Dat is waar. Ik heb je nog een DM gestuurd met een laatste vraag. Anders wordt het hier een SC topic waar de mods niet blij van worden!majoh schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:13:
[...]
Bekijk het van de goede kant, je krijgt sneller een nieuwe auto als het contract van deze afgelopen is
Succes verder. Zelf zit ik in een andere Cell (Java). Dus zal je niet heel snel tegenkomen denk ik.
Sinds wanneer zijn er Junior Programmers? In mijn tijd waren de Programmers het instap level.
"Be a tiger" heeft trouwens wel een andere dimensie gekregen sinds de escapades van Tiger Woods
"Be a tiger" heeft trouwens wel een andere dimensie gekregen sinds de escapades van Tiger Woods
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Die deal is inmiddels ook al gecanceld: http://newsroom.accenture...splay.cfm?article_id=4915
Ja, ik moest meteen aan de 'real high performers shine even when the sun doesn't' campagne van vorig jaar denken.
Omsk is een mooie stad, maar net iets te ver weg.
Je hebt gelijkMotrax schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:33:
Sinds wanneer zijn er Junior Programmers? In mijn tijd waren de Programmers het instap level.
Anoniem: 340292
Hoi All,
Heeft iemand hier misschien ervaringen met AOS die hij of zij met mij kan delen?
Ik hoor graag van jullie!
Heeft iemand hier misschien ervaringen met AOS die hij of zij met mij kan delen?
Ik hoor graag van jullie!
Junior Programmers bestaan ook hoor, dat zijn vaak MBO afgestudeerden met potentie, die dan een jaar Jr. Programmer zijn voor ze het "normale" instapniveau van Programmer bereiken.
Binnenkort mag ik voor m'n tweede gesprek naar Accenture! Ben daar onder de aandacht gebracht door een vriend van me en ik denk wel dat dat geholpen heeft, gezien dat ik bij menig ander bedrijf meteen te horen krijg dat er op dit moment geen startersfuncties beschikbaar zijn.
In m'n eerste gesprek kreeg ik te horen dat ze interesse in mij hadden om mij te plaatsen bij ATS -> SAP -> Technische onderdeel (als ik het goed onthouden heb) en dat is eigenlijk precies waar ik naar op zoek ben, dus ik hoop dat het tweede gesprek en derde (over salaris e.d.) ook goed gaan verlopen!
Iemand enig idee wat het startsalaris ongeveer is wat ik bij Accenture zou kunnen verwachten? Ben net afgestudeerd aan het HBO (informatica) en heb dus nog geen relevante werkervaring buiten mijn stages.
In m'n eerste gesprek kreeg ik te horen dat ze interesse in mij hadden om mij te plaatsen bij ATS -> SAP -> Technische onderdeel (als ik het goed onthouden heb) en dat is eigenlijk precies waar ik naar op zoek ben, dus ik hoop dat het tweede gesprek en derde (over salaris e.d.) ook goed gaan verlopen!
Iemand enig idee wat het startsalaris ongeveer is wat ik bij Accenture zou kunnen verwachten? Ben net afgestudeerd aan het HBO (informatica) en heb dus nog geen relevante werkervaring buiten mijn stages.
29.000 incl. vakantiegeld en 13e maand (delen door 14 voor het bruto maandsalaris == €2065,-) exclusief internetvergoeding van +/- 30 euro. Als je kiest voor een leasewagen houdt je ongeveer 1450/1500 netto over per maand
En is er ook nog de welkomstbonus? Vroegaaaah als je door je proeftijd heen kwam, kreeg je nog 1000,-, later zelfs opgerekt naar 3.000,-. Maakte nogal wat verschil uit op het Programmer salaris.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Denk het niet. Heb de dames van HR/Recruitment er niet over gehoord tijdens de introductie
Mwah, valt opzich een klein beetje tegen, maar het bedrijf en de functie lijken me wel heel leuk, dus ik kan niet wachten tot m'n volgende gesprek! :-)Phenomenon1985 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:07:
29.000 incl. vakantiegeld en 13e maand (delen door 14 voor het bruto maandsalaris == €2065,-) exclusief internetvergoeding van +/- 30 euro. Als je kiest voor een leasewagen houdt je ongeveer 1450/1500 netto over per maand
Anoniem: 157545
Weet iemand de arbeidsvoorwaarden bij SITE?
Salaris, mogelijkheden training, overurencompensatie, type mensen, soort opdrachten etc.
Thnx alvast!
Salaris, mogelijkheden training, overurencompensatie, type mensen, soort opdrachten etc.
Thnx alvast!
Anoniem: 349479
Ik heb binnenkort een derde gesprek. Wat kan ik hiervan verwachten? (De tweede was met een cell lead).
Bij welk bedrijf? Wat is je interesse?
We are shaping the future
Excuus voor de wat summiere informatie.
Ik ben momenteel afgestudeerd en ben geïnteresseerd in een startersfunctie in het testen. Nu heb ik voor het bedrijf geen voorkeur. Ik ben HBO afgestudeerd.
Ik ben momenteel afgestudeerd en ben geïnteresseerd in een startersfunctie in het testen. Nu heb ik voor het bedrijf geen voorkeur. Ik ben HBO afgestudeerd.
Ze hebben plek voor starters, ik ben eind januari afgestudeerd en ga aanstaande donderdag beginnen (gewoon een open sollicitatie gedaan). Verder zag ik op de voorpagina van tweakers een advertentie van Accenture waarin ze aangaven dat starters welkom waren.
Zulke opmerkingen worden als spam beschouwd en horen hier dus niet thuis.
[ Voor 83% gewijzigd door SmartDoDo op 02-04-2010 18:37 ]
Vroegaaaaah was dat ongeveer +20% (18,5...%). Van 27.000 naar 32.000 dacht ik. Je blijft klasse I auto rijden.
☻/
/▌
Nee, niveautje hoger is volgens mij weer een auto kiezen. Instappers krijgen geen keuze, niveau 2 is je auto kiezen uit een voor-gedifinieerde groep.Motrax schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 16:27:
Vroegaaaaah was dat ongeveer +20% (18,5...%). Van 27.000 naar 32.000 dacht ik. Je blijft klasse I auto rijden.
En dat salaris zal niet kloppen, want ik ben nog programmer en goed......:) komt er op neer dat dat niet klopt
edit:
Ik hoor van een collega dat je je auto blijft rijden inderdaad.
[ Voor 7% gewijzigd door EnzoMatrix op 02-04-2010 16:36 ]
Enzo Blogt. Diablo 3| "It's possible that you stepped into a time displacement machine during a nexus moment in a quantum field."
Is het hoger of lager? Ik verwacht wat hoger, salarissen zijn na mijn tijd als Programmer wat bijgesteld 
Maar ik had nog een wel tijd waar de welkomstbonus 3k was...
Klasse II auto kan je zelf kiezen vanaf Analyst Programmer*, maar je zal moeten afkopen als je eerder weggaat en het om een niet-voorkeursauto gaat.
*ATS stappen:
- Junior Programmer (MBO?)
- Programmer
- Senior Programmer (what is in a name)
- Analyst Programmer
- Systems Analyst
- Senior Systems Analyst
- Principal Consultant A & B (diepte) of Manager (breedte)
Klasse II auto kan je zelf kiezen vanaf Analyst Programmer*, maar je zal moeten afkopen als je eerder weggaat en het om een niet-voorkeursauto gaat.
*ATS stappen:
- Junior Programmer (MBO?)
- Programmer
- Senior Programmer (what is in a name)
- Analyst Programmer
- Systems Analyst
- Senior Systems Analyst
- Principal Consultant A & B (diepte) of Manager (breedte)
☻/
/▌
uiteraard hoger. Moet ik zeggen dat ik al 2 jaar er zit, waar het geloof ik gebruikelijk is dat je meteen doorschiet naar senior programmer na 1 jaar. Maargoed de start was geen 27KMotrax schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 16:49:
Is het hoger of lager? Ik verwacht wat hoger, salarissen zijn na mijn tijd als Programmer wat bijgesteld
Ik werk wel in NL dan, moet ik er wel bij zeggen, van de Belgen weet ik het zo niet. Daar zitten ATS en Accenture weer wat anders in elkaar voor zover ik weet.
Enzo Blogt. Diablo 3| "It's possible that you stepped into a time displacement machine during a nexus moment in a quantum field."
Het is gebruikelijk dat je na 1 jaar al promotie maakt dus...waarom zit jij dan nog niet op dat niveau?
Waarschijnlijk iets als recessie? Ondanks dat er bij Accenture Nederland geen grote ontslagen zijn gevallen is het aantal promoties wel een stuk lager geweest dan gebruikelijk, en heeft de rest een salaris stijging gehad van 0%.
Het ligt iets genuanceerder. Van hoger dan NL is vastgelegd dat er een 0% lijn is. Daar staat tegenover dat de performance bonus voor non-sap, non-oracle (siebel?) dit FY is ingegaan (van voor de crisis) en dat er een eenmalige bonus werd uitgekeerd (700,- bruto?).
En daarnaast zijn er een aantal mid-year promoties geweest voor ATS, wat normaal alleen bij Consulting plaats vind. Enige vervelende was dat die mid-year promoties voor sommige mensen als verrassing kwam en lang niet iedereen halverwege het jaar zijn beoordelingen in orde had. Ik kreeg zelf het idee dat de mid-year promoties waren voor de mensen die bij de normale ronde normaliter wel promotie hadden gekregen, maar vanwege de crisis niet.
Edit: ow wacht, ik zie nu Max zijn reactie tussen door
Ja, er zijn inderdaad minder promoties geweest, maar een jaar geleden was daar toch nog geen sprake van?
En daarnaast zijn er een aantal mid-year promoties geweest voor ATS, wat normaal alleen bij Consulting plaats vind. Enige vervelende was dat die mid-year promoties voor sommige mensen als verrassing kwam en lang niet iedereen halverwege het jaar zijn beoordelingen in orde had. Ik kreeg zelf het idee dat de mid-year promoties waren voor de mensen die bij de normale ronde normaliter wel promotie hadden gekregen, maar vanwege de crisis niet.
Edit: ow wacht, ik zie nu Max zijn reactie tussen door
Ja, er zijn inderdaad minder promoties geweest, maar een jaar geleden was daar toch nog geen sprake van?
☻/
/▌
Motrax schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:05:

Ja goed, je krijgt wel eens wat te horen
En recessie, en weinig 'zichtbaarheid' leidde er gewoon toe dat ik bleef steken. Ik maak er geen groot probleem van.
edit
ik begon in maart 2008, eerste review was in september, waar eigenlijk gezegd werd dat er nog te weinig gedaan was om meteen promotie te maken. Kon ik goed begrijpen, en in 2009 werd er al wel gehint naar lastige situaties, en gezien mijn collega's waarmee ik samen ben gestart waarvan ook slechts een enkeling promotie heeft gemaakt, maak ik eruit op dat het aan de omstandigheden ligt dat die promotie op zich laat wachten.
[ Voor 19% gewijzigd door EnzoMatrix op 02-04-2010 21:17 ]
Ik ben aangenomen na een gesprekje. Wat kan ik verwachten van het weekje in Huizen?
Word je leaseauto afgeleverd of moet je deze ophalen?
Word je leaseauto afgeleverd of moet je deze ophalen?
[ Voor 25% gewijzigd door _Max_ op 05-04-2010 21:21 ]
Leaseauto moet je ophalen in Almere (als je tijdelijk een huurauto krijgt kan dat anders zijn).
Ik heb net twee dagen huizen gehad (kwam zo uit met het paasweekend, anders ben je er langer dan 1 nacht geloof ik). Hotel is echt super en alles is goed geregeld, van lunch tot aan presentaties.
De presentaties die je krijgt zijn over het algemeen nuttig, maar er komt een grote hoeveelheid info in 1 keer op je af. Je krijgt de presentaties ook op papier mee, zodat je alles nog eens rustig kunt nalezen.
Voor de rest is het gewoon een gezellige manier om een paar nieuwe collega's en mensen van het MT te ontmoeten. En natuurlijk een leuke slipcursus in je leaseauto, erg cool, maar tevens erg handig!
Ik heb net twee dagen huizen gehad (kwam zo uit met het paasweekend, anders ben je er langer dan 1 nacht geloof ik). Hotel is echt super en alles is goed geregeld, van lunch tot aan presentaties.
De presentaties die je krijgt zijn over het algemeen nuttig, maar er komt een grote hoeveelheid info in 1 keer op je af. Je krijgt de presentaties ook op papier mee, zodat je alles nog eens rustig kunt nalezen.
Voor de rest is het gewoon een gezellige manier om een paar nieuwe collega's en mensen van het MT te ontmoeten. En natuurlijk een leuke slipcursus in je leaseauto, erg cool, maar tevens erg handig!
Ik heb hier dus ook een contract liggen. Ben de 26e naar de jobdag geweest, ze waren heel positief en werd overal voorgelaten. Ik kreeg die middag na 3 gesprekken een contract aangeboden. Heb er veel zin in. Hoop alleen dat als ik in mei instroom, ik niet tot september volgend jaar hoef te wachten op loonsverhoging, dat zou ik niet echt als fijn ervaren persoonlijk
. Want wil toch wel een keer op mijzelf
.
Om je verwachting bij te stellen:
De ATS fleet manager rijdt je er trouwens wel bikkelhard uit, ik weet niet of hij er bij aanwezig was?
Beoordelingen lopen t/m eind mei? In ieder geval stap je niet een beetje laat in, maar te laat. Het goede nieuws is dat je dan bij de volgende beoordelingronde dichter bij de 12 maanden op lvl zit en aangenomen dat je als Programmer instroomt en een gemiddelde of hoger als beoordeling scoort, dat je promotie dan wel aardig zeker is.All employees who joined ATS before February 1, 2010 are part of this process. The people who joined between February 1 and May 31 will receive a standard rating, because of insufficient base for performance assessment.
Cool he?Mikey NL schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:16:
En natuurlijk een leuke slipcursus in je leaseauto, erg cool, maar tevens erg handig!
[ Voor 20% gewijzigd door Motrax op 06-04-2010 12:31 ]
☻/
/▌
Lol, Onno was er wel, maar reed in een Fiat 500 van de zaak en ondanks dat de Corsa niet heel geweldig is qua prestaties is hij toch wel een stuk steviger dan die Fiat hoorMotrax schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:30:
[...]
Cool he?De ATS fleet manager rijdt je er trouwens wel bikkelhard uit, ik weet niet of hij er bij aanwezig was?
Kijk mooi om te horen dit verhaal. Ik kijk er naar uit!Mikey NL schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:16:
Leaseauto moet je ophalen in Almere (als je tijdelijk een huurauto krijgt kan dat anders zijn).
Is het overigens toegestaan dat je vriendin in de leaseauto mag rijden?
Van de ATS portal, geen idee of het up-to-date is:
21) Wie mag er in mijn lease auto rijden?
Buiten jezelf mag je directe familie en je partner in jouw lease auto rijden. Jij bent en blijft verantwoordelijk en aansprakelijk voor de auto. Mocht er iets gebeuren (laten we hier niet van uitgaan), dan worden de kosten voor het eigen risico van jouw salaris ingehouden. Maak hier dus duidelijk afspraken over met degene die in jouw auto gaat rijden. Maar nogmaals, je bent zelf verantwoordelijk & aansprakelijk voor de auto, ongeacht wie (dus je directe familie of je partner) er rijdt.
☻/
/▌
Mjah, ik heb dat ook gevraagd aan de fleet manager, omdat mijn vriendin geen partner is en ik wel graag wil dat zij ook kan rijden tijdens de vakantie. Zijn antwoord was dat iedereen (dus niet alleen directe familie) erin mag rijden en dat iedereen ook verzekerd is. Alleen het is en blijft allemaal wel je eigen verantwoordelijkheid.
Ik denk dat iedereen erin mag rijden mits jij er naast zit. Verder geldt familie/partner voor als alleen rijden. Klein verschil en valt wellicht niet op door je vraagstelling maar wel essentieel verschil.Mikey NL schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:31:
Mjah, ik heb dat ook gevraagd aan de fleet manager, omdat mijn vriendin geen partner is en ik wel graag wil dat zij ook kan rijden tijdens de vakantie. Zijn antwoord was dat iedereen (dus niet alleen directe familie) erin mag rijden en dat iedereen ook verzekerd is. Alleen het is en blijft allemaal wel je eigen verantwoordelijkheid.
Niet zonder meer hoor. Ik ben vorig jaar op wintersport geweest en moest van mijn reisgenoot (was niet mijn vriendin) de rijbewijsgegevens doorgeven. Daarentegen... ook al ben je niet getrouwd of whatever met je vriendin, dan is het toch wel je partner?
Dat vroeg ik mij dus af. Wordt er een onderscheid gemaakt? Want je vriendin mag geloof ik niet meedelen in de collectieve ziektekostenverzekering? Of wel?[b][message=33791880,noline]Daarentegen... ook al ben je niet getrouwd of whatever met je vriendin, dan is het toch wel je partner?
Doorgeven aan wie? In de zomervakantie gaan we namelijk wisselen van bestuurder om zoveel mogelijk kilometers naar de vakantiebestemming te maken in een dag. Ik zit er dan wel naast. Nou ja, naast, er achter omdat er iemand mee gaat die wagenziek wordtKorakal schreef op donderdag 08 april 2010 @ 23:39:
Niet zonder meer hoor. Ik ben vorig jaar op wintersport geweest en moest van mijn reisgenoot (was niet mijn vriendin) de rijbewijsgegevens doorgeven. Daarentegen... ook al ben je niet getrouwd of whatever met je vriendin, dan is het toch wel je partner?
☻/
/▌
Toen nog aan Maaike, dus inmiddels aan Onno :-)
Er is als vervolgvraag op mijn vraag gevraagd of je er zelf bij moest zitten en dat was dus niet nodig. Het is inderdaad wel nodig om berijders door te geven aan Onno, maar ook alleen maar als het om bijvoorbeeld een vakantie gaat. Voor een ritje naar de supermarkt hoefde dit niet.morpheus schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:58:
[...]
Ik denk dat iedereen erin mag rijden mits jij er naast zit. Verder geldt familie/partner voor als alleen rijden. Klein verschil en valt wellicht niet op door je vraagstelling maar wel essentieel verschil.
Hoezo moet dat dan? Zal wel iets met de verzekering te maken hebben, maar ben benieuwd wat ze ermee doen bij accenture.
Ga er maar vanuit dat jij als berijder altijd verantwoordelijk bent (dus als je vriendin met dr zatte harsens de auto total loss rijd zal jij moeten betalen, en niet je vriendin voor de schade aan de auto). Rijd ze hem nuchter total loss dan zal dit onder de verzekering vallen. (tenzij het een circuit, roekeloos rijgedrag of als je voor taxi speelt)heinie86 schreef op maandag 12 april 2010 @ 15:13:
Hoezo moet dat dan? Zal wel iets met de verzekering te maken hebben, maar ben benieuwd wat ze ermee doen bij accenture.
Binnenkort met het ov naar Almere voor de eerste dag..2 uur onderweg. Fijn is anders.
Stel je komt met de auto vanuit Utrecht wat is dan de beste route voor zo min mogelijk file? Gewoon de A27 uitrijden of via A1 en A6?
Stel je komt met de auto vanuit Utrecht wat is dan de beste route voor zo min mogelijk file? Gewoon de A27 uitrijden of via A1 en A6?
A27 uitrijden, is helaas ook niet alles, maar de A1 is totaal drama in de spits.
☻/
/▌
's-ochtends vanuit Utrecht naar Almere is er geen file, die staat van Almere naar Utrecht. 's-Avonds andersom. Dus als jij vanuit Utrecht naar Almere toe gaat heb je er geen last van.
A27 uitrijden_Max_ schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:03:
Binnenkort met het ov naar Almere voor de eerste dag..2 uur onderweg. Fijn is anders.
Ik heb hooguit een of twee keer in het jaar 'file' meegemaakt.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik zie de juiste oplossing nog niet genoemd worden.
A27 en dan overdwars op de Waterlandseweg. Wel uitkijken voor evt flitsers @ 80km/h.
A27 en dan overdwars op de Waterlandseweg. Wel uitkijken voor evt flitsers @ 80km/h.
a27, altijd file. Weet dus niet waar jij vandaan komt
maar ik uit de regio gorinchem, altijd ellende.
Ik dacht dat wij trouwens onze auto op mochten halen voordat we begonnen met werken, maar tot dusver niks gehoord en 2 andere vrienden die daar beginnen ook niet....beetje raar allemaal, moet volgende week namelijk al beginnen..!
Ik dacht dat wij trouwens onze auto op mochten halen voordat we begonnen met werken, maar tot dusver niks gehoord en 2 andere vrienden die daar beginnen ook niet....beetje raar allemaal, moet volgende week namelijk al beginnen..!
Mijn auto werd thuisbezorgd. Ik kom uit Breda, en mocht een nieuwe gaan ophalen bij de dealer... in Amsterdam. Om 9 uur 's ochtends. Niet echt leuk dus... dus maar gevraagd of hij kon worden afgeleverd en dat kon.
Ik had eigenlijk verwacht dat mijn auto voor de deur zou staan... maar er stond een oplegger waar mijn auto op stond.
Ik had eigenlijk verwacht dat mijn auto voor de deur zou staan... maar er stond een oplegger waar mijn auto op stond.
Jij begon ook als starter direct uit school daar? Ik begreep dat je gewoon een auto uit de pool kreeg...!
Ik zou gewoon even met Onno contact opnemen, die hoort alles te weten
Maar goed, er wordt wel meer op het laatste moment geregeld, of in ieder geval alsof het lijkt voor jou dat het op het laatste moment is, maar wel gewoon gepland was
☻/
/▌
Ok, vaag. Ik heb geen gegevens van Onno, dus kan ook niet zomaar contact met hem opgenomen. Heb de recruiter die voor mij contactpersoon is gemaild vorige week en vrijdag weer. Dus denk dat zij hem er wel op gewezen heeft.
Als je eenmaal bent gestart en je hebt je email adres, dan kan je toch in het adresboekje gluren? Of anders de Portal?heinie86 schreef op maandag 26 april 2010 @ 23:13:
Ok, vaag. Ik heb geen gegevens van Onno, dus kan ook niet zomaar contact met hem opgenomen. Heb de recruiter die voor mij contactpersoon is gemaild vorige week en vrijdag weer. Dus denk dat zij hem er wel op gewezen heeft.
En dan al wel de auto? Dan sta je toch al in het systeem?
Of wacht.....lees ik nu weer scheef?
he bah
my bad
Je kan trouwens wel gewoon accenture bellen en dan naar onno vragen. Komt misschien ook wel goed over. Dat je zo snel al weet wie de fleetmanager is. Of wat voor titel heeft het tegenwoordig
Ik geloof in de groene maatschappij van nu dat het Mobility manager was geworden.
maar misschien is het net zo verstandig om ff dicht bij de recruiter te blijven, die helpen je meestal wel op gang, maargoed, ik heb altijd zoiets gehad, zodra je zelf iets weet, kun je er zelf achteraan
Of wacht.....lees ik nu weer scheef?
my bad
Je kan trouwens wel gewoon accenture bellen en dan naar onno vragen. Komt misschien ook wel goed over. Dat je zo snel al weet wie de fleetmanager is. Of wat voor titel heeft het tegenwoordig
maar misschien is het net zo verstandig om ff dicht bij de recruiter te blijven, die helpen je meestal wel op gang, maargoed, ik heb altijd zoiets gehad, zodra je zelf iets weet, kun je er zelf achteraan
Ik wacht tot vandaag, anders bel ik morgen mijn recruiter. Dat lijkt mij het makkelijkste, zij heeft zelf de kortste lijntjes in de organisatie.
Anoniem: 157545
Weet er iemand hier iets over de Strategy-tak van Accenture?
Hoe zijn de arbeidsvoorwaarden daar voor starters? En in hoeverre is deze tak anders dan andere branches van Accenture Consulting behalve werkdomein?
Hoe zijn de arbeidsvoorwaarden daar voor starters? En in hoeverre is deze tak anders dan andere branches van Accenture Consulting behalve werkdomein?
Binnen Consulting is het ongeveer zo:_Max_ schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:49:
Is er trouwens een overzicht van de stappen die je in salaris maakt bij promoties?
edit: salarissen weggehaald
[ Voor 27% gewijzigd door Blik1984 op 14-05-2010 14:21 ]
Bijvoorbeeld toegang tot lounges van KLM en partners, meedoen aan spaarprogramma's, e.d.
Ehm, toegang tot KLM lounges en partners? 
Serieus? Gewoon kaart laten zien en doorlopen?
☻/
/▌
Die is ook nieuw voor mij...Motrax schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:39:
Ehm, toegang tot KLM lounges en partners?
Mijn KLM American Express Corporate Card zou me er toegang tot moeten geven. Alleen in Seattle vond men dat het toch niet zo zou zijn (Delta Sky Club) omdat er geen frequent flyer-nummer op zou staan. Ofwel, zorg dat dat nummer op je kaart komt en alles is prima - zei de man daar.
Even de AmEx-helpdesk bellen lijkt me.
Haha, ik heb precies hetzelfde meegemaakt in SeattleAlex) schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 17:40:
Mijn KLM American Express Corporate Card zou me er toegang tot moeten geven. Alleen in Seattle vond men dat het toch niet zo zou zijn (Delta Sky Club) omdat er geen frequent flyer-nummer op zou staan. Ofwel, zorg dat dat nummer op je kaart komt en alles is prima - zei de man daar.
Uiteindelijk heb ik de $45 voor eenmalige toegang betaald en dat heb ik later na telefonisch contact met American Express weer terug gekregen. De lounge daar viel trouwens wel tegen in vergelijking met die op Schiphol.
Ik ben toen gewoon in de publieke ruimte gaan zitten, en heb m'n laptop gepakt en verbonden met het DeltaSkyClub-WLAN. Het wireless wat SeaTac zelf (gratis) aanbiedt is echt waardeloos.
Ik ben verder te lui om achter dat Frequent Flyer-nummer aan te gaan... moet ik wel doen eigenlijk.
Ik ben verder te lui om achter dat Frequent Flyer-nummer aan te gaan... moet ik wel doen eigenlijk.
Is het niet zo dat je een bepaalde FB status moet hebben met je Amex om naar binnen te mogen? Wel een goed weetje dit anders nl.Alex) schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 17:40:
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
Nee dat is niet nodigFrostie schreef op maandag 17 mei 2010 @ 00:37:
[...]
Is het niet zo dat je een bepaalde FB status moet hebben met je Amex om naar binnen te mogen? Wel een goed weetje dit anders nl.
Overigens ben ik al meer dan een jaar weg bij Avanade en hoewel ik het helemaal naar mijn zin heb bij mijn huidige werkgever, mis ik het bedrijf soms nog wel
Ben me momenteel beetje aan het orienteren op de arbeidsmarkt en Avanade is toch een bedrijf waar ik vrij snel aan dacht. Almere is voor mij namelijk goed te doen, ben daar nu ook werkzaam, maar volgens mij is het toch een detacheer club? Dan zullen de meeste klanten wel in de randstad zitten. Via via hoorde ik dat er ook een in-house afdeling is met mensen die dus voornamelijk in Almere zitten en zo nu en dan naar klanten gaan.
Voor mij is het reizen naar de randstad namelijk geen optie, omdat ik eigenlijk niet meer dan 2 uur per dag wil reizen voor m'n werk (niet voor langere termijn), vandaar de vraag over de in-house afdeling.
Voor mij is het reizen naar de randstad namelijk geen optie, omdat ik eigenlijk niet meer dan 2 uur per dag wil reizen voor m'n werk (niet voor langere termijn), vandaar de vraag over de in-house afdeling.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
We hebben inderdaad een Application Management club, die volgens mij vooral in Almere zitten. Maar de meeste developers zijn toch echt wel customer facing, wat inderdaad reizen inhoudt. Als reizen niets voor jou is, moet je niet bij een consultancybedrijf gaan werken.
Klanten zitten door het hele land, er wordt geprobeerd rekening te houden met je woonplaats. Vooral binnen de Randstad kan ik je het openbaar vervoer trouwens van harte aanraden. Zeker als je in hartje Amsterdam moet zijn is het OV handig.
Verder is Avanade een erg leuke club om te werken, zoals Canaria al terecht aangaf.
