Toon posts:

Het Sony Ericsson XPERIA X1 topic OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 181.236 views

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06 14:17

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Voor iemand die zich eens per drie jaar verdiept in een nieuwe mobiel, is de aanwezigheid van flitsers op een mobieltje geheel nieuw :D Ik heb wel ooit eens een opzet-flitser voor een motorola gezien. Na 3x flitsen was een volle telefoonaccu gereduceert tot zo'n 10%. Ach, ik heb al jaren een camera op mijn telefoon (dat kan ook niet echt anders tegenwoordig) maar ik kan me niet herinneren dat ik hem ooit gebruikt heb, en dat ik er ooit de behoefte toe zal voelen. Dan pak ik de DSLR wel even :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:55
Djerique schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:12:
Op de K750i zat een xenon, geen LED.
K800i? D750i die ik hier heb en gelijk aan de K750i is, heeft nl alleen lampjes....

specs

Anoniem: 170419

De vraag blijft of het QWERTY-toetsenbordje goed gaat werken, denk toch dat het priegelwerk gaat worden.Ze laten het ook nergens zien in de live demo's, maar bij de TyTn II werkt dit toch wel goed(las ik in een aantal reviews)? Met die arc-sliding design hmm ben benieuwd of niet storend wordt maar denk en hoop dat SonyEricsson dat wel kan aanpakken ze hebben genoeg ervaring met oa. de SIXAXIS;).

• Ro_WI
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-06-2009
Loekie schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 18:04:
[...]

K800i? D750i die ik hier heb en gelijk aan de K750i is, heeft nl alleen lampjes....
K750i gebruikt een led ( of meerdere ) in ieder geval geen Xenon

Ik heb er een hekel aan wanneer iemand zijn zin niet af

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
En is deze Xenon ook te gebruiken als zaklampje?

Hoe raar het is, het is een gewoonte geworden om ff licht bij de schijnen op tal van handige momenten op de dag. Zeker nu met de lange dagen.

maarnu... [schreeuw]Wat moet ik nu doen???[schreeuw]

Mijn k750i belt nog steeds maar m'n Orange abbo is al sinds december afgelopen. Ben een trage beslisser zeg maar :O Komt door dat TRIESTE telefoonjaar 2007!

Opties:

- iPhone(zou ik moeten importen ben me al flink aan het verdiepen erin in de mogelijkheden)
- HTC Cruise/Tytn2 (Laat me toch een beetje koud, 320x240 dat heeft mn iRiver Clix2 mp3 speler ook 8)7 )
- Nokia N82/N95 (misschien)

Of wachten als een Die-hard SE gebruiker (T68i,K700,K750i) op deze phone?

w00t

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
^ ^ Ik zit met hetzelfde probleem. Mijn orange abbo is ook afgelopen en ik zit al te kijken naar de E-ten M800 of de Toshiba G900. Maar omdat die allebei problemen hadden (waarvan die van Toshiba sowieso zijn opgelost) denk ik dat ik toch beter kan wachten op deze foon. Maar de Toshioba G910 is ook aangekondigd en deze heeft ook zeer goede specs.
De keuze is moeilijk, want ik denk dat het nog lang wachten wordt op deze foon.

[Voor 0% gewijzigd door Dothan op 14-02-2008 21:41. Reden: typo]

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:29
it ships in "select markets" in the second half of 2008

Betekent dit dat de X1 net als de Iphone verkocht zal worden, dus exclusief voor één mobiele provider?

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-06 15:40
Ro_WI schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 18:46:
[...]

K750i gebruikt een led ( of meerdere ) in ieder geval geen Xenon
Dat klopt niet!!!

De K750i was het eerste toestel op de mobiele telefoon markt die een xenon flitser had.
Dit weet ik 100% zeker, want ik heb 1,5 jaar met dit toestel foto's gemaakt. Het was tevens ook de eerste 2 MP phone.

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Djerique schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:20:
[...]
Dat klopt niet!!!

De K750i was het eerste toestel op de mobiele telefoon markt die een xenon flitser had.
Dit weet ik 100% zeker, want ik heb 1,5 jaar met dit toestel foto's gemaakt. Het was tevens ook de eerste 2 MP phone.
W800 had ook een xeon flitser, volgens mij kwam die gelijk met de K750

Twitter | Linkedin

Anoniem: 114616

maar een xenon flitser kan je toch niet als zaklamp gebruiken? Volgens mij hebben ze pas vanaf de K800i een xenon flitser. Daarvoor was het gewoon een led die voor iets meer licht zorgde onder het maken van foto's.

[Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 114616 op 14-02-2008 22:41]

• Viperation
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-12-2020
Anoniem: 114616 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:39:
maar een xenon flitser kan je toch niet als zaklamp gebruiken? Volgens mij hebben ze pas vanaf de K800i een xenon flitser. Daarvoor was het gewoon een led die voor iets meer licht zorgde onder het maken van foto's.
volgens mij ook, ik heb de K800i, wat een heerlijke phone is en de camera is ook erg goed. Maar de flitser is niet geschikt voor objecten die wat verder weg staan. Ik moet wel zeggen dat de camera op de K800 beter is dan die van de N95 van nokia of een samsung G600 o.i.d. Het was voor mij iig wel duidelijk dat aantal Mega pixel (K800i heeft 3.2mp, andere genoemde tel. hebben een 5.0 mp camera) niet uit maakt voor de kwaliteit van de foto's.

Maar ik ben dan eigenlijk wel benieuwd naar de kwaliteit van de camera op de Xperia. Als deze hetzelfde is als de K800i, ben ik tevreden, ik gebruik de camera namelijk regelmatig.

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:42
Viperation schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:51:
[...]

volgens mij ook, ik heb de K800i, wat een heerlijke phone is en de camera is ook erg goed. Maar de flitser is niet geschikt voor objecten die wat verder weg staan. Ik moet wel zeggen dat de camera op de K800 beter is dan die van de N95 van nokia of een samsung G600 o.i.d. Het was voor mij iig wel duidelijk dat aantal Mega pixel (K800i heeft 3.2mp, andere genoemde tel. hebben een 5.0 mp camera) niet uit maakt voor de kwaliteit van de foto's.

Maar ik ben dan eigenlijk wel benieuwd naar de kwaliteit van de camera op de Xperia. Als deze hetzelfde is als de K800i, ben ik tevreden, ik gebruik de camera namelijk regelmatig.
Ga daarmaar niet van uit, op de K800i zit een soort van minilens met autofocus, de Xperia is gewoon staandaard CMOS.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dudes, waarom zou er SonyEricsson XPERIA in de titel staan 8)7

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-05 23:49

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Anoniem: 114616 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:39:
Klopt. de K800i was echt de eerst met xenon flash.

Er zitten zelf 2 condensatoren in. Als je de achterbehuizing erafhaal en die condensatoren aanraak, krijg je een opsodemieter van. Erg grappig voor mensen die `m voor de eerste keer openhalen.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• sander1989
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-06 23:32
Djerique schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:20:
[...]
Dat klopt niet!!!

Offtopic: Volgens mij ben je erg in de war, de K750i/D750i/w800 heeft 2 ledjes als lamp/flits.
Volgens mij ben je in de war met de K800i die heeft wel een echte xenon flits.

Foto van K750i met duidelijk 2 ledjes:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/archive/0/00/20071114160946!Sony_Ericson_K750i_camera.jpg

Ontopic: Ik denk je nu beter 1 jaar abbo kan afsluiten met een mob en dan kan je over 9 maanden nog de XPERIA nemen.
Misschien is die dan nog steeds niet uit hier want uit verleden blijkt dat aardige kans is dat die zo een paar maanden later uitkomt dan eerst (half) jaar van te voren gedacht.

[Voor 17% gewijzigd door sander1989 op 15-02-2008 00:21]

............................

