Je vergeet dat bij dvd het beeld niet volledig is (scale balken boven en onder) én de kwaliteit hoger is, dus geldt voor een bioscoopervaring de regel "hoe groter hoe beter"deltananie schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:09:
[...]
Als ik jou was zou ik voor de 37 inch gaan. Ik zit op 3.5 meter van mijn tv vandaag en 37 inch is echt wel voldoende voor mij.
Dit geldt ook voor HDTV uitzendingen die dit jaar al gaan beginnen op NED3 (EK, Olympische Spelen) en volgend jaar op meer zenders. Ik vrees daarom dat ik spijt ga krijgen van een te klein beeld.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Over het uiterlijk ben ik helaas minder enthousiast. Ik vind de perspex rand niet fraai en er wat goedkoop uitzien. Ik vind de vorige (huidige) serie mooier.
Natuurlijk gaat het om het beeld en de specs, maar ik let toch ook op hoe het toestel eruit ziet.
Begin toch weer te twijfelen aan de Sony 40W4000....
Ik vind de 9603 serie er mooier uit zien als hij gehangen is. Ik twijfelde ook tussen de 37pfl9603 en de 40w4000 maar wou graag een tv met ambilight. Wat voor mij ook belangrijk was bij de afweging was tv via de analoge kabel. Dit is bij de 9603 serie super goed.Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:22:
Ben vandaag de 37pfl9603 bij BCC gaan bekijken. Beeld was goed. Contrast viel me iets tegen in vergelijk met andere merken, maar dat kan aan de settings hebben gelegen.
Over het uiterlijk ben ik helaas minder enthousiast. Ik vind de perspex rand niet fraai en er wat goedkoop uitzien. Ik vind de vorige (huidige) serie mooier.
Natuurlijk gaat het om het beeld en de specs, maar ik let toch ook op hoe het toestel eruit ziet.
Begin toch weer te twijfelen aan de Sony 40W4000....
het beeld blijft even wennen als ik tv kijk, op plasma/lcd ziet het er een beetje wollig uit altijd. Ik moet binnenkort maar eens gaan kijken of ik digitale televisie kan krijgen.
Toen ik mijn ps3 echter aansloot ging er een wereld voor me open, wat een verschil tussen mijn oude breedbeeld beeldbuis tvtje en deze lcd! echt magistraal.
Waar ik me bij aanschaf zorgen over maakte was het gebrek aan 100hz, daar heb ik echter helemaal niets van gezien terwijl ik toch behoorlijk kritisch ben op dat vlak.
Nog een positieve noot, bij de IT's kwam de filiaalmanager zelf met een goed voorstel om de problemen van de bezorging op te lossen. Het blijft jammer dat de bezorging mislukt is, maar wel erg netjes dat dat goed gecompenseerd is.
Bottomline: de PFL9603 is echt een aanrader! Voor gamen zou ik zelfs een maatje groter ook niet verkeerd vinden, maar dat kost wel een berg knaken extra. Voor normaal tv kijken is 37" op 2.5 a 3 meter afstand een beetje over de top imho, maar voor consoles ... /dr00l
Verwijderd
Scoort de 40W4000 minder op weergave via de analoge kabel?deltananie schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 00:19:
[...]
Ik vind de 9603 serie er mooier uit zien als hij gehangen is. Ik twijfelde ook tussen de 37pfl9603 en de 40w4000 maar wou graag een tv met ambilight. Wat voor mij ook belangrijk was bij de afweging was tv via de analoge kabel. Dit is bij de 9603 serie super goed.
Verwijderd
Ben benieuwd of daar al nieuwe Flipsen staan.
Tja, maar wat als niet je niet altijd bioscoop wilt kijken thuis? Hoe groter hoe beter gaat voor een thuistelevisie voor mij niet op..Mooooody schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 21:23:
[...]
Je vergeet dat bij dvd het beeld niet volledig is (scale balken boven en onder) én de kwaliteit hoger is, dus geldt voor een bioscoopervaring de regel "hoe groter hoe beter"
Dit geldt ook voor HDTV uitzendingen die dit jaar al gaan beginnen op NED3 (EK, Olympische Spelen) en volgend jaar op meer zenders. Ik vrees daarom dat ik spijt ga krijgen van een te klein beeld.
Ik zelf zit ook een beetje voor het beruchte "formaat" dillemma.
Ik hoor zoveel rekenmethodes:
"De afstand gedeelt door 10"
"3 keer het beeldformaat"
"hoe groter hoe beter"
Ikzelf zit ongeveer ook op 3,5 meter van de televisie en twijfel tussen 37" en 40"
42"is mij net een maatje te groot en hiermee komt de TV alsmaar dominanter in het zicht.
Gebruik van de tv is:
50% tv
30% gamen (PS3)
20% films
Oftewel; ik neig naar een 37"
Het mooie is dat sony straks met ingebouwde digitale HD-tuner komt; echter Sony heeft geen 37"
Philips scoort daarentegen met hun laatste serie erg hoog; maar mijn persoonlijke ervaring met philips is dat het regelmatig stuk gaat.
Kortom; lastige keuze allemaal.
wijze woorden
Ik mis er nog een paarZosas schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:35:
"hoe groter hoe beter"
- Wat de buren hebben + 10"
- Bigger is Better
- Size does matter
Maar serieus, als je twijfelt neem de maat groter, anders krijg je er 100% spijt van. Twijfel je niet ?.. go for it !
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik zit ook 3.5 meter van mijn 37pfl9603. Als ik er dichter tegen aan ga wordt het beeld duidelijk minder. Als je voor een 42 inch gaat bij een afstand van 3.5 meter wordt het beeld nog minder. In de winkel lijkt een 37 inch klein maar als je hem thuis hebt staan is hij vrij groot.Zosas schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:35:
[...]
Tja, maar wat als niet je niet altijd bioscoop wilt kijken thuis? Hoe groter hoe beter gaat voor een thuistelevisie voor mij niet op..
Ik zelf zit ook een beetje voor het beruchte "formaat" dillemma.
"hoe groter hoe beter"
Ikzelf zit ongeveer ook op 3,5 meter van de televisie en twijfel tussen 37" en 40"
42"is mij net een maatje te groot en hiermee komt de TV alsmaar dominanter in het zicht.
Gebruik van de tv is:
50% tv
30% gamen (PS3)
20% films
Het mooie is dat sony straks met ingebouwde digitale HD-tuner komt; echter Sony heeft geen 37"
Philips scoort daarentegen met hun laatste serie erg hoog; maar mijn persoonlijke ervaring met philips is dat het regelmatig stuk gaat.
Sony komt in julie met een 37 inch tv de 37v4500. De specs van deze tv zijn niet spectaculair, 8 bit pannel, hd ready geen 100 hertz en een oude versie van de bravia engine. Maar deze tv heeft wel een ingebouwde dvb-c tuner. Tegen het eind van dit jaar komt sony wel met een goede 37 inch tv. Ik weet niet welk type nummer hij gaat krijgen maar in amerika noemen ze hem de xbr6 met 100 hertz, full hd en een 10 bit pannel met de laatste bravia engine.
Verwijderd
Ik had eerst de DVD met receiver via HDMI en van daaruit met HDMI naar de TV. Dan heb ik dus iets van 100ms lip-sync problemen. Zelfs met de audio delay functie op 'ON' verandert er niets. Helaas kan ik op de receiver geen ms instellen.
Nu heb ik de DVD dus met HDMI op de tv aangesloten en een dig. audio out naar de receiver. Dan gaat het goed, maar GEEN DD en DTS. Wat kan ik nog proberen? Nog een dig. audio kabel van de DVD naar de receiver? Misschien dat dat beter is dan met HDMI. Voor de rest ben ik tevreden, alleen dit irriteert me.
Nou.... Ik was gisteren bij de Harense Smid in Uden. Daar stond ik wat met de verkoper te praten en vertelde hem over de "cash back" actie van Philips in België. Tot mijn verbazing trok hij een folder onder de toonbank vandaan, waarin ook een actie stond van Philips: 125 euro retour op onder andere de PFL9603. Dus ik vragen waarom dat niet bekend is. Zijn antwoord: we hebben voortdurend (als Harense Smid zijnde) 500 stuks in bestelling staan bij Philips. Als we geluk hebben krijgen we er 50 tot 100 uitgeleverd. Dus we gaan niet adverteren met een actie, om vervolgens de klanten te moeten vertellen dat ze hun TV nog niet geleverd krijgen en ze dus kunnen fluiten naar die geld-terug actie.Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:18:
[...]
Nee hoor, maar je moet hem wel in Belgie kopen. Kijk voor een overzicht op http://www.philips.be/acties, daar staat de info tussen, inclusief voorwaarden. Dit is onlangs al aan bod geweest in deze thread (even terugbladeren), of anders in de 'Philips recente modellen' thread.
Kon ik me iets bij voorstellen... En ook bij het feit dat de verkopers onderhand gek worden van de vraag vanuit de markt naar zowel de 9603 als de 9703, terwijl Philips maar niet (of mondjesmaat) levert...
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
(behalve de benaming)
Ik heb geprobeerd te zoeken, maar vind eigenlijk niets erover.
[ Voor 3% gewijzigd door dCY op 16-05-2008 15:10 ]
Gefeliciteerd! En mooi dat de filiaalmanager nog iets gedaan heeft om het gepruts rond de aflevering te compenseren (ben eigenlijk tikje nieuwsgierig naar watOrganicIron schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:23:
ik heb gister de 32pfl9603 opgehaald en ben er erg tevreden over!
het beeld blijft even wennen als ik tv kijk, op plasma/lcd ziet het er een beetje wollig uit altijd. Ik moet binnenkort maar eens gaan kijken of ik digitale televisie kan krijgen.
Toen ik mijn ps3 echter aansloot ging er een wereld voor me open, wat een verschil tussen mijn oude breedbeeld beeldbuis tvtje en deze lcd! echt magistraal.
Waar ik me bij aanschaf zorgen over maakte was het gebrek aan 100hz, daar heb ik echter helemaal niets van gezien terwijl ik toch behoorlijk kritisch ben op dat vlak.
Nog een positieve noot, bij de IT's kwam de filiaalmanager zelf met een goed voorstel om de problemen van de bezorging op te lossen. Het blijft jammer dat de bezorging mislukt is, maar wel erg netjes dat dat goed gecompenseerd is.
Bottomline: de PFL9603 is echt een aanrader! Voor gamen zou ik zelfs een maatje groter ook niet verkeerd vinden, maar dat kost wel een berg knaken extra. Voor normaal tv kijken is 37" op 2.5 a 3 meter afstand een beetje over de top imho, maar voor consoles ... /dr00l
Maar ondanks jouw pleidooi om tot 3 meter geen 37 inch te nemen denk ik dat ik dat toch ga doen...
Als je goed gezocht had dan had je kunnen vinden dat de D versies een DVB-T tuner onboard hebben en de H versies een DVB-T/C combinatie tuner hebben.dCY schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:06:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de 42PFL9603D en de 42PFL9603H
(behalve de benaming)![]()
Ik heb geprobeerd te zoeken, maar vind eigenlijk niets erover.
Verwijderd
Het kan werken, maar hoeft dus niet en klagen heeft dan weinig succes ben ik bang, zie sony verhaal.
Hehehe nieuwsgierig aagjePietervs schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:07:
[...]
Gefeliciteerd! En mooi dat de filiaalmanager nog iets gedaan heeft om het gepruts rond de aflevering te compenseren (ben eigenlijk tikje nieuwsgierig naar wat).
Maar ondanks jouw pleidooi om tot 3 meter geen 37 inch te nemen denk ik dat ik dat toch ga doen...
Ik mocht voor de 30 euro (de bezorgkosten) iets uitzoeken in de winkel, mijn dvd's waren op dus heb meteen ff een spindeltje meegepikt
Van de 37" ga je geen spijt krijgen hoor, helemaal met gamen is dat volgens mij uber. Dus als je de tv kwaliteit voor lief neemt dan kan ik alleen maar adviseren de eerste dagen een slabbertje bij de hand te houden!
Verwijderd
Mmm.. het belangrijkste verschil is dus dat de H MPEG4 ondersteunt in DVB-T dat doet de D niet. Dus woon je in een land die DVB-T MPEG4 uitzendt (Zweden/Frankrijk) ga je voor de H. De H ondersteunt ook MPEG2 dus koop de H en je hebt een beetje alles...en kost zelfde. Die H versie heeft ook waarschijnelijk de nieuwste NXP chip er in om de Mpeg4 aan te kunnen.redfoxert schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:09:
[...]
Als je goed gezocht had dan had je kunnen vinden dat de D versies een DVB-T tuner onboard hebben en de H versies een DVB-T/C combinatie tuner hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 19:26 ]
en waarom zijn de samsungs met ongeveer dezelfde specs zo veel goedkoper? de 46" 552 is maar 1100,- ongeveer nu (na 300,- cashback)
De 3 gouden regels 1. Ga nooit op specs afdhhdante schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 21:15:
en waarom zijn de samsungs met ongeveer dezelfde specs zo veel goedkoper? de 46" 552 is maar 1100,- ongeveer nu (na 300,- cashback)
57696520646974206c65657374206973206e657264
is toch wel erg goedkoop
maar in het samsung topic heb ik nog niet zulke technische gesprekken kunnen vinden als hier..
dus vandaar dat ik het balletje hier even opgooide. hier schijnen meer kenners te zijn
Verwijderd
Heb hem nou zou aangesloten:
DVD HDMI OUT --> TV HDMI IN
DVD DIG OUT --> AV Receiver DIG IN
TV DIG OUT --> AV Receiver DIG IN
Zo te zien geeft de TV wel DD 5.1 door, maar geen DTS. (misschien kan iemand dit ook uitproberen)
Voor m'n DD 5.1 dvd's zet ik het geluid van de AV receiver op TV DIG (DD 5.1 zonder lip-sync problemen)
Voor m'n DTS dvd's zet ik het geluid van de AV receiver op DVD DIG (met lip-sync problemen)
Dan zet ik bij beeld settings HDNM / 100HZ uit en loopt het geluid synchroon. Dit is de enige oplossing die bij mij momenteel werkt. Jammer dat ik het dan zonder de 100HZ en HDNM moet doen, maar dat moet dan maar totdat er een andere oplosssing voor is.
Verder heb ik m'n PC via HDMI aangesloten op de HDMI IN. Echt een supermooi en strak beeld. Zeker met wat ik gewend was (S-Video).
Dit is iets wat ik nog steeds niet snap. (dat er wel DD doorkomt maar geen DTS) en lees het regelmatig. Mij lukt het dus zonder problemen om alle varianten, m.u.v. de true DD en DTS signalen, gesynced weer uit de tv naar de radio te krijgen.Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 22:46:
Na wat geklooi heb ik het lip-sync probleem redelijk opgelost. (wel met wat omwegen)
Zo te zien geeft de TV wel DD 5.1 door, maar geen DTS. (misschien kan iemand dit ook uitproberen)
Ik kijk via mijn pctje met ATI 2600HD kaartje tegenwoording zowel DVD als Blu-ray (en de weinige HD-DVD's) en daar kan ik zowel Dolby als DTS geluid VIA de tv laten lopen. Zoals hieronder:
PC --> (ATI DVI naar HDMI adapter) --> TV HDMI-3 --> DIG. OUT ---> Receiver.
Ik gebruik dus de geluidskaart die op de videokaart zit (Realtek ding... wel de juiste drivers installeren en DD en DTS selecteren bij de audio opties !!!) en dan werkt hij perfect. Ook switchen van DD naar PCM of DTS gaat goed en zonder problemen. Niet dat het veel uit maakt maar dit gebruik ik:
Asus P5K met C2D CPU.
ATI 2600HD
Windows Vista Ultimate x64
PowerDVD Ultra 7.3. (daar SPDIF kiezen bij audio opties.
(p.s Onboard MB geluidkaart uitzetten in de bios)
Misschien dat het help bij de gebruikers die ook een HTPC op de tv willen aansluiten.
Verwijderd
DVB-T kan ongeveer 4 SD kanalen sturen met de MPEG2 kompressie met een redelijk beeld op 1 frequentieblok, er zijn lijpen er bij die denken dat je er 5 of zelfs 6 kan sturen maar dat ziet er niet uit. Met MPEG4 kan je er 10 SD uit sturen of 3 HD kanalen met een goed beeld dat betekent in Nederland dat je van 7x4 naar 7x10 kanalen kan gaan via de DVB-T en dat betekent meer muntjes in de portomonee.dhhdante schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 21:15:
misschien een domme vraag hoor, maar wat waarvoor gebruiken we dan dat mpeg2 en mpeg4?
Met een LCD scherm zijn het de komponenten die gebruikt worden voor de sturing die de prijs zetten. Mijn ervaring is dat de prijs van een LCD tv direct propertionaal is met de kwaliteit ... Philips neemt wel wat extra voor hun design en ambilight.
Ik heb echter ook gevraagd of er nog iets van de "standaard" prijs van 1999 euro af kan. Toen ik de offerte vermeldde van Frans de Smet van 1650 (zonder namen te noemen) dan was dat heel goed mogelijk
Indien er dan ook nog eens een cashback actie bij is van 125 euro dan ga ik toch eens met de It's babbelen over een deal. Niet alleen is het voor mij om de hoek vergeleken met Frans de Smet (no offence) maar dan haal ik hem toch liever in Nederland. Ook qua garantie is dat voor mij natuurlijk een stuk makkelijker.
In any other way, praat eens met de verkoper, schijnbaar is er prima op af te dingen op de prijzen
Verwijderd
Ik heb ook Realtek HD Audio Manager, maar ik weet niet hoe ik DD en DTS kan kiezen. Ik zie dat nergens staan.pascalbulsing schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 23:29:
PC --> (ATI DVI naar HDMI adapter) --> TV HDMI-3 --> DIG. OUT ---> Receiver.
Ik gebruik dus de geluidskaart die op de videokaart zit (Realtek ding... wel de juiste drivers installeren en DD en DTS selecteren bij de audio opties !!!) en dan werkt hij perfect. Ook switchen van DD naar PCM of DTS gaat goed en zonder problemen. Niet dat het veel uit maakt maar dit gebruik ik:
Als je vista gebruikt dan moet je even rechtermuisknop op het speaker icoontje rechtsonder in de balk klikken. Eigenschappen/properties. Je ziet dan een lijst met al je geluidsapparaten. Als het goed is heet er een ATI HDMI Audio Device o.i.d. Alleen die moet je aan laten staan. De rest zet je uit. In een van de overige tabbladen van de audio manager kan je aangeven welke formaten je wil DD, DTS en WMA. In het veld eronder kan je dan de frequentie ook nog invullen 44khz, 48khz enz...Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:18:
[...]
Ik heb ook Realtek HD Audio Manager, maar ik weet niet hoe ik DD en DTS kan kiezen. Ik zie dat nergens staan.
Ook je onboard geluidskaart van je MB in de bios uitzetten om verwarring in de apparaten lijst te verminderen.
De (juiste ?) driver die ik gebruik heb is op de volgende link te vinden:
ftp://202.65.194.211/pc/audio/HDMI_R168.exe
Is ook wel op de site van Realtek te vinden, maar die is zo traag...
Verwijderd
De driver download gaat ook traag. Is nog niet geinstalleerd.pascalbulsing schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:58:
Als je vista gebruikt dan moet je even rechtermuisknop op het speaker icoontje rechtsonder in de balk klikken. Eigenschappen/properties. Je ziet dan een lijst met al je geluidsapparaten. Als het goed is heet er een ATI HDMI Audio Device o.i.d. Alleen die moet je aan laten staan. De rest zet je uit. In een van de overige tabbladen van de audio manager kan je aangeven welke formaten je wil DD, DTS en WMA. In het veld eronder kan je dan de frequentie ook nog invullen 44khz, 48khz enz...
Ook je onboard geluidskaart van je MB in de bios uitzetten om verwarring in de apparaten lijst te verminderen.
De (juiste ?) driver die ik gebruik heb is op de volgende link te vinden:
ftp://202.65.194.211/pc/audio/HDMI_R168.exe
Is ook wel op de site van Realtek te vinden, maar die is zo traag...
Ik heb het dus zo gezet, maar dan doet hij het nog niet:

Ik gebruik PowerDVD7, werkt het daar mee?
Bij mij kan ik enkel DTS Audio en Dolby Digital aanvinken (en testen) MS WMA Pro Audio werk niet en krijg ik de melding dat mijn setup dat niet ondersteund o.i.d.
Ik gebruik PowerDVD7.3 Build 3319a als player voor HD. Let op er blijken 2 versies te zijn. Verschil is dat een van de versie's geen DD/DTS kan weergeven. Heb daar wel eens een weekend mee lopen stoeien voordat ik in een forum ergens geleze had dat je dan de OEM (of juist geen OEM) versie van PowerDVD zou hebben. 't is me nog steeds niet duidelijk welke versie ik heb, maar hij werkt in ieder geval...
Verwijderd
Thanks, ja het werkt. Had nog niet op testen gedrukt.pascalbulsing schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:04:
Alle geluiden zelf in Vista zijn gewoon PCM. Ziet er allemaal bekend uit... Wat doet je radio als je eerst DTS Audio selecteerd en dan op testen. Je zou dan een aantal pingeltjes moeten horen in DTS.
Bij mij kan ik enkel DTS Audio en Dolby Digital aanvinken (en testen) MS WMA Pro Audio werk niet en krijg ik de melding dat mijn setup dat niet ondersteund o.i.d.
Ik gebruik PowerDVD7.3 Build 3319a als player voor HD. Let op er blijken 2 versies te zijn. Verschil is dat een van de versie's geen DD/DTS kan weergeven. Heb daar wel eens een weekend mee lopen stoeien voordat ik in een forum ergens geleze had dat je dan de OEM (of juist geen OEM) versie van PowerDVD zou hebben. 't is me nog steeds niet duidelijk welke versie ik heb, maar hij werkt in ieder geval...
Ligt dus aan de versie van PowerDVD. Die wat ik nu heb zit geen DD / DTS pack in. Ga ff opzoek naar een goede versie. Laat je nog wat weten.
Fijn om te lezen dat ook anderen het nou aan de praat hebben gekregen.Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:11:
[...]
Thanks, ja het werkt. Had nog niet op testen gedrukt.
Ligt dus aan de versie van PowerDVD. Die wat ik nu heb zit geen DD / DTS pack in. Ga ff opzoek naar een goede versie. Laat je nog wat weten.
Oja. zoek echt alleen naar Build 3319a. Bij versie's die hierna gekomen zijn is het niet meer mogelijk om Blu-ray en HD-DVD vanaf de harde schijf te spelen. Ook dit weer op last van de filmindu$trie. Latere versie geven dan een vage foutmelding die uiteindelijk betekend dat je een echte Blu-ray speler en dito Blu-ray schijf moet hebben om 'm af te spelen.
Verwijderd

Maar dan staat alles grijs.
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben net bij IT's geweest en deze vertelde mij dat de cashback-actie per 24 mei landelijk wordt, even wachten nog .Pietervs schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:58:
[...]
Nou.... Ik was gisteren bij de Harense Smid in Uden. Daar stond ik wat met de verkoper te praten en vertelde hem over de "cash back" actie van Philips in België. Tot mijn verbazing trok hij een folder onder de toonbank vandaan, waarin ook een actie stond van Philips: 125 euro retour op onder andere de PFL9603. Dus ik vragen waarom dat niet bekend is. Zijn antwoord: we hebben voortdurend (als Harense Smid zijnde) 500 stuks in bestelling staan bij Philips. Als we geluk hebben krijgen we er 50 tot 100 uitgeleverd. Dus we gaan niet adverteren met een actie, om vervolgens de klanten te moeten vertellen dat ze hun TV nog niet geleverd krijgen en ze dus kunnen fluiten naar die geld-terug actie.
Kon ik me iets bij voorstellen... En ook bij het feit dat de verkopers onderhand gek worden van de vraag vanuit de markt naar zowel de 9603 als de 9703, terwijl Philips maar niet (of mondjesmaat) levert...
Bij IT's wilde ze niet lager gaan dan € 1280,00 voor de 32PFL9603D, ik denk dat dit toch wel nog scherper kan.
Toch nog steeds aan het twijfelen tussen 32" en 37" , moeilijk, moeilijk

Ondertussen ben ik wel gestoten op iets anders.
Om dit forum niet te vervuilen, de verkregen info apart te houden en mogelijk geïnteresseerden op de hoogte te brengen, heb ik een nieuw topic hiervoor voorzien.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1292883
Ben net bij de IT's terug geweest en heb de 37PFL9603D besteldVerwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:15:
[...]
Ik ben net bij IT's geweest en deze vertelde mij dat de cashback-actie per 24 mei landelijk wordt, even wachten nog .![]()
Bij IT's wilde ze niet lager gaan dan € 1280,00 voor de 32PFL9603D, ik denk dat dit toch wel nog scherper kan.
Toch nog steeds aan het twijfelen tussen 32" en 37" , moeilijk, moeilijk
Cashback actie van Philips voor 125 euro contant gaat inderdaad per 24 mei pas in. Hierbij kan je ook nog kiezen voor een Senseo en Waterkoker samen in RVS geborsteld staal of een dubbel draagbaar TV systeem.
Heb de 37" dus voor eerder genoemde 1650 euro weten los te krijgen al denk ik dat ik ook nog wel lager had kunnen gaan
De factuur word op 26 mei gezet zodat ik die 125 euro terug krijg
w00t ... dat worden laaaaange dagen van wachten maar het is het wel dubbel en dwars WAARD!
Kan ik ook vast wat kabeltjes gaan bestellen voor de dvdspeler en andere apparatuur.
Verwijderd
Op 3,5 m. afstand kijken naar een 37" TV betekent dat je gewoon geen HDTV kunt waarnemen dus dan kun je beter een goedkoper toestel kiezen. De minimale afstanden waarbij het menselijk oog een bepaalde resolutie volledig kan waarnemen zijn als volgt:Zosas schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:35:
Gebruik van de tv is:
50% tv
30% gamen (PS3)
20% films
1920: kijkafstand = 1,74 * beeldbreedte (= 1,5 * diagonaal)
1280: kijkafstand = 2,65 * beeldbreedte (= 2,3 * diagonaal)
720: kijkafstand = 4,75 * beeldbreedte (= 4,1 * diagonaal)
Zelfs met een 42" TV op 3,5 m. afstand kun je een resolutie van 1280*720 nog niet eens volledig waarnemen maar het ziet er dan tenminste wel scherper uit dan SD (op 37" dus niet).
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:00:
De test tonen doen het wel op de receiver, maar vanuit PowerDVD lukt het gewoon niet. Kun jij misschien screens maken van je instellingen in PoweDVD en Realtek HD Audio Manager?

Ik heb recentelijk de nieuwe 37PFL9603D/10 gekocht (in de Philips MyShop) en het ding ziet er echt heel gelikt uit. Het enige dat niet zo geweldig werkte was de HDMI EasyLink, maar ik vermoed dat mijn Philips HTS6510 daar de oorzaak van is (het ding is ontworpen toen de 9X00 nog niet bestond).
Speciaal voor jullie foto's van het ding in actie (genomen met een EOS300D, alles auto).
Plaatjes zijn klikbaar voor grotere versie maar let op dit zijn grote bestanden!
Licht aan, flits aan (Ambilight Spectra 2 is daardoor dus niet te zien, irl wel):

Licht uit, geen flits:

Nee, merp!
en met een beetje zonlicht weerkaatsing?
ben benieuwd hoe erg dat is..
Nou ja, ik ben geen gamer. Patience is voor mij al ruig genoegOrganicIron schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:11:
[...]
Hehehe nieuwsgierig aagje
Ik mocht voor de 30 euro (de bezorgkosten) iets uitzoeken in de winkel, mijn dvd's waren op dus heb meteen ff een spindeltje meegepikt
Van de 37" ga je geen spijt krijgen hoor, helemaal met gamen is dat volgens mij uber. Dus als je de tv kwaliteit voor lief neemt dan kan ik alleen maar adviseren de eerste dagen een slabbertje bij de hand te houden!
Voor mij zal de verdeling denk ik 60% TV 40% film zijn, misschien zelfs nog wat meer TV.
Maar ik denk wel dat je gelijk hebt dat ik van 37 inch geen spijt ga krijgen.
Begint onderhand wel te kriebelen. Maar goed dat einde deze week het salaris binnenkomt: kan ik tenminste gaan shoppen
Mijn ervaring is dat Sony ook regelmatig stuk gaat en dan veel rotter te repareren is en de onderdelen soms ook flink tegenvallen qua prijs... Doe mij bij vergelijkbare of betere beeldkwaliteit dan maar de Philips.Zosas schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:35:
Verwijderd
PauseBreak schreef op zondag 18 mei 2008 @ 01:56:
De 9X00 serie komt over 3 maanden in de winkel te liggen.
Ik heb recentelijk de nieuwe 37PFL9603D/10 gekocht (in de Philips MyShop) en het ding ziet er echt heel gelikt uit. Het enige dat niet zo geweldig werkte was de HDMI EasyLink, maar ik vermoed dat mijn Philips HTS6510 daar de oorzaak van is (het ding is ontworpen toen de 9X00 nog niet bestond).
Speciaal voor jullie foto's van het ding in actie (genomen met een EOS300D, alles auto).
Plaatjes zijn klikbaar voor grotere versie maar let op dit zijn grote bestanden!
Licht aan, flits aan (Ambilight Spectra 2 is daardoor dus niet te zien, irl wel):
[afbeelding]
Licht uit, geen flits:
[afbeelding]
Verwijderd
Klopt, ze worden apart aangestuurd.Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 09:09:
Betekent dat "spectra" in de nieuwe ambilights nu dat de leds aan 1 zijkant onderling nu ook andere kleuren kunnen worden? Dat kon met de 9632 niet.
[...]
Heb er eigenlijk nog steeds niet naar gekeken in de winkel, maar worder de leds echt per led aangestuurd of per segment van zeg 2 of 3 leds.
Dit is nu ook al bij de Aurea het geval. Die heeft boven maar 3 segmenten en aan de zijkant 4 of 5. Ik zou graag wel eens willen zien wat het effect is als de leds echt per led appart aangestuurd worden.
Ik zal eens kijken. Mijn kamer heeft sowieso niet zoveel last van lichtinval (en zeker niet direct op de tv), maar wellicht dat je er iets aan hebt.dhhdante schreef op zondag 18 mei 2008 @ 02:54:
kan iemand ook een foto maken van een 9603 of 9703 vanuit een hoek?
en met een beetje zonlicht weerkaatsing?
ben benieuwd hoe erg dat is..
Het zijn 2 balken per kant, maar als ik het goed heb gezien vannacht, wordt dat wel per 2 LEDs per balk aangestuurd. Helemaal bovenin was het namelijk groen (=zwart, deze kleur kun je gewoon instellen in het menu), midden rood/oranje en onderin blauw/wit.pascalbulsing schreef op zondag 18 mei 2008 @ 11:04:
[...]
Heb er eigenlijk nog steeds niet naar gekeken in de winkel, maar worder de leds echt per led aangestuurd of per segment van zeg 2 of 3 leds.
Dit is nu ook al bij de Aurea het geval. Die heeft boven maar 3 segmenten en aan de zijkant 4 of 5. Ik zou graag wel eens willen zien wat het effect is als de leds echt per led appart aangestuurd worden.
Nee, merp!
mae-t.net schreef op zondag 18 mei 2008 @ 04:07:
[...]
Mijn ervaring is dat Sony ook regelmatig stuk gaat en dan veel rotter te repareren is en de onderdelen soms ook flink tegenvallen qua prijs... Doe mij bij vergelijkbare of betere beeldkwaliteit dan maar de Philips.
mij werd namelijk de TH46PZ85 (plasma) aangeraden, qua beeld beter dan de philipsen en een stuk goedkoper. alleen zag ik een foto vanuit een hoek met enorm veel weerkaatsing.PauseBreak schreef op zondag 18 mei 2008 @ 11:29:
[...]
Ik zal eens kijken. Mijn kamer heeft sowieso niet zoveel last van lichtinval (en zeker niet direct op de tv), maar wellicht dat je er iets aan hebt.
de philips is een goeie 2e qua beeld. maar zie mijn citaat hieronder, er zijn nog wat minpuntjes:
en samsung wordt ten zeerste afgeradenDe philips is wel kneiter goed kwa beeld
alleen er is nu nog wel een minpuntje, ze gaan nog allemaal stuk, en de motion engine zuigt arse, maar gelukkig kan die uit!
We hebben tot op heden 75 procent van de verkochte nieuwe modellen van philips moeten omruilen wegens defecten...
Ik heb even gekeken maar deze tv heeft vrijwel geen weerkaatsing in het scherm, ik zal straks een foto nemen, nu eerst ontbijten!
Ontbijt is weggewerkt. Hoop dat je hier iets aan hebt (klikbaar):

[ Voor 35% gewijzigd door PauseBreak op 18-05-2008 13:43 ]
Nee, merp!
Verwijderd
Het is me eindelijk gelukt. Deze driver deed het hem dus: http://drivers.softpedia....I-Audio-Device-R192.shtml
Die andere kreeg ik niet geinstalleerd. Heb nu gewoon DD 5.1 en DTS uit m'n receiver (zonder sync probl.).
Snap alleen nog niet waarom de TV geen DTS doorgeeft wanneer ik de DVD in m'n DVDRecorder afspeel en wel in m'n PC.
Nogmaals dank. Gelijk genoten van een Blu-Ray filmpie.
Verwijderd
Had dit niet te maken met een vreemde kopie wet/regelgeving?Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:58:
[...]
Snap alleen nog niet waarom de TV geen DTS doorgeeft wanneer ik de DVD in m'n DVDRecorder afspeel en wel in m'n PC.
Ja en nee, als een toestel speciaal op de VS markt wordt uitgebracht (destination /27 is dat dacht ik) dan kan het nog wel een tijdje duren en hangt het er nog maar vanaf of en wanneer we de daar gebruikte en uitgeprobeerde techniek terugzien in een toestel waar wij wat aan hebben. Een enkel toesteltype op een enkele markt betekent alleen dat er een techniek is die mogelijk levensvatbaar wordt geacht door deze of gene persoon binnen de marketingafdeling.el frikandel schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:16:
[...]
Maar dat zal voor het contrast niks uitmaken.
dank jePauseBreak schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:25:
Ontbijt is weggewerkt. Hoop dat je hier iets aan hebt (klikbaar):
[afbeelding]
[afbeelding]
bedankt voor de moeite!
Met beeld aan is ook geen probleemdhhdante schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:33:
[...]
dank jehad het liever met beeld aan gezien, maar ik zie nu ook wel dat het idd goed te doen is.
bedankt voor de moeite!
http://i32.tinypic.com/1haste.jpg
http://i27.tinypic.com/23k26r.jpg
Geen probleem, als je nog iets wilt weten, merk ik 't wel
Nee, merp!
het beeld vanuit een hoek is nog gewoon redelijk te bekijken.
ik merk wel dat de rand erg veel licht weerkaatst (ook van voren). is dat niet storend?
Verwijderd
Zelf ben ik nog aan het proberen wat het beste is.
Verwijderd
Jawel, maar waarom werkt het vanuit de PC met dezelfde DVD dan wel? Dat vind ik vaag.Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:03:
[...]
Had dit niet te maken met een vreemde kopie wet/regelgeving?
Ik heb bij voetbal kijken (digitaal @home) wel soms dat als de bal gepasst word dat het lijkt alsof de bal 3 voudig vervaagd. Iemand die weet aan welke instelling dat ligt? Heb namelijk al veel instellingen uitgeprobeerd, maar krijg het niet weg.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 20:01 ]
Wat mij op een vraag brengt die ik eerder heb gesteld, maar geen antwoord op heb gehad: hoeveel ruimte moet er eigenlijk zitten tussen de TV en een kast?Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:02:
Jammer dat er links van de tv een kast staat. Dit komt niet ten goede van de ambilight.
Reden dat ik dit wil weten is dat ik aan het kijken ben naar een 37", maar die komt tussen twee kasten in te hangen. De ruimte tussen die twee kasten is +/- 1,30 meter. Als ik daar de 95 cm vanaf trek die een 37" normaal breed is, hou ik dus aan beide kanten zo'n 20 centimeter over. Is dat te weinig?
Verwijderd
Verwijderd
Mwa, het ligt eraan wat je kijkt. Als het iets is met veel zwart kan het wel storend zijn, maar het heeft me nog niet dusdanig gestoord dat ik het ding als spijtaankoop zou overwegen te retourneren.dhhdante schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:13:
superthx !
het beeld vanuit een hoek is nog gewoon redelijk te bekijken.
ik merk wel dat de rand erg veel licht weerkaatst (ook van voren). is dat niet storend?
Daar heb je helemaal gelijk, die kast zal ik nog gaan verplaatsen, maar daarvoor moet er eerst een andere kast uit elkaar gehaald worden.Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:02:
Jammer dat er links van de tv een kast staat. Dit komt niet ten goede van de ambilight.
Voorlopig niet. De Aurea is hartstikke nieuw, ook qua techniek en dat wil Philips logischerwijs eerst terugverdienen (geheel dan wel gedeeltelijk) voordat de nieuwe er komt of de huidige in prijs verlaagd gaat worden.Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:49:
Weet iemand wanneer de Aurea opvolger uitkomt en of de huidige sterk in prijs zal gaan dalen?
Wat betreft die Ambilight vraag:
Volgens het boekje moet er minstens 20cm vrije ruimte zijn tussen de Ambilight en de muur/andere obstakels.
[ Voor 50% gewijzigd door PauseBreak op 18-05-2008 21:07 ]
Nee, merp!
Verwijderd
Zal de nieuwe dan ook weer 4000 Euro gaan kosten of zal die goedkoper worden?
Bij Philips waren er vorig jaar een aantal beschikbaar voor personeelVerwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:12:
Hij is er sinds september en ik las dat de volgende mogelijk dit jaar in september kwam.
2500 euro voor een Aurea a.k.a. 1500 euro korting, thuisbezorgd! Er waren er 750 beschikbaar en deze zijn uiteindelijk door VERLOTING verkocht.
Helaas zal dit voor normale consumenten niet snel op gaan.
Verwijderd
De 2008 modellen zien er ook nog eens goed uit qua design.
Echter de keuze tussen enkele modellen moet nog gemaakt worden.
Was er eerst de twijfel tussen een 32 en 37inch waar het uiteindelijk een 37 inch zou worden,
viel mijn oog op de Aurea.
2 keer de prijs van het model wat ik in gedachten heb, de 37PFL9603D/10 en 5 inch groter.
De maximale kijkafstand die ik kan behalen is nml. 3 meter en dat is al niet optimaal voor een 37 inch, laat staan een 42.
Wat is nou een ideale kijkafstand voor zo'n 42 inch Aurea?
Het is wel een verdomd mooie tv
Ik zal eens informeren of de buurman wat meer weetVerwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:12:
Hij is er sinds september en ik las dat de volgende mogelijk dit jaar in september kwam.
[ Voor 97% gewijzigd door PauseBreak op 19-05-2008 00:26 ]
Nee, merp!
Verwijderd
van de week nog eens kijken bij de MM hier. die heeft beide modellen staan.
Het beeld is echt zeer scherp, zwart is zwart en ook analoge tv ziet er uitstekend uit.
Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat de zwarte rand om het scherm behoorlijk reflecteerd. Met een lamp achter de bank aan kan ik mezelf zien zitten in de rand dat is wel irritant.
Verwijderd
Verwijderd
Dus als een groot voorwerp in je huiskamer niet erg is, koop altijd 1 maat groter dan je denkt te willen hebben (als het financieel mogelijk is natuurlijk) want je went er heel gauw aan en je krijgt alleen spijt van een kleine televisie, nooit van een grote.
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 23:29:
Ik ben in de markt voor een nieuwe tv en na veel kijken en zoeken ben ik uitgekomen bij Philips.
Was er eerst de twijfel tussen een 32 en 37inch waar het uiteindelijk een 37 inch zou worden,
2 keer de prijs van het model wat ik in gedachten heb, de 37PFL9603D/10 en 5 inch groter.
De maximale kijkafstand die ik kan behalen is nml. 3 meter en dat is al niet optimaal voor een 37 inch, laat staan een 42.
Verwijderd
Ehm, 10 inch is 25,4 cm...PauseBreak schreef op maandag 19 mei 2008 @ 00:21:
Simpel: 10 inch = 1 meter
Wij zitten op 2 - 2,5 meter afstand en gaan zeer waarschijnlijk ook voor een 42" full HD. Heb getest met mijn 24" LCD die op ongeveer 1,5 meter staat, en dan heb ik bij een goede HD film/serie al regelmatig de neiging naar voren te buigen (nee, er is niets mis met mijn ogen
En inderdaad, kijk maar eens hoe groot een bioscoopscherm in verhouding is als je ergens in het midden van de zaal zit. Als je alleen maar nieuws en actualiteiten kijkt heb je misschien niet zo'n zin om er 'middenin' te zitten, maar als je vooral series en films kijkt is dat wat anders...
Maar goed: als iedereen kleinere schermen koopt dan is dat natuurlijk ook weer goed voor het milieu
hmm 10" = 25.4cm, -> 42" = 107cm. Ideale kijkafstand voor HD tv is ongeveer 2.5x de diagonaal. Dus je moet op ongeveer 2.7m afstand van het ding gaan zitten.PauseBreak schreef op maandag 19 mei 2008 @ 00:21:
Simpel: 10 inch = 1 meter, dus 4,2m, minstens.
[...]
[edit]
ah.. om deze dubbelpost goed te maken, zal ik even uitleggen waar het allemaal vandaan komt:)
Het zit zo:
je wilt op precies die afstand van de TV gaan zitten waarbij de resolutie van de tv (in pixels/cm) precies overeenkomt met de resolutie die het menselijk oog kan waarnemen op die afstand.
voor de gemiddelde mens met goed zicht (20/20 vision) geldt dat het kleinste objecten dat je kunt zien 1/60 van een graad is (zie Wikipedia: Visual acuity). Omdat het graden zijn, wordt dit kleinste object dat je kunt zien dus steeds groter, naarmate het verder weg is.
als d de afstand in meters is tot het object, dan is het kleinste object dat je kunt zien gedefinieerd als: tan(1/60)*d
ok.. dus wat is nu die ideale kijkafstand? Stel de diagonaal van een scherm is D, en het scherm heeft een resolutie van 1920*1080. Dan volgt, voor de breedte van het scherm (bij 16:9) W=(16/sqrt(16^2+9^2))*D, dus de breedte W=0.872*D. Het aantal pixels/m is dus 1920/W is ongeveer 2203/D, en de grootte van 1 pixel is dan D/2203 (in meters).
Nu is in het ideale geval de grootte van 1 pixel gelijk aan het kleinste object dat je op kijkafstand d van het scherm nog net kunt onderscheiden. Ofwel, deze relatie moet gelden:
D/2203 = tan(1/60)*d
Dus voor een diagonaal D, is de ideale kijkafstand (in geval van 1920*1080 resolutie):
d=D/(2203*tan(1/60))
dus voor:
D=42", is 106.7cm is de ideale kijkafstand 166cm. bij 1920*1080.
D=42", is 106.7cm is de ideale kijkafstand 250cm. bij 1280*720.
omdat veel HDTV in 720p is, zou ik dus 2.5m afstand aanhouden voor een 42" TV (ongeveer 2.5 maal de diagonaal dus). Maar als je goede ogen hebt, en je wilt echt alle details zien op 1080p, dan moet je dus ongeveer 1.7 maal de diagonaal aanhouden.
Ik hoop dat dit nu allemaal een beetje duidelijk is. Vuistregel: een (HD) tv is vrijwel nooit te klein
[ Voor 77% gewijzigd door Biazz op 19-05-2008 11:10 ]
Ik ga naar de Bioscoop vanwege: grote beeld, geluid, belichting en vooral sfeer.Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 08:33:
Ik begrijp niet dat mensen waarschuwen voor een te grote televisie. Waarom ga je naar de bioscoop? Precies, omdat je het groot wil zien. Ik heb een televisie van 47 inch op 3.5 meter afstand en dat is uiteraard wennen na een kleine televisie maar absoluut niet te groot, zeker niet als je leest dat je Full HD niet eens kunt zien op een grote afstand met een kleine televisie. Alleen als je graag wil dat de televisie niet zo opvalt in je huiskamer dan begrijp ik dat je geen grote moet kopen.
Dus als een groot voorwerp in je huiskamer niet erg is, koop altijd 1 maat groter dan je denkt te willen hebben (als het financieel mogelijk is natuurlijk) want je went er heel gauw aan en je krijgt alleen spijt van een kleine televisie, nooit van een grote.
[...]
Thuis hoef ik niet naar het RTL nieuws te kijken alsof ik in de Bioscoop zit. Voor mij dus reden genoeg om geen 47 inch te kopen.
Daarnaast heeft mijn vriendin last van motion sickness; oftewel te dicht op het scherm met teveel bewegende beelden maakt haar misselijk. Vandaar dat ik neig naar 37" (op 3,5 meter afstand).
wijze woorden
Er zijn natuurlijk extremen, zo lijkt een 50" TV als je op 1,5 meter zit mij wat onhandig, net als een 32" als je op 6 meter zit. Maar het blijft jouw keus.
Persoonlijk vind ik onze TV (42pfl9703) zeker niet te groot, en wij zitten op 2,6 meter. Eén maatje groter had wellicht ook nog gekund maar dat prijsverschil is wat groot en die TV's zijn er volgens mij ook nog niet. 42" is ook groot zat, zeker met die ambilight. Het ding staat op een kast van 1,7 meter breed, de TV is 1 meter breed en die 35cm die je dan per kant overhoudt wil je ook wel zodat de ambilight z'n licht mooi kwijt kan.
Verwijderd
Zosas schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:13:
[...]
Ik ga naar de Bioscoop vanwege: grote beeld, geluid, belichting en vooral sfeer.
Thuis hoef ik niet naar het RTL nieuws te kijken alsof ik in de Bioscoop zit. Voor mij dus reden genoeg om geen 47 inch te kopen.
Daarnaast heeft mijn vriendin last van motion sickness; oftewel te dicht op het scherm met teveel bewegende beelden maakt haar misselijk. Vandaar dat ik neig naar 37" (op 3,5 meter afstand).
Het is dus niet subjectief, ik dacht dat ik dat met mijn berekening wel duidelijk gemaakt had. Dit is een behoorlijk triviale berekening, die uitgaat van het onderscheidend vermogen van het menselijk oog. Ik weet niet wat voor andere methoden jij gezien hebt, maar als er iets anders uitkomt, dan zijn ze gewoon fout.Jheroun schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:15:
De bottom line is dat er over kijkafstand geen zinnig advies te geven is, het is veel te subjectief. Ik heb iets van 5 of 6 verschillende rekenmethodes voor ideale kijkafstand gezien en die zijn allemaal anders. Als je kijkt naar biologische limieten zit je voor 1080p materiaal niet zo gauw te dichtbij
Wat natuurlijk wel subjectief is, is of je zo'n grote TV in je huis mooi vind. Maar zo'n bereking is altijd nuttig om te doen, want als je meer dan 4 meter van een 42" TV gaat zitten, dan is het onmogelijk dat je in staat bent het verschil tussen HDTV en SDTV (Pal, 720*576) te zien (probeer het maar eens uit, vergelijk een Blue ray filmpje met een DVDtje). Kortom, als je 4 meter van een 42" TV gaat zitten, dan kun je behoorlijk wat geld besparen door geen 1080p TV te kopen, maar eentje met een lagere resolutie. Tevens kun je ook gewoon DVDtjes in plaats van Blue ray blijven kijken.
Hahaha lol!Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 08:33:
Ik begrijp niet dat mensen waarschuwen voor een te grote televisie. Waarom ga je naar de bioscoop? Precies, omdat je het groot wil zien. Ik heb een televisie van 47 inch op 3.5 meter afstand en dat is uiteraard wennen na een kleine televisie maar absoluut niet te groot, zeker niet als je leest dat je Full HD niet eens kunt zien op een grote afstand met een kleine televisie. Alleen als je graag wil dat de televisie niet zo opvalt in je huiskamer dan begrijp ik dat je geen grote moet kopen.

Ga jij naar de bioscoop om televisie te kijken?

Het is nog altijd een feit dat de kwaliteit die je van je kabelaar door de strot geduwd krijgt helaas geen blue ray is. Als je op 47" op 3 meter afstand van een opgeblazen Nederland 1 gaat zitten staren, dan kan je zeggen wat je wilt maar niet dat dat ook maar iets te maken hebt met een bioscoop!
Daarom wijzen veel mensen op het feit dat je je goed moet realiseren wat je in huis haalt! Als je je tv koopt om te gamen, films te kijken dan ziet het er absoluut wreed uit. Maar als je een tv in huis haalt om 'ouderwets' televisie te kijken dan zou het best handig kunnen zijn daar rekening mee te houden.
Maar als je HD content gaat kijken op een 32" tv dan mis je juist datgene waar LCD/Plasma voor bedoeld is. Een vele male hogere resolutie ondanks dat je een 42"of 47" hebt staan. Je ziet nooit en te nimmer de echte 1080P resolutie op een 32" als je er nog eens 3 meter of meer vanaf zit en dat is dan gewoon zonde van het geld wat je voor het toestel hebt uitgegeven.
Ik denk dat het bij veel mensen niet zozeer de grote van de tv zelf het probleem is maar meer het prijskaartje wat er aan hangt wat ze te groot vinden. Nou heb ik het idee dat veel forummers wel het e.e.a. te besteden hebben, maar dit gaat natuurlijk niet voor iedereen op. Niet iedereen geeft 2500 of meer voor een tv uit wat ik wel degelijk kan begrijpen.
Uitgezonderd de troep die je tegenwoordig al voor 800 euri of minder kan aanschaffen. Heb de 42PFL3312 gezien bij familie en het is om te huilen zo slecht. Zelfs digitaal kijken mist kwaliteit. Zelf ik (kuch even doen alsof ik er verstand van heb...) kan er geen mooi plaatje uit krijgen.
Dat een 42"/47" qua oppervlakte meer ruimte inneemt is een feit maar qua diepte zou het dus geen excuus mogen zijn om een 37", 42" of zelfs een 47" te plaatsen.
Mijn conclusie is dus dat een 32" en misschien een 37" totaal zinloos zijn tenzij je er 1 meter vanaf gaat zitten.
Biazz heeft het niet alleen cijfermatig laten zien, praktisch gezien is het ook niet veel anders.
Ook hier geld altijd nog BIGGER = better
[ Voor 3% gewijzigd door bulsing op 19-05-2008 14:08 ]
Verwijderd
Om van de hogere resoluties echt goed te kunnen genieten heb je op dezelfde kijk afstand een groter beeld nodig. Maar de vraag is of je wel elke pixel moet kunnen zien. Als je immers zo dicht bij zit dat je de pxels ziet en mis je de link tussen de pixels en wordt het geen volleidg plaatje maar iets van losse puntjes. Ook moet je op een gegeven moment je ogen / hoofd te veel bewegen om het gehele scherm te overzien waardoor het ook niet meer als rustig / prettig ervaren wordt.
Ik wil er vervolgens nog even aan toevoegen dat op dit moment in hoofdzaak alleen Blu-ray en games / pc's 1920x1080 (i/p) zijn. De meeste HD tv uitzendingen die via digitale televisie te bekijken zijn zijn 720p. Dit op advies van een of ander europees bureau. Een enkele zender wijkt hier vanaf en heeft 1080i. Ivm de beschikbare bandbreedte en de benodigde rekenkracht van de decoders wordt 1080p (nog) niet toegepast voor digitale tv.
Een Full HD scherm heeft voor veel mensen nu dus nog niet het voordeel tov HD ready op basis van de resolutie.
Ik heb gister overigens even Discovery HD bekeken op mijn 32" "HD-prepared" crt van Philips. Op dit scherm moet ik zeggen dat HD, voor het 32" formaat, al zeer goed tot zijn recht komt. Of een hogere resolutie, HD-ready (dus meer dan 720 beeldlijnen) of Full HD hier beter zijn is maar de vraag. Dan zul je inderdaad, op de 2,7 m dat ik nu zit) toch wel groter moeten dan 32".
Ik heb wel een tijdje een 42" Aurea gehad, maar naast de problemen die ik met het toestel had vond ik het ook gewoon de meeste tijd te groot. Bij film was het formaat ok, maar tv en toestel uit was het gewoon te groot. Met de aurea was de kijkafstand overigens 3 m.
Hoewel men met oplossend vermogen etc van de ogen komt is het formaat toch deels subjectief. Daar waar ik bepaalde details in het beeld wel waarneem, doen andere familie leden dit niet. Ze zien de details misschien wel, maar het ook waarnemen ervan is deel 2.
Kijk op kijkafstand berekenen.Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 23:29:
Ik ben in de markt voor een nieuwe tv en na veel kijken en zoeken ben ik uitgekomen bij Philips.
De maximale kijkafstand is volgens deze website één meter en zeventig centimeter als je bioscoopervaring wilt hebben.
Ik heb nu een 42" TV met een digitale ontvanger. Daar ziet Nederland 1 tot/met 3 er behoorlijk goed uit. Ook film1 tot 3 zijn erg goed om te zien. Analoge kabel daarentegen is zeer slecht qua kwaliteit.OrganicIron schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:04:
[...]
Hahaha lol!![]()
Ga jij naar de bioscoop om televisie te kijken?![]()
Het is nog altijd een feit dat de kwaliteit die je van je kabelaar door de strot geduwd krijgt helaas geen blue ray is. Als je op 47" op 3 meter afstand van een opgeblazen Nederland 1 gaat zitten staren, dan kan je zeggen wat je wilt maar niet dat dat ook maar iets te maken hebt met een bioscoop!
Daarom wijzen veel mensen op het feit dat je je goed moet realiseren wat je in huis haalt! Als je je tv koopt om te gamen, films te kijken dan ziet het er absoluut wreed uit. Maar als je een tv in huis haalt om 'ouderwets' televisie te kijken dan zou het best handig kunnen zijn daar rekening mee te houden.
Je kan dus best voor een grote TV gaan, niet alleen voor gamen, maar neem dan wel digitale TV van je kabelaar, dat scheelt enorm.
Ik heb een 37 inch en ik vind hem te groot om daarop sd tv te kijken en ik zit 3.5 meter van mijn tv vandaan.OrganicIron schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:04:
[...]
Hahaha lol!![]()
Ga jij naar de bioscoop om televisie te kijken?![]()
Eensch! Alleen de onderstaande stelling vond ik nogal lomp.robkamp schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:41:
[...]
Ik heb nu een 42" TV met een digitale ontvanger. Daar ziet Nederland 1 tot/met 3 er behoorlijk goed uit. Ook film1 tot 3 zijn erg goed om te zien. Analoge kabel daarentegen is zeer slecht qua kwaliteit.
Je kan dus best voor een grote TV gaan, niet alleen voor gamen, maar neem dan wel digitale TV van je kabelaar, dat scheelt enorm.
Mijn idee is koop vooral een grote tv, maar wees je wel bewust van de consquenties.Ik begrijp niet dat mensen waarschuwen voor een te grote televisie. Waarom ga je naar de bioscoop? Precies, omdat je het groot wil zien.
Verwijderd
Mijn reactie is een beetje uit zijn verband getrokken of niet goed begrepen. Ik reageerde vooral op deze opmerkingen:OrganicIron schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:15:
Eensch! Alleen de onderstaande stelling vond ik nogal lomp.
en daarna:De maximale kijkafstand die ik kan behalen is nml. 3 meter en dat is al niet optimaal voor een 37 inch, laat staan een 42.
En dat is natuurlijk onzin.ai, dan moet ik maar buiten gaan zitten met de ramen open
Verwijderd
De wand waar het toestel aan komt te hangen is 2,06 meter breed, dus zou ik aan beide zijden zo'n
47 cm overhouden voor het ambilight.
Ik ga vanavond nog even bij de MM kijken naar de twee toestellen.
Gelukkig heeft Philips een actie/service? waarbij je de Aurea binnen 2 weken terug kunt brengen en het volledige bedrag retour krijgt.
Wat de keuze ook zal zijn, het verschil zal enorm zijn met de huidige 60cm beeldbuis die hier nu staat
Oh, de tv zal gebruikt worden voor televisie (veelal sport) en verder films en af en toe gamen (PS3)
Totdat ik de 42PFL9632 tegenkwam deze was best goed. Ik heb bijna alle fora gelezen die ik kon vinden over de 42PFL9632. Helaas ook weer blur, slecht voor online gaming. Dus maar laten zitten, toen kreeg ik een aanbod de 42PFL9603 voor de prijs van de 9632. Deze thread doorgelezen en ik heb het gedaan.
Wat een geweldig beeld. Ik ben best kritisch maar deze vind ik echt goed. Het geluid is goed. Zwart is zwart. En wit is niet gebroken/room wit. Ik heb de TV nu een week en geniet er nog dagelijks van. Speciaal hiervoor de XBOX VGA kabel gekocht (heb geen DVI op XBOX) maar was eigenlijk niet nodig geweest. Upscaling van DVD's brengt niet zoveel meer. Ik zocht eigenlijk een TV zonder ambilight. Maar achteraf is de kermis verlichting geweldig om te zien. Dus spijt dat ik niet voor de derde ambi ben gegaan. Maar ja, 300 euro voor lampjes aan de bovenkant is toch iets te duur voor mij.
Online op XBOX gaat redelijk goed maar sinds ik deze TV heb geen highscore meer gehaald.
Verwijderd
Heb je een XBOX 360 of een gewone? Ik neem aan de XBOX 360 ... zit zelf ook te denken namelijk om deze via de VGA input aan te sluiten in plaats van component, dan kan de Wii op de Component ingang en mijn gewone XBOX op de Scart.mduran schreef op maandag 19 mei 2008 @ 20:15:
Speciaal hiervoor de XBOX VGA kabel gekocht (heb geen DVI op XBOX) maar was eigenlijk niet nodig geweest.
Dan heb ik nog een dvdspeler via HDMI en de digitale harddisk recorder (met decoder) op de andere scart. Volgens mij heb ik dan al mijn apparatuur wel aangesloten
Enige wat ik dan nog nodig heb ik een lange HDMI kabel en een DVI>HDMI convertor om mn computer aan te sluiten en de TV als 2e scherm te gebruiken
Verwijderd
Nog een beetje van de prijs af gekregen?Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 20:49:
Nou, net terug van de MM. Nog eens goed naar de 42" modellen gekeken en eigenlijk valt het best mee qua grootte. Het is de 42PFL9603 geworden. Grote twijdel tussen deze en de Aurea (ze stonden naast elkaar), maar de zwarte rand van de Aurea stoorde me toch wel. Het blijft wel een erg mooie tv.
Verwijderd
Dat is inderdaad niet zo mooi. De andere tv's hebben dat niet. Ik zou zo graag wat meer weten van de 9903 - Aurea opvolger. In eerdere forums stond dat hij in mei uitkwam. Als iemand iets vindt zou ik het graag horen. Ook over de keldering in prijs van de 9900.Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 20:49:
Nou, net terug van de MM. Nog eens goed naar de 42" modellen gekeken en eigenlijk valt het best mee qua grootte. Het is de 42PFL9603 geworden. Grote twijdel tussen deze en de Aurea (ze stonden naast elkaar), maar de zwarte rand van de Aurea stoorde me toch wel. Het blijft wel een erg mooie tv.
Verwijderd
Dit moet is hem. Met witte lijst andere onderzijde en ik denk ook de snellere processor.
Nu nog de leverdata en prijs..
Heb je een XBOX 360 of een gewone?
[quote]
Ik heb een XBOX 360 één van de eersten die uitkwamen dus zonder HDMI.
Ik zit 4 meter van het scherm af en heb een 42" inch. Als ik iets rijker was had ik'm groter gekocht. Net Batman Begins gekeken via Athome digitaal. Prachtig die ambilight en wat een superbeeld. Nooit gedacht dat ik een LCD zou aanprijzen...
Zo een heb ik ookmduran schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:16:
[/quote]
Heb je een XBOX 360 of een gewone?
[quote]
Ik heb een XBOX 360 één van de eersten die uitkwamen dus zonder HDMI.
Ik zit 4 meter van het scherm af en heb een 42" inch. Als ik iets rijker was had ik'm groter gekocht. Net Batman Begins gekeken via Athome digitaal. Prachtig die ambilight en wat een superbeeld. Nooit gedacht dat ik een LCD zou aanprijzen...
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Nee. Nou ben ik ook niet zo'n onderhandelaar.
Kreeg wel wat korting op een muurbeugel, maar dat was niet bijster veel.
Lange tijd staan twijfelen, maar die rand is gewoon niet mooi. Het breekt de ambilight rand van het scherm. Als ik de foto van die nieuwe 9903 zie dan lijkt het dat daar geen rand meer tussen zit.Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:47:
[...]
Dat is inderdaad niet zo mooi. De andere tv's hebben dat niet. Ik zou zo graag wat meer weten van de 9903 - Aurea opvolger. In eerdere forums stond dat hij in mei uitkwam. Als iemand iets vindt zou ik het graag horen. Ook over de keldering in prijs van de 9900.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als je even zoekt in dit forum dan wordt er gezegd dat het nieuwe model ergens in augustus/september zou komen. Ik blijf het ook in de gaten houden. Wel benieuwd naar dat nieuwe model.
Oi dat heb ik gemist, ik ben bang dat ik je reactie een beetje uit zijn verband gerukt heb dan idd...Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 17:38:
[...]
Mijn reactie is een beetje uit zijn verband getrokken of niet goed begrepen. Ik reageerde vooral op deze opmerkingen:
[...]
en daarna:
[...]
En dat is natuurlijk onzin.
Het blijft wel erg mooi spul hoor, ik heb de 32" sinds afgelopen donderdag. Wat eeen upgrade zeg ten opzichte van mijn oude beeldbuis.
Dit topic is gesloten.