kaluro2 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:47:
16:9 is in geen opzicht superieur aan mijn huidige 4:3.. niet qua kleur, qua contrast, qua response time.
Dus wat dat betreft loop ik niks achter.
Het feit dat 16:9 populair is betekend niet dat het "nieuw" is en 4:3 "oud en achterlopend".
Het is een voorkeur more than anything. Dat jij 16:9 gebruikt betekend niet dat dat de enige juiste/nieuwe oplossing is. Nergens staat bij specs dat je een 16:9 moet hebben. Bij geen een game.
Jouw schermkeuze verdedigen is een ding maar kom dan niet met die vage argumenten.
Om over je patserige houding maar te zwijgen.
[...]
Ik heb een 4:3 scherm, dus je aanname dat ikzelf 16:9 zou gebruiken is fout.
Ik wil alleen aangeven dat het over zeer korte tijd niet eens meer mogelijk is een 4:3 te kopen, ze gaan eruit, net als VHS ooit en de DVD nu, etc., etc.
Als SC2 net zo'n levensduur heeft als deel 1 is het vanzelfspreken dat Blizzard zijn product aanpast aan de facto standaard van de toekomst en niet vasthoud aan de kleine minderheid die zoals jij krampachtig probeert vast te houden aan de ouderwetse 4:3 standaard. Dus ik heb er niet zo'n moeite mee. Het is gewoon de zoveelste stap vooruit in hardware.
Kijk bijvoorbeeld naar DVD's, die gaan er ook uit. En hoeveel 4:3 televisies staan er nog in de winkels? Hoeveel DVD-spelers worden er nog nieuw uitgebracht? Wake up and smell the coffee. En vergis je niet in Azie, het is geen 3de wereld land daar.
Het feit is helaas wél dat 16:9 "nieuw" is en 4:3 "oud en achterlopend.
En als je alleen mijn linkerkleineteennagel 5 seconden zou kennen, zou je al weten dat ik alles behalve een patserige houding heb. Dus probeer de volgende keer niet zo uit te lokken ajb, oke?