• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 15:22
uhm ok, hoe beantwoord dat mijn vraag ? ik heb het over de installatie. niet hoe je aan een key komt.

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 00:18
fuqua schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:25:
uhm ok, hoe beantwoord dat mijn vraag ? ik heb het over de installatie. niet hoe je aan een key komt.
staat er toch.

Players who receive a beta key via email will need to create a Battle.net account, click “Add or Upgrade a Game” in Account Management, and enter the key there. The beta client will then be available for download from within Battle.net Account Management.

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 15:22
Baardmeester schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:35:
[...]

staat er toch.

Players who receive a beta key via email will need to create a Battle.net account, click “Add or Upgrade a Game” in Account Management, and enter the key there. The beta client will then be available for download from within Battle.net Account Management.
ja ok, dat is als je via email een key hebt gekregen, maar ik las dat veel mensen geen email hebben gehad maar het wel opeens starcraft 2 vanuit hun battle.net account kunnen downloaden. hoe zit dat met hun ? is het bij hun "auto activated" oid ?

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Dussssss nog een keer: Je logt in starcraft 2 met je battle.net account. Dat kan echter enkel wanneer je battle.net account geactiveerd is voor de SC2 beta. Hiervoor hoef je niets van key in te geven. Wanneer je gekozen bent voor de beta is je account automatisch geactiveerd.
Indien je naar de blizzcon geweest bent of andere bepaalde wedstrijden gewonnen hebt, heb je WEL een key gekregen, die je dan kan redeemen op de battle.net site om ervoor te zorgen dat je voor de beta zal uitgenodigd worden.
Geen gelinkte account = deze error :)

[ Voor 37% gewijzigd door boe2 op 18-02-2010 19:01 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Omnyakom1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Voor de mensen die de Beta soundtracks willen horen

http://www.megaupload.com/?d=F5SHIZE1

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:44
danku voor de soundtrack.

iemand nog aan het genieten van de beta hier?

Don't trust an atom, they make up everything.

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Cool, ik had geen email gekregen dus ik dacht ik heb geen beta account. Dus ik dacht ik ga maar naar battlenet om mijn gegevens bij te werken, staat daar ineens een SCII Beta linkje :) Blij dat ze trouwe Blizzard fans belonen(heb alle spellen van Blizzard en al hun Beta's gespeeld).

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:53
TheKillingBean schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 21:46:
Cool, ik had geen email gekregen dus ik dacht ik heb geen beta account. Dus ik dacht ik ga maar naar battlenet om mijn gegevens bij te werken, staat daar ineens een SCII Beta linkje :) Blij dat ze trouwe Blizzard fans belonen(heb alle spellen van Blizzard en al hun Beta's gespeeld).
Dr staat bij mij ook een SCII beta linkje, maar die linkt gewoon naar mijn beta specificaties...

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

De Beta staat gewoon tussen je andere games als je bent ingeloot; staat ie er niet tussen dan zit je dus niet in de Beta.

Zoals bij mij :(

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• TheKillingBean
Bartske schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 21:51:
[...]

Dr staat bij mij ook een SCII beta linkje, maar die linkt gewoon naar mijn beta specificaties...
Hmm nee bij mij staat echt een linkje om het spel te downloaden.
Wat is "Wings of Liberty Main Theme" een coole liedje :)

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Is dat het eerste nummer dat je hoort? Die herwerkte versie van de openingsmuziek van de eerste starcraft? Daar werd ik ook even HEEL blij van ja :)

offtopic:
nog blijer zou ik zijn als er nu ook eens een extra icoontje op mijn battle.net zou bijkomen :(

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:00
TheKillingBean schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 21:58:
[...]

Hmm nee bij mij staat echt een linkje om het spel te downloaden.
Wat is "Wings of Liberty Main Theme" een coole liedje :)
Doet op sommige momenten mij wel heel erg aan Star Wars denken (eerste 2,5 minuut), en zelfs aan de Mummy Returns films (minuut 3-4)..

[ Voor 9% gewijzigd door Angeloonie op 18-02-2010 22:39 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

23 Minuten HD filmpje van een beginner:
http://www.youtube.com/watch?v=c9JK8lnzw6U

+- 400 Zergling rush vs CPU:
http://www.youtube.com/watch?v=zfl279o_Cko

Ziet er erg gelikt uit!
Wat ook op viel was de fraaie movement van de Zergling groep in the 2e filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
weet niet of ik dit hier mag posten.

Onderstaande link is een guide hoe je replays kan kijken in starcraft 2 :).

http://darkblizz.org/wiki/doku.php?id=tutorials

[ Voor 202% gewijzigd door Sporedd op 19-02-2010 11:12 . Reden: It works! ]

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 04:04:

Ziet er erg gelikt uit!
Die movement was een beetje zoals vogels/vissen bewegen in een school erg vet moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fudgem
  • Laatst online: 10-08-2024

Fudgem

Fudge the system!

Weet iemand wanneer de volgende wave invites komen? Is daar iets door blizzard over gezegd?

AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Laatst online: 21:52
Fudgem schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:25:
Weet iemand wanneer de volgende wave invites komen? Is daar iets door blizzard over gezegd?
Tot nu toe nog niets over vermeld, zal denk ik niet al te lang duren denk ik. Misschien een weekje of 2. Voert een beetje de druk op battle.net op en is het al weer begin maart. Dan nog 3 waves tot halverwege april ofzo, gold gaan en half mei op de planken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 04:04:

Ziet er erg gelikt uit!
hoeveeel scv's kun je maximaal nuttig op een mineral patch/stukje zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:06

PromWarMachine

Forsaken Archer

psychodude schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:41:
[...]

Tot nu toe nog niets over vermeld, zal denk ik niet al te lang duren denk ik. Misschien een weekje of 2. Voert een beetje de druk op battle.net op en is het al weer begin maart. Dan nog 3 waves tot halverwege april ofzo, gold gaan en half mei op de planken.
Optimist.

Ik denk dat er een gesloten beta zal zijn en daarna een open beta om het echt te stressen. Als dat goed gaat, dan pas gold en live. Ook verwacht ik wel weer iets dat je via betaalde accounts van Fileplanet bijvoorbeeld, in de gesloten beta terecht kunt komen.

Zelf reken ik op Kerst in de schappen. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:51:
[...]

hoeveeel scv's kun je maximaal nuttig op een mineral patch/stukje zetten?
In een van de live feeds had een speler het over 2 per blokje, maar hij refereerde daarbij wel aan de oude Starcraft. Weet niet precies of het nog steeds geldt. Zelf lijkt me dat net te weinig. Zal er bij de feeds eens op letten.

[ Voor 23% gewijzigd door PromWarMachine op 19-02-2010 12:57 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
Blizzard heeft in hun laatste conference call met de shareholders aangegeven dat de planning voor release ergens halverwege dit jaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Sporedd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 09:16:
Onderstaande link is een guide hoe je replays kan kijken in starcraft 2 :).

http://darkblizz.org/wiki/doku.php?id=tutorials
Link is dood. Heb hem deze ochtend wel bezocht en alles uit de cache gevist + bestanden lokaal gezet. Naar het schijnt werkt het inderdaad aangezien blizzard zeer snel was met ze te verwijderen op de sc2 forums :p
Graag deze link wel binnen GoT houden, de darkblizz link is er onderdoor gegaan door grote hoeveelheden traffiek: SC2 replays bekijken met de beta client

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
PromWarMachine schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:57:
[...]

Optimist.

Ik denk dat er een gesloten beta zal zijn en daarna een open beta om het echt te stressen. Als dat goed gaat, dan pas gold en live. Ook verwacht ik wel weer iets dat je via betaalde accounts van Fileplanet bijvoorbeeld, in de gesloten beta terecht kunt komen.

Zelf reken ik op Kerst in de schappen. :)
Net een week geleden hebben ze nog aangegeven dat het in het 1e helft van het jaar in de schappen zal liggen. Ik denk echt niet dat de beta tot december door zal gaan. Zeker niet als je de 1e reacties op de beta leest qua stabiliteit en performance.

Kerst lijkt mij uiterst onwaarschijnlijk ;). Cataclysm zal waarschijnlijk eerder rond die tijd liggen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 11:51
Zijn er ergens nog leuke livestreams? Die van starcraftmethod zijn allemaal videos.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Je kunt n replays bekijken zonder een account nodig te hebben.
( is wel een hack)

How to Access the Full Game Menu
Using an MPQ archiver (http://shadowflare.samods.org/), (http://www.zezula.net/mpq.html) you can access the full game menu by following the steps below:
Open “StarCraft II Beta\Battle.net\Battle.net.MPQ” with the MPQ archiver.
Extract “Battle.net\SWF\MainUI.gfx” to the same folder that the MPQ is in.
Delete the original “Battle.net\SWF\MainUI.gfx”.
Close the MPQ archiver and rename “MainUI.gfx” to “authentication.gfx”.
Create a folder called “SWF” and another inside of it called “Authentication”.
Put “authentication.gfx” inside the Authentication folder and run “Starcraft II.exe”.
Note: The resulting file should be in “StarCraft II Beta\Battle.net\SWF\Authentication\authentication.gfx”.
Where to put replay files
Download replay files: http://dl.dropbox.com/u/733696/Recent.zip
You can put your *.SC2Replay files in “Documents\StarCraft II Beta\Replays\Multiplayer”.
Importing SC2 Cache Files
Download files here http://www.megaupload.com/?d=8X2P8PRJ or http://www.lantay77.com/cache.zip
Place them into the directory: C:\Users\Your_Username\AppData\Local\Blizzard Entertainment\Battle.net\Cache
You can now play the replay files from the main menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
coptician schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:05:
Zijn er ergens nog leuke livestreams? Die van starcraftmethod zijn allemaal videos.
http://www.gamereplays.org/starcraft2/

heeft er genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=33498244,noline]
In een van de live feeds had een speler het over 2 per blokje, maar hij refereerde daarbij wel aan de oude Starcraft. Weet niet precies of het nog steeds geldt. Zelf lijkt me dat net te weinig. Zal er bij de feeds eens op letten.
Ik moet eerlijk zijn dat ik het niet zeker weet, maar je moet er ook rekening mee houden dat je een MULE kan laten droppen (een robot die meer minerals/gas per keer ophaalt) en misschien heeft deze wel effect op het aantal resource gatherers per blokje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023

sanderander

anders

Nou, wie doet er het eerste verslag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 18:46
sanderander schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:58:
Nou, wie doet er het eerste verslag? :)
Inderdaad :) Zou graag een verslag met screenshots/vids zien van en medetweaker.

De geposte youtube filmpjes zien er super uit. Ik kan niet wachten om hem zelf te spelen. F5'en op battle.net levert niet veel op. :)

[ Voor 37% gewijzigd door HertogJan op 19-02-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Op Amazon.de stond er een verkoper met vermelding "op stock" :)
Prijs zou 55 euro zijn, verzendkosten 3 euro.
Aangezien ik dit zo graag wil spelen zal ik toch bij een normale winkel een pre order opgeven die ik kan gaan ophalen, desnoods rijd ik wel naar Brussel of Amsterdam waar dan ook dat het om 12 uur 's nachts wordt verkocht, zoals met CoD MW2 tijdje terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ja dat zou ik ook zeggen als ik pre-orders wil hebben. Het spel is niet uit en als het wel uit is wordt dat echt wel groot aangekondigd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Laatst online: 16-09 11:51

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Er zitten echt veel Nederlanders / Gotters daar ;) :w

Up for the SCV rush! 123 123 :D

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Inderdaad, just signed in ;)

Ik hoop zo erg dat ik een key kan bemachtigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Pedr0 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 19:40:
Inderdaad, just signed in ;)

Ik hoop zo erg dat ik een key kan bemachtigen!
Laten we hopen dat Blizzard binnenkort keys begint uit te delen aan fansites ook, extra kans om binnen te komen :(.

Tweakers.net, regel iets!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Fansites hebben al lang keys gekregen, zij waren de eersten die konden beginnen met spelen ;)

Heb nu trouwens de truuk toegepast om replay files te kunnen bekijken met de SC2 client en dit werkt dus wel degelijk, maakt het wachten weeral iets draaglijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Boeboe schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 19:55:
Fansites hebben al lang keys gekregen, zij waren de eersten die konden beginnen met spelen ;)

Heb nu trouwens de truuk toegepast om replay files te kunnen bekijken met de SC2 client en dit werkt dus wel degelijk, maakt het wachten weeral iets draaglijker :)
Keys in voldoende getalen om uit te delen ;) :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Op die manier, ja inderdaad :). Ik hoop ook vurig dat tweakers iets geregeld krijgt, al zullen ze niet bijzonder veel keys krijgen vrees ik :p. Wedstrijd of gewoon uitdelen, dat wordt de vraag :x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niosus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 13:05
Waaaaw! heb juist een paar replays bekeken met die truk en ik moet zeggen dat het er goed uit ziet! max settings @1680*1050 : 40-50fps constant op een C2Q8400 (2.66Ghz) 4GB RAM en een 4870 1GB. Ongelooflijk stabiel.
Alles ziet er ook afgewerkt uit. Dit zouden ze gewoon kunnen releasen zonder dat iemand zou klagen!

en dan is er dit: Afbeeldingslocatie: http://img718.imageshack.us/img718/4632/sc2.th.png

GENIAAL! hoe vaak ik al heb zitten vloeken omdat ik het verkeerde knopje induwde!

WTB key :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
TrailBlazer schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 18:57:
Ja dat zou ik ook zeggen als ik pre-orders wil hebben. Het spel is niet uit en als het wel uit is wordt dat echt wel groot aangekondigd hoor.
Denk je nou echt dat ik dacht dat die hem op stock zou hebben, mijn hele post zegt het tegenovergestelde in soms mis te verstane woorden ... :S :O 7(8)7 _O-

Volgende wave zou binnen 2 weken zijn na de eerste.

Tot nu toe is het maximum spelers tegelijkertijd online 3000 geweest, ga er maar vanuit dan dat ze misschien 5000 keys hebben opgenomen terwijl er alleen al aan blizzcon keys meer dan 20 000 zijn.

Op dit moment zijn er dus massas mensen met BC 2008 keys die echt niet te spreken zijn over het feit dat ze misschien 2 weken langer moeten wachten :d en dat 90 % van de mensen die nu spelen nog nooit een rts van dichtbij gezien hebben, allemaal WoW mensen die naar BC gingen of via opt in een key hebben gekregen.
Terwijl de meeste van SC2 forums er al jaren op zitten te wachten en nu alleen maar live streams kunnen volgen.

Zitten toch meer bugs in als ik zou verwacht hebben, forums stonden vol binnen een dag, slecht gevoel begint op te komen dat het wel eens effectief 6 maand zou kunnen duren de beta |:(

Zijn paar goede youtubes verschenen ondertussen met replays en uitleg maar vind ze ff niet terug.

Zijn ook al paar cracks uitgekomen maar de kans dat die gaan werken of zonder keylogger/spyware is is nihil imo en zullen wel zeer snel door Blizzard afgesneden worden.

Als er mensen zijn die keys hebben en een LAN party willen organiseren, count me in, belgie of nederland maakt me niet uit.

Misschien nog iets voor Tweakers om een SC2 beta event te organiseren *O* als ze geen keys kunnen uitdelen.

[ Voor 62% gewijzigd door Graviton12 op 19-02-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
40-50 fps? Valt me nog tegen eerlijk gezegd van een blizzard game op zo'n systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niosus
Omnyakom1 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 22:36:
40-50 fps? Valt me nog tegen eerlijk gezegd van een blizzard game op zo'n systeem.
Vergeet niet dat alles op max staat...Het ziet er echt wel prachtig uit. Als ik wat instellingen verlaag dan schiet de fps tot ver boven de 100. Dit is nu een voorbeeld van goed schalen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Wel, ik kan me volledig vinden in deze quotes van de bnet forums:
It was at 3000 a couple days ago.

It sounds like stereotyping but I think the WoW players are actually getting frustrated with how bad they are and going back to their comfort zone.
I wouldn't be surprised. This happens in many competitive betas. Happened in WC3 in particular. There was a lot of "die-back" of the population in the early phase.

The different leagues will alleviate the difference in skill levels, but these WoW players are used to having everything handed to them on a platinum platter any time they decide to cry and whine.
Het aantal actieve spelers kent nu al een terugval. Er zijn gedediceerde SC fans ZEER gefrustreerd dat zoveel "WoW kiddos" keys gekregen hebben en zij niet, en geef ze maar eens ongelijk.

Over de "cracks": Er is maar 1 werkende "crack" en dat is degene die je toelaat om replays te bekijken. Zelfs deze is niet echt een crack maar gewoon creativiteit met de inhoud van de mpq files, geen executables voor nodig.
Er gaan echter wel al een paar keyloggers rond die beweren je toe te laten SC2 online te kunnen spelen (als je 2 seconden nadenkt weet je dat dit onzin is) maar netjes je accountinfo loggen. Er gaan veel mensen klagen over gehighjackte battle.net (inclusief AL hun cd-keys) accounts binnenkort en ze hebben het allemaal aan zichzelf te danken. Geduld is de boodschap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Boeboe schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 23:04:
Wel, ik kan me volledig vinden in deze quotes van de bnet forums:

[...]

[...]

Het aantal actieve spelers kent nu al een terugval. Er zijn gedediceerde SC fans ZEER gefrustreerd dat zoveel "WoW kiddos" keys gekregen hebben en zij niet, en geef ze maar eens ongelijk.
Blijft altijd jammer, maar is helaas het nadeel van iedere closed beta zo'n beetje. Kan Blizzard verder ook vrij weinig aandoen. Enige wat misschien leuk zou zijn is meer waves uitsturen, zorgen dat het aantal actieve spelers boven een bepaald niveau blijft. Maarja, ijdele hoop :p.

Tevens valt er ook nog wel wat te zeggen voor de matchmaking indien het verliezen echt zo slecht zou zijn dat het reden wordt te stoppen met de beta. Weet niet hoe lang het duurt voordat matchmaking beter begint te werken aan de hand van je profile?

Verder denk ik eerder dat het niet zozeer verliezen is, maar gewoon veel spelers welk sowiezo nooit RTS games hebben gespeeld of in het algemeen niet leuk vinden, toch binnen de beta gekomen zijn, even een kijkje nemen en zien dat het nog steeds niets voor ze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:06

PromWarMachine

Forsaken Archer

Je kunt alleen de echte fans bereiken door er geld voor te vragen. Direct of indirect. Mij maakt het niet zoveel uit wat het me zou kosten. Als ik op een legale manier voor <€150 een key zou kunnen krijgen, count me in. eBay is natuurlijk geen optie.

Daarom hoop ik ook erg op een grote wave via Fileplanet of dergelijke organisatie.

Misschien had ik wel meer kans gemaakt als ik al m'n collectors editions van WoW, TBC en WotLK ook had geregistreerd in m'n Battle.net account, maar daar was ik destijds te lui voor, omdat die dozen al ergens onderin een verhuisdoos liggen.. daar heb ik best wel spijt van. :/

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Grappig om te zien dat een aantal gasten tegen David Kim en/of Artosis moeten spelen!

Zie hier David Kim: http://www.youtube.com/watch?v=P0yX4k-MI2Y
Zie hier Artosis: http://www.youtube.com/watch?v=drRw_dnxY1M

En hier nog een leuke Husky match:
http://www.youtube.com/watch?v=Yyur5Sgk8zI part 1
http://www.youtube.com/watch?v=lGVU1b2eTCM part 2

[ Voor 44% gewijzigd door Pedr0 op 20-02-2010 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sta echt te springen om een key en dat die uit komt :D, geweldig heb hier zolang op gewacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Het imago wat Blizzard aan zijn fans laat zien is langharig *tuig*, senior design met t-shirtje en chinees hoedje, vergadering met bier op tafel, nerds en wat niet.
Allemaal om imo beter over te komen bij de massas gamers, betere binding blablabla en dan laten ze de echte fans zo in de kou staan?
Denk echt dat ze hierbij een grote fout maken, leid alleen maar tot frustraties bij de die hards, gelukkig voor hun maken ze zulke goede games dat iedereen ze blijft kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Boeboe schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 23:04:

Oe, mag ik dat doen?

Ik vind serieus dat de SC2 community zich de laatste maanden gedragen heeft als een een stelletje manische kinderen. Je zou als hardwerkende dev maar met zulk volk geconfronteerd worden... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Dat was al langer aan de hand maar verergerde toen duidelijk werd dat de beta niet zou uitkomen eind 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 10:55
Edmin schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 09:39:
[...]

Oe, mag ik dat doen?

Ik vind serieus dat de SC2 community zich de laatste maanden gedragen heeft als een een stelletje manische kinderen. Je zou als hardwerkende dev maar met zulk volk geconfronteerd worden... :|
Mwa, jullie hebben allebei deels gelijk. Echter heb ik ook onderbuikgevoelens als ik zie dat er spelers zijn die een beta key hebben, 2x het spel spelen en het vervolgens links laten liggen omdat het geen spel voor ze is of omdat ze wel wachten op de retail release. Dan denk ik toch echt dat die keys beter besteed konden worden, bijvoorbeeld aan mensen die wel verschillende RTS games in hun battle.net account hebben staan.

Dat de community niet echt meer netjes was heeft ook wel een reden. We wachten nu al 3 jaar op een spel dat tijdens de aankondiging al vrij redelijk speelbaar was. Er zijn in die tijd verschillende timeframes van beta / release gegeven die keer op keer veranderd zijn. Blizzard moet ook z'n hand in eigen boezem steken. Ze kondigen het vervolg aan op de grootste RTS game ooit gemaakt en de meest succesvolle e-sports titel ooit. Daarmee creeër je een ongelooflijke hype (waar ze zelf ook maar graag aan meewerken: "hell, it's about time"), vergeleken met Starcraft 2 is Modern Warfare 2 maar een budget titel. Als je dan constant beloftes maakt die niet nagekomen worden dan krijg je ook gezeur, terecht.
Pedr0 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 08:16:
Grappig om te zien dat een aantal gasten tegen David Kim en/of Artosis moeten spelen!

Zie hier David Kim: http://www.youtube.com/watch?v=P0yX4k-MI2Y
Zie hier Artosis: http://www.youtube.com/watch?v=drRw_dnxY1M

En hier nog een leuke Husky match:
http://www.youtube.com/watch?v=Yyur5Sgk8zI part 1
http://www.youtube.com/watch?v=lGVU1b2eTCM part 2
Nice, maar ik heb liever dat ze de replays uploaden, dat kijkt nu toch beter dan een youtube vid ;).
Overigens zijn op http://starcraft.gamesports.net/de/replays/ wat betere replays te vinden. Strelok schijnt een top SC1 speler te zijn en HasuObs een top WC3 (hoewel ik hem niet ken, maar dat zegt niets) (of vice versa).

[ Voor 21% gewijzigd door Wmm op 20-02-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Dat mag je zeker :)

Gelijke kansen voor iedereen, dat is inderdaad niet meer dan fair. Zit je niet in de beta? Leg je er dan bij neer, en dat doen we ook.
Maar het lijkt me normaal dat de mensen die hier al echt jarenlang naar uitkijken, forums volgen en dergelijke er zowaar emotioneel van worden wanneer hij/zij niet in de beta zitten en iemand wie het eigenlijk allemaal niet veel kan schelen en zo snel mogelijk wil terugkeren naar WoW wel.
Ik geef je gelijk, het is kinderachtig en pure aanstellerij, maar uiteindelijk: Ik begrijp hun sentiment wel.

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 20-02-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
nou ja, ze hadden best alleen spelers kunnen uitnodigen die ook de originele starcraft in hun bezit hadden. benadeel je ook mensen mee maar dan heb je wel meer kans dat je echte fans aan het testen hebt.

maar goed, eigenlijk kan je ook niet zeuren, zo'n closed beta is gewoon een loterij :)

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt een gegeven moment iedereen aan de beurt of blijft het een loterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:53
daanteb schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 14:19:
nou ja, ze hadden best alleen spelers kunnen uitnodigen die ook de originele starcraft in hun bezit hadden. benadeel je ook mensen mee maar dan heb je wel meer kans dat je echte fans aan het testen hebt.

maar goed, eigenlijk kan je ook niet zeuren, zo'n closed beta is gewoon een loterij :)
Het gaat bij een beta toch niet om de fans, maar meer om het testen opzich? Leuk dat je fans blijmaakt. Maar zaak is om te kijken of het spel een beetje werkt. En daarvoor heb je ook niet originele starcraft diehards nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Blizz had al aangegeven dat ze o.a. zouden selecteren op hardware configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Bartske schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 14:55:
[...]

Het gaat bij een beta toch niet om de fans, maar meer om het testen opzich? Leuk dat je fans blijmaakt. Maar zaak is om te kijken of het spel een beetje werkt. En daarvoor heb je ook niet originele starcraft diehards nodig...
Wie zou er nu beter testen? Een Starcraft fan (en / of WC3 fan) of een WoW speler die na een paar potjes weer teruggaat naar het doodslaan van een monster in een dungeon ;).

Je hebt zeker geen Starcraft diehards nodig, maar als iemand met alleen WoW in z'n battle.net profile eerder een key krijgt dan iemand met SC en WC3 dan frons ik m'n wenkbrauwen ;). Magoed, of dat zou gebeuren weten we niet, het gaat nu om Blizzcon bezoekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 14:50:
Komt een gegeven moment iedereen aan de beurt of blijft het een loterij?
Het is min of meer aangekondigd dat er een open beta komt. Alleen zal die hoogstwaarschijnlijk een maand voor de officiele release uitkomen om zo meer mensen te trekken. Dit zijn alleen speculaties. Dus het kan nog heel anders uit gaan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niosus
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 15:29:
[...]

Het is min of meer aangekondigd dat er een open beta komt. Alleen zal die hoogstwaarschijnlijk een maand voor de officiele release uitkomen om zo meer mensen te trekken. Dit zijn alleen speculaties. Dus het kan nog heel anders uit gaan pakken.
Een open beta bij een game zoals dit is eigenlijk het slimste wat je kan doen: De game is goed en je hebt een gigantische hype. Laat iedereen die wil spelen spelen -> de hype wordt bevestigd, de fans worden weer verslaafd, nieuwe gamers vinden het ook een goed spel -> stop de beta enkele weken voor de release, de fans willen meer maar krijgen niets -> op de release ziet iedereen de kans om het terug te spelen en ze kopen het meteen.

+ Je weet ineens of Battle.net het wel kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Laten wij maar gewoon hopen dat het aantal spelers tegenvalt op de beta, omdat er veel WoWers zijn die niet veel spelen. Zodat ze sneller weer nieuwe invites sturen naar ons ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Op Ebay zijn er betakeys.

Begint vanaf $350 per key :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmm schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 11:00:
[...]
HasuObs een top WC3 (hoewel ik hem niet ken, maar dat zegt niets) (of vice versa).
Ik als WC3 speler ken hem wel. Volgens mij een Duitser. Regelmatig wel replays voorbij zien komen. Als ik me goed herinner, is hij goed in UD en dan vooral dessi.

Ben eigenlijk meer benieuwd of Manuel Schenkhuizen (Grubby) net als bij WC3 een topspeler kan worden in SC2.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Ik weet niet of Grubby een betakey heeft? Heb hem nog niet voorbij zien komen......

Iemand die weet wanneer de volgende wave keys weg gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheydo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-02 13:57
Pedr0 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 20:37:
Ik weet niet of Grubby een betakey heeft? Heb hem nog niet voorbij zien komen......

Iemand die weet wanneer de volgende wave keys weg gaan?
paar dagen geleden zeiden ze 2 weken dus messchien eind volgende week or daarna bevestigd via blue post op forum

linkje gevonden met info
http://www.blizzblues.com...8-update-23307541053.html

[ Voor 15% gewijzigd door mheydo op 20-02-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Om het wachten op keys iets draagelijker te maken

http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=112991

hier kun je enkele replays van David Kim in je replay folder zetten en afspelen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:00
Net de Beta client gedownload en wat replays bekeken. Het eerste wat me opvalt is dat de camera wel weer erg dicht er bovenop zit, had toch wel het idee dat het wat verder uitgezoomed was, maar zo in fullscreen is het toch wel erg groot allemaal..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Widescreen zeker>? Hebben meer mensen last van ja.

Ik niet zoveel, heb een 19 inch CRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 20:31:
[...]

Ik als WC3 speler ken hem wel. Volgens mij een Duitser. Regelmatig wel replays voorbij zien komen. Als ik me goed herinner, is hij goed in UD en dan vooral dessi.

Ben eigenlijk meer benieuwd of Manuel Schenkhuizen (Grubby) net als bij WC3 een topspeler kan worden in SC2.
Klopt, Undead speelt ie, dat stond er wel bij.

Grubby blijft WC3 spelen zolang hij daar goed van kan leven. Dat zei hij iig in interviews ooit. Denk ook niet dat hij zich erg zal richten op de beta nu, daar valt nog niet veel te halen. Voor hem is het werk en hij zal z'n handen nog wel vol hebben aan WC3. de vraag is dan hoe lang WC3 nog actief blijft in de pro scene, het is nu al tanende en dat zal met de release van SC2 alleen maar erger worden I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht wel dat Blizzard snel meer invites gaat sturen, aangezien er op dit moment blijkbaar niet zo veel spelers zijn online. Omdat de meesten gewoon even kijken of het iets voor hun is of niet, en dan ontdekken dat het niet zo is.

Ik hoop echt dat ik nog een beta key kan bemachtigen. Het zou niet zo erg zijn als sinds Windows 7 Starcraft kleuren begonnen te 'glitchen en het is niet leuk meer is om zo te spelen (om nog maar te zwijgen hoe gigantisch die pixels er nu uitzien op m'n scherm, doet me aan Doom 1 denken)

Over het dichte speelveld, ik vermoed dat dit gedaan is voor performance, als ik zo het forum lees merk ik dat na een paar keer spelen ze het wel gewend zijn. Ik kijk eigenlijk vooral uit naar de Galaxy editor, die ook voor de beta verwacht werd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Wmm schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 22:45:
[...]

de vraag is dan hoe lang WC3 nog actief blijft in de pro scene, het is nu al tanende en dat zal met de release van SC2 alleen maar erger worden I guess.
WC3 en Sc2 verschillen onwijs veel van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Omnyakom1 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 23:04:
[...]

Uiteraard. Maar de WC3 pro scene is niet meer wat het geweest is (zeker niet in Europa en de VS). Als SC2 uitkomt kan het de doodsteek zijn. Sponsoren boeit het niet of die games van elkaar verschillen, die vinden het belangrijk waar ze zoveel mogelijk exposure krijgen. En dat zal bij SC2 het geval zijn. Ook sommige spelers zullen de overstap maken. Moon (HET WC3 icoon) maakt ook de overstap naar SC2, het is niet voor niets dat hij wemade fox gejoined is en daar ook SC1 oefent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmm schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 22:45:
[...]

Grubby blijft WC3 spelen zolang hij daar goed van kan leven.
Ik heb juist wat anders vernomen. Heb hem ook regelmatig SC2 zien spelen al. Zulke pro spelers hoeven niet eens te wachten op beta keys man.

http://www.youtube.com/watch?v=CqTR-wh584Y

En dat filmpje was al van 9 juli 2008.

En dat soort spelers willen juist zo vroeg mogelijk spelen. Zou dom zijn als hij zijn geld wil verdienen in SC2 en dan dit spel compleet links laat liggen en pas gaat spelen als het spel in de winkel ligt. WC3 gaat dood hoor, als dit spel uitkomt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2010 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Ik wil Grubby dan wel eens zien micro'en tegen Jaedong :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 23:56:
[...]

Ik heb juist wat anders vernomen. Heb hem ook regelmatig SC2 zien spelen al. Zulke pro spelers hoeven niet eens te wachten op beta keys man.

http://www.youtube.com/watch?v=CqTR-wh584Y

En dat filmpje was al van 9 juli 2008.

En dat soort spelers willen juist zo vroeg mogelijk spelen. Zou dom zijn als hij zijn geld wil verdienen in SC2 en dan dit spel compleet links laat liggen en pas gaat spelen als het spel in de winkel ligt. WC3 gaat dood hoor, als dit spel uitkomt.
Dat hij daar speelt op die beurs zegt weinig ;). Dat is heel wat anders dan serieus spelen.
Hij beleeft nog steeds plezier aan WC3 en als hij ervan kan leven... Hij heeft wel gezegd dat hij SC2 zal gaan spelen, maar niet of hij dat op professioneel niveau zal doen. Het is ook een gigantische gok om als WC3 speler over te stappen naar SC2, het is een heel ander spel. Je zult een flinke kloof moeten overbruggen ten opzichte van de SC1 pro's die overstappen, als je die kloof ooit al overbrugt. En je moet het spel natuurlijk ook leuk vinden ;).

En mwa, het boeit niet zo heel veel als je de beta overslaat hoor. Natuurlijk geeft het je een voorsprong, maar die ben je zo weer kwijt als het spel in de winkels ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Omnyakom1 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 23:04:
[...]

Denk de heroes uit WC3 weg en ze lijken enorm goed op elkaar: Veel meer units met unieke skills die je zowat MOET gebruiken en de graphics deden me ook meteen aan WC3 denken :). Kan me niet van de indruk ontdoen dat WC3 spelers sneller SC2 onder de knie kunnen krijgen dan SC spelers, niet op zijn minst omdat je in WC3 zowat gedwongen werd om meteen te beginnen scouten, terwijl je nu in vele SC2 replays ziet dat mensen zeer lang binnen hun eigen basis blijven.

Gevoel voor humor blijven ze trouwens wel hebben. Was daarnet wat replays aan het bekijken, kom ik volgende (geanimeerde) reclamebord tegen: http://www.boe2.be/pictures/ipistol.jpg 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door boe2 op 21-02-2010 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Boeboe schreef op zondag 21 februari 2010 @ 01:35:
[...]
terwijl je nu in vele SC2 replays ziet dat mensen zeer lang binnen hun eigen basis blijven.
Dat zie je in iedere strategy game, zodra je een reeks willekeurige spelers laat spelen zal de meerderheid gewoon in eigen basis blijven zitten en het allemaal niet zo snel spelen.Vaak is het pas op de langere termijn onder de wat betere spelers dat het begint op te vallen hoe vroeg ze scouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Hmmm... Ik ben toch niet zo goed als ik dacht. De eerste paar spellen was ik binnen 10 minuten dood. Of ik begin te oud te worden of iedereen is een stuk beter geworden. Gelukkig kun je de replays bekijken om te zien hoe je tegenpartij speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wmm schreef op zondag 21 februari 2010 @ 00:38:
Het is ook een gigantische gok om als WC3 speler over te stappen naar SC2, het is een heel ander spel. Je zult een flinke kloof moeten overbruggen ten opzichte van de SC1 pro's die overstappen, als je die kloof ooit al overbrugt. En je moet het spel natuurlijk ook leuk vinden ;).
Het is dan wel de vraag of het micro'en nog steeds zo belangrijk is, dat was toch wel een van de grote uitdagingen van SC1.
Van SC2 hoor je toch juist vaak dat het makkelijker is geworden, met minder diepgang enzo?
Boeboe schreef op zondag 21 februari 2010 @ 01:35:
Denk de heroes uit WC3 weg en ze lijken enorm goed op elkaar: Veel meer units met unieke skills die je zowat MOET gebruiken en de graphics deden me ook meteen aan WC3 denken :). Kan me niet van de indruk ontdoen dat WC3 spelers sneller SC2 onder de knie kunnen krijgen dan SC spelers, niet op zijn minst omdat je in WC3 zowat gedwongen werd om meteen te beginnen scouten, terwijl je nu in vele SC2 replays ziet dat mensen zeer lang binnen hun eigen basis blijven.
Krijgen we dan ook autocasting in SC2? :D
En een queue waar je zo'n beetje alles in kunt gooien qua bouwen en/of research?
Dan wordt het inderdaad meer als WC3 dan als SC1.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
TheKillingBean schreef op zondag 21 februari 2010 @ 11:54:
Hmmm... Ik ben toch niet zo goed als ik dacht. De eerste paar spellen was ik binnen 10 minuten dood. Of ik begin te oud te worden of iedereen is een stuk beter geworden. Gelukkig kun je de replays bekijken om te zien hoe je tegenpartij speelt.
Hehe, tsja, vergeet niet dat er binnen de beta toch ook wel een reeks diehard fans zitten welk het spel jarenlang zijn blijven spelen. Heb ook zat replays en streams gezien waarin het niveau echt niet zo hoog ligt, sommige matches zelfs durend tot bijna 2 uur 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
De micro van WC3 gaat echt niet werken in SC2. Ik heb in WC3 matches gezien waarbij een defense tower een heel leger uitroeit. Dat kan gewoon niet in SC2. Alles heeft veel minder health. Units/gebouwen gaan 3 x sneller kapot. Dit vereist een heel andere strategie.

Ik verbaas me nog altijd hoe weinig er gescout wordt op dit moment in SC2. Iedereen is aan het turtlen en nadat ze denken dat ze een army groot genoeg hebben gemaakt werpen ze het in de richting van de enemy base en wachten het af.

Ook in de beta forums zitten onwijs veel noobs.

NERF THIS! NERF THAT! BALANCE THESE! TO OP!

Echt niet te geloven.

En dan zijn ze ook nog verbaasd hoe 4 Reapers hun hele base kunnen kapotmaken terwijl ze geen defenses hebben of counters. Zo triest om aan te zien.

Ook zijn er een aantal gasten bij die zeiden dat defensive structures zoals Proton Canons en Bunkers useless zijn.
Nou, je moet echt niet verwachten dat deze zonder de nodige backup de ingang van je base clean houden. Je moet units combineren. Ook missen ze de point dat SC erom draait hoe je moet aanvallen en winnende strategieën moet toepassen en niet eindeloos in de base zitten en een happy town bouwen en verwachten dat je daarmee de endgame bereikt.

Het is een strategie game die meer offensive gespeeld moet worden en geen Settlers of weetikwat.

Je hoeft niet persee helemaal de enemy base te infiltreren. Als je tegen Terran speelt en je bent bang voor een rush en je kunt niet zien hoe ver zijn tech al is, gewoon bij zijn ingang een worker of early footunit zetten en kijken of hij Repaers/Marauders op pad stuurt. Daarna heb je nog genoeg tijd en snel een counter op te bouwen.

Ik heb een replay gezien van David Kim waarbij hij zelfs zichzelf betrapte op teveel turtling en de Protoss player greep gewoon zijn kans door hem uit te lokken en agressief te spelen.

[ Voor 83% gewijzigd door Omnyakom1 op 21-02-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 22:46:
Het zou niet zo erg zijn als sinds Windows 7 Starcraft kleuren begonnen te 'glitchen en het is niet leuk meer is om zo te spelen (om nog maar te zwijgen hoe gigantisch die pixels er nu uitzien op m'n scherm, doet me aan Doom 1 denken)
Dat met die kleuren kun je fixen door een bat bestandje te maken die explorer afsluit als je starcraft op start en weer opstart als je afsluit.

INSTRUCTIONS:

Open notepad from the start menu, and paste in the following;

taskkill /f /IM explorer.exe
"C:\Program Files (x86)\Starcraft\StarCraft.exe"
start explorer.exe

Now line two is where your starcraft.exe file is located if you installed it somewhere else you'll need to write the directory there (between the quotes).

once you have finished that save the file to your desktop (name it what ever you like). then right click on the file and change the extension from .txt to .bat and your good to go, just double click on the .bat file to start starcraft.

unless you have already tinkered with win7 a lot then you'll need to turn off the 'hide extensions for known file types' to be able to change the extension, the following is how to do that.

Go to My computer > press the alt key once > at the top of the window press Tools > goto folder options > the go to the view tab > towards the bottom of the window is a box labeled 'hide extensions for known file types' uncheck that box and apply. you'll then be able to change the extension.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Laatst online: 19:50
Waar vinden jullie die david kim replays?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Die van KHB en David Kim moet je gewoon gezien hebben 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Is er een manier om de ranking ergens te kunnen bekijken?
Een maatje van me is lekker fanatiek bezig en ik ben wel benieuwd hoe het onderhand gaat.
Ik heb alleen zelf geen key of wat dan ook. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Echt jalours op de gene die al spelen :D, verder zijn de replays tof !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Gonadan schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:08:
Is er een manier om de ranking ergens te kunnen bekijken?
Een maatje van me is lekker fanatiek bezig en ik ben wel benieuwd hoe het onderhand gaat.
Ik heb alleen zelf geen key of wat dan ook. :+
Kan de rankings enkel zien als je ingelogd bent, dus tsja, vragen aan hem waar hij staat ;).

Blijf het spel iig briljant vinden, ook al kan ik zelf niet eens spelen! :p Vermaak me heerlijk met replays, streams en wat dan nog. Kan niet wachten tot ik een eigen key binnen heb :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

psychodude schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:30:
Kan de rankings enkel zien als je ingelogd bent, dus tsja, vragen aan hem waar hij staat ;).
Ingelogd op battle.net of ingelogd via de beta client?

Kan het hem amper vragen want hij speelt alleen maar. :+
Vannacht was hij 7e op de "Platinum division leader ranking list", weet niet precies wat het inhoudt maar als ik het goed begrijp zijn de 'divisions' een nieuwe vorm van server of host ofzo?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Zijn er om voor te zorgen dat als je een bepaald level haalt dat je tegen dezelfde speelsterkte uitkomt zodat je als veteraan niet teveel noobs tegenkomt (tov van jezelf :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Graviton12 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:48:
Zijn er om voor te zorgen dat als je een bepaald level haalt dat je tegen dezelfde speelsterkte uitkomt zodat je als veteraan niet teveel noobs tegenkomt (tov van jezelf :p)
Ja ok, maar wat moet je dan met die divisies?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Niks voor zover ik weet, enkel manier voor te laten zien hoe goed je bent en voor matching afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Graviton12 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 16:15:
Niks voor zover ik weet, enkel manier voor te laten zien hoe goed je bent en voor matching afaik
Maar aan een divisie kan je toch niet zien hoe goed je bent? Dat hangt van het niveau (platinum etc.) af toch?
Ik vind het maar verwarrend zo.
Je hebt al US/EUR/ASIA, daarnaast de niveaus als platinum. Tot zover prima en logisch, maar dan komen ze ook nog met divisies binnen een niveau, is dat om sneller een ranking te krijgen die er hoger uitziet ofzo? Zodat mensen fanatieker spelen?

Edit:
Ik heb eens zitten googlen en kom op het volgende uit:
Je hebt leagues (copper, bronze, silver, gold platinum) en divisions (1 t/m8?).
De divisies zijn alleen om de spelers op te delen binnen een league, er zit geen niveauverschil in.
De top zoveel (nu 8 geloof ik) van een divisie kunnen ooit een keer aan een toernooi meedoen ofzo.
Het lijkt dus een beetje op een poulesysteem.

[ Voor 24% gewijzigd door Gonadan op 21-02-2010 16:22 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Gonadan schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:46:
[...]

Ingelogd op battle.net of ingelogd via de beta client?

Kan het hem amper vragen want hij speelt alleen maar. :+
Vannacht was hij 7e op de "Platinum division leader ranking list", weet niet precies wat het inhoudt maar als ik het goed begrijp zijn de 'divisions' een nieuwe vorm van server of host ofzo?
Via beta client dusver, zal waarschijnlijk in de toekomst ook wel online mogelijk worden; soort van armory voor sc2 waarin je het kunt zien.

Wat betreft de divisies:

Je hebt in SC2 5 brackets, namelijk: Copper, Bronze, Silver, Gold, Platinum (en pro-league wordt hieraan toegevoegd na launch). Na het spelen van 10 initiele potjes berekend battle.net waarin je het beste zult passen, en wordt je binnen die bracket gegooid. Op die manier als je dus in silver uitkomt bijvoorbeeld zal je enkel tegen silvers gaan spelen. Geeft je een groep van spelers op eigen speelniveau.

Binnen de brackets heb je weer een legio divisions, iedere divisie is volgens mij 100 man welk je ladder vormt. De top 8 binnen een division zullen uiteindelijk via een tournament voorts kunnen gaan naar de volgende bracket. Ook als je te ver achter raakt kun je gedemote worden naar een lagere bracket.

Simply put: 5 speelniveaus, ieder gesegmenteerd in groepen van 100 spelers welk tegen elkaar strijden.

Edit: Je had het zelf ook ondertussen al uitgevogeld zie ik ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Dat hele divisie systeem lijkt mij zo ontzettend gaaf. Dan heb je tenminste ook iets om voor te spelen als je niet aan de top van de ladder kunt komen (zoals 99,5% van de stervelingen). Ook speelt iedereen dan voornamelijk tegen spelers van z'n eigen skillniveau, wat natuurlijk erg bevorderlijk is voor de moraal :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wmm schreef op zondag 21 februari 2010 @ 17:00:
Dat hele divisie systeem lijkt mij zo ontzettend gaaf. Dan heb je tenminste ook iets om voor te spelen als je niet aan de top van de ladder kunt komen (zoals 99,5% van de stervelingen). Ook speelt iedereen dan voornamelijk tegen spelers van z'n eigen skillniveau, wat natuurlijk erg bevorderlijk is voor de moraal :P.
Het leaguesysteem bedoel je dan.
Dat vind ik zelf ook een goede ontwikkeling, mijn lol op de ladder van SC1 ging er vrij snel van af door de n00bbashers.
Verliezen is niet erg, maar mensen die score expres laag houden zodat ze niet opvallen als ervaren spelers vond ik toch best wel sneu.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Als je snel wilt stijgen kan je Zerg gaan in beta met Queen 1 hatch.
Werkt blijkbaar altijd tegen Terran of Protoss.
Zal wel iets aan gedaan worden tegen de tijd dat de game uitkomt zoals minder larvae via queen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Graviton12 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 17:15:
Als je snel wilt stijgen kan je Zerg gaan in beta met Queen 1 hatch.
Werkt blijkbaar altijd tegen Terran of Protoss.
Zal wel iets aan gedaan worden tegen de tijd dat de game uitkomt zoals minder larvae via queen ofzo.
Als je dat nodig hebt zak je daarna toch wel weer snel. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 13:50
is de beta nou al begonnen of niet want ik heb me er voor opgegeven maar nog geen mailtje ontvagen erover..

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDucky schreef op zondag 21 februari 2010 @ 17:23:
is de beta nou al begonnen of niet want ik heb me er voor opgegeven maar nog geen mailtje ontvagen erover..
Jij en een miljoen andere, beta is begonnen, slechts een paar duizend hebben tot nu toen een key ontvangen, als je er nog geen hebt is het afwachten tot je er wel een hebt of je krijgt er misschien wel helemaal geen.
Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het nuttig en ontopic.