Philips nieuwe 2008 LCD's 7600, 7400, 5000 en 3000 series

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste
Acties:
  • 368.264 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al wanneer de 37pfl9703 op de markt komt? Of is dit nog steeds niet zeker. Ik heb net ff het topic opnieuw doorgespit, maar het kwam niet op een duidelijk antwoord. Dan weer wel, dan weer niet. Misschien dat iemand hem toevallig al is tegengekomen:9.

Anders iemand toevallig al de 37pfl9603 in zijn bezit/tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Ben van plan de Philips 42pfl9703 aan te schaffen aangezien er al heel wat zenders in HD gaan uitzenden vanaf juni. Nu zit ik bij Casema (tegenwoordig Ziggo) en die heeft als enige HD-ontvanger de Samsung DCB-H360R (uit 2006) te koop. Mijn eigen digitale ontvanger De HUMAX -IPVR-9200C (tevens recorder) kan in de kast ! Heeft iemand soms deze Samsung al in gebruik en voldoet hij ? Want in Kieskeurig heeft hij maar lage cijfers gekregen !!!
Ik ben zelf sinds afgelopen zaterdag in bezit van de Philips 7403 (in actie gezien zowel analoog als digitaal bij de lokale tv-zaak en was meteen overtuigd). Ik heb tegelijkertijd de Samsung HD-ontvanger van Casema aangeschaft (zodoende nog wat van de totale prijs afgekregen incl hdmi-kabel). Gezien de foto's via google spreken we over dezelfde ontvanger.

Qua prestaties ben ik tevreden over de ontvanger. Alleen als je Discovery HD of het zenderoverzicht oproept, zie je even 1 sec de melding 'geen videosignaal' en bij Discovery erna heb je 1 sec dat het geluid even wegvalt. Maar daarna is alles in orde. Het lijkt me meer een opstart van die kanalen in de ontvanger en went snel.

Maar beeld en geluid van HD is prima, EPG werkt en wordt ook steeds bijgewerkt (in ieder geval heb ik elke dag alle gegevens voor handen). In ieder geval heb ik los van het opstarten van de genoemde 2 kanalen geen narigheid met deze ontvanger. Ik ben in ieder geval tevreden.

Over de TV ben ik ook tevreden. Analoog verstaat hij zijn mannetje maar als je dan digitaal gaat kijken is het gewoon prima. Ik had alleen met de dvd-recorder de scart-stand wat hoger (RGB) gezet maar daarna was de tekst van de dvd-recorder (bewerken opname's) te scherp. Dus dat heb ik weer op de oude stand gezet. Maar dat is meer spelen met instellingen. De eerste dvd's zagen er goed uit.

Mocht je nog vragen hebben, dan lees ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Wat kosten de 9603 en de 9703 bij de MediaMarkt?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:32:
Kan iemand me vertellen hoe breed de voet alleen is van de 32PFL9603 en 37PFL9603 aub?
Kan iemand me helpen met deze vraag aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Sluuut schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 13:31:
de 32pfl9603 1499
de 37pfl9603 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
deltananie schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:12:
[...]

de 32pfl9603 1499
de 37pfl9603 1999
Sorry, was niet echt duidelijk met mijn vraag, ik bedoelde de 42" versies. De 9703 was in ieder geval 2499,- .....

Heb hem net dus bekeken en vond hem behoorlijk tegenvallen, design spreekt me niet aan en het beeld was ook niet geweldig, veel TV's die ernaast stonden hadden vond ik mooier beeld..

Maakt de keuze er niet makkelijker op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje vreemde opmerking ''de tv's ernaast hadden mooier beeld''. Denk je werkelijk dat alle toestellen geoptimaliseerd zijn? En bovendien is het signaal vaak drie keer niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat is een van de dingen wat ik jammer vind, als ze nou in de winkel eens goede aansluitingen hadden, en je even met de instellingen laten spelen , kan je er al heel wat meer uithalen, een van de dingen die ik nooit begrepen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martwoutnl schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 13:12:
[...] Bedankt voor je reactie. Voorlopig nog geen vragen, maar misschien komen ze nog !!!

Ik ben zelf sinds afgelopen zaterdag in bezit van de Philips 7403 (in actie gezien zowel analoog als digitaal bij de lokale tv-zaak en was meteen overtuigd). Ik heb tegelijkertijd de Samsung HD-ontvanger van Casema aangeschaft (zodoende nog wat van de totale prijs afgekregen incl hdmi-kabel). Gezien de foto's via google spreken we over dezelfde ontvanger.

Qua prestaties ben ik tevreden over de ontvanger. Alleen als je Discovery HD of het zenderoverzicht oproept, zie je even 1 sec de melding 'geen videosignaal' en bij Discovery erna heb je 1 sec dat het geluid even wegvalt. Maar daarna is alles in orde. Het lijkt me meer een opstart van die kanalen in de ontvanger en went snel.

Maar beeld en geluid van HD is prima, EPG werkt en wordt ook steeds bijgewerkt (in ieder geval heb ik elke dag alle gegevens voor handen). In ieder geval heb ik los van het opstarten van de genoemde 2 kanalen geen narigheid met deze ontvanger. Ik ben in ieder geval tevreden.

Over de TV ben ik ook tevreden. Analoog verstaat hij zijn mannetje maar als je dan digitaal gaat kijken is het gewoon prima. Ik had alleen met de dvd-recorder de scart-stand wat hoger (RGB) gezet maar daarna was de tekst van de dvd-recorder (bewerken opname's) te scherp. Dus dat heb ik weer op de oude stand gezet. Maar dat is meer spelen met instellingen. De eerste dvd's zagen er goed uit.

Mocht je nog vragen hebben, dan lees ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vernomen dat de releasedatum vrijwel zeker niet voor de EK is. Bron is niet zeer betrouwbaar maar ik denk dat hij in dit geval wel gelijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zie net notabene onderaan deze pagina dat FOKA op 30, 31 mei en 1 Jun. een leuke aanbieding hebben dat je geen btw hoef te betalen.

Zo komt een 47PFL9703 die normaal 2999 is op nog net geen 2500...

"...Geen 19% BTW op alle LCD
U betaalt geen 19% BTW op: Vr 30/5, Za 31/5 en Zo 1/6/2008
www.foka.nl/ ..."

Ik zie alleen niet waar de voorwaarden staan op de site...

[ Voor 9% gewijzigd door bulsing op 20-05-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sluuut schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 13:31:
Gewoon langsgaan, prijzen verschillen per MediaMarkt... waarom weten mensen dit nog steeds niet? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39
pascalbulsing schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:40:
Zie net notabene onderaan deze pagina dat FOKA op 30, 31 mei en 1 Jun. een leuke aanbieding hebben dat je geen btw hoef te betalen.

"...Geen 19% BTW op alle LCD
U betaalt geen 19% BTW op: Vr 30/5, Za 31/5 en Zo 1/6/2008
www.foka.nl/ ..."

Ik zie alleen niet waar de voorwaarden staan op de site...
ik heb net een mail verstuurd naar hen. even afwachten dus.

en een 47pfl9703 wordt dan toch net iets meer dan 2500,- ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
welke beugel wordt bij een 9703 geadviseerd? ivm ambilight en de afstand van de muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:53:
[...]

Gewoon langsgaan, prijzen verschillen per MediaMarkt... waarom weten mensen dit nog steeds niet? :o
Mediamarkt hanteert de adviesprijzen zoals Philips die doorgeeft.
Echt schandalig, net zoals de Saturn trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:40:

"...Geen 19% BTW op alle LCD..."
Je rekent denk ik net verkeerd.
Je krijgt geen 19% korting, maar net geen 16% hierdoor is de tv dus net iets meer dan € 2500,-
Kwestie van formulering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
dhhdante schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:40:
welke beugel wordt bij een 9703 geadviseerd? ivm ambilight en de afstand van de muur
Erg oppassen met beugels.

Een vriend van me heeft een beugel die kan kantelen, draaien en van de muur de kamer in getrokken kan worden. Die komt door de vesa montage met de steunen waar de TV in hangt precies voor alle scarts en audio zodat je er niet meer bij kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 08:03:
[...]
Je rekent denk ik net verkeerd.
Je krijgt geen 19% korting, maar net geen 16% hierdoor is de tv dus net iets meer dan € 2500,-
Kwestie van formulering.
Jullie hebben gelijk... Zat een beetje te slapen. :z

Het is natuurlijk: bedrag / 1.19 = prijs excl. btw.

2999 / 1.19 = 2520,17

Ben benieuwd wat dhhdante voor antwoord krijg n.a.v. zijn mailtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
ik had frans de smet ook gemaild over leverdatum en prijs.

de leverdatum is nog niet bekend, hij/zij verwacht half juni. over de prijs kon ik beter tegen die tijd nog is vragen, want die gaat nog veranderen werd me verteld.

mailtje van foka wacht ik nog op..

iets anders.. mocht er interesse zijn in goedkope hdmi kabels, kwam ik dit tegen: http://www.samenkopen.net/action_products/598204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:06:
Lezend naar alle voor en tegens ben ik ook van mening dat een LCD/Plasma nooit groot genoeg kan zijn. Ik begrijp dan ook niet dat er mensen zijn die dan nog een 32" kopen en dan stellen dat dit groot genoeg is voor wat én hoe ze kijken. 32" is naar mijn mening meer iets voor de slaapkamer of 2e tv o.i.d. Als ik nog een oude 32" CRT zou hebben dan zou ik buiten de geringere ruimte winst niet weten waarom ik dan een plat toestel zou willen. Beeld van SD is op een CRT nog steeds beter dan op een LCD. Enige voordeel wat je zou kunnen hebben is dan bij een Philips Ambilight en een iets hogere resolutie. (er van uitgaande dat 32" veelal nog 1366x768 zijn zeker de budget modellen)

Maar als je HD content gaat kijken op een 32" tv dan mis je juist datgene waar LCD/Plasma voor bedoeld is. Een vele male hogere resolutie ondanks dat je een 42"of 47" hebt staan. Je ziet nooit en te nimmer de echte 1080P resolutie op een 32" als je er nog eens 3 meter of meer vanaf zit en dat is dan gewoon zonde van het geld wat je voor het toestel hebt uitgegeven.

Ik denk dat het bij veel mensen niet zozeer de grote van de tv zelf het probleem is maar meer het prijskaartje wat er aan hangt wat ze te groot vinden. Nou heb ik het idee dat veel forummers wel het e.e.a. te besteden hebben, maar dit gaat natuurlijk niet voor iedereen op. Niet iedereen geeft 2500 of meer voor een tv uit wat ik wel degelijk kan begrijpen.

Uitgezonderd de troep die je tegenwoordig al voor 800 euri of minder kan aanschaffen. Heb de 42PFL3312 gezien bij familie en het is om te huilen zo slecht. Zelfs digitaal kijken mist kwaliteit. Zelf ik (kuch even doen alsof ik er verstand van heb...) kan er geen mooi plaatje uit krijgen.

Dat een 42"/47" qua oppervlakte meer ruimte inneemt is een feit maar qua diepte zou het dus geen excuus mogen zijn om een 37", 42" of zelfs een 47" te plaatsen.

Mijn conclusie is dus dat een 32" en misschien een 37" totaal zinloos zijn tenzij je er 1 meter vanaf gaat zitten.

Biazz heeft het niet alleen cijfermatig laten zien, praktisch gezien is het ook niet veel anders.
Ook hier geld altijd nog BIGGER = better ;)
Volledig mee eens, heb sinds kort ook de 42pfl9703 en zit maar op een afstand van 2,5m.
The Bigger the Better

Iedereen vertelde me dat ik de tv te groot zou gaan kopen.
Zelf een vriendin,ouders die het belachelijk veel geld vond voor deze tv zijn bijgedraaid en vinden de maat zeker voor tv kijken niet te groot.

Qua ambilight meet ik ongeveer een 40 cm licht op de muur, dus probeer wel minimum deze afstand te respecteren voor een optimaal kijk plezier.

PS. de games op de PS3 is BOM super beeld en zeker geen lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zozo, dan ben jij een vroege vogel met het nieuwe model. Gaaf dat je er zo tevreden mee bent. Heb je ook al 1080p geprobeerd? Ik heb nog nergens echt definitief uitslag of de nieuwe modellen wel 1080p goed weergeven.
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:11:
[...]

Volledig mee eens, heb sinds kort ook de 42pfl9703 en zit maar op een afstand van 2,5m.
The Bigger the Better

Iedereen vertelde me dat ik de tv te groot zou gaan kopen.
Zelf een vriendin,ouders die het belachelijk veel geld vond voor deze tv zijn bijgedraaid en vinden de maat zeker voor tv kijken niet te groot.

Qua ambilight meet ik ongeveer een 40 cm licht op de muur, dus probeer wel minimum deze afstand te respecteren voor een optimaal kijk plezier.

PS. de games op de PS3 is BOM super beeld en zeker geen lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:11:
[...]
The Bigger the Better
Eee groter beeld kan dan wel mooier zijn, maar het wordt dan wel een heel bepalend voorwerp in je woonkamer. En de vraag is of je dat wilt.

Als de TV aan staat valt het niet zo op, maar uit is het 1 groot zwart vlak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:40:
Zozo, dan ben jij een vroege vogel met het nieuwe model. Gaaf dat je er zo tevreden mee bent. Heb je ook al 1080p geprobeerd? Ik heb nog nergens echt definitief uitslag of de nieuwe modellen wel 1080p goed weergeven.

[...]
een volledige film in blu ray heb ik jammer genoeg nog niet kunnen zien.
(te druk schema momenteel)
Dus over de 1080P kan ik momenteel nog niet veel vertellen.
Maar ik raad iedereen aan om zeker een Tv toestel kopen met ambilight, één keer dat je dat gewend zal je niet meer zonder willen.

Ps is er ergens iets speciaals waar ik op zou moeten letten met de 1080P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 21:43
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:31:
[...]

een volledige film in blu ray heb ik jammer genoeg nog niet kunnen zien.
(te druk schema momenteel)
Dus over de 1080P kan ik momenteel nog niet veel vertellen.
Maar ik raad iedereen aan om zeker een Tv toestel kopen met ambilight, één keer dat je dat gewend zal je niet meer zonder willen.

Ps is er ergens iets speciaals waar ik op zou moeten letten met de 1080P ?
Ja, let op de volgende dingen die je hier kan zien:
http://www.youtube.com/profile_videos?user=ralphfx

Dit is gemaakt (door mij) met een HTPC aangesloten op een 37PFL9632 (vorige serie) op 1920x1080p.

De filmpjes geven de interlacing/tearing problemen weer op PC mode bij 1080p, en de knipperende/flikkerende "lijnen" bij BluRay mode op 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralphfx schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:41:
[...]

Dit is gemaakt (door mij) met een HTPC aangesloten op een 37PFL9632 (vorige serie) op 1920x1080p.

De filmpjes geven de interlacing/tearing problemen weer op PC mode bij 1080p, en de knipperende/flikkerende "lijnen" bij BluRay mode op 1080p.
Aah oke , morgen avond ga ik de pc aansluiten op de tv, kabel is besteld en kwam morgen pas binnen, daarmee.
check out this formum morgen avond rond 20 uur dan weet ik altijd meer, tenzij de kabel nog steeds niet is binnen gekomen.

Greetz Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
@ Ralphfx

Even via dit forum voor het algemeen belang ;-)

Bij de youtube video's zie ik bij video 5 een goede test voor de nieuwe modellen. Zou je uit willen leggen wel programma of plaatje er voor gebruikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:12
Gek probleem:

Ik heb de 42PFL9603 maar kan mijn laptop via VGA niet hoger als 1024x768 instellen. Alle andere resoluties werkt niet. En mijn XBOX 360 Kan ook niet hoger als 1024x768 ook weer in combinatie met een Microsoft VGA HD Cable. Wie kan dit ook proberen met de VGA poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
Video 5 is een close-up van video 7. Hoe ik dit heb gedaan:

Ik heb in MS paint horizontale lijnen getekend boven elkaar met steeds 1 pixel afstand ertussen.

(dit heb ik overigens op de HTPC laptop zelf getekend, want op de Philips is dit NIET te doen door het knipper effect)

Het resultaat spreekt voor zich neem ik aan. Het lijkt me dan ook overduidelijk dat een knipperend zwart wit blok als resultaat duid op dat het beeld interlaced (op 1080i) wordt verwerkt. Mijn interpretatie hiervan:

De tv mist OF de zwarte lijnen, OF de witte lijnen (daarom heb ik de lijnen ook 1 pixel van elkaar af getekend), wat dus resulteert in een weergave door de tv van OF een zwart blok, OF een wit blok. Door het algoritme wat gebuikt wordt voor de beeldverwerking krijg je een wit/zwart/wit/zwart etc. knipperend vlak wat dus inhoudt dat de ene keer pixel rij 1, 3, 5, 7, 9, etc. wordt "verwerkt" en de andere keer pixel rij 2, 4, 6, 8, 10, etc. wordt "verwerkt". Zou dit niet afgewisseld worden dan krijg je geen "gemiddeld" beeld, oftewel je zou dan OF een statisch zwart blok, OF een statisch wit blok zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
mduran schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:16:
Gek probleem:

Ik heb de 42PFL9603 maar kan mijn laptop via VGA niet hoger als 1024x768 instellen. Alle andere resoluties werkt niet. En mijn XBOX 360 Kan ook niet hoger als 1024x768 ook weer in combinatie met een Microsoft VGA HD Cable. Wie kan dit ook proberen met de VGA poort?
Bij VGA kun je niet veel hoger in resolutie, de bandbreedte is er niet voor, enkel via een digitale uitgang (DVI of HDMI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
Dat kan toch niet. Ik heb een monitor die 1920x1200 aan kan en die ging een tijdje geleden ook over dezelfde vga kabel. Volgens het boekje moet het ook kunnen. En zelfs de Microsoft VGA adapter is 1920x1080 geschikt. Tenminste die resolutie wordt mij aangeboden in XBOX Dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
Hmm, ik kan natuurlijk ook fout zitten, maar mocht een VGA kabel die hoge resoluties wél aankunnen, dan kan het ook zo zijn dat juist de VGA aansluiting van de TV niet hoger kan. (wat mij wel logisch lijkt in dit geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Wat ik trouwens vergeten te melden was na m'n mediamarkt bezoekje gister... Die 9703 van 2499,- heeft ten opzichte van alle andere TFT's een tragere responsetime. Ik zie het beeld gewoon later overschakelen/reageren dan alle andere schermen. Weet echter niet in welke modus hij stond, maar ik ga er vanuit dat ie niet in gamemode stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de nieuwe 9703 en 9603 de blurry problemen niet meer? Of is het 't zelfde als de 9732?
Dit omdat ik verwacht dat de nieuwe 9903 hetzelfde scherm krijgt als de 9703 of zit ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralphfx schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:28:
Hmm, ik kan natuurlijk ook fout zitten, maar mocht een VGA kabel die hoge resoluties wél aankunnen, dan kan het ook zo zijn dat juist de VGA aansluiting van de TV niet hoger kan. (wat mij wel logisch lijkt in dit geval)
Zou wel heel klote zijn, dit omdat ik ook mijn xbox 360 via een VGA-kabel wil aansluiten, daar ik eentje zonder hdmi uitgang bezit (kan 1080p niet ook over component trouwens?). Zou fijn zijn als iemand dit zou kunnen checken, was er nou toch wel redelijk uit dat ik de 37pfl9603 over een paar weken ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Welke prijs hebben jullie betaald voor de 42PFL9603?

Ik zie ze voor zo'n 1825/1850 euro op internet, maar meestal met een levertijd van 2 weken min.

Bij de MM of BCC kan k 'm zo meenemen, maar de prijs is daar 2199. (-125 euro retour)

Heeft iemand de tv bij een van deze winkels voor 2000 of minder mee kunnen nemen? (dus netto prijs van 1875 euro)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2199 betaald voor de 42PFL9603 bij de MM.
Een dag later (gisteren) lag de MM Media Flyer in de bus waar die actie in stond van 125 euro retour of een portable dvd speler of een RVS Senseo + nog een apparaat.
Die actie start de 24e dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 10:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Ralphfx schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:41:
[...]

Ik had zoiets ook al gezien met dit plaatje: http://imageserver.qik.nl/dukebox/stripes.bmp
Best wel crappy.. hoe zit het er uit als je natural motion e.d. uitzet ? Zover ik begreep is het dan wel ok ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
Met natural motion uit is 't ook niet ok.
Zoals al eerder gezegd, je kan kiezen tussen:
- interlacing/tearing bij 1080p op PC mode
- Knipperende/flikkerende lijnen/beeld bij 1080p op BluRay

Wat dus inhoudt dat je bij PC mode GEEN HD natural motion hebt, en bij alle andere instellingen, zoals BluRay wél. Het is zoals je ziet dus het een of het ander. Afhankelijk van wat je op het scherm weergeeft, bv een 1080p film of juist gewoon je windows desktop, heb je er meer of minder last van. Laat ik het zo stellen: gewoon je PC gebruiken op 1080p is niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 19:25:
Heeft de nieuwe 9703 en 9603 de blurry problemen niet meer? Of is het 't zelfde als de 9732?
Dit omdat ik verwacht dat de nieuwe 9903 hetzelfde scherm krijgt als de 9703 of zit ik fout?
Kicken binnen 24-uur is not_done!

[ Voor 7% gewijzigd door Ginz op 07-06-2008 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
@kurgan1 (je hoeft jezelf niet te quoten ;))

Wat bedoel je met blurry? De 9703 is t.o.v. de 9732 een compleet nieuw model voor zover ik weet. Met oa. nieuwe chipsets, nieuw chassis, noem maarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Sluuut schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 19:10:
Wat ik trouwens vergeten te melden was na m'n mediamarkt bezoekje gister... Die 9703 van 2499,- heeft ten opzichte van alle andere TFT's een tragere responsetime. Ik zie het beeld gewoon later overschakelen/reageren dan alle andere schermen. Weet echter niet in welke modus hij stond, maar ik ga er vanuit dat ie niet in gamemode stond...
Dat heeft niets met responstijd van het panel te maken maar met input lag. En die is weg als je de game mode aanzet (HDNM uit).

De responstijd is iets van 2ms ofzo, dus blurry dingen in de zin van naijlende beelden zie je niet.

Maar het is wel opvallend in winkels ja, als je naar zo'n hele muur kijkt komen de philipsen net na alle andere TV's bij sceneovergangen. Ze doen (zover ik weet) de meest geavanceerde beeldverbetering en die duurt ook het langst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Aan de ene kant geef ik je gelijk, aan de andere kant vind ik het vreemd dat het zoveel langer duurt, in mijn ogen lopen ze dan zeker niet voorop qua technologie op de andere merken.

Volgens de specs is het inderdaad 2ms maar het is weer de vraag of het grey to grey of iets anders is.. en hoe hij zich gedraagd tegenover andere merken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Sluuut schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 19:10:
En buitendat.. is het erg dan dat je een fractie langer moet wachten op de overschakeluing?
Het is pas irritant als het beeld en geluid out of sync zijn.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sinds gisteravond heb ik de 37PFL9603D/10 in huis.

Eerste indruk : GEWELDIG !!

SD beeld van de gewone kabel is goed. Sommige zenders (voornamelijk commerciele) zien er een beetje korrelig uit maar ook dat is te verwaarlozen. De meeste zenders zijn kraakhelder en superstrak.

SD beeld via de digitale decoder is waar mogelijk nog beter. De meeste zenders zijn ook hier kraakhelder. Af en toe zie ik wel een seconde of wat een wat minder scherp beeld maar dat is zelden en niet storend.

Wii via de aansluiting aan de zijkant (S-Video) is prachtig! mijn dochtertje van 8 stond de hele tijd te roepen dat het zo geweldig was terwijl ze Mario & Sonic op de Olympische Spelen aan het spelen was :D

XBOX360 via component ... tjah ... WERELDS ... nog niet eerder zo'n strak beeld gezien :D 1080P content vanaf mijn pc via de xbox leek af en toe wat te haperen. Wellicht een bandbreedte issue?

gewone XBOX via SCART is ook heel erg strak. dvdrip xvids en HR.HDTV xvids zien er geweldig uit. Weinig colorbanding waar ik dat wel verwacht had.

Nog geen DVD geprobeert via HDMI (Philips DVD 5980 met upscaler naar 1080P) maar dat zal ik vanavond even nalopen. Dan ook gelijk mn laptop aan de VGA ingang prikken en kijken wat ik daar nog uit geperst krijg.

Echt een aanrader!!!

Oh en dat Ambilight is ook wel geinig maar de opstelling thuis is nog niet optimaal :)

Nu nog wachten op een fatsoenlijk HD PVR/VOD decoder voor Ziggo en mijn set is compleet :D

[ Voor 3% gewijzigd door redfoxert op 22-05-2008 09:54 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:51:
Sinds gisteravond heb ik de 37PFL9603D/10 in huis.

Eerste indruk : GEWELDIG !!
Super dat de TV zo geweldig bevalt.

Aangezien ik op het punt sta dit model te kopen. Wwaar en voor welke prijs heb je deze philips gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om de 42PFL9603 te kopen maar nu twijfel ik tussen de 42PFL9603 en de 42PFL9603D, kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze twee tv's afgezien van 300 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:01:
[...]

Super dat de TV zo geweldig bevalt.

Aangezien ik op het punt sta dit model te kopen. Wwaar en voor welke prijs heb je deze philips gekocht?
Deze heb ik bij IT's voor 1650 euro gekocht (prijs in de folder is 1899). Cashback actie van Philips vanaf 24 mei voor 125 euro. De factuur krijg ik opgestuurd :D
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:58:
Ik ben van plan om de 42PFL9603 te kopen maar nu twijfel ik tussen de 42PFL9603 en de 42PFL9603D, kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze twee tv's afgezien van 300 euro?
Alleen de prijs is het verschil. De 9603D series heeft alleen een DVB-T tuner en de 9603H serie een DVB-T en DVB-C tuner ingebouwd waarvan de DVB-C tuner voorlopig door geen enkele nederlandse kabel provider word ondersteunt.

[ Voor 38% gewijzigd door redfoxert op 22-05-2008 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de 9603 is er geen 42PFL9603, alleen een H en een D versie.
Van de 9703 is er wel een 47PFL9703, dus zonder H of D.

De letterloze variant heeft in tegenstelling tot de D en H varianten helemaal geen digitale (DVB) tuner.
Het betreffende model is overgens bedoeld voor een aziatisch deel.

Best veel internet winkels letten niet zo nauw op type nummers en laten dus wel eens de laatste delen als D H en /10 /12 weg, deels uit onwetendheid deels uit luiheid denk ik.

De mede voor Nederland bedoelde moddelen eindigen allen op D/10 bij de nieuwste modellen. Dit heeft er mee te maken dat men in Nederland in staat geacht wordt om kosteloos Ned 1, 2, 3 en evt. regionalen behoort te kunnen ontvangen. Daarvoor is tegenwoordig een DVB-T tuner nodig. De kabelaars hebben momenteel nog wat eigen wensen waardoor niet elke fabrikant direct bereidt is hun tv geschikt te maken voor het juiste DVB-C verhaal, vandaar dat de H/10 modellen momenteel nog niet voor de Nederlandse markt bedoelt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier nu vanalles over die fijne 1080p / deinterlacing problemen met verschillende philips tv's
maar mij is nog niet helemaal duidelijk bij welke modellen dit precies speelt
sowieso bij alle oude modellen maar ook bij de nieuwe modellen 5603/7603 kom ik tegen

dus is het nu serieus dat eigenlijk alleen de 9000 serie 9703 9603 etc (a meer dan 1800E) 1080p goed kunnen weergeven? vind het wel echt slecht van philips, dan maar kijken naar andere merken hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
dCY schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:31:
[...]

En buitendat.. is het erg dan dat je een fractie langer moet wachten op de overschakeluing?
Het is pas irritant als het beeld en geluid out of sync zijn.. ;)
Dat is ook het gevolg van zo'n probleem, daarom vind ik het wel erg ja :) Buiten games die niet meteen reageren.
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:47:
Ik lees hier nu vanalles over die fijne 1080p / deinterlacing problemen met verschillende philips tv's
sowieso bij alle oude modellen maar ook bij de nieuwe modellen 5603/7603 kom ik tegen

dus is het nu serieus dat eigenlijk alleen de 9000 serie 9703 9603 etc (a meer dan 1800E) 1080p goed kunnen weergeven? vind het wel echt slecht van philips, dan maar kijken naar andere merken hoor...
Wat je zegt, de 9000 reeks heeft er -als het goed is- geen problemen mee maar de 5000/7000 wel, want die hebben nog de "oude" chipset die niet snel genoeg is om dit goed te kunnen verwerken. Ik vind dit ook slecht van philips.. qua CRT beeldbuizen waren ze zeker goed, maar qua LCD TV's weet ik het nog niet... feit dat de vorige reeks 10+ erkende problemen had geeft mij ook niet al teveel vertrouwen, ook al zijn er daarvan volgens Philips 9 in de nieuwe serie verholpen (eentje waar zij niks aan konden doen is niet verholpen) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:47:

1800 euro? Lees mijn verhaal :) hangt natuurlijk wel af van het formaat dat je graag wilt. Andere merken zullen ook niet voor heel weinig geld dezelfde beeldkwaliteit kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, ik bedoelde ook de 42PFL9703

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naja kijk ik zoek een beetje goede tv voor max 1200 euro ongeveer. 37 - 42 inch het liefst. De 9603 bijvoorbeeld zit dan al ver boven mn budget en de lagere modellen hebben dus weer die problemen...

Dan heb ik toch liever de nieuwe sony 40w4000 (rond de 1200) die een hele goede beeldkwaliteit schijnt te hebben ( http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W4000 ) en die niet die 1080p problemen heeft, om maar een voorbeeld te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:17:
[...]

Eee groter beeld kan dan wel mooier zijn, maar het wordt dan wel een heel bepalend voorwerp in je woonkamer. En de vraag is of je dat wilt.

Als de TV aan staat valt het niet zo op, maar uit is het 1 groot zwart vlak!
Beste pietje22

Daar heb je inderdaad gelijk in, dat het 1 groot zwart vlak is , maar daarom hebben ze (vind ik toch) de tv's zo goed afgewerkt en persoonlijk vind ik dit geen lelijk item in mijn woonkamer.

Maar het kijk plezier van een 42inch vind ik peroonlijk groter dan het negative van het zwarte vlak als de tv uitstaat.

Maar deze keuze maakt natuurlijk ieder voor zich.

Ik wens je toch veel succes met je komende aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:02:
[...]

Deze heb ik bij IT's voor 1650 euro gekocht (prijs in de folder is 1899). Cashback actie van Philips vanaf 24 mei voor 125 euro. De factuur krijg ik opgestuurd :D

Welke IT's als ik vragen mag ? Ik ben laatst ook bij IT's geweest en kreeg hem voor dat bedrag niet mee :| . Is 1650 voor of na aftrek cashback ?

[...]

Alleen de prijs is het verschil. De 9603D series heeft alleen een DVB-T tuner en de 9603H serie een DVB-T en DVB-C tuner ingebouwd waarvan de DVB-C tuner voorlopig door geen enkele nederlandse kabel provider word ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gringo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 23:19
Sinds een aantal dagen in het bezit van de 42PFL9703, na enige onderhandeling voor een zacht prijsje aangeschaft bij IT's. Eerste indrukken: geweldig mooi beeld. Wel even de fabrieksinstellingen aanpassen, want die zijn (zoals bij vrijwel elke TV) vooral bedoeld om in de winkel het toestel van de concurrent ernaast weg te blazen. Na enig prutsen ziet SD materiaal er al prachtig uit. Het is wel zo dat met een LCD op dit formaat wordt digitale TV een must wordt. Analoog is het aanzien best waard maar een wereld van verschil met digitaal.

Gisteren bij CL finale ook kunnen kennismaken met de voordelen van HD natural motion. Vloeiend beeld, nergens last van schokken en vreemde artefacten. Ambilight Spectra is geweldig en versterkt de kjikbeleving enorm. Gelukkig kun je zo'n beetje alles naar eigen voorkeuren instellen (zelfs de witbalans). Dit geeft volop mogelijkheden om met testmateriaal het scherm verder te kalibreren.

DVDs zien perfect uit op 720P. Helaas heb ik nog geen gelegenheid om 1080P materiaal te bekijken, dat komt binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 14:00
El Gringo schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:57:
Sinds een aantal dagen in het bezit van de 42PFL9703, na enige onderhandeling voor een zacht prijsje aangeschaft bij IT's. Eerste indrukken: geweldig mooi beeld. Wel even de fabrieksinstellingen aanpassen, want die zijn (zoals bij vrijwel elke TV) vooral bedoeld om in de winkel het toestel van de concurrent ernaast weg te blazen. Na enig prutsen ziet SD materiaal er al prachtig uit. ...
Gringo, welke instellingen heb je veranderd en naar welke waarden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren bij CL finale ook kunnen kennismaken met de voordelen van HD natural motion. Vloeiend beeld, nergens last van schokken en vreemde artefacten. Ambilight Spectra is geweldig en versterkt de kjikbeleving enorm. Gelukkig kun je zo'n beetje alles naar eigen voorkeuren instellen (zelfs de witbalans). Dit geeft volop mogelijkheden om met testmateriaal het scherm verder te kalibreren.
Ik heb de 9603, en heb bij voetbal af en toe dat bij een lange diepe bal de bal rare dingen doet. Weet niet precies hoe het heet (ghosting, tearing of wat dan ook) ? Heeft dat met een instelling te maken? HDNM heb ik op MIN. Ik kijk digitaal van Ziggo (@Home).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtoPiet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 22:07
redfoxert schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:02:
[...]

[...]

€1899 is ook de prijs van een 37inch op de IT's site. Heb jij je lage prijs aan je onderhandelingstechnieken te danken, of anders?
http://www.itsonline.nl/w...603D/10%20BB%20AMBI%20LCD

Een andere vraag: kun je ook een digitenne-card in dit toestel proppen om je settopbox overbodig te maken, of is het alleen DVB-free2air wat hij laat zien?

cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Wii via de aansluiting aan de zijkant (S-Video) is prachtig! mijn dochtertje van 8 stond de hele tijd te roepen dat het zo geweldig was terwijl ze Mario & Sonic op de Olympische Spelen aan het spelen was :D
En als je je Wii met component aansluit wordt het nog mooier! Dan draait die in 480p, dat maakt vooral tekst een stuk leesbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
UtoPiet schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:22:
[...]

€1899 is ook de prijs van een 37inch op de IT's site. Heb jij je lage prijs aan je onderhandelingstechnieken te danken, of anders?
http://www.itsonline.nl/w...603D/10%20BB%20AMBI%20LCD

Een andere vraag: kun je ook een digitenne-card in dit toestel proppen om je settopbox overbodig te maken, of is het alleen DVB-free2air wat hij laat zien?

cheers
Ik had ze verteld dat ik een offerte had voor 1650 bij een gewone winkel. Filiaal manager ging kijken en zei dat dat best wel eens zou kunnen. Waar hij er direct achteraan gooide dat hij ook wel voor die prijs wilde leveren. Daarna ben ik dus terug gegaan en gevraagd over eventuele cash back acties en die bleek de 24e van start te gaan :)

Geen idee wbt Digitenne, kijk zelf digitaal via Ziggo.

@Jheroun: Jammer dat er maar 1 component aansluiting op zit en die is gereserveerd voor mn xbox360 :) De Wii doet het nu in 576i, ook niet slecht en mijn dochter vind het geweldig tov 70cm buis die we hadden :P

[ Voor 4% gewijzigd door redfoxert op 22-05-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:43:
[...]

Beste pietje22

Daar heb je inderdaad gelijk in, dat het 1 groot zwart vlak is , maar daarom hebben ze (vind ik toch) de tv's zo goed afgewerkt en persoonlijk vind ik dit geen lelijk item in mijn woonkamer.

Maar het kijk plezier van een 42inch vind ik peroonlijk groter dan het negative van het zwarte vlak als de tv uitstaat.

Maar deze keuze maakt natuurlijk ieder voor zich.

Ik wens je toch veel succes met je komende aankoop.
Of je drukt er een USB stick in met een paar honderd 1920x1080 foto's erop. Dia voorstelling starten en klaar. Full screen t'is net een schilderij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
mduran schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:57:
[...]

Of je drukt er een USB stick in met een paar honderd 1920x1080 foto's erop. Dia voorstelling starten en klaar. Full screen t'is net een schilderij.
Over usb gesproken. Welke bestandsformaten videobeelden wordt er ondersteunt via de port. Ik neem aan dat je niet een 1080p video op een stick kan zetten en het vrijloos kan afspelen. Gaat het bijvoorbeeld om mpeg2/4. Avi of wmv of ts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mduran schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:57:
[...]

:) nog niet zo slecht bekeken.

Alleen jammer dat we stroom moeten betalen :-) en hoe zat het met de levensduur van zo een toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gringo
ringlord_oc schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:18:
[...]

Gringo, welke instellingen heb je veranderd en naar welke waarden ?
Ik heb de exacte instellingen niet bij de hand, zal vanavond kijken.

Algemeen: contrast en kleur zijn standaard veel te hoog. De instelling van contrast in combinatie met helderheid is iets dat je eigenlijk alleen met een geschikt testbeeld goed kan instellen. Hetzelfde geldt overigens voor kleur. Ik heb nog geen gelegenheid gehad om mijn test-DVD (Digital Home Video Essentials) uit de kast te halen en heb e.e.a. even op het blote oog ingesteld.

Verder: scherpte-instelling is eigenlijk no go, geen enkele TV kan een beeld scherper maken dan het bronmateriaal. De manier waarop de scherpteregeling werkt is dat de TV edge enhancement op het beeld toepast, waarbij kleurovergangen (randen) kunstmatig worden aangedikt. Een soort omgekeerde anti-aliasing. Ik vind dat erg storend/lelijk, dus staat bij mij staat scherpte op 0 of hooguit 1.

Verder zet ik in principe de meeste 'beeldverbeteraars' op 'uit' of 'minimum'. Ik ben met name geen fan van dynamisch contrast (staat dus uit). Ruisonderdrukking: niet nodig als je digitaal kijkt, ook uit dus. Gisteren heb ik voetbal wel met HD natural motion op MAX gekeken, omdat ik wilde zien of er artefacten op zouden treden. Ik heb nog geen storende dingen kunnen ontdekken, maar dat kan nog veranderen.

@Maradona10: ik heb pas 1 voetbalwedstrijdje gekeken, dus het kan zijn dat jouw bevindingen ook kloppen voor mijn toestel. Ook kan het zijn dat juist met HD Natural Motion op MAX de bal te allen tijde vloeiend beweegt. Gelukkig hebben we binnenkort een hele EK om dat uit te vissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quicksilvernet schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:37:
Over usb gesproken. Welke bestandsformaten videobeelden wordt er ondersteunt via de port. Ik neem aan dat je niet een 1080p video op een stick kan zetten en het vrijloos kan afspelen. Gaat het bijvoorbeeld om mpeg2/4. Avi of wmv of ts.
Dat staat in de handleiding die je online kunt downloaden. De versie die ik gezien heb heeft het over MPEG1 en MPEG2 voor videobeeld, en dus nog niet eens DivX. Niet echt zinvol voor een 'full HD' high-end scherm dus. Wellicht wel aardig om eens wat foto's op te bekijken, want hij ondersteunt ook JPEG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Gringo schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:57: wat versta je met een zacht prijsje? Ben nieuwsgierig !!!!
Sinds een aantal dagen in het bezit van de 42PFL9703, na enige onderhandeling voor een zacht prijsje aangeschaft bij IT's. Eerste indrukken: geweldig mooi beeld. Wel even de fabrieksinstellingen aanpassen, want die zijn (zoals bij vrijwel elke TV) vooral bedoeld om in de winkel het toestel van de concurrent ernaast weg te blazen. Na enig prutsen ziet SD materiaal er al prachtig uit. Het is wel zo dat met een LCD op dit formaat wordt digitale TV een must wordt. Analoog is het aanzien best waard maar een wereld van verschil met digitaal.

DVDs zien perfect uit op 720P. Helaas heb ik nog geen gelegenheid om 1080P materiaal te bekijken, dat komt binnenkort.
Wat versta je onder een zacht prijsje ????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
dhhdante schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:41:
[...]

ik heb net een mail verstuurd naar hen. even afwachten dus.

en een 47pfl9703 wordt dan toch net iets meer dan 2500,- ? :?
nog steeds geen bericht van foka.nl :/ staat ze netjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gringo
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:24:
[...]
Wat versta je onder een zacht prijsje ????????
Precies 2100 Euro. Hier was overigens wel een telefoontje met de verantwoordelijke verkoopmanager voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gringo

Met excuses voor het quoten van mijzelf: inmiddels is mijn 42PFL9703 aangesloten op een PS3. De eerste Bluray zag er geweldig uit. Geen problemen met trillende lijnen in de PS3 menu's zoals beschreven voor de 9x32 serie.

Happy happy joy joy 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Ik dacht heel lang aan een 9603, maar ben op het laatste moment geswitched naar de Toshiba 40ZF355D

Toshiba 40/46/52 ZF355D

Toch noemenswaardig voor de mensen die op zoek zijn naar een goede tv.

[ Voor 75% gewijzigd door Mooody op 22-05-2008 23:53 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een LCD TV, alleen twijfel of ik eentje met 100 hz moet nemen.
Voor actie films en/of sport zal ik denk ik weinig verschil zien. Maar ik kijk wel vaak naar RTLZ. En die heeft een tickertape. Bij SHARP zie je een demo waarbij 100 hz echt wat zou moeten uitmaken (met tickertape) Alleen twijfel ik aan die demo. Wie kan dit besvestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
ik heb die demo van sharp ook gezien in de mediamarkt. Ik geloof er niks van. Een erg overdreven verschil dat je ziet. Je kan niet de helft van het scherm van 100hz voorzien en de andere helft niet. Naar mij weten :s

Je kan het beste 2 schermen met en zonder 100hz naast elkaar vergelijken.

Maargoed 100hz is ook wel weer een beetje een marketing truuk he, want de gemiddelde consument denkt toch van hoe meer specs hoe beter.

Ik ga zelf nog steeds voor de 42pfl9603D, omdat die de nieuwe nxp chip heeft, anders had ik voor de 7603 gegaan. Behoorlijk prijsverschil van bijna 500 euro, maarja dat heb je wel wat je zoekt en er voorlopig de komende 5 jaar plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 00:21:
Ik ben ook op zoek naar een LCD TV, alleen twijfel of ik eentje met 100 hz moet nemen.
Voor actie films en/of sport zal ik denk ik weinig verschil zien. Maar ik kijk wel vaak naar RTLZ. En die heeft een tickertape. Bij SHARP zie je een demo waarbij 100 hz echt wat zou moeten uitmaken (met tickertape) Alleen twijfel ik aan die demo. Wie kan dit besvestigen?
Bij mij staat 100 hertz uit. Ik heb geen keus ik vind het het wel stom dat natural motion gekoppeld is aan 100hertz bij philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Gringo schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 23:36:
[...]

Precies 2100 Euro. Hier was overigens wel een telefoontje met de verantwoordelijke verkoopmanager voor nodig.
Moet je kijken bij plasmalcd.nl Weet alleen niet watvoor winkel het is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na zoveel mogelijk gelezen en gekeken te hebben, ga ik toch ook maar voor de 47PFL9603D.
Kost wel wat, maar dan heb je ook wat ;)

Weet alleen nog niet waar ik hem het beste kan kopen. MM vond ik redelijk aan de prijs.
Hier bij Pricewatch kon ik maar 1 winkel vinden en op Kieskeurig geen een.

Iemand nog goede tips voor een betrouwbaar en voordelig verkooppunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gringo
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:17:
[...]
Moet je kijken bij plasmalcd.nl Weet alleen niet watvoor winkel het is !
Tja... 21 Euro verschil (de 42PFL9703 kost daar 2079 Euro)? Dan maar liever een 'echte' winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
De IT's. Meestal gaan die wel mee in de prijs van de MM, of nog een tikje lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-09 19:24
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:33:
Na zoveel mogelijk gelezen en gekeken te hebben, ga ik toch ook maar voor de 47PFL9603D.
Kost wel wat, maar dan heb je ook wat ;)

Weet alleen nog niet waar ik hem het beste kan kopen. MM vond ik redelijk aan de prijs.
Hier bij Pricewatch kon ik maar 1 winkel vinden en op Kieskeurig geen een.

Iemand nog goede tips voor een betrouwbaar en voordelig verkooppunt?
De IT's, ik heb daar zelf de 32pfl9603 gekocht.
Bij mij viel er over de prijs te onderhandelen en kon hem voor 1299,- meenemen. Ook het meningsverschil met de bezorgservice is netjes opgelost.
Ik heb hem bij het filiaal in Alkmaar gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij sommige internetshops wordt een EU-model aangeboden. Weet iemand het verschil met een NL-model ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar vind ik de nieuwste firmware voor de Aurea?

En ik neem aan dat het overzetten via computer - usb - tv niet zo moeilijk is?

Waar kan ik vinden wat voor firmware er nu op de Aurea zit?

Waar kan ik de verschillen lezen wat de nieuwe firmware te bieden heeft?

Beetje veel vragen maar iemand die het weet, ik hou mij aanbevolen.

BVD

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:49:
Waar vind ik de nieuwste firmware voor de Aurea?

En ik neem aan dat het overzetten via computer - usb - tv niet zo moeilijk is?

Waar kan ik vinden wat voor firmware er nu op de Aurea zit?

Waar kan ik de verschillen lezen wat de nieuwe firmware te bieden heeft?

Beetje veel vragen maar iemand die het weet, ik hou mij aanbevolen.

BVD

;)
Heel simpel via de support website van Philips : http://www.p4c.philips.co...PFL9900D/10&scy=NL&slg=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou raak echt ik de draad kwijt.
Zit al de hele ochtend op het net te zoeken, kom ik ineens de 47PFL9732 voor €1999,00 bij BCC tegen.
Dacht dat dat eigenlijk een duurder model dan de 9603 was.
Maar nu is de 97 tov de 96 zo'n 2, 3 a 400 euro voordeliger.
En wat zou nu de beste keus zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
de 9732 heeft toch een oudere chip en deze heeft toch de bekende problemen welke zijn opgelost met de introductie van die nieuwe chip die in de 9603 en 9703 zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:19:
Zit al de hele ochtend op het net te zoeken, kom ik ineens de 47PFL9732 voor €1999,00 bij BCC tegen.
De nieuwe series eindigen allemaal op xx03

Dus 5603, 7603, 7403, 9703

de 9732 is een oud model dus vermoed dat ze daar nog even snel vanaf willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi en bedankt heren, gaat dat verhaal over.
Gewoon de 9603 dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt gevonden. Nu zoek ik nog waar ik kan zien wat de veranderingen en verbeteringen zijn ten opzichte van eerdere firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Wii via de aansluiting aan de zijkant (S-Video) is prachtig!...
XBOX360 via component ... tjah ... WERELDS ... nog niet eerder zo'n strak beeld gezien :D..
Indien mogelijk zou ik je Wii ook via componet aansluiten (xbox dan via hdmi of een component switchbox), dna kun je van progressive scan genieten. Zeker bij snelle beelden (zoal wii kart) weet niet niet wat je ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
DukeBox schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:08:
[...]

Indien mogelijk zou ik je Wii ook via componet aansluiten (xbox dan via hdmi of een component switchbox), dna kun je van progressive scan genieten. Zeker bij snelle beelden (zoal wii kart) weet niet niet wat je ziet.
Ik was net van mn SCART switchbox af :( xbox360 is nog eentje van de eerste generatie zonder hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:19:
Scherpe prijs en je krijgt er nog een biertap,frituurpan en voetmassageapparaat bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft de 7403 nou 100 of 120 hz? De ene website vermeld 100 de ander 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

120hz bestaat hier niet... Enkel in Amerika meen ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:15:
heeft de 7403 nou 100 of 120 hz? De ene website vermeld 100 de ander 120
100Hz ivm de PAL standaard van 50Hz. NTSC is 60Hz en dus hebben sommige schermen in de US 120Hz.

Overigens is 120Hz wel beter aangezien er een veelvoud van 24(beelden per seconde, films worden hierin vaak opgenomen) past.

Daarom zou eigenlijk overal 120Hz ondersteunt moeten worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer een toestel 24p aan boord heeft maakt het toch niet uit of je 100hz hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

dhhdante schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:21:
de 9732 heeft toch een oudere chip en deze heeft toch de bekende problemen welke zijn opgelost met de introductie van die nieuwe chip die in de 9603 en 9703 zitten?
Het is voor mij ook nog steeds niet echt duidelijk.. zijn de problemen nu wel of niet opgelost.
Ben benieuwd naar ervaringen met een htpc op 1902x1080 eraan en dan een venster slepen.
Ook vraag ik me af of de hdmi 1 en 2 nu wel DD en DTS doorgeven en niet downmixen naar PCM2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gringo
DukeBox schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:50:
[...]

Het is voor mij ook nog steeds niet echt duidelijk.. zijn de problemen nu wel of niet opgelost.
Ben benieuwd naar ervaringen met een htpc op 1902x1080 eraan en dan een venster slepen.
Ook vraag ik me af of de hdmi 1 en 2 nu wel DD en DTS doorgeven en niet downmixen naar PCM2.0.
Ik heb de 9703 en voorzover ik tot dusverre heb kunnen bekijken zijn de problemen opgelost. Ik heb geen HTPC maar de PS3 menu's (komt op hetzelfde neer) geven op 1080P geen interlacing-artefacten.

Het downmixprobleem bestaat helaas nog wel. Overigens houdt dit probleem in dat de TV bij het afspelen van een DVD/Blu-ray op digital audio out geen DD/DTS doorgeeft maar slechts PCM 2.0. Dit heeft (zoals eerder gemeld op dit forum) geen technische achtergrond maar is te wijten aan afspraken die met filmmaatschappijen e.d. zijn gemaakt om piraterij te voorkomen. Onzinnig? Zeker, maar niet direct de schuld van Philips. Oplossing: stuur digitale audio rechtstreeks van je speler naar je receiver. Bij de oude 9x32 serie leidde dit tot problemen vanwege een onacceptabel grote lag (het geluid liep merkbaar voor op het beeld). Bij de nieuwe serie zou de lag tot niet meer merkbare proporties moeten zijn teruggebracht. Ik heb dit echter nog niet kunnen checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:23:
[...]

100Hz ivm de PAL standaard van 50Hz. NTSC is 60Hz en dus hebben sommige schermen in de US 120Hz.

Overigens is 120Hz wel beter aangezien er een veelvoud van 24(beelden per seconde, films worden hierin vaak opgenomen) past.

Daarom zou eigenlijk overal 120Hz ondersteunt moeten worden :)
24 beelden per seconde voor films heb je toch niets aan, 100 hz is toch veel prettiger kijken?? Begrijp er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speelfilms worden voor bioscoopweergave opgenomen en geproduceerd met 24 frames (beelden) per seconde. Reguliere tv-uitzendingen en DVD’s spelen deze opnamen af met 25 frames per seconde; stemmen en geluid klinken door het versneld afspelen iets hoger.

De 24p ondersteuning realiseert een authentieke weergave van 24p materiaal vanaf bijvoorbeeld Blu-ray en geeft een betere, vloeiende reproductie van filmbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat laatste zinnetje komt van google :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

El Gringo schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 17:07:
...geen technische achtergrond maar is te wijten aan afspraken die met filmmaatschappijen e.d. zijn gemaakt om piraterij te voorkomen.
Waarom doet bij de vorige serie hdmi3 het dan wel ?
Bij de nieuwe serie zou de lag tot niet meer merkbare proporties moeten zijn teruggebracht. Ik heb dit echter nog niet kunnen checken.
Ik zou zeggen.. houd ons op de hoogte.

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.