Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:59
Lol, psychowees :p. Het is psychodude ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
In de topicwarning staat:

Modbreak:Houd het nuttig en ontopic.

Vanzelfsprekend is het dan dus niet de bedoeling om te posten over beta keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Wmm schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:49:
[...]

Dat kan wel eens waar zijn ja. Ik heb alle matches vrij snel afgewerkt, sommigen erg snel. Na 2,5 uur spelen had ik ze alle tien gedaan (en dan ramde ik nog niet eens weer direct op next game), dus dat is ~ 15 mins per game gemiddeld. Denk dat het systeem daar ook wel naar kijkt. Als je 10x van een copper speler wint maar daar telkens een uur over doet plaatst het systeem je vast niet in Platinum :P.

Ik heb trouwens de afgelopen week op een account van iemand anders zo'n 65 games kunnen spelen in de Bronze league. Dus bij deze placement matches had ik vast al veel meer ervaring dan toen jij de jouwe speelde :P.
Lol ja mijn placement matches waren ook meteen mijn eerste 10 games in sc2!

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over dat matchmaking volgens mij las ik iets kleins op the escapist over matchmaking. Kennelijk werkt het te goed en krijg je alleen maar aan elkaar gewaagde matches. Ook mede omdat je nu niet meer kan smurfen net zoals in wciii (wat ik gebruikte om dingen uit te testen/cheese strats zonder voor het echie te spelen). Maar al die spannende wedstrijden zou ook niet goed zijn. Te lang een gespannen boog kan ook niet goed zijn oid. Dus ze willen misschien het matchmaking wat slordiger maken zodat je de ene keer "dik" verliest de andere keer wat makkelijker wint en dan weer een spannende match.
Klonk wel goed, beetje moeilijk te koppellen aan een competitieve ladder, maar alleen maar als een gespannen mongool achter een toetsenbord zitten is ook niet goed voor het lichaam ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Je kan wellicht in de volledige versie wel smurfen door meerdere nicks op een account aan te maken. Ik denk niet dat ze dat gaan verbieden.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Chief-XL schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 03:56:
Je kan wellicht in de volledige versie wel smurfen door meerdere nicks op een account aan te maken. Ik denk niet dat ze dat gaan verbieden.
Je kunt geen meerdere nicks aanmaken per account, je krijgt gewoon 1 account per game welk je koopt. Enige manier om te smurfen is als je per keer dat je dat wilt gaan doen een nieuwe kopie van SC2 aanschaft. Blizzard wil dat soort losers namelijk ook gewoon zo min mogelijk in hun spel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 03:28:
over dat matchmaking volgens mij las ik iets kleins op the escapist over matchmaking. Kennelijk werkt het te goed en krijg je alleen maar aan elkaar gewaagde matches. Ook mede omdat je nu niet meer kan smurfen net zoals in wciii (wat ik gebruikte om dingen uit te testen/cheese strats zonder voor het echie te spelen). Maar al die spannende wedstrijden zou ook niet goed zijn. Te lang een gespannen boog kan ook niet goed zijn oid. Dus ze willen misschien het matchmaking wat slordiger maken zodat je de ene keer "dik" verliest de andere keer wat makkelijker wint en dan weer een spannende match.
Klonk wel goed, beetje moeilijk te koppellen aan een competitieve ladder, maar alleen maar als een gespannen mongool achter een toetsenbord zitten is ook niet goed voor het lichaam ^_^
had al eerder aangegeven dat ik graag in het lijstje wil, wil je ook graag een dm sturen, maar ik kan de knop nergens vinden :S hoe vreemd het ook is <<

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
psychodude schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 08:56:
[...]

Je kunt geen meerdere nicks aanmaken per account, je krijgt gewoon 1 account per game welk je koopt. Enige manier om te smurfen is als je per keer dat je dat wilt gaan doen een nieuwe kopie van SC2 aanschaft. Blizzard wil dat soort losers namelijk ook gewoon zo min mogelijk in hun spel hebben.
Lekker, ongefundeerde mening..... Smurfen = losers :?

In SC1 konden we simpelweg geen game krijgen als we nicks met onze clantag gebruikten of nicks met een hoge winratio. Nu is dat hoogstwaarschijnlijk niet meer nodig omdat je matchmaking systeem hebt maar in custom games blijft hetzelfde gelden dat sommige mensen niet graag met te goede of te slechte spelers wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verderf schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:05:
[...]

had al eerder aangegeven dat ik graag in het lijstje wil, wil je ook graag een dm sturen, maar ik kan de knop nergens vinden :S hoe vreemd het ook is <<
In je voorkeuren kan je Direct Messages aanzetten, dan kan je ze pas sturen. :)
Chief-XL schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:15:

In SC1 konden we simpelweg geen game krijgen als we nicks met onze clantag gebruikten of nicks met een hoge winratio. Nu is dat hoogstwaarschijnlijk niet meer nodig omdat je matchmaking systeem hebt maar in custom games blijft hetzelfde gelden dat sommige mensen niet graag met te goede of te slechte spelers wil spelen.
Gek he?
Ik heb ook vaak zat gehad dat zo'n 'smurf' (heet dat zo?) gewoon met mij speelde.
Waarschijnlijk een nieuwe tactiek proberen en op het eind er flink overheen.
Misschien leuk voor de smurf maar niet voor het 'slachtoffer'.
Als je wat wilt proberen ga je maar tegen je maatjes, proberen heeft nu eenmaal het risico dat het mislukt, ga je voor de ranking moet je dus op zekerheid gaan.

Dat matchmaking is in mijn ogen een prachtsysteem, het hoeft niet al te strak maar als je de ene keer dik kunt verliezen en de andere keer dik kunt winnen zal het dus volledig random zijn of je op de ladder kunt stijgen. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

[...]

Smurfs ruïneren de matchmaking.

Bijvoorbeeld HoN(Heroes of Newerth), je begint op 1500 PSR. Naarmate je veel wint/verliest ga je omhoog of omlaag. De middelmatige spelers en de wat slechtere zitten rond de 1500-1600 PSR.

De smurfs die er elke keer bijkomen starten op de 1500 PSR.
Dus de middelmaat spelers die rond de 1500 koers zitten hebben constant met smurfs te maken en dat ruineert de gameplay echt.

Smurfs zijn mensen van 1800-1900+ PSR die zin hebben om wat "easymode" games te spelen, ten koste van de andere spelers.

Smurfen is laag en triest, als ik iemand hoor die zegt dat hij smurft, komt hij op mijn blacklist te staan (En komt mijn games dus ook niet meer in).

Waarom zou je een nieuwe account aanmaken om ver beneden je niveau te spelen en wat kont te schoppen en er nog trots zijn ook? Terwijl je competitief op je eigen niveau kan spelen?

In warcraft III was er ook een "lossbot", je joinde een game en quitte meteen. Waardoor je een loss kreeg.
Na een 100 tal losses werd je gematcht met totale n00bs, en kon je doen wat je wilde, met 1 hand op de rug winnen. Echt triest taktieken toepassen, irritante taktieken etc. Waarom zou je zoiets doen ten kostte van anderen? Mensen in de middel range zijn nu non stop het slachtoffer.

DAAROM zijn smurfs, losers.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Gonadan schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:29:
[...]

In je voorkeuren kan je Direct Messages aanzetten, dan kan je ze pas sturen. :)
thanks, maar dat kan ik dus nergens vinden, en ik weet dat het in het verleden gewerkt heeft, ik heb gister iemand nog een dm gestuurd :S

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Verderf schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:52:
[...]

thanks, maar dat kan ik dus nergens vinden, en ik weet dat het in het verleden gewerkt heeft, ik heb gister iemand nog een dm gestuurd :S
Het staat toch echt uit bij jou, misschien heeft een admin de rechten ontnomen? Al kan ik me niet voorstellen dat ze dat zonder PM of e-mail doen.

Forum -> myReact -> Voorkeuren -> Privacy -> Direct Messages

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
kaluro2 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:37:
[...]

Smurfs ruïneren de matchmaking.

Bijvoorbeeld HoN(Heroes of Newerth), je begint op 1500 PSR. Naarmate je veel wint/verliest ga je omhoog of omlaag. De middelmatige spelers en de wat slechtere zitten rond de 1500-1600 PSR.

De smurfs die er elke keer bijkomen starten op de 1500 PSR.
Dus de middelmaat spelers die rond de 1500 koers zitten hebben constant met smurfs te maken en dat ruineert de gameplay echt.

Smurfs zijn mensen van 1800-1900+ PSR die zin hebben om wat "easymode" games te spelen, ten koste van de andere spelers.

Smurfen is laag en triest, als ik iemand hoor die zegt dat hij smurft, komt hij op mijn blacklist te staan (En komt mijn games dus ook niet meer in).

Waarom zou je een nieuwe account aanmaken om ver beneden je niveau te spelen en wat kont te schoppen en er nog trots zijn ook? Terwijl je competitief op je eigen niveau kan spelen?

In warcraft III was er ook een "lossbot", je joinde een game en quitte meteen. Waardoor je een loss kreeg.
Na een 100 tal losses werd je gematcht met totale n00bs, en kon je doen wat je wilde, met 1 hand op de rug winnen. Echt triest taktieken toepassen, irritante taktieken etc. Waarom zou je zoiets doen ten kostte van anderen? Mensen in de middel range zijn nu non stop het slachtoffer.

Eens, dat zijn mensen die misbruik maken van meerdere nicks. Echter, ik had meerdere nicks omdat ik anders simpelweg geen games kon krijgen buiten de Ladder games om (mensen leavden niet uit Ladder games omdat je dan -/- punten kreeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Chief-XL schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:02:
Eens, dat zijn mensen die misbruik maken van meerdere nicks. Echter, ik had meerdere nicks omdat ik anders simpelweg geen games kon krijgen buiten de Ladder games om (mensen leavden niet uit Ladder games omdat je dan -/- punten kreeg)
Waarom zou je dan 'niet'-laddergames willen spelen als zo goed bent?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
Chief-XL schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:02:
[...]

dus daarom ging je mensen onder je niveau in de pan hakken? :/

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:32
kaluro2 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:37:
[...]

Wat dacht je ervan om zelf beter te worden en smurfs te verslaan ipv te klagen als een noob?

[ Voor 21% gewijzigd door Bert2000 op 19-03-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Bert2000 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:06:
Wat dacht je ervan om zelf beter te worden en smurfs te verslaan ipv te klagen als een noob?
Dat is een leuke optie en vaak nog haalbaar ook. De meeste 'smurfs' zijn van die kneuzen die de echte top nooit zullen halen dus reageren zich maar af op het klootjesvolk. ;)

Maar serieus: ik ga er niet zoveel tijd in steken. Het is leuk om af en toe eens een potje te spelen maar 'goed' worden interesseert mij niet zo. Ik heb liever lol met gewaagde tegenstanders waar je nog eens wat van leert. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Gonadan schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:14:
[...]

Dat is een leuke optie en vaak nog haalbaar ook. De meeste 'smurfs' zijn van die kneuzen die de echte top nooit zullen halen dus reageren zich maar af op het klootjesvolk. ;)

Maar serieus: ik ga er niet zoveel tijd in steken. Het is leuk om af en toe eens een potje te spelen maar 'goed' worden interesseert mij niet zo. Ik heb liever lol met gewaagde tegenstanders waar je nog eens wat van leert. :)
Precies, heerlijk toch, zon figuur verslaan die denkt dat ie 'Pro' is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 15:24
Het ligt allemaal wel iets genuanceerder. Toen ik nog veel Generals / ZH speelde was het
extreem triest gesteld met de online community. Het niveau in quickmatch (waar eigenlijk niet
echt sprake was van een ladder) was zo laag dat iedereen met een beetje skills heel gemakkelijk
erg goede stats haalt (ik kon zo op 20/0 komen). Het probleem is dan dat iedereen gelijk quit
als ze tegen je moeten (de stats waren te zien in het loadingscreen). Ik wist toen helaas nog
niet van het bestaan van clanwars.cc (een ladder) af, anders was ik dat wel gaan spelen. Maar
wat moet je dan als speler? Geen nieuwe smurf maken betekent dat je nog extreem lastig aan
games kon komen (ja, het was echt erg). Een smurf maken loste het wel op ondanks dat je noobs af
mocht maken (maar dat was ook zo met je 100/10 account, er was geen sprake van matchmaking en
het algemene niveau was extreem laag).

Dus roepen dat smurfs losers zijn is wel wat overdreven, hoewel je in games als WC3 en SC2 geen
smurfs nodig bent idd door het goede matchmaking systeem en de vele spelers. Ik juich het dan
ook alleen maar toe dat je maar een account hebt in SC2.

Overigens hoop ik dat Blizz nog automated tournaments toe gaat voegen in de beta. Het lijkt me
dat dat sowieso in de retail aanwezig is, hopelijk ook nog ergens in de beta. Ik vond dat toch
een mooi onderdeel van WC3 (ondanks dat ik het niet zo veel gespeeld heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Toegegeven, er zit ook eer keerzijde aan de medaille. Zoals die losers (pun intended :P) die gauw de verbinding verbreken als ze gaan verliezen, hopen dat zulke trucjes ook niet meer kunnen.
Ik heb alleen maar SC online gespeeld, dus kan niet met eerlijkheid oordelen over het smurfen in andere spellen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
[...]

Ja, de 16-jarige welk op het schoolplein 12-jarigen in elkaar beukt is tenslotte ook geen loser....

Kom toch op zeg, in welk opzicht ben je geen loser als je met pure opzet en wil er voor kiest om mensen in te maken waarvan je dondersgoed weet dat ze beneden je niveau liggen? Het is gewoon dieptriest in ieder opzicht en ik ben blij dat Blizzard er steeds meer aan probeert te doen om het tegen te gaan.

En wil je customs niet op je eigen niveau spelen, ga dan je vrienden lastig vallen ofzo en kijk of zij zin hebben tegen je te spelen, maar laat anderen er lekker buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
psychodude schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:56:
[...]

Ja, de 16-jarige welk op het schoolplein 12-jarigen in elkaar beukt is tenslotte ook geen loser....

Kom toch op zeg, in welk opzicht ben je geen loser als je met pure opzet en wil er voor kiest om mensen in te maken waarvan je dondersgoed weet dat ze beneden je niveau liggen? Het is gewoon dieptriest in ieder opzicht en ik ben blij dat Blizzard er steeds meer aan probeert te doen om het tegen te gaan.

En wil je customs niet op je eigen niveau spelen, ga dan je vrienden lastig vallen ofzo en kijk of zij zin hebben tegen je te spelen, maar laat anderen er lekker buiten.
Ik heb een tijd lang veel WC3 gespeeld, en ik had 2 accounts, 1 voor als ik serieus speelde, en 1 voor als ik met een biertje en een maat erbij gewoon lekker wilde spelen, nieuwe strategieen testen etc.

Dat ik dan noobjes ownde boeit me vrij weinig. Ik ga niet mn hoge lvl account verneuken als ik ff voor de lol speel en niet serieus speel.

Sterker nog, ik vond het altijd wel leuk om, als iemand, "een noobje" heel erg zn best deed, om dan na de game ff hard te zeggen dat ie epic fail noob is en nooit goed zal worden. Noem me lame, maar ik genoot daar af en toe van ;) Maar! als iemand mij om hulp vroeg of tips om beter te worden, was ik ook nooit de minste om te helpen.

Zo nu en dan word je dan zelf weer geowned door iemand die weer beter dan jou is en dan hoor je ook vaak dingen zoals noob, dusja ach, it comes and goes.

[ Voor 3% gewijzigd door Bert2000 op 19-03-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
psychodude schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:56:
[...]

Dit begint off-topic te geraken. We hoeven het niet eens te zijn met elkaar maar mijn mening is dat meerdere nicks niet per definitie negatief hoeft te zijn. In SC1 had ik op den duur samen met een maat veel moeite om 2v2 games te vinden (mijn favo) doordat onze stats te positief waren (hebben nog geprobeerd om stats te vernagelen door eerder te leaven terwijl je duidelijk gg hebt). We waren ook niet uit om n00bs te bashen, we wilden gewoon spelen.

Overigens: hoe haal je het in je hoofd om smurfen in games te vergelijken met IRL een 12-jarige te bashen?! :? Trek je dan ook de vergelijking met iemand die Quake speelt en dan lekker met een shotgun IRL gaat knallen? 8)7 Gimme a break.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:55
Bert2000 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:23:
[...]

Ik heb een tijd lang veel WC3 gespeeld, en ik had 2 accounts, 1 voor als ik serieus speelde, en 1 voor als ik met een biertje en een maat erbij gewoon lekker wilde spelen, nieuwe strategieen testen etc.

Dat ik dan noobjes ownde boeit me vrij weinig. Ik ga niet mn hoge lvl account verneuken als ik ff voor de lol speel en niet serieus speel.

Sterker nog, ik vond het altijd wel leuk om, als iemand, "een noobje" heel erg zn best deed, om dan na de game ff hard te zeggen dat ie epic fail noob is en nooit goed zal worden. Noem me lame, maar ik genoot daar af en toe van ;) Maar! als iemand mij om hulp vroeg of tips om beter te worden, was ik ook nooit de minste om te helpen.

Zo nu en dan word je dan zelf weer geowned door iemand die weer beter dan jou is en dan hoor je ook vaak dingen zoals noob, dusja ach, it comes and goes.
Tsja ik vind dit typisch het gedrag van een gefrustreerd mannetje wie naast het game geen leven heeft. Al die mannetjes die zich verheven voelen door een ander voor noob uit te maken, sorry maar als je daar je levensenergie uit moet halen dan is het wel erg triest. Speel gewoon custom als je zo nodig niet je account stats wilt verneuken en "met een biertje" wil spelen.

Daarnaast is het gewoon erg jammer dat je eigen account wil 'sparen' door andere accounts naar de knoppen te helpen. Maarja de ik-vorm is nou eenmaal het enigste wat telt.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:35
Laten we het wel gezellig houden hier jongens! ;)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
MrFl0ppY schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:46:
[...]

Tsja ik vind dit typisch het gedrag van een gefrustreerd mannetje wie naast het game geen leven heeft. Al die mannetjes die zich verheven voelen door een ander voor noob uit te maken, sorry maar als je daar je levensenergie uit moet halen dan is het wel erg triest. Speel gewoon custom als je zo nodig niet je account stats wilt verneuken en "met een biertje" wil spelen.

Daarnaast is het gewoon erg jammer dat je eigen account wil 'sparen' door andere accounts naar de knoppen te helpen. Maarja de ik-vorm is nou eenmaal het enigste wat telt.
De ik vorm is inderdaad in dit geval het enige dat mij interesseert. Ik speel een spel om mijzelf te vermaken, als dat ten koste gaat van anderen, dan is dat niet mijn fout maar de fout van de ontwikkelaars van het spel.

Ik kan er gewoon van genieten om te zien dat iemand die onwijs serieus speelt alsnog hard eraf gaat, zoiets heet leedvermaak, en heeft over het algemeen niets te maken met wel/geen leven hebben naast een game lol. Sterker nog, er zijn periodes dat ik een spel alleen speel om noobs te slachten, omdat ik simpelweg geen zin heb in serieuse potten.

Andersom, als ik tegen een zogenaamde smurf op kom, dan vind ik het alleen maar extra uitdagend, omdat ik weet dat ze het erom doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Bij starcraft 1 vond ik het een gemis: Unit groepen, dus bv CTRL+1/2/3/4/etc.... dit zit nu wel ingebakken in SC2 (op osx werkt het iig niet in SC1 naar mijn weten).

Verder wat ik nog afvraag bij Warcraft III was het zo dat je ongebruikte peons te zien kreeg als een knopje om ze te locaten, zit dit bij SC2 er ook in want heb dit nog niet specifiek gezien in de youtube filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pat-Skim schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:38:
Bij starcraft 1 vond ik het een gemis: Unit groepen, dus bv CTRL+1/2/3/4/etc.... dit zit nu wel ingebakken in SC2 (op osx werkt het iig niet in SC1 naar mijn weten).

Verder wat ik nog afvraag bij Warcraft III was het zo dat je ongebruikte peons te zien kreeg als een knopje om ze te locaten, zit dit bij SC2 er ook in want heb dit nog niet specifiek gezien in de youtube filmpjes.
Bedoel je workers die niets staan te doen?
Als die er zijn komt dat linksonder te staan (tekentje van de worker + aantal), met behulp van f1 kun je ze dan meteen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Pat-Skim schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:38:
In SC1 zat het ook, en werkte perfect (Windows).

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyCloneNL schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:46:
[...]

Het enige wat anders was, is volgens mij het aantal units dat je in een groep kunt gooien. Dat was iets van max 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwienO
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 19:12
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:49:
[...]

Het enige wat anders was, is volgens mij het aantal units dat je in een groep kunt gooien. Dat was iets van max 12.
Klopt je kon in SC1 nooit meer dan 12 unites tegelijk selecteren.

ErwienO <Gathering of Dudes> - 80 Dwarf Warrior - Ragnaros (EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu kan je ook al je gebouwen in 1 groep gooien, en dan met behulp van tab de individuele gebouwen selecteren. Zo hoef je in principe nooit meer terug naar je basis om te macroen. (iets waar veel mensen tegen waren (zijn?) uit de pro scene)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

CyCloneNL schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:46:
[...]

dan ga ik custom keys maar eens grondig onder de loep nemen :P... 12max is wel krap maar goed voor 1997-8 is het best wel ok... Age of Empires 1 was ook zo beperkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Age of Empires 1 was de max 25 units ofzoiets.. En je kon bij het produceren geen units in een que zetten :D macro nam gewoon 80% van de tijd in beslag.. En bij een gemiddeld potje choson war had je 40 barracks, dus op het moment dat je bij de laatste barrack was aagekomen, was de unit uit de 1e barracks er al uit, en kon je dus weer opnieuw beginnen met units produceren. geweldig spel _/-\o_

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 09:01

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Weten jullie of het in de uiteindelijek release mogelijk is meerdere 'gebruikers' te maken. Ik heb nu op m'n battle.net account 1 'gebruiker' met een vriendenlijst. Maar ik wil ook een tweede gebruiker maken voor bijv m'n broertje met een hele andere vriendenlijst (en ja ik weet dat we dan niet tegelijk online kunnen zijn ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
apNia schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:48:
Weten jullie of het in de uiteindelijek release mogelijk is meerdere 'gebruikers' te maken. Ik heb nu op m'n battle.net account 1 'gebruiker' met een vriendenlijst. Maar ik wil ook een tweede gebruiker maken voor bijv m'n broertje met een hele andere vriendenlijst (en ja ik weet dat we dan niet tegelijk online kunnen zijn ;))
Ja, je kunt sowiezo opje account meerdere ID's aanmaken. Dus zelfde nick andere ID en dat telt als nieuwe acc geloof ik. Zoals ik het begrepen heb.

Smurfen etc boeit me ooke cht geen kont. Als je zo kortzichtig bent om te roepen dat het extreem triest isben je wss zelf gewoon een noob in veel spellen of je gamed pas sinds kort. Bij sommige spellen kreeg je gewoon GEEN GAME als je goed was. Letterlijk dus: Je werd bestraft omdat je goed was. Ik heb het bij ZH ook gehad met een maat van me. Op een gegeven moment wordt het echt niet meer leuk om voor ieder potje 2h te moeten zoeken, maar dat is wat te ver gezocht voor sommige scrubs hier.

Bij sc2 vind ik de league tot nu toe erg leuk. Ieder potje wat ik heb gehad was erg goed over het algemeen. Al begint het nu saai te worden in mn bronze league(laatste 15 potjes 13 gewonnen waarvan 10 binnen 6 min -> ZERG RUSH KEKEKEKKEKEKE).

Zitten hier wel gefrustreerde noobs zeg dat men zo heftig reageert op smurfs. Mischien wat meer game fora doorlezen om de stof wat beter te begrijpen ipv zo kansloos te reageren.

Als er nog goede gamerts hier zijn die willen 2v2 Postius.Terran.
Ik wil wel eerst 1v1 tegen je spelen om te kijken hoe goed je bent.(Mijn plezier komt van goeie potjes spelen en winnen omdat je je tegenstander eruit denkt, niet een beetje aankloten hard roepen dat je vooral niet goed wilt worden omdat je voor de lol speelt. 8)7 ).

Ik heb ook een key over, weet nog niet wat ik er mee ga doen. Als je erom gaat bedelen krijg je em sowiezo niet mischien als je orgineel bent :9

[ Voor 10% gewijzigd door Postius op 19-03-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
Postius schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:01:
[...]
Ik heb ook een key over, weet nog niet wat ik er mee ga doen. Als je erom gaat bedelen krijg je em sowiezo niet mischien als je orgineel bent :9
hoe kan je sowieso aan een key komen? ik weet dat ik veels te laat ben ermee, maar ik ben er wel in geinteresseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]
Zitten hier wel gefrustreerde noobs zeg dat men zo heftig reageert op smurfs. Mischien wat meer game fora doorlezen om de stof wat beter te begrijpen ipv zo kansloos te reageren.
Jouw reactie is misschien nog de meest kansloze van allemaal. Smurfs ZIJN een pest. De ladders zijn er voor een reden: Gebruik ze. Of ben je echt zo bang om te verliezen? Zo ambiteus om je stats te perfectioneren?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
[...]
ik weet niet hoor, volgens mij is het gros gewoon mensen die niet begrijpen waarom je graag tegen mensen speelt die veel slechter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
daanteb schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:16:
[...]

ik weet niet hoor, volgens mij is het gros gewoon mensen die niet begrijpen waarom je graag tegen mensen speelt die veel slechter zijn.
En die mensen die zich dan opeens moreel superieur voelen terwijl ze de helft niet begrijpen. Het gaat niet om tegen mensen spelen die veel slechter zijn. Het gaat om uberhaupt gewoon een game krijgen(vroeger), of je hebt 1 pro account en 1 normale account(je pro account gebruik je voor ladder play, cups etc). Je 2de account is dan automatisch je smurf terwijl je heus niet alleen noobs basht.

Overigens ik heb maar in 1 game gesmurft en dat was dus Zero Hour. EN ik loop al lang rond, ik doe niet aan smurfen maar het is kansloos hoe sommige mensen hier erop reageren. Net alsof het alleen om noobs bashen gaat als je dat denkt zit je er aardig naast(al zijn er vast mensen die een kut account maken om die reden, dat is in mijn ervaring de minderheid).

@Boeboe: Gefelicteerd je post voegt weer eens niks toe! Zit je zo schnel op de kast?

[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 19-03-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Postius schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:20:
[...]

En die mensen die zich dan opeens moreel superieur voelen terwijl ze de helft niet begrijpen. Het gaat niet om tegen mensen spelen die veel slechter zijn. Het gaat om uberhaupt gewoon een game krijgen(vroeger), of je hebt 1 pro account en 1 normale account(je pro account gebruik je voor ladder play, cups etc). Je 2de account is dan automatisch je smurf terwijl je heus niet alleen noobs basht.

Overigens ik heb maar in 1 game gesmurft en dat was dus Zero Hour. EN ik loop al lang rond, ik doe niet aan smurfen maar het is kansloos hoe sommige mensen hier erop reageren. Net alsof het alleen om noobs bashen gaat als je dat denkt zit je er aardig naast(al zijn er vast mensen die een kut account maken om die reden, dat is in mijn ervaring de minderheid).

@Boeboe: Gefelicteerd je post voegt weer eens niks toe! Zit je zo schnel op de kast?
ik voel me helemaal niet moreel superieur (stiekem wel hoor). ik snap ook wel dat het er niet om gaat om tegen slechtere mensen te spelen, maar dat is gewoon wel het resultaat. tenzij je een andere smurf tegenkomt natuurlijk.

maar goed, ik ken de sc scene ook helemaal niet. misschien is het wel gewoon geaccepteerd :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

inderdaad, zo stond het er vaak om bekend dat mensen een 2e nick gebruikte om wel randoms te kunen spelen want als je joinde met een +1000/200/200 gaat iedereen automatisch je game uit.
En kan je dus verplicht alleen ladder spelen.

En dat was ik ook altijd beu en deed het dus altijd op exact de zelfde manier, wou je dus nooit tezien krijg wat de score was van een ander als die de game joinde dan weet je nooit tegen wie je komt, scrub / pro of uberl33t.

Heb geen idee hoe dat nu is, maar ik baalde er wel van als een stekker als je 20min keihard had zitten spelen met je terran / zerg / protos en vervolgens trekt je tegenstander de utp kabel uit ze pc.

edit : en 40/50min zoeken naar een game want geen ladder is werd je ook niet vrolijk van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:55
[...]

Ik heb ook een key over, weet nog niet wat ik er mee ga doen. Als je erom gaat bedelen krijg je em sowiezso niet mischien als je orgineel bent :9
Spellingnazi origineel genoeg?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]
Vrolijke jongen ben je hoor. Iets met pot en ketel :w

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

[...]

Wie is hier nou kansloos? Je zit ons feiteljik een beetje uit te lachen/kleineren vanwege het feit dat smurfs ons niet liggen (Wat ik eerder vandaag zeer goed onderbouwd heb). En dan kom jij met zo'n flutopmerking dat totaal niks toevoegd, geen onderbouwing niks. Alleen wat kleinering.

Het is onzin als je geen games vind als je goed bent. Er zijn zat mensen net zo goed en veel beter dan jou.
Als jij echt zo goed zou zijn dan zou je mee doen met world cyber games en flink wat $$ binnenhalen.

Er is een ladder systeem die je matcht met players van je eigen skillevel, dat is er voor de balans, niet om misbruik van te maken omdat je geen zin hebt om moeite te doen om te winnen, en plezier beleefd aan andermans misery.

Jij gaat me niet vertellen dat jij "uniek" op een plateau zit waar weinig tot geen andere spelers zitten. Wie dan ook. Zo heb je er maar een paar van, en die zijn professioneel en in clans.

[ Voor 39% gewijzigd door kaluro2 op 19-03-2010 15:46 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komop jongens compromis. 1smurf moet kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Blizzard speelt wel voor Gargamel, dus dat zal in SC2 wel in orde komen :p.

Er hebben trouwens wel maar weinig mensen extra key's gekregen blijkbaar. Heb rondgevraagd bij men kennissen die in de beta zitten. Maar 2 hadden een friend invite en ze hadden die beide al uitgedeeld :|

*edit* ik heb 5 vrienden die in de beta zitten. Vooral ex-clangenoten en ex-schoolkameraden.

[ Voor 215% gewijzigd door boe2 op 19-03-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:50:
Blizzard speelt wel voor Gargamel, dus dat zal in SC2 wel in orde komen :p.

Er hebben trouwens wel maar weinig mensen extra key's gekregen blijkbaar. Heb rondgevraagd bij men kennissen die in de beta zitten. Maar 2 hadden een friend invite en ze hadden die beide al uitgedeeld :|
2vandeHoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaluro2 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:44:
[...]

Wie is hier nou kansloos? Je zit ons feiteljik een beetje uit te lachen/kleineren vanwege het feit dat smurfs ons niet liggen (Wat ik eerder vandaag zeer goed onderbouwd heb). En dan kom jij met zo'n flutopmerking dat totaal niks toevoegd, geen onderbouwing niks. Alleen wat kleinering.

Het is onzin als je geen games vind als je goed bent. Er zijn zat mensen net zo goed en veel beter dan jou.
Als jij echt zo goed zou zijn dan zou je mee doen met world cyber games en flink wat $$ binnenhalen.

Er is een ladder systeem die je matcht met players van je eigen skillevel, dat is er voor de balans, niet om misbruik van te maken omdat je geen zin hebt om moeite te doen om te winnen, en plezier beleefd aan andermans misery.

Jij gaat me niet vertellen dat jij "uniek" op een plateau zit waar weinig tot geen andere spelers zitten. Wie dan ook. Zo heb je er maar een paar van, en die zijn professioneel en in clans.
En als je nu zin hebt om lekker uit je neus een game te spelen zonder te moeten nadenken over je score rank snelheid of weet ik het dan is het dus een ander verhaal.
En wil je wel pro je best doen etc dan doe je inderdaad ladders met je clan etc.

Maar ik wil ook wel is hersenloos iemand afmaken of juist hersenloos lekker spelen zonder poespas/
En ik wil ook af en toe keihard gewooped worden, maar ook graag iemand anders woopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ook even inhaken op de smurf-discussie. :)

Er zijn volgens mij grofweg twee soorten;
1. Mensen die een nieuwe tactiek willen uitproberen en dat niet ten koste willen laten gaan van hun rank;
2. Mensen die het leuk vinden om minder skilled spelers af te maken / uit te lachen.

De eerste groep kan ik me wel voorstellen, maar volgens mij is er voor die groep de mogelijkheid gewoon matches zelf op te zetten tegen vrienden/bekende. Wat in mijn ogen best moet lukken wanneer je regelmatig speelt en dus een volle friendslist hebt.

De tweede groep vind ik niet zo sportief, en vanwegen die groep mogen ze het van mij onmogelijk maken te smurfen. Het verpest toch een beetje het spel voor minder skilled players.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OkkE schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:00:
Ook even inhaken op de smurf-discussie. :)

Er zijn volgens mij grofweg twee soorten;
1. Mensen die een nieuwe tactiek willen uitproberen en dat niet ten koste willen laten gaan van hun rank;
2. Mensen die het leuk vinden om minder skilled spelers af te maken / uit te lachen.

De eerste groep kan ik me wel voorstellen, maar volgens mij is er voor die groep de mogelijkheid gewoon matches zelf op te zetten tegen vrienden/bekende. Wat in mijn ogen best moet lukken wanneer je regelmatig speelt en dus een volle friendslist hebt.

De tweede groep vind ik niet zo sportief, en vanwegen die groep mogen ze het van mij onmogelijk maken te smurfen. Het verpest toch een beetje het spel voor minder skilled players.
Ja en nee, ben het zeker met je eens.
Maar het is niet erg om als noob tegen een pro te komen bedoel ja shit happands, maar daar leert hij wel van.
Scrub vs Scrub dan gebeurd er helemaal niks en wordt niemand wijzer, en het gaat niet alleen om je nieuwe tactic's te proberen.
Maar het gaat erom dat je niet altijd om je rank/status wil spelen en ook gewoon een x lekker random tegen iemand waarvan je misschien zoiets hebt van nou voor een nieuwe speler is die niet slecht of van hee even lekker een potje no rush voor 20min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Wat boeit je hele rank nou dan? Is het zo belangrijk voor je epeen dat je rank x bent in league y met een winpercentage van 75%? Zolang je geen (echte) prof bent kijkt er geen hol naar jouw stats en ben je toch onbekend. Ik ben in Gold ingedeeld en weet ook heel goed dat m'n stats daar naar de kloten gaan omdat de gemiddelde Gold / Silver speler nog beter is dan ik. En ik ga ook gewoon Zerg / Protoss spelen (hoewel ik met Protoss nog nooit gespeeld heb) ondanks dat me dat een flinke berg losses gaat geven. Ik wil die armies ook leren kennen en die stats boeien me geen hol. Ik zal ook gerust nieuwe strats proberen, sowieso moet je nieuwe stats proberen tegen iemand van je eigen niveau. Dus strats proberen op een smurf is in gemiddelde games niet zo nuttig tenzij je je eerst opwerkt.

Magoed, dat is volgens mij vooral een gamecommunity eigen, geilen op ranks en stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Mektheb schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:04:
[...]

Ja en nee, ben het zeker met je eens.
Maar het is niet erg om als noob tegen een pro te komen bedoel ja shit happands, maar daar leert hij wel van.
Scrub vs Scrub dan gebeurd er helemaal niks en wordt niemand wijzer, en het gaat niet alleen om je nieuwe tactic's te proberen.
Maar het gaat erom dat je niet altijd om je rank/status wil spelen en ook gewoon een x lekker random tegen iemand waarvan je misschien zoiets hebt van nou voor een nieuwe speler is die niet slecht of van hee even lekker een potje no rush voor 20min.
Dat is dan de eerste soort, voor hun zou de mogelijkheid tot smurfen wel prettig zijn inderdaad. Maar het is een lastige afweging, aangezien je daarmee ook de tweede groep mogelijk maakt; de vraag is hoe die verhoudingen liggen.

Het kan zeker leerzaam zijn om als beginner tegen een pro te spelen, maar dan moet het niet zo zijn dat de pro het alleen doet om de beginner te bashen. Dat heb ik bij Quake2 vroeger vaak genoeg zien gebeuren, daar wordt niemand vrolijk van.

Natuurlijk is het soms leuk om als pro even rustig te kunnen doen, niet voor je rank te spelen, etc. Maar is daar de friendslist niet genoeg voor? Of anders de AI (die in de retail ook op sterker niveau beschikbaar is)?

Ik ben zeker geen pro, maar ook geen beginner meer. Ik vind het zelf erg interessant om tegen een pro te spelen, en later de replay te bekijken. Maar als ik 5x achter elkaar binnen 5min dood gerushed wordt, of ze me binnen 3min al zo harass'en dat ik niet veel meer kan, dan ben ik er wel klaar mee voor die dag. Als ik tegen een pro speel en hij geeft me tips en uitleg, dan ben ik daar alleen maar voor. Toch zullen er ook genoeg beginners zijn die gewoon lekker relaxt willen spelen.

Zoals ik zei, het is een lastige balans. Ik denk dat we maar moeten afwachten hoe Blizzard het uiteindelijk oplost. Op dit moment is het geloof ik wel mogelijk een tweede account te maken, dus het lijkt er op dat smurfen niet onmogelijk gemaakt wordt atm.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wmm schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:09:
Wat boeit je hele rank nou dan? Is het zo belangrijk voor je epeen dat je rank x bent in league y met een winpercentage van 75%? Zolang je geen (echte) prof bent kijkt er geen hol naar jouw stats en ben je toch onbekend. Ik ben in Gold ingedeeld en weet ook heel goed dat m'n stats daar naar de kloten gaan omdat de gemiddelde Gold / Silver speler nog beter is dan ik. En ik ga ook gewoon Zerg / Protoss spelen (hoewel ik met Protoss nog nooit gespeeld heb) ondanks dat me dat een flinke berg losses gaat geven. Ik wil die armies ook leren kennen en die stats boeien me geen hol. Ik zal ook gerust nieuwe strats proberen, sowieso moet je nieuwe stats proberen tegen iemand van je eigen niveau. Dus strats proberen op een smurf is in gemiddelde games niet zo nuttig tenzij je je eerst opwerkt.

Magoed, dat is volgens mij vooral een gamecommunity eigen, geilen op ranks en stats.
tuurlijk is dat belangerijk, zelfde als je score en dingen behalen met WoW / Cod 4 etc
dingen die je bereikt heb.
Een Porsche > Skoda, niet vanwege dat het dat merk is maar alleen al vanwege het uiterlijk hence forth the e-peen.
En voor nu maakt het ook niks uit nee het is beta, zodra het uitkomt is het bij iedereen toch een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Iemand nog een friend invite voor mij? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
asskicker2 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:13:
Iemand nog een friend invite voor mij? :P
join tha club denk er al +14 mensen hier rondzwerven ervoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er één bedrijf is dat goed met disconnects/smurf zooi om kan gaan, is het blizzard wel.. ik denk dat het allemaal goed gaat komen.. itt EA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ik denk ook niet dat het nodig is om in SC2 te smurfen aangezien je hier genoeg mogelijkheden hebt waardoor smurfen niet nodig is. Maar SC2 is eigelijk 1 van de eerste games, zeker bij oudere games moest je soms gewoon een 2de account hebben.

Verder lijkt smurfen dus in SC2 zelf me vrij overbodig. En tegen je friends spelen is niet altijd een optie en dat kan best snel saai worden. Maar nogmaals smurfen in sc2 lijkt me totaal overbodig en iets voor stats whores. Maar verwar dat niet voor iedere smurf in iedere game ooit. Hier is het door alle mogelijkheden redelijk debiel om een smurf te maken voor veel andere games ligt de zaak anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blizzard heeft al aangegeven dat bij de Launch je maar 1 account gaat hebben voor Starcraft 2, maar ze houden wel in rekening dat mensen met een andere ras willen spelen zonder hun rating te zien kelderen. Hoe ze dit gaat oplossen, geen probleem. Maar Blizzard houd het op 1 account per gebruiker om het smurfen tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

misschien ladder en off ladder matches :)... trainen op off ladder en battlen op onladder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 18:00:
Blizzard heeft al aangegeven dat bij de Launch je maar 1 account gaat hebben voor Starcraft 2, maar ze houden wel in rekening dat mensen met een andere ras willen spelen zonder hun rating te zien kelderen. Hoe ze dit gaat oplossen, geen probleem. Maar Blizzard houd het op 1 account per gebruiker om het smurfen tegen te gaan.
De meest voor de handliggende optie zou zijn: Een ladder positie per speelwijze, dus per race en teamsize.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:56
Misschien wordt bij de release wel beter, maar op dit moment zijn de ladders imho iets te statisch. Je komt iets te vaak spelers van Zilver/Gold tegen die verliezen tegen Copper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:56
psychodude schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 18:59:
[...]

De meest voor de handliggende optie zou zijn: Een ladder positie per speelwijze, dus per race en teamsize.
Heb je nu al idd, voor bijvoorbeeld 1v1 2v2random teams 2v2fixed teams etc.
Niet per race, behalve voor de echt pro's is dat ook niet gewenst omdat veel mensen gewoon af en toe willen wisselen. Wel zie je natuurlijk welke race zn voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Ik heb onderhand ook een key kunnen bemachtigen, ik speel Terrans naam Alucardu. Heb zo de 5 oefen matches gewonnen en ga zo dus een league in denk ik :) ben benieuwd of het dan iets moeilijk wordt.

MMM combo win. (marin, marauder, medic) weet niet of dat de goede term is maar okay...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
In anders nieuws. Ik sta nu 8ste in de zilver league :) ben begonnen in de bronze maar ik pwn dus duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Laatst online: 15-09 23:04

DefLite

Why so serious?

Ik heb al een paar dagen een beta key en ook al wat gespeeld.
Zijn echter nog een paar min puntjes vind ik, de maps zijn wel erg saai in mijn ogen(Dit was in SC1 ook zo?) en in grote gevechten zou verder uitzoomen erg fijn zijn.
Aangezien ik SC1 nooit heb gespeeld ben ik nog een "noob" in SC2 :p, ik speel met Terran omdat zij het makkelijkst leken om mee te beginnen.

Ik vroeg me af hoe doen jullie het qua units? Gaan jullie voor infantry/air/vehicle's only of een mix van dit alles en zo ja hoe houden jullie controle over de units?
Zelfs met CTRL+1 verlies ik het overzicht in grote battles en dan heb je ook nog units die geen air of ground mogen aanvallen etc en dan ook nog de speciale powers van sommige poppetjes.

En hoe nuttig is de ghost met zijn nuke nou eigenlijk? Ik weet hem eigenlijk nooit iets kapot te laten maken, elke terran vijand heeft een sensor en alle protos hebben overal pylons + afweer staan die door stealth heen kijken.

Iemand nog wat tips voor een noob :D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Haha dat is TotalBiscuit :D(Wow spelers zullen hem ook wel kennen :D)
Ben hem nu aan het kijken.

Dankje wel Postius!

[ Voor 14% gewijzigd door DefLite op 19-03-2010 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:39
Little_captain schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 23:23:
En hoe nuttig is de ghost met zijn nuke nou eigenlijk? Ik weet hem eigenlijk nooit iets kapot te laten maken, elke terran vijand heeft een sensor en alle protos hebben overal pylons + afweer staan die door stealth heen kijken.

Iemand nog wat tips voor een noob :D?
ghost nukes zijn 'ok' tegen een enemy expansion, wat je het beste kan doen is hem afleiden ergens anders op de map zodat hij de nuke op zn 2e base niet zo snel aan ziet komen, and weg zijn al zijn drones. de economy cripplen helpt je een voorsprong te krijgen. belangrijker is overgens de EMP ability van de ghost, een must als je protoss enemy een flinke ground force heeft. EMP haalt namelijk al zijn shields weg en dus is zn army half zo sterk :)

voor de rest, veel spelen en ervaring op doen, dit topic lezen en ook andere fora zoals blizzards eigen sc2 beta forum + team liquid sc2 forum. GL

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Erg leuke/leerzame video van TotalBiscuit!

@Kevz
Ik zal dat volgende keer eens proberen, bedankt voor de tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

kevz schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 23:53:
[...]

ghost nukes zijn 'ok' tegen een enemy expansion, wat je het beste kan doen is hem afleiden ergens anders op de map zodat hij de nuke op zn 2e base niet zo snel aan ziet komen, and weg zijn al zijn drones. de economy cripplen helpt je een voorsprong te krijgen. belangrijker is overgens de EMP ability van de ghost, een must als je protoss enemy een flinke ground force heeft. EMP haalt namelijk al zijn shields weg en dus is zn army half zo sterk :)

voor de rest, veel spelen en ervaring op doen, dit topic lezen en ook andere fora zoals blizzards eigen sc2 beta forum + team liquid sc2 forum. GL
Het is zelfs zo erg vind ik dat Protoss vs Terran neer komt op Ghost vs Templar wars :P

De gene die als eerste zijn storm/emp afkrijgt heeft zal zowat gewonnen ;)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Ik speel dit nu ook even om te testen. Ik kan alleen niet in mijn rechtermens scrollen. VOlgens de tutorial zou dat: alt+pijl beneden zijn, maar dat werkt hier niet. Ik heb even gekeken in de key-bindings, maar heb geen idee welke ik moet hebben hiervoor. Iemand een idee?

(al gelukt :))

[ Voor 3% gewijzigd door Paniohitus op 20-03-2010 09:51 ]

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wiebbe schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 08:30:
[...]

Het is zelfs zo erg vind ik dat Protoss vs Terran neer komt op Ghost vs Templar wars :P

De gene die als eerste zijn storm/emp afkrijgt heeft zal zowat gewonnen ;)
sneller zijn dan !, :D

Ik denk dat ik voor de zerg ga, zodra ik mag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Mektheb schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 09:45:
[...]

sneller zijn dan !, :D

Ik denk dat ik voor de zerg ga, zodra ik mag :)
Je mag. ;)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:25

VP.

Is er bekend of er nog een wave komt, of dat het bij deze friend-invites blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schrap mij maar van de lijst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
hehe, geluksvogel :)

zijn er eigenlijk statistieken van welk ras het meest gespeeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:39
Wordt die lijst nog bijgehouden dan? Ik sta er nog steeds niet op terwijl ik een heel lief DM'etje had gestuurd :+

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjeik schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 13:28:
Wordt die lijst nog bijgehouden dan? Ik sta er nog steeds niet op terwijl ik een heel lief DM'etje had gestuurd :+
Nog steeds netjes bijgehouden. Alleen aantal wezen stijgt en adoptie ouders 0.
Het viel wel mee met het vrijgegeven van friendkeys/tweakers die er een over hadden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ach je kan altijd nog marktplaats proberen.

*weg* Het forum is niet bedoeld voor handel

[ Voor 87% gewijzigd door PromoX op 20-03-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Mij mag je schrappen van de lijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkapt of niet het is niet de bedoeling dat je je key hier voor geld gaat aanbieden.

DM's kunnen behalve voor aanmeldingen natuurlijk ook voor afmeldingen gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, moet en zou er 1 hebben of het wat kost of niet :)

Maakt me niks uit, zelfde geld krijg ik er alsnog 1 van blizzard en geef ik die gewoon weg ieder ze ding lekker belangerijk. :D
ik ben in iedergeval blij dat ik weer aan de slag kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Had iets sneller moeten posten dat ik er eentje heb gekregen, dan had je mijn account kunnen gebruiken, heb eerstvolgende weken toch niet hele dagen tijd, alhoewel ik de laatste 2 dagen van 's morgens tot 's avonds erop gezeten heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
In ander nieuws: Ik ga bijna naar Goud promoveren in 1v1, ik vind mezelf op dit moment een aardige machine.

Ik speel zerg maar ik word wel moe van de hele lading nieuwe mensen die protos spelen of terrans en dan zeggen dat zerg overpowered zijn omdat ze als een noob verliezen(als ik als zerg niet aanval heel lang niet ben ik wss naar mutalisks aan het techen, als jij dan immortals massed ben je een idioot, dat ligt niet aan het spel). Hoop dat blizzard er niet teveel naar luistert. Je bent sowiezo een idioot als je binnen 20 potjes denkt iets zinnigs te kunnen zeggen over de balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha inderdaad, ik kijk nu al uit om vanavond een paar potjes dik me ass gekicked te krijgen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Ik ben dus ook begonnen aan de beta en had een vraagje... mijn "taktiek" is marine, marauder, medic met die stimpack upgrade. Meestal snij ik overal wel doorheen. Paar potjes geleden kwam ik tegen prothos, eerste paar gevechten won ik wel aardig, daarna kwam hij met een paar colossus en die sneden keihard door mijn infantarie heen, dat was waarschijnlijk zijn (aangepaste) taktiek.

Wat ik me dus afvroeg is er een website die goed uitlegt welke units vs andere units goed/slecht zijn. Vind het nu erg moeilijk om iets te counteren simpelweg omdat ik niet goed weet hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Je kan dacht ik een tech tree met F12 oproepen. Verder is MMM een goede combo, altijd riot shield kopen voor je marines. Als je in mid end game raakt. Door techen naar banshees/vikings. Air units doen enorm veel damage aan Collosi(latijns he, ;) ). 3/4 thors inmengen met je MMM's is ook altijd goed. En anders je leger goed micronen. Veel marauders krijgen een collosus ook wel neer maar air units werken het best over het algemeen aangezien collosi niet AA hebben.

Btw we moeten even een lijstje starten van SC2 spelers van tweakers. Als iemand een lijstje kan maken? Ik weet zo het commando niet ervoor. Handig als je je Nick+id+leagues erin zet denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Postius op 20-03-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 15:00:
Ik ben dus ook begonnen aan de beta en had een vraagje... mijn "taktiek" is marine, marauder, medic met die stimpack upgrade. Meestal snij ik overal wel doorheen. Paar potjes geleden kwam ik tegen prothos, eerste paar gevechten won ik wel aardig, daarna kwam hij met een paar colossus en die sneden keihard door mijn infantarie heen, dat was waarschijnlijk zijn (aangepaste) taktiek.

Wat ik me dus afvroeg is er een website die goed uitlegt welke units vs andere units goed/slecht zijn. Vind het nu erg moeilijk om iets te counteren simpelweg omdat ik niet goed weet hoe.
Air gok ik aangezien die dingen niet de lucht in kunnen schieten. colossus zijn air units dus je kunt ze ook neerkrijgen met air units die alleen air aan kunnen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Postius schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 14:56:
Hoop dat blizzard er niet teveel naar luistert. Je bent sowiezo een idioot als je binnen 20 potjes denkt iets zinnigs te kunnen zeggen over de balans.
Blizzard houdt gewoon statistieken bij, waarbij het de bedoeling is dat de relatieve win/los-ratio bij elk ras op 50% komt te liggen; daarvoor hebben ze heel veel uitslagen nodig, uitschieters zeggen verder niets. Pas als blijkt dat de Zerg relatief vaker wint dan verliest, gaan ze nerfen.

Maar in het laatste interview wat ik gelezen heb, lag de ratio voor elk ras al bijna op 50%, en dat was nog voor de laatste update.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Vikings zijn erg goed inderdaad tegen Collosi, als je een groepje Vikings hebt hoef je je niet zoveel zorgen meer te maken om Collosi. Marauders zijn erg goed tegen Stalkers en Immortals omdat Marauders bonus damage doen tegen Armored units, guess wat Stalkers en Immortals zijn.

Edit: marauders niet zo goed tegen Immortals als ik doe overkomen :x.
Postius schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 15:04:
Btw we moeten even een lijstje starten van SC2 spelers van tweakers. Als iemand een lijstje kan maken? Ik weet zo het commando niet ervoor. Handig als je je Nick+id+leagues erin zet denk ik.
Wmm.wmm, Gold divisie 30. Lijst mag iemand anders maken :p.

[ Voor 43% gewijzigd door Wmm op 20-03-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Graviton.graviton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
alucardu.hellsing ik ben nog niet in een league opgedeeld volgens mij :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
daanteb schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 13:16:
[...]

hehe, geluksvogel :)

zijn er eigenlijk statistieken van welk ras het meest gespeeld wordt?
team liquid linkje

tis van 2 dagen geleden, maar daar staan statistiekjes op :9

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Wmm schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 15:08:
Edit: marauders niet zo goed tegen Immortals als ik doe overkomen :x.
heul veel marines daarin tegen wel. immortals zijn belaggelijk sterk tegen alles dat armor heeft en kunnen zelf ook veel klappen ontvangen. terran counter is ghost met EMP en veel marines :)

edit: sorry voor de dubbelpost, had in 1 gekunt O-)

[ Voor 7% gewijzigd door kevz op 20-03-2010 15:46 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Men mag mij ook schrappen van de lijst...dankzij een toffe Tweakert mag ik nu ook meedoen. Hardstikke bedankt!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:25

VP.

Als hier nog zo'n aardige Tweakert ronddwaalt, schroom niet om mij te benaderen!

/houd op met bedelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:39
De jongen die allemaal filmpjes op youtube zet (zijn channel is http://www.youtube.com/user/hdstarcraft erg gave casts allemaal!) geeft ook een key weg. Als je subscribed op zijn channel maak je kans!

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijstje geupdate.

Blizzard heeft onlangs een aantal betakeyhouders een extra code gegeven om een vriend voor de beta uit te nodigen. Mochten er tweakers zijn die zo'n code over hebben, dan zouden ze er een medetweaker blij mee kunnen maken.
Om dit process te vergemakkelijken en het topic enigzins key-request vrij te houden dit lijstje.
Mocht je een betakeywees zijn en aan het lijstje toegevoegd willen worden, post dan niet in dit topic, maar stuur mij een DM en ik zet je er zo snel mogelijk op.
Ook als je een key hebt bemachtigt en weer van de lijst af wilt, kun je mij een DM sturen.
Dit is dus een lijstje met mensen zonder key, die graag geadopteert willen worden.
graviton12 geadopteert
millert
stallone Heeft een key via een vriend
yzord Geholpen door een toffe tweakert.
daanteb
viper
detwisj
omnjyakom
mektheb Iemand omgekocht :P
Outcast_within
Paterpor
BoeBoe