WhistlerNL schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:45:
Ik las laatst (volgens mij ook in dit topic) over problemen met de kwaliteit van het beeld van Philips TV's bij het aansluiten op een PC met een 1080p signaal. Had iets te maken met de chip in de TV die het signaal downscaled naar 1080i oid?
Je kan kiezen bij philips of 1080p met bibberende lijnen of 1080p met interlace artefacten waarbij bewegende beelden "kam" zijkanten krijgen. Op 1080i ziet alles er wel perfect uit, en qua resolutie mis je niets want de tv maakt er toch weer 1080p van.
Ik heb de instapper, de 5603d, en naar mijn bescheiden mening zit hierin het top-bordje van de vorige reeks. Hij heeft namelijk een aantal van dezelfde problemen die het vorige model had. Volgens andere forums is de interne verwerking 1080i en krijg je bij 1080p input het volgende : 1080p > 1080i > verwerking > 1080p en dat ziet er dus niet uit.
Bij 1080i is het dus : 1080i > verwerking > 1080p en dit gaat vreemd genoeg dus wel goed.
Die 5603d had allang weer de deur uitgeweest als niet het SD beeld zo ontzettend goed was, andere merken in dezelfde prijsklasse zijn ronduit vreselijk met SD... keuzes keuzes. Bij geld zat neem de 96 of 97 reeks, die schijnen deze "problemen" niet te hebben.
"problemen" tussen quotes want het beeld van een ps3 met dvd/bluray/usenet films/games is uitstekend met : tv input op "bluray", ps3 output op 1080i en de kleur op de ps3 op "limited".
Vreemd genoeg heeft de 5603d een "Best of CES" gekregen, zeker van een journalist die alleen het specsheetje gelezen had. Begrijp me niet verkeerd het beeld is prachtig maar als je 1080p op je tv schrijft moet die het wel goed uitvoeren natuurlijk.
Philips moet de sticker even veranderen op hun tv's : "1080P (input wordt geaccepteerd maar we maken er een zootje van dus beter 1080i, en als je veel gamed koop een toshiba of ons duurste model, wie weet maken we ooit een firmware zonder fouten en ach hij kost maar 1100 euro dus niet zeuren a.u.b." De rand is groot genoeg voor die tekst...
** edit ** nog maar wat info voor mensen die erover denken : de meeste games van de ps3 en de xbox zijn 720p : In deze mode geen enkel probleem en superstrak. Je zet je ps3 dus op 1080i voor films en de 720p games schakelen automatisch over naar 720p. Hoe dit bij de xbox360 zit weet ik helaas niet. Ook een pc op 720p is perfect, maar ja die 1080p he....
Grappig overigens dat niemand op "kieskeurig" ook maar 1 negatieve opmerking op de tv geeft, iedereen super tevreden, ben ik zo'n zeur of heb ik gewoon ogen ?
Thx voor het lezen
[
Voor 18% gewijzigd door
HaseMike op 06-05-2008 18:01
]