Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Hopelijk hebben ze geen problemen met Bnet 2 en aantal spelers want dat zou betekenen dat er maar heel weinig betas gaan uitgedeeld worden.
Kan me eigenlijk niet inbeelden dat Blizzard niet weet wat aan te vangen met Bnet aangezien ze elke dag miljoenen mensen hebben die WoW spelen dus ik ben hoopvol wat beta betreft :)
Begin het een beetje beu te worden van elke dag live streams te volgen ook al zijn het semi pro's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
me2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:52
Graviton12 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 17:31:
Hopelijk hebben ze geen problemen met Bnet 2 en aantal spelers want dat zou betekenen dat er maar heel weinig betas gaan uitgedeeld worden.
Kan me eigenlijk niet inbeelden dat Blizzard niet weet wat aan te vangen met Bnet aangezien ze elke dag miljoenen mensen hebben die WoW spelen dus ik ben hoopvol wat beta betreft :)
Begin het een beetje beu te worden van elke dag live streams te volgen ook al zijn het semi pro's :)
Zitten anders redelijk wat noobs tussen een aantal van die streams hoor ;). Maar inderdaad, Blizzard heeft de nodige ervaring wel wat servers betreft, daar zal het probleem waarschijnlijk niet komen te liggen met de beta.

Punten van aandacht zullen waarschijnlijk met name matchmaking zijn voor de gemiddelde speler, en kijken hoe de balance uitwerkt voor de pro-league. Het fixen van de kleine bugs e.d. zal wel goed komen, zal wrs ook niet van hoge prioriteit zijn voor Blizzard aangezien er tot nu toe iig geen game-breakende bugs lijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Ze brengen zelfs nu nog patches uit voor SC WC3 en de rest dus daar moeten we ons ook al geen zorgen over maken.

Ben zo een nerd dat ik zelfs verlof zou nemen als de game uitkomt zodat ik eerste week 16 uur per dag kan spenderen aan SC2 :p

Alleen heeft CoD MW2 me 2 slechte polsen opgeleverd met 17 dagen gameplay tot nu toe :d

[ Voor 15% gewijzigd door Graviton12 op 21-02-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:00
Graviton12 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:43:
Ben zo een nerd dat ik zelfs verlof zou nemen als de game uitkomt zodat ik eerste week 16 uur per dag kan spenderen aan SC2 :p
Ik ook :Y) De week van de release neem ik in ieder geval vrij :Y)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
heb vandaag ook replays bekeken en met een comp die op het minimum zit ging dat prima :) geen fancy graphics natuurlijk maar het liep soepel en stabiel. weet alleen niet of het draaien van replays representatief is voor het spelen van de game zelf.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:55
Omnyakom1 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 23:04:
[...]

WC3 en Sc2 verschillen onwijs veel van elkaar.
Hierop terugkomend, interessant om te lezen is deze blogpost van Rotterdam: http://www.fnatic.com/blo...daaaaaaaaaaaaaaaaaam.html. Helaas gaat hij er niet al teveel op in, maar goed, beta is nog maar net begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Omnyakom1 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:43:
Die van KHB en David Kim moet je gewoon gezien hebben 8)
Sorry hoor, maar ik vindt het echt een slechte langzame game. Wat is er nou zo spannend? Beide spelers wachten tot ze echt 15 units hebben ofzo, en komen dan langzaam aan hun basis uit. Tank pushes, forward raxes, warp in's! Dat wil ik zien!

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Dat is zo standaard. In een game zag ik David Kim micro'en met een medivac. De hele tijd enemy base binnensluipen. Reapers droppen, hun laten schieten op gebouwen en weer oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Dat deed hij in de laatste battle report, dus die scene is wel vrij bekend ja :p.

De KHB vs Kim replay was inderdaad zeer saai, en het viel me al eerder op dat Kim vaak turtelt. Ik heb maar 1 mooie countermove gezien in die replay en die kwam van KHB, die verder probleemloos de match won.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Ja, daar heb ik hem ook betrapt. Hij speelt als Terran en bouwt onwijs veel barracks viel me op. Vaak is David wel de eerste die aanvalt of er een uitlokt maar later komt de andere speler toch harder terug.

Ik weet niet wat hij wil bereiken met zoveel gebouwen opgekropt in een hoekje. Misschien een late game tactic die niet zo uitpakt als hij wilde.

[ Voor 10% gewijzigd door Omnyakom1 op 21-02-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Ik zit nu replays te kijken uit deze replay pack: http://www.teamliquid.net...r/SC2/KHB_replay_pack.rar

Heb nu de 1e tegen Artosis en die tegen Kiwikaki ((oud?) WC3 pro) gezien. Ze beginnen saai, maar daarna worden ze wel erg leuk. Een Medivac die een Thor optilt en vervoert :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Kwam deze trouwens net tegen op de bnet forums, nieuwe battle report, prachtige muziek ook :+

[ Voor 7% gewijzigd door boe2 op 21-02-2010 23:34 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Boeboe schreef op zondag 21 februari 2010 @ 23:33:
Kwam deze trouwens net tegen op de bnet forums, nieuwe battle report, prachtige muziek ook :+
[video]
Nouja, "nieuw", is alweer bijna een jaartje oud ;). Maar leuk blijft hij wel :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niosus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 13:05
Wmm schreef op zondag 21 februari 2010 @ 23:01:
Ik zit nu replays te kijken uit deze replay pack: http://www.teamliquid.net...r/SC2/KHB_replay_pack.rar

Heb nu de 1e tegen Artosis en die tegen Kiwikaki ((oud?) WC3 pro) gezien. Ze beginnen saai, maar daarna worden ze wel erg leuk. Een Medivac die een Thor optilt en vervoert :+.
Die tegen Artoisis op steppes of war MOET je zien.... hahaha _/-\o_ dat moet ik ook proberen als ik een key vast heb!

Lees deze spoiler alleen als je de replay niet kan zien!! Dit is echt veel te grappig als je het ingame ziet
spoiler:
Artoisis (T) doet een rush in het begin en lijkt KHB (P) compleet te overrompelen, tot er plots een mothership uit het niets komt! hahaha 8)7 KHB maakt Artoisis zijn leger met de grond gelijk en beweegt meteen naar zijn basis waar hij hem gewoon plat loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Dit soort reacties mogen achterwege blijven.

[ Voor 77% gewijzigd door psychoclown op 22-02-2010 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
moet zeggen dat door die al die replays ik het nu wel heel graag zelf wil spelen :) alleen jammer dat je de unit sounds niet kan horen in de replays. ben toch wel benieuwd naar die geinige quotes :P

die techtree en unit list is ook mooi trouwens. alhoewel het leuker zou zijn om de sterke en en zwakke tegenstanders per unit zelf uit te vinden :)

[ Voor 27% gewijzigd door daanteb op 22-02-2010 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:44
Dit is een van de gaafste matches die ik heb gezien...Artosis vs KHB
http://www.youtube.com/watch?v=XUxF4XWtj4g

Zie de reactie van Artosis als er opeens een Mothership tevoorschijn komt, lol ;)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

daanteb schreef op maandag 22 februari 2010 @ 09:50:
moet zeggen dat door die al die replays ik het nu wel heel graag zelf wil spelen :) alleen jammer dat je de unit sounds niet kan horen in de replays. ben toch wel benieuwd naar die geinige quotes :P

die techtree en unit list is ook mooi trouwens. alhoewel het leuker zou zijn om de sterke en en zwakke tegenstanders per unit zelf uit te vinden :)
Ingame techtree + unit list is prachtig gedaan: Per unit kan zie je een lijstje met "weak against" en "strong against". Als je niet direct weet hoe je moet counteren kan je daar gaan spieken. Zat ik maar in de beta :9.
Daarnet deze nog tegengekomen: /dance werkt ook in SC2 8)7
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4Z0E-Zjusns]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflow
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-08 22:21

Reflow

Bleb

Ik kan niet wachten tot ik SC2 kan meespelen, ik verwacht binnen enkele dagen een beta key! zijn er veel mensen van hier die al toegang hebben? anders kunnen we eens groepen maken om te matchen altijd leuk onder de tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 14:38

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

Reflow schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:08:
Ik kan niet wachten tot ik SC2 kan meespelen, ik verwacht binnen enkele dagen een beta key! zijn er veel mensen van hier die al toegang hebben? anders kunnen we eens groepen maken om te matchen altijd leuk onder de tweakers!
gok je het nou gewoon dat je binnekort een key krijg ? of is er ergens dat we kunnen aanmelden :'(

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflow

Reflow

Bleb

Chibi2k schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:14:
[...]

gok je het nou gewoon dat je binnekort een key krijg ? of is er ergens dat we kunnen aanmelden :'(
Nee dat gok ik niet ;), ik ken iemand die GM is geweest bij WoW dus die krijg altijd een hand vol met beta keys :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
en ik weet nog steeds niet of ik wel binnen de specs val :( berichtje op customer support achtergelaten maar de reactie heb ik ook niks aan.

Thank you for your email concerning your system specifications.

I'm not certain what eligibility rules apply to the selection process but, in general, the purpose of a beta is to assess the games performance across as wide a sample range as possible. Therefore PCs of all specs will be required, high and low. If you have any other queries, please do not hesitate to contact us again.

Best regards,
Blizzard Entertainment Europe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
daanteb schreef op maandag 22 februari 2010 @ 09:50:
alleen jammer dat je de unit sounds niet kan horen in de replays.
Die kun je wel horen. Normaal zit je in een spectator mode die over alle teams kan kijken. Zou dan een beetje raar zijn als je zerg/protoss/terran voices allemaal door elkaar hoort. Selecteer een player aan de rechterkant dan kun je ook de geluiden die zijn units maken horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflow

Reflow

Bleb

daanteb schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:27:
en ik weet nog steeds niet of ik wel binnen de specs val :( berichtje op customer support achtergelaten maar de reactie heb ik ook niks aan.

Thank you for your email concerning your system specifications.

I'm not certain what eligibility rules apply to the selection process but, in general, the purpose of a beta is to assess the games performance across as wide a sample range as possible. Therefore PCs of all specs will be required, high and low. If you have any other queries, please do not hesitate to contact us again.

Best regards,
Blizzard Entertainment Europe
Hoe bedoel je als je binnen de range valt? gewoon afwachten de eerste ronde is gestart met waarschijnlijk de echte high performance machine's daarna komen de lower of de mid machine's om zo stap voor stap te kijken welke het stabielste lopen.. iedereen komt vanzelf aan de beurt vroeg of later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Reflow schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:17:
[...]

Nee dat gok ik niet ;), ik ken iemand die GM is geweest bij WoW dus die krijg altijd een hand vol met beta keys :D
Dan houd ik me aanbevolen voor een extra key mocht die uit de lucht vallen *O* :Y O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Reflow schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:36:
[...]

Hoe bedoel je als je binnen de range valt? gewoon afwachten de eerste ronde is gestart met waarschijnlijk de echte high performance machine's daarna komen de lower of de mid machine's om zo stap voor stap te kijken welke het stabielste lopen.. iedereen komt vanzelf aan de beurt vroeg of later
dat tooltje dat je specs checked geeft bij mij 0.999 gb ram aan, vast ergens een bitje omgevallen ofzo. dus technisch gezien val ik onder de min requirements. als er ergens staat if >=1gb dan val ik er al buiten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Vriend van me heeft de beta, dus afgelopen weekend een paar matches bij hem gespeeld en gekeken. Hier en daar nog wat kleine bugs, maar niets echt onspeelbaar. Wel merk je goed dat er een hoop Pro's en die-hard fans een key hebben, alle matches die wij speelde super snel verloren, terwijl we beide geen onbekende zijn met RTS (en ook niet met SC1).

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Dat is alleen maar goed om te horen. Jammer dat er ook een hoop whiners zijn die alles OP vinden en nerfs willen. Hoop dat Blizzard daar weinig gehoor aan geeft. Je kunt imo alles counteren. Als je verliest door een rush van je tegenstander heb je duidelijk je base niet goed geblokkeerd of niet of weinig gescout om je daarop te anticiperen.

Verder merk ik dat de game best zwaar is. (kijk alleen replays)

Mijn GTX260/E5200@4ghz/2gb Ram 800mhz wordt ruim 80 graden en als daar niet overheen wil gaan moet ik de fanspeed op 60/65 zetten wat als een straaljager klinkt. Misschien de kast maar eens beter ventileren of of kaart schoonmaken.

Meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Omnyakom1 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 12:17:Verder merk ik dat de game best zwaar is. (kijk alleen replays)

Mijn GTX260/E5200@4ghz/2gb Ram 800mhz wordt ruim 80 graden en als daar niet overheen wil gaan moet ik de fanspeed op 60/65 zetten wat als een straaljager klinkt. Misschien de kast maar eens beter ventileren of of kaart schoonmaken.

Meer mensen dit?
Geen last van, maar is het een probleem wat je enkel hebt met SC2 of ook met andere nieuwere titels? Indien ook met andere titels, dan is dit misschien niet het beste topic hiervoor ;).

Daarnaast vermeld je ook niet welk van de 3 zo warm wordt, bijvoorbeeld GPU zou ik in kunnen komen, CPU zou je toch wel wat zenuwachtiger worden en case temp... dan zijn je sensoren naar de knoppen, de applicatie is zinloos of het wordt weergeven in Fahrenheit 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Wat ik niet snap is dat als het mogelijk is om replay te draaien enkel met de client te downloaden en eventueel wat cache files in de juiste map te zetten, dat Blizzard hiervoor geen betere oplossing gemaakt heeft.
Ze hebben hun code of conduct wel aangepast zodat iedereen replays mag sharen.

Nu zit ik GB's te verspelen aan youtube en wat niet, terwijl die replays nog geen MB groot zijn.

Net alsof ze niet wisten dat mensen binnen een dag zouden uitvissen wat er allemaal wel en niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Graviton12 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:12:
Wat ik niet snap is dat als het mogelijk is om replay te draaien enkel met de client te downloaden en eventueel wat cache files in de juiste map te zetten, dat Blizzard hiervoor geen betere oplossing gemaakt heeft.

Nu zit ik GB's te verspelen aan youtube en wat niet, terwijl die replays nog geen MB groot zijn.

Net alsof ze niet wisten dat mensen binnen een dag zouden uitvissen wat er allemaal wel en niet werkt.
Je vergeet het deel waarbij een menu hack wordt toegepast ;).

De manier waarop het werkt is deels wat bijvoorbeeld total conversion mods mogelijk zou maken. Sloopt Blizzard dit er uit, dan sloop je dus ook die mogelijkheid voor de modding community eruit.

Sowiezo denk ik dat Blizzard er niet zo heel veel om zal geven dat iedereen de replays kan bekijken, is juist enkel nog maar meer publiciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Graviton12 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:12:

Gewoon vergeten, waarschijnlijk. Als je een replay start via de starcraft 2.exe zit er gewoon geen check op of je wil ingelogt bent. Iedere programmeur zal beamen dat dit, ondanks dat het slordig te noemen is, makkelijk over het hoofd te zien is. De installer voegt nog geen .sc2replay file association toe aan de starcraft 2.exe, dus dat is wel weggelaten (hoewel ik dan weer niet snap waarom, voor mensen met een beta key zou dat toch goede functionaliteit zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
psychodude schreef op maandag 22 februari 2010 @ 12:51:
[...]

Geen last van, maar is het een probleem wat je enkel hebt met SC2 of ook met andere nieuwere titels? Indien ook met andere titels, dan is dit misschien niet het beste topic hiervoor ;).
CPU word gemiddeld 45/50 graden. Wel warm maar baart me niet zoveel zorgen. Het is een goedkoop dingetje en andere games ook rond die temps. Alleen belast geen enkel ander game mijn GPU net zoveel als SC2 dat doet.

Ik zal eens even met drivers klooien en andere temp progamma's installeren of die ook hetzelfde aangeven. Dat er een sensor disfunctioneert betwijfel ik.

Maar de engine zelf is ook best wel zwaar vind ik. Als je alles op high en extreme zet dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

psychodude schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:28:
[...]

Je vergeet het deel waarbij een menu hack wordt toegepast ;).
Zelfs dat is niet nodig. Associeer de .sc2replay files met starcraft2.exe en je kan replays bekijken zonder aanpassing, zonder te moeten inloggen. Het enige dat je inderdaad wel nodig hebt zijn de cachefiles. Ik denk dat Blizzard wel donders goed wist dat men hier op minder dan een dag ging achterkomen.
De vraag is: Waarom zou men dat erg vinden? Of je nu replays bekijkt via youtube of replays bekijkt met de ingame client maakt eigenlijk geen zier uit (buiten bestandsgrootte dan, een paar 100 kB vs een paar 100 MB). Je doet een hoop mensen een groot plezier, zonder dat het enige extra belasting of invloed heeft op je betatest.

[ Voor 7% gewijzigd door boe2 op 22-02-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Wmm schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:31:
[...]

Gewoon vergeten, waarschijnlijk. Als je een replay start via de starcraft 2.exe zit er gewoon geen check op of je wil ingelogt bent.
Vraag is natuurlijk of dit wel echt gewoon vergeten is, of Blizzard misschien replays ook gewoon onder play as guest mogelijk wilt hebben in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Boeboe schreef op maandag 22 februari 2010 @ 10:17:
Daarnet deze nog tegengekomen: /dance werkt ook in SC2 8)7
[video]
Dit vind ik zo geweldig aan Blizz, dingen als /dance werken, een aantal keer op een unit klikken geeft steeds een andere reactie, etc. Het zijn misschien maar details, maar wat mij betreft maken ze de game stukken leuker.

Ook zo'n unit als de Thor, vind het geweldig dat ze daar een Terminator "clone" van gemaakt hebben. :D

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
hah ja, de unit sounds van sc1 waren ook geweldig, vooral die van de observer :)

had op youtube al wel een filmpje gezien waar iemand de hele tech tree liet zien maar over de unit sounds niets gevonden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:53
Wmm schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 15:25:
[...]

Wie zou er nu beter testen? Een Starcraft fan (en / of WC3 fan) of een WoW speler die na een paar potjes weer teruggaat naar het doodslaan van een monster in een dungeon ;).

Je hebt zeker geen Starcraft diehards nodig, maar als iemand met alleen WoW in z'n battle.net profile eerder een key krijgt dan iemand met SC en WC3 dan frons ik m'n wenkbrauwen ;). Magoed, of dat zou gebeuren weten we niet, het gaat nu om Blizzcon bezoekers.
Als die mensen niet blijken te spelen, kan je altijd weer nieuwe mensen uitnodigen. Kwestie van een paar knoppen voor blizzard waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Bartske schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:41:
[...]

Als die mensen niet blijken te spelen, kan je altijd weer nieuwe mensen uitnodigen. Kwestie van een paar knoppen voor blizzard waarschijnlijk.
Inderdaad, en ze hebben aangegeven dat er later meer invites komen.

Sowieso gaat het bij de beta niet alleen op fans en pro's, ook mensen met low-end systemen en andere spec's zijn uitgenodigd om te kijken hoe dat gaat. Wat ik alleen wel een klein beetje vreemd vind is waarom er nog geen Mac versie is, had wel verwacht dat ze die ook direct zouden willen testen. Maar dat komt vast nog wel, erg benieuwd hoe het op mijn MacBook Pro draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:19
Man ik hoop dat er bij starcraft 2 ook weer van die toffe mappen worden gemaakt net zoals bij w3!
Daar heb ik me echt een hele poos goed mee vermaakt!
Mja ben benieuwd of ik ooit nog een beta invite krijg :D :P

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflow

Reflow

Bleb

Thasquealer schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:56:
Man ik hoop dat er bij starcraft 2 ook weer van die toffe mappen worden gemaakt net zoals bij w3!
Daar heb ik me echt een hele poos goed mee vermaakt!
Mja ben benieuwd of ik ooit nog een beta invite krijg :D :P
Die mappen zijn nu al in de maak, dus ja ga er maar vanuit dat daar genoeg van zullen komen!
Hebben we weer eens een goede ST game! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
aeon of strife!

wat ik ook erg tof vond waren die mappen waar je allemaal trucjes moet doen. zergling onzichtbaar maken, drones en templars laten vliegen etc. erg grappig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
Hopelijk kunnen ze oowk beetje behoorlijke rpg's binnen sc2 maken, daar gaat lkkr wat tijd in zitten.
Man wind & clouds heb ik vaak gedaan in w3. Heerlijk was dat ^^

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niosus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 13:05
voor de mensen die alle units willen horen:
http://www.9lives.be/game...arcraft-2-laat-zich-horen

er staan ook nog links onderaan de post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Starcraft 1 geinstalleerd :X

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:18
Ik zit nu ook maar even te kijken om Starcraft 1 voorlopig online te gaan spelen op iccup tot ik een beta key heb. Ook gelijk handig om alvast een beetje in te komen. Ik heb vooral Warcraft 3 online gespeeld en bij Starcraft alleen de singleplayer en over lan met vrienden. Misschien is het wel leuk om met tweakers onder elkaar te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Pedr0 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 10:11:
Dit is een van de gaafste matches die ik heb gezien...Artosis vs KHB
http://www.youtube.com/watch?v=XUxF4XWtj4g

Zie de reactie van Artosis als er opeens een Mothership tevoorschijn komt, lol ;)
Heb hem nu eindelijk bekeken, ik lag in een deuk :D
Artosis: "What"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Thasquealer schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:29:
Hopelijk kunnen ze oowk beetje behoorlijke rpg's binnen sc2 maken, daar gaat lkkr wat tijd in zitten.
Man wind & clouds heb ik vaak gedaan in w3. Heerlijk was dat ^^
Van wat we qua mogelijkheden van de editor tijdens blizzcon hebben mogen zien zal dat waarschijnlijk wel aardig mogelijk zijn.

Het is natuurlijk maar de vraag hoe zeer daar gebruik van gemaakt zal worden door de community; gezien de launch van de UDK en daarmee dit soort grootschalige projecten van meer interesse zullen zijn ;). Blizzard kan veel leveren met hun editor, maar standalone games zullen het wrs nooit worden :p.

Qua RTS zullen we natuurlijk veel meer te zien krijgen, zal me ergens ook niet verbazen als we een door de community in elkaar geflanste StarCraft remake zullen zien of een remake van WC3 ofzo. Voor dat zal SC2 zich waarschijnlijk uitstekend lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Ik hoop op een SC remake met precies dezelfde units and stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Omnyakom1 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 20:21:
Stuur je wens naar Blizzard, Starcraft 2 is nog steeds niet gereleased dus dikke kans dat ze het er nog doorheen drukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Omnyakom1 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 20:21:
....of je speelt gewoon SC, die nog steeds een enorm actieve community heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:06

PromWarMachine

Forsaken Archer

Boeboe schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:08:
[...]

Het Battle.net uit 1998 is niet ideaal. Games maken of joinen valt op de EU server in ieder geval echt niet mee. De listing valt vaak weg. Dat heeft mij uiteindelijk na meer dan 2000 online games weggejaagd. In de jaren '00 was het nog best goed te doen.

Oh BTW. Dit vond ik wel leuk gevonden.
http://www.youtube.com/watch?v=jS4uoqlVL_c

[ Voor 8% gewijzigd door PromWarMachine op 22-02-2010 21:59 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:54
Oh BTW. Dit vond ik wel leuk gevonden.
http://www.youtube.com/watch?v=jS4uoqlVL_c
Deze vind ik ook wel leuk gevonden.

http://www.youtube.com/watch?v=Ym8AYEUqINE :)

Trouwens als jullie nog leuke filmpjes vinden op youtube. Post ze neer alsjeblieft. Ik vind er maar weinig echt goede.

[ Voor 26% gewijzigd door Paterpor op 22-02-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kzit nu een tijdje de SC2 beta te spelen en ik vind het eerlijk gezegd teveel op command & conquer lijken, alleen is C&C net iets leuker (epic warfarre fuckyea). ook vind ik et egt jammer dat je geen towerdefense kan spelen, want dat was in warcraft 3 ook leuk en nu zijn de grafix nog beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 23:45:
kzit nu een tijdje de SC2 beta te spelen en ik vind het eerlijk gezegd teveel op command & conquer lijken, alleen is C&C net iets leuker (epic warfarre fuckyea). ook vind ik et egt jammer dat je geen towerdefense kan spelen, want dat was in warcraft 3 ook leuk en nu zijn de grafix nog beter :P
Ironisch is dat er op de bnet fora een hele shitstorm gaande is over alle WoW spelers zonder rts ervaring die in SC2 geraakt zijn en jouw postgeschiedenis bijna uitsluitend uit WoW posts bestaat ;). Ik ben niet zeker hoe we jouw post moeten interpreteren, maar ik denk dat het best is dat we hem gewoon negeren :) (waarbij ik dus bij deze gefaald heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
@Rezwalker: Je kan de key of je account ook met ons delen hoor als je er niks aan vindt! :)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Dit soort posts mogen achterwege gelaten worden.

[ Voor 86% gewijzigd door psychoclown op 23-02-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Boeboe schreef op maandag 22 februari 2010 @ 18:57:
Heb hem nu eindelijk bekeken, ik lag in een deuk :D
Artosis: "What"
offtopic:
Wat is daar eigenlijk zo grappig aan?
Wel geinig dat hij er zo van 'schrikt' maar verder toch weinig speciaals?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik die replay niet helemaal bekeken heb en alleen naar de 'What' gescrolld heb.
Maar is geeft een mothership echt zo'n omslag in de balans?
In het filmpje zag ik dat de aanvaller maar een paar units had dus ik hoop dat de aantallen erg laag waren en dat het mothership daarom voor de omslag kon zorgen.
Het zou minder leuk zijn als het een überunit wordt die ook met grote legers ineens de partijen kan omgooien.

..knip..

[ Voor 5% gewijzigd door psychoclown op 23-02-2010 09:04 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:37
Het is vooral geinig omdat zijn tegenstander waarschijnlijk al dacht de buit binnen te hebben. Immers waren er weinig tot geen units meer over. Het Mothership is natuurlijk van een veel hogere tech als dat de terran player verwacht had.

Daarna zie je overigens ook dat de terranplayer opgerold wordt, overigens niet alleen door het mothership hoor.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
SC en C&C hebben zo hun overeenkomsten, en tevens ook verschillen. Grootste verschil is toch wel het bergafwaarts gaan van de C&C serie en het bergopwaarts gaan van de SC serie zover nu iig te zeggen is.

Desalnietemin blijven de zeker de originele C&C titels zeer goede spelen, en is met name de setting welk je voorkeur tussen de 2 games zal bepalen. Helaas geeft EA een crappy long term support waardoor C&C titels snel dood zijn en multiplayer dus ook al gauw een mindere ervaring wordt.

Bij Blizzard is long-term support een van de vooraanstande features haast wel te noemen, waardoor de speelervaring op de lange termijn ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

C&C games worden gewoon buggy op de markt gebracht netwerksupport is altijd bagger. Achterlijke gedoe met lobbies en weet ik wat allemaal om een game met een friend te kunnen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

TrailBlazer schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 09:21:
C&C games worden gewoon buggy op de markt gebracht netwerksupport is altijd bagger. Achterlijke gedoe met lobbies en weet ik wat allemaal om een game met een friend te kunnen starten.
Als SC2 door EA zou worden uitgegeven was het al 3 jaar geleden uitgebracht in de staat dat die toen was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Wat is daar eigenlijk zo grappig aan?
Het feit dat een top tier unit zo belachelijk vroeg in het spel plots binnenplopt, wanneer je hooguit een paar zealots verwacht, enkel mogelijk dankzij de Protoss chrono boost die hij voortdurend op zijn gebouwen gebruikte. Zeer riskant omdat hij amper iets van units had, maar het geslaagde resultaat vond ik hilarisch :).

Als ik de bnet forums mag geloven hebben de overschot van de blizzcon bezoekers hun beta invite gekregen trouwens. Dat zou wat rust moeten terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Boeboe schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 09:44:
Het feit dat een top tier unit zo belachelijk vroeg in het spel plots binnenplopt, wanneer je hooguit een paar zealots verwacht, enkel mogelijk dankzij de Protoss chrono boost die hij voortdurend op zijn gebouwen gebruikte. Zeer riskant omdat hij amper iets van units had, maar het geslaagde resultaat vond ik hilarisch :).
Ah, ik blijk nogal wat kennis van de techtree te missen.
Ben dan ook te lui om die te lezen, ik wil het zelf meemaken. :+
Mooie tactiek dan, net op tijd gelukt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het was inderdaad een dubbeltje op zijn kant. Er stonden al marines in zijn basis toen het mothership spawnde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Gonadan schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 09:47:
[...]

Ah, ik blijk nogal wat kennis van de techtree te missen.
Ben dan ook te lui om die te lezen, ik wil het zelf meemaken. :+
Mooie tactiek dan, net op tijd gelukt.
Ik heb me niet al te veel in de techtree verdiept maar Stevie Wonder kan nog zien dat dat schip hoger in de techtree staat :+

[ Voor 53% gewijzigd door apNia op 23-02-2010 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

apNia schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:02:
Ik heb me niet al te veel in de techtree verdiept maar Stevie Wonder kan nog zien dat dat schip hoger in de techtree staat :+
No shit. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YvBP0uyWxLeZOphDqxEkkk9N/full.gif

Ik bedoel dus die chrono boost, die maakt het verhaal verrassend, niet het mothership op zich.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Boeboe schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:08:
[...]

Haha, ik heb een mooi systeem. Waarom met die graphics spelen terwijl het mooier kan.

Mensen keys ontvangen? Hoor dat Blizzard er nog wat uitgedeeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
Kak, nog steeds geen key :(
Mja blijkbaar nog geen custom games online?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Is een topic op beta forums van mensen die hun specs tonen, zou aangeven dat de meeste ultra systemen hebben die zijn binnengeraakt, argh.
Mijn 720 X3 met 4870 misschien toch eens upgraden naar 2x 5970 met i7 :(

Zijn ook aanwijzingen dat er niet veel europeanen een key hebben gekregen but then again, de meeste keys zijn via blizzcon in california verdeeld.

[ Voor 26% gewijzigd door Graviton12 op 23-02-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Graviton12 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:50:
Is een topic op beta forums van mensen die hun specs tonen, zou aangeven dat de meeste ultra systemen hebben die zijn binnengeraakt, argh.

Zijn ook aanwijzingen dat er niet veel europeanen een key hebben gekregen but then again, de meeste keys zijn via blizzcon in california verdeeld.
Joh... Iedereen die nu in de beta zit is of journalist, of professioneel speler of is op Blizzcon geweest, of een combo. Je systemspecs hebben er echt geen bal mee te maken ;). En mogelijk een aantal gelukkigen via opt in, maar dat zullen er maar heeeeel weinig zijn (als ze er al zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
Wmm schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:57:
[...]

Joh... Iedereen die nu in de beta zit is of journalist, of professioneel speler of is op Blizzcon geweest, of een combo. Je systemspecs hebben er echt geen bal mee te maken ;). En mogelijk een aantal gelukkigen via opt in, maar dat zullen er maar heeeeel weinig zijn (als ze er al zijn).
Geen bal zal ik niet al te hard zeggen, ze moeten uiteraard ook testen wat uiterste minimum is en wat een beetje een behoorlijke gameplay geeft

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Thasquealer schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:05:
[...]

Geen bal zal ik niet al te hard zeggen, ze moeten uiteraard ook testen wat uiterste minimum is en wat een beetje een behoorlijke gameplay geeft
Dus maakt het niet uit ;). Iedereen die SC2 kan draaien (op welke manier dan ook) maakt via de opt-in een kans. Plus dat voor deze 1e wave de systemspecs dus echt niets uitmaakten omdat het alleen journalisten / profs / Blizzcon bezoekers zijn die spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
[...]

Ze zijn er wel, maar inderdaad zeer weinig. Misschien 2 à 3 duizend via opt-in, tsja, is natuurlijk niks als je stelt dat 10% van de battle.net gebruikers zich ervoor in heeft geschreven, minder dan 1 op de 300 toegelaten dan. En waarschijnlijk zal meer zich ingeschreven hebben, dus 1 op de 1000 komt wrs meer in de richting.

Grootste deel wat nu speelt is zeker de Blizzcon attendees, met 20k+ spelers.
Graviton12 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:50:

Heb niet zoveel ultra systemen ertussen gezien anders, tsja, waarschijnlijk andere interpretatie van ultra :p. Maar vind de gemiddelde i7 core niet echt een ultra cpu meer onder gamers. En 2x 5970 ben ik niet al te veel tegen gekomen ;). Alhoewel SLI and CF natuurlijk steeds vaker een standaard onder PC gamers wordt, waardoor degene met echt interesse en dus ook bijv blizzcon bij zullen wonen in wat grotere getalen aanwezig lijken te zijn.

Een 720 X3 met 4870 is gewoon een leuk budget bakkie :9.
Thasquealer schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:48:
Mja blijkbaar nog geen custom games online?
Nee, maarja, niet verrassend gezien Blizzard o.a. balance wel zal willen testen. Iets wat bijzonder slecht zal verlopen op custom maps waarbij mogelijk de map unbalanced is ipv de units of races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

[...]

Vriend van me is geen van dat, alleen een Blizzard fan met alle games (die te koppelen zijn), die heeft nu ook toegang tot de Beta. Dat systeemspecs op dit moment niet belangrijk zijn klopt denk ik wel.

Ik verwacht dat er bij een latere wave wel een B.net stresstest komt (dus heel veel mensen) en dat ook oudere specs (en Mac) getest zal gaan worden. Even afwachten dus nog.

Tot die tijd speel ik wel af en toe bij die vriend van me, en bekijk ik replays. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Was helemaal geen budget bakkie toen ik hem samenstelde:) de 4870 kostte toen nog 230 euro, met ocz platinum 1600Mhz geheugen, raid schijven, gigabyte ud5p mobo van +200 etc etc

Wilde eigenlijk een eyefinity setup aankopen om sc2 te spelen en was aan het wachten op de samsung 3 monitor icm 5870 maar heb gewoon geen zin om 2000 euro neer te leggen voor een game op hogere reso te spelen, zelfs al zou ik daardoor in beta geraken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
OkkE schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:24:
[...]

Vriend van me is geen van dat, alleen een Blizzard fan met alle games (die te koppelen zijn), die heeft nu ook toegang tot de Beta. Dat systeemspecs op dit moment niet belangrijk zijn klopt denk ik wel.

Ik verwacht dat er bij een latere wave wel een B.net stresstest komt (dus heel veel mensen) en dat ook oudere specs (en Mac) getest zal gaan worden. Even afwachten dus nog.

Tot die tijd speel ik wel af en toe bij die vriend van me, en bekijk ik replays. :P
Zoals ik in m'n eerste post zei idd, er zijn altijd een aantal ZEEER gelukkigen ;). De 2e wave zou binnen 2 weken komen, dus eind volgende week. We zullen zien of er dan wat meer stervelingen tussenzitten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Omnyakom1 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:41:
[...]

Haha, ik heb een mooi systeem. Waarom met die graphics spelen terwijl het mooier kan.

Mensen keys ontvangen? Hoor dat Blizzard er nog wat uitgedeeld heeft.
Ja, ik heb vanochtend een key gekregen, mooi dan hoef ik nu geen accounts meer te delen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Graviton12 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:33:
Was helemaal geen budget bakkie toen ik hem samenstelde:) de 4870 kostte toen nog 230 euro, met ocz platinum 1600Mhz geheugen, raid schijven, gigabyte ud5p mobo van +200 etc etc

Wilde eigenlijk een eyefinity setup aankopen om sc2 te spelen en was aan het wachten op de samsung 3 monitor icm 5870 maar heb gewoon geen zin om 2000 euro neer te leggen voor een game op hogere reso te spelen, zelfs al zou ik daardoor in beta geraken :(
Tsja, zo is het nog nieuw, en zo is het de hardware welk voor bodemprijzen te verkrijgen is ;).

Wat betreft eyefinity en sc2, ben je toevallig misschien wat screens of vids tegengekomen welk het laten zien hoe het speelt (of hoe het lijkt te spelen in een replay?). Ik ben er namelijk geen tegen gekomen, en heb er ook wel interesse in, maar vraag me af hoe Blizzard het ondersteunt; met name... waar zal de hud komen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Volgens mij zal Eyefinity niet ondersteund worden om het eerlijk te houden.

Over de singleplayer weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Omnyakom1 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:53:

Mja, volgens die redenatie zou widescreen ook niet gesupport moeten worden, toch kan ik gewoon met mijn 16:9 scherm veel meer zien dan iemand met 4:3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Dat zal vast zo lijken maar je ziet echt geen centimeter meer dan iemand die op een 19 inch met 4:3 speelt. Trouwens heb ik het opgezocht op de forums. Er is geen multimonitor support wat ook wel logisch is aangezien dit een nieuw eSports game en daar past multimonitoren gewoon niet bij.

Zou toch oneerlijk zijn als jij zo'n 1/3e meer vision had over de map dan iemand met 1 monitor.

Mja, volgens die redenatie zou widescreen ook niet gesupport moeten worden, toch kan ik gewoon met mijn 16:9 scherm veel meer zien dan iemand met 4:3

[ Voor 9% gewijzigd door Omnyakom1 op 23-02-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk trouwens dat het voor een ontwikkelaar interressanter is te testen op machines met afwijkende specs, dan spiksplinternieuwe machines met allemaal i7's en de nieuwste soort videokaart.. Dan zit je het systeem zelf ook te belasten, en kom je dus op andere bugs (zoals timers die niet goed lopen etc bij oudere systemen), of compabitiliteitsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
  • Laatst online: 31-07 10:48

.Frank

Frank.

Omnyakom1 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:05:
Dat zal vast zo lijken maar je ziet echt geen centimeter meer dan iemand die op een 19 inch met 4:3 speelt.

(...)

toch kan ik gewoon met mijn 16:9 scherm veel meer zien dan iemand met 4:3
Hee, mijn contradictiedetector ging af! Welke bedoel je nou?

Edit: ah, nu zie ik het. Je bedoelde de post boven je te quoten. Never mind.

[ Voor 9% gewijzigd door .Frank op 23-02-2010 12:24 ]

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:06:
Ik denk trouwens dat het voor een ontwikkelaar interressanter is te testen op machines met afwijkende specs, dan spiksplinternieuwe machines met allemaal i7's en de nieuwste soort videokaart.. Dan zit je het systeem zelf ook te belasten, en kom je dus op andere bugs (zoals timers die niet goed lopen etc bij oudere systemen), of compabitiliteitsproblemen.
Ik gok dat de mensen van blizzard wel weten waar ze mee bezig zijn.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Omnyakom1 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:53:

Er zijn meer manieren waarop Blizzard van zo'n resolutie gebruik kan maken, denk bijvoorbeeld aan gameplay zaken centraal en enkel Battle.net chat overlay op een 2e scherm. Er hoeft niet direct een winst te behalen zijn qua spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:58

VP.

16:9 gebruikers zullen weldegelijk veel meer zien dan een 4:3 gebruiker, zie ook dit gifje:

Afbeeldingslocatie: http://img7.abload.de/img/sc2_fov36k6.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Het zal toch niet werkelijk zo werken met die 16:9 verhouding? Dat lijkt me gewoonweg oneerlijk...

edit: het lijkt er op dat het geen Photoshop is, te zien aan het portret onderin, maar wel echte screens zijn van verschilllende verhoudingen... ik heb ook 16:9, maar toch zuur voor de 4:3 mensen, vind het wel oneerlijk

[ Voor 53% gewijzigd door apNia op 23-02-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Het werkt wel degelijk zo. Hoe wou je het anders doen, zonder zwarte balken toe te voegen of het beeld uit te rekken?
Het is altijd al zo geweest: Breedbeeldgebruikers krijgen meer te zien aangezien ze nu eenmaal meer horizontale ruimte hebben. Echt oneerlijk is het niet: je kan sowieso nooit voorbij je fog of war zien (die in die screen afwezig is), scrollen zal iedereen moeten doen en vitale events worden gemarkt op je minimap.

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 23-02-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
en wie heeft er tegenwoordig geen breedbeeld scherm?

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Boeboe schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:13:
Het werkt wel degelijk zo. Hoe wou je het anders doen, zonder zwarte balken toe te voegen of het beeld uit te rekken?
eh niet... zwarte balken dus... ik weet dat het zuur is, maar je wordt gedwongen 16:9 te hebben voor je optimale beeldgebruik..
Het is altijd al zo geweest: Breedbeeldgebruikers krijgen meer te zien aangezien ze nu eenmaal meer horizontale ruimte hebben. Echt oneerlijk is het niet: je kan sowieso nooit voorbij je fog of war zien (die in die screen afwezig is), scrollen zal iedereen moeten doen en vitale events worden gemarkt op je minimap.
Ja maar je ziet gewoon eerder units aankomen dan iemand met een 4:3 verhouding. Mocht je zo iemand treffen, dan is het niet helemaal eerlijk. Zelfs 16:10 heeft een klein nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik denk dat de verschillen margimaal zijn.

Dan zou je namelijk ook andere aspecten kunnen bekijken. Zoals 5.1 surround sound, dit zou meer informatie kunnen bieden dan stereo. Een muis met een hogere dpi zou beter kunnen werken.

[ Voor 69% gewijzigd door Viper® op 23-02-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Ik zie het probleem eigenlijk niet zo, we hebben het hier over een spelletje. Zo'n zelfde nadeel heb je dan ook wanneer je geen 20mbit internet hebt of geen 2 videokaarten in SLI of geen Quadcore, etc, etc. Als je denkt dat dat echt zo'n effect heeft, koop je toch zulke hardware?

Vanuit het eSports oogpunt zal er misschien wel naar gekeken worden wat voor hardware men gebruikt bij matches, geen idee. Maar dan nog, alle Pro's hebben toch wel een optimale PC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:18
Ze hadden ook kunnen maken dat 4:3 meer ziet in de hoogte, 16:9 in de breedte en 16:10 meer in de breedte dan 4:3 maar minder dan 16:9. En 16:10 minder in de hoogte dan 4:3 maar meer in de hoogte dan 16:9. Maar dat ze dus wel allemaal hetzelfde oppervlakte hebben

Afbeeldingslocatie: http://picsnao.net/pics/upload/aspectratios.jpg
Even snel uit de losse pols gemaakt om een beeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

apNia schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:23:
Ja maar je ziet gewoon eerder units aankomen dan iemand met een 4:3 verhouding. Mocht je zo iemand treffen, dan is het niet helemaal eerlijk. Zelfs 16:10 heeft een klein nadeel.
Dan val je toch gewoon van boven of onder aan? :z
Ik vind het maar gezeur om niets. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Progamers denken er vast anders over. Zal wat worden, al die Koreanen met 5.1 surround setjes tijdens progamer competities ;)

[ Voor 13% gewijzigd door apNia op 23-02-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

apNia schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:10:
Het zal toch niet werkelijk zo werken met die 16:9 verhouding? Dat lijkt me gewoonweg oneerlijk...

edit: het lijkt er op dat het geen Photoshop is, te zien aan het portret onderin, maar wel echte screens zijn van verschilllende verhoudingen... ik heb ook 16:9, maar toch zuur voor de 4:3 mensen, vind het wel oneerlijk
Zo werkt het wel, al heel lang, ook in first person shooters, dan zie je dus gewoon meer links en rechts van je.
Pagina: 1 ... 11 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het nuttig en ontopic.