Als je niet wilt reizen heb je niks bij Accenture (want detachering) te zoeken.
Wat valt er trouwens te zeggen over de salarisgroei van 1ste jaar programmer naar 2e jaar en vast contract?
Mn broer begint per oktober bij accenture, en woont ook in zuid-limburg . dus is zeker te doen;-)De_Bastaard schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 20:02:
Om eerlijk te zijn is accenture naar mijn mening niet wat ik zoek (veel reizen, ik woon in zuid Limburg en ben niet bereid te verhuizen) maar ben wel eens benieuwd naar wat de functies daar eigenlijk inhouden.
Wat ik ervan gehoord heb is dat je +- 1 dag op kantoor bent ( A'dam) en de rest bij klanten of thuis.
@Max; in principe moet je er naar streven slechts 1 jaar op Programmer te zitten. Met een voldoende beoordeling moet dat genoeg zijn naar SP te promoveren.
Anders gaat er een percentage aan salaris bovenop, ik heb geen idee hoeveel dat is ongeveer.
Anders gaat er een percentage aan salaris bovenop, ik heb geen idee hoeveel dat is ongeveer.
Beste mensen,
Ik heb interesse in een startfunctie bij Accenture, ik ben een (bijna) afgestudeerde WO'er Health Policy Economics and Management met natuurlijk de nodige IT affiniteit! Gezien mijn studie zou ik mij willen richten op de Health & Public Service Industry divisie wat nagenoeg perfect op mijn baan wensen lijkt aan te sluiten op papier. Ik woon in Limburg en ben eigenlijk ook van plan hier te blijven. Ik zou dus ook graag wat meer willen weten over de (secundaire) arbeidsvoorwaarden.
Zijn de gegevens in de TS nog actueel?Dit beantwoord wellicht ook de rest van mijn vragen al
maar anders:
Wat is het startsalaris voor een WO'er als Analist in die divisie?
Hoe is het salaris opgebouwd? incl. 13e maand en 8% (dus laten we zeggen obv 14 maanden?)
Verlof uren/dagen? Hoeveel per jaar?
Hoeveel uren werk je gemiddeld?
Ervaringen met reistijd?Wordt er rekening gehouden met waar je woont, zijn er terugkomdagen op kantoor oid?Hierboven wordt er over 1 dag gesproken, per week, per maand?
Auto? Auto lijkt erbij te zitten in de klasse VW Polo, maar krijg je dan ook een tankpas oid, of hoeveel km mag je vrij per jaar maken, ook buiten NL?
Leuke notebook?Kan je er ook mee gamen
?!
Zou het fijn vinden om antwoorden hierop te vinden voor de beeldvorming van Accenture in die sector.
Alvast bedankt!
Ik heb interesse in een startfunctie bij Accenture, ik ben een (bijna) afgestudeerde WO'er Health Policy Economics and Management met natuurlijk de nodige IT affiniteit! Gezien mijn studie zou ik mij willen richten op de Health & Public Service Industry divisie wat nagenoeg perfect op mijn baan wensen lijkt aan te sluiten op papier. Ik woon in Limburg en ben eigenlijk ook van plan hier te blijven. Ik zou dus ook graag wat meer willen weten over de (secundaire) arbeidsvoorwaarden.
Zijn de gegevens in de TS nog actueel?Dit beantwoord wellicht ook de rest van mijn vragen al
Hoe is het salaris opgebouwd? incl. 13e maand en 8% (dus laten we zeggen obv 14 maanden?)
Ervaringen met reistijd?Wordt er rekening gehouden met waar je woont, zijn er terugkomdagen op kantoor oid?Hierboven wordt er over 1 dag gesproken, per week, per maand?
Auto? Auto lijkt erbij te zitten in de klasse VW Polo, maar krijg je dan ook een tankpas oid, of hoeveel km mag je vrij per jaar maken, ook buiten NL?
Leuke notebook?Kan je er ook mee gamen
Zou het fijn vinden om antwoorden hierop te vinden voor de beeldvorming van Accenture in die sector.
Alvast bedankt!
[ Voor 2% gewijzigd door StraightOn.NL op 05-08-2010 21:11 . Reden: typo ]
Correct maar het ligt ook aan de economie. Vorig jaar zijn er bijvoorbeeld erg weinig promoties geweest waardoor doorstromen naar een volgend level binnen 1 jaar voor velen niet haalbaar was (incl. mijzelf). Daarbij werken we met beoordelingen die je vanuit je manager/project krijgt. Deze wordt vergeleken met je "peer group", dus collega's op hetzelfde niveau. Als je beter dan de gemiddelde beoordeling scoort dan is de kans redelijk groot dat je een level omhoog kan/gaat (dus ook afhankelijk van de economie). Scoor je echter "gemiddeld" (voldoende) of lager dan is de kans groot dat je nog een jaar op hetzelfde level blijft. Je krijgt wel 1 of meerdere keren een bonus op basis van de beoordeling die je hebt gekregen. We hebben dus een erg prestatiegericht promotiemodel. Met andere woorden, goed je best doen om snel promoties te makenCerberi schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:51:
@Max; in principe moet je er naar streven slechts 1 jaar op Programmer te zitten. Met een voldoende beoordeling moet dat genoeg zijn naar SP te promoveren.
[ Voor 6% gewijzigd door bsmpower op 06-08-2010 09:15 ]
Ik kom uit Maastricht en werk intussen al 3 jaar bij ATS.StraightOn.NL schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:10:
Beste mensen,
[knip
Ik woon in Limburg en ben eigenlijk ook van plan hier te blijven.
[knip]
[knip
Alvast bedankt!
Ik kan je zeggen dat je niet in limburg zult blijven tenzij je echt geluk hebt.
Mijn eerste project was anderhalf jaar in Den Bosch, nog redelijk te doen.
Momenteel zit ik al ander half jaar in Groningen, 5 dagen in de week.
Mijn weekend stelt nauwelijks meer iets voor. Ik rijd vrijdag avond terug naar Maastricht, en zondagavond rijd ik weer naar Groningen (ritten van 3 tot 3,5 uur), die 2 avonden ben ik dus zo goed als kwijt.
Je moet sterk in je schoenen staan en een leuk project hebben wil je dat lang vol kunnen houden.
Accenture houdt er dus niet percé rekening mee dat je uit Limburg komt en wilt blijven.
Ik werk zelf bij Accenture bij H&PS. DM me voor vragenStraightOn.NL schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:10:
Beste mensen,
Ik heb interesse in een startfunctie bij Accenture, ik ben een (bijna) afgestudeerde WO'er Health Policy Economics and Management met natuurlijk de nodige IT affiniteit! Gezien mijn studie zou ik mij willen richten op de Health & Public Service Industry divisie wat nagenoeg perfect op mijn baan wensen lijkt aan te sluiten op papier.
Bedankt voor jullie reacties, ik denk inderdaad dat het reizen wel gebruikelijk is in deze sector, maar goed als er rekening met je gehouden kán worden, hoop ik wel dat dit gedaan wordt. We'll see!
Wat extra info.StraightOn.NL schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:10:
Beste mensen,
Zijn de gegevens in de TS nog actueel?Dit beantwoord wellicht ook de rest van mijn vragen almaar anders:
Leuke notebook?Kan je er ook mee gamen?!
startsalaris: 33000 per jaar incl vakantiegeld en 13de maand (dus 2354 euro per maand)
Vakantiedagen: 26 dagen, bij sommige projecten mag je overuren schrijven en dan heb je dus meer vrij.
auto: nieuwe VW Polo met (internationale) tankpas en 15000 privé kilometers per jaar
laptop: Een Lenovo, je kunt er niet mee gamen (denk ik)
Telefoon: Vanaf september mogen we zelf kiezen, dus je kunt een Iphone 4 kiezen
Overig: Reken er niet op dat je in Limburg kunt blijven werken, we hebben maar weinig klanten in Limburg. Je zult dus veelal in hotels zitten bij je projecten. Je hebt dan wel veel vrijheid en mag ook gewoon dagen thuis of op kantoor werken.
natuurlijk is dit afgelopen jaar het geval geweest, maar voor de komende ronde (deze/volgende week?) verwacht ik dat veel programmers met 12 maanden at level met een consistent ook gewoon door moeten kunnen. Het blijft echter koffiedik kijken natuurlijk.bsmpower schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 08:54:
[...]
Correct maar het ligt ook aan de economie. Vorig jaar zijn er bijvoorbeeld erg weinig promoties geweest waardoor doorstromen naar een volgend level binnen 1 jaar voor velen niet haalbaar was (incl. mijzelf). Daarbij werken we met beoordelingen die je vanuit je manager/project krijgt. Deze wordt vergeleken met je "peer group", dus collega's op hetzelfde niveau. Als je beter dan de gemiddelde beoordeling scoort dan is de kans redelijk groot dat je een level omhoog kan/gaat (dus ook afhankelijk van de economie). Scoor je echter "gemiddeld" (voldoende) of lager dan is de kans groot dat je nog een jaar op hetzelfde level blijft. Je krijgt wel 1 of meerdere keren een bonus op basis van de beoordeling die je hebt gekregen. We hebben dus een erg prestatiegericht promotiemodel. Met andere woorden, goed je best doen om snel promoties te maken...!
Ik las dit al ergens eerder, maar ik heb daar zo mijn twijfels bij.Blik1984 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 08:28:
[...]
Je zult dus veelal in hotels zitten bij je projecten. Je hebt dan wel veel vrijheid en mag ook gewoon dagen thuis of op kantoor werken.
Het is hier en daar wel geaccepteerd om op vrijdag eens een enkele keer op kantoor te werken.
Maar dagenlang van huis uit voor de klant werken heb ik nog niet gezien. Hoewel het naar mijn idee prima mogelijk en zelfs wenselijk is zie ik het erg weinig!
Ik zit bij Refragmental op project en rij ook gewoon iedere dag naar Grunn!
Thnx voor de info, en het klinkt toch allemaal wel interessant en ga daarom ook meedoen in het selectieproces. Het sluit eigenlijk nagenoeg naadloos aan bij wat ik wil, behalve dat ik het liefst op de fiets naar mijn werk ging
maar goed ik denk dat niemand graag doet reizen van en naar werk toe, maar we doen het bijna allemaal dus uiteindelijk zal dat ook niet echt een probleem zijn denk ik!
Het lijkt mij in ieder geval afwisselend en uitdagend werk en dat ik naast mijn opleiding ook nog wat kan met mijn jarenlange tweaker ervaring!
Het lijkt mij in ieder geval afwisselend en uitdagend werk en dat ik naast mijn opleiding ook nog wat kan met mijn jarenlange tweaker ervaring!
Meerdere dagen achter elkaar is denk ik ook niet echt mogelijk (en wenselijk, we worden vaak ook afgerekend op aanwezigheid bij de klant). Maar als jij 3 nachten in een hotel zit voor de klant is het vaak heel normaal dat je vrijdag vervolgens thuis of op kantoor kunt werken. In ieder geval wel bij de consulting-projecten. Maar ik kan me voorstellen dat dat bij de IT-projecten iets anders ligt.Plantje1978 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:26:
[...]
Ik las dit al ergens eerder, maar ik heb daar zo mijn twijfels bij.
Het is hier en daar wel geaccepteerd om op vrijdag eens een enkele keer op kantoor te werken.
Maar dagenlang van huis uit voor de klant werken heb ik nog niet gezien. Hoewel het naar mijn idee prima mogelijk en zelfs wenselijk is zie ik het erg weinig!
Ik zit bij Refragmental op project en rij ook gewoon iedere dag naar Grunn!
Met de Lenovo kan je prima gamen, mag niet, maar kan prima.Blik1984 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 08:28:
[...]
laptop: Een Lenovo, je kunt er niet mee gamen (denk ik)
Telefoon: Vanaf september mogen we zelf kiezen, dus je kunt een Iphone 4 kiezen
Overig: Reken er niet op dat je in Limburg kunt blijven werken, we hebben maar weinig klanten in Limburg. Je zult dus veelal in hotels zitten bij je projecten. Je hebt dan wel veel vrijheid en mag ook gewoon dagen thuis of op kantoor werken.
En reizen is inherent aan het werk. PS zit je vaak toch aan de randstad vast. Dus ik zou er gewoon niet van uit gaan dat er rekening wordt gehouden met je reizen, dit om teleurstellingen te voorkomen. (ikzelf was er na 3 jaar lang 2 tot 4 uur per dag reizen wel klaar mee). Voor de rest super bedrijf, hoop geleerd en veel erg leuke mensen meegemaakt. Mooi begin van je carriere.
Bij Avanade werken we met machines van Dell, en ook daar kun je wel mee gamen... maar het zijn geen game-monsters voor zover ik weet. Verder geldt eigenlijk hetzelfde als voor Accenture: veel reizen, en veel Randstad.
We are shaping the future
Bij onze projecten is het vrij gebruikelijk dat je in een hotel mag zitten bij een reistijd (enkele reis) van meer dan 1.5 uur. Als ik 4 uur per dag in een auto moest zitten dan wist ik het wel...
Naar mijn info maken alleen mensen met een "Above", "Significantly above" en "At the very top" kans op promotie (in totaal 50%). De andere 50% (Consistent en Below) maken weinig kans. Misschien uitzondering bij mensen die al 3 jaar op level zitten (als er ruimte voor is)? Het ziet er dit jaar iig rooskleuriger uit dan vorig jaar met de crisisCerberi schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:21:
[...]
natuurlijk is dit afgelopen jaar het geval geweest, maar voor de komende ronde (deze/volgende week?) verwacht ik dat veel programmers met 12 maanden at level met een consistent ook gewoon door moeten kunnen. Het blijft echter koffiedik kijken natuurlijk.
Bij lange reistijd kan je inderdaad zonder problemen in een hotel verblijven (niet gelijk een Hilton hotel btw). Daarnaast krijg je een leuke vaste vergoeding per nacht ongeacht wat je uitgeeft. Ik heb het eerste jaar veel in een hotel gezeten (1,5 / 2 uur enkele reistijd) en er leuk extra aan verdient (bv eten halen bij de supermarkt ipv uit eten elke dag). Op dit moment zit ik trouwens op loopafstand van mijn werk dus het kan raar lopenBlik1984 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:19:
Bij onze projecten is het vrij gebruikelijk dat je in een hotel mag zitten bij een reistijd (enkele reis) van meer dan 1.5 uur. Als ik 4 uur per dag in een auto moest zitten dan wist ik het wel...
Sluit ik me bij aan. "Buitenstaanders" hebben het vaak over: Pakken cultuur, ellebogenwerk om hogerop te komen, alleen maar overwerken etc.. Maar ik ervaar het persoonlijk heel anders! Veel goede/aardige mensen, behulpzaam, aandacht voor persoonlijke ontwikkeling etc.. Er wordt wel inzet van je verwacht maar dat is op zich niet verkeerd! Ik werk toevallig op een afdeling met consultants van de concurrentie, en als ik daar de verhalen hoor weet ik dat ik zeker niet beter af ben bij die bureaus. Uiteindelijk moet je ook geluk hebben met je project (wel/niet overwerken) en de collega's (ellebogen werk) met wie je werkt...theHoff schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:53:
[...]
...Voor de rest super bedrijf, hoop geleerd en veel erg leuke mensen meegemaakt. Mooi begin van je carriere.
[ Voor 61% gewijzigd door bsmpower op 13-08-2010 13:54 ]
+1bsmpower schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:40:
[...]
[...]
Sluit ik me bij aan. "Buitenstaanders" hebben het vaak over: Pakken cultuur, ellebogenwerk om hogerop te komen, alleen maar overwerken etc.. Maar ik ervaar het persoonlijk heel anders! Veel goede/aardige mensen, behulpzaam, aandacht voor persoonlijke ontwikkeling etc.. Er wordt wel inzet van je verwacht maar dat is op zich niet verkeerd! Ik werk toevallig op een afdeling met consultants van de concurrentie, en als ik daar de verhalen hoor weet ik dat ik zeker niet beter af ben bij die bureaus. Uiteindelijk moet je ook geluk hebben met je project (wel/niet overwerken) en de collega's (ellebogen werk) met wie je werkt...
Ik denk dat Accenture flink verandert is de laatste tijd. Ik herken het namelijk ook niet (behalve de pakken-cultuur, dat is nou éénmaal zo. Maar wel zonder das)
Dat klopt wel, maar in een hotel zitten is ook niet zaligmakend.Ik zit 2,5 - 3 uur per dag in de auto en ik moet zeggen, dat ik dat liever doe dan iedere week alle werkdagen van huis te zijn.Blik1984 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:19:
[ Voor 38% gewijzigd door Plantje1978 op 16-08-2010 13:08 ]
Verwijderd
Ik ga binnenkort aan de slag in de FS industrie (consultancy). Ik zou graag willen weten wat de dresscode is die daar gehanteerd wordt? Dit i.v.m. de aanschaf van nieuwe kleding/schoenen. Alvast bedankt!
p.s: Een pak lijkt me logisch maar zijn er nog meer eisen qua kleurgebruik, schoenen etc.?
p.s: Een pak lijkt me logisch maar zijn er nog meer eisen qua kleurgebruik, schoenen etc.?
