Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
kaluro2 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:33:
ik vraag me af in hoeverre de originele starcraft gameplay behouden gaat worden, of dat ze een compleet nieuwe weg in gaan slaan net zoals bij warcraft 2 -> warcraft 3.

Weet iemand hier al iets over? ben erg benieuwd namelijk.
De starcraft gameplay zal wel wat veranderen qua user interface. Deze zal t.o.v. van deel 1 wat meer naar de moderne tijd gehaald worden. Qua gameplay blijft het gewoon wat je van Blizzard mag verwachten gameplay > graphics en speelbaar op mid-range systemen.

Verders wordt er bij de multiplayer vooral gemikt op makkelijk instappen maar veel dingen waar je skilled in kan raken. Zodat het competatieve aspect hopelijk veel naar voren gaat komen. Dit is ook voor Starcraft 2 belangrijk net zoals dit goed uitgepakt is bij Vanilla Starcraft.

Intressant artikel: http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=18326

Bij multiplayer zullen ze bijvoorbeeld de deathanimations korter maken lees 'minder aanwezig' dan in Single player zodat dit niet in de weg zit. Ook de glossy`ness is wat naar beneden gescaled zodat
het niet allemaal pew pew lasers en blink blink lampjes is tijdens het spelen.

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33
SpoTs schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:45:
Even tipje aan de TS --> Alle plaatjes geven bij mij een rood kruisje
Correct. Onlangs van host gewisseld. Heb het gefixed.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:54

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ach wat leuk, ze hebben nu Char erop gezet. :z

Maar wel een nieuwe screenschot met een unit die ik niet ken.
Waarschijnlijk een eerder stadium van de Queen?

Edit: Nee, twee beestjes. Hmm, nieuwigheid?
De overlords zijn nog steeds überlelijk trouwens. Als je ze nu weer in het groen zou spelen wordt je er niet vrolijk van.

[ Voor 27% gewijzigd door Gonadan op 18-06-2008 15:10 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
Ik vind de Hydralisk echt lelijk.. in 1 was het een slangachtig beest, nu heeft hij veels te veel punten en is hij niet meer glibberig enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk vind ik bijna alles er nu wel prima uitzien, wil dat spel gewoon spelen! :P
Ben erg benieuwd over de ladders online, qua modussen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je voorstellen in Korea hoeveel mensen er naar de computerwinkel rennen wanneer SC2 uit komt..

Ik hoop dat ik het met mijn Radeon HD4850 vloeiend kan spelen (max quali).

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:08:
Moet je voorstellen in Korea hoeveel mensen er naar de computerwinkel rennen wanneer SC2 uit komt..

Ik hoop dat ik het met mijn Radeon HD4850 vloeiend kan spelen (max quali).
Natuurlijk kun je dit spel vloeiend spelen met een Radeon HD4850. Ik gok dat het met je oude videokaart zelfs nog gaat lukken. Dat is een van de vereisten van Blizzard behalve het gegeven dat dit soort games nooit echt veel van een videokaart trekken.

Sowieso is de 4850 niet de beperkende factor op jouw systeem...

[ Voor 5% gewijzigd door SSH op 29-06-2008 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 09:22
Hallo,

ik ben terug van de worldwide inventational en heb daar een demo gespeeld van SC2. Ik kan niet anders zeggen dat het echt super speelt en al redelijk af lijkt. Ik heb met alle 3 de rassen (zerg,protoss en terran) gespeeld. De gehele tech-trees zijn compleet, met tooltips en al. Het speelde lekker weg en heeft echt dat SC gevoel.

Helaas mochten we maar 20 minuten per keer spelen; veel hebben we dus niet kunnen zien. Maar wat we wel zagen is echt top. Ik heb het gevoel dat het eind dit jaar wel eens ge-released wordt, zo veel zat er nu al in. WOTLK daarintegen was echt verre van af, witte vierkanten, placeholder graphics etc, maar dat is voor een ander forum :D

Kreeg ook een beta-key voor een spel naar keuze :-) jullie begrijpen waar mijn keuze op gaat vallen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Ben ook net terug van de Blizzard WWI 2008 en de highlights waren:

- Starcraft 2 spelen (ongeveer 6 uur gespeeld)
- Announcement Blizzard's newest game (kippenvel)
- Beta key voor een future Blizzard game (dus niet naar keuze)
- Starcraft Finals Pro gamers
- Blizzard WWI Goodie bag

Foto reportage volgt hopelijk snel. Dan zal er hier en daar ook wat uitleg bijstaan :)

[ Voor 4% gewijzigd door seamus21 op 30-06-2008 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z0di4k
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-08 10:52
seamus21 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:38:
Ben ook net terug van de Blizzard WWI 2008 en de highlights waren:

- Starcraft 2 spelen (ongeveer 6 uur gespeeld)
- Announcement Blizzard's newest game (kippenvel)
- Beta key voor een future Blizzard game (dus niet naar keuze)
- Starcraft Finals Pro gamers
- Blizzard WWI Goodie bag

Foto reportage volgt hopelijk snel. Dan zal er hier en daar ook wat uitleg bijstaan :)
Mooi kan niet wachten! Release datum zekerz nog ver weg? Of heb je een kleine indicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z0di4k schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:20:
[...]

