Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:06
Boeboe schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:17:
Kerel, je doet echt wel negatief om negatief te doen he? Kom op zijn minst met argumenten die steek houden: De battlecruiser is KRACHTIGER dan in de originele starcraft. Een battlecruiser is NIET almachtig, nooit geweest (tenzij je ze in groep gaat gebruiken), doch er is wel een grote tijdsinvestering nodig om hem tenvolle te kunnen gebruiken (Yamato cannon).
Niets was erger dan een vloot Battlecruisers binnen een seconde zien te verdwijnen door een handjevol Scourges :'(

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

Het sterke punt van starcraft was juist de uitstekende balance, dus er hoort niks almachtig te zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 15:35
Ja, voor elke unit, is er een counter unit.....dat is in SC2 niet anders! :+

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
weet niet of het al gepost is, maar hier nog een 2v2 exhibition match die op blizzcon gespeeld is. wel jammer dat het slechte kwaliteit is :|

http://us.blizzard.com/blizzcon/video/archive.xml

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 15:24
Daar hecht ik dus totaal geen waarde aan. Ik denk toch dat de beta een half jaar voor release (minstens) zal beginnen, volgens mij heeft Blizzard zelf ook gezegd dat ze dat willen. Dan moet de beta dus in december beginnen... Ik geloof toch niet dat dat gaat gebeuren (beta release in december is sowieso niet handig en deze maand zie ik het dus niet gebeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Sorry voor de dubbelpost ;).
Two days ago, the biggest Russian gaming expo IgroMir began, which was also attended by Blizzard representatives. During the event, StarCraft II was available to the public and a panel by Chris Sigaty, lead producer on StarCraft II, was held. The Russian gaming website Goha.ru wrote a summary of the panel. Currently, there is no official translation of the information and the majority of it is merely a recap of what was said during BlizzCon earlier this year. However, Sigaty has confirmed that the StarCraft II beta has been pushed back to 2010.

..

In other news, Morhaime revealed to the Activision Blizzard investors that the game was still set to be released in 2010, expect it towards the end of the second quarter. Furthmore, Morhaime said that the bulk of the work on the game has been completed and that the project was still going according to the intended timeline.
Bron: http://www.sc2armory.com/forums/topic/10755

Pom pom, there we go. Beta die begint in het eerste kwartaal van 2010 en de game die dan uit moet komen aan het eind van het tweede kwartaal? De beta van Red Alert 3 (een EA game notabene) begon 4 maand voor de release van de game. De beta van SC2 lijkt me een flink stuk gecompliceerder, zeker gezien dat Blizz ook bepaalde dingen later in de beta toe wil voegen (map editor toch?).

Ik wil niet de topicpessimist zijn, maar we krijgen of een krappe beta of een release later dan Q2 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:06

PromWarMachine

Forsaken Archer

Om je pessimisme een hart onder de riem te steken: die Q2 wordt wel heel erg eind Q2 of het wordt uiteindelijk gewoon Q3.

Het scheelt wel dat er waarschijnlijk geen stresstest nodig is. Dat is dan ook het enige voordeel. World of Warcraft draait immers al op het nieuwe Battle.net. Maar verder wordt het gewoon een Blizzard beta die inderdaad +- 5 maanden zal duren. Als de beta dan in 2010 begint, dan wordt release in Q2 vrij lastig, gezien ook de distributie.

Een vriend van me werkt in de gameindustrie. Grootschalige wereldwijde distributie is niet iets dat je in een weekje regelt.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Sorry maar dat is wel echt te lang hoor als je het mij vraagt. Een spel dat over een half jaar grafisch allang achterhaald is (eigelijk nu al) en dat gaat nog meer als een half jaar duren? Eerst zou het nog 2009 haalbaar zijn, daarna werd het toch begin 2010 en nu is het opeens Q3 2010. Wanneer zou Warcraft 4 dan moeten komen? Over 6 jaar? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 12:51
Eind tweede kwartaal? Dat betekend dus halverwege 2010, en dat terwijl het spel in eerste instantie eind 2009 uit moest komen. Dit schiet niet echt op zo :|

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Ik schrik er niet meer van........maar wtf, waarom weer een delay? Wat gaat er fout?

Let op mijn woorden: WoW Cataclysm komt nog eerder uit!!!
SuX DeLuXe schreef op maandag 09 november 2009 @ 07:47:
Sorry maar dat is wel echt te lang hoor als je het mij vraagt. Een spel dat over een half jaar grafisch allang achterhaald is (eigelijk nu al) en dat gaat nog meer als een half jaar duren? Eerst zou het nog 2009 haalbaar zijn, daarna werd het toch begin 2010 en nu is het opeens Q3 2010. Wanneer zou Warcraft 4 dan moeten komen? Over 6 jaar? :'(
Moan moan maon :X

[ Voor 62% gewijzigd door Pedr0 op 09-11-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:45

VP.

Het begint mij nu toch ook wel te irriteren. Laten we hopen dat het het allemaal waard is!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Pedr0 schreef op maandag 09 november 2009 @ 09:52:
Ik schrik er niet meer van........maar wtf, waarom weer een delay? Wat gaat er fout?
Er gaat niets fout. Volgens mij is dit puur psychologisch. Toen ze in augustus besloten Battle.net te vernieuwen, wisten ze waarschijnlijk al dat 2009 met beta starten niet haalbaar meer was.
Het is echter psychologisch minder erg om 2x5 maanden uit te stellen, dan 1x10 maanden.

Vergelijk het met vroeger. Stel dat je als kind om uiterlijk 20:00 uur naar bed moest, maar eigenlijk wilde je tot 21:00 opblijven. Dan verzon je geen smoes om tot 21:00 op te blijven, want dat mocht sowieso niet. Je vroeg of je nog een kwartiertje of half uurtje op mocht blijven. Dat mocht misschien wel.. en na dat half uurtje, deed je het trucje gewoon nog een keer. Bij mijn ouders werkte dat.. soms. :+
Let op mijn woorden: WoW Cataclysm komt nog eerder uit!!!
Zou ik jammer vinden, maar het zou niet geheel onlogisch zijn. Ze zetten met WoW zo'n $110 miljoen per maand om (7,5 mil. users * ~$15 p/m). Daar continuiteit in houden is commercieel gezien prioriteit 1.
VP. schreef op maandag 09 november 2009 @ 18:40:
Het begint mij nu toch ook wel te irriteren. Laten we hopen dat het het allemaal waard is!
Mij ook, maar als je het nou zo ziet.. in 1998 kochten sommigen van ons Starcraft. Sinds 1999 kijken we uit naar Starcraft II. Wat maken die laatste 6 maanden dan uit op de 120 maanden die we al 'wachten'. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door PromWarMachine op 12-11-2009 01:59 ]

Dividend for Starters

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

PromWarMachine schreef op donderdag 12 november 2009 @ 01:57:
Mij ook, maar als je het nou zo ziet.. in 1998 kochten sommigen van ons Starcraft. Sinds 1999 kijken we uit naar Starcraft II. Wat maken die laatste 6 maanden dan uit op de 120 maanden die we al 'wachten'. ;)
Als je het zo bekijkt heb je gelijk. Maar het zou dan slimmer geweest zijn van Blizzard om niet zo vroeg al met filmpjes en materiaal naar buiten te komen. Laten we wel wezen: toen het eerste filmpje met in-game materiaal te zien was, stond iedereen met z'n bek op vloer en een hart in vuur en vlam. Maar dat is alweer hoe lang geleden? Meer dan twee jaar? Op een gegeven moment kun je het te bont maken. In de eerste helft van 2007 aangekondigd, en het zag er al redelijk af uit, ze hadden het toen over "let me remind you this is a beta, nothing here is final, there is going to be a lot of finetuning". Wel, 3 jaar fine-tuning is toch wel een erge bummer, moet ik zeggen. Dan mogen ze het wel heel geweldig maken! Hopelijk wordt het geen ondergang door hun eigen 'overhype'.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
TerraGuy schreef op donderdag 12 november 2009 @ 02:14:
[...]

Als je het zo bekijkt heb je gelijk. Maar het zou dan slimmer geweest zijn van Blizzard om niet zo vroeg al met filmpjes en materiaal naar buiten te komen. Laten we wel wezen: toen het eerste filmpje met in-game materiaal te zien was, stond iedereen met z'n bek op vloer en een hart in vuur en vlam. Maar dat is alweer hoe lang geleden? Meer dan twee jaar? Op een gegeven moment kun je het te bont maken. In de eerste helft van 2007 aangekondigd, en het zag er al redelijk af uit, ze hadden het toen over "let me remind you this is a beta, nothing here is final, there is going to be a lot of finetuning". Wel, 3 jaar fine-tuning is toch wel een erge bummer, moet ik zeggen. Dan mogen ze het wel heel geweldig maken! Hopelijk wordt het geen ondergang door hun eigen 'overhype'.
ondergang zal het niet worden, er zijn genoeg starcraft lovers die het hoe dan ook kopen. geloof mij. Dat het inde buurt van de MW2 verkopen gaat komen, durf ik niet te zeggen. Maar veel zullen er verkocht worden, als het spel eindelijk uitkomt...

En eer dat het zover is, wordt de casual gamer ook lekker gemaakt, zodat iedereen precies optijd over de game hoort, zodat het sowieso een succes wordt. Ik ben nergens bang voor... alleen voor mijn verslaving

Verwijderd

ik speel nog steeds wciii, en dat voelt niet eens grafish achterhaald aan. Of iig ik ben te druk bezig met de gameplay om het op te merken.

sc1 al trouwens wat minder populair aan het worden in korea dat iemand weet?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2009 02:53 ]

• Pedr0
D34dagain: I think everyone here in the forums is aware of why it is taking so long even if you are impatient with us because of it. I'll give you a hint: It has something to do with our second core value.

Majincilos: Well you refer to quality by saying this. I think everyone's under the belief that Battle Net 2.0 is holding up Beta. While having Battle Net running perfectly is great, I don't see how this is required to begin playtesting. But hey, I'm not making the game (though I wish I was).

Well, it is a matter of quality. We do not want to show you guys stuff that does not meet our quality expectations. We don't want even the beta testers to be anything other than excited and amazed by the gaming experience. Battle.net is as much part of that gaming experience as the core game is. Our development teams are working hard on getting it out, but you will have to wait until we are ready and we are happy with it before we get it out there.

D34dagain: The fact is it's your lack of communication that's caused these forums to become this sess pool of intolerance. Just give us some updates, anything. I'm honestly, sincerely happy you've finally come out and confirmed this, but the sooner you become consistent, the sooner these forums clear up. For all our sakes, be consistent.

It is hard to give updates, when all updates that you have to give are small and insignificant ones compared to the update you really want to know about - beta and release. Any update we gave got shouted down by a wave of: "Who cares, give us beta".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:17:
Kerel, je doet echt wel negatief om negatief te doen he? Kom op zijn minst met argumenten die steek houden: De battlecruiser is KRACHTIGER dan in de originele starcraft. Een battlecruiser is NIET almachtig, nooit geweest (tenzij je ze in groep gaat gebruiken), doch er is wel een grote tijdsinvestering nodig om hem tenvolle te kunnen gebruiken (Yamato cannon).
Even van iemand die dit spel al vanaf juli 2007 dagelijks in de gaten houd en al 6 jaar Brood War speelt:

De BattleCruiser is zeer zeker NIET krachtiger in Wings of Liberty. Hij is, zoals dat zo mooi heet, efficiënter in de schade die hij per seconde kan doen.

Waar het origineel 25 schade per keer doet, is de nieuwe versie uitgerust met meerdere stralen die minder schade doen. Dit is ook een van de redenen dat de Scourge niet meer in het spel zit. Voorheen maakte het niet uit of een eenheid nog maar 1hp had, de BC vuurde voor alle 25 schade en je moet dan een dikke seconde wachten voor hij opnieuw vuurt. Met de nieuwe methode gaat er veel minder vuurkracht verloren door de snellere, maar minder krachtige schoten. Dus. ;)

@TerraGuy
Kom maar met een quote en link dat Blizzard heeft bij de aankondiging heeft gezegd dat het spel toen al beta was. Voor zover ik weet was het toen nog gewoon alpha. Niets meer en niets minder.

@Sux DeLuXe
Warcraft IV is niet eens aangekondig, en ik betwijfel dat dat binnenkort gaat gebeuren. Ik gok dat we eerst WoW 2 zullen zien, wat ook nog wel een paar jaar zal duren. Blizzard heeft aangekondigd maar 1 MMO in ontwikkeling te hebben, en dat is niet WoW2. Dus Warcraft IV kunnen we wel op onze groene ork buikjes schrijven. ;)

@graphics fanaten
Het is een rts game. Wat verwacht je met honderden units? Crysis?

• Pedr0
Website updates, http://www.starcraft2.com ENJOY! :D

Edit: Hij is nog niet geupdate: http://starcraft2.com

[ Voor 35% gewijzigd door Pedr0 op 19-11-2009 11:48 ]

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Op het eerste zicht is er niet ZOveel veranderd aan de site, buiten een iets andere startpagina.

Curumo: Statistisch gezien mag de Battlecruiser wel gelijk blijven, maar net om de reden die jij noemt mag je toch wel stellen dat hij krachtiger geworden is aangezien het gevaarlijker wordt voor een groep kleine units om hem neer te halen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• daanteb
heh? stonden die verhaaltjes en single-/multiplayer previews er al op dan? moet ik die gemist hebben :( wel toffe screenshots van die battlecruiser (of stond dat er ook al op? :P)

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

hm..ok, de stories stonden er nog niet op, maar de meeste units stonden er inderdaad al bij :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
De 'units' worden later geupdate, daar hebben ze geen tijd voor gehad blijkbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor units e.d. kun je beter naar http://starcraft.wiki.com gaan.
Voor alle andere dingen trouwens ook. En het spel bespreken kun je beter doen op www.starcraft2forum.org Er gaat niks boven een heel forum gewijd aan 1 spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
StarCraft: We are updating the "Nullifier" to make the force field ability more accessible and cost less energy.

Afbeeldingslocatie: http://www.starcraft2.com/images/news/SCIINullifier.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Pedr0 op 23-11-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Zijn er hier mensen op GoT die een betakey hebben? Ik hoop zelf nog een betakey te kunnen bemachtigen voordat de beta uit is....vraag me niet hoe ofzo?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:45

VP.

Pedr0 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:17:
Zijn er hier mensen op GoT die een betakey hebben? Ik hoop zelf nog een betakey te kunnen bemachtigen voordat de beta uit is....vraag me niet hoe ofzo?! ;)
Ik denk dat je nog even moet wachten op een eventuele key, aangezien de béta pas volgend jaar van start gaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:59
Pedr0 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:17:
hoe ofzo? ;)

Nee, heb geen key hier :p. Wou dat ik er een had, maar nee, zit er niet in :p. Pas zodra ze invites en mass gaan versturen ga ik hopen, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie21
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2024

Harrie21

Damn..

