Philips nieuwe 2008 LCD's 7600, 7400, 5000 en 3000 series

Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste
Acties:
  • 368.258 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:11:
[...]

Al ? Je kan beter spreken van 'pas'

Bij onze oosterburen zijn nagenoeg alle modellen al te bestellen (leverbaar weet ik niet helemaal).
Zie wel dat er wat 9603 modellen uitgeleverd zijn...

Vanmiddag in Eindhoven even bij de MM en Philips Shop langgegaan. Alleen een 32" 7603 hing er bij de Philips Shop, meer niet. Wel stond er een gebruikte Aurea voor 3299 te koop...
Een gebruikte Aurea voor die prijs? OMG wie zit daar op te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:35:
[...]
Een gebruikte Aurea voor die prijs? OMG wie zit daar op te wachten?
LOL. Ik dacht idd hetzelfde. Opgemerkt dat ik ook zo'n LxL geweest ben die 'm nog voor het volle pond gekocht heb...Nu achteraf heeft hij voor mij op een heleboel punten afgedaan en ben ik buiten de ambilight er niet meer zo in mijn nopjes meer mee. Wetende van alle problemen waar dat ding mee kampt zou ik 'm helemaal nooit meer kopen. Vooruit voor 500 voor op de slaapkamer :+
Heb een beetje haat-liefde verhouding met de Aurea. 't is appart, maar verre van perfect.

Gelukkig gaat de Aurea eind v/d maand retour en zit ik te wachten op de 47PFL9703H. En nu maar hopen dat de DVB-C gaat werken... De eerdere berichten maken me minder hoopvol dat het idd gaat werken.

'k vind die shop in het algemeen nou niet echt goedkoop. Snap ook niet dat er nog steeds medewerkers zijn die daar apparaten kopen die bij menig (web)winkel al veel goedkoper is...
Alleen de zogenaamde ambassadeurs akties zijn soms wel leuk, maar ook niet schikbarend veel goedkoper.

Daar komt nog bij dat notabene bij de Philips Shop zelf, nieuwe modellen erg laat te koop zijn/tentoongesteld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Dat is geen nederlands pfd bestand en ten tweede bij de specs op de volgende blz staat er alleen dvb-t geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

upje schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:34:
Dat de lag toch zo (weer) zo hoog is is natuurlijk slecht nieuws. Alleen ik begrijp iets niet: als het eerste beeldje 24.032 toont en het tweede beeldje 24.116, dan betekend het dus dat het beeldscherm 1000 / (116 -32) = 12 frames/seconde toont?! Dat kan toch niet kloppen?
Waarschijnlijk betekent het dat de laptop maar 12 frames per seconde toont (of in ieder geval een onregelmatige framerate). Wellicht is de laptop te traag om het gebruikte tool consistent op een hoge snelheid te draaien. Alles bij elkaar valt in ieder geval op basis van alleen dat screenshot vrijwel geen conclusie over lag te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al specificaties en gebruiksaanwijzingen te vinden van de volgende modellen?:

42PFL7403D
42PFL9603D
37PFL9603D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:48:
Zijn er al specificaties en gebruiksaanwijzingen te vinden van de volgende modellen?:

42PFL7403D
42PFL9603D
37PFL9603D
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar kan ik die vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 11:00
Als je even goed zoekt, allen in de topics van tweakers ;-)

EDIT: Vooruit dan, hier een lijst met ALLE modellen van Philips apparatuur:

http://www.p4c.philips.com/files/

En off-topic voor de samsung fans nog een keer:

http://www.hbmultimedia.a...hling08_final_web_SAM.pdf

Graag gedaan, super de boer

[ Voor 44% gewijzigd door koffieboontje op 15-04-2008 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koffieboontje schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 23:34:
[...]

Als je even goed zoekt, allen in de topics van tweakers ;-)

EDIT: Vooruit dan, hier een lijst met ALLE modellen van Philips apparatuur:

http://www.p4c.philips.com/files/
Dank je wel
ik zal wel niet goed kijken,maar zowel onder de 3(37) als de 4(42) zie ik niet mijn genoemde nummers erbij staan.
kan jij me misschien vertellen waar ze staan?
mijn dank is groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:15:
[...]

Dank je wel
ik zal wel niet goed kijken,maar zowel onder de 3(37) als de 4(42) zie ik niet mijn genoemde nummers erbij staan.
mijn dank is groot
Dude ga naar de website van Philips en zoek ze zelf, ben jij nou een tweakert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:15:
[...]

Dank je wel
mijn dank is groot
Kijk eens in de handleiding van de 32PFL9603

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:06:
[...]

Kijk eens in de handleiding van de 32PFL9603
Daar heb ik ook gekeken, maar ik zie geen 32PFL9603 staan.
Wel de 9630, maar die is het niet

Misschien kijk ik niet goed, maar kan iemand een link naar het juiste manual geven

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:22:
[...]

Daar heb ik ook gekeken, maar ik zie geen 32PFL9603 staan.
Wel de 9630, maar die is het niet

Misschien kijk ik niet goed, maar kan iemand een link naar het juiste manual geven

Alvast bedankt
32PFL9603: KLIK

47PFL9603 KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
http://www.p4c.philips.co...32pfl9603d_10_dfu_nld.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
wat zijn we toch weer allemaal hulpzaam O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quicksilvernet schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:46:
wat zijn we toch weer allemaal hulpzaam O-)
Dank jullie wel !!!!!

Vreemd,ik dacht dat de specs van alle 9603 het zelfde zou zijn.
Klopt het dat de 32' geen 100HZ heeft.
ik heb in de winkel een 32 ' tv gezien, zonder ambilight.
De eerste keer vond ik het geeneens echt mooi.

We zaten te twijfelen tussen de 37PFL9632D en de 37PFL9603D.
Daarom zijn we nog een keer gaan kijken.
ik moet zeggen dat het er toch wel heel erg mooi uitziet, en we wachten nu zeker op het nieuwe model
Het nieuwe model is een stuk dunner dan het huidige model.
ik was benieuwd hoe het Ambilight op het nieuwe model er uit zou zie, maar helaas staat dit niet in de handleiding.

Weet iemand hoe dit op het nieuwe model eruit ziet.
Over de speakers kan ik heel kort zijn: fantastisch eggewerkt! je ziet helemaal niets zitten!!

Wat is het verschil tussen de H en D versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:56:
[...]

... Zijn er al specificaties en gebruiksaanwijzingen te vinden van de volgende modellen?:
... waar kan ik die vinden?
... kan jij me misschien vertellen waar ze staan?
... Misschien kijk ik niet goed, maar kan iemand een link naar het juiste manual geven
... Klopt het dat de 32' geen 100HZ heeft.
... Weet iemand hoe dit op het nieuwe model eruit ziet.
... Wat is het verschil tussen de H en D versie?
Zou je niet gewoon eens deze thread doorlezen en dan te beginnen bij pagina 1 in plaats van vragen te stellen die reeds vele malen voorbij gekomen zijn ? Of is u gewoon een beetje van de luie kant ?

Als je dan nog steeds met vragen zit, dan zit er rechtboven de 'quicksearch' waar je met een beetje creatief zoeken alles kan vinden wat je maar wil weten.

Google is trouwens ook een goede bron voor informatie. Probeer het maar eens, is niet eng en reuze handig. Hier is de link: www.google.nl

Succes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel voor de handige tip!!
Google kende ik nog niet, heb het direct bij mijn favorieten gezet.
Nee lui ben ik niet, en ja ik heb alles gelezen.
Helaas heb ik misschien ergens overheen gelezen.
Inderdaad, in de begin topic staat dat 32 inch zonder 100 HZ is, maar waarom heb ik dan in de winkel voor een 32 inch , 100HZ tv gestaan, en ja het nieuwe model!!
qua Ambilight heb ik nergens kunnen zien hoe het op het nieuwe model eruit ziet.
Vandaar mijn vraag over de handleiding.
Helaas staat daat geen plaatje in(tenminste ik zag het niet)
gelukkig wilde iemand mij vertellen waar de handleiding staat, zelf kon ik het niet vinden.

Sorry dat ik misschien voor jou overbodige vragen stel, maar we zijn niet allemaal zo op de hoogte als dat jij nu bent.
Je kan je informatie natuurlijk ook met andere mensen delen, ipv andere mensen bijdehande opmerkingen te geven

Er staat ook dat de TV 120 hz heeft.
in Amerika hebben ze 60 hz en hier 50 hz.
Dus wij hebben hier gewoon 100 hz tv's en geen 120hz tv's

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 22:01:
Helaas heb ik misschien ergens overheen gelezen.
hmm...Laten we het hier maar bij houden dan. :X

Nou voorruit dan ben de kwaadste niet:

http://www.p4c.philips.com/files/3 voor de modellen beginnende met een 3 (drie)
http://www.p4c.philips.com/files/4 voor de modellen beginnende met een 4 (vier)

En nou er niet weer overheen lezen he... ;)

Kan je alle informatie vinden die je maar wil. Incl. handleiding, grote plaatjes, kleine plaatjes, leaflets, firmwares en nog veel meer. Gewoon klikken en kijken wat er tevoorschijn komt.

p.s. toch nog een ding:

"...Je kan je informatie natuurlijk ook met andere mensen delen, ipv andere mensen bijdehande opmerkingen te geven..."

Dit is al gedaan door de medebewoners van dit forum vanaf de 1e pagina al

[ Voor 14% gewijzigd door bulsing op 16-04-2008 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel

Vanaf nu weer aardig tegen elkaar!!
ik vind het een heel erg mooi model, en ben erg benieuw hoe de 37 inch versie eruit ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde alleen groter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 22:01:
Inderdaad, in de begin topic staat dat 32 inch zonder 100 HZ is, maar waarom heb ik dan in de winkel voor een 32 inch , 100HZ tv gestaan, en ja het nieuwe model!!
qua Ambilight heb ik nergens kunnen zien hoe het op het nieuwe model eruit ziet.
Vandaar mijn vraag over de handleiding.
Als de winkel op een papiertje bij de TV zet dat het 100 Hz is, wil nog niet zeggen dat dat ook zo is. Volgens de specs van de philips website is het geen 100 Hz, dus ga er maar vanuit dat het geen 100 Hz is.
Als je toch die nieuwe (32PFL9603) in de winkel hebt gezien, heb je niet meteen gekeken of gevraagd of ze ambilight kunnen laten zien ??

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• automaiti
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Volgens mij zit het zo (allemaal 32 inch):

1) 32pfl9603 (de opvolger van de succesvolle 9632) is FULL HD (1920x1080p), ambilight Spectra 2
2) 32pfl7603, HD ready, 1366x768p, Iets andere ambilight
3) 32pfl7403, HD ready, 1366x768p, geen ambilight, maar wel 100HZ

Op de Philips site staan uitgebreide pdf's met specificaties van de nieuwe types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboer.bas
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-04-2021
HaseMike schreef op zondag 13 april 2008 @ 08:01:
[...]

Zucht... als het nu in de handleiding staat dan zal dat wel zo zijn nietwaar. Een pc resolutie van 1080p = hetzelfde als een ps3 met 1080p of een blurayspeler met 1080p of een washandje met 1080p.

We zien het wel woensdag.
.....heb je de tv al binnen? ben benieuwd naar je ervaringingen!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZeRoC00L schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:04:
[...]

Als de winkel op een papiertje bij de TV zet dat het 100 Hz is, wil nog niet zeggen dat dat ook zo is. Volgens de specs van de philips website is het geen 100 Hz, dus ga er maar vanuit dat het geen 100 Hz is.
Als je toch die nieuwe (32PFL9603) in de winkel hebt gezien, heb je niet meteen gekeken of gevraagd of ze ambilight kunnen laten zien ??
Hier heb je helemaal gelijk in
Alleen er is een ding: Het was een philips stikker die op de tv zat .
Daarop stond dat de tv 100hz was.

En ik kon geen ambilight zien, omdat er geen ambilight opzat !!!
Welk type nummer het is weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:53:
[...]

Hier heb je helemaal gelijk in
Alleen er is een ding: Het was een philips stikker die op de tv zat .
Daarop stond dat de tv 100hz was.

En ik kon geen ambilight zien, omdat er geen ambilight opzat !!!
Welk type nummer het is weet ik niet
Dan zou het de 32pfl7403 geweest kunnen zijn, deze is wel 100 Hz. (maar dan weer zonder amiblight).

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje informatie vragen in de winkel kan geen kwaad proo. Waarom trek je je mond niet gewoon open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
deboer.bas schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:51:.....heb je de tv al binnen? ben benieuwd naar je ervaringingen!! _/-\o_
Helaas de winkel heeft hem 1 dag later dan beloofd verzonden en de transportonderneming heeft hem in Hannover over het hoofd gezien met 150 excuses. Hij komt dus morgen ochtend (vrijdag 18-4), ik zal even de eerste indrukken morgen avond schrijven, een echte review komt na het weekeinde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboer.bas
HaseMike schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:30:
[...]

Helaas de winkel heeft hem 1 dag later dan beloofd verzonden en de transportonderneming heeft hem in Hannover over het hoofd gezien met 150 excuses. Hij komt dus morgen ochtend (vrijdag 18-4), ik zal even de eerste indrukken morgen avond schrijven, een echte review komt na het weekeinde.
Laat even weten hoe hij omgaat met dvi->hdmi en dan resolutie van 1080P/1920x1080 op 60hz 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:48:

42PFL7403D
42PFL9603D
37PFL9603D
hoi,

Vandaag bij Expert langs geweest, ze hadden net de 42pfl9603D binnen gekregen, stond net 2 uur op.
Prachtig, maar er is een heel belangrijk verschil;
deze had geen netwerk aansluiting, de man in de winkel had dit ook al gezien en heeft dit bij Philips nagevraagd, helaas nog geen antwoord terug.
deze had ook een witte achterkant, dus wat er nog meer niet klopt van de spec's, wie weet nog wel meer niet...
ook zou deze netwerkaansluiting volgens Philips voorlopig uitsluitend voor photo's e.d. zijn en niet voor bewegende beelden, lijkt me erg sterk, wat heb je er anders aan.
Dit is dus geen goede zet van Philips, eerst van alles beloven, maar leveren homaar.

gewijzigd; type sorry verkeerde type nr. het is dus de 9603!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 22:44:
Dank je wel

ik vind het een heel erg mooi model, en ben erg benieuw hoe de 37 inch versie eruit ziet
Ik ook, en de foto's en handleidingen kan ik dan weer niet niet vinden in de files die even eerder in dit topic zijn gelinkd. :) Komt deze grootte wel uit in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:52:
Beetje informatie vragen in de winkel kan geen kwaad proo. Waarom trek je je mond niet gewoon open?
Omdat ik alleen naar het model heb gekeken.
Ik ben niet geïnteresseerd in de 32 inch
ik zag alleen maar dat daar wel 100hz opstond.
Ik wil denk ik de 37pfl9603d hebben.
42 inch vind ik ook mooi, maar is een beetje groot.

En heel erg belangrijk!! de verkoper wist er niet veel vanaf.
Ik kreeg steeds als antwoord, ik moet even in het boekje kijken.
En dan las hij steeds op wat er op papier stond. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woodpecker schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:49:
[...]

Ik ook, en de foto's en handleidingen kan ik dan weer niet niet vinden in de files die even eerder in dit topic zijn gelinkd. :) Komt deze grootte wel uit in Nederland?
Ja het komt wel uit, en nee ik kon ze ook niet vinden.
Vandaar dat ik de vraag stelde.
Alles staat er tussen , maar de 37pfl9603d heb ik nog steeds niet gevonden.

zie hier ook http://www.foka.nl/site/lcd-plasma-philips-c-70_491_500.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:41:
[...]
Vandaag bij Expert langs geweest, ze hadden net de 42pfl6903D binnen gekregen, stond net 2 uur op.
Prachtig, maar er is een heel belangrijk verschil;
deze had geen netwerk aansluiting, de man in de winkel had dit ook al gezien en heeft dit bij Philips nagevraagd, helaas nog geen antwoord terug.
deze had ook een witte achterkant, dus wat er nog meer niet klopt van de spec's, wie weet nog wel meer niet...
ook zou deze netwerkaansluiting volgens Philips voorlopig uitsluitend voor photo's e.d. zijn en niet voor bewegende beelden, lijkt me erg sterk, wat heb je er anders aan.
Dit is dus geen goede zet van Philips, eerst van alles beloven, maar homaar.
Je bedoelt de 9603, neem ik aan? Konden ze hem ook al verkopen of hebben ze alleen een showmodel en komt de voorraad pas over een paar maanden?

Misschien is het gemis van de netwerkaansluiting en de andere achterkant de reden dat de 96 en 97 serie uberhaupt nog niet op de philips.nl site staan. Wel wazig, als ze dus al in winkels aan het verschijnen zijn.

Als winkels ze al hebben snap ik ook niet zo goed waarom er nog geen exemplaren gereviewed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jheroun schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:01:
[...]

Je bedoelt de 9603, neem ik aan? Konden ze hem ook al verkopen of hebben ze alleen een showmodel en komt de voorraad pas over een paar maanden?

Misschien is het gemis van de netwerkaansluiting en de andere achterkant de reden dat de 96 en 97 serie uberhaupt nog niet op de philips.nl site staan. Wel wazig, als ze dus al in winkels aan het verschijnen zijn.

Als winkels ze al hebben snap ik ook niet zo goed waarom er nog geen exemplaren gereviewed zijn.
Sorry, yep, de 9603. Als ik hem wilde kon ik hem mee krijgen.
Volgende week hebben ze van Philips een info dag over de nieuwe modelen en de acties die gaan komen.
overigens de prijs was best aardig; 2199,- (niet zo veel anders dan de laatste prijs van het vorige model.)
dus ik wacht wel tot ik verdere info heb.
Wat ik ook niet goed kon zien was of de ambilight led's afzondelijk aangestuurd werden, wel was de ambilight nu heel goed weggewerkt, zodat je de lichtbak bijna niet meer vanuit de zijkant kunt zien.

P.S. offtopic; wat is nu het verschil tussen DLNA en UPnP AV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanvdv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-06-2024
Specs van 42pfl9703 volgens Frans De Smet, volgens de site verkrijgbaar vanaf eind april 2008:
http://fransdesmet.telene...hilips/LCD/42PFL9703D.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
dus even recapituleren: voor een 37"-scherm komen de volgende modellen uit:

37PFL9603D/10 met ambilight, reactiesnelheid 2 ms (ongeveer 2000 euro)
37PFL7603D/10 met ambilight, reactiesnelheid 6 ms (ongeveer 1500 euro)
37PFL5603D/10 zonder ambilight, reactiesnelheid 6 ms (ongeveer 1200 euro)

Mis ik er nog een?

En wat als ik nou geen ambilight hoef, maar wel 2ms reactiesnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
johanvdv schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:34:
Specs van 42pfl9703 volgens Frans De Smet, volgens de site verkrijgbaar vanaf eind april 2008:
Volgens mij kun je het beste wachten tot Philips ze officieel heeft vrijgegeven. Ik vertrouw het allemaal maar niks dat diverse winkels hem al hebben en de specs niet kloppen, terwijl de specs in eerdere links van de officiele Philips site kwamen....

Ik wacht er nog mooi even mee, anders koop ik hem wel via de Philips winkel zelf in Eindhoven. Daar kun je vaak ook nog wel wat handelen omdat ze vaak de volle mep vragen.

Maar als je hem daar haalt weet je iig wel zeker dat je een officieel nederlands model hebt. Bij de rest vertrouw ik dat niet, en al helemaal niet als je hem via internet zou bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woodpecker schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:02:

Mis ik er nog een?

Dan heb je pech:) Je moet gewoon naar de highend modellen kijken, wil je persé 2ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:07:
[...]

Dan heb je pech:) Je moet gewoon naar de highend modellen kijken, wil je persé 2ms.
37 inch versie van de 7000 serrie ??? :

PHILIPS

Geachte heer ,
U heeft ons gevraagd van er een ambilight versie komt van de 32PFL7403D en of deze in 37 inch beschikbaar komt.

Helaas kunnen wij op uw beide vragen geen positief antwoord geven.
Er is geen ambilight versie van de 32PFL7403D. Het is niet mogelijk deze televisie te vergelijken met een ambilight televisie. Televisies met ambilight hebben een ander chassis waarop ze zijn gebouwd dan televisies zonder ambilight. Exacte overeenkomsten tussen televisies met en zonder ambilight zijn er dus niet.
Er is ook geen 37 inch versie beschikbaar voor dit model. Misschien dat deze nog beschikbaar komt, maar voorlopig wordt deze (nog) niet geproduceerd.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter naar aanleiding van het bovenstaande nog vragen hebben, neemt u dan alstublieft contact met ons op. U kunt ons tevens bereiken via telefoonnummer 0900-8407 (€ 0.10 p/m) van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur. Vermeldt u daarbij het volgende referentienummer: 50-xxx

Met vriendelijke groet,

klantenservice medewerker
Philips Nederland

[ Voor 1% gewijzigd door Kees op 21-04-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
koffieboontje schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:03:
[...]

Maar als je hem daar haalt weet je iig wel zeker dat je een officieel nederlands model hebt. Bij de rest vertrouw ik dat niet, en al helemaal niet als je hem via internet zou bestellen.
Verwacht je nou echt dan een model uit Belgie of Duitsland geen nederlands ondertiteling, teletekst of geluid geeft ? Wat zou er mis kunnen zijn met buitenlandse modellen ? Beetje raar dat er nog steeds mensen zijn die kosten wat kost een NL model willen hebben. De mensen die in die landen wonen kopen toch ook gewoon zo'n toestel ?

Ik heb zelf 2x een tv (32PW9768 en 37PF9830) bij Frans in Belgie gekocht. Met beide toestellen panne gehad, maar gewoon garantie gehad en een top service met een belletje na of de reparatie naar tevredenheid was uitgevoerd. Moet ik hier bij de officiele nederlandse leveranciers nog tegenkomen.

Ook niet geheel onbelangrijk zijn grijze import toestellen veelal goedkoper en de garantie is net zo goed geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Zoals beloofd hier even de eerste indruk van de 42pfl5603-d12 die ik vanochtend ontvangen heb. Hij kwam aan op een pallet in een makkelijk uit te pakken doos. De tv zelf heeft geen handvaten waardoor hij ietwat lastig te pakken is, maar met 2 personen gaat het wel als je hem onder de luidsprekers vastpakt.

De voet is draaibaar en gelocked met een gele pin, die je eruit moet halen als je hem ook daadwerkelijk wil draaien. Verder in de verpakking de afstandbediening, 4 bouten voor muurbevestiging en een stapel handleidingen.

Beeld SD pal :

Satelliet pal via scart rgb met een topfield tf5000pvr : Na aanpassing van de helderheid en het contrast en het uitschakelen van alle beeldverbeteraars m.u.v. de pixelplus, staat er een werkelijk prima plaatje. Lopende teksten zijn duidelijk en zonder nabeelden en de gezichten zien er natuurlijk uit. Haal wel de kleur wat naar beneden want af fabriek staat die te hard. Kortom uitstekend beeld van SD tv via de satelliet.

Kabel heb ik niet want dat kost hier maar liefst zo'n 25 euro p/m voor een beetje pakket. In de tv zit een dbv-t tuner, maar helaas heb ik geen antenne daarvoor dus ook dit niet kunnen testen.

Beeld HD via media pc :

Ik heb een media-pc aan de tv staan verbonden met een hdmi kabel. De grafische kaart is een onboard ati x1250, moederbord : gigabyte ga-ma69gm-s2h met ingebouwde hdmi e.d. Met de ati "kaart" kan je hdtv resoluties selecteren dus ik heb direct 1080p-60 genomen en er was direct beeld op de tv. HD op de philips is geweldig, maar dat is het tegenwoordig op alle hd schermen eigenlijk wel.

Er was een probleem met bibberend beeld met muis bewegingen maar dat is sinds de nieuwste ati 8.4 drivers opgelost.

Na het weekeinde ga ik wat tijd steken in een uitgebreide review + foto's.

O ja : ronduit irritant is de spiegelende zwarte rand om het display. Het display zelf spiegelt niet maar die rand zie je alles in, jammer dat er nauwelijks meer tv's met matta randen te krijgen zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door HaseMike op 18-04-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Laatst online: 01-09 13:39
johanvdv schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:34:
die prijzen bij frans smet zijn wel erg hoog.

ik heb bijv. de VFW365 beugel gezien voor 149,- terwijl deze bij frans smet 250,- kost.

ik ben trouwens alleen een volger van oa dit topic en een noob op dit gebied, dus ik ben best blij dat een aantal 'experts' hier bijeenkomen om het een en ander toe te lichten.

ik wil binnenkort een nieuwe tv aanschaffen wanneer ik ga verhuizen (eind mei). die nieuwe tv's die hier besproken worden zien er interessant uit. of ik er 1 van ga aanschaffen hangt toch wel veel van jullie meningen af :+

ik ben ook zeer benieuwd naar de prijzen straks. voor de goede orde: een tv in een buurland halen is geen goed idee?

en als de tv's uitkomen, is het dan handig om even te wachten op EK en olympische spelen aanbiedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboer.bas
HaseMike schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:33:

1 negatief ding viel wel direct op : Er is een probleem met de pc op 1080p en de muis : Het beeld staat als een huis en is superscherp maar zodra je de muis beweegt "trilt" het hele scherm een beetje, zeer duidelijk te zien. Normaal zit er geen muis aan de media pc, maar die had ik even nodig om de resoluties te wijzigen.
Dit is wel jammer...hopelijk weet iemand wat hier tegen...er staat op philips site een software update...misschien kan je de versies even controleren...

Ik ga hem wel gebruiken ook als monitor...

Hopelijk binnenkort meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
deboer.bas schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 16:42:
Dit is wel jammer...hopelijk weet iemand wat hier tegen...er staat op philips site een software update...misschien kan je de versies even controleren...

Ik ga hem wel gebruiken ook als monitor...

Hopelijk binnenkort meer!
Ik heb al de nieuwste firmware erop gezet, helpt niet qua muisprobleem. Wie weet ligt het aan de pc kant ik zal ook eens proberen met ypbpr en even de nieuwst ati drivers erop want die zijn wat oud. Binnenkort weer meer !

edit : met nieuwste ati drivers is probleem nu weg. Wat wel vreemd is : met 1080p als je b.v. een window sleept, lijkt het wel of de resolutie ineens minder wordt. Zou deze t.v. intern met 1080i werken zoals oude philipsen van weleer ?

Ondertussen philips duitsland gebeld en direct goed antwoord gekregen : De interne verwerking van de 5603 en de hogere modellen is gewoon 1080p maar de beeldprocessor + traagheid van het lcd scherm zelf zijn niet te vergelijken met een monitor en dus heb je wat "gepriegel" als je een window op het scherm verplaatst. Dat dit met 720p niet het geval is komt omdat de tv minder te verwerken heeft. Dit alles volgens de technische man van philips duitsland.

Op de vraag of de duurdere modellen hetzelfde "probleem" heeft kreeg ik het volgende antwoord : Alle modellen 56/76/96 serie zijn bedoelt als tv niet als super grote monitor, de duurdere modellen voegen 120herz en meer beeldoptimalisaties toe + ambilght, het is zelfs mogelijk dat het aanschakelen van de beeldoptimalisaties van de duurdere modellen tot een "nog slechter" monitor beeld leiden dan bij de "goedkope" modellen.

Alle commentaar welkom natuurlijk !

[ Voor 54% gewijzigd door HaseMike op 18-04-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboer.bas
Als ik je dus goed begrijp gaat het dus niet mooi werken onder 1080p onder windows?

Wat gebeurd er dan als je beeldoptimalisatie uit zet...volgens mij las ik zoiets in de handleiding dat dit kon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Woodpecker schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:02:

Mis ik er nog een?

De 37PFL9603D/10 kost nu zo'n 1725 euro en over 2 maand misschien 1600-1650 euro.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
deboer.bas schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 18:48:
Als ik je dus goed begrijp gaat het dus niet mooi werken onder 1080p onder windows?

Wat gebeurd er dan als je beeldoptimalisatie uit zet...volgens mij las ik zoiets in de handleiding dat dit kon...
Nee dan heb ik het niet goed geschreven : het werkt wel degelijk onder windows met 1080p alles superstrak en zonder overscan e.d. Alleen bewegingen van vensters e.d. zijn zichtbaar "wat minder".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboer.bas
Maarja dit is niet beter bij de duurdere modellen, volgens de helpdesk medewerker...
Ik wacht je complete review wel even af....ondertussen ga ik toch even zoeken naar een model waar dit niet bij is....

hoe zit het dan met gamen op die resolutie ;) ?

[ Voor 52% gewijzigd door deboer.bas op 19-04-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
Mooooody schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 18:57:
[...]

De 37PFL9603D/10 kost nu zo'n 1725 euro en over 2 maand misschien 1600-1650 euro.
Ik vind 1725 euro nog te hoog voor een 37 inch vergeleken met een 37inch 6 serie van samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

pascalbulsing schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:28:
[...]

In principe komt het erop neer dat als we straks een Blu-ray schijfje willen kijken met TrueHD geluid je een nieuwe receiver moet kopen waar een HDMI aansluiting op zit.
De Blu-ray speler sluit je dan op je Receiver aan, en van de receiver gaat dan weer een HDMI kabel naar je tv om dan ook nog het beeld te zien van de Blu-ray.
Sluit je je BR eerst op de tv aan, dan krijg je nooit geen TrueHD meer naar je receiver...

Dubieus verhaal...
Inderdaad.
Maar (niet gehinderd door enige kennis van zaken, dus niet schieten :| ) als ik naar de aansluiting van mijn huidige DVD/TV/surround kijk, heb ik "gewoon" een scartkabel van de DVDspeler naar de TV, en een S/PDIF kabel van de DVD speler naar de receiver. Prima geluid op die manier. Of ontstaat er dan ook het inmiddels beruchte lag probleem? :?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pietervs schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 17:04:
Of ontstaat er dan ook het inmiddels beruchte lag probleem? :?
Klopt. Doordat de TV veel tijd spendeert aan het processen van beeld (wellicht in een deel van de nieuwe modellen wel beter) loopt het beeld achter bij het geluid. Als je dan geen delay kunt instellen op je apparatuur dan zit je dus met dat probleem.

Conclusie is dus dat nieuwe technologie het er allemaal uiteindelijk ook niet echt makkelijker op maakt, vooral omdat de content industrie panisch is dat je iets zou willen stelen (wat uiteindelijk toch wel gebeurt). Uiteindelijk worden door die houding dan vooral diegenen de dupe van die de officiele schijfjes kopen, maar daar lijkt de industrie zich nog steeds niet helemaal van bewust te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Mooooody schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:08:
Ik twijfel tussen de 42PFL9603 en de 37PFL9603.

De afstand tussen de tv en mij is zo'n 3 meter.
Bij mij is de afstand ook zo'n 3 meter. En eerlijk gezegd: 37 inch lijkt mij al aan de grote kant, laat staan dat je 42 inch neemt. Of is het beeld nu zo wezenlijk anders ten opzichte van CRT dat een dergelijk grote TV niet als een "gedrocht" in je kamer alles overheerst? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 17:13:
[...]

Klopt. Doordat de TV veel tijd spendeert aan het processen van beeld (wellicht in een deel van de nieuwe modellen wel beter) loopt het beeld achter bij het geluid. Als je dan geen delay kunt instellen op je apparatuur dan zit je dus met dat probleem.

Conclusie is dus dat nieuwe technologie het er allemaal uiteindelijk ook niet echt makkelijker op maakt, vooral omdat de content industrie panisch is dat je iets zou willen stelen (wat uiteindelijk toch wel gebeurt). Uiteindelijk worden door die houding dan vooral diegenen de dupe van die de officiele schijfjes kopen, maar daar lijkt de industrie zich nog steeds niet helemaal van bewust te zijn...
_ep, dank voor je snelle reactie. En inderdaad: de industrie maakt zich bang voor "diefstal" van allerlei zaken, terwijl nagenoeg alles gewoon te downloaden is. Tegelijkertijd kan ik me voorstellen dat de industrie het de "dieven" niet al te gemakkelijk wil maken, hoewel ze nu de "gewone man" (zoals ik :+ ) het weer erg lastig maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Mede om deze en alle andere vormen van DRM/kopieerbeveiligingen koop ik uit principe geen CD/DVD/Blu-ray schijfjes meer. Ook geen legen DVDR's. Ik speel alles via de PC af naar mijn tv. Waarom als eerlijke consument betalen voor iets waar beperkingen op zitten, als je het gratis en voor niets (en zonder DRM) kan downloaden om te luisteren/kijken.
Daar komt nog bij dat ik helemaal geen medelijden heb met menig artiest. Ze verdienen nog steeds genoeg zo te zien. Maar dat valt dan weer buiten wat we hier bespreken.

Ik zeg: FTP, FTD, Usenet torrents enz enz... Laat heel die film/muziek industrie maar op z'n gat gaan door het downloaden. Daarna zullen er nieuwe maatschappijen komen die misschien anders denken en de consument/liefhebber als uitgangspunt nemen. Dan ben ik graag bereid om weer content te kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door bulsing op 19-04-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 9603 en 9703 nu in de Media Markt folder voor resp 1999 en 2499. _/-\o_
Het moment van aankoop komt met rasse schreden dichterbij..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 20:20:
De 9603 en 9703 nu in de Media Markt folder voor resp 1999 en 2499. _/-\o_
Het moment van aankoop komt met rasse schreden dichterbij..... ;)
Welke folder? Welke stad? Want elke mediamarkt heeft zijn eigen folder. Kan em niet vinden...

edit: http://image.redblue.de/doi/pbdmz-pixelboxx-10773145

[ Voor 8% gewijzigd door koffieboontje op 20-04-2008 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Hier http://www.hifi-forum.de/...wse&z=&sort=&forum_id=152 al wat gebruikersrervaringen van de 9603 en 9703 modellen.
Ook de inputlag word weer genoemd... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm gaar hoor als weer de inputlag aanwezig is. Bovendien best prijzig 1999! Had meer rond de 1700 gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 00:05:
Hmm gaar hoor als weer de inputlag aanwezig is. Bovendien best prijzig 1999! Had meer rond de 1700 gehoopt.
Mediamarkt heeft altijd belachelijk hoge prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 00:05:
Merk je daar nog zoveel van dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het net zo is als de serie ervoor, merk je dat idd. Pfff dan toch maar plasma :D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan last van phosphor trails zeker.
Damn ik haat dit gezoek naar een goeie tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:27:
En dan last van phosphor trails zeker.
Damn ik haat dit gezoek naar een goeie tv.
kan iemand mij vertellen of je het erg merkt als er geen 100 Hz op de TV zit?
Er wordt een HD decoder op de TV aangesloten.

Ik zit te twijvelen tussen een JVC super slim lcd (vind ik erg mooi qua model) http://www.jvc.nl/site/nl/super_slim_lcd/

of de philips 37 of 42pfl9603D

De 42 inch JVC tv is bijna even groot als een 37 ich Philips tv!!
Dus meer beeld en bijna even groot ( 2,5 cm breder en 0,5 cm Lager)

Weet iemand al wat de Philips WK actie is?

Voor JVC is dit 4 jaar garantie ipv 2 jaar en een EK voetbal
Philips is 1 jaar en .........
En Sony heeft 200 euro retour of een 20 inch lcd tv gratis

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koffieboontje schreef op zondag 20 april 2008 @ 21:21:
[...]

Welke folder? Welke stad? Want elke mediamarkt heeft zijn eigen folder. Kan em niet vinden...

edit: http://image.redblue.de/doi/pbdmz-pixelboxx-10773145
Sorry, Media Markt Maastricht. Heb je net gebeld of ze minimaal één van de 2 hebben hangen. Echter bij navraag bleek dat ze hem nog niet eens in het systeem hadden staan en dat ie wel alvast besteld kon worden tegen de geadverteerde prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 20:04:
[...]

Sorry, Media Markt Maastricht. Heb je net gebeld of ze minimaal één van de 2 hebben hangen. Echter bij navraag bleek dat ze hem nog niet eens in het systeem hadden staan en dat ie wel alvast besteld kon worden tegen de geadverteerde prijs!
Ben even langs geweest, was toch even in de buurt.
de verkoper wist eerst niet wat ik bedoelde, was niet in de folder, wel dus , zo zie je hoe goed ze daar op de hoogte zijn van hun eigen aanbiedingen.
nee, wad er niet, alleen de 7600 en 7400 model in 32"format.
de 9603 en 9703 zouden pas wk 20 worden geleverd.
de oude 9632 en 9732 hingen nog voor de oude prijs; 9732 voor dezelfde prijs dan de nieuwe !!
wat een oplichters, overigens hadden ze in de zelfde folder een aanbieding voor een sony blue-ray player, met een hele stapel disc er bij, dus niet Foutje bedankt.
Ik denk dat je bij een vakhandel deze voor een betere prijs krijgt en dan wordt hij waarschijnlijk nog netjes geinstalleerd en ingemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
pascalbulsing schreef op zondag 20 april 2008 @ 22:02:
Hier http://www.hifi-forum.de/...wse&z=&sort=&forum_id=152 al wat gebruikersrervaringen van de 9603 en 9703 modellen.
Ook de inputlag word weer genoemd... :-)
Mijn Duits is helaas echt te brak om daar iets van te maken.

Op deze (http://www.hifi-forum.de/viewthread-152-2701-32.html) pagina wordt er eea besproken waarbij ik zowel 70 als 140 ms als lag tegenkom, kan iemand een samenvatting geven in het Nederlands, ik kan er zelf ook induiken maar dan ben ik een uur aan het puzzelen, wellicht kan iemand hier dat sneller dan ik ;)

70ms zou best te doen zijn waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is je engels beter?

http://babelfish.altavista.com/babelfish/tr
even je website link kopieeren en plakken en dan van duits naar engels zetten

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Op zich hoeft de lag geen probleem te zijn voor een hoop mensen. ALS het er maar duidelijk bij staat in het verkoopmateriaal en 'uit' te zetten is. Je weet dan dat je in deze mode geen HDNM, PP enz. hebt, maar voor het gamen is dat niet nodig denk ik.

Wel is het essentieel dat de lag bij normaal tv kijken te omzeilen is door de HDMI > SPDIF uit te gebruiken... Zal er wel op neer komen dat dit kan maar dan wel met de bekende PCM 2.0 beveliging en je weer kan fluiten naar DD/DTS. 't is te hopen dat het truckje met de huidige modellen (HDMI3 gebruiken) op de nieuwe modellen ook mogelijk is.

Blijf het trouwens erg vreemd vinden dat in Duitsland er al 9603/9703 modellen te koop zijn...

[ Voor 7% gewijzigd door bulsing op 22-04-2008 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Off-topic:

Ander leuk stukje vermaak voor onze Loewe vrienden die denken/vinden dat hun merk superieur is aan andere merken door veel betere hardware te gebruiken *GRIN* :

http://www.hifi-forum.de/...ead=2701&postID=1577#1577

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:37:
is je engels beter?

http://babelfish.altavista.com/babelfish/tr
even je website link kopieeren en plakken en dan van duits naar engels zetten
Daar komen nogal brakke vertalingen uit vandaar dat ik een duitsnappend persoon zocht :)

Maar wat lag betraft zie ik iemand in game mode 60ms roepen dus dat klinkt wel ok, hoewel men daarna weer gaat discussieren over de geldigheid van die test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w8andc
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-04-2023
In de link naar het duitse Hifi-Forum heb ik zeer onverwacht nieuws gelezen.

Blijkbaar zou iemand een antwoord op een belangrijke vraag hebben ontvangen van de firma NXP, voormalige dochterfirma van Philips. De vraag of de nieuwe PNX5100 chip, die MAPP zou introduceren, gebruikt zou worden in de nieuwe Philips PFL9603 en PFL9703 reeksen is het antwoord NEE!

Deze vraag heb ik hier in het forum ook al reeds veel eerder gesteld met echter een positief antwoord van gebruiker porno. Omdat je altijd meerdere bronnen moet raadplegen, heb ik dezelfde vraag ook via de website van Philips een hele tijd geleden doorgestuurd, maar op heden nog geen antwoord hierop gekregen. Zwijgen is nooit een goed teken dunkt mij.

Volgens NXP zou dit nu voor het derde kwartaal (juli, augustus of september) geïntroduceerd worden in nieuwe LCD's. Als eerste producent zou het merk Loewe genoemd worden.

Bij de voorstelling van deze nieuwe chip kondigde NXP het begin van de tweede generatie HD LCD displays aan. Indien deze in de nieuwe Philips-reeksen dus nog niet gebruikt zouden worden, wat ik dus bevestigd wil zien, dan zou ik eerder willen wachten bij de aanschaf van een nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou wel erg matig zijn. Had dit op z'n mist verwacht/gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
De persoon die ik kort geleden aan de telefoon had bij Philips m.b.t. tot een probleem met mijn Aureau die wist mij te vertellen dat de nieuwe 9603/9703 op de nieuwe PNX5100 gebaseerd is. Op de herhaling van de vraag of de PNX5100 écht gebruikt word in de nieuwe modellen kreeg ik een positief antwoord... Vreemd die tegenstrijdigheden

Wat wel mogelijk is is dat de PNX5100 er wel inzit, maar dat de eerder genoemde MAPP (nog) niet af is en niet geimplementeerd is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat een nieuwe TV kopen zo lastig kan zijn.....maar ik geloof dat ik eruit ben.
Mede door wat ik in dit topic en op www.hifi-forum.de gelezen heb.
Ik had m'n oog al laten vallen op de 42PFL9703 , nu ik bei unsere Deutsche freunden gelezen heb dat deze een gamingmode _/-\o_ bevat , was de keuze snel gemaakt.
Dit is hartstikke goed nieuws voor ons gamers :)
Volgens een van de users daar (airv) is de lag weg nadat gamingmode ingeschakelt is , op de schietknop drukken resulteert in een direct schot ingame.

Waar sommige niet over te spreken waren is de behuizing , die schijnt er wat goedkoop plastic achtig eruit te zien :X Dat zou een beetje jammer zijn.
Ik kan niet wachten hem in het echt te zien binnenkort.
We shall see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh kijk dat wilde ik horen.
Ik ga ook voor de 42pfl9703 alleen houd dat input lag me nog tegen.
Ben benieuwd naar verdere recensies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Het lijkt erop dat die nieuwe TV's dus een gaming mode hebben die ook iets doet, mooi, nu nog bepalen of ik een 96 of 97 serie wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:57:
[...] Op de herhaling van de vraag of de PNX5100 écht gebruikt word in de nieuwe modellen kreeg ik een positief antwoord... Vreemd die tegenstrijdigheden
Wie sloopt zijn nieuwe 9603/9703 het eerst open om het te controleren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanvdv
  • Laatst online: 07-06-2024
Frans DeSmet uit Belgie heeft de 42pfl9703 momenteel in de winkel staan... En is uit voorraad leverbaar

[ Voor 16% gewijzigd door johanvdv op 23-04-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu nog een goeie promotieprijs (-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Mijn ervaringen met Frans uit belgie zijn goed te noemen. Heb daar twee toestellen gekocht (32PW9768 en 37PF9830) en heb met beide toestellen een garantie claim gehad. Netjes opgelost.

Hij zit in een heel klein dorpje Denderhoutem. 't lijkt net de lokale buurt electro winkel. Als je 'm mailt met de laagste prijs waarvoor je een toestel gezien hebt (aantoonbaar) dan probeert hij daaronder te gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mee eens, ik heb jaren terug een sony receiver set bij hem besteld.
Hij was behoorlijk scherp toen met de prijs, dat zal nu nog wel zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

pascalbulsing schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:34:
Off-topic:

Ander leuk stukje vermaak voor onze Loewe vrienden die denken/vinden dat hun merk superieur is aan andere merken door veel betere hardware te gebruiken *GRIN* :

http://www.hifi-forum.de/...ead=2701&postID=1577#1577
Die "dre17" roept daar dat Loewe als een van de eersten hun TV's uit gaan rusten met de PNX5100 chip, daarna gevolgd door Samsung en anderen. Leverbaar vanaf het 3e kwartaal.
Dus ik snap jouw leedvermaak eigenlijk niet?

Of ga je ervanuit dat de Loewes daardoor op dit moment net zo goed zijn als ieder ander toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Pietervs schreef op woensdag 23 april 2008 @ 21:00:
[...]
Leverbaar vanaf het 3e kwartaal.
Dus ik snap jouw leedvermaak eigenlijk niet?

Of ga je ervanuit dat de Loewes daardoor op dit moment net zo goed zijn als ieder ander toestel?
Loewe eigenaren denken altijd dat Loewe toestellen superieur zijn aan andere toestellen. (door de absurde prijs ?) Sinds jaar en dag koop Loewe hardware bij andere fabrikanten in en is dus net zo goed/slecht als een ander merk. Maar maak dat een Loewe eigenaar maar eens wijs.

Lees maar eens wat fora van en voor Loewe eigenaren dan snap je het wel. Of ben je stieken ook zo'n Loewe yup ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

pascalbulsing schreef op woensdag 23 april 2008 @ 21:10:
[...]

Lees maar eens wat fora van en voor Loewe eigenaren dan snap je het wel. Of ben je stieken ook zo'n Loewe yup ? ;)
Nou, of ik een Loewe yup ben betwijfel ik: ik zit immers mezelf in te lezen op de Philips toestellen ;) Maar ik heb in het verleden wel een Loewe toestel gehad, en ik moet zeggen dat ik daar toch erg enthousiast over was.
Helaas bleken die dingen nogal breekbaar: een val van 1 meter hoogte (recht op de beeldbuis) werd door de electra niet overleefd, wel door de beeldbuis... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Grappig: het lijkt erop of die lui de specificaties rechtstreeks kopiëren vanaf www.kieskeurig.nl, inclusief de "aanbieding voor digitale abonnementen"...
Maar de 37PFL9603 staat ook bij hun op de site, voor 1799 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 18:10:
[...]

kan iemand mij vertellen of je het erg merkt als er geen 100 Hz op de TV zit?
Er wordt een HD decoder op de TV aangesloten.

Ik zit te twijvelen tussen een JVC super slim lcd (vind ik erg mooi qua model) http://www.jvc.nl/site/nl/super_slim_lcd/

of de philips 37 of 42pfl9603D

De 42 inch JVC tv is bijna even groot als een 37 ich Philips tv!!
Dus meer beeld en bijna even groot ( 2,5 cm breder en 0,5 cm Lager)

Weet iemand al wat de Philips WK actie is?

Voor JVC is dit 4 jaar garantie ipv 2 jaar en een EK voetbal
Philips is 1 jaar en .........
En Sony heeft 200 euro retour of een 20 inch lcd tv gratis
Als je die JVC mooi vind moet je eens kijken naar Toshiba : 40ZF355D http://www.toshiba.de/con...tid1_1_id2_2_id3_263.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al langer tijd aan het kijken naar een nieuwe LCD tv en zit te twijfelen tussen 2 types.
De philips 32PFL7403D, philips 32PFL7603D en de sony KDL32D3000.
Zijn de philipsen nu beter dan de sony`s mbt de dynamisch contrast (40000:1 philips 8000:1 sony)
ik nijg toch meer naar de 32PFL7403 te gaan omdat deze 3ms responstijd en 100Hz is.
Heb in nog een vraag over de aanduiding, ik zie geen verschil in de specificaties terwijl bij het type aanduiding een ander getal achter de D staat (bv: 32PFL7403D/10 en 32PFL7403/12)
Kan iemand mij dit vertellen? of is dit misschien een kleurstelling (mat of glans)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Pietervs schreef op woensdag 23 april 2008 @ 21:14:
[...]

Nou, of ik een Loewe yup ben betwijfel ik: ik zit immers mezelf in te lezen op de Philips toestellen ;) Maar ik heb in het verleden wel een Loewe toestel gehad, en ik moet zeggen dat ik daar toch erg enthousiast over was.
Helaas bleken die dingen nogal breekbaar: een val van 1 meter hoogte (recht op de beeldbuis) werd door de electra niet overleefd, wel door de beeldbuis... :(
Waarschijnlijk een beeldbuis van Philips dan... ;) Alhoewel die bij mijn oude 32PW9768 2x de geest heeft gegeven en dat zonder te laten stuiteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 21:34:
...
Heb in nog een vraag over de aanduiding, ik zie geen verschil in de specificaties terwijl bij het type aanduiding een ander getal achter de D staat (bv: 32PFL7403D/10 en 32PFL7403/12)
Kan iemand mij dit vertellen? of is dit misschien een kleurstelling (mat of glans)?
Het getal achteraan na de / geeft in het geval van Philips aan voor welke regio de tv bedoeld is. Zowel /10 als /12 zijn voor een deel van west europa bedoelt.
Het exacte verschil durf ik nu niet te zeggen maar het gaat om details, en dan niet zo zeer om het uiterlijk of zo, dan zou het type nummer echt onderling verschillen. Het zou bijvoorbeeld de meegeleverd stroomkabel kunnen zijn, in UK heb je bijv een andere nodig dan bij ons.

Soms kun je dit terug zijn aan de talen waarin de pss file (datasheet file) op http://www.p4c.philips.com/files/ terug te vinden is. Bij diverse xxpflxxxxh/xx zie je bijvoorbeeld alleen een franse en engelse pss staan. Die modellen zijn dan met name voor de Franse markt bedoelt. In de h/xx gevallen heeft dat met de MPEG4 (HD) ontvangst etc via DVB-T die daar wel toegepast wordt en hier niet. Door deze nu specifiek te bedoelen voor de franse markt en niet voor de gehele europese markt voorkomt Philips een debacle zoals Sony nu met niet goed werkende DVB-C tuners in Nederland. Dit wil niet zeggen dat die modellen niet door Nederlanders gekocht zouden mogen worden ofzo. Alleen dat de meerwaarde voor hier gering / nul is en dat het zou kunnen voorkomen dat het betreffende verschil hier niet 100% zou kunnen werken.

In het geval van de 32pfl7403D/xx kan ik dus niet voor je achterhalen wat het verschil is, misschien een belletje of mailtje naar Philips sturen? Ze staan op de nederlandse site in iedergeval beide vermeldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen. Ik heb even een vraag:

Ik ben zeer geinteresseerd in de 32PFL9603D van Philips maar nou is me iets niet helemaal duidelijk. Als ik hier kijk: http://www.p4c.philips.co...32pfl9603d_10_pss_nld.pdf dan lijkt het er op dat deze TV geen 100 Hz heeft en een responstijd van 4ms. Kijk ik dan vervolgens hier: http://fransdesmet.telene...hilips/LCD/32PFL9603D.htm dan zie ik wel 100Hz staan en een responstijd van 2ms. Ik heb het via e-mail nagevraagd bij Frans de Smet en ik kreeg de volgende reactie:

meneer,

ik ben zeker van deze specificaties. Dit toestel is reeds op stock

Met vriendelijke groeten
Ann De Smet
website: www.fransdesmet.be
adres: Lebeke 1 te 9450 Denderhoutem
http://fransdesmet.telenet.be/introductie/STRATENPLAN.htm
open van dinsdag tem vrijdag van 9u-20u * zaterdag van 9u-18u

Dus wat is waarheid? Iemand enig idee? Worden er in verschillende landen diverse varianten geleverd van hetzelfde model? Lijkt me niet dat de verschillen dan in deze specs zouden zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Iemand op hififorums.de rapporteerde het volgende over lag (babelfish vertaling):

Because of the delay of the panel one must say the HDNM debt is, has it straight to the Wii tested, as soon as this out is, reacts the Wii Mote without Probs, otherwise she has easy delays!

HDNM uitzetten schijnt dus echt iets te doen! Het lijkt erop dat de gaming problemen over zijn met deze nieuwe serie, ik ga de gok wel nemen denk ik. Nou nog een redelijke ok'e winkel vinden die een 42" 9703 op voorraad heeft *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dit is lastig.
Kijkt men bij de technische gegevens in de handleiding van het toestel staat er 100Hz Clear LCD (indien aanwezig). Daar schiet je natuurlijk niets mee op.

Er kunnen verschillen zitten in een toestel afhankelijk van het land. Een amerikaanse 9603 zal een andere tuner hebben dan de europese. Voor de amerikaanse is 120Hz belangrijker dan 100Hz etc. Deze verschillen zitten in het /xx nummer verwerkt en zijn doorgaans terug te vinden in het betreffende blad.
In theorie zijn alle /10 modellen onderling gelijk, let wel theorie.
Het is al vaker gebleken dat Philips gedurende de looptijd (/productietijd) wel vaker onderdelen veranderd. Bijv. een ander paneel gebruikt of zelfs ander chasis en toch het type nummer gelijk houdt.
Zo viel na een paar weken bijv. de coax-in bij de afgelopen reeks weg.
Ook de info op de datasdheet is niet heilig. Bij veel recoders staat dat het 12-bit D/A en A/D conversie heeft. Kijkt men in de handleiding of op de site ziet men dat het toch maar om 10 bit gaat.
Soms worden dit soort fouten herstelt, vandaar dat datasheets van oude producten na 2 jaar spontaan vernieuwd worden.

Ik denk dat in dit geval je niks anders rest dan Philips bellen, liefst 100x en de resultaten turven. Dat antwoordt wat je dan hebt is het meest betrouwbaar. Of je gaat naar Frans de Smet en bekijkt het toestel zelf en bekijkt of je het kunt aan / uit schakelen in een van de menu's.

De response tijd is tegenwoordig altijd creatief. Het is niet meer wit - zwart of wit - zwart - wit of anders om maar meestal iets van als van 90% of 95 % wit naar 90% of 95% zwart etc... Dit omdat ze dan van die mooie lage getallen kunnen opgeven. Net als met de contrast ratio. Dus of je wakker moet liggen van die 2 ms verschil vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 10:34:
Ja, dit is lastig.
Kijkt men bij de technische gegevens in de handleiding van het toestel staat er 100Hz Clear LCD (indien aanwezig). Daar schiet je natuurlijk niets mee op.

Er kunnen verschillen zitten in een toestel afhankelijk van het land. Een amerikaanse 9603 zal een andere tuner hebben dan de europese. Voor de amerikaanse is 120Hz belangrijker dan 100Hz etc. Deze verschillen zitten in het /xx nummer verwerkt en zijn doorgaans terug te vinden in het betreffende blad.
In theorie zijn alle /10 modellen onderling gelijk, let wel theorie.
Het is al vaker gebleken dat Philips gedurende de looptijd (/productietijd) wel vaker onderdelen veranderd. Bijv. een ander paneel gebruikt of zelfs ander chasis en toch het type nummer gelijk houdt.
Zo viel na een paar weken bijv. de coax-in bij de afgelopen reeks weg.
Ook de info op de datasdheet is niet heilig. Bij veel recoders staat dat het 12-bit D/A en A/D conversie heeft. Kijkt men in de handleiding of op de site ziet men dat het toch maar om 10 bit gaat.
Soms worden dit soort fouten herstelt, vandaar dat datasheets van oude producten na 2 jaar spontaan vernieuwd worden.

Ik denk dat in dit geval je niks anders rest dan Philips bellen, liefst 100x en de resultaten turven. Dat antwoordt wat je dan hebt is het meest betrouwbaar. Of je gaat naar Frans de Smet en bekijkt het toestel zelf en bekijkt of je het kunt aan / uit schakelen in een van de menu's.

De response tijd is tegenwoordig altijd creatief. Het is niet meer wit - zwart of wit - zwart - wit of anders om maar meestal iets van als van 90% of 95 % wit naar 90% of 95% zwart etc... Dit omdat ze dan van die mooie lage getallen kunnen opgeven. Net als met de contrast ratio. Dus of je wakker moet liggen van die 2 ms verschil vraag ik me af.
Tja over die response tijd maak ik me ook niet zo druk. Snap alleen niet waarom de specs van een televisie toch elke weer net wat verschillend per website/specsheet. Bij die 100Hz Clear LCD technologie kan ik me nog voorstellen dat dat nog enige winst opleverd qua beeld of valt dat ook allemaal wel mee? (Waarom zit dit eigenlijk wel in de 32PFL9632 en niet in de 32PFL9603? Goeie vraag voor Philips denk ik zo :) )

Dan nog even het volgende:

Ik denk dat het nu wel duidelijk is (geen 100Hz Clear LCD op de 32PFL9603D). Ik kreeg dit vandaag nog nagestuurd van Frans de Smet:

Meneer,

de clear LCD functie is niet aanwezig in de 32PFL9603. Hebt dit zelf getest bij het model in onze winkel.

de 42" heeft het wel. De 37" zou het ook hebben maar deze zijn nog niet leverbaar en kan ik dus niet testen.

dit toestel is in voorraad. We geven tevens nog fikse afhaalkortingen

Met vriendelijke groeten
Ann De Smet
website: www.fransdesmet.be
adres: Lebeke 1 te 9450 Denderhoutem
http://fransdesmet.telenet.be/introductie/STRATENPLAN.htm
open van dinsdag tem vrijdag van 9u-20u * zaterdag van 9u-18u

Dus de specs die hier staan:http://www.p4c.philips.com/files/3/32pfl9603d_10/32pfl9603d_10_pss_nld.pdf zullen toch wel kloppen als ik het zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had persoonlijk ook al meer vertrouwen in de spec sheet dan de website van diverse webwinkels.

Of je rouwig moet zijn om de afwezigheid van de 100Hz techniek...?
Persoonlijk zou ik denken van niet.
Bij een lcd scherm staat het beeld altijd vast / stil. De oorspronkelijke introductie bij crt's van de 00Hz techniek was juist om het beeld rusitger te maken omdat het met 50Hz opgebouwd werd en dus wel eens als "knipperend" ervaren kon worden.

De 100Hz / 120 Hz techniek bij lcd heeft een iet wat andere bedoeling. Het wil het beeld vloeiender, en soms ook wat scherper, maken. Dit wordt bereikt door tussen liggende beelden, die er dus oorspronkelijk niet zijn, te bedenken en dan te tonen. Dit is iets wat ik persoonlijk niet altijd als positief beschouw. Mijn inziens zou het dus niets uitmaken dat het er niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens Calvin_Hobbes. Wat me opvalt is dat mensen die 50hz gewend zijn en voor het eerst op 100hz beeld kijken, het beeld 'nep' eruit vinden zien, het is te vloeiend en oogt 'raar'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ik het niet mee eens

kijk maar eens naar een aftiteling of een snelbewegend beeld
Met 100hz ziet het er minder schokkerig uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Inderdaad, vooral bewegende tekstblokken zijn met 100Hz beter te lezen.

BCC schijnt overigens de 9603 al in de winkel te hebben maar nog niet in alle filialen
Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.