Philips nieuwe 2008 LCD's 7600, 7400, 5000 en 3000 series

Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste
Acties:
  • 368.261 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De product specs van enkele H modellen zijn nu ook te bekijken via www.p4c.philips.com/files
Echter is het nog steeds niet echt duidelijk.
Bij de 32PFL9603H staat op de eerste pagina DVB-T/C MPEG4 maar bij de spec op pagina 3 staat DVB: Terrestrial* en niks over DVB-C.
Bij de 42" modellen spreekt men op pagina 1 alleen over HDTV in MPEG4 en is nergens iets over DVB-C te vinden. Nu is dus nog steeds niet echt duidelijk of deze modellen beschikken over een DVB-C tuner of dat het net als bij de andere modellen alleen het MPEG4 verschil is tussen de D en H.
Wel zag ik dat de spec bladen nu in meer talen te vinden zijn naast frans , oa zweeds deens en fins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist niet dat het zo'n big deal voor jullie was, waar ik hem heb gekocht.
Ik heb hem bij de goedkoopste.nu voor 2029 euro.

Kon kiezen tussen de D-type en H-type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is op zich niet zo'n Big Deal, maar als het H-type gschikt is voor DVB-C, en al dan niet in combi met een Alphacrypt (liever zonder, maar goed) werkt in het Ziggo (oa @Home0 gebied werkt is dit natuurlijk wel erg mooi.

Maar het lijkt er dus op dat dit niet het geval is, jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Dan nog moet de DVB-C geschikt zijn voor 1080i ontvangst, anders moet je over een jaar of 2 alsnog een aparte HDTV ontvangen kopen. Daarbij komt dat de beeldkwaliteit van ingebouwde DVB ontvangers meestal minder is dan van een losse.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:42
Geachte Tweakers

Ik ben op zoek naar een leuke TV voor op mijn slaapkamer mijn Office thuis heeft al een 40"inch LCD tv van Samsung, Maar ditmaal ga ik voor een Philips en het Ambilight

nu ben ik het volgende model tegen gekomen 32PFL7962D

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/32/32PFL7962D_12_webImage370.jpg

Heef iemand ervaring met deze LCD Tv , heb al het 1 en ander gelezen op internet maar zou eigenlijk willen weten wat deze 32" nou mooier maakt als een 40" Samsung

En mocht iemand eventueel een Reallife Foto hebben van het schermpje, als u die kan posten graag

Dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste medeforummers,

Ook ik volg dit topic vol interesse om te kijken wanneer de nieuwe Philips serie uitkomt.
Toch ben ik weer ernstig aan het twijfelen geslagen. Ik twijfel nog tussen 37" en 42" en daarnaast vraag ik me af of het verstandig is om anno nu een TV te kopen zonder DVB-C ontvanger.
Ik las gisteren opnieuw de MediaTotaal en zag ook weer de Sony Bravia KDL-40W4000 en 40E4000 serie goed scoren. Sony heeft 40" en die zit net tussen mijn keuzes in en bovendien hebben de Sony's een DVB-C tuner.
Ook de Sony's zijn nieuwe modellen en nog niet overal verkrijgbaar.
Keuze is dus eigenlijk tussen Ambilight (Philips) of ingebouwde DVB-C (Sony).
Hebben jullie nog aanvullende argumenten voor of tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 12:23:
Keuze is dus eigenlijk tussen Ambilight (Philips) of ingebouwde DVB-C (Sony).
Hebben jullie nog aanvullende argumenten voor of tegen?
Als je ziet hoe slecht het gesteld is met de compatibiliteit van ingebouwde DVB-C ontvangers zou ik vrijwel geen waarde hechten aan een ingebouwde DVB-C ontvanger. DVB-T is wellicht een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
'k weet niet of je wel eens DVB-T op een 42" gezien hebt. Een en al blokvorming als de boel gaat bewegen. Zelfs het matige CanaalDigitaal hier in NL weet niet eens een afdoende signaal neer te zetten zonder blokvorming te krijgen. Het is puur de beperkte bandbreedte die Digitenne en CanaalDigitaal niet genoeg op orde hebben. (digitenne zou wel willen, maar kan het niet. CanaalDigitaal daarentegen kan het wel maar wil het weer niet)

DVB-T is naar mijn mening (en ik spreek uit ervaring) alleen serieus voor een slaapkamer tv-tje en absoluut niet als vervanger voor de kabel.
Vooralsnog blijf DVB-C ingebouw mijn ideale situatie ook al mis ik enkele zenders (zoals bij sony het geval is). Zolang ik de NL (comm. en publ.) maar kan ontvangen. De rest kijk ik dan wel via de satelliet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 17:03:
[...]

Als je ziet hoe slecht het gesteld is met de compatibiliteit van ingebouwde DVB-C ontvangers zou ik vrijwel geen waarde hechten aan een ingebouwde DVB-C ontvanger. DVB-T is wellicht een ander verhaal.
Is die compatibiliteit echt zo'n probleem? Met de nieuwere software in de Alphacrypt zou eea zelfs op de Sony Bravia's moeten werken.
Vrienden hebben net een Loewe gekocht en die hebben geen probleem met Alphacrypt op Casema. Mooi beeld trouwens die Loewe. Over de prijs en vormgeving ben ik alleen minder te spreken.
Heeft iemand ervaring met de Alphacrypt met nieuwste software in een Sony Bravia?
DVB-T is geen alternatief. Te beperkte bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 17:47:
[...]

Vrienden hebben net een Loewe gekocht en die hebben geen probleem met Alphacrypt op Casema.
Loewe heeft idd geen problemen met dit DVB verhaal! Raar maar waar!
Ook ik heb maandenlang gezocht naar een goeie Sony! Ging voor de 40V3000, maar na toch eens stiekem bij de philips modellen te hebben gekeken kwan ik ook dit topic tegen! Ben blij......
Heb heel veel nagelezen, gewikt en gewogen en uiteindelijk vandaag besloten....ik heb de 37PFL9603 besteld bij fransdesmet.be. Voor een megaprijs mag ik wel zeggen! Wordt medio mei geleverd ;) Kan niet wachten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 19:37:
[...]

Loewe heeft idd geen problemen met dit DVB verhaal! Raar maar waar!
Ook ik heb maandenlang gezocht naar een goeie Sony! Ging voor de 40V3000, maar na toch eens stiekem bij de philips modellen te hebben gekeken kwan ik ook dit topic tegen! Ben blij......
Heb heel veel nagelezen, gewikt en gewogen en uiteindelijk vandaag besloten....ik heb de 37PFL9603 besteld bij fransdesmet.be. Voor een megaprijs mag ik wel zeggen! Wordt medio mei geleverd ;) Kan niet wachten.......
€2000 vind ik wel heel erg duur in vergelijking met andere webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39
die prijs heeft ie er vast niet voor betaald.. maar hoe veel wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 19:37:
[...]

...... uiteindelijk vandaag besloten....ik heb de 37PFL9603 besteld bij fransdesmet.be.
Gefeliciteerd! Wat heeft bij jou de doorslag gegeven om voor de Philips te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen,
even een vraag over twee aanbieders, als dit mag. twee webshops die de philips 42pfl9703 tegen een zeer goede prijs aanbieden. Ben echter benieuwd of jullie met deze twee (zeer)goede of juiste minder goede ervaringen hebben, wat ik ook nog open heb staan is mijn vraag over de pixel garantie. Ik heb hier ook al met philips gebeld, maar daar zeggen net als in de handleiding overigens, dat philips enkele foute pixels als standaard ziet en dus dit niet als defect opmerkt. Met de vraag waaneer dit dan wel als fout wordt gezien wordt een heel vaag antwoord gegeven, dit is afhankelijk van de monteur. Wat is jullie ervaring bij philips met pixel fouten, of maak ik me onterecht zorgen.

dit zijn de twee webshops; overigens ik ben geen werknemer of aandeelhouder, gewoon een mogelijke klant.

www.plasmalcd.nl en www.bestbuygadgets.nl

alvast bedankt voor jullie antworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Ik heb mijn 9900 (aurea) bij de MM in R'dam Centrum gekocht en ben super tevreden over hoe ze omgaan met de omruil garantie. Ik had in mijn eerste (van 4) aurea een dode pixel en die kon ik zonder problemen omruilen. Had het voor de zekerheid wel op de bon laten zetten.

Ook nu met de bekende problemen uit de 9x32 en 9900 zijn ze heel coulant omgegaan en mag ik mijn toestel zonder problemen nu nog terugbrengen en word het bedrag gecrediteerd.
Ik wacht met terugbrengen totdat de 47PFL9703 (met DVB-C ;-) er is.

En over de prijs is zeer zeker te onderhandelen als je écht geintresseerd bent (lees: tot koop over wil gaan) en als je aan kan tonen dat je een bepaalde prijs bij een webshop kan krijgen dan proberen ze wel die kant van de prijs op te gaan. Dit was zo bij de tv van mijn ouders (42PF9830) en een ander familielid (42PFL9731). Dezelfde prijs zullen ze je niet bieden maar de laagste prijs wil niet zeggen dat je dan ook de omruilgarantie e.d. hebt...

't is maar wat je lief is. Gezien de vele problemen die de vorige serie had ben ik blij dat ik uiteindelijk de tv toch bij de MM heb gekocht en niet bij een webshop. Ik ben er namelijk nog niet zeker van dat ik dezelfde coulance zou gekregen hebben.

Ook fransdesmet.de vind ik persoonlijk een goede (web)winkel. Heb daar vroeger in het glazen beeldbuis tijdperk een tweetal toestellen gekocht. Een echt opgehaald in de winkel en daarna nog een oplaten sturen. Ook Ann (zo heet hij geloof ik) probeert om altijd goedkoper te zijn dan de laagste webshop. 't is het overwegen waard

Misschien dat er mensen zijn die juist hele goede ervaringen hebben met webshop...

[ Voor 11% gewijzigd door bulsing op 03-05-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobafett_999999
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-06 19:52
Ben vandaag even gaan kijken bij de MM in Almere.

Deze had net de 42pfl9703 (d of h weet ik niet..) binnen en heb er even mee gespeeld. Erg mooi.. Beeld is erg scherp, en het contrast is ook erg goed. Zwart is veel zwarter dan normaal bij een LCD.

Heb ook nog de 32pfl9603 gezien.
Full HD op dit formaat is echt ongelofelijk scherp..!! Viel me trouwens op dat het mogelijk een franse TV was, daar er stickers opzaten, met TNT integree, wat volgens mij betekent dat er een MPEG4 decoder inzit voor DVD-C..

Heb ook de Samsung F96 gezien met LED backlight. Deze is toch ook erg mooi. Keuze wordt weer moeilijk.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dhhdante schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:46:
die prijs heeft ie er vast niet voor betaald.. maar hoe veel wel?
1680 euro inclusief verzending UPS en verzekering tegen schade en verlies! Had er enkele jaren geleden al mijn Sony surround set besteld en ook via mail een goede prijs gekregen, omdat enkele webshops goedkoper waren. Nu weer via kelkoo de goedkoopste aanbieder opgezocht en die prijs doorgegeven. Daar konden ze niet in mee (begrijpelijk), dus ik vroeg naar een prijs tussen hun prijs en die 1609 in......en enkele uren later had ik mijn persoonlijke offerte :9
En ze zijn ook nog eens een erkende sony en philips herstel/servicedienst. Dus al met al ben ik ervan overtuigd een goede deal gedaan te hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:53:
[...]

Gefeliciteerd! Wat heeft bij jou de doorslag gegeven om voor de Philips te kiezen?
Een combinatie van de specificaties en het design. Daarom wilde ik ook perse wachten totdat ik hem ergens zag hangen. De sony 40v3000 is ook wel mooi, maar erg robuust. De philips daarentegen vond ik gelijk erg mooi, gedurfd en fris ogend.
Daarbij was mijn vrouwtje meteen weg van het ambilight (dus...had ik nog een andere keuze dan???? ;) ) Maar ook het feit dat er een netwerkaansluiting op zit. Wij kijken graag een film, fotograferen veel (met name de kids) en luisteren graag muziek. Dus ik wil alle media naar de huiskamer sluizen en als de tv opgenomen is in het netwerk dan is dat mogelijk. Alhoewel ik hierover nog niks gelezen heb qua gebruikersgemak...enfin dat ga ik maar zelf uitvinden dan...! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 22:11:

dit zijn de twee webshops; overigens ik ben geen werknemer of aandeelhouder, gewoon een mogelijke klant.

www.plasmalcd.nl en www.bestbuygadgets.nl

alvast bedankt voor jullie antworden.
Ik heb ook deze 2 sites gezien, maar op de een of andere manier vond ik het niet erg betrouwbaar uitzien. Kan er helemaal naast zitten hoor, maar toch. Geen foto, geen specs, geen ideal betaalmogelijkheid, kortom zeer weinig info! Wel scherpe prijs....maar da's ook niet alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 09:24:
[...]

Ik heb ook deze 2 sites gezien, maar op de een of andere manier vond ik het niet erg betrouwbaar uitzien. Kan er helemaal naast zitten hoor, maar toch. Geen foto, geen specs, geen ideal betaalmogelijkheid, kortom zeer weinig info! Wel scherpe prijs....maar da's ook niet alles!
betaalmogelijkheden zijn wel genoemd, maar je moet er wel naar zoeken. Beide bieden betaal bij aflevering door hun eigen bezorgdienst, dus doos open. Die plasmalcd.nl zegt zelf dat men de tv geheel installeerd en test op de plek waar die moet komen te staan, en dan pas betalen. ik was dus benieuwd of er bij jullie Tweakers ervaring hadden met deze zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 09:17:
[...] Maar ook het feit dat er een netwerkaansluiting op zit. [...]
Ben ook benieuwd, de handleiding stelt voor zover ik kan zien alleen support voor MP3, JPEG, MPEG1 en MPEG2. Dus een beetje HD content afspelen zal zo wel niet gaan en zal gewoon door de PC afgespeeld moeten worden en via HDMI naar de TV gesluisd. Daar ben ik ook wel benieuwd naar, want op zich is het wel aardig de frame synchronisatie (en DNM etc.) door de TV te laten doen, en als het vanuit de PC wordt afgespeeld (typisch 60Hz) krijg je dat natuurlijk al nooit meer goed op bv. 24Hz...

Had eigenlijk wel verwacht dat er op zijn minst wat support voor iets als DivX zou zijn, dat zit nu al zo lang in veel (DVD)spelers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Mooooody schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 11:23:
Dan nog moet de DVB-C geschikt zijn voor 1080i ontvangst, anders moet je over een jaar of 2 alsnog een aparte HDTV ontvangen kopen. Daarbij komt dat de beeldkwaliteit van ingebouwde DVB ontvangers meestal minder is dan van een losse.
ik ga zowiezo voor een losse ontvanger: ik ga er vanuit dat de komende jaren op dat gebied nog wel wat ontwikkelingen zullen zijn, waardoor het mij wat onzinnig lijkt om nu extra te investeren in een optie in een TV waar je over enkele jaren misschien (waarschlijnlijk?) niets meer aan hebt.

Of zie ik hier nu beren op de weg die eigenlijk niet groter dan konijntjes zijn? :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 09:17:
[...]

..... De sony 40v3000 is ook wel mooi, maar erg robuust. De philips daarentegen vond ik gelijk erg mooi, gedurfd en fris ogend.....
Maar ook het feit dat er een netwerkaansluiting op zit. Wij kijken graag een film, fotograferen veel (met name de kids) en luisteren graag muziek. Dus ik wil alle media naar de huiskamer sluizen en als de tv opgenomen is in het netwerk dan is dat mogelijk........
Heb je ook de nieuwe Sony's overwogen? de 40E4020 of 40E4030, etc. Het design op foto spreekt me wel aan, een soort fotolijst.
De netwerkaansluiting op de Philips lijkt mij ook aantrekkelijk mits ik dan content (bv. DVD of image) van mijn PC kan streamen. Ik heb al naar verschillende losse kastjes (Mediagate, Freecom) gekeken die dat kunnen. Wat de Phlips met de netwerkaansluiting kan is mij niet duidelijk. Ik ben benieuwd naar je ervaringen zodra je die hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:08
Ik was vandaag in Utrecht in de steenweg naar aanleiding van iemand in dit topic die hem daar had gekocht. Daar had ik volgens mij een 5000 serie gezien (42") die naast een plasma scherm ook van Philips stond. De kleuren en helderheid/contrasten van plasma zijn volgens mij onmogelijk te evenaren met LCD, hij kwam ook niet echt in de buurt, ik moest kleuren op 100 (ipv 50) zetten om in de buurt van die plasma te komen. Normaal zijn de kleuren dan echt ugly maar bij deze vond ik het zeer goed te doen. Qua design enzo vind ik hem ook wel tof... dus misschien gaat dit hem wel worden.

Anyways mijn vraag, heeft iemand niet een verschillen lijstje van alle nieuwe serieus die nu verkocht worden? Normaal gesproken zou je zeggen dat er bij een nieuwe reeks een 30, 37, 42 en 50 inch van uitkomen , maar nu zijn er ineens 3 a 5 42" schermen? Ik volg het niet meer.. behalve dat de een 2 en de ander 4ms responsetime heeft, en de ene meer contrast dan de ander.. maar heeft iemand een overzichtelijk lijstje?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-09 19:24
Voor mensen die een 32" philips overwegen, ik heb van het weekend een 32" (32PFL9603d) gekocht voor 1299,- bij de it's. Een stuk voordeliger dan bij de BCC / Mediamarkt etc en ik heb er iets meer vertrouwen in dan van die webshops met alleen een loods om af te halen. Daar kan het uiteraard nog voordeliger, maar kun je hem dan ook terug brengen?
Hij wordt aankomend weekend bezorgd omdat ik niet eerder thuis ben op leveringsuren, spannuuhnd! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OrganicIron schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:01:
Voor mensen die een 32" philips overwegen, ik heb van het weekend een 32" (32PFL9603d) gekocht voor 1299,- bij de it's. Een stuk voordeliger dan bij de BCC / Mediamarkt etc en ik heb er iets meer vertrouwen in dan van die webshops met alleen een loods om af te halen. Daar kan het uiteraard nog voordeliger, maar kun je hem dan ook terug brengen?
Hij wordt aankomend weekend bezorgd omdat ik niet eerder thuis ben op leveringsuren, spannuuhnd! >:)
Ik ben erg benieuwd naar jou review van de 32" zoals bv ghosting bij voetbal of dat ook nu echt weg is, mocht ik hem gaan kopen (ik twijfel nog steeds) dan koop ik hem ook in een normale winkel zoals jou mocht er wat mee zijn is het altijd makkelijker om ermee terug te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de MM kon ik hem ook voor 1299 meenemen. Is nog steeds 200 duurder dan internetshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-09 19:24
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:57:
[...]
Bij de MM kon ik hem ook voor 1299 meenemen. Is nog steeds 200 duurder dan internetshop
Ja bij de goedkoopste internetshop is hij maar 1095,- zelfs geloof ik. Ik durf dat zelf niet aan, dat vind ik teveel geld om een gok mee te nemen. Die shops hebben allemaal geen thuiswinkel waarborg etc. Als er iets mis is dan is het ook goed mis dus dat is mij het extra geld waard.
Bij de MM in Alkmaar hadden ze van het weekend de 37" en 42" nog niet eens staan, dat verbaasde me erg.

Als ik hem binnen heb zal ik een reviewtje maken. In de winkel zag het er allemaal erg mooi uit, ben benieuwd wat hij met normale tv, ps3 etc doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Als je vertrouwen hebt in IT's moet je ook altijd even checken wat de prijzen op Modern.nl doen.
IT's, modern.nl en bestfive.nl zijn allemaal van dezelfde organisatie. Modern kent geen verzendkosten bied 2 jaar garantie en komen de reparaties zelf gratis ophalen!! Heb zelf vriezer, afwasser en wireless router bij ze gekocht, allemaal keurig verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Heb net ook even zitten kijken bij modern.nl en heb gezocht op de levertijden van de 42- en 47PFL9703

42PFL9703: per 21-5-2008 leverbaar Nu € 2499,-
47PFL9703: per 2-6-2008 leverbaar Nu € 2999,-

Word het toch nog interessant om misschien te wachten op de Aurea 2 (9903H) die 31-8 moet verschijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 19:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc P schreef op maandag 05 mei 2008 @ 13:02:
[...]

Als je vertrouwen hebt in IT's moet je ook altijd even checken wat de prijzen op Modern.nl doen.
IT's, modern.nl en bestfive.nl zijn allemaal van dezelfde organisatie. Modern kent geen verzendkosten bied 2 jaar garantie en komen de reparaties zelf gratis ophalen!! Heb zelf vriezer, afwasser en wireless router bij ze gekocht, allemaal keurig verlopen.
Er zit altijd standaard 2 jaar fabrieksgarantie op ! Het verschil zit 'm meestal in de service die je erbij krijgt. Maar om daarvoor nou € 200,00 meer te betalen, daar kun je ook aardig wat kilometers voor rijden.

Ik koop voor het verschil wel een mooie decoder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 20:38
Zojuist de 42PFL9703 besteld; ze komen hem zaterdag bezorgen 8) . 2150 euri inclusief bezorgen bij It's. Volgens de prijslijst 2499 euri ex bezorgen (30 euri). Ik kan bijna niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ziet er best plastic uit... Ik vind persoonlijk de rand bij de 32'' net te dik... Bij de 37'' oogt de rand een stuk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

upje schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:28:
Zojuist de 42PFL9703 besteld; ze komen hem zaterdag bezorgen 8) . 2150 euri inclusief bezorgen bij It's. Volgens de prijslijst 2499 euri ex bezorgen (30 euri). Ik kan bijna niet wachten!
15% korting op een splinternieuw model is wel erg extreem. Wat is de truc? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je daarvoor moeten pingelen , of stond die geprijsd voor 1299?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
Mooooody schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:29:
[...]

15% korting op een splinternieuw model is wel erg extreem. Wat is de truc? :)
Nou ja, misschien was de prijs op de prijslijst wel een beetje hoog. Het zal heus geen werelddeal zijn; ik heb overigens alleen gevraagd wat de echte prijs zou worden als ik hem vandaag kocht, meer niet. Ik ben niet ontevreden, maar het kan vast wel goedkoper. Bij de webwinkels is ie sowieso nog een 100 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me af wanneer de 37 inch komt, daar ben ik nml in geineresseerd. En wat de prijs gaat worden bij MM.

Hier is ie al op voorraad: http://www.plasmalcd.nl/showproduct.aspx?idx=3647&cel=
Mooie prijs: €1609

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:06:
Vraag me af wanneer de 37 inch komt, daar ben ik nml in geineresseerd. En wat de prijs gaat worden bij MM.

Hier is ie al op voorraad: http://www.plasmalcd.nl/showproduct.aspx?idx=3647&cel=
Leuke prijs alleen die winkel heeft van alle tv's maar 1 voorraad, dus dat klopt volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:06:

Ik heb ze vandaag gebeld; ze hadden geen voorraad. Net als Digitalstreet.nl niet. Levertijd was onbekend. Wel verwachten ze binnen twee weken.
Ik kan bijna niet meer wachten..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
De 37pfl9603 is eindelijk op de philips site te zien, in verschillende winkels zoals de mediamarkt en bcc (in breda) is de 37 inch vandaag binnen gekomen. De prijs is jammer genoeg wel 1999 euro. Wel belachelijk dat de grote ketens klakkeloos de richt adviesprijs van philips overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:19:
[...]

Er zit altijd standaard 2 jaar fabrieksgarantie op ! Het verschil zit 'm meestal in de service die je erbij krijgt. Maar om daarvoor nou € 200,00 meer te betalen, daar kun je ook aardig wat kilometers voor rijden.

Ik koop voor het verschil wel een mooie decoder ;)
Groot gelijk, zou het ook niet doen, maar vond het nuttig informatie om te delen.
Maar veel mensen willen toch die zekerheid van een "echte winkel", altijd handig om te weten wie er achter de diverse aanbieders zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
Marc P schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 08:49:
[...]

Groot gelijk, zou het ook niet doen, maar vond het nuttig informatie om te delen.
Maar veel mensen willen toch die zekerheid van een "echte winkel", altijd handig om te weten wie er achter de diverse aanbieders zit.
Meeste winkels proberen 5 jaar garantie aan te smeren. Je hebt zo ie zo 1 jaar standaard winkel garantie daarna nog 1 of 2 jaar fabrieksgarantie. Je hebt dan al in principe 3 jaar garantie. Dan moet je ook nog bedenken voor hoe lang je je tv gaat houden. Over 5 jaar heb je dan een ander scherm, waarschijnlijk een oled scherm. Ik zie geen nut in extra winkel garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bobafett_999999 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 00:24:
...Viel me trouwens op dat het mogelijk een franse TV was, daar er stickers opzaten, met TNT integree, wat volgens mij betekent dat er een MPEG4 decoder inzit voor DVD-C..
Die sticker zit ook op de "Nl" versie. De normale D versie is nl. ook voor TNT (de Franse benaming voor DVB-T) geschikt. Alleen de HD zenders die via TNT worden doorgegeven kun je met dat scherm niet ontvangen.
Die aanduiding zegt dus niets over /H (ook Mpeg4 geschitk) of /D (alleen Mpeg2 geschikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:41
Twee modellen die mijn intresse hebben zijn:
37PFL7603D
37PFL5603D

Echter is het lastig om door alle (verschillende) sites nu een goede vergelijking te doen.
De modellen komen deze maand op de markt en ik ga er eentje rondom juli aanschaffen.

Kan iemand de verschillen uitleggen? Ik ben met name benieuwd naar:
- 100hz?
- Wat is het verschil met Pixel Plus 3 HD en de andere varianten
- overige verschillen

Zijn er al reviews van de nieuwe modellen beschikbaar of heeft iemand een site waar ik ze naast elkaar kan leggen?

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:22:
Twee modellen die mijn intresse hebben zijn:
37PFL7603D
37PFL5603D

.....of heeft iemand een site waar ik ze naast elkaar kan leggen?
http://www.consumer.phili...10%5D%5Bcompare%3Btrue%5D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik zojuist gelezen op een duits forum, verschil tussen de D en H type (42pfl9703)
Is dus het antwoord van Philips Duitsland.

Antwort Philips Infocenter

PHILIPS

Sehr geehrte Kundin, sehr geehrter Kunde,

vielen Dank, dass Sie sich mit Ihrem Anliegen an das Philips-Infocenter wenden.

Sie erkundigen sich nach den technischen Unterschieden zwischen dem Philips 42PFL9703D/10 und dem Philips 42PFL9703H/10. Gern informieren wir Sie.

Der technische Unterschied zwischen den Philips 42PFL9703D/10 und dem Philips 42PFL9703H/10 sind die integrierten Tuner.

Beim 42PFL9703D/10 wurde ein Tuner mit 2 verschiedenen Funktionen integriert. Dieser unterstützt neben dem analogen Kabelempfang auch digital terrestrische Fernsehprogramme.

Der Philips 42PFL9703H/10, hat Tuner integriert, die 3 verschiedene Empfangsmöglichkeiten unterstützen. Mit diesem Flat-TV können Sie neben den analogen Kabelempfang, digital terrestrische Programme sowie auch digitale Kabelprogramme empfangen.

In Deutschland sind zum Ende diesen Jahres, Änderungen zu den allgemeinen Empfangsstandards geplant. Aus diesem Grund wird der Philips 42PFL9703H/10 in Deutschland derzeit nicht vertrieben.

ENDE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:41
thx 8)7

Alleen, tja, hoe erg is het gemis van 100hz bij deze tv's? Of is dit weer opgevangen met andere technieken?

TV zal gebruikt worden voor: gewoon tv kijken (50%), PS3 (30%) films (20%)
De ingebouwde digitale tuner is natuurlijk top en scheelt weer extra kastje!

[ Voor 13% gewijzigd door Valandil op 06-05-2008 15:55 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net prijs opgevraagd bij Fransdesmet in België.
Kreeg een prijs van € 1680 voor de 37PFL9603. Tevens gaf ze (Ann) aan dat er een Cash-back Philips actie is die op dit type van € 100,-!! :*) Zou deze actie ook voor in nederland woonachtige consumenten gelden?

http://www.philips.be/sha...ieModellen_Deals_1024.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:01:
Kreeg een prijs van € 1680 voor de 37PFL9603. Tevens gaf ze (Ann) aan dat er een Cash-back Philips actie is die op dit type van € 100,-!! :*) Zou deze actie ook voor in nederland woonachtige consumenten gelden?

Als dat zo is dan kost de tv maar € 1580. Dan wordt het wel heel aantrekkelijk om hem bij Fransdesmet te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cash-back Philips actie is die op dit type van € 100,-!!
Dit is de pagina met acties waar je ook de voorwaarden kunt vinden: http://www.philips.be/about/news/acties/index.page
Deze actie geldt van 1 tot en met 31 mei, en alleen in Belgie en Luxemburg en zoals gewoonlijk niet voor 'internetwinkels'. Waarschijnlijk (hopelijk?) komt Philips Nederland wel met een vergelijkbare actie (edit: op www.philips.nl/acties staat er nog geen voor de TVs in ieder geval)...

Interessant dat je op een 42pfl5603 200 euro korting krijgt, en op de higher-end modellen minder...

(edit2: er staat in de voorwaarden overigens 'aankopen gedaan in' dus als je als Nederlander je TV in Belgie koopt zou dat moeten kunnen. Op het formulier is ook ruimte voor IBAN/BIC, dus wellicht houden ze daar al rekening mee...)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 20:59
Ik las laatst (volgens mij ook in dit topic) over problemen met de kwaliteit van het beeld van Philips TV's bij het aansluiten op een PC met een 1080p signaal. Had iets te maken met de chip in de TV die het signaal downscaled naar 1080i oid?

In ieder geval.. ik zit zelf naar de 32PFL9603 te kijken voor op mijn slaapkamer, waar deze vooral voor het kijken van films gebruikt gaat worden. Kan iemand misschien een antwoord geven op de volgende vraag: Zijn er (nog) problemen bij de 32PFL9603 als deze op een PC wordt aangesloten en een 1080p signaal aangeleverd krijgt?

Ik heb namelijk totaal geen ervaringen met LCD TV's en het aansluiten ervan op een PC met HDMI uitgang en ben nogal huiverig over het uitgeven van een toch vrij fors bedrag als ik twijfel over de kwaliteit. Mn videokaart is een ATI 2900xt, mocht iemand daar nog wat aan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat die actie niet geldt als je in NL woont. Er staat ook nergens waar je in kunt vullen welk land je woont.
En zij sturen de TV ook op of moet je hem gaan halen in hun winkel?

Edit: onderaan staat het: http://fransdesmet.telene...e/verkoopsvoorwaarden.htm

En wat is verder het voordeel van Frans de Smet in vergelijking met de webshops via Kieskeurig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:12:
[...]

Denk dat die actie niet geldt als je in NL woont. Er staat ook nergens waar je in kunt vullen welk land je woont.
En zij sturen de TV ook op of moet je hem gaan halen in hun winkel?

Edit: onderaan staat het: http://fransdesmet.telene...e/verkoopsvoorwaarden.htm

En wat is verder het voordeel van Frans de Smet in vergelijking met de webshops via Kieskeurig?
Heb Philips belgië maar gebeld en gevraagd of deze actie ook voor nederlanders geldt. Het antwoord is ja.
Je mag de tv gaan halen bij Fransdesmet. Je mag hem ook laten bezorgen door UPS. Deze bezorgkosten zijn voor je eigen rekening. Komt neer op ong € 30,- per toestel. Komt de prijs dus op € 1580 + € 30,- is € 1610,-

Ik denk dat ik hem toch in nederland ga kopen. Deze 37PFL9603 kost ong € 1616,- dus...... :)
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
WhistlerNL schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:45:
Ik las laatst (volgens mij ook in dit topic) over problemen met de kwaliteit van het beeld van Philips TV's bij het aansluiten op een PC met een 1080p signaal. Had iets te maken met de chip in de TV die het signaal downscaled naar 1080i oid?
Je kan kiezen bij philips of 1080p met bibberende lijnen of 1080p met interlace artefacten waarbij bewegende beelden "kam" zijkanten krijgen. Op 1080i ziet alles er wel perfect uit, en qua resolutie mis je niets want de tv maakt er toch weer 1080p van.

Ik heb de instapper, de 5603d, en naar mijn bescheiden mening zit hierin het top-bordje van de vorige reeks. Hij heeft namelijk een aantal van dezelfde problemen die het vorige model had. Volgens andere forums is de interne verwerking 1080i en krijg je bij 1080p input het volgende : 1080p > 1080i > verwerking > 1080p en dat ziet er dus niet uit.

Bij 1080i is het dus : 1080i > verwerking > 1080p en dit gaat vreemd genoeg dus wel goed.

Die 5603d had allang weer de deur uitgeweest als niet het SD beeld zo ontzettend goed was, andere merken in dezelfde prijsklasse zijn ronduit vreselijk met SD... keuzes keuzes. Bij geld zat neem de 96 of 97 reeks, die schijnen deze "problemen" niet te hebben.

"problemen" tussen quotes want het beeld van een ps3 met dvd/bluray/usenet films/games is uitstekend met : tv input op "bluray", ps3 output op 1080i en de kleur op de ps3 op "limited".

Vreemd genoeg heeft de 5603d een "Best of CES" gekregen, zeker van een journalist die alleen het specsheetje gelezen had. Begrijp me niet verkeerd het beeld is prachtig maar als je 1080p op je tv schrijft moet die het wel goed uitvoeren natuurlijk.

Philips moet de sticker even veranderen op hun tv's : "1080P (input wordt geaccepteerd maar we maken er een zootje van dus beter 1080i, en als je veel gamed koop een toshiba of ons duurste model, wie weet maken we ooit een firmware zonder fouten en ach hij kost maar 1100 euro dus niet zeuren a.u.b." De rand is groot genoeg voor die tekst...

** edit ** nog maar wat info voor mensen die erover denken : de meeste games van de ps3 en de xbox zijn 720p : In deze mode geen enkel probleem en superstrak. Je zet je ps3 dus op 1080i voor films en de 720p games schakelen automatisch over naar 720p. Hoe dit bij de xbox360 zit weet ik helaas niet. Ook een pc op 720p is perfect, maar ja die 1080p he....

Grappig overigens dat niemand op "kieskeurig" ook maar 1 negatieve opmerking op de tv geeft, iedereen super tevreden, ben ik zo'n zeur of heb ik gewoon ogen ? ;)

Thx voor het lezen

[ Voor 18% gewijzigd door HaseMike op 06-05-2008 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
upje schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:28:
Zonet gebeld door het hoofdkantoor; niks niet zaterdag; 21 mei komen ze 'm leveren. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al iets over de de nieuwe 99.. modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:32:
[...]

Heb Philips belgië maar gebeld en gevraagd of deze actie ook voor nederlanders geldt. Het antwoord is ja.
Je mag de tv gaan halen bij Fransdesmet. Je mag hem ook laten bezorgen door UPS. Deze bezorgkosten zijn voor je eigen rekening. Komt neer op ong € 30,- per toestel. Komt de prijs dus op € 1580 + € 30,- is € 1610,-

Ik denk dat ik hem toch in nederland ga kopen. Deze 37PFL9603 kost ong € 1616,- dus...... :)
;)
Bij de webwinkel waar hij voor 1610 euro verkrijgbaar is volgenens reviews niet echt een betrouwbare zaak. Bij frans heb je meer betrouwbaarheid.

[ Voor 18% gewijzigd door deltananie op 06-05-2008 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deltananie schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 18:23:
[...]

Bij de webwinkel waar hij voor 1610 euro verkrijgbaar is volgenens reviews niet echt een betrouwbare zaak. Bij frans heb je meer betrouwbaarheid.
Die 1610 euro is wat ik ong kwijt bent bij Frans de smet. Bedoel jij plasmalcd.nl???
Ik denk dat ik hem bij Digitalstreet ga bestellen voor 1616,-. Woon tenslotte een kleine 15 km van beuningen af. Heb daar al een keer een digitale camera gekocht. Verder nog niet iets negatief over Digitalstreet gehoord. Iemand wel ervaring met hen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Voor de eigenaren van de oude serie: Er is weer een firmwareupdate zo te zien...

Version: 000.064.014.018

http://www.p4c.philips.co...47pfl9732d_10_fus_nld.zip

[ Voor 8% gewijzigd door bulsing op 06-05-2008 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:31:
[...]

(edit: op www.philips.nl/acties staat er nog geen voor de TVs in ieder geval)...
hier staan wel al wat tv dingen:
http://www.philips.nl/about/news/actionnews/ek_promotie.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
Actievoorwaarden:
• Deze actie geldt alleen op de volgende actiemodellen: 32PFL5403D, 32PFL7403D,
32PFL7423D, 32PFL7433D, 37PFL5322, 37PFL5522D, 42PFL5322, 47PFL5522D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:08
HaseMike schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:44:
[...]

Je kan kiezen bij philips of 1080p met bibberende lijnen of 1080p met interlace artefacten waarbij bewegende beelden "kam" zijkanten krijgen. Op 1080i ziet alles er wel perfect uit, en qua resolutie mis je niets want de tv maakt er toch weer 1080p van.

Ik heb de instapper, de 5603d, en naar mijn bescheiden mening zit hierin het top-bordje van de vorige reeks. Hij heeft namelijk een aantal van dezelfde problemen die het vorige model had. Volgens andere forums is de interne verwerking 1080i en krijg je bij 1080p input het volgende : 1080p > 1080i > verwerking > 1080p en dat ziet er dus niet uit.

Bij 1080i is het dus : 1080i > verwerking > 1080p en dit gaat vreemd genoeg dus wel goed.

Die 5603d had allang weer de deur uitgeweest als niet het SD beeld zo ontzettend goed was, andere merken in dezelfde prijsklasse zijn ronduit vreselijk met SD... keuzes keuzes. Bij geld zat neem de 96 of 97 reeks, die schijnen deze "problemen" niet te hebben.

"problemen" tussen quotes want het beeld van een ps3 met dvd/bluray/usenet films/games is uitstekend met : tv input op "bluray", ps3 output op 1080i en de kleur op de ps3 op "limited".

Vreemd genoeg heeft de 5603d een "Best of CES" gekregen, zeker van een journalist die alleen het specsheetje gelezen had. Begrijp me niet verkeerd het beeld is prachtig maar als je 1080p op je tv schrijft moet die het wel goed uitvoeren natuurlijk.

Philips moet de sticker even veranderen op hun tv's : "1080P (input wordt geaccepteerd maar we maken er een zootje van dus beter 1080i, en als je veel gamed koop een toshiba of ons duurste model, wie weet maken we ooit een firmware zonder fouten en ach hij kost maar 1100 euro dus niet zeuren a.u.b." De rand is groot genoeg voor die tekst...

** edit ** nog maar wat info voor mensen die erover denken : de meeste games van de ps3 en de xbox zijn 720p : In deze mode geen enkel probleem en superstrak. Je zet je ps3 dus op 1080i voor films en de 720p games schakelen automatisch over naar 720p. Hoe dit bij de xbox360 zit weet ik helaas niet. Ook een pc op 720p is perfect, maar ja die 1080p he....

Grappig overigens dat niemand op "kieskeurig" ook maar 1 negatieve opmerking op de tv geeft, iedereen super tevreden, ben ik zo'n zeur of heb ik gewoon ogen ? ;)

Thx voor het lezen
Eindelijk iemand die iets informatiefs typt in dit topic :)

Volgens jou horen de 9603 en de 9703 dus op 1080p wel goed te functioneren?

Vraagje.. weet iemand wat beter is, Pixel Plus HD of Pixel Plus 3 HD ?
En het verschil tussen Ambilight Spectra 2 en Ambilight Spectra 3 ??

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 18:15:
Weet iemand al iets over de de nieuwe 99.. modellen.
Ik ben gisteren gebeld door iemand van Philips over de ervaringen en klachten die consumenten hebben die hun aurea hebben laten repareren.
De persoon die ik aan de lijn had was goed op de hoogte van de lopende problemen en gaf mij aan dat er met de opgedane kennis en ervaringen zeer zeker wat word gedaan... In hoeverre ik dit dan met een korrel zout moet nemen weet ik ook niet.

Hij gaf aan dat de Aurea 2.0 (9903) serie idd gepland was voor dit kwartaal (zoals porno aangaf) maar is op een later moment toch besloten om de gehele aurealijn naar eind augustus te verplaatsen. Op de vraag waarom kon hij mijn geen antwoord geven.

Hoewel hij dit niet glashard wilde beweren is er wel een discussie gaande over de prijsstelling van de Aurea. Mijn eigen conclusie was dat de 47" de prijs gaat krijgen van de huidige 42". Nogmaals dit was mijn eigen conclusie en ik kan het ook helemaal fout hebben.

Meer info kreeg ik er niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Sluuut schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:57:
[...]

Vraagje.. weet iemand wat beter is, Pixel Plus HD of Pixel Plus 3 HD ?
En het verschil tussen Ambilight Spectra 2 en Ambilight Spectra 3 ??
ambi 2 is de zijkanten en ambi 3 is ook de bovenkant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Pixel Perfect HD is de beste engine, daaronder zit de Plus 3, Plus 2 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag eens kijken bij de MM te Groningen.
Ben benieuwd of de 9703 daar al is en wat ze er voor vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 20:19:
[...]

Ik ben gisteren gebeld door iemand van Philips over de ervaringen en klachten die consumenten hebben die hun aurea hebben laten repareren...
Ik ben niet al te lang geleden daar ook over gebeld.
Inderdaad hopen dat ze ook echt wat met de ervaringen etc gaan doen.
Op zich wel "grappig" dat ze nu de nieuwe lijn eigenlijk al volledig klaar is pas "onderzoek" gaan doen naar de huidige lijn.

Afgelopen vrijdag was er naast de 32" in iedergeval nog geen model uit de 9603 dan wel 9703 serie bij de MM in Groningen, dan wel Leeuwarden. Maar ze gaven beide wel aan dat ze op weg naar hun waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
't is het 2e geprek n.a.v. een eerder verzoek om per email een vragenlijst in te vullen. Als dank kregen we een programmeerbare AB en van die electr. theelichtichtjes opgestuurd.

Maar een van de opties die hij opperde was om de 2008 Aurea te plaatsen ipv de aurea die we nu (nog) hebben.
't stuurt wel mijn planning in de war omdat we voor 99% er over eens waren om de aurea terug te sturen en de 47PFL9703 er voor in de plaats te nemen als deze leverbaar word. Maar als ik de zekerheid krijg dat ze naar aanleiding van dit gesprek de tv omruilen voor de 47PFL9903 dan wil ik nog wel tot eind aug. blijven kijken naar deze aurea.

Ik denk dat dat een gevalletje "dream on" word. Maar hopen mag toch ? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij vroegen ze ook of ze met de nieuwe nog eens een poging mochten komen wagen.
Proberen mag altijd... (maar eerst maar eens zien of zo dat ook echt komen doen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info. Ik heb totaal geen problemen met de huidige Aurea, maar ik wilde altijd al
voo 47 inch gaan, maar omdat deze er nog niet was heb ik voor de 42 inch gekozen.
Ik ben wel benieuwd hoe deze nieuwe eruit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 08:52:
Bedankt voor de info. Ik heb totaal geen problemen met de huidige Aurea, maar ik wilde altijd al
voo 47 inch gaan, maar omdat deze er nog niet was heb ik voor de 42 inch gekozen.
Ik ben wel benieuwd hoe deze nieuwe eruit gaat zien.
Heb je het plaatje toch wel gezien op de begin pagina van dit topic. Hij komt er mooit uit te zien.

Zo te zien is dit de 42"
Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/3739/42pfl9903eb1.jpg

Maar óók jouw televisie heeft de bekende problemen beperkingen dat is gewoon een feit. Dat je het zelf geen probleem vind is natuurlijk heel iets anders dan stellen dat de tv geen problemen heeft. 'k denk dat Philips in z'n handjes mag knijpen met consumenten als jouw. Ik accepteer het absoluut niet dat zo'n duur toestel

a: z'n spec's niet waarmaakt
b: moedwillige beperkingen zijn aangebracht
c: zeker niet het beste beeld geeft
d: wel een betere quality check mag krijgen

Laten we hopen dat de nieuwe range, en dan met name de 9903H, nu wél z'n specs waarmaakt en vrij is van schoonheidfoutjes die bij zo'n toestel (lees prijs) niet voor mogen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
HaseMike schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:44:
[...]

Thx voor het lezen
Hoe zit het dan met de verwerking in de 7603 serie? Is deze hetzelfde of zit er toch een ander bordje in? De specs zijn namelijk verder wel exact hetzelfde met de 5603 op het ontbreken van Ambilight op de 5603 na.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
De 5x03 en 7x03 serie zijn gebouwd op een gemodificeerd Q528 chassis. Je zou dus kunnen stellen dat deze serie dezelfde problemen/beperkingen heeft als de 2007 modellen (97x3, 96x3 en 95x3).

Uiteraard zullen ze wel een aantal problemen verholpen hebben, maar de chipset (PNX5050) blijft voor de modellen die daar mee uitgerust zijn gewoon de beperkende factor voor o.a. echt 1080P materiaal goed op het beeld krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Laatst online: 14:20

rg-mohwa

Phoe Hé

even een vraag,
ik zie hier dat er soms gesproken word over de 32PFL9603 is nou 32PFL9603D/10 hetzelde maar dan de ingekorte naam of is dit een andere ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In theorie niet 100%. De versie nummers zonder D op het eind hebben officieel geen digitale (DVB-T) tuner aaboord. In dit geval, 32" is er bij mijn weten alleen een D en H variant en heeft hij dus altijd een digitale tuner ingebouwd (MPEG2 voor de D en MPEG2 en 4 voor de H, met mogelijk ook DVB-C functionaliteit)

De /xx geeft aan voor welk land hij bedoelt is, dit kan invloed hebben op de specs. Voor USA oa 120Hz Eropa 100Hz etc.. De hoofd eigenschappen als paneel en verwerking chip zijn meestal wel gelijk, dat ligt min of meer in het "9603" gedeelte van de type aanduiding. Maart toch kan ook hier tussen de /xx uitvoeringen wel eens een verschil in zitten.

Van de 47"PFL9703x/xx is er wel een uitvoering zonder digitale tuner. De 47PFL9703/98. Deze lijkt voor een deel van de Aziatische markt bedoelt te zijn, Rusland en en verder, gezien de beschikbare talen van het spec blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
Op de forum van de site hifi-forum.de had iemand gemaild naar philips over het verschil met een D en H bij de 9603 9703 serie. Zoals eerder al gezegd is heeft de H een dvb-c tuner ingebouwd. Dit wordt ook bevestigd door een duitse medewerker van philips volgens de forum. De modellen met een H komen volgende de medewerker van philips pas later dit jaar in duitsland op de markt. Wel grappig dat je modellen met een xx9x03/H al kan bestellen bij diverse webwinkels. Ik denk dat ik voor de H versie ga omdat je daarin 3 tuners hebt en als de dvb-c tuner niet werkt is dat toch geen ramp omdat een 37pfl9603D en 37pfl9603H even duur kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Sluuut schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:57:
[...]

...

Volgens jou horen de 9603 en de 9703 dus op 1080p wel goed te functioneren?

...
Ik heb een 9703 en bij zowel bluray als gamen (beiden op PS3 in 1080p) ervaar ik geen enkel probleem met 1080p, ik zie geen trillende lijnen oid in ieder geval.

Het enige probleem dat ik heb is dat ik continue zit te kutten met de instellingen (pixel plus HD dingen enzo), je kan niet echt handig verschillende profielen gebruiken, of ik ben er nog niet goed achter hoe dat werkt. Die presets vind ik ook best dom, als je hem op film zet gaat HD natural motion uit en gaat de ambilight in de relaxstand met maar weinig kleuren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deltananie schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:36:
Wel grappig dat je modellen met een xx9x03/H al kan bestellen bij diverse webwinkels.
Waar dan? Behalve DigitalStreet vind ik geen NL shop die deze verkoopt. En bij deze shop kun je hem alleen afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de goedkoopste.nu

Hier heb ik hem ook besteld (42pfl9703H)
Als het goed is krijg ik hem eind deze week.

Ik kan niet wachten. _/-\o_

Maar zoals het al vaak door diverse mensen is gevraagd, zijn er al ervaringen met de netwerkaansluiting. Kan je video bestanden bekijken ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:22:
Bij de goedkoopste.nu

Hier heb ik hem ook besteld (42pfl9703H)
Als het goed is krijg ik hem eind deze week.

Ik kan niet wachten. _/-\o_

Maar zoals het al vaak door diverse mensen is gevraagd, zijn er al ervaringen met de netwerkaansluiting. Kan je video bestanden bekijken ???
Waar zie jij op hun site staan dat ze de H verkopen?

PS: als een toestel defect is komt Philips hem dan ophalen (binnen de garantieperiode)?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:22:
Ik heb ervaring met de 42PF9831 (model voor de aurea) en daar zat ook een nw aansluiting op.
Connected Planet heette het. Was op zich leuk maar niet mee te werken. 't is net als bij het gebruik van een USB stick o.id. traag en heeft geen toegevoegde waarde naar mijn mening.
Ik weet niet of de opzet bij de nieuwe modellen hetzelfde is gebleven en of er nu wel meer formaten/codecs gebruikt worden maar ik vond het niets.

De software en de tv waren erg selectief wat betreft video. Zo ben ik geen liefhebber van Divx of Xvid zooi en vind ik een dvd opzetten nog altijd een beter beeld geven dan als die gecomprimeerde rotzooi die te downloaden is en als HD materiaal te boek staat.

Het idee is om consumenten een (upnp) servertje op te laten zetten (door de meegeleverde software) en dan de content te streamen naar de tv. Zoals gemeld werkte het totaal niet lekker en had ik het ook snel gehad met het hele netwerk verhaal. Een pc aansluiten op de tv en dan MCE (of een andere variant) gebruiken is 100x beter en mooier.

Zolang het nog niet mogelijk is om een blu-ray te streamen via de nw-aansluiting heeft het voor mij geen toegevoegde waarde en dus waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:38:
[...]

Waar zie jij op hun site staan dat ze de H verkopen?

PS: als een toestel defect is komt Philips hem dan ophalen (binnen de garantieperiode)?
Staat niet op de site, maar ze kunnen hem wel leveren, want ik heb deze ook besteld.

En ik heb de vraag bij philips neergelegd:
Wat het verschil is tussen de D en H type. En of ik garantie heb op een H-type.

Antwoord philips (telefonisch):
H- type is eigenlijk niet voor NL bedoeld, hier zit echter wel een DVB-C tuner in, maar hier heb je in NL niets aan. Is een ander signaal.

Maar ik heb wel gewoon fabrieksgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:01:
[...]
Staat niet op de site, maar ze kunnen hem wel leveren, want ik heb deze ook besteld.
Ok klopt maar waarom heb je de H besteld als je niks aan de DVB-C tuner hebt?
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:01:

En ik heb de vraag bij philips neergelegd:
Wat het verschil is tussen de D en H type. En of ik garantie heb op een H-type.

Antwoord philips (telefonisch):
H- type is eigenlijk niet voor NL bedoeld, hier zit echter wel een DVB-C tuner in, maar hier heb je in NL niets aan. Is een ander signaal.

Maar ik heb wel gewoon fabrieksgarantie.
Klopt ja, heb net ook met Philips gebeld en zeiden inderdaad hetzelfde.

Verder vroeg ik of je ook DVD's kon streamen d.m.v. de netwerkaansluiting en dat bleek te kunnen. :)

Bij Frans De Smet is geen omruilgarantie zoals bijv. in een winkel. Of is dat nooit bij webshops?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand eigenlijk ervaringen met Digitenne van KPN ? :?
Ik heb eigenlijk meer vertrouwen in de kabel van @home maar ik vind die decoders belachelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:11:
[...]

Heb je het plaatje toch wel gezien op de begin pagina van dit topic. Hij komt er mooit uit te zien.

Zo te zien is dit de 42"
[afbeelding]

Maar óók jouw televisie heeft de bekende problemen beperkingen dat is gewoon een feit. Dat je het zelf geen probleem vind is natuurlijk heel iets anders dan stellen dat de tv geen problemen heeft. 'k denk dat Philips in z'n handjes mag knijpen met consumenten als jouw. Ik accepteer het absoluut niet dat zo'n duur toestel

a: z'n spec's niet waarmaakt
b: moedwillige beperkingen zijn aangebracht
c: zeker niet het beste beeld geeft
d: wel een betere quality check mag krijgen

Laten we hopen dat de nieuwe range, en dan met name de 9903H, nu wél z'n specs waarmaakt en vrij is van schoonheidfoutjes die bij zo'n toestel (lees prijs) niet voor mogen komen.
Anders doe je het eventueel in PB, maar wat is het probleem bij hdtv en blue ray en digitale tv, want verkleuring in mijn balk heb ik zowiezo niet en met games van de playstation ook niet. En ik kan wat dat betreft ook precies willen zijn hoor. Zal de opvolger dan zoveel beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:08:
[...]
Anders doe je het eventueel in PB, maar wat is het probleem bij hdtv en blue ray en digitale tv, want verkleuring in mijn balk heb ik zowiezo niet en met games van de playstation ook niet. En ik kan wat dat betreft ook precies willen zijn hoor. Zal de opvolger dan zoveel beter zijn?
Dit zijn de problemen die bekend en min of meer erkend zijn door Philips

http://vinzzz.nl/problemen-42pfl9632D10/

Ik mag idd wel hopen dat de opvolger wel in orde is... 't blijf nog even op de massa's ervaringen van de aspirant kopers wachten. In het andere topic had ik gelezen dat een technische man van Philips aangaf dat alle problemen verholpen zijn m.u.v. de DD/DTS problematiek omdat dit een pure opgelegde regel is die uit de HDMI standaard afkomstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze gelezen, maar dat dts verhaal heb ik niet. Bij mij gaat hij via mijn bose lyfestyle 28( ik hoor mensen denken) en ik krijg gewoon DTS/DD, dus stoor ik mij niet aan de tv. Ik vindt het geluid van een tv zowiezo niet belangrijk, al zou er geen geluid uit komen. Ext 1 en 2 gebruik ik zowiezo niet en die HDMI problemen van drie aansluitingen heb ik ook niet want ik heb er drie aangesloten.
Piepen heb ik niet ook als ik mijn oor er tegenaan leg.

En wat racespellen betreft of wat jullie bedoelen weet ik niet want ik vindt advent. leuk en daar heb ik geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:14:
[...]

[...]

Ze zijn toch even duur. En ik heb hoop dat het misschien toch gaat werken.
Misschien met een latere update.
Kan natuurlijk ook valse hoop zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
pascalbulsing schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:45:
[...]

Dit zijn de problemen die bekend en min of meer erkend zijn door Philips

http://vinzzz.nl/problemen-42pfl9632D10/

Ik mag idd wel hopen dat de opvolger wel in orde is... 't blijf nog even op de massa's ervaringen van de aspirant kopers wachten. In het andere topic had ik gelezen dat een technische man van Philips aangaf dat alle problemen verholpen zijn m.u.v. de DD/DTS problematiek omdat dit een pure opgelegde regel is die uit de HDMI standaard afkomstig is.
Ik krijg volgende week als het goed is mijn nieuwe versterker ook binnen, dan kan ik kijken of door de TV heengerouteerde audio ook gewoon dts true whatever is enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
True en uncompressed varianten van DTS en DD zal je niet uit je tv krijgen; daarvoor is de bandbreedte van de SPDIF te klein. Ook pas vanaf HDMI 1.2 of 1.3 (weet ik niet zeker) kan er True/Uncompressed geluid bij de videostream gevoegd worden.

Ik heb (nog) geen ervaringen maar ik heb begrepen dat als je het goed wil doen je je speler (Blu-ray/HD-DVD of PC) eerst via HDMI aansluit op je radio en dan de HDMI out van de radio weer aansluit op je tv. Zo kan je genieten van echte True of uncompressed geluid. In het andere forum beweerde iemand dat je het verschil tussen een normaal DD of DTS en de True/uncompressed varianten zeer zeker hoort...

Hou ons op de hoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:43:
Heeft iemand eigenlijk ervaringen met Digitenne van KPN ? :?
Ik heb eigenlijk meer vertrouwen in de kabel van @home maar ik vind die decoders belachelijk duur.
Ik heb een maandje Digitenne op proef gehad, maar ben weer teruggegaan naar (analoge) kabel.
Door de opstelling van mijn meubels kon ik de antenne niet in de buurt van een raam krijgen. Daardoor bevroor het beeld met enige regelmaat gedurende 1 à 2 seconden. Geluid liep dan wel door. Ondanks de komische effecten die dat geeft, gaf het ook behoorlijk wat irritatie, vandaar dat ik weer op de kabel zit en dus ook voor digitale televisie via de kabel ga.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:19:
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:14:
[...]

[...]

Ze zijn toch even duur. En ik heb hoop dat het misschien toch gaat werken.
Misschien met een latere update.
Kan natuurlijk ook valse hoop zijn :?
Ik heb liever ook een dvb-c tuner. Kijk maar naar sony. Sony heeft in haar modellen een dvb-c tuner. Maar sony nederland ondersteund dit niet, hierbij hetzelfde verhaal van ja wij steunen dit niet in nederland. Dit is hetzelfde verhaal als nu bij philips met hun 9603/9703H modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich maakt die ondersteuning niks uit. @home / zesko ondersteund de door hun gecertificeerde decoders ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
pascalbulsing schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:05:
True en uncompressed varianten van DTS en DD zal je niet uit je tv krijgen; daarvoor is de bandbreedte van de SPDIF te klein. Ook pas vanaf HDMI 1.2 of 1.3 (weet ik niet zeker) kan er True/Uncompressed geluid bij de videostream gevoegd worden.

Ik heb (nog) geen ervaringen maar ik heb begrepen dat als je het goed wil doen je je speler (Blu-ray/HD-DVD of PC) eerst via HDMI aansluit op je radio en dan de HDMI out van de radio weer aansluit op je tv. Zo kan je genieten van echte True of uncompressed geluid. In het andere forum beweerde iemand dat je het verschil tussen een normaal DD of DTS en de True/uncompressed varianten zeer zeker hoort...

Hou ons op de hoogte...
Ah ja, de TV heeft geen HDMI out dus dat gaat idd niet werken, gewone 5.1 is dan inderdaad het hoogst haalbare.

Ik ga inderdaad de bronnen (PS3, Wii en STB van Casema) op mijn receiver aansluiten en dan die op de TV via HDMI, de versterker die ik heb gekocht heeft ook een avsync functie (instellen van delays) dus lipsync mag ook geen probleem worden. Een lusje terug van de TV naar die receiver is een kleine extra moeite dus daar wil ik ook wel even naar kijken. Ik gok overigens dat ik de eerste week in een kabelknoop zit (krijg ook nieuwe speakers) dus jullie zullen geduld moeten hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
pascalbulsing schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:34:
De 5x03 en 7x03 serie zijn gebouwd op een gemodificeerd Q528 chassis. Je zou dus kunnen stellen dat deze serie dezelfde problemen/beperkingen heeft als de 2007 modellen (97x3, 96x3 en 95x3).

Uiteraard zullen ze wel een aantal problemen verholpen hebben, maar de chipset (PNX5050) blijft voor de modellen die daar mee uitgerust zijn gewoon de beperkende factor voor o.a. echt 1080P materiaal goed op het beeld krijgen.
Bedankt, dat dacht ik al. De 5603 en 7603 nieuwe tv's met oude techniek. Jammer dat ik geen zin heb om weer 800 euro extra uit de zak te trekken om de 56 om te ruilen voor de 96. Wel ga ik een brief schrijven naar philips dat er van hun claim van 1080p niet al te veel klopt, wie weet krijg ik een gratis 9603 als ik verder mijn mond hou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
HaseMike schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:55:
[...]

Bedankt, dat dacht ik al. De 5603 en 7603 nieuwe tv's met oude techniek. Jammer dat ik geen zin heb om weer 800 euro extra uit de zak te trekken om de 56 om te ruilen voor de 96. Wel ga ik een brief schrijven naar philips dat er van hun claim van 1080p niet al te veel klopt, wie weet krijg ik een gratis 9603 als ik verder mijn mond hou ;)
Daar zat ik ook aan te denken. Graag heb ik een 1080P scherm maar als de implementatie van Philips dermate brak is dat het beeld er niet beter op wordt is het natuurlijk zonde van mijn geld.

Aan de andere kant, ik heb alleen een xbox360 welke een 1080i signaal via Component naar deze tv zou kunnen sturen en uiteraard mijn PC welke door middel van een DVI-HDMI kabel 1080P content naar de tv zou kunnen sturen.

Daarnaast heb ik nog een Philips DVD speler met 1080P upscaling.

Wat zou in mijn geval het beste zijn? Toch een 5603 of een 7603 (eigenlijk hoef ik geen Ambilight dus misschien een 7403 met 100Hz techniek en GEEN Ambilight) of dan toch maar door sparen voor een 9603?

Ik ga er wel van uit dat de tv een jaar of 10 staat, net als mijn huidige 100Hz Philips buis dus uiteindelijk zal er toch wel true 1080P content op de tv afgespeeld moeten worden zonder limitaties.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
redfoxert schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:07:
Daar zat ik ook aan te denken. Graag heb ik een 1080P scherm maar als de implementatie van Philips dermate brak is dat het beeld er niet beter op wordt is het natuurlijk zonde van mijn geld.

Aan de andere kant, ik heb alleen een xbox360 welke een 1080i signaal via Component naar deze tv zou kunnen sturen en uiteraard mijn PC welke door middel van een DVI-HDMI kabel 1080P content naar de tv zou kunnen sturen.

Daarnaast heb ik nog een Philips DVD speler met 1080P upscaling.

Wat zou in mijn geval het beste zijn? Toch een 5603 of een 7603 (eigenlijk hoef ik geen Ambilight dus misschien een 7403 met 100Hz techniek en GEEN Ambilight) of dan toch maar door sparen voor een 9603?

Ik ga er wel van uit dat de tv een jaar of 10 staat, net als mijn huidige 100Hz Philips buis dus uiteindelijk zal er toch wel true 1080P content op de tv afgespeeld moeten worden zonder limitaties.
Voor films is de 5603 uitstekend, 1080i heeft geen andere resolutie dan 1080p bij films ivm de 24/25/30 beeldjes per seconde die er zijn voor 50/60 hz. Zorg er wel voor dat je pc 1080i kan uitgeven anders zit je weer met de 1080p problemen.

Eingelijk speelt het 1080p probleem alleen bij 1080p games van de xbox of ps3, die hebben 60beeldjes per seconde volle 1080 resolutie. Ik neem aan (?) dat als je 1080p 60hz games uitgeeft over 1080i dat je dan de helft van het aantal frames per seconde hebt (of maak ik hier een denkfout)

Kortom als je geen zin hebt om bijna 2000 euro neer te leggen voor de 9603 kan je rustig een 5603 kopen als je je bewust bent van die beperking. NIET kopen als je pc werk wilt doen want 1080p met "pc" als input geeft interlacing problemen en met "bluray" als input krijg je bibbers met dunne lijnen.
Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.