Bij free record shop hebben ze een pre-order mogelijkheid. Nu bestellen en je krijgt hem op de releasedatum 31-01-2010 thuisbezorgd!!!

Maar dat gaan ze dus niet voor elkaar krijgen als ik dit topic zo lees :)

Sup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik vind het altijd grappig dat er mensen zijn die denken dat een muziekwinkel eerder te weten zal komen wanneer een game/film gereleased wordt dan de pers, zelfs als de datum totaal onrealistisch is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Tja standaard data om maar een datum te hebben ingevuld en het geeft natuurlijk wat extra hits :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sickyb
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 22:18
Harrie21 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:35:
Bij free record shop hebben ze een pre-order mogelijkheid. Nu bestellen en je krijgt hem op de releasedatum 31-01-2010 thuisbezorgd!!!

Maar dat gaan ze dus niet voor elkaar krijgen als ik dit topic zo lees :)
onderaan de pagina:
LET OP: Dit product is nog niet verschenen blablabla releasedatum is onder voorbehoud. Op de site tonen wij altijd de laatst bekende datum.

verder lezen dan je neus lang is is een Tweakers.net core quality ;)

maar ik zit met smart op dit spel te wachten. maar alsjeblieft geen te vroege release zoals met empire: total war. moeilijke keuze veel ctd's of een latere release make your pick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie21
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2024

Harrie21

Damn..

sickyb schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:45:
[...]
verder lezen dan je neus lang is is een Tweakers.net core quality ;)
Sarcasme is er duidelijk geen ;)

Sup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 02:48:
ik speel nog steeds wciii, en dat voelt niet eens grafish achterhaald aan. Of iig ik ben te druk bezig met de gameplay om het op te merken.

sc1 al trouwens wat minder populair aan het worden in korea dat iemand weet?
Er is daar een tv zender gewijd aan dat spel. Wat denk je zelf? ;)

En iccup zit nog steeds vol met spelers van over de hele wereld, niet alleen Koreanen spelen het op niveau.

@Psychodude
Daar kun je lang op wachten. De beta is alleen voor mensen die op Blizzcon of de World Wide Invitational zijn geweest. Verder geven sommige fansite in samenwerking met Blizzard keys weg, maar daar moet je wel voor meedoen aan wedstrijden.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:00:
[...]
@Psychodude
Daar kun je lang op wachten. De beta is alleen voor mensen die op Blizzcon of de World Wide Invitational zijn geweest. Verder geven sommige fansite in samenwerking met Blizzard keys weg, maar daar moet je wel voor meedoen aan wedstrijden.
Yeh, weet ik :p. Maarja, wacht al lang zat op de aankomende blizzard titels; dat beetje extra wachten kan er ook nog wel bij ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Als de beta begint worden er ook gewoon keys weggegeven lijkt me. Als alleen bezoekers van die beurzen en winnaars van wedstrijden keys krijgen dan heb je niet zoveel betaplayers :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:00:
[...]
@Psychodude
Wat? Blizzard geeft regelmatig zelf keys weg. Er is onlangs een wedstrijd via twitter geweest, mensen die bovenaan de starcraft ladder stonden kregen ook keys uitgedeeld. Hun meest recente wedstrijd is niet zo lang geleden afgelopen en ze organiseren bij regelmaat nieuwe acties/wedstrijden.
Mensen die keys op de blizzcon gekregen hebben zijn echt wel een ZEER klein aandeel. Men richt zich vooral op de echte starcraft fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Dreamhack Winter 2009 is van start gegaan en hopelijk zien we de komende dagen wat (amateur) video's van de gameplay.

http://www.youtube.com/user/PCM0DDING#p/u/3/1IYMfotKNwM

[ Voor 4% gewijzigd door Pedr0 op 27-11-2009 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
hehe, blijkbaar hebben ze liever geen camera's daar :)

had de single player filmpje al wel eens gezien op youtube maar in hoge kwaliteit toch wel een stuk beter te volgen. die standbeelden die aan het eind dat groepje aanviel zagen er wel vet uit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Ok, veel nieuwe video's op youtube: http://www.youtube.com/re..._sort=video_date_uploaded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Toch jammer dat er zo weinig in HD tussenzit anno 2009 :p.

http://www.youtube.com/watch?v=h8q65mT3vpQ
http://www.youtube.com/watch?v=PDLOfIDi2N4

Enige HD en nieuw wat ik tegenkwam zo gauw, ziet er goed uit :). Krijg bij het bekijken van de vids toch steeds meer het gevoel van dat het "af" is. Laat die beta maar snel komen, april ergens bericht van gold status en met enig geluk nog voor juni in huis :p.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Starcraft 2 Q&A Batch 56

Geen grote verrassingen, niets dat we niet zelf hadden kunnen raden :p

Verwijderd

Wmm schreef op woensdag 25 november 2009 @ 18:18:
Als de beta begint worden er ook gewoon keys weggegeven lijkt me. Als alleen bezoekers van die beurzen en winnaars van wedstrijden keys krijgen dan heb je niet zoveel betaplayers :P.
Ik denk dat de 30.000+ bezoekers per event wel genoeg zijn. En dat zijn echte fans, geloof me maar, die kaartjes zijn ziek duur voor zoiets. Denk dat zo'n aantal toegewijde testers vele malen beter is dan miljoenen willekeurige "gamers" die het origineel niet eens gespeeld hebben.

• Wmm
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:49:
[...]

Ik denk dat de 30.000+ bezoekers per event wel genoeg zijn. En dat zijn echte fans, geloof me maar, die kaartjes zijn ziek duur voor zoiets. Denk dat zo'n aantal toegewijde testers vele malen beter is dan miljoenen willekeurige "gamers" die het origineel niet eens gespeeld hebben.
Niet al die 30.000 (x aantal events dat er waren) zullen SC2 in de beta gaan spelen. Daarnaast is het wel heel lomp van Blizzard om alleen mensen toe te laten die ervoor betaald hebben ;).

Overigens zegt het niet zo heel veel dat je het origineel niet gespeeld hebt. Ik heb SC1 ook nauwelijks gespeeld, maar ik denk dat ik toch wel redelijk nuttig zou kunnen zijn in een beta (relatief gezien). Het gros van de spelers heeft de ballen verstand van balance en bugs en neemt nauwelijks de moeite om bugs te reporten.

Edit: als ik b.v. kijk naar de Red Alert 3 beta vorig jaar... Het niveau was zo in en in triest dat 90% van de spelers nutteloos was voor een fatsoenlijke balancetest. Het niveau van SC spelers zal ongetwijfeld hoger zijn, maar dan nog zit het vol met copycats die strats kopieeren en eigenlijk geen flauw idee hebben van wat ze eigenlijk doen ;).

[ Voor 15% gewijzigd door Wmm op 17-12-2009 12:18 ]

Verwijderd

tsjah rts is vooral strats kopieeren. Watch replays zei een irritante kerel die altijd won tegen mij. Enige verschil is dat je moet weten waarom je de strats/moves kopieert.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:18:
tsjah rts is vooral strats kopieeren. Watch replays zei een irritante kerel die altijd won tegen mij. Enige verschil is dat je moet weten waarom je de strats/moves kopieert.
In het begin wel.. (als je wilt winnen) maar als je het hele spel min of meer snapt (mechanieken, trees), denk ik best dat je eigen strats kunt verzinnen (die nog werken ook). .anders kan je wel dingen gaan verzinnen, maar werken. .ho maar

• Wmm
Kopieeren is één ding, het snappen wat je doet is een 2e. En daar ontbreekt het nogal eens aan. En hoe kun je dan nuttig zijn in een beta? Je kunt dan wel roepen dat iets overpowered is, maar als je het vermogen ontbeert om te begrijpen waarom en wat er eventueel aan gedaan kan worden dan ben je niet nuttig.

Iedereen mag van mij die beta spelen, maar ik begrijp dus niet zo goed waar die opmerking op sloeg dat er miljoenen spelers komen die "niet eens het eerste deel gespeeld hebben".

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:49:
[...]

In het begin wel.. (als je wilt winnen) maar als je het hele spel min of meer snapt (mechanieken, trees), denk ik best dat je eigen strats kunt verzinnen (die nog werken ook). .anders kan je wel dingen gaan verzinnen, maar werken. .ho maar
sc1 bestaat volgens mij ook grotendeels uit cookie and butter strats. Om die alleen al goed uit te voeren is al lastig.

Edit: @wmm heh ik zat ook in de red Alert Beta. Schijtspel :P units die niet snapten waar ze heen moesten of vast kwamen te zitten. Hoe krijg je dat in een moderne rts voormekaar.
Hoe is het met eala, volgens mij zijn ze gestraft voor het maken van slechte rts'en en zijn ze kopje onder gegaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2009 14:01 ]

• psychodude
Wmm schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:53:
Kopieeren is één ding, het snappen wat je doet is een 2e. En daar ontbreekt het nogal eens aan. En hoe kun je dan nuttig zijn in een beta? Je kunt dan wel roepen dat iets overpowered is, maar als je het vermogen ontbeert om te begrijpen waarom en wat er eventueel aan gedaan kan worden dan ben je niet nuttig.
Ben ik het niet mee eens; kijk bijv naar MW2 om even een recent spel te pakken:

Neem de commando perk, unlimited sprint, houd een care package drop in je hand en ga rond knifen. Uiteraard kan men hierbij roepen dat het overpowered is zonder te begrijpen waarom en wat er aan gedaan kan worden; maar die laatste 2 punten kunnen evt wel ingevuld worden door de devs.

Het gaat sowiezo ook meer om the bigger picture, als je bijv op 10k matches in 8k een response krijgt dat een unit van een bepaalde race overpowered is, is dat iets wat je aan het denken moet zetten. Het zal best dat er met de juiste strategie omheen te spelen is aangezien dat zo goed als altijd wel mogelijk is, maar je zal dan met die unit aan je side de ander altijd dwingen tot een bepaalde strategie.

In the end als je er enkel vanuit gaat dat er spelers zijn welk het allemaal snappen en wat er aan gedaan kan worden, dan vindt er gewoon geen balancing plaats. Men zal namelijk ingame enkel met counterstrategien werken en er is niets nodig om te veranderen. Het is juist het punt waarop je geen uitweg ziet waarop je zult stellen dat iets moet veranderen.

• Wmm
Ik ken MW2 niet, behalve van naam. Maar een RTS van het formaat SC2 lijkt me vele malen complexer qua strategies / metagame dan een shooter (iig de shooters die ik gespeeld heb).

In een rts kan iets heel lang unbalanced zijn, maar uiteindelijk kan er iets gevonden worden waardoor alles weer compleet in balance raakt zonder dat er patches nodig zijn. Een goed voorbeeld hiervan zijn de China Nuke en GLA Toxin armies in CNC Zero Hour. In het begin was Nuke vele malen sterker dan Toxin, ook omdat veel meer mensen met Nuke speelden. Uiteindelijk is die balance behoorlijk verschoven tot zelfs in het voordeel van Toxin, hierbij is geen patch aan te pas gekomen. Het heeft Toxin spelers gewoon veel langer gekost om uit te vogelen hoe ze Nuke moesten verslaan, onder meer omdat er veel minder mensen met Toxin speelden.

Als je iets als unbalanced wilt bestempelen moet je de metagame omtrent de unbalance begrijpen en begrijpen waarom er niets aan gedaan kan worden. Niet voor niets is het dat casual WC3 spelers b.v. op fora roepen dat hero x unbalanced is terwijl de pro's zeggen dat het spel best goed in balance is.

Daarom moet je als ontwikkelaar een unbalance ook niet direct willen patchen. Laat het een tijdje (maandje ofzo) aansudderen en zie wat er gebeurd. De metagame kan zo snel veranderen dat er na een maand geen fix meer nodig is.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Wmm schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:52:
Als je iets als unbalanced wilt bestempelen moet je de metagame omtrent de unbalance begrijpen en begrijpen waarom er niets aan gedaan kan worden. Niet voor niets is het dat casual WC3 spelers b.v. op fora roepen dat hero x unbalanced is terwijl de pro's zeggen dat het spel best goed in balance is.
Dan kom je op het punt, wil je een "balanced game voor pro's" of een "balanced game voor casuals". Zo zwart/wit is het niet, maar het kan soms best lastig zijn om de balans te vinden tussen wat de pro's willen en wat de casuals willen; kijk o.a. maar naar WoW.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Wmm
OkkE schreef op donderdag 17 december 2009 @ 16:11:
[...]

Dan kom je op het punt, wil je een "balanced game voor pro's" of een "balanced game voor casuals". Zo zwart/wit is het niet, maar het kan soms best lastig zijn om de balans te vinden tussen wat de pro's willen en wat de casuals willen; kijk o.a. maar naar WoW.
Klopt, dat is een punt. In principe zou je zeggen dat je maar moet balancen voor pro's. Maar het kan zijn dat een unbalance te counteren is met een bepaalde strategie die pro like skills vereist. Maar als je de game balanced voor casuals kan dat ervoor zorgen dat pro's de game verlaten. Dat is iets wat Blizz zeker niet wil, SC2 moet en zal een esports succes worden en dat kan alleen maar met pro's.

Blizz zal denk ik de game gewoon balancen voor pro's, maar als er iets opduikt wat voor casuals niet te counteren is dan zal daar vast iets aan gedaan worden. Dat is de beste manier, de andere kant op (balancen voor casuals) is zelfmoord. Ook kunnen pro's verreweg de beste input geven. De meute zal gewoon gebruikt worden om normale bugs te vinden.

Het succes van SC1 drijft op het esports gebeuren in Zuid Korea. Als dat nooit van de grond gekomen was dan was SC1 nog steeds een goede game geweest maar was er nu lang niet zo'n hype omtrend deel 2. Om van SC2 een succes te maken moet het iig SC1 evenaren en dat kan alleen als de esportsscene SC2 gaat omarmen en dat kan alleen maar weer met pro's en goede competities.

offtopic:
Overigens is WoW wel een kutgame om het verschil tussen pro's en casuals aan te geven. Imo kan iedereen in WoW een "pro" worden als ie maar over genoeg tijd en enig gezond verstand beschikt.

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 21:34
Wmm schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:30:
[...]
offtopic:
Overigens is WoW wel een kutgame om het verschil tussen pro's en casuals aan te geven. Imo kan iedereen in WoW een "pro" worden als ie maar over genoeg tijd en enig gezond verstand beschikt.
Is dat niet wat Okke bedoelt? Dat het lastig is om daar een balance tussen te vinden.

Met warcraft 3 ben ik ook afgehaakt omdat het te lastig in elkaar zat, ik zag door de bomen het bos niet meer. Terwijl ik starcraft zo nu en dan nog wel leuk vind.

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

• Wmm
king of rats schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:37:
[...]

Is dat niet wat Okke bedoelt? Dat het lastig is om daar een balance tussen te vinden.

Met warcraft 3 ben ik ook afgehaakt omdat het te lastig in elkaar zat, ik zag door de bomen het bos niet meer. Terwijl ik starcraft zo nu en dan nog wel leuk vind.
WoW is imo geen game om "pro" in te worden. De skillgap is zo klein volgens mij. Zeker PVE... met tijd en gezond verstand kan iedereen het. PVP is iets anders, maar nog steeds vergt het geen uberskills.

Starcraft is anders ook een diepgaande game hoor, net zoals WC3. Ik heb WC3 nog redelijk veel uur gespeeld. Maar het scheelt dat Starcraft een meer conventionelere RTS is dan WC3, waar toch RPG invloeden in verwerkt zijn. Dat maakt het misschien makkelijker te doorgronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Wmm schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:30:
Blizz zal denk ik de game gewoon balancen voor pro's, maar als er iets opduikt wat voor casuals niet te counteren is dan zal daar vast iets aan gedaan worden. Dat is de beste manier, de andere kant op (balancen voor casuals) is zelfmoord. Ook kunnen pro's verreweg de beste input geven. De meute zal gewoon gebruikt worden om normale bugs te vinden.
Denk inderdaad dat ze het zo wel zullen doen. Ik heb er ook alle vertrouwen in dat Blizzard gewoon een prima game maakt, waar zowel casual als pro's zich prima mee kunnen vermaken.
offtopic:
Bij WoW is het misschien niet zo zeer casual vs. pro, maar meer casual vs. hardcore. Al komt dat vaak ook wel enigzins met elkaar overeen. Wat ik bedoelde; hardcore spelers in WoW (die veel met end-game bezig zijn) stellen hele andere eisen aan een game als casuals. Zo is het ook tussen casuals en pro's in SC, die stellen beide ook andere eisen. Soms is het lastig om daar een goede balans tussen te vinden.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Het enige wat een WoW speler "hardcore" maakt is de hoeveelheid tijd die hij/zij er insteekt. Bij warcraft 3 heeft het verschil 100% met vaardigheid te maken.
Ik heb HEEL veel tijd in Warcraft 3 multiplayer gestoken. Ik amuseerde me rot daarmee, maar ben nooit "pro" geworden, en zal waarschijnlijk ook nooit echt goed worden in Starcraft 2. De wil is er wel, ik bekijk graag tactieken, maar pro worden is echt een GROTE mentale uitdaging. DAT is de betekenis van "easy to learn, difficult to master", niet betere gear dragen omdat je maar 4 uur slaap per nacht hebt.

Dat is ook de reden dat ik een hekel heb aan de C&C reeks. Haast ieder gevecht dat ik zie komt er uiteindelijk op neer om al jouw units tegen al de units van de tegenstander te werpen, ze wat te laten clashen en zien wie er als laatste rechtstaat. In starcraft/warcraft3 kan je je volledig leger in luttele seconden vernield zien door een grote minderheid als je je hoofd er niet bijhoudt.

[ Voor 25% gewijzigd door boe2 op 18-12-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Nu OkkE beter duidelijk gemaakt heeft wat hij bedoelt met pro vs casual in WoW dan heeft hij wel een punt ja. Beide groepen willen andere dingen, in WoW is dat b.v. dat casuals ook graag alle content willen zien en pro's willen juist dat raidcontent een veel hogere drempel krijgt zodat ze zich kunnen onderscheiden.

In een RTS is dat natuurlijk iets genuanceerder. Iedereen krijgt precies hetzelfde spel en je kunt het spelen zoals je wilt. Er is natuurlijk altijd een overheersende speelwijze (zoals het rush vs no rush verhaal dat vooral speelt in CNC games) waardoor een bepaalde groep zich een bepaalde speelwijze opgedrongen voelt. Gelukkig zijn Blizz RTS games veel competitiever gericht dan EA RTS games, dan heb je dat al iets minder.

@ Boeboe: dat is vooral zo in CNC3. In RA3 was dat in veel mindere mate zo en in Generals / ZH was dat eigenlijk totaal niet het geval. Met de juiste support had Gens / ZH best groot kunnen worden aangezien het wel de gameplay had die je wilt in een grote competitieve rts. SC en WC3 games zijn natuurlijk nog een graadje diepgaander.

• daanteb
sc2 wint de Vapoware award 2009. http://www.wired.com/epic...are-2009-inhale-the-fail/

klopt natuurlijk niks van, het moet toch wel bijna klaar zijn! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
daanteb schreef op donderdag 24 december 2009 @ 16:07:
sc2 wint de Vapoware award 2009. http://www.wired.com/epic...are-2009-inhale-the-fail/

klopt natuurlijk niks van, het moet toch wel bijna klaar zijn! :P
Hehe, tsja, ze vragen er natuurlijk wel een beetje om met al die delays keer op keer ;). Het is nu al bijna 3 jaar terug dat het aangekondigd werd en nog steeds hebben we geen definitieve release date :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Heb de eerste Starcraft nooit gespeeld, was altijd bezig met Total Annihilation maar de 2de Starcraft ga ik absoluut spelen, ziet er goed uit en hopelijk zal Battlenet beter in elkaar gestoken zijn dan IW bij CoD MW2.

Je hoeft toch niet deel te nemen aan wedstrijden om een beta key te verkrijgen?
Alleen een battlenet account met 1 spel is voldoende, specs van je pc doorsturen en ze zouden at random keys opsturen naar mensen.
Natuurlijk zullen ze meer keys uitdelen aan degenen die aan wedstrijden meedoen etc maar je maakt kans.

Paar dagen terug zat er nog iemand op een belgisch forum die wilde zijn key verkopen voor 40 euro lmao.

Kan niet wachten tot deze uitkomt, is al geleden van TA dat ik nog een goeie RTS gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Graviton12 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:20:
Heb de eerste Starcraft nooit gespeeld, was altijd bezig met Total Annihilation maar de 2de Starcraft ga ik absoluut spelen, ziet er goed uit en hopelijk zal Battlenet beter in elkaar gestoken zijn dan IW bij CoD MW2.
Bnet is bij voorbaat al erg goed zo niet beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Grapje zeker 8)7 ? Bnet is momenteel een lachertje. Kom geregeld cheaters tegen bij SC1 met maphack, mineralhack of drophack....

Daarnaast is het bnet protocol voor SC1 zo verouderd dat er vrijwel altijd lag is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
jouke_buissink schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:35:
Grapje zeker 8)7 ? Bnet is momenteel een lachertje. Kom geregeld cheaters tegen bij SC1 met maphack, mineralhack of drophack....

Daarnaast is het bnet protocol voor SC1 zo verouderd dat er vrijwel altijd lag is...
Mijn ervaringen met bnet zijn wel goed maar cheaters verwijt ik dan ook niet aan bnet maar aan Blizzard die er (te) weinig aan doet (al is dat goed voor te stellen voor games die 10 jaar en ouder zijn). Op Diablo 2 zie je ook enorm veel botters en dupers maar dat komt omdat Blizzard Warden eigenlijk alleen maar op 'light' heeft draaien want de obvious dingen pikt die er wel meteen uit.

Anyways Bnet 2.0 beloofd wel veel goeds al is het wel erg zonde dat het zolang duurt voordat we er, evenals SC2 natuurlijk, van kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Gaan geruchten dat deze week SC2 beta wordt vrijgegeven samen met BNet 2.0.

BNet 2.0 zou ook de reden zijn dat SC2 eigenlijk zo lang op zich heeft laten wachten, allemaal hear say natuurlijk, nog geen officiele bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Het was al langer bekend dat Bnet 2 de grootste reden van oponthoud is. Geruchten omtrend Blizzard zijn verder altijd waardeloos. Hoeveel geruchten hebben we al gehad omtrent SC2 en hoeveel waren er waar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Als we alle geruchten moeten geloven hadden we de SC2 beta al eind 2007 te pakken en waren we nu al aan de tweede expansion bezig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:28

appelsientje

Het beste onder de zon

Het is trouwens al bijna 3 jaar!! geleden dat we de eerste aankondiging kregen van SC2...
Geduld wordt wel op de proef gesteld ;)

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Na alle battlereports gezien te hebben (meerdere keren zelfs :) ) en verschillende fora bekeken te hebben heb ik behoorlijk veel zin om deze game zo snel mogelijk te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Graviton12 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:20:

Je hoeft toch niet deel te nemen aan wedstrijden om een beta key te verkrijgen?
Alleen een battlenet account met 1 spel is voldoende, specs van je pc doorsturen en ze zouden at random keys opsturen naar mensen.
Natuurlijk zullen ze meer keys uitdelen aan degenen die aan wedstrijden meedoen etc maar je maakt kans.

Paar dagen terug zat er nog iemand op een belgisch forum die wilde zijn key verkopen voor 40 euro lmao.

Kan niet wachten tot deze uitkomt, is al geleden van TA dat ik nog een goeie RTS gezien heb.
denk dat de kans op een beta key erg laag is. kan me voorstellen dat sommige mensen er wel 40 eurie voor willen neertellen (ik niet hoor ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik ken genoeg mensen die aardig wat geld overhebben voor zo'n beta key. Zijn dan ook best wel SC junkies :).
Ga er maar van uit dat degenen die effectief Starcraft + Brood War (en liefst nog WC3 ook) bezitten meer kans hebben dan degenen die enkel WoW spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blizzard heeft altijd al leuke lange development tijden aangehouden:P

was met diablo2 toen ook:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Boeboe schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:52:
Ik ken genoeg mensen die aardig wat geld overhebben voor zo'n beta key. Zijn dan ook best wel SC junkies :).
Ga er maar van uit dat degenen die effectief Starcraft + Brood War (en liefst nog WC3 ook) bezitten meer kans hebben dan degenen die enkel WoW spelen.
Ik klamp me maar niet al te hard vast aan dat principe. Dan zou ik namelijk bijna gegarandeerd in de beta zitten. :P

* PromWarMachine meldt:
[sub]• Warcraft II: Tides of Darkness
• Diablo
• Starcraft
• Diablo II + LoD
• Warcraft III + TFT
• World of Warcraft + beide expansions allemaal collectors editions

Alleen Diablo kun je niet registreren, want toen hadden ze nog geen keys. 8)7

Ben tijdens m'n rondreis in USA ook naar het hoofdkantoor geweest in Irvine, maar daar kom je helaas niet binnen zonder afspraak. ;(
Wel heel gaaf om die Orc daar te zien.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

mijn collectie is ook niet slecht :)
Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/bnetgames.png
WoW wil ik niet eens registreren, staat daar zo lelijk tussen de echte klassiekers :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Zouden we weer ontopic kunnen gaan? Bovenstaande posts voegen namelijk erg weinig toe aan dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Vandaag werd er op de forums een officieel bericht geplaatst voor een Starcraft II toetsenbord.
Dit zou toch nooit erop gezet worden als het niet binnenkort in ieder geval in beta zou gaan?
De fabrikant zou dit nooit ontwikkelen en uitgeven als ze er niets mee zouden verdienen lijkt me.

http://www.steelseries.co...et_starcraft2/information
http://www.starcraft2.com/community.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
psychoclown schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 00:48:
Zouden we weer ontopic kunnen gaan? Bovenstaande posts voegen namelijk erg weinig toe aan dit topic.
Zoals je zelf ook wel weet valt er weinig ONTOPIC te praten atm, er is niets nieuws te melden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Pedr0 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:37:
[...]

Zoals je zelf ook wel weet valt er weinig ONTOPIC te praten atm, er is niets nieuws te melden ;)
Ja dat weet ik maar dat geeft nog geen recht om dan dingen te posten waar de rest niks aan heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Iemand deze al bekeken, omg als het zo snel zal gaan qua gameplay dan vrees ik dat mijn oude botten er binnen een week uitliggen :) heb nu al problemen met CoD MW2 :| :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Graviton12 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:25:
Iemand deze al bekeken, omg als het zo snel zal gaan qua gameplay dan vrees ik dat mijn oude botten er binnen een week uitliggen :) heb nu al problemen met CoD MW2 :| :'(

Ik vraag me af waarom de graphics mij maar niet weten te overtuigen...Ik ben bang dat het magische van SC1 niet echt is overgegaan in dit 2e deel. Maarja we kunnen er alleen maar over blijven doorzeuren zolang Blizzard niet meer openheid geeft of een speelbare demo weggeeft. Lijkt me wel hoog tijd worden daarvoor, maar het is niet eens aangekondigd. Misschien duurt het nog een jaar LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SuX DeLuXe schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:08:
[...]

Ik vraag me af waarom de graphics mij maar niet weten te overtuigen...Ik ben bang dat het magische van SC1 niet echt is overgegaan in dit 2e deel. Maarja we kunnen er alleen maar over blijven doorzeuren zolang Blizzard niet meer openheid geeft of een speelbare demo weggeeft. Lijkt me wel hoog tijd worden daarvoor, maar het is niet eens aangekondigd. Misschien duurt het nog een jaar LOL
Sc gaat zoiezo de bomb worden vanwege gameplay, grafiische dingen is echt niet belangerijk.
En blizzard doet dat pas als het TIJD er voor is dus geen lol maar gewoon geduld hebben, wou meer fabrikanten/designers/ etc dat doen inplaats van alle bagger games van EA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Ze zouden bewust gekozen hebben om grafisch niet het van het erin te steken zodat meer PC's het kunnen draaien, de juiste specs zijn nog niet aangegeven.
Maar als je de HD versies op Youtube bv bekijkt of de filmpjes op Starcraft2.com dan is er wel degelijk eyecandy voorhanden :)
Voor mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit, het oog mag ook wat maar als ik bv moest kiezen tussen TA en Supreme Commander, dan koos ik voor TA, hoe verouderd het ook is.

Heb veel teveel filmpjes van SC2 zitten te bekijken laatste tijd, denk dat als het nog lang gaat duren eer de final version er is dat ik ook 1 van die mensen ga worden die een beta key koopt :)

Edit:
Dit zou een officiële meeting geweest zijn bij Blizzard :)
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=227246
Op de foto zie je Starcraft II in 2010, dat zou niet de beta zijn en dus moet de beta een stuk vroeger uitkomen, las ergens dat beta wel eens 6 maand kan duren, als dat het geval is koop ik zeker een key.
Blijkbaar zijn ze verplicht om elk jaar minstens 1 game uit te brengen?

[ Voor 23% gewijzigd door Graviton12 op 12-01-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Graviton12 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:57:
Ze zouden bewust gekozen hebben om grafisch niet het van het erin te steken zodat meer PC's het kunnen draaien, de juiste specs zijn nog niet aangegeven.
Maar als je de HD versies op Youtube bv bekijkt of de filmpjes op Starcraft2.com dan is er wel degelijk eyecandy voorhanden :)
Voor mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit, het oog mag ook wat maar als ik bv moest kiezen tussen TA en Supreme Commander, dan koos ik voor TA, hoe verouderd het ook is.

Heb veel teveel filmpjes van SC2 zitten te bekijken laatste tijd, denk dat als het nog lang gaat duren eer de final version er is dat ik ook 1 van die mensen ga worden die een beta key koopt :)

Edit:
Op de foto zie je Starcraft II in 2010, dat zou niet de beta zijn en dus moet de beta een stuk vroeger uitkomen, las ergens dat beta wel eens 6 maand kan duren, als dat het geval is koop ik zeker een key.
Blizzard is niks verplicht, ze maken de games zelf en ze hebben altijd gezegt iets pas uit komt als het klaar is en dit geld voor WoW diablo en SC..
Misschien een Wens van ze maar ze zijn het niet verplicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Graviton12 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:57:

Edit:
Ja maar het gaat me niet zozeer om dat het grafisch zwaar moet zijn maar de sfeer en uiterlijk van units en wapens stellen op sommige punten teleur.
Maargoed we wachten het af, ik ben benieuwd en ik ga hem toch wel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Met "Blijkbaar zijn ze verplicht om elk jaar minstens 1 game uit te brengen?" geef ik toch niet aan dat ze SC2 of eender welk specifiek spel verplicht uitbrengen?
Dit zou zijn opgegeven door hun moederbedrijf dus heeft totaal niks te maken met 'het komt pas als het klaar is" zoals jij het interpreteerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:06
SC2:WoL komt in 2010, punt. Daar is geen twijfel over mogelijk, ook al is de beta er nog niet. Ik verwacht hem in oktober of november. Het spel is al goed speelbaar, en is ook op diverse evenementen al te spelen geweest, als een soort beta test. Er is dus al flink wat afgetest, en ik gok dat de beta hooguit een half jaar zal duren.

Waar baseer ik dit op? Geen flauw idee, maar ik durf te wedden dat ik er niet veel naast zit.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Angeloonie schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:34:
SC2:WoL komt in 2010, punt. Daar is geen twijfel over mogelijk, ook al is de beta er nog niet. Ik verwacht hem in oktober of november. Het spel is al goed speelbaar, en is ook op diverse evenementen al te spelen geweest, als een soort beta test. Er is dus al flink wat afgetest, en ik gok dat de beta hooguit een half jaar zal duren.

Waar baseer ik dit op? Geen flauw idee, maar ik durf te wedden dat ik er niet veel naast zit.
Het is en blijft Blizzard en die laten je elke keer weer versteld staan maar ze hebben meerdere keren aangegeven dat er in 2010 2 games gereleased zullen worden en dit kan niet Diablo 3 zijn en ook niet het nieuwe IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Dat is toch simpel? Een nieuwe WoW expansion aan het eind van het jaar en SC2 (dat eind 2e kwartaal van dit jaar zou moeten komen, zie ook een quote van mij eerder in dit topic). Diablo 3 dit jaar is uitgesloten en die nieuwe geheime game waar ze aan werken komt de eerst volgende 5 jaar nog niet ;).

Als Blizz op schema ligt voor een release eind 2e kwartaal 2010 hebben we voor eind februari een beta.

[ Voor 15% gewijzigd door Wmm op 12-01-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmm schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:30:
Dat is toch simpel? Een nieuwe WoW expansion aan het eind van het jaar en SC2 (dat eind 2e kwartaal van dit jaar zou moeten komen, zie ook een quote van mij eerder in dit topic). Diablo 3 dit jaar is uitgesloten en die nieuwe geheime game waar ze aan werken komt de eerst volgende 5 jaar nog niet ;).

Als Blizz op schema ligt voor een release eind 2e kwartaal 2010 hebben we voor eind februari een beta.
Mag ik jouw kristallenbol even lenen? Want ik weet niet zeker of het wel is opgepoetst. :P

Ik denk namelijk dat WoW eerder gaat uitkomen dan SC2. Aangezien dat SC2 behoorlijk is overhypt, weet Blizzard daar wel misbruik van te maken, ze laten hun grootste melkkoe natuurlijk niet in de steek.

Als ik de game gaat aanschaffen, zal ik nog steeds een teleurstellend gevoel in mijn buik hangen dat het allemaal veels te lang heeft geduurd. :P Hun community en de (weinig) nieuws die ze proberen uit te brengen maken er niet veel beter op.

Ze kunnen toch op z'n minst een playable demo uitbrengen? Wat houdt ze tegen? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Ik heb geen kristallen bol nodig ;). Als we het even op een rijtje zetten met de WoW expansion (Cataclysm). De beta voor WOTLK begon ~ 4 maand voor de release (bron http://www.massively.com/...ch-king-beta-is-now-open/). Zoals we sinds gister op de tweakers.net frontpage kunnen lezen is waarschijnlijk nu net de closed friends / family test voor Cataclysm begonnen (nieuws: Blizzard start eerste test WoW: Cataclysm). Dus die game komt zeker niet in de 1e helft van 2010 uit.

Verder is er gezegd dat SC2 waarschijnlijk eind 2e kwartaal 2010 uit zou komen (http://www.sc2armory.com/forums/topic/10755). SC2 heeft ook minstens een beta van 4 maand nodig + 1 maand speling (naar drukker brengen, etc etc). Dat betekent dus dat eind februari al laat is... Blizzard laat echt Cataclysm en SC2 niet snel op elkaar uitkomen. De doelgroepen zullen elkaar deels overlappen en elke WoW speler zal wel op de hoogte gebracht worden van de release van SC2 en Blizz hoopt natuurlijk dat ze ook een exemplaar van SC2 kopen.

Ik zie geen echte gaten in mijn beredenering, maar vraag me wel af of het zo zal gaan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

SC2 heeft ook minstens een beta van 4 maand nodig + 1 maand speling (naar drukker brengen, etc etc). Dat betekent dus dat eind februari al laat is... Blizzard laat echt Cataclysm en SC2 niet snel op elkaar uitkomen. De doelgroepen zullen elkaar deels overlappen en elke WoW speler zal wel op de hoogte gebracht worden van de release van SC2 en Blizz hoopt natuurlijk dat ze ook een exemplaar van SC2 kopen.

Ik zie geen echte gaten in mijn beredenering
Ik wel. Tenzij jij een blizzard medewerker bent die ons hier heel wat nieuwe info komt brengen zie ik alleen maar pure speculatie en uit de lucht gegrepen feiten :p (4 maanden beta, wut? SC2 doelgroep is trouwens de huidige lichting WC3 spelers, niet dat zootje WoW planten :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmm schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:15:
Ik heb geen kristallen bol nodig ;). Als we het even op een rijtje zetten met de WoW expansion (Cataclysm). De beta voor WOTLK begon ~ 4 maand voor de release (bron http://www.massively.com/...ch-king-beta-is-now-open/). Zoals we sinds gister op de tweakers.net frontpage kunnen lezen is waarschijnlijk nu net de closed friends / family test voor Cataclysm begonnen (nieuws: Blizzard start eerste test WoW: Cataclysm). Dus die game komt zeker niet in de 1e helft van 2010 uit.

Verder is er gezegd dat SC2 waarschijnlijk eind 2e kwartaal 2010 uit zou komen (http://www.sc2armory.com/forums/topic/10755). SC2 heeft ook minstens een beta van 4 maand nodig + 1 maand speling (naar drukker brengen, etc etc). Dat betekent dus dat eind februari al laat is... Blizzard laat echt Cataclysm en SC2 niet snel op elkaar uitkomen. De doelgroepen zullen elkaar deels overlappen en elke WoW speler zal wel op de hoogte gebracht worden van de release van SC2 en Blizz hoopt natuurlijk dat ze ook een exemplaar van SC2 kopen.

Ik zie geen echte gaten in mijn beredenering, maar vraag me wel af of het zo zal gaan :P.
Vergeef mijn negativiteit :) Ik zit regelmatig in de forums van Blizzard en ik heb al veel voorspellingen gezien, maar SC2armory en SC2legacy zitten al iedere keer 100% naast. Official fansite of niet. Blizzard is op dit moment weer eens stil ivm feestelijkheden/feestdagen. Hun voorspellingen kloppen ook voor geen meter, ze hadden vorige keer al gezegd dat ze de beta gingen uitbrengen in het zomerkwartaal (vorig jaar) en dat ze zelf de spel zouden gaan uitbrengen in eind 2009. Dat was inderdaad niet gebeurt tot ieders grote teleurstelling. Ze hebben enkel maar een paar luie battlereports laten zien... Heel leuk en aardig allemaal. Maar we willen het zelf gaan testen en ervaren wat er precies mis mee is.

Ik verwacht geen gold-award meer voor SC2... dit hebben ze aan hunzelf te verwijten. De community van hun is meer dan dramatisch. Ik vind het niet gek dat de fans terecht kwaad zijn, en ik behoor in de groep. Al is Blizzard helemaal niks verplicht aan de fanboyz. Ik zou zeggen: Join the club ;)

Ik heb een slecht voorgevoel dat ze de spel gaan uitbrengen op begin 2011 of helemaal niet. Ze hebben niks voor niks de Vaporware Award in de wacht gesleept. Zelfs C&C komt nog veel eerder en die gaat ook niet bepaald veel potten breken. :P

Ik weet niet meer wat ik moet gaan geloven. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:19
Wmm schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:15:

De alpha-test voor Cataclysm is waarschijnlijk begonnen. Ondertussen was de alpha-test van SC2 al 2-3 maanden geleden begonnen. Ik zou ook een key krijgen voor SC2, maar toen bleek ineens dat de servers van Battle.net 2 niet goed werkten, dus alleen de 'pro' spelers mochten met de beta meedoen. Binnenkort maar weer even iemand aan de tand voelen over de huidige progress van Blizz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Razer zou ook customized muizen gaan uitbrengen als SC2 eraan komt.
Laatste op forums is dat ze Protoss nieuwe spells geven op dit moment, ws voor balancing, dat klinkt me heel slecht in de oren of het zou een final touch moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:20:
[...]

Ik heb een slecht voorgevoel dat ze de spel gaan uitbrengen op begin 2011 of helemaal niet. Ze hebben niks voor niks de Vaporware Award in de wacht gesleept. Zelfs C&C komt nog veel eerder en die gaat ook niet bepaald veel potten breken. :P

Ik weet niet meer wat ik moet gaan geloven. 8)7
Dat is juist ook het grote verschil! SC2 heeft, Blizzard kennende, een zeer verfijnde afwerking en C&C is nou niet bepaald meer de topper zoals het vroeger was met Westwood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Nu wel iets raars, op het officiële forum hebben ze net de melding verwijderd van het SC2 toetsenbord ???

http://www.starcraft2.com/community.xml
Boven de Ghost Academy stond het.

Om geruchten te vermijden dat het binnenkort zou uitgebracht worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Boeboe schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:12:
[...]

Ik wel. Tenzij jij een blizzard medewerker bent die ons hier heel wat nieuwe info komt brengen zie ik alleen maar pure speculatie en uit de lucht gegrepen feiten :p (4 maanden beta, wut? SC2 doelgroep is trouwens de huidige lichting WC3 spelers, niet dat zootje WoW planten :p)
Blizz wil met SC2 elke speler te pakken krijgen. Casuals, hardcore en pro's en niet alleen de huidige lichting WC3 spelers. Ze doen er ook veel aan om mensen naar het esports gebeuren te trekken met b.v. tutorials.

Natuurlijk speculeer ik over de releasedate, maar ik staaf het nog ergens mee. Blizz gaat echt niet twee games snel achter elkaar uitbrengen. Cataclysm komt niet dit half jaar of het moet ineens wel heel snel gaan. En een beta van 4 maand, wat is daar mis mee? Red Alert 3 had al een beta van 2 maand en dat is gewoon een flutgame vergeleken met SC2. Ze gaan die beta toch ook in stappen doen? Eerst mensen die via Blizzcon een key kregen, later andere mensen (dacht ik hoor, niet sure). Dat kost ook tijd.

Overigens (om mezelf even heel erg tegen te spreken): ik verwacht SC2 niet dit half jaar, dat is dan wel op gevoel. Maar ik ben heel benieuwd hoe het uit gaat pakken. Ze moeten wel eens met iets groots (beta, releasedate whatever) komen, dit duurt gewoon veel te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

Als het spel straks uit is vergeet iedereen toch weer even snel dat de release veel te lang geduurd heeft. Zouden er nu echt veel mensen zijn die besluiten het spel straks niet meer te kopen omdat het te lang duurt? Degene die nu het hardste schreeuwen dat het veel te lang duurt, zijn degenen die het spel het eerste kopen. Maar het komt de "voorsmaak" nu niet echt ten goede, hoewel ik er me verder niet echt druk om maak... zolang het er maar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat RTG zegt.. alleen denk ik wel dat het spel minder nieuw aanvoelt.. Ik heb nu al zoveel filmpjes/fotos/artikelen/etc. gezien dat ik, wanneer ik het spel voor het eerst ga opstarten, niet meer zoiets ga hebben van: WOW. . Wat dat betreft mis je een stukje ervaring die je anders wel zou hebben als het spel gewoon snel uit was gekomen.. maarja lekker boeiend :+

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RTG schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:20:
Als het spel straks uit is vergeet iedereen toch weer even snel dat de release veel te lang geduurd heeft. Zouden er nu echt veel mensen zijn die besluiten het spel straks niet meer te kopen omdat het te lang duurt? Degene die nu het hardste schreeuwen dat het veel te lang duurt, zijn degenen die het spel het eerste kopen. Maar het komt de "voorsmaak" nu niet echt ten goede, hoewel ik er me verder niet echt druk om maak... zolang het er maar komt.
Voor sommigen onder ons is het misschien zo... Maar Blizzard kan daar keihard op worden afgerekend. Het spel is al gesplitst in 3 delen. Dus dat is 3x 50 euro... en je moet nog afwachten op de twee expansions. Niet iedereen zit daarop te wachten natuurlijk.

Je moet ook kunnen afvragen of de gameplay SC1 gaat overtreffen. Ik hoop dan ook echt dat Blizzard het weet wat ze aan het doen zijn. Op dit moment kunnen ze het niet echt goed praten vanwege de minder goede community en de schare nieuwsberichten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Wat mij betreft qua de expansions, als ze daar gewoon niks over gezegd hadden was er geen vuiltje aan de lucht.
Dat mensen dan vragen beginnen te stellen zoals "wat dan met de 2 andere rassen?" zou je dan natuurlijk automatisch krijgen.
Maar aangezien ze blijkbaar deze 'aanpassing' naderhand hebben doorgegeven was er weinig aan te doen :)

En dat alleen maar om een betere verhaallijn te kunnen maken.
Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het nuttig en ontopic.