Gewoon je eigen stijl ontwikkelen. Zolang het maar netjes en representatief is (maar geen spijkerbroek en sportschoenen ofzo...). Aangezien het FS is zou ik wel een aantal stropdassen achter de hand houden, is toch wat meer gebruikelijker in de Finance-wereld.Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:10:
Ik ga binnenkort aan de slag in de FS industrie (consultancy). Ik zou graag willen weten wat de dresscode is die daar gehanteerd wordt? Dit i.v.m. de aanschaf van nieuwe kleding/schoenen. Alvast bedankt!
Verwijderd
Bedankt, geen aanvullende eisen dus zoals alleen grijze pakken, zwarte schoenen en witte hemden? Dassen heb ik genoeg, dus dat is geen probleem.Blik1984 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:00:
[...]
Gewoon je eigen stijl ontwikkelen. Zolang het maar netjes en representatief is (maar geen spijkerbroek en sportschoenen ofzo...). Aangezien het FS is zou ik wel een aantal stropdassen achter de hand houden, is toch wat meer gebruikelijker in de Finance-wereld.
Nee hoor, het is geen kostschoolVerwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:23:
[...]
Bedankt, geen aanvullende eisen dus zoals alleen grijze pakken, zwarte schoenen en witte hemden? Dassen heb ik genoeg, dus dat is geen probleem.
Hier wil ik wel een kritische kanttekening bij maken. Hotel is mogelijk, wanneer het project het toestaat. Officieel is het ergens rond de anderhalf uur reistijd, maar dat kan ook creatief geinterpreteerd worden: sommige stukken in Nederland van 30 km kan je makkelijk 1,5 uur over doen, maar is volgens de routeplanner 20 minuten...bsmpower schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:40:
Bij lange reistijd kan je inderdaad zonder problemen in een hotel verblijven (niet gelijk een Hilton hotel btw). Daarnaast krijg je een leuke vaste vergoeding per nacht ongeacht wat je uitgeeft. Ik heb het eerste jaar veel in een hotel gezeten (1,5 / 2 uur enkele reistijd) en er leuk extra aan verdient (bv eten halen bij de supermarkt ipv uit eten elke dag). Op dit moment zit ik trouwens op loopafstand van mijn werk dus het kan raar lopen. Wonen in de Randstad is wel handig.
Maar goed, als je project het toestaat. Ik heb een project meegemaakt waarbij een hotel niet mogelijk was, waar overuren niet geschreven mochten worden (ja 'onofficieel' compenseren, maar compenseer even 100 overuren en je sociale leven) en waar alternatieven als openbaar vervoer ook niet toegestaan werden. En vervolgens laat het project je niet gaan omdat je 'onmisbaar' was. En het hoofdkantoor (enterprise + manager) die er niets aan (kunnen) doen.
Rotte appel? Als dit tot op ATS clusterniveau gemeld is geweest en SE's er van wisten en er nog niets aan gedaan werd, dan kan dat blijkbaar allemaal gebeuren.
In een slordige 5 jaar tijd heb ik dit gelukkig maar één keer meegemaakt, maar ik weet in ieder geval één manager waar ik nooit meer voor wil werken.
En ik weet ook heel zeker dat ik deze ervaring in mijn exit gesprek naar voren haal. Dit is één van mijn slechtste ervaringen met Accenture geweest en ik hoop van harte dat ik dit niet meer van dit soort gevallen tegenkom.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Ja, dat is inderdaad een zuur verhaal. Gelukkig heb ik 2 SE's die dit soort gedrag ten strengste afkeuren en waar ik ook direct kan klagen mocht zoiets zich voordoen. Ik denk wel dit echt tot de excessen behoort en niet vaak voorkomtMotrax schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:45:
[...]
Hier wil ik wel een kritische kanttekening bij maken. Hotel is mogelijk, wanneer het project het toestaat. Officieel is het ergens rond de anderhalf uur reistijd, maar dat kan ook creatief geinterpreteerd worden: sommige stukken in Nederland van 30 km kan je makkelijk 1,5 uur over doen, maar is volgens de routeplanner 20 minuten...
Maar goed, als je project het toestaat. Ik heb een project meegemaakt waarbij een hotel niet mogelijk was, waar overuren niet geschreven mochten worden (ja 'onofficieel' compenseren, maar compenseer even 100 overuren en je sociale leven) en waar alternatieven als openbaar vervoer ook niet toegestaan werden. En vervolgens laat het project je niet gaan omdat je 'onmisbaar' was. En het hoofdkantoor (enterprise + manager) die er niets aan (kunnen) doen.
Rotte appel? Als dit tot op ATS clusterniveau gemeld is geweest en SE's er van wisten en er nog niets aan gedaan werd, dan kan dat blijkbaar allemaal gebeuren.
In een slordige 5 jaar tijd heb ik dit gelukkig maar één keer meegemaakt, maar ik weet in ieder geval één manager waar ik nooit meer voor wil werken.
En ik weet ook heel zeker dat ik deze ervaring in mijn exit gesprek naar voren haal. Dit is één van mijn slechtste ervaringen met Accenture geweest en ik hoop van harte dat ik dit niet meer van dit soort gevallen tegenkom.
Zit je exit gesprek in de planning dan?Motrax schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:45:
[...]
Hier wil ik wel een kritische kanttekening bij maken. Hotel is mogelijk, wanneer het project het toestaat. Officieel is het ergens rond de anderhalf uur reistijd, maar dat kan ook creatief geinterpreteerd worden: sommige stukken in Nederland van 30 km kan je makkelijk 1,5 uur over doen, maar is volgens de routeplanner 20 minuten...
Het is wel altijd goed dat soort dingen eerlijk te noemen!
Verwijderd
Je gaat stoppen?Motrax schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:45:
[...]
Wat ik ook hoor is dat je zelf eisen kan stellen. Ik heb genoeg mensen mij horen vertellen dat ik in de tijd dat ik naar Den Haag moest gewoon een hotel kon pakken.
En uiteindelijk kon het wel, maar was ik er te laat van op de hoogte (tijdens het afrol gesprek). Een van de lessen die ik daar dan van heb opgestoken is dat je dus moet blijven praten met alles en iedereen en vooral zaken aan moet geven. Lijden in stilte vind ieder baas natuurlijk perfect, dus laat vooral van je horen als je het ergens niet mee eens bent. Want ik ben er toen van afgestapt van het idee om op hotel te gaan toen de Project manager zei dat ik niet zo aangeboden was. Dat daarna een andere manager zegt dat afschrijving auto + benzine 6 euro onder een hotelkamerprijs lag, is natuurlijk een ander verhaal.
Maar dat is wat ik hoor. Ik werk er nu drie jaar en hoor vooral veel
Volledig project afhankelijk. En daarnaast moet je het ook wel willen, in een hotel zitten.Blik1984 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:19:
Helaas moet ik me hier bij aansluiten. Dit was voor mij dé reden om bij Accenture te vertrekken.Motrax schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:45:
[...]
Reistijd van 59 min op de routeplanner, maar in werkelijkheid vaak tussen de 1:30 en 2:00 (en dat was als ik tussen 6:30 en 7:00 in de auto zat) en een project waar ik niet weg kwam.
Het is inderdaad een bedrijf waar je voor jezelf moet opkomen en je kruiwagentjes goed moet gebruiken. Helaas gaat het niet in 100% van de gevallen op, maar bij de meeste projecten wel. Gewoon netjes bijtijds aangeven als een project niet is wat je er van hoopte, duidelijke afrolplanning overleggen, en dan is een hoop mogelijk. Maar helaas niet alles. Als je dan vervolgens een aanbod krijgt waar je 15-25 uur per week vrije tijd overhoudt voor hetzelfde salaris... tsja dan is de verleiding wel erg groot.Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:34:
[...]
Wat ik ook hoor is dat je zelf eisen kan stellen. Ik heb genoeg mensen mij horen vertellen dat ik in de tijd dat ik naar Den Haag moest gewoon een hotel kon pakken.
Hieruit blijkt wel dat er een enorm verschil is tussen ATS-projecten en MC-projecten.theHoff schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:55:
[...]
Volledig project afhankelijk. En daarnaast moet je het ook wel willen, in een hotel zitten.
[...]
Helaas moet ik me hier bij aansluiten. Dit was voor mij dé reden om bij Accenture te vertrekken.
Reistijd van 59 min op de routeplanner, maar in werkelijkheid vaak tussen de 1:30 en 2:00 (en dat was als ik tussen 6:30 en 7:00 in de auto zat) en een project waar ik niet weg kwam.
Ik ken maar weinig 100% ATS projectenBlik1984 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:04:
[...]
Hieruit blijkt wel dat er een enorm verschil is tussen ATS-projecten en MC-projecten.
Dan is er in ieder geval een verschil tussen "blended" projecten en 100% MC projecten.Plantje1978 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:18:
[...]
Ik ken maar weinig 100% ATS projecten
Is dit dan positief tegenover blended en negatief tegenover MC projecten?Blik1984 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:55:
[...]
Dan is er in ieder geval een verschil tussen "blended" projecten en 100% MC projecten.
Eerder negatief tegenover "blended". Volgens mij zijn de voorbeelden die hierboven beschreven staan voorbeelden van blended danwel ATS-projecten. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat we flink moesten doorbuffelen, maar dan mochten we de uren schrijven en ook eventueel in hotel blijven slapen mochten we dat nodig vinden.Cerberi schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:21:
[...]
Is dit dan positief tegenover blended en negatief tegenover MC projecten?
Sowieso is de policy om in een hotel te slapen binnen MC vrij gemakkelijk, de meeste managers weten namelijk ook dat mensen die in een hotel slapen vaak niks anders te doen hebben naast werken. Kortom, mensen die in een hotel slapen werken vaak meer uren dan iemand die dat niet doet.
Ik heb tot nu toe alleen op blended projecten gezeten, en heb zelf ook enkel positieve ervaringen als het gaat om overuren schrijven en de mogelijkheid in een hotel te blijven slapen.
nu heb ik zelf de luxe dat mijn huidige project niet veel reistijd van me vraagt, en ik dus altijd lekker naar huis toe kar.
nu heb ik zelf de luxe dat mijn huidige project niet veel reistijd van me vraagt, en ik dus altijd lekker naar huis toe kar.
Ik kan binnenkort op sollicitatiegesprek bij Accenture Health & Public Service Consulting, zijn er nog tips voor zo'n gesprek?
Niet in spijkerbroek en capuchon aankomen.StraightOn.NL schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:39:
Ik kan binnenkort op sollicitatiegesprek bij Accenture Health & Public Service Consulting, zijn er nog tips voor zo'n gesprek?
Dit is geen grap, sommige mensen presteren het om zo naar een sollicitatie gesprek te gaan.
Toen ik solliciteerde waren we met een groep van 6.
Daarvan had er 1 dus een spijkerbroek en capuchon aan en sprak zeer gebrekkig nederlands en engels..
En 1 meisje kwam ook aan in haar zondagskleren, had geen rijbewijs en geen enkele affiniteit met computers en bedrijfskunde.
Deze 2 hebben het dus vanzelfsprekend ook niet gered.
Hahaha nee oke dat was ik ook zeker niet van plan, ik zie er doorgaans bij officiele dingen toch strak in het pak uitRefragmental schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:28:
[...]
Niet in spijkerbroek en capuchon aankomen.
Dit is geen grap, sommige mensen presteren het om zo naar een sollicitatie gesprek te gaan.
Toen ik solliciteerde waren we met een groep van 6.
Daarvan had er 1 dus een spijkerbroek en capuchon aan en sprak zeer gebrekkig nederlands en engels..
En 1 meisje kwam ook aan in haar zondagskleren, had geen rijbewijs en geen enkele affiniteit met computers en bedrijfskunde.
Deze 2 hebben het dus vanzelfsprekend ook niet gered.
Maar idd ik kan me niet voorstellen dat mensen zo durven te verschijnen en dan serieus genomen willen worden...
Maar ze gaan waarschijnlijk ook van die irritante vragen stellen als wat zijn je sterke en zwakke punten en geven ze bijvoorbeeld een casus met de vraag hoe zou jij dit oplossen of hoe moet ik het me voorstellen? Ik heb wel vaker voor bijbaantjes gesolliciteerd maar dat was voornamelijk handarbeid...dus als je de hamer kon vasthouden was het oke:9 maw ik heb nog niet echt een goed beeld van hoe zoiets te werk gaat. Monsterboard tips zijn ook niet meer dan algemeen, verschijn in pak e.d.
[ Voor 21% gewijzigd door StraightOn.NL op 21-08-2010 19:31 ]
Toen ik solliciteerde, ging het als volgt:
Na het opsturen van een open sollicitatie werd ik gebeld en werd er gevraagd of ik een online capaciteitentest wilde maken. De resultaten van deze test vormen de leidraad tijdens het eerste gesprek (sollicitatie was in totaal drie gesprekken). Je kunt hier inderdaad de standaardvragen als "wat zijn je sterke/zwakke punten", "hoe zou jij handelen in zus of zo'n situatie" en "waarom Accenture" verwachten. Dit kan je van tevoren thuis dus perfect voorbereiden. Bereid trouwens ook een paar vragen voor die je zelf kan stellen, zodat je geïnteresseerd overkomt.
Tweede gesprek was bij mij heel informeel, gezien de betreffende manager dezelfde interesse/hobby had als ik, dus daar hebben we het grootste gedeelte van het gesprek over gepraat (De beste man kwam binnen met de woorden: "Ah, jij was die persoon die ook..."). Als ik me goed herinner, hebben we de 60 minuten die het gesprek zou duren niet eens volgemaakt.
Derde en laatste gesprek was in vergelijking met de eerste twee gesprekken wat lastiger, daar werd echt kritisch doorgevraagd naar aanleiding van de inhoud van je cv.
Succes!
Na het opsturen van een open sollicitatie werd ik gebeld en werd er gevraagd of ik een online capaciteitentest wilde maken. De resultaten van deze test vormen de leidraad tijdens het eerste gesprek (sollicitatie was in totaal drie gesprekken). Je kunt hier inderdaad de standaardvragen als "wat zijn je sterke/zwakke punten", "hoe zou jij handelen in zus of zo'n situatie" en "waarom Accenture" verwachten. Dit kan je van tevoren thuis dus perfect voorbereiden. Bereid trouwens ook een paar vragen voor die je zelf kan stellen, zodat je geïnteresseerd overkomt.
Tweede gesprek was bij mij heel informeel, gezien de betreffende manager dezelfde interesse/hobby had als ik, dus daar hebben we het grootste gedeelte van het gesprek over gepraat (De beste man kwam binnen met de woorden: "Ah, jij was die persoon die ook..."). Als ik me goed herinner, hebben we de 60 minuten die het gesprek zou duren niet eens volgemaakt.
Derde en laatste gesprek was in vergelijking met de eerste twee gesprekken wat lastiger, daar werd echt kritisch doorgevraagd naar aanleiding van de inhoud van je cv.
Succes!
Thnx!Handvat schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:25:
Toen ik solliciteerde, ging het als volgt:
Succes!
Mijn sollicitatie bij H&PS bestond uit twee gesprekken: met recruiter en met senior executive. Dit omdat ik de masterclass van Accenture had gevolgd.
Bij de eerste ging het over mijn CV en de resultaten van de capaciteitentest. Kan je je vinden in de resultaten en geef hiervan voorbeelden (in STAR (Situatie, Taken, Activiteiten, Resultaat)). Het tweede gesprek was deels op de inhoud, maar meer algemeen praten over hobbies, wat verwacht je etc.. Dit laatste gesprek was vooral om te kijken of er een klik was.
Bij een sollicitatie kom je gewoon netjes in pak; stropdas kan maar hoeft niet. Straks op project wordt er toch wel van je verwacht dat je minimaal in pantalon en blouse komt, maat dit hangt zeker vanaf van het soort project.
Bij de eerste ging het over mijn CV en de resultaten van de capaciteitentest. Kan je je vinden in de resultaten en geef hiervan voorbeelden (in STAR (Situatie, Taken, Activiteiten, Resultaat)). Het tweede gesprek was deels op de inhoud, maar meer algemeen praten over hobbies, wat verwacht je etc.. Dit laatste gesprek was vooral om te kijken of er een klik was.
Bij een sollicitatie kom je gewoon netjes in pak; stropdas kan maar hoeft niet. Straks op project wordt er toch wel van je verwacht dat je minimaal in pantalon en blouse komt, maat dit hangt zeker vanaf van het soort project.
Er zijn inderdaad klanten waar een pantalon een absolute no-no is (Bijvoorbeeld Nike of Artsen zonder Grenzen)Joove schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 15:24:
Verwijderd
Hoi allen. Ik ben vorige week aangenomen bij Accenture ATS en ga 1 sept. beginnen met een introductie.
Weet iemand misschien wat de introductie inhoudt behalve een speech en een slipcursus? En wat voor kleren dragen ze...is het meteen 'suit up'?
Weet iemand misschien wat de introductie inhoudt behalve een speech en een slipcursus? En wat voor kleren dragen ze...is het meteen 'suit up'?
Stropdas is niet nodig, maar ik zou wel gewoon pantalon en overhemd doen.Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:00:
Hoi allen. Ik ben vorige week aangenomen bij Accenture ATS en ga 1 sept. beginnen met een introductie.
Toen ik 7 jaar geleden begon was het nog "day one". Inmiddels is het geloof ik een week. Zorg wel dat je voor 's avonds wat casual bij je hebt.
Maar in principe: als je pantalon en overhemd draagt val je nooit uit de toon!
Als de laatste 20 reacties gaan over de kleding en wat je aan kan trekken tijdens een sollicitatie, wat denk je dat er dan van je verwacht wordt op kantoor? Introductie(week?) is ook een stukje van je zelf laten zien. Naast de stortbak en informatie die je over je heen gestort krijgt
Dus gewoon pantalon + stropdas, eventueel kan je die lekker later af doen.
Is het trouwens een introductieweek eigenlijk nog?
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Verwijderd
Van wat ik heb begrepen van HR, is het van woensdag (1 sept.) t/m vrijdag. Hiervan waren dan 2 dagen informatie met hotelovernachting en vrijdag een slipcursus. Ze noemde het wel een introductieweek, maar het begon woensdag...
Ik ga wel gewoon volledig in pak dan, stropdas kan ik altijd nog af doen
Heb er wel zin in
Heb er wel zin in
De dagen dat ik een stropdas aan heb gehad zijn tot op heden op 1 hand te tellen, en bovendien alle keren onnodig geweest. Zonder stropdas is absoluut geen probleem, helemaal bij ATS niet.Motrax schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:25:
Als de laatste 20 reacties gaan over de kleding en wat je aan kan trekken tijdens een sollicitatie, wat denk je dat er dan van je verwacht wordt op kantoor? Introductie(week?) is ook een stukje van je zelf laten zien. Naast de stortbak en informatie die je over je heen gestort krijgtDus gewoon pantalon + stropdas, eventueel kan je die lekker later af doen.
Verwijderd
Bij ATS een slipcursus? Het zal wel weer goed gaan met de economie ofzo
Die heb ik nooit gehad.
Precies, mijn vuistregel; "If unsure, overdress" Het is immers niet zo erg als je 'te' netjes bij loopt (das kan af bijv.), maar juist des te erger als je underdressed bent.
Nog een tip; wees op tijd bij de sessies tijdens de intro. Omgang is natuurlijk wat informeel maar te laat komen terwijl je in hetzelfde hotel bent is natuurlijk not done en onprofessioneel.
Nog een tip; wees op tijd bij de sessies tijdens de intro. Omgang is natuurlijk wat informeel maar te laat komen terwijl je in hetzelfde hotel bent is natuurlijk not done en onprofessioneel.
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:44:
Van wat ik heb begrepen van HR, is het van woensdag (1 sept.) t/m vrijdag. Hiervan waren dan 2 dagen informatie met hotelovernachting en vrijdag een slipcursus. Ze noemde het wel een introductieweek, maar het begon woensdag...
Heb er wel zin in
Schijnt er 2 of 3 jaar al te zijn. An sich wel slimVerwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:02:
Bij ATS een slipcursus? Het zal wel weer goed gaan met de economie ofzoDie heb ik nooit gehad.
Niet zo specifiek, maar er zit wel een einde aan te komen. Het wordt ook wel tijd om verder te kijken. Hoewel ik misschien net zo hard terug naar Accenture... of 't juist ook naar m'n zin heb bij een volgende werkgever.Plantje1978 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:33:
Zit je exit gesprek in de planning dan?
Het is wel altijd goed dat soort dingen eerlijk te noemen!
Klopt, zelfs bij min of meer consulting projecten waar de casual friday officieel verboden werd. Maar 't voordeel van een stropdas: kan altijd weer af... hoewel ik eigenlijk zelden meer de moeite neem om 'm mee te nemen bij een eerste dag/gesprek. Ligt een beetje aan de klant/branche of ik liever zeker overdressed of meteen mik op geen stropdasBlik1984 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:02:
De dagen dat ik een stropdas aan heb gehad zijn tot op heden op 1 hand te tellen, en bovendien alle keren onnodig geweest. Zonder stropdas is absoluut geen probleem, helemaal bij ATS niet.
☻/
/▌
Verwijderd
Ik ben begonnen met stage lopen in 2007, in dienst in 2008. En nu ben ik heel hard aan het denken, volgens mij heb ik bij mijn in dienst treding geen intro meer gehad omdat ik dat al gehad had bij mijn stage. Kan zijn dat het daardoor komt dat ik het gemist heb.
Nu is die slip cursus vast niet zo interessant
Ik heb al eens op twee wielen in de regen een behoorlijke slipperd gemaakt en nog rechtop gebleven. Om een beroemd trio maar eens te quoten: How hard can it be?
Nu is die slip cursus vast niet zo interessant
Ik heb ook in 2007 stage gelopen, en in 2007 ook in dienst getreden. Ik heb toen bij mn stage de eerste dag meegekregen (artes uitleg, etc). Toen ik in dienst ging een paar maanden later heb ik wel die hele week in Huizen meegekregen, er werd toen alleen nog geen slipcursus gedaan inderdaad.
Ik heb een keer een slipcursus gedaan omdat ik in de watjes top 10 terecht kwam... 
Voor de niet ATS mensen: dat is de top 10 leaserijders van het kwartaal welke het zuinigst gereden hebben ten op zichte van hun normverbruik én geen schade gereden hebben én geen boetes gescoord hebben. De nummer 1 krijgt vaak wat geld en de top 10 gaat slippen, racen etc.
Het is in ieder geval erg leuk om te doen.
Promotierondes zijn gestart! Allemaal goed nieuws, Local Variable Pay (LVP = ATS bonus voor AP's tot SSE's, is afhankelijk van je beoordeling hoeveel het is) is nog niet bekend gemaakt, maar komt er nog aan. Ook de aantallen promoties zouden (volgens Anja Groenewoud dan hè) op het 'oude' niveau zitten. Altijd leuk om een aantal collega's te mogen feliciteren met hun promotie en soms een stoomcursus 'nieuwe auto kiezen' te zien volgen
Voor mij zat er dit jaar niets in, maar dat was ook geen verrassing, het niet kan niet altijd feest blijven
Wordt wel een interessant annual interview in ieder geval, wat we komend jaar gaan doen. Richting, trainingen, tevredenheid enz.
Voor de niet ATS mensen: dat is de top 10 leaserijders van het kwartaal welke het zuinigst gereden hebben ten op zichte van hun normverbruik én geen schade gereden hebben én geen boetes gescoord hebben. De nummer 1 krijgt vaak wat geld en de top 10 gaat slippen, racen etc.
Het is in ieder geval erg leuk om te doen.
Promotierondes zijn gestart! Allemaal goed nieuws, Local Variable Pay (LVP = ATS bonus voor AP's tot SSE's, is afhankelijk van je beoordeling hoeveel het is) is nog niet bekend gemaakt, maar komt er nog aan. Ook de aantallen promoties zouden (volgens Anja Groenewoud dan hè) op het 'oude' niveau zitten. Altijd leuk om een aantal collega's te mogen feliciteren met hun promotie en soms een stoomcursus 'nieuwe auto kiezen' te zien volgen
Voor mij zat er dit jaar niets in, maar dat was ook geen verrassing, het niet kan niet altijd feest blijven
☻/
/▌
Ik denk dat de meningen hierover zeer verdeeld zijn... Er zijn ook een boel mensen teleurgesteld en de LVP is lang niet voor iedereen van toepassing. En ik kan nog wel wat dingen bedenken eigenlijkMotrax schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:55:
Promotierondes zijn gestart! Allemaal goed nieuws,
Ik ben gisteravond gebeld dat ik promotie heb gemaakt (van P naar SP)
! Gezien mijn beoordeling al wel verwacht maar nu dan ook bevestigd. Erg blij mee en vrijdag weet ik wat het nieuwe salaris wordt. Wel jammer dat de LVP vanaf AP is. Echter krijg ik nog wel eenmalig 8% bonus o.b.v. mijn beoordeling
. Helaas geen bonus. Dit was vorig jaar eenmalig ter compensatie van de weinige promoties/salarisverhoging...
[ Voor 16% gewijzigd door bsmpower op 26-08-2010 12:04 ]
Verwijderd
Er zal nog wel geen nieuwe auto inzitten, maar dat hoeft ook niet voor mij. In ieder geval wel goed nieuws gehad. En zover ik kan zien alle stage lopers in het groepje waar ik mee begonnen was. Wat mij doet vermoeden dat het aantal promoties inderdaad flink gestegen is ten opzichte van een jaar of een tweetal jaar geleden.
Auto kan je kiezen vanaf Analyst Programmer (AP). De promoties zijn inderdaad flink gestegen want ook collega's met een "Above" beoordeling hebben promotie gemaakt. Goed om te zien dat het weer beter gaat met de economie / Accenture.
Verwijderd
mijn auto zit aan zijn termijn in mei 2011, ben benieuwd wat ik dan voor auto krijg.....vind alles best als ie maar niet al een half jaar op de parkeerplaats staat
Verwijderd
Net een mailtje gehad betreffende de intro week, dus ik kan wel even wat info geven:
1e en 2e dag zijn introductie/informatiedagen, 2e dag eind van de middag autorijden in Lelystad. (beide dagen slapen in een hotel in Huizen, beetje vreemd voor mij aangezien ik in Almere woon maarja
)
3e dag iets over schema's in Almere
4e en 5e dag in Almere applicatie testen (ik denk om niveau beter in te schatten?) 4e dag ook 's avonds lasergamen en career counselor ontmoeten.
---
Nog maar een paar daagjes wachten
En op de auto waar ik nog niks van heb gehoord
1e en 2e dag zijn introductie/informatiedagen, 2e dag eind van de middag autorijden in Lelystad. (beide dagen slapen in een hotel in Huizen, beetje vreemd voor mij aangezien ik in Almere woon maarja
3e dag iets over schema's in Almere
4e en 5e dag in Almere applicatie testen (ik denk om niveau beter in te schatten?) 4e dag ook 's avonds lasergamen en career counselor ontmoeten.
---
Nog maar een paar daagjes wachten
Verwijderd
application testing is om je wat gevoel met training te geven, en omdat je vaak begint in een rol van tester. Die training heb ik ook gehad. Opzich wel van een goede gozer, als ie het nu nog geeft is het best wel te doen. Die 4e en 5e dag ben je dan wel goed bezig hoor, tis niet dat dat heel makkelijk is.
Ik zou sowieso in het hotel gaan slapen, leer je wat lotgenoten kennen, en dat kan geen kwaad.
Die auto word volgens mij eerst een huurauto, want volgens mij word er altijd de vraag gesteld of je drie of vijfdeurs wilt (en dan pas word ie besteld dacht ik).
Vreemd dat ze application testing nu in almere doen, die hadden wij gewoon in een meeting room/zaal in het hotel. Dat is dan wel veranderd. Misschien is dat beter, ik weet niet hoe groot de groep is.
Ik zou sowieso in het hotel gaan slapen, leer je wat lotgenoten kennen, en dat kan geen kwaad.
Die auto word volgens mij eerst een huurauto, want volgens mij word er altijd de vraag gesteld of je drie of vijfdeurs wilt (en dan pas word ie besteld dacht ik).
Vreemd dat ze application testing nu in almere doen, die hadden wij gewoon in een meeting room/zaal in het hotel. Dat is dan wel veranderd. Misschien is dat beter, ik weet niet hoe groot de groep is.
Verwijderd
De grootte van de groep heb ik geen idee van, zal wel aardig groot zijn aangezien er rond deze tijd meer afgestudeerden zijn.
Van HR begreep ik dat ik hoogstwaarschijnlijk een VW Polo zou krijgen, aangezien ze daar momenteel veel van hadden staan. Maarja, dat wacht ik wel gewoon af
Ik zou er deze week wat over horen, dus zo niet, dan bel ik maandagochtend wel even. Hopelijk is het dan niet te kort dag.
Weet iemand eigenlijk of je als startende P ook meteen een Java/JSP cursus krijgt? Ik ben namelijk niet heel erg bekend met deze talen (wel met C#, PHP OO en JavaScript). Tijdens mijn sollicitatie heb ik dit ook duidelijk gezegd overigens
Van HR begreep ik dat ik hoogstwaarschijnlijk een VW Polo zou krijgen, aangezien ze daar momenteel veel van hadden staan. Maarja, dat wacht ik wel gewoon af
Weet iemand eigenlijk of je als startende P ook meteen een Java/JSP cursus krijgt? Ik ben namelijk niet heel erg bekend met deze talen (wel met C#, PHP OO en JavaScript). Tijdens mijn sollicitatie heb ik dit ook duidelijk gezegd overigens
Dat ligt natuurlijk erg sterk aan de Area/Cell waar je terecht gaat komen.
weet je dat al?
weet je dat al?
Verwijderd
Van wat ik hoorde kom ik in Custom Engineering, en wat ik daarvan hoorde is dat dat vooral Java is. Maar gezien feit dat ik al bekend ben met Javascript en AJAX (prototype) zal ik waarschijnlijk op front-end komen.
Ik ben overigens al wel een beetje aan het Java'en en JSP'en en dat gaat al vrij goed (kan ik toch eindelijk die schoolboeken eens gebruiken
). Was wel zo'n 2-3 uur bezig met een MySQL connectie maken op de localhost...dat is met PHP toch wel een stukje makkelijker
Ik ben overigens al wel een beetje aan het Java'en en JSP'en en dat gaat al vrij goed (kan ik toch eindelijk die schoolboeken eens gebruiken
Custom Engineering?
Bedoel je het cluster Custom & Emerging? 
Dat is idd veel java, frontend spul, document management systemen etc. Enige twee vreemde cellen die er zitten zijn BI & Datamanagement en Program Control Services (moest hiervoor even de ATS nieuwsbrief opzoeken...). C&E is een beetje een samenraapsel van Non-SAP, Non-Oracle, dus alles wat er dan overbleef...
Java gedeelte heeft veel focus op trainingen en certificeringen dacht ik, dus dat komt wel goed.
Dat is idd veel java, frontend spul, document management systemen etc. Enige twee vreemde cellen die er zitten zijn BI & Datamanagement en Program Control Services (moest hiervoor even de ATS nieuwsbrief opzoeken...). C&E is een beetje een samenraapsel van Non-SAP, Non-Oracle, dus alles wat er dan overbleef...
Java gedeelte heeft veel focus op trainingen en certificeringen dacht ik, dus dat komt wel goed.
☻/
/▌
Verwijderd
Dat was het ja 'Custom & Emerging', ik wist de exacte naam niet meer en 'Custom Engineering' klonk wel leuk
Verwijderd
Beste aanstaande collega,
Allereerst heet ik je van harte welkom bij Accenture Technology Solutions.
Graag informeer ik je dat je op xx-x-xxxx tussen xx en xx uur jouw auto kunt ophalen bij onze Servicedesk op kantoor Almere. De servicedesk is zodra je binnenkomt precies achter de receptie. Zij zullen je de sleutels, papieren en (indien al beschikbaar) de tankpas overhandigen.
Tijdens de startersweek zal ik voorafgaand aan de slipcursus een presentatie geven en vragen beantwoorden.
Mocht je dus vragen hebben verzoek ik je deze te bewaren tot die dag.
---
Weet ik nog niet wat voor auto het is
Allereerst heet ik je van harte welkom bij Accenture Technology Solutions.
Graag informeer ik je dat je op xx-x-xxxx tussen xx en xx uur jouw auto kunt ophalen bij onze Servicedesk op kantoor Almere. De servicedesk is zodra je binnenkomt precies achter de receptie. Zij zullen je de sleutels, papieren en (indien al beschikbaar) de tankpas overhandigen.
Tijdens de startersweek zal ik voorafgaand aan de slipcursus een presentatie geven en vragen beantwoorden.
Mocht je dus vragen hebben verzoek ik je deze te bewaren tot die dag.
---
Weet ik nog niet wat voor auto het is
BI en ECM (Document Management) werken nauw samen met de AIMS community binnen Accenture.Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:03:
Dat was het ja 'Custom & Emerging', ik wist de exacte naam niet meer en 'Custom Engineering' klonk wel leuk
Dit is niet vreemd maar eerder booming business op dit moment
p.s. starter auto's zijn Corsa
Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"
Verwijderd
Heb vandaag inderdaad een Corsa op kunnen halen. Zo'n 5-deurs is nog best groot eigenlijk
Morgen maar lekker naar Huizen karren voor introductie
Tenzij er in de pool andere auto's beschikbaar zijn. Ik heb de 206, oude Punto, Grande Punto, de Corsa 25% en de Corsa 20% voorbij zien komen bij mij en anderen in de afgelopen jaren. 't altijd weer een verrassing wat het wordt
☻/
/▌
Verwijderd
1e dag van de intro zit er zo'n beetje op. Straks nog een hapje bij Indisch restaurant.
Ik ben ingedeeld bij cluster C&E en cell BI & datamanagement. Ik heb dus eigenlijk geen idee wat ik moet gaan doen
Persoonlijk dacht ik dat ik bij custom development ingedeeld zou worden...
Weet iemand hier misschien iets over BI & datamanagement?
Verder is het echt veel informatie, maar de tijd ging toch nog redelijk snel
De telefoon die ik kreeg was echt brak, een tweedehands Nokia 3109 (met krassen)
Ze zeiden dat het tijdelijk was, dus dat hoop ik dan maar.
Verder is de hotelkamer echt huge
Ik ben ingedeeld bij cluster C&E en cell BI & datamanagement. Ik heb dus eigenlijk geen idee wat ik moet gaan doen
De telefoon die ik kreeg was echt brak, een tweedehands Nokia 3109 (met krassen)
Lol man 
BI is iets waar je voor kiest imho, niet iets waar je in "gezet" wordt. Wat wel erop wijst dat de BI business een immense boom vertoont die niet kan gevolgd worden met de aanwezige brains en men noodgedwongen mensen daarin plaatst. Nu maar hopen dat het je bevalt
want in dat geval is er een mooie toekomst weggelegd.
BI is iets waar je voor kiest imho, niet iets waar je in "gezet" wordt. Wat wel erop wijst dat de BI business een immense boom vertoont die niet kan gevolgd worden met de aanwezige brains en men noodgedwongen mensen daarin plaatst. Nu maar hopen dat het je bevalt
Hoi, ik kom je in dat cluster wel tegen. BI houdt zich voornamelijk bezig met het verzamelen van data uit diverse bronsystemen en het omzetten daarvan naar informatie voor diverse belanghebbende partijen, allemaal sterk afhankelijk van het doel van de BI-inzet.Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:51:
1e dag van de intro zit er zo'n beetje op. Straks nog een hapje bij Indisch restaurant.
Ik ben ingedeeld bij cluster C&E en cell BI & datamanagement. Ik heb dus eigenlijk geen idee wat ik moet gaan doenPersoonlijk dacht ik dat ik bij custom development ingedeeld zou worden...
De telefoon die ik kreeg was echt brak, een tweedehands Nokia 3109 (met krassen)Ze zeiden dat het tijdelijk was, dus dat hoop ik dan maar.
De eerste jaren volg je binnen het BI cluster een introductie/opleiding/snuffel om je voor te bereiden op een latere specialisatie.
Ik zou vermoeden dat je in ieder geval iets met SQL, databases en/of datamodelleren hebt gedaan/op je CV staan. Anders kun je nog altijd aangeven dat een andere cell of cluster je interesse heeft, maar dan moet je wel weten wat je wilt!
Verwijderd
Dat lijkt mij wel leuk. Ik heb wel aardig wat ervaring met MySQL en MSSQL. Dus als ik het goed begrijp is het gewoon flink wat queries draaien om alle data van verschillende plaatsen op 1 plaats te krijgen om hieruit rapporten te maken?Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:48:
[...]
Hoi, ik kom je in dat cluster wel tegen. BI houdt zich voornamelijk bezig met het verzamelen van data uit diverse bronsystemen en het omzetten daarvan naar informatie voor diverse belanghebbende partijen, allemaal sterk afhankelijk van het doel van de BI-inzet.
De eerste jaren volg je binnen het BI cluster een introductie/opleiding/snuffel om je voor te bereiden op een latere specialisatie.
Ik zou vermoeden dat je in ieder geval iets met SQL, databases en/of datamodelleren hebt gedaan/op je CV staan. Anders kun je nog altijd aangeven dat een andere cell of cluster je interesse heeft, maar dan moet je wel weten wat je wilt!
Zit nu op kantoor in Almere, wat een informatie en een shitload aan websites heeft Accenture zeg
Begin eens te lezen in Kimball's Datawarehousing Toolkit en praat eens met wat ervaren BI-ers om een beter idee te krijgen wat Informatie Management en Business Intelligence te maken heeft met bedrijfstrategieen, performance management en het optimaliseren van bedrijfsprocessen.Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:19:
[...]
Dat lijkt mij wel leuk. Ik heb wel aardig wat ervaring met MySQL en MSSQL. Dus als ik het goed begrijp is het gewoon flink wat queries draaien om alle data van verschillende plaatsen op 1 plaats te krijgen om hieruit rapporten te maken?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Als het goed is krijgt iedereen komende week een e-mail over de uitrol van de nieuwe telefoons. De oudste worden als eerste vervangen, de kans is dus redelijk groot dat jij als één van de eersten een nieuwe telefoon (lees: o.a. Iphone 4) uit mag zoeken.Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:51:
De telefoon die ik kreeg was echt brak, een tweedehands Nokia 3109 (met krassen)Ze zeiden dat het tijdelijk was, dus dat hoop ik dan maar.
Is er dan al bekend welke telefoons? Er wordt her en der gehoopt op de Iphone 4, maar aangezien alles verloopt via KPN is die kans wat kleiner aangezien KPN officieel geen Iphone 4 verkoopt. Alleen via een omweg en het kan zijn dat Simplus die gaat bewandelen...
En Kimball is altijd een goede start. Maar BI is meer dan dat, ook rapportage en 'simpel' ETL. Genoeg om te leren dus
Zou een van der Lek cursus een goede zijn? Ik weet dat het een van de betere Nederlandse trainingen is op gebied van DWH, maar weet niet hoe hoog het niveau ligt.tazzman schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:06:
Begin eens te lezen in Kimball's Datawarehousing Toolkit en praat eens met wat ervaren BI-ers om een beter idee te krijgen wat Informatie Management en Business Intelligence te maken heeft met bedrijfstrategieen, performance management en het optimaliseren van bedrijfsprocessen.
En Kimball is altijd een goede start. Maar BI is meer dan dat, ook rapportage en 'simpel' ETL. Genoeg om te leren dus
☻/
/▌
De Iphone4 is al bevestigd in de eerste communicatie die uitgegaan is over de nieuwe telefoons. Het beleid is dat het aanbod wijzigt naar mate de behoefte van de gebruiker wijzigt. Het is even afwachten op de communicatie die deze week verstuurd gaat worden.Motrax schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:46:
Is er dan al bekend welke telefoons? Er wordt her en der gehoopt op de Iphone 4, maar aangezien alles verloopt via KPN is die kans wat kleiner aangezien KPN officieel geen Iphone 4 verkoopt. Alleen via een omweg en het kan zijn dat Simplus die gaat bewandelen...
Net even de drie mails van Anja, Thomas en Simmplus doorgelezen. Ik haal niet uit de eerdere mails dat de Iphone 4 er tussen zit. Er is alleen een Iphone, mogelijk Android of een Windows 7 telefoon genoemd. Ook is er nog niet in detail ingegaan op wat nu dat 'Always Online' inhoud. Bij de 'oude' abbonnmenten kon je voor 5,- of 10,- per maand 50MB aan data generen, wat voor mail nog wel toereikend was, maar niet bepaalt voor intensief online gebruik.
Overigens vind ik de introductie van de Accenture Mobile Management Tool ook interessant. Geen rekeningen eerst naar je eigen adres die je dan weer moet claimen. Gewoon inloggen en aangeven wat je privekosten zijn geweest als deze hoger dan 20,- per maand waren, want prive onder de 20,- per maand is dan officieel toegestaan.
Overigens vind ik de introductie van de Accenture Mobile Management Tool ook interessant. Geen rekeningen eerst naar je eigen adres die je dan weer moet claimen. Gewoon inloggen en aangeven wat je privekosten zijn geweest als deze hoger dan 20,- per maand waren, want prive onder de 20,- per maand is dan officieel toegestaan.
☻/
/▌
Aangezien de Iphone 3GS niet meer geleverd wordt lijkt het me logisch dat: Iphone = Iphone4Motrax schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:38:
Net even de drie mails van Anja, Thomas en Simmplus doorgelezen. Ik haal niet uit de eerdere mails dat de Iphone 4 er tussen zit. Er is alleen een Iphone, mogelijk Android of een Windows 7 telefoon genoemd. Ook is er nog niet in detail ingegaan op wat nu dat 'Always Online' inhoud. Bij de 'oude' abbonnmenten kon je voor 5,- of 10,- per maand 50MB aan data generen, wat voor mail nog wel toereikend was, maar niet bepaalt voor intensief online gebruik.
En inderdaad, ze moeten wel iets doen aan dat data-verbruik, want bij intensief gebruik van een Iphone is 50 MB natuurlijk helemaal niets.
Had een mail gestuurd om te vragen of we nou eindelijk onbeperkte databundels kregen maar dat blijkt niet het geval. Zelfde concept als nu alleen krijgen we per 1-9 500 MB data per maand binnen bundel.Motrax schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:38:
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
Overigens heb ik uit betrouwbare bron dat we vandaag de communicatie krijgen rondom de nieuwe telefoons
Lekker betrouwbare bron danBlik1984 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:10:
Overigens heb ik uit betrouwbare bron dat we vandaag de communicatie krijgen rondom de nieuwe telefoons
ja, idd lekker betrouwbaarhendriku schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 17:23:
[...]
Lekker betrouwbare bron danNog niets gezien. Dag is nog niet helemaal voorbij natuurlijk, maar toch.

