Heeft iemand een idee hoe ik kan zien of ik een beta key heb gekregen? Heb enige tijd geleden SC gekocht, maar nog niks mogen ontvangen
Het kopen van SC geeft geen garantie op een key. Je kunt het controleren door naar jouw account te gaan op de battle.net store. Daar moet de béta dan bijstaan.Yzord schreef op maandag 08 maart 2010 @ 08:47:
Heeft iemand een idee hoe ik kan zien of ik een beta key heb gekregen? Heb enige tijd geleden SC gekocht, maar nog niks mogen ontvangen
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Verwijderd
Eindelijk een key binnen (via via.) Na een stuk of 30 potjes 2v2 als protoss (met zerg teammate) moet ik zeggen dat het spel erg lekker speelt. We kwamen binnen op 62 in de silver league inmiddels staan we op 37.
De meeste potjes duren hooguit 15 min en het tempo ligt lekker hoog, dat vind ik fijn. Want als het lang duurt en er erg veel macro bij komt kijken merk ik dat ik veel dingen vergeet te doen.
Het meest moeite hebben we met Terran. Vooral omdat ze zich inbunkeren en daarom moeilijk te rushen zijn. Ze kunnen vervolgens zonder risico naar banshees techen. Daarnaast zitten er nogal wat irritante terrans bij die je alleen maar lopen te herassen met medivacs + marines of reapers, in plaats dat ze gewoon als een echte man komen vechten
De meeste potjes duren hooguit 15 min en het tempo ligt lekker hoog, dat vind ik fijn. Want als het lang duurt en er erg veel macro bij komt kijken merk ik dat ik veel dingen vergeet te doen.
Het meest moeite hebben we met Terran. Vooral omdat ze zich inbunkeren en daarom moeilijk te rushen zijn. Ze kunnen vervolgens zonder risico naar banshees techen. Daarnaast zitten er nogal wat irritante terrans bij die je alleen maar lopen te herassen met medivacs + marines of reapers, in plaats dat ze gewoon als een echte man komen vechten
Als je je via Battle.net hebt gesigned voor de SC 2 beta dan is er de kans dat je word geselecteerd. Mocht je geslecteerd zijn voor de beta heb je vrijdag op zaterdag een email gehad van blizz en is er op je battle.net account een extra game toegevoegd Star Craft 2 beta. Hier kan je de de Beta files dan downloaden en installeren.Yzord schreef op maandag 08 maart 2010 @ 08:47:
Ik ben iig de gelukkig die geselecteerd is voor de beta en ik moet zeggen het ziet er wel gelikt uit!
ErwienO <Gathering of Dudes> - 80 Dwarf Warrior - Ragnaros (EU)
Ik speel hem ook al enige tijd, maar niet via de officiele weg, maar daar gaan we het maar niet over hebben. Wat ik persoonlijk heel erg storend vind is dat het imo een kopie is van deel 1. Alleen de graphics zijn verbeterd, maar dat mocht ook wel. Er zijn zo nu en dan wel wat verbeteringen, maar echt spectaculair vond ik het niet.
Wat me wel opviel is dat wanneer de level vol hangt met carriers dat mijn pc begint te "haperen" terwijl ik op een i7 @ 4Ghz zit met een goede videokaart en ruimschoots geheugen. Jullie ook last van?
Wat me wel opviel is dat wanneer de level vol hangt met carriers dat mijn pc begint te "haperen" terwijl ik op een i7 @ 4Ghz zit met een goede videokaart en ruimschoots geheugen. Jullie ook last van?
Net de preview gelezen van Battle.net op de frontpage, en nou heb ik een vraag. Kan je met vrienden, wanneer deze in verschillende divisions zijn ingedeeld, nog ranked matches spelen? Anders is het dus zaak te zorgen dat je in dezelfde division terecht komt 
@Yzord, ik speel zelf ook tegen AI tegenstanders omdat ik nog geen key heb ontvangen. Heb nog geen last gehad van haperingen bij zwaar geschut. Speel zelf met een X3 720 @3.4Ghz en een Ati 4870, op 1920/1080 Ultra settings.
@Yzord, ik speel zelf ook tegen AI tegenstanders omdat ik nog geen key heb ontvangen. Heb nog geen last gehad van haperingen bij zwaar geschut. Speel zelf met een X3 720 @3.4Ghz en een Ati 4870, op 1920/1080 Ultra settings.
[ Voor 29% gewijzigd door Millert op 08-03-2010 11:35 ]
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Heb je toevallig een Nvidia kaart? Er is namelijk een bericht op de b.net forums neergezet dat er problemen zijn met de nieuwste drivers. (as in haperen / fpslag). Dus indien je die hebt draaien zou je misschien even moeten rollbacken naar een oudere driver.Yzord schreef op maandag 08 maart 2010 @ 10:29:
Ik speel hem ook al enige tijd, maar niet via de officiele weg, maar daar gaan we het maar niet over hebben. Wat ik persoonlijk heel erg storend vind is dat het imo een kopie is van deel 1. Alleen de graphics zijn verbeterd, maar dat mocht ook wel. Er zijn zo nu en dan wel wat verbeteringen, maar echt spectaculair vond ik het niet.
Hmm, die heb ik inderdaad en heel toevallig ook de nieuwste installed ivm 3D stereoscopic Discover en BC2. Dan maar eens een rollback doen 
Bedankt.
Bedankt.
Hmm vreemd, ik heb namelijk de .19 en niet de .21
Verwijderd
Ik zelf doe het ook maar even via de niet officiële weg om zo te wennen aan de units en gameplay. Heb jarenlang SC & BW gekregen en dat gevoel kreeg ik ook. Maar denk dat het echte verschil pas te zien is tegen andere spelers aangezien er zoveel manieren bij zijn gekomen om de tactieken e.d. toe te passen ivm broodwar bijv.Yzord schreef op maandag 08 maart 2010 @ 10:29:
Maar iig ik vroeg me af of de AI maps bij jou wel in te stellen zijn op verschillende difficulties. Aangezien het standaard ai verhaal vrij weinig voorstelt.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2010 14:50 . Reden: Typos ]
Er is ergens een patch die inderdaad de AI kan regelen.
MAAR...ik weet niet of dat wel hier mag...dus niet raar opkijken als de post weg is.
MAAR...ik weet niet of dat wel hier mag...dus niet raar opkijken als de post weg is.
[ Voor 28% gewijzigd door psychoclown op 11-03-2010 12:12 ]
als ik dat zo lees is de AI nog niet echt sterk. ik wacht iig gewoon op een invite of de openbeta, al dat gehack tss 
maar moet toegeven dat het wel behoorlijk begint te jeuken, lijkt er hier op dat meer mensen in de beta zitten dan niet. zijn die mensen eigenlijk ook al serieuze bugs tegengekomen? (op fps lag na dan) of balance issues?
maar moet toegeven dat het wel behoorlijk begint te jeuken, lijkt er hier op dat meer mensen in de beta zitten dan niet. zijn die mensen eigenlijk ook al serieuze bugs tegengekomen? (op fps lag na dan) of balance issues?
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Komt er ook nog op de voorpagina een lijst met mensen + nick, om evt toe te voegen en samen te spelen. Ik speel momenteel 2on2 random maar dat is afentoe leuk maar regelmatig drama. Mensen die totaal niet snappen hoe alles werkt.
Kan iemand met een invite vertellen hoeveel mensen er er nu ongeveer online zijn na de laatste wave?
Hopelijk niet veel en komt er snel een nieuwe wave
.
Hopelijk niet veel en komt er snel een nieuwe wave
Gisteravond om 22h waren er 8,700 mensen online geloof ik. Niet slecht voor een zondag, want zodnagen zijn er altijd minder gamers online. Maar wat ik er van zag zat het vaak tussen de 5-9k (het wisselt).
Verder speelt het natuurlijk echt HEERLIJK weg, ja het is BW maar zoals ik al heb uitgelegd is bw gewoon een ontzettend geniale game.
Je moet wel goed kunnen macro'en en sommige units gooien het micro gedeelte ook omhoog. Maar ik ben iets te noob in zowel BW als sc2 om er echt in depth commentaar op te gaan geven(heb altijd een hekel aan mensen die 10 potjes doen en dan denken dat ze weten hoe het werkt).
Ik speel wel in de laagste settings met een resolution van 1280x1024. Het loopt helemaal soepel en het ziet er goed uit. Ja ik weet laagste settings.
Stel je warcraft 3 graphics voor(letterlijk) maar dan in sc2 stijl met betere resolutie. Ik heb weinig spellen gezien die nog steeds op laagste niveau van alles er zo goed uitzagen. Ik heb voor de grap in een replay de graphics op medium gezet, en dat zag er echt al enorm goed uit. Kan niet wachten tot ik een nieuwe pc heb!
Ik heb trouwens om 2:44 zaterdag mijn invite mail gehad. Ofja ik kreeg een mailtje van YAY je kan nu sc2 spelen, maar ik kwam er achter omdat ik op mijn battle.net account logde later kwam erachter dat ik ook mail had.
Oh en het league system werkt verassend goed zelfs met weinig spelers. Ik als medium noob heb toch iedere keer een leuke pot gehad in 1 v 1. Sommige waren wat beter(maar je maakt nog steeds een goede kans) en sommige wat slechter, dus hulde daarvoor. Voor zover ik het zie wordt dit echt de RTS kampioen voor de komende 5-10 jaar. Er is gewoon helemaal niks wat hier bij in de buurt komt(en ik zeg dit als objectieve gamer gezien in BW pas sinds 4 weken geleden online deed).
Overigens zelf ook al een paar epic games gehad. 1 v , ik zerrg tegen terran. Hij met banshees heel mijn basis geraped. Ik had net 9 mutasbesteld. POP 9 mutalisks, ik rape zijn banshees, en vlieg direct naar zijn enige HQ en knal die overhoop. Ik had nog 2k mineralen in de bank en 1 ander HQ. Hij had geen geld meer dus zijn hq was kapot en hij quitte hem.
Ik had op dat moment 25 workers, 1 half afgemaakt hq(was aan het spawnen) en ene handje muta's, tegen een volledig werkende basis. Vond het 1 van de betere tegenaanvallen die ik heb gedaan.
Oh en als je met protos tegen terrans speelt. BLINK EPIC FTW!
Verder speelt het natuurlijk echt HEERLIJK weg, ja het is BW maar zoals ik al heb uitgelegd is bw gewoon een ontzettend geniale game.
Je moet wel goed kunnen macro'en en sommige units gooien het micro gedeelte ook omhoog. Maar ik ben iets te noob in zowel BW als sc2 om er echt in depth commentaar op te gaan geven(heb altijd een hekel aan mensen die 10 potjes doen en dan denken dat ze weten hoe het werkt).
Ik speel wel in de laagste settings met een resolution van 1280x1024. Het loopt helemaal soepel en het ziet er goed uit. Ja ik weet laagste settings.
Stel je warcraft 3 graphics voor(letterlijk) maar dan in sc2 stijl met betere resolutie. Ik heb weinig spellen gezien die nog steeds op laagste niveau van alles er zo goed uitzagen. Ik heb voor de grap in een replay de graphics op medium gezet, en dat zag er echt al enorm goed uit. Kan niet wachten tot ik een nieuwe pc heb!
Ik heb trouwens om 2:44 zaterdag mijn invite mail gehad. Ofja ik kreeg een mailtje van YAY je kan nu sc2 spelen, maar ik kwam er achter omdat ik op mijn battle.net account logde later kwam erachter dat ik ook mail had.
Oh en het league system werkt verassend goed zelfs met weinig spelers. Ik als medium noob heb toch iedere keer een leuke pot gehad in 1 v 1. Sommige waren wat beter(maar je maakt nog steeds een goede kans) en sommige wat slechter, dus hulde daarvoor. Voor zover ik het zie wordt dit echt de RTS kampioen voor de komende 5-10 jaar. Er is gewoon helemaal niks wat hier bij in de buurt komt(en ik zeg dit als objectieve gamer gezien in BW pas sinds 4 weken geleden online deed).
Overigens zelf ook al een paar epic games gehad. 1 v , ik zerrg tegen terran. Hij met banshees heel mijn basis geraped. Ik had net 9 mutasbesteld. POP 9 mutalisks, ik rape zijn banshees, en vlieg direct naar zijn enige HQ en knal die overhoop. Ik had nog 2k mineralen in de bank en 1 ander HQ. Hij had geen geld meer dus zijn hq was kapot en hij quitte hem.
Ik had op dat moment 25 workers, 1 half afgemaakt hq(was aan het spawnen) en ene handje muta's, tegen een volledig werkende basis. Vond het 1 van de betere tegenaanvallen die ik heb gedaan.
Oh en als je met protos tegen terrans speelt. BLINK EPIC FTW!
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Precies, heb ook SCII gespeeld, alles op zn laagst, maar irriteer me er totaal niet aan! Vergelijkbaar met Team Fortress 2 wat dat betreft: als de artwork op zich gewoon goed is hoef je niet per sé met een dikke bak te spelen om een leuke tijd te hebben. De mooie effecten en shinyness zijn dan de toefjes op de taart, maar niet meer of minder, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Crysissen van deze wereld.Verder speelt het natuurlijk echt HEERLIJK weg, ja het is BW maar zoals ik al heb uitgelegd is bw gewoon een ontzettend geniale game.
(...)
Oja, het helpt ook wel als de gameplay gewoon geniaal is...;)
vogelaarke135
Wat is je nick en ID? Kunnen wel is spelen en welke league zit je?vogelaarke135 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:35:
[...]
Precies, heb ook SCII gespeeld, alles op zn laagst, maar irriteer me er totaal niet aan! Vergelijkbaar met Team Fortress 2 wat dat betreft: als de artwork op zich gewoon goed is hoef je niet per sé met een dikke bak te spelen om een leuke tijd te hebben. De mooie effecten en shinyness zijn dan de toefjes op de taart, maar niet meer of minder, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Crysissen van deze wereld.
Oja, het helpt ook wel als de gameplay gewoon geniaal is...;)
Ik zit Bronze in 1 v1 en Silver in 2v2 Random.
Mischien kan iemand ff een lijstje starten, ik ben een lijstjes noob weet de commands niet. Waar iedereen die SC2 speelt hier ff zijn nick+id inzet?
[ Voor 9% gewijzigd door Postius op 08-03-2010 16:46 ]
Jullie omzeilen het mooiste deel van de verbeteringen van een goede hedendaagse RTS en klagen dan dat er te weinig veranderd is?
Er zijn nieuwe units. Oude units zijn verdwenen. De gameplay is nog steeds even balanced en even sterk. Waarom zou dat veranderd moeten zijn? Dat is toch ook niet wat je verwacht?
Ga eens naar C&C 4 beta, zorg dan dat je met iemand meekijkt die een SCII beta key heeft en kom dan nog eens klagen dat er geen verbeteringen zijn.
Verbeteringen zijn er met name in deze sectoren:
• Matchmaking
• Ladders met diverse moeilijkheidsgraden
• Usability
• Replays
@Postius: add promwarm.pwm
Er zijn nieuwe units. Oude units zijn verdwenen. De gameplay is nog steeds even balanced en even sterk. Waarom zou dat veranderd moeten zijn? Dat is toch ook niet wat je verwacht?
Ga eens naar C&C 4 beta, zorg dan dat je met iemand meekijkt die een SCII beta key heeft en kom dan nog eens klagen dat er geen verbeteringen zijn.

Verbeteringen zijn er met name in deze sectoren:
• Matchmaking
• Ladders met diverse moeilijkheidsgraden
• Usability
• Replays
@Postius: add promwarm.pwm
Lijkt me een goed plan, ik wil wat meer gaan spelen vooral in een 2n2 team. Want random word ik een beetje zat.Postius schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:42:
[...]
Wat is je nick en ID? Kunnen wel is spelen en welke league zit je?
Mischien kan iemand ff een lijstje starten, ik ben een lijstjes noob weet de commands niet. Waar iedereen die SC2 speelt hier ff zijn nick+id inzet?
rafler.franca
Bronze league 2n2
Tja, na 10 jaar doorontwikkelen en dan dit voorgeschoteld krijgen, voel ik de drang om te gaan klagen dat er weinig veranderd is ja.PromWarMachine schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:52:
Jullie omzeilen het mooiste deel van de verbeteringen van een goede hedendaagse RTS en klagen dan dat er te weinig veranderd is?
Dat is het mooie van een mens. De een denkt er anders over dan de ander.
Het is ook ongelooflijk idd. Toen 3 jaar geleden bekend gemaakt werd dat SC2 uit zou komen werd gelijk al duidelijk gemaakt dat het SC1 met verbeterde graphics en deels nieuwe units was. Er zou geen vernieuwing komen, alleen een modernere interface e.d. Nu is de beta er en dan gaan mensen klagen dat er zo weinig veranderd is.PromWarMachine schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:52:

Verwijderd
Over dat Favored/ Slightly favored:
If you're about to go into the game, and it says your'e Favored, expect to win almost no points from the game, or lose a good deal of points if you lose.
Sorry, heb wel SCII maar (nog) geen MP mogelijkheden als je begrijpt wat ik bedoel...Wat is je nick en ID? Kunnen wel is spelen en welke league zit je?
vogelaarke135
wat een lastig spel zeg om 'even' op te pakken. laatste keer dat ik sc1 heb gespeeld is al 4 jaar geleden oid en dat was coop tegen de ai voor de lol, heb nu pak en beet 20 online matches gedaan en ik sta 98'e in de bronze league divisie 22
lijkt mij dat er behoorlijk wat ervaren mensen zitten in deze beta en ik nog een boel te leren heb

lijkt mij dat er behoorlijk wat ervaren mensen zitten in deze beta en ik nog een boel te leren heb
Hehehehe als SC2 te veel verandering had gebracht had de harde kern er niet blij mee geweest, nu verandert er weer "te weinig".Wmm schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:04:
[...]
Het is ook ongelooflijk idd. Toen 3 jaar geleden bekend gemaakt werd dat SC2 uit zou komen werd gelijk al duidelijk gemaakt dat het SC1 met verbeterde graphics en deels nieuwe units was. Er zou geen vernieuwing komen, alleen een modernere interface e.d. Nu is de beta er en dan gaan mensen klagen dat er zo weinig veranderd is.
Dat er te weinig verandert is vind ik overigens een beetje onzin. Er zijn een bulk nieuwe units bijgekomen, oude weggevallen, maps hebben nu allerlei grappige toevoegingen. Allemaal dingen die, als je SC's gameplay een beetje kent, alles wat je tot dusver kende redelijk door elkaar schudt.
Ik vind het wel goed zo tbh
Ach dat is de lol van de league's toch? Maakt het uit in welke je zit, je tegenstand zal ongeveer even goed zijn. Wat helpt is replays van jezelf bekijken en die van betere spelers met hetzelfde ras. Als je daar geen zin in hebt gewoon je eigen replays bekijken met een kritisch oog. Je zult heel schnel in ieder potje dat je vind enorme fouten eruit plukken waarvan je denkt van AARRRGG NEEE DOE NIET SUKKEL NEE AARRRRGGG! Je verbeterd hier degelijk van.kevz schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:29:
wat een lastig spel zeg om 'even' op te pakken. laatste keer dat ik sc1 heb gespeeld is al 4 jaar geleden oid en dat was coop tegen de ai voor de lol, heb nu pak en beet 20 online matches gedaan en ik sta 98'e in de bronze league divisie 22![]()
Ook is in replays goed te zien hoe je speelt. Vooral bij noobs zie je replays dat ze Gunshy zijn. Ze hebben voordeel en meer units maar durven niet aan tevallen om het voordeel uit te buiten, dit zul je vast wel is terug zien in je eigen replays(ik idd val in enkele games).
http://forums.battle.net/...icId=23393119107&sid=5010
En anders ff die filmpjes kijken om je dag op te vrolijken
Overigens, heb al aardig wat replays gezien en kan met overtuiging zeggen: Al wie beweert dat het een copie van BW is heeft nog NOOIT BW gespeeld.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ben inmiddels terug gezakt van 8e positie in gold league naar 39e 
Die random matches zijn redelijk kansloos, mensen bouwen geen units waardoor ik 2vs1 gerushed word of leaven gewoon direct in het begin. Ik zie ook steeds vaker dezelfde mensen voorbij komen als ik 5-10 of meer matches achter elkaar doe.
Mja iedereen die nieuw in die league komt begint met 1000 punten, ik zit nou op 996 dus 1 win en ik zou weer 16e liggen
En waar zijn die rested points of Bonus pool voor?
Die random matches zijn redelijk kansloos, mensen bouwen geen units waardoor ik 2vs1 gerushed word of leaven gewoon direct in het begin. Ik zie ook steeds vaker dezelfde mensen voorbij komen als ik 5-10 of meer matches achter elkaar doe.
Mja iedereen die nieuw in die league komt begint met 1000 punten, ik zit nou op 996 dus 1 win en ik zou weer 16e liggen
En waar zijn die rested points of Bonus pool voor?
[ Voor 5% gewijzigd door Asator op 08-03-2010 20:05 ]
Rested is net als in World of Warcraft. Als je een paar dagen niet speelt, krijg je rested punten, deze tellen dan als een bonus als je wint zodat je wat minder hoeft te spelen maar toch je rank kan behouden!
Bonus pool heb ik geen idee
Bonus pool heb ik geen idee
Oh noes.. No more TreinTijden :(
ik moet alle units eens goed bestuderen denk ik XD..
sta een beetje vaak te kijken van wtf zijn dat voor dingen ghe geh XD
sta een beetje vaak te kijken van wtf zijn dat voor dingen ghe geh XD
iemand die hier voicechat aan de praat heeft gekregen?
en vereist dit forwarden van poorten?
ik probeer het met een vriend maar atm zien we wel ieder onze eigen mic volume balkje bewegen, maar hoort de ander gewoonweg niks (maw, qua device kiezen zit het goed).. iemand enig idee?
en vereist dit forwarden van poorten?
ik probeer het met een vriend maar atm zien we wel ieder onze eigen mic volume balkje bewegen, maar hoort de ander gewoonweg niks (maw, qua device kiezen zit het goed).. iemand enig idee?
Er waren problemen met in game voice mic maar dacht dat dat met laatste patch was aangepakt.
Ja lol, 10 jaar geleden vanaf 7 uur savonds tot 11 uur smorgens elke dag lopen BWen en dan zeggen dat ik eventueel nog nooit BW heb gedaanBoeboe schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:48:
Overigens, heb al aardig wat replays gezien en kan met overtuiging zeggen: Al wie beweert dat het een copie van BW is heeft nog NOOIT BW gespeeld.

Sorry, maar op een paar kleine dingetjes na, kan ik het hele riedeltje van 10 jaar terug gewoon opnieuw doen hoor.
Toegegeven, ik heb MP niet, ik speel tegen nutteloze AI's, dus wellicht dat MP een andere ervaring geeft, maar ga me aub nu niet vertellen dat deze versie in de verste verte niet op BW lijkt, want dan vrees ik dat je altijd zonder BW hebt gespeeld
Dat ze aan hebben gegeven dat het een opgepoetste versie zal zijn van SC1, ok prima.....maar heb je daar dan 10 jaar voor nodig? Naar mijn idee hebben ze het 4 jaar geleden het gewoon weer uit de kast gehaald, stof afgeblazen, nieuwe engine eronder en gaan met die banaan. Persoonlijk (pas op, er komt een persoonlijke mening aan) vind ik het heel erg jammer.
StarCraft staat juist bekend om zijn geweldige balance tussen te verschillende rassen. Aangezien ze toch aardig wat nieuwe units hebben toegevoegd in StarCraft 2, en ook een aantal weg gelaten, denk ik dat ze de meeste tijd zit in het balanceren van de nieuwe units.Yzord schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:39:
[...]
Sorry, maar op een paar kleine dingetjes na, kan ik het hele riedeltje van 10 jaar terug gewoon opnieuw doen hoor.
Dat ze aan hebben gegeven dat het een opgepoetste versie zal zijn van SC1, ok prima.....maar heb je daar dan 10 jaar voor nodig? Naar mijn idee hebben ze het 4 jaar geleden het gewoon weer uit de kast gehaald, stof afgeblazen, nieuwe engine eronder en gaan met die banaan. Persoonlijk (pas op, er komt een persoonlijke mening aan) vind ik het heel erg jammer.
Daarnaast hebben ze ook het verhaal moeten schrijven, een nieuwe game engine maken en zijn ze nu nog bezig met battle.net.
Het zal vast wel geen 10 jaar hebben gekost maar het is zeker niet alleen maar een nieuwe engine eronder doen.
Dat begrijp ik ook wel, maar zo komt het wel over vind ik. Stiekum heb ik ergens gehoord van een kerel in een regenjas dat je ook voor elk ras een extension moet gaan kopen...Asator schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:55:
[...]
Het zal vast wel geen 10 jaar hebben gekost maar het is zeker niet alleen maar een nieuwe engine eronder doen.
Ach, misschien ben ik wel te verwend.
Ach misschien zijn wel allemaal wel verwend, games die 30-40+ uur gameplay bevatten, gratis extra mappen en andere content downloaden en zelf modden om nog meer content te maken.Yzord schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:16:
[...]
Dat begrijp ik ook wel, maar zo komt het wel over vind ik. Stiekum heb ik ergens gehoord van een kerel in een regenjas dat je ook voor elk ras een extension moet gaan kopen...
Ach, misschien ben ik wel te verwend.
Vind het beetje jammer dat Blizzard nu ook naar zo laag niveau is gegaan dat ze 3 delen uitbrengen om de volledige Singleplayer te kunnen spelen, en dat ze waarschijnlijk premium content gaan aanbieden via battle.net voor dingen die vroegah dus gratis waren.
Ik ken nog maar weinig games die 30-40+ uur spelplezier bevatten(we laten de MP weg neem ik aan?). Dan praat je over echt lang geleden. Of een enkele rpg hier en daar.Asator schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:52:
[...]
Ach misschien zijn wel allemaal wel verwend, games die 30-40+ uur gameplay bevatten, gratis extra mappen en andere content downloaden en zelf modden om nog meer content te maken.
Vind het beetje jammer dat Blizzard nu ook naar zo laag niveau is gegaan dat ze 3 delen uitbrengen om de volledige Singleplayer te kunnen spelen, en dat ze waarschijnlijk premium content gaan aanbieden via battle.net voor dingen die vroegah dus gratis waren.
Mijn beste ras atm is het Random ras. Zeer divers en exotisch materiaal!
Sta op plek 70 in zowel 1v1 bronze als 2v2 zilver.
[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 08-03-2010 23:19 ]
Iemand een antwoord op deze vraag?Millert schreef op maandag 08 maart 2010 @ 10:56:
Net de preview gelezen van Battle.net op de frontpage, en nou heb ik een vraag. Kan je met vrienden, wanneer deze in verschillende divisions zijn ingedeeld, nog ranked matches spelen? Anders is het dus zaak te zorgen dat je in dezelfde division terecht komt
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Ranked speel je niet tegen je vrienden, zou niet eerlijk zijn
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Maar waarom zou je niet met ze mogen spelen? Tegen anderen. Dat was eigenlijk mijn vraag, of dat kan als je in verschillende divisions zit.
Verwijderd
Je kan wel klagen over het splitsen in drie delen maar volgens Blizzard telt de single-player campagin van de Terrans zo'n 30 missies, dat is dus ongeveer even veel als al de drie rassen tezamen in de originele starcraft. Uiteindelijk met de uitbreidingen gaan er zo'n 90 singleplayer missies zijn, dat vind ik persoonlijk zeker niet slecht.
De singleplayer schijnt volgens de previews ook een stuk minder conservatief dan de multiplayer.
De singleplayer schijnt volgens de previews ook een stuk minder conservatief dan de multiplayer.
Ik speel nauwelijks games maar ik hoor juist alleen maar dat games zo snel uitgespeeld zijn en dat die 30-40 uur nauwelijks voorkomt (eerder 10 uur). Als Blizzard doet wat ze zeggen met die 3 expansions (dus van alle een zeeeeer uitgebreide campaign maken) dan zullen die 3 games wel waar geven voor je geld.Asator schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:52:
[...]
Ach misschien zijn wel allemaal wel verwend, games die 30-40+ uur gameplay bevatten, gratis extra mappen en andere content downloaden en zelf modden om nog meer content te maken.
En als het je niet bevalt dan koop je het toch niet? Het is trouwens toch wel jammer dat een commercieel bedrijf als Blizzard in de ogen van velen geen optimale winst mag maken en schijnbaar is de bankrekening van de gemiddelde gamer ook zo leeg dat een SC2 game eens in de 1-2 jaar er niet vanaf kan. Kortom, ik snap al dat gebash niet. Het is ffs Blizzard, je kunt er vanuit gaan dat de campaign in alle 3 SC2 delen ontzettend uitgebreid is. Maar nee, Blizzard wordt soms zowat beschimpt dat ze maandelijks geld vragen voor WoW en nu dat er 3 SC2 delen komen. Welkom in de commerciële wereld.
Overigens valt hier http://www.sc2blog.com/20...and-premium-content-fees/ het nodige te lezen over die premium content. Als ik het zo lees kan ik me er prima in vinden. Voor een mod als dota zou je niet eens hoeven te betalen.
Lijkt me toch wel dat dat kan toch? Er is toch ook een aparte arranged team 2v2 ladder in de beta of niet? Ik heb verder geen flauw idee, heb helaas geen toegang tot de online beta.Millert schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:55:
Maar waarom zou je niet met ze mogen spelen? Tegen anderen. Dat was eigenlijk mijn vraag, of dat kan als je in verschillende divisions zit.
[ Voor 11% gewijzigd door Wmm op 09-03-2010 00:13 ]
Je kan sowieso tegen elkaar spelen, geen probleem.Millert schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:55:
kZit nu precies op 40% win, 60% loss. kSta nummer 8 in de copper-league, en daar staat iets over kwalificaties/tournooien, weet iemand wat dat concreet inhoudt?
Verder heb ik nu mijn pijnpunten te pakken: ik kan niet multi-tasken.
Als ík ga aanvallen dan ben ik met de *aanval* bezig, en niet meer met economie/units bouwen/uitbreiden. Het komt geregeld voor dat ik dan een complete verdediging in puin heb lopen hakken, maar daarna geen units meer heb om het af te maken omdat ik vergeten ben om nieuwe units te blijven maken. Ondertussen heb ik dan wel 2000 minerals om te besteden.

Toevallig iemand die daar nog handigheidjes voor heeft bedacht? Of mis ik essentiële vaardigheden?
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Dat kan gelukkig wel.Millert schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:55:
Je zit niet in één league. Voor ieder uniek team dat je samenstelt kom je in een aparte league terecht.
Zo zit ik 1v1 in de copper league, maar heb ik wel 3 2v2 teams.
Met Hans zit ik samen in de gold league.
Met Chris zit ik samen in de silver league.
Met xxx (ben z'n naam even kwijt \o/) zit ik nog niet in een league, omdat we nog geen 10 games hebben gedaan.
In de beta kun je alleen 1v1, 2v2 en FFA spelen, maar straks heb je ook 3v3 en 4v4. Met iedere unieke vriendencombinatie kom je dus in aparte leagues terecht.
Als je tégen je vrienden wilt spelen, zul je een custom game moeten doen of (erg veel) geluk hebben dat jij met je 2v2 maatje in dezelfde league en division terecht komen als twee andere vrienden van je. Ga er maar niet vanuit dat dat gaat gebeuren.
Nu zijn er zo'n 30 / 40 divisions per league, straks zijn dat er waarschijnlijk vele duizenden.
Dat is van mij ook een pijnpunt. Tot 2000 komt het bij mij echter maar zelden. Terwijl ik naar de vijand loop, blijf ik wel spenden. Tijdens het microen zelf, zakt het even in en direct nadat ik denk dat ik klaar ben, pomp ik weer units.TerraGuy schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 00:27:
Als ík ga aanvallen dan ben ik met de *aanval* bezig, en niet meer met economie/units bouwen/uitbreiden. Het komt geregeld voor dat ik dan een complete verdediging in puin heb lopen hakken, maar daarna geen units meer heb om het af te maken omdat ik vergeten ben om nieuwe units te blijven maken. Ondertussen heb ik dan wel 2000 minerals om te besteden.Bouwt de tegenstander natuurlijk ook weer van alles en kan ik weer opnieuw beginnen.
Toevallig iemand die daar nog handigheidjes voor heeft bedacht? Of mis ik essentiële vaardigheden?
Het snelst gaat het als je meerdere gebouwen van dezelfde soort (alle barakken bijvoorbeeld) hotkeyed met control-4 bijvoorbeeld. Nu kun je 4 doen om die gebouwen te selecteren zonder terug te gaan naar je basis. 4AAAAAA bouwt dus 3 marines in beide barakken.
[ Voor 33% gewijzigd door PromWarMachine op 09-03-2010 00:52 ]
Wat je moet doen is de hotkeys uit je hoofd leren(als je die nog niet kent) en je gebouwen onder een aparte groep zetten. Dan kun je terwijl je bezig bent met je aanval even snel wat toetsen drukken om wat units te maken terwijl je aandacht bij de aanval kan blijven.TerraGuy schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 00:27:
[...]
Als ík ga aanvallen dan ben ik met de *aanval* bezig, en niet meer met economie/units bouwen/uitbreiden. Het komt geregeld voor dat ik dan een complete verdediging in puin heb lopen hakken, maar daarna geen units meer heb om het af te maken omdat ik vergeten ben om nieuwe units te blijven maken. Ondertussen heb ik dan wel 2000 minerals om te besteden.Bouwt de tegenstander natuurlijk ook weer van alles en kan ik weer opnieuw beginnen.
Weet iemand hoe het zit met promotie?
Zit nu op spot 12 in de 2 v 2 random league.
weet wel hoe het zit met demotie, toen ik de 15 losses haalde en bij de laatste 5 van mn div zat ging in naar Copper div40 oid, waar ik nu 1e staPostius schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 05:06:
Weet iemand hoe het zit met promotie?

maar ja het zal wel ff duren voordat iedereen een flink aantal games op zn account heeft staan, voor meer accurate skill metingen
Wil ik op mijn Battle.net account inloggen, om te checken of ik al een beta-invite heb mogen ontvangen, krijg ik dit bericht:
Er waren toch nooit meer dan 10k spelers online? Hoe kunnen hun servers nu al overbelast raken?Battle.net Servers Busy
Battle.net is currently experiencing a high volume of traffic which is affecting its response time. Please try again in a few minutes.
Uuhm World of Warcraft maakt ook gebruik van die servers, en er zijn regelmatig issues met inloggen in WoW ook en meestal word dat ook veroorzaakt door b.net.VP. schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 08:47:
Wil ik op mijn Battle.net account inloggen, om te checken of ik al een beta-invite heb mogen ontvangen, krijg ik dit bericht:
[...]
Er waren toch nooit meer dan 10k spelers online? Hoe kunnen hun servers nu al overbelast raken?
Een van de meest annoying dingen vind ik dat je met battle.net niet invisible kan gaan voor je friendslist. Soms wil ik gewoon ff niet social zijn. Of zie ik dat over het hoofd?
Je kan je status wel veranderen naar busy maar weet niet of dat effect heeft of je zichtbaar bent of niet. Misschien moeten ze dan een dnd optie maken.apNia schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:09:
Een van de meest annoying dingen vind ik dat je met battle.net niet invisible kan gaan voor je friendslist. Soms wil ik gewoon ff niet social zijn. Of zie ik dat over het hoofd?
Maar ook veel functionaliteiten van battle.net zitten nog niet in SC 2, als het goed is moet je in een later stadium ook mensen kunnen zien die ingelogd zijn in wow (mist je ze in je friendslist hebt met hun battle.net username).
[ Voor 25% gewijzigd door ErwienO op 09-03-2010 11:28 ]
zijn er nog mensen hier die sc1/broodwar spelen ? heb hem gisteren maar weer aangeschaft en ben weer een beetje online aan het prullen
bak er alleen niet veel meer van
bak er alleen niet veel meer van
Noobvraag:
Ik: Terran. Tegenstander: Zerg
Ik bouw 4 SUV's, Supply Depot, Nog een paar SUV's, Refinery, SUV's, Supply Depot, SUV's, Barrak, etc...loopt goed, heb net 5/6 Marines en BAM! Daar is een groep van 30 Zerglings.
Einde potje.
Ik ben zoals gezegd echt een noob. Dus vergeef me als het een voor de hand liggend antwoord is, maar hoe speel je als Terran tegen Zerg?!
Ik bouw 4 SUV's, Supply Depot, Nog een paar SUV's, Refinery, SUV's, Supply Depot, SUV's, Barrak, etc...loopt goed, heb net 5/6 Marines en BAM! Daar is een groep van 30 Zerglings.
Einde potje.
Ik ben zoals gezegd echt een noob. Dus vergeef me als het een voor de hand liggend antwoord is, maar hoe speel je als Terran tegen Zerg?!
B.net is niet alleen maar SC maar ook WoWVP. schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 08:47:
[...]
Er waren toch nooit meer dan 10k spelers online? Hoe kunnen hun servers nu al overbelast raken?
This is the Way.
Had dat al gedeeltelijk door, maar ik wist nog niet dat je ook meerdere gebouwen onder een hotkey kon zetten. Dat werkt inderdaad een stuk handiger!Baardmeester schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 01:16:
[...]
Wat je moet doen is de hotkeys uit je hoofd leren(als je die nog niet kent) en je gebouwen onder een aparte groep zetten. Dan kun je terwijl je bezig bent met je aanval even snel wat toetsen drukken om wat units te maken terwijl je aandacht bij de aanval kan blijven.
En ik laat me nog steeds verrassen door Nyduswormen, jemig wat sneaky altijd.

Verder nog wat tactieken van iemand anders afgekeken, om bij het volgende potje snoeihard de countertactiek te moeten voelen.
1. Sneller bouwen, o.a. dmv. shortcuts leren (zie hierbovensanderander schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:15:
Noobvraag:
Einde potje.
2. Bouw je ingang dicht met supply depot's, eventueel een barrak, zodat hij er niet in zonder eerst gebouwen te moeten destroyen terwijl jij ongestoord z'n zerglings afmaakt (maar meestal rent hij dan weg).
3. Zorg dat je eerst een stuk of 9 a 10 SUV's hebt voordat je begint met bouwen
4. Volgorde in het begin is dus belangrijk, mijn volgorde is ongeveer: 9/10 SUV's, supply, 2 SUVs, barrak, paar SUV's, nog een supply, zo gauw de barrak klaar is marines bakken (kijk uit dat je queue van SUV's niet te vol is, dan heb je geen geld meer)
Meestal heb je dan een marine of 2 als hij meteen komt (5 tegen 2, maar hij moet door gebouwen heen), dan ben je klaar. Ga ondertussen wel gewoon door met SUV's en gebouwen bouwen tijdens het (eventuele) vechten, anders ga je achterlopen.
[ Voor 36% gewijzigd door TerraGuy op 09-03-2010 14:33 ]
Ik zou zeggen, check een paar battle reports. Heb David Kim een keer langs zien komen als Terrans tegen Matt Cooper als Zerg.sanderander schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:15:
Noobvraag:
Einde potje.
http://www.youtube.com/watch?v=QSwqDPNS7dM
Veel te veel SUV's zou ik zeggen. Kijk es in je battle report wanneer je tegenstander met Zerglings begint...sanderander schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:15:
Noobvraag:
Einde potje.
Forgive me als ik iets dom zeg.. ben zelf ook nog niet echt experienced maar zou het blokkeren van je ramp met een baracks en 2 supply depots dit niet tegengaan?sanderander schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:15:
Noobvraag:
Einde potje.
Zo te lezen is dichtbouwen van je ramp dé oplossing! (Kan dit op elke map?)
Leuk om meteen 4 constructieve reacties te krijgen, dat mag ook wel eens gezegd! ;-)
Leuk om meteen 4 constructieve reacties te krijgen, dat mag ook wel eens gezegd! ;-)
veel maps hebben ditsanderander schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:40:
Zo te lezen is dichtbouwen van je ramp dé oplossing! (Kan dit op elke map?)
This is the Way.
Ik zou NIET met je barracks de ramp closen. Ik zou hiervoor supply depots gebruiken. Maar Zerglings zijn niet echt eng als hij er 30 heeft moet jij ook al lang genoeg marines hebben. Plus geblokte ingang en hij maakt niks. Vervolgens door techen naar Medivacs en met je Medivacs je M&M's oppakken en bij zijn economische centrum dumpen.
En stel je zit met Protoss? Hoe voorkom je dan dat Zerg zo'n rush doet?
en SUV's? zitten die in SC2?
en SUV's? zitten die in SC2?
Verwijderd
Als er een echte rush komt (6 lings, 3 zealots bijv) dan zit je denk ik nog niet aan de 3 depots die je toch minstens nodig hebt om de meeste ramps af te sluiten. Het lijkt me daarom wel logisch om depot+barracks te gebruiken in het begin, maar ik kan fout zitten.Postius schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:06:
Ik zou NIET met je barracks de ramp closen. Ik zou hiervoor supply depots gebruiken. Maar Zerglings zijn niet echt eng als hij er 30 heeft moet jij ook al lang genoeg marines hebben. Plus geblokte ingang en hij maakt niks. Vervolgens door techen naar Medivacs en met je Medivacs je M&M's oppakken en bij zijn economische centrum dumpen.
Nog een tip daarnaast (zeg maar vereiste): zorg dat je vroeg scout. Omdat het zoveel op hard counters steunt moet je weten wat de ander doet.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 15:49 ]
zet je zealots op de ramp zodat de zerglings erniet langs kunnenapNia schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:12:
en SUV's? zitten die in SC2?![]()
Oh ja, SCV's ofcourseapNia schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:12:

Toss gebruikt ook wel eens dichtbouwen van hun ramp maar niet helemaal natuurlijk, alhoewel dat ook zou moeten lukken aangezien je units kan warpen naar pylon powered, als je dan van te voren een paar probes buiten hebt gebracht kan je ook nieuwe nexussen bouwen.
ik doe dit als terran ook vaak, meestal een bunker+2 supply depots.Graviton12 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:12:
Toss gebruikt ook wel eens dichtbouwen van hun ramp maar niet helemaal natuurlijk, alhoewel dat ook zou moeten lukken aangezien je units kan warpen naar pylon powered, als je dan van te voren een paar probes buiten hebt gebracht kan je ook nieuwe nexussen bouwen.
overgens de volgorde van bouwen helpt je niet helemaal @sanderander
ik probeer aan het begin altijd een SCV in de bouw queue te houden totdat je er ongeveer ~16 hebt oid, vlak voordat je op de 11 limiet zit (hij staat nog op 9 of 10) meteen een depot bouwen, daarnaa als hij klaar is barracks (of 2
zo doe ik het iig. al zit ik wel in de copper league div 22 oid

Verwijderd
Ramp gedeeltelijk dichtbouwen, de rest blokkeren met je zealots (afhankelijk van hoeveel je er hebt) en goed gebruik maken van de sentry en zijn forcefield,of hoe dat ook heet, door zijn troepen te blokkeren (of nog beter, splitsen).apNia schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:12:
ik heb net een kut battle achter de rug... gast had zich helemaal in geturted met heel veel vikings, raket torentjes... wat kan ik dan doen als tos?
carriers waren zo weg door de vikings, combinatie van phoenix en carries waren ook zo weg
carriers waren zo weg door de vikings, combinatie van phoenix en carries waren ook zo weg
This is the Way.
Dit is mijn buildorder:
TvZ Lost Temple - Hellions.SC2Replay
Een replay van mij in de Gold league, ik ga hier voor Fast hellions, nadat ik zie dat hij voor een fast expand wil gaan. Ik ben niet super goed ofzo, maar volg ook ongeveer dezelfde BO als de rest hierzo.
SCV's tot 9/11, daarna supply depot, dan op 12/17 een barracks en daarna nog een supply. Ligt een beetje aan de spawn plek en map of je 1 of 2 supplies nodig hebt om je ramp te blocken.
TvZ Lost Temple - Hellions.SC2Replay
Een replay van mij in de Gold league, ik ga hier voor Fast hellions, nadat ik zie dat hij voor een fast expand wil gaan. Ik ben niet super goed ofzo, maar volg ook ongeveer dezelfde BO als de rest hierzo.
SCV's tot 9/11, daarna supply depot, dan op 12/17 een barracks en daarna nog een supply. Ligt een beetje aan de spawn plek en map of je 1 of 2 supplies nodig hebt om je ramp te blocken.
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Verwijderd
Right ik heb de demo maar gedownload en tegen een simpele ai gespeeld.Yzord schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:55:
Er is ergens een patch die inderdaad de AI kan regelen.
http://www.gamingnewslink...starcraft-2-beta-ai-maps/
1ste pot
-supplyblocked
-overschot van minerals op de bank.
Heerlijk
Lol, ik zit nu in een Terran vs Zerg, allebei op 1 na onze gebouwen weg. Hij heeft alleen nog ground forces, en ik heb m'n Vikings en factory nu ergens vliegen waar hij niet bij kan. Hij heeft echter iets teveel ground units voor mij om een aanval te winnen op zijn laatste gebouw, dus ik kan ook niets. Patstelling!
Kijken wie er het eerste uitlogt..
Ik heb twee pc's
Zullen maar even een report naar Blizzard doen dan, dit moet niet kunnen.
edit: Vooruit, ik heb 'm de game gegeven.
Hij had anders toch gewonnen. Beetje chatten ondertussen, hij had een kop thee gezet, ik ging even yoga doen, even naar het toilet, dat soort dingen...

edit: Vooruit, ik heb 'm de game gegeven.

[ Voor 18% gewijzigd door TerraGuy op 09-03-2010 19:42 ]
Dit kan inderdaad wel voorkomen. Als iemand niet genoeg geld heeft om een worker / een Nexus/etc te maken, maar wel nog een aantal units heeft, en daarnaast de tegenstander alleen nog buildings heeft die kunnen vliegen / of islands zitten, dan kom je inderdaad op een stalemate uit.TerraGuy schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:26:
Lol, ik zit nu in een Terran vs Zerg, allebei op 1 na onze gebouwen weg. Hij heeft alleen nog ground forces, en ik heb m'n Vikings en factory nu ergens vliegen waar hij niet bij kan. Hij heeft echter iets teveel ground units voor mij om een aanval te winnen op zijn laatste gebouw, dus ik kan ook niets. Patstelling!![]()
Ik heb twee pc's
edit: Vooruit, ik heb 'm de game gegeven.Hij had anders toch gewonnen. Beetje chatten ondertussen, hij had een kop thee gezet, ik ging even yoga doen, even naar het toilet, dat soort dingen...
Verder over mijn eigen bevindingen:
Ik ben nu 23ste in de Copper league. 10 wins en 14 losses. Ik begin steeds beter te worden, en weet nu beter met scouting een goede build te bepalen. Daarnaast heb ik eerder eindelijk die k*t-zerg aan weten te pakken, dat is me een partij lastig...
Wat trouwens de Terrans wel goed maakt is hun air. Vikings en Banshees zijn de beste manier om het een Protoss moeilijk te maken: Ik moet echt verschrikkelijk veel Phoenixes maken om die aan te kunnen, en moet natuurlijk wel een observer bij me hebben voor lategame banshees, of anders is het snel gedaan. Maar goed, Protoss is dan ook crippled op het moment, op het gebied van antiair. Ik hoop in een patch daarom Phoenixes en Stalkers sterker te zien worden. Als daardoor Void Rays minder goed moeten worden tegen air dan vind ik dat best, want die zijn bij mij toch meestal in gebruik als Siege units en om lekker tanks en key buildings uit te schakelen. Tegen Zerg zijn ze iets minder goed, maar ze zijn wel handig om late game harass te gebruiken.
Ik moet nog steeds meer en beter scouten tegen Protoss en Zerg, en proberen Stalkers te upgraden als ik de resources vind om Blink te krijgen, en misschien moet ik ook meer gaan denken aan damage en armor upgrades om die zwakke Stalkers lang genoeg te laten leven om mijn Immortals (echt de fijnste units met Protoss imo) te beschermen tegen air units.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Je bent niet de enige:TerraGuy schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:26:
Lol, ik zit nu in een Terran vs Zerg, allebei op 1 na onze gebouwen weg. Hij heeft alleen nog ground forces, en ik heb m'n Vikings en factory nu ergens vliegen waar hij niet bij kan. Hij heeft echter iets teveel ground units voor mij om een aanval te winnen op zijn laatste gebouw, dus ik kan ook niets. Patstelling!![]()
Ik heb twee pc's
edit: Vooruit, ik heb 'm de game gegeven.Hij had anders toch gewonnen. Beetje chatten ondertussen, hij had een kop thee gezet, ik ging even yoga doen, even naar het toilet, dat soort dingen...
I'm currently at a stand off
Net de crack geprobeerd om offline te spelen
Wow echt vet, ben weer helemaal verliefd op de carriers 
Units die ik bij de Zerg mis zijn de Guardians, om lekker van afstand gebouwen te slopen..
Units die ik bij de Zerg mis zijn de Guardians, om lekker van afstand gebouwen te slopen..
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Broodlords... soort overpowered Guardians, ik zou ze eens proberen als ik jou wasUnits die ik bij de Zerg mis zijn de Guardians, om lekker van afstand gebouwen te slopen..
[ Voor 88% gewijzigd door praya op 09-03-2010 21:14 ]
Hmm, even overheen gekeken denk ik
Verwijderd
Net weer tegen de AI comp gespeeld, moet zeggen dat zerg wel heel erg eng units kan pompen met queens. Met 3 hatches + queens heb je binnen een minuut of wat een goed leger. En de regen van roaches is.. 
Damn wat wou ik graag dat ik een beta key'tje had

Damn wat wou ik graag dat ik een beta key'tje had
TerraGuy schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:26:
Ik heb twee pc's
Dit is dus hetgeen wat me irriteert aan online rankings e.d. Even een heel ander online spel, Gears of War of Call of Duty. Mensen nemen de meest belachelijke detours (in het geval van Xbox Live vaak exploiten) om hun rank omhoog te boksen. Zo erg dat het de naam 'spelletje' niet meer verdient. Ik voorzie wel meer ge-eikel hierin bij Starcraft 2. Want (no offense) Starcraft 2 is een spel wat zeer serieus genomen wordt door veel van z'n spelers. En ik ben dan ook niet zo'n punten-beest, maar ik kan er in komen dat je na een battle van een half uur/drie kwartier (of nog meer) je dat niet zomaar uit handen wilt geven.Baardmeester schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:00:
Je bent niet de enige:
I'm currently at a stand off
Ik hoop dat Blizzard ook met een oplossing komt hiervoor. Een X tijd geen aanvallen geweest of units gebouwd = vraag aan beide spelers of het als een draw gezien moet worden, met een daaraan relevante score voor je ranking.
[ Voor 5% gewijzigd door apNia op 09-03-2010 21:27 ]
Zo'n groot probleem zal het toch niet worden lijkt me. Ik heb 1000'en potjes online gespeeld in verschillende rts games, maar ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik zoiets heb meegemaakt. Misschien 1x dat ik intussen vergeten ben. Maar opzich, een knop waarmee je een draw kunt voorstellen aan je tegenstander die dan kan accepteren zou opzich wel nice zijn ja.
Is het dan een fout in Starcraft 2's gamedesign dat het nu wel gebeurt? Ach inderdaad wellicht komt het zelden voor, dan lijkt het me niet de moeite waard. Maar als het toch SC2s 'fout' is zou ik die er uit werken als ik Blizzard was.
Ik heb het in andere games ook wel zien gebeuren, alleen het zelf dus niet meegemaakt voor zover ik nog weet. Je houdt sowieso de mogelijkheid dat het kan gebeuren, enige optie is een draw knop oid toevoegen.
Voor de geïnteresseerden: als je in onderstaande map dus precies onderin in het midden gaat hangen met een gebouw, dan kan je er vanaf de grond niet bij als Zerg met Queens of Hydralisks. Overigens kon hij mijn Vikings die daar hingen niet zien, alleen het gebouw.
Identiek hetzelfde is mogelijk in de eerste starcraft. Ik zie niet echt waarom het nu plots wel een probleem zou zijnapNia schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:02:
Is het dan een fout in Starcraft 2's gamedesign dat het nu wel gebeurt? Ach inderdaad wellicht komt het zelden voor, dan lijkt het me niet de moeite waard. Maar als het toch SC2s 'fout' is zou ik die er uit werken als ik Blizzard was.
Omdat ranking nu heel zwaar gaat meetellen. Heel zwart-wit gezegd verneukt imo ranking het spel element in games. Maar dat is denk ik meer een algemene klacht denk ik, gezien het in SC2 ook niet zo veel voor gaat komen (denk ik).
Die ladder is juist echt kicke, goed idee.
Daarnet mijn meest epic battle gehad ooit in 2 v 2. 30 Battle cruisers tegen 15-20 carriers en 40-50 stalkers. 1337 ness kan replay wel is uploaden mochten mensen het willen zien. Het was echt epic na die battle quitte die 2 anderen ook meteen lololol. 5 dappere stalkers hebben het overleefd!(en bijna alle carriers).
Daarnet mijn meest epic battle gehad ooit in 2 v 2. 30 Battle cruisers tegen 15-20 carriers en 40-50 stalkers. 1337 ness kan replay wel is uploaden mochten mensen het willen zien. Het was echt epic na die battle quitte die 2 anderen ook meteen lololol. 5 dappere stalkers hebben het overleefd!(en bijna alle carriers).

Gisteren pot tegen de gehackte AI gedaan, damn dat viel nog niet mee. Versie 6.1 is best pittig en je krijgt echt wel een goed idee van het spel moet ik zeggen. Op de béta na het beste wat je kunt krijgen imo. Gelukkig was mijn Zerg mede AI zo vriendelijk om beide protoss op te rollen. lol.
2 vraagjesMrFl0ppY schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 08:32:
Gisteren pot tegen de gehackte AI gedaan, damn dat viel nog niet mee. Versie 6.1 is best pittig en je krijgt echt wel een goed idee van het spel moet ik zeggen. Op de béta na het beste wat je kunt krijgen imo. Gelukkig was mijn Zerg mede AI zo vriendelijk om beide protoss op te rollen. lol.
1) Waar heb je die AI vandaan? Heb nu de "standaard" versie, maar dat mag wel pittiger, maar moet ook weer niet te pittig zijn, dus ik zoek een "medium" AI eigenlijk..
2) Hoe kun je samen met een andere AI spelen?
Zie mijn waarschuwing: psychoclown in "[PC] StarCraft 2 - Deel 2"
[ Voor 85% gewijzigd door psychoclown op 10-03-2010 17:05 ]
..knip..
[ Voor 96% gewijzigd door psychoclown op 10-03-2010 17:05 ]
Voor zover ik weet zijn die potjes FFA en ik vermoed dat hij bedoelde dat die Zerg dus eerst de anderen heeft afgemaakt.
Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.
..knip..
[ Voor 95% gewijzigd door psychoclown op 10-03-2010 17:05 ]
Spelen jullie trouwens met health bars aan of uit? Aan de ene kant is het erg fijn om in één oogopslag te zien hoe je troepen/gebouwen (en van de tegenstander) ervoor staan, aan de andere kant is het lastiger om in 1 oogopslag te zien welke unit(s) je nu aangeklikt hebt.
Verder vind ik het jammer dat de muziek van de Terrans niet meer zo opzwepend en 'meezingbaar' is als in deel 1; dat was voor mij toch wel een reden om graag met de Terrans te spelen. Zerg-muziek was in SC1 ook erg mooi, Protoss-muziek had ik dan wat minder mee. Misschien dat er in de final meer muziek komt, zou fijn zijn.
Verder vind ik het jammer dat de muziek van de Terrans niet meer zo opzwepend en 'meezingbaar' is als in deel 1; dat was voor mij toch wel een reden om graag met de Terrans te spelen. Zerg-muziek was in SC1 ook erg mooi, Protoss-muziek had ik dan wat minder mee. Misschien dat er in de final meer muziek komt, zou fijn zijn.
kun je niet meer door alt in te houden de healtbars zien? dat was in warcraft3 (en sc1?) volgens mij zo. altijd de healthbars aan lijkt me erg onpraktisch, zeker met een groepje air units.
Ah, thanks voor de tip.daanteb schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:18:
kun je niet meer door alt in te houden de healtbars zien? dat was in warcraft3 (en sc1?) volgens mij zo. altijd de healthbars aan lijkt me erg onpraktisch, zeker met een groepje air units.
Ik was gisteren of eergisteren demote van 6e plaats in 2v2 Gold League naar Silver League doordat ik 7 keer achter elkaar verloor (3-4x van precies zelfde team, volgens mij een premade
). Ik had het echt niet getroffen met me allies die avond.
Het ging zelfs zo slecht dat ik uiteindelijk 90e in Silver League stond met minder dan 900 punten, nu zit ik weer op 1173 en ben 2e van mijn division...
Hopelijk word dat matching toch wat beter
Het ging zelfs zo slecht dat ik uiteindelijk 90e in Silver League stond met minder dan 900 punten, nu zit ik weer op 1173 en ben 2e van mijn division...
Hopelijk word dat matching toch wat beter
Dit topic is gesloten.
Let op:
Houd het nuttig en ontopic.
Houd het nuttig en ontopic.