Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH-JPS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:42
StraightOn.NL schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:56:
[...]

Nee klopt het gaat mij ook niet om het kostenplaatje, want een sim-only is in principe voldoende dan, maar meer om het gebruiksgemak, het uitschakelen van je werk telefoon kan inderdaad wel prettig zijn, maar ik heb geen idee hoe dat gaat als je Analyst bent :)
Gewoon de uitknop drukken....

Nee zonder gekheid, ik heb zelf ook mijn privé nummer behouden. Anders bellen je vrienden je ook tijdens het werk, irritant is dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:42
same for me, privé telefoon behouden met een sim-only abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Korakal schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:37:

Je krijgt overigens vanaf deze maand een budget voor privébellen met je zakelijke telefoon, dus mochten bovenstaande redenen je niks kunnen schelen, dan zou dat een optie zijn. Al ben ik wel bang dat je met 200min/75 sms daar ruim boven zit...
Volgens mij was er tot nu toe nooit een probleem als je maar niet boven 75 euro uit zou komen.

• Bossie
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:51:
Ik ben ingedeeld bij cluster C&E en cell BI & datamanagement. Ik heb dus eigenlijk geen idee wat ik moet gaan doen :p Persoonlijk dacht ik dat ik bij custom development ingedeeld zou worden...
Weet iemand hier misschien iets over BI & datamanagement?
Ik ben deze maand begonnen met mijn afstudeerstage bij ATS en toevallig ook bij BI & DM.
Meer informatie over BI is altijd welkom, ik heb op dit moment een enorme stapel ebooks misschien helpt het je.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Blik1984
theHoff schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:31:
[...]

Volgens mij was er tot nu toe nooit een probleem als je maar niet boven 75 euro uit zou komen.
Tot afgelopen september moest je je privékosten altijd zelf betalen en kon je je zakelijke kosten declareren. Tot 70 euro op het WBS van de telefoon, overige kosten op project.

(dat veel mensen dat niet deden is iets anders...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TLRnZ schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:53:
[...]

Ik ben deze maand begonnen met mijn afstudeerstage bij ATS en toevallig ook bij BI & DM.
Meer informatie over BI is altijd welkom, ik heb op dit moment een enorme stapel ebooks misschien helpt het je.
Bedankt voor je aanbod!

Maar ATS had bij mij een foutje gemaakt. Bij de intro hadden ze de verkeerde vermelding. Ik zit momenteel in het Custom & Emerging cluster in de Custom Development cell.
Iemand anders uit de intro groep had het precies andersom. Was denk ik een wisselgrapje van ATS :p

Zit nu al meer dan 2 weken op de 'bench' en heb ondertussen al 27 CBT's (Computer Based Training) op mijn naam staan. Het begint nu wel een beetje saai te worden :( Vandaag wel salaris gekregen, dus dat werkt dan weer motiverend :) Maar waarschijnlijk binnenkort een project :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:18:
[...]

Bedankt voor je aanbod!

Maar ATS had bij mij een foutje gemaakt. Bij de intro hadden ze de verkeerde vermelding. Ik zit momenteel in het Custom & Emerging cluster in de Custom Development cell.
Iemand anders uit de intro groep had het precies andersom. Was denk ik een wisselgrapje van ATS :p

Zit nu al meer dan 2 weken op de 'bench' en heb ondertussen al 27 CBT's (Computer Based Training) op mijn naam staan. Het begint nu wel een beetje saai te worden :( Vandaag wel salaris gekregen, dus dat werkt dan weer motiverend :) Maar waarschijnlijk binnenkort een project :D
Is e-learning (CBT's) toegankelijk voor iedereen binnen Accenture? Kan je als afstudeerder daar ook aan participeren? Welke CBT's zijn er voor data-analyse (excel/survey's...)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:26
ff inloggen ? Merk je vanzelf of je er bij kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Vziw kan je als afstudeerder ook overal bij.

Iemand trouwens naar de resultaten gekeken van de telefoonselectie? :P Bijna 85% kiest voor de iPhone 4, 10% gaat voor Android, 1% voor Mobile Phone 7, 1% voor een Nokia. Vreemd genoeg gaan er 3 mensen voor de iPhone 3, wtf 8)7

Wel interessante statistieken. De gemiddelde Accenture medewerker gaat voor de iPhone, een kleine groep voor Android en een enkeling voor iets anders.

Ze hadden beter meteen iedereen een iPhone kunnen aanbieden, had flink wat minder moeite gescheeld rondom het aanbieden van diverse telefoons :+

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:17
Motrax schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:27:
Vziw kan je als afstudeerder ook overal bij.

Iemand trouwens naar de resultaten gekeken van de telefoonselectie? :P Bijna 85% kiest voor de iPhone 4, 10% gaat voor Android, 1% voor Mobile Phone 7, 1% voor een Nokia. Vreemd genoeg gaan er 3 mensen voor de iPhone 3, wtf 8)7

Wel interessante statistieken. De gemiddelde Accenture medewerker gaat voor de iPhone, een kleine groep voor Android en een enkeling voor iets anders.

Ze hadden beter meteen iedereen een iPhone kunnen aanbieden, had flink wat minder moeite gescheeld rondom het aanbieden van diverse telefoons :+
Ik heb zelf ook voor de iPhone gekozen. Waarom? Juist omdat de rest deze ook aanschaft en ik daardoor goede mogelijkheden zie om straks met z'n allen te gaan beeld bellen via Wifi (voor conference calls). Ik heb voor privé een HTC Desire waar ik erg tevreden over ben. Echter heb je via Accenture alleen keuze uit 2 Android toestellen met grote schermen (Desire HD en Galaxy S... wat zijn we eigenlijk verwend...). Voor een werk telefoon vind ik de afmetingen van de iPhone geschikter.

Enige reden die ik kan bedenken dat iemand een iPhone 3G kiest is om het antenne probleem en/of dat de 3G iets beter in de hand ligt? Er zijn ook 3 mensen die hebben gekozen voor de Nokia 6700 Classic :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Wij (Avanade) krijgen deze maand nog allemaal een nieuw toestel: de HTC 7 Trophy. Met Windows Phone 7. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Alex) schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:20:
Wij (Avanade) krijgen deze maand nog allemaal een nieuw toestel: de HTC 7 Trophy. Met Windows Phone 7. :)
Tja... Avanade <> Microsoft <> Windows Mobile ;)

Wij konden ook kiezen om te wachten op de WM7 toestellen (1% van de medewerkers heeft daarvoor gekozen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

bsmpower schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:58:
Ik heb zelf ook voor de iPhone gekozen. Waarom? Juist omdat de rest deze ook aanschaft en ik daardoor goede mogelijkheden zie om straks met z'n allen te gaan beeld bellen via Wifi (voor conference calls). Ik heb voor privé een HTC Desire waar ik erg tevreden over ben. Echter heb je via Accenture alleen keuze uit 2 Android toestellen met grote schermen (Desire HD en Galaxy S... wat zijn we eigenlijk verwend...). Voor een werk telefoon vind ik de afmetingen van de iPhone geschikter.

Enige reden die ik kan bedenken dat iemand een iPhone 3G kiest is om het antenne probleem en/of dat de 3G iets beter in de hand ligt? Er zijn ook 3 mensen die hebben gekozen voor de Nokia 6700 Classic :?
Imho is de iPhone 4 een goede keuze, inderdaad juist omdat iedereen 'm heeft. De Android zou ik prive eerder kiezen, maar prive wil ik er nog wel aan sleutelen. Zakelijk gezien moet 't gewoon goed werken.

De Nokia was dacht een een bouwvakker telefoon. Sja, sommige mensen vinden dat prettiger. Ik zou er zelf niet voor kiezen :P

Ik heb overigens niets gekozen. Einde deze maand ben ik naar een andere werkgever en het is zonde van de tijd/geld als ik een keuze invul.
Alex) schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:20:
Tsssss deze maand al ;) Alleen wel een gewaagde keuze, WP7 is nog nauwelijks uit, er is weinig over bekend en heel Avanade stapt over. Als dat maar geen soortgelijk debacle wordt als die Samsungs die bij Consulting kwamen. Batterijduur van minder dan een dag en meteen een reserve accu er bij :X
bsmpower schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:39:
Tja... Avanade <> Microsoft <> Windows Mobile ;)
80% Accenture, 20% Microsoft toch? Het was ooit iets van 50/50, maar die verhouding is anders geworden. Zo is het mij uitgelegd door een Avanade medewerker.

't schijnt trouwens dat het always online abbo nog niet geactiveerd is en dat we er nog bericht over krijgen. In de nieuwe telefoontool is er in ieder geval niets over te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Motrax op 18-10-2010 13:03 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Motrax schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:01:
[...]

Tsssss deze maand al ;) Alleen wel een gewaagde keuze, WP7 is nog nauwelijks uit, er is weinig over bekend en heel Avanade stapt over. Als dat maar geen soortgelijk debacle wordt als die Samsungs die bij Consulting kwamen. Batterijduur van minder dan een dag en meteen een reserve accu er bij :X
Tsja, we zijn ook allang over op Exchange 2010 enzo. We lopen graag voorop denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

En terecht! Als Microsoft producten toko kan je niet aan komen zetten met Office 2000 documenten ;) Dus in dat opzicht is een WP7 telefoon een goede toevoeging aan de missie je hebt uit te dragen. In dat geval snap ik de keuze voor een Windows telefoon een stuk beter.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

PeeJay

Prutser

Motrax schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:01:
[...]
Imho is de iPhone 4 een goede keuze, inderdaad juist omdat iedereen 'm heeft. De Android zou ik prive eerder kiezen, maar prive wil ik er nog wel aan sleutelen. Zakelijk gezien moet 't gewoon goed werken.
Dit is de reden dat ik voor een HTC ga kiezen. De Iphone 4 is straks de Golf onder de smartphones :P
't schijnt trouwens dat het always online abbo nog niet geactiveerd is en dat we er nog bericht over krijgen. In de nieuwe telefoontool is er in ieder geval niets over te vinden.
Gaat pas in op het moment dat je ook daadwerkelijk een 'always online device' hebt ontvangen :)

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Ik heb helaas de nieuwe telefoon nog niet mogen kiezen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb nog geen keus mogen maken.
Dit zal ook vast nog een tijd duren.
Ik ben in Juni begonnen bij ATS en kreeg een Nokia 3720 Classic nieuw uit de doos.
Ik ben er eerlijk gezegd al behoorlijk op uit gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:39:
Ook ik heb nog geen keus mogen maken.
Dit zal ook vast nog een tijd duren.
Ik ben in Juni begonnen bij ATS en kreeg een Nokia 3720 Classic nieuw uit de doos.
Ik ben er eerlijk gezegd al behoorlijk op uit gekeken.
Moet je je zakelijke mobiel interessant blijven vinden dan?
Ik denk eerder dat de verwachting gaat zijn dat je met je 'always online device' altijd en overal je mail moet kunnen lezen en beantwoorden.
Daar zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
PeeJay schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:00:
[...]

Ik denk eerder dat de verwachting gaat zijn dat je met je 'always online device' altijd en overal je mail moet kunnen lezen en beantwoorden.
Je hoeft je mail niet eens te synchroniseren op je zakelijke mobiel als je dat niet wilt. Niemand die jou dat kan verplichten

En verder, ze kunnen je niks verplichten, als jij je mail opent in de avonduren of het weekend is dat je eigen verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Blik1984 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:20:
[...]

Je hoeft je mail niet eens te synchroniseren op je zakelijke mobiel als je dat niet wilt. Niemand die jou dat kan verplichten

En verder, ze kunnen je niks verplichten, als jij je mail opent in de avonduren of het weekend is dat je eigen verantwoordelijkheid.
Op papier niet inderdaad :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Dan moet je wat harder op je strepen staan, je bepaald zelf wat je buiten je werktijden doet

[ Voor 11% gewijzigd door Blik1984 op 21-10-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
PeeJay schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:00:
[...]

Daarvoor is het een zakelijke telefoon, ik vind het wel eens handig tijdens meetings

Daarom heb ik ook mijn prive telefoon er naast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:30

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Blik1984 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:48:
[...]

Dan moet je wat harder op je strepen staan, je bepaald zelf wat je buiten je werktijden doet
Tuurlijk bepaal je zelf wat je buiten je werktijd doet, echter zal degene die buiten werktijd netjes bezig is met zijn mail altijd een streepje voor hebben op degene die dat niet doet.

Ik heb mijn telefoon iig besteld, net als alle andere schaapjes voor een iPhone gekozen ;) Ben benieuwd hoe snel ze kunnen leveren... Reden voor iPhone is voor mij dat ik al Android heb prive, en het leuk vind om ander speelgoed te hebben. Heb nu nog een oude 6230i, hoewel die voor mij voldoet (hij belt) is het wel leuk om een iets moderner ding te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Heb voor de HTC Desire Z gekozen. Had zelf een toestel aangeschaft met bluetooth om zakelijk te gebruiken.
Van Accenture heb ik nog een Nokia 6100. Eens kijken of ik die thuis weer terug kan vinden. Kan mij niet herinneren dat ik die met het verhuizen in handen heb gehad :X

[ Voor 38% gewijzigd door PeeJay op 21-10-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Er waren toch ook telefoontoestellen in omloop die zo oud waren dat er geen bluetooth op zat? :D Ergens in 2006/2007 in ieder geval nog wel. Ik weet niet of die nu nog in gebruik zijn... :P

Iemand trouwens ervaring met die celebration points en hoeveel het netto kost? Ik hoor (indianen?)verhalen dat het effectief 90% van de aanschafwaarde kost...

Bijvoorbeeld: 100 punten * 0,99 * 0,71 (dollar/euro) * 0,42 (inkomstenbelasting) = € 29,50 netto.

Klopt deze berekening?

Natuurlijk moet je wel op de huidige marktwaarde letten. Een 40" inch tv die al maanden in de celebration performance shop staat is op straat zowat in waarde gehalveerd, maar de punten in de shop zijn niet bijgesteld. Dus je moet wel een nieuw product kiezen of een waardevast product. Of gewoon gaan voor de waardebonnen van bekende winkelketens.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
1 punt is 99 dollar cent. Omrekenen naar euro's en dat bij je salaris optellen. Afhankelijk van je belastingschaal betaal je dan dus 42 of 52% belasting. Max 52% dus en een beetje afhankelijk van de stand van de dollar en de correctie die ze daar af en toe voor doen in Celebrating performance (zo kostten bijvoorbeeld de Hema bonnen een paar maanden geleden ineens een stuk meer punten).

Puur bang for buck kwam je een aantal maanden geleden nog het meest voordelig uit met Hema waardebonnen. De enige die daar beter uit kwam, een beeldscherm, werd geannuleerd toen ik die bestelde. Hema waardebonnen er voor kopen dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
Hi allen,

Vraagje: net een aanbieding gehad. Kan iemand me vertellen of het leasebudget inclusief of exclusief brandstof is?

Thanks,
Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
PeeJay schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:15:
Heb voor de HTC Desire Z gekozen. Had zelf een toestel aangeschaft met bluetooth om zakelijk te gebruiken.
Van Accenture heb ik nog een Nokia 6100. Eens kijken of ik die thuis weer terug kan vinden. Kan mij niet herinneren dat ik die met het verhuizen in handen heb gehad :X
Je had ook gewoon een nieuwe kunnen aanvragen, zulke oude toestellen kan je volgens mij zo omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Frank_79 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 21:52:
Hi allen,

Vraagje: net een aanbieding gehad. Kan iemand me vertellen of het leasebudget inclusief of exclusief brandstof is?

Thanks,
Frank
Het is exclusief brandstof, berekend met 36 maanden, 160.000km totaal? Zoiets.
theHoff schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 20:15:
1 punt is 99 dollar cent. Omrekenen naar euro's en dat bij je salaris optellen. Afhankelijk van je belastingschaal betaal je dan dus 42 of 52% belasting. Max 52% dus en een beetje afhankelijk van de stand van de dollar en de correctie die ze daar af en toe voor doen in Celebrating performance (zo kostten bijvoorbeeld de Hema bonnen een paar maanden geleden ineens een stuk meer punten).

Puur bang for buck kwam je een aantal maanden geleden nog het meest voordelig uit met Hema waardebonnen. De enige die daar beter uit kwam, een beeldscherm, werd geannuleerd toen ik die bestelde. Hema waardebonnen er voor kopen dus :).
De Hema bonnen heb ik ook al aan zitten rekenen, maar om nu voor 500,- aan Hema bonnen in te slaan :X :P

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Motrax schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:54:
[...]
Het is exclusief brandstof, berekend met 36 maanden, 160.000km totaal? Zoiets.

[...]
De Hema bonnen heb ik ook al aan zitten rekenen, maar om nu voor 500,- aan Hema bonnen in te slaan :X :P
Een Ipad wellicht?

en Leasebudget is volgens mij inclusief brandstof, 48 maanden, 160.000 km.Alleen voor Polo's gelden andere regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Motrax schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 19:31:
Er waren toch ook telefoontoestellen in omloop die zo oud waren dat er geen bluetooth op zat? :D Ergens in 2006/2007 in ieder geval nog wel. Ik weet niet of die nu nog in gebruik zijn... :P
De mijne dus. Een Nokia 6100.
Iemand trouwens ervaring met die celebration points en hoeveel het netto kost? Ik hoor (indianen?)verhalen dat het effectief 90% van de aanschafwaarde kost...

Bijvoorbeeld: 100 punten * 0,99 * 0,71 (dollar/euro) * 0,42 (inkomstenbelasting) = € 29,50 netto.

Klopt deze berekening?
Ja, die klopt. Met goed rondspeuren ben je in de winkel meestal goedkoper uit :)
Ik heb er 3 jaar geleden een golfset voor besteld. Scheelde mij netto toch nog 200 euro vergeleken met de winkel. Dat viel toch mee.
descon schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:01:
[...]

Je had ook gewoon een nieuwe kunnen aanvragen, zulke oude toestellen kan je volgens mij zo omwisselen.
Klopt, Simmplus wilde direct wel een toestel toesturen. Alleen de vervanger die ze zouden sturen werkt niet goed met de geïntegreerde bluetooth in mijn leaseauto. Dus ik heb zelf een toestel gekocht.

De regels voor mijn leaseauto: 48 maand, 35.000km per jaar, exclusief brandstof. Leasebudgetten zijn bij Accenture nooit inclusief brandstof geweest.

Bij 140.000km krijg je netjes een mailtje dat je een auto mag gaan uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chipzilla
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-10-2010
Weet iemand hier wat de arbeidsvoorwaarden voor starters bij Accenture Strategy Consulting zijn? Ik vraag me af of ze te vergelijken zijn met Deloitte S&O of echt concurreren met de Roland Berger en AT Kearney's in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

Chipzilla schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:00:
Weet iemand hier wat de arbeidsvoorwaarden voor starters bij Accenture Strategy Consulting zijn? Ik vraag me af of ze te vergelijken zijn met Deloitte S&O of echt concurreren met de Roland Berger en AT Kearney's in Nederland.
Heb je hier iets aan ?

http://careers3.accenture...lden/strategy/watbiedenwe

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Chipzilla schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:00:
Strategy verdient volgens mij standaard 10% meer dan de andere Consulting-groepen. Volgens mij is de Strategy groep zich steeds meer aan het positioneren richting Roland Berger, McKinsey, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Dus aan jullie of één van jullie meer weet over de afdeling binnen Accenture en wat er allemaal staat te gebeuren op dat gebied en wat het eigenlijk precies in houdt.

Mijn dank is zeer groot!

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:07:
Heren,

Wat adviseren jullie mij? Ik vind Cisco echt een pracht bedrijf. En nou heeft Accenture toevallig een afdeling (die bij velen niet (nog) niet bekend is :S), genaamd Infrastructure Consulting, wat hopelijk gefocused is op Cisco apparatuur (hun motto vind ik gewoon prachtig: we want to change the way we work, live and play [zoiets]). Hoe kijken jullie hier tegen aan en lijkt het jullie leuk? Ik ben namelijk uitgenodigd om binnenkort op gesprek te gaan voor de functie van Infrastructure Consultant, maar zit nu midden in een Management Traineeship. Alleen de traineeship vind ik niet zo denderend, aangezien ik niet datgene doe wat ik leuk vind. Heb al een aantal keer aangekaart dat ik iets in de IT wil doen, maar komt ieder keer niks van terecht. Maar twijfel nog heel erg aangezien ik nu al een functie op niveau doe, lekker verdien (in ieder geval veel meer dan wat ik hier heb gelezen) en snel hogerop kan komen. Probleem alleen is dat ik het echt niet naar mijn zin heb.

Dus aan jullie of één van jullie meer weet over de afdeling binnen Accenture en wat er allemaal staat te gebeuren op dat gebied en wat het eigenlijk precies in houdt.

Mijn dank is zeer groot!
Sorry, geen ervaringen mee of ervaringen over gehoord.

Maar het lijkt mij het beste om gewoon naar het eerste gesprek te gaan en ik verwacht dat je ze je dan prima kunnen vertellen wat de plannen zijn. Leer je elkaar even kennen en weet je direct wat de verwachtingen en mogelijkheden/beperkingen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedkill
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 10:59
Nou ik kwam toevallig deze topic tegen en wou even mijn ervaring delen.

Ik heb zelf iets meer dan twee jaar voor ATS gewerkt in BE. En eerlijk gezegd ik heb er me rot geamuseerd en eveneens vele uitdagingen gevonden alsook een enorme kennis van collega's opgedaan die altijd open stonden voor suggesties en iemand wegwijs te maken in de enorme wereld van IT.

De collega's waren enorm goed, de sfeer was er goed, we kregen veel mogelijkheden en zelfs carriere keuzes. Als je nu verder wou specialiseren in je huidige tak of iets totaal anders wou was dit zeker te bespreken. Ik kan enkel voluit voor ATS spreken maar het ging er heel gewoon aan toe, iedereen sprak met iedereen, ongeacht van zijn of haar achtergrond of technische focus. Om de zoveel maand werd er een kleine vergadering gehouden waar zo goed als iedereen op aanwezig was in de mate van het mogelijke. Geen gedoe met allerlei hoogstandjes, een lekkere jupiler of leffe, en wat snacks. geen champagne, dress code of iets anders. De baas was er zelfs de helft van de tijd in T-shirt :)

Met de collega's van Avenada lachten we wel eens omdat ze microsoft gebonden waren en allerlei 'company policy' spul voorgeïnstalleerd kregen maar overal was ook hier de sfeer goed.

Helaas, en dit is het minder gedeelte, zijn we op een bepaald moment full time gedetacheerd geweest -een volledig team - naar een derde partij. Dit samen met mensen van Accenture analysten waar wij niet voor in aanmerking kwamen gezien we geen universitair diploma hadden. Zowel bij ACN als de derde partij waren er nogal wat 'macht spanningen' aanwezig waardoor ik uiteindelijk vertrokken ben dankzij een collega van een vierde partij.
Veel subprojecten zijn toen gefaald mede door deze machtstrijd alsook door in mijn mening verschillen tussen ACN en ATS alsook de derde partij die er nog eens tussenkwam. Vergelijk het met een SOX implementatie. SOX op zich is aanvaardbaar, de implementatie daarentegen is veelal om te huilen. Op een gegeven moment was ik dan ook moe van dit soort ongein en ben ik vertrokken.

Het laatste mag zeker geen oordeel zijn om ATS of een andere divisie van Accenture niet te kiezen in BE, ik kan niet oordelen over NL. Dit was enkel een persoonlijke ervaring. Al bij al zou ik het opnieuw doen, al was het maar voor de collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
Afgelopen week getekend; per 1 januari begin ik in de grade van Manager binnen de CRM service line bij Consulting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:05
Frank_79 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:33:
Afgelopen week getekend; per 1 januari begin ik in de grade van Manager binnen de CRM service line bij Consulting!
Congrats! Ik begin morgen met mijn eerste dag (introductie) bij Health and Public Service, ben echt benieuwd, best spannend zo'n eerste baan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Praktische vraag over kantoor van Accenture @ ITO-toren.
Wat zijn de openingstijden? Tot hoelaat kan je doordeweeks werken en is het mogelijk om in 't weekend te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Met een VPN hoef je het kantoor niet in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, is het ook mogelijk om over je salaris te onderhandelen als starter? En hoeveel ruimte is er eigenlijk als je iets meer dan een jaar ervaring hebt (neit in consulting of it hoor!)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Ik denk dat over je startsalaris weinig te onderhandelen valt. Als je al aantoonbaar werkervaring hebt zou je kunnen proberen om een paar maanden erbij te onderhandelen. Probeer in ieder geval zoveel maanden te onderhandelen zodat je 'volgens het systeem' minimaal in dienst bent sinds 1 september (vb. als je december begint, probeer er 3 maanden bij te onderhandelen). Dit heeft te maken met de promotierondes die in september plaatsvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
descon schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 22:59:
Met een VPN hoef je het kantoor niet in ;)
kantoor hoef je sowieso niet in als je niet wilt, ongeveer alle Accenture-systemen zijn gewoon bereikbaar vanaf huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het is al bijna 2 jaar geleden dat ik voor het laatst in Almere op kantoor bij Avanade ben geweest. Alles wat ik moet doen kan ik vanuit thuis doen: e-mail, tijdregistratie, SharePoint, enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Sterker nog... Almere is juist een reden om niet naar kantoor te gaan... het is totaal onbereikbaar voor mensen die zuidelijker dan Den Haag - Utrecht komen. Of probeer uberhaupt eens Almere vanuit Amsterdam te bereiken. Ik snap nog steeds niet dat ATS/Avanade in Almere zit.

Ik heb het hier overigens over de avonduren. Meestal zit je bij de klant en is er soms 's avonds een overleg, presentatie enz. Maar ik heb niet veel zin om minstens twee uur in de auto te zitten om mijn vrije avond met collega's door te brengen en dan pas rond 21:00 weg te gaan... Zeker als er veel gepland wordt op de dinsdag en de donderdag, notoire filedagen :/
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:44:
Jongens, is het ook mogelijk om over je salaris te onderhandelen als starter? En hoeveel ruimte is er eigenlijk als je iets meer dan een jaar ervaring hebt (neit in consulting of it hoor!)..
Je kan het proberen, maar het carriere model is sterk gericht op aantal jaar/maanden werkervaring. Heb je aantoonbare relevante werkervaring, dan wordt het zonder moeite opgenomen in je contract, zodat het met een promotieronde wordt meegeteld. Heb je een standaard relevante opleiding gedaan met eventueel wat extra dingen: succes met onderhandelen.

In jouw geval zal je moeten aantonen dat je werkervaring toch relevant is. Bijvoorbeeld je gaat naar het SAP cluster en je hebt bij je vorige baan met SAP gewerkt. Of dat je een uitstekende teamplayer (blabla) bent ;)

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-02-2022

De_Boorr

PSN: Deboorr

Ik ken wel iemand bij Infrastructure Consulting, schijnt wel mooi werk te zijn. Ben zelf ook net begonnen (alleen dan een andere afdeling) hij was mijn mentor tijdens mn stage. Als je onder hem komt te werken, is het sowieso goed :) PM me maar even anders.

Onderhandelen kan altijd, maar je krijgt echt een heel goed salaris met heeel veel extra's. Tenminste, als ik me met mijn vrienden vergelijk die ook net begonnen zijn na hun master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin 1 februari bij Quality en Testing :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 14:05
Ligt er natuurlijk maar helemaal aan of je ook daadwerkelijk iets om mee te onderhandelen hebt. Je bent kennelijk starter, dus werkervaring kan je niet gebruiken. Als je niets extra's te bieden hebt moet je je denk ik ook afvragen of je als starter wil gaan onderhandelen over je salaris. Niets mis met ambitie maar weet niet of dit de manier is om als starter ergens te beginnen. Maar dat is natuurlijk mijn bescheiden mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 14:11
edit.

[ Voor 94% gewijzigd door voil op 14-12-2010 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Max_
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 10:26
Is er al wat bekend over het jaarfeest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ja ik ben benieuwd aangezien ik Accenture inmiddels verlaten heb... Nu al weer een tijdje werkzaam bij een andere werkgever.

Ik ben er nog niet helemaal over uit of het een vooruitgang is of gewoon anders. Qua carrière in ieder geval beter geweest.

Grappige is dan wel weer dat ik bij een nieuwe klant ook een ex-Accenture medewerker tegenkwam en we dus vrij snel op een lijn zaten... Toch een stukje Accenture cultuur...

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
Motrax schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:58:
Ja ik ben benieuwd aangezien ik Accenture inmiddels verlaten heb... Nu al weer een tijdje werkzaam bij een andere werkgever.
Welke werkgevers is dat dan, als ik zo vrij mag zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Laatst online: 17:52

Shiro

Serenity

Hallo,

Ik ben eind vorig week positief beoordeeld bij een tweede gesprek en men zal mij een contract gaan aanbieden, helaas ben ik in mijn enthousiasme en vreugde helemaal vergeten te informeren hoelang het duurt voordat de contract wordt aangeboden en hoe. Ik neem aan dat het per post wordt opgestuurd?

Als ik begin dan zal ik 1 februari beginnen, krijg ik een voorloop auto om mee te beginnen? En hoe wordt de auto geleverd? moet ik het ergens op halen of wordt het geleverd?

Daarnaast vraag ik het me af hoe men het doet met de auto. Ik neem aan dat velen in de Randstad wonen? Waar laat je je auto dan als je in Amsterdam ofzo woon?

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomenon1985
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:56
Shiro schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 18:49:
Hallo,

Ik ben eind vorig week positief beoordeeld bij een tweede gesprek en men zal mij een contract gaan aanbieden, helaas ben ik in mijn enthousiasme en vreugde helemaal vergeten te informeren hoelang het duurt voordat de contract wordt aangeboden en hoe. Ik neem aan dat het per post wordt opgestuurd?

Als ik begin dan zal ik 1 februari beginnen, krijg ik een voorloop auto om mee te beginnen? En hoe wordt de auto geleverd? moet ik het ergens op halen of wordt het geleverd?

Daarnaast vraag ik het me af hoe men het doet met de auto. Ik neem aan dat velen in de Randstad wonen? Waar laat je je auto dan als je in Amsterdam ofzo woon?
ATS?

Dan krijg je het contract per post toegestuurd. Bij mij was dit binnen een week na het 2e gesprek. Je krijgt ongeveer 1 week voordat je begint een belletje van de fleetmanager om een afspraak te maken om je wagen op te halen. Dit zal in Almere zijn als je bij de solutions workforce komt te werken. Als je op level programmer or sr programmer joint dan krijg je een Corsa uit de pool. Bij Analyst programmer of hoger mag je een wagen kiezen uit de pool als ik mij niet vergis. Je kunt dan na verloop van tijd een nieuwe wagen bestellen. Maar dit kun je zo bij fleetmanagement navragen.

Als je in A'dam woont dan ben je de sjaak :p heb verschillende collega's die hun lease-auto wegdoen omdat het te lang duurt voordat ze een vergunning krijgen. Of ze moeten hun wagen parkeren bij het station waarvan de trein voor het project uitkomt. Enfin, je kunt ook voor een NS kaartje kiezen.

• Shiro

Shiro

Serenity

Bedankt voor de informatie.

Ik ga bij ATS aan de slag, ik ga volgende week langs om m'n contract te ondertekenen. :D Startdatum is ook vastgesteld op 1 februari 2011. Ik heb er zin in :D

Ik kan misschien ergens buiten Amsterdam tijdelijk op kamers. Ik hoop dat de reistijd dan te doen is.

Hoe zijn de eerste paar weken/maand gegaan bij ATS toen je werd aangenomen? Ik heb begrepen dat eerste week introductie is en vervolgens een training van een paar weken op locatie in Almere? Daarna certificaten halen om aan de slag te gaan? Ik vraag me wel af hoe andere ATS mensen het persoonlijk hebben ervaren de eerste paar weken. :o

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:54:
Praktische vraag over kantoor van Accenture @ ITO-toren.
Wat zijn de openingstijden? Tot hoelaat kan je doordeweeks werken en is het mogelijk om in 't weekend te werken?
Weet iemand hier het antwoord op? Krijgen stagaires ook een VPN-account? Lijkt mij niet? Ben benieuwd of je in het weekend toegang hebt tot kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke laptop gebruiken ze trouwens bij Consultancy? Welk merk en model exact graag? Ben er wel benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Eentje met een scherm denk ik...

Met andere woorden: wat boeit het tegenwoordig nog? Hardware kost bijna niets en het gaat veel meer om de software die er op staat. Het is momenteel een mengelmoes van Vista en Windows 7, waarbij er een versnelde overstap gaande is naar Windows 7.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Huidige laptops zijn in ieder geval Dells, 4 GB intern, Windows 7 en Office 2007

Verwijderd

Hallo,

Ik overweeg om binnenkort te gaan wisselen van werkgever. Een van de mogelijke bedrijven waarvoor ik graag zou willen werken is Accenture. Zelf ben ik nog niet helemaal uit of ik voor ATS moet gaan of voor consulting. Het is iets waarover ik goed moet nadenken de komende tijd.

Ik heb deze topic een beetje doorgenomen en ik moet zeggen dat er redelijk veel informatie staat. Wat ik mis zijn de salarisschalen. Is er iemand die de salarisschalen van ATS en Consulting hier kan posten? Als je het hier niet wilt posten dan zou ik het ook op prijs stellen als je het via PM stuurt.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Normaal gesproken geldt de volgende logica binnen Accenture :

Bachelor opleiding (HBO) = Solutions
Master opleiding (WO) = Consulting

Wil je echt de techniek in dan is Solutions de beste optie. HR kan je vast alles vertellen over salarisschalen,arbeidsvoorwaarden etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

descon schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 01:26:
Normaal gesproken geldt de volgende logica binnen Accenture :

Bachelor opleiding (HBO) = Solutions
Master opleiding (WO) = Consulting

Wil je echt de techniek in dan is Solutions de beste optie. HR kan je vast alles vertellen over salarisschalen,arbeidsvoorwaarden etc ;)
Juist, dat had ik al begrepen. Ik heb zelf een master dus ik kan bij zowel Solutions als bij Consulting solliciteren.
Het is wel nuttig als ik de salarisschalen heb want dan kan ik zien wat het verschil is in beloning tussen consulting en solutions, daarnaast kan ik het ook vergelijken met de beloning van mijn huidige werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:28:
[...]
Weet iemand hier het antwoord op? Krijgen stagaires ook een VPN-account? Lijkt mij niet? Ben benieuwd of je in het weekend toegang hebt tot kantoor.
@OBL, vanwaar al deze specifieke vragen? Natuurlijk zijn er mogelijkheden om flexibel te kunnen werken maar als je dergelijke specifieke vragen hebt kan je het inderdaad lekker makkelijk via een forum vragen maar je kan ook contact opnemen met Accenture zelf, aangeven dat je eventueel geïnteresseerd bent in een stage een vragen om een gesprek.

VPN account heb je in niet nodig voor het reguliere werk (e-mail, sharepoint, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
descon schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 01:26:
Ook (of wellicht juist) binnen Consulting is men hard op zoek naar mensen die de techniek in willen. Men is hard op zoek naar infrastructuur mensen, technisch architecten, enterprise architecten, enz.

• Blik1984
Qua salaris is Consulting sowieso altijd de betere keus. Salarisschalen ga ik je niet geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
*referralspam / werving*

[ Voor 87% gewijzigd door Rukapul op 06-01-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anarchitect713
  • Laatst online: 24-02 10:44
*knip*

[ Voor 53% gewijzigd door Rukapul op 06-01-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:19:
Eentje met een scherm denk ik...

Met andere woorden: wat boeit het tegenwoordig nog? Hardware kost bijna niets en het gaat veel meer om de software die er op staat. Het is momenteel een mengelmoes van Vista en Windows 7, waarbij er een versnelde overstap gaande is naar Windows 7.
Omdat ik eerlijk gezegd geen zin heb om te sjouwen met 3kg laptop maandenlang in het OV. Ik ben het met je eens dat de software eveneens belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blik1984 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:20:
Huidige laptops zijn in ieder geval Dells, 4 GB intern, Windows 7 en Office 2007
Heb je enig idee welk model/serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:22:
[...]

Omdat ik eerlijk gezegd geen zin heb om te sjouwen met 3kg laptop maandenlang in het OV. Ik ben het met je eens dat de software eveneens belangrijk is.
en daar kies je een bedrijf op uit om bij te werken? Volgens mij is dit het ervaringen topic over de werksfeer e.d., NOFI maar dit gaat wel erg ver vind je niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:22:
[...]

Lekker flexibele instelling. Goede vraag ook voor tijdens je sollicitatie. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hendriku schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:18:
[...]

Lekker flexibele instelling. Goede vraag ook voor tijdens je sollicitatie. Succes!
Ik heb al sinds 2 maanden mijn contract liggen voor de stage. Dit is een detailvraag en dat realiseer ik mij ook. Ik heb niet gezegd dat ik mijn keuze voor Accenture hierdoor laat leiden, maar als iemand het toch weet binnen Acn dan is het wel handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waypoint schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 10:56:
[...]

en daar kies je een bedrijf op uit om bij te werken? Volgens mij is dit het ervaringen topic over de werksfeer e.d., NOFI maar dit gaat wel erg ver vind je niet? :)
Zie vorige post ;)
Overigens zie ik wel tig reacties in deze topic over het gebruik van de iphone binnen Acn, dus snap niet waarom er moeilijk wordt gedaan over myn vraag. Never mind, back 2 jaarfeest?
Kan iemand my vertellen welke activiteiten Accentrics op de planning heeft voor komende maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:37:
[...]
Ik heb al sinds 2 maanden mijn contract liggen voor de stage. Dit is een detailvraag en dat realiseer ik mij ook. Ik heb niet gezegd dat ik mijn keuze voor Accenture hierdoor laat leiden, maar als iemand het toch weet binnen Acn dan is het wel handig om te weten.
Om je laptop vraag te beantwoorden :) :

Dell E5410, Intel i5 Core processor, 14,1" LED (1440x900), 250Gb Hard Drive

Dell site geeft een gewicht aan van 2,36 kg. Daarbij krijg je een compacte laptop tas en kleine lader. Prima om mee te nemen met OV lijkt me!

En als ik toch bezig ben...
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:39:
[...]
Kan iemand my vertellen welke activiteiten Accentrics op de planning heeft voor komende maanden?
Voor de maand januari o.a. klassiek concert, indoor voetbalcompetitie, schaatsen, ...

[ Voor 93% gewijzigd door bsmpower op 04-01-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bsmpower schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:58:
[...]

Om je laptop vraag te beantwoorden :) :

Dell E5410, Intel i5 Core processor, 14,1" LED (1440x900), 250Gb Hard Drive

Dell site geeft een gewicht aan van 2,36 kg. Daarbij krijg je een compacte laptop tas en kleine lader. Prima om mee te nemen met OV lijkt me!

En als ik toch bezig ben...

[...]

Voor de maand januari o.a. klassiek concert, indoor voetbalcompetitie, schaatsen, ...
Thnx! Krijgt iedereen die laptop bij Consulting? Leuke activiteiten in de planning! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
anarchitect713 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:53:
[...]

Was er niet een regel dat je als je de bonus wilt opstrijken de persoon in kwestie ook daadwerkelijk moet kennen in plaats van cvs doorkoppen?
Voor zover ik weet zijn hier twee anderwoorden op:

Ja je moet de persoon inderdaad kennen, maar mensen met bepaalde skills in mijn geval met een H&PS achtergrond en specifieke IT-kennis zijn nogal schaars, dus daar wordt dat voor zover ik weet wat minder strak gehanteerd, en dat geldt ook voor andere sectoren denk ik. Er is een tekort aan expericienced hires met specifieke kennis, als je die match kunt maken voor Accenture dan is er niets aan de hand :)

edit:

Ik heb ook die Dell E5410 stoeptegel...collega's voor mij hebben een thinkpad, wel nog met een c2d volgens mij, maar die zijn (hoewel ook lelijk) toch wel een stukje praktischer en zeker lichter. Wat ik vervelend vind aan de Dell is dat hij zwaar is maar helemaal niet zo stevig overkomt. Het toetsenbord veert, en het scherm raakt het toetsenbord wanneer deze is dichtgeklapt. Accuduur is overigens wel aardig uurtje of 5 is echt geen probleem. Maar het grootste probleem vind ik nog wel dat het touchpad zo ontzettend slecht is, ja leuk het heeft multi-gesture ondersteuning maar het is meer storend dan praktisch omdat het gewoon niet zo flex werkt. Ben absoluut geen apple fan, maar kijk daar werkt een touchpad met multigesture tenminste fatsoenlijk!

Ik heb overigens zelf ook nog een E6410 die eigenlijk veel beter is de genoemde vlakken, maar daar zijn de I/O poorten weer geheel onpraktisch geplaatst.

[ Voor 38% gewijzigd door StraightOn.NL op 06-01-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StraightOn.NL schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:55:
[...]

edit:

Ik heb ook die Dell E5410 stoeptegel...collega's voor mij hebben een thinkpad, wel nog met een c2d volgens mij, maar die zijn (hoewel ook lelijk) toch wel een stukje praktischer en zeker lichter. Wat ik vervelend vind aan de Dell is dat hij zwaar is maar helemaal niet zo stevig overkomt. Het toetsenbord veert, en het scherm raakt het toetsenbord wanneer deze is dichtgeklapt. Accuduur is overigens wel aardig uurtje of 5 is echt geen probleem. Maar het grootste probleem vind ik nog wel dat het touchpad zo ontzettend slecht is, ja leuk het heeft multi-gesture ondersteuning maar het is meer storend dan praktisch omdat het gewoon niet zo flex werkt. Ben absoluut geen apple fan, maar kijk daar werkt een touchpad met multigesture tenminste fatsoenlijk!

Ik heb overigens zelf ook nog een E6410 die eigenlijk veel beter is de genoemde vlakken, maar daar zijn de I/O poorten weer geheel onpraktisch geplaatst.
2,36 kg volgens Dell? Valt wel mee toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:48:
[...]

2,36 kg volgens Dell? Valt wel mee toch...
Ik had hiervoor eem HP DM1 13,3 :P dan valt dit tegen zeg ik je :P

Hij wordt overigens wel erg warm van onder, op schoot gebruiken is echt een no-go bovendien is het fan-management sowieso een beetje vaag...opeens gaat de fan vollop aan en dan weer uit. Al mijn collega's hebben hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
StraightOn.NL schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:54:
[...]
Hij wordt overigens wel erg warm van onder, op schoot gebruiken is echt een no-go bovendien is het fan-management sowieso een beetje vaag...opeens gaat de fan vollop aan en dan weer uit. Al mijn collega's hebben hetzelfde.
En het gebruiken van een fan control programma? Wel eens geprobeerd? Ik ben op I8kfanGUI 3.0 – DELL Notebook Fan Control Utility gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
voil schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 11:36:
[...]

En het gebruiken van een fan control programma? Wel eens geprobeerd? Ik ben op I8kfanGUI 3.0 – DELL Notebook Fan Control Utility gekomen..
Dat kan inderdaad zeker ;-) maar ik heb het over out of the box, er zijn genoeg mensen die niet willen kloten met hun werk notebook :9 wel bedankt voor de tip, dit programma was ik nog niet tegen gekomen!

[ Voor 8% gewijzigd door StraightOn.NL op 07-01-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Mooi zo, dan kan ik dat waarschijnlijk begin februari aanpassen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 20:22
Blik1984 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 18:04:
Qua salaris is Consulting sowieso altijd de betere keus. Salarisschalen ga ik je niet geven :)
Is dit zon groot geheim dan? Vervelend voor mensen die op zoek zijn naar werk dat er altijd zo geheimzinnig over salarissen gedaan wordt. Mensen moeten toch in staat zijn hun hypotheek af te kunnen blijven lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

't Zal geen geheim zijn, maar ik kan me voorstellen dat je dat als medewerker niet zomaar doet. Het is aan een HR-representative om die informatie te verstrekken. Iets met responsibilities... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
Bovendien zijn de salarissen al eerder in dit topic genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij de 'verplichte feestdagen' vertellen bij Accenture?

Het vervelende als stagair is dat je geen vakantiedagen hebt. Je moet het zelf bespreken met je begeleider. Maar aangezien ik in de zomer 3 weken vrij neem als het ff mee zit, is het vervelend als je dat ook moet doen voor de feestdagen. Dus wellicht iemand die mij hierin kan helpen. Dan kan ik die dagen alvast blokken in m'n agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,

Ik ben net klaar met een sollicitatieprocedure bij accenture ATS voor de startersfunctie SAP Sol, en beide gesprekken zijn positief beoordeeld. HR heeft mij verteld dat ik tot april of mei moet afwachten om te kunnen starten.

In maart wordt bepaald of ik in april of mei mag beginnen. Nu vraag ik mij af of dit bij meerdere mensen voorgekomen is, die ook een tijd moesten/moeten wachten? Moet ik ervan uitgaan dat ik nu aangenomen ben? want ik twijfel dat ze tot die tijd van gedachten veranderen als ze geen groep bij elkaar kunnen krijgen.

Graag hoor ik het van mensen die hier meer van weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:11
Wat ik lees in je post:

1. je voldoet aan de eisen, ze willen je in principe hebben
2. ze hebben momenteel nog geen werk voor je

Je moet het dus doen met een vage mondelinge toezegging. Als puntje bij paaltje komt, heb je niets aan dat soort toezeggingen. De werkgever heeft zich nog nergens toe verplicht.
Dat brengt jou voor de keuze:
(a) ATS is een super bedrijf, ik wacht graag een paar maanden
(b) bekijk het maar, zo behandel je me niet. ik ga ergens anders werken
(c) ik ga rustig door met solliciteren op leuke functies elders. als zo'n sollicitatie goed verloopt, weeg ik af of het ATS of het andere bedrijf moet worden. eventueel gebruik ik het aanbod van het andere bedrijf om bij ATS een wat hardere startdatum los te krijgen.

Ik kan niet in je hart kijken, maar zelf zou ik voor optie (c) gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 11:11:
Wat ik lees in je post:

1. je voldoet aan de eisen, ze willen je in principe hebben
2. ze hebben momenteel nog geen werk voor je

Je moet het dus doen met een vage mondelinge toezegging. Als puntje bij paaltje komt, heb je niets aan dat soort toezeggingen. De werkgever heeft zich nog nergens toe verplicht.
Dat brengt jou voor de keuze:
(a) ATS is een super bedrijf, ik wacht graag een paar maanden
(b) bekijk het maar, zo behandel je me niet. ik ga ergens anders werken
(c) ik ga rustig door met solliciteren op leuke functies elders. als zo'n sollicitatie goed verloopt, weeg ik af of het ATS of het andere bedrijf moet worden. eventueel gebruik ik het aanbod van het andere bedrijf om bij ATS een wat hardere startdatum los te krijgen.

Ik kan niet in je hart kijken, maar zelf zou ik voor optie (c) gaan.
ieder weldenkende professional gaat voor optie c....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Vraagje :)

Hoe zijn jullie naar de introductiedagen gegaan? Een pantalon en een overhemd of zelfs in pak? Of gewoon heel casual in een en net spijkerbroek en overhemd/trui?

Alvast bedankt.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Shiro schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:35:

Hoe zijn jullie naar de introductiedagen gegaan? Een pantalon en een overhemd of zelfs in pak? Of gewoon heel casual in een en net spijkerbroek en overhemd/trui?

Alvast bedankt.
In mijn geval kwamen de meeste mensen in pak. Neem ook wat gemakkelijke kleding mee mocht blijken dat netjes casual ook prima is? Beter overdressed dan underdressed zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
bsmpower schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:56:
[...]

In mijn geval kwamen de meeste mensen in pak. Neem ook wat gemakkelijke kleding mee mocht blijken dat netjes casual ook prima is? Beter overdressed dan underdressed zou ik zeggen...
Helemaal gelijk. Bedenk je ook dat je met professionals werkt en dat er mensen van Accenture, ook van het management team, hierbij aanwezig zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Gewoon in pak, stropdas mag je thuis laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

hendriku schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:44:
Welke werkgevers is dat dan, als ik zo vrij mag zijn?
Even een oude reactie citeren. Nee dat zeg ik niet :) Ik wil toch nog een beetje privacy bewaren online ;)

Maar goed, een middelgrote detacheerder met specifiekere opdrachten dan ATS. Je leert veel bij ATS, maar ik miste de echte sturing in je eigen carriere bij de rollen die je krijgt. Er is een rol open wanneer je afrolt van je huidig project en je sluit redelijk aan met je ervaring/cv en je gaat er naar toe.

Dan ga ik liever naar een ander bedrijf dat meer gespecialiseert is en daarmee de kans hoger is p opdrachten in lijn met je eigen carriereplanning.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Bedankt voor de reacties, suite it is :)

Zo mijn auto halen, benieuwd wat het gaat worden, stiekem hoop ik op een Corsa met 14% bijtelling i.p.v. de oudere 20% modellen :)

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de transfer-policy naar buitenlandse kantoren?

- Kan je vanaf de level Consultant meer kans maken op transfers van (1 mnd-2 jaar) naar een buitenlands kantoor(Azië/VS)?
- Heb je voorrang op vacatures van Acn kantoren in het buitenland?

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
Shiro schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:35:

Alvast bedankt.
Ik neem een pak mee, met een spijkerbroek in de tas, just in case ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Moet je zelf weten, bedenk alleen wel dat je je HR Rep zult gaan spreken en dat je (mits je locatie Amsterdam is) alvast een rondje zult maken langs je tafel. Met een spijkerbroek zul je niet echt een positieve indruk achter laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2022
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:32:
Hoe is de transfer-policy naar buitenlandse kantoren?

- Kan je vanaf de level Consultant meer kans maken op transfers van (1 mnd-2 jaar) naar een buitenlands kantoor(Azië/VS)?
- Heb je voorrang op vacatures van Acn kantoren in het buitenland?

Ben benieuwd...
Ligt eraan wat je precies bedoelt met een transfer:
- Als je bedoelt daadwerkelijk overgaan naar een ander kantoor (dus opnieuw worden aangenomen met nieuw contract), is de kans om naar de VS te gaan zeer klein.
- Als je op project-basis bedoelt is de kans iets groter, maar nog steeds niet echt reeel tenzij je heel specifieke kennis hebt.
- Op project-basis een tijdje elders in Europa of Azie werken is redelijk makkelijk te bereiken als je een beetje je best doet.
- Een transfer naar een ander kantoor in Europa of naar Azie is makkelijker dan naar de VS, maar hangt erg van je skillset en de vraag in het land waar je naartoe wilt af. De meest gangbare weg is om een SE (liefst zelfs meerdere) te leren kennen in het land waar je naartoe wilt en die vervolgens laten aangeven dat jij een toevoeging zou zijn.
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste