij is de Polo ook nog eens redelijk dik aangekleed met cruise-control, parkeersensoren, navigatie-pakket incl. bluetooth en USB-aansluiting, boordcomputer etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Blik1984 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:45:
[...]

Dit durf ik te betwijfelen.

Consulting heeft juist een enorme dikke korting op de standaard Polo's weten te bewerkstelligen via een e-auction. Waarbij echt een enorme korting op de Polo's is verkregen. Daarbij is de Polo ook nog eens redelijk dik aangekleed met cruise-control, parkeersensoren, navigatie-pakket incl. bluetooth en USB-aansluiting, boordcomputer etc.
Ik zeg ook werd. Wat de huidige uitrusting is weet ik niet, en als ik bovenstaand lees is het zeker een goede deal. Toen ik in de Grande Punto stapte reed Consulting nog in een Polo waar bar weinig in zat. Fijn dat dit voor hun veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier die in de Oracle cell zit? hoe is deze cell eignelijk verdeeld?
Programmeren ze allemaal in JAVA? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:55:
Iemand hier die in de Oracle cell zit? hoe is deze cell eignelijk verdeeld?
Programmeren ze allemaal in JAVA? :?
Die snap ik niet. Ken er wel 1 uit de oracle cell geloof ik, maar geen idee wat ie doet qua programeren. Maar hoezo zou dat alleen Java zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Zo zo flinke opleving van het onderwerp trouwens :P

Java is dacht ik een apart cluster/cell, het cluster Custom & Emerging toch?

In de Oracle cell zitten meerdere hoeken, maar voornamelijk... Oracle ;) OWB, Peoplesoft, Oracle BI, DBA. Maar dat is wat oude info aangezien ze tot een paar maanden terug nog aan het schuiven waren. Ik heb in ieder geval de nieuwe cluster manager niet meegemaakt.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:05:
Zo zo flinke opleving van het onderwerp trouwens :P
Heb het over de lease auto en we kruipen onder de steen vandaan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:26
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:06:
[...]

Heb het over de lease auto en we kruipen onder de steen vandaan! :)
Juist, zal ondertussen eens opzoek gaan naar een nieuwe leaseauto....ben van 5km naar 120 km woon werk verkeer gegaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:05:
[...]

Die snap ik niet. Ken er wel 1 uit de oracle cell geloof ik, maar geen idee wat ie doet qua programeren. Maar hoezo zou dat alleen Java zijn?
Ik wou alleen maar weten in welke taal ze programmeren,aangezien dat ik niet in Java kan programmeren.
Motrax Zo zo flinke opleving van het onderwerp trouwens
Sorry that i jumped from one topic to an other!! :)
Java is dacht ik een apart cluster/cell, het cluster Custom & Emerging toch?
In de Oracle cell zitten meerdere hoeken, maar voornamelijk... Oracle OWB, Peoplesoft, Oracle BI, DBA. Maar dat is wat oude info aangezien ze tot een paar maanden terug nog aan het schuiven waren. Ik heb in ieder geval de nieuwe cluster manager niet meegemaakt
volgens deze reactie, hoef ik niet per se met JAVA te programmeren! of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Java is niet specifiek aan Oracle gelinkt bij Accenture volgens mij, als je het weten wilt zal ik eens de laatste nieuwsbrief erbij zoeken, volgens mij zijn de code kloppers apart en zijn ze (de clusterlead in ieder geval) daar heel trots op. Oracle is in ieder geval meer dan alleen code, zit ook Peoplesoft in wat Motrax al zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het bericht gehad dat mijn Punto 42 maanden geleased word. Ik had nog even wat onderzoek gedaan (wat heet) maar de Punto die ik heb zit nog in de 25% bijtelling, en dat is voor zo'n auto eigenlijk wat veel :)

Had Athlon ook een mailtje gestuurd, vandaag reactie, aardig snel.

Achja, november is ie er dus uit, even doorbijten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik kreeg een bericht dat er voor mij een nieuwe VW Polo klaarstaat. Ik heb de mijne net 2,5 jaar...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik snap er weinig van, maar goed. 4 wielen hebben ze allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Alex) schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:53:
Ik kreeg een bericht dat er voor mij een nieuwe VW Polo klaarstaat. Ik heb de mijne net 2,5 jaar...
Leasecontract voor Polo's zijn iets van 28 maanden ofzo, ik was ook flink verbaasd toen ik een jaar geleden een dergelijke mail kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Maar hoe zit het dan als ik een andere auto wil? Zit ik nu gewoon weer 28 maanden 'vast' aan deze Polo?

Leuk dat de nieuwe Polo slechts 14% bijtelling heeft, maar als een gemiddelde goederentrein sneller optrekt dan de nieuwe Polo vraag ik me af hoe blij ik ermee ben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar keer promotie maken, vangrail raken of kilometers maken he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:04:
[...]

Ik wou alleen maar weten in welke taal ze programmeren,aangezien dat ik niet in Java kan programmeren.

[...]

volgens deze reactie, hoef ik niet per se met JAVA te programmeren! of wel?
Klopt. Tenzij je net in een hoekje van het Oracle cluster komt waar het wel wordt gebruikt ;) Maar ik zou me geen zorgen maken en het navragen bij ATS zelf. Ik denk dat het een kleine kans is dat je aan de java gaat.
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:20:
Paar keer promotie maken, vangrail raken of kilometers maken he :)
Of naar een andere werkgever :X O-)
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:31:
Ik heb het bericht gehad dat mijn Punto 42 maanden geleased word. Ik had nog even wat onderzoek gedaan (wat heet) maar de Punto die ik heb zit nog in de 25% bijtelling, en dat is voor zo'n auto eigenlijk wat veel :)

Had Athlon ook een mailtje gestuurd, vandaag reactie, aardig snel.

Achja, november is ie er dus uit, even doorbijten.
Ik rij nu een hybride twv 30k voor een bijtelling van 26k, netto per maand 128,- O-)
descon schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:26:
[...]

Juist, zal ondertussen eens opzoek gaan naar een nieuwe leaseauto....ben van 5km naar 120 km woon werk verkeer gegaan :+
Van fiets naar auto is wel even wennen dan? ;)

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:26
Alex) schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:19:
Maar hoe zit het dan als ik een andere auto wil? Zit ik nu gewoon weer 28 maanden 'vast' aan deze Polo?

Leuk dat de nieuwe Polo slechts 14% bijtelling heeft, maar als een gemiddelde goederentrein sneller optrekt dan de nieuwe Polo vraag ik me af hoe blij ik ermee ben. :+
Collega's zijn er tevreden over, al heeft ie wel de bijnaam Polo Slowmotion ;)

Hij trekt prima op, alleen tis natuurlijk geen sportauto.
Motrax schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:31:
[...]
Van fiets naar auto is wel even wennen dan? ;)
Ging toen ook met de auto...betaal niet voor niks bijtelling 8)

[ Voor 18% gewijzigd door descon op 04-05-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 23:31:
Java is niet specifiek aan Oracle gelinkt bij Accenture volgens mij, als je het weten wilt zal ik eens de laatste nieuwsbrief erbij zoeken...,
Graag!! :) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Als je promotie maakt mag je een nieuwe auto uitzoeken of je Polo houden en het verschil in leasebudget uit laten keren.

De Polo is geen snelheidsmonster, verre van zelfs, maar de opties die erin zitten zijn wel redelijk ongeëvenaard en zul je bij een andere auto niet snel erin kunnen stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:05
Blik1984 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:18:
Als je promotie maakt mag je een nieuwe auto uitzoeken of je Polo houden en het verschil in leasebudget uit laten keren.

De Polo is geen snelheidsmonster, verre van zelfs, maar de opties die erin zitten zijn wel redelijk ongeëvenaard en zul je bij een andere auto niet snel erin kunnen stoppen
Ik heb vorige week ook bij Slowmotion kunnen ophalen, maar ik vind hem eigenlijk maar karig uitgerust.

Ik had hiervoor (veel te lang) als huurauto een o zo lelijke Skoda Fabia Combi, maar wel een met een 1.4 TSFI motor, leren bekleding en een veel beter navi dan het cheape Pioneer systeem dat in de Polo zit.

Ik denk dat iedereen op Accenture op een zondagmorgen een betere menustructuur kan bedenken voor dit systeem dan wat er nu in zit..sjonge jonge wat een interface chaos.

Dus voor mij voelt het als een flinke achteruit gaan, behalve in looks natuurlijk, hier mag je wel gezien in worden.

Vergeet niet dat het verschil in leasebudget e.d. bruto wordt uitgekeerd, dus effectief houd je er maar de helft van over. Ik zou als je de kans krijgt gewoon lekker een nieuwe bestellen naar jou wensen, of toevallig tegen een leuke uit de poule aanlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
StraightOn.NL schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:50:
[...]

Ik heb vorige week ook bij Slowmotion kunnen ophalen, maar ik vind hem eigenlijk maar karig uitgerust.

Ik had hiervoor (veel te lang) als huurauto een o zo lelijke Skoda Fabia Combi, maar wel een met een 1.4 TSFI motor, leren bekleding en een veel beter navi dan het cheape Pioneer systeem dat in de Polo zit.
cruise-control, parkeersensoren, usb-aansluiting voor ipod. Had die Fabia dat ook allemaal?

ik vond dat Pioneer systeem eigenlijk wel dikke prima, nooit problemen gehad met het menu ofzoiets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:05
Blik1984 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:52:
[...]

cruise-control, parkeersensoren, usb-aansluiting voor ipod. Had die Fabia dat ook allemaal?

ik vond dat Pioneer systeem eigenlijk wel dikke prima, nooit problemen gehad met het menu ofzoiets dergelijks.
Alleen geen parkeer sensoren, maar wel bediening van radio/volume en bellen op het stuur!

Maar het was wel een uitzondering hoor :P Ik had die Fabia gekregen omdat de Polo waar ik eigenlijk recht op had niet op tijd geleverd kon worden en ik daarom tijdje zonder auto heb gezeten :)

Maar goed, Polo Slowmotion is een leuke auto, maar niet bijzonder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oracle:

Fusion apps
Peoplesoft
Fusion Middleware
BI
Utils en tax
Siebel

- dus volgens mij niet eens zo ge-ent op coding. Ik zou zeggen ga een gesprek aan en meld wat je wilt. En eenmaal binnen is het normaal te schuiven. Of nouja, normaal: het kan gewoon :) dus schuw het avontuur niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Net eens een beetje door de brochure aan het kijken en nu begin ik toch wel nieuwsgierig te worden naar die nieuwe Polo.

Voor andere Polo-rijders hier: wat voor uitvoering hebben jullie? En welke extra's kregen jullie erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Zijn hier mensen die werkzaam zijn bij de BPM Capability Group van ATS? Graag zou ik hier wat informatie over willen hebben. Om te beginnen zou ik graag willen weten,
- Wat zijn precies de werkzaamheden van de BPM consultants, zijn deze mensen alleen maar aan het bouwen of doen ze ook nog functionele werkzaamheden. Zoals in kaart brengen van de bedrijfsprocessen en het maken van technische en functionele ontwerpen.
- Hoe groot is deze afdeling ongeveer.
- Worden de consultants gedetacheerd bij de klant of doen ze projecten met andere accenture mensen bij de klant (detacheren op project basis).
- Kun je een aantal voorbeelden noemen van de projecten wat op dit moment gedaan wordt door de BPM Capability Group (graag ook vermelden bij welke klant).
- Is het ook mogelijk om deel te nemen aan internationale BPM projecten?
- Welke tools worden gebruikt voor het realiseren van de oplossingen?

Ik heb zelf een WO (bedrijfskundig) informatica opleiding met iets minder dan 2 jaar werkervaring met SOA/BPM.

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Ik zou als WO-er niet bij ATS gaan kijken om heel eerlijk te zijn, geen mogelijkheden bij Consultancy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de gok niet wagen dat er een BPM-er tussen de GoT-ers zit, en de vraag even mailen

ik zou zelf evne hier kijken:
http://careers.accenture.com/nl-nl/Pages/index.aspx

en daar gerichte vragen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blik1984 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:56:
Ik zou als WO-er niet bij ATS gaan kijken om heel eerlijk te zijn, geen mogelijkheden bij Consultancy?
Ik zou opzich ook bij consultancy kunnen werken alleen bij Consultancy doen zij volgens mij niet aan BPM.
Ik heb even op de site gekeken die hierboven gepost is door EnzoMatrix (Thanx btw), ik zag twee vacatures wat mij wel interessant lijken. Namelijk, Junior Business & IT Consultant en Junior Technology Consultant, maar hier doe je dan helemaal niks met BPM. Dat vind ik wel jammer.

Hoe strikt zijn eigenlijk de werkzaamheden van de ATSers en Consultants gescheiden in het praktijk bij de klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vacatures die daar staan zijn gericht gezocht, maar er is all year round ook gewoon referal mogelijk, wat er volgens mij op zou wijzen dat je daar een gesprekje kan hebben met een recruiter die jou vanaf dat moment in het hokje stopt waar jij je het prettigste voelt.

Die referal programma's werken altijd zo dat je iemand voorstelt, niet voor een bepaalde functie, maar met een bepaalde hoeveelheid bagage/training/opleidingsniveau, en van daaruit rol je binnen.

Kan ook maar zo zijn dat je binnenkomt met die vacature in gedachte maar na een gesprekje een betere match hebt, met een rol die nog niet in een vacature is gegoten.

En jou vraag: dat verschilt sterk per project volgens mij, maar een mix is er doorgaans wel. Al was het alleen maar omdat je op menig project een mix hebt van techniek en management

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
echter zijn de arbeidsvoorwaarden voor consulting een stuk beter te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 09:46:
Oracle:

Fusion apps
Peoplesoft
Fusion Middleware
BI
Utils en tax
Siebel

- dus volgens mij niet eens zo ge-ent op coding. Ik zou zeggen ga een gesprek aan en meld wat je wilt. En eenmaal binnen is het normaal te schuiven. Of nouja, normaal: het kan gewoon :) dus schuw het avontuur niet!
Toch even reageren, aangezien ik zelf ex ATS Oracle BU ben ;)
Fusion apps en PeopleSoft is met name applicatiebeheer / app coding voor resp EBS en PS.
Fusion middleware richt zich meer op infra, maar ik vermoed dat de DBA cell daar ook in is opgegaan, tenzij dat nog steeds een aparte cell is.
BI is veel datamining / datamapping SQL
Utils & tax weet ik zo niet precies.
Siebel is ook apps net als fusion apps en PS maar dan meer op Siebel (CRM) gericht.

Aan coding ga je niet ontkomen dus, en Java is zeker niet uitgesloten (EBS draait er voor een groot deel op namelijk). Aan de andere kant: geef gewoon aan wat je wilt en wat je leuk vindt, mogelijkheden zat :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:47:
[...]

Toch even reageren, aangezien ik zelf ex ATS Oracle BU ben ;)
Fusion apps en PeopleSoft is met name applicatiebeheer / app coding voor resp EBS en PS.
Fusion middleware richt zich meer op infra, maar ik vermoed dat de DBA cell daar ook in is opgegaan, tenzij dat nog steeds een aparte cell is.
BI is veel datamining / datamapping SQL
Utils & tax weet ik zo niet precies.
Siebel is ook apps net als fusion apps en PS maar dan meer op Siebel (CRM) gericht.

Aan coding ga je niet ontkomen dus, en Java is zeker niet uitgesloten (EBS draait er voor een groot deel op namelijk). Aan de andere kant: geef gewoon aan wat je wilt en wat je leuk vindt, mogelijkheden zat :)
Thank you all! ik ga zeker met ATS praten en geven wat ik graag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke lease auto krijg je als Programmer bij Accenture Technology Solutions ?
(type, edition, bouwjaar, 3/5 deurs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corsa, geen idee maar wel een leuke, een nieuwe he en die komt mid 2011 ook wel gewoon uit 2011, keuze is aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 12:59:
corsa, geen idee maar wel een leuke, een nieuwe he en die komt mid 2011 ook wel gewoon uit 2011, keuze is aan jou.
Een golf ook, als ik me niet vergis maar qua bouwjaar,aantal deuren,.. heb ik geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 14:11
Nee een golf is een klasse hoger.
Gebruikelijk is dat een Programmer in een Klasse 1 auto rijd, corsa, punto, polo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij ATS voorlopig nog een Corsa, althans zo staat het op de site, en new joiners die ik spreek (of dat een representatief aantal is, weet ik niet) rijdt Corsa. Maar ik neem aan dat het ook aan de lease maatschappij ligt en welke deal het beste is op dat moment. Idunno

En deuren is gewoon een keuze, wel met een kleine meerprijs, ik meende dat dat in 2008 (toen ik samen met wat collega's mocht kiezen) gewoon 10 euro erbij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 12:59:
Heb je een idee wat voor auto je kan verwachten als je als analyst bij Accenture aan de slag gaat?
Ik ben niet het type dat gaat werken voor een fancy-leasewagen en ik ben dan ook niet op zoek naar iets bijzonders... ik ben echter wel benieuwd hoe comfortabel ik zal zijn tijdens het niet geringe aantal uurtjes op de weg.

En ook vraag ik me af wat je werkzaamheden zullen zijn in de eerste maanden op een project. Je hebt net een goede studie achter de rug, maar uiteraard nog geen enkele ervaring en ik kan me (nog) geen voorstelling maken van wat je allemaal gaat doen in die 50+ urige werkweek vanaf het begin. Hoe groot is hier ook de rol van je mentor in, of zal je meer afhangen van de mensen die bij je op het project zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen idee, de regels zijn vrij soepel, dat wel, dus kan maar zo zijn dat je een auto mag zoeken uit de volgende groep, dat is dan inderdaad de golf, mito, c30 gok ik, etc. Maar eerlijk gezegd geen idee.

Werkzaamheden zijn echt verschillend en je netwerk (of in dat geval dus je mentor) is dan best belangrijk, gewoon van af het begin aan de borrels goed bezoeken en veel praten met mensen, word dat netwerkje vanzelf groter. Binnenkomen als Analist is leuk, maar je word al ingedeeld in een grotere groep, dus SAP, Oracle etc, dus daar iets zinnigs over zeggen is lastig zat.

50+? Ik zou rustig beginnen :) je moet nog zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie EnzoMatrix.
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:43:
Werkzaamheden zijn echt verschillend en je netwerk (of in dat geval dus je mentor) is dan best belangrijk, gewoon van af het begin aan de borrels goed bezoeken en veel praten met mensen, word dat netwerkje vanzelf groter. Binnenkomen als Analist is leuk, maar je word al ingedeeld in een grotere groep, dus SAP, Oracle etc, dus daar iets zinnigs over zeggen is lastig zat.
Ik zou eventueel binnenkomen in de functie als "organisatieadviseur", functieniveau analyst, werkzaam binnen Systems Integration & Technology consulting. Dus niet een specifieke groep als SAP of Oracle. Hierdoor vraag ik mij echt af wat de werkzaamheden zijn als starter. Ik weet dat je bij Accenture in het diepe gegooid zal worden en gelijk mee mag op project naar de klant... maar wat je daar dan precies moet gaan uitvoeren is me niet geheel duidelijk.
Het lijkt me overigens toch niet de bedoeling dat je afhankelijk bent van je eigen netwerk capaciteiten in de eerste weken/maanden om je functie goed te kunnen uitvoeren? Begrijp me niet verkeerd, ik kan prima een netwerk opbouwen, maar het lijkt me niet de verantwoordelijkheid van je (netwerk-)collegae om je bij je eerste werkzaamheden te ondersteunen en wegwijs te maken? Of zie ik dit verkeerd?
50+? Ik zou rustig beginnen :) je moet nog zo lang.
Van wat ik uit de gesprekken met senior/executive managers begrepen heb, is 50 uur per week een rustig weekje. Ambitie om hier structureel boven te zitten heb ik overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Vandaag de nieuwe Polo opgehaald... Wat een vet ding! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 20:26:
Vandaag de nieuwe Polo opgehaald... Wat een vet ding! :D
Congrats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Accenture en ATS zijn echt verschillend, hoewel ik wel met startende consultants van Accenture samen heb gewerkt kan ik daar weinig over zeggen, werk zelf bij ATS.

Ik denk dat met het aantal projecten wat er nou is je best wel snel aan het werk kan zijn, dus helemaal van jou afhangen zal het niet. Dat is wel een beetje een gok hoor, want zo breed is mijn kennissenkring daar niet :) maar de meeste die ik spreek van Accenture zijn gewoon op project

organisatie adviseur? misschien zie ik het verkeerd en weet ik niet helemaal hoe de structuur van Accenture is, maar dan zit je toch ook wel gewoon in een groep? HR of T&OP of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm?

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2011 06:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:20:
[...]
Ik zou opzich ook bij consultancy kunnen werken alleen bij Consultancy doen zij volgens mij niet aan BPM.
Ik heb even op de site gekeken die hierboven gepost is door EnzoMatrix (Thanx btw), ik zag twee vacatures wat mij wel interessant lijken. Namelijk, Junior Business & IT Consultant en Junior Technology Consultant, maar hier doe je dan helemaal niks met BPM. Dat vind ik wel jammer.
Er is wel een groep binnen consulting die zich bezig houdt met BPM, namelijk Technology Architecture. De vacature vind je hier: http://careers.accenture....aspx?lang=nl&job=00108878.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maken ze bij Accenture gebruik van een Assesment?

Misschien toch handig voor toekomstige zoekenden:
(weet inmiddels dat dit niet wordt gebruikt: 2x gesprek en hierna evnt. aanbieding)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste lezers,

Heb deze week een gesprek bij ATS Almere....hebben jullie nog TIPS?

Waarom werk jij bij ATS? (Wat waren jou redenen om voor ATS te kiezen?)

Alvast dank voor jullie hulp.
Mag ook DM.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Nou vooruit dan maar ;)

Ten eerste een vraag, weet je voor wat voor functie je solliciteert? Of ben je een starter zonder echte voorkeur?

Mijn reden om 6,5 jaar geleden bij Accenture (ATS) te solliciteren was omdat ik gevraagd werd... De reden dat ik uiteindelijk bij ATS ging werken is vooral omdat dit soort bedrijven goed voor starters zijn. Je krijgt ruimte voor zelfontwikkeling, budget voor trainingen, kans om verschillende bedrijven te zien waar je komt te werken, daarnaast begin je niet al te hoog in salaris maar kun je goed doorgroeien als je presteert.

Nadeel wat kleeft aan project werk is dat je vaak van te voren niet weet wat voor project / klant je gaat beginnen. Verschil in projecten zijn groot, maar met een beetje gezonde communicatie vanuit jouw kant kun je er altijd voor zorgen dat je op een goed project kunt komen te zitten mocht het huidige niet bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DANKJE :D

Heb deze week mijn eerste gesprek gehad voor de functie: IT Young Professionals SAP Solutions
Nu afwachten op een callback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 Juni start Introductiedag in Hotel Newport in Huizen, heb er echt zin in :)

Helaas nog niks gehoord over wat voor lease auto ze geven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

introductieweek/dag is daarvoor komen ze wat vertellen en krijg je keuze 3/5 deurs + een papiertje om te tekenen. :) daar is die introductie oa voor bedoeld.

dat ze dan naar buiten kijken en opmerken dat niemand achterwaarts inparkeert... en dat plotseling iedereen zegt 'hey goed idee'. Dat momentje willen ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:44:
introductieweek/dag is daarvoor komen ze wat vertellen en krijg je keuze 3/5 deurs + een papiertje om te tekenen. :) daar is die introductie oa voor bedoeld.

dat ze dan naar buiten kijken en opmerken dat niemand achterwaarts inparkeert... en dat plotseling iedereen zegt 'hey goed idee'. Dat momentje willen ze :)
Oke ik d8 juist dat je met die lease auto na die Introductieweek moest komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toen ik begon waren de meeste voorzien van huurauto. Alleen enkele stagiaires waaronder ikzelf hadden al een poolauto en hadden al eerder getekend voor een lease auto. Weet niet hoe dat nu is.

maar neem wel aan voordat je begint met rijden in een lease - dat je iets getekend moet hebben. Is dat nog niet gebeurd, gebeurd dat denk ik op de introductie, waarna je waarschijnlijk nog even moet wachten. Of wellicht is er ruimte in de pool om poolauto's (gebruikte auto's) uit te delen om de wachttijd te overbruggen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:02:
toen ik begon waren de meeste voorzien van huurauto. Alleen enkele stagiaires waaronder ikzelf hadden al een poolauto en hadden al eerder getekend voor een lease auto. Weet niet hoe dat nu is.
Oke thnx voor de info man, moet dan maar even afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe net een mail gehad dat ik mijn auto dinsdag kan ophalen bij Fleetport Amsterdam :)
Maarja het blijft nog steeds een verassing wat voor auto ik uiteindelijk krijg :lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is dat veranderd, kun je niet ff een mailtje terug doen met de vraag wat voor een model? :) gezonde interesse zou ik het op gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Omdat fleetmanagement zelf waarschijnlijk niet eens weet wat er in die week in de pool staat... Of alleen aantallen weet, maar niet wie precies welke auto gaat rijden.

Ik verwacht dat met de nieuwsbrief eerst wordt aangekondigd wat het nieuwe model wordt.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag bericht gehad van fleet Amsterdam
dat het een Opel Corsa 1.3 CDTI, 3 deurs, bj 2008
wordt.

Helaas geen 5 deurs, bj had ik ook hoger verwacht, maarja je kan niet alles
hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

2008, die is wrs snel door zn contract heen komend jaar, en dan krijg je een nieuwe... Lekker toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan is het dus een gebruikte en moet je m oprijden, die heb je dan ook niet zo lang denk ik, want mijn lease (punto) was ook voor 3,5 jaar.

spuit 11

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal,
Ik ben bijna afgestudeerd en Accenture spreekt mij erg aan. Hoe lang duurt de procedure gemiddeld van solliciteren tot contract krijgen? En krijg je het assessment voor of na de sollicitatiegesprekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Solidxxsnake

De procedure kan vrij snel gaan als je zelf ook veel beschikbaar bent en het dus makkelijk is om afspraken in te plannen. Kan met 2 weken gebeurd zijn. De assessment(s) krijg je in ieder geval voor de gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

assesment?
nee hoor bij ATS doen ze niet aan assesments. 2x een gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg momenteel de opleiding information engineering (HBO), vergelijkbaar met bedrijfskundige informatica.
Heb je bij accenture/ATS in deze richting voldoende mogelijkheden als je niet wilt programmeren? Of is er sprake van een vast pad dat je moet volgen als yp waarin programmeren ook hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Niet om een rant te starten, maar uit belangstelling: je gaat aan de slag na een HBO in de informatica en je wilt niets ontwikkelen?

Voor mij heb je in een IT project tal van aspecten zoals het boven water krijgen van de klantwensen, omzetten in een ontwerp, uitvoeren van het ontwerp, testen, integreren, qualificeren, opleveren. En daarna het technisch en functioneel beheer en het service management.
Welke delen van deze lifecycle hebben wel of niet je belangstelling?

t_captain wordt een jaartje ouder en probeert de jonge generatie te begrijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan programmeren heb ik een hekel. De opleiding information engineering is veel minder programmeren dan informatica. Bij mijn opleiding vond ik de projecten (bij echte bedrijven) waarbij ik om de tafel moest zitten met klanten, wensen en eisen in kaart moest brengen en een functioneel ontwerp moest maken het leukst. Juist die brug zijn tussen de klant en de daadwerkelijke programmeur spreekt mij erg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Dat zijn ook leuke en belangrijke rollen, maar om deze echt goed in te vullen zul je een stuk begrip moeten hebben van de business en een stuk van de techniek.

Business ga je begrijpen door er een aantal jaren in rond te lopen en gaandeweg verschillende mensen in verschillende posities met verschillende meningen te leren kennen. Uitgaande van grote bedrijven denk dat je je eerste organisatie goed begint te begrijpen na enkele jaren, als je daarna op andere plekken komt dan zie je veel sneller de overeenkomsten en verschillen. Maar al met al ben je gauw vijf jaar verder. En die jaren zul je ergens mee moeten invullen.

Ontwikkelaars ga je alleen begrijpen door met ze om te gaan. En misschien wel helemaal niet want het is nu eenmaal raar volk ;) Ik ben van mening dat een goed ontwerp ook goed realiseerbaar moet zijn. Het moet rekening houden met de risico's bij de implementatie, oplevering en het beheer en al deze risico's zoveel mogelijk kaderen en reduceren.
Hoe vroeger je in de lifecycle van een product zit, hoe kleiner de kosten om fouten eruit te halen, maar hoe groter de kosten als dat niet goed gebeurt en er fouten in ontstaan of in blijven zitten. Daarom ben ik van mening dat ten minste enkele jaren in de implementatie en eventueel een periode in het beheer onmisbaar zijn om een goede functioneel ontwerper of architect te worden.

Tel bovenstaande argumenten bij elkaar op en zo past de puzzel akelig goed. De meeste organisaties laten de starters eerst een aantal jaar als developer, tester, of informatie analist werken voordat ze de verantwoordelijkheid krijgen over een functioneel ontwerp. WIl je deze stap zo snel mogelijk maken, dan heb je twee mogelijkheden:
- uitblinken in de rollen die je eerst krijgt. mensen die hun werk goed aankunnen en "iets over" hebben lopen sneller in de kijker voor een nieuwe rol.
- gaan werken in een gebied waar de technologische kant wat minder zwaar is t.o.v. de bedrijfsmatige kant. bijvoorbeeld business intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:59

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 18:23:
Aan programmeren heb ik een hekel. De opleiding information engineering is veel minder programmeren dan informatica. Bij mijn opleiding vond ik de projecten (bij echte bedrijven) waarbij ik om de tafel moest zitten met klanten, wensen en eisen in kaart moest brengen en een functioneel ontwerp moest maken het leukst. Juist die brug zijn tussen de klant en de daadwerkelijke programmeur spreekt mij erg aan.
De starterspositie van Programmer als "titel" staat los van wel of niet programmeren.

Ligt heel erg aan welke tak je inzit of het zin heeft om (eerst) te programmeren. Als het puur om een maatwerk oplossing gaat is het soms minder belangrijk om te weten wat wel/niet makkelijk kan.

Maar als je met een standaard pakket (denk aan SAP) te maken hebt is het handig dat je een idee hebt van de (on)mogelijkheden van het pakket, soms is het dan dus handig dat je eerst een introductie van programmeren krijgt voor je met "de business/klant" om tafel gaat zitten.

Met andere woorden, soms moet je eerst bewijzen dat je weet waarover je het hebt...
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste