[PC] StarCraft 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.233 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:36
In het begin waren er geruchten dat Blizzard weer wat met het negen jaar oude StarCraft ging doen, mogelijk zelfs een MMORPG maken. Dit is door Blizzard later ontkend, en het enige wat we wisten is dat er op 19 mei een grote aankondiging zou worden gedaan op Blizzards Worldwide Invitational StarCraft toernooi in Zuid-Korea, waar de game zo populair is als voetbal hier.

Afbeeldingslocatie: http://us.media.blizzard.com/starcraft2/images/splash/day7.jpg

Op 19 mei was de kogel door de kerk: het wordt StarCraft 2. Het spel zal zich ongeveer vier jaar na de gebeurtenissen uit de expansion Brood War afspelen, en door de deze gebeurtenissen zijn sommige unitd verdwenen, zijn er nieuwe toegevoegd en kennen de al bekende units nieuwe mogelijkheden.

Verder is er nog niet zo heel veel bekend: het verhaal, de releasedate en de systeemeisen zijn nog niet bekend gemaakt. Over het laatste wil Blizzard wel kwijt dat het op zowel XP als Vista zal draaien, en dat je huidige Direct3D 9 videokaart dus nog niet perse vervangen hoeft te worden door het nieuwste model.

Verder zeggen plaatjes en filmpjes natuurlijk meer dan 1000 woorden, dus die zal ik hun verhaal maar laten doen:
Trailers
Screenshots op IGN
Alles en meer op de officiële site, StarCraft2.com

Voor de mensen die graag weer of alsnog StarCraft en Brood War willen spelen: je hebt de game al voor tussen de 10 en 15 euro: zie BudgetGaming.nl voor prijzen :).

[ Voor 94% gewijzigd door Rafe op 22-05-2007 18:57 . Reden: update na aankondiging van Blizzard ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

hehe, ik ben nog steeds enigzins pissig dat starcraft ghost nooit wat is geworden, dat zou een mooie verrassing zijn :+ niet erg waarschijnlijk idd gezien het grote geld in de mmorpgs zit, maar dat ongelovelijke slow-paced gebeuren trekt me gewoon niet (meer), ik hoop dan ook vurig dat een potentieele WoS of Diablo-mmorpg qua gameplay sneller gaat dan WoW...

[ Voor 50% gewijzigd door Vyo op 06-05-2007 03:03 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11737

Een SC MMORPG zal voornamelijk gaan concurreren met WoW, dus van een business perspectief gezien zeker geen goed plan.

Als het echt iets met SC te maken heeft dan is het SC 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Tja, als ze het goed doen is de setting en de gameplay anders genoeg om het te verantwoorden. En je kan denk ik beter jezelf een beetje beconcurreren met een ander product dan dat je klanten naar de concurrent aan: als iemand dan met WoW stopt heeft Blizzard liever dat hij dan met WoSC begint natuurlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11737

De kans dat spelers met WoW stoppen om met WoSC verder te gaan is aanzienlijk groter denk ik zelf. IIG geen goed idee voorlopig. Ze verdienen bakken geld met WoW, waarom moeite doen om dat in gevaar te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Een revolutionare MMORTS op het starcraft universum?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ga voor SC2. De aanval op de nieuwe CNC, zodat ze ook de markt van RTS weer kunnen veroveren (alsof ze dat al niet deden met SC :P). Zo pak je buiten de MMOérs dus ook de RTS-spelers, mogelijk zelfs mixes hiervan :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:12
Anoniem: 11737 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 03:05:
Een SC MMORPG zal voornamelijk gaan concurreren met WoW, dus van een business perspectief gezien zeker geen goed plan.

Als het echt iets met SC te maken heeft dan is het SC 2.
Differentiatie wordt overal toegepast, kijk naar Unilever.

Ik denk niet dat WoW spelers snel zullen overstappen. (Spreek uit ervaring, dat spel is verslavend) Ik denk wel dat spelers die reeds van plan waren te stoppen, over zullen gaan naar een Starcraft MMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 16:35

junglebeast

hier staat iets

Er is wel wat ruimte voor een SF MMO. Alleen neem deze nog mee in de groep van andere SF MMO's.

http://www.stargateworlds.com/

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Postius schreef op zondag 06 mei 2007 @ 04:04:
Een revolutionare MMORTS op het starcraft universum?
Dat zou ook nog kunnen ja. Mijn broertje speelt Shattered Galaxy: je hebt een wereld met een heleboel verschillende stukjes land waar door 3 facties om gevochten voor kan worden. Je kan winnen door bepaalde punten bezet te houden op de kaart (a la Domination in UT) en iedereen heeft een klein legertje van rond de 10 units. Naarmate je meer vecht kan je die units upgraden enzo.

Stargate Worlds ziet er leuk uit (ik kijk zelf ook graag naar de series) maar eer de game richting beta gaat zijn we wel een jaar verder denk ik. En als je naar The Matrix Online kijkt hoeft een sterke titel niet automatisch een populaire MMO te betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

MMORTS was voornamelijk door oGame (2x zoveel spelers tov WoW) bezet, maar oGame heeft zodanige commerciële neigingen dat de spelers weglopen naar de concurrentie. Andere MMORTS organiseren "vluchtingenkampen" voor de ex-oGamers.

't Is dan het moment om een echte massief grote RTS bij te creëren, oGame-achtige stijl zou nice zijn. Speelwerelden met minstens 10000 spelers, uitgebreide techtree, uiteindelijk bouw je massieve legers op, opbouw van het GoT-imperium (ooit hadden we in oGame met 300 spelers, werelddominantie gedaan), wereld/universum-oorlogen voeren om onze machtsprojectie op het universum duidelijk te maken,... Naast een goede game, heb je een community en de smaakmakers nodig om het universum leuk/spannend te houden.

De graphics mag voor de oude garde eruit zien, als de 9 jaar oude StarCraft. Paar honderdduizend units in 1 slag kan je computer toch niet trekken. Eye-candy opdrijven is bijzonder nadelig voor massieve grootse games.

[ Voor 19% gewijzigd door rapture op 06-05-2007 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
voorlopig zal er eerst wel een SC2 uitkomen, gewoon een good old vervolg op de oude RTS. Ik denk dat de kans veel groter is dat er een Diablo MMO komt dan een SC MMO, de diablo wereld leent zich er veel beter voor dan SC denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
Persoonlijk zou ik het jammer vinden als het een MMORPG wordt ipv een RTS. En dan bovendien lijkt me een starcraft MMORPG best vreemd, gezien de snelle actie die in SC plaatsvind in tegenstelling tot WC. Niks uren spelen voor een raidboss, gewoon een nuke erop gooien en klaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 19:30

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Als Blizzard dit doet, dan scharp ik hun uit m'n favoriete developers boekje :(

StarCraft moet gewoon normaal standaard RTS zijn. Niets RPG MMORTS of wat dan ook. Dat past niet bij starcraft.

Diablo zou nog kunnen, maar alsjeblieft niet zeg. En daarnaast, dan concurreren ze met zichzelf, wat niet echt slim is lijkt me zo..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

supcom, CnC3, logische volgende gebeurtenis SC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 03-05 20:07
Ik hoop niet dat ze van dit geweldige spel een slappe MMO gaan maken.
Sorry, maar ik vind dat 13euro per maand gedoe echt geldtrekkerij en uitmelken van de game...
Heb laaaang Guildwars gespeeld, kost niks per maand... ook de nieuwe GW2 die in 2008 uit gaat komen (dus geen update van het verhaal, een totaal nieuw spel) gaat niks per maand kosten.
Het kan dus :)

Imo moeten ze een goed speelbare nieuwe versie van SC maken, die trouw is aan het origineel en meer overzicht heeft dan bijv C&C3.
Nu hopen dat ze ook echt iets gaan doen ipv ons weer 5 jaar te laten wachten.
(vind SC nog steeds een geweldig spel!)
WaWaWiiiiWa schreef op maandag 07 mei 2007 @ 00:06:
Persoonlijk zou ik het jammer vinden als het een MMORPG wordt ipv een RTS. En dan bovendien lijkt me een starcraft MMORPG best vreemd, gezien de snelle actie die in SC plaatsvind in tegenstelling tot WC. Niks uren spelen voor een raidboss, gewoon een nuke erop gooien en klaar :).
Hup... 14 carriers met volle upgrades er naar toe en alles uitroeien! ;)

[ Voor 27% gewijzigd door ixl85 op 07-05-2007 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Blizzard heeft inderdaad wat laten weten over hun volgende game. Was in Korea voor zover ik weet, en de vertaalde tekst gaf inderdaad aan dat het de nieuwe StarCraft betrof. Blizzard snapt zelf volgens mij echt wel dat StarCraft een rts moet blijven. En zoals een paar postings terug al staat gegeven past een SC mmo op dit moment echt niet in het business plan van Blizz.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Starcraft 2 lijkt me wel te vet zeg...
hoewel ik niet meer zo aan RTS games trek tegenwoordig, C&C 3 heeft me niet echt verslaafd kunnen maken....
maar Starcraft ken ik al zo'n 8 of 9 jaar, ik heb dat spel zo vaak gespeeld daar moet gewoon nog een deel 2 op komen...
echt een goede gameplay was dat, qua rassen en verhoudingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
ixl85 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 00:15:
Ik hoop niet dat ze van dit geweldige spel een slappe MMO gaan maken.
Sorry, maar ik vind dat 13euro per maand gedoe echt geldtrekkerij en uitmelken van de game...
Heb laaaang Guildwars gespeeld, kost niks per maand... ook de nieuwe GW2 die in 2008 uit gaat komen (dus geen update van het verhaal, een totaal nieuw spel) gaat niks per maand kosten.
Het kan dus :)
Mja, als je kijkt dat Guild Wars twee expansions heeft gebouwd op een jaar tijd, dan zit je al bijna aan de kosten van een jaar spelen hoor...

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:12
Als je ziet hoeveel nieuwe content er steeds weer bijkomt dan kan ik best begrijpen dat je ervoor moet betalen. Bij het ene spel zal dat met expansions zijn, bij het andere spel met maandelijkse bedragen en bij weer andere zal je in-game items/geld kunnen kopen. Maar het onderhouden van een goed serverpark incl. bijkomend dataverkeer en daarnaast het hebben van een flink team van ontwikkelaars die gestaagd nieuwe content leveren is gewoon niet gratis te doen. (Dan heb ik het over de 3d werelden he, niet over de online html-based dingen).

[ Voor 7% gewijzigd door Nijn op 07-05-2007 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797

Grijze Vos schreef op maandag 07 mei 2007 @ 01:47:
[...]

Mja, als je kijkt dat Guild Wars twee expansions heeft gebouwd op een jaar tijd, dan zit je al bijna aan de kosten van een jaar spelen hoor...
verschil is wel dat je zonder de uitbereiding ook kan spelen. (je de uitbereiding kan kopen wanneer het je uitkomt) bij MMO`s moet je gewoon blijven dokken om het te spelen, en er komen er steeds meer van. ik ben met lord of the rings online overstag gegaan. maar probleem is ik speel graag meerdere games (afwisseling) en dat is met meerdere MMO`s wel erg prijzig. en dan zwijg ik nog maar over alle luxe edities met een gratis item (soulbound dus niet te ruilen) die je krijgt omdat je nog meer betaald :r

ben ik de enige die de TT misleidend vind? mijn gok is ook dat het een starcraft game word maar niks is zeker en dat is niet uit de TT te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-05 13:53
Mensen die zeggen dat Starcraft gewoon RTS moet blijven en dat het zo anders was van game-mechanics dan warcraft... Als je Warcraft 2 naast starcraft legt, wat is dan (buiten het verhaal) het hele verschil? Beiden top-rts-en. Dus dát gaat blizz echt niet tegenhouden hoor. Wat wél kan is dat ze even wachten tot WoW écht gepeaked heeft, en dat er echt een gat naast WoW ontstaat, of dat duidelijk wordt dat een deel van hun fanbase gaat overswitchen (vermoed dat ze er eerst nog een expansion tegenaan gooien, en dat het een concurrent ala Warhammer zal vereisen (als die alle beloftes waarmaakt)).

Trouwens, is de "lore" van starcraft niet héél wat beperkter dan die van Warcraft (je hebt daar geen warcraft 3-equivalent gehad, waarin het verhaal heel sterk werd uitgewerkt...)

Nog niet voor morgen, I'm afraid...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-05 09:01
Als ze een Starcraft MMORPG uitbrengen vraag ik me af wat ze met de Zerg gaan doen.

De Zerg waren nou niet echt bepaald de meest eloquente lui in het spel. De enige die wel een fatsoenlijk woordje konden uitkramen waren volgens mij enorme niet mobiele wormen.

Daarnaast zo een RTS ook mijn voorkeur hebben, puur omdat mmorpg's me niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 22:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik hoop zo dat het een nieuwe RTS zal worden. Ik heb CNC3 wel liggen en speel het om de zoveel tijd ook wel alleen opeens dacht ik behalve de graphics is het gewoon zwaat inferieur aan Warcraft III. Een perefect map editor als je ziet wat er allemaal mee mogelijk is. Goed gebalanced een online systeem wat altijd werkt en gewoon zoveel beter werkt. De graphics zijn mischien niet eens minder maar gewoon meer cartoon achtig. Verhaallijnen zijn altijd perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:36
Blizzard heeft nog nooit en slecht game gemaakt, dus wat er ook uit komt..... het zal goed zijn :)

aan het einde van dit jaar komt Warhammer en Aion uit..... deze zullen ook groote speelers in de mmo markt zijn....anyway... ze zijn beezig met een diablo mmo, maar daar zegt Blizzard nix over :( dus mijn gok denk ik dat ze zeggen dat er een diablo mmo komt :P

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 16:53
Als ze maar niet op de EA tour gaan en klote games gaan maken voor de eenvoudige gamer en alles zoveel mogelijk uitbuiten.. Of zoals ze Battlefield hebben uitgekleed met 2142 ;)

..kortom; kwaliteit graag :D ..en vooral geen kloon van WoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:16
1 ding: Als ze nu nog zoeken naar een lead engine programmer voor een MMO zal die MMO niet binnenkort uitkomen ;)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45104

Ik ben wel benieuwd.
Ik denk toch dat het Starcraf 2 gaat worden en geen Starcraft MMO. De reden hiervoor zijn o.a. omdat WoW het nog heel goed doet. Maar wellicht nog meer omdat wegens de locatie wat ze hebben gekozen voor de aankondiging. In een land waar Starcraft RTS groot is zal een MMO het minder doen, ookal is hij van Starcraft.

Het plot van Starcraft 1 en met name zijn einde laten zeer veel ruimte voor een vervolg, zowel voor RTS als MMO (iets wat in WoW vorm ten tijde van uitkomen niet bestond).

Denk maar aan het einde van Broodwars:
- De Protos tribes zijn samen gekomen en gaan zich daarin verder ontwikkelen.
- Kerrigan heeft alleen heerschappij gekregen, maar voelt een bedreiging.
- De Terran's zijn een complete vloot kwijt, de UEC zal niet blij zijn hiermee.

- Waar the F@ck is Raynor?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 45104 op 07-05-2007 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 17:22

On_E

Housemusic

Ik hoop dat die geruchten niet waar zijn en er gewoon een RTS komt.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bschnitz schreef op maandag 07 mei 2007 @ 08:29:
aan het einde van dit jaar komt Warhammer en Aion uit..... deze zullen ook groote speelers in de mmo markt zijn...
Ik wil het succes van die 2 eerst nog wel eens zien. Nu ook LotRo uit is, heeft de 'fantasy' genre van MMO's behoorlijk wat aanbod nu, ook nog de 'kleintjes' uit de f2p scene.

Ene kant kan ik me wel vinden bij een SC MMO, de genre (tech/alien) bevalt me een stuk meer. Mochten ze toch een MMO ervan maken, gokken ze denk ik op de restant van de niet-WoW spelers die dan ook overstag gaan.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Laatst online: 22-04 12:39

DarthDavy

Excellent!

Tsjah, ik denk ook niet onmiddellijk een Starcraft MMO omdat ze idd daarmee ferm in hun eigen vingers gaan snijden. Alhoewel, tis maar te zien van welk standpunt je het bekijkt. Ik heb heel lang Star Wars Galaxies gespeeld, maar door de vernieuwingen in het spel, werd het spel compleet verneukt en heb ik het dan maar in de vuilbak gezwierd. Ik speel momenteel WoW (nu al bijna twee jaar lang) en ik heb dat fantasy gedoe wel gehad.

Als er een Starcraft MMO komt dat stop ik onmiddellijk met WoW en ga die spelen. Ok, je zou kunnen zeggen dat Blizzard dan uit hun eigen vaatje blijft tappen en geen nieuwe klanten wint, maar als nu een andere firma met een goeie SF MMO op de markt komt, ben ik ook weg natuurlijk. Van dat standpunt is het dan natuurlijk interessanter voor Blizzard dat ze mij in hun huisje houden.

Blizzard heeft gezegd dat ze iets zouden blijven doen met de Starcraft franchise en/of Diablo franchise. Het aankondingen in Korea waar Starcraft ook nog altijd immens populair is, lijkt miij het meest logische dat we gewoon de aankondiging van een nieuwe RTS, nl. Starcraft 2 krijgen.

En dat lijkt me ook de beste zet voor Blizzard om te doen nu, omdat de markt nu overspoelt wordt door RTS'en die de kroon van zowel Starcraft als Warcraft 3 willen stelen, denken we maar aan Supreme Commander en C&C3. Tis tijd voor Blizzard om een nieuwe RTS op de markt te zetten als ze willen blijven meespelen in die markt.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
En wellicht is SC2 als RTS ook een mooie mogelijkheid om het "nieuwe" gamepubliek warm te maken voor het starcraft universum en zo alvast een voet tussen de deur te krijgen voor een MMO ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Puc van S. op 07-05-2007 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DarthDavy schreef op maandag 07 mei 2007 @ 10:22:
Blizzard heeft gezegd dat ze iets zouden blijven doen met de Starcraft franchise en/of Diablo franchise. Het aankondingen in Korea waar Starcraft ook nog altijd immens populair is, lijkt miij het meest logische dat we gewoon de aankondiging van een nieuwe RTS, nl. Starcraft 2 krijgen.
Maar kan een SC2 aan de verwachtingen gaan voldoen die alle SC spelers hebben? Een CnC3 is een compleet ander concept geworden wat de vroegere TS/FS vroeger waren (strategie vs action). Met een MMO kan je enigzins wat safer spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Loona35 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 08:41:
Als ze maar niet op de EA tour gaan en klote games gaan maken voor de eenvoudige gamer en alles zoveel mogelijk uitbuiten.. Of zoals ze Battlefield hebben uitgekleed met 2142 ;)

..kortom; kwaliteit graag :D ..en vooral geen kloon van WoW
Enige afgewerkte en goede versie van de Battlefield series is Forgotten Hope (3 CD's boven op de 2 originele). Een mod die alles afwerkt tot een complete oorlogsgame. Forgotten Hope toont ook aan dat er serieus veel extra content: mappen, voertuigen, geluiden, beeld, landen/"rassen",... toegevoegd kan worden zonder geld uit te geven. En een Duitse gameserver stampt nog een extra CD aan gratis extra content erbij om het nog wat leuker te maken. En de serieuze gamers zorgen voor hun eigen standaard/norm/mappen/balancering/... in het spel: http://youtube.com/watch?v=-xKFszM3ob0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Laatst online: 22-04 12:39

DarthDavy

Excellent!

Bwoah, EA ging toch ook back to the roots met C&C3 en hoewel sommigen daar hun kritiek op hadden, vonden ook velen het best leuk nostalgisch om een old school RTS te spelen.

Blizzard heeft met een SC2 RTS twee mogelijkheden. Ofwel hermaken ze Starcraft met een mooie grafische (maar Blizzard kennenden toch niet al te veeleisende) engine en blijven ze de gekende concepten bewandelen, maar ik zie ze eerder zoals Warcraft 3 gekende nieuwe zaken uit de RTS wereld (nl. de heroes) in hun spellen verwerken tot perfectie. Geen flauw idee wat dat zal zijn, maar we zien wel.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jammer dat het een MMO wordt.
* anandus had nog een kleine hoop op een RTS, maar het mag niet baten, blijkbaar.

Dus RTS-franchises die de nek zijn omgedraaid (althans, niet meer als RTS terugkomen):
* Warcraft
* Starcraft
* .... What's next?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Laatst online: 17:05
Vergeet overigens niet, dat Blizzard heeft aangekondigt dat hun volgende MMO iets innovatiefs zal zijn. Als het dus om een StarCraft MMO gaat, dan zal het iig geen WoW kloon worden :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Ik denk dat een DiabloMMO ook een goede kans maakt.
Als je nu ziet is er geen spel die in die markt zit en dan doel ik op MMOHack&Slash.
Dan zouden ze ook nog kunnen concureren met Hellgate: London die straks uit gaat komen.

Eerlijk gezegd maakt het me niet zoveel uit maar een Starcraft MMO kan ik me niet zo heel veel bij voorstellen..

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Laatst online: 22-07-2024
psychoclown schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:39:
Als je nu ziet is er geen spel die in die markt zit en dan doel ik op MMOHack&Slash.
Dan zouden ze ook nog kunnen concureren met Hellgate: London die straks uit gaat komen.

Eerlijk gezegd maakt het me niet zoveel uit maar een Starcraft MMO kan ik me niet zo heel veel bij voorstellen..
ik krijg een beetje het idee dat ze van een RTS game een first person game willen maken
en FPRTS lijkt me niet echt speelbaar.. :/

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Morax schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:27:
Vergeet overigens niet, dat Blizzard heeft aangekondigt dat hun volgende MMO iets innovatiefs zal zijn. Als het dus om een StarCraft MMO gaat, dan zal het iig geen WoW kloon worden :)
Of de combo van alles, de MMORTS :) (was eerder voorbeeld van gegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
psychoclown schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:39:
Guildwars komt daar aardig bij in de buurt hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Ik denk hoop niet dat het een RPG gaat worden... misschien wel een MMOFPS of een MMORTS

stel je voor! Starcraft2MMO. De complete Terran vloot tegen de hele Zerg meuk :P (e.d.)

[ Voor 5% gewijzigd door Greyh0und op 07-05-2007 13:51 ]

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

SinergyX schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:43:
[...]

Of de combo van alles, de MMORTS :) (was eerder voorbeeld van gegeven).
je kan dan een pimped up tank krijgen en je dan in een massive battle tegen de zerg beuken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

TrailBlazer schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:51:
je kan dan een pimped up tank krijgen en je dan in een massive battle tegen de zerg beuken ofzo.
Of 300 gotters, die elk over 10000 eenheden beschikken en een brandhaardje blussen we snel door 10% in te zetten, dan rolt er 300k eenheden over eender welke target. In de elite-afdeling heeft per gotter minstens 100k eenheden en kunnen krachten laten zien dat zo sterk als een hele vijandelijke clan/alliantie.

Het GoT-imperium moet opgebouwd worden, werelden moeten gekoloniseerd worden, gunboat diplomacy voeren,... Waarom? Because we can...

[ Voor 11% gewijzigd door rapture op 07-05-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mja, ik hoop in ieder geval dat je met de/als Zerg kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

je zou iets kunnen bedenken dat je een soort mercenary wordt en dat je je dan kan inschrijven om bepaalde battles te doen. Dit uiteraard voor credits waar je dan weer een extra tankje voor jouw legertje kan kopen. Uiteraard kan dit ook clan vs clan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
johnnyv.nl schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:07:
Mja, ik hoop in ieder geval dat je met de/als Zerg kan spelen.
Ik ook, wat ik nog meer hoop is dat je dan met de 3 verschillende rassen in een clan/guild of iets zou kunnen komen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

TrailBlazer schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:10:
je zou iets kunnen bedenken dat je een soort mercenary wordt en dat je je dan kan inschrijven om bepaalde battles te doen. Dit uiteraard voor credits waar je dan weer een extra tankje voor jouw legertje kan kopen. Uiteraard kan dit ook clan vs clan.
Dat wordt tussen de spelers wel geregeld, veel zwakke spelers vragen aan het GoT-imperium om iemand het zwijgen op te leggen. Dan stellen wij de vraag: "Wat is het je waard?". Ze moeten serieus wat betalen voordat zo'n headhunts rendabel zijn. Vanaf prijzen van laten we zeggen 1000 tanks (om het in Starcraft termen te zeggen) wordt het rendabel om een headhuntpoging uit te voeren, massieve legers laten bewegen kost enorm veel brandstof en verliezen kosten enorm veel resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

ixl85 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:48:
[...]

Guildwars komt daar aardig bij in de buurt hoor...
En Hellgate London straks.

Wat me eigen verbaasd is dat heel veel mensen de grootste ramp verwachten als Blizzard het niet op een standaard RTS houden.

Blizzard is toch een van de weinige developers die eigenlijk alles wat ze doen, goed doen. De MMORPG-wereld hebben ze ook in 1 spel weten te beheersen. Als ze een MMOFPS gaan doen, dan wordt het of een heel goed spel of ze brengen het niet uit, net als StarCraft Ghost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 12316 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:33:
Blizzard is toch een van de weinige developers die eigenlijk alles wat ze doen, goed doen. De MMORPG-wereld hebben ze ook in 1 spel weten te beheersen. Als ze een MMOFPS gaan doen, dan wordt het of een heel goed spel of ze brengen het niet uit, net als StarCraft Ghost :)
Denk dat hun hele marketing en 'naamsbekendheid' hierbij een veel grotere rol heeft gespeeld.

Hetzelfde zullen ze ook toepassen bij Starcraft.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 07-05-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

rapture schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:15:
[...]
Dat wordt tussen de spelers wel geregeld, veel zwakke spelers vragen aan het GoT-imperium om iemand het zwijgen op te leggen. Dan stellen wij de vraag: "Wat is het je waard?". Ze moeten serieus wat betalen voordat zo'n headhunts rendabel zijn. Vanaf prijzen van laten we zeggen 1000 tanks (om het in Starcraft termen te zeggen) wordt het rendabel om een headhuntpoging uit te voeren, massieve legers laten bewegen kost enorm veel brandstof en verliezen kosten enorm veel resources.
klink leuk allemaal. Uiteraard zullen er ook missies zijn tegen blizzard controlled armies. Ik kan me nu al allemaal ruige missies bedenken. Welke faction je ook speelt. Met een relatief klein legertje een of andere pas beschermen tegen een zerg rush.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

SinergyX schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:35:
[...]

Denk dat hun hele marketing en 'naamsbekendheid' hierbij een veel grotere rol heeft gespeeld.

Hetzelfde zullen ze ook toepassen bij Starcraft.
Zou kunnen. Warcraft had natuurlijk al een dijk van een naam, maar er zijn ook bergen mensen in de MMO-wereld terechtgekomen dankzij World of Warcraft, ook mensen die Warcraft 1-3 waarschijnlijk niet eens kennen. Alle bestaande MMO-spellen bij elkaar hadden nog geen 8.5 miljoen spelers.

Niet dat dat alles zegt over hun toekomstige project natuurlijk, maar reacties als "ik schrap Blizzard uit mijn lijst van favoriete ontwikkelaars als..." lijken me wat voorbarig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Anoniem: 12316 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:52:
[...]

Zou kunnen. Warcraft had natuurlijk al een dijk van een naam, maar er zijn ook bergen mensen in de MMO-wereld terechtgekomen dankzij World of Warcraft, ook mensen die Warcraft 1-3 waarschijnlijk niet eens kennen.
Zeker, er is echter 1 verschil met Warcraft, WoW kwam 2 jaar naar WCIII dus dat lag nog redelijk vers in het geheugen bij de gamers van "toen", SC is echter al bijna 10 jaar oud, dus veel gamers van nu kennen SC wellicht niet, waardoor ze iig niet blind uit kunnen gaan van naamsbekendheid van de franchise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 12316 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:52:
[...]

Zou kunnen. Warcraft had natuurlijk al een dijk van een naam, maar er zijn ook bergen mensen in de MMO-wereld terechtgekomen dankzij World of Warcraft, ook mensen die Warcraft 1-3 waarschijnlijk niet eens kennen. Alle bestaande MMO-spellen bij elkaar hadden nog geen 8.5 miljoen spelers.
Dat laatste is dus hun marketing, ze hebben WoW enorm in de schijnwerpers gezet. Het spel zelf is natuurlijk ook erg goedopgezet, dat een 'starter' ook dit spel kan spelen. Combo van alles, het is een succes. (WC3 is natuurlijk ook lange tijd deel van kampioenschappen geweest). Had heel Warcraft niet bestaan, maar ook geen reclame, was het ook gewoon een midranger geworden. (ja, daar zullen fans het niet mee eens zijn :P).

SC zelf zag ik in azie als nog een bizar vaak gespeelt spel, daar is naamsbekendheid nog enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
fuk SC , liever diablo maar dan gewone normale rpg , maar w8 eens fuk diablo!!!
WAAR blijft WARCRAFT 4!!! met direct x 10 graphics :9~
Warcraft rts is Tha bomb. Speel al bijna 3 jaar warcraft 3 online, en het verveelt gewoon niet!!
Beste game ever!

[ Voor 5% gewijzigd door Reconhell op 07-05-2007 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Reconhell schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:29:
fuk SC , liever diablo maar dan gewone normale rpg , maar w8 eens fuk diablo!!!
WAAR blijft WARCRAFT 4!!! met direct x 10 graphics :9~
Warcraft rts is Tha bomb. Speel al bijna 3 jaar warcraft 3 online, en het verveelt gewoon niet!!
Beste game ever!
....
Heb jij ooit wel eens SC gespeeld?
Ik zie in je profiel dat je in 1989 voor het eerst zelf ademde...
SC kwam uit in 1998, toen was jij 9...
Het was bijzonder populair tot ergens ~2003, toen was jij 14.
Mijn oordeel: Jij hebt de 'good old days' net gemist...
Als je hem nog nooit gespeeld hebt; koop hem met broodwars voor 7 euro (nieuw).
Het is imo de beste RTS ooit.
Leuk dat de laatste patch zelfs nog in 2006-07-31 is uitgebracht.

[ Voor 8% gewijzigd door ixl85 op 07-05-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
kijk ixl85, dat bedoel ik dus met het verschil met WCIII, de jeugd van tegenwoordig kent SC niet meer =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

M1lamb3r schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:44:
kijk ixl85, dat bedoel ik dus met het verschil met WCIII, de jeugd van tegenwoordig kent SC niet meer =(
Ik weet niet de preciese cijfers van WoW en leeftijden, maar neem aan dat daar toch zeker 50% SC zekers wel kent.
Maarja, huidige 'jeugd' kent ook alleen maar WoW als ubah MMO en WC3/CNC3 als beste RTS :P
ik heb diverse WoW spelers gevraagt, meeste hebben geen enkele andere MMO gespeeld

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 07-05-2007 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ixl85 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:41:
[...]

....

er komt nog een patch aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

TrailBlazer schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:49:
klink leuk allemaal. Uiteraard zullen er ook missies zijn tegen blizzard controlled armies. Ik kan me nu al allemaal ruige missies bedenken. Welke faction je ook speelt. Met een relatief klein legertje een of andere pas beschermen tegen een zerg rush.
oGame is opzich aan de saaie kant, maar het GoT-fanatisme (oa DPC is hiervoor bekend) zorgde voor veel fun. Tel dan nog wat "smaakmakers" erbij en we maakten een mooi jaar gameplezier van. Universum II van oGame.nl was daardoor beduidend leuker dan alle andere universums (het zijn er 13 ondertussen) op oGame.nl, maar er is momenteel een leegloop door commercialisatie en slecht beleid van de gamemakers. Net zoals CS een goede beta-tijdperk gekend heeft, daarna gingen de pro-gamers weg en het spel werd door de makers verslechterd.

[ Voor 23% gewijzigd door rapture op 07-05-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Laatst online: 30-05 18:20
Ik denk ten eerste niet dat Blizz via hun vacatures laat "uitlekken" wat hun eerstvolgende project wordt. Daarnaast hebben ze bij de release van TBC gezegd dat ze nu elk jaar oid met een uitbreiding willen komen. Een StarCraft MMORPG lijkt me dan ook erg onwaarschijnlijk. Ze snijden zichzelf dan hard in de vingers. Ik denk niet dat een SC MMORPG veel nieuwe spelers zal trekken en dus veel spelers van WoW zullen komen. Twee halve communities is niets natuurlijk.

Ik denk daarom dat het Scarcraft 2 of Diablo 3 wordt. Aangezien ze het in Korea bekent maken neig ik naar SC2, maar het kan ook puur toeval zijn. Blizz hoeft niet met een nieuwe rts te komen. CNC3 slaat (imo) de plank flink mis als het aankomt op pro gaming (iets waar EA met CNC3 wel op mikt), WC3 en SC zijn veel beter op dat vlak. Sup Com lijkt op dat vlak nog veel minder aan te slaan voor zover ik weet. Aan de andere kant worden WC3 TFT en vooral SC nu wel oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Wmm schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:23:
Ik denk ten eerste niet dat Blizz via hun vacatures laat "uitlekken" wat hun eerstvolgende project wordt. Daarnaast hebben ze bij de release van TBC gezegd dat ze nu elk jaar oid met een uitbreiding willen komen. Een StarCraft MMORPG lijkt me dan ook erg onwaarschijnlijk. Ze snijden zichzelf dan hard in de vingers. Ik denk niet dat een SC MMORPG veel nieuwe spelers zal trekken en dus veel spelers van WoW zullen komen. Twee halve communities is niets natuurlijk.

Ik denk daarom dat het Scarcraft 2 of Diablo 3 wordt. Aangezien ze het in Korea bekent maken neig ik naar SC2, maar het kan ook puur toeval zijn. Blizz hoeft niet met een nieuwe rts te komen. CNC3 slaat (imo) de plank flink mis als het aankomt op pro gaming (iets waar EA met CNC3 wel op mikt), WC3 en SC zijn veel beter op dat vlak. Sup Com lijkt op dat vlak nog veel minder aan te slaan voor zover ik weet. Aan de andere kant worden WC3 TFT en vooral SC nu wel oud.
Niet zo heel raar dat CC3 en supcom mis gaan.

C&C3 is een EA game die probeert de Westwood-feeling terug te brengen.
Bijna het hele Westwood team is weg bij EA.
Er zitten bij de scrin teveel SC invloeden (carriers, warpportals, energie-field (arbiter), de EMPstorm die het zelfde doet als de IONstorm van de hightemplars enz) in om serieus genomen te worden. De camera geeft geen lekker overzicht en het speelt niet vloeiend (heb het niet over de fps).
Vind het wel een leuke game, maar geen uber rts.

En supcom... tja...
Ik draai dat ding niet eens op mn maincomputer |:(
Daarmee wil ik zeggen dat de systeemeisen echt veel te hoog zijn imo.
Verder; 30min wachten op een unit voordat ie klaar is met bouwen vind ik teveel van het goede.
Hier mis ik ook het soepele rts gevoel... Micro-management is bij supcom ook niet echt aan de orde als je met ~300 bombers en 300 tanks gaat aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Toch wel opvallend dat EA op alle gamemarkten matige games neerzet, die zich niet kunnen onderscheiden van de bestaande games. EA moet vooral van marketing hebben, mensen spelen EA-games omdat de medescholieren en de buurjongens dat spelen. Als ze een nieuwe game reclamespot op tv zien, dan willen ze iets nieuws. Games met goede gameplay worden niet meer gespeeld omdat ze mogelijk oud zijn of mogelijk te kleine community heeft. Ongeveer hetzelfde als wat er in de platenindustrie gaande is. rapture in "[PC] Call of Duty 4: Modern Warfare"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
ixl85 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:43:
[...]

Niet zo heel raar dat CC3 en supcom mis gaan.

C&C3 is een EA game die probeert de Westwood-feeling terug te brengen.
Bijna het hele Westwood team is weg bij EA.
Er zitten bij de scrin teveel SC invloeden (carriers, warpportals, energie-field (arbiter), de EMPstorm die het zelfde doet als de IONstorm van de hightemplars enz) in om serieus genomen te worden. De camera geeft geen lekker overzicht en het speelt niet vloeiend (heb het niet over de fps).
Vind het wel een leuke game, maar geen uber rts.
Dat is imo helemaal niet wat er misgaat bij CNC3. Het spel mist diepte waardoor er vrij weinig strats mogelijk zijn. Daardoor wordt het snel saai en repetitief. Het is online nu vooral tankspam en soms zit je delen van games niets te doen. Als je dat vergelijkt met b.v. WC3 dan is het waardeloos.
rapture schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:30:
Toch wel opvallend dat EA op alle gamemarkten matige games neerzet, die zich niet kunnen onderscheiden van de bestaande games. EA moet vooral van marketing hebben, mensen spelen EA-games omdat de medescholieren en de buurjongens dat spelen. Als ze een nieuwe game reclamespot op tv zien, dan willen ze iets nieuws. Games met goede gameplay worden niet meer gespeeld omdat ze mogelijk oud zijn of mogelijk te kleine community heeft. Ongeveer hetzelfde als wat er in de platenindustrie gaande is. rapture in "[PC] Call of Duty 4: Modern Warfare"
Het is meer dat EA zich niet kan onderscheiden van Blizzard. Waar Blizzard het aandurft een game een paar jaar uit te stellen om de beoogde kwaliteit te halen moet het bij EA minstens voor volgende Kerst op de plank liggen. Daarnaast heeft Blizz met Battle.net een geweldige online infrastructuur waar EA met hun third party gamespy crap mijlenver achterblijft. Het laatste verschil is dat Blizz blijft patchen, zelfs na 10 jaar, waar EA na 1 jaar de inkomsten gaat tellen en de game in de prullenbak smijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax

Waarom denkt iedereen gelijk aan een MMORPG, ik zie in de nieuwsberichten alleen MMO staan ;) Ik denk dat blizzard eerder een Planetside achtige MMOFPS (wel met de nodige RPG elementen uiteraard) zal maken in het StarCraft universum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Een StarCraft MMORPG lijkt me dan ook erg onwaarschijnlijk. Ze snijden zichzelf dan hard in de vingers.
het zou dan ook vreemd zijn als ze voor hetzelfde doelpubliek zou gaan.
Een EVE cloon in het starcraft universum lijkt me nog geloofwaardig. Liefst met uitgebreide radiofuncties (voice!) en joystick controls. Zou voor mij de ideale spacesim zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Boeboe schreef op maandag 07 mei 2007 @ 18:23:
[...]

het zou dan ook vreemd zijn als ze voor hetzelfde doelpubliek zou gaan.
Een EVE cloon in het starcraft universum lijkt me nog geloofwaardig. Liefst met uitgebreide radiofuncties (voice!) en joystick controls. Zou voor mij de ideale spacesim zijn.
Ja cool man, met je siege-tank in space... _O-

/edit
Check wat ik btw tegenkwam... natuurlijk is het fake

Afbeeldingslocatie: http://polyphobia.de/nonpublic/muddles/blizz/zerg_attack02.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door ixl85 op 07-05-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Niet online

Vyo

lol, ik moet zeggen dat Starcraft me nooit echt getrokken heeft, maar again een WoW variant in een sci-fi setting met meer fps-invloeden en een snellere pace lijkt me zeer aantrekkelijk, het slome en urenlange gezeur in WoW heeft me doen stoppen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-05 19:07

CerandoX.nl

Vides

Universe of Starcraft dus, ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Morax schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:55:
[...]

Waarom denkt iedereen gelijk aan een MMORPG, ik zie in de nieuwsberichten alleen MMO staan ;) Ik denk dat blizzard eerder een Planetside achtige MMOFPS (wel met de nodige RPG elementen uiteraard) zal maken in het StarCraft universum :)
Hehe true. Ik dacht er ook wel aan. Het is ook nog een next generation MMO waarvoor ze mensen zoeken. Blizz zoekt ook mensen voor handhelds enzo. Misschien wordt het wel een next gen MMO voor op je telefoon ;).
ixl85 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 18:43:
[...]

Ja cool man, met je siege-tank in space... _O-

/edit
Check wat ik btw tegenkwam... natuurlijk is het fake

[afbeelding]
Als je in die dir kijkt zie je nog veel meer pics. Wel overdreven veel werk van iemand om het allemaal te faken. Maar het zal vast geen echt SC2 materiaal zijn nee. Staat er ook al sinds september 2006.
CerandoX.nl schreef op maandag 07 mei 2007 @ 23:55:
Universe of Starcraft dus, ik ben benieuwd :)
:? Weet jij meer dan wij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 22:42
Omdat je mensen hoort klagen, omdat als ze WoW willen zoveel geld kwijtbent voordat uberhaupt al een Blood elf of een Dreanei kan spelen, besluit Blizzard het dit keer slimmer aan te pakken.

Ik wil denken ( :+) dat Blizzard een stand-alone addon voor WoW gaat uitbrengen 8)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil_Kroki
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-02-2024
Rakkerzero schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 01:27:
Omdat je mensen hoort klagen, omdat als ze WoW willen zoveel geld kwijtbent voordat uberhaupt al een Blood elf of een Dreanei kan spelen, besluit Blizzard het dit keer slimmer aan te pakken.

Ik wil denken ( :+) dat Blizzard een stand-alone addon voor WoW gaat uitbrengen 8)
mja maar dat is niet direct een "Nieuwe Titel" volgens mij...

Doe mij maar Diablo3! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Wmm schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 01:21:
[...]
Als je in die dir kijkt zie je nog veel meer pics. Wel overdreven veel werk van iemand om het allemaal te faken. Maar het zal vast geen echt SC2 materiaal zijn nee. Staat er ook al sinds september 2006.
als je naar de root gaat, en je volgt wat linkjes kom je erachter dat het voor een 3d modeling contest van blizzard was ;)

http://www.blizzard.com/i...condaryprizewinners.shtml

@On_e oftewel de kans is groot dat het SC2 word!

[ Voor 13% gewijzigd door Puc van S. op 08-05-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 17:22

On_E

Housemusic

It seems Blizzard has squashed this rumor before it got too out of hand: “that rumor is not true in regard to Blizzard…We (Blizzard) believe that the rumor circulating about this subject is based on a misinterpretation of information provided to industry analysts. [We] do not currently have any MMO development plans beyond the upcoming expansion for World of Warcraft, and furthermore, we don’t have any intentions to focus on only one genre or platform with our future games.”
http://www.1pstart.com/se...aft-to-be-an-mmo-not-rts/

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209587

WoW gaat natuurlijk wel een terugval ervaren en ik denk dat WoSC dat gat dan weer gaat vullen. We hebben het hier over een aankondiging van Blizzard, dat duurt dus nog 2-3 jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

ixl85 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:41:
[...]

....

"April 25, 2007

StarCraft Patch 1.15
We will be releasing Patch 1.15 for StarCraft within the next few weeks. This patch introduces new functionality to Battle.net that allows players to organize and join custom StarCraft leagues. These leagues support stat-tracking, custom icons, and replay uploading, among other features. Check out the StarCraft LDK page for more information."

van de Blizzard site :D

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Thanks, heb het even toegevoegd aan de topicstart :) 19 mei wordt interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 22:42
Evil_Kroki schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:13:
[...]

mja maar dat is niet direct een "Nieuwe Titel" volgens mij...
Burning Crusade is ook een nieuwe titel. Alleen horende bij een bestaand spel :P
Dus echt zekerheid heb je niet :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Rakkerzero schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 17:32:
[...]

Burning Crusade is ook een nieuwe titel. Alleen horende bij een bestaand spel :P
Dus echt zekerheid heb je niet :)
Er staat specifiek in de titel dat de sequel van StarCraft een MMO zal zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Morax schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:20:
[...]

Er staat specifiek in de titel dat de sequel van StarCraft een MMO zal zijn ;)
nee anders stond er geen ? achter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
Morax schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:55:
Dat is best een goed idee. Misschien hebben ze bij Blizzard ook nog wel wat code van StarCraft Ghost liggen, waar ze toch nog wat mee willen doen. En ik denk dat het makkelijker is om een cross-platform shooter te maken dan een cross-platform RTS, dus dan kan Blizzard gelijk proberen om een stuk van de console-markt te pakken. En een FPS zal niet erg met andere Blizzard-produkten concurreren.

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Op de blizzardsite is het aftellen begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Niet online

Vyo

welke site >_> ik zie wel een vraagtekentje rechts bij blizzard.com op die tijdbalk maar geen teller..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morew0rk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022
ik hoop op d3.. dat zou echt geweldig nieuws zijn.

warcraft3 is nog steeds hét progaming rts, terwijl starcraft het ook nog steeds goed doet. Grappig hoe er sinds de release van SC - bijna 10 (!!!) jaar terug - nog geen enkel spel is geweest dat in de buurt van zijn kwaliteiten kwam, behalve warcraft 3 - en ook die is alweer 5 jaar oud.

Met wow heeft Blizzard een gigantisch deel van de mmorpg markt ingepalmd... En er is ook nog steeds geen betere hack & slash dan Diablo II te vinden (ik persoonlijk vind d2 tot op heden het computerspel met het beste artistieke/creatieve design ooit)... Maar van al deze titels is het misschien wel Diablo 2 die op dit moment het meest aan vernieuwing/vervanging toe is - vooral vanwege de status waarin het spel zich nu bevindt; aantal bugs die behoorlijk irritant zijn, 800x600 resolutie begint een probleem te vormen op grotere beeldschermen, battle.net functies zijn erg beperkt, etc.

Maar ja, we zien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Levo schreef op zondag 13 mei 2007 @ 21:42:
welke site >_> ik zie wel een vraagtekentje rechts bij blizzard.com op die tijdbalk maar geen teller..
Simpele teller: Gestart op zaterdag met nog 7 dagen te gaan, iedere dag licht er 1 ding op (nu WC1 en WC2, morgen D1)

@morew0rk die dingen zijn hetzelfde voor Starcraft ;) (behalve de bugs dan) alleen dan nog 2 jaar langer en lagere resolutie

Hopenlijk is het trouwens niet zo'n lam iets als de vorige countdown: toen was het de reset van de Diablo 2 Ladder :p

[ Voor 27% gewijzigd door Puc van S. op 14-05-2007 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27493

op www.starcraft2.com dezelfde 'countdown' trouwens...

En op het forum van Team Liquid (een site voor starcraft pro-gamers) :
Hello TeamLiquid,

They've got my signature on enough sheets of paper to file me away for a very long time if I say or write the wrong thing during this very fragile time

But they never said anything about smiley faces

(aantal feestende smilies)

--Anonymous Blizzard Employee

"The greatest loss of time is delay and expectation, which depend upon the future. We let go the present, which we have in our power, and look forward to that which depends upon chance, and so relinquish a certainty for an uncertainty."
zie: http://teamliquid.net/for...rentpage=4&topic_id=53135

Kan natuurlijk fake zijn, maar dat hoort bij het hypen :)

Ik denk persoonlijk 95% kans op Starcraft 2 (als RTS, niet MMO)
en 5% kans op Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 16:14

PromWarMachine

Forsaken Archer

Het eerste spel dat ik kocht was WarCraft II: Tides of Darkness. Daarna Starcraft, WarCraft III en uiteindelijk World of WarCraft grijs gespeeld. Toen men aan het aftellen was om WoW aan te kondigen, hoopte ik al stiekem op StarCraft II, want dat was ook destijds al het meest logische na Warcraft III en Diablo II mocht Starcraft ook wel eens een vervolg krijgen.

Voor mij zijn er 3 aankondigingen mogelijk. Tussen haakjes staat het genre en het percentage kans dat ik acht dat dit het gaat worden. De namen zijn uiteraard verzinsels van mij. :P

Starcraft II: The fall of Kerrigan (RTS; 85%)

Dit is absoluut mijn favoriet. Gewoon een RTS zoals alleen Blizzard en Westwood die resp. kunnen en konden maken.

Betere graphics, fantastische gameplay, uitermate goed gebalanceerde units en acceptabele systeemeisen. Kortom, een game die voldoet aan de standaard van Blizzard games.

Dit kan binnen 1,5 jaar in de winkels liggen.

Star of Shootcraft (MMOFPS!; 20%)
De markt van MMOFPSes is klein. Alleen Planetside bestaat voor zover ik weet in dit genre. Natuurlijk zijn er tientalle succesvolle shooters die niet maandelijks geld kosten. Daarom is het lastig om voet aan de grond te krijgen op deze markt.

Bovendien zou Blizzard nieuw zijn in dit genre, maar dat nieuwe dingen voor Blizzard succesvol kunnen zijn, bevestigd WoW wel, dunkt me. Het zou verder voldoen aan het eerder aangekondigde bericht van Blizzard dat hun nieuwe MMO iets revolutionairs gaat worden.

Voordeel voor Blizzard aan deze keus is dat ze niet concurreren met hun eigen product. De gemiddelde gamer van 20+ kan immers prima zowel een MMORTS als een MMORPG betalen, als ze beide genres leuk vinden.

En zeg nou zelf: het zou toch fantastisch zijn om met een squad marines een reusachtige zealot af te maken met een ubersnelle machinegun?

Zoiets duurt echter wel minstens 2 jaar, kan WoW tot die tijd genoeg geld in het laatje blijven brengen?

3. Spacecraft (MMORPG; 5%)

Een MMORPG in de ruimte. Het kan natuurlijk, maar de lore van Starcraft biedt niet veel ruimte om er een hele wereld aan vast te knopen. Zoals al eerder vermeld, waren de Zerg nou niet bepaald spraakzaam. Je zou er een Terran vs Protoss van kunnen maken, net als Human vs Orc bij Warcraft, maar dan benadeel je een paar miljoen Zerg-fans.

Ik acht de kans niet zo groot dat er een RPG komt, om de redenen die al eerder zijn langs gekomen.

Overigens ben ik niet bang dat het een flop wordt als ze van Starcraft een genre maken, anders dan RTS.

Het is Blizzard, dus wordt het goed. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:06
je komt op 110% uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Laatst online: 06-03 20:52
PromWarMachine schreef op maandag 14 mei 2007 @ 03:07:
....
Een MMORPG in de ruimte. Het kan natuurlijk, maar de lore van Starcraft biedt niet veel ruimte om er een hele wereld aan vast te knopen. Zoals al eerder vermeld, waren de Zerg nou niet bepaald spraakzaam. Je zou er een Terran vs Protoss van kunnen maken, net als Human vs Orc bij Warcraft, maar dan benadeel je een paar miljoen Zerg-fans.
....
Tja, weer iets heel nieuws in het MMORPG genre. Als je Zerg zou mogen spelen mag je je character niet zelf besturen, maar wordt je bestuurd door de overmind :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
PromWarMachine schreef op maandag 14 mei 2007 @ 03:07:
Qua wereld valt het best mee die zijn er namelijk best veel en ook uitgebreid, lees de boeken van Starcraft maar eens, ik denk alleen niet dat je bij een MMORPG van SC het moet beperken tot 1 wereld, maar dat je ipv continenten/area's bij WoW moet denken aan werelden bij SC.

En blizzard kennende zullen ze vast wel een manier vinden om de Zerg "los te koppelen" van de overmind.

Nieuw plaatje trouwens, nu van D1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-05 11:50

Auredium

Informaticus Chaoticus

WaWaWiiiiWa schreef op maandag 14 mei 2007 @ 08:10:
[...]

Tja, weer iets heel nieuws in het MMORPG genre. Als je Zerg zou mogen spelen mag je je character niet zelf besturen, maar wordt je bestuurd door de overmind :9 .
Die al dan niet onder controle staat van Kerrigan of de UEC. :P

Persoonlijk verwacht ik een RTS waarin we veel actie krijgen te zien.

De Protoss zullen nieuwe geheimen ontdekken over hun eigen verledenen nieuwe mogelijkheden tussen de smelting van de Dark en Light Templars. Ongetwijfeld zal hun spirituele kracht toenemen wellicht ten koste van hun technologie.

De Zerg met Kerrigan aan de macht die wellicht dieper proberen te gaan met hun eigen verleden en de oorspronkelijke makers van zowel het Protoss als het Zerg ras. Denk hierbij aan verdere evoluties van hun soort. Ook is Kerrigan in een constante machtsstrijd waarschijnlijk met niet al te gewillige Cerebrates die ze nodig heeft voor controle over de zwerm. Wellicht dat we nu dan meer krijgen te horen over deze mysterieuze 'creators' en dat zij de 'duistere dreiging' zijn die Kerrigan voelde aan het einde van Broodwars na haar overwinning.

De Terran's zullen niet te spreken zijn over de vernietiging van de UEC vloot. Zoals de Protoss al met enige angst tussen neus en lippen lieten horen in Broodwars bestaat weten ze van Raynor dat het rijk van de Terran's op zijn minst heel erg groot is met heel veel sterrenstelsels die onder hun gezag vallen. De UEC zal vast en zeker gaan pleiten voor een nieuwe, sterkere en grotere legermacht die wellicht niet tot 1 vloot beperkt blijft. De mensheid zal de Zerg en Protoss zien als een directe bedreiging voor hun ras en daarna handelen. Nieuwe middelen die het UEC ter beschikking krijgt zullen ongetwijfeld komen van andere delen van de alliantie va de Terran's die wij wellicht nog niet kennen. Mogelijk dat er ook nog nieuwe odnerdelen van het Ghost-project naar voren komen.

Natuurlijk is er nog meer, bijvoorbeeld het mysterie waar Raynor is die tussen ongeveer alle zijdes heeft gespeeld.

Iig dus genoeg ingredienten voor een hoop conflicten en bloederige gevechten in vreemde omgevingen en genoeg voor een diepe goed uitgebouwde verhaallijn.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:40
Ik hoop echt zo hard dat het niet 'iets' van Starcraft wordt. Ik vind het absoluut geen slechte game (voordat ik straks gelynced wordt :X) maar ik ben er gewoon geen fan van en ja, ik heb de game echt de volle 100% meegemaakt, heb hem ook nog legaal thuis liggen en het is voor mij gewoon een vermakelijke game, niets bijzonders though.

Als ik dan kijk naar Diablo I en II, wat die voor mij gedaan hebben, dan wordt ik een stuk vrolijker. Diablo III zou dan mogelijk ook het feestje compleet maken. Alhoewel ik net uit WoW ben om mijn persoonlijke redenen (vind de game nog altijd super en Blizzard pakt altijd, zij het altijd te laat, wel de problemen aan, soms niet voldoende maar proberen iig goed naar de community te luisteren) zou ik een MMO-iets niet erg vinden, van Diablo III that is :P (Heb niet het idee dat dat erin zit though).

Voorlopig wijst alles op een SC 'iets' maar aan de andere kant lijkt dat ook weer een beetje ontkracht te worden door 'officiele' berichten van Blizzard. Voor hetzelfde geld komt Blizzard met een compleet nieuwe game, maar dat lijkt me eigenlijk niet echt logisch aangezien ze nog zoveel materiaal hebben om mee verder te gaan op markten waar ze vaak nog niet overtroffen zijn door anderen. (Opzich kan dat ook een reden zijn om er JUIST niet mee verder te gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
Mr_Knight schreef op zondag 13 mei 2007 @ 12:29:
Op de blizzardsite is het aftellen begonnen.
Op de site van Blizzard kun je ook zien dat ze in het begin ieder jaar een spel afleverden. Helaas zit er tegenwoordig meer tijd tussen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Malthus schreef op maandag 14 mei 2007 @ 22:48:
[...]

Op de site van Blizzard kun je ook zien dat ze in het begin ieder jaar een spel afleverden. Helaas zit er tegenwoordig meer tijd tussen. :(
Ik vind dat echt geen probleem hoor.
Alle geweldige spellen zijn bijna uitgesteld (behalve Golden Eye voor de N64 :+).
Ik heb liever dat ze het uitstellen dat een lek spel uit brengen dat nergens over gaat en vervolgens 38 patches moeten maken voordat het lekker loops.

/edit
En de hype er omheen word groter! Je kijkt er echt naar uit, en als ie er dan is... dan is het extra vet ;)

[ Voor 10% gewijzigd door ixl85 op 15-05-2007 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Afbeeldingslocatie: http://www.blizzard.com/images/splash/day3.jpg

Nieuw plaatje trouwens ;) (overigens is zij een van de grootste hoofdrol spelers in het SC universum, gaan 2 boeken over haar en dan nog een groot gedeelte van SC en SCBW)

[ Voor 32% gewijzigd door Puc van S. op 15-05-2007 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasboerke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Het is UED, United Earth Directorate.

Als het SCII wordt, laten we hopen dat er geen upkeep is, geen creeps en geen herocrap. Dan pas heb je een ouderwets goede RTS game.

Alsjeblieft zeg niet dat war3 een goede RTS game is, dat spel is qua RTS design fundamenteel fout opgezet. Het is dan ook een Real Time Role Playing Strategy game.

SC2! SC2!!!!
oldschool SC gamers krijgen hun zin!

kleine toevoeging
http://www.battle.net/images/splash_9.jpg
en dan kijk in je de source van de bliz FP
text-align:left; /*.999...:1;*/ background:url(/images/splash/day3.jpg)
Toendertijd met de BW beta was er een discussie over 0.9999=1 Misschien een hint en in dat plaatje zie je in het oog van de Undead een planeetje in de starcraft stijl..

Ach ja, misschien heb ik het ook wel fout.

[ Voor 34% gewijzigd door Kaasboerke op 15-05-2007 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Overigens denk ik dat als het SCII word het voor een groot gedeelte over de dark templars zal gaan, puur omdat blizzard op dit moment een trilogie van boeken uitbrengt over de dark templar saga.

http://www.amazon.com/Sta...r-Firstborn/dp/0743471253

Ehm kaas: dat plaatje is al meer dan 2 jaar oud, die was bij de vorige countdown te zien, en toen betrof het de restyling van de Battle.net site.

En die planeet is het Battle.net logo (tevens staat dat plaatje ook op de Battle.net server en staan de andere plaatjes op de blizzard.com server ;))

[ Voor 38% gewijzigd door Puc van S. op 15-05-2007 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasboerke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Moet SC:II wel aangekondigd worden natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Kaasboerke schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 18:50:
Het is UED, United Earth Directorate.

Als het SCII wordt, laten we hopen dat er geen upkeep is, geen creeps en geen herocrap. Dan pas heb je een ouderwets goede RTS game.

Alsjeblieft zeg niet dat war3 een goede RTS game is, dat spel is qua RTS design fundamenteel fout opgezet. Het is dan ook een Real Time Role Playing Strategy game.
I agree!
Geen upkeep en geen hero's.
Vespinegas en minerals en Pylons.

Heb dit weekeind nog 2 potjes gedaan... Volgend weekeind weer :D
Als iemand wil... (en ik heb tijd, dat heb ik nm weinig) pm me ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ixl85 op 15-05-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Upkeep/Creep vind ik eigenlijk wel bij Starcraft horen (iig creep).

En in SC zaten ook al Hero's he ;) (Rainer/Kerrigan/Duke enz. enz. alleen zonder stats) en die mogen (moeten zelfs) terug komen vind ik (niet persee hun maar wel named characters die sterker zijn dan andere)

Anders krijg je zo'n anoniem verhaal imo.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.