Mooi kan niet wachten! Release datum zekerz nog ver weg? Of heb je een kleine indicatie?
Als Blizzard ook mee enigszins een hint had gegeven van een release date dan stond het internet er nu helemaal vol mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWARQ
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 06:41
Er is door een Blizzard medewerker tijdens de WWI verteld dat de solo campagne nu voor ongeveer 1/3 klaar is. Genoeg te doen dus en dan heb ik het nog niet eens over het balancing van de game. Het zou mij niets verbazen dat het 2009 gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
DWARQ schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:45:
Er is door een Blizzard medewerker tijdens de WWI verteld dat de solo campagne nu voor ongeveer 1/3 klaar is. Genoeg te doen dus en dan heb ik het nog niet eens over het balancing van de game. Het zou mij niets verbazen dat het 2009 2010 gaat worden.
Yup ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z0di4k
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-08 10:52
DWARQ schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:45:
Er is door een Blizzard medewerker tijdens de WWI verteld dat de solo campagne nu voor ongeveer 1/3 klaar is. Genoeg te doen dus en dan heb ik het nog niet eens over het balancing van de game. Het zou mij niets verbazen dat het 2009 gaat worden.
Waarom begin je nu al publiek lekker te maken dan....
Doe dat dan een half jaar voor release, wordt hier gewoon ziek van! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWARQ
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 06:41
Z0di4k schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:03:
[...]
Waarom begin je nu al publiek lekker te maken dan....
Doe dat dan een half jaar voor release, wordt hier gewoon ziek van! :(
Nu al? Als ik me niet vergis is SC2 ergens in mei 2007 aangekondigd, kun je nagaan!
Maar goed ik kan er zelf ook niet op wachten want telkens als ik weer wat beelden zie wordt ik gewoon helemaal gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Zowel in dit topic als in het D3 topic valt het me op dat er een groep is die heel verbaast is dat er geen release datum bekent wordt gemaakt. Terwijl de grote Blizzard fans zoiets hebben van natuurlijk niet dat weet je toch :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het is mei 2007 aangekondigd! Dan gaan ze er vanaf dan toch geen 3 jaar over doen? Multiplayer is zo goed als klaar (alleen het balancing nog), rassen zijn klaar, alleen de campain nog voor 2/3e .. Dat gaat toch geen 1,5 jaar duren..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilla
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-09 08:15
Starcraft 2 stond eerst gewoon geplanned voor december dit jaar, maar ze hebben al aangegeven dat ze dat niet gaan redden. Het zal dan gewoon wel het 1e halfjaar van 2009 worden. Denk niet dat het eind volgend jaar wordt want dan moeten ze tussendoor zeker de engine flink updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:51
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:39:
Maar het is mei 2007 aangekondigd! Dan gaan ze er vanaf dan toch geen 3 jaar over doen? Multiplayer is zo goed als klaar (alleen het balancing nog), rassen zijn klaar, alleen de campain nog voor 2/3e .. Dat gaat toch geen 1,5 jaar duren..?
Rassen zijn nog niet helemaal klaar hoor, ze zijn voornamelijk nog bezig met de Zerg :) En vergeet niet dat in balancing ENORM veel tijd gaat zitten, omdat het zo verrekte moeilijk is. Zeker met drie partijen die totaal niet op elkaar lijken!
rilla schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:42:
Starcraft 2 stond eerst gewoon geplanned voor december dit jaar, maar ze hebben al aangegeven dat ze dat niet gaan redden. Het zal dan gewoon wel het 1e halfjaar van 2009 worden. Denk niet dat het eind volgend jaar wordt want dan moeten ze tussendoor zeker de engine flink updaten.
Heb je een bron waarin staat dat ze dit jaar niet meer gaan halen? Ik had hem namelijk ingeschat op november/december dit jaar....

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilla
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-09 08:15
Morax schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:53:

Heb je een bron waarin staat dat ze dit jaar niet meer gaan halen? Ik had hem namelijk ingeschat op november/december dit jaar....
Dacht het in de PC Gameplay gelezen te hebben, maar het zal vast wel ergens op internet staan al kan ik het zo snel even niet vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:36
Morax schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:53:
[...]
Ik heb geen officiële bron, maar de planning was alle 3 de boeken van de Dark Templar serie voor SC2 te publiceren, echter is het 3e boek pas geplanned voor achter in 2008.

http://starcraft.wikia.co...rk_Templar_Saga:_Twilight

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Er is nergens door Blizzard gezegd dat ze dit jaar niet sc2 releasen. Echter is er wel gezegd op de WWI dat ze op 1/3 zijn met de story en er eind dit jaar meer nieuws over te vertellen is. Over de release date is dus niets gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is er dus gezegd op dat Blizzard feestje:

"I hate to be the bringer of bad news, but in his Worldwide Invitational presentation about StarCraft II, Blizzard Executive Vice President Rob Pardo has effectively squashed the recent suggestion that the game would be arriving on store shelves on December 3rd.

Speaking about the game's development, he explained that they were "about a third of the way through" the campaign, and were concentrating on story structure and cinematics at this point - commenting that by the end of the year, Blizzard should have something very impressive to show off."

Niet in 2008 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
BAH! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Ik vraag me trouwens af of er toch niet een 4e ras in het spel gaat komen. Tijdens de Starcraft 2 Art Panel op de WWI werd er een vraag gesteld over de Xel'Naga en of ze al veel art er voor hadden gemaakt.

Samwise moest toen antwoorden dat hij helaas geen comments daar over kan geven en vroeg toen aan het publiek: "Wouldnt it be cool if you could actually play the xel'naga?". Ben benieuwd of dat een stille hint is :P

Ik heb op de WWI ongeveer 5 uur starcraft gespeeld vs veel andere mensen. Ik moet zeggen dat het spel nog steeds aanvoelt als starcraft maar toch anders speelt. Mijn favoriete tactic was als terran quick Reapers of quick Jackals om de peon (ja warcrafter ;p) line te harrassen.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Leuk ras voor een uitbreiding ? Kan er zo snel niet iets anders voor bedenken..

Afwachten dus voor SC2 ! Wel goed dat blizz gewoon keihard op 3 genres met fantastische spellen bezig is :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 00:16
Ze kunnen het beter bij 3 rassen houden, is beter te balancen. Dat zie je bij warcraft 3 die kan gewoon niet zo perfect als starcraft kan worden gebalanced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Het mooie is dat ze gewoon goed binnenlopen qua geld op World of Warcraft, waardoor ze nu letterlijk de ruimte hebben om te doen wat ze willen.

Ik kan me niet herinneren dat Blizzard ooit een invitational oid organiseerde vóór de WoW-tijd. Dit heeft dan ook als voordeel dat ze 4 voltallige ontwikkelteams draaiende kunnen houden, zonder dat er druk op ze ligt om te releasen omdat ze anders geen geld hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

First competitive match on WWI 2008:
http://nl.youtube.com/watch?v=i38lZtpdSB8

Ik vind die schildjes van de marines er zo gaar uitzien trouwens.. Zijn schilden niet iets van de middeleeuwen? Hoe kan je een geweer nou met 1 hand vasthouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 13-09 08:02
Afbeeldingslocatie: http://www.ctrlaltdel-online.com/comics/20080804.jpg

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Blizzard houdt graag zijn fans aan het lijntje door op hun site te beweren dat ze absoluut nog geen idee hebben wanneer het af kan zijn, maar het nog lange tijd kan duren. In realiteit hebben ze echter een miljoenendeal met pcmedia.nl gesloten waardoor zij de primeur krijgen en als eerste de echte launchdatum te weten kregen :z

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Gewoon je zet in je webshopapplicatie dat je Starcraft 2 kan preorderen. Elke behoorlijke webshopapplicatie kan dat hoor. Zou wat zijn als je geen nieuwe producten toe kan voegen.

:w BoeBoe

[ Voor 4% gewijzigd door TrailBlazer op 10-08-2008 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:20:
First competitive match on WWI 2008:
http://nl.youtube.com/watch?v=i38lZtpdSB8

Ik vind die schildjes van de marines er zo gaar uitzien trouwens.. Zijn schilden niet iets van de middeleeuwen? Hoe kan je een geweer nou met 1 hand vasthouden?
Niet dus ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.nme.de/images/phienixsrt-shield.jpg
En daarom heb ik Starcraft nooit leuk gevonden, online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 01:05:
[...]

Niet dus ;)
[afbeelding]

[...]

Lekker nuttig, een zergling komt toch echt maar tot je knieen ofzo ^^

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wiebbe schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 06:31:
Lekker nuttig, een zergling komt toch echt maar tot je knieen ofzo ^^
Tot je borst ongeveer, maar dan nog gaat dat schild je niet redden.
Het zal vast nuttig zijn tegen spines van hydra's ofzo.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 01:05:
[...]

[...]

Als je zelf ook goed bent in Starcraft (en Warcraft for that matter) zal je nooit verliezen tegen een simpele rush.
Ik kan zelf echt niet wachten tot SC2 uitkomt. Eindelijk na al die jaren. Enige andere fatsoenlijke RTS de afgelopen jaren was Company of Heroes. C&C3 was echt prut en de komende RA3 wordt ook niks (na de beta te hebben gespeeld). Ik heb altijd medelijden met mensen die dat soort spellen spelen: open je ogen eens en speel een echte RTS.
Over de release datum, ik verwacht eind 2008 of begin 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 13:03
Mgc schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 01:56:
[...]

Als je zelf ook goed bent in Starcraft (en Warcraft for that matter) zal je nooit verliezen tegen een simpele rush.
Ik kan zelf echt niet wachten tot SC2 uitkomt. Eindelijk na al die jaren. Enige andere fatsoenlijke RTS de afgelopen jaren was Company of Heroes. C&C3 was echt prut en de komende RA3 wordt ook niks (na de beta te hebben gespeeld). Ik heb altijd medelijden met mensen die dat soort spellen spelen: open je ogen eens en speel een echte RTS.
haha idd, medelijden is het goede woord. Ik speel ondertussen maar WC3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:27
Dat vraag ik mezelf nou ten zeerste af. Ik ben dan zelf wel niet zo'n held in mijn StarCraft control, maar ik kijk graag de Korean Leagues. Daar zie je de top van de top, en zelfs die mensen verliezen soms doordat ze een simpele rush over zich heen krijgen. Het is onderdeel van het spel, en er zijn dingen tegen te doen, scouten etc etc.. Ik vind het zelfs leuk dat er diversie strategieen zijn en dat je je tegen alle moeten wapenen, het houdt het van een standaard, altijd hetzelfde spel af.

Maar ik vraag me erg af of er een verband is met de kwaliteit van de speler en het niet werken van een rush.

Helemaal zeggen dat je nooit zal verliezen lijkt me kul.

[ Voor 13% gewijzigd door Semyon op 13-08-2008 02:16 ]

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Semyon schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 02:15:
Dat vraag ik mezelf nou ten zeerste af. Ik ben dan zelf wel niet zo'n held in mijn StarCraft control, maar ik kijk graag de Korean Leagues. Daar zie je de top van de top, en zelfs die mensen verliezen soms doordat ze een simpele rush over zich heen krijgen. Het is onderdeel van het spel, en er zijn dingen tegen te doen, scouten etc etc.. Ik vind het zelfs leuk dat er diversie strategieen zijn en dat je je tegen alle moeten wapenen, het houdt het van een standaard, altijd hetzelfde spel af.

Maar ik vraag me erg af of er een verband is met de kwaliteit van de speler en het niet werken van een rush.

Helemaal zeggen dat je nooit zal verliezen lijkt me kul.
Een goede speler is inderdaad een stuk moeilijker te rushen, vooral omdat hij vaak in het begin toch al veel kan bouwen.
Minder ervaren (of luie) spelers hebben vaak moeite met het doen van verschillende dingen tegelijk, gecombineerd met een lage APM zullen ze dan weinig verdediging hebben.
Het is echter niet zo dat je nooit zult verliezen van een rush, dat bestaat niet.
Niet voor niets spreken veel mensen af dat de rush niet mag, het bouwen van verdediging tegen een eventuele rush gooit meestal flink de opbouw van je kamp in de war.

Nu is het wel zo dat als je er van uit gaat dat de rush komt je er meestal genoeg tegen kunt doen, enigzins afhankelijk van de snelheid waarmee je tegenstander je vindt.
Een zergling rush is natuurlijk sneller dan je als ander ras units kunt bouwen, dus moet je met je SCV's of probes gaan matten. :D

Ik wil weer LEGO'en. :D
Afbeeldingslocatie: http://www.brickshelf.com/gallery/vana/Starcraft/8h3605.jpg
Dus als je C&C of RA speelt ben je blind en onwetend? Wat een onzin zeg.
Natuurlijk is Starcraft ongeëvenaard, maar dat betekent niet dat je die andere spellen niet kunt spelen.
Ik wil ook wel eens wat afwisseling, dan is een potje Generals (qua strategie ruk ja) best leuk om te doen. Zeker met wat vrienden.
Wil jij beweren dat je van elk genre alleen de beste game speelt?

[ Voor 19% gewijzigd door Gonadan op 13-08-2008 09:23 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Laatst online: 16-09 15:24
[...]

Dat je nooit zult verliezen tegen een 'simpele rush' als je zelf ook maar goed bent is onzin imo. Imo moet je het niet zien als een rush maar als een strategie, rushen bestaat eigenlijk niet. Het doel van zo'n strategie is de ander op een achterstand te zetten of zelfs te winnen. Soms is de ene strategie zo goed tegen de gebruikte strategie van de ander dat zelfs de grootste topspeler van SC na 5 minuten gg kan typen.

Ik vind je opmerking over CNC spelers trouwens vrij zwak. Ik speel zelf ook veel CNC (hoewel ik ook veel Warcraft 3 gespeeld heb) en de CNC games zijn idd niet zo diepgaand zoals WC en SC (hell, het komt er niet eens in de buurt), maar dat betekent niet dat het per definitie slechte games zijn. CNC3 was erg matig ja, maar RA3 is veeeeeel beter en als jij dat niet gezien hebt in de beta heb je met half gesloten ogen zitten spelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Wmm schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:20:
[...]

Dat je nooit zult verliezen tegen een 'simpele rush' als je zelf ook maar goed bent is onzin imo. Imo moet je het niet zien als een rush maar als een strategie, rushen bestaat eigenlijk niet. Het doel van zo'n strategie is de ander op een achterstand te zetten of zelfs te winnen. Soms is de ene strategie zo goed tegen de gebruikte strategie van de ander dat zelfs de grootste topspeler van SC na 5 minuten gg kan typen.

Ik vind je opmerking over CNC spelers trouwens vrij zwak. Ik speel zelf ook veel CNC (hoewel ik ook veel Warcraft 3 gespeeld heb) en de CNC games zijn idd niet zo diepgaand zoals WC en SC (hell, het komt er niet eens in de buurt), maar dat betekent niet dat het per definitie slechte games zijn. CNC3 was erg matig ja, maar RA3 is veeeeeel beter en als jij dat niet gezien hebt in de beta heb je met half gesloten ogen zitten spelen :).
Je zegt het precies goed. Enne, ik heb de beta van RA3 gespeeld en vind het zwaar tegenvallen. Ik vind sowieso dat alle C&C en RA games sinds RA2 tegen vallen. Als ze RA3 idd dit jaar nog willen uitbrengen hebben ze nog erg veel te doen.

En over dat rushen: Veel spelers die simpele RTS games zoals C&C3 ofzo gewend zijn die dan WC3 gaan spelen worden gelijk dood gerushed. Een rush is normaal alleen bedoeld om iemand zn tech te cripplen of whatever, maar zij verliezen gelijk en beginnen te zeiken dat het spel niet leuk is. Daar kan ik niet zo goed tegen. Leer het spel gewoon te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Mgc schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:54:
[...]

En over dat rushen: Veel spelers die simpele RTS games zoals C&C3 ofzo gewend zijn die dan WC3 gaan spelen worden gelijk dood gerushed. Een rush is normaal alleen bedoeld om iemand zn tech te cripplen of whatever, maar zij verliezen gelijk en beginnen te zeiken dat het spel niet leuk is. Daar kan ik niet zo goed tegen. Leer het spel gewoon te spelen.
Ik vind wel dat rushen ontzettend misbruikt wordt in spellen. Te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Haijo schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:59:
[...]

Ik vind wel dat rushen ontzettend misbruikt wordt in spellen. Te veel.
Misbruikt? Het zorgt voor meer actie eerder in het spel. Niemand vind het leuk om elke game opnieuw eerst zn hele basis op te bouwen voordat er actie komt. Het probleem met Starcraft1 was dat als je enkele proxy barracks bouwde je een game eindigde binnen enkele minuten (je rush lukte of mislukte, in beide gevallen was de game afgelopen). Dat is iets wat zonde is. Rushen moet alleen dienen om je tegenstander te verzwakken. Zorgen dat die meer resources uitgeeft aan verdediging of tier1 units ipv dat die gaat expanden of techen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Mgc schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:54:
[...]

Je zegt het precies goed. Enne, ik heb de beta van RA3 gespeeld en vind het zwaar tegenvallen. Ik vind sowieso dat alle C&C en RA games sinds RA2 tegen vallen. Als ze RA3 idd dit jaar nog willen uitbrengen hebben ze nog erg veel te doen.

Maar dat betekent toch niet dat CNC games gelijk geen echte rts games zijn? Het is een simpelere soort rts, maar alle basisprincipes blijven overeind zoals scouten, expansions, harassment etc. In CNC3 was het meeste daarvan zwak uitgewerkt, in RA3 is dat stukken beter. Dat betekent niet dat RA3 diepgaand is, dat is het absoluut niet.

Dat mensen die een hekel hebben aan rushen gewoon het spel moeten leren spelen ben ik met je eens. Ik rush zelf ook in elke game, of het nou CNC of WC3 is, ik heb geen zin om elke game eerst 30 minuten m'n base te bouwen en dan met 50 tanks te gaan beuken. Overigens is rushen in WC3 heel anders dan CNC en is het in WC3 ook normaler door de gameplay. Natuurlijk mag iedereen het spel spelen zoals hij / zij wil, maar zeuren over iemand anders z'n speelstijl vind ik not done en het eeuwige gezaag over rushes vind ik vermoeiend worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tsja, mensen die geen rush willen die kiezen toch gewoon een game met 'no rush' in de naam?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Wmm schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:13:
[...]
Maar dat betekent toch niet dat CNC games gelijk geen echte rts games zijn? Het is een simpelere soort rts, maar alle basisprincipes blijven overeind zoals scouten, expansions, harassment etc. In CNC3 was het meeste daarvan zwak uitgewerkt, in RA3 is dat stukken beter. Dat betekent niet dat RA3 diepgaand is, dat is het absoluut niet.
Ach, tuurlijk zijn het wel echte RTS games. Het stelt alleen kwalitatief niet veel voor in vergelijking met wat Blizzard naar buiten brengt.
RA3 is idd een stuk beter dan C&C3, maar er moet nog veel gebeuren en ik betwijfel of het ze lukt om RA3 een waardige opvolger op RA1 en 2 te maken in de enkele maanden die ze nog hebben.
[...]
Dat mensen die een hekel hebben aan rushen gewoon het spel moeten leren spelen ben ik met je eens. Ik rush zelf ook in elke game, of het nou CNC of WC3 is, ik heb geen zin om elke game eerst 30 minuten m'n base te bouwen en dan met 50 tanks te gaan beuken. Overigens is rushen in WC3 heel anders dan CNC en is het in WC3 ook normaler door de gameplay. Natuurlijk mag iedereen het spel spelen zoals hij / zij wil, maar zeuren over iemand anders z'n speelstijl vind ik not done en het eeuwige gezaag over rushes vind ik vermoeiend worden :).
Ik ben het compleet met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]
Wel, ik ben absoluut geen RTS fan. De hele C&C serie vond ik gewoonweg waanzinnig saai. Starcraft en Warcraft 3 staan echter vrij hoog op mijn lijstje van favo games. Moet toch wel iets betekenen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

het probleem met rushen is dat het leuk is om te doen maar een stuk minder om gerushed te worden. Er is namelijk geen excuus als je verslagen wordt met een rush de anders is gewoon sneller/beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

TrailBlazer schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:56:
het probleem met rushen is dat het leuk is om te doen maar een stuk minder om gerushed te worden. Er is namelijk geen excuus als je verslagen wordt met een rush de anders is gewoon sneller/beter.
Als je goed scout en de rush aan ziet komen kan je jezelf er altijd tegen verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Mgc schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:03:
[...]

Misbruikt? Het zorgt voor meer actie eerder in het spel. Niemand vind het leuk om elke game opnieuw eerst zn hele basis op te bouwen voordat er actie komt. Het probleem met Starcraft1 was dat als je enkele proxy barracks bouwde je een game eindigde binnen enkele minuten (je rush lukte of mislukte, in beide gevallen was de game afgelopen). Dat is iets wat zonde is. Rushen moet alleen dienen om je tegenstander te verzwakken. Zorgen dat die meer resources uitgeeft aan verdediging of tier1 units ipv dat die gaat expanden of techen.
Dat is mijn punt ook. Rushen bij de andere games is mij net langzaam genoeg bij alleen bij Starcraft is het mij net iets te neurotisch.

[ Voor 9% gewijzigd door Haijo op 13-08-2008 16:32 . Reden: iets te snel op versturen geklikt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wordt bij SC2 rushen wel net een tikkeltje makkelijker zodat meer potjes midgame worden afgemaakt. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:35:
Misschien wordt bij SC2 rushen wel net een tikkeltje makkelijker zodat meer potjes midgame worden afgemaakt. :9~
Je bedoeld een rush stoppen? Ik hoop het wel idd. Maar een rush moet wel altijd zn voordelen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Mgc schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:20:
[...]

Als je goed scout en de rush aan ziet komen kan je jezelf er altijd tegen verdedigen.
Dat zeg ik ook niet tuurlijk is er te verdedeigen tegen een rush. Het is alleen heel effectief soms en daarom voelt het gewoon naar. Je hebt niet het idee dat je je hebt kunnen verdedigen en dat je gewoon finaal van de kaart geveegd wordt.

[ Voor 24% gewijzigd door TrailBlazer op 13-08-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
TrailBlazer schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:49:
[...]

Dat zeg ik ook niet tuurlijk is er te verdedeigen tegen een rush. Het is alleen heel effectief soms en daarom voelt het gewoon naar. Je hebt niet het idee dat je je hebt kunnen verdedigen en dat je gewoon finaal van de kaart geveegd wordt.
Precies, je stuurt de scout de verkeerde kant op of je vergeet het of je doet het te laat en BAM! Weg. Game over. Dat gaat mij gewoon te snel en te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Haijo schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:52:
[...]

Precies, je stuurt de scout de verkeerde kant op of je vergeet het of je doet het te laat en BAM! Weg. Game over. Dat gaat mij gewoon te snel en te makkelijk.
Ach, dan speel je het altijd op safe en ga je voor een dubbele tier1 barrack+late tech ofzo. Dan kan je je altijd verdedigen en evt zelf rushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ok, dus we zijn nog geen reet verder. PS2.0 is de enige eis die we kennen.
Dat het draait op een 9800 zal wel, zeg niet hoeveel details en hoeveel FPS, maar het draait vast.

Wat ik eigenlijk graag wil weten is wat je nodig hebt om alles op max te draaien.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrailBlazer schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:49:
[...]

Dat heb ik inderdaad ook. Ik heb een tijdje Starcraft online proberen te spelen, maar kreeg niet eens de kans om ook maar iets te leren omdat games binnen een paar minuutjes voorbij waren. Hoe kun je het spel leren als niemand je de kans geeft, of niemand je helpt om het te leren? De titel "no rush" heb ik trouwens vaak ervaren als een boosaardig lokkertje, om vervolgens alsnog na een minuut of 5-10 zuchtend naar een nieuwe game te zoeken.
Ok, dus we zijn nog geen reet verder. PS2.0 is de enige eis die we kennen.
Dat het draait op een 9800 zal wel, zeg niet hoeveel details en hoeveel FPS, maar het draait vast.

Wat ik eigenlijk graag wil weten is wat je nodig hebt om alles op max te draaien.
Dat klinkt dus toch wel als een game die aardig wat gaat eisen van je pc. Met mn 8800GT val ik dus kennelijk al buiten de boot, die zit toch onder de 9800FX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:05:
Dat klinkt dus toch wel als een game die aardig wat gaat eisen van je pc. Met mn 8800GT val ik dus kennelijk al buiten de boot, die zit toch onder de 9800FX?
Radeon 9800 of Nvidia FX series.
Die staan niet eens meer in de huidige charts van ome Tom. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:05:
[...]

Dat heb ik inderdaad ook. Ik heb een tijdje Starcraft online proberen te spelen, maar kreeg niet eens de kans om ook maar iets te leren omdat games binnen een paar minuutjes voorbij waren. Hoe kun je het spel leren als niemand je de kans geeft, of niemand je helpt om het te leren? De titel "no rush" heb ik trouwens vaak ervaren als een boosaardig lokkertje, om vervolgens alsnog na een minuut of 5-10 zuchtend naar een nieuwe game te zoeken.
Zover ik weet zit er in SC geen systeem om goede match te maken dat is bij WC III al een stuk beter omdat je daar gemateched wordt naar je rank. Het nadeel is wel dat er nogal veel mensen regelmatig een nieuw account maken en dan wordt je nog door een lvl3 van het veld geveegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In WC3 werkt het matching systeem best wel goed.. Iedereen die ik ken heeft bijna altijd 50/50 wins/losses .. Maar als je even niet gespeeld heb, dan is je level te hoog voor je skills zeg maar.. en dan werkt het oppeens niet meer zo goed.

Daarom:

Ik denk dat het het beste is om gematched te worden op rank en win/loss.. (waarbij rank de plaats is op de (1v1 of 2v2 etc) ladder. En te zorgen dat mensen niet makkelijk een smurf kunnen maken..

Omdat de rank van mensen die niet meer spelen ingehaald kan worden.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb gelukkig een ATI X800 pro en kan hem dus draaien (grafisch). Kan niet wachten op het spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 00:16
http://www.insidegamer.nl...gesprek-met-Blizzard.html

"De game komt ‘no way’ in 2008 uit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

dat wist iedereen wel al denk ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Kan ik nog even sparen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37
Starcraft II wordt gesplitst in drie aparte spellen, eentje voor elk ras:

http://pc.ign.com/articles/918/918895p1.html

Naar aanleiding van dit artikel is er op IGN een hele discussie gaande, die in feite neerkomt op: Blizzard wil geld zien en splitst daarom de boel op. Zelf denk ik dat dat wel iets meevalt. We weten nog niet eens hoeveel de losse campagnes gaan kosten.

Daarnaast - ook heel belangrijk - kunnen alle rassen in multiplayer gespeeld worden.

[ Voor 58% gewijzigd door theroman op 11-10-2008 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Dit is helemaal niet leuk, ik wil niet 3 games, ik wil 1 complete game, nu moet ik inplaats van 1 x 50 euro 3x50 euro betalen. Bedankt blizzard :@ (not)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
Als ze hierdoor meer tijd kunnen steken in de campaigns van elk ras en deze langer gaan maken, vind ik het prima! :)

Liever 1 campaign van 30 missies van 3 van 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rockvee2 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:01:
Dit is helemaal niet leuk, ik wil niet 3 games, ik wil 1 complete game, nu moet ik inplaats van 1 x 50 euro 3x50 euro betalen. Bedankt blizzard :@ (not)
Ik wilde sc2 voor de multiplayer. Als je straks ook alle drie de boxes nodig hebt om alle units te krijgen/tegen iedereen te kunnen spelen dan bekijken ze het maar.

edit: ""More than likely, the successive products will add multiplayer conten"

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:15:
Als ze hierdoor meer tijd kunnen steken in de campaigns van elk ras en deze langer gaan maken, vind ik het prima! :)

Liever 1 campaign van 30 missies van 3 van 10.
Ik ben het hier niet mee eens. Ik vond WC3 en Starcraft erg leuk met zo'n 10-12 missies per ras. 30 missies voor 1 ras lijkt me veel teveel. Dan zou je maar eens in de 3 missies een nieuwe unit krijgen ofzo. Dan gaat de gameplay volgens mij al snel verveeld aanvoelen.
Ook vond ik Zerg altijd het leukste ras, dan zou ik dus nog meer dan een jaar moeten wachten totdat ik die campaign kan spelen. Daar wil ik eigenlijk niet op wachten.

De enige manier waarop ze dit aan mij kunnen verkopen is als ze of de overige campaigns met episodic content uitbrengen (en dan het liefst 1 nieuwe missie per week, dan ben je nog een half jaar na launch bezig hiermee, dat is een schappelijke timeline) of dat je de uitbreiding goedkoop erbij kan kopen. IE 10 euro voor de Zerg campaign oid. Want het zijn natuurlijk uitbreidingen, die niet eens nieuwe units toevoegen (dat blijft hetzelfde omdat anders multiplayer dus zou veranderen). Daar wil ik niet veel geld aan uitgeven.

Ik krijg hier gewoon een Pokemon/Megaman Battle Network idee van, 3 versies van dezelfde game, eigenlijk alleen om meer kassa te kunnen slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Het gaat de uitgevers alleen maar om geld, Blizzard gaat net zoals EA worden met Starcraft 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fudgem
  • Laatst online: 10-08-2024

Fudgem

Fudge the system!

Want Blizzard was een liefdadigheidsinstelling tot nu toe...

AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fudgem schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:20:
Want Blizzard was een liefdadigheidsinstelling tot nu toe...
WoW turned them into money hungry beasts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nounou... Ik denk dat de spellen hierdoor minder gaan kosten.. (behalve misschien de eerste) en hierdoor komt het spel een stuk eerder uit.. En dat is natuurlijk het beste argument.. :9~
Each StarCraft II game will have a fully functioning multiplayer suite with all three races playable
en
The first option was to simplify the campaign by making it more linear, which meant less choices, less characters, and ultimately, something less compelling. The second option was to make every campaign something truly epic, but release each as a separate product. A third option was to compromise and make something that meets in the middle, but delay the game greatly. Blizzard didn't really want to delay the game even further, nor did it want to make something that wouldn't keep players interested. So it decided to release StarCraft II as three different games to form the StarCraft II Trilogy. Blizzard went with this route as it felt that this approach really allowed the developers to introduce a slew of new characters and create a massive and engrossing story.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2008 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:41:
Nounou... Ik denk dat de spellen hierdoor minder gaan kosten.. (behalve misschien de eerste) en hierdoor komt het spel een stuk eerder uit.. En dat is natuurlijk het beste argument.. :9~
laten we het hopen want ik zit niet echt te wachten om 50 euro te betalen voor een extra singleplayer campaign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:05:
[...]

laten we het hopen want ik zit niet echt te wachten om 50 euro te betalen voor een extra singleplayer campaign
Het is StarCraft II.. Zelfs voor €100 zou ik de 3 delen nog halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Ik ook en ik denk nog velen anderen met mij. Elke volgende campaign zou een uitbreiding moeten zijn ala Broodwar, voor mij is dat reden genoeg om blij te zijn met dit bericht. Hoop alleen nog dat hij wel in de eerste helft van 2009 uitkomt en niet pas tegen kerst volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:31:
[...]

WoW turned them into money hungry beasts
Mwah, ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt. Blizzard heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan en ze gaan dit zeker niet afraffelen. En ik denk dat in het derde deel de Xel'Naga er bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Ik denk dat ze dit juist doen om het niet af te raffelen.
Op deze manier kunnen ze natuurlijk veel meer content maken, en ook met feedback omgaan.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-08 15:50
Ik gok zoiets als

30 euro voor basis StarCraft 2 met 1 campaign en multiplayer. Dan nog 10 euro per expansion pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37
Denzo schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:51:
Ik gok zoiets als

30 euro voor basis StarCraft 2 met 1 campaign en multiplayer. Dan nog 10 euro per expansion pack.
Nou, reken daar maar niet op. In feite zijn het wel drie volwaardige spellen, alleen wel deel van een groter geheel. 3x30 lijkt me plausibeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
Dit spel wordt Blizzard kennende zo verschrikkelijk goed en verslavend dat het zeker 3 x 30 waard is! Hopenlijk worden die episodes wel vrij snel na elkaar uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Als sommige mensen even niet zo snel conclusies trekken...
Dat een normaal spel 50 euro kost wil niet zeggen dat de Zerg en Protoss campaigns ook €50 euro kosten...
Want expensions zijn meestal goedkoper toch? Ik meen ter herinneren dan D2:LoD en Broodwar en War3exp goedkoper zijn dan het origineel. Of dat bij War3 was weet ik trouwens niet. Maar goed je krijgt per campaign dus net zoveel missies als bij het origineel (dat waren er ong 10 per race, dus 30 ongeveer)

Nu is elk ras appart al 30 missies ofzo.. dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fudgem
  • Laatst online: 10-08-2024

Fudgem

Fudge the system!

Het gaat hier NIET om expansion packs mensen. En het klopt ook niet als mensen zeggen dat ze Starcraft 2 "in stukken" gehakt hebben. Want het is niet drie keer 1/3 spel, maar drie volwaardige, standalone spellen. 3x starcraft 2, wat wil je nog meer? in plaats van 3x 10 missies, krijgen we er nu 3 x 30!!! En we hoeven denk ik minder lang op het eerste deel te wachten dan wanneer het wel 1 spel was. Blizzard heeft gezegd dat ze met de Terran campaign vrij ver gevorderd zijn, en de andere nog maar heel weinig gedaan hebben...

AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is best wel gunstig zo.. De mensen die singleplayer leuk vinden, krijgen 3 x zoveel content. En de mensen die multiplayer leuk vinden, hoeven minder te betalen :P.. En het is nogeens voor iedereen gunstig, omdat het spel zo eerder in de winkels ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:30
Wat een gezanik hier zeg, blizzard geeft aan dat het spel gesplitst worden in drieen en iedereen begint meteen te klagen dat blizzard EA wordt, en blizzard alleen op geld uit is. Wacht nou eerst lekker af tot er meer informatie vrij komt over hoeveel het gaat kosten bijvoorbeeld voordat je uitspraken gaat doen. Starcraft staat vooral bekend om zijn multiplayer, als je met 1 van de drie de multiplayer al kan spelen met alle rassen/functies gaat niemand 3x het volle bedrag uitgeven voor alleen de singleplayer, dit zal blizzard zelf ook echt wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 11:40:
Het is best wel gunstig zo.. De mensen die singleplayer leuk vinden, krijgen 3 x zoveel content. En de mensen die multiplayer leuk vinden, hoeven minder te betalen :P.. En het is nogeens voor iedereen gunstig, omdat het spel zo eerder in de winkels ligt..
Tenzij je niet zoveel geeft om multiplayer en je straks alle drie de delen nodig hebt voor een volwaardige multiplayer ervaring. En aangezien blizzard zegt dat het 3 volwaardige spellen zijn verwacht ik niet dat de expansion bijzonder goedkoop worden.
Maar goed we zullen wel zien. Zover is het nog lang niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 12:54:
[...]
Tenzij je niet zoveel geeft om multiplayer en je straks alle drie de delen nodig hebt voor een volwaardige multiplayer ervaring. En aangezien blizzard zegt dat het 3 volwaardige spellen zijn verwacht ik niet dat de expansion bijzonder goedkoop worden.
Maar goed we zullen wel zien. Zover is het nog lang niet.
Dit denk ik dus ook. Broodwar was ook 30 missies, maar werd echt gelabeled als 'uitbreiding' en daarom dus ook een lagere prijs. Bij SC2 hebben ze specifiek gezegd 'volwaardige games' dat betekent dus volgens mij gewoon ook de volle prijs (waarom noem je het anders geen 'uitbreiding'?)
Bovendien vind ik het gewoon erg dom dat ik dan waarschijnlijk een jaar langer moet wachten om het verhaal met de Zerg te kunnen spelen en nog langer met de Protoss. Maak dan 10 missies voor alle rassen per game met een doorlopend verhaal zoals voorheen (en ook vaak in boeken) gedaan wordt. Het argument 'maar we willen erg veel vertellen per ras' is gewoon vaag en niet echt logisch gezien SC/Broodwar.
En als multiplayer toch het belangrijkste deel is, waarom dan 3x een game uitbrengen met als enige verschil singleplayer? Dat is ook erg raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Pfff, na al die tijd wachten op starcraft 2... kunnen we nog langer gaan wachten :P. Gelukkig voor mij zijn de terrans mijn favoriete ras. Wat ik me wel afvraag is of ze niet in hetzelfde schuitje komen te zitten als Valve, half life 2 episode 3 is nog steeds niet af.(en die andere episodes waren super kort)

Tevens hoop ik niet dat het 3x 50 euro wordt, dat zou ik wel echt naar vinden dat je zo veel geld moet betalen voor de volledige multiplayer experience.

[ Voor 4% gewijzigd door Goron op 12-10-2008 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
WaWaWiiiiWa schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 13:26:
Pfff, na al die tijd wachten op starcraft 2... kunnen we nog langer gaan wachten :P. Gelukkig voor mij zijn de terrans mijn favoriete ras. Wat ik me wel afvraag is of ze niet in hetzelfde schuitje komen te zitten als Valve, half life 2 episode 3 is nog steeds niet af.(en die andere episodes waren super kort)

Tevens hoop ik niet dat het 3x 50 euro wordt, dat zou ik wel echt naar vinden dat je zo veel geld moet betalen voor de volledige multiplayer experience.
Of je gaat even goed lezen ;). De volledige multiplayer zal al beschikbaar zijn in de 1e game, alle races zijn daarin gewoon beschikbaar. De 2 volgende games zullen misschien iets nieuws bevatten ofzo op dat gebied, maar ik verwacht absoluut niet dat dat baanbrekend is. Als het baanbrekend zou zijn zou Blizzard namelijk de MP community in 2'en of zelfs 3'en splitsen doordat mensen niet alle delen kopen en dat lijkt me nou absoluut iets wat je niet wilt met de game die de meest succesvolle multiplayer rts moet opvolgen :). Echt belangrijke dingen zullen dan gewoon via patches voor iedereen beschikbaar komen vermoed ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Wmm op 12-10-2008 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
Ik denk overigens dat je van die 30 missies wat ze aangeven, er niet 30 zult spelen. Er zal wel wat vrijheid gegeven worden, zodat je uiteindelijk maar 20 missies speelt door jouw keuzes. Tenminste, dat lijkt me wel, gezien de verhalen over de singleplayer tot nu toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Tja, het idee kwam door deze quote:

"We asked whether that meant the multiplayer suite in each game would be exactly the same, and he said, "More than likely, the successive products will add multiplayer content; we haven't decided right now what that is." That brought up the question as to how multiplayer would work if some players only buy the first game while others only buy the second or third games. He said that they haven't made any determinations yet as to how that would work."

Ik bedoel, broodwar en the frozen throne voegden ook maar twee units per ras toe, maar het geheel maakte toch een flink verschil, en ik denk dat dat hier wel weer zo zal zijn.

offtopic:
Overigens zal ik ze waarschijnlijk toch wel alledrie gaan kopen voor de singleplayer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Rockvee2 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:14:
Het gaat de uitgevers alleen maar om geld, Blizzard gaat net zoals EA worden met Starcraft 2
Dan hadden ze SC2 al 4 jaar geleden uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.gametrailers.com/game/4868.html
3 nieuwe filmpjes op blizzcon..
WaWaWiiiiWa schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 13:26:
Pfff, na al die tijd wachten op starcraft 2... kunnen we nog langer gaan wachten :P.
Ik snap je niet? Doordat ze juist de zerg en protoss campains later maken, kunnen ze het spel eerder uitgeven..

Dit werd trouwens ook gezegd, dus ik zou mij geen zorgen maken.. :
Each StarCraft II game will have a fully functioning multiplayer suite with all three races playable

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2008 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het prima, veel meer campaign materiaal! _/-\o_

Mensen die bovendien wakker liggen van een paar tientjes extra, je krijgt er gegarandeerd uren speelplezier terug voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Paar tientjes, het is misschien 10x een tientje extra, is toch wel veel , maandsalaris bij de AH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of ze de beta release date hebben aangekondigd op Blizzcon? Iemand zei namelijk dat het toen zou gebeuren ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Rockvee2 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:45:
Paar tientjes, het is misschien 10x een tientje extra, is toch wel veel , maandsalaris bij de AH
Jij verdiend dus 100 euro bij de AH? 7(8)7 Je werkt dus 10 uur per maand ofzo?
Bovendien, je moet niet zeuren, het eerste deel komt met een Terran campaign + een korte Protoss campaign die in totaal 24-30 uur gameplay levert en 8 uur cinematics. Dit is exclusief alle side quests die je nog kan doen.
Bovendien komt het spel met de volledige multiplayer en map editor.
De andere twee expansions zullen elk weer 24-30 uur gameplay bieden en 8 uur cinematics.
Waarom maken mensen er opeens een probleem van? WC2, SC en WC3 hadden toch ook expansion packs? Het enige verschil is dat de expansions nu alvast worden aangekondigd (dit heeft ofc te maken met het feit dat ze te ambitieus waren bij de singleplayer en er achter kwamen dat ze het beter konden opsplitsen, wat de meeste mensen blij maakt aangezien ze hierdoor het eerste deel, en dus de multiplayer, eerder uitbrengen).
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 22:14:
Weet iemand of ze de beta release date hebben aangekondigd op Blizzcon? Iemand zei namelijk dat het toen zou gebeuren ofzo..
Bij de WWI kregen mensen beta keys voor de WOTLK beta die toen 2 weken later kwam. Nu bij Blizzcon kregen alle mensen beta keys voor de beta van Starcraft 2...
Pagina: 1 2 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het nuttig en ontopic.