Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Je kan niet tegen een premade spelen in 2 v 2 random. Is al vrij duidelijk gemaakt. Daarom heet het 2v2 random en niet Arranged teams :).

En mischien gaat het niveau ook omhoog. Er komen veel nieuwe spelers in waarvan de meerderheid ronduit barslecht is maar niet iedereen. Gisteravond een winning streak van 5 in 1 v 1 en 7 in 2 v 2 ging lekker, maar nu net weer zo'n pot waarvan je echt gefrustreerd raakt. Ik heb zo'n hekel aan die mannetjes die alleen maar 2v2 spelen en nog nooit 1 potje 1v1. Dat zijn echt de meest belabberde allies. Ga dan compstompen ofzo :+

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Het valt me op dat er de laatste pagina's veel gepraat wordt over het cracken van de beta om zo toch wat van de gameplay te kunnen proeven. Al hoewel dit geen retail betreft is het aanreiken van mogelijkheden tot cracken nog steeds niet toegestaan.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:45

VP.

Is het trouwens niet tijd voor deeltje 3? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asator
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-02-2024
Postius schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:45:
Je kan niet tegen een premade spelen in 2 v 2 random. Is al vrij duidelijk gemaakt. Daarom heet het 2v2 random en niet Arranged teams :).

En mischien gaat het niveau ook omhoog. Er komen veel nieuwe spelers in waarvan de meerderheid ronduit barslecht is maar niet iedereen. Gisteravond een winning streak van 5 in 1 v 1 en 7 in 2 v 2 ging lekker, maar nu net weer zo'n pot waarvan je echt gefrustreerd raakt. Ik heb zo'n hekel aan die mannetjes die alleen maar 2v2 spelen en nog nooit 1 potje 1v1. Dat zijn echt de meest belabberde allies. Ga dan compstompen ofzo :+
Zit jij in 2v2 silver division 8? :P

Ik zie een Postius op rank 32, dan zit ik in dezelfde division nu met rank 2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

VP. schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:06:
Is het trouwens niet tijd voor deeltje 3? :)
Kijk naar Angeloonie :p. De ts kan sowieso een grondige update gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Asator schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:22:
[...]

Zit jij in 2v2 silver division 8? :P

Ik zie een Postius op rank 32, dan zit ik in dezelfde division nu met rank 2 :P
LOL ja dat ben ik! Netjes hoor. Ja ben wat gezakt. Vanavond wil ik wel ff in de top 8 komen. Moet opzich wel lukken, ik speel best aardig in 2v2. 1v1 ook overigens maar daar zit ik in bronze maar ik merk wel dat ik beter geworden ben. 1v1 win ik vaak tenzij ik echt iets epic fail achtigs doe(wat nog wel is voor komt imo).

Maar anders voeg me toe kunnen we is 2v2 AT proberen! Ik speel trouwens met random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Aargh, ik ben echt ongeschikt voor dit spel geloof ik.. :'(

- Potje 1: Ik bouw twee barraks om snel een dozijn marines te kweken, krijg ik 3 helions en wat marines op m'n dak die natuurlijk nét iets sterker zijn..
- Potje 2: ok, bouwen we dus maar eerst 1 barrak, dan een factory voor wat helions en 2 starports om wat medivacs & vikings te krijgen, krijg ik een stapel tanks op m'n dak.
- Potje 3: hij probeert meteen bij mij naar binnen te komen, ik bij hem, mislukt bij beide. Meer tijd nodig om wat units te bouwen, krijg ik opeens een enorme overmacht m'n basis binnen, omdat hij alweer een tweede basis op volle kracht had, terwijl ik die nog aan het bouwen was..
- Potje 4: dan maar wat eerder beginnen met een tweede basis, nadat ik wat marines, marauders en tanks had geproduceerd, krijg ik een stapel gecloackte banshees op m'n dak waar ik niks aan kan doen..

Ik geef 't op.. ;(

De enige troost is dat het allemaal 'favored' tegenstanders waren, die dan toch een stuk beter zijn en mij maar weinig puntenverlies opleverden.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:15
TerraGuy schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:38:
mja dat had ik hier ook, nu ben ik 65 games verder en win ik steeds meer dan dat ik verlies... langzaam aan :)

sta nog wel op 55 losses en 38 wins oid maar na een tijdje trekt dat wel gelijk (hoop ik :X )

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

kevz schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:46:
[...]

mja dat had ik hier ook, nu ben ik 65 games verder en win ik steeds meer dan dat ik verlies... langzaam aan :)

sta nog wel op 55 losses en 38 wins oid maar na een tijdje trekt dat wel gelijk (hoop ik :X )
24 wins en 41 losses nu, omgerekend 36% gewonnen; ik zat gisteren nog op 40%. }:| Maar ja, toen speelde ik tegen meer op mijn niveau, of tegen 'slightly favored'.

Het is wel duidelijk te merken: als ik voor de verandering zelf 'favored' ben, dan win ik meestal ruim. Nu dus 4x achter elkaar tegen 'favored' binnen 7 a 12 minuten verloren, wordt een beetje irritant.. :|

Wel leuk om 's de effectiviteit van sommige tactieken uit te proberen, zoals wat barraks met reactors bouwen vlakbij z'n basis. Helaas kreeg ik toen net zelf een rush over m'n eerste basis, ik kon hoogstens nog wat nasty damage doen met m'n laatste geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
TerraGuy schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:38:

- Potje 1: Ik bouw twee barraks om snel een dozijn marines te kweken, krijg ik 3 helions en wat marines op m'n dak die natuurlijk nét iets sterker zijn..
- Potje 2: ok, bouwen we dus maar eerst 1 barrak, dan een factory voor wat helions en 2 starports om wat medivacs & vikings te krijgen, krijg ik een stapel tanks op m'n dak.
- Potje 3: hij probeert meteen bij mij naar binnen te komen, ik bij hem, mislukt bij beide. Meer tijd nodig om wat units te bouwen, krijg ik opeens een enorme overmacht m'n basis binnen, omdat hij alweer een tweede basis op volle kracht had, terwijl ik die nog aan het bouwen was..
- Potje 4: dan maar wat eerder beginnen met een tweede basis, nadat ik wat marines, marauders en tanks had geproduceerd, krijg ik een stapel gecloackte banshees op m'n dak waar ik niks aan kan doen..

Ik geef 't op.. ;(

De enige troost is dat het allemaal 'favored' tegenstanders waren, die dan toch een stuk beter zijn en mij maar weinig puntenverlies opleverden.
Niet om te vervelen, maar scout je wel genoeg? Wat je moet bouwen hangt redelijk samen met anticiperen op je tegenstander.
Met Protos heb je een scanner die echt awesome is.
De terrans hebben een sweep die uitermate gunstig is.
De zergs zijn wat minder direct maar op sommige maps kan je je overlords vrij goed positioneren. Verder kan je met tumors een los behouden en kunnen mutas goed als scout werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoe zit dat eigenlijk met die Tumors? Healt dat de zerg ook? Of lopen ze er alleen sneller door.. Zijn er al tactieken waar zerg de hele map onder smeert, en door de snelheid wint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

@Postius: Oh, scout ik niet goed genoeg? Zal daar eens op letten. :P Ik ren wel rondjes met een SCV om 's te kijken wat hij doet, of tie er nog een tweede basis op nahoudt, maar ik hou het niet constant in de gaten. Als hij z'n basis dicht heeft, ben ik meestal niet snel genoeg met een sweep bouwen. Hoe vlot bouw jij zo'n ding meestal? Meestal ben ik eerst continu SCV's aan het bouwen, totdat ik er 25 heb ofzo, voordat ik met een sweep begin. Als hij z'n basis dan dicht heeft, dan loop ik inderdaad achter met de kennis.

En die keer dat hij een tweede basis had, zat die al meteen ergens anders, en de map had nogal wat mogelijke plekken. Had ik verdorie een SCV netjes verdekt opgesteld om te kijken wanneer hij met z'n tweede basis zou beginnen, was dat weer zinloos. :(

Uiteraard 'verveel' je me niet, ik probeer elke tip die ik zie en hoor. Alleen blijken sommige tips wat noodzakelijker te zijn dan andere; 'tziet er naar uit dat het continu scouten/sweepen ernstig noodzakelijk blijkt te zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asator
Postius schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:30:
[...]

LOL ja dat ben ik! Netjes hoor. Ja ben wat gezakt. Vanavond wil ik wel ff in de top 8 komen. Moet opzich wel lukken, ik speel best aardig in 2v2. 1v1 ook overigens maar daar zit ik in bronze maar ik merk wel dat ik beter geworden ben. 1v1 win ik vaak tenzij ik echt iets epic fail achtigs doe(wat nog wel is voor komt imo).

Maar anders voeg me toe kunnen we is 2v2 AT proberen! Ik speel trouwens met random.
Moet je die identifier weten die bij je naam hoort om iemand toe te voegen?

Ik zal zo ff kijken maar volgens mij wel, anders voeg je mij maar toe Asator.sonofoden

Edit: nvm ik heb het al gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
TerraGuy schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:24:
@Postius: Oh, scout ik niet goed genoeg? Zal daar eens op letten. :P Ik ren wel rondjes met een SCV om 's te kijken wat hij doet, of tie er nog een tweede basis op nahoudt, maar ik hou het niet constant in de gaten. Als hij z'n basis dicht heeft, ben ik meestal niet snel genoeg met een sweep bouwen. Hoe vlot bouw jij zo'n ding meestal? Meestal ben ik eerst continu SCV's aan het bouwen, totdat ik er 25 heb ofzo, voordat ik met een sweep begin. Als hij z'n basis dan dicht heeft, dan loop ik inderdaad achter met de kennis.

En die keer dat hij een tweede basis had, zat die al meteen ergens anders, en de map had nogal wat mogelijke plekken. Had ik verdorie een SCV netjes verdekt opgesteld om te kijken wanneer hij met z'n tweede basis zou beginnen, was dat weer zinloos. :(

Uiteraard 'verveel' je me niet, ik probeer elke tip die ik zie en hoor. Alleen blijken sommige tips wat noodzakelijker te zijn dan andere; 'tziet er naar uit dat het continu scouten/sweepen ernstig noodzakelijk blijkt te zijn. ;)
Ik moet bekennen dat ik ook neit die hard scout, maar ik probeer vaak mee te krijgen wat voor tactiek mijn opponent hanteert. Bij protos kan je een zealot rush aanzien komen als ie aan het begin al 2 warpgates neer dumpt bv.. Door te scouten kan je beter op de hoogte blijven al zijn er ook andere aanwijzingen. Als hij je alng niet aanvalt/weinig druk zet probeert ie waarschijnlijk door te techen naar eindunits. Als je snel een 2de expansie spot kan dat een goed moment zijn om aan tevallen omdat jij hopelijk die rescources in units hebt gestoken ipv expansie. Scouten is daarom altijd goed maar als je eenmaal weet wat hij ongeveer aan het doen is kan je het wat rustiger aandoen.

Sweep btw haal ik zelf ook altijd laat. Wat tegen zerg heel goed werkt is gewoon MASS MARINES. niet eens marauders :9 . Upgraden met riot shield offc en gewoon marines blijven pompen, je hoeft niet eens heel veel druk te zetten. Na 10 min(soms wat later soms wat eerder) heb je 40 marines en met medivacs uiteraard rol je de zerg dan redelijk schnel op. Je moet alleen in het begin defensief spelen.en 3-rax met een reactor(die addon waardoor je dubbel kan produceren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
heeft iemadn nog wat tips om van protoss te winnen als terran? tegen zerg is het idd handig om giga veel marines te maken met medivacs en die buggies doen in het vroege stadium veel damage. maar tegen protoss heb ik denk ik nu 95% van mn games verloren, soms doordat ze al stealth hebben voordat ik mn eerste detector gemaakt heb en andere keren doordat ze een army hebben die 3x zo groot en sterk is terwijl ik battlecruisers sta te maken met 3 gebouwen ;(

misschien ligt het gewoon aan mij hoor maar ik heb wel moeite met terran :+
wel interessant, staat ook in over het probleem dat mensen die erg vroeg (of laat) spelen vaak tegen te moeilijke tegenstanders spelen of te makkelijk, denk dat ik daar misschien ook wat ongelukkig mee ben.

[ Voor 31% gewijzigd door kevz op 11-03-2010 05:35 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Als je dat interview leest stemt het tot nadenken over hoeveel keys er nog zullen uitkomen.
http://www.vg247.com/2010...c-and-finally-going-home/
Ze willen rond de 10 000 gebruikers zitten, als ze eronder vallen geven ze meer keys, anders niet, maar ik kan het verkeerd interpreteren natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:24
Graviton12 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:13:
Als je dat interview leest stemt het tot nadenken over hoeveel keys er nog zullen uitkomen.
http://www.vg247.com/2010...c-and-finally-going-home/
Ze willen rond de 10 000 gebruikers zitten, als ze eronder vallen geven ze meer keys, anders niet, maar ik kan het verkeerd interpreteren natuurlijk :p
Weinig dus, aangezien ze al over de 9000 zitten. De kans wordt dus zo wel erg klein, ik denk dat ik het maar bij de custom AI houd :( .

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Helaas maar tijd gehad om één potje met toss tegen AI te doen maar het voelde meteen goed.
Lekker modern geworden weer, alleen vielen de graphics inderdaad wat tegen. Voornamelijk de gebouwen ziet er nogal lomp en simpel uit.
Vanavond nog maar eens verder spelen om te kijken hoe ik het dan vind.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

kevz schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 05:30:
heeft iemadn nog wat tips om van protoss te winnen als terran? tegen zerg is het idd handig om giga veel marines te maken met medivacs en die buggies doen in het vroege stadium veel damage. maar tegen protoss heb ik denk ik nu 95% van mn games verloren, soms doordat ze al stealth hebben voordat ik mn eerste detector gemaakt heb en andere keren doordat ze een army hebben die 3x zo groot en sterk is terwijl ik battlecruisers sta te maken met 3 gebouwen ;(

misschien ligt het gewoon aan mij hoor maar ik heb wel moeite met terran :+
Tot nu toe heb ik alleen nog maar Terran gespeeld, maar ik ben nog nooit tot BattleCruisers gekomen. Veel te duur, niet supersterk en duurt veels te lang om er een stapel van te hebben. Meestal bouw ik 2 Starports, waarvan 1 met techlab en haal daar dan al vrij vlot een detector uit (lering uit m'n laatste paar games :+); alhoewel 1 of 2 juist geplaatste turrets verrekte handig kunnen zijn. Eigenlijk moet je dan af van het idee dat ze tegen luchtmacht zijn, maar echt als detector beschouwen die toevallig ook vliegtuigen neerknalt.

Een luchtmacht van Vikings behoort ook tot mijn favorieten: hele goede anti-air, en je kunt ze ook nog snel droppen in 's vijands economie, 5 tellen laten staan en weer wegwezen. In het begin het ik er een handvol, duurt de battle wat langer, zit ik zo aan 25 - 30 stuks. Daar haal ik de meeste Carriers wel mee uit de lucht, en BattleCruisers zijn helemaal geen match meer.
Gonadan schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:24:
Lekker modern geworden weer, alleen vielen de graphics inderdaad wat tegen. Voornamelijk de gebouwen ziet er nogal lomp en simpel uit.
Vanavond nog maar eens verder spelen om te kijken hoe ik het dan vind.
Het mag dan niet de mooiste zijn, het draait als een tierelier, zelfs met een trage videokaart als de mijne (7600GS). Dan moet ik wel shaders en schaduwen uitzetten, alsmede wat andere instellingen naar 'low' zetten, maar goed, heb ik wat om naar uit te kijken als ik een nieuwe videokaart haal. :)

Het belangrijkste is toch dat het goed draait en de gameplay, en de graphics zijn verder zeker niet slecht te noemen.

[ Voor 19% gewijzigd door TerraGuy op 11-03-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 14:50
kan iemand mij de tekst van het interview met dustin dm'en? of misschien hier posten? ik kan niet bij de link vanaf werk.

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

Gekheid schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:14:
kan iemand mij de tekst van het interview met dustin dm'en? of misschien hier posten? ik kan niet bij de link vanaf werk.

alvast bedankt :)
Done. :)

Mooi om te zien dat er 20+ uur campaign in zal zitten, plus nog 10 a 20 uur andere offline spel- en trainingsmodi. Zo bekeken zou het inderdaad te gek worden om alledrie de rassen bij elkaar te stoppen, met 60 uur campaign en in totaal max. 120 uur offline gameplay. Bij SC1 vond ik de campaign soms ook te lang duren, en haakte ik de helft van de tijd halverwege de protoss af.

[ Voor 41% gewijzigd door TerraGuy op 11-03-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TerraGuy schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:59:

Het mag dan niet de mooiste zijn, het draait als een tierelier, zelfs met een trage videokaart als de mijne (7600GS). Dan moet ik wel shaders en schaduwen uitzetten, alsmede wat andere instellingen naar 'low' zetten, maar goed, heb ik wat om naar uit te kijken als ik een nieuwe videokaart haal. :)

Het belangrijkste is toch dat het goed draait en de gameplay, en de graphics zijn verder zeker niet slecht te noemen.
Ik zit hier met een 7300gt, 64x2 3800+ 2*512 en het draait maar matigjes met alles op low. (nog wat browser raampjes open/torrents aan is niet aan te raden).
Ook ziet er het er een beetje gladgestreken uit. Ziet wciii op zijn best er frisser uit dan sc2 op zijn laagst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:56:
[...]
Ook ziet er het er een beetje gladgestreken uit. Ziet wciii op zijn best er frisser uit dan sc2 op zijn laagst?
Heb filmpjes gezien van Starcraft 2 op "low" en dat was ook de vaststelling die ik maakte. Het is puur smaak natuurlijk, maar ik vind WC3 op een recente pc er een stuk beter uitzien dan SC2 op low :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrFl0ppY schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:17:
[...]

Weinig dus, aangezien ze al over de 9000 zitten. De kans wordt dus zo wel erg klein, ik denk dat ik het maar bij de custom AI houd :( .
Achja, er zijn nu 2500 spelers online, dus misschien valt dat wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

TerraGuy schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:59:

Je hoeft niet gelijk in de verdediging te schieten hoor. ;)
Speelbaarheid gaat voor mij boven alles, die is inderdaad weer heerlijk.
Ik had alleen één of andere setting naar ultra verplaatst (ik geloof terrain textures ofzo), verder niets aangepast, misschien moet ik het nog eens nakijken.
In ieder geval zagen de map en de units er goed uit, maar met name de Terran gebouwen vond ik in eerste instantie niet zo mooi. Maargoed zoals ik al zei, één potje gedaan van tien minuten. Vanavond maar verder kijken.
Het spel gaat in ieder geval gaaf worden. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:56:
[...]

Ik zit hier met een 7300gt, 64x2 3800+ 2*512 en het draait maar matigjes met alles op low. (nog wat browser raampjes open/torrents aan is niet aan te raden).
Oke, dus dat is wel zo'n beetje de ondergrens. :) Ik heb 7600gs 256MB/c2d 3,0GHz/4GB/Win7x64, en mijn instellingen zijn volgens mij zo slecht nog niet:

Resolution: 1680x1050x32bits
Textures: high
Post-processing: medium
Reflections: on
Effects: high
Shaders: low
Lighting: medium
Shadows: low
Terrain: high
Physics: high
Models: high
Unit portraits: 3D
Movies: low (maar da's nvt)

Eigenlijk heb ik maar weinig op 'low' staan, verder staat Firefox nog open met 20+ tabs, uTorrent, half dozijn verkenners, WinAmp. Dit laatste is waarschijnlijk gewoon een geheugenkwestie. Het enige wat niet werkt in SC2 zijn opties die mijn videokaart niet ondersteunt, of met shadows/shaders mijn fps naar 15 a 20 gooit.
Gonadan schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:32:
[...]

Je hoeft niet gelijk in de verdediging te schieten hoor. ;)
Speelbaarheid gaat voor mij boven alles, die is inderdaad weer heerlijk.
Ik had alleen één of andere setting naar ultra verplaatst (ik geloof terrain textures ofzo), verder niets aangepast, misschien moet ik het nog eens nakijken.
In ieder geval zagen de map en de units er goed uit, maar met name de Terran gebouwen vond ik in eerste instantie niet zo mooi. Maargoed zoals ik al zei, één potje gedaan van tien minuten. Vanavond maar verder kijken.
Het spel gaat in ieder geval gaaf worden. :D
Was niet als verdediging bedoelt, meer als mening. :) kVind de schaalbaarheid gewoon erg goed uitgewerkt, je bent niks in het nadeel met alles op low, maar je kunt het nog aardig mooi krijgen met alles op high/ultra. Zo is iedereen blij. :)

[ Voor 27% gewijzigd door TerraGuy op 11-03-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 14:50
TerraGuy schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:28:
[...]

Done. :)

Mooi om te zien dat er 20+ uur campaign in zal zitten, plus nog 10 a 20 uur andere offline spel- en trainingsmodi. Zo bekeken zou het inderdaad te gek worden om alledrie de rassen bij elkaar te stoppen, met 60 uur campaign en in totaal max. 120 uur offline gameplay. Bij SC1 vond ik de campaign soms ook te lang duren, en haakte ik de helft van de tijd halverwege de protoss af.
dank je wel TerraGuy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
TerraGuy schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:41:
[...]

Oke, dus dat is wel zo'n beetje de ondergrens. :) Ik heb 7600gs 256MB/c2d 3,0GHz/4GB/Win7x64, en mijn instellingen zijn volgens mij zo slecht nog niet:

Resolution: 1680x1050x32bits
Textures: high
Post-processing: medium
Reflections: on
Effects: high
Shaders: low
Lighting: medium
Shadows: low
Terrain: high
Physics: high
Models: high
Unit portraits: 3D
Movies: low (maar da's nvt)

Eigenlijk heb ik maar weinig op 'low' staan, verder staat Firefox nog open met 20+ tabs, uTorrent, half dozijn verkenners, WinAmp. Dit laatste is waarschijnlijk gewoon een geheugenkwestie. Het enige wat niet werkt in SC2 zijn opties die mijn videokaart niet ondersteunt, of met shadows/shaders mijn fps naar 15 a 20 gooit.

[...]

Was niet als verdediging bedoelt, meer als mening. :) kVind de schaalbaarheid gewoon erg goed uitgewerkt, je bent niks in het nadeel met alles op low, maar je kunt het nog aardig mooi krijgen met alles op high/ultra. Zo is iedereen blij. :)
Ik heb jouw systeem ook ,alleen maar 1,5gb ram. Was eerst 2gb, maar ik moet wel alles op low zetten. Voor de rest zijn mijn specs bijna gelijk.

En SC2 in low zit er beter uit dan wc3 op high. Simpel weg omdat het hetzelfde eruit ziet maar bij SC2 kan je de resolutie verder omhoog gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

Postius schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:58:
[...]

Ik heb jouw systeem ook ,alleen maar 1,5gb ram. Was eerst 2gb, maar ik moet wel alles op low zetten. Voor de rest zijn mijn specs bijna gelijk.
Apart dat je dan alles op low moet zetten met +/- dezelfde specs. Zou het geheugen dan zoveel uitmaken?

Er staat bij elke optie vermeld of het iets van de videokaart is of iets van de cpu; alles wat met cpu te maken heeft kan ik gewoon op high zetten; de videokaartinstellingen willen niet verder dan medium/low zonder performance hit, behalve textures/terrain, die kunnen wel op high. Met deze instellingen draait het prima.

Net even getest met FRAPS, gemiddeld tussen de 25 en de 40 fps. Als er 100+ units tegelijk op het scherm aan het vechten zijn op de map met die regen, dan zakt de fps even tussen de 20 en 30, maar dat duurt toch nooit lang, en het blijft nog prima speelbaar imho. Het is minder storend dan als het een first person shooter zou zijn (although SC2 ook een first person shooter game kan gaan worden :P).

Ik merk wel dat je als je met Zerg speelt en boven de creep hangt, de fps tussen de 25 en 30 schommelt, terwijl het bij de Terran tussen de 35 en 40 uitkomt. Ik heb tot nu toe alleen nog maar met Terran gespeeld, dus dat is een voordeel in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
First person niet, 3rd person wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

JJerome schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:51:
[...]

First person niet, 3rd person wel.
Ach, als ze er een top down shooter & 3rd person van kunnen maken, dan moet FPS ook geen probleem zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 15:24
Met ctrl + alt + f kun je ook het displayen van je fps in SC2 togglen ;). Misschien wat handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Hey verrek TerraGuy, hadden wij laatst niet een vreselijk irritante game met 30+ Battlecruisers aan jou kant en +60 vikings aan mijn kant? :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@ Terraguy:
Net twee potjes gespeeld, een terran en een zerg.
De gebouwen zien er toch beter uit dan ik in eerste instantie vond. Gelukkig maar. ;)
Erg vermakelijk trouwens, alleen is mijn AI nog niet zo slim. :+
offtopic:
Ik weet hoe je dat moet verhelpen dus niet posten. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

Wiebbe schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 19:34:
Hey verrek TerraGuy, hadden wij laatst niet een vreselijk irritante game met 30+ Battlecruisers aan jou kant en +60 vikings aan mijn kant? :P
Zou zo maar eens iemand anders geweest kunnen zijn, ik bouw nooit BC's. ;) Plus ik zit in de Copper league, jij zat volgens mij in de Gold league.

Ben je wel verrekte lang bezig geweest dan met dat potje, of niet? Voordat je zoveel BC's hebt moet je toch aardig wat tijd en geld hebben verspild. Heb je er toevallig een replay van? Ben wel benieuwd. :)
Gonadan schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 20:08:
@ Terraguy:
Net twee potjes gespeeld, een terran en een zerg.
De gebouwen zien er toch beter uit dan ik in eerste instantie vond. Gelukkig maar. ;)
Eerlijk gezegd was mijn eerst reactie ook: oh, is dit het nu? Maar na wat spelen en pielen met de instellingen zag het er toch wel goed uit.
Het komt natuurlijk ook omdat je bij de replays en vooral promo's bestookt wordt met de hoogste kwaliteit, die je dan niet kan bereiken op je eigen systeem. Dat is altijd een beetje jammer. ;)

En de hype natuurlijk, na zoveel jaar van aankondigingen verwacht je eigenlijk op alle fronten van je stoel te worden geblazen; dat valt echter mee, het is meer dat die stoel langzamerhand wat natter wordt van het zweet door het urenlang zitten spelen tegen goeie tegenstanders. :P

[ Voor 42% gewijzigd door TerraGuy op 12-03-2010 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asator
Ik heb net 3 keer achter elkaar verloren van precies hetzelfde team, net toen ik nog 1 keer moest winnen om 1e in mijn division te worden :(

Maar volgens mij klopt dit echt niet, het is nu al de 3e avond (ik zit net 5 dagen in de beta) dat ik gewoon steeds dezelfde teams tegen kom. Het lijkt wel of de matching niet goed werkt aangezien die premade 2v2 een andere league is...... natuurlijk kan het wel gebeuren dat je 1-2 keer tegen zelfde teams uitkomt als er minder mensen online zijn en je wat hogere rating haalt, maar zo als het er nu aan toegaat is het me toch wat te vaak.

Ze willen mensen sneller matchen omdat het beta is maar dan kunnen ze er toch wel voor zorgen dat 1 van die gasten uit dat andere team in mijn team komt, en niet dat er 3x achter elkaar hetzelfde team word gevormd.

Ik ben er nou maar gewoon mee gekapt voor vandaag anders drop ik zo weer een league terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net geplaatst in de 2v2 gold league. Hoe werkt dat league gebeuren? Anyways, ik win blijkbaar nogal vaak als ik als zerg beetje zerglings pomp en snel tech naar mass muta. Op een of andere manier werkt dat zo lekker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 00:45:
Ben net geplaatst in de 2v2 gold league. Hoe werkt dat league gebeuren? Anyways, ik win blijkbaar nogal vaak als ik als zerg beetje zerglings pomp en snel tech naar mass muta. Op een of andere manier werkt dat zo lekker :D
Mutas zijn zo heeeerlijk worker rape material >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Postius schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 02:53:
[...]

Mutas zijn zo heeeerlijk worker rape material >:)
idd, wat heb ik daar een hekel aan zeg als terran :'( een echt stalk ras die zerg :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

TerraGuy schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 23:53:
Eerlijk gezegd was mijn eerst reactie ook: oh, is dit het nu? Maar na wat spelen en pielen met de instellingen zag het er toch wel goed uit.
Het komt natuurlijk ook omdat je bij de replays en vooral promo's bestookt wordt met de hoogste kwaliteit, die je dan niet kan bereiken op je eigen systeem. Dat is altijd een beetje jammer. ;)
Nou, ik draai alles op Ultra (voor zover dat te kiezen is), dus volgens mij de hoogste kwaliteit.
Het was ook wel weer even wennen, met SC1 accepteer je de graphics, die ben je gewend.
Nu is het helemaal nieuw, als je dan tussendoor bijvoorbeeld Company of Heroes als RTS hebt gehad is dat toch wel een verschil.
Maar uiteindelijk heb ik toch liever de Blizzardstijl, die speelt tenminste altijd goed.
En de hype natuurlijk, na zoveel jaar van aankondigingen verwacht je eigenlijk op alle fronten van je stoel te worden geblazen; dat valt echter mee, het is meer dat die stoel langzamerhand wat natter wordt van het zweet door het urenlang zitten spelen tegen goeie tegenstanders. :P
Nou het spelen is best wel gaaf, nu alle rassen gehad, maar toch mis ik wel een singleplayer die lekker alles uitlegt en het schieten een nut geeft. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
wow cool zeg! :D vooral die shmup op het eind _/-\o_

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Collega speelde even op mijn account en had gisteren gewonnen van iemand. Althans, er stonden nog een paar gebouwtjes, maar het was een 'GG'-waardig. Toen zei die dat ie het wel eens mocht opgeven, toen zei die andere gast "haha" en toen werd die collega van me van battle.net gekickt. Bekende exploit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asator
apNia schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:07:
Collega speelde even op mijn account en had gisteren gewonnen van iemand. Althans, er stonden nog een paar gebouwtjes, maar het was een 'GG'-waardig. Toen zei die dat ie het wel eens mocht opgeven, toen zei die andere gast "haha" en toen werd die collega van me van battle.net gekickt. Bekende exploit?
Ik werd gisteren ook zomaar gedropped uit een game toen ik in mijn eentje nog over was tegen 2 gasten en het al 10-20 minuten vol hield tegen hun aanvallen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Asator schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:17:
[...]

Ik werd gisteren ook zomaar gedropped uit een game toen ik in mijn eentje nog over was tegen 2 gasten en het al 10-20 minuten vol hield tegen hun aanvallen :?
zonder melding?

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het wel heel relax dat je de base van je ally krijgt als die dropped. Gisteren met 2 halve bases gewonnen van 2 andere gasten. Eerst mijn basis naar de klote door carriers, maar die gast maakte mij niet af (stupid mistake :P). Hij vloog met mijn carriers naar mijn ally (die net de ally van de protoss speler heel erg had verzwakt). Mijn ally werd grotendeels afgemaakt en verliet de game. Terwijl ik met de paar starports die ik had wat vikings bleef pompen (ik had zat resources) kon ik met mijn eigen scv's nog wat CC's opzetten en nieuwe barracks maken. Omdat ik het echt end game was waren veel resources op. En omdat ik 3 kwart van de map zag en sort of onder controle had kon ik voorkomen dat de tegenstander weer kon uitbreiden. Uiteindelijk won ik makkelijk omdat hij gewoon geen geld had om iets tegen mij te doen. Als ik de basis van mijn tegenstander niet had gehad had ik never nooit niet gewonnen. Enige nadeel is dat je zijn resources en supplies niet ziet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Je kunt de melding krijgen "You're dropped from the game". Dit is een vrij bekend probleem, op Teamliquid.net is er ook al een topic over te vinden. Ik heb het de afgelopen dagen ook 2x gehad, totaal willekeurig.

@ Hieronder: dunno, maar lijkt me sterk. Zie hier het topic op TL.net: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=115584

[ Voor 24% gewijzigd door Wmm op 12-03-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wmm is er ook iets bekend over de oorzaak? Ik krijg het gevoel dat het iets is wat iemand kan triggeren, gezien die gast het echt zo aankondigde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Als ze nu al een exploit hebben gevonden zou dat erg triest zijn. Heb zat games gehad waarbij dit het geval was en dat is zo frustrerend! Van die k*tkindjes die helemaal op stats geilen en daarvoor alles willen doen.

Nouja laten we hopen van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Laten we hopen van wel, exploits zitten er waarschijnlijk toch wel in, bugvrije software bestaat helaas niet.
Nu kunnen ze simpel een patch doorvoeren en het probleem is weg.
Het liefst alle problemen er uit voor dat die kutkindjes de 'echte' stats kunnen verpesten.

[ Voor 20% gewijzigd door Gonadan op 12-03-2010 11:54 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach hoeveel lui deden met ladder matches / gewoone matches in starcraft als ze verloren, de UTP uit de modem trekken ?, dan kreeg je geen loss maar DC..

Vandaar dat je regelmatig 1234 wins / 535 dc's / 200 losses zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Laatst online: 17-09 13:15
Gonadan schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:54:
Laten we hopen van wel, exploits zitten er waarschijnlijk toch wel in, bugvrije software bestaat helaas niet.
Nu kunnen ze simpel een patch doorvoeren en het probleem is weg.
Het liefst alle problemen er uit voor dat die kutkindjes de 'echte' stats kunnen verpesten.
Gelukkig is blizzard altijd streng in dit opzicht.
Dus wanneer ze er achter komen, zeg maar dag tegen je key :)
En overigens zal er een overvloed van patches aankomen, dus hier maak ik me niet zo'n zorgen over ;)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Thasquealer schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:57:
[...]

Gelukkig is blizzard altijd streng in dit opzicht.
Dus wanneer ze er achter komen, zeg maar dag tegen je key :)
En overigens zal er een overvloed van patches aankomen, dus hier maak ik me niet zo'n zorgen over ;)
Ik ook niet.
Blizzard staat er ook om bekend bugs goed weg te patchen dus hoe meer ze vinden hoe beter.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
dat is natuurlijk wel weer een voordeel van het altijd online zijn. zodra je gebanned wordt voor dit soort exploits kun je het hele spel niet meer spelen. het wordt natuurlijk wel gekraakt maar toch, drempel ligt al weer hoger :)

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik wou net zeggen, liever nu een exploit. Daar zijn beta's voor, dat dit soort dingetjes boven water komen. Van een beta verwachten dat er geen exploits in zitten is net zoiets als naar je half afgeverfde huis gaan kijken en zeuren tegen die gasten dat ze allemaal plekjes hebben overgeslagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Wat me meer zorgen baart is het feit dat er al een maphack ontwikkelt is (hoewel het mij onduidelijk is of die ook online werkt of niet). Hopelijk heeft Blizz in de beta nog niets zitten wat maphacks moet stoppen, anders is het helemaal zuur.

[ Voor 15% gewijzigd door Wmm op 12-03-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

MrFl0ppY schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:43:
Als ze nu al een exploit hebben gevonden zou dat erg triest zijn. Heb zat games gehad waarbij dit het geval was en dat is zo frustrerend! Van die k*tkindjes die helemaal op stats geilen en daarvoor alles willen doen.

Nouja laten we hopen van niet.
Euh, het is een beta, het is de bedoeling dat dit soort zaken nu gevonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Boeboe schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:54:
[...]

Euh, het is een beta, het is de bedoeling dat dit soort zaken nu gevonden worden.
Klopt, maar het is zorgelijk dat er nu al aan die dingen gewerkt wordt. Bij WC3 gebeurt het overigens ook nog regelmatig. Daar hebben sommige echt een hack waarbij ze je kunnen disconnecten. Dat is namelijk net iets te vaak voorgekomen dat ik te sterk werd en ineens een disconnected scherm voor me kreeg. Terwijl deze game toch al een tijdje uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asator
Toen ik die keer gedropped was werd die game trouwens niet meegeteld voor mijn statistieken. Ik had waarschijnlijk toch verloren omdat het 2vs1 was maar als je nou aan het winnen bent is het nog steeds kut als zoiets je overkomt.

Als het echt een hack is hoop dat het snel gefixed word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MrFl0ppY schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:26:
Klopt, maar het is zorgelijk dat er nu al aan die dingen gewerkt wordt. Bij WC3 gebeurt het overigens ook nog regelmatig. Daar hebben sommige echt een hack waarbij ze je kunnen disconnecten. Dat is namelijk net iets te vaak voorgekomen dat ik te sterk werd en ineens een disconnected scherm voor me kreeg. Terwijl deze game toch al een tijdje uit is.
Waar competitiedrang is heb je valsspelers, daar kan je helaas niet omheen.
Dit gebeurt vanaf minuut 1, dus om dat nou zorgelijk te noemen?
Zolang Blizzard maar oplossingen kan bedenken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Asator schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:35:
Toen ik die keer gedropped was werd die game trouwens niet meegeteld voor mijn statistieken. Ik had waarschijnlijk toch verloren omdat het 2vs1 was maar als je nou aan het winnen bent is het nog steeds kut als zoiets je overkomt.

Als het echt een hack is hoop dat het snel gefixed word.
dat is juist wat ze willen, dat hun verlies niet meetelt in de stats snappie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Zijn er nog keys uitgegeven?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asator
apNia schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:05:
[...]

dat is juist wat ze willen, dat hun verlies niet meetelt in de stats snappie?
Ja maar ik zeg dus dat ikzelf gedropped werd zomaar, terwijl ik al aan het verliezen was, en die game telde niet mee voor mijn statistieken.

Als jij je internet er zomaar uit zou trekken dan word je gedropped zonder dat de game mee telt? of zit hier meer achter? Want anders is het nogal makkelijk om te cheaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Asator schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:21:
[...]

Ja maar ik zeg dus dat ikzelf gedropped werd zomaar, terwijl ik al aan het verliezen was, en die game telde niet mee voor mijn statistieken.

Als jij je internet er zomaar uit zou trekken dan word je gedropped zonder dat de game mee telt? of zit hier meer achter? Want anders is het nogal makkelijk om te cheaten :P
ah ik snap je :)

ja inderdaad zal dat het zijn? UTP er gewoon uit trekken? hmff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:43:
[...]

ah ik snap je :)

ja inderdaad zal dat het zijn? UTP er gewoon uit trekken? hmff
Nah, dat zal het niet zijn. In SC kreeg je dan gewoon een default loss.

Iemand trouwens een tip om zo snel mogelijk muta's te krijgen? Ik heb nogal moeite te overleven totdat ik een muta of 6 heb. Als de tegenstander mij de tijd geeft 12+ muta te maken verlies ik eigenlijk niet meer. Is roaches pompen de enige oplossing? Liefst bespaar ik was gas om veel muta's te maken, maar zerglings zijn zo compleet zinloos. Vooral terran slacht mij nogal af met MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkbrace
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-08 15:17
Ik ben wel jaloers op al die mensen die al mogen spelen online.

De gekraakte versie is ook wel grappig, alleen is tegenstand van enige betekenis ook wat waard. Dan maar weer een potje sc1.. T_T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:47:
[...]

Nah, dat zal het niet zijn. In SC kreeg je dan gewoon een default loss.

Iemand trouwens een tip om zo snel mogelijk muta's te krijgen? Ik heb nogal moeite te overleven totdat ik een muta of 6 heb. Als de tegenstander mij de tijd geeft 12+ muta te maken verlies ik eigenlijk niet meer. Is roaches pompen de enige oplossing? Liefst bespaar ik was gas om veel muta's te maken, maar zerglings zijn zo compleet zinloos. Vooral terran slacht mij nogal af met MM.
Ik speelz elf ook met zerg en herken het probleem wel. Ik weet niet hoe je start volgorde is maar ik ga 10/10 drones(soms spawn ik een tower en maak ik nog een drone) ->overlord->spawning pool->drones->queen en vaak tussendoor een extractor want die zij goedkoop.

Roaches zijn idd the way to go maar het gas probleem herken ik. Vaak tegenwoordig probeer 2 a 3 towers te hebben en gewoon zerglings massen die je overhoud van je crystals. Zerglings zijn echt epic weak dus je kan niet aggresief spelen, ik heb ook geprobeerd om er banelings van te maken. Banelings werken extreem goed tegen M&Ms maar kosten ook weer gas.

Mijn indruk is dat roaches een veilig weg zijn maar minder mutas. Ik probeer een zergling leger te hebben met mutas maar dan moet je oppassen dat je niet onder de voet wordt gelopen. Ben er zelf ook niet helemaal uit maar tegen mass marines gewoon banelings. POEF 8 tegelijk dood :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

TerraGuy schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 23:53:
[...]

Zou zo maar eens iemand anders geweest kunnen zijn, ik bouw nooit BC's. ;) Plus ik zit in de Copper league, jij zat volgens mij in de Gold league.

Ben je wel verrekte lang bezig geweest dan met dat potje, of niet? Voordat je zoveel BC's hebt moet je toch aardig wat tijd en geld hebben verspild. Heb je er toevallig een replay van? Ben wel benieuwd. :)
Ik speelde niet op me best hierzo hoor ;)

Het was blijkbaar Tankyou ipv TerraGuy, op een of andere manier herinnerde jou naam me aan zijn naam :P

Shinobu vs Tankyou (meh).SC2Replay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46
Ik heb ook een paar potjes tegen de AI gespeeld. Gewoon om te kijken hoe de game draait en of ik het leuk vind. Ik heb Warcraft altijd leuker dan Starcraft gevonden maar ik moet zeggen dat het wel lekker speelt :). Ik ga straks met de Terrans spelen, tegen de computer win ik onderhand wel dus ik kan niet wachten tot ik eens online kan spelen :). Zal wel heel anders gaan.

Wat ik lastig vind is tijdens een gevecht een oog in het zeil houden naar mijn unit count, doorbouwen en unit productie. Wat ik trouwens wel een leuke optie zou hebben gevonden is dat je een SCV (in mijn geval) 2 opdrachten kan geven, a: maak een barrack b: ga minen. Nu moet ik toch vaak weer terug switchen.

Mijn speelstijl is vrij simpel. Begin gewoon marines/marauders pompen, zo gauw mogelijk een starport voor medivacs maken en dan proberen te techen voor ghosts en dan op pad. Ondertussen wat vikings maken voor luchtafweer.

[ Voor 14% gewijzigd door MrVegeta op 12-03-2010 18:48 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
MrVegeta schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 18:46:
Wat ik lastig vind is tijdens een gevecht een oog in het zeil houden naar mijn unit count, doorbouwen en unit productie. Wat ik trouwens wel een leuke optie zou hebben gevonden is dat je een SCV (in mijn geval) 2 opdrachten kan geven, a: maak een barrack b: ga minen. Nu moet ik toch vaak weer terug switchen.
Dat kan, met shift. Barracks laten bouwen en dan met shift op minerals (rechts) klikken. Dan gaat ie na het bouwen weer minen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Wmm schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 18:54:
[...]

Dat kan, met shift. Barracks laten bouwen en dan met shift op minerals (rechts) klikken. Dan gaat ie na het bouwen weer minen.
dit dus. hiermee denken sommige spelers best grappig te zijn met hun scout scv (of equiv) door hun miner 20 rondjes door je base te laten rennen terwijl je hem probeert af te maken 8)7

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Das toch normaal?
Wordt al gebruikt zolang als ik weet, wat ergens midden jaren 90 is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevz schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:19:
[...]

dit dus. hiermee denken sommige spelers best grappig te zijn met hun scout scv (of equiv) door hun miner 20 rondjes door je base te laten rennen terwijl je hem probeert af te maken 8)7
Maakt het extra makkelijk om ze af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asator
Begin dat random 2v2 nou toch wel beetje zat te worden, uur lang spelen voor +4 of +6 en als je 1 foutje maakt of toevallig een slechte allie hebt is het -20... tis niet makkelijk om 1e plaats in een divisie te behouden.

Is er niet iemand hier die wat ziet in een 2v2 team te maken zodat we gewoon weer vanaf 1000 punten kunnen beginnen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asator schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:46:
Begin dat random 2v2 nou toch wel beetje zat te worden, uur lang spelen voor +4 of +6 en als je 1 foutje maakt of toevallig een slechte allie hebt is het -20... tis niet makkelijk om 1e plaats in een divisie te behouden.

Is er niet iemand hier die wat ziet in een 2v2 team te maken zodat we gewoon weer vanaf 1000 punten kunnen beginnen? :P
Ik wil dat wel. Nick: Koeitje, Identifier: nld

Speel gold ladder. Ben geen held, maar doe wel ok :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asator schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:21:
[...]

Ik denk niet dat het zo makkelijk gaat.. in CNC3 ging het wel zo makkelijk, en 9 van de 10 keer trokken mensen in de top 500 hun kabel eruit als ze gingen verliezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 11:51
Ondertussen heb ik zo'n 70 potjes gespeeld met een k/d van ongeveer 0.8, wat voor Protoss goed te doen is op dit moment. Helaas met de nieuwste patch niets aan Roaches gedaan, hoewel de DPS van Hydras wel wat verlaagd is. Daarnaast duurt Warp Gate techen nu wat langer, wat Dark Templars inwarpen wat lastiger maakt. Erg vind ik het niet, want na een gefaalde DT-rush kan ik nu sneller en sneller doortechen naar Mass Stalkers + Void Rays, een combo die lastig te stoppen is. Daarnaast kan ik later in de game nog een Warp Prism gebruiken om expos of originele startposities uit te moorden, lekker 15 Stalkers naar binnen warpen.

Ik word nog te vaak overvallen door zaken. tot voor kort werd ik geownt door M&M's en MMM's, maar ik heb geleerd om er beter voor te scouten en High Templars te maken voor Psi Storm, wat gehakt van ze maakt. Ik heb ook geleerd dat Mass Stalkers goed kunnen zijn tegen deze zaken, als je maar goed resources up houdt. Colossi zijn wel erg duur en natuurlijk niet te warpen, dus dat vind ik wat meer situational aan het worden. Wel kan je in een aparta expo lekker een zooitje (zeg 6) Colossi maken om daarmee een verassingsaanval te plannen, als je expo niet ontdekt wordt (en op Copper level is dat vaak zo) kun je iemand overvallen.

Daarnaast zijn Phoenixes veel te zwak, hebben Stalkers zonder upgrades aan weapons en shield niet veel in te brengen, is het lastig om er tanks mee aan te vallen (Dus tegen Terran proberen ook nog Immortals te maken) en kan je overrompeld worden in sommige gevallen, vooral door Zerg. Wat fijn is aan Warp Gates is echter dat je super snel expos kan verdedigen, je heel snel weer je unit count een boost kan geven en dat je dicht bij andermans basis kan spawnen.

Te zwakke units voor Protoss:

- Phoenix (Meer firepower nodig)
- Archons (Stervesduur en langzaam om te maken, kunnen niet om clifs heen en zijn niet sterk genoeg voor superlategame naar mijn mening)

Units die ik erg goed vind en waarvan ik een nerf zou begrijpen:

- Immortals (Domineren in vuurkracht + shields in mid-to-late game)
- Void Rays (Goed voor bijna alles, harass tot legers afschieten)
- Dark Templars (Gebouwen zijn mince meat)

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
@ ExNomenDei:
Zerg is keihard generved in de patch van afgelopen nacht. Hydras vuren minder snel. Burrow research duurt langer. Waardoor roaches toch een beetje generved zijn.
Voor de volledigheid:

Balance Changes

PROTOSS

-Cybernetics Core

-Warp Gate research time increased from 60 seconds to 140 seconds.

ZERG

-Hatchery/Lair/Hive

-Burrow research time increased from 50 seconds to 100 seconds.

-Burrow research cost increased from 50 Minerals and 50 Vespene Gas to 100 Minerals and 100 Vespene Gas.

-Nydus Network

-Nydus Worm build time increased from 10 seconds to 20 seconds.

-Hydralisk

-The delay between attacks has been increased from 0.75 seconds to 0.83 seconds.

-Infestor

-Neural Parasite has been redesigned:

-The limited duration of 10 seconds has been removed.

-Can no longer target air units.

-Cast range decreased from 9 to 7.

-Burrowed Infestor move speed decreased from 1.5 to 1.

-Infestor life decreased from 120 to 90.

-Infestors that are burrowed now have the same threat level as above-ground units for the purposes of automatically acquiring targets.

Bug Fixes

Fixed an issue with High graphics settings that could cause particles not to render.

[ Voor 7% gewijzigd door reinsaddict op 13-03-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
tja die nerfs tegen teleporten/tunnelen had ik eigenlijk wel verwacht, als terran is het gewoon lastig om daar iets tegen te doen tenzij je de helft van je army in je base houd imo.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
coptician schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 02:34:
Ondertussen heb ik zo'n 70 potjes gespeeld met een k/d van ongeveer 0.8, wat voor Protoss goed te doen is op dit moment. Helaas met de nieuwste patch niets aan Roaches gedaan, hoewel de DPS van Hydras wel wat verlaagd is. Daarnaast duurt Warp Gate techen nu wat langer, wat Dark Templars inwarpen wat lastiger maakt. Erg vind ik het niet, want na een gefaalde DT-rush kan ik nu sneller en sneller doortechen naar Mass Stalkers + Void Rays, een combo die lastig te stoppen is. Daarnaast kan ik later in de game nog een Warp Prism gebruiken om expos of originele startposities uit te moorden, lekker 15 Stalkers naar binnen warpen.

Ik word nog te vaak overvallen door zaken. tot voor kort werd ik geownt door M&M's en MMM's, maar ik heb geleerd om er beter voor te scouten en High Templars te maken voor Psi Storm, wat gehakt van ze maakt. Ik heb ook geleerd dat Mass Stalkers goed kunnen zijn tegen deze zaken, als je maar goed resources up houdt. Colossi zijn wel erg duur en natuurlijk niet te warpen, dus dat vind ik wat meer situational aan het worden. Wel kan je in een aparta expo lekker een zooitje (zeg 6) Colossi maken om daarmee een verassingsaanval te plannen, als je expo niet ontdekt wordt (en op Copper level is dat vaak zo) kun je iemand overvallen.

Daarnaast zijn Phoenixes veel te zwak, hebben Stalkers zonder upgrades aan weapons en shield niet veel in te brengen, is het lastig om er tanks mee aan te vallen (Dus tegen Terran proberen ook nog Immortals te maken) en kan je overrompeld worden in sommige gevallen, vooral door Zerg. Wat fijn is aan Warp Gates is echter dat je super snel expos kan verdedigen, je heel snel weer je unit count een boost kan geven en dat je dicht bij andermans basis kan spawnen.

Te zwakke units voor Protoss:

- Phoenix (Meer firepower nodig)
- Archons (Stervesduur en langzaam om te maken, kunnen niet om clifs heen en zijn niet sterk genoeg voor superlategame naar mijn mening)

Units die ik erg goed vind en waarvan ik een nerf zou begrijpen:

- Immortals (Domineren in vuurkracht + shields in mid-to-late game)
- Void Rays (Goed voor bijna alles, harass tot legers afschieten)
- Dark Templars (Gebouwen zijn mince meat)
Stalkers met blink + observer tegen terran is lol.

Verder zoek ik iemand voor 2v2. Ik speel zelf 2v2 met randoms maar wordt daar gillend gek van. Ben van plaats 12 naar 72 gegaan in 1 ruk. Iedere pot ging ik niet dood :-\ Sterker nog zelfs bijna 1x 2v1 gewonnen(awesome battle was dat).
1v1 sta im nu 30ste in de bronze league. Maar ik vind het vreemd want het niveau daar lijkt een stuk hoger te liggen dan op de 2v2 ladder.

Nick Postius.Terran add plz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asator
Postius schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:25:
[...]

Stalkers met blink + observer tegen terran is lol.

Verder zoek ik iemand voor 2v2. Ik speel zelf 2v2 met randoms maar wordt daar gillend gek van. Ben van plaats 12 naar 72 gegaan in 1 ruk. Iedere pot ging ik niet dood :-\ Sterker nog zelfs bijna 1x 2v1 gewonnen(awesome battle was dat).
1v1 sta im nu 30ste in de bronze league. Maar ik vind het vreemd want het niveau daar lijkt een stuk hoger te liggen dan op de 2v2 ladder.

Nick Postius.Terran add plz
Als die terran genoeg marauders heeft ben je die stalkers ook zo weer kwijt en dan doet hij een counter attack :P

Zelf ben ik net met 2v2 random league van de 1e plaats in de silver league naar de 9e plaats in gouden league promote, en daar begin je dan weer met 1000 punten + 27 van die match die ik gewonnen had om promote te worden.

De eerste 2 potjes kreeg ik maar +1 punt terwijl die match nog binnen 40 seconden was gevonden....

Edit: Ik zie nou dat ik ook nog is 28 punten kwijt ben omdat ik gedropt werd nog bij het laden van de map, wat een onzin zeg.

[ Voor 5% gewijzigd door Asator op 13-03-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Leuk.

Weer een potje van onder de vier minuten tegen zerg. Serieus, slaat echt helemaal nergens op dat ze zo snel zes zerglings up kunnen hebben, ik had 1 Zealot op dat moment en ik was nog aan proberen een rush tegen te gaan. Hoe moet Toss verwacht worden zo'n rush tegen te gaan? Wat moet ik nou gaan doen, geen workers maken maar meteen Pylon + Gate?

Vier minuten was trouwens na nog een minuut proberen die lings te killen, maar dat kostte me zoveel workers dat ik al kon stoppen.

Nerf plz.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

coptician schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:08:
Leuk.

Weer een potje van onder de vier minuten tegen zerg. Serieus, slaat echt helemaal nergens op dat ze zo snel zes zerglings up kunnen hebben, ik had 1 Zealot op dat moment en ik was nog aan proberen een rush tegen te gaan. Hoe moet Toss verwacht worden zo'n rush tegen te gaan? Wat moet ik nou gaan doen, geen workers maken maar meteen Pylon + Gate?

Vier minuten was trouwens na nog een minuut proberen die lings te killen, maar dat kostte me zoveel workers dat ik al kon stoppen.

Nerf plz.
Wat je kan proberen is je ramp te blocken met je zealot en gateway. Gewoon 1 of 2 probes er naast plakken en die ene beetje afwisselen. Als je het netjes doet kunnen maar 2/3 zerglings bij je units komen, langs genoeg om een 2e zealot te krijgen met chrono boost.
Asator schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:51:
[...]

Als die terran genoeg marauders heeft ben je die stalkers ook zo weer kwijt en dan doet hij een counter attack :P

Zelf ben ik net met 2v2 random league van de 1e plaats in de silver league naar de 9e plaats in gouden league promote, en daar begin je dan weer met 1000 punten + 27 van die match die ik gewonnen had om promote te worden.

De eerste 2 potjes kreeg ik maar +1 punt terwijl die match nog binnen 40 seconden was gevonden....

Edit: Ik zie nou dat ik ook nog is 28 punten kwijt ben omdat ik gedropt werd nog bij het laden van de map, wat een onzin zeg.
En dan maakt hij 3 immortals en dan ben je 15 maurauders kwijt :P

+30 tegen armored ftw ^^

[ Voor 30% gewijzigd door Wiebbe op 13-03-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk.

Nerf plz.
Zie je dit aankomen bij het scouten (dwz, zeer snelle pool)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheydo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-02 13:57
Leuk.

Nerf plz.
je moet bouwen dicht bij je ramp en de eerste en tweede zeal op hold position zetten als het nodig is ook een probe erbij om te blocken kijk wat replays waarin spelers dit doen ook moet je dit zien aankomen door te scouten bij 11/12 food all zeker tegen zerg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Is het mogelijk de standen van andere divisies te bekijken? Ik kan alleen maar de eigen divisie bekijken lijkt het... Terwijl ik online mensen screenshots zie posten van andere divisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Zerglings zijn voor zover ik weet sterker (exponentieel) als ze een unit kunnen omsingelen dus als je kunt voorkomen dat ze helemaal rond je staan zou je unit minder snel moeten sterven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Postius en ik hebben net even 7 potjes placement voor 2v2 gedaan.

Monsterlijk! Zes potjes (geloof ik) gewonnen en lekker teamwork, maakt het spel een stuk leuker in early game omdat je rushes vaker werken, je elkaar kan helpen en je kan communiceren. Ik ga maar eens een desktop mic kopen zodat ik met mijn teammates kan lullen, of anders vragen of ze Skype kunne gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk.

Nerf plz.
Voor zover ik weet, kan je een 6 pool rush al scouten voordat de lings eruit zijn.. Dus als een verrassing komt het niet, maar of je er als protoss op dat moment iets tegen kan doen, is een 2e :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even de Beta tegen de computer gespeeld. Weer een mooi staaltje werk van Blizzard. Ouderwets met hier en wat nieuwigheden. Viel me overigens nog mee dat mijn PC met 512mb geheugen het trok. Wel alles op low overigens. Toch maar eens een betere PC aanschaffen voor de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-08 17:55
Ik heb maar eens de gekraakte versie gedownload >:)
Dit is mijn eerste SC game dus ik heb nog moeite om de pc te verslaan, maar ik vind ook gewoon bepaalde dingen niet zoals, hoe garrison je SCV's in een command center? Het wil me maar niet lukken |:(

Verder vind ik het een van de vetste RTS games sinds jaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:06
Command Centre heeft een "Load" button, als je daar op klikt gaan de SCV's die er vlakbij zijn er in.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:45

VP.

Ik hoop dat er binnenkort weer een nieuwe wave aankomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheydo
als iemand 2 vs 2 wilt van gold of plat ik ben zelf gold 2 vs 2 random 1vs1 ook gold Mheydo.scurvy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die nog 2v2 willen spelen o.i.d. Voeg me maar toe: NeliSo.fan (silver league.) Ik speel protoss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheydo
Net potje 2 vs 2 met ntodas gedaan was best spannend :9
Replay voor mensen die het potje willen zien duurde 38 min en niet de beste spelers maarja zie je je medetweakers spelen hehe
http://www.megaupload.com/?d=2YAQ2C80

Bekijk de replay net zoveel fouten idle workers en macro fouten achja oefenen 8)7
En dacht dat die ene carriers ofzo zou gaan daarom mass phoenix gegaan :X maarja blijken ook best handig tegen ground te zijn met die lift

[ Voor 33% gewijzigd door mheydo op 15-03-2010 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hoe zie je eigenlijk je APM in SC2? Kan dat nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

apNia schreef op maandag 15 maart 2010 @ 00:41:
Hoe zie je eigenlijk je APM in SC2? Kan dat nog wel?
In de replays kun je het in ieder geval wel terugzien, realtime zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praya
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-07 20:43
Wmm schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:42:
Is het mogelijk de standen van andere divisies te bekijken? Ik kan alleen maar de eigen divisie bekijken lijkt het... Terwijl ik online mensen screenshots zie posten van andere divisies.
Mensen toevoegen aan je friendslist uit andere divisies, kan je doen aan het einde van een game right click in the score menu (na de game) en op add friend te klikken. Dat is momenteel tevens de enige manier om de stats van je tegenstanders te zien. Als ze in je friendslist staat kan je view profile doen en vervolgens in hun profiel op Ladder klikken. Dat kan je hun stats / divisie zien.

Hoezo omslachtig |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 15:35
* Pedr0 is nog steeds hopende op een BETA key :X

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het nuttig en ontopic.