Klanten zitten door het hele land, er wordt geprobeerd rekening te houden met je woonplaats. Vooral binnen de Randstad kan ik je het openbaar vervoer trouwens van harte aanraden. Zeker als je in hartje Amsterdam moet zijn is het OV handig.
Verder is Avanade een erg leuke club om te werken, zoals Canaria al terecht aangaf.
Anoniem: 359847
Hey guys,
Sta op het punt bij Acenture te solliciteren, de business consultancy tak ervan.
Hoe kan ik goed uit de verf komen op zo'n jobday,
waarbij je gesprek hebt met recruitment aan hand van resultaten persoonlijkheidstest,
vervolgens met een senior manager
en ten slotte met een senior executive?
Waar zijn ze naar op zoek precies in een kandidaat?
Please tips per onderdeel (recruitment, sr. manager, sr. executive), alle tips en tricks zijn welkom!
Sta echt te trappen om er te worden aangenomen, een mooie springplank voor een starter.
thx dudes
Sta op het punt bij Acenture te solliciteren, de business consultancy tak ervan.
Hoe kan ik goed uit de verf komen op zo'n jobday,
waarbij je gesprek hebt met recruitment aan hand van resultaten persoonlijkheidstest,
vervolgens met een senior manager
en ten slotte met een senior executive?
Waar zijn ze naar op zoek precies in een kandidaat?
Please tips per onderdeel (recruitment, sr. manager, sr. executive), alle tips en tricks zijn welkom!
Sta echt te trappen om er te worden aangenomen, een mooie springplank voor een starter.
thx dudes
Ambitie is het sleutelwoord lijkt me. Als je laat zien dat je over een gezonde ambitie en wil om te werken beschikt, ben je een heel eind. Ik ben zelf begonnen vanuit mn afstuderen, dus weet niet precies hoe zo'n jobday eruit ziet.
Veel succes!
Veel succes!
Dat is dus niet het geval. Is minder.Phenomenon1985 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:07:
Zal wellicht aan je leaseauto liggen. Als ik 2065 bruto invul, leaseauto van 18.000 euro zonder eigen bijdrage en 20% bijtelling (de gemiddelde in de klasse VW Polo), 30 euro internetvergoeding, geen algemene onkostenvergoeding, dan kom ik op 1450 netto uit.
http://www.raet.nl/siteco...Lite/Proforma%20Lite.aspx
Ik kan me voorstellen dat je netto minder krijgt als je
- pensioenpremie moet bijdragen
- de premie van een collectieve zorgverzekering uit je salaris betaalt
http://www.raet.nl/siteco...Lite/Proforma%20Lite.aspx
Ik kan me voorstellen dat je netto minder krijgt als je
- pensioenpremie moet bijdragen
- de premie van een collectieve zorgverzekering uit je salaris betaalt
[ Voor 19% gewijzigd door t_captain op 22-05-2010 12:36 ]
En de Corsa ook 25% bijtelling
Was niet echt een verstandige keuze geweest.
Had liever de nieuwe Ford Fiesta als standaard klasse I auto gezien. Dan had ik er misschien voor gekozen
Ik kan me vaagjes herinneren dat ik wel 1450 netto overhield in de maand, maar dat kan ook op Senior Programmer niveau zijn geweest.

Had liever de nieuwe Ford Fiesta als standaard klasse I auto gezien. Dan had ik er misschien voor gekozen

Ik kan me vaagjes herinneren dat ik wel 1450 netto overhield in de maand, maar dat kan ook op Senior Programmer niveau zijn geweest.
☻/
/▌
Corsa verschilt...de "oude" Corsa's zijn 25%, de nieuwste zijn wel 20% bijtelling. Maar daar heb je geen reet aan als je een oude corsa rijd
Lijkt me stug, daar heb ik nooit onder gezeten. (tenzij je misschien junior programmer bent of geen 40uren contract hebt)_Max_ schreef op zondag 23 mei 2010 @ 20:59:
Ik moet zeggen dat er wel weinig overblijft netto. Zelfs minder dan 1400
Ik hield als Programmer 1350 ofzo over met een 3deurs grande punto destijds
Anoniem: 360798
ik heb de hele post doorgelezen, maar blijf met een open vraag zitten.
Ik vraag me af hoe lang je er over doet om vanaf Analyst, Consultant en vervolgens Manager te worden.
Kan iemand tevens een indicatie van het salaris van een manager bij Accenture geven?
Ik vraag me af hoe lang je er over doet om vanaf Analyst, Consultant en vervolgens Manager te worden.
Kan iemand tevens een indicatie van het salaris van een manager bij Accenture geven?
Nominaal is 2 jaar Analist, 3 jaar Consultant, 3 jaar Manager, Senior Manager is moeilijk te zeggen
Ik heb ook de driedeurs, en zit net boven de 1400 nu. Maar dit is wel mijn tweede volle jaar als ProgrammerCerberi schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:14:
Ik hield als Programmer 1350 ofzo over met een 3deurs grande punto destijds
Zou iemand kunnen vertellen hoe je aan een KLM American Express Corporate Card komt ipv. de standaard Corporate Gold card? Is dit een kwestie van Amex bellen of kan je dit via Accenture zelf regelen?
Advienne que pourra..
Dat moet je zelf regelen met Amex, kost je wel extra geldPewima schreef op zondag 06 juni 2010 @ 21:18:
Zou iemand kunnen vertellen hoe je aan een KLM American Express Corporate Card komt ipv. de standaard Corporate Gold card? Is dit een kwestie van Amex bellen of kan je dit via Accenture zelf regelen?
Ik heb net eens met Amex gebeld, maar hoorde hier dat ik niet zelf een KLM American Express Corporate Card kon aanvragen, maar dat dit alleen via de werkgever geregeld kon worden. Zou iemand die hiervoor gezegd heeft dat hij een KLM Amex kaart heeft kunnen laten weten hoe hij/zij dit geregeld heeft? En binnen welke tak was dit? Consulting, ATS? Alvast enorm bedankt!
Advienne que pourra..
Consulting, kreeg hem bij mijn introductiedagen... Binnen consulting krijgt in ieder geval standaard iedereen er 1Pewima schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 18:33:
Ik heb net eens met Amex gebeld, maar hoorde hier dat ik niet zelf een KLM American Express Corporate Card kon aanvragen, maar dat dit alleen via de werkgever geregeld kon worden. Zou iemand die hiervoor gezegd heeft dat hij een KLM Amex kaart heeft kunnen laten weten hoe hij/zij dit geregeld heeft? En binnen welke tak was dit? Consulting, ATS? Alvast enorm bedankt!
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
Hehe, laat ik nou ook bij Consulting zitten en een Gold Corporate Card hebben ipv een KLM Corporate Card..
.. naja, zal eens met HR Operations bellen
Advienne que pourra..
Ik kreeg ook een Gold Coperate Card - Die KLM Corporate Card heb ik nooit gekregen/interesse in want heb een partner card van mijn vriendin en die is platinum;)Pewima schreef op zondag 13 juni 2010 @ 13:38:
Hehe, laat ik nou ook bij Consulting zitten en een Gold Corporate Card hebben ipv een KLM Corporate Card.... naja, zal eens met HR Operations bellen
Dan blijft mijn originele vraag dus staan..
.. Alhoewel ik vermoed dat dit een regeling is van Avenade.
Advienne que pourra..
Weet niet waar die regeling geldig is maar in ieder geval nog nooit iemand binnen consulting gezien die wat anders had dan de Gold Amex Corporate kaart...Pewima schreef op zondag 13 juni 2010 @ 22:53:
Dan blijft mijn originele vraag dus staan.... Alhoewel ik vermoed dat dit een regeling is van Avenade.
Kan je bij Accenture starten na 1j elders gewerkt te hebben en je months at level op 12 brengen?
Correct. Als dit relevante werkervaring is (in de IT/consultancy dus
) en je start niet op een hoger niveau dan Analyst (Consulting), Programmer (ATS), ...(Enterprise) of ... (Avanade) etc dan kan je dit in je contract op laten nemen.
☻/
/▌
Kan iemand mij misschien wat meer vertellen over de "workforce" Accenture technology solutions? Ik ben nu al drie keer benaderd door een paar recruiters van Accenture, zelfs na ze twee maal af gewezen te hebben blijven ze komen.
Om eerlijk te zijn is accenture naar mijn mening niet wat ik zoek (veel reizen, ik woon in zuid Limburg en ben niet bereid te verhuizen) maar ben wel eens benieuwd naar wat de functies daar eigenlijk inhouden.
Morgen ga ik op vakantie, misschien dat ik dit topic daar af en toe eens check.
Wat ik vooral wil weten is wat zijn de werkzaamheden? In welke regio wordt je vooral gedatcheerd? Is het allemaal zeer technisch bij die workforce, of juist niet? In haar mail zegt ze iets over mijn technische achtergrond, terwijl dat voor mij wel meevalt. Ik heb juist information management gestudeerd om van het zeer technische af te komen...
Tnx!
Om eerlijk te zijn is accenture naar mijn mening niet wat ik zoek (veel reizen, ik woon in zuid Limburg en ben niet bereid te verhuizen) maar ben wel eens benieuwd naar wat de functies daar eigenlijk inhouden.
Morgen ga ik op vakantie, misschien dat ik dit topic daar af en toe eens check.
Wat ik vooral wil weten is wat zijn de werkzaamheden? In welke regio wordt je vooral gedatcheerd? Is het allemaal zeer technisch bij die workforce, of juist niet? In haar mail zegt ze iets over mijn technische achtergrond, terwijl dat voor mij wel meevalt. Ik heb juist information management gestudeerd om van het zeer technische af te komen...
Tnx!