Philips nieuwe 2008 LCD's 7600, 7400, 5000 en 3000 series

Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste
Acties:
  • 368.262 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
HaseMike schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:20:
[...]Eingelijk speelt het 1080p probleem alleen bij 1080p games van de xbox of ps3, die hebben 60beeldjes per seconde volle 1080 resolutie. Ik neem aan (?) dat als je 1080p 60hz games uitgeeft over 1080i dat je dan de helft van het aantal frames per seconde hebt (of maak ik hier een denkfout)
Dit is dus niet waar.

Laat het iedereen duidelijke zijn dat de 7x03, 5x03 modellen dus gewoon oude modellen zijn die een nieuw jasje hebben gekregen en een modificatie om een aantal problemen te verhelpen die in de 9x32 modellen zijn geintroduceerd.

De tv die haalt een 1080P signaal uit elkaar om de PNX5050 chip zijn bewerkingen er op los te laten. Als alle processen zijn doorlopen word het beeld weer samen gevoegd. En daar gaat dus essentiele beeld informatie verloren. Gevolg hiervan is dat er dus verschillen in frames zitten die je weer gaat zien bij bewegende beelden. Het beeld lijkt dus als het ware uit elkaar getrokken te worden.

Dit is heel makkelijk te zien als je simpelweg Windows XP of Vista op 1920x1080 op 24/50/60 Hz.
Als je je muis niet beweeg dan staat er een stak beeld. Beweeg je je muis dan gaan de lijntje trillen en heb je het bewijs dat de tv dus geen kracht heeft om een volledig 1080P te bewerken.

Een echt 1080P beeld en display zal dus nooit trillende lijntje geven bij een bewegend beeld. Doen ze dat wel dan is het dus geen 1080P. Het maakt ook geen ruk uit welke frequentie je hiervoor gebruikt. Als het maar geen i variant is. (bijv. 25i, 30i, 50i of 60i)

De huidge (2007) 9x32, 7x03, 5x03 modellen zijn dus NIET in staat om een volledig (trillingsvrij) 1080P beeld neer te zetten icm de (HD) natural motion. Intern word het, als (HD) Natural Motion aanstaat terug gerekend naar 1080i en daarna weer samen gevoegd tot 1080P.
Ze kunnen wel 1080P weergeven als je de desbetreffende HDMI ingang op 'PC' zet, maar dat werkt dus de HD NM niet. En daar flest Philips dus de boel. Je zou ook kunnen spreken van een marketing truuk. Je kan het signaal wel aanbieden aan de tv, maar hij kan het niet verwerken door de beperkte rekenkracht. De tv's kunnen het wel weergeven maar alleen als je een aantal opties (waar je waarschijnlijk de tv voor gekocht heb) uit heb staan...

Bij de nieuwe 9x03 serie word de PNX5100 chip gebruikt die na verluid wél het vermogen heeft om een volledig 1080P beeld (ik hoop tot 60Hz) in een keer te verwerken. Maar ik heb hier nog geen eenduidig voorbeeld of bewijs van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
pascalbulsing schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:25:Een echt 1080P beeld en display zal dus nooit trillende lijntje geven bij een bewegend beeld. Doen ze dat wel dan is het dus geen 1080P. Het maakt ook geen ruk uit welke frequentie je hiervoor gebruikt. Als het maar geen i variant is. (bijv. 25i, 30i, 50i of 60i)
Daar doelde ik dus op, mijn ps3 op 1080i ziet er prima uit en zonder de "uit elkaar trekkende" beelden die je beschrijft en die ik inderdaad ook gezien heb met de pc op 1080p. Met mijn opmerking bedoelde ik of 1080p materiaal als je het op 1080i zet je dan de framerate verlaagd (games 1080p/60 fps wordt dan 1080 30fps ivm 1080i interlacing ?) of maakt de 56/76 daar ook weer bagger van ?

Verder heb je gelijk met wat je schrijft, de 1080p mode is niet om aan te zien en de 5603 is
een oud model in een nieuw jasje, maar wel voor een veel lagere prijs dan de oude serie.

Zucht philips, nooit meer dat is zeker.

[ Voor 14% gewijzigd door HaseMike op 08-05-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
pascalbulsing schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:25:
Bij de nieuwe 9x03 serie word de PNX5100 chip gebruikt die na verluid wél het vermogen heeft om een volledig 1080P beeld (ik hoop tot 60Hz) in een keer te verwerken. Maar ik heb hier nog geen eenduidig voorbeeld of bewijs van gezien.
Ik ondervind in ieder geval geen problemen, maar ik heb mijn pc er nog niet op 1080p opgehad. Op de vga out van mijn laptop krijg ik de resolutie niet hoger dan 1280xnogiets als ik hem aan de TV hang (en dan is dus alleen het midden van de tv in gebruik, de rest is zwart. Geen idee waar dat door komt. Ik moet nog checken hoe ik zonder een docking station hdmi uit het apparaat krijg, misschien stuurt hij dat ook wel over de vga naar buiten.

Maar m'n ps3 scaled GTAIV op naar 1080p en dat ziet er op de TV perfect uit dus volgens mij zit die rare interlace deinterlace stap er niet meer in. HDNM heb ik dan trouwens uitgezet ivm de lag uiteraard.

Ik heb 1x een bluray gekeken, Earth, 1080p met HDNM aan, tering, alsof je door een raam zit te kijken, helemaal geweldig. Ik heb dat toen op een gegeven moment wel uitgezet. Ik vond het irritant rond ondertiteling (en die moest aan ivm andere meekijkende mensen). Mij is maar in 1 scene een halo achtig effect opgevallen, rond een wolf die achter een of ander rendier aan aan het hollen was, een ingezoomed shot waarbij de achtergrond heel snel voorbijging.

Verder heb ik wel bluray zitten kijken maar met hdnm uit ivm de lag op de audio die je dan krijgt. Ik kijk er nu al naar uit hdnm volgende week als de rest van de homecinema binnen is weer aan te zetten. Hoewel het wat minder vloeiende wel weer meer een bioscoopgevoel geeft. Mogelijkheden genoeg iig. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
HaseMike schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:36:
[...]

Verder heb je gelijk met wat je schrijft, de 1080p mode is niet om aan te zien en de 5603 is geen een oud model in een nieuw jasje, maar wel voor een veel lagere prijs dan de oude serie.

Zucht philips, nooit meer dat is zeker.
De 5603 is idd een vreemde een in de bijt. In de techinsche info word gesproken over een tweetal chassismodellen:

Q522E cluster en Q582E cluster

Zo aan de lay-out van de SSB te zien zijn het afgeslankte Q529 chassis modellen en dus nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
pascalbulsing schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:46:Zo aan de lay-out van de SSB te zien zijn het afgeslankte Q529 chassis modellen en dus nieuwer.
Ok, dan zou ook de 9603 last van deze 1080p problemen kunnen hebben ? Zou heel fijn zijn als iemand even een pc met 1080p aan een 9603 hangt en even een windowtje versleept. Is direct en zeer duidelijk zichtbaar, als alles strak blijft zoals op een monitor dan heeft de 9603 duidelijk een beter bordje.

Ga toch maar eens de winkel bellen of ik hem nog mag omruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 20:59
HaseMike schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:07:
[...]
Ok, dan zou ook de 9603 last van deze 1080p problemen kunnen hebben ? Zou heel fijn zijn als iemand even een pc met 1080p aan een 9603 hangt en even een windowtje versleept. Is direct en zeer duidelijk zichtbaar, als alles strak blijft zoals op een monitor dan heeft de 9603 duidelijk een beter bordje.

Ga toch maar eens de winkel bellen of ik hem nog mag omruilen
Daar wacht ik dus ook op :) Binnen twee weken graag iemand ;)

[ Voor 6% gewijzigd door WhistlerNL op 08-05-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik wacht hier ook met spanning af. Het is namelijk toch wel een verschil van zo'n 800 euro :D

Als de 9603 het probleem OOK heeft hoef ik niet eens de moeite te doen om daar nog naar te kijken.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag toch de knoop door gehakt en de 32PFL9603 gehaald in een winkel hier voor 1250 euries.
Het beeld is mooi en de functies zal ik nog wel even zoet mee zijn om die allemaal uit te zoeken.
Verder was ik vandaag aan het spelen op de Wii en was er een vertraging in de remotes ten opzichte van het spel, de oplossing daarvoor is simpel gewoon even de tv op spel modus te zetten en hij werkt dan wel perfect, ik ben er zover tevreden mee over deze lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik ben nieuw hier en een beetje een leek op dit gebied. Ik heb interesse in de nieuwe serie van philips, en dan met name de 32PFL9603. Ik heb dus al gelezen dat deze geen 100 hz heeft. (Het is stiekem niet zo dat ze dit laterna nog zullen toevoegen met een nieuwer model ofzo?). Helaas met beperkte ruimte past een groter formaat niet dus ik ben nu aan het twijfelen tussen deze en de 32 inch full hd (85) 100 hz van panasonic. Iemand hierover al een raad? Ik heb tot nu trouwens alleen nog de philips gezien.

Maar iig mijn echte vraag is of die 100 hz veel uitmaakt voor mijn soort gebruik: Vooral gamen (xbxo 360), er wordt een multimedia pc (niet voor te gamen, alleen voor surfen, muziek luisteren etc.) op aangesloten en zo af en toe via de pc of xbox 360 een film gekeken. Tv kijken (digitaal @ home) is voor mij bijzaak. Nou werd gezegd dat xbox 360 games toch hoogstens maar 60 hz kunnen, (dus dan zou 120 hz pas zin hebben?) dus dan heeft 100 hz sowieso geen zin voor gamen via mijn xbox360?

En een laatste vraag, bij de laatste games voor de xbox 360 zie ik altijd op de achterkant van het hoesje staan '1080p', maar dit betekent zeker dat het beeld ge-upscaled kan worden naar 1080p? Ik meende namelijk dat er nog maar bar weinig (geen?) xbox 360 games waren die voor 1080p gemaakt waren? En hoe zit het trouwens met oudere modellen van 360's? Ik heb 1ntje zonder hdmi (moederbord, power supply en dvd drive zijn wel laatst vernieuwd, dus ik neem aan dat ik het Falcon moederbord heb) aansluiting, maar kan ik dan evengoed een 1080p signaal via de VGA-kabel op mijn tv-scherm krijgen?

Alvast heel erg bedankt voor de hulp:D! Ik heb al (voor een leek iig:P) ontzettend veel onderzoek gedaan, ook op kieskeurig.nl etc., maar bleef met deze vragen over uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Je xbox 360 kan via component maximaal 1080i als output geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08 11:17
Software updates al beschikbaar voor de 9603 ( kan nog even niet vinden wat er precies aangepast is....... )

9603 32" UK

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/d...=Link_Software

9603 42"

For other models (inches) too

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n PC heeft een HDMI uitgang. Kan ik de 9603 gewoon met een HDMI kabel aansluiten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:33:
M'n PC heeft een HDMI uitgang. Kan ik de 9603 gewoon met een HDMI kabel aansluiten dan?
Zucht waarom niet ? Probeer eerst een dingen uit voor je, naar mijn mening, nogal domme vraag stel. |:(
Is een beetje hetzelfde als vragen of een apparaat met een stekker in het stopcontact kan of je contactsleutel van je auto wel in het contactslot past ???

Probeer dingen uit en deel je ervaringen en loop je dan nog tegen problemen aan dan zijn er genoeg mensen hier aktief die je willen helpen. Maar dit is zo'n zinloze vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:11:
[...]

Zucht waarom niet ? Probeer eerst een dingen uit voor je, naar mijn mening, nogal domme vraag stel. |:(
Is een beetje hetzelfde als vragen of een apparaat met een stekker in het stopcontact kan of je contactsleutel van je auto wel in het contactslot past ???

Probeer dingen uit en deel je ervaringen en loop je dan nog tegen problemen aan dan zijn er genoeg mensen hier aktief die je willen helpen. Maar dit is zo'n zinloze vraag...
deze kritiek kun je ook anders brengen.......

bijvoorbeeld:

Het kan geen kwaad dus sluit maar eens aan en vertel ons jou ervaringen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:11:
[...]

Ten eerste doe eens niet zo bijdehand lullo. Ten tweede, ik heb het toestel niet eens. Daarom vroeg ik het (voor de mensen die hem wel hebben). Ik heb geleerd dat domme vragen niet bestaan. Jij geeft daarentegen het voorbeeld van een dom antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:50:
[...]

Ten eerste doe eens niet zo bijdehand lullo. Ten tweede, ik heb het toestel niet eens. Daarom vroeg ik het (voor de mensen die hem wel hebben). Ik heb geleerd dat domme vragen niet bestaan. Jij geeft daarentegen het voorbeeld van een dom antwoord.
Hoe je het ook wend of keert. Domme vragen bestaan wel degelijk; je hebt 'm zelf namelijk gesteld.
'mmmm nu ik er zo over nadenk... Eigenlijk heb je wel gelijk en is de vraag niet dom, maar juist de vraagsteller denk ik.
Dan wil je vast een redenering horen waarom ik je een domme vraagsteller vind: Dit hele topic staat vol met vragen en nog véél meer antwoorden over HDMI apparaten (ja ook HMDI videokaarten/PC's e.d. die op de tv aangesloten (ja zelfs de 9603) kunnen worden in elke mogelijke variatie. Als jij dan nog de 'domme vraag' stel of je een HDMI apparaat kan aansluiten op een ander HDMI apparaat dan ben je of gewoon te lui om dit topic te lezen of te 'dom' om het te willen begrijpen. Alles concluderend is dit dus gewoon een domme vraag.

Veel plezier verder met je aankomende aankoop...Vergeet de verkoper niet te vragen of je de antenne erop aan kan sluiten; Je weet het immers nooit... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:22:
[...]
Hoe je het ook wend of keert. Domme vragen bestaan wel degelijk; je hebt 'm zelf namelijk gesteld.
'mmmm nu ik er zo over nadenk... Eigenlijk heb je wel gelijk en is de vraag niet dom, maar juist de vraagsteller denk ik.
Dan wil je vast een redenering horen waarom ik je een domme vraagsteller vind: Dit hele topic staat vol met vragen en nog véél meer antwoorden over HDMI apparaten (ja ook HMDI videokaarten/PC's e.d. die op de tv aangesloten (ja zelfs de 9603) kunnen worden in elke mogelijke variatie. Als jij dan nog de 'domme vraag' stel of je een HDMI apparaat kan aansluiten op een ander HDMI apparaat dan ben je of gewoon te lui om dit topic te lezen of te 'dom' om het te willen begrijpen. Alles concluderend is dit dus gewoon een domme vraag.

Veel plezier verder met je aankomende aankoop...Vergeet de verkoper niet te vragen of je de antenne erop aan kan sluiten; Je weet het immers nooit... ;)
Je klinkt nogal gefrustreerd dat je antwoord moet geven op een vraag waarvan het antwoord al in dit topic moet staan. Reageer dan gewoon niet als je het zo dom vindt. Mij irriteer je er niet mee. En sorry dat ik niet in dit bloedhete weer even alle 25 pagina's ga doorlezen. Noem me dan maar lui. Bedankt voor je uitgebreide uitleg, verspil verder geen moeite meer. Ga het forum afzoeken naar mensen met 'domme vragen'. Je moet blijkbaar je persoonlijke frustraties kwijt. Gelukkig heb ik je ermee kunnen helpen.

PS: let eens wat meer op je spelling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Ik zal je ego strelen: Als jij wil dat ik gefrustreerd ben dan ben ik dat. Whatever... Ik geef me over, jij bent de winnaar... (checkt nog even de spelling voor de zekerheid)

Zo... en nu weer on-topic !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-09 19:24
Terrestra schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:23:
Software updates al beschikbaar voor de 9603 ( kan nog even niet vinden wat er precies aangepast is....... )

9603 32" UK

9603 42"

For other models (inches) too
Gek dat ze er niet bijzetten wat er is aangepast? :?

Ik ga nu blind op 'if it aint broken dont fix it'. Heb een maand geleden mijn sony ericsson m600i geflashed, puur omdat er een nieuwere firmware was. Tools gedownload, usb geconnect, dat ding begint te flashen en bij updating 1% *plop* unrecognized usb device.. :o
Telefoon hardstikke dood, moest ik naar een service point om hem opnieuw te laten flashen. Met een telefoon gaat dat nog wel, maar die tv neem je niet zomaar even onder je arm. :P

Maar voordat ik me over flashen druk ga maken eerst nog 1 nachtje slapen, morgen komt ie eindelijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.., ik zou het ergens toch fijn vinden als iemand de vragen uit mijn vorige post (hier vlak boven) even zou kunnen beantwoorden. Ik wil graag overgaan op aanschaf. Heb het al aan een aantal gasten bij de mediamarkt bij ons gevraagd, maar damn, die wist helemaal niks. Was een beetje een zootje daar, moesten alles checken en opzoeken. Het gaat vooral om de 100 hz vraag, of dit zo'n groot gemis is voor mij gezien mijn gebruik, dus met name, heeft het zin met xbox 360 gamen? Ik heb zo'n vermoeden, maar zou het graag zeker willen weten.

Dan als laatste graag nog over de 1080p weergave van xbox 360 games via de VGA-kabel, hoe het daarmee zit en het daarmee in zijn werking gaat. Nogmaals alvast bedankt voor de moeite!

Als iemand nog tijd over heeft om mijn vragen uit mijn vorige post te beantwoorden, graag! Maar ik deze 2 in deze post hebben de prioriteit;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
Ik heb de 42PFL9603 nu in huis. Wat een perfect beeld. Zelfs via de gewone analoge kabel.

Via digitale TV zelfs nog beter... Ik kan niet wachten op m'n Onkyo TX-SR875 voor het upscalen van DVD materiaal en het geluid!

Ik houd jullie op de hoogte.

Op RTL-Z gekeken naar de lopende tekst onderin, geen enkel probleem!

[ Voor 4% gewijzigd door robkamp op 09-05-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 17:46:. Het gaat vooral om de 100 hz vraag, of dit zo'n groot gemis is voor mij gezien mijn gebruik, dus met name, heeft het zin met xbox 360 gamen? Ik heb zo'n vermoeden, maar zou het graag zeker willen weten.
100hz is heel wat anders bij lcd tv's dan b.v. bij crt's en plasma's. Crt-plasma zijn impuls display, d.w.z. dat elke beeldje slechts heel even zichtbaar is, onze hersenen maken daarvan een vloeiend beeld. Omdat er dus steeds een stuk zwart tussen de beelden zitten lijkt het voor ons scherper, maar knipperd het wel met 50hz en dat is zichtbaar voor veel mensen.

100hz bij impulsdisplays verminderd dus het knipperen, vroeger door simpel weg het beeld 2x zo vaak op het display te zetten. Tegenwoordig bij met extra tussenbeelden, lees hieronder.

LCD displays zijn continue displays, er zit geen zwart tussen de beelden, en de beelden volgen elkaar op "over elkaar heen" dit geeft ons een indruk van wat wazige beweging. Bij een 100-120hz weergave op een lcd rekend de display cpu er een tussenbeeld bij om een meer vloeiende beweging te krijgen. Dit tussen beeld aanmaken kost tijd en gaat niet altijd even goed. Hierdoor krijg je lag en ghosting artefacten in beeld.

Persoonlijk vind ik 100hz bij impuls displays zinvol en bij lcd's vind ik het juist weinig zinvol en niet mooi om te zien. Dit is smaak, misschien vind jij het wel goed.

Voor gaming op lcd met 100hz : beter van niet, door de lag van het berekenen van de tussenbeelden krijg je problemen met het spelen van snelle games als racers en fps. Niet voor niets zet philips zijn hd natural motion (wat 100hz techniek is) uit bij de game-mode.

Kortom : bespaar je de centen en ga voor een display zonder 100hz tenzij je het mooi vind, bij games heeft het geen zin en is het zelfs een fors nadeel.

[ Voor 3% gewijzigd door HaseMike op 09-05-2008 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
pascalbulsing schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:22:
[...]
Must control self, arg, nee, ik ga toch ook offtopic doen en een paar quotes aan deze discussie toevoegen voordat hij door een modbreak verbannen wordt naar de hoek van het filosofische gezwets:

"There are no stupid questions, just stupid people" - Mr. Garrison

"If there are no stupid questions, then what kind of questions do stupid people ask? Do they get smart just in time to ask questions?" - Scott Adams

Sorry :P

Ontopic: 100hz is idd wel een beetje een kwestie van smaak. In mijn 9703 zit het gekoppeld aan HDNM, als je dat uitzet gaat 100hz ook uit. Beiden aan ziet er onwijs gaaf uit maar soms wel weird, je bent gewoon niet gewend dat dingen zo vloeiend bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Jheroun schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:31:
[...]

Ontopic: 100hz is idd wel een beetje een kwestie van smaak. In mijn 9703 zit het gekoppeld aan HDNM, als je dat uitzet gaat 100hz ook uit. Beiden aan ziet er onwijs gaaf uit maar soms wel weird, je bent gewoon niet gewend dat dingen zo vloeiend bewegen.
Waarom heeft philips niet gewoon de optie gegeven van dat je hdnm uit kan zetten en dat je 100hertz aan kan laten of omgekeerd.

Heeft iemand de 37pfl9603 al? Ik wacht nog steeds op een webwinkel dat hem op voorraad heeft voor een aantrekkelijke prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door deltananie op 10-05-2008 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
deltananie schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 02:07:
Waarom heeft philips niet gewoon de optie gegeven van dat je hdnm uit kan zetten en dat je 100hertz aan kan laten of omgekeerd.
HDNM = 100 hertz... het zijn geen 2 verschillende zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philips 42PFL7603D heeft mijn interesse. Nu vraag ik mij af hoe het zit met ambilight. De plaats waar de televisie zou komen te staan is, de wand heeft een houten paneel. Beetje eiken licht geel-bruine kleur. Kan de ambilight daar goed op uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die input lag / lip-synch trouwens opgelost nu of hoef je bij games alleen maar game mode te selecteren?
M'n receiver heeft nml geen audio delay functie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MM te Groningen heeft nog steeds niet de 9603/9703.
Ben benieuwd of Saturn ze straks ook heeft staan en voor welke prijs.

Overigens zag ik in de computer van de MM een prijs van 2499 voor de 42pfl9703, beetje sneu hoor.
Wil ik daar wat kopen dan moet de prijs zeker naar de 2100 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:24:
Is die input lag / lip-synch trouwens opgelost nu of hoef je bij games alleen maar game mode te selecteren?
M'n receiver heeft nml geen audio delay functie.
Als ze net als bij de oude/huidige modellen het mogelijk maken om via een (bij de 9x32 en 9900 is dat de HDMI3) van de HDMI ingangen DD/DTS te kunnen gebruiken via de SPDIF/DIG. OUT dan heb je een gesynced beeld. De tv houd dan het geluid in pricipe vast totdat het gelijkloopt met het beeld. Voor het spelen van games kan dit funest zijn, voor films is het een non-issue.

De reacties van de kopers van de nieuwe modellen hebben aangegeven dat als ze de game mode gebruiken ze een minimale (lees acceptabele) lag/delay hebben... Nadeel hiervan is weer dat er geen bewerking op het beeld is losgelaten. Maar of je daar voor het games nou rauwig om moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 09:11:
Philips 42PFL7603D heeft mijn interesse. Nu vraag ik mij af hoe het zit met ambilight. De plaats waar de televisie zou komen te staan is, de wand heeft een houten paneel. Beetje eiken licht geel-bruine kleur. Kan de ambilight daar goed op uitkomen?
Ik heb mijn eerste ambilight tv (was de 42pf9831) toen opgehangen op een lgrijs/creme kleuren muur. Je werk helemaal gek van het verschil in beeld en datgene wat op de muur komt.
De kleuren van de ambilight mengen zich domweg met de achtergrond kleur waardoor het niet meer overeenkomt.

Na 3 weken dit aangekeken te hebben, hebben we de gehele muur maar opnieuw gewit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
HaseMike schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 08:43:
[...]
HDNM = 100 hertz... het zijn geen 2 verschillende zaken.
Nou er moet toch een verschil zijn want ze staan los in de opties, je kan wel HDNM aan hebben en 100hz uit, maar andersom niet. Verder kan HDNM op uit, minimaal of maximaal staan en 100hz alleen op aan of uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey gasten Ik ben al een paar dagen aant volgen wat hier allemaal verteld wordt.
Ik moet zeggen heb dat het zeer nuttige info was.
Dus daarom heb ik mij gisteren de 9703 besteld Ambilight moest ik echt wel hebben, een tv zonder ambiligt is als een vrouw zonder .... 1 keer je die ambilight gewoon zijt kunde toch niet meer zonder wel ?
Nu hoop ik zoals velen hier al verteld hebben dat er inderdaad geen lag meer op de tv gaat zijn.
Ook zou ik graag mijn Crysis eens in DX 10 willen zien spelen op mijn tv .
Moet ik nog iets speciaal bijkopen om mijn pc aan te sluiten op de TV.
Yes ik ben een leek op dat gebied ken er niet zoveel van dus alles jullie mij nog eens goede raad kunnen geven, ik zou het vriendelijk appriciëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Jheroun schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:19:Nou er moet toch een verschil zijn want ze staan los in de opties, je kan wel HDNM aan hebben en 100hz uit, maar andersom niet. Verder kan HDNM op uit, minimaal of maximaal staan en 100hz alleen op aan of uit.
Typisch, 100hz zonder NM heeft weinig nut bij een continue display zoals een lcd. Het enige dat ik kan verzinnen is dat philips dan 2x hetzelfde beeld neerzet, dat heeft niet veel nut bij een lcd. Zelf kan ik dit niet testen, mijn 5603 heeft geen NM en geen 100hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:59:
[...]

Als ze net als bij de oude/huidige modellen het mogelijk maken om via een (bij de 9x32 en 9900 is dat de HDMI3) van de HDMI ingangen DD/DTS te kunnen gebruiken via de SPDIF/DIG. OUT dan heb je een gesynced beeld. De tv houd dan het geluid in pricipe vast totdat het gelijkloopt met het beeld. Voor het spelen van games kan dit funest zijn, voor films is het een non-issue.

De reacties van de kopers van de nieuwe modellen hebben aangegeven dat als ze de game mode gebruiken ze een minimale (lees acceptabele) lag/delay hebben... Nadeel hiervan is weer dat er geen bewerking op het beeld is losgelaten. Maar of je daar voor het games nou rauwig om moet zijn...
Dus input lag en lip-synch komt voornamelijk voor bij games (xbox 360 / PS3) als ik je goed begrijp? Of ook bij het afspelen v.e. DVD of digitale decoder?

Nu heb ik m'n 360 met HDMI->Component aangesloten en een digitale audio kabel naar m'n receiver. Dat zou dus vanuit de 360 naar de TV moeten of gewoon de game mode gebruiken?

PS: Coolsound krijgt ook de /H binnen: http://www.coolsound.nl/p...ips_37pfl9603h10?lc_id=1#

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Niet alleen bij spelcomputers. Alle signalen die je in je tv stopt (HDMI, Scart enz) worden door de tv bewerkt en neemt daar z'n tijd voor. Voor films/tv kijken is het niet belangrijk maar voor games wel. Je wil toch immers dat als je op een knop druk je ook direct dat op het scherm ziet. Door je geluid al direct naar de receiver te sturen krijg je dus een verschil in timing. m.a.w. het geluid is eerder.

Door de game mode te gebruiken worden volgens een aantal gebruikers een aantal systemen uitgezet of ge- by-passed om de lag zo kort mogelijk te houden. Maar ik heb begrepen dat de lag, zij het minimaal, er nog steeds is...

/H versie: Als iemand voor 100% duidelijk kan maken of deze ook een DVB-C decoder heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 14:12:
Niet alleen bij spelcomputers. Alle signalen die je in je tv stopt (HDMI, Scart enz) worden door de tv bewerkt en neemt daar z'n tijd voor. Voor films/tv kijken is het niet belangrijk maar voor games wel. Je wil toch immers dat als je op een knop druk je ook direct dat op het scherm ziet. Door je geluid al direct naar de receiver te sturen krijg je dus een verschil in timing. m.a.w. het geluid is eerder.

Door de game mode te gebruiken worden volgens een aantal gebruikers een aantal systemen uitgezet of ge- by-passed om de lag zo kort mogelijk te houden. Maar ik heb begrepen dat de lag, zij het minimaal, er nog steeds is...

/H versie: Als iemand voor 100% duidelijk kan maken of deze ook een DVB-C decoder heeft ?

"Voor films/tv kijken is het niet belangrijk maar voor games wel."

Waarom is dat niet belangrijk bij een DVD of TV kijken? Als het beeld en geluid niet synchroon loopt zie je dat toch?

"Door de game mode te gebruiken worden volgens een aantal gebruikers een aantal systemen uitgezet of ge- by-passed om de lag zo kort mogelijk te houden. Maar ik heb begrepen dat de lag, zij het minimaal, er nog steeds is..."
Dit zou ik dus ook kunnen omzeilen als ik het geluid van m'n 360 op m'n TV aansluit (DIG)?

"/H versie: Als iemand voor 100% duidelijk kan maken of deze ook een DVB-C decoder heeft ?"
Ik heb met Philips gebeld en die zeiden dat er een DVB-C inzat, maar het hier niet gaat werken aangezien het een buitenlands (Frans?) model is en de Ziggo-groep dit niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ HaseMike, thnx voor de informatie, hier heb ik wat aan:D! Ik denk dat ik dan uiteindelijk toch voor deze philips 32 inch 9603 ga. Dit is de kandidaat die dan het meest aan mijn eisen voldoet.

Ik ben wel benieuwd hoe het met het contrast van deze laatste modellen zit. Ik heb op een ander forum gelezen dat deze voor lcd termen best goed schijnt te zijn. Jammer dat alleen het dynamisch contrast te vinden is op het internet (tenminste wat ik heb kunnen vinden dan), maar deze is eigenlijk wel hoog, 55000 ofzo.

Ook jammer dat er dus wel nog een beetje lag schijnt te zijn, maar daar moet ik dan doorheen kijken I guess. Ik hoop ook dat de problemen met de lipsync meevallen, aangezien ook ik de audio direct naar mijn boxen stuur i.p.v. via de tv (zo vormt de delay in lipsync zich toch?). Wordt ff testen dan.

Nog een paar minireviews en meerdere bevindingen van gebruikers zou eigenlijk wel fijn zijn hier:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
@Maradona10

Ik bedoelde de volgende opstelling. (als xbox HDMI heeft ?)

PC/DVD/XBOX HDMI out --> TV HDMI IN ---> SPDIF/DIG. OUT ---> Receiver.
Op deze manier bied je eerst alles bij de tv aan, en stuur je daarna enkel het geluid, gesynced, weer door naar de radio. Voor games is deze optie dus funest voor je reactie snelheid.
Uiteraard geld dit alleen als je gebruik maakt van HDMI. Als je analoog gaat werken (scart, svideo of component) dan gaat het hele verhaal niet op omdat je geen SPDIF IN meer hebt op de 9x03 modellen om je geluid digitaal aan te bieden aan de tv.

Aan het eerste zit dan wel een hele grote 'maar' aan omdat door een belachelijk copieerbeveiliging de tv's wel een DD/DTS signaal kunnen weergeven via de speakers van de TV maar het niet als DD/DTS weer (gesynced) mogen doorgeven op de SPDIF/DIG. OUT. Dit word dan gedownscaled naar PCM 2.0 oftewel gewoon stereo. Waardeloos dus voor DVD/DVD. Op de 9x32 serie is er wel een trukje mogelijk om het toch werkende te krijgen, maar ik weet niet of de nieuwe modellen dit trukje ook hebben.

Heeft iemand dit al getest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 14:41:
@Maradona10

Ik bedoelde de volgende opstelling. (als xbox HDMI heeft ?)

PC/DVD/XBOX HDMI out --> TV HDMI IN ---> SPDIF/DIG. OUT ---> Receiver.
Op deze manier bied je eerst alles bij de tv aan, en stuur je daarna enkel het geluid, gesynced, weer door naar de radio. Voor games is deze optie dus funest voor je reactie snelheid.
Uiteraard geld dit alleen als je gebruik maakt van HDMI. Als je analoog gaat werken (scart, svideo of component) dan gaat het hele verhaal niet op omdat je geen SPDIF IN meer hebt op de 9x03 modellen om je geluid digitaal aan te bieden aan de tv.

Aan het eerste zit dan wel een hele grote 'maar' aan omdat door een belachelijk copieerbeveiliging de tv's wel een DD/DTS signaal kunnen weergeven via de speakers van de TV maar het niet als DD/DTS weer (gesynced) mogen doorgeven op de SPDIF/DIG. OUT. Dit word dan gedownscaled naar PCM 2.0 oftewel gewoon stereo. Waardeloos dus voor DVD/DVD. Op de 9x32 serie is er wel een trukje mogelijk om het toch werkende te krijgen, maar ik weet niet of de nieuwe modellen dit trukje ook hebben.

Heeft iemand dit al getest ?
M'n 360 heeft alleen HDMI->Component (1080i) en geluid gaat dig. naar de receiver. Jouw opstelling gaat dus niet bij mij.

Zit er dus ook vertraging in als ik deze opstelling gebruik voor m'n DVD:
DVD HDMI-->Receiver-->TV HDMI---> SPDIF/DIG. OUT ---> Receiver
Of krijg ik zo ook geen DD/DTS en toch vertraging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
Voor diegene die mijn eerdere post gezien hebben dat de 32pfl9603d nu bij de IT's voor 1299,- tekoop is, daar kan ik nu een bijzonder slechte ervaring met de bezorgservice bij plaatsen.
Het komt neer op een welles nietes over het wel of niet langs zijn geweest, bottomline vandaag met 27graden voor jan *piep* thuis gezeten.
Net ook nog even bij de bloemen zaak aan de overkant langsgelopen waar 2 dames al de hele dag van het zonnetje zitten te genieten, maar die hebben ook niets gezien... *mompelteenhooponaardigsbinnensmonds* :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelijk annuleren die handel.
Zoek gewoon op kieskeurig één van de goedkopere en betere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jheroun schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:19:
[...]

Nou er moet toch een verschil zijn want ze staan los in de opties, je kan wel HDNM aan hebben en 100hz uit, maar andersom niet. Verder kan HDNM op uit, minimaal of maximaal staan en 100hz alleen op aan of uit.
Begrijp het nut van 100hz niet meer zo... Eerst was dé marketingkreet '100HZ!' en nu zie je iedereen '24P!' roepen... Dit betekent toch dat je geen reet aan die hele 100hz functie hebt aangezien blu-ray 24hz afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Ik wacht nog even een review af van een gerenomeerde site. Dan ga ik de 42PFL9603 bestellen :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geldt het downscalen naar PCM 2.0 alleen voor dvd's met HDCP beveiliging? Of voor alle dvd's met DD en DTS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 19:28:
Ik wacht nog even een review af van een gerenomeerde site. Dan ga ik de 42PFL9603 bestellen :)
Welke site bedoel je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 20:01:
[...]

Welke site bedoel je hiermee?
Dit zijn naar mijn mening goede sites:
http://www.trustedreviews.com/
http://www.hdtvtest.co.uk/

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Mag ik er eentje toevoegen : http://www.areadvd.de/ , 1 van de beste als je een beetje duits kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op zondag 11 mei 2008 @ 08:28:
[...]
Mag ik er eentje toevoegen : http://www.areadvd.de/ , 1 van de beste als je een beetje duits kan lezen.
dank je! Zal op de sites genoemd door Moody en Hasemike eens in de gaten houden wat ze van de Philips 9603 vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
pascalbulsing schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 14:12:
Ik merk echt helemaal niets hoor en ik ben over het algemeen een enorme zeikerd als het op dat soort dingen aankomt, daarom was ik ook al een half jaar bezig met het zoeken van een nieuwe TV :P

Geen lag is uiteraard onmogelijk, die kabels en interfaces tussen de verschillende systemen zullen altijd tot wat input lag leiden. Merkbaar is het nu niet meer. Ik zag hier of op een ander forum een screenshot dat aangaf dat de lag iets van 30ms was ofzo. Daar ga je echt geen last van hebben. Voor audio geldt volgens mij een maximum van ongeveer 50ms voordat je lipsync dingen gaat zien, voor gaming is het misschien nog iets minder maar het zal elkaar niet veel ontlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je dat je niks merkt met de game mode aan Jheroun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:52
Ik heb hier een week lang een 47" 9703 mogen gebruiken van iemand en ik heb geen last gehad van lag. Met die game mode merk je er inderdaad niks meer van. Guitar Hero bv was perfekt te spelen en dat is toch een spel waar je 't wel zou merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botech schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:12:
Ik heb hier een week lang een 47" 9703 mogen gebruiken van iemand en ik heb geen last gehad van lag. Met die game mode merk je er inderdaad niks meer van. Guitar Hero bv was perfekt te spelen en dat is toch een spel waar je 't wel zou merken.
Ook geen last van lip-sync bij DVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:52
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:20:
[...]

Ook geen last van lip-sync bij DVD?
Ik heb spiderman 3 op Blu-Ray gezien op die LCD en die had er geen last van. . DVD's heb ik niet echt bekeken, alleen een stukje Finding Nemo, maar dat is animatie, daar valt dat minder op , als het al aanwezig is. En nu kan ik het niet meer checken want de LCD is weg. Ik heb er verder niet veel aandacht aan besteed want als ik m'n nieuwe LCD ga kopen , neem ik ook direkt een nieuw receiver, met HDMI + lip-sync functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chomp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-06 08:04
redfoxert schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 23:50:
Je xbox 360 kan via component maximaal 1080i als output geven.
Dit is niet waar. Ik heb mijn xbox aangesloten via component op 1080P. Er zijn echter tv's die geen 1080P via hun component aan kunnen, ook al zijn ze wel 1080P via hun hdmi aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de schematic voor de 5100 gechecked de implementatie is typisch op de volgende manier:

1 De interlace, Noise reduction, PIP, AV processing
2 Film judder, Motion Blur, Video Enhancement

Deel 1 is gedaan met de PNX85XX (denk PNX8541) dat niet meer aan kan dan 1080i maar heeft een bypass bus. Deel 2 is wat wij de 5100 chip noemen.

Zo hoe kan je zeker zijn dat de 5100 kombinatie chipset een vol 1080P aan kan en aangezien de PNX854X een 10bit color processing chip is waar komen de laatste 7 bit vandaan? En.. is de panel een 10 bit, 10 bit Dither of een 8 bit?

Zag een posting over kieskeurig dat er over een specifiek model geen negatief postings waren. Ik heb 2 weken geleden een negatief posting gedaan over de 42PFL9900D met alleen facts en het werd dus niet gepost. Die kieskeurig doet ze naam dus eer die kiest keurig alleen positiefe postings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39
iemand trouwens nog verrassende aanbiedingen gezien bij de MM?

vandaag en morgen hebben ze speciale lcd & plasma aanbiedingen

http://image.redblue.de/d...oxx-10937386/NL_MM_FOLDER

.. oh, loewe en philips 9000 serie zijn uitgezonderd zie ik bij het asterixje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 08:08:
Bedoel je dat je niks merkt met de game mode aan Jheroun?
Oké, nog 1 keer voor de duidelijkheid dan:

De 42pfl9703 heeft met de game mode aan géén lag. Alle games zijn prima te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:36:
Ik heb de schematic voor de 5100 gechecked de implementatie is typisch op de volgende manier:

1 De interlace, Noise reduction, PIP, AV processing
2 Film judder, Motion Blur, Video Enhancement

Deel 1 is gedaan met de PNX85XX (denk PNX8541) dat niet meer aan kan dan 1080i maar heeft een bypass bus. Deel 2 is wat wij de 5100 chip noemen.

Zo hoe kan je zeker zijn dat de 5100 kombinatie chipset een vol 1080P aan kan en aangezien de PNX854X een 10bit color processing chip is waar komen de laatste 7 bit vandaan? En.. is de panel een 10 bit, 10 bit Dither of een 8 bit?

Zag een posting over kieskeurig dat er over een specifiek model geen negatief postings waren. Ik heb 2 weken geleden een negatief posting gedaan over de 42PFL9900D met alleen facts en het werd dus niet gepost. Die kieskeurig doet ze naam dus eer die kiest keurig alleen positiefe postings.
En die 2 chips zitten ook allebei in de 9603 serie? Dan denk ik dat ik toch maar een Sony ga kopen wellicht. Of zijn die ook net zo verneukeratief met betrekking tot specs die ze niet kunnen waarmaken ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
ik kreeg trouwens de TH42PZ(80,82,85) als tip door van een verkoper van tv's..

die is daar iig erg enthousiast over.

maar ik ben toch meer geneigd om voor de 9703 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dhhdante schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:49:
iemand trouwens nog verrassende aanbiedingen gezien bij de MM?

vandaag en morgen hebben ze speciale lcd & plasma aanbiedingen

http://image.redblue.de/d...oxx-10937386/NL_MM_FOLDER

.. oh, loewe en philips 9000 serie zijn uitgezonderd zie ik bij het asterixje :/
Ben vandaag even wezen kijken in Roermond maar heb niets gekocht. De prijzen waren wel goed maar internetaanbieders zijn nog steeds goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:05:
[...]

En die 2 chips zitten ook allebei in de 9603 serie? Dan denk ik dat ik toch maar een Sony ga kopen wellicht. Of zijn die ook net zo verneukeratief met betrekking tot specs die ze niet kunnen waarmaken ? :(
Ja ook in de 9603 maar het probleem is dat je er pas echt achter kan komen hoe de config is als je die TV even volledig onder de test zet. Ik wacht dus wel even af met kopen tot dat iemand hem even volledig door de loep heen haalt. De rest van de merken doen exact zelfde ze hebben gewoon geen snel genoeg processor, denk wel dat Toshiba die heeft want die doen een cell processor er in, zelfde als de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raak een beetje de weg kwijt. Vandaag de 37PFL9603 gezien in de winkel (prijs 1999,-). Deze heeft ambilight in '2-mode'. Toen ik vroeg naar de leverdatum van de 'surround ambilight (3-way) oftewel model 9703 maakte de verkope eerst de vergissing door te zeggen dat deze aan het einde van de maand binnenkwam, maar na het openslaan van het grote Philipsboek (catalogus voor retail) stond dit model niet vermeld en komt dus niet op de markt. Klopt dit? Is het juist dat de 37' alleen als 9603 op de markt komt?

Vraag 2: heeft iemand al beeldmateriaal en specs van de HTS 8150 soundbar? Was voorheen een mooie (design) combi, maar met het veranderen van de kast valt dit ook in het spreekwoordelijke water...

Hoor graag van julli!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 19:34:
[...]

Ja ook in de 9603 maar het probleem is dat je er pas echt achter kan komen hoe de config is als je die TV even volledig onder de test zet. Ik wacht dus wel even af met kopen tot dat iemand hem even volledig door de loep heen haalt. De rest van de merken doen exact zelfde ze hebben gewoon geen snel genoeg processor, denk wel dat Toshiba die heeft want die doen een cell processor er in, zelfde als de PS3.
Hoe kan ik voor je kijken of die chips erin zitten? Zonder de TV te slopen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

OrganicIron schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:12:
Voor diegene die mijn eerdere post gezien hebben dat de 32pfl9603d nu bij de IT's voor 1299,- tekoop is, daar kan ik nu een bijzonder slechte ervaring met de bezorgservice bij plaatsen.
Het komt neer op een welles nietes over het wel of niet langs zijn geweest, bottomline vandaag met 27graden voor jan *piep* thuis gezeten.
Net ook nog even bij de bloemen zaak aan de overkant langsgelopen waar 2 dames al de hele dag van het zonnetje zitten te genieten, maar die hebben ook niets gezien... *mompelteenhooponaardigsbinnensmonds* :'(
Inderdaad: gewoon cancellen. Volgens mij heb je 7 dagen afkoelingsperiode, dus als IT's geen kosten rekent voor "opnieuw op voorraad nemen" (eufemisme voor: klant geld uit de zak kloppen in de hoop dat hij/zij toch maar het product afneemt) bellen en vertellen in welk zwart gat ze de TV op ieder door hun gewenst moment af kunnen leveren... :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
Denken jullie dat de 37pfl9603 uitverkocht zal zijn bij webshops over 3/4 weken ivm het EK?? De bevoorraading naar de winkels gebeurd deze week. Tegen het eind van deze en volgende week zal de 37pfl9603 hopelijk wel op voorraad komen bij webwinkels. Ik wil toch graag een nieuwe tv voor het EK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:43
Ik neem aan dat Philips wel rekening heeft gehouden met het EK dat voor de deur staat, maar ik denk dat niemand je een duidelijk antwoord kan geven op je vraag. Gewoon naar de winkel gaan en is de voorraad op, dan is dat jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deltananie schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:48:
Denken jullie dat de 37pfl9603 uitverkocht zal zijn bij webshops over 3/4 weken ivm het EK?? De bevoorraading naar de winkels gebeurd deze week. Tegen het eind van deze en volgende week zal de 37pfl9603 hopelijk wel op voorraad komen bij webwinkels. Ik wil toch graag een nieuwe tv voor het EK.
Ik hoop dat je gelijk hebt dat ze volgende week bij de webshops op voorraad komen. Ik heb nl een 37PFL9603 besteld. Wil hem natuurlijk zo snle mogelijk in huis hebben maar ja, bij DigitalStreet weten ze nog steeds niet wanneer hij bij hen op voorraad is. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanvdv
  • Laatst online: 07-06-2024
Hey,

Ik heb een vraagje over de Common Interface die sommige nieuwe Philips modellen hebben. Is het de bedoeling dat je hier de smartcard van je digitale provider instopt en zo zonder aparte settop box kan kijken ?
Of sla ik hier de bal compleet mis ? Wat met compatibiliteit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
johanvdv schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 08:34:
Hey,

Ik heb een vraagje over de Common Interface die sommige nieuwe Philips modellen hebben. Is het de bedoeling dat je hier de smartcard van je digitale provider instopt en zo zonder aparte settop box kan kijken ?
Of sla ik hier de bal compleet mis ? Wat met compatibiliteit ?
Wat ik begrepen heb moet daar nog eerst een zogenaamde CAM in zoals een AlphaCrypt welke je smartcard kan lezen.

Sowieso wordt dit door geen enkele kabelmaatschappij ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Common Interface is inderdaad bedoelt voor een CAM. In die CAM komt je smartcard zodat je van je digitale abonement kan genieten zonder losse setop box.

Bij de /D modellen kun je alleen gebruik maken van DVB-T abonementen. In Nederland is dat uitsluitend KPN met digitenne. Voor Digitenne heb je een CAM van Conax nodig. Deze kun je geloof ik oa via KPN aanschaffen.

Bij de /H modellen van de 9603 en 9703 zou naar verluid van oa Philips naast een DVB-T ook een DVB-C tuner aanwezig zijn. Deze zullen samen het CI slot delen. Philips heeft naar verluid al aangegeven dat deze tuner niet "goedgekeurd" is door de Zesko kabelaars (oa. @Home). Dit betekend dat er een reëele kans bestaat dat deze niet volledig werkt in Nederland (UPC is zo wie zo een zaak apart en mag als niet werkend beschouwd worden op evt. schaarse niet versleutelde zenders na). Om toch een poging te wagen met de Zesko kabelaars zou je gebruik moeten maken van een CAM van het merk Alphacrypt. Dit is de enige CAM die werkt op dit moment in combi met deze kabelaars. De CAM van Irdeto (Irdeto is de gebruikte codering door de kabelaars, UPC Nagravision) werkt niet!

Let wel op: Philips heeft op na vraag door divere forumers hier aan hen laten weten dat de DVB-C "niet werkt" in Nederland ivm de kabelaars etc. Klagen, zoals bij de Sony problemen" is mijn inziens dus zowel aan het adres van Philips als de kabelaars zinloos op het moment dat iets niet of niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem gister toch besteld bij Frans de Smet. Hij had ze gister binnen gekregen. Hopelijk heb ik de 37PFL9603 voor dit weekend nog in huis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanvdv
  • Laatst online: 07-06-2024
Ok, thnx voor de antwoorden... Mijn digitale provider in Belgie is Indi. Hoe kan ik nu te weten komen welke CAM ik nodig heb ? Gaan ze me dat bij Indi gewoon vertellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zel niet bekend met Indi, zoals je al vermoede woon ik in Nederland, maar ik men ergens al opgevangen te hebben dat Indi digitale tv via de kabel (DVB-C) is. Ten eerste is dus de vraag of het model wel ondersteund wordt. Zo ja dan is de kans groot dat Indi je kan helpen aan de juiste CAM. Ik vermoed echter, gezien het feit dat het spec blad niet in het nederlands is van de /h modellen dat de tv ook niet voor Indi geschikt is.

Na wat zoeken in folders etc van Indi vermoed ik dat ze Nagravision gebruiken, dit wordt nl. in de handleiding van de decoders aangegeven.

Ik weet niet hoe het bij Indi is maar UPC in Nederland gebruikt dit ook en heeft een hardware code van het apparaat gekoppeld aan de smartcard en het abonement. Hierdoor is het nog niemand gelukt om met een andere dan de door UPC geleverde apparatuur gecodeerde zenders te bekijken. Wel lukt het om niet gecodeerde zenders via andere DVB-C tuner apparaten te bekijken, naar verluid. Het is wel zo dat hier bij UPC de meeste zenders inmiddels gecodeerd worden. Dus ook de "gratis" basis zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:38:
Heb hem gister toch besteld bij Frans de Smet. Hij had ze gister binnen gekregen. Hopelijk heb ik de 37PFL9603 voor dit weekend nog in huis. :)
Wat heb je er nou voor betaald ?? En geld die cashback ook voor Nederland ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:43:
[...]

Wat heb je er nou voor betaald ?? En geld die cashback ook voor Nederland ?
Ja die actie geldt ook voor Nederlanders als je hem in België besteld.
Ik heb dus €1550 (€1650-€100) betaald in principe. Die 100 euro krijg ik over een paar weken gestort door Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:48:
[...]

Ik heb dus €1550 (€1650-€100) betaald in principe. Die 100 euro krijg ik over een paar weken gestort door Philips.
Ik heb hem ook bij frans de smet voor dezelfde prijs. Ik ga hem zelf halen zodra ze hem binnen hebben. Ik heb trouwens nog geen mail gehad van Ann dat de 37pfl9603 al binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w8andc
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-04-2023
@XXRay

Uw melding i.v.m. PNX5100 chip intrigreert mij en maakt mij nog nieuwschieriger.
De vraag is: hoe hard liegt Philips met zijn specificaties of wat zijn de addertjes onder het gras?

Ongeveer twee maanden geleden heb ik Philips de zeer duidelijke vraag gesteld of deze PNX5100 chip met de zogenaamde MAPP techniek gebruikt zou worden. Geen antwoord na 1,5 maand. Zeer betreurenswaardig. Daarna opnieuw dezelfde vraag gesteld. Na een week volgende zeer ontgoocheld antwoord ontvangen:
PHILIPS

Dear mister,

You have recently asked us if the new 37PFL9603 and the 37PFL9703 have a built-in NXP chip and if MAPP is used.

We are sorry to inform you that this is confidential design information.

Hoping for you understanding,

Best regards,
Heb een duidelijke en uitgebreide email terug gestuurd dat ik met zo'n antwoord niet tevreden ben en dat men mij op zijn minst mag zeggen waarom ik de gevraagde info niet mag weten. Lijkt mij zo verdacht. Heb dit ook gezegd in mijn antwoord. Het is natuurlijk een uiterst verdedigende opstelling van Philips. Als men niets zegt, kunnen ook geen claims komen.

NXP zelf ook gecontacteerd. Buiten het feit dat Samsung en Panasonic zeker deze chip gaan gebruiken ben ik ook niet meer te weten gekomen. Voor Philips moest ik maar daar informeren.

Zo, kom je nergens verder als je iets te weten wil komen.

Toch allemaal vreemd.

Dacht de 47PFL9703 aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deltananie schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:54:
[...]
Ik heb hem ook bij frans de smet voor dezelfde prijs. Ik ga hem zelf halen zodra ze hem binnen hebben. Ik heb trouwens nog geen mail gehad van Ann dat de 37pfl9603 al binnen is.
Ze zei tegen mij dat ze ze gister binnen hadden gekregen. Ik zou haar eens mailen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
w8andc schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:04:
@XXRay

Uw melding i.v.m. PNX5100 chip intrigreert mij en maakt mij nog nieuwschieriger.
De vraag is: hoe hard liegt Philips met zijn specificaties of wat zijn de addertjes onder het gras?

Ongeveer twee maanden geleden heb ik Philips de zeer duidelijke vraag gesteld of deze PNX5100 chip met de zogenaamde MAPP techniek gebruikt zou worden. Geen antwoord na 1,5 maand. Zeer betreurenswaardig. Daarna opnieuw dezelfde vraag gesteld. Na een week volgende zeer ontgoocheld antwoord ontvangen:

[...]

Heb een duidelijke en uitgebreide email terug gestuurd dat ik met zo'n antwoord niet tevreden ben en dat men mij op zijn minst mag zeggen waarom ik de gevraagde info niet mag weten. Lijkt mij zo verdacht. Heb dit ook gezegd in mijn antwoord. Het is natuurlijk een uiterst verdedigende opstelling van Philips. Als men niets zegt, kunnen ook geen claims komen.

NXP zelf ook gecontacteerd. Buiten het feit dat Samsung en Panasonic zeker deze chip gaan gebruiken ben ik ook niet meer te weten gekomen. Voor Philips moest ik maar daar informeren.

Zo, kom je nergens verder als je iets te weten wil komen.

Toch allemaal vreemd.

Dacht de 47PFL9703 aan te schaffen.
via Google gevonden : http://www.avforums.com/forums/showthread.php?p=6912187

PNX5100 zit dus in de 9603 en 9703 serie.

Wat je ook kan proberen is in de winkel per ongeluk een 32 inch model van de plank stoten en hopen dat ie open springt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@w8andc

Op zich kan ik het stand punt van Philips begrijpen. Zij ontwikkelen een bepaald product met voor de markt goed aanschreven functies, meer dan eens wordt immers door reviewers pixel plus etc als beste enhancer genoemd van alle varianten, en willen dan niet dat iedereen hier zomaar mee aan de haal gaat. Het is een deel bekend product geheim, wat evt. aan wijziging onderhevig kan zijn, nieuwe revisie etc. Elke chip noemen en benoemen gaat natuurlijk ver. Daarbij komt dat niet alleen de chip, maar ook de manier van aansturen hiervan is bepalend voor de beeld kwaliteit.
Al jaren lang, al in het "crt tijdperk", gebruikten diverse fabrikanten dezelfde onderdelen. Van buis tot elektronia en toch was er nog altijd onderling verschil in beeldkwaliteit en verwerking. Iets wat nu niet anders is.

Het wel of niet gebruiken van de NXP5100 chip wil dus niet zeggen dat het beeld wel of niet de restrictie heeft die de chip heeft. Wellicht is het mogelijk om bepaalde features die in de chip zitten niet te gebruiken en de betreffende actie te laten uitvoeren door een andere chip.
Zie bijvoorbeeld het feit dat zowel de 9603 en de 9703 de NPX5100 zouden hebben maar de 9603 geen wide coler gamut heeft en de 9703 wel...

Het is wel jammer dat Philips niet eerder iets heeft laten weten, dat geef ik zeker toe. Ik heb het zelf ook met diverse vragen gehad. Soms kreeg ik 2 maanden na het stellen pas het antwoord. Dan heb je het apparaat al gekocht, getest en evt. weer terug gebracht en dan komen ze pas met het antwoord.

Het is opzich natuurlijk ook jammer dat ze het gewenste antwoord niet prijs geven, dat maakt voor ons lastiger om bepaalde zaken van te voren te kunnen inschatten. Maar ja dat is nu eenmaal hun keuze.
Daarnaast is het helaas ook vaak zo dat als men vraagt naar de gewenste eigenschap, die door bijv. de NPX5100 verzorgd zou worden, men zelden echt duidelijk en / of betrouwbaar antwoord krijgt. Iets wat natuurlijk wel de bedoeling is.
Hoe iets door een tv gedaan wordt is misschien "bedrijfs / product geheim". Maar of iets wel of niet gebeurd is natuurlijk voor ons als klant wel een must om te weten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:19:
[...]

Ze zei tegen mij dat ze ze gister binnen hadden gekregen. Ik zou haar eens mailen dan.
Mijn 37pfl9603 staat al klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w8andc
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-04-2023
@Calvin_Hobbes

Inderdaad u verwoordt het zeer goed.
Philips zou zoiets ook kunnen antwoorden en vlugger op de bal spelen.

@redfoxert

Inderdaad ik heb deze schermafbeelding van een bepaald deel van het service menu reeds gezien.
Maar XXRay geeft nu de melding dat een tweede chip gebruikt wordt die een belangrijk deel van de beeldverwrking doet. Maar deze chip kan slechts verwerkingen van maximaal 1080i aan in 10 bits! De andere PNX5100 chip zorgt dan voor beeldverbeteringstechnieken en zou wel 1080p kunnen verwerken.

Stel dat deze info juist is, dan stel ik mij de vraag of de nieuwe Philips PFL9603 / 9703 wel degelijk een 1080p signaal kan verwerken zonder omrekening. Dus dat 1080p ook 1080p blijft.
Dus is deze nieuwe Philips nu een echte volledige Full HD of niet?
Dat bedoel ik dus in mijn vorige posting ook met addertjes onder het gras. Misschien ook een reden dat Philips / NXP zo ontwijkend doen.

En dan nog een andere opmerking met betrekking tot de info van XXray: in hoeverre is dan de specificatie van 17 bit verwerking nog juist?

Daarom vind ik het ook wel eens nuttig om te weten welk alternatief er bestaat. Bestaat er op dit moment een echte Full HD LCD dat als kwalitatief home-cinema beeldscherm aangeschaft kan worden.
Wetende dat de prijs van de nieuwe Philips behoorlijk hoog is. Dan wil ik die ambilight wel laten vallen en voor hetzelfde geld wel een echte Full HD aanschaffen.

Ik hoop dat ik mijn standpunt hier een beetje duidelijk gemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het 17-bit roept bij mij eigenlijk meer vragen op.
Het is immers niet alleen de chip die hier bij van belang is, maar meer nog ook het paneel zelve.
Er wordt overal zo'n beetje gezegd (ook bij concurende merken) dat de panelen maar 10-bit zijn...
Heb ik dit misverstaan of zie ik iets anders over het hoofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Net als in de 9x32 en 9900 serie die ook wel 14-bits heeft (kuch) zal dat 17 bits wel weer een verkoop dingetje zijn net zoals de contrast ratio. Immers: Hoe hoger hoe beter...en dus beter verkoopbaar.

Uit vele fora verneem ik dat de schermen voor de 9703 (weet niet welke maten) nu weer bij sharp vandaan getrokken worden ipv de 'eigen' LG-Philips displays. Misschien dat deze wel 17 bits zijn ???
Blijf het idd een raar getal vinden...

De enige mogelijkheid om er achter te komen welke hardware er in de tv's gebruik word is om een servicemanual te bemachtigen. Iemand inside Philips of een reparatie bedrijf die die ergens kan neerzetten ter download ? (porno misschien ?)

Als mocht blijken dat de nieuwe (top)modellen ook geen 1080P en 17bits kleuren tegelijk(!) kunnen weergeven gaat hij linea-recta terug * omwille van (wederom) specs beloven en ze niet waarmaken.
Maar laten we positief zijn en ervanuitgaan dat ze geleerd hebben en nu wél waarmaken wat ze publiceren...

(* Zit nog steeds te wachten op de release van de 47PFL9703 om de AUREA terug te sturen)

[ Voor 5% gewijzigd door bulsing op 14-05-2008 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:48:
[...]

Waar kan ik de cashback van 100 euro vinden op de site?

Ik zie alleen dit: http://www.philips.nl/about/news/actionnews/ek_promotie.page
...en daar staat geen 100 euro cashback voor de 9000 serie bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Thnx.
Alleen voor Belgische kopers zie ik.
Fijn van een Nederlands bedrijf om alleen de Belgen 100 euro te geven :P

[ Voor 14% gewijzigd door Mooody op 14-05-2008 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-03-2023
zou Philips de DD/DTS passthrough op HDMI hebben 'gecorrigeerd' in de nieuwe modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robkamp schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 21:40:
[...]

Hoe kan ik voor je kijken of die chips erin zitten? Zonder de TV te slopen dan :)
Niet zonder te slopen :-) in de 42PFL9900D kwamen we er achter toen Philips een print plaat vervangde die toevallig PNX8541 heet.

Als je NXP homepage checked kan ik in iedergeval geen chip vinden die beter is dan de PNX8541

http://www.nxp.com/#/aip/aip=[aip=200435]|pp=[v=d,t=aip,i=200435,fi=,ps=0]|[4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:40:
Thnx.
Alleen voor Belgische kopers zie ik.
Fijn van een Nederlands bedrijf om alleen de Belgen 100 euro te geven :P
Nee hoor, maar je moet hem wel in Belgie kopen. Kijk voor een overzicht op http://www.philips.be/acties, daar staat de info tussen, inclusief voorwaarden. Dit is onlangs al aan bod geweest in deze thread (even terugbladeren), of anders in de 'Philips recente modellen' thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg hem overigens morgen. (37PFL9603) Wordt vandaag opgestuurd. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
Pietervs schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:29:
[...]

Inderdaad: gewoon cancellen. Volgens mij heb je 7 dagen afkoelingsperiode, dus als IT's geen kosten rekent voor "opnieuw op voorraad nemen" (eufemisme voor: klant geld uit de zak kloppen in de hoop dat hij/zij toch maar het product afneemt) bellen en vertellen in welk zwart gat ze de TV op ieder door hun gewenst moment af kunnen leveren... :)
Ik heb hem niet geannuleerd, die 7 dagen waren al verlopen en ik vind 1299,- nog steeds een scherpe prijs.
Het goede nieuws is dat ie nu bij het filiaal staat en ik hem vanavond op kan halen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is 32" groot genoeg ? Ik neig veel meer naar de 37" maar ik vind het prijsverschil eigenlijk belachelijk groot. Onze kijkafstand is ongeveer 3 meter.

Wat is jullie mening hierover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:43:
Is 32" groot genoeg ? Ik neig veel meer naar de 37" maar ik vind het prijsverschil eigenlijk belachelijk groot. Onze kijkafstand is ongeveer 3 meter.

Wat is jullie mening hierover ?
Ik zit op iets minder dan 3 meter en ik heb een 42" dus ik zou van die twee de 37" variant aanraden. Gamen is echt geweldig op dat formaat, zeker met ambilight!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik zit op 3,2 m. en ga voor een 42". Ik twijfelde tussen 37" (lijkt me beter voor SD) en 42" (toch erg leuk voor (Blu-ray) dvd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
Ik heb vandaag mijn 37pfl9603 van Frans de smet. Superrr tv. Ik heb nog nooit zo goed analoog beeld op een lcd televisie gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
Mooooody schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:08:
Ik zit op 3,2 m. en ga voor een 42". Ik twijfelde tussen 37" (lijkt me beter voor SD) en 42" (toch erg leuk voor (Blu-ray) dvd)
Als ik jou was zou ik voor de 37 inch gaan. Ik zit op 3.5 meter van mijn tv vandaag en 37 inch is echt wel voldoende voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen hoe breed de voet alleen is van de 32PFL9603 en 37PFL9603 aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:47:
Het 17-bit roept bij mij eigenlijk meer vragen op.
Het is immers niet alleen de chip die hier bij van belang is, maar meer nog ook het paneel zelve.
Er wordt overal zo'n beetje gezegd (ook bij concurende merken) dat de panelen maar 10-bit zijn...
Heb ik dit misverstaan of zie ik iets anders over het hoofd...
Als Philips LG panels gebruikt is het op ze mindst een 10 bit volgens de specs voor een 100/120Hz panel. De 17 bits verwerking geeft alleen aan dat de cpu kan kiezen uit een palette van (2^17)^3 en tegelijkertijd kan de panel dus typisch 2^8^3 16,7 miljoen kleuren of 2^10^3 1 miljard kleuren vertonen. Dus een groot verschil maar aangezien 8 bits meer standard is dan de 10bit staat Philips dus hier redelijk goed. De palette discussie is dus meer voor ons om op de blogs over te klagen :-).

De chip die word gebruikt in de Philips heeft een databus voor een vol 1080P bypass dus vol 1080P kan maar dan zonder toeter en belletjes. Ik kan me dus voorstellen dat de tv zodra die een 1080P signaal detect de chip uitschakelt en dan de 5100 gebruikt voor kleine belletjes 8) motion blur etc. Dus als wij checken med de PS3 ie ie gewoon vol HD en een vol HD beeld is zo mooi dat er in principe geen toeterjes bij hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]w8andc schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:04:
@XXRay

Voor de MAPP techniek gebruiken NXP de PNX8543x die meer gebouwd is voor een digitaal HD signaal decoding dat bijna altijd 1080i is. Ook op deze chip zit er een bypass databus maar om die te gebruiken voor de PFL9703D model zou geen nut hebben wel voor de PFL9703H (blijkbaar volgens frans wetgeving moet er een MPEG4/H264 decoder in). Dus als jij mij vraagt is het antwoord nee we gebruiken geen MAPP op de D series maar wel in de H series.

10 bit processing_
3D Comb_
MPEG-2 and H.264/MPEG-4 SD/HD decoding_
MPEG-1, HE-AAC v2, AC-3, E-AC-3 audio decoding_
Full audio processing_
4-Field MADI_
Enhanced PQ processing_
HDMI v.1.3a x.v. Color and Deep Color_
PiP_
USB 2.0_
CI+_
Dual LVDS output_