[PC] StarCraft 2 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:
  • 125.728 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memoryandfate
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ha! Graviton was ook zo vriendelijk mij even zijn account uit te lenen. Eigenlijk voor morgenvroeg van 6 tot 8, maar aangezien de account nu tussen 7 en 8 ook niet gebruikt wordt kon ik alvast downloaden, updaten en een potje spelen.

Was ook gelijk een erg vet potje. Speelde met Zerg tegen een Terran die echt de meest smerige trukjes uithaalde. Zo begon hij gelijk een barracks en factory naast mijn basis te bouwen, die ik gelukkig spotte omdat ik mijn overlords naar de randen van mijn basis verplaatst had. Dus hup, een hoop zerglings eropaf. Hij natuurlijk opstijgen, irritant! Dus ik met een berg zerglings naar zijn basis, lag volledig open op een paar marines na, dood half zn workers, heeft hij zijn basis tot een planetary fortress omgebouwd. Retreat! Ik daarna maar weer opnieuw aangevallen met een hele berg roaches, zet hij al zn workers op het repairen van zn fortress waardoor mijn roaches het ook niet redden. Ondertussen had ik iets van 2000 minerals maar kreeg het niet snel genoeg uitgegeven. Kwam hij ook nog aanzetten met een 2e fortress, mutalisks achteraangestuurd en weggejaagd. Daarna een mega massa roaches gebouwd en 2 expansions. Gecontroleerd of hij geen expansions had en voor de finale aanval gegaan.

En toen sloeg de klok 8 uur en stond er "you have been dropped from the game" ;)
Er zitten dus ook nadelen aan een account sharen, maar nog steeds erg vet. Graviton, bedankt!

Tegen een mensch spelen is toch echt heel anders dan tegen een computer in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imafishlol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:37
dus, zonet even een eerste potje op een account van een vriend van me (ik wacht nog steeds geduldig af op mijn eigen :) ) maar ik mocht even spelen als ik maar geen ranked matches zou doen.

Ik was zerg en hij terran, ik ging voor een snelle exp en hij ging voor M&M&M. er was geen een keer in de hele game actie op na het eindgevecht. ik had een mix van zerglings met Roaches en nog 12 mutas die zijn economie zouden aanvallen als ik frontaal met mijn leger er op af ging. Dit werkte perfect, al zijn troepen werden naar voren gestuurd dus konden mijn Mutas even lekker huishouden in zijn base. Hij typte vervolgens dit:

"spamming macros is so last patch"

vervolgens leaved hij. Ik heb dus geen idee wat dit inhoud, een typisch geval van een slechte verliezer? Of deed ik toevallig in mijn onwetendheid iets wat als "macroing" wordt bedoelt?

Edit: net even de replay terug gekeken, toch wel mooi op te zien, wild net met zijn leger mij aanvallen, ze stonden al ongeveer op de helft van de map. En dan kom ik aan mat 12 mutas in zijn base. hij trekt volop terug en vervolgens storm ik erin :P

[ Voor 12% gewijzigd door imafishlol op 25-03-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 17:54
Leuke verhalen :) maar goed, wat kan ik als Terran doen tegen mass air?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:39
MrVegeta schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:54:
Leuke verhalen :) maar goed, wat kan ik als Terran doen tegen mass air?
Marines met medvacs?

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Meh beetje irritant is dat die air dus over richels heen vliegen waardoor mijn marines te langzaam zijn. Ik begin er wat van te balen dat ik end game zo slecht ben :(. Hebben jullie nog tips om je expension bases te verdedigen?

Had net een potje tegen Zerg, wel okay pot maar duurde veel te lang. Ik ging op een gegeven moment for cloacked Banshees. Ik sloop zijn HQ harstikke leuk heeft 'ie net een expension gemaakt maar ik moest terug trekken. Daarna sweep ik, zie ik dat hij zo een overseer heeft, dus ik vlieg naar zijn expension kom ik onderweg een observer (dus niet geupgrade) tegen, verassing weg en zijn expension met 50hp over :').

Zag dat hij dus mass air ging, dus idd ik mass marine met medics maar ze waren te veel. Gaap. Stomme Zerg.

[ Voor 75% gewijzigd door MrVegeta op 25-03-2010 21:00 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:24
MrVegeta schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:57:
Meh beetje irritant is dat die air dus over richels heen vliegen waardoor mijn marines te langzaam zijn.
rondrennen met stim en ondertussen wat vikings maken :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 21:52
Wilde ik net potje tegen VP. spelen wordt ik eruit gedonderd....was de tijd ff vergeten!

Damn, wat een geweldig spel. De meeste potjes met Zerg gespeeld en I love it. Thx Graviton voor de speeltijd.

Nu hoop ik helemaal een betakey te kunnen scoren! :)
Ik zal morgen ff verslagje maken van de games die ik gespeeld heb.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Blizzard kondigt BlizzCon 2010 aan
Door Jurian Ubachs, donderdag 25 maart 2010 17:47, views: 5.829

Ontwikkelstudio Blizzard heeft BlizzCon 2010 aangekondigd. Het jaarlijks terugkerende evenement zal op 22 en 23 oktober plaatsvinden. De gamesconventie wordt opnieuw in het Convention Center in Anaheim gehouden.

BlizzCon 2010 vindt later in het jaar plaats dan de editie van afgelopen jaar, zo blijkt uit de officiële aankondiging van Blizzard. Waar het evenement vorig jaar nog op 21 en 22 augustus werd gehouden, heeft Blizzard dit jaar gekozen voor eind oktober. De locatie blijft ongewijzigd; BlizzCon 2010 zal plaatsvinden in het Convention Center in Anaheim. Ook het voorlopige programma dat Blizzard donderdag heeft gepubliceerd, wijkt nauwelijks af van het schema van vorig jaar.

Het BlizzCon-evenement is het jaarlijkse evenement bij uitstek voor fans van Diablo, StarCraft en Warcraft. Zij krijgen onder meer te horen wat hen het komende jaar te wachten staat. Zo kondigde Blizzard vorig jaar de World of Warcraft-uitbreiding Cataclysm aan, terwijl er ook nieuws naar buiten kwam over Diablo III en StarCraft 2. Blizzcon 2009 was dan ook al enkele minuten na aanvang van de kaartverkoop uitverkocht. Meer informatie over BlizzCon 2010 en over de start van de kaartverkoop zal Blizzard te zijner tijd via de officiële website bekendmaken.

[ Voor 97% gewijzigd door Pedr0 op 25-03-2010 22:12 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 14:04

DefLite

Why so serious?

Ìk denk even wat SC2 spelen, wil ik inloggen staat er opeens dat ik mijn authenticator code moet invoeren terwijk ik de authenticator vorige week van me account had afgehaald(heb ooit de authenticator gekocht om hackers te voorkomen in WoW en die is dus mee gegaan toen mijn wow account > blizzard account werd).

Dus ik maar authenticator code invoeren en krijg dat info niet klopt, nog een keer geprobeerd en klopte weer niet, ik naar battle.net probeer in te loggen en krijg "To many failed attempts to login, contact billing department bla bla bla".....
Moet ik morgen ochtend weer met die lui gaan bellen, is gratis gelukkig.....

Maarja lekker dan, dingen die zichzelf aan je account terug koppelen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 20:49
Little_captain schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:49:
Ìk denk even wat SC2 spelen, wil ik inloggen staat er opeens dat ik mijn authenticator code moet invoeren terwijk ik de authenticator vorige week van me account had afgehaald(heb ooit de authenticator gekocht om hackers te voorkomen in WoW en die is dus mee gegaan toen mijn wow account > blizzard account werd).

Dus ik maar authenticator code invoeren en krijg dat info niet klopt, nog een keer geprobeerd en klopte weer niet, ik naar battle.net probeer in te loggen en krijg "To many failed attempts to login, contact billing department bla bla bla".....
Moet ik morgen ochtend weer met die lui gaan bellen, is gratis gelukkig.....

Maarja lekker dan, dingen die zichzelf aan je account terug koppelen :S
of je bent gehacked en hebben de hackers een authenticator erop gepleured...gebeurd vaak :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praya
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-04 13:15
Anoniem: 159816 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 19:06:
Iemand een goede counter tegen emp als toss? Zelfs als ik block met force fields en shield gebruik voor de emp verlies ik nog van MM+ghost terwijl ik kwa units zelfs meer resources heb uitgegeven. 2 immortals en 6-8 stalkes + 2 sentries.
De counter tegen EMP is Feedback in de templars. Het is dus zaak dat je de ghosts feedbacked voordat ze EMP casten. Dat is de beste oplossing maar wel micro-intensief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

praya schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 23:17:
[...]

De counter tegen EMP is Feedback in de templars. Het is dus zaak dat je de ghosts feedbacked voordat ze EMP casten. Dat is de beste oplossing maar wel micro-intensief.
Hij heeft ghosts voordat ik templars heb. Makkelijk. Rax+tech en dan tegelijkertijd ghost academy. Ik moet Gate, Cyber, Twilight Council en dan Templar Archives.

600/300 min gas vs terran 350/100.

Dus nee, Templars zijn geen counter. Ik had net m'n eerste immortals. Als ik templars was gegaan had ik ze simpelweg gewoon nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praya
In dat geval spreid je je units zodat emp niet zoveel effect heeft en zou je een groter leger moeten hebben aangezien jij niet doorgeteched bent. Als hij hard met ghosts aan het werk gaat kan je er voor kiezen om toch templars te bouwen. Of als hij niet heel veel marines heeft kan je met phoenix de gravitation beam gebruiken, erg situatie afhankelijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Gisteren dus wat potjes gespeeld op het account van Graviton12, nogmaals bedankt.

Eerste instantie met Protoss begonnen, maar dit voelde niet goed aan op een of andere manier. Toch maar de switch gemaakt naar Zerg en ik moet zeggen, dat ging met de pot beter!

Zerg vs Zerg heb ik allemaal, redelijk easy, gewonnen. Het meeste moeite had ik vs Terran, daar is gewoon niet doorheen te komen heb ik het idee. (lees: meer oefenen denk ik!)

Voor de rest vindt ik de interface er subliem uitzien, en het belangrijkste, het is gewoon AF. Releasen die zooi!! :D

@Graviton: Als je je account 's avonds niet gebruikt, dan hoor ik het wel ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Pedr0 op 26-03-2010 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
StarCraft II Beta – Patch 6 (version 0.8.0.14593)

The latest patch notes can always be found on the forums @ http://forums.battle.net/...icId=23094049316&sid=5000.

General

•You can now report misconduct or block communication with a player after completion of a game by right-clicking on the offending player's name in the score screen and choosing Report Abuse or Block Communication.
•You can now view any player's profile after completion of a game by right-clicking on their name in the score screen and choosing View Profile.
•Updated unit and ability tooltips to be accurate in all regions.
•Improved the visibility of units on zerg creep.
•Improved the visibility of team colors for protoss units using warp-in to help distinguish between multiple protoss players.
•Improved the system that handles promotion and relegation between Leagues.
•Improved the Favored functionality to more accurately portray Even matches and display properly in the score screen.
•Improved 2v2 arranged team matchmaking so games are found more quickly.
•Improved replay functionality so missing maps will be downloaded from Battle.net when you view a replay.
•Korea: Improved the logic for the age gate functionality.

Balance Changes

GENERAL

•Pathing has been improved so units can now properly block ramps and choke points.
•Made a change to how zerg creep affects doodads, such as trees, to prevent players from seeing the starting location of zerg players through the fog of war.

TERRAN

•Viking - Cost changed from 125 Minerals and 100 Vespene Gas to 150 Minerals and 75 Vespene Gas.
•Ghost - Cost changed from 100 Minerals and 200 Vespene Gas to 150 Minerals and 150 Vespene Gas.
•Ghost - EMP Round radius decreased from 3 to 2.
•Factory - Cost decreased from 200 Minerals and 100 Vespene Gas to 150 Minerals and 100 Vespene Gas.
•Tech Lab - Cost decreased from 50 Minerals and 50 Vespene Gas to 50 Minerals and 25 Vespene Gas.
•Reactor - Build time increased from 25 seconds to 50 seconds.
•SCV - Life decreased from 60 to 45.
•Bunker - Build time decreased from 40 seconds to 30 seconds.
•Marine - Build time increased from 20 seconds to 25 seconds.

PROTOSS

•Colossus - Thermal Lances damage decreased from 23 to 20.
•Observer - Cost increased from 25 Minerals and 75 Vespene Gas to 50 Minerals and 100 Vespene Gas.
•Observer - Build time increased from 33 seconds to 40 seconds.
•Stalker - Particle Disruptors damage increased from 8 (+6 Armored) to 10 (+4 Armored).
•Stalker - Weapon upgrade damage decreased from +1 (+1 Armored) to +1 (+0 Armored).
•Dark Templar - Armor type changed from Biological-Psionic to Biological-Psionic-Light.
•High Templar - Armor type changed from Biological-Psionic to Biological-Psionic-Light.
•Dark Shrine - Build time increased from 80 seconds to 100 seconds.
•Dark Shrine - Cost increased from 100 Minerals and 200 Vespene Gas to 100 Minerals and 250 Vespene Gas.

ZERG

•Baneling - Volatile Burst damage increased from 15 (+20 Light) to 20 (+15 Light).
•Roach - Burrowed regeneration rate decreased from 10 to 5.
•Roach - Upgraded burrowed regeneration bonus decreased from +20 to +10.

Bug Fixes

•Fixed an issue affecting the incorrect assignment of arranged teams to certain Leagues.
•Fixed an issue affecting random teams that caused no points being awarded on wins and too many points being removed on losses in certain situations.
•Fixed an issue involving the Bonus Pool display on the Quick Match and Leagues & Ladders pages.
•Korean client: Fixed an issue affecting the ability for Korean players to properly view profiles. They can now see their League ranking on their profile page.
•Fixed an intermittent UI crash on game shutdown.
•Polish client: Fixed a crash which would happen any time a "Player is no longer being revealed!" message was displayed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023

sanderander

anders

Hoe counter ik een Zerg rush zonder snel veel marines?! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praya
Met 45 hp scv's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 16:58
Oh lekkere protoss nerf :(

Gelukkig is nu een SCV wel met 1 DT-hit dood :P

Edit: maakt iemand al een nieuwe topic? Anders wil ik er vanavond wel even tijd in steken.

[ Voor 37% gewijzigd door MrFl0ppY op 26-03-2010 08:58 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

sanderander schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 07:55:

Hoe counter ik een Zerg rush zonder snel veel marines?! :(
ramp blocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
MrVegeta schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:57:
Meh beetje irritant is dat die air dus over richels heen vliegen waardoor mijn marines te langzaam zijn. Ik begin er wat van te balen dat ik end game zo slecht ben :(. Hebben jullie nog tips om je expension bases te verdedigen?

Had net een potje tegen Zerg, wel okay pot maar duurde veel te lang. Ik ging op een gegeven moment for cloacked Banshees. Ik sloop zijn HQ harstikke leuk heeft 'ie net een expension gemaakt maar ik moest terug trekken. Daarna sweep ik, zie ik dat hij zo een overseer heeft, dus ik vlieg naar zijn expension kom ik onderweg een observer (dus niet geupgrade) tegen, verassing weg en zijn expension met 50hp over :').

Zag dat hij dus mass air ging, dus idd ik mass marine met medics maar ze waren te veel. Gaap. Stomme Zerg.
Ik zou rally points zetten zodat ze onderweg units aanvallen ipv gewoon doorlopen en niet van punt A naar Z maar van A naar B naar C naar etc etc
Op die manier vertraag je je air behoorlijk zonder dat ze overal overheen vliegen, je kan natuurlijk ook stim pack gebruiken zodat je marines sneller zijn en dan bijna op je end point aangekomen allemaal healen, maar dan heb je natuurlijk minder energy op de medivacs als het zover is.

Voor iedereen die nog wil gamen, lijkt me het beste dat ik dit weekend mijn account ook geregeld zal openzetten, dan is er meer game time voor iedereen ipv doordeweek als iedereen aan het werk is :)

Vandaag tussen 10:00 en laat ons zeggen +- 13:00 uur kan er ook gerust iemand op, wel snel zijn met message want ben weg in de tussentijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Hoe switch je eigenlijk snel van unit....dus ik stuur me Overlord of groepje Lings weg. Hoe kan ik dan snel (middels een key-combinatie) switchen van unit en weer terug naar de basis, qua view.

Dus niet dmv te klikken op de minimap. Ik weet dat je met de hotkeys de units/buildings kunt 'bedienen'.....maar kan je ook van view switchen? Hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel.

[ Voor 3% gewijzigd door Pedr0 op 26-03-2010 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Pedr0 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:31:
Hoe switch je eigenlijk snel van unit....dus ik stuur me Overlord of groepje Lings weg. Hoe kan ik dan snel (middels een key-combinatie) switchen van unit en weer terug naar de basis, qua view.

Dus niet dmv te klikken op de minimap. Ik weet dat je met de hotkeys de units/buildings kunt 'bedienen'.....maar kan je ook van view switchen? Hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel.
Wanneer je de units bijvoorbeeld onder 1 groepeert, en je HQ onder 2 dan kun je switchen door snel 2x op respectievelijk 1 en 2 te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
MrFl0ppY schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:36:
[...]

Wanneer je de units bijvoorbeeld onder 1 groepeert, en je HQ onder 2 dan kun je switchen door snel 2x op respectievelijk 1 en 2 te drukken.
Precies wat ik wilde weten....ik kon het maar nergens vinden! thx ;)

@Hieronder, klopt. Maar de F-toetsen werkte niet meer!

[ Voor 23% gewijzigd door Pedr0 op 26-03-2010 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Je had vroeger toch ook locaties onder F1 tot en met F4?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praya
Gonadan schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:51:
Je had vroeger toch ook locaties onder F1 tot en met F4?
F2 t/m F4, correct hebben ze eruit gesloopt. Waarom is me nog niet duidelijk. Waarschijnlijk omdat ze in de singleplayer met heroes gaan werken die van de F-toetsen gebruik maken. Moet zeggen dat ik het wel mis, was gewend om ook lokaties te kunnen hotkeyen met de F-toetsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Laatst online: 15-05 17:08
ik vraag me af in sc2 ook zoveel van die kleine bugjes/features in blijven die spelers kunnen gebruiken zoals stacken van mutalisks.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
daanteb schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:23:
ik vraag me af in sc2 ook zoveel van die kleine bugjes/features in blijven die spelers kunnen gebruiken zoals stacken van mutalisks.
En zelfs dan wordt dat we weer gepatched door Blizzard, Blizzard kennende. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Laatst online: 15-05 17:08
Pedr0 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:26:
[...]

En zelfs dan wordt dat we weer gepatched door Blizzard, Blizzard kennende. ;)
mja stacken van muta's is er ook niet uitgepatched volgens mij.

maar sinds iemand hier link naar deze site poste http://www.sirlin.net/blog/category/starcraft-class ben ik daar wat gaan lezen en daar staan nog veel meer kleine bugjes in die spelers kunnen gebruiken. bv. als je een refinery bij de enemy bouwt en je hotkeyed em kun je zelfs nadat hij gesloopt is nog 1x die hotkey gebruiken om te kijken hoeveel gas er nog in zit en hoe snel het eruit gaat. gestoord dit soort dingetjes :D

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 15:48
zit me de hele tijd af te vragen hoeveel workers ik op gas moet zetten,
ik zet er eigenlijk standaard 3 op per mine maar dat is iets wat ik vroeger ook bij de originele sc deed

gisteren behoorlijk vaak verloren, telkens kwamen ze met een andere tactiek waar ik niet op gerekend had
waar ik ook erg veel moeite heb zijn die protoss walkers die de richel op kunnen lopen, die hebben echt flinke lasers
als ik dan de replay kijk zie ik dat ze echt voor die manier gaan, en ik ze dus al best eerder had kunnen aanpakken, dus dat ligt dan aan mijn scouting.
als ik dan vervolgens zelf met van die walkers aankom liggen ze in duigen voordat ik iets heb kunnen doen :D

het zal wel vooral liggen aan mijn manier van spelen, ik weet nog niet welk ras ik het liefste heb dus kies ik maar random. ook het counteren van verschillende units heb ik nog niet helemaal door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Mektheb schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 23:03:
[...]

of je bent gehacked en hebben de hackers een authenticator erop gepleured...gebeurd vaak :S
En ja hoor, inderdaad ben dus gehackt...

Verbaast me nogal maarja, nu druk aan het scannen, kijken wat eruit komt.
Gelukkig hadden de hackers absoluut niks aan mijn account aangezien mijn wow account al 1 jaar frozen is :p
Verder alleen StarCraft 2 waar ze weinig aan hebben dus tja... ik koppel mijn eigen authenticator er maar weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
With the arrival of patch #6, Blizzard has also taken the opportunity to reset the beta:

“The beta database has been reset to help test a launch-condition environment. This includes a wipe of characters and identifiers, friends lists, profiles, league placement, and ladder ranks. We thank you for your continued feedback and testing.

In the near future, we will be doing a full reset of the beta database. This reset will wipe the following information for all players:

•Character and identifier
•Friends list
•Profile
•League placement
•Ladder rank

Due to the amount of people currently participating in the beta, this database reset will allow us to monitor and test conditions similar to a game release (albeit smaller). We want to thank everyone for their patience and continued help and support in testing StarCraft II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Verdomme, moest nog 1 game voordat ik geplaatst zou worden. Was wel benieuwd, had tot nu toe 7 keer gewonnen en 2 keer verloren. Kan nu weer opnieuw beginnen zie ik... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praya
MrFl0ppY schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:30:
Verdomme, moest nog 1 game voordat ik geplaatst zou worden. Was wel benieuwd, had tot nu toe 7 keer gewonnen en 2 keer verloren. Kan nu weer opnieuw beginnen zie ik... :+
Wellicht mooi om te weten dat je nu nog maar 5 games hoeft te spelen om placement te doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Of je skipped ze :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Mooi ik voor goud gaan dit keer!
Lemii we moeten weer teamen! Ik wil die platinum plek terug!
Mooi trouwens om te lezen dat dat account sharing goed gaat ^^.

[ Voor 25% gewijzigd door Postius op 26-03-2010 12:53 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Is er eigenlijk iemand bezig met een nieuwe TS? Dan kunnen we ook door met deeltje 3 ;)

Anders moeten we mss Rakkerzero (TS maker van WoW) eens lief aankijken of hij iets moois in elkaar kan flazen. Of misschien iemand anders die goed is in TS maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Eigelijk hoef je tot nu toe alleen maar een beta TS te hebben toch? Je kan er verder niet veel inzetten want niet je niet kan vinden op de sc2 homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Ligt het aan mij of zijn alle maps nu anders? Je kunt niet meer scouten, alles is geblocked. Ik word nu continu geraped door óf luchtmacht óf landmacht. Zit ik landmacht te bouwen, krijg ik gecloackte banshees over me heen, zit ik luchtmacht te bouwen krijg ik 10 roaches en 20 zerglings.. 8)7 Nog voordat ik kan zien waar de tegenstander heen gaat heb ik alweer verkeerd gegokt en ga ik eraan. :(

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Zijn je 5 practice matches slimpie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:25
Pedr0 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:19:
Is er eigenlijk iemand bezig met een nieuwe TS? Dan kunnen we ook door met deeltje 3 ;)

Anders moeten we mss Rakkerzero (TS maker van WoW) eens lief aankijken of hij iets moois in elkaar kan flazen. Of misschien iemand anders die goed is in TS maken!
M'n webhosting waar de TS op stond is weg -O- Alle plaatjes enzo dus ook...

Heb maar even een nieuwe hosting besteld :P Plaatjes in de TS doen het weer *O*

Zal binnenkort gaan updaten.

[ Voor 11% gewijzigd door Angeloonie op 26-03-2010 13:47 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

Postius schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:34:
Zijn je 5 practice matches slimpie ;)
Ah, ik zie het nu ook achter de mapnaam staan. Maar toch klote, heb nu op 1 na alles verloren, omdat de ander met iets kwam wat ik niet kon counteren omdat ik toevallig voor het tegenovergestelde ging. Je hebt geen zak aan die 4 zealots en 3 stalkers natuurlijk als je vanuit de lucht wordt aangevallen met 4 Voids, en je hebt niets aan Voids als je 30 zergs op je dak krijgt. Maar hoe had ik dat dan ooit moeten zien aankomen.. Aarch, frustrerend begin.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Weet niet wie ervoor gezorgd heeft maar ben na placement games in silver terecht gekomen, zal ws binnen 10 games terug in copper zitten :p

Ben nu bezig om alle units van Terran die ik eigenlijk nog nooit gebruikt heb zoals sniper toch eens te bekijken, elke unit is natuurlijk met bepaalde reden erin gebracht.

Zag gisteren nog een replay van pros, het zijn gewoon andere mappen als je custom speelt?
Dang, houd wel van een beetje diversiteit, hopelijk maken fans zo snel mogelijk betere maps by the 100 :)

Als er iemand morgen of zondag mijn account wil gebruiken, laat maar weten, wel uren opgeven aub.

@Terraguy
Join the club :)
Net tegen protoss, ging met M&M en paar tanks aanvallen, heeft ie toch niet 5 Colossi op verhoog staan, terwijl ik tegen Colossi altijd vikings maak maar ze niet gezien had en zelfs paar tanks in medic had zitten om net op dat verhoog te droppen, gelijk hele army weg als sneeuw voor de zon.

[ Voor 20% gewijzigd door Graviton12 op 26-03-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-06 13:39

VP.

Aangezien alles is gereset, hier het tabelletje nog 1 keer:

GoT-naamName.Id.1v1 league2v2 league
PostiusPostiusTerran1v1 Zilver2v2 Zilver
ErwienOErwienoErwieno1v1 Copper2v2 Copper
prayaprayanavitaprayanavita1v1 2v2
SeiniytoSeiniytafosse1v1 Copper 2v2 placement
raflerRaflerfranca1v1 placement 2v2 Copper
VP.lemiilemii1v1 Gold 2v2 Platinum
MrVegetaAlucarduhellsing1v1 copper2v2 -
TerraGuyTerraGuyterraguy1v1 Copper 2v2 nog niet gespeeld
MrFl0ppYFlopsterflopster1v1 Placement 2v2 nog niet gespeeld
NoTimeRemainsNormajHenshin1v1 Copper 2v2 Copper
MekthebMekthebMek1v1 Copper 2v2 -
JJeromediscodisco1v1 Platinum2v2 - Platinum
MheydoMheydoscurvy1v1 Gold2v2 - Gold
PromWarMachinePromwarmpwm1v1 Copper2v2 - Silver
De GesnaakteScorchorScorchor1v1 placement2v2 nog niet gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Graviton12 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:53:
Weet niet wie ervoor gezorgd heeft maar ben na placement games in silver terecht gekomen, zal ws binnen 10 games terug in copper zitten :p

Ben nu bezig om alle units van Terran die ik eigenlijk nog nooit gebruikt heb zoals sniper toch eens te bekijken, elke unit is natuurlijk met bepaalde reden erin gebracht.
Zie Pedr0 in "[PC] StarCraft 2 - Deel 2" ;)

Ik heb je overigens bijna op de eerste plaatst gezet met me Zerg games. Is het niet zo, dat je meer punten krijgt als je opeens met een ander ras speelt?

[ Voor 13% gewijzigd door Pedr0 op 26-03-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
No idea, lijkt me meer af te hangen van de tegenstanders, in welke league ze zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praya
Mezelf maar weer op placement gezet dan :)

prayaprayanavitaprayanavita1v1 Placement2v2 Placement
VP.lemiilemii1v1 Silver 2v2 Platinum
De GesnaakteScorchorScorchor1v1 placement2v2 nog niet gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander

sanderander

anders

Sowiezo, is er ergens een lijst met alle hotkeys? Die mis ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

Pedr0 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:57:
[...]

Zie Pedr0 in "[PC] StarCraft 2 - Deel 2" ;)

Ik heb je overigens bijna op de eerste plaatst gezet met me Zerg games. Is het niet zo, dat je meer punten krijgt als je opeens met een ander ras speelt?
Nee. Je krijgt wel meer punten als je tegen een "favored" tegenstander wint. Daar staat tegenover dat er ook weer meer punten verloren gaan als je een match verliest terwijl je zelf favored bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Via dit http://www.cyberneticpunk...otkeys-starcraft-2-a.html zou je de keys kunnen aanpassen maar dacht dat het op dit moment nog totaal onmogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
hier staat een complete lijst met hotkeys, echter denk ik dat je het sneller doorhebt door ze gewoon ingame te gaan leren (zo ging het bij mij bij sc1 iig wel)

http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=114137

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander

sanderander

anders

"Onderaan sta ik er ook bij!", zei de gek.

De GesnaakteScorchorScorchor1v1 placement
sanderanderSanderatorsanderator1v1 Copper2v2 placement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Anders gaat iedereen weer even dat lijstje kopieren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:09

NoTimeRemains

I know

sanderander schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:29:
"Onderaan sta ik er ook bij!", zei de gek.

NoTimeRemainsNormajHenshinHenshin1v1 Copper 2v2 Copper
De GesnaakteScorchorScorchor1v1 placement
sanderanderSanderatorsanderator1v1 Copper2v2 placement

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

Hm, 8 potjes verloren, 2 gewonnen. Dacht dat ik dan wel weer onderin de Copper-league geplaatst zou worden. Maar ik ben gepromoveerd tot nr. 4 in de Bronze league. 8)7

Zat ik tegen allemaal Silver/Gold/Platinum te spelen zeker. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

nou fucking te gek 4 achterlijke games achter de rug... echt heel frustrerend.
een of andere Terran die mij bunker rushed. Zerg die meteen aantal Zerglings heeft als ik net mijn Spawning Pool heb. een andere Zerg die een Spine Crawler in mijn base maakt met 2 Zerglings na 3 minuten. en dan een Protoss speler die ik harass en die ineens terug komt met Stalkers die al mijn units finaal in de grond hakken.
Naja het zal wel... ik zal wel dik in de bronze league wegzakken...
Ben even klaar ermee

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Rofl I know how you feel, Zerg met hatchery in mijn base, hoe hij er gekomen is weet ik niet, ws overlord, en dan lings maken, game van 5 minuten.
Protoss die pylon maakt met 2-3 canons, wist dat ie zoiets ging doen maar was veel te laat begonnen met marines, weer 5 minuten game.
Terran met alleen maar marauders, loopt expo in en maakt CC af in 30 seconden, weer een 5 minuten game and so on and so on :(
Lang geleden dat ik nog zo hard op tafel geslagen heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

NoTimeRemains schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 17:24:
nou fucking te gek 4 achterlijke games achter de rug... echt heel frustrerend.
een of andere Terran die mij bunker rushed. Zerg die meteen aantal Zerglings heeft als ik net mijn Spawning Pool heb. een andere Zerg die een Spine Crawler in mijn base maakt met 2 Zerglings na 3 minuten. en dan een Protoss speler die ik harass en die ineens terug komt met Stalkers die al mijn units finaal in de grond hakken.
Naja het zal wel... ik zal wel dik in de bronze league wegzakken...
Ben even klaar ermee
Scouten? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

wat wil je doen dan?
Rax dicht bij maakt marines, SCV maakt bunker, marines beschermen bunker en SCV, marines in bunker, SCV maakt nieuwe bunker... Leg me eens uit hoe je dat oplost dan?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
NoTimeRemains schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 17:38:
[...]

wat wil je doen dan?
Rax dicht bij maakt marines, SCV maakt bunker, marines beschermen bunker en SCV, marines in bunker, SCV maakt nieuwe bunker... Leg me eens uit hoe je dat oplost dan?
Als hij dichtbij een barracks kan maken, kan jij dat al eerder, voordat die barracks af is kan jij dan al net marines hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Meh net potje wat redelijk goed ging dacht ik, totdat mijn vijand(zerg) opeens met alleen maar broodlings kwam aanzetten.
Ik had iets van 80 marines + 15 medevacs maar werdt gewoon ingemaakt door die beesten....

btw. Hoe krijg ik makkelijk de namen tabel uitgelijnd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Net weeral maar eens mijn tafel gemolesteerd, wat een klote game is SC2 toch, ongelooflijk.
Moet me echt inhouden om mensen niet te gaan uitschelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

Graviton12 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 18:00:
Net weeral maar eens mijn tafel gemolesteerd, wat een klote game is SC2 toch, ongelooflijk.
Hehe, soms moet je gewoon even kappen en de volgende dag weer verder gaan, anders is het erg slecht voor je zenuwen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Man man man ik word weer links en rechts ingemaakt. Is er geen divisie nog lager dan copper?
Grootste probleem heb ik met zerg.
Ramp dichtbouwen heb ik nog niet erg door. Plus ik moet nog even uitvogelen wanneer ik de eerste zealot maak, het liefste stel ik die uit totdat ik mijn beide gas en bezig ben met de cybernetics. En een keer had ik mijn ramp dacht ik goed dichtgebouwd konden mijn zealots er wel uit, maar mijn stalkers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praya
Graviton12 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 18:00:
Hoe heet je op battle.net, wil wel een game met je spelen kijken of ik zie wat er fout gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Ben niet zo bekend met Protoss, speel altijd Terran, maar ik bouw nooit beide gas achter elkaar (zal voor protoss ook wel werken), voor de basic tier1 gebouwen en meeste units heb je het niet nodig, dus dat is al een worker/zealot/half gebouw extra in het begin.
Dichtbouwen van ramps, als je stalkers maakt kan je best zo bouwen dat als er iemand langs wilt dat ie helemaal rond moet, op die manier zijn ze al half dood eer ze eraan kunnen, je kan altijd in je settings aanvinken om extras te zien zoals bouwgrond, dan weet je gelijk of je stalkers er langs gaan kunnen :)

Ben van silver 14 teruggevallen naar 100 lol omg, ik kan beter eerst een jaartje ofzo replays gaan bekijken want het wordt echt te erg, ik sta stil en de rest leert bij lijkt het wel :)

Bunkers zijn ook maar shit precies of hebben ze echt de upgrade van armor nodig?
Maak er tegenwoordig bij elke expo paar en in home base bij HQ zodat vliegers wat minder snel workers aanpakken.

En dan nog het ergste van allemaal, sinds de laatste patch heeft de SCV 15 minder health, dat betekent dat als je 2 scv, supply, barracks doet en je krijgt een protoss worker over de vloer die je scv aanvalt, dat je je barracks gewoonweg NIET afkrijgt, moet je al 2 extra scv's van productie afhalen voor te vechten en met degene waar je mee aan de barracks werkt moet je zelfs vluchten.
Dus je 2de supply geraakt ook niet af, geen marines ... eerste zealot loopt zo binnen en kost je 3-4 workers ... game over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

Anoniem: 155599 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 18:25:
Man man man ik word weer links en rechts ingemaakt. Is er geen divisie nog lager dan copper?
Grootste probleem heb ik met zerg.
Ramp dichtbouwen heb ik nog niet erg door. Plus ik moet nog even uitvogelen wanneer ik de eerste zealot maak, het liefste stel ik die uit totdat ik mijn beide gas en bezig ben met de cybernetics. En een keer had ik mijn ramp dacht ik goed dichtgebouwd konden mijn zealots er wel uit, maar mijn stalkers niet.
Ik gebruik een build waarbij ik zo snel mogelijk naar Immortals/Collussi tech, terwijl ik zo'n 2 zealots, wat Sentries en Stalkers bouw. Het is een build die bijna altijd wel werkt, zelfs tegen een 6 pool rush. Deze build countered Roaches ook erg goed, alleen moet je dan wat meer Immortals bouwen voordat je met je Colussi begint. :)

Ik zal wel even een replay uploaden waar ik met die build een 6 pool rush tegen houd.

Klik

Verre van perfect natuurlijk, maar het was een zoete overwinning :)

[ Voor 5% gewijzigd door VP. op 26-03-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
praya schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 18:56:
[...]

Hoe heet je op battle.net, wil wel een game met je spelen kijken of ik zie wat er fout gaat :)
graviton.graviton en simpel gezegd ... alles :p
Had dit soort problemen vroeger nooit met Total Annihilation en dat deed ik zelfs met muis alleen zonder keys.
Waren er weinig waar ik het tegen moest afleggen, ach ja 10 jaar terug was ik 10 jaar jonger -O-

Net nog mijn hand pijn gedaan na 3 partijtjes van onder de 5 minuten op te geven :d

[ Voor 41% gewijzigd door Graviton12 op 26-03-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Zo eindelijk door de placement heen, sta nu 24 silver :) . Had wel zoiets verwacht. Nu eerst een biertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322654

Graviton12 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:05:
[...]
Net nog mijn hand pijn gedaan na 3 partijtjes van onder de 5 minuten op te geven :d
Leuk spel he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Ja, geweldig, linkerhand gehavend van tegen kast te rammen, rechterhand van teveel te muizen, ogen van hele dag op scherm te staren en brein is aan het koken, ze zouden SC2 als therapie kunnen gebruiken, soort van agressie management ... maar dan andersom :)

Anyway, account is vanavond voor anderen dus kan wat kalmer aandoen :p
hf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
daarstraks eerste placement match, ik zerg en hij protoss
ben maar eens aanvallend gaan spelen, en op zich loonde dat want ik zag ineens een gebouw van protoss wat ik nog nie gezien had, en waar ik al voor vreesde:

dit was mijn eerste encounter met dark templars,

als een gek al mn overlords geupgrade zodat ik ze kon zien, damn wat een lastige gasten zeg

ik was al bezig richting mutas te techen dus ik heb snel nog een 2e expansion gebouwd en als een gek die mutas maken
met mn roaches en zerglings heb ik die templars tegen kunnen houden, met mutas bijna al zn workers afgemaakt en zn dark templar gebouw, weet zo nie hoe die heet

dus ik verder zijn basis afmaken, komt ie ineens met keiveel workers uit een onverwachts hoekje
dus toen begon het wie zsm de andere zn gebouwen kon pakken, was wel grappig maar goed uiteindelijk heb ik het gewonnen met nog op het einde een gg en effe met elkaar gepraat over hoe wat en wie waar de fout in ging, zulke matches zijn tof!

was dus gewoon bijna ingemaakt met een leger aan protoss workers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Vandaag ging mijn HD stuk, nu weer alles wat aan het installeren. StarCraft II dus ook, krijg ik de melding dat Starcraft 2 niet gekoppeld is aan mijn account. Kijk ik op mijn account staat die er gewoon tussen... Hm zal waarschijnlijk iets zijn met EU/US etc. Juist, heb ik de US versie van usenet geplukt.

[ Voor 18% gewijzigd door MrVegeta op 27-03-2010 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Toevallig toen ik vandaag wou spelen, moest ik ook een nieuw profile aan maken, kortom ik begin opnieuw niet erg maar goed :)

tis nog steeds Mektheb, mek voor de mensen die me toe willen voege

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Mensen die vandaag willen spelen, stuur me maar een message.

Ben overgestapt op random, altijd maar Terran begint te vervelen.

Word nog altijd gerushed en afgemaakt binnen 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowlingWolve
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-01 13:02
Goedemorgen,

Ik volg dit topic al een tijdje en ik moet zeggen dat het nu toch echt wel begint te knagen dat ik nog niet een beta key heb. Ik ben een oude map/mod maker voor het spel Warcraft III en ben inmiddels al druk bezig met het uitwerken van nieuwe ideeën voor een mod voor het spel Starcraft II. Mijn vraag aan jullie is of de map editor al in de beta zit en zo niet wanneer deze ongeveer komt. Ik kan het helaas niet op internet vinden. Eerst was het namelijk wel aangekondigd maar of het ook echt zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
HowlingWolve schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 10:48:
Goedemorgen,

Ik volg dit topic al een tijdje en ik moet zeggen dat het nu toch echt wel begint te knagen dat ik nog niet een beta key heb. Ik ben een oude map/mod maker voor het spel Warcraft III en ben inmiddels al druk bezig met het uitwerken van nieuwe ideeën voor een mod voor het spel Starcraft II. Mijn vraag aan jullie is of de map editor al in de beta zit en zo niet wanneer deze ongeveer komt. Ik kan het helaas niet op internet vinden. Eerst was het namelijk wel aangekondigd maar of het ook echt zo is?
Map Editor / Single Player zit nog niet in de Beta en of dit er in komt weet ik niet :),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowlingWolve
Aah oke bedankt voor de snelle reactie! :)

De single player maakt mij op zich nooit zoveel uit, ben toch vooral iemand die vooral de multiplayer speelt.
Weet je toevallig ook wat voor programma je moet gebruiken om 3d modellen te maken voor Starcraft II. Voor Warcraft III was dat 3ds max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
HowlingWolve schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 10:52:
Aah oke bedankt voor de snelle reactie! :)

De single player maakt mij op zich nooit zoveel uit, ben toch vooral iemand die vooral de multiplayer speelt.
Weet je toevallig ook wat voor programma je moet gebruiken om 3d modellen te maken voor Starcraft II. Voor Warcraft III was dat 3ds max.
Als je de game al eens wilt testen mag je me messagen, dan stuur ik mijn inloggegevens door, dan kan je eventueel ook al wat replays bekijken en mappen uitchecken, in custom games heb je er meer dan de standaard die bijna alleen maar online gezet worden op youtube bv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowlingWolve
Wow dat zou wel erg fijn zijn! :)
Ik kan helaas zo snel niet vinden waar je contact gegevens staan....
Zou je mij willen mailen of een bericht willen sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Dat gaat niet omdat je die instelling niet hebt gedaan dat mensen je een Direct Message kunnen sturen :)
Staat ergens in je profiel.
Zal het ff opzoeken.

Edit:

Onder de tab 'Forum' - 'myReact' - 'Voorkeuren'.
Daar direct messages aanvinken

[ Voor 23% gewijzigd door Graviton12 op 27-03-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowlingWolve
Bedankt, heb het meteen even gewijzigd :P

[ Voor 32% gewijzigd door HowlingWolve op 27-03-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 15:03

DarkKnight

Narf

Volg nu dit topic en SCII in het algemeen alweer een hele tijd. En hoe meer ik lees, kijk en hoor, des te meer het gaat jeuken. *Zucht* Aangezien Blizzard vergeten is een key te sturen (zal wel een stagiair zijn geweest die een verkeerde knop in heeft gedrukt ;)), denk ik dat ik SC, maar weer eens moet gaan spelen.

Wat ik me nu vooral afvraag over SC II: Helpt ervaring van SC of is het ook mogelijk goed mee te komen als je al jaren geen SC hebt gespeeld (of is gewoon zo anders kwa balance en speelwijze dat iedereen toch 'opnieuw' moet beginnen)?

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
DarkKnight schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 15:28:
Volg nu dit topic en SCII in het algemeen alweer een hele tijd. En hoe meer ik lees, kijk en hoor, des te meer het gaat jeuken. *Zucht* Aangezien Blizzard vergeten is een key te sturen (zal wel een stagiair zijn geweest die een verkeerde knop in heeft gedrukt ;)), denk ik dat ik SC, maar weer eens moet gaan spelen.

Wat ik me nu vooral afvraag over SC II: Helpt ervaring van SC of is het ook mogelijk goed mee te komen als je al jaren geen SC hebt gespeeld (of is gewoon zo anders kwa balance en speelwijze dat iedereen toch 'opnieuw' moet beginnen)?
nee je hebt zeker een voorsprong op mensen als je sc1 kent, het spelen en manier van is het zelfde alleen zijn er nieuwe jasjes en units die nieuwe dingen kunnen.
maar het begin is het zelfde en het opbouwen en plaatsen en zelfs shortcut's van keys zijn het zelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Het helpt als je BW goed kan ja, kunnen we kort over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

Nog een vraag over het scouten: in het begin wandel je even rond in de tegenstander z'n basis. Maar na een tijdje word je onvermijdelijk gekilled door zerglings/marines/zealots en je komt de ramp niet meer op.

Als een tegenstander zich dan meteen indekt met turrets, hoe kom je dan nog fatsoenlijk te weten wat voor tactieken hij gaat gebruiken? Of hij voor mass-units gaat of meteen voor mass air, daar kom ik dan niet meer achter, en dan wordt het gokken. Dan ga ik óf voor air, óf voor beetje van alles, maar vooral dat laatste werkt niet als er dan toch een mass air komt, dan ben ik steeds nét niet sterk genoeg om dat te counteren.

Iemand nog goede scouttechnieken op dit vlak (voor Protoss)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Plekje zoeken waar je via, ben de naam ff kwijt, de transport vlieger (die ook pylon power kan genereren) van protoss kan landen en paar zealots of iets anders tier 1 rond laten lopen?
Heb het nog nooit gedaan omdat ik altijd met andere dingen bezig ben :)
Of het truukje met pylon bouwen naast een verhoog en zo inwarpen van?
Dan kan je bv een DT binnenbrengen, die on hold zetten en zo scouten, turrets vuren er toch niet op.

[ Voor 13% gewijzigd door Graviton12 op 27-03-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:53
Protoss heeft juist een van de beste scoutmogelijkheden imo. Bouw een Observer in je `factory`, ben naam ervan ff kwijt, ding waar je ook Immortals etc bouwt. Observers zijn onzichtbaar en kun je dus mooi boven z´n base laten hangen (tenzij ie wat detectors heeft, ff opletten dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Daarmee dat ie zegt 'Als een tegenstander zich dan meteen indekt met turrets' dat zijn ook detectors voor Terran.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Owja, ik kan ook niet lezen... Magoed, DT's worden ook door decectors gezien. Met DT's zie je niet meer dan met Observers en Observers zijn wat goedkoper en makkelijker er te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Over het algemeen heb je eerder observers dan dat je tegenstander zich volbouwt met AA/detectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 16:24
Zojuist mijn 5 placement matches gespeeld, maar ik ben bang dat ik in de verkeerde ladder ben geplaatst.

Voor de ladder reset zat ik in de copper league en verloor ik echt alles.
Zelf hou ik meer van turtelen maar dat is er niet bij met online spelen. Daarom wordt / werdt ik dus constant gesteamrolled door een grote hoeveelheid units van de tegenstander.

Zodoende ook maar weer gebruik gemaakt van de 5 practice matches en jawel 4 daarvan verloren ook al probeerde ik te rushen. Vervolgens kwamen de placement matches, en heb ik daar 3 van gewonnen in 15 minuten tijd 8)7 . de overige 2 verloor ik echt hopeloos.

Door mijn lucky wins ben ik nu in de silver ladder geplaatst :/ Grote kans dus dat ik vanaf nu weer gruwelijk ga verliezen elke match.

blijf het erg lastig vinden om de juiste keuzes te maken en bepaalde units te counteren maar al doende leert men. het is iig zelden dat ik midgame bereikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Wmm schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:02:
Owja, ik kan ook niet lezen... Magoed, DT's worden ook door decectors gezien. Met DT's zie je niet meer dan met Observers en Observers zijn wat goedkoper en makkelijker er te krijgen.
Maar DT's worden niet afgeknald door turrets :)
Ze zien ze wel maar schieten niet, terwijl een observer zo uit de lucht gehaald wordt, dus als je tegenstander geen units heeft staan op de plaats waar je land kan je in ieder geval scouten of je moet al pech hebben dat ie je ziet op minimap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Slamdance schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:43:
Zojuist mijn 5 placement matches gespeeld, maar ik ben bang dat ik in de verkeerde ladder ben geplaatst.

Voor de ladder reset zat ik in de bronze league en verloor ik echt alles.
Zelf hou ik meer van turtelen maar dat is er niet bij met online spelen. Daarom wordt / werdt ik dus constant gesteamrolled door een grote hoeveelheid units van de tegenstander.

Zodoende ook maar weer gebruik gemaakt van de 5 practice matches en jawel 4 daarvan verloren ook al probeerde ik te rushen. Vervolgens kwamen de placement matches, en heb ik daar 3 van gewonnen in 15 minuten tijd 8)7 . de overige 2 verloor ik echt hopeloos.

Door mijn lucky wins ben ik nu in de silver ladder geplaatst :/ Grote kans dus dat ik vanaf nu weer gruwelijk ga verliezen elke match.

blijf het erg lastig vinden om de juiste keuzes te maken en bepaalde units te counteren maar al doende leert men. het is iig zelden dat ik midgame bereikt wordt.
Ik voel me al gelijk minder alleen :p

Naar mijn gevoel is het vooral belangrijk om weten of je tegenstander air maakt in het begin en welke, want die rapen eender welke base vanop afstand.
Reapers trapte ik daarnet nog in, komen base in, ik trek troepen terug naar HQ, hij springt over de rand naar expo die ik net gestart was, ik volg en hij maakt een toertje gevolgd door mijn units, springt opnieuw over de rand en daar stond ik met mijn units out of base zucht :)

Veel replays kijken zou ik zeggen, alhoewel het moeilijk is als je de echte game kan spelen om dan youtubes te zien :(

Replays gemaakt in oudere versies werken niet? dang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Reapers zijn zo frustrerend, gisteren ook nog verloren tegen die techniek. Als je ze niet meteen op het begin rushed ben je eigenlijk de zak als protoss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zijn er al custom maps? Ik kijk vooral uit naar het Starcraft II equivalent van Warcrafts 3 footmen frenzy. Doet me trouwens herinneren aan die golem-maps uit Starcraft I, dat waren leuke tijden!

[ Voor 3% gewijzigd door FezzFest op 27-03-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Graviton12 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 21:02:
[...]
Replays gemaakt in oudere versies werken niet? dang
Jawel. Gewoon ingame openen, dan komt ie met de melding dat het voor een oudere versie is en vraagt ie je of je de game wilt restarten met die oudere versie. Doe je dat dan restart SC2 en laadt ie de replay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Wat ik mij trouwens afvroeg zou er iemand zijn die SC1 omzet naar SC2? Minus de cutscenes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351307

DarkKnight schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 15:28:
Ja, het helpt natuurlijk. Maar RTS ervaring in het algemeen is waar het om gaat. SC lijkt natuurlijk het meeest op SC2, maar het is toch een ander soort RTS. SC2 is ook veel makkelijker voor nieuwe spelers en de verschillen tussen casual spelers en een beetje serieuze amateurs zijn niet zo groot meer. En die waren enorm in SC.

Maar ja, je moet inderdaad opnieuw beginnen met SC2. Het belangrijkste in SC2 is welke eenheden je bouwt in welke situatie. Waar SC meer op schaken lijkt lijkt SC2 meer op poker. SC ging om techniek en tactiek. SC2 om mind games en strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Wat doe je als Zerg zijnde tegen b.v. mass air units van Terran? En inderdaad, SC2 is een kwestie van veel spelen, Replays (lees: Pro games) bestuderen en zelf toepassen.

En je moet natuurlijk weten welke counter units je moet bouwen. En, misschien in sommige gevallen het belangrijkste (wat ik zelf ook nog eens vergeet) SCOUTEN! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
Hier verder jongens! [PC] StarCraft 2 - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown