Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 15:24
Overigens zijn ze zich volgens mij aan het voorbereiden op die closed beta waarbij ze zelf mensen uitnodigen. De nodige fan sites hebben al x aantal keys toegezegd gekregen die ze via prijsvragen enzo mogen weggeven, ook doet Blizz dat zelf al geloof ik met comic contests enzo als ik me niet vergis (volg het ook niet perfect wat er allemaal met SC2 gebeurd).

Is het niet zo dat ze nu ook al topspelers het spel laten spelen om te testen? Ik dacht dat b.v. Moon al de nodige sessies gespeeld heeft, of was dat alleen op conventies puur als reclame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWARQ
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 06:41
De beta opt-in is nu geupdate van de battle.net account. Je kunt nu je systeem specs plaatsen in de " beta profile settings " en mogelijk wordt dit een van de zaken waarmee bepaald wordt of je in de beta terecht komt.

Blizzard heeft het echter nog steeds over:
"The StarCraft II beta-test period is coming in the months ahead!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
In aanvulling op DWARQ:
Blizzard is begonnen met de inschrijvingen voor de StarCraft II-bèta. Om hierop kans te maken, moet je naar Battle Net gaan om daar een account te maken of je in te schijven met je bestaande account. Vervolgens ga je naar de Bèta-pagina en schrijf je je daar in voor StarCraft II.

Vergeet daarbij ook niet een screenshot mee te sturen van jouw systeemeigenschappen en wacht vervolgens af. Wellicht dat Blizzard jou dan binnenkort een mail stuurt dat je toegelaten bent en met de bèta aan de slag mag.
http://www.insidegamer.nl...I-bta-zijn-begonnen-.html
Helaas doet battle.net het niet bij mij. Krijg een 403 error, meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuruya
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:13
Gurneyhck schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:35:
Helaas doet battle.net het niet bij mij. Krijg een 403 error, meer mensen hier last van?
https://us.battle.net/login/login.xml Probeer deze link eens.

Overigens :
We don’t have an exact start date to share at this time, but note that when it does begin, we will be adding additional regions to the beta test in phases. North America will be the first region to begin beta testing, and other regions will follow afterward in phases.
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Jouw link werkt wel, thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:06

PromWarMachine

Forsaken Archer

Thanks! :*
Overigens :
[...]
:/
What else is new? Dat was bij alle voorgaande bèta's ook zo. :)

Verder vind ik Starcraft2.com wel verdacht rustig qua updates. Zouden ze echt bezig zijn met het uitrollen van de beta? Kan me niet voorstellen dat een website als Insidegamer een scoop krijgt. Op Fileplanet staat er nog helemaal niets over.

Voor mij zou oktober een ideale tijd zijn om het te releasen. In de zomer game ik minder en in september zit ik in de USA. Helaas is Blizzcon net daarvoor, anders had ik zeker overwogen om daarheen te gaan! :P

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Op starcraft2.com staat wel degelijk iets over de beta:
http://starcraft2.com/beta-faq.xml

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
De beta zou ergens deze zomer beginnen volgens Blizzard president Mike Morhaime.
Blizzard president Mike Morhaime today confirmed that the StarCraft II beta would begin sometime this summer.

"This summer we will be opening up external beta testing, and while we haven't announced a release date yet, this phase will also signal the final stretch [of development on the game]," said Morhaime during today's Activision Blizzard conference call.

Signups for the beta officially opened yesterday, with users able to opt-in to the test by way of their Battle.net profiles. The test will focus on the multiplayer mode, featuring all three of the title's races and several maps.

"Our priority now is completing the core game," added Morhaime. "Once that is complete, our focus will shift [to the two expansions]."
Bron: http://www.gamereplays.or...ndex.php?showtopic=487968 (kan zo niet vinden waar Morhaime dat gezegd heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04 10:45
:/ Speciaal een battle.net account aangemaakt voor de beta, "registreer eerst een game"
voordat ik überhaupt op de beta pagina kan komen...

Is er manier hier omheen of is dit echt verplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar .. gevonden.

Lol, als je die systemcheck doet, moet je wel opletten op welke partitie je hem uitvoert. Zo gebeurde het bij mij, dat ik hem op de F:\ deed waar nog "maar" 6.5 GB op stond. Misschien kijken ze daar ook wel naar. Vaag dat ze niet de volledige schijf scannen.

Zie trouwens nergens waar je je specifiek kunt inschrijven voor de SC2 beta. Wel zie ik Diablo, Starcraft en Warcraft universum staan met vinkjes. Dat gewoon zo aangevinkt hebben?

En trouwens waarom is je Profile naam, je email adres.. kan ook nergens een l33t naam invoeren voor profiel naam.

[ Voor 236% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2009 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:59
Adramalech schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:44:
:/ Speciaal een battle.net account aangemaakt voor de beta, "registreer eerst een game"

Nope, geen andere manier. Eerst was het zo dat andere Blizzard game niet nodig was, maar juist paar dagen terug hebben ze dat veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Adramalech schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:44:

Waarom zou je eigenlijk de beta van Starcraft 2 in willen als je starcraft 1 niet hebt?

Bovendien, zowel starcraft als warcraft3 zijn tegenwoordig niet duur meer en zeker een goede investering :) .

[ Voor 12% gewijzigd door Goron op 09-05-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WaWaWiiiiWa schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 11:22:
[...]

Waarom zou je eigenlijk de beta van Starcraft 2 in willen als je starcraft 1 niet hebt?
Misschien is hij geen tachtig :P. Misschien vond hij de trailers/art/battlecasts erg goed. Is hij een sadist die graag een beta plekje inpakt in plaats van iemand die het heel graag wilt.
Waarom zou iemand zich moeten verantwoorden om een beta te willen spelen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:51
WaWaWiiiiWa schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 11:22:
[...]

Bovendien, zowel starcraft als warcraft3 zijn tegenwoordig niet duur meer en zeker een goede investering :) .
Ik heb toevallig een tijdje geleden het combinatiepakket van starcraft + broodwar gekocht. Ik kan hem alleen niet registreren op eu.battle.net, omdat bij de taalselectie geen taal te kiezen is :(

Edit:
Net nog een keer geprobeerd, werkt nu wel *O*
Ik heb nu starcraft, broodwar, war3, war3 frozen throne, diablo2 en diablo2 lod aan mijn account gekoppeld :D

[ Voor 13% gewijzigd door Morax op 09-05-2009 11:34 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morax schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 11:29:
[...]
Ik heb nu starcraft, broodwar, war3, war3 frozen throne, diablo2 en diablo2 lod aan mijn account gekoppeld :D
Lol, ik heb precies hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Is die SC Battlechest (de echte met mooie doos, niet het dvd hoesje...) uberhaubt nog ergens te koop. Die van Diablo is nog volop verkrijgbaar maar van SC zijn er alleen nog maar budget/bestseller versies :S Ik zou SC toch nog wel graag in mijn "vintage" collectie wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:16
Mythrill schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:53:
Is die SC Battlechest (de echte met mooie doos, niet het dvd hoesje...) uberhaubt nog ergens te koop. Die van Diablo is nog volop verkrijgbaar maar van SC zijn er alleen nog maar budget/bestseller versies :S Ik zou SC toch nog wel graag in mijn "vintage" collectie wil hebben.
Ik denk dat je dan op Marktplaats of eBay moet gaan kijken..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik baal er echt enorm van, maar ben mijn orginele verpakkingen/cd's van WC2, WC3 en SC kwijt. :'( Denk binnenkort maar eens in de winkel kijken of ik ze ergens opnieuw kan kopen - hopelijk liggen ze in een budget bak. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Mythrill schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:53:
15 euro op bol.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Dat is niet de battelchest, dat is de "budget" versie met daarin SC en SC:BW zonder de strategy guides ed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 08:11
Is er dan wel een battlechest versie van SC?
Volgens mij is die nl nooit gemaakt.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
Je kan em ook gewoon via de blizzard store halen voor 20 dollar :P

En die systemcheck scande bij mij een partitie die nog 1,5 gb vrij had, das was ook niet echt handig. Nou ja, misschien maakt mij dat juist aantrekkelijker als tester :)

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:35
Zijn hier nou echt zo weinig StarCraft fans omdat hier zo weinig wordt gepost?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pedr0 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:01:
gewoon geduldig :P

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2009 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Warcraft 3 is nog altijd enorm actief enzo, momenteel niet teveel te klagen :)

Dat, en er komt weinig boeiend nieuws uit. Dat verandert wel wanneer de beta live gaat

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
En dat zal niet lang meer duren!

Op www.starcraft2.com is er een nieuwe "Death animation" video verschenen. Mooi gedaan door Blizzard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fans genoeg hier.. Alleen als je vaak erover gaat denken/lullen duurt het juist langer voordat ie komt :P

http://communitystarcraft...-qa-batch-51-released.php

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Niet zoveel om over te praten aangezien Blizzard het allemaal zo lang laat duren :p. Na aankomende Blizzcon zal het wss wel weer even druk worden, en met Beta start ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Als er wat te posten valt zal ik wel posten. :O

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Aangezien het sinds kort mogelijk is je WoW account te koppelen (als Europeaan), heb ik dat maar eens gedaan en me gelijk aangemeld voor de Beta Opt-in. Wilde het eerst niet doen, omdat ik op dit moment niet genoeg tijd heb om een Beta te testen, maar ik verwacht dat het nog wel eventjes duurt voor die komt, tegen die tijd heb ik het vast rustiger. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Wilde het eerst niet doen, omdat ik op dit moment niet genoeg tijd heb om een Beta te testen
Maar wel tijd om WoW te spelen? :z
WoW account is trouwens niet verplicht om een nieuwe battle.net account aan te maken hoor (sterker nog:WoW is het enige spel dat geen gebruik maakt van battle.net), ik heb men account ondertussen al meer dan een maand ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Boeboe schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:09:
Maar wel tijd om WoW te spelen? :z
Speel ook al ongeveer 5 maanden geen WoW meer. ;) Maar heb uiteraard het account nog wel.
WoW account is trouwens niet verplicht om een nieuwe battle.net account aan te maken hoor (sterker nog:WoW is het enige spel dat geen gebruik maakt van battle.net), ik heb men account ondertussen al meer dan een maand ;)
Klopt. Maar om aan de Opt-in van de Beta(s) mee te kunnen doen, moet je minimaal 1 game aan je Battle.net account koppelen. En aangezien ik helaas alle CD-keys van SC1, WC2 en WC3 kwijt ben, was WoW koppelen de enige optie (die geen extra geld zou kosten). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:20
Maar wat is het nadeel van het koppelen aan je WoW account dan? Ik heb het gister gedaan en het enige wat ik als 'nadeel' ondervind is dat mn inlognaam nu 10 tekens langer is, mn e-mail ipv mn naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:06

PromWarMachine

Forsaken Archer

Er is wat nieuws. In Korea, waar Starcraft een volkssport is, hebben ze Starcraft II mogen spelen. Hier is de Nederlandse samenvatting en hier staat het hele verhaal, vertaald vanuit Koreaans naar Engels.

Klinkt allemaal best goed!

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws!
E3: Blizzard streeft naar StarCraft 2-release 'eind dit jaar'

Door Dimitri Reijerman, maandag 1 juni 2009 15:44

Blizzard streeft er naar om de rts-titel StarCraft 2 tegen het einde van dit jaar in de winkelschappen te hebben liggen, zo heeft de gamedeveloper aan de vooravond van de E3 laten weten. Het strategiespel moet echter wel 'echt klaar zijn'.

De verwachte release voor het einde van dit jaar, waarbij zowel de OS X- als Windowsversie tegelijkertijd moeten uitkomen, werd tijdens een persconferentie van Activision Blizzard uitgesproken door Blizzard-ceo Mike Morhaime, zo meldt Gamespot. Hij maakte er echter direct het voorbehoud bij dat het strategiespel wel geheel moet voldoen aan 'onze interne standaarden en de verwachtingen van de speler'.

De bètaversie van StarCraft 2 zou volgens Morhaime 'deze zomer' moeten uitkomen, zonder een specifieke datum te noemen. Daarbij zal gebruik worden gemaakt van de vernieuwde Battle.net-dienst. Zoals al eerder bekend werd, zal het eerste deel van StarCraft 2 de ondertitel 'Terrans: Wings of Liberty' meekrijgen. De twee uitbreidingen die de StarCraft 2-trilogie moeten volmaken gaan respectievelijk 'Zerg: Heart of the Swarm' en 'Protoss: Legacy of the Void' heten.
nieuws: E3: Blizzard streeft naar StarCraft 2-release 'eind dit jaar'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
als ze nog een half jaar beta test willen doen zullen ze vlot moeten worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

PromWarMachine schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:35:
Er is wat nieuws. In Korea, waar Starcraft een volkssport is, hebben ze Starcraft II mogen spelen. Hier is de Nederlandse samenvatting en hier staat het hele verhaal, vertaald vanuit Koreaans naar Engels.

Klinkt allemaal best goed!
Nou...
Next is the ability to hotkey multiple selections and squads. The original selection cap of only 12 multiple selections has increased to 24
:(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
GrumpyGamerDad schreef op maandag 11 mei 2009 @ 11:49:
Is er dan wel een battlechest versie van SC?
Volgens mij is die nl nooit gemaakt.
Ja die is er wel, ik heb hem zelf namelijk.
Starccraft + Broodwar + strategy guides in een mooie doos :)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. ik dacht dat ze het eerst oneindig veel wouden doen ofzo? 24 is wel een tegenvaller.. maar men zegt dat je daar snel genoeg aan went..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik vind 24 eigenlijk al veel. Lastige micro als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Micro wordt er juist makkelijker van. SC1 heeft een cap van 8 ofzo? Iig vrij weinig. De Zuid Koreanen willen liever dat het dat aantal blijft want het zorgt ervoor (bijvoorbeeld) dat je niet alle units op je scherm ff snel kunt selecteren en kunt moven. Iemand die dat goed kan managen heeft natuurlijk een voorsprong. Als je veel meer units (of ergo zoveel als je wilt) kunt selecteren dan valt dat skill verschil weg.

Tenzij er iets anders bedoelt wordt. Vind het een beetje vage zin. Wat ik hier zeg is iig wel van toepassing in SC2.

[ Voor 12% gewijzigd door Wmm op 03-06-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Wmm schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:02:
Micro wordt er juist makkelijker van. SC1 heeft een cap van 8 ofzo? Iig vrij weinig.
12, staat gewoon in mijn quote hoor.
De Zuid Koreanen willen liever dat het dat aantal blijft want het zorgt ervoor (bijvoorbeeld) dat je niet alle units op je scherm ff snel kunt selecteren en kunt moven. Iemand die dat goed kan managen heeft natuurlijk een voorsprong. Als je veel meer units (of ergo zoveel als je wilt) kunt selecteren dan valt dat skill verschil weg.

Tenzij er iets anders bedoelt wordt. Vind het een beetje vage zin. Wat ik hier zeg is iig wel van toepassing in SC2.
Voordeel haal je toch wel uit het goed managen van je troepen, daar heb je geen limiet voor nodig.
Een speler die ook maar een beetje tactisch bezig is zal er juist voor kiezen om zijn troepen onder verschillende hotkeys te doen en daarmee de 'allesselecteerder' toch wel verslaan.

Ik vind een limiet gewoon bagger, zeker met lings zit je squad zo vol. (ja je kunt natuurlijk klikken voor je vaderland, maar gamen is voor mij ontspanning ;) )

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Met een limiet wordt het managen toch een stuk lastiger. SC is een spel met veel units, als je dan maar 12 tegelijk kunt selecteren ben je toch een stuk lastiger bezig dan met "select all". CNC games b.v. hebben zo'n hotkey die alle units op je scherm / map tegelijk selecteert, dat is toch echt een stuk makkelijker dan max 12 units per keer.

SC is een spel dat ontzettend moeilijk te masteren is, zowel omdat het een gigantische diepgang heeft als wel vanwege de beperkingen van de user interface. Ze moeten van SC2 geen easy game maken door de user interface teveel te versimpelen. Want juist dan gaat het spel floppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Wmm schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:14:
Met een limiet wordt het managen toch een stuk lastiger. SC is een spel met veel units, als je dan maar 12 tegelijk kunt selecteren ben je toch een stuk lastiger bezig dan met "select all". CNC games b.v. hebben zo'n hotkey die alle units op je scherm / map tegelijk selecteert, dat is toch echt een stuk makkelijker dan max 12 units per keer.
Hoe vaak heb je dat nodig dan?
Alleen als je blind alle units door de voordeur stuurt, maar een beetje getalenteerd speler lacht daarom.
SC is een spel dat ontzettend moeilijk te masteren is, zowel omdat het een gigantische diepgang heeft als wel vanwege de beperkingen van de user interface. Ze moeten van SC2 geen easy game maken door de user interface teveel te versimpelen. Want juist dan gaat het spel floppen.
Dat ben ik dan wel met je eens, maar dat doelt ook meer op automining en multibuildingselect en dergelijke, je hoeft dan amper meer in het basiskamp te kijken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:52:
[...]

Alleen als je blind alle units door de voordeur stuurt, maar een beetje getalenteerd speler lacht daarom.
In CNC3 werd het anders best vaak gebruikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Gonadan schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:52:
[...]

Mwa, SC heeft soms zulke hopen units dat een "select all on screen" echt wel nuttig is. Natuurlijk niet voor de fijnere micro, maar wel om grote groepen units gewoon te verplaatsen.
[...]

Dat ben ik dan wel met je eens, maar dat doelt ook meer op automining en multibuildingselect en dergelijke, je hoeft dan amper meer in het basiskamp te kijken.
Klopt, die spelen ook mee. Ik weet het fijne er niet vanaf, volg het niet tot in detail, maar met dat soort dingen moet Blizz oppassen. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het goedkomt, er zullen vast ook wel nieuwe dingen in SC2 zitten die verschil in skills laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Wmm schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:14:

Vind dat er zeker wel een methode in hoort te zitten dat je meer dan 12 units kunt selecteren. Daardoor wordt het heus niet veel makkelijker om te micro'en. Bij Warcraft 3 kun je ook meerdere gebouwen in 1 keer selecteren, nou daar win je heus een match niet mee ;)
Kan overigens niet wachten tot SC 2 uitkomt. Heb het weer een tijdje links laten liggen omdat het zo vreselijk lang duurt, maar nu kan het toch echt niet meer dan een paar maanden nog zijn :*)

[ Voor 8% gewijzigd door SuX DeLuXe op 08-06-2009 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
SuX DeLuXe schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:04:
[...]

Vind dat er zeker wel een methode in hoort te zitten dat je meer dan 12 units kunt selecteren. Daardoor wordt het heus niet veel makkelijker om te micro'en. Bij Warcraft 3 kun je ook meerdere gebouwen in 1 keer selecteren, nou daar win je heus een match niet mee ;)
Kan overigens niet wachten tot SC 2 uitkomt. Heb het weer een tijdje links laten liggen omdat het zo vreselijk lang duurt, maar nu kan het toch echt niet meer dan een paar maanden nog zijn :*)
De streefdatum is "eind dit jaar" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starcraft 1 is samen met Counter-strike een spel dat echt meer dan 10 jaar later nog top spel is. Gameplay is gewoon geweldig, niet elke noob kan hier eventjes in een maandje goed in worden en ik hoop dat Starcraft 2 gebasseerd is op een goede gameplay in plaats van al die rot spellen waar alleen maar aan de graphics word gedacht. Al heb ik veel vertrouwen dat Blizzard dit voorop stelt waar EA Games puur voor het snel cashen met titels waar ze binnen een jaar alweer een vervolg uitkotsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
SuX DeLuXe schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:04:
[...]

Ik ben het met je eens. Ik vind ook dat het spel dan een stuk toegankelijker wordt en je niet 200 acties per minuut hoeft uit te voeren om een beetje mee te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
12 vind ik wel een goed aantal, ik denk dat met grotere groepen gaat alles elkaar in de weg lopen. Tenzij in SC2 de unit pathing beter is, dan zijn grotere groepen wel handiger. Maar de topspelers zullen wel gewoon kleine groepen blijven gebruiken. Vind het wel stoer om te zien hoe ze dan zo'n gigantisch leger toch vloeiend over de map laten bewegen :)

btw, op youtube staan wel paar filmpjes van coole acties van topspelers, starcraft pimpest play, aanrader ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:45

VP.

Ik vind 12 ook een prima aantal. We willen immers niet dat het een nieuwe C&C wordt, nietwaar?

Maar potverdriedubbeltjes.. wat heb ik er zin in! Ik ga voor deze game en Diablo 3 speciaal een nieuwe desktop PC kopen. Nu doe ik nog alles op mijn laptop, maar ik wil deze pareltjes zeker op "ultra-high" kunnen spelen!

Ik ben overigens wel benieuwd naar hoeveel units er in de multiplayer beschikbaar zullen zijn wanneer het eerste "deel" uitkomt. Ik hoor uit verscheidene bronnen dat alles al speelbaar zal zijn, terwijl mij uit een andere hoek weer het tegendeel wordt verteld. Wat is het nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
In de multiplayer zullen alle units beschikbaar zijn, de uitbreidingen zijn puur voor singleplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Ja, maar je krijgt waarschijnlijk ook extra units bij de uitbreidingen. Althans, dat weet ik wel zeker! :)

Ik zit eigenlijk op een nieuwe Battle Report (3) te wachten van Zerg vs Protoss.

[ Voor 28% gewijzigd door Pedr0 op 11-06-2009 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JJerome schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:18:
[...]

Ik ben het met je eens. Ik vind ook dat het spel dan een stuk toegankelijker wordt en je niet 200 acties per minuut hoeft uit te voeren om een beetje mee te komen.
Het micro'en is juist hetgene wat me stoorde, matches in Warcraft III en Starcraft werden vaak bepaald wie het snelste acties kon uitvoeren binnen de minuut, wie dus het best kon micro-en. Dat begint zelfs op hard werken te lijken in ruil voor een muisarm. Mij niet gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pedr0 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 08:59:
Ja, maar je krijgt waarschijnlijk ook extra units bij de uitbreidingen. Althans, dat weet ik wel zeker! :)
Maar die units worden gewoon toegevoegd door middel van updates.. Dus je hoeft niet de uitbreidingen te hebben om online te spelen geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fudgem
  • Laatst online: 10-08-2024

Fudgem

Fudge the system!

Ik denk dat het net als brood war is, dat er extra units komen, maar dat je ook vanilla kan spelen...

AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Blizzard is starting to gear up for the StarCraft II Beta, the company said recently in an email sent out to game writers.

The email, which asks game writers to make sure they have a Battle.Net account set up and a request in, says that Blizzard has no date yet to announce for the start of the beta. The email ends, however, by saying that all Battle.net account login info for game writers needs to be sent to Blizzard by June 19.

Sounds like reason enough for me to start getting excited.
bron: http://kotaku.com/5290970...eps-for-starcraft-ii-beta

Er zijn nog meer sites met dit bericht, hopelijk geen hoax :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkbrace
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-08 15:17
Nu alleen nog even zorgen dat je uitgenodigd wordt om met de beta mee te doen... ;P

Wat betreft de micro; Dat maakt bij starcraft nou net het verschil. Iedereen kan aardig een economie op poten zetten en de juiste strategieën van forums halen, maar je moet nog wel de gevechten kunnen winnen. En dat is iets waarop je heel lang moet trainen, merk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:32

On_E

Housemusic

Battle report 3 is geleaked, Zerg vs Protoss.

http://www.viddler.com/explore/gamechosun/videos/77/

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Quote van SC2 Battlenet forums:
This was actually BR2.5, originally intended for Koreans. The American BR3 has yet to be released because it isn't finished yet.

-Old infestor model
-Old Spawning pool
-Lots of placeholder death animations.
-Disruptor damage against lings seems high? (bonus vs organic right?)
-Phoenix is hella fast.
-Overlord death animation is sweet.
-Neural Parasite is an awesome mechanic.
-This build did not have the baneling detonate while burrowed that is supposedly in the current build.
-Graviton Beam (anti-grav) seems like a lackluster ability, but could be interesting for disabling casters/ultralisks/tanks etc.
-I disagree and think that stalkers are the correct size. Immortals could use a size boost and disruptors could be a little smaller.
-Protoss are shaping up to have some of the most overpowered mechanics by the looks of it (imagine a combination of force field trapping ground forces, temporal rift preventing them from moving out of storms, graviton beams disabling their caster units, all with psi storms on top).
-Zerg players in both battle reports didn't do the race justice.
-Hatcheries spawn "Mantalings" when killed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Ik vroeg me trouwens af, kun je bij Starcraft 2 eigelijk gebouwen draaien wanneer je ze neerzet?
Zou wel stom zijn als dat er niet in zit want dit kan een hele hoop ellende sparen m.b.t. unitophopingen in je base...Ook voor verdedigingsgebouwen zou dit positief kunnen zijn. Ik kan dit niet zo 1 2 3 vinden eigelijk.
Ik heb het angstige vermoeden dat dit er niet in zit :S Zou echt raar zijn. Ze voegen allerlei vernieuwing toe, maar niet de vernieuwingen die er toe doen?

[ Voor 19% gewijzigd door SuX DeLuXe op 19-06-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
BazzPsychoNut schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 14:09:
Nu alleen nog even zorgen dat je uitgenodigd wordt om met de beta mee te doen... ;P
Kan altijd hopen ;), maar er is gelukkig ook geen NDA verder dus zelfs al kom je er niet zelf in zal er iig genoeg van het spel te zien zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Battleraport 3 is "gelekt".

http://www.youtube.com/watch?v=VNU21qess4c :)

HD:

http://g4tv.com/videos/39...ttle-Report-3/?quality=hd

[ Voor 36% gewijzigd door Lukin op 20-06-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Weet niet wat ik ervan moet vinden hoor. Sommige units, zoals die Colussus zijn echt vet en een toevoeging. Maar bij sommige units heb ik ook zoiets van het ziet er nou niet zo denderend uit. Ik mis toch iets dat Starcraft 1 wel had, maar dat is meer een gevoel. Ik vind het echt jammer dat ze het niet zo grauw konden laten als Starcraft 1, alleen dan met zeer sterke graphics. Dat zou pas super vet zijn, als die Zerglings etc. er wat meer realistisch uitzagen. Verder heeft nog niemand beantwoord of je nou gebouwen kunt draaien bij Starcraft 2? Ik weet dat het bij Starcraft 1 en bijvoorbeeld Warcraft 3 ook niet kan, maar het is 2009 toch? Dit is een feature die er toch echt in zou moeten zitten, maakt het spel veel dynamischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:16
Ongelofelijk vet om te zien hoe een bijna verslagen Protoss speler door middel van blink, en het phasen van units de rollen totaal om kan draaien en wint. :) Had echt verwacht dat de Zerg deze keer vet zou winnen.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
SuX DeLuXe schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 17:18:
Verder heeft nog niemand beantwoord of je nou gebouwen kunt draaien bij Starcraft 2? Ik weet dat het bij Starcraft 1 en bijvoorbeeld Warcraft 3 ook niet kan, maar het is 2009 toch? Dit is een feature die er toch echt in zou moeten zitten, maakt het spel veel dynamischer.
Nee, dit kan niet voor zover ik weet. Ik zie ook totaal niet het voordeel hiervan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Angeloonie schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 23:37:
Ongelofelijk vet om te zien hoe een bijna verslagen Protoss speler door middel van blink, en het phasen van units de rollen totaal om kan draaien en wint. :) Had echt verwacht dat de Zerg deze keer vet zou winnen.
Ja dacht ook dat de Zerg zou winnen, helemaal toen die Collosi werden overgenomen :P Maar de Protoss had echt wel een paar vette moves met die forcefields, tof om te zien. Vind het wel jammer dat er in dit soort potjes geen latere units aan bod komen, had wel graag een carrier of ultralisk gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Dat forcefield leek me ronduit imba eigenlijk :p. Al moet het ook wel enorm balen zijn om plots je 2 colossus units instant te verliezen EN tegen jezelf gebruikt te krijgen.

Persoonlijk vind ik de banelings nog altijd de meest evil units die er zijn, zeker gecombineerd met hun burrow. Je kan je er zo een paar in je rug krijgen wanneer je een offensief aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Pedr0 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 09:54:
[...]

Nee, dit kan niet voor zover ik weet. Ik zie ook totaal niet het voordeel hiervan in?
Nou, ik zou het nogal vreemd vinden als het er niet inzit. Ten eerste is dat veel realistischer ipv gebouwen die constant 1 kant op "kijken". Ten tweede het maakt je basis veel dynamischer, en voorkomt dat er weer overal units elkaar gaan blokkeren. Ten derde kun je je verdediging zo veel beter neerzetten. Ik zou het iig vreemd vinden, ik bedoel waarom zouden ze het er niet in doen? Omdat het uitgevonden is door EA? Of wie dan ook
Boeboe schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:42:
Dat forcefield leek me ronduit imba eigenlijk :p. Al moet het ook wel enorm balen zijn om plots je 2 colossus units instant te verliezen EN tegen jezelf gebruikt te krijgen.

Persoonlijk vind ik de banelings nog altijd de meest evil units die er zijn, zeker gecombineerd met hun burrow. Je kan je er zo een paar in je rug krijgen wanneer je een offensief aangaat.
Het spijt me dat ik zo kritisch ben, maar ik vond het nogal onvoorstelbaar. De Zerg had iets van 2 expands? En ook nog voor langere tijd, en veel meer units. Hoe kun je dan verliezen...In Starcraft 1 was de Protoss allang ten dode opgeschreven. Het heeft op deze manier wel wat weg van Warcraft, maar Warcraft is Warcraft en Starcraft is Starcraft. Starcraft was toch massaal units bouwen en naar binnen stormen met die handel. Ze zijn gewoon bang om dat zo te laten omdat mensne dan zouden kunnen gaan zeuren over te weinig micro, te weinig skill nodig enz enz. Jammer hoor :|

[ Voor 45% gewijzigd door SuX DeLuXe op 22-06-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

SuX DeLuXe schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:59:
[...]
Starcraft was toch massaal units bouwen en naar binnen stormen met die handel. Ze zijn gewoon bang om dat zo te laten omdat mensne dan zouden kunnen gaan zeuren over te weinig micro, te weinig skill nodig enz enz. Jammer hoor :|
Hersenloos mass producen en binnenrushen werkte maar zelden hoor (als je geluk had), zowel in starcraft als in warcraft 3 (want de undead in wc3 zijn haast identiek aan de zerg in sc).
De filmpjes die je hier ziet zijn natuurlijk gespeeld door absolute topspelers. Het niveau van micro dat zij gebruiken zal je (zeker in het begin) maar heel uitzonderlijk tegenkomen, tenzij je hoog op de ladder terechtkomt. Persoonlijk werp ik ook zoveel mogelijk (gelijke) units in een groep om dan al mijn groepen tegelijk uit te sturen, micro is niets voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Volgens mij worden alle battle reports gewoon door mensen van Blizzard gedaan, de commentator is ook lead designer. Maar tis ook meer om het te laten zien, ze werken vast wel volgens een soort van script, gebruik deze units, laat die ability zien etc.

En ik snap niet waarom je gebouwen wilt draaien, de meeste gebouwen zijn gewoon vierkantjes, valt weinig aan te draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanteb schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:00:
Volgens mij worden alle battle reports gewoon door mensen van Blizzard gedaan, de commentator is ook lead designer. Maar tis ook meer om het te laten zien, ze werken vast wel volgens een soort van script, gebruik deze units, laat die ability zien etc.

En ik snap niet waarom je gebouwen wilt draaien, de meeste gebouwen zijn gewoon vierkantjes, valt weinig aan te draaien ;)
Draaiende gebouwen is ook niet het eerste waar ik aan denk.
Dan denk ik aan nooby 10m no rush players die simcity spelen met hun oorlogskamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:19:
Starcraft 1 is samen met Counter-strike een spel dat echt meer dan 10 jaar later nog top spel is. Gameplay is gewoon geweldig, niet elke noob kan hier eventjes in een maandje goed in worden en ik hoop dat Starcraft 2 gebasseerd is op een goede gameplay in plaats van al die rot spellen waar alleen maar aan de graphics word gedacht. Al heb ik veel vertrouwen dat Blizzard dit voorop stelt waar EA Games puur voor het snel cashen met titels waar ze binnen een jaar alweer een vervolg uitkotsen.
Ik denk vooral dat dit succes te danken is dat dit spel net zoals counterstrike wordt gespeeld als een soort sport. Gameplay is vrij simplistisch maar valt veel mee te oefenen.

Starcraft 2 ziet er goed uit, net die battlereport gezien. Hoop dat het wat uitbreid op gameplay ten opzichte van het eerste deel net zoals bij warcraft, anders zou het mij maar weinig kunnen boeien. En hopelijk krijgt dit deel zo'n fantastische map editor net zoals warcraft 3, dat zou het alleen al voor mij waard maken om de game te kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
daanteb schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:00:

De spelers zijn Blizzard balance testers. Het zijn afaik geen oud prof's ofzo, maar ze zijn echt wel erg goed. Ow, wat info over David Kim gevonden:
Balance Designer - David Kim

A little more information about David Kim for you folks:

David Kim is korean, born in korea, and moved here to go to school. He was a competitive SC player back in the day, playing with CuteBoy[gm] as well as ZeuS. His favourite sport to watch on TV is Starcraft. He switched to Warcraft3 when war3 came out, but SC was still his favourite RTS (and is to this day).
edit - oh right, i think he also placed in the top 8 for Korea WCG qualifications in 2000. i think.
Bron: http://www.teamliquid.net...essage.php?topic_id=71614. Top 8 in de WCG kwalificatie in Korea is extreem goed ;).

Ik las een tijd terug dat die games die ze voor de battlereports gebruiken gewone testgames zijn, maar dan wel de meest interessante. Dat zou impliceren dat het niet volgens een bepaald script gaat.

Overigens kan het draaien van gebouwen echt wel wat toevoegen. In CNC Generals was dit goed gedaan, denk b.v. aan airfields die met de baan de goede richting opgedraaid worden waardoor vliegtuigen veel minder tijd nodig hebben om ergens te komen :). Maar ik denk dat het iig in WC / SC niet veel toe zal voegen (niet in de huidige games iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 21:01
SuX DeLuXe schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:59:
[...]

Nou, ik zou het nogal vreemd vinden als het er niet inzit. Ten eerste is dat veel realistischer ipv gebouwen die constant 1 kant op "kijken". Ten tweede het maakt je basis veel dynamischer, en voorkomt dat er weer overal units elkaar gaan blokkeren. Ten derde kun je je verdediging zo veel beter neerzetten. Ik zou het iig vreemd vinden, ik bedoel waarom zouden ze het er niet in doen? Omdat het uitgevonden is door EA? Of wie dan ook

[...]

Het spijt me dat ik zo kritisch ben, maar ik vond het nogal onvoorstelbaar. De Zerg had iets van 2 expands? En ook nog voor langere tijd, en veel meer units. Hoe kun je dan verliezen...In Starcraft 1 was de Protoss allang ten dode opgeschreven. Het heeft op deze manier wel wat weg van Warcraft, maar Warcraft is Warcraft en Starcraft is Starcraft. Starcraft was toch massaal units bouwen en naar binnen stormen met die handel. Ze zijn gewoon bang om dat zo te laten omdat mensne dan zouden kunnen gaan zeuren over te weinig micro, te weinig skill nodig enz enz. Jammer hoor :|
Maar toch minder recource gatherers dan de protoss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Mja zelfs nadat hij de probes had gedood had hij nog minder drones dan de protoss probes had. Hij maakte er gewoon veel te weinig. Vond de zerg speler ook maar rare keuzes maken, op gegeven moment had hij iets van 8 zerglings bij de expansion van de protoss, maar vluchtte hij weg voor 1 photon cannon? En waarom liet hij zijn units niet die naar achter geblinkte stalkers afmaken?

[ Voor 11% gewijzigd door Goron op 23-06-2009 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

SniperFox schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:20:
[...]
Starcraft 2 ziet er goed uit, net die battlereport gezien. Hoop dat het wat uitbreid op gameplay ten opzichte van het eerste deel net zoals bij warcraft, anders zou het mij maar weinig kunnen boeien. En hopelijk krijgt dit deel zo'n fantastische map editor net zoals warcraft 3, dat zou het alleen al voor mij waard maken om de game te kopen. :)
Je heroes die items kunnen equippen/levelen misschien? :). Al mogen ze heroes wel achterwege laten in multiplayer dan (net zoals SC dat deed). Het feit dat je ze kon levelen in WC3 was enorm leuk, maar ik vond het veel te lastig te managen in multiplayer waar je naast het uitbouwen van je basis ook nog eens asap je hero moest levelen. Voor custom maps bleek het echter enorm veel potentieel te hebben. Heb me nog rot geamuseerd met de wc3 multiplayer rpg maps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:13:
[...]

Draaiende gebouwen is ook niet het eerste waar ik aan denk.
Dan denk ik aan nooby 10m no rush players die simcity spelen met hun oorlogskamp.
Het lijkt me gewoon een leuke feature. Niets meer, niet omdat ik een defensieve speelstijl heb ofzo maar lijkt me gewoon handiger. Zodat je base overzichtelijker blijft. Ik kan me nog herinneren bij Starcraft dat soms je hele base vol zat met units en soms blokkeerden ze de boel. En het is natuurlijk ook wel realistischer als je gebouwen kunt omdraaien.

[ Voor 6% gewijzigd door SuX DeLuXe op 24-06-2009 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:39:
[...]

Je heroes die items kunnen equippen/levelen misschien? :). Al mogen ze heroes wel achterwege laten in multiplayer dan (net zoals SC dat deed). Het feit dat je ze kon levelen in WC3 was enorm leuk, maar ik vond het veel te lastig te managen in multiplayer waar je naast het uitbouwen van je basis ook nog eens asap je hero moest levelen. Voor custom maps bleek het echter enorm veel potentieel te hebben. Heb me nog rot geamuseerd met de wc3 multiplayer rpg maps :)
Dat hero levellen is een van de redenen waarom veel mensen het geen leuke rts vinden, of iig minder snel geneigd zijn om op te pakken.
Ik speelde orc dus was dat betreft viel het wel mee. Windwalknoob ^_^

En draaiende gebouwen is niks mis mee, ik zou het zelf niet zo snel gebruiken, ik plemp het zo snel mogelijk neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 21:34
Dat van je gebouwen draaien is onzin, je kan heel eenvoudig je rallypoint verzetten. Het enige probleem dat ik had bij de orginele SC is dat er soms gespawned wordt tussen andere gebouwen, maar als je weet waar je op moet letten is er niets aan.

Met betrekking tot de zerg kan ik er nog niet echt aan wennen dat de creep nu grijs is (in de boeken was het ook altijd al zo maar toch).

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
king of rats schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:22:
Dat van je gebouwen draaien is onzin
Tja ik zou het wel een mooie feature vinden, niet eens zo zeer vanwege het gameplay gedeelte maar lijkt me gewoon mooier en realistischer. Misschien wordt het nog toegevoegd, dat werd mij althans verteld. Maar ik reken er iig niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

SuX DeLuXe schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 00:14:
Tja ik zou het wel een mooie feature vinden, niet eens zo zeer vanwege het gameplay gedeelte maar lijkt me gewoon mooier en realistischer. Misschien wordt het nog toegevoegd, dat werd mij althans verteld. Maar ik reken er iig niet meer op.
Dat kan je wel blijven herhalen, maar niemand lijkt het met je eens te zijn.
Mooier en realistischer kan je over discussiëren, voor mij is dat ondergeschikt belang bij een RTS.
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 01:39:
Dat hero levellen is een van de redenen waarom veel mensen het geen leuke rts vinden, of iig minder snel geneigd zijn om op te pakken.
Ik speelde orc dus was dat betreft viel het wel mee. Windwalknoob ^_^

En draaiende gebouwen is niks mis mee, ik zou het zelf niet zo snel gebruiken, ik plemp het zo snel mogelijk neer.
Die hero's waren onwijs gaaf, in RPG vorm, in RTS vond ik ze eigenlijk alle aandacht opeisen waardoor het RTS-achtige inderdaad minder werd.
Alle maps worden hetzelfde, eerst alle randoms met je hero mollen om hem te levellen en daarna beginnen we pas.
Een groot voordeel is wel dat agressief spel dus beloond wordt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WaWaWiiiiWa schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:27:
Mja zelfs nadat hij de probes had gedood had hij nog minder drones dan de protoss probes had. Hij maakte er gewoon veel te weinig. Vond de zerg speler ook maar rare keuzes maken, op gegeven moment had hij iets van 8 zerglings bij de expansion van de protoss, maar vluchtte hij weg voor 1 photon cannon? En waarom liet hij zijn units niet die naar achter geblinkte stalkers afmaken?
Waarschijnlijk omdat de protos meer resources had, op dat moment en hij koost om toch wat defends over te houden voor het geval de protos sneller aankwam vallen

Moet ook eerlijk zeggen had meer verwacht van het duel,maar verder weetje nooit hoe je reageerd tenzij je zelf op dat moment in de game zit

Persoonlijk kan ik niet wachten om weer full time na jaren starcraft, starcraft 2 te gaan spelen :)
fulltime voor mij is ( elke dag na 1800 tot 2400 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:30

admiral866

The King Personality Disorder

Mektheb schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 08:47:
[...]
Persoonlijk kan ik niet wachten om weer full time na jaren starcraft, starcraft 2 te gaan spelen :)
fulltime voor mij is ( elke dag na 1800 tot 2400 )
idd... doem-scenarios.
Damn you blizzard! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Gonadan schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 08:35:
[...]

Dat kan je wel blijven herhalen, maar niemand lijkt het met je eens te zijn.
Mooier en realistischer kan je over discussiëren, voor mij is dat ondergeschikt belang bij een RTS.
Niemand hoeft het ook met mij eens te zijn, daarvoor is het mijn eigen idee van hoe ik de game wil zien :)
En het mag dan van ondergeschikt belang zijn, ik zou geen reden weten waarom Blizzard dit niet zou toevoegen aan Starcraft 2, nouja wellicht omdat EA het ook bij z'n RTS games doet maar dat zou een slap excuus zijn om het niet toe te voegen. Laten we maar stoppen met de discussie, we zien het vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

SuX DeLuXe schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 12:50:
Niemand hoeft het ook met mij eens te zijn, daarvoor is het mijn eigen idee van hoe ik de game wil zien :)
Logisch, maar waarom herhaal je dan steeds hetzelfde?
Dat kan je geen discussie noemen, eerder welles/nietes. ;)
En het mag dan van ondergeschikt belang zijn, ik zou geen reden weten waarom Blizzard dit niet zou toevoegen aan Starcraft 2, nouja wellicht omdat EA het ook bij z'n RTS games doet maar dat zou een slap excuus zijn om het niet toe te voegen. Laten we maar stoppen met de discussie, we zien het vanzelf wel.
Blizzard zal voor elke feature gaan kijken naar toegevoegde waarde voor een RTS vergelijkbaar met Starcraft en daar de ontwikkeltijd en kosten tegenover zetten.
De optie voor het draaien van gebouwen lijkt mij relatief veel ontwikkeltijd en relatief weinig toegevoegde waarde, zeker binnen Starcraft waar een gebouw niets meer is dan een plek op de map waar je dingen mee kunt doen. Dat voorbeeld van dat vliegveld heb je niet in Starcraft. Heb jij gebouwen gezien waarbij de richting uitmaakt? Hooguit de kant waar de units uit komen, maar dat zullen ze simpeler oplossen. Als een plek geblokkeerd is komen ze er gewoon verderop uit.
Die opmerking over EA maakt meer dat jij als EA fanboy gezien wordt die even lekker Starcraft komt bekritiseren dan dat het een goed argument zou zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 25-06-2009 16:29 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Gonadan schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 16:28:
[...]

Die opmerking over EA maakt meer dat jij als EA fanboy gezien wordt die even lekker Starcraft komt bekritiseren dan dat het een goed argument zou zijn.
Nee ik ben echt een Starcraft 1 fan. Maar bij Starcraft 2 heb ik sowieso mijn twijfels. Niet dat de graphics het belangrijkste zijn maar ik vind het niet echt zo sfeervol uitzien als Starcraft 1.
Ik zou het gewoon zwak vinden als je geen gebouwen kunt draaien..maar daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn. Ze willen dingen vernieuwen, maar vernieuw dan ook de dingen die echt een toevoeging zijn. In mijn ogen zijn gebouwen draaien toch wel degelijk een toevoeging die lichte invloed op de gameplay kan hebben. Maar EA fanboy nee ik vind dat EA al genoeg titels verkloot heeft. Ik hoop niet dat Blizzard hetzelfde lot te wachten staat, maar dan zouden ze wel heel zwak moeten worden willen ze EA evenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Het draaien van gebouwen is gewoon goed gedaan in Generals imo, maar het zal in SC weinig tot niets toevoegen. Puur omdat de dingen die het goed maakten in Generals gewoon niet in SC zitten. Iets wat niets toevoegt aan de game kun je beter weglaten :).

Als ik een beetje rondlees op fora dan begrijp ik dat de Koreanen en sites als teamliquid.net behoorlijk opgewonden raken van deze BR 3. Als de harde kern van SC1 al positief reageert op een BR dan lijkt het erop dat SC2 op weg is om een ontzettend grote hit te gaan worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:46
Wmm schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:03:
Als de harde kern van SC1 al positief reageert op een BR dan lijkt het erop dat SC2 op weg is om een ontzettend grote hit te gaan worden :).
Wanneer heeft Blizzard een game uitgebracht die geen grote hit geworden is? :)

Niets dan respect voor ze _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Tech Trees
http://farm3.static.flick...70474313_b51a6c81d8_o.jpg
http://farm3.static.flick...70474309_270b55349c_o.jpg
http://farm4.static.flick...70474305_8c91b75548_o.jpg

Gameplay

http://farm3.static.flick...70433443_bff8f5ebb4_b.jpg
http://farm4.static.flick...71239882_e9eea33f4e_b.jpg
http://farm4.static.flick...70431271_1c8bd8e86e_b.jpg
http://farm4.static.flick...71237188_be3b543c2b_b.jpg
http://farm4.static.flick...70427827_2d1665b03b_b.jpg
http://farm4.static.flick...70424991_a52e391f8a_b.jpg
http://farm4.static.flick...71233762_d420286338_b.jpg
http://farm4.static.flick...70423883_d1079f23ea_b.jpg
http://farm4.static.flick...71229254_cc34524275_b.jpg
http://farm4.static.flick...71228172_a5ce53d017_b.jpg

AMSTERDAM - Dustin Browder, game-designer van StarCraft II, heeft laten weten dat het team zich heeft gefocust op het creëren van een sterke singleplayer-ervaring. Daarnaast wordt duidelijk dat de game geen LAN-optie zal bevatten.

“We willen de speler een stuk dichter bij de gameplay brengen”, vertelt Dustin Browder.

“Wat we proberen te doen is een game creëren die terug doet denken aan de status van het origineel. We vonden het origineel namelijk zo’n sterke game dat we die niet zomaar wilden achterlaten om iets anders te gaan doen.”

Thuiskomen

“We willen dat het voelt alsof je thuiskomt bij een game die je kent en waar je van houdt. Op hetzelfde moment proberen we nieuwe gameplay-elementen te maken, en proberen we een ervaring neer te zetten waarin je net zoveel kunt leren als in de eerste StarCraft en het zeer originele Brood War.”

Browder wist verder te melden dat de beta-sessie van StarCraft II ongeveer vier tot zes maanden zal gaan duren. Wanneer deze echter beschikbaar zal zijn is nog niet bekend.

Begin februari liet de uitgever en ontwikkelaar echter nog weten dat de beta “ergens in de komende maanden” live zou gaan.

Afleiding

“De beta is erg afleidend voor ons. We zijn zelf aan het spelen, we willen zien wat andere mensen aan het doen zijn en moeten ook meteen allerlei bugs repareren.

Op het moment dat de beta vrijkomt, verliezen we veel efficiëntie. We willen dus niet negen maanden lang in beta zitten", aldus Browder.

Geen LAN

Rob Pardo van Blizzard liet daarnaast nog weten dat ze geen plannen hebben om LAN te ondersteunen met StarCraft II. De enige multiplayer-mogelijkheden zullen dus via Battle.net te spelen zijn.

Wel zijn er plannen om een soortgelijke technologie op den duur aan Battle.net toe te voegen. Hierover maakt Blizzard echter pas later meer bekend.

De reden van de vertraging die StarCraft II heeft opgelopen - de game zou namelijk al in 2008 verschijnen - is volgens Pardo dat een groot deel van het team een jaar lang aan World of Warcraft heeft moeten werken.

Tijdens de E3 wist Blizzard te melden dat StarCraft II gepland staat voor een release aan het einde van 2009. Honderd procent zekerheid geeft de uitgever echter nog niet, Blizzard wil namelijk met de game wachten totdat de ontwikkel-teams allemaal overtuigd zijn van hun eindproduct.

De inschrijving voor de beta-versie is begin mei reeds van start gegaan. Om hier kans op te maken moet er wel eerst een account worden aangemaakt op de site van Battle.net.

[ Voor 63% gewijzigd door Pedr0 op 29-06-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Mooie post!

Maar als ik de screens zo bekijk ben ik toch een beetje bang dat het door de nieuwe graphics te chaotisch wordt. De laatste battlereport was dat niet zo en een aantal screens die een egale ondergrond hebben ook niet, maar de paar waar gras en begroeing in zit zijn zien er echt chaotisch uit. Wel mooi voor single player, in multiplayer zal dat alleen maar irriteren denk ik. Mja misschien dat het groene cirkeltje eromheen het duidelijker maakt.

Dat er geen LAN support is is jammer maar wel te verwachten denk ik. Ze moeten toch iets doen tegen het kopiëren en dat gebeurt juist vooral op LANparty's. Meeste LANparty's hebben ook wel internet tegenwoordig dus zou niet zoveel moeten uitmaken.
What about the Gold Fish?

We asked Browder about a little gold fish that can be seen in the animated portrait of the Protoss Immortal unit, who said "the goldfish for the Immortal is supposed to be a rare animation that plays, and it plays ALL THE TIME. It never stops playing. It's supposed to be a little joke."

What's the name of the gold fish? "I don't know [laughter]! Herbie! There you go, Herbie the gold fish!"
Ook grappig, heb al op verschillende fora geklaag gelezen over dat visje, dat het stom en onlogisch was etc. Nu blijkt het gewoon een foutje te zijn :)

[ Voor 29% gewijzigd door daanteb op 29-06-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
daanteb schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:29:
Dat er geen LAN support is is jammer maar wel te verwachten denk ik. Ze moeten toch iets doen tegen het kopiëren en dat gebeurt juist vooral op LANparty's. Meeste LANparty's hebben ook wel internet tegenwoordig dus zou niet zoveel moeten uitmaken.
Geen LAN-optie valt me toch wel tegen hoor :( Dit is nou juist gaaf om ook op LAN-parties te spelen. Dat betekend dus dat alle data gewoon via internet loopt als je tegen iemand anders speelt op een LAN-party, met alle lag van dien. Dit valt me toch wel tegen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Check http://www.sc2armory.com/ voor de laatste updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Wat ik me ook afvraag, waarom blijven die graphics er zo hoekig en onzuiver uitzien? Wordt er wel gebruik gemaakt van AA of iets dergelijks?
Want dit ziet er echt onafgewerkt uit, heel onscherp ook...Ik neem aan dat al die screenshots niet zijn genomen op Pentium 3's oid maar op nieuwe hardware. Toch zien de screenshots er steeds zeer onscherp uit, wat ik dus wel vreemd vind. Als de graphics zo zouden blijven, zouden ze beter de Warcraft III engine kunnen gebruiken. Die is in mijn ogen een stuk mooier dan de screenshots die ik van Starcraft 2 telkens voorgeschoteld krijg. In video's van Starcraft 2 zien de graphics er dan weer wel een stuk beter uit...Ik ga er vanuit dat ze bij Blizzard wel weten wat ze doen en daar vertrouw ik dan ook maar op.

[ Voor 33% gewijzigd door SuX DeLuXe op 30-06-2009 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

SuX DeLuXe schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 01:26:
Wat ik me ook afvraag, waarom blijven die graphics er zo hoekig en onzuiver uitzien? Wordt er wel gebruik gemaakt van AA of iets dergelijks?
Want dit ziet er echt onafgewerkt uit, heel onscherp ook...Ik neem aan dat al die screenshots niet zijn genomen op Pentium 3's oid maar op nieuwe hardware. Toch zien de screenshots er steeds zeer onscherp uit, wat ik dus wel vreemd vind. Als de graphics zo zouden blijven, zouden ze beter de Warcraft III engine kunnen gebruiken.
Zeker dat je in het juiste topic zit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop toch wel dat ze LAN support alsnog erin gaan bouwen, toch fijn om ff met wat vrienden te kunnen spelen, zonder dat je toegang hebt tot snel internet, en zelfs als je dat hebt is het nog zonder om je ping zo te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Boeboe schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 09:12:
[...]

Zeker dat je in het juiste topic zit :?
Omdat ik kritisch ben? Ik speel zelf Warcraft 3 en serieus, leg een Warcraft 3 FT / Dota screen naast een Starcraft 2 screen en je hebt de conclusie.
Pagina: 1 ... 4 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het nuttig en ontopic.