Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Waarom blijven mensen het expansions noemen? Het zijn geen expansions.
Een expansion zou suggeren dat je per se Terran moet kopen om de andere te spelen, dat kan ik mij niet voorstellen.

Dit zou dus wel betekenen dat de balance al zo goed als af is en dat ze dus alleen nog veel tijd kwijt zijn aan de single player campaigns. Ik houd er wel van als die groot zijn, alleen denk ik dat er inderdaad geen 30 missies achter elkaar gespeel worden, eerder 18 met keuzes.
Ook leuk, is goed voor de herspeelbaarheid.

Het hoeft trouwens niet alleen voor het geld te zijn, dit werkt namelijk het spelen van illegale versies wel in de hand.
Je hebt één legale versie nodig voor de multiplayer, de single player download je en speel je gewoon uit.
De echte fans (en ik) zullen de drie versies sowieso wel kopen, maar er zullen ook veel mensen zijn die multiplayer veel interessanter vinden dan single player.

Als de prijzen niet te hoog zijn en Terran in Q1 2009 uit komt kan dit wel eens een zeer goede zet zijn.
Je kunt dan in ieder geval veel betere single player campaigns verwachten.
Ik kan niet meer, schiet op met dat spel. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 16:48
Lijkt een beetje op het systeem die bij Warhammer 40K: Dawn of War is gebruikt vindt ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Gonadan schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 10:05:
Waarom blijven mensen het expansions noemen? Het zijn geen expansions.
Een expansion zou suggeren dat je per se Terran moet kopen om de andere te spelen, dat kan ik mij niet voorstellen.
Madje schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 10:37:
Lijkt een beetje op het systeem die bij Warhammer 40K: Dawn of War is gebruikt vindt ik.
Het is inderdaad zoals bij Dawn of War en Company of Heroes dus een standalone expansion pack.
Het enige verschil met de zojuist genoemde 2 games is dat je bij SC2 de volledige multiplayer krijgt, dus niet zoals bij DOW en COH beperkt bent tot de rassen die bij de door jouw geinstalleerde expansion pack hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Mag schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:14:
Het is inderdaad zoals bij Dawn of War en Company of Heroes dus een standalone expansion pack.
Het enige verschil met de zojuist genoemde 2 games is dat je bij SC2 de volledige multiplayer krijgt, dus niet zoals bij DOW en COH beperkt bent tot de rassen die bij de door jouw geinstalleerde expansion pack hoorde.
Ze geven echter wel aan dat je niet alle units kunt gebruiken in multiplayer.
Uiteindelijk zal het er dus op neerkomen dat je toch alledrie de spellen nodig hebt om multiplayer volledig te kunnen spelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:24:
[...]

Uiteindelijk zal het er dus op neerkomen dat je toch alledrie de spellen nodig hebt om multiplayer volledig te kunnen spelen.
Dat is mij nog niet helemaal duidelijk. Als er extra units per campaign bijkomen, dan zijn het WEL expansions toch? Ik weet dat bijv de Firebat momenteel niet in de Multiplayer zit, mar wel in de single player...

Ik denk dat er maar 1 versie van de Multiplayer is en dat alleen bij het orgineel (dus de Terran campaign) de multiplayer meekomt. Bij de andere 2 (Protoss/Zerg) krijg je alleen nieuwe single player content (voor minder geld dan een volledig spel... lijkt me)

Anders krijg je 3 verschillende multiplayer versies... ? :S
Ze kunnen het natuurlijk oplossen d.m.v. patching en dan de units toevoegen maar ik weet niet of dat de bedoeling is.....

Mij is het op dit moment niet duidelijk wat het gaat worden

-ps Ik heb op een fanforum van Starcraft wat zitten zoeken, met mensen die naar Blizzcon zijn geweest. Maar volgens mij is het op dit moment gewoon niet duidelijk hoe het inelkaar gaat steken met die "expansions" dus het is momenteel nog nutteloos speculeren. Hoewel ik hoop dat ik het juist heb! Dat is beter voor de multiplayer iig

[ Voor 13% gewijzigd door Muta op 13-10-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Gonadan schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:24:
[...]

Ja, na het zien van deze interview http://www.incgamers.com/...aty-StarCraft-2-Interview
blijkt het toch uiteindelijk normale expansions te worden zoals bij sc en wc3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Muta schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:28:
Dat is mij nog niet helemaal duidelijk. Als er extra units per campaign bijkomen, dan zijn het WEL expansions toch? Ik weet dat bijv de Firebat momenteel niet in de Multiplayer zit, mar wel in de single player...

Ik denk dat er maar 1 versie van de Multiplayer is en dat alleen bij het orgineel (dus de Terran campaign) de multiplayer meekomt. Bij de andere 2 (Protoss/Zerg) krijg je alleen nieuwe single player content (voor minder geld dan een volledig spel... lijkt me)

Anders krijg je 3 verschillende multiplayer versies... ? :S
Ze kunnen het natuurlijk oplossen d.m.v. patching en dan de units toevoegen maar ik weet niet of dat de bedoeling is.....

Mij is het op dit moment niet duidelijk wat het gaat worden
Anders lees je gewoon het artikel even, daar staat toch wel erg veel duidelijk in.
Each game will be a stand-alone installment – not an expansion.
each StarCraft II game will have a fully functioning multiplayer suite with all three races playable.
En van de FP:
Het multiplayer-gedeelte van Starcraft 2 zal door de opdeling niet fundamenteel veranderen. Wel zijn sommige eenheden online niet speelbaar, omdat ze specifiek bij een van de drie games horen.
Dus online is gewoon compleet in elk van de drie versies.
Wel is er aangegeven dat er extra's zullen komen in de latere versies.

Edit:
Mag schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:34:
Ja, na het zien van deze interview http://www.incgamers.com/...aty-StarCraft-2-Interview
blijkt het toch uiteindelijk normale expansions te worden zoals bij sc en wc3
Ah, lang leve de tegenstrijdigheid. Er zit dus weer niets anders op dan afwachten.

[ Voor 15% gewijzigd door Gonadan op 13-10-2008 11:47 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ben echt blij dat ze het zo doen....release the first episode!

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:08
evilpin0 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:42:
Ben echt blij dat ze het zo doen....release the first episode!
Agreed, natuurlijk leuk indien ze voor 1 pakketje zouden zijn gegaan maar heb liever een deel wat we met enige hoop ergens volgend jaar al kunnen beginnen met spelen dan nog een paar jaar te moeten wachten omdat ze singleplayer content willen uitbreiden van iets waar je in 2~3 dagen speeltijd doorheen bent naar iets van 6~9 dagen 8)7.

De multiplayer gaat het voor mij tenslotte om in dit soort games, de rest is een leuk extraatje maar zo nodig nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 21:25
Ik vind het ook wel best zo, kom maar op met het eerste deel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed artikel over SC2 @ dreamhack in zweden : http://communitystarcraft...of-sc2-from-dreamhack.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Man on Fiya
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-01-2018
Holy shit dit gaat echt lang duren voor dat spel er is. Beta wordt waarschijnlijk in Q1 2009 gedaan dus dat wordt echt eind Q2/mid Q3 ofzo voor hij uit is. En ik wordt helemaal kapot gegooid met lekker makend materiaal. Ik wil dat spel zo badly, ik bedoel, Starcraft 1 is nog steeds gewoon ongeëvenaard goed. Kan niet wachten. Letterlijk...

MBP 2.2 GHz, 2 GB, 8600GT 128mb, Bootcamp Vista, Crumpler Gel Sleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 15:24
http://www.starcraft2.com/features/battlereports/1.xml

Leuk filmpje van een complete match met commentaar van de lead designer van SC2. Ik ken de spelers alleen niet, dus geen idee hoe "pro" ze zijn. Maar ze spelen niet als noobs iig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmm schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 15:09:
http://www.starcraft2.com/features/battlereports/1.xml

Leuk filmpje van een complete match met commentaar van de lead designer van SC2. Ik ken de spelers alleen niet, dus geen idee hoe "pro" ze zijn. Maar ze spelen niet als noobs iig :).
Volgens mij was de macro van de protoss niet zo goed.. of had hij weinig resources omdat hij expande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Geen idee, ken SC niet zo goed dat ik dat kan zien. Ik zou graag eens een dergelijke match tussen Moon en één of andere SC pro willen zien. Dat lijkt me zeer interessant + het laat meer zien welke kant SC2 op gaat denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moon is toch een warcraft3 pro?

Meer als Jeadong vs Flash oid >:)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2008 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Ja, Moon is een WC3 pro. Geldt als een van de meest getalenteerde rts spelers die er zijn. Velen denken dat hij, als SC2 uitkomt, de beste SC2 speler is en dat vinden velen niet leuk omdat ze daarom denken dat SC2 teveel op WC3 lijkt (:S). Hij speelt het spel dus ook in alpha fase uiteraard :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:16

Shiro

Serenity

Leuk video, vond de commentator wel een beetje iritant. Alsof alles zo speciaal en spectaculair is wat er gebeurde. En dan hoe hij zegt hoe geniaal het was toen er een beetje micro werd toegepast. *geeeuw*

Vind het trouwens een beetje te cartoon achtig uitzien, allemaal prima en wel voor War3/WOW, maar voor SC heb ik toch echt mijn twijfels er over. Ben persoonlijk een beetje teleurgesteld in hoe het grafisch uitziet. Alhoewel grafisch natuurlijk nooit Blizzard sterkste verkoop argumenten waren. Maar had toch wat betere design verwacht van de units en gebouwen.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het design is ook nog lang niet klaar. Bijvoorbeeld hoe de protoss units doodgaan.. dat is echt zo poep.. een blauw wolkje en poef..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 14:45

PromWarMachine

Forsaken Archer

Voor 'n ieder die zich (al dan niet grote) zorgen maakt over de grafische kant van Starcraft II...

Dit is hoe Starcraft er uit zag, in een alpha versie :)

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/3f/Alpha_build_(StarCraft).png

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWARQ
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 06:41
Ongelofelijk wat een gigantisch verschil het dan is geweest tussen de alpha en uiteindelijk versie. Het ziet er werkelijk niet uit, het lijkt wel een game uit de DOS-tijd.

Ik verwacht trouwens niet dat nu het verschil tussen de alpha en uiteindelijke versie ook zo groot zal zijn als destijds. Ik verwacht vooral wijzigen nog in de balancing en misschien hier en daar nog wat andere animaties ed. Maar ergens een poosje terug een kort filmpje gezien van de een van de eerste single-player missie's en dat zag er al bijzonder uitnodigend uit. Wat mij betreft mogen ze het snel uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
Dat zag er idd niet uit ;). Maar het is zoals DWARQ het zegt, ik denk niet dat het nu nog veel gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben erg benieuwd hoe dit spel gaat worden. Dacht eerst altijd dat SC niks voor mij zou zijn maar na het zien van dat multiplayer filmpje denk ik dat het misschien toch iets voor mij zou kunnen zijn (als die-hard red alert speler).

Vind het wel lang duren allemaal maar laten we hopen dat het het wachten waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyubus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-06 12:16
Er zijn gister nog nieuwe screenshots geplaatst.

http://www.starcraft2.com/screenshots.xml

Die nieuwste zien er toch wel erg goed uit imo.

[ Voor 55% gewijzigd door Kyubus op 08-01-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.starcraft2.com/screenshot.xml?s=106
op die screenshot rechtsonderin wat is dat wat de muur opklimt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33
Je kunt nu stemmen over welke design van de Dark Templar de final gaat worden, of dat ze allebei in het spel opgenomen gaat worden: http://www.starcraft2.com...toss/darktemplar-vote.xml

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zat ik ook al naar te kijken .. Volgens mij is het gewoon wat map -decoratie. Je ziet het ook aan de andere kant. (links bovenin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 15:49:
[...]

Daar zat ik ook al naar te kijken .. Volgens mij is het gewoon wat map -decoratie. Je ziet het ook aan de andere kant. (links bovenin)
Dat zou goed kunnen maar ik hoop dat het een of ander Zergmormel is.
Het schild licht namelijk wel op waar hij bij het Protossgebouw komt, het lijkt dus aan te vallen.
Maar dat zou eventueel ook nog van de Hydralisks kunnen komen, al ziet het er niet zo uit.

Het eerste wat ik dacht toen ik dat beest zag is dat de lins misschien over zijn rug konden lopen, maar dat is waarschijnlijk wishful thinking :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat het map deco is...

Is de beta die eind Q1 komt eigenlijk open voor iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:48:
Is de beta die eind Q1 komt eigenlijk open voor iedereen?
Nope.. beta-keys werden uitgedeeld tijdens blizzcon en bij wedstrijden. Maar er zal vast een gecrackte versie komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Het is toch nog helemaal niet bekend wanneer de beta begint, of heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Wmm schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 00:17:
Het is toch nog helemaal niet bekend wanneer de beta begint, of heb ik iets gemist?
Volgens mij ook niet, maar je weet hoe het gaat.
Iemand roept iets zonder bron en dat wordt klakkeloos overgenomen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
Afbeeldingslocatie: http://www.starcraftwire.net/gallery/data/521/medium/Viking_Mech.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.starcraftwire.net/gallery/data/521/medium/Stalker.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.starcraftwire.net/gallery/data/521/medium/Banshee_finished.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.starcraftwire.net/gallery/data/521/medium/Zerglings.jpg
Toch wel blij dat Blizzard naar haar fans luistert :)

Nu nog bij Diablo III :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Juist het bewijs dat de fans over onzin aan het klagen zijn. Op het laatste model na zijn ze allemaal zo goed als identiek, gewoon de belichting is anders :p

(en blijf maar van de diablo 3 stijl af, die is perfect atm)

[ Voor 20% gewijzigd door boe2 op 13-01-2009 14:30 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Je bedoelt qua kleurstelling?
Dan ziet dit er inderdaad stukken beter uit, niet zo 'cartoony'.

Edit:
Identiek? Absoluut niet, kijk maar eens naar de details.

[ Voor 26% gewijzigd door Gonadan op 13-01-2009 14:30 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fudgem
  • Laatst online: 10-08-2024

Fudgem

Fudge the system!

De linkerplaatjes zijn de verbeterde mag ik hopen? Die zijn echt stukken beter, vooral de banshee en de zergling schelen echt...

AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:32:
Je kunt nu stemmen over welke design van de Dark Templar de final gaat worden, of dat ze allebei in het spel opgenomen gaat worden: http://www.starcraft2.com...toss/darktemplar-vote.xml
Ik vind ze beide lelijk. Als ik echt moet kiezen dan voor 2 aangezien dat wapen er een stuk mooier uitziet. Ik vind ze beide iets te dunne/lelijke gearmorde ledematen hebben.
Fudgem schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:47:
De linkerplaatjes zijn de verbeterde mag ik hopen? Die zijn echt stukken beter, vooral de banshee en de zergling schelen echt...
Ik hoop de rechter eigenlijk. Op de zergling na vind ik de rechterplaatjes wat "rauwer"

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWARQ
De rechter plaatjes zijn toch echt duidelijk de verbeterde plaatjes. Vooral bij de zergling is te zien dat rechts juist veel meer details/polygonen te zien zijn. Maar dat gaat voor de overige plaatjes ook wel op maar in mindere mate.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het oorspronkelijk ontwerp van die Stalker eigenlijk wel stoerder vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DWARQ schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:27:
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het oorspronkelijk ontwerp van die Stalker eigenlijk wel stoerder vind.
Ik dacht ff dat die uit warcraft3 kwam..

Het is natuurlijk vet als beide dark templars in het spel zitten en random gespawned worden wanneer je een dt traint.. voorzover ik weet is dit uniek in een rts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

:X
Dat is nou precies waar alle fans van af willen, die fancy kleurtjes en ronde vormen.
Rechts is in mijn ogen de verbeterde versie, dan is het tenminste geloofwaardig dat je een oorlog aan het voeren bent.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:53:
Ik vind ze beide lelijk. Als ik echt moet kiezen dan voor 2 aangezien dat wapen er een stuk mooier uitziet. Ik vind ze beide iets te dunne/lelijke gearmorde ledematen hebben.
Lelijk wil ik ze nog niet noemen, ik denk dat ze daar ook wel een versie van maken zoals de rechterkolom van hierboven.
Dan lijkt het mij wel wat, ik vind alleen dat het niet geloofwaardig is als ze beiden dezelfde unit zijn. De tweede is overduidelijk minder snel en meer gepantserd.
Maak er dan een upgrade van, meer armour/damage maar minder speed/agility ofzo. Ach zoek het uit, het duurt toch nog eeuwen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmm schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 00:17:
Ik weet idd niet wanneer de beta begint. Tijdens het doorspitten van diverse fora kwam ik herhadelijk eind Q1 tegen als release tijd voor de beta dus ging er van uit dat dat zo was... maar zoals net al gezegd werd kan het goed zijn dat iemand iets roept en iedereen elkaar na praat waardoor het vanzelf "waarheid" wordt.

Is eigenlijk al bekend welke game eerder komt? SC II of Diablo III? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze deze 2 toptitels kort na elkaar zouden releasen? Voor mijn gevoel zal daar zeker een half jaar maar misschien ook nog wel nog meer tussenzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 08:49:
Is eigenlijk al bekend welke game eerder komt? SC II of Diablo III? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze deze 2 toptitels kort na elkaar zouden releasen? Voor mijn gevoel zal daar zeker een half jaar maar misschien ook nog wel nog meer tussenzitten.
SCII komt natuurlijk in meerdere delen, dus het zou best kunnen dat SCII Terran eerst komt dan DIII en later SCII rest.
Al zou het mij helemaal niets verbazen als Diablo III gewoon als eerste uit komt.

[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 14-01-2009 08:53 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 08:49:
[...]

Ik weet idd niet wanneer de beta begint. Tijdens het doorspitten van diverse fora kwam ik herhadelijk eind Q1 tegen als release tijd voor de beta dus ging er van uit dat dat zo was... maar zoals net al gezegd werd kan het goed zijn dat iemand iets roept en iedereen elkaar na praat waardoor het vanzelf "waarheid" wordt.

Ah, in dat geval is het nog niet bekend. Bij Blizzard is het zo: geruchten bestaan niet, alleen feiten. Dus zolang het niet op de site van Blizz zelf staat wanneer de beta begint is het gewoon nog onbekend.

Ik geloof trouwens dat Blizz een tijd terug wel gezegd heeft dat ze SC2 voor D3 willen releasen. Mensen vragen zich dat al lang af. Maar ik kan me ook vergissen en dat ze juist D3 voor SC2 willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
100% zeker dat deel 1 van SCII voor DIII uit komt. DIII is nog laaaaaang niet af, nog maar 3 classes, en dan moeten ze nog de quests, items, balance, skills, etc gaan doen, dus dat duurt nog wel ~1,5 jaar.

Het feit dat SCII gesplitst is zorgt er voor dat het spel veel eerder kan verschijnen dan voorheen. SCII: WoL is volgens mij al best ver qua ontwikkeling, ik geloof dat ze nu met de campaign bezig zijn, dus ik verwacht deze eigenlijk dit jaar nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWARQ
Angeloonie schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 10:51:
...
Het feit dat SCII gesplitst is zorgt er voor dat het spel veel eerder kan verschijnen dan voorheen. SCII: WoL is volgens mij al best ver qua ontwikkeling, ik geloof dat ze nu met de campaign bezig zijn, dus ik verwacht deze eigenlijk dit jaar nog wel.
Sterker nog, voordat Blizzard aankondigde dat SCII in 3 delen zou verschijnen hebben ze aangegeven dat (toendertijd dus) 1/3 van de campaign klaar was. Daar zou je uit op kunnen maken dat toen al de campaign vrijwel klaar was voor de game zoals het nu uitgebracht gaat worden. Hierbij ga ik dan wel uit van het opportunistische gedachtegang dat er alleen nog aan de human campaign gewerkt is toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWARQ
Blizzard's antwoord:
They are Zerg bones and they are doodads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWARQ
Er bestaat nog veel onduidelijkheid over hoe de 3 delen van SC2 uitgebracht gaan worden. Het leek bij de aankondiging van de trilogy erop dat het 3 afzonderlijke delen zou worden, waarbij bij iedere game de mogelijkheid zou geven om online te spelen ongeacht welk deel je in bezit zou hebben. Daarna kwam langzaam boven dat het om 1 game gaat met 2 expansions.

Om alle onduidelijkheid weg te nemen een officieele post van Karune op battle.net:

What is the StarCraft II Trilogy?
The StarCraft II Trilogy consists of the base StarCraft II game and two subsequent expansion sets. StarCraft II is subtitled Wings of Liberty (working title) and will include a lengthy single-player campaign that focuses on the terrans and puts players in the role of Jim Raynor, one of the series’ main heroes. The first expansion set, Heart of the Swarm (working title), will follow later and include a single-player campaign focusing on the zerg and Kerrigan, Queen of Blades. The second expansion set, Legacy of the Void (working title), will continue the story experience with a single-player campaign centered on the protoss.

Will we still be able to play multiplayer matches of StarCraft II with all three races?
Yes! From the beginning, StarCraft II will be a fully featured multiplayer game, and all three races will be available for competitive play.

How will the expansion sets impact multiplayer gameplay?
The expansion sets will add new content to each race for use in multiplayer matches. This could include additions such as new units, abilities, and structures, along with new maps and Battle.net updates.

If I buy StarCraft II but don’t buy any of the expansion sets, will I still be able to play online?
Yes. This will work similarly to Warcraft III and the original StarCraft, which maintained separate online gaming lobbies and ladders for expansion set players and players with the base Warcraft III or StarCraft.

How long is each of the campaigns?
StarCraft II’s terran campaign will consist of approximately 26 to 30 missions, and each expansion set will include a similar number of missions. This means that the complete StarCraft II Trilogy will include as many as 90 single-player missions. This allows us to create a truly epic story experience with a great variety of unique missions and gameplay types.

Why did you decide to release each race’s campaign separately?
We’re aiming to push the boundaries of storytelling and character development in RTS games through the unique single-player campaign design of StarCraft II. Players will be able to choose their mission path and technology upgrades for their army as they advance through the campaign. In order to make these choices meaningful while creating an epic story and well-developed characters for each faction, we needed to focus on a single race for a large number of missions.
The Trilogy also allows us to create more in-game and prerendered cinematics to tell the story in between missions. There will be more interactive sets and elements for players to explore during each campaign, along with other interesting design elements to differentiate the single-player game from multiplayer matches. For example, the technology choices within the terran single-player campaign will include special upgrades and unit types that are unique to the single-player game. These could include the ability to purchase classic units such as the wraith or firebat to add to Jim Raynor’s army.

Are these three separate games? How much will all of these games cost?
The StarCraft II Trilogy will consist of the base StarCraft II game and two expansion sets. Pricing on these games hasn’t been determined at this early stage; however, we’ve always charged an appropriate price for the content the player receives, and we will continue to release high-quality games that offer great value.

How long will it take to ship each expansion set in the Trilogy?
We’re still focused on developing the base StarCraft II game, and all the content associated with the terran campaign, including the missions, cinematic cutscenes, and interactive sets. It’s too early to provide an estimate on how long it will take to develop each of the expansion sets in the trilogy, but as always, we will take as much time as is needed to create the best possible gaming experience with each expansion set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

DWARQ schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:15:
Sterker nog, voordat Blizzard aankondigde dat SCII in 3 delen zou verschijnen hebben ze aangegeven dat (toendertijd dus) 1/3 van de campaign klaar was. Daar zou je uit op kunnen maken dat toen al de campaign vrijwel klaar was voor de game zoals het nu uitgebracht gaat worden. Hierbij ga ik dan wel uit van het opportunistische gedachtegang dat er alleen nog aan de human campaign gewerkt is toen.
Één derde van de Terran campaign was af als ik het mij goed herinner, dus niet van het totaal.
Ik vraag mij trouwens ook af hóé ze die 30 missies indelen, lineair of vertakt.
Waarschijnlijk het tweede geval, dus zal je echt geen 90 missies spelen voordat je het uitgespeeld hebt. Het is echter dan wel goed voor de single-player Wherspeelbaarheid.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog een vraag hoe zit het met de world/campain editor?
Word het netzoals in sc1 en wc3? of nog beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 20:51:
ik heb nog een vraag hoe zit het met de world/campain editor?
Word het netzoals in sc1 en wc3? of nog beter?
VEEEL beter, er is bijna niks wat je NIET kan :D

je kan in principe dota namaken, alle units uit sc1 zitten in de campaign editor verwerkt, en dat zal nog niet het laatste zijn denk ik

bij war3 kon je al veel, nu kan je alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed nieuws voor de starcraft 2 fans!

http://www.starcraftwire....raft-ii-beta-release-date

Blizzard heeft een release date voor de SC II beta besloten. De datum is nog geheim maar zal sowieso geen jaar meer op zich laten wachten.

stukje van gamelux:
Een van de meest veel belovende games in e-Sports zal haar beta in 2009 hebben. Blizzard RTS manager heeft op de ESL finales in Vienna het een en ander verteld. Starcraft wire.net heeft het gesprek vertaald.

Wanneer de beta komt is nog een geheim. Maar het ziet er naar uit dat het geen jaar meer gaat duren.

Een opsomming van de belangrijkste punten uit het interview:

* Blizzard has a fixed date for the beta, however, it's still a secret.
* The multiplayer part of the game is basically done, except for a few details.
* There will be several opportunities to participate in the beta tocome (including competitions, perhaps a kind of story competition orsimilar).
* In the current build (internally at Blizzard), there is a Dark Pylon with a cool ability, which enables Probes to harvest faster within the reach of the Pylon.
* The Command Center can now use a new cool ability that creates a "bigger" SCV which is better at harvesting.
* Supply depots can be upgraded to give +2 Supply.
* Xordiah, who is a "Protoss Fetishist", is Very Happy.
* This build's Immortals are extremely strong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter :D Ik gok dat sc2 voor juli-augustus uit is..

@ hieronder, oktober dan :P

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:16:
Beter :D Ik gok dat sc2 voor juli-augustus uit is..
Droom lekker verder, na de beta is de kans groot dat het minimaal een half jaar duurt.
Dus als het in 2009 uit komt ben ik blij verrast. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg klopt het dat www.starcraft2.com offline is? Ik kan er al een aantal dagen niet meer op komen.

Aah kennelijk ben ik niet de enige:P

http://www.starcraft2forum.org/forums/showthread.php?t=7674 :z

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Ik kan er wel gewoon opkomen, vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk nergens last van gehad de afgelopen dagen. Bij mij werkt ie dus gewoon op een enkele keer een 403 forbidden melding maar als ik op refresh druk komt ie wel gewoon.

Zijn er nog mensen die meedoen aan de contest voor een Beta Key?
Vespene Laughs! StarCraft II Comic Contest Update
StarCraft II Beta Keys are up for grabs to the funniest, wittiest, able to cause a fun chuckle in your fellow StarCraft fans!

As a FYI, we will be adding (2) StarCraft II Beta Keys to the Vespene Laughs 1st place winner's prize package each month for the StarCraft II Comic Contest. The rules will be updated accordingly for the February round of entries. Additionally, we will also reward previous 1st place winners of the contest as well with the beta keys as well.

This contest will be the first of various contests that will begin offering a chance to get into the StarCraft II Beta. If you know there isn't a funny bone anywhere in ya, don't worry, there will be plenty of other opportunities, just keep checking back with us.
Check hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
Model updates *O*

Afbeeldingslocatie: http://www.battle.net/images/misc/09-02/UpdatedDrone.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.battle.net/images/misc/09-02/UpdatedOverlord.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.battle.net/images/misc/09-02/UpdatedHydralisk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.battle.net/images/misc/09-02/UpdatedOverseer.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.battle.net/images/misc/09-02/UpdatedBaneling.jpg

Alleen die Overseer vind ik minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Coole nieuwe models. De overseer vind ik idd ook iets minder. Daarbij vind ik het achtereinde van het hoofd van de hydralisk ook iets minder geworden, de rest van dat model en zeker het aangezicht ziet er wel goed uit :).

Nu nog wachten op die nieuwe battle report :D.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Wat een prachtige models zijn het toch! Ik heb zelf in het verleden ook wel eens wat aan 3D modelling gedaan, maar elke keer sta ik er weer versteld van hoe goed Blizzard in staat is, met zo weinig polygonen, toch zulke geweldige resultaten te behalen. Het detail, de vormen, etc...

Vind de nieuwe models erg mooi, toch weer een stapje hoger ten opzichte van de vorige. Kan niet wachten op dit spel. :D

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin echt een Zerg gevoel te krijgen bij die pics.
Heb gelijk van die wil ik niet tegen komen in een donkersteegje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
Helemaal mee eens. In het begin was alles veel te WC3-achtig met al die heldere kleuren, veel beter zo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksharah
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 11:39
Angeloonie schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 10:51:
100% zeker dat deel 1 van SCII voor DIII uit komt. DIII is nog laaaaaang niet af, nog maar 3 classes, en dan moeten ze nog de quests, items, balance, skills, etc gaan doen, dus dat duurt nog wel ~1,5 jaar.

Dat denk ik ook, denk dat starcraft 2 veel eerder het licht ziet dan diablo 3.
Denk dat als 1 van de laatse expansion packs van starcraft 2 uit is, diablo 3 snel zou volgen.
Diablo 3 hebben we nog te weinig van gezien, teminste ik en ik neem aan dat ie pas in 2010 uit word gebracht of mss 2011 eerste kwartaal.

En tussendoor zouden we nog wel een expansion zien van wow.
En dan na diablo 3 of mss ervoor zien we meer info over de nieuwe mmo waar blizzard ook mee bezig is.
Maar dit is mijn schating over hoe ze het aanpakken. :/

If you want something in life, reach out and grap it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Laatst online: 15-09 06:55
Nieuwe unit: de Terratron

toevallig dat die vandaag 1 april wordt aangekondigd ;)

Wel gaaf dat blizzard er zelfs filmpjes voor heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander_dr schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:27:
Nieuwe unit: de Terratron

toevallig dat die vandaag 1 april wordt aangekondigd ;)

Wel gaaf dat blizzard er zelfs filmpjes voor heeft gemaakt.
haha :D transformers parody

http://starcraft2.com/features/terran/terratron.xml

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Duurt het alweer zolang?
Vorig jaar hadden ze de Tauren Marine ofzo. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zag de filmpjes net pas voor het eerst... meesterlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu al erg lang dat ik www.battle.net een 403 krijg. Heeft iets te maken met een ladderupdate, maar hoe iemand enig idee hoe lang dit nog gaat duren of dat ik inmiddels de enige ben met dit 403 probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Werkt probleemloos hier. Al eens met een andere browser geprobeerd?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:51
Boeboe schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:49:
Werkt probleemloos hier. Al eens met een andere browser geprobeerd?
Ik krijg hier ook een 403. Daarnaast is een 403 ook een server error, geen clientside error ;)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Morax schreef op maandag 06 april 2009 @ 10:29:
Ik krijg hier ook een 403. Daarnaast is een 403 ook een server error, geen clientside error ;)
In theorie waar, maar je kunt natuurlijk ook gewoon zorgen dat bijvoorbeeld IE altijd 403 krijgt.
Een beetje tweaker draait daar zijn hand niet voor om, dus het kán verschil maken. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fudgem

Fudgem

Fudge the system!

Het lijkt me sterk dat Blizzard battle.net (ik krijg ook een 403 btw) zijn site aflsuit voor zowel Firefox als IE. Of zouden ze door Google betaald zijn, zodat iedereen Chrome gaat gebruiken?

AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Fudgem schreef op maandag 06 april 2009 @ 10:59:
Het lijkt me sterk dat Blizzard battle.net (ik krijg ook een 403 btw) zijn site aflsuit voor zowel Firefox als IE. Of zouden ze door Google betaald zijn, zodat iedereen Chrome gaat gebruiken?
Het was maar een voorbeeld, bij mij werkt de site trouwens prima.

Edit:
En nu is hij stuk. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 06-04-2009 13:01 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook een 403 error hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 21:34
Het lukt hier ook niet, maar http://classic.battle.net/ werkt wel en voor ladder stats moet je het www vervangen door classic.

Of is dit een oude versie van battle.net?

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

king of rats schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 01:00:
Het lukt hier ook niet, maar http://classic.battle.net/ werkt wel en voor ladder stats moet je het www vervangen door classic.

Of is dit een oude versie van battle.net?
Dat is een oude versie, de nieuwe komt achter een registratiesysteem te hangen.
Althans, dat is wat ik gisteren zag toen hij het wel deed.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
Doet het hier prima hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Gonadan schreef op donderdag 02 april 2009 @ 08:18:
Duurt het alweer zolang?
Vorig jaar hadden ze de Tauren Marine ofzo. :D
Ja ,ben zelf ENORM blij dat de devvers schijnbaar niks beters te doen hebben dan hele flauwe 1 april grappen zodanig uit te werken dat ze een echte unit voor in de game maken waarvan je zou denken dat het nogal wat tijd heeft gekost die grap voor te bereiden, in plaats van dat ze potverdikkeme zich gaan focusen om het spel te releasen, nee hoor, voel me gelukkig niet in de zeik genomen door deze luitjes |:(

[ Voor 0% gewijzigd door Nickbn op 07-04-2009 16:27 . Reden: kansloos vakje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

....of je kan gewoon lachen met de jaarlijks terugkerende 1 april grappen van Blizzard en blij zijn dat niet alle uitgevers zo serieus zijn en enkel releasedates prioriteit geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fudgem

Fudgem

Fudge the system!

Alsof een 1 april grap, die met bestaande beelden in elkaar gedraaid is (de unit bestaat uit gebouwen enzo, die zijn allang gemaakt), zoveel tijd kost, en dat echt de planning verstoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Fudgem schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 17:59:
Alsof een 1 april grap, die met bestaande beelden in elkaar gedraaid is (de unit bestaat uit gebouwen enzo, die zijn allang gemaakt), zoveel tijd kost, en dat echt de planning verstoord...
toch kan je , mits je oplet uiteraard, zien dat er een degelijke animatie in elkaar gebouwd is en het verfilm is ook. Als dit alles niet zoveel tijd kostte ( het maken van animaties van bestaande gebouwen plus nog geluiden erbij) dan hadden de andere animaties van bestaande units ook niet zo lang geduurd, en het had spel misschien al afgeweest, of in een veel verder stadium van ontwikkeling geweest. Ik probeer helemaal niet mn gelijk te krijgen, ik wil alleen aangeven dat er toch minimaal 1 persoon aan bezig is geweest en het heeft uit zitten werken, terwijl deze tijd beter besteed had kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Nickbn schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:19:
[...]

toch kan je , mits je oplet uiteraard, zien dat er een degelijke animatie in elkaar gebouwd is en het verfilm is ook. Als dit alles niet zoveel tijd kostte ( het maken van animaties van bestaande gebouwen plus nog geluiden erbij) dan hadden de andere animaties van bestaande units ook niet zo lang geduurd, en het had spel misschien al afgeweest, of in een veel verder stadium van ontwikkeling geweest. Ik probeer helemaal niet mn gelijk te krijgen, ik wil alleen aangeven dat er toch minimaal 1 persoon aan bezig is geweest en het heeft uit zitten werken, terwijl deze tijd beter besteed had kunnen worden.
Er was niks spectaculairs aan wat ze gedaan hebben, denk dat 1 animator met een beetje ervaring het waarschijnlijk binnen een dag wel in elkaar geflanst heeft.

En vergeet niet, het is niet voor niets, het is een vorm van advertising.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
Nickbn schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:19:
[...]

Denk je serieus dat het spel zo lang in ontwikkeling is ivm animaties e.d. en dat het daarom nog niet uit is? Man dat heeft echt totaal geen prioriteit.
Ze willen eerst de gameplay helemaal in orde hebben, en daarna maken ze de animaties wel helemaal ok. Animaties kan je op ieder moment wel aanpassen, gewoon een ander jasje er aan geven en klaar. Gameplay is 1000x belangrijker.

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 07-04-2009 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fudgem

Fudgem

Fudge the system!

Volgens mij duurt vooral balancing het langste, vooral met drie species is dat heel lastig, elke unit moet nuttig zijn in een potje tegen alledrie de species, maar mag niet te sterk of te zwak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Vergeet het maken van de campaign op zich niet, voordat een 'level' helemaal naar wens is ben je behoorlijk wat testen en tweaken verder.
Balancing is inderdaad ook lastig, maar dat wordt vaak via patches nog achteraf bijgeschaafd. Een campaign of gameplay kan je niet meer bijschaven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Sowieso is deze unit de holy grail van Samwise didier..

Op meerdere evenementen heeft hij al aangegeven dat hij heel graag een super transformer wilde doen maar dat de gameplay guys zeiden dat ze dat onmogelijk in multiplayer konden stoppen. Maar dat we hem wellicht wel in single player zouden vinden.

Waarschijnlijk hebben ze dit gewoon in elkaar gedraait in een middagje. Je ziet hem trouwens niet eens lopen, alleen een beetje schieten en armen bewegen. Ook gaat er niks stuk als hij dingen afschiet. Ook de geluiden zijn nou niet top notch, ingeproken door een iemand, beetje morph er over heen en klaar!

Maar inderdaad, de art is een iteratief proces bij blizzard. Ze gaan elke keer wel tientallen keren over een unit heen. Ze passen hem aan, andere texture, hij krijgt een andere rol dus krijgt een ander look etc..

Zelfs de zerg is nog niet af qua art (volgens de laatste blizzcast dan :P).

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
  • Laatst online: 28-08 12:43
zat me net te realiseren dat dit toch wel het gruwelijkste spel der spellen moet worden als ze er al vanaf 2003 mee bezig zijn, misschien is 2013 een mooi streven
vind het wachten nu onderhand wel genoeg geweest, en waar mogen we het straks mee doen, met 1 campaign want de rest moet zo nodig in 2 extra expansions gestopt worden

en dat allemaal omdat er in korea professioneel mee gespeeld wordt, sorry hoor, maar hoe zit het nou met de rest vd wereld die het spel voor de lol speelt.
just my opinion, ik weet dat als het eenmaal zover is ik ook dat spel toch ga kopen. en ik weet dat blizzard overal altijd lang over doet voor de kwaliteit maar kom op zeg.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

De Gesnaakte schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 23:18:
zat me net te realiseren dat dit toch wel het gruwelijkste spel der spellen moet worden als ze er al vanaf 2003 mee bezig zijn, misschien is 2013 een mooi streven
vind het wachten nu onderhand wel genoeg geweest, en waar mogen we het straks mee doen, met 1 campaign want de rest moet zo nodig in 2 extra expansions gestopt worden
Lekker negatief.

Ze maken 3 losse delen, zodat elk ras een campaign van rond de 30 levels kan krijgen, met een verder uitgewerkte verhaallijn. Als jij het spel alleen voor de multiplayer wil hebben hoef je alleen deel 1 te kopen en is er dus niets aan de hand.
en dat allemaal omdat er in korea professioneel mee gespeeld wordt, sorry hoor, maar hoe zit het nou met de rest vd wereld die het spel voor de lol speelt.
just my opinion, ik weet dat als het eenmaal zover is ik ook dat spel toch ga kopen. en ik weet dat blizzard overal altijd lang over doet voor de kwaliteit maar kom op zeg.. :'(
Nee, niet daarom.

Ze willen er gewoon een ontzettend goed gebalanceerd, ver uitgewerkt spel van maken, en dat kost tijd. Ik snap jouw hele redenatie niet, maar een spel van zo'n omvang (qua verhaallijn, units, animaties, cinematics, etc) kost gewoon onwijs veel tijd.

Blizzard is heus niet express langer met het spel bezig dan nodig. Hier uit blijkt voor mij wel hoeveel werk er in zo'n game gaat zitten. Maar voor mij ook duidelijk waarom zoveel van de andere, soortgelijke spellen, een stuk minder zijn; een spel afraffelen omdat het op datum X in de winkel moet liggen, dat werkt gewoon niet.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
  • Laatst online: 28-08 12:43
OkkE schreef op woensdag 15 april 2009 @ 09:13:
[...]

Lekker negatief.

Ze maken 3 losse delen, zodat elk ras een campaign van rond de 30 levels kan krijgen, met een verder uitgewerkte verhaallijn. Als jij het spel alleen voor de multiplayer wil hebben hoef je alleen deel 1 te kopen en is er dus niets aan de hand.
Ik geef je gelijk dat ik er nogal negatief in ben, maar goed ik vind het dan ook wel erg lang duren,

helaas is het wel zo dat elke expansion extra dingen in multiplayer stopt en het op een zelfde manier gaat werken zoals normale expansions van een game,

(van de faq)
Will we still be able to play multiplayer matches of StarCraft II with all three races?

Yes! From the beginning, StarCraft II will be a fully featured multiplayer game, and all three races will be available for competitive play.

How will the expansion sets impact multiplayer gameplay?

The expansion sets will add new content to each race for use in multiplayer matches. This could include additions such as new units, abilities, and structures, along with new maps and Battle.net updates.

If I buy StarCraft II but don't buy any of the expansion sets, will I still be able to play online?

Yes. This will work similarly to Warcraft III and the original StarCraft, which maintained separate online gaming lobbies and ladders for expansion set players and players with the base Warcraft III or StarCraft.
Je kan inderdaad met alle fracties spelen bij release, echter bij elke expansion krijg je dus wel extra units etc.
OkkE schreef op woensdag 15 april 2009 @ 09:13:
[...]

Nee, niet daarom.

Ze willen er gewoon een ontzettend goed gebalanceerd, ver uitgewerkt spel van maken, en dat kost tijd. Ik snap jouw hele redenatie niet, maar een spel van zo'n omvang (qua verhaallijn, units, animaties, cinematics, etc) kost gewoon onwijs veel tijd.

Blizzard is heus niet express langer met het spel bezig dan nodig. Hier uit blijkt voor mij wel hoeveel werk er in zo'n game gaat zitten. Maar voor mij ook duidelijk waarom zoveel van de andere, soortgelijke spellen, een stuk minder zijn; een spel afraffelen omdat het op datum X in de winkel moet liggen, dat werkt gewoon niet.
ben het compleet met je eens dat er veel werk in het spel zit en het allemaal goed moet zijn, het verwachtingspatroon ligt immers erg hoog, en blizzard staat bekend om die zaken

echter een spel kan nooit perfect zijn en er zal altijd wel iets niet aan kloppen of werken of net anders uitkomen als het spel door de massa gespeeld wordt. ergens vind ik wel dat blizzard het risico moet durven nemen,

anderzijds vind ik dat ze anders gewoon nog niet moeten aankondigen dat ze met die game bezig zijn, zelf zul je het denk ik ook wel met me eens zijn dat starcraft 2 of welke game van blizzard dan ook geen gehype van 2 jaar lang nodig heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:51
De Gesnaakte schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:07:
[...]

Je kan inderdaad met alle fracties spelen bij release, echter bij elke expansion krijg je dus wel extra units etc.
Maar de nieuwe multiplayer units zijn wel beschikbaar voor iedereen in multiplayer. Die worden er dan gewoon in gepatcht. Ongeacht welke van de drie versies je hebt! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Morax op 15-04-2009 20:52 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morax schreef op woensdag 15 april 2009 @ 20:52:
[...]
Maar de nieuwe multiplayer units zijn wel beschikbaar voor iedereen in multiplayer. Die worden er dan gewoon in gepatcht. Ongeacht welke van de drie versies je hebt! :)
Dat staat dus niet in die Engelse quote boven je en dit was ook niet zo met SC & BW. Zodra je alleen SW had, kon je alleen tegen "SW-ers" spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Morax schreef op woensdag 15 april 2009 @ 20:52:
[...]

Ja, zoiets hebben ze ook wel gezegd. Maar volgens mij wisten ze zelf nog niet eens hoe ze dat nou gingen doen. Misschien intussen wel hoor... Het zou alleen vrij vervelend zijn imo als de 2 expansions ook echt als multiplayer expansions werken en je ze dus moet kopen om online bij te blijven. Dat split de community en dat is nooit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

De Gesnaakte schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:07:
Bah, dit is nieuw voor mij.

Zover ik wist kwamen er alleen in SinglePlayer nieuwe units bij. Als het inderdaad zo is dat je alleen met mensen kunt spelen die precies de zelfde expansions hebben, zou ik dat wel jammer vinden.
echter een spel kan nooit perfect zijn en er zal altijd wel iets niet aan kloppen of werken of net anders uitkomen als het spel door de massa gespeeld wordt. ergens vind ik wel dat blizzard het risico moet durven nemen,
Nee, een spel kan nooit perfect zijn. Maar het lijkt me dat je ook geen spel op de markt gaat brengen waar je zelf niet tevreden over bent. :) Blizzard test ontzettend veel, en als ze zelf (of via Beta tests) ontdekken dat er bugs in zitten, of dingen niet goed gebalanceerd zijn, geef ik ze groot gelijk dat ze dat er eerst uit willen halen.
anderzijds vind ik dat ze anders gewoon nog niet moeten aankondigen dat ze met die game bezig zijn, zelf zul je het denk ik ook wel met me eens zijn dat starcraft 2 of welke game van blizzard dan ook geen gehype van 2 jaar lang nodig heeft. :)
Ik denk niet dat Starcraft 2 jaar nodig heeft om zo populair te worden nee, dat is het al. Wel denk ik dat enorm veel fans (en ook ik, ondanks dat ik geen echte fan ben) er heel blij mee zijn dat Blizzard vrij vroeg aankondigd dat er een opvolger komt.

Naast dat veel mensen het heel leuk vinden om zoiets te horen, is het voor Blizzard ook een manier om te peilen of het in de smaak gaat vallen, en vooral, om feedback te krijgen tijdens het ontwikkelen. Kijk naar het uiterlijk van de units, o.a. na klagen van fans is er besloten deze anders te doen. Hadden ze al die tijd de ontwikkeling geheid gehouden, was er misschien opeens een nieuwe Starcraft gekomen met units (of een algehele stijl) die de trouwe fans niet mooi vonden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Wat zijn de mensen negatief zeg, dit spel gaat erg goed worden. Ook al duurt het erg lang.. daar is niets mis mee :) It's done when it's done.. en als het voor jouw gevoel te lang duurt.. tja.. dan heb je daar alleen jezelf mee. 1 april grappen horen erbij.. als dat niet gedaan word is het spel echt niet 1 maand sneller klaar hoor.. dus rustig aan.. en doe je geweer maar weer op de safe mode.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Laatst online: 23-06 15:15
Nickbn schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:26:
[...]

Ja ,ben zelf ENORM blij dat de devvers schijnbaar niks beters te doen hebben dan hele flauwe 1 april grappen zodanig uit te werken dat ze een echte unit voor in de game maken waarvan je zou denken dat het nogal wat tijd heeft gekost die grap voor te bereiden, in plaats van dat ze potverdikkeme zich gaan focusen om het spel te releasen, nee hoor, voel me gelukkig niet in de zeik genomen door deze luitjes |:(
Jij voelt je in de zeik genomen door een 1 april grap?
Over een spel dat nog zeker een lange tijd in ontwikkeling is.

Kerel, je moet blij zijn dat ze uberhaupt nog werken aan dat spel. Als alle eindgebruikers waren zoals jou dan zou ik allang zijn gestopt met de ontwikkeling.

"Ik de zeik genomen" _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 23:57
Battlereport 2 is er:http://www.starcraft2.com/features/battlereports/2.xml

Ik vind het er lekker uitzien, alleen de "creep" van de zerg ziet er "anders" uit in SC2, ik vond dat "roze/paarse" altijd wat "te" in de originele Starcraft, maar nu in Starcraft 2 ziet het er niet meer echt uit als slijmerige creep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmm schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:43:
[...]

Ja, zoiets hebben ze ook wel gezegd. Maar volgens mij wisten ze zelf nog niet eens hoe ze dat nou gingen doen. Misschien intussen wel hoor... Het zou alleen vrij vervelend zijn imo als de 2 expansions ook echt als multiplayer expansions werken en je ze dus moet kopen om online bij te blijven. Dat split de community en dat is nooit goed.
En ik vraag me af wat dat doet met de balans van het spel. Als je 2 keer in 2 jaar je game vernieuwd dan heb je dus 3 verschillende balanced versies van een RTS nodig. Nu ben ik de overstap van Tiberium Wars naar Kanes Wrath gewend en als het zelf daar maar een fractie op lijkt dan zijn zij en de community weer maanden bezig om het gebalanceerd te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
Docho schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 02:04:
Battlereport 2 is er:http://www.starcraft2.com/features/battlereports/2.xml

Ik vind het er lekker uitzien, alleen de "creep" van de zerg ziet er "anders" uit in SC2, ik vond dat "roze/paarse" altijd wat "te" in de originele Starcraft, maar nu in Starcraft 2 ziet het er niet meer echt uit als slijmerige creep...
Ik had hem eerder al via een andere site gezien (hij was gelekt), maar wat een wedstrijd _O_ Dacht echt dat David Kim (Terran) de lul was, maar dankzij een paar goede acties met de Nighthawks en Banshees keerde hij alles om _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 11:52:
[...]
Ik had hem eerder al via een andere site gezien (hij was gelekt), maar wat een wedstrijd _O_ Dacht echt dat David Kim (Terran) de lul was, maar dankzij een paar goede acties met de Nighthawks en Banshees keerde hij alles om _O_
Ja.. in het midden van het filmpje dacht ik ook dat de zerg zeker ging winnen.. De zerg had gewoon veel eerder een 3e expansion moeten maken en meer defensive spelen tot hij het goede inkomen had om de terran te overrunnen.. Oh en zijn baneling micro was ook niet helemaal in orde geloof ik..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2009 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
Zeg hoe zal blizzard die beta aan gaan pakken, open of closed? Wat hebben ze met Warcraft 3 gebruikt? Ik heb al paar keer gelezen dat beta keys worden uitgedeeld bij conventies, zou zuur zijn om nog een jaar te wachten op de release terwijl je weet dat sommige gelukkigen al met een beta aan de slag zijn :P

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 14:45

PromWarMachine

Forsaken Archer

Meestal is dit de volgorde:
• Op kantoor testen ze (continue) de alpha
• Na jaren testen denken ze bijna klaar te zijn (volgens mij zitten ze nu in deze fase), dan mogen de developers onder een zeer strenge NDA het spel thuis spelen, zeg maar een early beta
• Dan volgt er een closed beta van mensen die in het verleden veel bugs hebben report of de top spelers van de diverse Blizzard spellen. Er is een naam voor die groep, maar die kan ik even niet vinden.
• Na enige tijd laten ze (veel) meer mensen toe in die closed beta. Vaak via betaalde Fileplanet accounts, prijsvragen of conventions idd
• Open beta, maar met een maximum aantal deelnemers.
• Stresstest

De stresstest verwacht ik deze keer echter niet. Dat was een grote issue bij World of Warcraft, maar bij Starcraft II denk ik dat een open beta wel voldoende is.

Tussen elke stap kunnen overigens zowel dagen, weken, maanden als jaren zitten. Daar is geen peil op te trekken.

Dividend for Starters

Pagina: 1 ... 3 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het nuttig en ontopic.