Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 22:22

PcDealer

HP ftw \o/

t_captain schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:47:
Paar correcties:

1. overeenkomst bepaalde duur
Stilzwijgende verlenging is voor dezelfde duur als het verlopen contract. Bij overschrijding van het maximale aantal contrcten (wettelijk geregeld, soms per CAO afgeweken), wordt het van rechtswege een overeenkomst voor onbepaalde tijd.
Met een maximum van 1 jaar.

Zo had mijn vorige werkgever mij bij zich geroepen om mijn contract naar onbepaalde tijd om te zetten. Ik concludeerde dat dat al het geval was omdat het contract na 1 verlenging al onbepaald zou zijn volgens de letter van het contract :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-06 23:48
drmoebius schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 21:52:
@Froos

Ik weet dat men dat toch probeert. Ze proberen de naive mensen zo eruit te krijgen (ik weet 1 iemand die 1 maand salaris als bod kreeg terwijl hij 3 tot 4 dienstjaren had).
Dat is gewoon sneu en triest.. Toen ik er nog werkte heb ik de afdeling HR wel vaker Personeelszaken of ArbeidsContractManagement genoemd. Echt Human Resource Management gaat over zowel de belangen van het bedrijf als ook de belangen van de werknemer en hoe die het beste te verenigen zijn. PZ is dat wat men bij Centric doet. Een redelijke wegwerpinstelling als het gaat om het belang van de medewerker. Zeker de vorige manager van HR was drukker bezig met mensen een contractuele strop om de nek leggen dan een toegevoegde waarde zijn voor medewerker en bedrijf.

Eigenlijk is het doodzonde want er zitten heel veel leuke en fijne mensen in de diverse afdelingen. die zouden heel veel mogelijk kunnen maken maar krijgen niet de kans door volkomen incompetent middle management of zijn door jaren aan mismanagement te gedesillusioneerd om nog ergens aan te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 12:13
We kunnen dit topic wel sluiten .........................

Ik heb net namelijk de nieuwe Centric arbeidsovereenkomst gelezen.
Par 14.
De medewerker mag geen uitingen doen, die schadelijk kunnen zijn voor de orgainsatie of haar (concurrentie)positie. Dit is ook van toepassing voor online publicaties via bijvoorbeeld blogs of social media.
M.a.w. de Centric medewerkers worden monddood gemaakt en mogen oa hier op Tweakers geen kritisch geluid laten horen op straffe van toepassing van het boetebeding (€5.000,- per overtreding + €1.000,- per dag dat het voortduurt)

Verder is deze nieuwe arbeidsovereenkomst om te huilen, wat erg. Versobering tot en met, sanctie hier, sanctie daar, medewerker mag dit en dat niet, het aloude concurrentiebeding is terug. Wat erg dat een werkgever in deze tijd zijn medewerker zo behandeld. Het zou mij niet verbazen dat veel medewerkers deze nieuwe arbiedsovereenkomst niet willen tekenen. Maar helaas wordt erg gedreigd om dan het bestaande arbeidscontract te bevriezen. Sterkte oud-collega's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:12
-TAZZ- schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:30:

[...]

M.a.w. de Centric medewerkers worden monddood gemaakt en mogen oa hier op Tweakers geen kritisch geluid laten horen op straffe van toepassing van het boetebeding (€5.000,- per overtreding + €1.000,- per dag dat het voortduurt)

Verder is deze nieuwe arbeidsovereenkomst om te huilen, wat erg. Versobering tot en met, sanctie hier, sanctie daar, medewerker mag dit en dat niet, het aloude concurrentiebeding is terug. Wat erg dat een werkgever in deze tijd zijn medewerker zo behandeld. Het zou mij niet verbazen dat veel medewerkers deze nieuwe arbiedsovereenkomst niet willen tekenen. Maar helaas wordt erg gedreigd om dan het bestaande arbeidscontract te bevriezen. Sterkte oud-collega's!
Ik ga hem vanavond doorlezen, maar als ik dit al lees dan ziet het er niet echt positief uit.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

[...]

Ik vraag me af of die in rechte afdwingbaar is zolang er geen sprake is van smaad of laster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos

Je zou bijna denken dat ze Marie-Jose weer in dienst hebben genomen voor het contract management.. euh.. HR management.. ;)

Goed bezig, zeg ik dan. Werk de con-collega's maar in de hand dat je goeie mensen wegrennen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Froos schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:44:
[...]

Je zou bijna denken dat ze Marie-Jose weer in dienst hebben genomen voor het contract management.. euh.. HR management.. ;)

Goed bezig, zeg ik dan. Werk de con-collega's maar in de hand dat je goeie mensen wegrennen..
Ja, maar die waren toch veel te duur en we moeten onze bottom-line opkrikken is de korte termijn managers gedachte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Wylana schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:54:
[...]

Ik ga hem vanavond doorlezen, maar als ik dit al lees dan ziet het er niet echt positief uit.
En dan ben je aan het lezen en dat krijg ik te zien dat het voor mij nog niet opgaat omdat ik nog een contract voor bepaalde tijd hebt.

Kan nog heerlijk doorgaan zonder problemen (uitgezonderd de wettelijke aanpassingen) dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483619

Hoe is het met TAZZ en Froos? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
Prima, het bevalt ons erg goed hier. We zijn erg druk met erg leuke dingen.
Hoe gaat het in het Zwolse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
superdeluxe :) We zitten 3 dagen op cursus bij Cisco in Amsterdam. Lekker de Cloud techniek induiken.

Hoe gaat ie in NONL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:20

TheVMaster

Moderator WOS

[...]

Wauww....is Centric soms een vestiging in China begonnen O-)

Maar even serieus...hoe strak zouden ze er in willen zitten enneh wie bepaalt wat er schadelijk is voor de organisatie. Ik bedoel kritisch zijn op een organisatie is natuurlijk wat anders dan hem in een blog of op een forum afbranden, lijkt mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Haha centric wat een grap...
blij dat ik die toko voortijdig verlaten heb.
een rechter zou geen spaan heel laten van dat stukje tekst hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
TheVMaster schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:07:
[...]

Wauww....is Centric soms een vestiging in China begonnen O-)

Maar even serieus...hoe strak zouden ze er in willen zitten enneh wie bepaalt wat er schadelijk is voor de organisatie. Ik bedoel kritisch zijn op een organisatie is natuurlijk wat anders dan hem in een blog of op een forum afbranden, lijkt mij zo.
Ik kan me herinneren dat jij na je overstap redelijk los ging op Centric. Dat zou je onder het nieuwe contract best wel eens duur kunnen komen te staan ;) Geheid dat Centric 't langer volhoudt bij de rechter dan een willekeurig privé persoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Froos schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:17:
[...]

Ik kan me herinneren dat jij na je overstap redelijk los ging op Centric. Dat zou je onder het nieuwe contract best wel eens duur kunnen komen te staan ;) Geheid dat Centric 't langer volhoudt bij de rechter dan een willekeurig privé persoon..
Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt als hij word opgediend, daarbij was ik een ex-medewerker. En het feit dat Centric dit soort zakelijk in zijn arbeidscontract op laat nemen zegt ook wel iets over de organisatie denk ik. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
TheVMaster schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:34:
[...]

Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt als hij word opgediend, daarbij was ik een ex-medewerker. En het feit dat Centric dit soort zakelijk in zijn arbeidscontract op laat nemen zegt ook wel iets over de organisatie denk ik. 8)
De strekking van een dergelijke bepaling geldt ook voor medewerkers met die bepaling in hun contract die uit dienst zijn. In zoverre zou je op een reactie gerekend kunnen hebben. Hoe meer je in de spotlight staat, hoe groter de kans dat je interesse opwekt :9

Dat laatste is zeker een teken aan de wand. Persoonlijk vind ik dat beloning beter motiveert dan straf. Het gaat dan ook om de positieve insteek, heh ;) Kennelijk is men in Gouda / Moordrecht (/IJsselstein?) een andere mening toegedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
TheVMaster schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:34:
[...]

Idd Helmer, dit zegt erg veel over de organisatie en het boetebeding en de "u mag geen negatieve zaken over Centric zeggen" artikel heeft nu al zn effect, aangezien het hier ineens wel erg stil is. Wel raar aangezien ik vernomen heb dat bijna 50% van de medewerkers niet voor de sluitingsdatum van 18 december heeft getekend.

Deze mensen die niet getekend hebben worden nu blijkbaar onder druk gezet om alsnog te tekenen door oa de onkostenvergoeding niet langer uit te betalen. Dit dan onder het mom dat Centric een voorschot neemt op de nieuwe wet- en regelgeving die pas 1-1-2014 in gaat. Rare situatie aangezien de onkostenvergoeding onderdeel is van het oude arbeidscontract van deze medewerkers.

[ Voor 24% gewijzigd door -TAZZ- op 13-01-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zou die niet tekenen. Bovendien herhaal ik PcDealer in "Ervaring werken bij Centric (deel 2)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
Ben ik met je eens maar de praktijk is dat niemand het aanvecht, te bang om 'gestraft' te worden.
Het aparte is ook dat Centric medewerkers die ik onlangs gesproken heb en die veel commentaar hadden over het nieuwe arbeidscontract en niet zouden gaan tekenen, vervolgens wel tekenen en ook nog de bekende "Kom werken bij Centric"-berichten doorsturen op Facebook en LinkedIn. Waarschijnlijk vanwege de sociale druk en bang om bij het management als het zwarte schaap van Centric te boek te staan met de bekende gevolgen voor je carriere als gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
In het algemeen geldt dat mensen om wat voor reden dan ook iets niet doen. Of men nu bang is voor 'straf', 'gedoe' of wat dan ook.

Met betrekking tot het 'monddood maken' van mensen. Valt dit onder het 'social media' protocol? Is het voorgelegd aan de Ondernemingsraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
-TAZZ- schreef op zondag 13 januari 2013 @ 14:36:
[...]

Ben ik met je eens maar de praktijk is dat niemand het aanvecht, te bang om 'gestraft' te worden.
Het aparte is ook dat Centric medewerkers die ik onlangs gesproken heb en die veel commentaar hadden over het nieuwe arbeidscontract en niet zouden gaan tekenen, vervolgens wel tekenen en ook nog de bekende "Kom werken bij Centric"-berichten doorsturen op Facebook en LinkedIn. Waarschijnlijk vanwege de sociale druk en bang om bij het management als het zwarte schaap van Centric te boek te staan met de bekende gevolgen voor je carriere als gevolg.
Pfff....wel bijzonder hoor. Nu spreek ik niet zoveel oud-collega's uit mijn Centric tijd, maar ken er wel een die er net (weer) is gaan werken...pff..ik heb medelijden met hem.

Ach...de 'echte' goede Centric-ers werken toch ook allang bij een leuke werkgever, volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
TheVMaster schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 00:03:
[...]

Ach...de 'echte' goede Centric-ers werken toch ook allang bij een leuke werkgever, volgens mij?
:X :X :X :X :X :X :X :X :X

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
Radical1980 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:31:
In het algemeen geldt dat mensen om wat voor reden dan ook iets niet doen. Of men nu bang is voor 'straf', 'gedoe' of wat dan ook.

Met betrekking tot het 'monddood maken' van mensen. Valt dit onder het 'social media' protocol? Is het voorgelegd aan de Ondernemingsraad?
Mijn ervaring met de ondernemingsraad van Centric is dat die leden er voornamelijk zitten om zichzelf in de spotlight te zetten maar intussen "lijden" aan dezelfde angst om ergens tegen te zijn als de rest van het personeel. Er wordt over het algemeen snel ja geknikt als de grote baas iets graag wil, of het nu goed is voor de collega's of niet. Maar intussen wel schouderkloppend door HQ lopen met Hans, Henny e.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Het is voor de werknemers natuurlijk niet prettig dat een dergelijk orgaan als de Ondernemingsraad niet de belangen van werknemers behartigt. Deze aanname doe ik nu even op basis van jouw bericht.

Zoals ik het nu begrijp hanteert de Ondernemingsraad niet het conflictmodel? Je kunt natuurlijk zelf contact opnemen met de Ondernemingsraad om zoiets als het 'social media' protocol te bekritiseren. Vaak gaat een orgaan niet in op individuele gevallen dus zorg ervoor dat je meer mensen vindt die er zo over denken.

Wanneer het 'social media' protocol is voorgelegd aan de Ondernemingsraad en men heeft het goedgekeurd dan vrees ik dat er juridisch gezien niet zoveel opties meer over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
Radical1980 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:00:
Het is voor de werknemers natuurlijk niet prettig dat een dergelijk orgaan als de Ondernemingsraad niet de belangen van werknemers behartigt. Deze aanname doe ik nu even op basis van jouw bericht.

Zoals ik het nu begrijp hanteert de Ondernemingsraad niet het conflictmodel? Je kunt natuurlijk zelf contact opnemen met de Ondernemingsraad om zoiets als het 'social media' protocol te bekritiseren. Vaak gaat een orgaan niet in op individuele gevallen dus zorg ervoor dat je meer mensen vindt die er zo over denken.

Wanneer het 'social media' protocol is voorgelegd aan de Ondernemingsraad en men heeft het goedgekeurd dan vrees ik dat er juridisch gezien niet zoveel opties meer over zijn.
Volgens mij hanteert de ondernemingsraad voornamelijk het 'kijk mij eens'-model :X

Met betrekking tot het contacteren van die ondernemingsraad heb ik geweldige ervaringen..
  • In februari heb ik eens een mail (met leesbevestiging) gestuurd met een vraag over arbeidsvoorwaarden.
  • Na een maand heb ik 1 van de leden eens aangesproken op of ik daar nog een antwoord op mocht verwachten. Hij zou 't aankaarten in het overleg.
  • Na 3 maanden nog maar eens aangesproken, hij zou 't nog eens nakijken.
  • Na 6 maanden kreeg ik van Outlook een melding over mijn email: "ongelezen verwijderd", afzender: voorzitter van de ondernemingsraad.
Een antwoord op mijn vraag, of uberhaupt een reactie, heb ik uiteraard nooit ontvangen...

Dat vat wel een beetje samen hoe goed die ondernemingsraad werkt..

[ Voor 4% gewijzigd door Froos op 16-01-2013 11:04 . Reden: lijst gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Froos schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:59:
[...]

Volgens mij hanteert de ondernemingsraad voornamelijk het 'kijk mij eens'-model :X

Met betrekking tot het contacteren van die ondernemingsraad heb ik geweldige ervaringen..
  • In februari heb ik eens een mail (met leesbevestiging) gestuurd met een vraag over arbeidsvoorwaarden.
  • Na een maand heb ik 1 van de leden eens aangesproken op of ik daar nog een antwoord op mocht verwachten. Hij zou 't aankaarten in het overleg.
  • Na 3 maanden nog maar eens aangesproken, hij zou 't nog eens nakijken.
  • Na 6 maanden kreeg ik van Outlook een melding over mijn email: "ongelezen verwijderd", afzender: voorzitter van de ondernemingsraad.
Een antwoord op mijn vraag, of uberhaupt een reactie, heb ik uiteraard nooit ontvangen...

Dat vat wel een beetje samen hoe goed die ondernemingsraad werkt..
toon volledige bericht
hehe je had die maanden natuurlijk dagen moeten laten zijn, na 3 mnd waren ze het al weer helemaal vergeten O-)
Maar eh...erg slecht natuurlijk als men zo met dat soort mailtjes omgaat als OR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Het 'kijk mij eens'-model roept bij mij geen associaties op. Ik begrijp niet precies wat je daarmee bedoelt.

Mocht de Ondernemingsraad zo functioneren zoals jij beschrijft, motiveert dit mensen niet om contact te leggen. Dat een voorzitter van een Ondernemingsraad een functie heeft lijkt mij duidelijk. Deze persoon heeft klaarblijkelijk geen affiniteit met lezen. Ik vraag mij dan af hoe hoe de rest van de Ondernemingsraad functioneert?

Er is eerder gesproken dat 50% iets niet wil tekenen? Ik begrijp niet dat een dergelijk aantal mensen niet is te mobiliseren om de Ondernemingsraad ergens op aan te spreken. In 2008 schijnen er 8.500 mensen te werken. Dit wordt vermeld in de openingspost.

Een andere mogelijkheid is om de directie aan te spreken in plaats van de Ondernemingsraad. Ook hier geldt dat het van belang is om je te organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:13
Na al die tijd dat ik er weg ben is er kennelijk nog niets veranderd bij Centric.
Ik ben blij dat ik goed ben terechtgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe is het met Imtech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in use?
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-04-2023
Als je dat wilt weten kun je ook een nieuw topic aanmaken over Imtech.
Dit is het Centric topic! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Radical1980 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:06:
Het 'kijk mij eens'-model roept bij mij geen associaties op. Ik begrijp niet precies wat je daarmee bedoelt.
Lijkt mij evident,zie onderstaande :)
Froos schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:45:
[...]

Mijn ervaring met de ondernemingsraad van Centric is dat die leden er voornamelijk zitten om zichzelf in de spotlight te zetten maar intussen "lijden" aan dezelfde angst om ergens tegen te zijn als de rest van het personeel. Er wordt over het algemeen snel ja geknikt als de grote baas iets graag wil, of het nu goed is voor de collega's of niet. Maar intussen wel schouderkloppend door HQ lopen met Hans, Henny e.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PcDealer schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:48:
[...]

[...]
En er vervolgens ook zelf de dupe van zijn |:( ...hoe dom kun je zijn, sorry dat ik het zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

TheVMaster schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:04:
[...]

En er vervolgens ook zelf de dupe van zijn |:( ...hoe dom kun je zijn, sorry dat ik het zeg.
Je bedoelt als in ontslagen? Kun je wel zeggen dat je geen voorkeursbehandeling hebt gehad :)
En te incompetent in de ogen van anderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
Ondanks dat sommige mensen dit hier niet willen waarschijnlijk vanwege het 'in gebruik' zijn van hun gevoel voor humor.
Heel goed Peter, het gaat super. (ondanks wat strubbelingen in Polen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
PcDealer schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:48:
[...]

[...]
Dat mensen zichzelf in de spotlight zetten kan vervelend zijn. Als dezelfde mensen hun rol naar verwachting uitvoeren zie ik het probleem niet.

Het wordt natuurlijk een vervelend verhaal wanneer de verhouding tussen voorstellen goed voor de collega's en voorstellen goed voor de organisatie scheef is. Een beeldvorming waarbij er weinig verschil te zien is tussen iemand uit de ondernemingsraad en iemand uit de directie werkt natuurlijk niet positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:05
Weet iemand hoe Centric op dit moment om gaat met lease auto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
Ijsklont schreef op zondag 05 mei 2013 @ 00:00:
Wat bedoel je met 'om gaat met leaseauto's'?

- In welke functie je recht hebt op een leaseauto?
- Wat het leasebudget is?
- Of en hoeveel je mag bijbetalen?
- Mag je er prive in rijden?
- Of hij helemaal wordt volgestickerd met 'dat enge mens met die groene ogen'?
- Of je vrije keuze hebt mbt de leaseauto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Ijsklont schreef op zondag 05 mei 2013 @ 00:00:
Vanaf SE 3 weet ik dat je een poolauto kan krijgen en mag je ook prive rijden.
Vanaf SS1 krijg je volgens mij een x bedrag als leasebudget.

Verdere details weet ik niet even uit me hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:24

bord4kop

maximaal 100KB!

Wat betekend dat; SE3, SS1?

EDIT:
Support Engineer en Support Specialist dus :) .
Overige vragen staan nog :+

Weet iemand wat een de schaal voor technisch specialist ongeveer is?

Laat ik het anders zeggen; zie mijn specs:
bord4kop in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12)"

Inmiddels is mijn salaris wel iets omhoog gegaan.

Iemand enig idee wat dit ongeveer zou betekenen bij Centric?
En misschien wel belangrijker; hoe goed (en snel) kan je omhoog, naar niveau en verder?
Ik heb namelijk het idee dat men je eerst op "lagere" functies zet.

[ Voor 8% gewijzigd door bord4kop op 08-05-2013 22:20 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 485935

Zoek je een passend antwoord op vragen over arbeidsvoorwaarden en doorgroeimogelijkheden, bel dan eens met een recruiter van Centric. Je weet dan zeker dat je de juiste informatie krijgt en afgestemd op jouw werkervaring en opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is wel interessant om te zien wat de arbeidsvoorwaarden van IT-Collega's door het land zijn.
Hierbij vallen me een paar dingen wel op.
ATV bijvoorbeeld vind ik niet meer van deze tijd. Ooit bedoeld als banenmotor, nu arbeidsvoorwaarde. Feit is alleen dat dit vaak een showstopper is in de vrije markt. Ik moet in sollicitatiegesprekken vaak nee verkopen omdat ik 10% derving aan arbeidsproductiviteit moet afboeken of hetzelfde percentage loon moet bijtellen in verhouding tot een 40-urige werkweek. Dan prijst men zich snel uit de markt.

Qua certificeringen hoor ik vaak "maar ik heb een brok ervaring". Dit is natuurlijk erg mooi, maar hoe kan ik dit objectief vaststellen? Welke criteria kan ik daaraan koppelen?
Mijn stelling is dan ook dat als je serieus met je vak bezig bent, je ook qua studie bij moet blijven. Je leven lang leren is dan ook geen slogan in mijn mening, maar een must.

De markt vraag de komende jaren om veel meer specialistische kennis. Actuele kennis. En daar is men ook bereid marktconform voor te betalen. De tijd is voorbij dat je als "computerexpert" de wereld aan je voeten had liggen. In het land van de blinden was je vroeger snel de koning.
Gelukkig is ICT een volwassen vak geworden.

Ik ben heel benieuwd naar de reacties..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
Anoniem: 483619 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 10:46:
Is wel interessant om te zien wat de arbeidsvoorwaarden van IT-Collega's door het land zijn.
Hierbij vallen me een paar dingen wel op.
ATV bijvoorbeeld vind ik niet meer van deze tijd. Ooit bedoeld als banenmotor, nu arbeidsvoorwaarde. Feit is alleen dat dit vaak een showstopper is in de vrije markt. Ik moet in sollicitatiegesprekken vaak nee verkopen omdat ik 10% derving aan arbeidsproductiviteit moet afboeken of hetzelfde percentage loon moet bijtellen in verhouding tot een 40-urige werkweek. Dan prijst men zich snel uit de markt.

Qua certificeringen hoor ik vaak "maar ik heb een brok ervaring". Dit is natuurlijk erg mooi, maar hoe kan ik dit objectief vaststellen? Welke criteria kan ik daaraan koppelen?
Mijn stelling is dan ook dat als je serieus met je vak bezig bent, je ook qua studie bij moet blijven. Je leven lang leren is dan ook geen slogan in mijn mening, maar een must.

De markt vraag de komende jaren om veel meer specialistische kennis. Actuele kennis. En daar is men ook bereid marktconform voor te betalen. De tijd is voorbij dat je als "computerexpert" de wereld aan je voeten had liggen. In het land van de blinden was je vroeger snel de koning.
Gelukkig is ICT een volwassen vak geworden.

Ik ben heel benieuwd naar de reacties..... ;)
toon volledige bericht
Helemaal met je eens Peter. Stil staan is zeker in de ICT achteruitgang. Als je niet bereid bent bij te blijven, is de ICT niet voor jou.

De discussie m.b.t. marktconform i.c.m. Centric zal ik niet met je aangaan, maar die had je ook al heel handig onder "de markt" en "men" geplaatst. ;) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 22:11

Arfman

Drome!

Anoniem: 483619 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 10:46:
Tja, hoe stel je vast dat iemand zich niet in een paar weken tijd door het MCITP/MCSE traject heeft getestkingt? Zelfde verhaal. Ik stelde de sollicitanten altijd een paar doelgerichte vragen die je alleen kon beantwoorden als je veel ervaring met de betreffende producten had. Ook een aantal keren een praktijkcase voorbereid: servertje, beheerpctje, werkstation met een gesimuleerd probleem ergens in die omgeving. Los maar op, en er dan naast gaan zitten. Welke stappen volgt hij/zij? Is hij/zij doelgericht bezig of juist niet? Gaat hij/zij systematisch te werk (heeeeeeel belangrijk) of is het maar random. Kost wat tijd maar je filtert wel echt de goeie eruit.

Daarnaast natuurlijk CV bestuderen, wat heeft de persoon gedaan? Als je daar een mooie "groeicurve" in ziet (helpdesk - werkplekbeheer - serverbeheer b.v.) met ervaring met alle gangbare producten zou ik persoonlijk eerder geneigd zijn om voor een dergelijk persoon te gaan dan voor een 23-jarige MCSE-er.

Ik ben wel bij de overheid werkzaam, ik snap dat dat iets anders werkt dan bij een commerciële dienstverlener. Daar wordt nu eenmaal veel meer op certificeringen geselecteerd. Wij letten daar uiteraard ook op, maar een minder gecertificeerd persoon is bij ons niet bij voorbaat kansloos.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:05
-TAZZ- schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:58:
[...]

Wat bedoel je met 'om gaat met leaseauto's'?

- In welke functie je recht hebt op een leaseauto?
- Wat het leasebudget is?
- Of en hoeveel je mag bijbetalen?
- Mag je er prive in rijden?
- Of hij helemaal wordt volgestickerd met 'dat enge mens met die groene ogen'?
- Of je vrije keuze hebt mbt de leaseauto?
Was meer een algemene vraag... Ik heb namelijk eind deze week een gesprek voor een "werkplekbeheer" functie zoals mij tenminste is verteld. Meer wouden ze mij nog niet vertellen over de e-mail/telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Arfman schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:21:
[...]

Tja, hoe stel je vast dat iemand zich niet in een paar weken tijd door het MCITP/MCSE traject heeft getestkingt?
Of het in een paar weken is gebeurd kun je natuurlijk zien op een transcript van Microsoft.
Als je inderdaad binnen een paar weken een stuk of 4/5 examens hebt gedaan is dat niet reeel.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-06 13:16
ZeRoC00L schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:30:
[...]

Of het in een paar weken is gebeurd kun je natuurlijk zien op een transcript van Microsoft.
Als je inderdaad binnen een paar weken een stuk of 4/5 examens hebt gedaan is dat niet reeel.
Hoezo is dit niet reeel? Als je genoeg ervaring hebt is het goed mogelijk 4/5 examens in een paar weken te doen. Daarom vind ik niet dat je dit kan stellen.

Probleem van alle examens is dat de waarde nogal gedevalueerd is. Ik zie zoveel mensen examens halen terwijl er duidelijk geen kennis is. Recruiters geilen er nog steeds op, maar ik vind het steeds moeilijker op te brengen om een week lang te ploeteren op een examen terwijl andere een avondje testking examen leren om het zelfde resultaat te behalen.

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 10:56
Ik ben momenteel in gesprek met Centric voor een functie als software ontwikkelaar .NET. Is er iemand die eens ervaringen wilt delen? :) PM is welkom!

[ Voor 4% gewijzigd door Aphelion op 14-05-2013 15:15 ]

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-06 13:11
Aphelion schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:15:
Ik ben momenteel in gesprek met Centric voor een functie als software ontwikkelaar .NET. Is er iemand die eens ervaringen wilt delen? :) PM is welkom!
Ik heb tot 1 februari bij Centric gewerkt voor een periode van ongeveer twee jaar. Dit in de functie van consultant voor de afdeling Milieu vergunningen en vastgoed. (jij toevallig daarvoor in de de running als ontwikkelaar?) Centric is altijd driftig opzoek naar .Net ontwikkelaars (Er is zelfs een 1000,- euro netto aanbrengbonus voor)

als je vragen hebt, kan ik ze wel zo goed mogelijk proberen te beantwoorden. Ik heb het altijd prima naar mijn zin gehad bij Centric maar ben uiteindelijk weggegaan door de beperkte groei in salaris en het krijgen van een mooie aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

bord4kop schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 22:04:
..

Iemand enig idee wat dit ongeveer zou betekenen bij Centric?
En misschien wel belangrijker; hoe goed (en snel) kan je omhoog, naar niveau en verder?
Ik heb namelijk het idee dat men je eerst op "lagere" functies zet.
Anoniem: 485935 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 09:58:
Zoek je een passend antwoord op vragen over arbeidsvoorwaarden en doorgroeimogelijkheden, bel dan eens met een recruiter van Centric. Je weet dan zeker dat je de juiste informatie krijgt en afgestemd op jouw werkervaring en opleiding.
Yep, dat gesprek is er al geweest. :*)

Maar helaas kreeg ik geen echte antwoorden op mijn vragen. Alleen dat salaris aan de hoge kant zat (3700) en 36 uur werken niet kan bij Centric.
Als dat echt niet haalbaar is ga ik het gesprek afzeggen. Kost me veel tijd (en vrije uren die ik eigenlijk niet heb :X )

Groei is uiteraard afhankelijk van je kunnen en inzet. Je zal misschien niet meteen ingezet worden als architect op een mega project. Maar wat ik me afvraag is hoe snel kun je op niveau (en hoger) als je hebt laten zien dat je CV echt wel waar is? En/of beter kan dan je oude functie?

Maar goed, iemand die wat duidelijkheid kan verschaffen?

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Naar mijn idee moet je je in een jaar tijd toch hebben kunnen bewijzen. Ik heb zelf een hekel aan collega's die na koud twee weken al gaan roepen dat ze een promotie willen of een andere functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
Zorg vooraf voor goede afspraken over functie, groei en salaris en zorg dat deze zwart op wit staan.
Stel dit SMART op zodat het achteraf makkelijk meetbaar is en ze er niet met een kul smoes onderuit kunnen. Mijn ervaring is, dat als je dit niet doet je geparkeerd wordt op het niveau waar je op gestart bent met smoezen als "je hebt nog geen klus gehad waarop je je hebt kunnen bewijzen", "de economische situatie is zo lastig", "we moeten toch op de kosten letten", "je hebt je opleidingen niet gedaan", etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

right, dank voor de reacties!

NB:
Ik heb het gesprek toch maar even geannuleerd vooral ivm privé situatie.
Wie weet in de toekomst?

[ Voor 10% gewijzigd door bord4kop op 11-06-2013 15:34 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
Helaas, the story continues maar niet heel verrassend.

http://www.computable.nl/..._campaign=Redactiemailing

Dit beleid voeren ze nu al een jaar of 6 weet ik uit eigen ervaring. De goede mensen vertrekken en er blijft een uitgeholde organisatie achter. Je kan je medewerkers niet zolang aan het lijntje houden. Ik heb medelijden met de ex-collega's die nu voor het zoveelste jaar op rij hetzelfde kul-verhaal krijgen.

Het is natuurlijk een positief ding dat je een baan hebt maar lonen bevriezen zou wel het laatste redmiddel moeten zijn. Centric benadeelt daarmee z'n eigen personeel terwijl er op andere vlakken wel winst wordt gemaakt. En als dit al voor het 6e jaar op rij het verhaal is zouden naar mijn mening eerder maatregelen in de bedrijfsvoering genomen moeten worden. 12M winst op 525M omzet is redelijk beschamend. Als ik het mij correct herinner, was er altijd voldoende middle management personeel. Dat soort overhead kost veel geld en levert niks op. Daar is zeker bij Centric veel te halen.

Sterkte en succes voor en aan alle betrokkenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 13:30
Men zal hebben bedacht dat de werknemers er toch al niet voor het grote geld zaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Ik begrijp niet waarom dit artikel wordt gepubliceerd. Het lijkt er haast op dat het management het prettig vindt om dergelijke boodschappen op internet te zetten. Daarmee kunnen ze nogmaals tegen werknemers zeggen dat er geen salarisverhoging/inflatiecorrectie in zit. En dat kunnen ze vervolgens ook zeggen tegen mensen die bij hun solliciteren om zo een lager salaris voorstel aan te bieden.

Trouwens exact zeven dagen geleden ook al een bericht: http://www.computable.nl/...omgedoopt-in-centric.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 594920

Beste lezers,

Volgende week heb ik mijn tweede gesprek bij Centric, ik wordt als desktopsupporter weggezet bij een bedrijf in veldhoven. Dit is voor mij 1,5 uur reizen, dus 3 uur op een dag. Wat raden jullie mij aan? Ik heb er op mijn eerste gesprek niet duidelijk over gehad, alleen dat ik kan reizen met het OV en dat dit vergied wordt. Maar wat gebeurd er met de drie uur dat ik kwijt raak met het reizen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 594920 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:46:
Beste lezers,

Volgende week heb ik mijn tweede gesprek bij Centric, ik wordt als desktopsupporter weggezet bij een bedrijf in veldhoven. Dit is voor mij 1,5 uur reizen, dus 3 uur op een dag. Wat raden jullie mij aan? Ik heb er op mijn eerste gesprek niet duidelijk over gehad, alleen dat ik kan reizen met het OV en dat dit vergied wordt. Maar wat gebeurd er met de drie uur dat ik kwijt raak met het reizen..
Dat is afhankelijk van de afspraken. Nu weet ik niet hoe dat bij Centric geregeld is, maar het kan best zijn dat ze anderhalf uur enkele reis gewoon als eigen tijd zien. Ook gebeurt het wel dat bv. 1 uur en 15 minuten enkele reis eigen tijd is en dat je dan per enkele reis de resterende tijd mag opschrijven als werkuren.

Maar goed...dit ligt compleet aan de afspraken die je maakt, of wat er over reistijd etc. in de arbeidsvoorwaarden staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het ook normaal voor een beginnende IT'er (want ik ben dit jaar afgestudeerd van mn ICT 3) om een leaseauto te vragen? Of moet ik daar een hoger functie voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Als Ex-Centric medewerker kan ik mij herinneren dat ze in regio's rekenen. Dus als jij in regio zuid valt, dan vallen alle gebieden binnen dat reisgebied.

Zo zat ikzelf in west (Alkmaar) maar moest ik ook zo nu en dan naar Bussem. Wat ook ongeveer 1,5 uur reistijd is. Ik had der tijd een Pool Auto (Die VW Polo met bestickering).

Ik zou in je 2e gesprek het zeker ter spraken brengen. Vraag gewoon wat de regels nu zijn omtrent deze uren. Vraag gerust of ze worden uitbetaald of niet. En als ze niet worden uitbetaald of het dan als tijd voor tijd kan worden gerekend. En omdat je zo ver moet reizen of je over een Pool/Lease auto voor krijgt?

Juist dit kan je allemaal vragen zolang je nog geen contract hebt getekend. Daar zijn deze gesprekken juist voor. Hoe meer duidelijkheid hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-06 11:12
Anoniem: 594920 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:56:
Is het ook normaal voor een beginnende IT'er (want ik ben dit jaar afgestudeerd van mn ICT 3) om een leaseauto te vragen? Of moet ik daar een hoger functie voor hebben?
Ik werk bij Centric en ik kan je vertellen dat je gewoon een lease auto, polo bluemotion+tankpas kan krijgen, je mag er echter niet prive in rijden, zover gezien bij mijn collega's.
Ik rij lekker in mijn eigen (al afgeschreven, gas) auto, kan doen en laten wat ik zelf wil en declareer de kilometers, dat mag namelijk ook :9

[ Voor 19% gewijzigd door brbr4thepc op 07-05-2014 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je reactie! Bevalt het bij Centric en wat bedoel je met niet prive rijden? Mag je de auto wel gebruiken als je zelf tankt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Niet prive rijden: geen ritten maken die niet in de zakelijke rittenregistratie voorkomen. Simpel genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
brbr4thepc schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 20:32:
[...]

Ik werk bij Centric en ik kan je vertellen dat je gewoon een lease auto, polo bluemotion+tankpas kan krijgen, je mag er echter niet prive in rijden, zover gezien bij mijn collega's.
Ik rij lekker in mijn eigen (al afgeschreven, gas) auto, kan doen en laten wat ik zelf wil en declareer de kilometers, dat mag namelijk ook :9
In mijn tijd mocht je vanaf SE3 er wel prive mee rijden. Ikzelf heb aardig wat kilometers prive gemaakt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 594920 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:46:
Beste lezers,

Ik gok ASML. Die is zeer goed bereikbaar met ov. Dit ter info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Wylana schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:06:
[...]

In mijn tijd mocht je vanaf SE3 er wel prive mee rijden. Ikzelf heb aardig wat kilometers prive gemaakt namelijk.
Inderdaad...ik mocht dat in mijn tijd bij Centric ook, maar ja...ik ben er alweer eh..8 jaar weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PcDealer schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:09:
[...]

Ik gok ASML. Die is zeer goed bereikbaar met ov. Dit ter info :)
Dat zou best goed kunnen, ik reis wel vanuit vught. Dit kost mij anderhalf uur alleen de heenreis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 594920 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:39:
[...]

Dat zou best goed kunnen, ik reis wel vanuit vught. Dit kost mij anderhalf uur alleen de heenreis..
Ik gok niet veel meer dan een uur: http://9292.nl/reisadvies...aankomst/2014-05-09T0844#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanaf mijn adres iets meer dan een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Gisteren twee gesprek gehad en vandaag een contract per mail gehad!

Over het reizen konden zij mij een 'project auto' geven, om naar werk te gaan. Echter moet ik elke maandag naar school en erna naar werk. School is in tilburg ik woon in vught en het bedrijf in veldhoven.

Ik mag de auto niet gebruiken om naar school mee te gaan en vanuit daar naar werk. Ik ga dit eens loop van deze week eens voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
Anoniem: 594920 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 17:07:
Hallo,

Gisteren twee gesprek gehad en vandaag een contract per mail gehad!

Over het reizen konden zij mij een 'project auto' geven, om naar werk te gaan. Echter moet ik elke maandag naar school en erna naar werk. School is in tilburg ik woon in vught en het bedrijf in veldhoven.

Ik mag de auto niet gebruiken om naar school mee te gaan en vanuit daar naar werk. Ik ga dit eens loop van deze week eens voorleggen.
Mooi voor je! Worden we collega's :) Ik heb zelf hetzelfde probleem, ik moet maandagsmiddags ook altijd naar school, en ik vind het erg omslachtig als ik een tweede auto bij de deur heb staan voor school en het weekend, ik heb nog een auto voor de vrouw, dus dan hebben we drie auto's voor de deur.. Daarnaast heb ik met mijn eigen auto ook geen verplichtingen en kan ik gaan en staan waar ik wil. Hopelijk ga ik halverwege dit jaar naar SE3 en kan ik ook een stickerpolo krijgen waar ik ook prive in mag rijden, maar ik denk niet dat ik dat doe aangezien ik nu lekker een cashcow op gas rij :+ Daarnaast kost het me dan bijtelling van 125 euro p/m, wel gratis tanken maar mijn Bayerische rijd gewoon lekkerder dan een polo heb ik het idee. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Is het geen optie om een reiskostenvergoeding te kiezen i.p.v. een projectauto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
t_captain schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:06:
Is het geen optie om een reiskostenvergoeding te kiezen i.p.v. een projectauto?
Openbaar vervoer weet ik niet, maar ik declareer 19 ct/km aan woon werk verkeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
kleine opmerking mbt reistijd. Volgens mij is het officieel nog steeds zo dat het eerste uur reistijd voor eigen rekening is, daarna mag het geschreven worden cq van de werktijd afgetrokken (afhankelijk van je afspraak).

Let wel, het gaat hier om structurele reistijd, files worden niet meegerekend. Wanneer jij per traject anderhalf uur onderweg bent, kun je dus per dag een uur extra schrijven (of 7 ipv 8 uur werken, net wat de overeenkomst toelaat).

R.OE.D.M., doe er je voordeel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 608530

Vandaag 14 juli een contract getekend bij Peak IT. Met 1.5 jaar ervaring waren ze vol lof over mij.
Contract voor een jaar met uitzicht op vast getekend. Thuis het contract nog een keer bekeken, omdat het mij toch niet lekker zat. Peak IT heeft in het contract het volgende opgenomen: Werkgever/Werknemer kan/mag het contract het gehele contract duur opzeggen met een opzeg termijn van een maand. Zoiets ongeveer.

Toen toch maar op internet gaan kijken en kwam op deze topic uit. Ik maak me zorgen hierover.
Over 2 weken is de start datum van mijn contract. Heeft iemand ervaring met Peak IT.

Wat kan ik verwachten? ik zit er niet op te wachten dat ik na 1 week in dienst weer te mogen vertrekken.
Graag jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Anoniem: 608530 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 23:43:
Vandaag 14 juli een contract getekend bij Peak IT. Met 1.5 jaar ervaring waren ze vol lof over mij.
Contract voor een jaar met uitzicht op vast getekend. Thuis het contract nog een keer bekeken, omdat het mij toch niet lekker zat. Peak IT heeft in het contract het volgende opgenomen: Werkgever/Werknemer kan/mag het contract het gehele contract duur opzeggen met een opzeg termijn van een maand. Zoiets ongeveer.

Toen toch maar op internet gaan kijken en kwam op deze topic uit. Ik maak me zorgen hierover.
Over 2 weken is de start datum van mijn contract. Heeft iemand ervaring met Peak IT.

Wat kan ik verwachten? ik zit er niet op te wachten dat ik na 1 week in dienst weer te mogen vertrekken.
Graag jullie reactie.
Wat is de letterlijke passage in het contract waar jij je zorgen over maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Is er een proefperiode opgenomen? Art. 6:652 BW. Dan kan het altijd gebeuren van jou of hun kant dat het snel ophoudt.
Hier gaat het over Centric. Moet je niet hier zijn? Ervaringen werken bij Peak-IT? - Deel 3

[ Voor 22% gewijzigd door PcDealer op 17-07-2014 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
Wat is er aan de hand? Ik hoor dat er bij Centric Infrastructure Solutions & Services (samenvoeging tussen voormalig MIS en ITS) er een grote najaarsschoonmaak wordt gehouden? Massaal vliegen sales en pre-sales onvrijwillig de deur uit.

Wat is er aan de hand? Hebben meer mensen hier van gehoord of zelfs last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
-TAZZ- schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:50:
Wat is er aan de hand? Ik hoor dat er bij Centric Infrastructure Solutions & Services (samenvoeging tussen voormalig MIS en ITS) er een grote najaarsschoonmaak wordt gehouden? Massaal vliegen sales en pre-sales onvrijwillig de deur uit.

Wat is er aan de hand? Hebben meer mensen hier van gehoord of zelfs last van?
Is het niet zo dat een aantal sales mensen de doelstellingen niet hebben gehaald? Loopt toch tegen het einde van het jaar.

Heb zelf ervaren dat sales mensen bij Centric er niet zo lang zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
Radical1980 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:39:
[...]
Is het niet zo dat een aantal sales mensen de doelstellingen niet hebben gehaald? Loopt toch tegen het einde van het jaar.

Heb zelf ervaren dat sales mensen bij Centric er niet zo lang zitten.
De mensen waarvan ik gehoord heb dat ze moeten vertrekken, hebben een jarenlange carriere bij Centric.
En heeft niks met doelstellingen te maken .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Hmmm, dan maak ik dus een kans...
Wel vervelend voor de mensen die weg moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
-TAZZ- schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:08:
[...]

De mensen waarvan ik gehoord heb dat ze moeten vertrekken, hebben een jarenlange carriere bij Centric.
En heeft niks met doelstellingen te maken .....
Ik weet de oorzaak niet. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat mensen met jarenlange dienstjaren hun doelstellingen niet halen? Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten.

Feit blijft dat zoiets nooit prettig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
Wat ik hoor uit het WIS (Wandelgangen Informatie Systeem) is dat mensen verteld wordt dat zij niet meer binnen de nieuwe visie van de organisatie passen. Wat die visie dan is, blijft duister. Mensen met jarenlang goede beoordelingen krijgen ineens een 'slecht nieuws gesprek'. Ik neem zomaar aan dat het Centric best veel centjes kost om mensen die niet in de 'visie' passen, het pand te laten verlaten.

Ik vind het overigens een opmerkelijke werkwijze. Veel bedrijven zijn nou net op zoek naar goed functionerend personeel en ik heb begrepen dat de bedrijfsresultaten van de afgelopen periode nou niet om te juichen waren. Dan heb je goede gemotiveerde mensen nou juist nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Froos schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:23:
Wat ik hoor uit het WIS (Wandelgangen Informatie Systeem) is dat mensen verteld wordt dat zij niet meer binnen de nieuwe visie van de organisatie passen. Wat die visie dan is, blijft duister. Mensen met jarenlang goede beoordelingen krijgen ineens een 'slecht nieuws gesprek'. Ik neem zomaar aan dat het Centric best veel centjes kost om mensen die niet in de 'visie' passen, het pand te laten verlaten.

Ik vind het overigens een opmerkelijke werkwijze. Veel bedrijven zijn nou net op zoek naar goed functionerend personeel en ik heb begrepen dat de bedrijfsresultaten van de afgelopen periode nou niet om te juichen waren. Dan heb je goede gemotiveerde mensen nou juist nodig.
Klinkt als schimmig. Om mensen buiten de deur te zetten kost geld. Maar zal vast wel uitgerekend zijn door de mensen die hier verantwoordelijk voor zijn.

Ik vind de werkwijze ook opmerkelijk. Zeker nu het economisch in dit land weer wat beter gaat. Vraag mij af of de rol van deze 'overbodige' mensen wel zo bepalend is geweest. Of dat het er wel een duidelijk verband is tussen de bedrijfsresultaten en hun prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
Radical1980 schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:38:
[...]
Klinkt als schimmig. Om mensen buiten de deur te zetten kost geld. Maar zal vast wel uitgerekend zijn door de mensen die hier verantwoordelijk voor zijn.

Ik vind de werkwijze ook opmerkelijk. Zeker nu het economisch in dit land weer wat beter gaat. Vraag mij af of de rol van deze 'overbodige' mensen wel zo bepalend is geweest. Of dat het er wel een duidelijk verband is tussen de bedrijfsresultaten en hun prestaties.
En dit klinkt als een Centric-medewerker die nog niet tot inzicht is gekomen en alle scheve schaatsen van de organisatie goed probeert te praten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
-TAZZ- schreef op maandag 03 november 2014 @ 19:04:
[...]

En dit klinkt als een Centric-medewerker die nog niet tot inzicht is gekomen en alle scheve schaatsen van de organisatie goed probeert te praten O-)
Ik vraag mij af of je tussen de regels door leest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:13
In mijn tijd was het al zo dat er toch wel veel kantoorpersoneel was bij Centric. Zelfs in die jaren vroegen we ons wel eens af hoeveel daarop bezuinigd kon worden. Wellicht hebben ze nu zelf ook eens zitten rekenen?

Of.. passen deze kantoormedewerkers niet meer in 'de vriendenkring van..'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Gadgeteer schreef op woensdag 05 november 2014 @ 07:54:
In mijn tijd was het al zo dat er toch wel veel kantoorpersoneel was bij Centric. Zelfs in die jaren vroegen we ons wel eens af hoeveel daarop bezuinigd kon worden. Wellicht hebben ze nu zelf ook eens zitten rekenen?

Of.. passen deze kantoormedewerkers niet meer in 'de vriendenkring van..'?
Zo werkt het toch ook overal? Hoe is de sfeer binnen de club tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483812

Hoi,

Binnenkort start ik bij Centric en krijg ik een leaseauto. Ik zag in de voorwaarden staan dat benzine in het buitenland ook wordt betaald. Kan iemand dit verifiëren aub??

Moet je dat zelf betalen en achteraf declareren of kan je gewoon met je tankpas betalen? Is de tankpas beperkt tot 1 merk, Shell bijvoorbeeld, of kan je overal tanken?

Alvast bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
TheVMaster schreef op woensdag 05 november 2014 @ 07:58:
[...]

Zo werkt het toch ook overal? Hoe is de sfeer binnen de club tegenwoordig?
Niet veel beter/slechter dan toen wij weg zijn gegaan Helmer. Ik heb nog regelmatig contact met oud collega's maar de sfeer wordt niet veel beter. Het 'leukere' werk wordt steeds minder, de stap naar een grote projectenclub lijkt ze niet te lukken. Het blijft bij wat server/desktop-beheer op basis van het aloude IPI en ABC. De grote infrastructuurprojecten lijken in de markt steeds meer richting PQR, Atos, Ordina, Imtech, etc te vallen en niet richting Centric. Daarnaast hebben ze wat vreemde stappen gedaan qua portfolio (NetApp eruit, Huawei erin) die deze beweging de komende tijd waarschijnlijk nog meer gaat versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
Daarnaast nog een punt wat los staat van bovenstaande, .........

[op verzoek van de betrokkene verwijderd]

Maar het blijft 'schofterig'!

[ Voor 81% gewijzigd door -TAZZ- op 30-12-2014 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is wel een erg stille topic zeg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand een idee wat de huidige auto's in de pool parking zijn?

ik krijg een leasebudget van 836 euro (uit mijn hoofd categorie 4) en ben benieuwd naar de mogelijkheden

antwoord via PM mag natuurlijk ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
Anoniem: 483812 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:14:
iemand een idee wat de huidige auto's in de pool parking zijn?

ik krijg een leasebudget van 836 euro (uit mijn hoofd categorie 4) en ben benieuwd naar de mogelijkheden

antwoord via PM mag natuurlijk ook
Centric kennende weinig .... :X
Hebben ze geen leuke groen bestickerde VW Polo voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-TAZZ- schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:09:
[...]

haha dat beloofd veel dan.... :?

ik heb begrepen dat ik aardig wat keuze zal hebben en dat er zeker ook wel 14% auto's tussenzitten.

ik ben aan het wachten om een lijstje met beschikbare auto's te krijgen van wagenparkbeheer, ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Froos schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:23:

Oude koeien enzo, maar dit klinkt zo herkenbaar, om die reden ben ik in mijn proefperiode(januari 2014) eruit gezet. Jammer dat ze het nog steeds op deze manier doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

-TAZZ- schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:59:
[...]
Daarnaast hebben ze wat vreemde stappen gedaan qua portfolio (NetApp eruit, Huawei erin) die deze beweging de komende tijd waarschijnlijk nog meer gaat versterken.
Huawei is up & coming. Ik noem het gekscherend "het nieuwe HP". Zo vreemd vind ik het niet. Daarnaast NetApp heeft m.i. een heel raar prijsmodel. Vrij dure adviesverkoop die je voor de helft of minder inkoopt. Boxen die eigenlijk hetzelfde zijn naar hogere tiers toe met een groter prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
PcDealer schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:49:
[...]

Huawei is up & coming. Ik noem het gekscherend "het nieuwe HP". Zo vreemd vind ik het niet. Daarnaast NetApp heeft m.i. een heel raar prijsmodel. Vrij dure adviesverkoop die je voor de helft of minder inkoopt. Boxen die eigenlijk hetzelfde zijn naar hogere tiers toe met een groter prijskaartje.
Raar prijsmodel? Vrij dure adviesverkoop die je voor de helft of minder inkoopt?

Welkom in de wondere wereld van hardware-verkoop. Dit is niet nieuw en zeker niet uniek voor NetApp.
Iedereen doet dat (om een of andere vage reden) HP, Cisco, NetApp, IBM, Dell en zelfs Huawei.
NetApp eruit schoppen en vervangen door Huawei die op dit moment geen storage-pepernoot verkopen. Blijft HP storage over, en dat willen klanten al jaren niet meer kopen na het EVA/3PAR debacle.

En Huawei het nieuwe HP? HP is het nieuwe (oude) IBM! Dus Huawei .........

[ Voor 11% gewijzigd door -TAZZ- op 23-01-2015 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
darkkingll schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:54:
[...]

Oude koeien enzo, maar dit klinkt zo herkenbaar, om die reden ben ik in mijn proefperiode(januari 2014) eruit gezet. Jammer dat ze het nog steeds op deze manier doen.
Nou, 't zijn nog levende koeien hoor, want het speelde afgelopen oktober/november nog. Dus tot zover oud.

Een ander effect dat het heeft, ook omdat er zo heel veel mensen uit zijn gezet. Er wordt geluld in de markt. Zwalkend beleid, ontslagrondes.. dat doet je naam geen goed.

We gaan beleven hoe 2015 gaat lopen voor Centric. Als mijn voorspelling uit komt, wordt het interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
-TAZZ- schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:09:
[...]

Nou met zo'n budget kun je wel rekenen op auto's uit de klasse VW Golf denk ik.

Btw, NetApp is niet zo zeer uit het portfolio gehaald. Wordt nog steeds verkocht.

[ Voor 12% gewijzigd door Trishul op 26-01-2015 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 22:11

Arfman

Drome!

-TAZZ- schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:41:
Blijft HP storage over, en dat willen klanten al jaren niet meer kopen na het EVA/3PAR debacle.
Vertel? Hier vorig jaar van EVA naar 3PAR gegaan, tot volle tevredenheid.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste