Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Die zijn er nog niet echt; het is wachten geblazen op de Boxer replays!MrVegeta schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:39:
Kan iemand mij misschien vertellen waar ik een paar goede Terran replays kan vinden? Ik ken de betere spelers uit de scene niet dus googlen gaat wat lastig...
Verder kun je natuurlijk kijken op http://www.gosugamers.net/starcraft2/replays/ en http://www.gamereplays.org/starcraft2/replays.php?game=33.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
- bier check
- redbull check
- girlfriend loos dit weekend check
- maandag vrij check
ready set go !
Mektheb schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:55:
- Chips check
- bier check
- redbull check
- maandag vrij check
ready set go !
Verwijderd
heerlijkMektheb schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:55:
- Chips check
- bier check
- redbull check
- maandag vrij check
ready set go !
Verwijderd
dibs!ghillian schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:48:
Voor iemand die geïnteresseerd is hier een Beta Key voor SC II, M9NRGM-W2M8-DDYN77-2TBH-PV6PYZ, ik kreeg nog een key voor friend invite maar al mijn vrienden die een key willen hebben al een key.
en deze geef je zomaar door aan de eerste de beste die hem hier te zien krijgt?ghillian schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:48:
Voor iemand die geïnteresseerd is hier een Beta Key voor SC II, M9NRGM-W2M8-DDYN77-2TBH-PV6PYZ, ik kreeg nog een key voor friend invite maar al mijn vrienden die een key willen hebben al een key.
*BATTLE.NET SNEL SNEL SNEL*
iemand heeft hem al :<
Daar speel je ook tegen lui die nog nooit een muis hebben beet gehad
Verwijderd
Is al geclaimed. Helaas niet door mij.ghillian schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:48:
[ Voor 22% gewijzigd door VP. op 20-03-2010 21:21 ]
daar is het lijstje van outcast toch prima voor?VP. schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 21:21:
Misschien moet er een nieuw topic komen voor aanvragen/discussies/etc omtrend de beta-keys?
En jij hebt zeker al een key?Wmm schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 23:13:
Misschien moeten we ophouden over die keys? Het verpest een beetje het topic imo. Ja, het is kut als je geen key hebt en anderen wel, maar de kans is denk ik verrekte klein dat je via dit topic een key krijgt. Misschien dat het wat meer inhoudelijk over het spel moet gaan?
True, maar blijkbaar vinden de mods het niet zo fijn, aangezien er al een warning is geweest.RocketKoen schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:47:
[...]
daar is het lijstje van outcast toch prima voor?
heb net ff DM gestuurd voor beta keyRocketKoen schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:47:
[...]
daar is het lijstje van outcast toch prima voor?
Is dat zo? Waarom kan ik dan ineens beta spelen?Wmm schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 23:13:
maar de kans is denk ik verrekte klein dat je via dit topic een key krijgt.
Ik heb een key sinds 2 dagen, daarvoor zat ik in dit topic ook niet te bedelen om een keyVP. schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 23:19:
[...]
En jij hebt zeker al een key?
[...]
True, maar blijkbaar vinden de mods het niet zo fijn, aangezien er al een warning is geweest.
Schijnbaar zijn de mods het dus ook met me eens zoals je zelf zegt...
Lezen? Ik zeg toch verrekte klein... Er is een vrij grote lijst met mensen die geen key hebben en jij bent zo te zien de enige die een key kreeg via een andere Tweaker die hem doneerde. Er staan 36 mensen op die lijst... Ik weet niet, maar dat is een vrij kleine kans dus dat je een key krijgt als je op die lijst staatYzord schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 23:20:
[...]
Is dat zo? Waarom kan ik dan ineens beta spelen?
Ik weet het verder niet hoor, maar imo zijn dit soort topics bedoelt om over het spel te praten, spelervaringen etc. Ik vind het echt vervelend voor jullie dat jullie geen key hebben en ik besef dat ik erg gelukkig mag zijn dat iemand aan mij dacht toen hij een friend invite kreeg, maar ook al had ik geen key, dan nog zou ik dit zeggen.
PS: als er nou overduidelijk een overschot aan keys was dan zou ik zeggen dat er ruimte was voor zulke dingen. Maar dat is er niet en er is een kanaal op irc aanwezig die hier meer geschikt voor is. Magoed, ik ben geen mod en zal er verder niets meer over zeggen.
[ Voor 8% gewijzigd door Wmm op 20-03-2010 23:51 ]

Het starten gaat vaak wel aardig (al werd ik 3 matches geleden flink gepakt door prothos in het begin) moet me nu dus wat gaan richten op counteren. Vooral niet zo lang in mijn eigen basis blijven hangen maar er op uit met een MMM en zien hoe die andere speelt. Ondertussen factorys bouwen mochten mijn infantarie helemaal worden geplet dan terug komen met Thors en daar overheen walsen.
Toffe game maar zeker niet makkelijk om te leren.
Inderdaad, schrap mij ook maar van de lijst!Yzord schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 23:20:
[...]
Is dat zo? Waarom kan ik dan ineens beta spelen?
heb een paar potjes gehad tegen terran wat lang duurde, zelfs zo lang ze opgaven.
Tegen protoss verloren door stomme foutjes, wist niet waarmee ik kon counteren.
ben 3x overrun door een zerg met echt 6+ exp in no time en alleen maar die vliegende dingen.
Maar net wel als laatste game ( zit in bronze lol sucky, met 5-12 ofzo haha ) een proto vs proto gedaan, en hem gewooped met mijn big ass carriers
"im hooked"
Ik speel copperMektheb schreef op zondag 21 maart 2010 @ 01:44:
zo dat was me het avondje wel, heb constant met terran gespeeld en damn wat gaan games snel.
heb een paar potjes gehad tegen terran wat lang duurde, zelfs zo lang ze opgaven.
Tegen protoss verloren door stomme foutjes, wist niet waarmee ik kon counteren.
ben 3x overrun door een zerg met echt 6+ exp in no time en alleen maar die vliegende dingen.
Maar net wel als laatste game ( zit in bronze lol sucky, met 5-12 ofzo haha ) een proto vs proto gedaan, en hem gewooped met mijn big ass carriers( stuk of 12 ) met ondersteuning !
"im hooked"

[ Voor 6% gewijzigd door MrVegeta op 21-03-2010 01:50 ]
Speel alleen maar 1v1, 2v2 moet je al echt samen kunnen spelen via headset.
Af en toe vergeet je een paar dingen die je gelijk de nek kosten, zoals detectors
Of harassing wat je halve econo om zeep helpt.
Eerste 5 games ofzo speelde ik random maar daarna alleen maar Terran, blijkbaar is Terran under powered, dan leer je gelijk wat je moet doen in strikte volgorde, als het ras dan beter gemaakt wordt heb je er alleen maar voordeel van
Zoals al eerder aangegeven, naam is graviton.graviton mocht iemand willen.
Morgen maar es die boel gaat leren counteren enige wat ertegen leek te helpen waren Marauders + Medevacs.
Ook hebben we wat replay's terug gekeken van matches en het viel ons op dat we maar rond de 20APM zaten en van alle vijanden waar we van verloren zaten op wel 60-100APM.
Dus ik denk dat we meer hot keys moeten gebruiken en veel oefenen, maar erg toffe game tot nu toe!
Maar het zegt ook niet alles. Ook wel eens een tegenstander gehad met 50APM. Misschien zat die maar wat in de rondte te klikken, want ik had op een gegeven moment 3 basissen en hij nog maar 1..
Het kennen van alle shortcuts en handigheidjes kan ook een verlaging van je APM opleveren overigens. Als je je SCV's automatisch laat harvesten zodra ze gebouwd zijn, scheelt dat weer twee klikken per SCV bijvoorbeeld.
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Ik zie wel, het zou fijn zijn als ik een key kan bemachtingen, en anders is het gewoon een paar dn wachten op de full release!
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
APM krijg je ook niet van het niet automatisch laten harvesten van workers natuurlijk..TerraGuy schreef op zondag 21 maart 2010 @ 04:15:
Zo'n hoge APM is ook best vermoeiend, 't moet toch een beetje relaxed blijven.Zit zelf ook nog niet zo hoog, met zo'n 25 a 30 APM. Met StarCraft 1 heb ik met links leren muizen, zo relaxed speelde dat tegen de AI.
Met SC2 online muis ik toch maar met rechts, anders zit ik op 15 a 20 APM, en dan verlies ik sowieso alles.
Maar het zegt ook niet alles. Ook wel eens een tegenstander gehad met 50APM. Misschien zat die maar wat in de rondte te klikken, want ik had op een gegeven moment 3 basissen en hij nog maar 1..
Het kennen van alle shortcuts en handigheidjes kan ook een verlaging van je APM opleveren overigens. Als je je SCV's automatisch laat harvesten zodra ze gebouwd zijn, scheelt dat weer twee klikken per SCV bijvoorbeeld.
Je krijgt APM door tijdens gevechten, alle units afzonderlijk te besturen.. bijna dode roaches te laten burrowen, door je ghosts te microen met EMP en Sniper op Templars, door Psi storm te casten met templars en door stalkers weg te blinken.
Daar krijg je APM door, door nuttige dingen te doen
Niet door zelf je SCV's op de mineals te zetten
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Heel dat APM verhaal is sowieso ENORM overrated geworden sinds de SC2 beta gestart is. Het is gewoon een stat, GEEN indicatie hoe goed je bent.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Is er dat?
Zag alleen maar Levii niet Levii.nogiets
Nee, volgens mij zegt hij dat zijn APM laag is omdat hij dus automatische handelingen laat verrichten en niet zelf "handmatig" SCV's aan het werk zet. Dus een beetje een excuus (nofi) dat zijn APM lager is dan de pro's die alles handmatig zouden doen.Boeboe schreef op zondag 21 maart 2010 @ 10:54:
Wel, dat zegt hij tochDat je apm kan uitsparen door de boel te automatiseren?
Heel dat APM verhaal is sowieso ENORM overrated geworden sinds de SC2 beta gestart is. Het is gewoon een stat, GEEN indicatie hoe goed je bent.
Ik maak me sowieso niet druk om APM, ik doe wat ik nodig vind en kijk niet eens terug naar APM.
[ Voor 7% gewijzigd door Wiebbe op 21-03-2010 11:14 ]
Verwijderd
Kwam er op neer dat het niet gods oplossing voor wereldhonger was maar dat je op een hoog niveau toch een aantal apm's nodig hebt om minimaal mee te kunnen.
insert larva, mule's, chronoboost.
tijdens gevechten units blijven bouwen, techen, expanden.
scouten, plekken in de gaten houden.
Abilities gebruiken, units in leven houden.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2010 11:21 ]
Nou ja, ik ga me sowieso niet excuseren dat ik een lage APM heb, dat ten eerste.Wiebbe schreef op zondag 21 maart 2010 @ 11:13:
[...]
Nee, volgens mij zegt hij dat zijn APM laag is omdat hij dus automatische handelingen laat verrichten en niet zelf "handmatig" SCV's aan het werk zet. Dus een beetje een excuus (nofi) dat zijn APM lager is dan de pro's die alles handmatig zouden doen.
Ik maak me sowieso niet druk om APM, ik doe wat ik nodig vind en kijk niet eens terug naar APM.
Mijn uitspraak over de APM is tweeledig: vroeger zette ik alle SCV's zelf aan het werk, totdat ik merkte dat dat automatisch kon. Daarmee gaat dus de APM naar beneden (terwijl die al niet zo hoog was).
Aan de andere kant zie ik ook mensen met een hoge APM waarvan je je afvraagt waarom die zo hoog is, omdat ik met minder APM er veel beter voorsta (meer units, meer basissen).
APM is niet heilig, maar geeft zeker een indicatie van waarom je zou kunnen verliezen. Als je continu verliest en ziet dat de APM bij de tegenstanders op 35 ligt en je eigen op 25, dan geeft het een indicatie dat de tegenstander 40% sneller bezig geweest zou kunnen zijn, de reden van je verlies. Wil je winnen, dan zal je je snelheid (of efficiëntie) omhoog moeten gooien.
Op een gegeven moment ligt dat getal steeds dichter bij elkaar en zegt het weinig meer, vooral als er goede matches worden gevonden op de ladder. Maar het valt me gewoon op dat 'favored' tegenstanders bijna altijd een hoger APM hebben, en inderdaad sneller zijn geweest, waardoor ik dat als 'leerpunt' meeneem.
Verwijderd
In Starcraft had je echt meer dan 120 APM nodig met Z, meer dan 140 met Terran en meer dan 80 met protoss. Had je minder dan kun je gewoon niet alle taken uitvoeren die je in een normaal potje moet uitvoeren om een beetje solide te spelen. Maar je APM bevat altijd wat spam. En sommige mensen hebben heel veel spam. Als je de interface onder de knie hebt en niet onhandig bent en zo te veel tijd neemt om bepaalde acties uit te voeren en je niet stil valt tussen dat wat je doet en dus zo goede multitasking hebt, dan betekent dat ook een hogere apm. Dus hoge apm zelfs zegt niet zo veel. Iedereen kan 1 ingedrukt houden en 10,000 APM krijgen.
Ik had zelf 170 tot 190 in Starcraft en speelde terran met redelijk weinig spam. De APM is zoals geteld door BWchart en dat was eigenlijk nog te weinig. Iemand met 140 apm kan circels spelen rond iemand met 40 apm. Met 40 tegen 80 apm loop je het risico dat je maar de helf van de eenheden bouwt van die je kunt bouwen en dus heeft je tegenstander 2x zoveel eenheden en wint makkelijk. Met 150 tegen 300 is dat natuurlijk niet zo. Plus, je kunt nooit het spel snappen en maar 40 apm hebben. Als APM hoger wordt zegt het steeds minder. Progamers zitten van 240 tot 450 apm en dan heeft het meer met stijl van spelen te maken.
Maar een hele lage apm is wel een teken dat iemand een noob is natuurlijk. Hoge apm zegt niets. Lage APM wel. Plus, er zijn zat mensen die met maar 1 hand spelen. En dat is echt een grote no-no.
In Starcraft2 wordt APM zeker anders geteld en valt het lager uit. Plus omdat je zoveel minder taken uit te voeren hebt, je meestal vanaf 1 basis speelt, met veel minder inkomen. En omdat de interface veel krachtiger is heb je ook veel minder APM nodig. Iets van 50 in SC2 volgens SC2 is vergelijkbaar met 120 in SC volgens BWchart.
Dus als je in SC2 maar 25 apm hebt heb je gewoon te weinig. Als je in Starcraft 25 had dan is dat bizar weinig.
Toen ik net begon met Starcraft raakte ik ook heel snel uitgeput met m'n 90 apm als protoss. Dat koste toen heel veel mentale energie, Maar op een gegeven moment wordt het tweede natuur en kost het eigenlijk geen moeite meer.
Heb nu in SC2 iets van 80 tot 90 apm. Ik heb niet het idee dat ik er door verlies. Denk ook niet dat mijn APM veel hoger gaat worden. Er is niet genoeg te doen. Ik moet meer de juiste counters kennen, leren een tegenstander te readen en te zorgen dat ik het eerste en vaak ook gelijk laatste gevecht win dmv gedudliger te zijn of under mijn termen het uit te vechten.
Er zijn replay packs van Artosis en Cowgomoo. Artosis is een ex-Starcraft amateur uit de VS met een heel lange cariere en is nu in Korea journalist is. Hij had een tijdje geleden al iets van 500 potjes ofzo gespeeld, dacht ik.MrVegeta schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:39:
Kan iemand mij misschien vertellen waar ik een paar goede Terran replays kan vinden? Ik ken de betere spelers uit de scene niet dus googlen gaat wat lastig...
Cowgomoo werkt voor Blizzard, ik dacht als WoW Q&A. Hij is een RTS speler en heeft dus ook heel lang de interne beta kunnen spelen en daarom een voordeel op bijna alle andere spelers. Hij is samen met David Kim iemand die voor Blizzard werkt en niet slecht is in RTS spelen.
Beide spelen (vooral) terran.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2010 12:36 ]
Hehe als je nog een friend-invite hebt dan ben ik voorMrVegeta schreef op zondag 21 maart 2010 @ 11:44:
Als hier nog (meer) Starcraft nubcakes zitten stuur mij maar een DM dan gooi ik je in de friendslist, kunnen we wat potjes spelen, altijd leuker dan iemand anoniem right?
Ontopic: Het hele APM verhaal is inderdaad een beetje overdreven, natuurlijk heb je het nodig om op een bepaald level te spelen, ik merk bijvoorbeeld dat ik soms gewoon te langzaam in een gevecht om alle units de juiste orders te geven. Het overkomt me gewoon vaak dat de psy storm pas komt wanneer mijn zealots al tegen de marines staan te knokken waardoor ik mezelf half mol. Tsja dan merk ik gewoon dat ik snelheid te kort kom, zeker als je ziet dat de pro's ook nog eens in tussen tijd de basis bijhouden. Aan de andere kant vind ik dat boven een bepaald aantal het vooral gaat om WAT je ermee doet, dan komt het tactisch element toch weer meer naar voren. Iets wat ik alleen maar kan toejuichen.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Verwijderd
Het schijnt zo te zijn dat er mensen die via de 'invite-a-friend' methode binnen zijn gekomen in de beta ook invites toegestuurd hebben gekregen. Dus, checkt uw mailboxen!
En even ontopic: Ik vraag me af hoeveel complete 'noobs' spelen. Met sc1 al jaren vele computerschermpjes, heeft iemand die dit nooit heeft gespeeld nog wel een kans?
Als dat zo is, hoop ik dat iemand zo vriendelijk is....................Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:50:
Even een key-related bericht ertussen:
Het schijnt zo te zijn dat er mensen die via de 'invite-a-friend' methode binnen zijn gekomen in de beta ook invites toegestuurd hebben gekregen. Dus, checkt uw mailboxen!
En even ontopic: Ik vraag me af hoeveel complete 'noobs' spelen. Met sc1 al jaren vele computerschermpjes, heeft iemand die dit nooit heeft gespeeld nog wel een kans?
Helaas niets ontvangen, anders had ik weer een mede tweakert kunnen helpenVerwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:50:
Verwijderd
Maatje van me heeft er gisteren één ontvangen, terwijl hij ook via de invite-a-friend binnen is gekomen. Helaas was hij niet zo vriendelijk om aan mij te denken... </3Yzord schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:04:
[...]
Helaas niets ontvangen, anders had ik weer een mede tweakert kunnen helpen
Er zijn meer dan genoeg spelers die SC 1 niet hebben gespeeld, die komen dan ook in de lagere (copper/bronze) ladder. Ik heb nooit echt SC1 gespeeld maar vind hier toch wel een leuke uitdagingVerwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:50:
You kicked my ass ! :<MrVegeta schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:10:
[...]
Er zijn meer dan genoeg spelers die SC 1 niet hebben gespeeld, die komen dan ook in de lagere (copper/bronze) ladder. Ik heb nooit echt SC1 gespeeld maar vind hier toch wel een leuke uitdaging. Maar als je tegen iemand komt die beter is, is het ook snel klaar
.
Wat ik tot dusver gemerkt heb is dat het gewoon simpelweg een erg leuk spel is. Alles werkt perfect en speelt gewoon lekker weg. Ik denk dat we hier allemaal al wel kunnen vaststellen dat dit een van de beste spellen van de afgelopen jaren wordt.
Toch heb ik wel wat kritiek, en hoewel deze hier ook al eerder op dit forum voorbij is gekomen vind ik deze toch dusdanig subtantieel dat het nog wel herhaald mag worden: Blizzard heeft bitter weinig veranderd sinds de eerste Starcraft. Als je kijkt naar de veranderingen van Diablo naar Diablo 2 zoals 5 nieuwe classes, 5 nieuwe acts, volledig nieuw character design inclusief 30 skills per class, nieuwe type items, cube, waypoints, etc, dan spreken we toch over een echt volledig nieuw spel. Hetzelfde verhaal geld voor Warcraft 2->3. Twee volledig nieuwe rassen, een systeem met heroes die xp en items vergaren, population cap, etc. Wederom een volledig nieuw spel.
En wat krijgen we met Starcraft 2? Een paar nieuwe units. Jeeeej. En daar zitten we dan 12 jaar op te wachten.
Ik snap Blizzard's beslissing wel, Starcrafts positie als HET pro-spel willen ze niet zomaar opgeven. Wellicht zou ik in hun positie hetzelfde hebben besloten. Maar sprekende als gewoon iemand die graag in de avond eens een spelletje speelt met een biertje erbij vind ik het wel erg jammer. Ook omdat het spel hiermee nu verouderd afsteekt bij andere RTSen die de afgelopen jaren wat betreft gameplay wel vernieuwend waren en daarmee vooruitgang hebben geboekt. Als je Starcraft vergelijkt met een spel als Company of Heroes waarbij je veel meer tactische mogelijkheden hebt -- dan steekt Starcraft 2 eerder af als een veredelt actiespelletje. En dat is jammer, Blizzard had alle tijd, al het geld, en alle expertise om een revolutionaire RTS te maken die het hele wereldje overhoopt zou gooien. Maar inplaats daarvan kozen ze voor easy money.
Nogmaals, ik vind het spel geweldig, zelfs alleen gebaseerd op mijn ervaring met tegen de AI spelen wordt voor mij ook gewoon een day 1 aankoop. Maar ik vind dit persoonlijk wel een belangrijk kritiek en discussie punt. Zo, nu heb ik jullie ook weer met mijn mening opgezadeld
enerzijds ben ik het wel met je eens, de veranderingen zijn niet zo revolutionair als WC en Diablo. Maar waarom zou je ook een succesformule veranderen? en er zijn ook units weggelaten uit de Beta, dus misschien komen ze wel met grote veranderingen als het spel uit komt. En misschien is de singleplayer wel geweldig (waarschijnlijk
en qua graphics hebben ze het natuurlijk ook wel een beetje opgepoetst
Overigens als je denk dat Company of Heroes meer tactische mogelijkheden heeft dan Starcraft heb je nog nooit serieus Starcraft gespeeld. Het is juist het grote probleem geen enkele andere RTS behalve hun eigen in de beurt komen van een spel uit 1998. Ze hoeven eigenlijk niet perse iets te verbeteren.
Verwijderd
Je bedoelt dat er geen speciale knoppen zijn voor bepaalde tactieken en dat je ze dus zelf moet bedenken en uitvoeren?
Grote probleem van SC2 tijdens gevechten is de ingebouwde vertraging van 250 miliseconds. Dat is echt zo 1998 met een 28.8 modem. Dat kan echt niet meer!
Verder denk ik dat legers makkelijker te controleren zijn als ze meer zoals in Starcraft zouden reageren. Grotere collision boxes en magic boxes. Nu heb je dat alle eenheden om een bepaald punt heen dansen terwijl je leger als geheel als dat punt over de map beweegt. Terrein is zo ook minder belangrijk omdat je eenheden eigenlijk geen ruimte nodig hebben, plus dat ze elkaar uit de weg duwen. Heel raar en lastig met micro. En zeker voor beginners omdat vanwege de AI micro toch al heel moeilijk is. Valt niet veel te verbeteren aan wat de eenheden automatisch doen. Het komt dus puur neer op het casten van abilities.
Nooit SC1 of BW gedaan en sta nu 10de in de 1v1 zilver league(begonnen in bronze, maar mijn 10 placement matches waren ook mijn eerste 10 matches sc2). 3x tegen iemand uit goud gespeeld 2x gewonnen. Er is dus hoop voor starcraft noobs!MrVegeta schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:10:
[...]
Er zijn meer dan genoeg spelers die SC 1 niet hebben gespeeld, die komen dan ook in de lagere (copper/bronze) ladder. Ik heb nooit echt SC1 gespeeld maar vind hier toch wel een leuke uitdaging. Maar als je tegen iemand komt die beter is, is het ook snel klaar
.
APM is wel en niet belangerijk om er maar even op in te haken. Veel Pro's of betere spelers klikken vaak ook echt 8x waar je het ook met 1 click af kan. Hogere APM is wel beter maar er is gewoon een boven grens en als je daar boven zit maakt het allemaal niet zo heel veel uit. (ik heb gemiddeld 30-40 apm in een gevecht gaat het naar 120-200, die gold spelers hadden veel hogere apm dan mij maar ook veel meer onnuttige kliks. Ik ben meer van de efficientie!).
@glaucus: Er is niet zoiets als een pure RTS en company of heroes is denk ik na sc/bw verreweg de beste RTS game van de afgelopen jaren.
[ Voor 10% gewijzigd door Postius op 21-03-2010 16:41 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Verwijderd
Vandaar dat je ook je eigen base goed moet scouten. Vaak denk je dat als je 1 van zijn probes hebt vernietigd dat het dan wel goed zit, maar hij kan ondertussen een tweede hebben rondlopen of al een pylon hebben geplaatst. Als de tegenstander het niet doorheeft is het ook wel grappig om dan cannons in zijn basis te gaan lopen bouwen. Als je er snel twee hebt staan zonder dat hij het doorheeft kun je vrij makkelijk verder pylons/cannons bouwen.MrVegeta schreef op zondag 21 maart 2010 @ 16:38:
Had ik net een potje tegen een prothos, ik bouw mijn chokepoint mooi dicht en begin wat te techen. Ging best goed, ik had net mijn 2e basis klaar en weg voor een mooi plekje tot ik opeens werd aangevallen. Hoe dat dan, blijkbaar had de tegenstander een pylon tegen een richel aan gebouwd (dus niet er op) en kon die vanaf daar units in mijn basis stoppen. Dark Templars notabene. Mooie taktiek, ik kon niets doen!
Verwijderd
Maar je ziet het wel als je de rand van je basis scout, al is het inderdaad een flauw trucje.
Het is inderdaad zo dat het moeilijk is alle fans tevreden te houden, en dat iedereen weer wat anders wil. Persoonlijk vind ik het jammer dat wat betreft gameplay of tactiek geen elementen toegevoegd zijn (behalve wat visibility gimmics). Maar idd, andere mensen zullen daar weer anders over denken.
Met mijn punt wat betreft strategie wilde ik niet zeggen dat Company of Heroes beter is dan starcraft oid, maar was een voorbeeld hoe de afgelopen jaren bepaalde nieuwe gameplay elementen zijn toegevoegd aan RTS spellen terwijl Starcraft 2 wat dat betreft bijna nog hetzelfde is als Dune 2 (voor de jonge menschen onder ons: de eerste RTS).
Niet dat elementen uit CoH (zoals cover, line of fire, etc) aan Starcraft 2 toegevoegd zouden moeten worden, dat zou niet werken omdat het beiden andere soort RTSen zijn: Starcraft is veel sneller. Maar het is ondertussen 2010, het had mij leuk geleken als Blizzard iets nieuws had toegevoegd. Dat hebben ze wel gedaan in de single player campaign geloof ik trouwens, en die wordt vast ook weer geweldig.
Verwijderd
Blizzard heeft onlangs een aantal betakeyhouders een extra code gegeven om een vriend voor de beta uit te nodigen. Mochten er tweakers zijn die zo'n code over hebben, dan zouden ze er een medetweaker blij mee kunnen maken.
Om dit process te vergemakkelijken en het topic enigzins key-request vrij te houden dit lijstje.
Mocht je een betakeywees zijn en aan het lijstje toegevoegd willen worden, post dan niet in dit topic, maar stuur mij een DM en ik zet je er zo snel mogelijk op.
Ook als je een key hebt bemachtigt en weer van de lijst af wilt, kun je mij een DM sturen.
Dit is dus een lijstje met mensen zonder key, die graag geadopteert willen worden.
graviton12 geadopteert
millert
stallone Heeft een key via een vriend
yzord Geholpen door een toffe tweakert.
daanteb
viper
detwisj
omnjyakom
mektheb Iemand omgekocht
Outcast_within
Paterpor
BoeBoe
pedro
MrFloppy geadopteert
squirtle
lukin
equilibrium
terrorgroesland
gonadan
baardmeester
vp.
itons
ryan
hugoy
vanx
psychodude
weia
cyclone nl
roxors
verderf
sjeik
soar
80000
azqi
remco
mroizo
rocketkoen
icegodd
xhale
painkill
adnankananda
forseen
memoryandfate
Patrickos85
trolando
morphix
lewt
Dante_Alighieri
de gesnaakte
De enige manier om dat te counteren is of door zelf MMM te gaan, of door siege tanks met siegemode te gaan. Aangezien hij MMM gaat (dus met medivacs) kan je zelf al heel makkelijk tanks hebben. Moet je wel opletten dat hij geen drops in je basis gaat doen met zijn medivacs.MrVegeta schreef op zondag 21 maart 2010 @ 17:30:
Ja okay als ik had gescout had ik het misschien kunne spotten. Net een potje Terran vs Terran, werd behoorlijk ingemaakt. Ik zag vroeg dat hij voor de MMM combo ging, toen dacht ik "hoe counter ik dat eigenlijk..." helion autotjes? Marines met stimpacks zijn niet zo gaaf als ze tegen je basis aanlopen.
Helions zijn useless imho, enige manier om ze te gebruiken is met wat harass tegen zerg.
Omdat ze 60 splash damage doen? In 1 schot killen ze iets van 2/3 marines, en damagen de gene die er om heen staan. Met 2/3 siege tanks knal je een leger van marines echt zo weg! Kom maar op met je marines danMrVegeta schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:10:
Hoezo zijn siege tanks goed tegen infantarie dan?
Verwijderd
Company of Heroes is geen RTS als je het mij vraagt. Geen resource collection of base management. He gaat terug naar de real time tactics spellen die we hadden voor Dune 2. Ik snap dus ook niet dat mensen dat vernieuwend vinden. Het is verwatering van wat RTS is. Je ziet het nu ook met C&C4 en ook DoW2.Postius schreef op zondag 21 maart 2010 @ 16:39:
@glaucus: Er is niet zoiets als een pure RTS en company of heroes is denk ik na sc/bw verreweg de beste RTS game van de afgelopen jaren.
Starcraft heeft ook line of sight. En je kan abilities en aanvallen dodgen. Dat is toch ook een beetje cover? Komt er dus op neer dat Starcraft meer tactics heeft. Je hebt er alleen niet speciaal knoppen voor. SC2 is nog heel nieuw dus nog veel moet nog bedacht worden.
Het is al stilzwijgend overgegaan op deel 3, nog niet gemerkt?Yzord schreef op zondag 21 maart 2010 @ 23:48:
Hoe zit het eigenlijk met dit topic? Verdient het geen derde topic?
de Terran kwam de hele tijd mijn probes harrassen, maar had niet genoeg micro om dan ook weer goed te vluchten. Snel een paar Observers gemaakt en zijn basis in de gaten gehouden. Kerel was nog een beetje een beginner want hij stuurde zijn troepen elke keer in waves... eerst Marines, die allemaal dood gemaakt, dan Marauders, die weer allemaal dood gemaakt en toen kwamen weer wat Reapers. Die kerel had totaal geen tech en maakte eigenlijk alleen maar Barracks.
Toen heb ik dmv een aantal Warp Prism overal op de map extra expansions gemaakt. De ene had een aantal Gateways (geupgrade met Warpgate) en de andere had Stargates, maar wat Void Rays en Carriers gemaakt.
Eigk was de pot toen al over maar toch maar even alles met de grond gelijk gemaakt
This is the Way.
Maar ik was nog niet dood en ging door maar hij had alweer nieuwe units en hier liet ik wat MicroM liggen en kon ik niet doordrukken. Elke aanval die ik deed sloeg hij af en daardoor kon ik mij moeilijk concentreren op mijn basis waardoor units steeds langzamer er uit kwamen rollen
Maar goed, ik vond het nog steeds (erg) lastig om een goede manier te vinden om tegen een grote groep infantarie te spelen. Die siege tanks zijn wel heel degelijk maar zijn natuurlijk zwaar de pinuut wanneer de groep te groot is... lastig die zerg.
Is er trouwens een manier om te kijken wat je win/lose ratio is tegen een bepaald ras?
Zie Verwijderd in "[PC] StarCraft 2 - Deel 2"patrickos85 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:01:
Ik heb veel gelezen over Starcraft2 en ik zou graag nu alles zelf eens willen meemaken. iemand die mij een key kan en wil geven? word erg op prijs gesteld
Je bent niet de enige
[ Voor 67% gewijzigd door Pedr0 op 22-03-2010 09:03 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
ik had het gezien, maar als ik op de lijst mag staan ben ik al blijPedr0 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:02:
[...]
Zie Verwijderd in "[PC] StarCraft 2 - Deel 2"
Je bent niet de enige
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=116377
[ Voor 72% gewijzigd door Pedr0 op 22-03-2010 10:03 . Reden: Pic vervangen door URL voor de source! ]
*edit* wacht, het klopt wel natuurlijk. Het gaat niet over alle spelers, maar enkel over de top.
[ Voor 82% gewijzigd door boe2 op 22-03-2010 09:39 ]
Het zal wel aan mij liggen hoor, maar hoe kan elk ras boven de 50% scoren? Als er iemand wint, moet er toch ook iemand verliezen...
Edit: Ah, TL = TopLadder, dat verklaart een hoop. Mooie cijfers dan, al aardig goed in balans.
[ Voor 12% gewijzigd door MrFl0ppY op 22-03-2010 09:47 ]
Ken de zwakheden van je basis en zorg dat je, in het geval van protoss, daar observers hebt hangen. het is sowieso goed om op een paar key punten op de map observers te hebben hangen. Zerg kan bijvoorbeeld zerglings ingraven op expansions, erg bruikbare tactic.apNia schreef op maandag 22 maart 2010 @ 10:35:
Ik had gisteren een match, protoss (ik) tegen zerg op Lost Temple. Ik had overal Photon Cannons om me heen gebouwd, en die gast wist binnen te komen met zo'n 6-7 overloads vol met zerglings en dropte ze in m'n economy, via de onderkant van de map (cannons konden er wel bij). Wat had ik hierin anders moeten doen? Al m'n units stonden bij m'n ramp, dus was er niet op tijd bij.
Het moraal van het verhaal: zorg dat je de tegenstander in gaten houdt en je kunt anticiperen op zijn moves. Intel is heel belangrijk in alle RTS'n
Geen cannons bouwen maar gewoon units?apNia schreef op maandag 22 maart 2010 @ 10:35:
Ik had gisteren een match, protoss (ik) tegen zerg op Lost Temple. Ik had overal Photon Cannons om me heen gebouwd, en die gast wist binnen te komen met zo'n 6-7 overloads vol met zerglings en dropte ze in m'n economy, via de onderkant van de map (cannons konden er wel bij). Wat had ik hierin anders moeten doen? Al m'n units stonden bij m'n ramp, dus was er niet op tijd bij.
En vergeet niet dat colossus (of colossi? meervoud iig) light units echt RAPEN. 3 colossus rapen een zooi zerglings zo hard dat het niet meer grappig is..
Floppy > ja misschien wat mobieler met m'n observers zijn? probleem was namelijk dat ik er 3 over de map had staan, maar hij ze er blijkbaar omheen had geslingerd, dus ik ze tot het laatste moment niet zag op m'n map.
Ik probeer tegen zerg vooral veel units te maken, dan proberen een paar Colussusen te bouwen.
This is the Way.
Tegen de zerg is psy storm ook erg relax. Paar High Templars in de achterhoede, een paar psy storms en dan laten fuseren. Hopelijk zijn ze klaar voordat je leger is afgeslacht en dan heb je echt een hoop firepower erbij.
[ Voor 22% gewijzigd door MrFl0ppY op 22-03-2010 11:16 ]
Ook samen nog wat 2v2 potjes gedaan (hij P en ik Z), maar dan verliezen we toch nog vrij hard. We zijn beide nog niet goed genoeg in alles tegelijk doen, vooral de economy wil nog wel eens wat achter lopen op de tegenstanders. Maar replays bekijken is wel erg leerzaam.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
This is the Way.
Kijk eens:NoTimeRemains schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:35:
zou iemand een goede Zerg build order kunnen vertellen, speel er eigk nooit mee maar wil het toch proberen
http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Zerg_Strategy
denk dat je op zo'n moment je probes snel in veiligheid moet brengen, nexus moet je dan maar opnieuw bouwen. meestal kun je aan dat soort drops weinig doen, tenzij je je hele leger tussen je workers hebt staan maar das ook weer niet handigapNia schreef op maandag 22 maart 2010 @ 10:35:
in originele sc had je vaak dat protoss overlords harassde met corsairs. misschien dat dat met phoenix ook te proberen valt.
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Verwijderd
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Met terrans win ik nog wel eens wat, maar als ik Zerg speel wordt ik van de kaart geveegd.NoTimeRemains schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:35:
zou iemand een goede Zerg build order kunnen vertellen, speel er eigk nooit mee maar wil het toch proberen

Verwijderd
Die had ik gezien ja, een redelijk onleesbare wiki. Ik speel al een paar jaar geen SC 1 meer en heb dat indertijd proef ondervindelijk geleerd. Verwijzingen naar 'de oude XX strategy' zeggen mij dan ook geen moer.
Ik heb geen zin in 'hogere wiskunde'ik wil een spel spelen

http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Roach_Feint bijv.
(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D
Btw: Eerste 30 seconden van de terran theme 2 is toch rechtstreeks uit diablo 2?
http://www.youtube.com/watch?v=NcghLSIpZlM
Vanaf 4:18 is theme 2
Je kan me toevoegen met lemii.lemii! Altijd leuk om met mede-tweakers te spelen
Ik sta nu 9e in mijn league. Nog 2 punten en ik sta in die tournament pool?
[ Voor 7% gewijzigd door MrVegeta op 22-03-2010 18:44 ]
Ga me eerst op Protoss focussen, eens kijken hoe dat bevalt. De eerste match was overigens peanuts, tegen iemand die meteen ging techen. Kwam ik aan met 8 zealots... Tsja dan ga je eraan met 1 marine.
Ben nu redelijk handig aan het worden met de Protoss, na de eerste +/- 60 games met de Terran gespeeld te hebben. Toch wel shit dat als je switcht naar een ander ras, je eerst de hele tijd aan het zoeken bent waar je nu welke upgrade kunt doen, of welke unit eigenlijk waar goed voor is. Meteen 10 plaatsen gezakt.. Maar nu klim ik weer.
Bekende GoT spelers
Wil je toegevoegd worden aan deze lijst quote hem dan en zet jezelf erin.Postius | Terran | 1v1 Zilver | 2v2 Zilver |
Eerst is Nick 2de is ID
Ik zoek nog steeds een goeie speler(zilver op erboven) om mee te 2v2en. Ik zelf speel graag zerg maar ben ook erg aardig met terrans en protos.
[ Voor 212% gewijzigd door Postius op 22-03-2010 20:10 ]
Ik heb hetzelfde gedaan (van Terran naar Protoss), gelijk een winpercentage van 10% over de eerste 20 gamesTerraGuy schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:17:
Mijn id: TerraGuy.TerraGuy
Ben nu redelijk handig aan het worden met de Protoss, na de eerste +/- 60 games met de Terran gespeeld te hebben. Toch wel shit dat als je switcht naar een ander ras, je eerst de hele tijd aan het zoeken bent waar je nu welke upgrade kunt doen, of welke unit eigenlijk waar goed voor is. Meteen 10 plaatsen gezakt.. Maar nu klim ik weer.
Dit topic is gesloten.
Houd het nuttig en ontopic.