Dit is dus niet waar.HaseMike schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:20:
[...]Eingelijk speelt het 1080p probleem alleen bij 1080p games van de xbox of ps3, die hebben 60beeldjes per seconde volle 1080 resolutie. Ik neem aan (?) dat als je 1080p 60hz games uitgeeft over 1080i dat je dan de helft van het aantal frames per seconde hebt (of maak ik hier een denkfout)
Laat het iedereen duidelijke zijn dat de 7x03, 5x03 modellen dus gewoon oude modellen zijn die een nieuw jasje hebben gekregen en een modificatie om een aantal problemen te verhelpen die in de 9x32 modellen zijn geintroduceerd.
De tv die haalt een 1080P signaal uit elkaar om de PNX5050 chip zijn bewerkingen er op los te laten. Als alle processen zijn doorlopen word het beeld weer samen gevoegd. En daar gaat dus essentiele beeld informatie verloren. Gevolg hiervan is dat er dus verschillen in frames zitten die je weer gaat zien bij bewegende beelden. Het beeld lijkt dus als het ware uit elkaar getrokken te worden.
Dit is heel makkelijk te zien als je simpelweg Windows XP of Vista op 1920x1080 op 24/50/60 Hz.
Als je je muis niet beweeg dan staat er een stak beeld. Beweeg je je muis dan gaan de lijntje trillen en heb je het bewijs dat de tv dus geen kracht heeft om een volledig 1080P te bewerken.
Een echt 1080P beeld en display zal dus nooit trillende lijntje geven bij een bewegend beeld. Doen ze dat wel dan is het dus geen 1080P. Het maakt ook geen ruk uit welke frequentie je hiervoor gebruikt. Als het maar geen i variant is. (bijv. 25i, 30i, 50i of 60i)
De huidge (2007) 9x32, 7x03, 5x03 modellen zijn dus NIET in staat om een volledig (trillingsvrij) 1080P beeld neer te zetten icm de (HD) natural motion. Intern word het, als (HD) Natural Motion aanstaat terug gerekend naar 1080i en daarna weer samen gevoegd tot 1080P.
Ze kunnen wel 1080P weergeven als je de desbetreffende HDMI ingang op 'PC' zet, maar dat werkt dus de HD NM niet. En daar flest Philips dus de boel. Je zou ook kunnen spreken van een marketing truuk. Je kan het signaal wel aanbieden aan de tv, maar hij kan het niet verwerken door de beperkte rekenkracht. De tv's kunnen het wel weergeven maar alleen als je een aantal opties (waar je waarschijnlijk de tv voor gekocht heb) uit heb staan...
Bij de nieuwe 9x03 serie word de PNX5100 chip gebruikt die na verluid wél het vermogen heeft om een volledig 1080P beeld (ik hoop tot 60Hz) in een keer te verwerken. Maar ik heb hier nog geen eenduidig voorbeeld of bewijs van gezien.