Philips nieuwe 2008 LCD's 7600, 7400, 5000 en 3000 series

Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste
Acties:
  • 368.260 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Indoubt schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:13:
Inderdaad, vooral bewegende tekstblokken zijn met 100Hz beter te lezen.

BCC schijnt overigens de 9603 al in de winkel te hebben maar nog niet in alle filialen
Ik heb vandaag de 9603 gezien in een plaatselijke winkel. Hij ziet er echt mooi uit. De winkel heeft ook de 32inch en 37 inch op voorraad. De 37 inch had de winkel vandaag ontvangen. De 32 inch kost 1500 en de 37 inch 2000 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door deltananie op 25-04-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2000 euro??

Man daar heb je zon beetje de 42pfl9703 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:18:
2000 euro??

Man daar heb je zon beetje de 42pfl9703 voor.
Ja idd de 37pfl9603 heeft wel een overdreven dure prijs.

[ Voor 14% gewijzigd door deltananie op 25-04-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Effe opletten dat Progress failliet is. Zie voorpagina tweakers Deze had de 42PFL9603 voor 1875,- staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:59:
[...]

Wie sloopt zijn nieuwe 9603/9703 het eerst open om het te controleren? :P
Nergens voor nodig, het is gewoon te zien in een of ander menu van de TV (van hififorums.de):

Afbeeldingslocatie: http://img187.imageshack.us/img187/3827/csm2db6.jpg

Zie bij 2.5, daar staat de PNX5100 genoemd.

Lag schijnt echt ok te zijn bij de 9703 trouwens, ik heb al een quote van Frans de Smet voor een goede prijs, helaas heb ik hier in Utrecht nog geen dealers gezien die hem ook hebben, ik haal de TV liever van iets dichter bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En... wat is een goede prjs???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 12:27:
ben ik het niet mee eens

kijk maar eens naar een aftiteling of een snelbewegend beeld
Met 100hz ziet het er minder schokkerig uit
Dus jij koopt de tv voor een vloeiende aftiteling? Ik doelde op de film zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slimme opmerking

Nee natuurlijk niet, maar daar is het wel heel goed mee te zien.
Zet maar een 50hz en een 100hz naast elkaar.
Je ziet dan op en 50 hz een licht schokkend effect en op de 100 hz niet.
ik heb de Planet earth blu-ray
Daar hebben ze heel veel opnames gemaakt vanuit de lucht,je vliegt als het ware over het landschap heen.
Tijdens dit soort beelden, is het beeld schokkerig en trilt een beetje .
Dit effect heb je met een 100hz niet.

En als je sport op je tv wilt gaan bekijken, zal dit ook heel goed te zien zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39
Toch een paar kleine minpuntjes..

De speaker achterop heeft geen afdekkapje, ging met het uitpakken al bijna fout.

De plastic rand kijkt verder best wel speelgoedachtig en is bovendien nog best scherp ook (met een beetje moeite kan je je vinger er wel aan open halen).

Verder qua beeld valt het niet tegen. Full HD @ 32 inch.
dit antwoord kreeg ik op een ander forum van iemand die bij bcc werkt en vandaag die tv's binnen kregen (9603)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welk forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
wil je niet weten.. doet er ook niet toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helder verhaal proo. Wat je omschrijft ervaren sommige kijkers als 'vreemd' beeld. Uiteraard is dit ieder voorzich.

Ik kom net uit de BCC en daar was de 32pfl9603 net binnen.
Het design oogt best plastic. De rand om het scherm heen is buigbaar en voelt plastic aan. De rand is ook niet afgesloten dus erg vatbaar voor stof.
Verder is de glazen binnenrand hetzeflde als zijn voorganger.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede avond

wil zo voor het EK ook een lcd aanschaffen .
Twijfel nu tussen een Samsung Le40A656 of de 37 " of de Philips 37pfl 5603
Ik zit op ongeveer 2,80 heb digitale tv van @home ( en dan met samsnung dcb360 )
Heb no geen blu-ray speler , maar gaat er denk wel komen binnen nu en 2 jaartje
Nu nog gewoon Dvd

1 Welke heeft beste kwalitiet ( snelle beelden) voetbal

2 is de 40 "niet te groot ? vanaf de afstad waar ik zit of is dat nog wel te doen

heb nu een 28pw ..... matchline van Philips ook 100 hertz crt

Hoor graag jullie reactie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 09:32:
Goedemorgen. Ik heb even een vraag:

Ik ben zeer geinteresseerd in de 32PFL9603D van Philips maar nou is me iets niet helemaal duidelijk. Als ik hier kijk: http://www.p4c.philips.co...32pfl9603d_10_pss_nld.pdf dan lijkt het er op dat deze TV geen 100 Hz heeft en een responstijd van 4ms. Kijk ik dan vervolgens hier: http://fransdesmet.telene...hilips/LCD/32PFL9603D.htm dan zie ik wel 100Hz staan en een responstijd van 2ms. Ik heb het via e-mail nagevraagd bij Frans de Smet en ik kreeg de volgende reactie:

meneer,

ik ben zeker van deze specificaties. Dit toestel is reeds op stock

Met vriendelijke groeten
Ann De Smet
website: www.fransdesmet.be
adres: Lebeke 1 te 9450 Denderhoutem
http://fransdesmet.telenet.be/introductie/STRATENPLAN.htm
open van dinsdag tem vrijdag van 9u-20u * zaterdag van 9u-18u

Dus wat is waarheid? Iemand enig idee? Worden er in verschillende landen diverse varianten geleverd van hetzelfde model? Lijkt me niet dat de verschillen dan in deze specs zouden zitten.
Beste,

Sorry maar ik heb al verschillende modellen verkocht er het is zeker geen 100Hz"32PFL9603D.
Het is 100Hz vanaf 37" .

Mvg,

Sylvain,

WWW.ECS-SHOP.BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die de 37pfl9603 hebben en hem getest hebben met een console of DVD speler voor wat betrefd de input lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op kieskeurig was er iemand die vroeg of het uitmaakte dat er geen 100hz zit op de 32pfl9603
Dit is het antwoord van iemand :

100 Hz is bij deze televisie van ondergeschikt belang.
Dit is "the next level".
Resolutie van 1920x1080p Hier staat de "p" voor progresive scan. Het hele beeld wordt in één keer volledig neergezet met een frequentie van 60Hz. Dit staat als een huis.

Of het ook zo is weet ik niet, maar ik denk ook niet dat phillips niet een tv uitbrengt die kwa kwaliteit slechter is als zijn voorganger mbt de 100hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:16:
Op kieskeurig was er iemand die vroeg of het uitmaakte dat er geen 100hz zit op de 32pfl9603

Dit is "the next level".
Resolutie van 1920x1080p Hier staat de "p" voor progresive scan. Het hele beeld wordt in één keer volledig neergezet met een frequentie van 60Hz. Dit staat als een huis.

Of het ook zo is weet ik niet, maar ik denk ook niet dat phillips niet een tv uitbrengt die kwa kwaliteit slechter is als zijn voorganger mbt de 100hz.
Geldt natuurlijk niet voor gewone tv-uitzendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij digital street staat de 37pfl9603h voor € 1616,- :*)
http://www.digitalstreet....vefc1p4muneuaftk15ftdk3q2
Nog niet op voorraad maar toch.
Het is wel de 9603h en niet de 9603d. Wat zou het verschil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volg de ontwikkelingen in dit topic al een tijdje en nu was dan de tijd aangebroken om er op uit te gaan en de 9603 (32" en 37") zelf te aanschouwen.

Niet ontevreden, denk ik, dat omschrijft misschien het beste het gevoel dat ik kreeg bij het bekijken van deze twee toestellen. Specs OK! Aanzicht (van een afstandje) OK!

Voornamelijk dat aanzicht van deze twee LCD's!!! Ik weet het nog zo niet! Rondom het scherm zit een of andere bouwmarkt-achtige tochtstrip. Ongeveer zo'n ding dat je tegen de deur aanplakt, zodat je kinderen er niet met hun vingers tussen komen. WAAROM?? Philips WAAROM?? Het had zo mooi kunnen zijn. Ik met jullie 9603 vele avonden doorbrengend!! Weet nu niet meer zo zeker of dat nog gaat gebeuren. Was bijna 100% zeker dat het deze LCD ging worden!

Ik ben niet terug bij af, maar wel verder terug dan halverwege mijn nieuwe TV keuze. Het ontwerp van de 9632 kan mij meer bekoren. Maar ja, dat is het "oude" model!?!? Nu toch misschien maar een Tosh XV505 of een Panasonic LZD85?? Dat is inboeten op "looks". Maar hopelijk een grote winst qua kunststoffigheid!

Iemand nog een goede suggestie? Max 37" en ca. 1500 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Voor zover nog niet al bekend;

De info van de 42PFL9703D staat nu ook online

http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl9703d_10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de Mediatotaal van mei 2008 staat een test van verschillende Lcd televisies. Ook de 42pfl9703 van Philips is getest. Vooral het bevorderen van vloeiende bewegingen in zowel horizontale als verticale richting wordt als zeer goed ervaren. Dit heeft Philips als beste voor elkaar.

Alleen schijnt deze televisie volgens de testers last te hebben van halo's. Het kennelijk te kort aan "procssingpower" voorkomt dat dit bij deze televisie goed wordt aangepakt. De geluidskwaliteit steekt wel weer boven de andere uit.

Ook de testers spreken over een plastic ogend design. Wat nogal opvalt is dat de 42pfl9703 nogal wat resolutie verliest bij het zogeheten "deinterlacen". Er staat letterlijk dat de philips hier nogal wat van zijn elders opgebouwde voorsprong op de koplopers verliest.

De winnaar van de multitest is de sony kdl-40w4000. Deze was net als Philips genomineerd voor de mediatotaal award 2008. Sony heeft deze gewonnen. De Sony heeft weinig last van halo's alleen ten opzichte van de Philips weer een matige bewegingsonscherpte.

Ik hoop de philips gauw zelf in het echt te bekijken. In de plaatselijke mediamarkt stonden helaas nog geen nieuwe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:32:
Voor zover nog niet al bekend;

De info van de 42PFL9703D staat nu ook online

http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl9703d_10/
Zit er nu toch een DVB-C in? Staat wel in de NL pdf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop de philips gauw zelf in het echt te bekijken. In de plaatselijke mediamarkt stonden helaas nog geen nieuwe modellen.
[/quote]

In de Superstores (wat 'n naam 8)7 ) van de BCC zijn de 32"en 37"aanwezig 9603

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:52:

Alleen schijnt deze televisie volgens de testers last te hebben van halo's. Het kennelijk te kort aan "procssingpower" voorkomt dat dit bij deze televisie goed wordt aangepakt. De geluidskwaliteit steekt wel weer boven de andere uit.
Dus het beeld hapert na té lange bewegende beelden? Dit had de voorgaande serie ook al :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:52:
[...]

Zit er nu toch een DVB-C in? Staat wel in de NL pdf.
Uit de handleiding

"...Stap 3:Antenne of Kabel selecteren. Deze keuze is alleen beschikbaar als de TV geschikt is
om DVB-C-kanalen in uw land te ontvangen
. Selecteer Antenne om alle beschikbare digitale
terrestrial-zenders (DVB-T) en analoge zenders te installeren.
Selecteer Kabel om alle beschikbare digitale kabelzenders (DVB-C) en analoge zenders te
installeren..."

Word er niet duidelijker op of alleen de H modellen een DVB-C hebben of ook de D varianten ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 03:05:
[...]

Beste,

Sorry maar ik heb al verschillende modellen verkocht er het is zeker geen 100Hz"32PFL9603D.
Het is 100Hz vanaf 37" .

Mvg,

Sylvain,
<knip reclame in hoofdletters... :X >
ook Foka had op hun website staan dat de 32" 100 Hz zou zijn. Toen ik ze daarover mailde kreeg ik een keurig mailtje terug:
"Helaas heeft u gelijk en heeft de televisie geen 100 Hz, onze site is aangepast."

Wel jammer...

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:30:

Voornamelijk dat aanzicht van deze twee LCD's!!! Ik weet het nog zo niet! Rondom het scherm zit een of andere bouwmarkt-achtige tochtstrip. Ongeveer zo'n ding dat je tegen de deur aanplakt, zodat je kinderen er niet met hun vingers tussen komen. WAAROM?? Philips WAAROM?? Het had zo mooi kunnen zijn. Ik met jullie 9603 vele avonden doorbrengend!! Weet nu niet meer zo zeker of dat nog gaat gebeuren. Was bijna 100% zeker dat het deze LCD ging worden!

Ik ben niet terug bij af, maar wel verder terug dan halverwege mijn nieuwe TV keuze. Het ontwerp van de 9632 kan mij meer bekoren. Maar ja, dat is het "oude" model!?!? Nu toch misschien maar een Tosh XV505 of een Panasonic LZD85?? Dat is inboeten op "looks". Maar hopelijk een grote winst qua kunststoffigheid!

Iemand nog een goede suggestie? Max 37" en ca. 1500 euro?
ik heb vandg ook de 32 inch met Ambilight gezien.
Zoals al eerder besproken in het inderdaad zeer plastic en de randen zeer scherp
Dit is toch een behoorlijke domper op het zeer aparte model.
Ambilight is beter weggewerkt, dit zit nu geheel aan de achterkant, maar om hierover nu te gaan jubelen , nou nee niet echt.
Ik weet niet of dit mijn nieuwe tv gaat worden.
Dus ben ik verder gaan kijken.

Samsung
ik heb de volgende tv in 40 inch gezien.
Wat een hele mooie tv is dit, een aparte sport en game instelling heeft de tv .
En een afwerking: aan alle fronten mooier dan de Philips
Ook het rood in het front ziet er zeer mooi uit
ik weet alleen niet zeker of deze tv in 37 inch ook 100 hz heeft

http://www.samsung.com/nl...v&model_cd=LE37A656A1FXXC

Ook naar de Panasonic TX-32LZD80 gekeken
Zeer mooi beeld, maar de aan/uit knop zit een beetje lummelig aan de voorkant
ik wacht nog op de Panasonic TX-37LZD800
iets duurder ,maar qua ontwerp en aansluitingen vind ik dit beter dan de 85

http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=4369|607|602|601|4|1

qua ontwerp vind ik de Samsung echt het mooiste,alleen 1 ding
het scherm glimt even veel als rrn plasma tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:59:
[...]

ik heb vandg ook de 32 inch met Ambilight gezien.
Zoals al eerder besproken in het inderdaad zeer plastic en de randen zeer scherp
Dit is toch een behoorlijke domper op het zeer aparte model.
Ambilight is beter weggewerkt, dit zit nu geheel aan de achterkant, maar om hierover nu te gaan jubelen , nou nee niet echt.
<knip>

Samsung
ik heb de volgende tv in 40 inch gezien.
Wat een hele mooie tv is dit, een aparte sport en game instelling heeft de tv .
En een afwerking: aan alle fronten mooier dan de Philips
Ook het rood in het front ziet er zeer mooi uit
ik weet alleen niet zeker of deze tv in 37 inch ook 100 hz heeft

http://www.samsung.com/nl...v&model_cd=LE37A656A1FXXC

Ook naar de Panasonic TX-32LZD80 gekeken
Zeer mooi beeld, maar de aan/uit knop zit een beetje lummelig aan de voorkant
ik wacht nog op de Panasonic TX-37LZD800
iets duurder ,maar qua ontwerp en aansluitingen vind ik dit beter dan de 85

http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=4369|607|602|601|4|1
<knip>
Ik snap het niet: ben je nu aan het kijken naar een 32 inch of naar een 40 inch? Of heb je nog geen keuze gemaakt qua grootte?
Ik twijfel zelf tussen de 32 en 37 inch, waarbij 32 eigenlijk mijn voorkeur heeft: ik heb nu een 70 cm CRT TV, en die is eigenljk groot genoeg. Aan de andere kant: als ik een TV wil waar alles op zit wat ik wil (Ambilight, 100 Hz, minimaal 3 HDMI en 2 scart-aansluitingen) kom ik toch bij de 37 inch modellen uit omdat de "vrienden" van Philips het 32 inch model niet met 100 Hz uitbrengen...
Ik moet zeggen dat daardoor de Panasonic 32LZD85 nu als keuze in beeld komt... (no pun intended). Maar ja, die heeft (natuurlijk) weer geen Ambilight.

(Overigens heeft die Samsung waar jij het over hebt wel 100 Hz techniek volgens Kieskeurig:
http://www.kieskeurig.nl/...EA28CC125742C00346D16.htm
Maar op de website die jij opgeeft staat toch duidelijk: LCD 100Hz: nee... Snap ik dus even niet :? )

Pfff, valt niet mee dat beslissen. Zeker niet omdat ik nog geen winkel heb gevonden die zowel de Panasonic als de Philips (32PFL9603) naast elkaar heeft staan ter vergelijking.

[ Voor 2% gewijzigd door Pietervs op 26-04-2008 21:51 . Reden: typo... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pietervs schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 21:49:
[...]

Ik snap het niet: ben je nu aan het kijken naar een 32 inch of naar een 40 inch? Of heb je nog geen keuze gemaakt qua grootte?
Ik twijfel zelf tussen de 32 en 37 inch, waarbij 32 eigenlijk mijn voorkeur heeft: ik heb nu een 70 cm CRT TV, en die is eigenljk groot genoeg. Aan de andere kant: als ik een TV wil waar alles op zit wat ik wil (Ambilight, 100 Hz, minimaal 3 HDMI en 2 scart-aansluitingen) kom ik toch bij de 37 inch modellen uit omdat de "vrienden" van Philips het 32 inch model niet met 100 Hz uitbrengen...
Ik moet zeggen dat daardoor de Panasonic 32LZD85 nu als keuze in beeld komt... (no pun intended). Maar ja, die heeft (natuurlijk) weer geen Ambilight.

(Overigens heeft die Samsung waar jij het over hebt wel 100 Hz techniek volgens Kieskeurig:
http://www.kieskeurig.nl/...EA28CC125742C00346D16.htm
Maar op de website die jij opgeeft staat toch duidelijk: LCD 100Hz: nee... Snap ik dus even niet :? )

Pfff, valt niet mee dat beslissen. Zeker niet omdat ik nog geen winkel heb gevonden die zowel de Panasonic als de Philips (32PFL9603) naast elkaar heeft staan ter vergelijking.
Nee ik ben niet aan het twijfelen,ik ga voor een 37 inch , maar ze hadden alleen nog maar het 32 inch model
37 inch moet nog uitkomen

van da Samsung 100hz heb ik ook gezien , ga maandat wel even met samsung bellen

ik denk dat het toch de panasonic wordt
waarom
Philips is een stuk duurder, en de 32 inch ziet er een beetje erg plastic uit , zal met de 37 inch niet veel anders zijn.
Panasonic is gewoon goed, en samsung is qua kwaliteit net iets minder.
En de glans op het beeldscherm vind ik minder mooi
En een HDMI aansluiting minder.
Maar deze is wel de goedkoopste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
*O* *O* *O* *O*

Sinds vanmiddag staat er een 42pfl9703 in onze woonkamer, wat een prachtding!

Vooral de info vanaf het duitse hififorums heeft mij over de streep getrokken, en ze hadden gelijk, er is geen merkbare lag bij het gamen (als je hem in de game mode zet). Ik heb R-type, galaga, alien syndrome, wii fit en resident evil umbrella chronicles zitten spelen en heb nergens iets gemerkt van lag. In eerste instantie stond de input niet op game mode, tering, dat werkt echt niet, die game mode is echt nodig :) Van de week ff een PS3 scoren en GTAIV _/-\o_

Het uiterlijk vond ik juist erg mooi, de 9732 was ook al prachtig maar die plexiglas rand eromheen geeft het ding net een beetje luxe uitstraling extra, maargoed, smaken verschillen. Een ander merk was niet echt een optie meer nadat we ambilight cool begonnen te vinden dus ik ben blij dat er met die nieuwe Philipsen ook gewoon normaal te gamen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
waar heb je hem vandaan dan jheroun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Radio steenweg in Utrecht, aan de steenweg in de binnenstad.Was nog best een uitdaging om het ding thuis te krijgen aangezien ik de taxicentrale niet zover kreeg die drukke winkelstraat in te rijden. Gelukkig heeft een medewerker van die tent geholpen en de TV met een steekwagentje afgeleverd op een taxistandplaats, superservice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nette prijs voor betaald??

De nieuwe GTA is trouwens erg leuk kan ik je vertellen. _/-\o_

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2008 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jheroun schreef op zondag 27 april 2008 @ 02:05:
*O* *O* *O* *O*

Het uiterlijk vond ik juist erg mooi, de 9732 was ook al prachtig maar die plexiglas rand eromheen geeft het ding net een beetje luxe uitstraling extra, maargoed, smaken verschillen.
Ik vind die plasticrand net een goedkope tochstrip. Hij is nieteens massief maar hol(komt lekker stof in) Je kunt de rand ook zonder moeite buigen van het scherm. En dit noem jij een luxe uitstraling?
Idd... Gelukkig smaken verschillen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die rand juist weer heel gaaf! Niks goedkoops aan in mijn ogen.

Even iets anders. NM altijd op maximum zetten, nooit op minimum. Rare vent die dit heeft verzonnen, dit zorgt ervoor dat bij een mooie pan de NM ineens uitgezet kan worden. Zet je hem om maximum, nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*O* *O* *O* *O*

Hebben ze de 37pfl9603 ook?

Kan je een paar foto's plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*O* *O* *O* *O*

Vooral de info vanaf het duitse hififorums heeft mij over de streep getrokken, en ze hadden gelijk, er is geen merkbare lag bij het gamen (als je hem in de game mode zet). Ik heb R-type, galaga, alien syndrome, wii fit en resident evil umbrella chronicles zitten spelen en heb nergens iets gemerkt van lag. In eerste instantie stond de input niet op game mode, tering, dat werkt echt niet, die game mode is echt nodig :) Van de week ff een PS3 scoren en GTAIV _/-\o_
Zit hier verschil in met de 9603? M.a.w. heeft de 9603 ook een game mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:16:

Dit is "the next level".

Is dit juist?
Dus op de 32pfl9603 zie je geen verschil in vergelijking met een tv die wel 100hz heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Ik zou denken van wel, het enige verschil tussen die twee TV's is dat de 9703 ook aan de bovenkant ambilight heeft en een wide color gamut heeft, of whatever je daar aan hebt. Ik heb op andere fora tot nog toe alleen mensen over die 9703 gehoord dus 100% zeker weet ik niet of ze verder hetzelfde zijn.

Foto's plaatsen lijkt me niet zo zinnig, ja hij ziet er precies hetzelfde uit als op de officiele plaatjes ;)

Bij de steenweg hadden ze de 32" versie in ieder geval ook, of ze de 37" ook hadden weet ik niet. Als prijsindicatie had ik aangegeven wat voor quote ik van Frans de Smet had gekregen (die weer was gebaseerd op de webprijs van budgetgadets ofzo) uiteindelijk dus €2250 betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn de randen van de 42 versie ook zo scherp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 11:26:
[...]

Kijk even hier: http://www.p4c.philips.co...32pfl9603d_10_pss_nld.pdf

Pagina 3 onder Gebruiksgemak het laaste punt:

•Intelligente modus: Game, Film, Persoonlijk, Energiebesparing, Standaard, Levendig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zoals ik al geschreven heb ik een ander topic over de 5603d met een ps3/pc en 1080p, heb ik de indruk dat de 1080p mode wel als input wordt geaccepteerd maar intern wordt teruggebracht tot 1080i. Dit resulteerd in bibberen van dunne lijnen en onduidelijk beeld bij verschuiven van windows vensters bij een pc met 1080p mode.

De ps3 doet het beter met 1080i, de pc wordt nog slechter met 1080i. Over films/sdtv/hdtv kwaliteit niets dan goeds overigens.

Mijn vraag : Zo te zien op de philips site heeft de 7603 exact dezelfde specs m.b.t. het schem en de inputs. Heeft deze tv dit probleem ook ? Of heeft alleen de duurste reeks een fatsoenlijke 1080p mode ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 13:08:
zijn de randen van de 42 versie ook zo scherp?
Ehm, huh? Wat wil jij met je TV doen, ik kijk er alleen maar naar hoor, ik knuffel hem niet zoveel :P . Ik heb aardig met het ding zitten schuiven en draaien en mij is niets scherps opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-09 19:24
Ik ben opzoek naar een nieuwe televisie en heb mijn oog laten vallen op de 32" 32PFL9603D van Philips. Ambilight werkt erg goed met games en ik denk zelf dat 32" voldoende is bij een kijk afstand van ongeveer 3 a 4 meter. (helemaal bij het kijken naar normale tv beelden)

Ik las nu echter dat dit scherm geen 100hz heeft? Heeft iemand dit scherm al in het echt gezien en hoe merkbaar is het verschil tussen 60 en 100hz?

Wat denken jullie moet ik gaan kijken voor de 37" of een ander merk?

[ Voor 7% gewijzigd door OrganicIron op 28-04-2008 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=29989697,noline]...hoe merkbaar is het verschil tussen 60 en 100hz?
...
Tussen 50 en 100Hz zul je bedoelen.

Normale tv beelden zijn in Europa 50Hz en deze kunnen dus verdubbelt worden met 100Hz techniek, niet door deze tv maar goed.
60 Hz is oa voor computerbeelden, maar die worden dus niet op gerekt naar 100Hz.

Ik denk echter dat je het zelf ergens moet gaan bekijken.
Persoonlijk vind ik het niet in alle gevallen fijn om mijn beeld kunstmatig op te krikken. Hoewel het in sommige gevallen wel nuttig kan / zal zijn.
Anderen zweren tegenwoordig bij 100Hz en zouden niet meer zonder willen. Dus ik kan nu wel zeggen dat het niet nuttig is, of anderen dat het een must is, maar jij moet er uiteindelijk naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-09 19:24
oh is het maar 50Hz zelfs? ik zit voornamelijk achter de computer vandaar de 60Hz :P

Ik vraag me alleen af hoe goed ik het verschil kan zien als ik in de Mediamarkt / Bcc / andere winkel sta en er 60 schermen omheen staan te knipperen en allemaal Blueray films of Discovery HD uitzenden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
OrganicIron schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:39:
oh is het maar 50Hz zelfs? ik zit voornamelijk achter de computer vandaar de 60Hz :P

Ik vraag me alleen af hoe goed ik het verschil kan zien als ik in de Mediamarkt / Bcc / andere winkel sta en er 60 schermen omheen staan te knipperen en allemaal Blueray films of Discovery HD uitzenden...
Bovendien weet je dan sowieso niet of al die opties goed aanstaan. Vraag in zo'n winkel om de afstandsbediening, zou ik zeggen. Dan kan je op zo'n philips die 100hz aan en uitzetten en het verschil zien op die TV met dat signaal.

Om even op je kijkafstand terug te komen, ik zit op 3 meter en heb een 42", en dat is geen " te groot :) Oké, het ding is behoorlijk aanwezig maar tering, dat is gaaf films kijken, zeker met die ambilight. Het hangt er ook vanaf waar je hem neerzet natuurlijk, als het ding in een kleine ruimte (in een kast ofzo) moet staan is het effect van een kleine TV met ambilight wellicht groter dan van een grote die zijn licht nergens op kan projecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Zo, vandaag de 32PFL9603 besteld via de Philips personeelswinkel, levertijd een week, ben benieuwd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetje_boe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04-2022
Hebben ze bij de personeelswinkel (in Eindhoven) ook al de 42" variant hangen toevallig?
En hoeveel kost die 32" daar?

If it aint dutch,it aint much

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Koetje_boe schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:40:
Hebben ze bij de personeelswinkel (in Eindhoven) ook al de 42" variant hangen toevallig?
En hoeveel kost die 32" daar?
Was via de eShop, niet de personeelswinkel in het Philips stadion.
Hij was 899 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 11:00
CAFC1905 schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:56:
[...]

Hij was 899 euro.
Kunnen wij niet op kijken, moet je voor ingelogt zijn als het goed is via salarisnummer etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:17:
[...]

Uit de handleiding

"...Stap 3:Antenne of Kabel selecteren...."

Word er niet duidelijker op of alleen de H modellen een DVB-C hebben of ook de D varianten ?!
Om hier nog even op terug te komen.

De handleiding van 9603 en 9703 modellen is voor alle typen gezamelijk, dat wil zeggen van 32" tot en met 52" zowel voor de D als de H variant van de [b]/10[b] en /12.

in het begin van de handleiding wordt gemeldt:
"Ingebouwde DVB-T- en DVB-C-tuner"

Ik ga er dan ook vanuit dat dvb-c alleen in de modellen zit waar dit op de specifieke datasheet vermeldt staat. Bij mijn weten staat bij alle /D varianten alleen:
"•Geïntegreerde digitale tuner voor DVB-T-ontvangst"
en
"•DVB: DVB Terrestrial*"

Waar we dus uit kunnen aannemen dat ze dus niet over een DVB-C beschikken, laat staan dat deze direct toepasbaar zouden zijn in Nederland.
Nog even wachten op info over de /H varianten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CAFC1905 schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:56:
[...]

Hij was 899 euro.
Via de experience winkel en niet via de eshop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 13:38:
[...]

Waar we dus uit kunnen aannemen dat ze dus niet over een DVB-C beschikken, laat staan dat deze direct toepasbaar zouden zijn in Nederland.
Nog even wachten op info over de /H varianten dus.
Biedt het CI slot in combinatie met de juiste CAM kaart nog een oplossing in dit kader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht, dus in combi met de bekende Alphacrypt ( er dus vanuit gaande dat de /h variant wel een dvb-c tuner aanboord heeft).
Echter is de nooit 100% garantie op vlekkeloze werking.
Zie bijv. de problemen met Sony. Want mogelijk zal in Nederland de dvb-c "niet ondersteund" worden door deze tv zoals dat ook voor oa de Sony geldt.

Tevens gaat naar verluid Ziggo mogelijk komen met CI+. Dit zou kunnen leiden tot beperkte dan wel gehele werk weigering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren bij de Bcc in Beek geweest en heb daar de 9603 en 9703 zien staan....Mooi!!! Kan niet anders zeggen. Niks geen nepplastic look ofzo...maar gewoon een mooi design!

Vandaag bij de MM in Maastricht geweest en daar hing de 42pfl9703 en de 42pfl9603. Omdat ik toch wel voor Ambilight 3 wil gaan maar geen 42" wil (te groot), wist de verkoper mij te vertellen dat er in juni een 37" model van uit komt!!!!

Kan iemand bevestigen dat er een 37pfl9703 gaat uitkomen in juni??

Thx,
Raejans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 19:57:
Gisteren bij de Bcc in Beek geweest en heb daar de 9603 en 9703 zien staan....Mooi!!! Kan niet anders zeggen. Niks geen nepplastic look ofzo...maar gewoon een mooi design!

Vandaag bij de MM in Maastricht geweest en daar hing de 42pfl9703 en de 42pfl9603. Omdat ik toch wel voor Ambilight 3 wil gaan maar geen 42" wil (te groot), wist de verkoper mij te vertellen dat er in juni een 37" model van uit komt!!!!

Thx,
Raejans
Wat kostte de 42pfl9703 daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie

Thx,
Raejans
Zo laat pas. Ik wil een 37pfl9603 voor het EK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiZNO schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 20:04[/message]:
[...]

Wat kostte de 42pfl9703 daar?
heb hem vandaag bij MM Breda zie staan voor €2499,- en de 42PFL9603 voor €2200,- als ik me goed herriner.

heeft iemand hier trouwens een idee of er technisch veel verschil zit tussen de oude en nieuwe versie (42PFL9732 en 42PFL9703)???? aangezien de oude versie nu wel aantrekkelijk geprijst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 11:26:
[...]

Die game mode heeft ie dus, maar is dan de input lag weg ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 20:38:
[...]

heb hem vandaag bij MM Breda zie staan voor €2499,- en de 42PFL9603 voor €2200,- als ik me goed herriner.

heeft iemand hier trouwens een idee of er technisch veel verschil zit tussen de oude en nieuwe versie (42PFL9732 en 42PFL9703)???? aangezien de oude versie nu wel aantrekkelijk geprijst is.
Ik zou niet voor de 9732 of 9632 gaan. Deze tv's hebben mooi beeld maar ook een berg problemen. Zie maar op deze link: http://www.vinzzz.nl/problemen-42pfl9632d10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Is de 300 euro meerprijs het verschil tussen de 9603 en 9703 waard? Een extra ambilight vlak is voor mijn gevoel dat niet waard, maar als er mensen zijn die er anders over denken hootr ik dat graag :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

[...]

Wachten op de 9603/9703 loont, deze heeft nl. de PNX5100 chip met veel meer rekenkracht wat een stap vooruit in de beeldkwaliteit zou moeten betekenen.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:19:
Is de 300 euro meerprijs het verschil tussen de 9603 en 9703 waard? Een extra ambilight vlak is voor mijn gevoel dat niet waard, maar als er mensen zijn die er anders over denken hootr ik dat graag :)
Het is niet alleen de extra ambi light hoor.
De 9703 heeft ook de zogenaamde wide color gamut, meer kleuren beschikbaar dus.
Denk dat dit het is:
http://www.research.phili...ys/spectrumseq/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn 42pfl9703 gekregen van philips ter vervanging van de 37pf9732 Garantie ivm kerstboom effekt.
Helaas paste de beugel van de 9732 niet achter de 9703. Dus nog even snel naar de winkel om een ophang beugel op te halen en weer wat gaatjes boren.
Maar nu hangt hij mooi aan de muur.

de eerste indrukken
-Zwart waarden zijn erg goed
-Kijk hoek is iets beter als de 37"
-Scherpte is goed. Maar je ziet wel erg goed als het signaal minder is t.o.v. een 37".
-Huid kleuren zijn erg mooi
-Helderheid is enorm. Misschien wel een beetje te veel.
-Geluid klint een beetje hol. Luidsprekers voor lage tonen zitten nu aan de achter kant. hoge tonen luidsprekers zitten aan de onderkant tussen de zwarte rand en de doorzichtige rand. Vermogen is beter als 37"
-Afstandsbediening. Hierop zit een draaischijf om door de menu's te scrollen.
-Afstandbediening niet zo hightech als van de 37pf9732 maar deze lijkt wel een stuk steviger.
-Media center geeft nog geen geluid via HDMI. Ga ik morgen naar kijken.
-Beeld van mediacenter op 1920x1080 op 60 Hz zit er wel erg strak uit.
-Amblight is via leds en zijn aan de zijkanten en boven ook nog weer in segmenten verdeeld waardoor het een kleurrijke boel wordt.
-Amblight geeft veel meer licht, en kleuren zijn intenser/dieper.
-4 HDMI aansluitingen!
-Netwerk aansluiting aangesloten maar nog niks mee gedaan

De eerste indruk is erg positief en ik ben blij dat Philips de 37pf9732 heeft vervangen.:*)

Ik ga er morgen nog eens lekker mee stoeien en zal mijn bevindingen met jullie delen

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Mooooody schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:19:
Zoals al gezegd heeft de 9703 ook een betere color gamut, niet dat dat mij veel zegt (ik heb ook geen idee hoe het er bij de 9603 uitziet) maar het is vast goed :)

Ik heb de 9703 en ik moet zeggen dat ik die ambilight aan de bovenkant erbij wel teringgaaf vind!

[ Voor 0% gewijzigd door Jheroun op 30-04-2008 00:08 . Reden: Tiepvaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in een winkel even de 32PFL9603D bekeken.
Beeld was mooi en ook het design was dik in orde.
Wat mij echter direct opviel was dat het ambilight voor mij helaas nog niet weg gelegd is.
Ook de bij de weerkaatsing van het licht gaf dit het voor mij storende effect van rgb flikkering.

Toch hou ik mede de 37PFL9703d (of liever de h) in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik toch wel voor Ambilight 3 wil gaan maar geen 42" wil (te groot), wist de verkoper mij te vertellen dat er in juni een 37" model van uit komt!!!!

Thx,
Raejans
Dat zou ik ook wel willen weten ja. Of er een 37PFL9703 uitkomt.
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 09:15:
Toch hou ik mede de 37PFL9703d (of liever de h) in de gaten.
Wat is daar het verschil in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

[...]

eb hem vandaag bij MM Breda zie staan voor €2499,- en de 42PFL9603 voor €2200,- als ik me goed herriner.

Zonder reclame te willen maken:
- Digitalstreet 42PFL9703; 2.022 euro: http://www.digitalstreet....vefc1p4muneuaftk15ftdk3q2
helaas nog niet leverbaar
- Digitalstreet 42pfl9603: 1.774 euro
Maar ook hiervoor geldt: nog niet leverbaar...

Ik denk dat die prijzen van de MM expres wat aan de hoge kant zijn, om een stormloop in de voorverkoop te voorkomen. Als deze toestellen volop bij Philips van de band rollen zal MM denk ik wel snel zakken richting de prijzen die de rest van de markt ervoor vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MM is altijd veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:00
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 00:04:
Vandaag mijn 42pfl9703 gekregen van philips ter vervanging van de 37pf9732 Garantie ivm kerstboom effekt.
Hoor je de voeding nog (fluiten / piepen ) in de 42PFL9703 ?
Mijn 42PFL9732D/10 is binnen bij de servicedienst om dit euvel te herstellen.
Omdat een nieuw moederbord bestellen te lang duurt, willen ze me nu een nieuwe 42PFL9732 geven, maar als de voeding van de 42PFL9703 beter is, zou ik ook veel liever dit toestel hebben.

Greetz
Raf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Pietervs schreef op woensdag 30 april 2008 @ 12:14:
[...]

Zonder reclame te willen maken:
- Digitalstreet 42PFL9703; 2.022 euro: http://www.digitalstreet....vefc1p4muneuaftk15ftdk3q2
helaas nog niet leverbaar
- Digitalstreet 42pfl9603: 1.774 euro
Maar ook hiervoor geldt: nog niet leverbaar...

Ik denk dat die prijzen van de MM expres wat aan de hoge kant zijn, om een stormloop in de voorverkoop te voorkomen. Als deze toestellen volop bij Philips van de band rollen zal MM denk ik wel snel zakken richting de prijzen die de rest van de markt ervoor vraagt...
Goede prijzen hoor. Iets meer dan 1600 voor de 37PFL9603H.

Ik weet btw nogsteeds niet of ik voor de 37" of 42" moet gaan :P Lastig lastig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ringlord_oc schreef op woensdag 30 april 2008 @ 14:16:
[...]

Hoor je de voeding nog (fluiten / piepen ) in de 42PFL9703 ?
Mijn 42PFL9732D/10 is binnen bij de servicedienst om dit euvel te herstellen.
Omdat een nieuw moederbord bestellen te lang duurt, willen ze me nu een nieuwe 42PFL9732 geven, maar als de voeding van de 42PFL9703 beter is, zou ik ook veel liever dit toestel hebben.

Greetz
Raf
Ik hoor bij de 42pfl9703 niks fluiten als ik op de bank zit. Alleen als je met je oor boven de tv gaat hangen hoor je een beetje getril van de electronica. maar dan ook een heel klein beetje. Voor de tv hoor je hier niks van.

Ik heb nog wel een probleem dat mijn acer IDEA mediacenter geen geluid meer geeft via HDMI.
Hierover ga ik contact opnemen met Philips.

Wat mij ook is opgevallen is dat de zwarte rand om het scerm van glas is en er daardoor er strak uit zit. Veel beter dan het plastic frame van de 37pf9732.

Na een paar uurtjes spelen ben ik nog steeds erg onder de indruk van de beeld kwaliteit
Het contrast en de kleur diepte is toch een grote stap vooruit.

peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om en 42PFL9703 aan te schaffen en deze in combinatie met een Vogels VFW065 wandbeugel te gebruiken. In de handleiding lees ik ook dat 10-20cm een ideale afstand is voor Ambilight.

Nu vraag ik mij af of met VFW065 de TV misschien te dicht bij de muur komt te hangen waardoor het effect van Ambilight niet optimaal is ?

Heeft er iemand al ervaringen met deze TV/muurbeugel combinatie ?

Bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op woensdag 30 april 2008 @ 16:13:
[...]

Goede prijzen hoor. Iets meer dan 1600 voor de 37PFL9603H.

Ik weet btw nogsteeds niet of ik voor de 37" of 42" moet gaan :P Lastig lastig....
Alleen jammer dat er staat: Let op! Dit product kan bij ons alleen worden afgehaald.
En de H versie is toch niet de Nederlandse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 10:02:

[...Gezeur van mij (Calvin_Hobbes) over ambilight en H ipv D...]

Wat is daar het verschil in dan?
De H types van de 9603 en 9703 zouden naar verluid ondersteuning gaan krijgen voor DVB-C (digitale kabel televisie). Dit is echter nog nergens officieel terug te vinden.
Daarnaast gaat het gerucht dat Philips zelfs met TV's gaat komen met ingebouwde DVB-C welk wel ondersteund gaat worden door de Ziggo kabelaars. Ik hoop zelf dan ook dat dit het geval dus gaat zijn met de 9603H en 9703H.
Maar dit is nog allemaal afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 16:18:
Ik ben van plan om en 42PFL9703 aan te schaffen en deze in combinatie met een Vogels VFW065 wandbeugel te gebruiken. In de handleiding lees ik ook dat 10-20cm een ideale afstand is voor Ambilight.

Nu vraag ik mij af of met VFW065 de TV misschien te dicht bij de muur komt te hangen waardoor het effect van Ambilight niet optimaal is ?

Heeft er iemand al ervaringen met deze TV/muurbeugel combinatie ?

Bedankt,
Ik heb de tv met deze beugel aan de muur hangen. Het bereik van het licht wordt inderdaad iets beperkt. Maar met deze beugel is de afstand tussen de leds en de wand toch nog ongever 8 cm.
Om de tv is het licht zo'n 30 cm fel en neemt daarna af.
De led's zitten bij dit model recht achter de rand. Bij mijn 37pf9732 zaten de amblight modules scheef achter de rand van de tv en hadden daardoor een iets groter bereik. Maar de led's geven meer licht en hebben feller kleuren dus het effect blijft goed.

Ik heb net mijn eerste dvd gekeken op deze tv en ben erg tevreden. Wel moest ik in het begin wennen aan HD digital motion. Het beeld beweegt "onnatuurlijk" soepel. Je bent gewend aan het traditionele "schokkerige" beeld van een film en door HD digital motion lijkt het soms net of je door het raam kijkt . Het geeft het beeld veel meer diepte. Als je de tv overigens in film ode zet dan wordt HD digital moition en 100 hz uitgeschakeld.

Ik zit nu medical investigation op veronica te kijken via mijn samsung hd kabel decoder en dat ziet er ook super uit.

Kan deze tv echt aanraden

Ik heb nog wel het probleem dat mijn acer idea 500 media center geen geluid geeft via HDMI. Ik denk dat dit te maken heeft met de kopieer beveiliging die in de HDMI aansluiting zit. Heb al geprobeerd mijn media center om te zetten naar PCM maar deze instelling zit er niet in. Het geluid eerst maar via de analoge ingang aangesloten.

Op de afstandbediening zit een draaiwiel om door de menu's te scrollen. Dit werkt maar matig. Je schiet continu over menu's heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ophang beugel heb ik de vogel vfw040 ipv de vfw065 gebruikt.
Deze beugel is kleiner en verdwijnt daardoor mooi achter de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:33:
[...]

Ik heb de tv...... en de rest van het verhaal.....
Mag ik vragen wat de kijkhoek is van dit nieuwe type en hoe is het schaduwdetail en het detail in het zwart is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:29:
[...]

Mag ik vragen wat de kijkhoek is van dit nieuwe type en hoe is het schaduwdetail en het detail in het zwart is?
Ik kan het alleen vergelijken met de 37pf9732 die ik hier voor had.
Kijk hoek is iets beter maar het blijft wel LCD.
Zwart waardes zijn wel veel beter. In donkere gedeeltes zit veel meer detail en zwart is nu ook "bijna"zwart.
De kleur diepte is echt een stap vooruit tov de 37pf9732.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb de manual van de 9603 doorgelezen, maar hoe activeer je de game mode?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
VonFoX schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 10:57:
Ik heb de manual van de 9603 doorgelezen, maar hoe activeer je de game mode?
menu -> smart instellingen -> spel

Of gewoon perfect pixel HD uitzetten, dat heeft hetzelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb de tv met deze beugel aan de muur hangen. Het bereik van het licht wordt inderdaad iets beperkt. Maar met deze beugel is de afstand tussen de leds en de wand toch nog ongever 8 cm.
De led's zitten bij dit model recht achter de rand. Bij mijn 37pf9732 zaten de amblight modules scheef achter de rand van de tv en hadden daardoor een iets groter bereik. Maar de led's geven meer licht en hebben feller kleuren dus het effect blijft goed.
Prima. Ambilight met de Vogels beugel blijkt dus allemaal mee te vallen; 30cm lijkt me nog ruim voldoende voor het AmbiLight effect.

Heb je overigens een idee hoe het zit met het beruchte 'halo'-effect (nl. het aura rond bewegende objecten). Komt dit op de nieuwe 9603/9703 beduidend minder (niet meer?) voor dan bv. op de 9632/9732?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraag.
hoe staat het bij philips met de pixel garantie? Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 11:50:
[...]

Prima. Ambilight met de Vogels beugel blijkt dus allemaal mee te vallen; 30cm lijkt me nog ruim voldoende voor het AmbiLight effect.

Heb je overigens een idee hoe het zit met het beruchte 'halo'-effect (nl. het aura rond bewegende objecten). Komt dit op de nieuwe 9603/9703 beduidend minder (niet meer?) voor dan bv. op de 9632/9732?
30 cm van de muur af, dat vind ik nogal. Is niet echt plat tegen de muur.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 15:11:
[...]

30 cm van de muur af, dat vind ik nogal. Is niet echt plat tegen de muur.
Natuurlijk niet de TV 30 cm van de muur af, dat is inderdaad veel te ver. Zoals in de oorpronkelijke posting te lezen kom je met deze bewuste Vogels beugel op 8cm van de muur af waardoor Ambilight toch nog zo een 30cm fel schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 20:29:
[...]

Daarnaast gaat het gerucht dat Philips zelfs met TV's gaat komen met ingebouwde DVB-C welk wel ondersteund gaat worden door de Ziggo kabelaars. Ik hoop zelf dan ook dat dit het geval dus gaat zijn met de 9603H en 9703H.
Maar dit is nog allemaal afwachten.
En dat is het vervelende van geruchten. Want over welk(e) model(len) hebben we het dan? En wanneer gaan die uitkomen? En gaat dat meer kosten ten opzichte van de modellen die dat niet hebben?

Ik ga me er in ieder geval niet door tegen laten houden. Zodra ik eens een knoop door durf te hakken ( 8) ) bestel/haal ik de TV van mijn keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

[...]

<knip>
Oei, bedenk met net iets:
Bij mij komt de TV als het ware tussen 2 kasten te hangen. Deze kasten staan +/- 1,30 meter uit elkaar. Vernaggel ik daar dan het Ambi-light effect mee? Want dan moet ik gaan kijken naar een andere TV (immers zonde om veel geld uit te geven voor AmbiLight als je dat toch niet gebruikt, toch?)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is de maximale afstand vanaf de muur voor Ambilight?
Mijn tv staat los en minstens op 30 cm van de muur en staat scheef.
Dit omdat het in een hoek staat.
Heeft ambilight dan wel zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben nieuw hier op dit forum, maar ik lees al een tijdje met veel belangstelling over de bevindingen van de nieuwe LCD 42pfl9703D of H.

Als ik zo vrij mag zijn, een paar vragen.

- Heeft er al iemand ervaring met de netwerkaansluiting op deze LCD (kan er ook bijv. DVD bestanden mee worden bekeken) ? In de manuel staat wel iets dat er video kan worden bekeken.

- Zit er in de D-type ook een DVB-C tuner, want in de manuel staat hier wel wat over in. Maar in de " flyer" niet.

Alvast veel dank voor eventuele reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De handleiding van de 32"/ 37" / 42" / 47" en 52" modellen van het type 9603 en 9703 van het type D en H is voor de regio's 10 en 12 allemaal dezelfde.
Bij de betreffende handleiding moet je hier dus rekening mee houden.

Op blz. 33 staat bijv.:
"Deze keuze is alleen beschikbaar als de TV geschikt is
om DVB-C-kanalen in uw land te ontvangen.
"

Dit wijst er dus al op dat niet alle modellen dit zullen zijn.
Wellicht dat een bezitter van een van de modellen dit ook nog even uit eigen ervaring kan bevestigen.
Volgens products spec van het H type zou deze dus over een DVB-C tuner gaan beschikken, maar of deze daadwerkelijk door een deel van de Nederlandse kabelaars ondersteund wordt is op dit moment nog niet bekend.

Het gerucht gaat wel dat Philips gaat komen met tv's met ingebouwde DVB-C tuners die ondersteund worden door een deel van de Nederlandse kabelaars, maar of het hier bij om de H versie van deze reeks gaat is niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Aanvulling D en H modellen.
Ik kreeg bij een webshop het volgende antwoord op de vraag over de levertijd en beschibaarheid van de 47PFL9703_H_

"...de nieuwe 47"-serie zal vermoedelijk pas deze zomer geleverd worden. mbt D en H is het nogal dubbelzinnig. Op de prijslijst staan alle toestellen met D. Echter op technische fiches hebben sommige een H.

Bij Philips België kan er geen keuze gemaakt worden bij de bestelling dus maw per land is er maar 1 optie. Wat het voor de 47" zal zijn is nog niet duidelijk. Ik ga u dit pas bij de lancering kunnen bevestigen. Ik zou u ook aanraden dan een offerte aan te vragen want de prijzen zullen nog wijzigen..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik toch maar een 42pfl9703H besteld, levertijd ongeveer 1 week.

Gevraagd wat het verschil was tussen de D en H versie, volgens de verkoper zit in beide modellen geen DVB-C tuner, maar is het verschil dat de één een mpeg 2 tuner heeft en de andere een mpeg 4 tuner. Ik weet in ieder geval niet wat het verschil is.
(toch raar dat er in de handleiding wel over een DVB-C tuner wordt gesproken)

Ik heb voor de zekerheid toch maar een H versie besteld.
Hopende dat hier toch een DVB-C tuner inzit, want ik ben helaas een UPC-klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:00:
Als ophang beugel heb ik de vogel vfw040 ipv de vfw065 gebruikt.
Deze beugel is kleiner en verdwijnt daardoor mooi achter de TV.
Ik hoop dat je geen 42" TV hebt, want de vfw040 is maar tot maximaal 40 inch te gebruiken. Groter is tricky. Succes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 11:22:
Vandaag heb ik toch maar een 42pfl9703H besteld, levertijd ongeveer 1 week.

Gevraagd wat het verschil was tussen de D en H versie, volgens de verkoper zit in beide modellen geen DVB-C tuner, maar is het verschil dat de één een mpeg 2 tuner heeft en de andere een mpeg 4 tuner. Ik weet in ieder geval niet wat het verschil is.
(toch raar dat er in de handleiding wel over een DVB-C tuner wordt gesproken)

Ik heb voor de zekerheid toch maar een H versie besteld.
Hopende dat hier toch een DVB-C tuner inzit, want ik ben helaas een UPC-klant.
Waar heb je m besteld als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 20:38
Vandaag even in Almere rond wezen kijken; de 32PFL9603 is zowel bij de BCC als de Mediamarkt aanwezig; grotere maten nog niet. Maar ja ik ben geinteresseerd in de 47'' versie hiervan. Bij de BCC een zeer behulpzame verkoper getroffen; de 47PFL9603 staat in de computer voor 2499 euri, maar daar kon (op initiatief van de verkoper!) meteen wel 10% vanaf, dus voor 2250 is ie te koop. Da's dezelfde prijs als de webwinkels er voor vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 16:15:
[...]

Waar heb je m besteld als ik vragen mag? :)
via een webwinkel, via kieskeurig.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien meer duidelijkheid tussen de D en H versie:

Philips Cineos Flat TV 42PFL9703D 42 inch LCD-TV met geïntegreerde digitale tuner met Perfect Pixel HD en Ambilight Spectra 3
42PFL9703D/10

Philips Cineos Flat TV 42PFL9703H 42" LCD DVB-T/C MPEG4 with Perfect Pixel HD and Ambilight Spectra 3
42PFL9703H/10

Dit is de letterlijke tekst op de site van Philips (consumenten ondersteuning)
Opvallend is dat de D versie in het NL is, en de H versie engelstalig (niet voor NL??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:17:
[...]

Dat is hetzelfde antwoord als 'ergens in een winkel'. Iets preciezer mag best.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:17:
[...]

Doe niet zo moeilijk man; zeg gewoon dat het 'Digitalstreet.nl' moet zijn, want meer aanbieder zijn er (nog) niet voor de 42PFL9703H...
Zoeken op de 42PFL9703 levert idd meer leverancier op.

[ Voor 9% gewijzigd door bulsing op 02-05-2008 23:39 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.