• Djerique
Waarom kan de K750i dan flitsen? ;)

LED lichtjes flitsen niet, maar geven maar een kleine bijlichting.

• sander1989
  • Laatst online: 03-06 23:32
Djerique schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 00:19:

Laatste keer offtopic hoop ik :X
Dat komt omdat de ledjes gewoon op moment dat je foto maakt iets feller branden, maar flitsen doen ze zeker niet :N Pak maar is een echte camera met flitser die flits ook meerdere keren erg fel, die K750i brand alleen wat feller op het moment dat foto word gemaakt.
Ik denk dat net zo soort flitser in de XPERIA zou zitten als de Nokia N82 dus ga maar vanuit dat die alleen kan flitsen en niet als lamp gebruikt kan worden. Je kan natuurlijk proberen met een prog maar dan zal die te warm worden en doorbranden waarschijnlijk.

............................

• Djerique
Als er hierin dezelfde lampjes zouden zitten als de Nokia N82, dan zou de K750i dus wel een xenon flitser bevatten ;)

bron1
bron2
bron3
bron4

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 17:32
1 ding is waar, de K750i was de eerste 2MP telefoon, maar zeker niet met een xenonflitser :P

hieronder een foto van de ledjes:

http://cnn.cn/shop/images/IMG_0667.JPG
(rechts op de foto, van cnn.cn)

midden in de foto:
http://www.se-nse.net/pix/Modding/K750%20-%20W800%20Conversion/12.jpg

Zelf ook al is in mn handen gehad toen ik mn W800i in een K750i jasje had gebouwd B)

[Voor 24% gewijzigd door Sir_Killalot op 15-02-2008 01:06]

• marciagillian
  • Laatst online: 06-08-2022
Hmm....XPERIA ziet er inderdaad erg vet uit. Ik ben een echte SE fan en heb nu de W960i. Ik was eigenlijk wel erg onder de indruk van de Nokia N96, zijn specs en 5 mp camera, maar nu weet ik het niet meer 8)7
Ik wacht het wel even af, tegen de tijd dat ik mijn abonnement kan verlengen, zullen beide telefoons wel uit zijn. Vind trouwens wel dat dit het enige toestel van SE is, dat indruk maakt van de telefoons die ze gepresenteerd hebben op het WMC.

• Ro_WI
  • Laatst online: 19-06-2009
Djerique schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 00:19:

Zullen we een beetje op het onderwerp blijven?
De k750 heeft gewoon geen flitser ( heb zelf k750, w800, k800 )
Als je nog steeds niet overtuigt bent, doe dan het volgende:
  1. Zet ergens in het huis op een donkere plek een ventilator aan. ( snelste stand )
  2. Maak van dichtbij een foto met de camera. ( flits aan )
Bekijk de foto:
  1. Zie je de ventilator alsof hij stil staat, dan heb je flits
  2. Zie je de ventilator als 1 grote vlek, dan heb je geen flits
Back on topic:
Zou wel jammer zijn als hij voor 1 provider uitkomt.
Ik heb namelijk altijd een andere en los van mijn telefoon. ( sim-only, aanbieding )
Zou ik hem dan echt willen dan moet ik wachten tot mijn abbo verloopt.

Ik heb er een hekel aan wanneer iemand zijn zin niet af

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 11:36
marciagillian schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 01:15:
Hmm....XPERIA ziet er inderdaad erg vet uit. Ik ben een echte SE fan en heb nu de W960i. Ik was eigenlijk wel erg onder de indruk van de Nokia N96, zijn specs en 5 mp camera, maar nu weet ik het niet meer 8)7
Ik wacht het wel even af, tegen de tijd dat ik mijn abonnement kan verlengen, zullen beide telefoons wel uit zijn. Vind trouwens wel dat dit het enige toestel van SE is, dat indruk maakt van de telefoons die ze gepresenteerd hebben op het WMC.
Volgens mij was deze beurs ook meer gericht op de zakelijke markt. Daarom geen consumenten telefoontjes :) (al is die natuurlijk wel als zodanig te gebruiken)

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
marciagillian schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 01:15:
Vind trouwens wel dat dit het enige toestel van SE is, dat indruk maakt van de telefoons die ze gepresenteerd hebben op het WMC.
De W980i is anders ook niet te beroerd...

specs

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-05 23:49

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik weet het, ik heb er ook aan meegedaan.....

....maar nu weer ontopic!

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• marciagillian
  • Laatst online: 06-08-2022
Dreamvoid schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:10:
[...]

De W980i is anders ook niet te beroerd...
Heb je helemaal gelijk in. De W980i is de eerste SE clamshell met een 3.2 Mp camera en heeft net zoals de W960i 8Gb geheugen. Qua vormgeving ziet ie er ook strak uit.
Ik doelde meer op de G-serie die qua specs en vormgeving niet echt vernieuwd zijn, behalve dat ze een touchscreen scherm hebben. De 2 nieuwe Cybershots zijn ook niet echt verrassend.

Maar de Xperia is wel erg verrassend met Windows Mobile en de geweldige vormgeving. Qua specs zit het ook helemaal goed, alleen jammer dat ie geen 8 Gb geheugen heeft en geen 5 Mp camera. Had ik eigenlijk wel verwacht...

• Sir_Killalot
Ginz schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:48:
[mbr]Ik weet het, ik heb er ook aan meegedaan.....

....maar nu weer ontopic![/]
Waren we toch alweer een beetje? :P

(en na mijn post was er toch geen ruimte meer voor discussie ;))

• FireStarter
  • Nu online
Maar als ik het goed begrijp kan Tomtom ofzo met deze resolutie overweg?

w00t

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-06 07:23

QkE

In your face Gnagna

Waarom maken ze een briljante telefoon :) (Fatsoenlijke resolutie, draait smooth, 3G)....en zetten ze er dan Windows mobile op :(. Ik heb eindelijk met veel moeite Windows van al m'n computers kunnen verbannen en dan zou ik het nou weer op m'n telefoon zetten? Het erge is dat het feit dat het zo goed samenwerkt met Windows blijkbaar een geldig argument voor Windows mobile is. Ik vind dit een hele leuke telefoon, maar WM is voor mij de reden om hem niet te kopen. Windows draait al slecht op genoeg machines.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dus omdat Windows op jouw pc slecht draait, zal Windows Mobile op deze telefoon ook slecht draaien? Dat is natuurlijk een gigantische drogredenering.

[Voor 6% gewijzigd door RoD op 15-02-2008 13:31]

• Worran
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
ja en ik weet niet waarom je zo tegen bent op microsoft , maar hier draait vista gewoon goed, sommige overdrijven een beetje, en wat wil je dan het symbian os ;(

always under construction

• Djerique
Ik denk dat jullie dan toch gelijk hebben dat de K750i geen flitser heeft. :+
Toch dacht ik vanaf mei 2005 toen ik hem aanschafte dat hij een xenon flitser had. :$

Hoe dan ook, het zijn de velste 2 LED lichtjes die ik ooit heb gezien ;)

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-06 07:23

QkE

In your face Gnagna

Als het even kan gewoon Linux, maar Symbian is idd ook goed. Ben overigens niet tegen MS, alleen tegen de monopolie en het misbruik dat ze daarvan maken. Waar de opmerking dat 'WM zo lekker samenwerkt met Windows' weer een voorbeeld van is. Concurrentie krijgt gewoon geen eerlijke kans Windows draait idd sinds 2000 best goed, maar het zou beter kunnen als ze noemenswaardige concurrentie hadden gehad.

Daarbij maakte SE prima Symbian telefoons. Waarom moet deze telefoon opeens gebaseerd zijn op Windows? Waarom moet er op elk apparaat dat vierkantje met de vier gekleurde vakjes staan?

Ai Djerique. Volgens mij waren we van dit off topic (onder lichte dwang) afgestapt ;)

[Voor 7% gewijzigd door QkE op 15-02-2008 13:57]

• CLB
  • Niet online
QkE schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:55:
Waarom moet deze telefoon opeens gebaseerd zijn op Windows?
Omdat ik 'm dan wel koop en anders niet misschien...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• RoD
  • Niet online

RoD

Als het even kan gewoon Linux, maar Symbian is idd ook goed. Ben overigens niet tegen MS, alleen tegen de monopolie en het misbruik dat ze daarvan maken. Waar de opmerking dat 'WM zo lekker samenwerkt met Windows' weer een voorbeeld van is.
Waarom? Hoe maken ze misbruik van hun monopolie als ze het mobile OS goed laten samenwerken met de gewone Windows-versies? Moetenze dan maar persé voor een slechtere integratie zorgen en dus de consument daarmee minder goede features bieden? Lijkt mij niet.
Concurrentie krijgt gewoon geen eerlijke kans Windows draait idd sinds 2000 best goed, maar het zou beter kunnen als ze noemenswaardige concurrentie hadden gehad.
Hoezo krijgt concurrentie geen eerlijke kans? Waar blijkt dat uit? Dat WM zo goed samenwerkt met Windows? :? En noemenswaardige concurrentie, dat is toch een taak voor... jawel, de concurrentie. Ik ben het overigens ook niet met je eens dat er geen noemenswaardige concurrentie is. Symbian is zeker niet slecht.
Daarbij maakte SE prima Symbian telefoons. Waarom moet deze telefoon opeens gebaseerd zijn op Windows? Waarom moet er op elk apparaat dat vierkantje met de vier gekleurde vakjes staan?
Geef eerst maar eens een fatsoenlijk argument waarom het *niet* WM-gebaseerd zou moeten zijn.

Anoniem: 114616

marciagillian schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:40:
[...]

Heb je helemaal gelijk in. De W980i is de eerste SE clamshell met een 3.2 Mp camera en heeft net zoals de W960i 8Gb geheugen. Qua vormgeving ziet ie er ook strak uit.
Ik doelde meer op de G-serie die qua specs en vormgeving niet echt vernieuwd zijn, behalve dat ze een touchscreen scherm hebben. De 2 nieuwe Cybershots zijn ook niet echt verrassend.

Maar de Xperia is wel erg verrassend met Windows Mobile en de geweldige vormgeving. Qua specs zit het ook helemaal goed, alleen jammer dat ie geen 8 Gb geheugen heeft en geen 5 Mp camera. Had ik eigenlijk wel verwacht...
Vind anders dat SE met de G900, W980i en de XPERIA echt prima telefoons heeft uitgebracht. Vond de serie hiervoor met al die smalle toetsen echt helemaal niks. Kan nu eindelijk een opvolger voor mijn W810i kiezen ( blijft een mooi design _/-\o_ ) Zal wel een G900i worden omdat de XPERIA waarschijnlijk te duur wordt en nog niet verkrijgbaar is in mei/juni...

Dus alle minpunten bij elkaar opgeteld:

- Keyboard-functionaliteit twijfelachtig
- Bel-functionaliteit twijfelachtig (Windows Mobile dialpad)
- Geen 5MP maar 3.2MP (hoewel dat niet alles zegt)
- Relatief laag kleurenspectrum (65K)
- Release-datum onbekend (2H 2008? Mei 2008? September 2008?)
- geheugenkaart t.o.v. intern geheugen duurder
- MemoryStick Micro en niet MicroSD !!
- Geen Xenon?
- "High-End Model", dus geen sim-only versie?

• CLB
  • Niet online
pfff lekkere minpunten zeg 8)7
Als je dat zo opnoemt kun je bij elke telefoon die nieuw uitkomt wel die minpunten noemen 8)7

Minpunt:
- Keyboard twijfelachtig: Ja duhuh, omdat het de eerste phone is met zo'n tobo'tje
- Belfunctionaliteit twijfelachtig noemen omdat er gebruik wordt gemaakt van 'n Windows dialpad |:(
- Minpunt 'O shit er zit maar een 3,2MP camera op' Koop een digicam als je foto's wilt maken zeg
- Kleurenspectrum van 65.000 is meer dan zat... Ja 33.000.000 kleuren is leuker, maarja minpunt..
- Releasedatum een minpunt van 'n telefoon noemen vind ik erg raar...
- Tsjaa dat kan ik wel mee instemmen! Lieft 100GB intern maarja...
- Tsjaa kan ik ook wel inkomen, alhoewel die prijzen toch steeds naar elkaar toe kruipen...
En als je zo'n telefoon wilt en kunt betalen, moet je ook niet gaan babbelen dat 'n geheugenkaartje te veel gaat kosten. 4GB voor 39,95 & 8GB voor 77,95 Best prijzig inderdaad, mja fractie vd toestelprijs
- 'Shit geen Xenon' 8)7
- Die laatste begrijp ik niet...

[Voor 11% gewijzigd door CLB op 15-02-2008 15:06]

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Anoniem: 170419 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:50:

- Bel-functionaliteit twijfelachtig (Windows Mobile dialpad)
Dat werkt anders prima toch? Ook handig, als je een deel intikt zie je meteen een lijstje van namen uit je contactboek die eraan voldoen.

• Worran
  • Niet online
Geen 5MP maar 3.2MP (hoewel dat niet alles zegt)

dat zeg je goed ja, mijn samsung g600 had ook 5mp, maar de n73 die ik nu heb knipt toch wel echt betere fot's op 3.2 mp

always under construction

• RoD
  • Niet online

RoD

CLB schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:04:
- Kleurenspectrum van 65.000 is meer dan zat... Ja 33.000.000 kleuren is leuker, maarja minpunt..
Dat hangt een beetje er vanaf wat je eisen zijn. Als je fatsoenlijk video wilt kijken is 65k toch echt te weinig, imo. Als je het multimediagedeelte mee wilt laten wegen is dit toch zeker wel een minpuntje. Het komt vaker voor bij dit soort apparaten, maar schermen met 65k kleuren is toch wel iets van een aantal jaar geleden.

• FireStarter
  • Nu online
RoD schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:10:
[...]

Dat hangt een beetje er vanaf wat je eisen zijn. Als je fatsoenlijk video wilt kijken is 65k toch echt te weinig, imo. Als je het multimediagedeelte mee wilt laten wegen is dit toch zeker wel een minpuntje. Het komt vaker voor bij dit soort apparaten, maar schermen met 65k kleuren is toch wel iets van een aantal jaar geleden.
Nou ook HTC durft ook nog steeds geen afstand te nemen van die 65k schermpjes met een 320x240 reso.
Owwacht XPERDIA word ook door HTC geproduceerd... |:(

w00t

• CLB
  • Niet online
RoD schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:10:
Dat hangt een beetje er vanaf wat je eisen zijn.
That's true, gelukkig ben ik maar 'n simpele boerenpummel :9

CLB schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:04:
pfff lekkere minpunten zeg 8)7
Als je dat zo opnoemt kun je bij elke telefoon die nieuw uitkomt wel die minpunten noemen 8)7
...
haha CLB aub iets beleefder mag wel, maar kzal je helpen:

DUH-ig of niet, toch een minpunt
Ja ik denk dat het algemeen bekend is dat normale telefoontoetsen beter werken dan MS Dialpad?
EDIT:
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:05:
[...]

Dat werkt anders prima toch? Ook handig, als je een deel intikt zie je meteen een lijstje van namen uit je contactboek die eraan voldoen.
Okee, maar het ontbreken van de ouderwetse telefoontoetsen vindt ik alsnog een min!

Tuurlijk is het specificatieneuken, maar weer elk miniscuulminpuntje is er 1. Ik maak ook potientiele minpunten want de lijst met pluspunten een beetje te lang is om even te posten, ik ben echt fan van dit dingetje voordat ie uit is.
Ik vergelijk de kleuren met die van huidige smartphones daar is ie al onder de maat, laat staan als hij uitkomt! En ja wellicht is het voldoende, wellicht zal het storend worden dat valt te bezien.
Geen releasedatum = duimdraaien = concurentie aan de slag = geen premium product hebben straks, net zoals de Meizu M8.
En Memorystick Micro is op dit moment tot 4GB8GB terwijl de Iphone al bij de 16GB zit. waarom geen MicroSD nemen. Geaccepteerder formaat met hogere geheugengrootte op het moment? Echt foute zet hier.
Dat Xenon ga je wel merken als je al partyend een mooi kiekje wil maken ;) echt kwaliteitsboost.
Eerder in het topic is al gezegd en is ook al bekend:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29587452
De X1 wordt een high-end, exclusief product, net zoals de (is het woord al verboden in t topic?) Iphone. De Iphone is niet sim-vrij te krijgen alleen met abbo, dus zal dit waarschijnlijk ook met deze gebeuren. Kzet er ook een vraagteken bij heh!

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 170419 op 15-02-2008 15:52]

• Viperation
Ik denk dat dat soort zaken (aantal kleuren/wm versie/ camera e.a.) allemaal nog wel worden bijgesteld/opgewaardeert. Ze kunnen niet een telefoon uitbrengen eind 2008, misschien begin 2009, of wanneer die dan ook wordt uitgebracht, die al verouderd is. Dat is jezelf op voorhand alvast een strop ombinden, en wachten op iemand die je onderuit haalt....

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Anoniem: 170419 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:43:
[...]

Okee, maar het ontbreken van de ouderwetse telefoontoetsen vindt ik alsnog een min!
Maar dan moet je gewoon niet kiezen voor een touchscreen-operated phone lijkt me zo. Het heeft bovendien niet direct iets met de door iemand al eerder genoemde Windows Mobile phonepad te maken. Ik verwijs je hierbij graag naar de Nokia-topics ;)

[Voor 13% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 15-02-2008 15:59]

Viperation schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:55:
Ik denk dat dat soort zaken (aantal kleuren/wm versie/ camera e.a.) allemaal nog wel worden bijgesteld/opgewaardeert. Ze kunnen niet een telefoon uitbrengen eind 2008, misschien begin 2009, of wanneer die dan ook wordt uitgebracht, die al verouderd is. Dat is jezelf op voorhand alvast een strop ombinden, en wachten op iemand die je onderuit haalt....
Jep maar toch doen ze het. Ik bedoel als je al alle specificaties op de site heb staan, waarom ga je die dan nog aanpassen? En hij staat gepland voor 2H 2008 dus ergens vanaf juli tot december, een erg groot tijdvak, ik zeg dat hij eind september/oktober te krijgen is.
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:58:
[...]

Maar dan moet je gewoon niet kiezen voor een touchscreen-operated phone lijkt me zo. Ik verwijs je hierbij graag naar de Nokia-topics ;)
Naja ik weet het wel wat ik wil als ik een telefoonnummer te horen krijg, gelijk intypen die hap en ja dan werkt dat goeie ouwe beter dan touchscreen;). En bedankt voor de tip haha maar ik blijf wel even plakken ;) mijn vorige posts brengen iig wel wat discussie hiero!

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 170419 op 15-02-2008 16:02]

Anoniem: 127295

Als het even kan gewoon Linux,
Zag op youtube een filmpje van een P990i waar Ubuntu( linux) op draaide, is misschien ook een optie :)

• CLB
  • Niet online
Anoniem: 170419 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:43:
haha CLB aub iets beleefder mag wel, maar kzal je helpen:
Dat zou idd kunnen, maar je noemt gewoon dingen op, die je noemt om te mierenneuken 8)7
EDIT: Voor de rest waardeer ik de hulp van een 17 jarige GoTter wel ;)
En Memorystick Micro is op dit moment tot 4GB8GB terwijl de Iphone al bij de 16GB zit. waarom geen MicroSD nemen. Geaccepteerder formaat met hogere geheugengrootte op het moment? Echt foute zet hier.
Waarom denk je dat SE geen MicroSD in z'n phones propt.. Is niet van Sony ;)
Dat Xenon ga je wel merken als je al partyend een mooi kiekje wil maken ;)
Een telefoon is niet voor mooie kiekjes, gewoon voor simpele foto's a la mughots >:)
Eerder in het topic is al gezegd en is ook al bekend:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29587452
De X1 wordt een high-end, exclusief product, net zoals de (is het woord al verboden in t topic?) Iphone. De Iphone is niet sim-vrij te krijgen alleen met abbo, dus zal dit waarschijnlijk ook met deze gebeuren. Kzet er ook een vraagteken bij heh!
iPhone (dus geen Iphone) is zeker geen verboden woord hier imho, maar is ook zeker niet te vergelijken.
Heeft geen 'normale' camera, zit geen ingebouwde radiomodule in, bevat geen GPS-module...
En omdat de iPhone niet simlockvrij te krijgen is, zal de SonyEricsson XPERIA dat ook niet zijn..?
Tsjaa als we zulke vergelijkingen gaan trekken, dan ken ik er nog wel een paar :+
Niet om te flamen ofzo, maar zo'n argument slaat gewoon nergens op natuurlijk :)

• Viperation
Anoniem: 170419 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:59:
[...]

Jep maar toch doen ze het. Ik bedoel als je al alle specificaties op de site heb staan, waarom ga je die dan nog aanpassen? En hij staat gepland voor 2H 2008 dus ergens vanaf juli tot december, een erg groot tijdvak, ik zeg dat hij eind september/oktober te krijgen is.
[...]

Naja ik weet het wel wat ik wil als ik een telefoonnummer te horen krijg, gelijk intypen die hap en ja dan werkt dat goeie ouwe beter dan touchscreen;). En bedankt voor de tip haha maar ik blijf wel even plakken ;) mijn vorige posts brengen iig wel wat discussie hiero!
Ik verwacht tegen die tijd ook de introductie datum in nederland van de iPhone....misschien wel de iPhone 2.0.....of 3G..hoe je het apparaat wil noemen. Maar het lijkt me niet rendabel voor SE om een telefoon met verouderde software, te gaan introduceren in een markt die zo beweeglijk is als die van de mobiele telefoon...(of is dat vloeken in de kerk :*) )

CLB schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:59:
[...]

Dat zou idd kunnen, maar je noemt gewoon dingen op, die je noemt om te mierenneuken 8)7
EDIT: Voor de rest waardeer ik de hulp van een 17 jarige GoTter wel ;)

[...]

[...]

Een telefoon is niet voor mooie kiekjes, gewoon voor simpele foto's a la mughots >:)

[...]

iPhone (dus geen Iphone) is zeker geen verboden woord hier imho, maar is ook zeker niet te vergelijken.
Heeft geen 'normale' camera, zit geen ingebouwde radiomodule in, bevat geen GPS-module...
En omdat de iPhone niet simlockvrij te krijgen is, zal de SonyEricsson XPERIA dat ook niet zijn..?
Tsjaa als we zulke vergelijkingen gaan trekken, dan ken ik er nog wel een paar :+
Niet om te flamen ofzo, maar zo'n argument slaat gewoon nergens op natuurlijk :)
Ik ben inmiddels al een tijdje volwassen GoT-er 8) . Kvind niet dat GoT-ers beroep moeten doen op meer status als ze ouder zijn ;). En er is al meerdere keren gesproken dat er (net zoals DVD voor video) een vast formaat moet zijn voor geheugenkaartjes. Sony zou dit stimuleren als ze dit op hun nieuwe high-end mobiel hadden gedaan. Maar ik snap het wel, markt kan nog veel meer verzadigd worden om meer winst te maken door concurentie enz. Ja me economielessen zijn me nog bijgebleven hoewel het niet in me profiel zit.
Ik gebruik zelf mijn mobiel (Nokia N73 red.) voor al mijn foto's. Mijn ouders hadden een keer een betaalbare camera gekocht maar kvond het niet functioneel en voor mij voldoet een goeie cameraphone (zoals de N73) prima daarvoor. En met SE's reputatie in die branche, geloof ik zeker wel dat de 3.2 in de X1 goede kwaliteit zal zijn.
En ja SE zegt zelf dat het een exclusieve high-end wordt, en dat deed mij denken aan de iPhone(c) ja. Beter goed gestolen dan....

• CLB
  • Niet online
Noem dezelfde functies dan maar is,
die SE heeft geimplementeerd in de XPERIA afgekeken van de iPhone...

CLB schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:35:
[...]

Noem dezelfde functies dan maar is,
die SE heeft geimplementeerd in de XPERIA afgekeken van de iPhone...
Ik heb het ook niet over functies perse (de bel-, internet-, PDA-, muziek-, video- combinatie misschien?). Ik heb het over het aanbieden van een product als exclusief zijnde. Dit wordt geen mainstream mobiel als de W950i en dergelijken, maar een exclusief model. De iPhone (poehoeh) is ook georienteerd als exclusief product door Apple

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

W950 mainstream? Dat is anders een behoorlijk premium product.

PSN: Shiver23

• CLB
  • Niet online
interpretatiefoutje van mijn kant :)
(nu ga ik LOST kijken, die XPERIA is toch nog niet uit :9 )

Shiver23 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:49:
W950 mainstream? Dat is anders een behoorlijk premium product.
K750i dan non-premium genoeg? |:( Wat mijn punt is, van wat ik heb begrepen van de perspresentatie en artikelen dat je de X1 net als de iPhone niet zomaar zal treffen in je lokale toko, maar meer exclusief gericht.
CLB schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:52:
[...]

interpretatiefoutje van mijn kant :)
(nu ga ik LOST kijken, die XPERIA is toch nog niet uit :9 )
haha okee nou goed zand erover ik ga ook even Prisonbreak checkuh! ;)

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 170419 op 15-02-2008 17:00]

• CLB
  • Niet online
(ik ben der nog)
De BC verkoopt ook mobieltje van 2000,- dus daar past deze makkelijk bij ;)
Sicorro Gold Edition van Nokia bijvoorbeeld.. Is suuuuper'exclusief' maar ondertussen...

[Voor 3% gewijzigd door CLB op 15-02-2008 17:01]

never mind

[Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 170419 op 15-02-2008 17:11]

• CLB
  • Niet online
Het is toch zo :? Jij met je 'exclusiviteit'
Deze XPERIA X1 zal in bijna elke telefoontoko te koop zijn hoor O-)
Jij praat net of je 'm ergens via via via met gods gratie in je handen kunt gaan krijgen :)
(maar dit verzand zo wel in 'n erge slowchat en m'n LOST-aflevering staat nog steeds op pauze)

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Anoniem: 170419 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:59:
[...]

K750i dan non-premium genoeg? |:( Wat mijn punt is, van wat ik heb begrepen van de perspresentatie en artikelen dat je de X1 net als de iPhone niet zomaar zal treffen in je lokale toko, maar meer exclusief gericht.
[...]

haha okee nou goed zand erover ik ga ook even Prisonbreak checkuh! ;)
Dat heb ik zelf iets ander geïnterpreteerd. Het wordt een toestel met alles erop en eraan in een aantrekkelijke en degelijke behuizing. Daar zul je voor moeten betalen. Maar dat deze in combinatie met specifieke telco's geleverd gaat worden of alleen met abonnementen lijkt mij onwaarschijnlijk. Heeft SE eigenlijk nooit gedaan. Soms zijn er wel specifieke toestellen voor bijv. T-Mobile of Vodafoon, maar dat zijn dan aanpassingen van bestaande modellen.

PSN: Shiver23

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:09

St@m

@ Your Service

Anoniem: 170419 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:11:
[...]

Ik ben inmiddels al een tijdje volwassen GoT-er 8) . Kvind niet dat GoT-ers beroep moeten doen op meer status als ze ouder zijn ;). En er is al meerdere keren gesproken dat er (net zoals DVD voor video) een vast formaat moet zijn voor geheugenkaartjes. Sony zou dit stimuleren als ze dit op hun nieuwe high-end mobiel hadden gedaan. Maar ik snap het wel, markt kan nog veel meer verzadigd worden om meer winst te maken door concurentie enz. Ja me economielessen zijn me nog bijgebleven hoewel het niet in me profiel zit.
Ik gebruik zelf mijn mobiel (Nokia N73 red.) voor al mijn foto's. Mijn ouders hadden een keer een betaalbare camera gekocht maar kvond het niet functioneel en voor mij voldoet een goeie cameraphone (zoals de N73) prima daarvoor. En met SE's reputatie in die branche, geloof ik zeker wel dat de 3.2 in de X1 goede kwaliteit zal zijn.
En ja SE zegt zelf dat het een exclusieve high-end wordt, en dat deed mij denken aan de iPhone(c) ja. Beter goed gestolen dan....
Ik snap je niet helemaal, sorry.. je noemt allerlei minpunten die je haalt uit wat regeltjes van het internet, een filmpje hier en daar en wat foto's.
Hoe kun je nou in vredesnaam minpunten vinden, als het apparaat nog niet eens uit is?
Volgens mij zijn er alleen maar wat globale dingen vastgesteld, zoals het model.. verder is er nog niets nuttigs over te zeggen. Tuurlijk kun je wel gaan discussieren over de specs, maar het is nog niet zeker of deze final zijn.
Je kraakt een telefoon zo'n beetje af op geruchten. .je hebt dat ding nota bene niet eens gezien irl, laat staan in je handen gehad

Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog

St@m schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:12:
[...]

Ik snap je niet helemaal, sorry.. je noemt allerlei minpunten die je haalt uit wat regeltjes van het internet, een filmpje hier en daar en wat foto's.
Hoe kun je nou in vredesnaam minpunten vinden, als het apparaat nog niet eens uit is?
Volgens mij zijn er alleen maar wat globale dingen vastgesteld, zoals het model.. verder is er nog niets nuttigs over te zeggen. Tuurlijk kun je wel gaan discussieren over de specs, maar het is nog niet zeker of deze final zijn.
Je kraakt een telefoon zo'n beetje af op geruchten. .je hebt dat ding nota bene niet eens gezien irl, laat staan in je handen gehad
Als die regeltjes, filmpjes en foto's nou gebaseerd zijn op informatie die SE uitgeeft (via specificatie-sheet en presentatie)? En tussen die minpunten van mij staan idd ook speculaties maar wat wil je als hij nog niet uit is? Ik bedoel de TyTn wist het keyboard wel goed te doen maar wat zegt dat over de keyboard van de X1? En ik weet wat Windows Dialpad is, namelijk niet even praktisch als de 1 2 3-toetsen? Als de X1 Xenon had gehad, had dat met koeienletters in de spec-sheet gestaan maar er staat slechts "Fotoverlichting", agreed?
Het spijt mij hoor, als ik kritisch ben over iets wat nog beter kan, niet alleen maar "WOWW wat een megakoeliejoeliefoon" zeg. Ik kraak hem niet af, ik noteer de zwaktes

EDIT: Als die specs niet final zijn, eet ik mijn muis op inclusief kabel

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 170419 op 15-02-2008 17:49]

• CLB
  • Niet online
Je mierenneukt gewoon over 'n uber-gadget :)
EDIT: Als die specs niet final zijn, eet ik mijn muis op inclusief kabel
Misschien kun je hier wat tips opdoen: Ik ga een sok opeten... (als je de HK al in kunt tenminste)

• St@m

St@m

@ Your Service

Anoniem: 170419 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:45:
[...]

Als die regeltjes, filmpjes en foto's nou gebaseerd zijn op informatie die SE uitgeeft (via specificatie-sheet en presentatie)? En tussen die minpunten van mij staan idd ook speculaties maar wat wil je als hij nog niet uit is? Ik bedoel de TyTn wist het keyboard wel goed te doen maar wat zegt dat over de keyboard van de X1?
Hoe kun je dat dan een minpunt noemen :? Je weet het nog niet eens
En ik weet wat Windows Dialpad is, namelijk niet even praktisch als de 1 2 3-toetsen? Ik zeg nergens dat je dat niet weet, ik weet wel dat ik al mijn contacts netjes heb staan en dat ik het dialpad heel fijn vind werken.. wil niet meer terug naar een gewoon toetsenbordje. Dat het een minpunt voor jou is, prima! Als de X1 Xenon had gehad, had dat met koeienletters in de spec-sheet gestaan maar er staat slechts "Fotoverlichting", agreed? Ehm, speculatie, niet agreed dus
Het spijt mij hoor, als ik kritisch ben over iets wat nog beter kan, niet alleen maar "WOWW wat een megakoeliejoeliefoon" zeg. Ik kraak hem niet af, ik noteer de zwaktes Nee, jij doet aannames en roept dat dit minpunten zijn

EDIT: Als die specs niet final zijn, eet ik mijn muis op inclusief kabel Roep dat nou maar niet te hard, er is wel vaker iets gezegd over een product wat een jaar later toch verbeterd bleek te zijn, maar ik zoek je op en geef je de peper en het zout erbij
Dus voor de volledigheid
Anoniem: 170419 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:50:
Dus alle minpunten bij elkaar opgeteld:

- Keyboard-functionaliteit twijfelachtig Onzin, dat weet je niet
- Bel-functionaliteit twijfelachtig (Windows Mobile dialpad) Onzin geen algemeen minpunt, ik vind het dialpad geweldig
- Geen 5MP maar 3.2MP (hoewel dat niet alles zegt) Inderdaad, dat zegt helemaal niets, onzin dus
- Relatief laag kleurenspectrum (65K) Heb ik geen last van, maar het kan voor mensen storend zijn
- Release-datum onbekend (2H 2008? Mei 2008? September 2008?) Ja, een dik minpunt, ik denk dat ik de telefoon maar links laat liggen
- geheugenkaart t.o.v. intern geheugen duurder Ik wil ook wel 4GB intern, maar blijkbaar is de markt er niet naar
- MemoryStick Micro en niet MicroSD !! Ik zal je heel eerlijk zeggen dat ik het verschil niet weet, maakt mij niet zoveel uit als ik een nieuw geheugenkaartje moet kopen, en ik vind het ook geen probleem als ik dat ding iets vaker aan de laptop moet leggen om er nieuwe zooi op te zetten
- Geen Xenon? Speculatie. maar wel waarschijnlijk. Omdat het nog niet zeker is kun je dit nog geen minpunt noemen
- "High-End Model", dus geen sim-only versie? Speculatie, maar hij staat op de SE site gewoon tussen de rest van de telefoons, denk niet dat dit een probleem wordt dus.

[Voor 33% gewijzigd door St@m op 15-02-2008 18:11]

Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog

daarom staat er ook TWIJFELACHTIG maja dat willen we niet lezen blijkbaar
Dat nieuwe arc-sliding design glijdt maar net over het hele tobo heen als je de demonstraties van de SE-vertegenwoordigers heb gezien. speculatief het zal me worst wezen. Er zijn smartphonetobo-designs in het verleden geweest die hebben gefaald en die succesvol waren.
Dit topic is in het leven geroepen om te praten over dit toestel, als speculatie verboden was dan mag dit topic pas openen als hij uit is. Maar laat dat niet zo zijn..
Laat het wel zo zijn dat bij de K800i (bekend dat hij Xenon heeft) toevallig op de website heel leuk staat:
K800i has: Xenonflitser
http://www.sonyericsson.c...0i/photophone?cc=nl&lc=nl
I rest my case.
Gaan jullie nou maar onder de "wacht alsjeblieft af tot ie uit is voordat je iets erover mag zeggen-boom" schuilen. Ik ga verder met officiele informatie die SE heeft gegeven, okee?
CLB schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:53:
[...]

Je mierenneukt gewoon over 'n uber-gadget :)

[...]

Misschien kun je hier wat tips opdoen: Ik ga een sok opeten... (als je de HK al in kunt tenminste)
Inderdaad want ik heb al vermeldt dat ik het een keigaaf-foontje vindt, en erachter komt dat het ook zijn minpuntjes heeft. En mag ik dan net helemaal onder-geflamed worden;)

• RoD
  • Niet online

RoD

Misschien iedereen voor zichzelf laten bepalen wat nou de nadelen zijn? :? Uiteraard kun je er nog niet alles over zeggen omdat het ding nog niet uit is, maar over specs valt best wat te zeggen. Ik kan me opzich best vinden in een paar punten die sergeklapwijk opnoemt.
Of iets een nadeel is of niet is persoonlijk dus daar hoef je elkaar niet op aan te vallen.

• St@m

St@m

@ Your Service

Anoniem: 170419 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 18:18:
[...]

daarom staat er ook TWIJFELACHTIG maja dat willen we niet lezen blijkbaar
Dat nieuwe arc-sliding design glijdt maar net over het hele tobo heen als je de demonstraties van de SE-vertegenwoordigers heb gezien. speculatief het zal me worst wezen. Er zijn smartphonetobo-designs in het verleden geweest die hebben gefaald en die succesvol waren.
Dit topic is in het leven geroepen om te praten over dit toestel, als speculatie verboden was dan mag dit topic pas openen als hij uit is. Maar laat dat niet zo zijn..
Laat het wel zo zijn dat bij de K800i (bekend dat hij Xenon heeft) toevallig op de website heel leuk staat:
K800i has: Xenonflitser
http://www.sonyericsson.c...0i/photophone?cc=nl&lc=nl
I rest my case.
Gaan jullie nou maar onder de "wacht alsjeblieft af tot ie uit is voordat je iets erover mag zeggen-boom" schuilen. Ik ga verder met officiele informatie die SE heeft gegeven, okee?

[...]

Inderdaad want ik heb al vermeldt dat ik het een keigaaf-foontje vindt, en erachter komt dat het ook zijn minpuntjes heeft. En mag ik dan net helemaal onder-geflamed worden;)
Ten eerste, ik flame niet..
Maar ik snap gewoon niet hoe je iets "twijfelachtig" kan noemen als er niets over bekend is.
Verder breng je jouw minpuntjes als waarheid, Dus alle minpunten bij elkaar opgeteld:, dat kan/mag natuurlijk nooit.
Over de flitser heb ik ook iets gezegd, zelfs dat ik het waarschijnlijk met je eens ben, maar dat ik daar niet over kan oordelen aangezien het niet bekend is.
Natuurlijk is het niet verboden om over de telefoon te discussieren, maar ga dan geen dingen noemen als waarheid terwijl dat nog helemaal niet bekend is.
RoD schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 18:24:
Misschien iedereen voor zichzelf laten bepalen wat nou de nadelen zijn? :? Uiteraard kun je er nog niet alles over zeggen omdat het ding nog niet uit is, maar over specs valt best wat te zeggen. Ik kan me opzich best vinden in een paar punten die sergeklapwijk opnoemt.
Of iets een nadeel is of niet is persoonlijk dus daar hoef je elkaar niet op aan te vallen.
Dat vind ik prima, maar noem dan wel "nadelen/voordelen" die zeker zijn. Ga niet speculeren over iets en het dan een nadeel noemen. Dan kan ik ook wel gaan roepen: "Deze telefoon gaat volgens mij 350e kosten, dus dat is een voordeel", dat valt onder dezelfde noemer als "Keyboard-functionaliteit en bel functionaliteit zijn twijfelachtig dus het is een nadeel".

Dus nogmaals, ik zal niemand afvallen op zijn mening, maar baseer deze dan wel op feiten en breng een mening niet als waarheid.
Trouwens, zoals je kan lezen trek ik niet alle punten van sergeklapwijk in twijfel.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:50
Het is toch zijn mening? Waarom mag hij dat geen nadeel noemen? Dat de foon nog niet uit is vind ik zo'n loos argument, dan kun je dit topic net zo goed sluiten tot de release geweest is. Op basis van de specs kun je toch een oordeel geven. Over de 3.2MP camera kun je in ieder geval zeggen dat SE de lat niet hoger heeft gelegd en dezelfde camera gebruikt als uit de K800i, dat kun je een minpunt noemen lijkt me.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Viperation
@the legend, het is maar net waar je genoegen mee neemt. Dus dat hoeft geen minpunt te zijn.

(moraal mode aan)

Wat een gez**k zeg. iedereen speculeert maar een eind weg hier, zonder het apparaat irl gezien en ondervonden te hebben. Misschien komt het hele apparaat wel niet naar ons land toe. Je weet het niet.
Dus laten we wachten met het geven van een oordeel over dit stukje techniek, en ons bezighouden met de gegeven informatie... (moraal mode uit)

Wanneer kwam die iPhone eigenlijk uit? :D

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:50
Ons bezig houden met de gegeven informatie is toch juist ook speculeren over mogelijke minpunten? ;)

Ik ben toch malle pietje niet!

• Viperation
i know ;) maar ik had vandaag al weekend, en was wat vroeger dan normaal begonnen met drinken :S

moest het gewoon ff kwijt :D

• patrick1988
  • Nu online
Het is een prachtig mobieltje/pda, maar de G900 trekt mij ook wel ik wacht gewoon lekker tot dat ze allebij op de markt zijn en dan maar de reviews afwachten.

• Viperation
precies, maar ik begin me nu toch echt af te vragen wanneer de iPhone in Nederland op de markt komt. Het is nu 8/9 maanden geleden dat deze in Amerika te koop kwam, zal toch niet lang meer duren lijkt me....(als het goed is wordt de provider nu T-mobile)

• Sir_Killalot
CLB schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:59:
<knip>

[...]

<knip>
Van die policy zijn ze gelukkig afgestapt, in een SE K850i kan namelijk MicroSDHC en MemoryStick Micro :)

Grote kans dat deze phone dat ook heeft.

(filmpje van K850i met MicroSD: http://www.youtube.com/watch?v=rTo0z0uE5rI)

• CLB
  • Niet online
Sir_Killalot schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:44:
Van die policy zijn ze gelukkig afgestapt,
Nice! Dat argument van mij ook weer gebashed!

Dit heb ik nog niet voorbij zien komen:
http://www.sonyericsson.c...ianl-20080210?cc=nl&lc=nl

met wat me zeker zeker zeker aanspreekt:
De Sony Ericsson XPERIA™ X1 is leverbaar vanaf het tweede halfjaar van 2008
en dit is vrij apart:
ondersteuning voor microSD™ geheugenkaart

Memorystick Micro: 4GB voor 39,95 & 8GB voor 77,95
Micro SD: 4GB voor 24,95 & 6GB voor 42,50 & 8GB voor 49,95

[Voor 65% gewijzigd door CLB op 16-02-2008 02:24]

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:28
Zeer netjes, leverbaar vanaf het tweede kwartaal. Met andere woorden dat zou dus ook al april kunnen zijn (lijkt me niet, maar dat betekend een ieder geval een tijdige release mits niet al te veel vertraging).

Wat ik niet snap is dat een aantal mensen in dit topic zoveel moeite doen om deze telefoon in negatief daglicht te stellen. Daarbij wordt veelvuldig gebruik gemaakt van speculatie en persoonlijke voorkeuren. Ik denk dat Sony hiermee een extreem veelzijdige telefoon op de markt zet.

Voor de goede orde: Hoge resolutie scherm (full screen video?), muziek, fm-radio, gps, hoge-snelheid internet, alle mogelijke belfuncties ondersteund, windows mobile met bijbehorende mogelijkheden, redelijke camera, volledig toetsenbord etc. Er is praktisch niets wat aan deze telefoon ontbreekt, hooguit misschien een flinke dosis intern geheugen maar dat is uitbreidbaar.

Dan komen de persoonlijke voorkeuren;
- prijs (voor een high-end model als dit betaal je gewoon, vrij simpel)
- volledig toetsenbord (dit kun je prettig vinden of niet, simpel)
- 3,2 mp camera (koop een camera als je dit te weinig vind)
- windows mobile (wederom, er zijn voldoende telefoons op de markt met een anders OS)

Wat mij stoort; mensen, als dit toestel je om wat voor reden niet aanspreekt waarom zit je dan in dit topic? Mij lijkt dat je dan niet geintresseerd bent, de specificaties staan grotendeels al vast het heeft weinig zin om te wensen dat bijv. symbian er op komt dat is toch niet het geval.
Bij deze.

• Viperation
leverbaar tweede halfjaar, niet het tweede kwartaal...Als mensen het toestel niet aanspreekt, dan kan die mening omslaan of bevestigd worden in dit topic lijkt me. Iedereen is vrij om een mening te geven...maar er is een verschil tussen het geven van een mening en z**ken...

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Deze SE heb ik nu al een tijdje in de gaten en hij ziet er écht goed uit imo. Het design oogt fris en modern en de interface (met het leuke 3D-draaiende menu) is ook heel netjes gedaan. Ik ben dan ook razend benieuwd naar de prijs zonder abonnement...

MacBookLast.fmfacebook

• CLB
  • Niet online
Viperation schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 10:21:
leverbaar tweede halfjaar, niet het tweede kwartaal...
Scheelt inderdaad een stuk :9 Maar dat het op de SE site staat, doet 't me wel geloven...
2e helft van 2008.. Naja dan gaan we maar niet uit van 1 juli, maar augustus ofzo, hmm smakelijk!

Hopelijk klopt het ook van die MicroSD-kaartjes en anders tsjaa, maar 3 tientjes meer neer leggen :)

Feiten en cijfers
- ondersteuning voor microSD™ geheugenkaart
Woohoo!
Silvos schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 02:47:

Wat ik niet snap is dat een aantal mensen in dit topic zoveel moeite doen om deze telefoon in negatief daglicht te stellen. Daarbij wordt veelvuldig gebruik gemaakt van speculatie en persoonlijke voorkeuren. Ik denk dat Sony hiermee een extreem veelzijdige telefoon op de markt zet.

Wat mij stoort; mensen, als dit toestel je om wat voor reden niet aanspreekt waarom zit je dan in dit topic? Mij lijkt dat je dan niet geintresseerd bent, de specificaties staan grotendeels al vast het heeft weinig zin om te wensen dat bijv. symbian er op komt dat is toch niet het geval.
Bij deze.
Ik zal wel eenmalig nog naar voren stappen om uit te leggen waarom ik negatieve punten aangeef..
Je hebt volkomen gelijk hoe mooi dit apparaat is ik ben zelf fan ervan! Dus het is niet mijn bedoeling hem zwart te maken en ik heb juist interesse, ik wilde alleen opnoemen waarom dit niet zo perfect uitgewerkt is als Dries Roelvink's borstkast. Er zitten ook punten waarvan ik denk, doe dat anders dan heb je de heilige graal van de smartphones anno 2008 zonder discussie. En punten die ik in twijfel trek. Als ik die benoem ben ik ineens ongeinteresseerd in de X1? Nee anders doe ik de moeite sowieso niet. Fantastisch of niet, elke mobiel heeft zijn minpunten waarop kopers baseren of ze hem gaan halen. Ik vind deze minpuntjes niet doorslaggevend dus ga hem zelf ook halen!

[Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 170419 op 16-02-2008 17:44]

• DaannO
  • Laatst online: 07-06 13:59
Inmiddels is het bekend geworden dat de X1 op 6.1 loopt. De geruchten waren dat het een eigen versie was (6.5 volgens sommige sites :P ), maar dus gewoon 6.1 met een eigen shell er boven op zoals HTC home :)

• CLB
  • Niet online
En 6.1 is dus al een bekende versie, omdat je zegt 'gewoon' of...?
Ach het zal me worst wezen, alle Windows Mobile versies na 2003 zijn goed :9

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-06 18:49

13art

Moderator Mobile
CLB schreef op zondag 17 februari 2008 @ 04:47:
6.1 is de nieuwste windows mobile versie ja.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis

• DaannO
CLB schreef op zondag 17 februari 2008 @ 04:47:
Officieel niet, MS heeft iedereen op 3GSM gesommeerd alle tekenen van Mobile 6.1 te verschuilen. Er mocht onder geen beding een foto worden gemaakt van een pda met Mobile 6.1 erop, die waren er overigens volop aanwezig. Echter is gisteren een foto uitgelekt met 6.1 op de X1 :)

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 11:36
Een x.1 versie kan toch niet zoveel veranderingen met zich meebrengen lijkt mij? Dus waar Microsoft nou weer last van heeft :P

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-04 18:40
Als je een beetje Googlet kom je toch aardig wat foto's en screenshots tegen van nieuwe dingen in WM 6.1. Het lijkt me dat ze de rest van de nieuwe dingen nog even verborgen willen houden nu er al e.e.a. is uitgelekt.

Zo is onder andere bekend geworden dat WM 6.1 een stuk sneller is dan WM 6, welke weer sneller was dan WM 5 :)

We are shaping the future

• Sir_Killalot
DaannO schreef op zondag 17 februari 2008 @ 11:06:
[...]

Officieel niet, MS heeft iedereen op 3GSM gesommeerd alle tekenen van Mobile 6.1 te verschuilen. Er mocht onder geen beding een foto worden gemaakt van een pda met Mobile 6.1 erop, die waren er overigens volop aanwezig. Echter is gisteren een foto uitgelekt met 6.1 op de X1 :)
Plaats die foto dan hier ook ff ;)

[edit] gevonden:

http://i32.tinypic.com/2i9gy79.jpg

http://i32.tinypic.com/20acg29.jpg

http://i26.tinypic.com/2n1smv.jpg

http://i29.tinypic.com/6hurs0.jpg

meer plaatjes: http://www.terminal.hu/ci...1&OK=OK&article_id=109586 (4 pagina's)

[Voor 51% gewijzigd door Sir_Killalot op 17-02-2008 16:07]

• CLB
  • Niet online
Je laatste 3 plaatjes werken niet zo 1,2,3...

EDIT: Leuke site die je daar linkt :)
Tof dat het reallife pics zijn van de silver edition!

EDIT II: Dan hoef ik ze ook niet te posten ;)

[Voor 133% gewijzigd door CLB op 17-02-2008 16:09]

• Sir_Killalot
Tussen het hongaars door zijn er ook nog wat meer specs te vinden :P

• CLB
  • Niet online
Post ze hier maar in het Nederlands O-)

• Sir_Killalot
niet echt nieuwe dingen, meer wat bevestigingen:
Végül, de nem utolsó sorban szólnunk kell még a 3,2 megapixeles felbontású és autofókuszos kameráról, a microSD kártyákkal bővíthető 400 MB-os integrált memóriáról, az 528 MHz-es órajelű Qualcomm 7200A processzorról, a GPS-vevőről, a mozgásérzékelőről, a 3,5 milliméteres audio csatlakozóról, a TrackID szolgáltatásról, az RDS funkciós sztereó FM rádióról, illetve az 1.500 mAh kapacitású akkumulátorról.

• Genya

Genya

Ad Infinitum

Ik blijf de zwarte editie (op foto) mooier vinden. Verder lijkt Windows Mobile 6.1 me best geschikt; ik blijf ontzettend benieuwd naar deze veelbelovende smartphone.

MacBookLast.fmfacebook

• DaannO
6.1 stelt jammer genoeg tot nu toe erg weinig voor. De roms die ben tegen gekomen en heb geprobeerd zijn amper intressant. Het meest interessante is dat er een zoom functie in IE zit maar snelheidswinst ho maar. Vooral op de TyTN 2 wil het niet vlotten :(

• CLB
  • Niet online
Sir_Killalot schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:15:
niet echt nieuwe dingen, meer wat bevestigingen:
Das wel leuk ja,
DaannO schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:04:
6.1 stelt jammer genoeg tot nu toe erg weinig voor.
Achja voor jou niet, omdat je WM 6.0 gewend bent.. Laatste door mij gebruikte PDA had 5.0 dus ja..

Nu alleen nog officiele release-datum en ik ga sparen :9

EDIT: En hier koop ik 'm natuurlijk voor:
http://aycu11.webshots.com/image/43650/2003134027796890557_rs.jpg

[Voor 9% gewijzigd door CLB op 17-02-2008 19:31]

• DaannO
Release datum weet SE BNL nog niet (gisteren nog gevraagd), ik sta wel als 1 van de eerste op de lijst om hem te reviewen :D Ik zou uit gaan van Augustus en laten we hopen dat ze geen leveringsproblemen gaan krijgen ;)

• Genya

Genya

Ad Infinitum

Het zou wel erg fijn zijn als ie er voor 15 augustus is, dan kan ik gewoon een geünlockt exemplaar meenemen uit de VS. Op de foto's zag het toetstel er overigens nog redelijk groot uit, maar volgens de afmetingen is hij een halve centimeter korten dan een iPhone en een stukje smaller. Uiteraard wel een pak dikker, maar dat is logisch.

MacBookLast.fmfacebook

Kheb deze plaatjes nog niet in het topic gezien:
http://www.sonyericsson.com/cws/file/1.348967.1202649887/X1_see_the_product_large_1.png
http://www.sonyericsson.com/cws/file/1.348965.1202649241/X1_see_the_product_large_2.png
http://www.sonyericsson.com/cws/file/1.349186.1202656584/X1_see_the_product_large_3.png
http://www.sonyericsson.com/cws/file/1.349187.1202656781/X1_see_the_product_large_4.png
:9~

• CLB
  • Niet online
So... net of alle X1 plaatjes in dit topic moeten worden geplempt |:(
Zijn nog officiele SE foto's ook van SE.com, als je nou reallife pics hebt ofzo..

• Sir_Killalot
Wel leuk dat ze transparante PNG's gebruiken B)

• Anoniem: 237666
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
wat een coole telefoon. de beste die ooit gemaakt is zelfs.

CLB schreef op zondag 17 februari 2008 @ 23:14:
So... net of alle X1 plaatjes in dit topic moeten worden geplempt |:(
Zijn nog officiele SE foto's ook van SE.com, als je nou reallife pics hebt ofzo..
Ik doe ook veel goed heh volgens jou :O . Ja het is toch het (grote) Xperia X1-topic dus zoveel mogelijk info en plaatjes;).
De hands-on youtube filmpjes kan ik ook nog wel posten hoor, haha of zelf even zoeken ;)
daar ben jij zelf me te snel af mee, lol

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 170419 op 18-02-2008 01:21]

Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Xperia Tech vragen topic Deel 5

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee