Het Sony Ericsson XPERIA X1 topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 182.222 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:31
Typisch dit, een toestel aankondigen die pas over 1 jaar zal verschijnen. Tegen die tijd zal die outdated zijn.Doen ze vaak bij Nokia en SE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 13:23

404error

Page Not Found

Ik denk dat de datum nog onbekend is. Ze hebben er niet voor niets precies 1 jaar na de aankondiging staan. Die schuift nog wel wat naar voren...

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 21:20
Ibix schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:13:
Typisch dit, een toestel aankondigen die pas over 1 jaar zal verschijnen. Tegen die tijd zal die outdated zijn.Doen ze vaak bij Nokia en SE!
Outdated is wel een groot woord, er zullen misschien wel vergelijkbare telefoons komen maar dan nog is deze SE top of the range :)

(en hij ziet er goed uit wat ik meestal niet zo belangrijk vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:44

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Zelfs in het nieuws op de frontpage van tweakers word er aandacht gegeven aan de releasedatum van de X1.
Ik hoop dat dit een voorlopige is omdat zoals hierboven al eens genoemd is het precies een jaar na de introductie is gepland. Bij elk ander model wat in de lijst staat is het verschil niet precies een x aantal maanden en ik hoop dus ook dat dit voorlopig is en dat hij eerder zal verschijnen.
Begin 2009 zal er dus WM7 uitkomen en om dan nog een WM6.1 model uit te brengen met zulke specs en voor de high-end markt dat lijkt me niet echt logisch.

We zullen het maar moeten afwachten...

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Zelfs op de frontpage.
Misschien is het wel een beperking van het CMS dat ze max. een jaar verder kunnen plannen. Omdat ze nog geen precieze launchdatum hebben, is dit dus maar ingevuld. Ik vind het namelijk iets te toevallig dat er een jaar verder staat.

Vooralsnog ga ik er vanuit dat het toestel eerder komt dan aangegeven op de website. Gewoon geduldig wachten of officiële informatie.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ie dan toch in februari '09 uitkomt (dan loopt mn abo af hahaha :7 ) dan met WM7, hogekwaliteits 5MP-camera met Xenon, hoger kleurenspectrum en intern 8GB/16GB :9, iets frissere proc erin om het goed te maken.Ach ja we kunnen altijd hopen;) maar ik zie liever de huidige in augustus, dus aub SE zeg dat je 2H'08 aan gaat houden met dit prachtding

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hmmm dan hoop ik toch dat er voor eind mei een officiele datum komt zodat, ik kan bekijken of ik een jaartje een SonyEricsson W890i topic neem of dat ik besluit er nog 'n paar maandjes op kan wachten...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

YEAAAAAAAAAHAAAAAAAAAAA _/-\o_ _/-\o_

X1 IS An H2 Product - We’ve Got The Official Statement!
Posted on March 3rd, 2008 by Michell Bak
Lately there have been some rumours about the release date of X1. It was said that it supposedly won’t see the light of the day till some time in February 2009. I’ve told many people otherwise and I have now fetched an official statement regarding the X1 and its release.

- I can confirm that we will be launching the X1 product in 2nd Half of 2008, as per our announcement of 10th February that we made in Barcelona, said Aldo Liguori, who is the Corporate Vice President of the Global Communications and PR department at Sony Ericsson.

So, there you have it. The only reason for the mysterious “10th of February release” is the fact that Sony Ericsson (or should I say Microsoft) has yet to decide on when to publicly announce the operating system and technical specifications of the X1, and thereby also a precise release date.

Bron

Godver twee posts achter elkaar, sorry :X

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Laatst online: 01:56
Het is nu ook ge-updated in het Tweakers niewsbericht; hij komt gewoon Q3 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Oewhoewhoewhoewhoewhoewhoewh :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-09 20:05
Silvos schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:20:
Het is nu ook ge-updated in het Tweakers niewsbericht; hij komt gewoon Q3 2008
[mierenneukmodus] Q3 2008 is niet hetzelfde als 2e helft 2008 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcel schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:45:
[...]

[mierenneukmodus] Q3 2008 is niet hetzelfde als 2e helft 2008 ;)
2H 2008 begint met Q3 2008 hr, dus die snap ik niet helemaal, het geeft zelfs aan dat hij meer in het begin van die 2e helft komt ;)

EDIT:

Excuses-Moi, ik snap je punt nu wel ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:16

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Gelukkig maar!! Nu nog hopen dat ie in Aug. uitkomt ipv dec. ofzo :P ;D

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H2 2008 kan net zo goed kerstvakantie 2008 worden, en dan ligt de hele keten op zijn gat en wordt het alsnog .. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer concurentie is onderweg. Augustus in China, zeg eind van het jaar in NL?

http://www.engadget.com/2...mini-one-vs-iphone-fight/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:00:
Nog meer concurentie is onderweg. Augustus in China, zeg eind van het jaar in NL?

Concurrentie?
Een Chinees toestel dat zeer waarschijnlijk hier niet eens verkrijgbaar is, zonder UMTS/HSDPA, zonder GPS, maar met obscuur OS is een concurrent voor een premium WMobile toestel?
Ik denk dat het wel meevalt. Zeker omdat het qua specs niet in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yuk, dat ding lijkt te veel op een iPhone, dus dat komt er sowieso niet in hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:05:
Yuk, dat ding lijkt te veel op een iPhone, dus dat komt er sowieso niet in hier.
De iPhone ziet er toch wel heel anders uit hoor... maar waarom komt dat er sowieso niet in? Beetje raar argument imho.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Bij jcv(x 30) komt dat er niet in denk ik zo... Dus hij koopt echt geen iPhone (of iPhone neppert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Alhoewel het volledig offtopic is, moet je de M8 niet zien als een concurrent voor de X1. Dat ding is meer gericht op PMD-functionaliteit dan op een PDA/Smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Ik denk dat ik wel blij ben dat het toestel laat uitkomt. Zo heeft SE beter de tijd om de firmware goed te testen en te herzien ipv een produkt op de markt te zetten die niet af is, zoals de P990i. Wat zijn daar een hoop problemen mee geweest zeg, niet normaal. Viel me zwaar tegen van SE, doorgaans toch stabiele telefoons van hen gewend...

[ Voor 13% gewijzigd door Le0032 op 04-03-2008 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:38:
Alhoewel het volledig offtopic is, moet je de M8 niet zien als een concurrent voor de X1. Dat ding is meer gericht op PMD-functionaliteit dan op een PDA/Smartphone.
okee begrijp um

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:17
Volgens mij moet je sowieso de X1 niet met een iphone of de M8 vergelijken. Vooral om het gemis van toetsenbord kan je ze volgens mij niet goed vergelijken.

Ik ben mijn toetsenbord gewend en ik wil toch echt geen 1 zonder meer ook al is het iphone met goede software of een M8, of wat dan ook.

Laat maar komen die X1, ik kan iig niet meer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Taenadar schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:57:
Volgens mij moet je sowieso de X1 niet met een iphone of de M8 vergelijken. Vooral om het gemis van toetsenbord kan je ze volgens mij niet goed vergelijken.
Ook omdat ze gewoon op een totaal ander marktsegment gericht zijn. Het lijkt me zinvoller om de X1 met andere WM-phones te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:11:
[...]

Ook omdat ze gewoon op een totaal ander marktsegment gericht zijn. Het lijkt me zinvoller om de X1 met andere WM-phones te vergelijken.
Ik ken daar niet zo veel van, tsja de TyTN II maar gezien HTC de X1 maakt lijkt me dat niet de meest opvallende vergelijking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:11:
[...]
De iPhone ziet er toch wel heel anders uit hoor... maar waarom komt dat er sowieso niet in? Beetje raar argument imho.
Omdat de iPhone uberlelijk is en ik me niet wil associeren met Apple producten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:16

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:05:
Bedoel je de M8? of juist de X1, want de X1 lijkt helemaal niet op de iphone, imo. De M8 daar integen wel :P

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De M8 ja. Als de X1 een Apple look alike was, zou ik er niet positief over zijn geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Laatst online: 01:56
Ik ben verbaasd over hoe vaak het woord 'Iphone' in dit topic voorkomt. Naar mijn beleving hebben de Iphone en de X1 toch bijster weinig overeenkomsten behalve misschien dat het allebei telefoons zijn. De vergelijk tussen die twee is los daarvan ook totaal onzinnig om de Iphone gericht is op wanna-be design/gadget/muziek lovers, terwijl de X1 meer gericht is op de zakelijke/ veeleisende gebruiker.
Edit:/ nog los van het feit dat ze allebei een totaal anders OS, specs en formfactor hebben.
Edit2:/ en voor ik allerlei negatieve reacties krijg. Laten we wel wezen, de meeste mensen kopen een iphone omdat het een iphone is en niet omdat hij zulke geweldige specificaties heeft.

[ Voor 26% gewijzigd door Silvos op 05-03-2008 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:53:
[...]

Omdat de iPhone uberlelijk is en ik me niet wil associeren met Apple producten ;)
Wat een belachelijke ingesteldheid, waardoor ook niemand je serieus kan nemen.

Ipv een technische discussie wordt het een zielig heen en weer moddergooien met loze bewoordingen.

Je beseft toch dat met klem tot de 'anti-groep' willen behoren ook kudde gedrag is? Alleen dan andersom? Even triest dus als de fanboys die per se een iPhone willen. (en dan alleen nog maar om loze onderbuikgevoelens en gerant)

Ik respecteer de phones voor wat ze willen doen en zijn in hun desbetreffende marktsegment. Het feit alleen al dat de iPhone overal naar boven komt als vergelijkingsmateriaal wil zeggen dat het ding al een plaats heeft ingenomen tussen de 'standaard' merken.

Een iPhone doet een hoop dingen héél erg goed, en mist alleen een paar 'nerd/tweaker' features waar het gros van de bevolking niet van wakker ligt. De bouwkwaliteit is dan ook nog eens excellent. (met een hard touch oppervlak ipv een fragiel tft touch oppervlak).

Door op voorhand met oogkleppen zo te redeneren loop je de kans om echt goede producten mis te lopen, ipv er voor open te staan en pas na een hands-on uw mening te vormen. Zonde, but not my loss.

'Lelijk' is ook iets wat hier totaal niet van toepassing is. De iPhone is zo minimalistisch dat het gewoon niet lelijk kán zijn. Een plat, rechthoekig voorwerp met een glasplaat. zonder uitstekels en plastiek rommel. Er is gewoon niets wat het ding mooier zou kunnen maken. Nee, een N95 is wel mooi zeker 8)7 met al z'n gammele plastiek.

Ook hier weer, what the hell zijn die 'fidgety' kleine knopjes aan de voorkant, waarom kan de vorm niet 'clean' zijn.

Het is geen lelijke telefoon. Indien ik het geld had zou ik hem zeker overwegen. Ik verkies persoonlijk een iPhone, maar ik ga tenminste niet zo belachelijk lopen doen en zeggen: 'ik wil niet geassocieerd worden met sony producten' 8)7 Nee, ik beoordeel elke phone apart op z'n sterke punten. En deze of de iPhone, both 'll do just fine. Helaas zal deze SE wel érg veel duurder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien het feit dat je bij Apple erg veel voor de naam betaald en gezien hun achterban die het hele Apple gedoe meer op een religie dan op een merknaam laten lijken, wil ik me simpelweg niet met Apple associeren. Verder heb ik het ook niet op de dictatoriale trekjes van Apple.

Post op de frontpage maar eens een post waarbij je een vraagteken plaats bij een Apple product; gegarandeerd -1 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 04:26:
Gezien het feit dat je bij Apple erg veel voor de naam betaald en gezien hun achterban die het hele Apple gedoe meer op een religie dan op een merknaam laten lijken, wil ik me simpelweg niet met Apple associeren. Verder heb ik het ook niet op de dictatoriale trekjes van Apple.

Post op de frontpage maar eens een post waarbij je een vraagteken plaats bij een Apple product; gegarandeerd -1 :?
ok, en omwille van een paar fanboys zullen we meteen maar de baby met het badwater weggooien? (of hoe gaat de uitdrukking)... Dan ben je net zo weinig professioneel in uw benadering van de ict-wereld als die personen in kwestie.

Alsof je die zealots niet hebt bij wat jij wél gebruikt. (weze het nu linux of windows, en die zijn vaak even erg, met name dan de linux mensen. Zullen we ons maar meteen niet meer associëren met linux/ms (xbox)/logitech.. noem maar op. Wordt wel een lege computerkamer zo)

Tja, wat is 'religie'. Ik zie voornamelijk een grote schare tevreden gebruikers, de rest daar prik je doorheen omdat het prepuberale nerds zijn. Big deal.

Duur? Discutabel. Als het al zo was, wat zou het dan zijn, 10% 15%? Wooow!! Op een bedrag van 1000-1500 euro. Als je dan moeilijk doet over 100 euro dan hoor je je gewoon niet bezig te houden met dergelijke aankopen in die prijscategorie. Prijsbijten op hardware is zo '95 (of gewoon Hollands :O ). Wat is dan nog 100 euro. Velen geven met plezier iets extra uit indien de producten dan beter voldoen aan hun eisen. (draagbaarheid, productiviteit, virusvrij, stevigheid...) Het is niet aan jou om apples prijsbeleid te bepalen, dat doet apple zelf wel. En blijkbaar zijn er genoeg consumenten die de prijs wel aanvaardbaar vinden. Gesteld dat ze effectief duurder zouden zijn, maak maar eens een analyse (waarin je dus ook niet meteen kwantificieerbare begrippen als ontwerp en duurzaamheid in rekening brengt), maar niet hier.

Dictatoriaal? Wat een zwaar beladen overtrokken 'nerd' manier om een bedrijf te typeren. Daarmee doe je wat mij betreft onrecht aan mensen die echt lijden onder dictatoriale beslissingen op gebieden waar het wél belangrijk is. It's only computer ffs. Luxe, en dan heb je nog de keuze. Ik ga ook niet 100% akkoord met hun gesloten karakter op bvb een iPhone. Anderzijds garanderen ze wel steeds absolulte rotsvaste stabiliteit, zonder uitzondering. Voor sommigen is het gesloten karakter zelfs een pluspunt. Ga maar eens langs bij minder 'tech-minded' mensen, die gaan met een X1 zichzelf verloren 'tweaken', en bij een iPhone of een gesloten phone opgelucht adem halen. Veel consumenten hebben niet als levensmissie één of andere saaie IT plant te worden die twee weken tijd over heeft om zich even in te werken in de in and outs van hun telefoon.

En als je op die manier zoals hier 'kritiek' of 'vraagtekens' plaatst vind ik het niet raar dat je meteen naar beneden gemodereerd wordt. Dat heeft vooral te maken die kinderachtige manier waarop je uw mening ventileert.

Nogmaals, je bent zelf net zo een fundamentalistische 'crusader' als de mensen die je daarvan beschuldigt, je beseft het alleen blijkbaar zelf niet. De 'anti-groep' is namelijk evenzeer een groep, met 'fanboy' trekken (irrationeel, overladen, onderbuik) maar dan omgekeerd.

Leven en laten leven denk ik dan, waarom zou je je er druk in maken. Ik ga er verder niet meer op in omdat dit het X1 topic betreft. Een meer zakelijke benadering van bepaalde discussies, hot topics zoals deze ... :p , zou de sfeer, ook hier, echter ten goede komen. Niemand is geïnteresseerd in wat jij persoonlijk 'lelijk' of 'dicatoriaal' vindt. Ze willen reviews/analyses en bedenkingen over de gsm's in kwestie zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 04:46:
[...]

ok, en omwille van een paar fanboys zullen we meteen maar de baby met het badwater weggooien? (of hoe gaat de uitdrukking)... Dan ben je net zo weinig professioneel in uw benadering van de ict-wereld als die personen in kwestie.
Ik kan het simpelweg niet maken om me te vertonen met Apple spullen, zo simpel is het nu eenmaal. En er zit uberhaupt niks bij wat ik zou willen.

Alsof je die zealots niet hebt bij wat jij wél gebruikt. (weze het nu linux of windows, en die zijn vaak even erg, met name dan de linux mensen. Zullen we ons maar meteen niet meer associëren met linux/ms (xbox)/logitech.. noem maar op. Wordt wel een lege computerkamer zo)
Die heb je overal bij, maar bij Apple lijkt dat percentage wel erg hoog te zijn. Loop eens een Apple shop in met je windows laptop om een passende crumpler sleeve te zoeken, dan weet je wel wat ik bedoel ;)

Tja, wat is 'religie'. Ik zie voornamelijk een grote schare tevreden gebruikers, de rest daar prik je doorheen omdat het prepuberale nerds zijn. Big deal.
Ik zie vooral heel veel mensen die niet weten waarom ze 30% meer uitgeven voor een product als er een Appeltje in de behuizing zit.

Duur? Discutabel. Als het al zo was, wat zou het dan zijn, 10% 15%? Wooow!! Op een bedrag van 1000-1500 euro. Als je dan moeilijk doet over 100 euro dan hoor je je gewoon niet bezig te houden met dergelijke aankopen in die prijscategorie. Prijsbijten op hardware is zo '95 (of gewoon Hollands :O ). Wat is dan nog 100 euro. Velen geven met plezier iets extra uit indien de producten dan beter voldoen aan hun eisen. (draagbaarheid, productiviteit, virusvrij, stevigheid...) Het is niet aan jou om apples prijsbeleid te bepalen, dat doet apple zelf wel. En blijkbaar zijn er genoeg consumenten die de prijs wel aanvaardbaar vinden. Gesteld dat ze effectief duurder zouden zijn, maak maar eens een analyse (waarin je dus ook niet meteen kwantificieerbare begrippen als ontwerp en duurzaamheid in rekening brengt), maar niet hier.
Te duur is gewoon te duur. Als iets 1000 euro waard is dan betaal je daar normaal gesproken uit gezond verstand geen 1200 euro voor. Ze hebben een grote schare trouwe volgelingen die inderdaad gewoon alles betalen wat profeet Apple voor z'n goederen vraagt.

Dictatoriaal? Wat een zwaar beladen overtrokken 'nerd' manier om een bedrijf te typeren. Daarmee doe je wat mij betreft onrecht aan mensen die echt lijden onder dictatoriale beslissingen op gebieden waar het wél belangrijk is. It's only computer ffs. Luxe, en dan heb je nog de keuze. Ik ga ook niet 100% akkoord met hun gesloten karakter op bvb een iPhone. Anderzijds garanderen ze wel steeds absolulte rotsvaste stabiliteit, zonder uitzondering. Voor sommigen is het gesloten karakter zelfs een pluspunt. Ga maar eens langs bij minder 'tech-minded' mensen, die gaan met een X1 zichzelf verloren 'tweaken', en bij een iPhone of een gesloten phone opgelucht adem halen. Veel consumenten hebben niet als levensmissie één of andere saaie IT plant te worden die twee weken tijd over heeft om zich even in te werken in de in and outs van hun telefoon.
Je kunt elk systeem wel nekken, maar die van Apple is het al bij voorbaat, blij blij blij :?
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 04:46:En als je op die manier zoals hier 'kritiek' of 'vraagtekens' plaatst vind ik het niet raar dat je meteen naar beneden gemodereerd wordt. Dat heeft vooral te maken die kinderachtige manier waarop je uw mening ventileert.
Nee, op de FP doe ik zulk soort opmerkingen veel genuanceerder.

Nogmaals, je bent zelf net zo een fundamentalistische 'crusader' als de mensen die je daarvan beschuldigt, je beseft het alleen blijkbaar zelf niet. De 'anti-groep' is namelijk evenzeer een groep, met 'fanboy' trekken (irrationeel, overladen, onderbuik) maar dan omgekeerd.
Leg mij dan maar eens uit dat als ik een discussie aanga met zo'n Apple gelovige, ze altijd verliezen :? Laatst zat ik tegenover iemand te werken die een MacBookPro had. Na een half uur werken hadden we al tien hinderende punten aan zijn bak en geen een aan die van mij (ThinkPad T61) :z

Leven en laten leven denk ik dan, waarom zou je je er druk in maken. Ik ga er verder niet meer op in omdat dit het X1 topic betreft. (...)
Inderdaad. Maar altijd weer als ik een Mac gebruiker tegenkom en het gaat over PC's staat hij zijn geloof weer te prediken. Het is zowaar nog irritanter dan de Jehova getuigen. En ik kan nu eenmaal niet lijden dat zulk soort figuren anderen dingen aansmeren die overpriced zijn. Waarom zou je je uberhaupt druk maken om Jan met de pet die hier op het forum advies komt vragen :?

(...)Een meer zakelijke benadering van bepaalde discussies, hot topics zoals deze ... :p , zou de sfeer, ook hier, echter ten goede komen. Niemand is geïnteresseerd in wat jij persoonlijk 'lelijk' of 'dicatoriaal' vindt. Ze willen reviews/analyses en bedenkingen over de gsm's in kwestie zien.
Si, hier kan dat ja. Op de fp wordt iedereen die een minpunt over een Apple product te melden heeft binnen de minuut naar -1 gemod. ( :r , ik ga toch ook niet alles wegmodden wat kritiek uit op de Lenovo ThinkPads oid)

Bovenstaand verhaal kan spelfouten bevatten. M'n taalhersenen liggen al half te pitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dit heeft hoeveel met de X1 te maken? Antwoord: 0,0000000001 -- significant niets dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1988
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 07:48
Mensen even ontopic hoor..
Mijn abbo loop in juli af en ga daarna wel maandje of 2 op prepaid ofzo.
Ik wacht gewoon tot dat ie er is want het is wel een pracht mobiel/pda/smartphone _/-\o_ .
Verder de verwachte datum is dus nog lang niet bekent, ookal heb ik goede hoop dat ie rond augustus toch wel gaat verschijnen :*) Hope So.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh, kun je niet gewoon je abbo voor 2 maanden verlengen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[small]jcvjcvjcvjcv schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 05:14[/small]:
En ik kan nu eenmaal niet lijden dat zulk soort figuren anderen dingen aansmeren die overpriced zijn.
Wie is er dan de zelfverklaarde profeet? Dan ben jij imo net zo irritant, zo niet irritanter. Die heb je idd ook altijd, zeggen dat je een macbook gaat kopen, en dan staan er altijd wel 4 of 5 mensen recht die menen je te moeten behoeden voor 'tha evil'. Belachelijk gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:52

Martinspire

Awesomeness

Volgens mij kun je verlengen toch alleen per jaar doen?

Trouwens, hou es ff op over die iphone, profeten en aansmeren. Praat hier lekker over specs, functies en andere telefoongerelateerde dingen. Prijzen en releasedatum zijn nog niet bekend dus daar hoef je het ff niet over te hebben. Bovendien kun je toch wel verwachten dat ie duur is.

Ik heb trouwens het idee dat wat ze op die filmpjes laten zien aan de indeling van het menu (blokjes of zo'n waaier) dat je dat eigenlijk nooit echt gaat gebruiken, maar je gewoon een normaal menu (zoals de non WM telefoons hebben) of zo'n startbalk ala windows neemt. Omdat je anders het overzicht nogal snel kwijtraakt

[ Voor 84% gewijzigd door Martinspire op 05-03-2008 12:39 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonY EaT PastA
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-07 15:29
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 10:20:
En dit heeft hoeveel met de X1 te maken? Antwoord: 0,0000000001 -- significant niets dus.
Als p kleiner is dan je afgesproken waarde, is het antwoord wel significant 8)
Maar ik snap wat je bedoeld! Waar blijven nieuwe filmpjes |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

patrick1988 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:16:
Mensen even ontopic hoor..
Mijn abbo loop in juli af en ga daarna wel maandje of 2 op prepaid ofzo.
Ik wacht gewoon tot dat ie er is want het is wel een pracht mobiel/pda/smartphone _/-\o_ .
Verder de verwachte datum is dus nog lang niet bekent, ookal heb ik goede hoop dat ie rond augustus toch wel gaat verschijnen :*) Hope So.
Je kan je abbo ook gewoon 2 maanden laten doorlopen, na je minimale contractduur (meestal 1 of 2 jaar) kan je per maand opzeggen, je abbo wordt niet met een jaar verlengd hoor :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:33:
[...]

Wie is er dan de zelfverklaarde profeet? Dan ben jij imo net zo irritant, zo niet irritanter. Die heb je idd ook altijd, zeggen dat je een macbook gaat kopen, en dan staan er altijd wel 4 of 5 mensen recht die menen je te moeten behoeden voor 'tha evil'. Belachelijk gewoon
Aangezien die figuren die overal Apple aansmeren bij het eerste het beste probleem niet meer te zien zijn en dan komen de mensen die het foute product gekocht hebben naar mij toe. (Dat is dus mijn ervaring, is het toevallig dat ik een mand vol rotte voorbeelden tegenkom :? .)

En diezelfde mensen die ik overal Apple zie preken heb ik nog nooit 1 goed argument horen geven. Het enige punt 'that makes sense' is dat ze zeggen "op de huidige Apple's kun je ook windows draaien" :? :? > dat kan ik ook, maar dan voor 300 euro minder :?

Net zo iets irritants als ik mensen zeg een Linksys WRT54GL te kopen, ze vervolgens naar de winkel gaan en een sweex kopen omdat de verkoper daar zei dat het goed was en ze vervolgens bij mij komen omdat ze hem niet ingesteld krijgen en omdat ze op de 1e verdieping geen ontvangst hebben...

Maar iemand enig idee of SE met een riemholster voor de X1 komt? Bij hun andere phoons zie ik
nergens een riemholster in hun assortiment?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:15:
[...]
Maar iemand enig idee of SE met een riemholster voor de X1 komt? Bij hun andere phoons zie ik
nergens een riemholster in hun assortiment?
Riemholster? Bedoel je dan een riemclip direct aan je mobiel of een etui's die je aan de riem kan doen? Het tweede is al officieel bekend, zoals je al heb kunnen zien bij de compatible accessoires op de SonyEricsson-site. En als de X1 populair gaat worden dan denk ik dat er vast wel dergelijke meuk van 3rd party komt.
Ik heb nog nooit een riemclip gezien van SE, dan moet ik je teleurstellen. Anders kan je natuurlijk SE mailen erover ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:00:

Eind van het jaar in NL?
http://www.engadget.com/2...wn-by-german-authorities/
Onwaarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het M8-topic is verderop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:09:
[...]

Riemholster? Bedoel je dan een riemclip direct aan je mobiel of een etui's die je aan de riem kan doen? Het tweede is al officieel bekend, zoals je al heb kunnen zien bij de compatible accessoires op de SonyEricsson-site. En als de X1 populair gaat worden dan denk ik dat er vast wel dergelijke meuk van 3rd party komt.
Ik heb nog nooit een riemclip gezien van SE, dan moet ik je teleurstellen. Anders kan je natuurlijk SE mailen erover ;).
Ik doel op een hoesje met een riemclip aan het hoesje ja. Allen een clip aan de phone gaat niet werken, althans; niet voor langer dan een week :+

Ah, er staat dus toch iets:
Waar jij naar toe gaat, daar gaat ook je telefoon naar toe. Hou hem bij de hand door hem aan je riem te dragen, of in je tas, en gebruik een echt Sony Ericsson-etui.
:D

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:16:
[...]

Ik doel op een hoesje met een riemclip aan het hoesje ja. Allen een clip aan de phone gaat niet werken, althans; niet voor langer dan een week :+

Ah, er staat dus toch iets:

[...]

:D
Okee mooi dat ik je heb kunnen helpen, sort of :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:19

The Zep Man

🏴‍☠️

Datum waarop de X1 uitkomt: september 2008.
Prijs: ongeveer 700 euro.

Bron: mij, via een officiele Sony-Ericsson verkoper op het CeBIT.

Neem natuurlijk geen verantwoording al klopt bovenstaande informatie niet. Echter, ik weet wel dat de verkoper van Sony-Ericsson was (hij was degene die de X1 presenteerde aan het publiek) en dat hij zeker overkwam.

Mocht een niet-werkend exemplaar kort vasthouden. Foto's mochten niet gemaakt worden, maar heb stiekem toch een foto gemaakt (met een PDA/telefoon camera) van een showmodel achter transparant plastic. Hij is kleiner dan ik verwacht had, maar ligt lekker in de hand. De toetsen zijn te voelen, maar iets minder dan bij de Nokia E90.

[ Voor 77% gewijzigd door The Zep Man op 06-03-2008 21:15 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
The Zep Man schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:09:

Neem natuurlijk geen verantwoording al klopt bovenstaande informatie niet. Echter, ik weet wel dat de verkoper van Sony-Ericsson was (hij was degene die de X1 presenteerde aan het publiek) en dat hij zeker overkwam.

Mocht een niet-werkend exemplaar kort vasthouden. Foto's mochten niet gemaakt worden, maar heb stiekem toch een foto gemaakt (met een PDA/telefoon camera) van een showmodel achter transparant plastic. Hij is kleiner dan ik verwacht had, maar ligt lekker in de hand. De toetsen zijn te voelen, maar iets minder dan bij de Nokia E90.
Kom maar op met die foto dan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Op vriendelijk verzoek. ;)

Afbeeldingslocatie: http://brjpga.bay.livefilestore.com/y1pTmfiFdpywLBV-BBPuKeKZ_hGRC6W-2J_Wy3JNJuI38yT6Tkts9MxpYeJoYiYXyg0C-x9rjv0j8BvuK2ucp9Lyw/x1cebit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Oeh, die ziet er heel nice uit. Ben benieuwd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:46

The Legend

*Plop*

Kon je het toetsenbord wel voelen (bedoel je dat met de toetsen? :P). Ben wel benieuwd of dat een beetje lekker wegtikt :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

The Legend schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:55:
Kon je het toetsenbord wel voelen (bedoel je dat met de toetsen? :P). Ben wel benieuwd of dat een beetje lekker wegtikt :)
De toetsen zijn te voelen (als je met je vinger eroverheen gaat) en je voelt een duidelijke 'klik' als je hem indrukt. Toetsen voelen solide aan (bewegen niet als je er alleen maar met je hand eroverheen strijkt). Ik kan niet vertellen hoe hij 'typt', want het exemplaar werkte helaas niet. Ik ben een voorstander van PDA's met (duim)toetsenbord en dit voelde wel goed aan qua houding.

Overigens, het open en dichtklappen van het toetsenbord gaat soepel maar toch niet te licht. Je hoeft niet bang te zijn dat hij per ongeluk openklapt.

[ Voor 30% gewijzigd door The Zep Man op 06-03-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:03:
[...]
De toetsen zijn te voelen (als je met je vinger eroverheen gaat) en je voelt een duidelijke 'klik' als je hem indrukt. Toetsen voelen solide aan (bewegen niet als je er alleen maar met je hand eroverheen strijkt). Ik kan niet vertellen hoe hij 'typt', want het exemplaar werkte helaas niet. Ik ben een voorstander van PDA's met (duim)toetsenbord en dit voelde wel goed aan qua houding.

Overigens, het open en dichtklappen van het toetsenbord gaat soepel maar toch niet te licht. Je hoeft niet bang te zijn dat hij per ongeluk openklapt.
Heel erg bedankt voor alle info Zep Man! Dit wordt um voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Thank you :) Wel redelijke bron vind ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

Goede schatting. :)
Doet wel pijn in je bankrekening...

Maar ja wat wil je. Ultra high end heeft ook Ultra high end prijzen.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

een mooi ding alleen jammer dat hij nog zo dik is ik ben nu zo gewend geraakt aan dunne telefoons lg kg320 en nu SE w880i dat ik niets anders meer wil :X

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

icecreamfarmer schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:19:
een mooi ding alleen jammer dat hij nog zo dik is ik ben nu zo gewend geraakt aan dunne telefoons lg kg320 en nu SE w880i dat ik niets anders meer wil :X
dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

icecreamfarmer schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:19:
Als je nu die toestellen gebruikt, dan vraag ik me af of je wel op een Windows Mobile based toestel zit te wachten qua functionaliteit ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 21:43:
[...]

Als je nu die toestellen gebruikt, dan vraag ik me af of je wel op een Windows Mobile based toestel zit te wachten qua functionaliteit ;)
Het enige wat ik eigenlijk mis is gps, ik wel google maps draaien maar dat kost klauwen met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:25
icecreamfarmer schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 12:43:
[...]

Het enige wat ik eigenlijk mis is gps, ik wel google maps draaien maar dat kost klauwen met geld.
offtopic:
: Daar heb je flatfee voor....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 10-09 16:20

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

icecreamfarmer schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 12:43:
[...]

Eerst de specs pagina lezen, dan posten:
Connectivity

* aGPS
* Bluetooth™ technology
* Modem
* Synchronisation PC
* USB mass storage
* USB support
* WLAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsditookniet
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10-2023
klopt het niet dat ze zowel GPS als aGPS heeft de xperia x1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
AGPS is een uitbreiding op GPS ;)

Zorgt o.a. voor een snellere fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 15:46:
AGPS is een uitbreiding op GPS ;)

Zorgt o.a. voor een snellere fix.
Wikipedia: Assisted GPS :)

Nog een vraagje, heeft iemand op de foto's kunnen zien waar de geheugenkaart verstopt zit?

EDIT 2: Heb even de wikipedia-pagina van de X1 een update gegeven, zaten een paar fouten/gebrekken in ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2008 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Nou zie ik dat de processor die gebruikt wordt hetzelfde is als in de TyTN II, met als enige verschil dat deze 128 Mhz sneller is. Gezien het OS Windows Mobile betreft ga ik ervanuit dat de performance van de X1 heel erg afhankelijk wordt van het feit of er ditmaal wel gebruik wordt gemaakt van de Imageon chip...

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Dat lijkt me ook. Zeker als je dat beginscherm een beetje vloeiend wil laten verlopen, en je er vanwege het energie-verbruik een niet al te zware processor in wilt stoppen, zul je gebruik moeten gaan maken van een grafische chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beuzelarij schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 16:52:
Dat lijkt me ook. Zeker als je dat beginscherm een beetje vloeiend wil laten verlopen, en je er vanwege het energie-verbruik een niet al te zware processor in wilt stoppen, zul je gebruik moeten gaan maken van een grafische chip.
Maar die grafische chip verbruikt dan ook stroom toch? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Vandaag ook mee kunnen spelen op het CeBit, en ik vind het scherm een stuk kleiner dan ik had gedacht :S Verder wel mooi afgewerkt, echter valt het scherm me toch tegen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 20:54:
Vandaag ook mee kunnen spelen op het CeBit, en ik vind het scherm een stuk kleiner dan ik had gedacht :S Verder wel mooi afgewerkt, echter valt het scherm me toch tegen :S
Ja hij is kleiner dan de iPhone ;), maar had je een werkend model dat je een beetje de functionaliteit kon testen? Hoe was hij overall, ben je echt teleurgesteld of maakt het de verwachtingen wel waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 21:17:
[...]

Ja hij is kleiner dan de iPhone ;), maar had je een werkend model dat je een beetje de functionaliteit kon testen? Hoe was hij overall, ben je echt teleurgesteld of maakt het de verwachtingen wel waar?
Geen werkend model, dat had niemand daar. Wel waren er schermen waarop de windows te zien waren en waar je met ui een beetje kon spelen. Maar ik heb dan ook puur over vorm en dat viel mij wat tegen omdat hij net wat te dun is in de breedte voor een pda naar mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In welke zin valt het scherm je tegen? Toch niet zo slecht als de Samsung 245B mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Staat er toch in... qua grootte valt 't 'm tegen..

Klinkt mij eigenlijk wel goed in de oren! Niet te groot, niet de breed..
En wel zo'n resolutie waarvan je gaat kwijlen... Zal wel erg scherp worden dan! Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

3" doorsnee is nog steeds vrij substantieel. Mijn X500 heeft 2.8" en voor mij is dat al voldoende.
Tis geen PDA en geen iPhone qua formaat, nee. Maar dat komt natuurlijk zijn mobiliteit ten goede :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

XanderDrake schreef op zondag 09 maart 2008 @ 02:55:
Maar dat komt natuurlijk zijn mobiliteit ten goede :)
Inderdaad :) Kan niemand foto's maken met 'n euro wat op het beeldscherm ligt ofzo?
Of is die CeBit shizzle echt zo streng beveiligd dat je geen camera's en dergelijke mee mag nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

SayWhatAgain! schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 15:30:
[...]

Connectivity

* aGPS
* Bluetooth™ technology
* Modem
* Synchronisation PC
* USB mass storage
* USB support
* WLAN
ik had het over mijn huidige toestel de w880i daar kan geen tomtom op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Jammer dat het een Qualcomm processor krijgt.. dit is de reden dat ik hem niet neem denk ik.

Ik zit nu met een HTC TyTN 2 die ver onder de maat presteerd door de waaaaaaaardeloze driver-supply van Qualcomm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahum... HTC heeft alleen de hardware afgenomen bij Qualcomm, niet de bijbehorende drivers. Als ze die er wel bijgekocht hadden was er niks aan de hand geweest. De fout ligt duidelijk bij HTC, NIET bij Qualcomm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 23:53
Ik denk dat onderstaand linkje wel een hoop leuke info bevat voor de (toekomstige) openingspost.

http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_xperia_x1-2246.php

Waar ik toch een beetje mee zit is hoe gaat de stabiliteit van de x1 worden. Op dit moment heb ik een w950i met symbian en uiq 3 maar die heeft nogal eens de neiging bij een overload aan applicaties spontaan te rebooten en af en toe gewoon te chrashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SayWhatAgain! schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 15:30:
[...]

Connectivity

* aGPS
* Bluetooth™ technology
* Modem
* Synchronisation PC
* USB mass storage
* USB support
* WLAN
Euh, aGPS zegt niks over GPS?
Mijn E51 heeft ook aGPS, maar echt geen GPS hoor. :)
Daar moet je gewoon een externe GPS ontvanger voor hebben.

Sommige sites zeggen dat er een GPS ontvanger in de X1 zit, andere hebben het alleen over aGPS.
Heeft iemand wel eens bij SE zelf geinformeerd?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 10-09 16:20

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Hieruit leid ik af dat je over alle GPS functionaliteiten kan beschikken, maar dan nog beter. Maar het is en blijft natuurlijk een wiki-pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SayWhatAgain! schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:13:
Hieruit leid ik af dat je over alle GPS functionaliteiten kan beschikken, maar dan nog beter. Maar het is en blijft natuurlijk een wiki-pagina.
Daar wordt nota bene in de eerste zin meteen al gesteld dat A-GPS niet hetzelfde is als GPS, maar een additie om de prestaties te verbeteren.

Alle nieuwere S60 Nokia's hebben bijvoorbeeld A-GPS aan boord, te vinden onder Instellingen -> Algemeen -> Positiebepaling.
Een daadwerkelijke GPS reciever zit echter maar in een paar modellen, wil je het gebruiken op de rest dan moet je toch echt een losse bluetooth ontvanger hebben.

Maar best kans dat de mensen bij SE niet zo secuur zijn en denken dat A-GPS een nieuwe modekreet voor "beter dan gewone GPS" is. Al zou het dan netter zijn als ze in de specs gewoon GPS en A-GPS los konden vermelden. Nokia doet dit trouwens ook in zijn specsheets, ze gebruiken A-GPS om aan te geven dat een toestel GPS heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Als je verder leest staat er netjes dat a-GPS gewoon GPS is en extra opties. Niet meteen bij de eerste zin stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik mag jullie allemaal adviseren dat hele Wiki te negeren en een fatsoenlijke bron te raadplegen: http://www.gpsworld.com/g...rticleDetail.jsp?id=12287 ;) drie pagina's leesvoer.

[ Voor 6% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 10-03-2008 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

BeQuietAndDrive schreef op maandag 10 maart 2008 @ 00:40:
Ik mag jullie allemaal adviseren dat hele Wiki te negeren en een fatsoenlijke bron te raadplegen: http://www.gpsworld.com/g...rticleDetail.jsp?id=12287 ;) drie pagina's leesvoer.
Publicatie datum: "Mar 1, 2002"... :z

Ik denk dat Wiki(pedia) meer actuele informatie bevat wat over de apparaten van vandaag de dag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Kan wel zijn, maar ga er maar niet van uit dat de basisdefinitie van agps sindsdien grondig gewijzigd is. Bovendien, Wikipedia kan ik zelf bijvoorbeeld zo dingen in wijzigen, dus hoe betrouwbaar is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

BeQuietAndDrive schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:14:
Kan wel zijn, maar ga er maar niet van uit dat de basisdefinitie van agps sindsdien grondig gewijzigd is. Bovendien, Wikipedia kan ik zelf bijvoorbeeld zo dingen in wijzigen, dus hoe betrouwbaar is het.
Dat artikel uit 2002 is geschreven door 1 persoon. Hoe betrouwbaar is dat?

En al vind jij fouten op Wikipedia, corrigeer jij ze toch? Die mogelijkheid heb je niet voor niets. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat kan ook wel op een vriendelijke toon worden gemeld.

[ Voor 71% gewijzigd door pven op 10-03-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

The Zep Man schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:42:
[...]

Dat artikel uit 2002 is geschreven door 1 persoon. Hoe betrouwbaar is dat?

En al vind jij fouten op Wikipedia, corrigeer jij ze toch? Die mogelijkheid heb je niet voor niets. :/
Het is geschreven door drie personen, en als je de rest van de site bekijkt dan is het behoorlijk diepgaand allemaal. Maar eigenlijk is het niet belangrijk, je moet gewoon lezen wat je wilt. Het is in elk geval behoorlijk off-topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Overigens is het opmerkelijk dat SE alle Windows Mobile logo's van alle X1 plaatjes heeft geshopt en ook van de echte modellen zoals op CeBit. Het staat dus een beetje op losse schroeven of er wel echt WM in komt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan maar wachten op HTC zelf!

Komt vast met een vergelijkbaar model met WM6.1 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 04-09 21:20
DaannO schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:53:
Overigens is het opmerkelijk dat SE alle Windows Mobile logo's van alle X1 plaatjes heeft geshopt en ook van de echte modellen zoals op CeBit. Het staat dus een beetje op losse schroeven of er wel echt WM in komt :S
Hoe bedoel je?

Dus de plaatjes van die oostblok site met daarop een X1 met WM6.1 zijn niet echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Sir_Killalot schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:51:
[...]

Hoe bedoel je?

Dus de plaatjes van die oostblok site met daarop een X1 met WM6.1 zijn niet echt?
Dunno, ik kan niet zeggen of het echt of nep is, echter constateert de telecomwereld dat alle logo's van alle plaatjes en modellen van WM verdwenen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 17:02:
Maar die grafische chip verbruikt dan ook stroom toch? 8)7
Echt waar? En ik maar denken dat er een mini-tredmolen met kabouters wordt ingebouwd...

Verstandig ook om bij zo'n onnozele post die hamer te gebruiken... :X

Waarom denk je dat er überhaupt grafische chips bestaan? Die zijn speciaal voor die taak ontwikkeld en geoptimaliseerd, opdat je tegen zo min mogelijk energieverbruik zo veel mogelijke grafische kracht hebt. Als je dezelfde grafische prestaties met een gewone standaard-chip zou moeten verkrijgen, zou die veel krachtiger moeten zijn en veel meer energie verbruiken.

Dit is toch niks nieuws voor een tweaker :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beuzelarij schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:18:
[...]

Echt waar? En ik maar denken dat er een mini-tredmolen met kabouters wordt ingebouwd...

Verstandig ook om bij zo'n onnozele post die hamer te gebruiken... :X

Waarom denk je dat er überhaupt grafische chips bestaan? Die zijn speciaal voor die taak ontwikkeld en geoptimaliseerd, opdat je tegen zo min mogelijk energieverbruik zo veel mogelijke grafische kracht hebt. Als je dezelfde grafische prestaties met een gewone standaard-chip zou moeten verkrijgen, zou die veel krachtiger moeten zijn en veel meer energie verbruiken.

Dit is toch niks nieuws voor een tweaker :|
Nee tuurlijk niet, maar je brengt t in de zin dat zo'n grafische chip haast geen stroom verbruikt. Maar het is gewoon nog een symbool in het elektrische schema die stroom verbruikt. En zover ik weet verstookt een grafische chip op stock samen met een stock cpu meer dan 1 hoger geclockte cpu. Tenminste anders zouik niet snappen waarom het leeuwendeel van de mobiele apparaten uit 1 chip bestaan, daar denken bedrijven wel over na. Voor wanneer 1 chip niet de belasting van bijv. een game aankan, is er een aparte grafische chip nodig..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

DaannO schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:53:
Alleen maar omdat een logo'tje verdwijnt? Doe niet zo paranoïde. In de (recente) folder van het CeBIT staat toch echt "Microsoft(c) Windows Mobile(tm)" in de feature list. Ook wordt het nog eens apart gemeld dat het ding Windows Mobile draait. En ik ken zat apparaten waarop het Windows Mobile-logo niet afgebeeld staat als logo maar waar het toch op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Het is niet zo dat het per definitie zo is natuurlijk, maar ik vraag me wel af wat de beweegreden kunnen zijn van SE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:53:
Het is niet zo dat het per definitie zo is natuurlijk, maar ik vraag me wel af wat de beweegreden kunnen zijn van SE?
Sinds dat februari 2009-gebeuren zou je bijna gaan denken, dat zonder MS de snellere introductie mogelijk is gemaakt ;). Maar echt waar DaannO dr kom t echt wel WM in anders werd dat niet zo hard geroepen bij de introductie of op CeBit..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:40:
En zover ik weet verstookt een grafische chip op stock samen met een stock cpu meer dan 1 hoger geclockte cpu.
Dat hoeft helemaal niet. Het hangt er helemaal vanaf welke appels met welke peren jij vergelijkt...
Tenminste anders zouik niet snappen waarom het leeuwendeel van de mobiele apparaten uit 1 chip bestaan, daar denken bedrijven wel over na.
Daar wordt zelfs heel hard over nagedacht. Alleen spelen er ook andere factoren mee dan puur technische. Daarnaast worden zoveel mogelijk functies op 1 onderdeel gepropt. Het lijkt dan alsof er maar 1 chip inzit, maar die schijn bedriegt vaak.
Een goed voorbeeld is de Tytn 2, waarin ook een grafische chip aanwezig is, maar niet wordt gebruikt, omdat er voor die functionaliteit niet wordt betaald. Nog een voorbeeld: HTC heeft toestelletjes op de markt gebracht, waarbij de GPS-chip was uitgeschakeld. Dat zijn gewoon marketing-technische redenen. Zo'n functie wordt dan bijvoorbeeld pas bij een opvolger, met diezelfde chip, geactiveerd. Zo kunnen ze diezelfde chip (of beter gezegd standaard-"unit" met meerdere chips) vaker/langer verkopen.

Vele mobiele apparaten zouden beter af zijn met een extra grafische chip, alleen zouden ze zich daarmee vanwege de hogere kosten uit de markt prijzen. De Xperia wordt als high-end toestel ingezet, moet qua (snelheid van de) interface kunnen concurreren met bijvoorbeeld de iPhone, en dan ben je waarschijnlijk gedwongen een geoptimaliseerde grafische chip te gebruiken.
Voor wanneer 1 chip niet de belasting van bijv. een game aankan, is er een aparte grafische chip nodig..
Als je "game" even vervangt door "snelle interface", dan ben je er toch? Je kunt beter 2 kleine energiezuinige processortjes gebruiken, waarbij de grafische chip enkel in actie komt wanneer nodig, dan 1 grote energieslurper die continu veel verbruikt. Dat lijkt me toch logisch. Het zal waarschijnlijk een duurdere oplossing zijn, maar dan staan je (zakelijke) klanten niet na een halve dag met een lege accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die grafische chip kan hetzelfde maar dan sneller (omdat hij dedicated grafisch is). Ja, dat slurpt meer, maar je krijgt ook meer.

Laten ze maar eens wat 'handvat' a la accu toevoegen. Zoals de Samsung i780 ook; de rand met camera is dikker dan de rest van het toestel; vul dat dan egaal met accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 02:47:
Die grafische chip kan hetzelfde maar dan sneller (omdat hij dedicated grafisch is). Ja, dat slurpt meer, maar je krijgt ook meer.
Juist. En omdat een grafische chip puur voor grafisch gebruik ontwikkeld en geoptimaliseerd is, zal ie bij een simpel statisch Today-screen ook heel weinig energie verbruiken. Als het qua drivers/software goed wordt aangepakt, kun je zo'n grafische chip in dergelijke omstandigheden misschien wel geheel uitschakelen. Bij grafisch zwaarder werk springt de grafische chip dan bij. Zo kun je de beschikbare energie optimaal aanwenden, en heb je toch grafische kracht beschikbaar wanneer het echt nodig is.

Als je met een normale processor toch diezelfde grafische kracht wil krijgen, moet je die véél krachtiger maken, omdat ie voor die taken niet geoptimaliseerd is. Dat betekent in de eerste plaats dat ie bij grafische taken meer energie zal verbruiken, omdat ie daarvoor dus eigenlijk niet bedoeld is, en in de tweede plaats dat ie ook bij normaal gebruik continu meer energie zal verbruiken, omdat ie daarvoor dan overgedimensioneerd is, om af en toe die grafische taken toch maar aan te kunnen.

Heel duidelijk voorbeeld is de Toshiba Portégé G900. In de C't van Maart 2008 is men razend enthousiast over de beeldkwaliteit van het scherm. Ook (dezelfde?) 3 inch 800x480, waarop de pixels niet eens meer waarneembaar zijn. Er mee werken is echter een drama, omdat er geen grafische chip gebruikt wordt. Wisselen tussen landscape en portrait schijnt vele seconden te duren.
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Xperia Tech vragen topic Deel 5