“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Is niet zozeer iets nieuws meer hoor voor met name RTS gamesOkkE schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:15:
Ik vind trouwens het hele idee van replays voor SC geniaal, en dat allemaal in een bestandje van soms niet eens 100kb, erg netjes. Ook heel leerzaam om matches van pro's te kunnen terugkijken.
Alleen jammer dat met meeste games replays waardeloos werden met iedere patch. In SC2 is dit als het goed is voorbij.
Het meest geniale replay systeem wat ik OOIT gezien heb was die van Halo 3. Die is zo geniaal. Je kan een hele match terug zien, met een compleet vrije camera. Dus je kan roteren inzoomen. Pauseren en even rondvliegen, en het hele bestand is kleiner dan 200kb. Voor een shooter!OkkE schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:15:
Ik vind trouwens het hele idee van replays voor SC geniaal, en dat allemaal in een bestandje van soms niet eens 100kb, erg netjes. Ook heel leerzaam om matches van pro's te kunnen terugkijken.
-- edit --
[...]
Moet zeggen dat ik niet zo op de hoogte ben van RTS. Ik heb na Warcraft 3 eigenlijk geen RTS meer gespeeld, volgens mij. Dat er een speciaal replay-bestandsformaat was voor RTS games was me dan ook niet bekend.
Dat er van veel matches (zeker wedstrijden) op YouTube te zien waren wist ik natuurlijk wel. Hehe. Gewoon heel netjes van Blizzard dat je nu een super klein uitwisselbaar bestand hebt, om zo'n match op je eigen PC opnieuw te kijken, zowel slowmotion als highspeed.
Btw ik zoek wat goede protos replays voor SC1
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Terran FTW! die zijn altijd het coolste geweest
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
in ieder geval geen Zerg... ik wou me op Protoss richten, maar al m'n collega's gaan dat zo'n beetje al doen, dus het zal weer Terran worden denk ikStalllone schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:32:
Wie weet er nu al met welk ras hij/zij gaat spelen?
Terran FTW! die zijn altijd het coolste geweestde rest is goed om ingemaakt te worden.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
Het is wel wat zwaarder dan ik dacht.. Met mijn hd4850 en E8400 zit ik tussen de 25 (op hele drukke scenes) en de 60 fps in.. (alles op zijn hoogst en 1680x1050) Het liefst wil ik dat alles boven de 60 zit.. dus dat wordt wel een aantal dingen lager zetten..apNia schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:17:
Mensen die hier SC2 gespeeld hebben, wat voor gevoel hebben jullie bij de vereisten aan een systeem? Is het echt heel zwaar, of kan een gemiddelde PC het makkelijk aan?
Ik vind het replay systeem van SC2 het meest geniale systeem dat er is.. je kan gewoon doorspoelen,terugspoelen(!) zonder laadtijden, je kan een willekeurige plek kiezen op de tijdslijnbalk, en je hebt super veel statistieken..
YESBoeboe schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:42:
Voor wie volgende week in Hannover zit: Blizzard heeft een stand op CeBit.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 16:48 ]
frameratecap=60 erin plakken. Geeft je GPU wat ademruimte.
Hoe helpt dat zijn framedrops?Omnyakom1 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:56:
Je kunt in de variables folder een frameratecap instellen
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Lijstje(GoT - B.net):
- Baardmeester - Baardmeester
- Morphix - Fivt
- sanderanders - sanderanders
- Postius - Postius
- BoeBoe - BoeBoe(misschien)
- MrFl0ppY - ?(misschien)
[ Voor 22% gewijzigd door Baardmeester op 26-02-2010 18:32 . Reden: veranderingen lijstje ]
WAAROM moet je dat nou net zeggen arghBoeboe schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:42:
Voor wie volgende week in Hannover zit: Blizzard heeft een stand op CeBit.
Kzal al maar eens beginnen zien voor een vliegtuig ticket damn
Anders wil ik vanavond wel wat friendly matches spelen hoor. Voor mij is het ook enorm lang geleden (ben vooral warcraft 3 liefhebber, en zelfs dat is al meer dan een jaar geleden ondertussen), je hoeft geen groot niveauverschil te vrezenBaardmeester schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:13:
Voor de mensen die alvast wat willen oefenen op Starcraft 1. Ik wil morgenavond vanaf 8 uur in Channel GoT op battle.net een toernooitje voor de lol organiseren. Dus doe gewoon mee als je er niks van bakt zoals ik. Stuur even een DM en dan zal ik hieronder wel een lijst met namen van de accounts maken die je kunt toevoegen aan je friend list(/f add). Stuur ook een DM als je morgen avond niet kan, maar wel op friendlist van iedereen wil.
Aanwezig:Afwezig:
- Baardmeester
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Beetje varriatie maakt het wel zo leukapNia schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:57:
[...]
in ieder geval geen Zerg... ik wou me op Protoss richten, maar al m'n collega's gaan dat zo'n beetje al doen, dus het zal weer Terran worden denk ik
Terran geeft mij altijd het Alians/Starship Troopers gevoel. Vecht daarom ook het liefst tegen de Zerg

Komt nu over een weekje de volgende Beta-key waves eraan?
Eerst werd er gezegd dat de 2de wave binnen 2 weken zou zijn terwijl het nog geen week na de 1ste kwam dus hopelijk is er elke week 1tje.
Ik had vsync aan op 75 herts en FPS was gelocked op 75. Drops naar 50/40 fps merk je dan heel goed. Zelfs als ie naar 60 fps dropt van 75.
Als je 60 FPS lockt zijn de drops minder(merkbaar) omdat je GPU niet zo'n hoge target FPS heeft om naartoe te werken.
Is dit kans op meer keys?Graviton12 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:38:
Dunno maar CM's gaven in post op beta forum aan dat er veel mensen zijn die hun install gewoonweg niet gebruiken of niet meer.
euh...Omnyakom1 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:59:
[...]
Ik had vsync aan op 75 herts en FPS was gelocked op 75. Drops naar 50/40 fps merk je dan heel goed. Zelfs als ie naar 60 fps dropt van 75.
Als je 60 FPS lockt zijn de drops minder(merkbaar) omdat je GPU niet zo'n hoge target FPS heeft om naartoe te werken.
en ik maar denken dat het was om tearing tegen te gaan
In SC1 speelde ik voornamelijk Protoss, en in WC3 voornamelijk Orc (enigszins vergelijkbaar). In SC2 spreekt Protoss me echter het minst aan. Heb voornamelijk met Zerg gespeeld nu in SC2 maar vind ook de Terran erg gaaf.Stalllone schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:32:
Wie weet er nu al met welk ras hij/zij gaat spelen?
Terran FTW! die zijn altijd het coolste geweestde rest is goed om ingemaakt te worden.
Verwijderd
Thanks! want nu stijgt mijn kaart op. .Omnyakom1 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:56:
Je kunt in de variables folder een frameratecap instellen
Heb het een paar pages terug ook uitgelegd, maar even in het kort:Mag schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:51:
Weet iemand hoe die divisions werken? Staat de een boven de ander? Of is het gewoon willekeurig opgedeeld?
5 brackets, copper tot platinum. Binnen iedere bracket divisions van ik geloof 100 man. De divisions zijn willekeurig voor zover bekend, en eigenlijk gewoon een mini ladder zodat je je niet zo hopeloos triest voelt als je op positie 20394030 staat
Wanneer je precies divisions/brackets switched, en hoe het met de tournaments voor top 8 binnen een division werkt weet ik niet.
Die leagues wist ik wel. Vroeger me alleen af of die divisions oplopend waren binnen de league of niet. Blijkbaar niet dus. Ik neem aan dat ze je zoveel mogelijk matchen tegen andere mensen uit je eigen division?psychodude schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:55:
[...]
Heb het een paar pages terug ook uitgelegd, maar even in het kort:
5 brackets, copper tot platinum. Binnen iedere bracket divisions van ik geloof 100 man. De divisions zijn willekeurig voor zover bekend, en eigenlijk gewoon een mini ladder zodat je je niet zo hopeloos triest voelt als je op positie 20394030 staat. Ook speel je ten tijde dat je in nog dezelfde division zit met dezelfde andere spelers, dus op sociaal vlak is het ook soort van een plus.
Wanneer je precies divisions/brackets switched, en hoe het met de tournaments voor top 8 binnen een division werkt weet ik niet.
Ik hoop overigens dat niet alleen de top8 van elke division mee mogen doen aan het tournament. In WC3 moest je op bepaalde tijden tournament games spelen om te kwalificeren, dan kon iedereen dus meedoen, dat was leuker
Erg cool. Eerst een Vortex iedereen in een bal opzuigen en dan een Nuke erop.
Ik vind het vergeleken met het replay systeem van Heroes of Newerth toch nog aardig wat missen. Het ergste vind ik nog wel dat je niet vooruit kan spoelen op de tijdslijnbalk. Waarom?! Het is juist fijn om die eerste 2/3 minuten ff te skippen, of meteen door te spoelen naar de "pro" move waarvoor ik heb heb gedownload. Nu moet ik steeds met de hand op 6x doorspoelen, en dan pas kan je terug/vooruit door de match heen.Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:46:
[...]
Ik vind het replay systeem van SC2 het meest geniale systeem dat er is.. je kan gewoon doorspoelen,terugspoelen(!) zonder laadtijden, je kan een willekeurige plek kiezen op de tijdslijnbalk, en je hebt super veel statistieken..
Ook mis in het "globale" stats overzicht in de beta, ik wil een paar van die stats dingen samen zien in plaats van maar 1 per keer.
Ook vind ik het jammer dat je geen online replay database hebt. Bij Heroes of Newerth ram je een game id in de game, hij download de replay en je kan hem meteen kijken! Als ze er ook een search engine in bouwen, bijvoorbeeld: Geef me replays van T vs Z op deze map van mensen uit de pro-league en poef, lijstje met 10 replays zou het perfect zijn
Het is iig beter dan Wc3 en Sc1, maar nog niet de beste imho
Ik heb ook echt geen idee! Ik zat sinds het begin in de Bronze league, rond nr 1 to 4, heb daar gespeeld tot 21w-17l, begon net de smaak te pakken en krijgen en zat op een 6 win streak ofzo. Na de laatste match stond er oppeens:psychodude schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:55:
[...]
You have been upgrade to the Gold league!
En nu speel ik dus in de gold league, helemaal onderaan ^^
[ Voor 18% gewijzigd door Wiebbe op 25-02-2010 21:25 ]
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Top 8 of top 16, maar in principe is het dus zo'n beetje hetzelfde als in WC3; je kwalificeert als het ware door op die positie te komen vanuit de 100. Zo'n beetje 10% of meer kans om er dan in te komen al voor je divisie.Mag schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:07:
[...]
Die leagues wist ik wel. Vroeger me alleen af of die divisions oplopend waren binnen de league of niet. Blijkbaar niet dus. Ik neem aan dat ze je zoveel mogelijk matchen tegen andere mensen uit je eigen division?
Ik hoop overigens dat niet alleen de top8 van elke division mee mogen doen aan het tournament. In WC3 moest je op bepaalde tijden tournament games spelen om te kwalificeren, dan kon iedereen dus meedoen, dat was leuker
En ja, iedere ranked match welk je speelt is als het goed is binnen je huidige divisie. Zou overigens best alsnog zo kunnen zijn dat de leagues oplopend zijn, Blizzard heeft er volgens mij niets over gezegd en daarbuiten zijn er slechts een paar meldingen geplaatst over mensen welk van division veranderd waren; maar was hierbij gelijk naar een andere bracket.
Kan ook een beetje komen door het geringe aantal spelers dat je niet enkel een paar divisions omhoog of omlaag gaat maar gelijk in een andere bracket komt bijvoorbeeld, terwijl als er 50 keer zoveel spelers zijn je slechts een paar divisions zou springen ofzo.
Dusver lijkt het echter random.
Bedoel je niet gewoon de automated tournaments in WC3? Geniaal systeem ja, ik geloof dat dat ook terugkomt in SC2. Lijkt me dat dat dan los staat van de divisions enzo en andere toernooien zijn dan die waar de top 8 aan mee kan doen.Mag schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:07:
[...]
Die leagues wist ik wel. Vroeger me alleen af of die divisions oplopend waren binnen de league of niet. Blijkbaar niet dus. Ik neem aan dat ze je zoveel mogelijk matchen tegen andere mensen uit je eigen division?
http://forums.battle.net/...icId=23425633703&sid=5000
Anywayz ik ga pitten. Als er patchnotes vrijkomen hier posten graag :p!
http://forums.battle.net/...=234233860666&sid=5010#66
Die is van de EU forums en daar staat veel meer informatie in. Ook blue! \o/
Dit zouden de notes zijn.
Patch notes:
StarCraft II Beta - Patch 1 (version 0.3.0.14093)
BALANCE CHANGES
TERRAN
Viking
The armor value for this unit in Fighter Mode has decreased from 1 to 0.
The damage done by this unit in Fighter Mode has changed from 6 (+8 armored) to 10 (+4 armored).
Reaper
The damage done from D-8 Charges has decreased from 40 to 30.
The delay between attacks for D-8 Charges has decreased from 2.5 to 1.8.
Orbital Command
The build time for this upgrade has decreased from 50 to 35.
PROTOSS
Observer
Gravitic Boosters: The cost of this research has decreased from 150 minerals and 150 vespene gas to 100 minerals and 100 vespene gas.
High Templar
Phase Shift: This ability has been removed from the game.
New ability: Feedback - Drains all energy from the target unit and causes damage equal to the amount of energy drained.
Colossus
The building pathing radius for this unit has decreased from .75 to .5625.
Mothership
Vortex: The energy cost of this ability has increased from 75 to 100.
Vortex: The target radius of this ability has decreased from 3.0 to 2.5.
Temporal Rift: This ability has been removed from the game.
Wormhole Transit: This ability has been removed from the game.
New ability: Mass Recall - Teleports all of the player's units in the target area to the Mothership.
Nexus
Chrono Boost can no longer target allies.
Gateway
The build time of this building has increased from 50 to 65.
ZERG
Infestor
Fungal Growth: The damage done by this ability has decreased from 48 to 36.
Fungal Growth: This ability now prevents affected units from burrowing.
Neural Parasite: Functionality changed - The Infestor now channels this spell, which lasts 10 seconds or until the Infestor is destroyed. You can now target all units with this ability.
Terran Infestation: The ability’s energy cost has reduced from 50 to 25 and Infested Terrans now spawn 1 at a time.
BUG FIXES
Addressed an issue causing people to receive an “Internal Battle.net Error” message with their game client.
Muting your microphone will no longer cause your microphone to be turned off in the operating system once the program has exited.
Please note that the voice chat functionality has only partially been implemented. There are many known issues with voice chat that we expect to address in a future patch.
The “Medium” graphical settings were reconfigured to work better on appropriate machines. The video settings “auto-detect” functionality has been reset as a result.
Added a frame rate limiter to the game menus to prevent some graphics cards from running at higher frame rates than necessary.
Reaction: lol buffing reapers.
http://www.starcraft2.com/launcher/patch-notes.htm displays this for some people, mine is from the downloader though.
[ Voor 87% gewijzigd door PromWarMachine op 26-02-2010 02:38 ]
Flink aangepakt dat beestjeMothership
Vortex: The energy cost of this ability has increased from 75 to 100.
Vortex: The target radius of this ability has decreased from 3.0 to 2.5.
Temporal Rift: This ability has been removed from the game.
Wormhole Transit: This ability has been removed from the game.
New ability: Mass Recall - Teleports all of the player's units in the target area to the Mothership.
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Vroeger altijd met de serial van mijn broer gespeeld die nooit online ging maar die heeft ie helaas meegenomen
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Zijn identiek. Je kiest ingame welke batlenet regio je wil gebruiken.MrFl0ppY schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 08:38:
Even klein vraagje, zit er verschil tussen de Amerikaanse en Europese variant van Starcraft 1? In de VS kost de game namelijk 15$ terwijl de Europese variant natuurlijk 15€ is. Zou vanavond wel mee willen doen dus ben afhankelijk van de digitale download.
Vroeger altijd met de serial van mijn broer gespeeld die nooit online ging maar die heeft ie helaas meegenomen.
Hmm, dat zou opzich wel jammer zijn! Snap wel dat ze het onmogelijk willen maken zonder geldig B.net te kijken wanneer de game eenmaal te koop is, maar vond het nu met de Beta wel handig.Pedr0 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 08:09:
Het offline replays kijken lijkt niet meer mogelijk te zijn met deze nieuwe patch. Althans, zo gaan de geruchten!
Het zag er op de filmpjes redelijk sterk uit, maar dat werkt lijkt me alleen wanneer je 2vs2 speelt met Protoss + Terran. En het kost dacht ik best veel zo'n combo.Graviton12 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 08:17:
Vooral het bevriezen van units en dan een nuke erop gooien is nogal sterk bij een mothership lijkt me, als je onmiddellijk een nuke erop zet ontploft ie net als de units terug vrijkomen.
Ik had em voor 10 euro bij de bart smit. Hij ligt hier ook voor een 10tje in de Saturn(mediamarkt) en fre erecord shop.Boeboe schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:11:
[...]
Zijn identiek. Je kiest ingame welke batlenet regio je wil gebruiken.
Hmm misschien rij ik dan toch even langs de winkel (kom er na het werk toch langs). Beetje vreemd dat de digitale download voortaan duurder is dan de CD...Postius schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:51:
[...]
Ik had em voor 10 euro bij de bart smit. Hij ligt hier ook voor een 10tje in de Saturn(mediamarkt) en fre erecord shop.
Begin even zoeken, zeker bij zerg,, het liefst speel ik met protoss, had ik ook met SC1.
Valt me zeker op, ene keer wordt ik echt ingemaakt, en andere keer juist andersom,, ligt dus echt aan je strategie,, jammer dat iedereen gelijk gaat rushen,, kan je niet alles even uittesten, wel als je wint, gewoon doorgaan en alles testen, helaas zonder tegenstander dan.
Battle.net werkt goed, overdag duurt wat lang met tegenstander zoeken, maar dat kan ook komen dat er weinig mensen online zijn. s'avonds binnen minuut tegenstander gevonden.
Speel alles op High, maar geen last ondervonden, ben wel benieuwd wat mijn fps is, maar even zoeken hoe ik dat kan zien.
Laden duurt best lang, had dit sneller verwacht, heb een gemiddelde game-pc. (je kan zien hoever je medespelers zijn met laden, dus die neem ik niet mee met laadtijd)
Als iemand iets wilt weten uit het spel, vraag maar,,
ik weet zeker dat ik hem ga kopen!
Ctrl+Alt+FKbeuriot schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:05:
Speel alles op High, maar geen last ondervonden, ben wel benieuwd wat mijn fps is, maar even zoeken hoe ik dat kan zien.
[ Voor 12% gewijzigd door daanteb op 26-02-2010 14:52 ]
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Volgensmij wel.daanteb schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:51:
betekent dat nu ook dat je met de infestor een mothership kan overnemen? lijkt me wel vaag
Btw; infested terran is nu gewoon een unit die je summoned, dus geen terran gebouw oid voor nodig. Je gooit gewoon met je infestor een ei neer en daar spawned een infested terran uit. Dit kan dus ook in ZvP etc. Kost 25 energy en een infestor heeft max 200 energy dus het wordt al snel een gezellige boel
Deelnemers(GoT - B.net):
- Baardmeester - Baardmeester
- Morphix - Fivt
- sanderanders - sanderanders
- Postius - Postius
- MrFl0ppY - MrFloppY
- BoeBoe - BoeBoe(misschien)
[ Voor 7% gewijzigd door Baardmeester op 26-02-2010 19:36 ]
http://forums.battle.net/...Id=23094049316&sid=5000#2
Verwijderd
van te maken.
http://www.tomshardware.c...se,9755.html#xtor=RSS-181
[ Voor 10% gewijzigd door Graviton12 op 27-02-2010 15:27 ]
het is Blizzard geloof je het zelf......Graviton12 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 15:26:
Had deze nog niet gezien, blijkbaar gaat de beta zo goed vooruit dat ze nu denken om er 3 maand maximum
van te maken.
Is al een paar dagen oude quote, maar daarbuiten eigenlijk niets anders dan wat voor aanvang van beta en zelfs enkele maanden terug gezegd was. Een launch voor medio 2010. Altijd goed om te lezen dat ze nog op schema zitten, maar het zal met name ook gewoon bevestiging zijn voor de pessimisten welk uit gaan van eind 2010 of 2011Graviton12 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 15:26:
Had deze nog niet gezien, blijkbaar gaat de beta zo goed vooruit dat ze nu denken om er 3 maand maximum
van te maken.
Zag het zojuist op darkblizz, maar even een kijkje nemenNiosus schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 15:26:
Voor de mensen die de units al een keer willen proberen zonder key: Teknogods en Lazytown Team hebben samen een manier gevonden om offline te kunnen spelen. Zonder AI spijtig genoeg. Je zit dus alleen op een map. Wel eens leuk om een gigantisch leger te maken en ze dan elkaar laten afslachten =)
Ik zit in een kaneel GoT maar dit is zelf aangemaakt, maar als iemand kan kijken of ie kan joinen of iets. Speel voornamelijk 2v 2 want dat heb ik altijd leuker gevonden willekeurig welke rts. Sta ondertussen op 1800 punten, nie slecht voor iemand die SC nooit echt online heeft gedaan xD.
Verwijderd
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2010 19:24 ]
Er zijn versies met nasty trojans in. Pak enkel de links van de "officiele" teknogods site. In die hun spullen zit nooit ietsBoeboe schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:57:
hf, naar verluid zit er een vrij nasty trojan in

Word ook aangegeven in de topics dat veel AV's erover zullen vallen maar zou normaal zijn, heb wel niet alle replies nagelezen
Op het moment kan je in Use your illusion en use your illusion simplified in de sandbox toch vechten tegen units, die zijn in de map gespawned dus (nog) geen AI.
Heeft iemand anders met een mac ook problemen dat de opt-in application niet wilt starten?
Ik heb um al een paar keer opnieuw gedownload verspreid over een weekje of 2, maar nog steeds werkt die niet.
Hij start, maar sluit direct weer af, je ziet niks openen of zo, alleen het dock reageert.
Ik heb een nieuwe iMac 27 inch i5.
natuurlijk. Zolang je de data geeft aan het grote publiek zullen er altijd wel een paar slimmeriken zijn die enkel bepaalde stukken code kunnen laten lopen (= alles buiten de drm). Met die B.net zit een deel van de code op de blizzard servers, dus moeten ze een manier vinden om te kijken welk antwoord ze op welk commando krijgen van de serversGraviton12 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:07:
Het blijft me verbazen dat je met reverse engineering of welke manier dan ook altijd wel een oplossing kan vinden voor programmatuur te kraken.
Mac wordt voorlopig nog niet ondersteund.Taurnil schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:16:
Excuus als dit al is langs geweest, heb een search op dit topic uitgevoerd maar niks gevonden.
Heeft iemand anders met een mac ook problemen dat de opt-in application niet wilt starten?
Ik heb um al een paar keer opnieuw gedownload verspreid over een weekje of 2, maar nog steeds werkt die niet.
Hij start, maar sluit direct weer af, je ziet niks openen of zo, alleen het dock reageert.
Toevallig geen bootcamp met een of andere versie van Windows mogelijk, indien niet, gelieve key te sturen naar ******@*******.com

[ Voor 10% gewijzigd door Graviton12 op 27-02-2010 21:46 ]
Heb dat inderdaad ergens gelezen. maar het wordt niet ondersteund, maar wel een beta mogelijkheid voor geboden? beetje vreemd lijkt me niet?Graviton12 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:45:
[...]
Mac wordt voorlopig nog niet ondersteund.
Toevallig geen bootcamp met een of andere versie van Windows mogelijk, indien niet, gelieve key te sturen naar ******@*******.com![]()
Inmiddels zijn er ook maps beschikbaar waar wel AI aanwezig is...Niosus schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 15:26:
Voor de mensen die de units al een keer willen proberen zonder key: Teknogods en Lazytown Team hebben samen een manier gevonden om offline te kunnen spelen. Zonder AI spijtig genoeg. Je zit dus alleen op een map. Wel eens leuk om een gigantisch leger te maken en ze dan elkaar laten afslachten =)
Ok, ze zullen misschien geen support leveren maar als het werkt ...
Verwijderd
De AI is leuk om eens af te maken, maar meer dan dat ook weer niet.
15 wins 37 losses, het begint te komen. Tegen de launch hoop ik toch 50/50 van WIn/Loss behaald te hebben. Zealot rushes ftw. Helaas niet echt effectief tegen een Zerg speler.
Ik ken de officiele AI niet, en weet niet hoezeer de hacked AI daarmee overeen komt; maar als die hacked AI ook very easy is dan wil ik niet weten wat hard zal doen, lolVerwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:55:
Zelf met al die hacks mis je op het moment toch het belangrijkste onderdeel: De MP, die echt heel leuk is. De AI is echt strontsaai om tegen te spelen aangezien ie locked is op very easy. tenzij dat de moeilijkere AI er al in zit maar gewoon nog moet geactiveerd woorden uiteraard.
AoE deed ik enkel maar campagnes, geen mp.
SC2 zal beide worden, eerst de sp voor alles te leren kennen.
Verwijderd
Kan je beter meteen MP gaan spelen. Anders heb je nog geen donder geleerd. En replays kijken.Graviton12 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 18:58:
Sommige halen een game voor de mp anderen voor de sp, wat mij betreft hangt het echt van de game af, CoD MW2 heb ik 1 missie gespeeld en nooit meer opengehad.
AoE deed ik enkel maar campagnes, geen mp.
SC2 zal beide worden, eerst de sp voor alles te leren kennen.
Mij gaat het gewoon om de upgrades weten zitten en de tech tree beetje leren kennen.
Verwijderd
Dan weet je nog niets. Weten wat de tactieken zijn, wat voordelen zijn van bepaalde maps enz enz. Dat haal je alleen uit door (eigen) replays te kijken en door MP te spelen.Graviton12 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 20:10:
Als het zou afhangen van replays kijken dan zou ik gelijk naar platinum league mogen
Mij gaat het gewoon om de upgrades weten zitten en de tech tree beetje leren kennen.
Ik denk dat iedereen die Starcraft of Warcraft 3 gespeeld heeft zich wel eerst gretig op de singleplayer gaat werpen. Vooral in warcraft 3 was deze subliem en met hun nieuwe engine kunnen ze minstens evenveel doen in starcraft 2Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 20:08:
[...]
Kan je beter meteen MP gaan spelen. Anders heb je nog geen donder geleerd. En replays kijken.
Mwa, het helpt heel veel als je in MP al weet wat wat doet en wat requirements zijn voor bepaalde units en gebouwen. Ook kun je alvast bepaalde timings je eigen maken (zoals de snelheid waarmee je minerals en gas binnenkrijgt etc).Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 20:14:
[...]
Dan weet je nog niets. Weten wat de tactieken zijn, wat voordelen zijn van bepaalde maps enz enz. Dat haal je alleen uit door (eigen) replays te kijken en door MP te spelen.
Verwijderd
Zealot rush werkt juist beter tegen Zerg. Terrans bouwen gewoon een mooie muur bij hun ramp zodat je zealots een voor een kapot worden geschoten.Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:55:
Zelf met al die hacks mis je op het moment toch het belangrijkste onderdeel: De MP, die echt heel leuk is. De AI is echt strontsaai om tegen te spelen aangezien ie locked is op very easy. tenzij dat de moeilijkere AI er al in zit maar gewoon nog moet geactiveerd woorden uiteraard.
De AI is leuk om eens af te maken, maar meer dan dat ook weer niet.
15 wins 37 losses, het begint te komen. Tegen de launch hoop ik toch 50/50 van WIn/Loss behaald te hebben. Zealot rushes ftw. Helaas niet echt effectief tegen een Zerg speler.
Verwijderd
Als ze voor een zergling rush gaan ja, maar Zealots zijn nutteloos tegen Roaches/Ultralisks.Mag schreef op zondag 28 februari 2010 @ 21:27:
[...]
Zealot rush werkt juist beter tegen Zerg. Terrans bouwen gewoon een mooie muur bij hun ramp zodat je zealots een voor een kapot worden geschoten.
By the way, 2 leuke replays van me. Persoonlijk vind ik de Dark Templar een van de coolste units.
Zealot Rush
http://www.megaupload.com/?d=19C7NTNC
Sneaky Dark Templars
http://www.megaupload.com/?d=YBCGHBLS
Met een rush zal je nooit tegenover ultralisks staan hoorVerwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:17:
[...]
Als ze voor een zergling rush gaan ja, maar Zealots zijn nutteloos tegen Roaches/Ultralisks.
By the way, 2 leuke replays van me. Persoonlijk vind ik de Dark Templar een van de coolste units.
Zealot Rush
http://www.megaupload.com/?d=19C7NTNC
Sneaky Dark Templars
http://www.megaupload.com/?d=YBCGHBLS
jammer hoor, de cinematics alleen zijn het al waardOmnyakom1 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 20:37:
Wc3 singleplayer heeft me nooit geboeid. Starcraft 2 verhaal zal me ook evenmin boeien. Ben ook niet zo'n fan van het spel zelf. Lijkt me gewoon een ordinair Koreaans clickfest ( wel een goed uitgebalanceerd clickfest) en zal me vooral storten op de Galaxy Editor gedeelte en de custom maps die door de community zullen worden ontwikkeld. Kan haast niet wachten daarop.
wat een krom antwoord weeral.Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 20:08:
[...]
Kan je beter meteen MP gaan spelen. Anders heb je nog geen donder geleerd. En replays kijken.
Sommige mensen willen niet mutliplayer beginnen voordat ze weten welk gebouw wat doet, welke unit wat kan.
Als je nog niet tegen de AI kan winnen waarom dan mp proberen
Ik had ongeveer het zelfde met mijn MacBook Pro.Taurnil schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:16:
Excuus als dit al is langs geweest, heb een search op dit topic uitgevoerd maar niks gevonden.
Bij mij starte de application wel, maar het versturen leek niet te werken; hij sloot zomaar af. Na 3x proberen dacht ik "laat maar", en toen ik mijn B.net account een uur later bezocht waren mijn specs toch geupdate. Misschien dus toch nog eens opnieuw proberen?
Er is op dit moment nog geen Mac beta trouwens, hopelijk komt die nog wel, maar geen idee.
Omdat je bij single player games zogeheten "Bad habits" adopteerd.. Dingen waar je mee weg komt tegen AI opponents maar die niet werken tegen echte tegenstanders.BitchCrew schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:48:
[...]
Als je nog niet tegen de AI kan winnen waarom dan mp proberen
Ik weet zo geen echte concrete voorbeelden, maandag en ik ben nog niet wakker maar je snapt me.
Als je vanaf dag 1 online speelt leer je veel meer dan als je single player speelt. En dan hoef je je speelstijl niet opeens aan te passen als je naar multiplayer switcht.
[ Voor 10% gewijzigd door kaluro2 op 01-03-2010 13:42 ]
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Ik denk dat het ook wel nuttig is om te zien welk icoontje welk gebouw heeft e.d. Alleen daarom vind ik het wel leuk om eens rond te snuffelenkaluro2 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:41:
[...]
Omdat je bij single player games zogeheten "Bad habits" adopteerd.. Dingen waar je mee weg komt tegen AI opponents maar die niet werken tegen echte tegenstanders.
Ik weet zo geen echte concrete voorbeelden, maandag en ik ben nog niet wakker maar je snapt me.
Als je vanaf dag 1 online speelt leer je veel meer dan als je single player speelt. En dan hoef je je speelstijl niet opeens aan te passen als je naar multiplayer switcht.
Soon™Er is op dit moment nog geen Mac beta trouwens, hopelijk komt die nog wel, maar geen idee.
Omdat dat toch niet werkt. Ja misschien eventjes maar een goede speler ziet heel snel wat de tegenstander aan het doen is en past zich daar op aan. Als jij 2/3 siege tanks aan het maken bent dan zit de tegenstander al erg snel op immortals en hij heeft de mogelijkheid om te expanden.Niosus schreef op zondag 28 februari 2010 @ 21:40:
Iets wat mij opvalt is dat er weinig gebruik van siege tanks wordt gemaakt. Als ik terren zou zijn zou ik eerst die ramp blokkeren en dan er een paar tanks in siege mode achter zetten. Tegen dat ze door die bunkers zijn is de helf van hun leger toch al kapot? In die paar replays waar ze het wel gebruik had de terran geen enkel probleem met het op afstand houden van legers. Alleen moet je tegen de protoss ook nog een paar marines in de bunkers zetten tegen de immortals.
Het enige ras waar ik nog wel eens wil turtlen en techen als Terran is tegen Terran zelf. Early game heb je alleen Marines/Marauders en deze komen inderdaad niet door 1/2 tanks heen. Het gevaar is alleen wel dat je dan een 1 rax build doet en dus rete erg achterloopt qua marines. Maar als je dan snel voor Valkyrie's gaat en hun minerals harrased kan je het nog wel redden met een tank turtle
Ik mis trouwens mijn spidermines wel heel erg hoor, ik probeer nu wel eens regelmatig een Terran Tank push te doen, maar door alle nieuwe units (zoals blink en banelings) hebben veel rassen toch aardig wat counters hier tegen...
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Siege tanks kunnen erg goed zijn. Ik speel zelf voornamelijk Zerg maar speelde op gegeven moment Terran en werd gelijk gematched tegen de rank1 van zilver league die als Zerg speelde. Op gegeven moment had hij zo'n 130 supply en ik 70 supply, ik won door met een paar marine/marauder/medivacs zijn leger van hydras/lings/roaches te lokken in mijn siegetanks en met een goed geplaatste seeker missile (jammer dat die zo hoog in de tech tree zit want het is echt toffe ability) won ik het gevecht met minimale losses en uiteindelijk de gameNiosus schreef op zondag 28 februari 2010 @ 21:40:
Iets wat mij opvalt is dat er weinig gebruik van siege tanks wordt gemaakt. Als ik terren zou zijn zou ik eerst die ramp blokkeren en dan er een paar tanks in siege mode achter zetten. Tegen dat ze door die bunkers zijn is de helf van hun leger toch al kapot? In die paar replays waar ze het wel gebruik had de terran geen enkel probleem met het op afstand houden van legers. Alleen moet je tegen de protoss ook nog een paar marines in de bunkers zetten tegen de immortals.
Verwijderd
Ik lurk al een tijdje op deze forumpost om alles van starcraft 2 een beetje bij te houden enzo (kan niet wachten tot het spel uitkomt!) en nu heb ik zojuist de beta client gedownload om wat replays te kunnen kijken.. maar bij het starten van de installer zegt die dat mijn computer niet aan de nminimum vereiste voldoet - te weinig RAM.
Nou ben ik een complete digibeet en heb ik geen idee wat dit inhoud, en aangezien ik dit spel wel ooit wil spelen, en het origineel dezelfde minimum vereisten zal hebben als de beta vraag, ik me af wat ik nu moet doen. Ik game al jaren niet meer op me pc (consoles ftw) en gebruik hem alleen maar voor school e.d. maar geloof dat het ding toch niet zo heel erg belabberd is.
Operating system: Windows 2.6.0.6000 ()
CPU type: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E4400 @ 2.00GHz
CPU Speed (GHz): 2.02
System memory (GB): 0.999
Graphics card model: NVIDIA GeForce 8600 GT
Graphics card driver: nvd3dum.dll
Desktop resolution: 1280x1024 Hard disk size (GB): 315.343
Hard disk free space (GB): 12.09
nouja ik weet niet of ik nu helemaal "out of line" ben door zoiets hier te vragen maar hoop dat iemand me kan helpen.. ik ga de beta client iig nu even instaleren en zie wel wat er gebeurt
anyways dan ook nog even on-topic.
Ik kijk me helemaal suf aan replays op youtube en ga dit spel echt grijs spelen.. heb veel gewarcraft vroeger en vindt RTS-games nog steeds de beste games voor op de PC!
Je pc is best oke maar je hebt maar 1 GB aan werkgeheugen. Om het ruw te zeggen(al gaan mensen me nog verbeteren) dit is je werk geheugen en hiermee laad je je programma's etc. Hoe meer RAM je hebt hoe sneller bv een save zal laden of hoe beter je meerdere programma;s kunt gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:30:
Hey eerst even off-topic..
Ik lurk al een tijdje op deze forumpost om alles van starcraft 2 een beetje bij te houden enzo (kan niet wachten tot het spel uitkomt!) en nu heb ik zojuist de beta client gedownload om wat replays te kunnen kijken.. maar bij het starten van de installer zegt die dat mijn computer niet aan de nminimum vereiste voldoet - te weinig RAM.
Nou ben ik een complete digibeet en heb ik geen idee wat dit inhoud, en aangezien ik dit spel wel ooit wil spelen, en het origineel dezelfde minimum vereisten zal hebben als de beta vraag, ik me af wat ik nu moet doen. Ik game al jaren niet meer op me pc (consoles ftw) en gebruik hem alleen maar voor school e.d. maar geloof dat het ding toch niet zo heel erg belabberd is.
Operating system: Windows 2.6.0.6000 ()
CPU type: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E4400 @ 2.00GHz
CPU Speed (GHz): 2.02
System memory (GB): 0.999
Graphics card model: NVIDIA GeForce 8600 GT
Graphics card driver: nvd3dum.dll
Desktop resolution: 1280x1024 Hard disk size (GB): 315.343
Hard disk free space (GB): 12.09
nouja ik weet niet of ik nu helemaal "out of line" ben door zoiets hier te vragen maar hoop dat iemand me kan helpen.. ik ga de beta client iig nu even instaleren en zie wel wat er gebeurt
anyways dan ook nog even on-topic.
Ik kijk me helemaal suf aan replays op youtube en ga dit spel echt grijs spelen.. heb veel gewarcraft vroeger en vindt RTS-games nog steeds de beste games voor op de PC!
Ram is vrij goedkoop gelukkig. Als ik jou was zou ik een apart topic even openen want je moet wel goede soort ram geheugen kopen(ik heb geen zin omdat hier nu helemaal uit te leggen) het is niet heel ingewikkeld maar het helpt om te weten.
Als je 1 a 2 GB ram bijzet moet dat extreem veel schelen want 1gb is wel echt heel weinig(zeker aangezien de rest van je pc er nog best mee door kan).
Om even je vraag te beantwoorden, tegenwoordig begint 4GB aardig mainstream te worden en is 2GB al twee jaar geen overbodige luxe meer. Als je niet teveel aan wilt spenderen zou ik er een 1GB geheugen bij steken.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Dit topic is gesloten.
Houd het nuttig en ontopic.