Ik ga er niet meer vanuit dat de communicatie gaat komen
Het is maar een telefoon he mensen
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Een slechte telefoon kan redelijk frustrerend zijn. Sommige ATS-ers lopen nog rond met een Nokia uit het jaar nul, maar die dingen doen in ieder geval waarvoor het gemaakt is, namelijk bellen. Die Samsung-smartphones zijn wat dat betreft redelijk dramatisch
Nou, nul, 2006 om precies te zijnBlik1984 schreef op maandag 13 september 2010 @ 09:01:
[...]
Een slechte telefoon kan redelijk frustrerend zijn. Sommige ATS-ers lopen nog rond met een Nokia uit het jaar nul, maar die dingen doen in ieder geval waarvoor het gemaakt is, namelijk bellen. Die Samsung-smartphones zijn wat dat betreft redelijk dramatisch
De mail is binnen over de telefoons, toch een kleine teleurstelling. Begint pas in oktober en de iPhone4 is maar beperkt leverbaar...
Idd erg balen, maar goed de beschikbaarheid van de Iphone4 voor de zakelijke markt is helaas een externe factor.
Ben benieuwd wat de rest van de telefoons is, maar weet nu niet of ik ga wachten op de Iphone4 of voor iets anders ga.
Iemand enig idee wanneer die nieuwe data abbonnementen ingaan? Ik heb nu helemaal niets, maar de mail suggereerde dat het altijd online sowieso wordt aangezet.
Ben benieuwd wat de rest van de telefoons is, maar weet nu niet of ik ga wachten op de Iphone4 of voor iets anders ga.
Iemand enig idee wanneer die nieuwe data abbonnementen ingaan? Ik heb nu helemaal niets, maar de mail suggereerde dat het altijd online sowieso wordt aangezet.
☻/
/▌
Ik denk vanaf nu of vanaf oktober, maar het kan ook pas ingaan bij een nieuwe telefoon...Motrax schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:28:
Ik denk nu al. Je hebt toch een creditnota ontvangen van KPNBlik1984 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:38:
[...]
Ik denk vanaf nu of vanaf oktober, maar het kan ook pas ingaan bij een nieuwe telefoon...
Dat zou op zich logisch zijnPH-JPS schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:48:
[...]
Ik denk nu al. Je hebt toch een creditnota ontvangen van KPN
Verwijderd
Weet iemand de arbeidsvoorwaarden voor stagaires bij Accenture (IT) Strategy (& Transformation)? Of bij de Management Consultancy tak? Hoe wordt er om gegaan met stagaires etc...Ben zeer benieuwd!
Hallo aanstaande collega's, ik heb vandaag mijn contract ontvangen en ik kan op 1 november beginnen als Analyst bij Health and Public Service.
Wat ik heb gehoord van HR was dat je (anders dan in de sollicitatiegesprekken) op de 2 introductiedag je telefoon en auto zal ontvangen. Dit zou een Polo bluemotion betreffen, en dat je hier dus blijkbaar zelf geen keuze in kan maken?
Weet iemand hoe dat precies in zijn werk gaat? Ik zou eigenlijk wel graag mijn eigen telefoon willen kiezen, en als het even kan ook de auto, ofja in elk geval de kleur en misschien wat opties.
In de leasehandleiding staat als ik het goed begrepen heb dus dat dit wel mogelijk is, maar HR zei mij dus van niet.
Het lijkt mij iig super om te kunnen werken bij HP&S na jullie berichten hier!
Wat ik heb gehoord van HR was dat je (anders dan in de sollicitatiegesprekken) op de 2 introductiedag je telefoon en auto zal ontvangen. Dit zou een Polo bluemotion betreffen, en dat je hier dus blijkbaar zelf geen keuze in kan maken?
Weet iemand hoe dat precies in zijn werk gaat? Ik zou eigenlijk wel graag mijn eigen telefoon willen kiezen, en als het even kan ook de auto, ofja in elk geval de kleur en misschien wat opties.
In de leasehandleiding staat als ik het goed begrepen heb dus dat dit wel mogelijk is, maar HR zei mij dus van niet.
Als je zonder eerdere ervaring begint krijg je gewoon de standaard klasse 1 lease auto. Dat is inderdaad een polo bij consulting en een corsa bij solutions.StraightOn.NL schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:50:
Hallo aanstaande collega's, ik heb vandaag mijn contract ontvangen en ik kan op 1 november beginnen als Analyst bij Health and Public Service.
M.b.t. telefoons zit je net in een overgangsperiode. Er komt namelijk vanaf oktober de mogelijk om zelf een smartphone uit te kiezen (uit een beperkt aantal modellen). Ik verwacht dat jij die keuze ook gaat krijgen en eventueel eerst een tijdelijk toestel krijgt terwijl je wacht op de door jou gekozen telefoon.
En geloof me, die Polo die je krijgt is prima. Ik heb 3 weken geleden een gloednieuwe Polo op mogen halen, en er zit een mooi navigatie-systeem in, iPod-aanlsuiting, cruise-control etc. Het enige wat je mist is een echt sterke motor, aan de andere kant betaal je maar 20% bijtelling
Als je goed leest zie je dat je als Analyst niet zelf kunt kiezen. Je krijgt trouwens geen Diesel (bluemotion) mar een benzine Polo. Zoals Blik1984 al zei is deze megacompleet dus er valt weinig over te klagen.StraightOn.NL schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:50:
Ik zou eigenlijk wel graag mijn eigen telefoon willen kiezen, en als het even kan ook de auto, ofja in elk geval de kleur en misschien wat opties.
New hires krijgen volges mij (don't shoot me if I'm wrong) een iPhone (die wij dus niet kunnen kiezen waarschijnlijk vanwege de schaarste

DM me even als je echt begint, kunnen we even meeten
[ Voor 3% gewijzigd door PH-JPS op 17-09-2010 09:43 ]
Oke thnx voor de reacties, als gezegd was mijn persoonlijke keuze sowieso al gevallen op een Polo, dus dat komt mooi uit!En de uitrusting klinkt ook prima.
Nog een praktische vraag, hebben jullie je prive telefoonnummer behouden, of gebruiken jullie alleen nog maar het nummer en telefoon van Accenture. Mijn prive abonnement bij vodafone loopt namelijk in december af, en ik ben nog aan het twijfelen of ik zal verlengen of niet. Ik ben geen extreme beller of smser, met 200 minuten en 75 smsjes per maand red ik het altijd.
Nog een praktische vraag, hebben jullie je prive telefoonnummer behouden, of gebruiken jullie alleen nog maar het nummer en telefoon van Accenture. Mijn prive abonnement bij vodafone loopt namelijk in december af, en ik ben nog aan het twijfelen of ik zal verlengen of niet. Ik ben geen extreme beller of smser, met 200 minuten en 75 smsjes per maand red ik het altijd.
Bedenk dat de keuze voor een prive telefoonnummer naast een zakelijk telefoonnummer niet alleen een kostentechnisch iets is. Ik heb bewust mijn privénummer gehouden, om twee redenen: je kunt werk en privé scheiden (op je vrije dag gebeld worden? niet op je privénummer!) en mijn privénummer is al meer dan 10 jaar hetzelfde - nu moet je in ieder geval twee keer mensen/bedrijven doorgeven dat je van nummer wisselt. Eén keer als je bij Acn komt werken en ook weer als je het bedrijf ooit weer verlaat.
Je krijgt overigens vanaf deze maand een budget voor privébellen met je zakelijke telefoon, dus mochten bovenstaande redenen je niks kunnen schelen, dan zou dat een optie zijn. Al ben ik wel bang dat je met 200min/75 sms daar ruim boven zit...
Je krijgt overigens vanaf deze maand een budget voor privébellen met je zakelijke telefoon, dus mochten bovenstaande redenen je niks kunnen schelen, dan zou dat een optie zijn. Al ben ik wel bang dat je met 200min/75 sms daar ruim boven zit...
Nee klopt het gaat mij ook niet om het kostenplaatje, want een sim-only is in principe voldoende dan, maar meer om het gebruiksgemak, het uitschakelen van je werk telefoon kan inderdaad wel prettig zijn, maar ik heb geen idee hoe dat gaat als je Analyst bentKorakal schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:37:
Bedenk dat de keuze voor een prive telefoonnummer naast een zakelijk telefoonnummer niet alleen een kostentechnisch iets is. Ik heb bewust mijn privénummer gehouden, om twee redenen: je kunt werk en privé scheiden (op je vrije dag gebeld worden? niet op je privénummer!) en mijn privénummer is al meer dan 10 jaar hetzelfde - nu moet je in ieder geval twee keer mensen/bedrijven doorgeven dat je van nummer wisselt. Eén keer als je bij Acn komt werken en ook weer als je het bedrijf ooit weer verlaat.